Zet je de kast los in de ruimte, of komt hij wel ergens tegenaan te staan zonder vast te zetten?quote:Op zondag 24 april 2022 09:23 schreef TolstoiFan het volgende:
De kast komt ergens te staan, waar hij niet aan een muur gemonteerd kan worden. Zou deze dan geschikt zijn?
Of zijn er nog andere opties?
Je kunt de winkelvoorraad redelijk up to date online bekijken per winkel. En bijv handgrepen kun je ook bij een andere winkel kopen, je moet de gaten zelf maken in de deuren.quote:Op zondag 24 april 2022 21:28 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben een Pax kast ontworpen en nu ik wil bestellen zijn er 3 onderdelen niet leverbaar: handgrepen, een lademat en een verdeler voor de uitrekbare plank. Ik krijg de melding dat deze dingen online niet beschikbaar zijn maar wel in de winkel gekocht kunnen worden. Is dat ook echt zo of kan ik beter even wachten met bestellen? Een kast zonder handgrepen is ook weer zoiets
We hebben de kast pas over 2 maanden nodig dus misschien dat het binnenkort wel weer allemaal op voorraad is?
Het lijkt me inderdaad het belangrijkst dat de grote onderdelen er zijn, de rest valt wel een mouw aan te passen.quote:Op zondag 24 april 2022 21:42 schreef Hupje het volgende:
[..]
Je kunt de winkelvoorraad redelijk up to date online bekijken per winkel. En bijv handgrepen kun je ook bij een andere winkel kopen, je moet de gaten zelf maken in de deuren.
Toen wij onze Pax kochten een paar maanden geleden, hebben we besteld toen alle grote onderdelen bezorgd konden worden. De laatste kleine onderdelen zijn we toen in een filiaal gaan halen - maar was ook niet onoverkomelijk als die er niet (meteen) waren geweest.
Nee, hij komt wel ergens tegenaan te staan. Maar de betreffende muur kan niet in geboord worden ivm de constructie en isolatie van de muur.quote:Op zondag 24 april 2022 21:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zet je de kast los in de ruimte, of komt hij wel ergens tegenaan te staan zonder vast te zetten?
Plinten?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:06 schreef Knipoogje het volgende:
Dat zinkende gevoel van onmacht als je er achter komt dat de breedte van je slaapkamer niet 255cm is zoals indertijd op een funda-plattegrond en ook niet 252cm zoals je zelf uit de losse pols namat, maar 249.5cm waardoor je driedubbele PAX-combinatie van 250cm nét niet past![]()
Klein randje afzagen van de boven en onderkant en de hang rails en evt planken. Zo hadden wij in het vorige huis een kast op maat in onze 2.80m brede kamer (75cm paxkasten bestonden toen nog niet)quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:06 schreef Knipoogje het volgende:
Dat zinkende gevoel van onmacht als je er achter komt dat de breedte van je slaapkamer niet 255cm is zoals indertijd op een funda-plattegrond en ook niet 252cm zoals je zelf uit de losse pols namat, maar 249.5cm waardoor je driedubbele PAX-combinatie van 250cm nét niet past![]()
Nah, ik heb nu een 100cm en een 50cm kast naast elkaar op de oorspronkelijke plek en de overige 100cm kast aan de andere kant van de kamer. Daar had ik pakweg 101cm ruimte tussen raamkozijn en muurquote:Op donderdag 12 mei 2022 18:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Klein randje afzagen van de boven en onderkant en de hang rails en evt planken. Zo hadden wij in het vorige huis een kast op maat in onze 2.80m brede kamer (75cm paxkasten bestonden toen nog niet)
Jeetje, da’s echt een heel stuk lichter.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:50 schreef FranticDJ het volgende:
Mocht iemand de ikea bjorkoviken deuren in 't donker willen halen.. Die vallen 'wat' lichter uit in t echt
[ afbeelding ]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ken-fineer-70490948/
Hm foto vertekent wel iets, maar hij is een stuk lichter dan op de ikea foto. Twijfelde tussen Hedeviken en deze, maar die Hedeviken zouden te druk worden in deze ruimte.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 15:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jeetje, da’s echt een heel stuk lichter.
Wel een fraai type deur, past helemaal in de trend van nu, waar iedereen (op instagram) z’n muren voorziet van akoestische panelen die er ook zo uitzien
Ooooh hij is wel echt heel mooi!quote:Op zaterdag 14 mei 2022 12:50 schreef FranticDJ het volgende:
Mocht iemand de ikea bjorkoviken deuren in 't donker willen halen.. Die vallen 'wat' lichter uit in t echt
[ afbeelding ]
https://www.ikea.com/nl/n(...)ken-fineer-70490948/
Hedeviken is ook minder 'geel' in t echt dan op de foto's..quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ooooh hij is wel echt heel mooi!
Deze leek me wat te donker voor bij ons, maar nu twijfel ik.
Ik zit al maanden te azen op Hedeviken, maar die is steeds uitverkocht bij ons in de buurt. Ze zouden vandaag weer op voorraad komen, maar die melding is intussen weer van de site verdwenen.
Vaak staan de instructies als PDF download op de IKEA website, daar al gekeken?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft er iemand trouwens een foto van de afstel instructies van het zakje besta scharnieren? Heb die dingen per abuis te snel weggemikt
Ja zie ze daar nu ineens staan. Kon me herinneren van paar maanden geleden dat ze daar niet stondenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:04 schreef Viv het volgende:
[..]
Vaak staan de instructies als PDF download op de IKEA website, daar al gekeken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |