IKEA servicesquote:
quote:Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)
Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur
Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier
Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:
Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
Printer bovenop, platte kabeldoos eronder:quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk kunnen jullie even met mij meedenken. Wij hebben een groot werkblad als bureau. Op dat bureau staat een printer en er liggen talloze snoeren: oplader voor een laptop en twee usb-hubs. Graag zou ik een mooie oplossing hebben voor printer en snoeren, bijv. een verhoging voor de printer en daaronder een plek voor de snoeren. We hebben alleen niet zoveel ruimte om de hoogte in te gaan: de ruimte onder het raam is 40 cm hoog. Heeft de Ikea hier een oplossing voor?
Oude foto:
[ afbeelding ]
Dat ding vind ik dus niet erg mooi persoonlijkquote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Printer bovenop, platte kabeldoos eronder:
[ afbeelding ]
Ik ben erg blij met de Sigfinn!
Qua onderkant gaan we voor Platsa n.a.v. tips in het vorige topic. Dan hebben we de bergruimte voor bovenstaande doorgestreepte items al in orde. Dan kunnen we ook weer verder met opruimen van ons huis in voorbereiding op een verbouwing.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:52 schreef Seven. het volgende:
Ik wil een kast om de volgende dingen in op te bergen:
Voorraad luiers en billendoekjes
Linnenkast
Beddengoed
Badhanddoeken
Voorraad plastic tassen
Papieren handdoekjes
Slingers/versiersels
Administratie (in 6-8 mappen)
Printer
Diploma's
Gebruiksaanwijzingen + garantiebew
Telefoondoosjes
Papiervoorraad
Tape en kantoordingen
Knutselfrutsel
Werk voorraad hebbedingetjes
Een laptop en dock
Ik zat eerst Besta te denken, maar eigenlijk kom ik tot de conclusie dat ik open vakken wil, deurtjes, en laatjes. Dus nu denk ik Eket. Iets duurder (600 euro vs 850 euro) Alleen bang dat de Eket met 35cm niet diep genoeg is voor de administratie en linnen.
Iemand ervaring met Eket?
Smaken verschillen, ik vind 'm zelf echt helemaal leuk.quote:Op zondag 31 oktober 2021 07:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat ding vind ik dus niet erg mooi persoonlijk
Ze hebben nu de ELLOVEN maar die geeft je niet zoveel ruimte
[ afbeelding ]
Ik heb zelf deze gebruikt daarvoor omdat die wat meer ruimte geeft op mijn bureau; ik heb zelf de onderste plank (en lades) niet gebruikt zodat ik er wat spullen onder kan schuiven. Dat is een vrij eenvoudige hack om te doen
https://www.ikea.com/nl/n(...)-lades-wit-20192828/
[ afbeelding ]
Mijn "probleem" is dat het schuin afloopt en je daardoor weer ruimte verliest. Mijn bureau staat zo vol met allerlei spul dat iedere centimeter ongeveer in gebruik is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ik vind 'm zelf echt helemaal leuk.
Ikea heeft veel grote bureausquote:Op zondag 31 oktober 2021 08:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn "probleem" is dat het schuin afloopt en je daardoor weer ruimte verliest. Mijn bureau staat zo vol met allerlei spul dat iedere centimeter ongeveer in gebruik is.
Het is echt dramatisch met de voorraad overal, ik ben stiekem best blij dat we de spullen pas over een jaar nodig hebbenquote:Op zondag 31 oktober 2021 09:24 schreef Seven. het volgende:
Blijkbaar nog steeds problemen met de aanlevering van producten..
Alleen Ikea in Delft heeft alle items die ik nodig heb, op voorraad. Ik ga niet vanuit Apeldoorn naar Delft rijden
.
Wijsneus incoming:quote:Op zondag 31 oktober 2021 08:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn "probleem" is dat het schuin afloopt en je daardoor weer ruimte verliest. Mijn bureau staat zo vol met allerlei spul dat iedere centimeter ongeveer in gebruik is.
I knowquote:Op zondag 31 oktober 2021 09:41 schreef manny het volgende:
[..]
Wijsneus incoming:
5s opruim / beheer methode toepassen...
https://www.sixsigmadaily(...)standardize-sustain/
Ik wil een - volgens mij - vrije eenvoudige Platsa bestellen; maar dat is ook even kijken of ik 2 IKEA's nodig ga hebben om alles mee te nemenquote:Op zondag 31 oktober 2021 09:24 schreef Seven. het volgende:
Alleen Ikea in Delft heeft alle items die ik nodig heb, op voorraad. Ik ga niet vanuit Apeldoorn naar Delft rijden
.
Wij gaan trouwens ook nog een godmorgon kast kopen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wil een - volgens mij - vrije eenvoudige Platsa bestellen; maar dat is ook even kijken of ik 2 IKEA's nodig ga hebben om alles mee te nemen
Volgende op de lijst is de badkamer, maar daar moet ik nog even over denken wat ik daar ga doen. Neig er nu naar om ook maar de wasbak te vervangen omdat ik de godmorgen kast anders niet mooi gepast krijgt bij de bestaande wasbak. Zal mijn vriendin wel blij zijn dat alles nieuw is straks.
Ik heb de hoge kast hier al liggen voor de badkamer; nu alleen nog de vloer in de badkamerquote:Op zondag 31 oktober 2021 11:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gaan trouwens ook nog een godmorgon kast kopen.
Ik had de banner gezien bij wat kerstspullen. Ik dacht oh leuk ga ik bestellen, maar het blijken artikelen te zijn die ze niet versturen....quote:Op woensdag 3 november 2021 14:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Wisten jullie al van deze actie?
https://www.ikea.com/nl/n(...)auwinkel-pub25b8d880
Oftewel: al het kleine spul dat met pakketpost verstuurd wordt wordt nu vanaf €20 gratis thuisbezorgd, nog t/m 14 november
Deze? https://www.ikea.com/nl/n(...)nkergrijs-s19297567/quote:Op maandag 8 november 2021 11:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vriend van me had een paar jaar geleden een hoekbank, waar een bak onder zat, die kon je er uit trekken en dan had je een 2 persoons slaapplek. Bestaat die bank nog, weet iemand dat?
Deze!quote:Op maandag 8 november 2021 11:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Deze? https://www.ikea.com/nl/n(...)nkergrijs-s19297567/
Ja! Ik heb ze nu ook gevonden. Poeh! Ik hoop dat ze vlug ook in NL op voorraad komen. Nesteldrang viert hoogtijquote:Op dinsdag 16 november 2021 11:42 schreef Elleska het volgende:
Ik werk er niet maar even op de site gespiekt en ik zie een losse lade staan waarbij "nieuw" staat, zou dat een vervanging zijn? 3 losse lades + een plank geeft hetzelfde effect als het ladenblok.
In Nederland nog niet op voorraad maar in Duitsland zo te zien wel.
Die is prima inderdaad!. Slaapt prima voor een slaapbank.quote:
Ik heb er wel eens 1 aan de muur bevestigd maar ik kan het zo niet uit mijn mouw schudden, maar staat dat niet in de montagehandleiding dan?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe je een Besta kast aan de muur monteert?
Nope! Of tenminste, ik kan het niet vinden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens 1 aan de muur bevestigd maar ik kan het zo niet uit mijn mouw schudden, maar staat dat niet in de montagehandleiding dan?
Ik ga morgen een PAX in elkaar zetten, daarna kan ik je van antwoord voorzienquote:Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
Oke, ik heb een vraag![]()
Ik wil in mijn garderobe eigenlijk een grote PAX neerknallen (zonder deuren) want dan kan ik zo optimaal mogelijk van de ruimte gebruik maken. De kast zou vrijwel strak tussen 2 muren in komen. Ik zou echter een gat in de zijkant moeten zagen omdat het kattenluik in 1 van die muren zit.
Probleem: Het kattenluik zit lager dan de plint van de PAX hoog is![]()
Nu heb ik even de montagehandleiding bestudeerd, maar ik zie eigenlijk geen redenen waarom je de PAX niet zonder onderplint zou kunnen monteren, dus de bodem gewoon 2 gaatjes lager tegen de zijkanten draaien. Het enige issue wat ik kan ontdekken is dat je stabiliserende achterplaat dan net te kort wordt. Maar omdat de kast strak tussen 2 muren komt en uiteraard ook aan de achterwand zal worden verankerd zie ik ook daar niet echt een probleem.
Zie ik iets over het hoofd? Of zou dit best kunnen werken?
[ afbeelding ]
Wat voor besta heb je? Is het een zwevend model of is het puur als wandverankering?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope! Of tenminste, ik kan het niet vinden.
Met zo'n ophangrail.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:02 schreef Burdie het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe je een Besta kast aan de muur monteert?
Alleen bij zwevende kasten dus. Een boekenkast veranker je anders (met de laatste heb ik ervaring)quote:
Dat kan, maar dat valt bij mij niet onder "aan de muur monteren"quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Alleen bij zwevende kasten dus. Een boekenkast veranker je anders (met de laatste heb ik ervaring)
Bij jou niet, maar bij een ander wellicht wel, vandaar dat ik het even vraag. Het kan best een gepriegel zijn namelijk, die wandverankering.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat valt bij mij niet onder "aan de muur monteren"
Dan ga ik uit van een standaard verankeringssetje.
De wandrails zijn ook een vreselijke klus.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij jou niet, maar bij een ander wellicht wel, vandaar dat ik het even vraag. Het kan best een gepriegel zijn namelijk, die wandverankering.
Mooi plaatje, hoe die vrouw ook al het laserlicht absorbeertquote:Op vrijdag 26 november 2021 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wandrails zijn ook een vreselijke klus.
Maar ik denk dat hij wel makkelijker was geweest als ik toen mijn laserwaterpas al had gehad
[ afbeelding ]
Ik bedoel een wandverankering idd. Dat de blagen niet geplet worden als ze er in klimmen.quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Alleen bij zwevende kasten dus. Een boekenkast veranker je anders (met de laatste heb ik ervaring)
Ik heb bij deze de montagehandleiding even bekeken en zo te zien maak je ze gewoon aan de muur vast met een schroef door dat gat wat bovenin zit:quote:Op vrijdag 26 november 2021 11:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik bedoel een wandverankering idd. Dat de blagen niet geplet worden als ze er in klimmen.
Wat ik begreep verkopen ze alleen van die lillike kunstbomen waar ze veel te veel geld voor vragen.quote:Op maandag 29 november 2021 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees dat Ikea vanaf dit jaar stopt met de 'kerstboom voor een piek'-actie (bron). Weet iemand of ze helemaal geen kerstbomen meer hebben?
Ik had even een raar beeld in mijn hoofd over een kattenluik in je kastenkamerquote:Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
Ik wil in mijn garderobe eigenlijk een grote PAX neerknallen (zonder deuren) want dan kan ik zo optimaal mogelijk van de ruimte gebruik maken. De kast zou vrijwel strak tussen 2 muren in komen. Ik zou echter een gat in de zijkant moeten zagen omdat het kattenluik in 1 van die muren zit.
Nu heb ik even de montagehandleiding bestudeerd, maar ik zie eigenlijk geen redenen waarom je de PAX niet zonder onderplint zou kunnen monteren, dus de bodem gewoon 2 gaatjes lager tegen de zijkanten draaien. Het enige issue wat ik kan ontdekken is dat je stabiliserende achterplaat dan net te kort wordt. Maar omdat de kast strak tussen 2 muren komt en uiteraard ook aan de achterwand zal worden verankerd zie ik ook daar niet echt een probleem.
[ afbeelding ]
1) Wat zijn de afmetingen? Als die afwijken van je huidige oven kan het wel wat kluswerk zijn om het mooi te laten passen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:06 schreef Serinde het volgende:
Wij zijn pas verhuisd, er zit een Ikea keuken in de woning. In de kastenwand zit o.a een Görlig oven ingebouwd. Ik vind het een onding. Heb hem nu twee maanden een kans gegeven maar het wordt em niet.
Kan ik de oven relatief eenvoudig vervangen door bijvoorbeeld een Kulinarisk? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Platsa heeft niet de juiste breedtematen, maar heb ik ook naar gekeken. Maar ook de accessoires van platsa staan me niet zo aan. Ik heb bepaalde lades en uittrekplanken nodig.quote:Op dinsdag 30 november 2021 22:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik had even een raar beeld in mijn hoofd over een kattenluik in je kastenkamer
Verder klinkt het wel als een logisch plan maar ik heb zelf geen pax.
Moet het pax zijn? Want volgens mij heeft platsa niet van die bodems (dus alleen zagen).
Zou in principe gewoon moeten passen, enige waar je mee zit is dat die combi-oven wat lager is dan een normale oven. Heb er bij mij een Siemens combi inzitten die ook lager is en daar heb ik aan de bovenkant een extra frontje om het gat op te vullen. Geloof dat ik er bij mij precies een ladefront op paste, moet je alleen even uitzoeken welke frontjes er op de rest van de keuken zit om het te matchen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:06 schreef Serinde het volgende:
Wij zijn pas verhuisd, er zit een Ikea keuken in de woning. In de kastenwand zit o.a een Görlig oven ingebouwd. Ik vind het een onding. Heb hem nu twee maanden een kans gegeven maar het wordt em niet.
Kan ik de oven relatief eenvoudig vervangen door bijvoorbeeld een Kulinarisk? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Dat vermogen is een goed punt. Er zijn twee groepen aangelegd voor de kastenwand en ik vermoed dat het wel goed zit maar even checken dus.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:50 schreef GreatKahn het volgende:
[..]
1) Wat zijn de afmetingen? Als die afwijken van je huidige oven kan het wel wat kluswerk zijn om het mooi te laten passen.
2) Heeft de oven een eigen groep? Zo niet, even checken of het vermogen veel scheelt met je huidige, en of hij dan erbij past met alle andere aangesloten apparaten. Met een eigen groep zou het geen probleem moeten zijn.
De Kulinarisk oven (hete lucht/stoom) en de gorlig zijn allebei 58,9 hoog en 59,4 breed. Hij is alleen 6 mm dieper maar die ruimte moet er aan de achterzijde wel zitten.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou in principe gewoon moeten passen, enige waar je mee zit is dat die combi-oven wat lager is dan een normale oven. Heb er bij mij een Siemens combi inzitten die ook lager is en daar heb ik aan de bovenkant een extra frontje om het gat op te vullen. Geloof dat ik er bij mij precies een ladefront op paste, moet je alleen even uitzoeken welke frontjes er op de rest van de keuken zit om het te matchen.
Ah, had ik iets te vluchtig gekeken dat er meerdere modellen warenquote:Op woensdag 1 december 2021 18:13 schreef Serinde het volgende:
[..]
De Kulinarisk oven (hete lucht/stoom) en de gorlig zijn allebei 58,9 hoog en 59,4 breed. Hij is alleen 6 mm dieper maar die ruimte moet er aan de achterzijde wel zitten.
Dat idee had ik wel maar wil het toch checken voor ik er te makkelijk over denk. Ik ben niet superhandig ofzoquote:Op woensdag 1 december 2021 18:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah, had ik iets te vluchtig gekeken dat er meerdere modellen warenMaar inbouwapparatuur heeft vrij standaard maten, ook Ikea tegenwoordig dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Kep een PAX kast met deuren. Aangezien je geen deuren hebt (ze schuiven (of draaien) en die plint helpt bij het niet slepen over de grond) voorzie ik eigenlijk geen problemen?quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
lastig is het verder niet. 2 schroeven en een stekker.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:07 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat vermogen is een goed punt. Er zijn twee groepen aangelegd voor de kastenwand en ik vermoed dat het wel goed zit maar even checken dus.
Heb je de leuning van je bestaande bank al losgemaakt? Misschien is het daarna wel heel eenvoudigquote:Op donderdag 9 december 2021 10:18 schreef Q. het volgende:
Ik heb een extra stuk gekocht voor mijn VIMLE bankje maar IKEA levert niets bij om deze ook daadwerkelijk vast te maken aan het bestaande deel. Heeft iemand hier ervaring mee? IKEA op Twitter geeft ook alleen maar antwoorden waar je geen hol aan hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja natuurlijk. Ik ben niet debiel. Maar ze leveren er niets bij waar je het tussendeel er ook echt tussen kan zetten.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je de leuning van je bestaande bank al losgemaakt? Misschien is het daarna wel heel eenvoudig
Het tussenstuk komt zonder armleuning en zonder die haken. Heb je een link naar dat document? Kan het niet vinden.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:55 schreef Leandra het volgende:
De gebruiksaanwijzing van de armleuning geeft aan hoe het moet en dan lijkt er iig 1 pin en een set haken bij te horen.
Overigens zijn de gebruiksaanwijzingen bij het artikel zelf op de site wel beklagenswaardig.
Op de site bij de armleuning, een van de tig gebruiksaanwijzingen.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Het tussenstuk komt zonder armleuning en zonder die haken. Heb je een link naar dat document? Kan het niet vinden.
Leuk dagje uit. Net voorbij de Ikea rijden en je rijdt een stadspark in, inclusief kinderboerderijquote:Op zondag 31 oktober 2021 09:24 schreef Seven. het volgende:
.
Dat niet alleen, Ikea Delft is ook gewoon net anders dan de rest.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Leuk dagje uit. Net voorbij de Ikea rijden en je rijdt een stadspark in, inclusief kinderboerderij
Daar heb je aanhangers en verhuurbedrijven voorquote:Op donderdag 9 december 2021 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, Ikea Delft is ook gewoon net anders dan de rest.
Als ik de ruimte in de auto zou hebben een boel mee te nemen zou ik het (buiten Corona) geen straf vinden weer eens naar Ikea Delft te gaan.
Mijn auto heeft geen trekhaak en als ik een hele dag een busje moet huren en de km's moet aftikken om naar Ikea Delft te gaan is de lol er wel af.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:31 schreef lipje het volgende:
[..]
Daar heb je aanhangers en verhuurbedrijven voor
Het is nog steeds niet de exacte situatie, de chaise longue heeft bevestigingspunten voor die haken, het tussendeel niet. Terwijl ze hem wel als tussendeel verkopen. Vind dit echt zo enorm slecht.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op de site bij de armleuning, een van de tig gebruiksaanwijzingen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)red-beige-s49409120/
De middelste montagehandleiding uit de categorie "hoes"
Ik denk dat je er even een paintje aan moet wagen. Kunnen we wat meer meedenken?quote:Op vrijdag 26 november 2021 09:18 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Een paintje omdat ze zich afvraagt of het wel goed gaat qua stabiliteit en structuur als ze de onderkant van de kast weglaat?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:05 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik denk dat je er even een paintje aan moet wagen. Kunnen we wat meer meedenken?
Maar die je dan die onderste plank ook lager vastschroeven?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:14 schreef SQ het volgende:
Ik laat de onderkant niet weg, ik laat de onderplint weg. Da's niet hetzelfde
Nee, ik denk het nietquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar die je dan die onderste plank ook lager vastschroeven?
Een plank kan wel direct op de vloer maar dan moet het wel een goed droge vloer zijn, op een koude vloer zou ik dat niet doen.
Anders kan je toch een hoekje van de plank wegzagen zodat de kat er langs kan. Of snap ik het ook niet?
Ah zo. Als je nou alles zo laat zoals het hoort en alleen daar waar kattenbak komt een deel eruit zaagt zodat dat nog wel klopt, klinkt dit niet veel betrouwbaarder?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:14 schreef SQ het volgende:
Ik laat de onderkant niet weg, ik laat de onderplint weg. Da's niet hetzelfde
Nee, die gaten zitten er dus gewoon al inquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:29 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ah zo. Als je nou alles zo laat zoals het hoort en alleen daar waar kattenbak komt een deel eruit zaagt zodat dat nog wel klopt, klinkt dit niet veel betrouwbaarder?
Zomaar 2 gaten elders maken om plank vast te schroeven in spaanplaat vind ik altijd wel spannend, zo broos spul.
Ow joh, ja jij hebt de montagehandleiding bestudeerd. Ik heb de mijne al inmiddels 11 jaar en weet het niet meer. (ik dacht eerlijk gezegd dat er schroeven inzaten met van die plastic witte dopjes maar dat is niet het geval zie ik nuquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, die gaten zitten er dus gewoon al in
De vier nummers staan voor de vier kleuren waarin die houders verkrijgbaar zijn. Maar welk nummer voor welke kleur staat durf ik zo niet te zeggen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:45 schreef NedKelly het volgende:
Voor mijn Pax kast heb ik nog twee extra planken liggen, maar geen dragertjes meer. Die wil ik nu nabestellen op de site, er wordt aangegeven dat je dan het nummer uit de handleiding moet gebruiken. Ik heb gekeken bij een Komplement plank en daar staan 4 nummers bij de drager.
Weet iemand of er verschil zit in de dragers? Of maakt het niet uit welke ik neem?
Ik heb de kasten 15 jaar, zowel smalle als brede delen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)wit__AA-947876-3.pdf
Nummer 1 en 2 zijn te bestellen en lijken links en rechts qua plaatje (lijkt mij niet uit te maken in de kast) en nr 3 en 4 zijn niet op voorraad.
Nee. Het basiselement is altijd zijdeglans, net als de 'normale' BESTA onderdelen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:03 schreef SolidasRock het volgende:
Weet iemand of de Besta tvmeubel ook dezelfde hoogglans wit laagje heeft als Besta Burs?
Als ik naar foto 6 kijkt lijkt het erop dat dat wel op de deurtjes zit maar de bovenkant bijv ook?
Top, dank je wel! Kleur maakt me niet zo uit, dus ik waag het eropquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De vier nummers staan voor de vier kleuren waarin die houders verkrijgbaar zijn. Maar welk nummer voor welke kleur staat durf ik zo niet te zeggen.
Verschillende nummers voor verschillende kleuren misschien? Ik heb thuis in dragers in de kleuren zwart, beige en wit.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:45 schreef NedKelly het volgende:
Voor mijn Pax kast heb ik nog twee extra planken liggen, maar geen dragertjes meer. Die wil ik nu nabestellen op de site, er wordt aangegeven dat je dan het nummer uit de handleiding moet gebruiken. Ik heb gekeken bij een Komplement plank en daar staan 4 nummers bij de drager.
Weet iemand of er verschil zit in de dragers? Of maakt het niet uit welke ik neem?
Ik heb de kasten 15 jaar, zowel smalle als brede delen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)wit__AA-947876-3.pdf
Nummer 1 en 2 zijn te bestellen en lijken links en rechts qua plaatje (lijkt mij niet uit te maken in de kast) en nr 3 en 4 zijn niet op voorraad.
Niemand hier die een Besta heeft?quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:03 schreef SolidasRock het volgende:
Weet iemand of de Besta tvmeubel ook dezelfde hoogglans wit laagje heeft als Besta Burs?
Als ik naar foto 6 kijkt lijkt het erop dat dat wel op de deurtjes zit maar de bovenkant bijv ook?
quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Niemand hier die een Besta heeft?
quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee. Het basiselement is altijd zijdeglans, net als de 'normale' BESTA onderdelen.
De SELSVIKEN deuren zijn wel hoogglans wit.
Geen melding van gehad. Gebeurd vaker helaas, soms wel soms niet.quote:
Aanvulling: Inmiddels zelf in Ikea geweest en heb ik gezien dat alleen de Besta burs volledig wit hoogglans is en er 1 alternatief is, Besta met een glasplaat bovenop met Selviken wit hoogglans frontjes waardoor hij ogenschijnlijk volledig wit hoogglans is (afgezien van de zijkanten).quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:33 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Geen melding van gehad. Gebeurd vaker helaas, soms wel soms niet.
In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik wil van mijn Ikea Besta burs af maar heb erboven iets hangen wat gelijkwaardig is aan de Besta burs (alle zijdes glimmend wit en 1 zeer grote klep met daarbinnenin 2 ruimtes) en zoek iets wat erbij past. Heb je misschien suggesties? 180cm (of iets breder mag) en glimmend wit zoals Besta burs?
Klopt ie vergeleken met de foto? https://www.ikea.com/nl/n(...)gnap-zwart-00498542/quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:26 schreef alors het volgende:
Kan het kloppen dat mijn Tisken handdoekrek (stang) niet klopt?
Hij past niet in elkaar. Wel deels op de verkeerde manier. Maar dan heeft het bolletje waarmee je het uitschuifbare deel kunt vastklikken geen functie en zit hij wiebelig. Ook de uiteinden passen er dan niet op waarmee hij aan de muur moet. Bovendien komt dat niet overeen met het plaatjes en foto’s waarop duidelijk een kunststof randje is te zien op de afbeelding…
Hebben ze dingen opgestuurd waar ik geen fuck aan heb.quote:Op donderdag 9 december 2021 10:18 schreef Q. het volgende:
Ik heb een extra stuk gekocht voor mijn VIMLE bankje maar IKEA levert niets bij om deze ook daadwerkelijk vast te maken aan het bestaande deel. Heeft iemand hier ervaring mee? IKEA op Twitter geeft ook alleen maar antwoorden waar je geen hol aan hebt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niemand ?quote:Op woensdag 15 december 2021 13:16 schreef MevrouwKees het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de tradfri afstandbediening vervangen gaat worden door stryrbar ? Die Tradfri is zo goed als nergens te vinden ..
Volgens mij wel.quote:
Hmm.. oke.. nou dan moet ik dus even zien.. Zoon gebruik hier ikea spul.. en wilde dus zo'n afstandbediening.. nergens te vinden.. dan maar die ander.quote:Op zondag 19 december 2021 08:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Ik ga er niet vanuit dat ze naast elkaar blijven bestaan.
Maar ik heb verder geen feitelijke kennis, het valt mij alleen op dat er al maanden allerlei zaken met Tradfri afstandsbediening in de uitverkoop zijn.
Overigens is die Styrbar mooi, maar ik vind hem niet noodzakelijkerwijs handiger werken dan de Tradfri afstandsbediening.
Er zit ws een vaste achterkant in. Dat geeft voldoende stevigheid. Omdat aan de voorkant die deurtjes zitten is het aan de voorkant wat minder stabiel. Vandaar die extra poot.quote:Op maandag 27 december 2021 12:38 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
en voor mijn OCD hadden ze hier nog een pootgat bij mogen plaatsen, dus daar moet ik zelf ff een oplossing op vinden (dubbelzijdige tape)
Ik heb in mijn slaapkamer een rijtje Voxtorp kastjes staan met erop een nep eiken keukenblad van Ikea en ben er heel blij mee, ziet er heel mooi uit dat blad.quote:Op maandag 27 december 2021 12:38 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
wel even een shout out naar het nep eiken van ikea. ziet er bijna net zo goed uit als mn echt eiken/skylt tafel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die Eket moeten nog een andere plek krijgen.
[ afbeelding ]
en voor mijn OCD hadden ze hier nog een pootgat bij mogen plaatsen, dus daar moet ik zelf ff een oplossing op vinden (dubbelzijdige tape)
https://www.ikea.com/nl/n(...)ikenfineer-00472919/quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb in mijn slaapkamer een rijtje Voxtorp kastjes staan met erop een nep eiken keukenblad van Ikea en ben er heel blij mee, ziet er heel mooi uit dat blad.
Heb jij bij Ikea ook een keukenblad voor de Eket kastjes geregeld?
De combi ziet er mooi uit.
Ah ik dacht dat het op een Eket kastje lag, maar zie nu pas rechts die open kastjes staanquote:Op zaterdag 1 januari 2022 19:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ikenfineer-00472919/
deze ligt er opis gewoon besta op besta.. op die eket ligt niks
Die hoorde bij het kerstassortiment van één of meerdere jaren. Voor deze artikelen geldt over het algemeen op=op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik kan deze nergens vinden, kan iemand mij helpen?
[ afbeelding ]
Was vroeger te vinden en nu niet meer.
goed in de handleidingen kijken van oa die bevestiging rail. staat het wel vrij duidelijk in uitgelegd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:58 schreef MartiniNL het volgende:
Hej! Ik heb een besta tv meubel van 180cm gekocht en een tweevaks besta van 120cm.
Nu lijkt het alsof de grote direct aan de muur gemonteerd kan worden, terwijl de 120cm lange versie met de besta wandbeugel vast gemaakt dient te worden. Klopt dit? En hoe lijn ik dit ooit netjes uit?
Ik zie dat ze de kleine versie wel in Köln hebbenquote:Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef Tink89 het volgende:
Zaten hier nog mensen met inside information? Ik zoek deze:
https://www.ikea.com/nl/n(...)zwartbruin-70453762/
En vroeg me af of die nog komt...
De laatjes van de Alex kunnen er niet uit zonder schroevendraaier. Je zal dus dat bovenblad eerst vast moeten schroeven voor je de laatjes er in zet. Maar dat kan prima natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:33 schreef Stansfield het volgende:
Maar weet iemand of dat keukenblad er dan gewoon los op ligt? Of zit is een alex ladeblok geschikt om aan een blad (keuken of bureau) te bevestigen? Of is dit gewoon zelf geboord en klaar is kees?
Wij hebben rubberen stootdopjes op de ladekastjes gekleefd en daar ligt het werkblad los bovenop.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:33 schreef Stansfield het volgende:
Maar weet iemand of dat keukenblad er dan gewoon los op ligt? Of zit is een alex ladeblok geschikt om aan een blad (keuken of bureau) te bevestigen? Of is dit gewoon zelf geboord en klaar is kees?
Bestellung gemacht!quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:46 schreef Seven. het volgende:
Ikea Duitsland heeft deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog wat andere dingen, zowel in zwart als wit. Ik ga eens checken of ik dit bij m'n Duitse collega af kan laten leveren.
Geen ervaring maar geen enkel probleem om hier hue lampen in te doen. Elke GU10 lamp zou hier in moeten passen.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:24 schreef Glider76 het volgende:
Wie heeft er ervaring met de buitenverlichting van Ikea?
Met name dan onderstaande spot voor tegen de muur. Is het een beetje kwaliteit na een paar jaar in weer en wind? En zou er een Philips Hue GU10 in kunnen?
Op de site van Ikea staan maar 2 reviews. De ene zegt dat er een Tradfri GU10 in kan, en de andere review zegt dat die Tradfri niet past.
Ik heb nu bijna identieke lampjes hangen, met bewegings sensor maar nu 4 jaar later is de helft al defect. Lamp knippert hele tijd, of werkt helemaal niet. Die waren rond dezelfde prijs, ik geloof van Hornbach.
Ik heb er 6 nodig, dus echte Hue van phillips zelf a 149 per stuk is wat te gortig.
[ afbeelding ]
De oude GU10 spots van Hue zijn iets hoger dan normale GU10 spots waardoor je soms het glazen kapje er niet meer op krijgt. Maar ik lees nu net dat er een update heeft plaats gevonden en Phillips de lampen met 14 mm heeft kunnen verlagen in de hoogte.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen ervaring maar geen enkel probleem om hier hue lampen in te doen. Elke GU10 lamp zou hier in moeten passen.
Wat wij begrepen hebben van iemand van Ikea is dat er wss in het voorjaar een nieuwe tradfri afstandsbediening komt. De huidige gaat eruit maar er zou wel een nieuwe komen.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:16 schreef MevrouwKees het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de tradfri afstandbediening vervangen gaat worden door stryrbar ? Die Tradfri is zo goed als nergens te vinden ..
kon iddquote:Op zondag 23 januari 2022 18:37 schreef Glider76 het volgende:
[..]
De oude GU10 spots van Hue zijn iets hoger dan normale GU10 spots waardoor je soms het glazen kapje er niet meer op krijgt. Maar ik lees nu net dat er een update heeft plaats gevonden en Phillips de lampen met 14 mm heeft kunnen verlagen in de hoogte.
In veel inbouw spotjes kun (of vanaf nu kon) je geen Hue GU10 in kwijt.
Goed om te horen. Maar ik volg de ontwikkelingen van Hue niet op dagelijkse voet.quote:Op maandag 24 januari 2022 07:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kon idd
die nieuwe* hue gu10 zijn praktisch net zo groot als normale gu10 spots.
*is al bijna 2 jaar zo, if not longer
Ik heb mijn keuken in delen gekocht zo'n 5 jaar geleden. Mijn offerte in Excel gezet en de NL en DE prijzen op de website uitgezocht. Lang niet alles is in Duitsland goedkoper namelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 16:06 schreef Debsterr het volgende:
Heeft er iemand ervaringen met een IKEA keuken in Duitsland halen? Dit lijkt een stuk goedkoper maar ik ben op zoek naar alle positieve en negatieve ervaringen, onder andere wat betreft:
• wat als iets bij thuiskomst beschadigd blijkt - hoe is de NL klantenservice dan?
• kun je makkelijk vooruit bestellen en laten klaarzetten of is het gokken dat het daar allemaal op voorraad is?
Thanksquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik heb mijn keuken in delen gekocht zo'n 5 jaar geleden. Mijn offerte in Excel gezet en de NL en DE prijzen op de website uitgezocht. Lang niet alles is in Duitsland goedkoper namelijk.
Mocht de Nederlandse klantenservice moeilijk doen, is het best eenvoudig op te lossen... Je koopt het product in Nederland opnieuw en levert het beschadigde product met de Nederlandse bon in bij de klantenservice.
Je hebt in Duitsland ook 'gewoon' click & collect, dus dat moet gewoon kunnen. Alles wat in Duitsland alleen op bestelling gaat, is wat lastiger met uitleveren aangezien dit alleen op een Duits adres geleverd wordt.
Nog even een vraag over de keukenbladen. Die zijn nu niet op voorraad. Maar is het zo dat je die moet bestellen? Of komen die normaal gesproken wel weer gewoon op voorraad in het magazijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:33 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben aan het kijken om voor mijn 2 dochters beneden een soort bureauplekje te maken waar ze naast wat schoolwerk, ook kunnen puzzelen, tekenen enz.
Op Pinterest zag ik wel wat mooie ideeën met een alex ladeblok. Daar hebben ze 2 soorten standaard bureaus van.
De lagkapten-alex
[ afbeelding ]
Of 2x de Malskytt-alex
[ afbeelding ]
Maar nu zie ik ook wel veel mooie ideeën die dan een keukenblad gebruiken. Bijvoorbeeld de KARLBY of de PINNARP.
Waarbij je dus meer dit soort krijg
[ afbeelding ]
Die 2e optie lijkt me wat mooier omdat we best de ruimte hebben om een vrij lang(of breed) bureau te maken. En zeker ook met nog een extra ladeblok er tussen heb je weer extra opbergruimte en dat ze wat meer afstand tot elkaar hebben mochten ze tegelijk bezig zijn.
Ik snap je omschrijving, maar denk dat het een gammele bedoening wordt. En dat je een spleet krijgt tussen de deuren daar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:11 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een keuken van Ikea voor in mijn bijkeuken. Het wordt dus een kastenwand, maar er moet wel een vriezer in en de maten passen heel goed (de hele ruimte is 200 cm breed, dus ik dacht 3x 60x60 cm en 2x een plint van 10 cm).
Nu is alleen de ruimte 250 hoog. Ik wil dus kijken of ik die tot 240 kan vullen en de rest dus opvullen met een plint. Voor de eerste kast van 60 cm geen probleem om 240 cm hoog te pakken, maar bij de 2 kasten ernaast wil ik heel graag 2x een kast van 60x200 cm, en daarboven een lager kastje van 40 cm hoog, maar 120 cm breed (hier willen we namelijk tuinkussens in doen vandaar de breedte). Maar die 120 bestaat niet zover ik kan zien. Ik zie wel deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/metod-extra-bovenkast-koelkast-oven-wit-40205537/ - precies de goede hoogte en diepte maar niet de goede breedte.
Is het mogelijk 2 van deze kastjes te kopen, dan in de "middenplaten" een gat te zagen (dus de planken die in het midden tegen elkaar zitten) - zodat de breedte wel blijft kloppen met de kasten eronder en deze dan op een of andere manier aan elkaar te maken (via de binnenkant) zodat er toch een 120 cm kast ontstaat? Of haal ik dan echt het hele verband eruit? (ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is)
De standaardbladen zijn vaak wel op voorraad.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:16 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nog even een vraag over de keukenbladen. Die zijn nu niet op voorraad. Maar is het zo dat je die moet bestellen? Of komen die normaal gesproken wel weer gewoon op voorraad in het magazijn?
Als je dat doet zou ik ervoor kiezen de middenplaten alleen aan de voorkant een stukje te laten zitten voor de deurtjes, maar een volledige plaat van 120cm van de bouwmarkt asn de achterkant te monteren ipv de standaard achterwanden, en ook op de bovenkant een volledige plaat vast te schroeven aan de standaard bovenplaatjes. Dus gewoon de platen aan elkaar schroeven niet met Ikea voorgeboorde gaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:11 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een keuken van Ikea voor in mijn bijkeuken. Het wordt dus een kastenwand, maar er moet wel een vriezer in en de maten passen heel goed (de hele ruimte is 200 cm breed, dus ik dacht 3x 60x60 cm en 2x een plint van 10 cm).
Nu is alleen de ruimte 250 hoog. Ik wil dus kijken of ik die tot 240 kan vullen en de rest dus opvullen met een plint. Voor de eerste kast van 60 cm geen probleem om 240 cm hoog te pakken, maar bij de 2 kasten ernaast wil ik heel graag 2x een kast van 60x200 cm, en daarboven een lager kastje van 40 cm hoog, maar 120 cm breed (hier willen we namelijk tuinkussens in doen vandaar de breedte). Maar die 120 bestaat niet zover ik kan zien. Ik zie wel deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/metod-extra-bovenkast-koelkast-oven-wit-40205537/ - precies de goede hoogte en diepte maar niet de goede breedte.
Is het mogelijk 2 van deze kastjes te kopen, dan in de "middenplaten" een gat te zagen (dus de planken die in het midden tegen elkaar zitten) - zodat de breedte wel blijft kloppen met de kasten eronder en deze dan op een of andere manier aan elkaar te maken (via de binnenkant) zodat er toch een 120 cm kast ontstaat? Of haal ik dan echt het hele verband eruit? (ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is)
Ik denk dat dat wel moet lukken. Mogelijk is er verschil tussen de oude serie keukens en de nieuwe. Maar de gaatjes afstand zal wel gelijk zijn gebleven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:52 schreef E.T. het volgende:
Iemand al geprobeerd om nieuwe keukendeurtjes op oude kasten te zetten? Of is dat echt gewoon onmogelijk en moet ik echt een alternatieve leverancier zoeken?
Is dat veel duurder?
Tips anyone? (ik wil nieuwe deurtjes dus op m'n grote losstaande kast die verder prima is)
Er zijn in het verleden 2 of 3 andere hoek-oplossingen geweest, ik ben bang dat er weer iemand een nieuw idee had en dat je moet wachten tot deze unit wordt vervangen door nummer 4.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand enig inzicht of, en zo ja wanneer, Aanbouwdeel hoek met 4 planken, wit53x58x236 cm weer beschikbaar komt?
Ding lijkt in heel Europa stijf uitverkocht...
Heel veel onderdelen van de Pax zijn niet leverbaar nu. Ik wilde een eikenkleur basiselement van 58cm, maar die is al 2 maanden uitverkocht. Inmiddels 1 kast bij elkaar verzameld door naar IKEA Eindhoven, Duiven en Hengelo te gaanquote:Op zondag 30 januari 2022 20:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Iemand enig inzicht of, en zo ja wanneer, Aanbouwdeel hoek met 4 planken, wit53x58x236 cm weer beschikbaar komt?
Ding lijkt in heel Europa stijf uitverkocht...
En dat in de momtagehandleiding niet staat dat hij ook aan de andere kant kan en je de montage daarvoor alleen maar hoeft te spiegelen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:19 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben best blij dat ik pas eind van het jaar mijn kasten van Ikea nodig heb, er is echt niks op voorraad. Dat aanbouwdeel heb ik ook op het oog, ik vind het alleen een beetje verwarrend dat het aanbouwdeel op de productfoto links zit en op de foto waar hij aangebouwd zit zit hij rechts
Het is ook een zooitje. Gewoonweg niks op voorraad van wat je wil hebben. Continu grijp je mis.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:13 schreef Elleska het volgende:
Puinhoop weer bij de ikea.
Spullen niet beschikbaar voor afhalen ondanks dat ze volgens de site in de winkel op voorraad zijn.
In het magazijn was het een hele zoektocht met meerdere medewerkers omdat spullen niet op de plek stonden waar ze moesten staan.
Maar het meest frustrerende was dat hele simpele dingen die ineens niet meer in het zelfservicemagazijn liggen waardoor we een uur hebben staan wachten op een kleine pax draadmand + rail die voorheen dus gewoon in het zelfservicemagazijn lagen.
Is de grote losstaande kast een METOD keukenkast?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:52 schreef E.T. het volgende:
Iemand al geprobeerd om nieuwe keukendeurtjes op oude kasten te zetten? Of is dat echt gewoon onmogelijk en moet ik echt een alternatieve leverancier zoeken?
Is dat veel duurder?
Tips anyone? (ik wil nieuwe deurtjes dus op m'n grote losstaande kast die verder prima is)
;')quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo 'logistieke problemen'?
Voorbeeldje: Ikea Tjusig schoenenbank zwart. In NL nergens meer te krijgen vanwege 'wereldwijde transportproblemen'.
In NL zou die €49,95 moeten kosten.
Even kijken of dat klopt. Met 'wereldwijde transportproblemen' zou het dus ook bij onze oosterburen en zuiderburen moeten zijn. Nu schept het mijn verbazing... In Duitsland is er wel voorraad bij een aantal winkels! Maar daar kost ie €59,95.
En Belgie?
Bij alle Ikea's voorraad. Helemaal goed met de beschikbaarheid. Maar daar kost dezelfde €69,95.
Wereldwijde transportproblemen is dus synoniem bij ikea voor 'winstmaximalisatie'.
Nee, hij is al minimaal 10 jaar oud. Was FAKTUM toen volgens mij?quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:38 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Is de grote losstaande kast een METOD keukenkast?
Het nadeel van FAKTUM (METOD en FAKTUM zijn ongeveer 10 jaar geleden gewisseld) is dat de maten anders zijn. Die zijn bij METOD meer afgerond. Hoge kasten van FAKTUM waren 195 of 217 hoog, METOD is 200, 220 of 240 hoog. Dus de deuren komen qua hoogte niet overeen. Qua breedte is het geen probleem.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee, hij is al minimaal 10 jaar oud. Was FAKTUM toen volgens mij?
Dit is niet wat ik wilde horen he..quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het nadeel van FAKTUM (METOD en FAKTUM zijn ongeveer 10 jaar geleden gewisseld) is dat de maten anders zijn. Die zijn bij METOD meer afgerond. Hoge kasten van FAKTUM waren 195 of 217 hoog, METOD is 200, 220 of 240 hoog. Dus de deuren komen qua hoogte niet overeen. Qua breedte is het geen probleem.
Ik geloof van wel. Wij krijgen in april de deurtjes van K14 bij onze Ikea keuken en keukenblad tot dusver erg tevreden!quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dit is niet wat ik wilde horen he..![]()
Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
Ik ga zaterdag naar Groningen om de hoek bij Ikea, en ik kom volgende week wel weer langs op kantoor (Duiven). Ik ga niet de ganze Ikea door, maar als je een click & collect kunt regelen, dan is het een kleine moeite.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Zijn de Ivar planken van 40x30 uit het assortiment of gewoon niet in voorraad? Eindelijk iets bedacht als kast en dan is het niet op voorraad.
Ik zie dat ik ze op voorraad zijn in Groningen, Delft en Hengelo. Voor iemand zonder auto in de buurt van Arnhem is het niet heel handig.
Ik wacht wel tot ze weer op voorraad zijn dan. Ik heb er 4 nodig.
Ik ben wel benieuwd naar het beleid dat hier achter zit, maar ik vind je winstmaximalisatie wel heel vergezocht. Ik vermoed dat elke winkel afzonderlijk inkoopt bij een centraal magazijn, het is ook nog mogelijk dat dit op landniveau gedaan wordt (en dat zou wel verklaren waarom het momenteel in NL zo slecht loopt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo 'logistieke problemen'?
Voorbeeldje: Ikea Tjusig schoenenbank zwart. In NL nergens meer te krijgen vanwege 'wereldwijde transportproblemen'.
In NL zou die €49,95 moeten kosten.
Even kijken of dat klopt. Met 'wereldwijde transportproblemen' zou het dus ook bij onze oosterburen en zuiderburen moeten zijn. Nu schept het mijn verbazing... In Duitsland is er wel voorraad bij een aantal winkels! Maar daar kost ie €59,95.
En Belgie?
Bij alle Ikea's voorraad. Helemaal goed met de beschikbaarheid. Maar daar kost dezelfde €69,95.
Wereldwijde transportproblemen is dus synoniem bij ikea voor 'winstmaximalisatie'.
Koak heeft ook mooie dingen!quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:
[..]
Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
Ik vond deze site https://www.prettypegs.co(...)ngs-combo_plate_disc en daar kun je aardig wat andere poten voor die bank bestellen, dus ik gok dat het prima kanquote:Op donderdag 3 februari 2022 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een misschien wat gekke vraag.
Ik wil eigenlijk al tijden de sorvallen bank, alleen vind ik de poten te laag. Ik heb huisstofmijtallergie en een robotstofzuiger om elke dag rondje door de woonkamer te lopen, maar die past niet onder de bank door dan. De ruimte onder de bank is zelfs voor met een swiffer vrij klein, en ik ben lui en ga dus echt niet meerdere keren per week met de bank schuiven om eronder te kunnen stofzuigen. Nu dacht ik, zou ik niet er zelf andere poten onder kunnen zetten? De Stubbarp vd besta serie bijvoorbeeld. Desnoods twee per originele poot (die zijn breder namelijk). De zithoogte wordt dan natuurlijk wat hoger, maar zijn er verder redenen waarom dat niet zou kunnen denken jullie?
Gaat om de driezitsbank.
Als je gewoon poten monteert op dezelfde plaatsen zal dat geen probleem opleveren.quote:Op donderdag 3 februari 2022 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een misschien wat gekke vraag.
Ik wil eigenlijk al tijden de sorvallen bank, alleen vind ik de poten te laag. Ik heb huisstofmijtallergie en een robotstofzuiger om elke dag rondje door de woonkamer te lopen, maar die past niet onder de bank door dan. De ruimte onder de bank is zelfs voor met een swiffer vrij klein, en ik ben lui en ga dus echt niet meerdere keren per week met de bank schuiven om eronder te kunnen stofzuigen. Nu dacht ik, zou ik niet er zelf andere poten onder kunnen zetten? De Stubbarp vd besta serie bijvoorbeeld. Desnoods twee per originele poot (die zijn breder namelijk). De zithoogte wordt dan natuurlijk wat hoger, maar zijn er verder redenen waarom dat niet zou kunnen denken jullie?
Gaat om de driezitsbank.
Ja, Ik heb zo'n set. Is mooi degelijk spul. Beter dan die zwarte bakken die ik ervoor had, ook van Ikea.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:04 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het Hällbar afvalsysteem? Wij hebben straks een lade van 60cm voor het afval maar het systeem ziet er op de plaatjes een beetje flimsy uit.
Ja sorryquote:Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:
[..]
Sowieso moet je, als je het op winstmaximalisatie wilt gooien wel zorgen dat je exact dezelfde artikelen vergelijkt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het beleid dat hier achter zit, maar ik vind je winstmaximalisatie wel heel vergezocht. Ik vermoed dat elke winkel afzonderlijk inkoopt bij een centraal magazijn, het is ook nog mogelijk dat dit op landniveau gedaan wordt (en dat zou wel verklaren waarom het momenteel in NL zo slecht loopt.
En begin er maar aan, je inkoop afstemmen op zaken als COVID.
Het was duidelijk te merken dat IKEA grote moeite had om de e-commerce slag te maken (verzenden en click & collect), maar gezien de omvang van de operatie, vind ik alsnog dat ze het redelijk vlot rechtgetrokken hebben.
Volgens mij worden er in het geheel geen catalogi meer uitgebracht, dus ook geen keukenversie. Anders had deze zeker op de site gestaan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:52 schreef NedKelly het volgende:
Weet iemand toevallig of de keuken catalogussen ook bij de uitgang / servicebalie liggen (in Delft)? Ik wil een catalogus zonder de hele Ikea door te hoeven.
Ik had denk 2 jaar terug nog boekje meegenomen, maar inmiddels weggedaan. Vond wel deze op de site, maar wil het graag op papier. Ik lees inderdaad op de site dat de koophulpen vervangen zijn door online planners, maar voor het puzzelen qua mogelijkheden qua kastjes etc. vind ik in een boekje bladeren voor ideeën toch wat handiger dan online alles bekijken.quote:[..]
Volgens mij worden er in het geheel geen catalogi meer uitgebracht, dus ook geen keukenversie. Anders had deze zeker op de site gestaan.
Aardig aangeboden! Ik heb toch even bedacht om even te wachten met de kast.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag naar Groningen om de hoek bij Ikea, en ik kom volgende week wel weer langs op kantoor (Duiven). Ik ga niet de ganze Ikea door, maar als je een click & collect kunt regelen, dan is het een kleine moeite.
Had hem ook al eerder gezien en lijkt me handig. Maar ben heel benieuwd of het ook in de praktijk handig blijkt. Post je de ervaring?quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Ikea voor wat inspiratie voor het nieuwe huis en dan neem ik meteen dit ding mee voor in de koelkast https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-90506104/ wat een geniale oplossing.
Ik wil 'm ook voor de kleine potten in de koelkast, maar m'n man vindt het maar onzin. Denk dat ik 'm gewoon vast haal en in de nieuwe koelkast zet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Ikea voor wat inspiratie voor het nieuwe huis en dan neem ik meteen dit ding mee voor in de koelkast https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-90506104/ wat een geniale oplossing.
Mijn man stond nog harder te juichen dan ik toen ik dat ding ontdekte. In onze huidige koelkast hebben we 4 glazen plateau’s, in de nieuwe 6, ik kijk er nu al naar uit. Ik hou van kasten efficiënt inrichtenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wil 'm ook voor de kleine potten in de koelkast, maar m'n man vindt het maar onzin. Denk dat ik 'm gewoon vast haal en in de nieuwe koelkast zet.
Hehe, me too. Ik volg de nodige tiktok accounts hierover.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 09:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn man stond nog harder te juichen dan ik toen ik dat ding ontdekte. In onze huidige koelkast hebben we 4 glazen plateau’s, in de nieuwe 6, ik kijk er nu al naar uit. Ik hou van kasten efficiënt inrichten
Ik denk dat deze nieuw is in het assortiment. Geweldig goed product weer van Ikea! Hopelijk goede kwaliteit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 21:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ontdekte net weer iets nieuws voor in een hoge keukenkast https://www.ikea.com/nl/n(...)e-keukenla-50515346/. Onze hoge voorraadkast wordt 40cm breed, dus daar past hij niet, anders had ik er wel even serieus naar gekeken
Maandag komt de keuken. Krijg ik ineens een bevestiging dat Hygienisk in een aparte order gepickt isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 07:53 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben een keuken besteld bij Ikea. Wat een chaos.
Wij kopen de kasten en apparatuur bij Ikea, maar de rest bij K14. Tot zover geen problemen. Dus wij zo eerst zelf de online planner gebruikt en daarna een afspraak in Hengelo, op zich prima en goed advies. Toen rolde er een order uit het systeem die niet klopte. Na een week of 4 eindelijk contact weten te leggen (zij bellen overdag anoniem op mijn nummer die op stil staat want verschrikkelijk drukke baan). Order werd aangepast. Maar viel me op dat de vaatwasser er niet bij stond. Dus maar weer eens in de telefoon geklommen. De dame die ons te woord stond zei dat het maar goed is dat we belden want 'ik zie dat er op 4 april 2 keukens geleverd worden![]()
'. Bij de één zat geen kookplaat en geen oven, bij de ander zat geen koelvriescombinatie maar wel een vriezer
.
Dus netjes aangepast. Nieuwe orderbevestiging gehad: wéér geen vaatwasser!![]()
Maar OK, dat komt dus doordat Hygienisk al maanden niet op voorraad is. Dus straks even bellen om Proffsig toe te voegen aan de bestelling, die is 50 euro duurder maar wel voorradig. En met de hand afwassen tot Hygienisk wel of niet terugkomt, was ik niet van plan.
Anyway, we worden wel elke keer vriendelijk te woord gestaan en het is geen onwil, maar het orderproces lijkt niet echt soepeltjes te lopen.
Ze hebben kortere lades in 37 cm en de hoge lade hebben ze ook in 45 cm lengte https://www.ikea.com/nl/n(...)it-00319362/#contentquote:Op maandag 4 april 2022 20:24 schreef Seven. het volgende:
Heeft Ikea een binnenlade met uitsparing voor een sifon onder de spoelbak? Ik kan zo niks vinden.
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.quote:Op maandag 4 april 2022 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze hebben kortere lades in 37 cm en de hoge lade hebben ze ook in 45 cm lengte https://www.ikea.com/nl/n(...)it-00319362/#content
Kwam ik achter door op de afzonderlijke artikelnummers van de lades van deze kast te zoeken https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s39279727/
Gebruik je een ruimtebesparende sifon?quote:Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
mocht het overigens net niet passen heb ik wel redelijk goede ervaring met deze units om alsnog een uitsparing zelf in de ikea lade te fabrieken:quote:Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
Zou kunnen, sifon hebben we nog niet. Op zich niet nodig, de keuken wordt echt hugequote:Op maandag 4 april 2022 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Gebruik je een ruimtebesparende sifon?
Ik had laatst ook zo'n vraag. Blijkt dat de Hue GU10 spots gewoon exact even hoog zijn als normale GU10 spots.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef MevrouwKees het volgende:
Passen de Hue GU10 spots in de Nymåne spots van Ikea? Ik begreep dat de Hue lampen net wat anders zijn qua maatvoering.. Iemand toevallig al gedaan ?
https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-90415081/ deze spot wil ik combineren met
https://www.philips-hue.c(...)k-gu10/8719514339880
Diameter is hetzelfde maar kan bij Ikea de hoogte niet vinden..
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.quote:Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Boiler gaat onder de kast. Achter de kast hebben we trouwens zo'n 10cm ruimte omdat we een extra diep aanrecht hebben, dus daar kunnen we de afvoer naartoe leggen hoog in de kast. Dan benutten we de diepte van de onderste lade optimaal.quote:Op maandag 4 april 2022 21:48 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.
Je zou natuurlijk ook 2 keer 37 cm lade kunnen gebruiken. Of 2 keer 45 cm lade. Het is ook maar net hoe goed je de afvoer kunt wegwerken.
de nieuwe generatie jaquote:Op maandag 4 april 2022 21:43 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik had laatst ook zo'n vraag. Blijkt dat de Hue GU10 spots gewoon exact even hoog zijn als normale GU10 spots.
Wel even rekening houden met de hoogte van de 45cm diepe lade.quote:Op maandag 4 april 2022 21:48 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.
Je zou natuurlijk ook 2 keer 37 cm lade kunnen gebruiken. Of 2 keer 45 cm lade. Het is ook maar net hoe goed je de afvoer kunt wegwerken.
je krijgt 3 lades?quote:Op maandag 4 april 2022 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Boiler gaat onder de kast. Achter de kast hebben we trouwens zo'n 10cm ruimte omdat we een extra diep aanrecht hebben, dus daar kunnen we de afvoer naartoe leggen hoog in de kast. Dan benutten we de diepte van de onderste lade optimaal.
Alleen de lade in het midden twijfel ik over. Bij twijfel best voor 37cm gaan, denk ik zo. Ik ga er vuilniszakken en vaatwastabletten in zetten. Schoonmaakmiddelen krijg ik er rechtop denk ik niet in (boven de afval emmers dus ik kan 'm niet heel laag plaatsen).
Nee, zullen er 2 zijn (ik bedoelde in het midden van het kastje onder de spoelbakquote:Op maandag 4 april 2022 22:39 schreef Glider76 het volgende:
[..]
je krijgt 3 lades?
Ik zou bij een Ikea keuken dan eerst de sifon monteren en daarna opmeten wat je kwijt kunt.
Ik heb zelf ook een 65 cm diep keukenblad. Mijn bovenste lade is 40 cm diep en de onderste 48.
In de onderste lade heb ik wel een uitsparing gemaakt aan de achterkant voor de quooker.
Maar het is geen ikea keuken.
In mijn boventse lade onder de spoelbak kan ik een afwas teil kwijt kwa hoogte. Dus vuilniszakken en vaatwasblokjes ook prima.quote:Op dinsdag 5 april 2022 07:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, zullen er 2 zijn (ik bedoelde in het midden van het kastje onder de spoelbak)
quote:Op zondag 17 april 2022 09:24 schreef Seven. het volgende:
We gebruiken onze nieuwe keuken nog niet, maar gisteren werden de boodschappen bezorgd en de koelkast was al aangesloten. Dus ik heb de Snurrad van Ikea getest!
Eerste indruk:![]()
![]()
Het ding draait fantastisch goed, dus qua ontwerp echt een superslim ding. Het voelt ook stevig. In de hoogte raak je maar weinig ruimte kwijt want hij is behoorlijk plat. Bovendien is het een heel stevig geheel. Geen gewankel. Ikzelf heb 'm op de hoogste plank gezet. Onze koelkast is behoorlijk hoog dus zonder trappetje kom ik sowieso niet bij de achterkant van de bovenste plank. Dat probleem is nu 100% opgelost. Je trekt de snurrad makkelijk naar voren en schuift 'm zo opzij en draait vervolgens makkelijk 360° door.
Enig minpuntje: in de hoeken ben je wel wat ruimte kwijt natuurlijk. En ik moet de bijgeleverde zuignappen nog ff goed schoonmaken (met stof weinig grip op de glazen plank).
Ik ga er vanuit dat ik na een weekje gebruik superblij ben en tot een conclusie kom dat het de 30 euro meer dan waard was.
Ondertussen bijna 4 maanden niet leverbaar en bij sommige landen (DE, BE, ES) zelfs van de sites gehaald.quote:Op maandag 7 maart 2022 04:23 schreef Charie het volgende:
De zwarte Besta glasplaat (de grootste) is echt al 2 maanden niet te krijgen. Erg frustrerend. Wil mijn TV meubel afmaken. Ja alleen een lelijke grijze, die dan weer wel.
https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-90196535/#content
Heeft dit ook te maken met die grote leveringsproblemen of gaat ie er gewoon uit? Dat verhaal van transport/leveringsproblemen staat namelijk niet bij dit product. Toevallig staat het dan wel weer op co.uk bij dit product maar bij de meeste landen staat het ook niet. Sommige hebben de 180cm zelfs van de site gehaald. Wereldwijd amper te verkrijgen op een paar in Canada en Zweden na. Lijkt mij sterk dat hij eruit gaat toch? Besta is een goedlopende lijn en zwarte glasplaat lijkt mij een redelijk basis ding wat redelijk verkocht werd?
Zet je de kast los in de ruimte, of komt hij wel ergens tegenaan te staan zonder vast te zetten?quote:Op zondag 24 april 2022 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
De kast komt ergens te staan, waar hij niet aan een muur gemonteerd kan worden. Zou deze dan geschikt zijn?
Of zijn er nog andere opties?
Je kunt de winkelvoorraad redelijk up to date online bekijken per winkel. En bijv handgrepen kun je ook bij een andere winkel kopen, je moet de gaten zelf maken in de deuren.quote:Op zondag 24 april 2022 21:28 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben een Pax kast ontworpen en nu ik wil bestellen zijn er 3 onderdelen niet leverbaar: handgrepen, een lademat en een verdeler voor de uitrekbare plank. Ik krijg de melding dat deze dingen online niet beschikbaar zijn maar wel in de winkel gekocht kunnen worden. Is dat ook echt zo of kan ik beter even wachten met bestellen? Een kast zonder handgrepen is ook weer zoiets
We hebben de kast pas over 2 maanden nodig dus misschien dat het binnenkort wel weer allemaal op voorraad is?
Het lijkt me inderdaad het belangrijkst dat de grote onderdelen er zijn, de rest valt wel een mouw aan te passen.quote:Op zondag 24 april 2022 21:42 schreef Hupje het volgende:
[..]
Je kunt de winkelvoorraad redelijk up to date online bekijken per winkel. En bijv handgrepen kun je ook bij een andere winkel kopen, je moet de gaten zelf maken in de deuren.
Toen wij onze Pax kochten een paar maanden geleden, hebben we besteld toen alle grote onderdelen bezorgd konden worden. De laatste kleine onderdelen zijn we toen in een filiaal gaan halen - maar was ook niet onoverkomelijk als die er niet (meteen) waren geweest.
Nee, hij komt wel ergens tegenaan te staan. Maar de betreffende muur kan niet in geboord worden ivm de constructie en isolatie van de muur.quote:Op zondag 24 april 2022 21:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zet je de kast los in de ruimte, of komt hij wel ergens tegenaan te staan zonder vast te zetten?
Plinten?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:06 schreef Knipoogje het volgende:
Dat zinkende gevoel van onmacht als je er achter komt dat de breedte van je slaapkamer niet 255cm is zoals indertijd op een funda-plattegrond en ook niet 252cm zoals je zelf uit de losse pols namat, maar 249.5cm waardoor je driedubbele PAX-combinatie van 250cm nét niet past![]()
Klein randje afzagen van de boven en onderkant en de hang rails en evt planken. Zo hadden wij in het vorige huis een kast op maat in onze 2.80m brede kamer (75cm paxkasten bestonden toen nog niet)quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:06 schreef Knipoogje het volgende:
Dat zinkende gevoel van onmacht als je er achter komt dat de breedte van je slaapkamer niet 255cm is zoals indertijd op een funda-plattegrond en ook niet 252cm zoals je zelf uit de losse pols namat, maar 249.5cm waardoor je driedubbele PAX-combinatie van 250cm nét niet past![]()
Nah, ik heb nu een 100cm en een 50cm kast naast elkaar op de oorspronkelijke plek en de overige 100cm kast aan de andere kant van de kamer. Daar had ik pakweg 101cm ruimte tussen raamkozijn en muurquote:Op donderdag 12 mei 2022 18:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Klein randje afzagen van de boven en onderkant en de hang rails en evt planken. Zo hadden wij in het vorige huis een kast op maat in onze 2.80m brede kamer (75cm paxkasten bestonden toen nog niet)
Jeetje, da’s echt een heel stuk lichter.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:50 schreef FranticDJ het volgende:
Mocht iemand de ikea bjorkoviken deuren in 't donker willen halen.. Die vallen 'wat' lichter uit in t echt
[ afbeelding ]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ken-fineer-70490948/
Hm foto vertekent wel iets, maar hij is een stuk lichter dan op de ikea foto. Twijfelde tussen Hedeviken en deze, maar die Hedeviken zouden te druk worden in deze ruimte.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 15:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jeetje, da’s echt een heel stuk lichter.
Wel een fraai type deur, past helemaal in de trend van nu, waar iedereen (op instagram) z’n muren voorziet van akoestische panelen die er ook zo uitzien
Ooooh hij is wel echt heel mooi!quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:50 schreef FranticDJ het volgende:
Mocht iemand de ikea bjorkoviken deuren in 't donker willen halen.. Die vallen 'wat' lichter uit in t echt
[ afbeelding ]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ken-fineer-70490948/
Hedeviken is ook minder 'geel' in t echt dan op de foto's..quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ooooh hij is wel echt heel mooi!
Deze leek me wat te donker voor bij ons, maar nu twijfel ik.
Ik zit al maanden te azen op Hedeviken, maar die is steeds uitverkocht bij ons in de buurt. Ze zouden vandaag weer op voorraad komen, maar die melding is intussen weer van de site verdwenen.
Vaak staan de instructies als PDF download op de IKEA website, daar al gekeken?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft er iemand trouwens een foto van de afstel instructies van het zakje besta scharnieren? Heb die dingen per abuis te snel weggemikt
Ja zie ze daar nu ineens staan. Kon me herinneren van paar maanden geleden dat ze daar niet stondenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Vaak staan de instructies als PDF download op de IKEA website, daar al gekeken?
Het is hier uiteindelijk toch Hedeviken geworden, mijn man reed gisteren langs het filiaal in Utrecht waar er precies nog 2 stonden. Ben erg blij mee!quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hedeviken is ook minder 'geel' in t echt dan op de foto's..
Bjorkoviken is dus echt een stuk lichter dan op de ikea site. Zal zo nog een foto maken bij lampenlicht. Hij is er ook in beuken fineer. Maar die vond ik dan weer echt te licht/wittig..
Wrs in het externe magazijn, dus idd even een bestelling maken bij een medewerker.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 12:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil het saljan werkblad kopen van 246cm lang. Dit wil ik gebruiken voor een bureau. Maar moet je dit bestellen bij een keukenmedewerker? Want volgens mij ligt dit niet zo in het magazijn en ook bij de informatie staat het volgende "Vraag een collega" En ik zie dat er nu nog 25 op voorraad liggen in de ikea bij mij in de buurt. Weet iemand of dat ook de beschikbare voorraad is of kan ik pech hebben en zijn die al gereserveerd voor bestelde keukens?
https://www.ikea.com/nl/n(...)n-laminaat-80439209/
ok, en zit er dan nog levertijd op of kan ik het dan wel gelijk meenemen?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 15:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wrs in het externe magazijn, dus idd even een bestelling maken bij een medewerker.
Waarschijnlijk het magazijn dat wel bij de winkel zit maar waar je als klant niet kunt komen, dus als het op voorraad is moet je het dan wel gelijk mee kunnen nemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 15:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
ok, en zit er dan nog levertijd op of kan ik het dan wel gelijk meenemen?
Dat eerste, de stof is 210 breed.quote:Op zondag 22 mei 2022 10:48 schreef NedKelly het volgende:
https://www.ikea.com/nl/n(...)stuk-blauw-10454458/
Er staat bij 210 x 300 cm. Is 210 cm de breedtemaat van de stof als je deze helemaal plat op de grond legt zonder plooien. Of is 210 cm de breedte van een raam wat het gordijn kan bedekken?
Het wordt me niet duidelijk op de site
quote:Veiligheidswaarschuwing IKEA METALLISK espressomaker
IKEA waarschuwt voor de METALLISK espressomaker met roestvrijstalen veiligheidsventiel. De espressomaker kan bij het gebruik openbarsten, met mogelijk brandwonden als gevolg. Stop het gebruik van de espressomaker en breng deze terug naar een IKEA vestiging.
Om welk product gaat het?
- METALLISK espressomaker met roestvrijstalen veiligheidsventiel (zilvergrijs van kleur)
- Artikelnummer 703.602.25
- Datumstempels van 2040 tot en met 2204 (jjww)
https://www.ikea.com/nl/n(...)uct-support/recalls/
Ik zou de hoge kast dan ook bevestigen aan de muur zodat hij niet alleen rust op de onderkast.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:21 schreef Nitzer het volgende:
Wij gaan onze IKEA keuken een beetje aanpassen. Nou past er helaas net niet twee keer een hoge kast en een hoekkast. Nu wilde ik dus een hoge kast van 140 bovenop een onderkast zetten. Kan daarna mooi het aanrechtblad eromheen uitgezaagd worden. Nu zal die hoge kast dus steunen op een onderkast van 40 cm breed en een stuk van de hoekkast. Is dit een goed plan of ontgaat mij nog iets.
In de hoge kast zal onderin de oven komen en daarboven deurtjes.
Komt uiteraard vast te staan tegen omvallen. Maar haal daarmee inderdaad ook wat gewicht eraf vanaf de onderkant. Oven is natuurlijk wel zwaar. Vind het ook moeilijk inschatten of de overgang tussen de kasten een beetje netjes wordt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:58 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik zou de hoge kast dan ook bevestigen aan de muur zodat hij niet alleen rust op de onderkast.
Ik bedoel niet tegen het omvallen, maar de rails waarmee je boven en onderkasten als het ware aan de muur hangt. Of een balkje, waar de kast op rust aan de binnenkant, dus dat ie echt zelfstandig zou kunnen blijven hangen als de onderkast weg zou gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:46 schreef Nitzer het volgende:
[..]
Komt uiteraard vast te staan tegen omvallen. Maar haal daarmee inderdaad ook wat gewicht eraf vanaf de onderkant. Oven is natuurlijk wel zwaar. Vind het ook moeilijk inschatten of de overgang tussen de kasten een beetje netjes wordt.
Ah ja, dat is wel een goed plan ja. Ik heb ooit wel eens praktijk voorbeelden gezien online, maar die kom ik vooralsnog niet tegen. Iemand een idee waar ik die kan vinden?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:12 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik bedoel niet tegen het omvallen, maar de rails waarmee je boven en onderkasten als het ware aan de muur hangt. Of een balkje, waar de kast op rust aan de binnenkant, dus dat ie echt zelfstandig zou kunnen blijven hangen als de onderkast weg zou gaan.
Ik weet niet hoe het bij een standaard kast is, maar wij hebben in het verleden zelf een kast gebouwd en keukendeuren van Ikea gebruikt (met de normale scharnieren) en dat werkte prima.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Kun je bij een dergelijke kast de deur ook andersom bevestigen, dus dat de deur niet naar boven, maar naar beneden opengaat?
https://www.ikea.com/nl/n(...)n-s09391848/#content
Zijn er nog dingen waar je op moet letten als je Metod kast als tv-kast wilt ontwerpen?
Voordeel van een Besta tv-kast is dat je een opening hebt om de kabels door te geleiden, die heeft de Metod niet natuurlijk. Andere voor/nadelen??
Ik denk dat je dit het beste bij IKEA zelf kunt navragen. Via Facebook bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:05 schreef Cattom het volgende:
Hoihoi, ik wil een nieuwe Ektorp hoes gaan kopen, maar ik weet niet zo goed welke en ik wilde nog even wachten of er misschien nog iets nieuws uitkomt. Nou was ik op externe sites aan het kijken (Bemz en wat Amerikaanse sites) en daar las ik dat Ektorp eruit gaat en op Ikea.com/us zie je ook geen Ektorp meer. Gaat Ektorp in Europa ook verdwijnen?
Neequote:Op woensdag 21 september 2022 07:47 schreef NoXia het volgende:
Een vraag betreft de vloerlegservice van Ikea:
Is de totaalprijs incl. materiaal dus bijv. laminaat?
Haha, dat dus! Was ook te mooi om waar te zijnquote:Op woensdag 21 september 2022 08:17 schreef SQ het volgende:
Lijkt me inderdaad ook niet als ik de berekening doe, anders kon ik voor 200 euro arbeid mn hele huis laten bevloeren
Precies wat ik dacht. Ik leg in een middag zo'n 30 m2 makkelijk in m'n eentje. Da's goud geld verdienen...quote:Op woensdag 21 september 2022 08:25 schreef SQ het volgende:
Ik denk overigens dat ik beter mijn baan kan opzeggen en laminaatvloertjes kan gaan leggen tegen betaling... wat een geld
Oh, die Fammarp bank!!! Die zag ik anderhalf jaar geleden in Duitsland en was instant weg van de bank, ik vraag dus ook al anderhalf jaar in NL bij Ikea of hij ook in NL leverbaar isquote:Op dinsdag 8 november 2022 11:35 schreef Doedezemaar het volgende:
As we speak wordt onze keuken gemonteerd. Man, wat een harde werkers zijn dat en ze werken ook zo ontzettend netjes. Het wordt prachtig. Nu nog met een tijdelijk wit goedkoop werkblad en dan gaan ze nog inmeten voor het definitieve maatwerkblad.
Ik ben zelf inzetten voor de Kallax aan het monteren en doe daar haast net zo lang over als zij over de hele keuken. Helaas heb ik voor het eerst ontbrekende schroefjes, gelukkig kun je online heel makkelijk reserveonderdelen bestellen.
En morgen komt onze nieuwe bank![]()
https://www.ikea.com/nl/n(...)ige-bruin-s39423027/
We zagen ‘m vorige maand in Haarlem staan, Symph dook er meteen op af en ik riep: ik wil geen donkergrijze bank. Gelukkig bleek bij ook in die beige-bruine kleur verkrijgbaar en ernaast stond een bank met exact die bekleding. Ronde poef met dezelfde bekleding erbij https://www.ikea.com/nl/n(...)eige-bruin-70520479/ en klaar zijn we, de bij de bank horende voetenbank vonden we net wat te lomp en zwaarquote:Op dinsdag 8 november 2022 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, die Fammarp bank!!! Die zag ik anderhalf jaar geleden in Duitsland en was instant weg van de bank, ik vraag dus ook al anderhalf jaar in NL bij Ikea of hij ook in NL leverbaar is
Volgens mij gingen ze daarmee stoppen, was het niet meer van deze tijd oid.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:25 schreef E.T. het volgende:
Heeft Ikea dit jaar weer de kerstboom voor een euro-actie? Ik kan er niks over vinden op de website..
Dat zou wel verdraaide jammer zijn.. Altijd prima bomen voor dat geld... en met die 19 euro waardebon gaf je altijd 4x zoveel uit..quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze daarmee stoppen, was het niet meer van deze tijd oid.
Was volgens mij vorig jaar al niet meer.quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:25 schreef E.T. het volgende:
Heeft Ikea dit jaar weer de kerstboom voor een euro-actie? Ik kan er niks over vinden op de website..
Dat klopt, sinds vorig jaar doen ze die actie niet meer.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:42 schreef Elpis het volgende:
[..]
Was volgens mij vorig jaar al niet meer.
Iets met Ivar bouwen? Al weet ik niet zo uit mijn hoofd hoe hoog die is/kan zijnquote:Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Piles het volgende:
Help, ik zoek...
Ik zoek een simpel kastje van ongeveer 60 breed en 30 diep, hoogte 40-80 ofzo (maakt niet zoveel uit). Maar belangrijkste is dat de onderkant open is, zodat de robotstofzuiger er geparkeerd kan worden. Mag op pootjes, of de zijkanten van het kastje op grond. Ruimte nodig: 15cm+.
In het kastje zelf komen alleen een paar vieze schoenen te staan, dus liefst gewoon met planken (en geen open schoenenrek). Hoeven geen deurtjes of iets in.
Ikea heeft vast zoiets, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips?
Hyllis? Of moeten de zijkanten dicht zijn?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:09 schreef Piles het volgende:
Help, ik zoek...
Ik zoek een simpel kastje van ongeveer 60 breed en 30 diep, hoogte 40-80 ofzo (maakt niet zoveel uit). Maar belangrijkste is dat de onderkant open is, zodat de robotstofzuiger er geparkeerd kan worden. Mag op pootjes, of de zijkanten van het kastje op grond. Ruimte nodig: 15cm+.
In het kastje zelf komen alleen een paar vieze schoenen te staan, dus liefst gewoon met planken (en geen open schoenenrek). Hoeven geen deurtjes of iets in.
Ikea heeft vast zoiets, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips?
Past perfect en op de planken kan je gore schoenen kwijtquote:Bekijk deze LUNNARP van IKEA
Hier heb je wat meer informatie:
Tafeltje, wit, 55x45 cm
https://ingka.page.link/NS24YCxd5rzsN2Cx7
Oh, das ook wel een mooie inderdaadquote:Op woensdag 7 december 2022 14:45 schreef SQ het volgende:
Mijn robotstofzuiger (xiaomi roborock) woont hier onder:
[..]
Past perfect en op de planken kan je gore schoenen kwijt
Ja, die 15cm is de hoogte van de stofzuiger. Dus die heb ik wel nodigquote:Op woensdag 7 december 2022 14:39 schreef vlindertje89 het volgende:
De 15cm+ ruimte nodig, is dat in de hoogte?
Als 10cm hoogte genoeg is en je kunt 40cm diep ook aan, dan kun je een besta kastje op pootjes gebruiken.
Mijn roborock kan onder een besta door, maar het dock is net wat hoger dan de stofzuiger waardoor dat niet past. Ietsjes hoger is dus wel fijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:39 schreef vlindertje89 het volgende:
De 15cm+ ruimte nodig, is dat in de hoogte?
Als 10cm hoogte genoeg is en je kunt 40cm diep ook aan, dan kun je een besta kastje op pootjes gebruiken.
Ik heb een roborock S5 max, en die stond eerst ook onder m'n besta, vandaar dat ik 't opperde. Maar die staat net iets van de muur af ivm plint, dus het zou kunnen dat ik de dock toen net achter het kastje had staan.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn roborock kan onder een besta door, maar het dock is net wat hoger dan de stofzuiger waardoor dat niet past. Ietsjes hoger is dus wel fijn.
https://www.ikea.com/nl/n(...)wit-binnen-90520261/quote:Op zaterdag 10 december 2022 13:59 schreef Glider76 het volgende:
Wie heeft die LED kaarsen van Ikea? Adellovtrad.
Al paar keer in de winkel naar zitten kijken maar nooit "aan" gezien. Erg nep of juist wel mooi, beetje flikkerend licht?
Wel jammer dat het micro-USB is en geen USB-C.quote:De LED-kaars geeft een gezellig, flikkerend licht dat lijkt op een echte kaarsvlam.
Al kunnen vinden inmiddels?quote:Op donderdag 15 december 2022 13:36 schreef TolstoiFan het volgende:
Een tijdje terug ging het hier volgens mij kort over een kast van Ikea, die je ook als een soort roomdivider kon gebruiken, omdat de achterkant ook "mooi" is (dus niet de Kallax, die open is).
Geen idee om anders aan de andere kant van een kast een gordijn te hangen? Of is dat te duf?quote:Op maandag 2 januari 2023 15:25 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, maar ook nog geen tijd verder ingestoken
De hele serie is veranderd van Faktum naar Metod, dit kun je dubbelchecken a.d.h.v. dit artikel: https://www.ikea.com/be/n(...)formatie-pube5d69579quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:57 schreef avotar het volgende:
In ons huis hebben we een IKEA keuken van wellicht wel 20 jaar oud.
Hoewel hij verder nog prima in orde is, denkt mijn vrouw dat we eigenlijk wel nieuwe deurtjes nodig hebben. Inderdaad zijn ze hier en daar versleten en aangezien het best wat deurtjes zijn, zou het schilderen ook wel een behoorlijk lang project worden gezien de rest van de agenda.
In hoeverre zijn de kastjes qua afmetingen veranderd in de loop der jaren?
Volgens mij geen wijzigingen in maten, want dat is wel aardig universeel maar als je bij Ikea niet kunt vinden wat je zoekt: K14 specialiseert zich in het customizen van deurtjes en panelen voor IKEA keukens. Ze leveren ook kranen, wasbakken en aanrechtbladen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:57 schreef avotar het volgende:
In ons huis hebben we een IKEA keuken van wellicht wel 20 jaar oud.
Hoewel hij verder nog prima in orde is, denkt mijn vrouw dat we eigenlijk wel nieuwe deurtjes nodig hebben. Inderdaad zijn ze hier en daar versleten en aangezien het best wat deurtjes zijn, zou het schilderen ook wel een behoorlijk lang project worden gezien de rest van de agenda.
In hoeverre zijn de kastjes qua afmetingen veranderd in de loop der jaren?
Maar als de oude scharnieren nog goed zijn, kun je die wel hergebruiken...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:55 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat wel een issue om Metod fronten/scharnieren op een Faktum kast te gebruiken.
Dat past niet lekker.
Daar heb ik naar gekeken maar dat schijnt alleen te kunnen bij volledig vlakke deurtjes.quote:
Oh ja, da’s wel een factor om rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken maar dat schijnt alleen te kunnen bij volledig vlakke deurtjes.
K14 heeft de oplossing: https://www.k14.nl/blog/ikea-faktum-frontjes/quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:55 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is dat wel een issue om Metod fronten/scharnieren op een Faktum kast te gebruiken.
Dat past niet lekker.
Kleine update, die van één meter zijn maximaal met 7cm in te kortenquote:Op donderdag 17 november 2022 23:14 schreef luciferhout het volgende:
Is er iemand die de slimme plisségordijnen: Praktlysing of Tredansen ingekort heeft? En zo ja, hoeveel cm zou je kunnen inkorten?
Op de website staat natuurlijk dat dat niet kan, maar het was bij het Fyrtur rolgordijn ook prima te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |