abonnement Unibet Coolblue
pi_203470898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:13 schreef Elleska het volgende:
Puinhoop weer bij de ikea.
Spullen niet beschikbaar voor afhalen ondanks dat ze volgens de site in de winkel op voorraad zijn.

In het magazijn was het een hele zoektocht met meerdere medewerkers omdat spullen niet op de plek stonden waar ze moesten staan.
Maar het meest frustrerende was dat hele simpele dingen die ineens niet meer in het zelfservicemagazijn liggen waardoor we een uur hebben staan wachten op een kleine pax draadmand + rail die voorheen dus gewoon in het zelfservicemagazijn lagen.
Het is ook een zooitje. Gewoonweg niks op voorraad van wat je wil hebben. Continu grijp je mis.
'Wereldwijde logistieke problemen'. Ja, flikker op. Dat is ook niet meer van gisteren en die boten gaan gewoon.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203471026
Hoezo 'logistieke problemen'?

Voorbeeldje: Ikea Tjusig schoenenbank zwart. In NL nergens meer te krijgen vanwege 'wereldwijde transportproblemen'.
In NL zou die ¤49,95 moeten kosten.

Even kijken of dat klopt. Met 'wereldwijde transportproblemen' zou het dus ook bij onze oosterburen en zuiderburen moeten zijn. Nu schept het mijn verbazing... In Duitsland is er wel voorraad bij een aantal winkels! Maar daar kost ie ¤59,95.

En Belgie?
Bij alle Ikea's voorraad. Helemaal goed met de beschikbaarheid. Maar daar kost dezelfde ¤69,95.

Wereldwijde transportproblemen is dus synoniem bij ikea voor 'winstmaximalisatie'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203478526
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 18:52 schreef E.T. het volgende:
Iemand al geprobeerd om nieuwe keukendeurtjes op oude kasten te zetten? Of is dat echt gewoon onmogelijk en moet ik echt een alternatieve leverancier zoeken?
Is dat veel duurder?

Tips anyone? (ik wil nieuwe deurtjes dus op m'n grote losstaande kast die verder prima is)
Is de grote losstaande kast een METOD keukenkast?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_203478566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo 'logistieke problemen'?

Voorbeeldje: Ikea Tjusig schoenenbank zwart. In NL nergens meer te krijgen vanwege 'wereldwijde transportproblemen'.
In NL zou die ¤49,95 moeten kosten.

Even kijken of dat klopt. Met 'wereldwijde transportproblemen' zou het dus ook bij onze oosterburen en zuiderburen moeten zijn. Nu schept het mijn verbazing... In Duitsland is er wel voorraad bij een aantal winkels! Maar daar kost ie ¤59,95.

En Belgie?
Bij alle Ikea's voorraad. Helemaal goed met de beschikbaarheid. Maar daar kost dezelfde ¤69,95.

Wereldwijde transportproblemen is dus synoniem bij ikea voor 'winstmaximalisatie'.
;')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 februari 2022 @ 22:08:56 #155
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_203480227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:38 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Is de grote losstaande kast een METOD keukenkast?
Nee, hij is al minimaal 10 jaar oud. Was FAKTUM toen volgens mij?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_203480301
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:08 schreef E.T. het volgende:

[..]
Nee, hij is al minimaal 10 jaar oud. Was FAKTUM toen volgens mij?
Het nadeel van FAKTUM (METOD en FAKTUM zijn ongeveer 10 jaar geleden gewisseld) is dat de maten anders zijn. Die zijn bij METOD meer afgerond. Hoge kasten van FAKTUM waren 195 of 217 hoog, METOD is 200, 220 of 240 hoog. Dus de deuren komen qua hoogte niet overeen. Qua breedte is het geen probleem.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 2 februari 2022 @ 22:14:53 #157
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_203480362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Het nadeel van FAKTUM (METOD en FAKTUM zijn ongeveer 10 jaar geleden gewisseld) is dat de maten anders zijn. Die zijn bij METOD meer afgerond. Hoge kasten van FAKTUM waren 195 of 217 hoog, METOD is 200, 220 of 240 hoog. Dus de deuren komen qua hoogte niet overeen. Qua breedte is het geen probleem.
Dit is niet wat ik wilde horen he.. ;)

Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 2 februari 2022 @ 23:15:05 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203481600
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:

[..]
Dit is niet wat ik wilde horen he.. ;)

Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
Ik geloof van wel. Wij krijgen in april de deurtjes van K14 bij onze Ikea keuken en keukenblad tot dusver erg tevreden!

En ik quote je zo even in een topic waar ervaring is met het wrappen van de keukendeurtjes.
Resistance is futile.
  woensdag 2 februari 2022 @ 23:20:31 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203481685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Zijn de Ivar planken van 40x30 uit het assortiment of gewoon niet in voorraad? Eindelijk iets bedacht als kast en dan is het niet op voorraad.
Ik zie dat ik ze op voorraad zijn in Groningen, Delft en Hengelo. Voor iemand zonder auto in de buurt van Arnhem is het niet heel handig.
Ik wacht wel tot ze weer op voorraad zijn dan. Ik heb er 4 nodig.
Ik ga zaterdag naar Groningen om de hoek bij Ikea, en ik kom volgende week wel weer langs op kantoor (Duiven). Ik ga niet de ganze Ikea door, maar als je een click & collect kunt regelen, dan is het een kleine moeite.
Resistance is futile.
  woensdag 2 februari 2022 @ 23:38:34 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203481915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo 'logistieke problemen'?

Voorbeeldje: Ikea Tjusig schoenenbank zwart. In NL nergens meer te krijgen vanwege 'wereldwijde transportproblemen'.
In NL zou die ¤49,95 moeten kosten.

Even kijken of dat klopt. Met 'wereldwijde transportproblemen' zou het dus ook bij onze oosterburen en zuiderburen moeten zijn. Nu schept het mijn verbazing... In Duitsland is er wel voorraad bij een aantal winkels! Maar daar kost ie ¤59,95.

En Belgie?
Bij alle Ikea's voorraad. Helemaal goed met de beschikbaarheid. Maar daar kost dezelfde ¤69,95.

Wereldwijde transportproblemen is dus synoniem bij ikea voor 'winstmaximalisatie'.
Ik ben wel benieuwd naar het beleid dat hier achter zit, maar ik vind je winstmaximalisatie wel heel vergezocht. Ik vermoed dat elke winkel afzonderlijk inkoopt bij een centraal magazijn, het is ook nog mogelijk dat dit op landniveau gedaan wordt (en dat zou wel verklaren waarom het momenteel in NL zo slecht loopt.

En begin er maar aan, je inkoop afstemmen op zaken als COVID.

Het was duidelijk te merken dat IKEA grote moeite had om de e-commerce slag te maken (verzenden en click & collect), maar gezien de omvang van de operatie, vind ik alsnog dat ze het redelijk vlot rechtgetrokken hebben.
Resistance is futile.
  donderdag 3 februari 2022 @ 07:28:59 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203483058
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:

[..]
Dit is niet wat ik wilde horen he.. ;)

Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
Koak heeft ook mooie dingen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203486797
Ik heb een misschien wat gekke vraag.
Ik wil eigenlijk al tijden de sorvallen bank, alleen vind ik de poten te laag. Ik heb huisstofmijtallergie en een robotstofzuiger om elke dag rondje door de woonkamer te lopen, maar die past niet onder de bank door dan. De ruimte onder de bank is zelfs voor met een swiffer vrij klein, en ik ben lui en ga dus echt niet meerdere keren per week met de bank schuiven om eronder te kunnen stofzuigen. Nu dacht ik, zou ik niet er zelf andere poten onder kunnen zetten? De Stubbarp vd besta serie bijvoorbeeld. Desnoods twee per originele poot (die zijn breder namelijk). De zithoogte wordt dan natuurlijk wat hoger, maar zijn er verder redenen waarom dat niet zou kunnen denken jullie?

Gaat om de driezitsbank.
pi_203487066
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een misschien wat gekke vraag.
Ik wil eigenlijk al tijden de sorvallen bank, alleen vind ik de poten te laag. Ik heb huisstofmijtallergie en een robotstofzuiger om elke dag rondje door de woonkamer te lopen, maar die past niet onder de bank door dan. De ruimte onder de bank is zelfs voor met een swiffer vrij klein, en ik ben lui en ga dus echt niet meerdere keren per week met de bank schuiven om eronder te kunnen stofzuigen. Nu dacht ik, zou ik niet er zelf andere poten onder kunnen zetten? De Stubbarp vd besta serie bijvoorbeeld. Desnoods twee per originele poot (die zijn breder namelijk). De zithoogte wordt dan natuurlijk wat hoger, maar zijn er verder redenen waarom dat niet zou kunnen denken jullie?

Gaat om de driezitsbank.
Ik vond deze site https://www.prettypegs.co(...)ngs-combo_plate_disc en daar kun je aardig wat andere poten voor die bank bestellen, dus ik gok dat het prima kan
pi_203487324
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een misschien wat gekke vraag.
Ik wil eigenlijk al tijden de sorvallen bank, alleen vind ik de poten te laag. Ik heb huisstofmijtallergie en een robotstofzuiger om elke dag rondje door de woonkamer te lopen, maar die past niet onder de bank door dan. De ruimte onder de bank is zelfs voor met een swiffer vrij klein, en ik ben lui en ga dus echt niet meerdere keren per week met de bank schuiven om eronder te kunnen stofzuigen. Nu dacht ik, zou ik niet er zelf andere poten onder kunnen zetten? De Stubbarp vd besta serie bijvoorbeeld. Desnoods twee per originele poot (die zijn breder namelijk). De zithoogte wordt dan natuurlijk wat hoger, maar zijn er verder redenen waarom dat niet zou kunnen denken jullie?

Gaat om de driezitsbank.
Als je gewoon poten monteert op dezelfde plaatsen zal dat geen probleem opleveren.
Protčge moi de mes désirs.
pi_203489752
Weet iemand toevallig of de keuken catalogussen ook bij de uitgang / servicebalie liggen (in Delft)? Ik wil een catalogus zonder de hele Ikea door te hoeven.
  donderdag 3 februari 2022 @ 22:04:03 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203495010
Heeft iemand ervaring met het Hällbar afvalsysteem? Wij hebben straks een lade van 60cm voor het afval maar het systeem ziet er op de plaatjes een beetje flimsy uit.
Resistance is futile.
pi_203495099
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 22:04 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand ervaring met het Hällbar afvalsysteem? Wij hebben straks een lade van 60cm voor het afval maar het systeem ziet er op de plaatjes een beetje flimsy uit.
Ja, Ik heb zo'n set. Is mooi degelijk spul. Beter dan die zwarte bakken die ik ervoor had, ook van Ikea.

Wel heb ik het in een ladekast staan, dus de laderails die erbij horen heb ik niet gebruikt.
pi_203496095
quote:
6s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:14 schreef E.T. het volgende:

[..]
Dit is niet wat ik wilde horen he.. ;)

Op jacht naar alternatieve leverancier dan dus.. K14 ofzo wel eens van gehoord.. Zijn er meer?
Ja sorry -O-
Maar kan het ook niet veel mooier maken ;)

quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2022 23:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar het beleid dat hier achter zit, maar ik vind je winstmaximalisatie wel heel vergezocht. Ik vermoed dat elke winkel afzonderlijk inkoopt bij een centraal magazijn, het is ook nog mogelijk dat dit op landniveau gedaan wordt (en dat zou wel verklaren waarom het momenteel in NL zo slecht loopt.

En begin er maar aan, je inkoop afstemmen op zaken als COVID.

Het was duidelijk te merken dat IKEA grote moeite had om de e-commerce slag te maken (verzenden en click & collect), maar gezien de omvang van de operatie, vind ik alsnog dat ze het redelijk vlot rechtgetrokken hebben.
Sowieso moet je, als je het op winstmaximalisatie wilt gooien wel zorgen dat je exact dezelfde artikelen vergelijkt.
TJUSIG uit zijn bericht (81cm in het zwart) kost in Nederland inderdaad 49.99.
De TJUSIG uit dat bericht kost inderdaad in België 69.99. Alleen is deze versie 108cm lang. De 81cm lange versie kost in België ook 'gewoon' 49.99. Maar is daar overigens ook niet leverbaar.

Beleid was dat er landelijk een inschatting wordt gemaakt hoeveel er verkocht gaat/moet worden per jaar. Het distributiecentrum koopt op basis van die inschatting in. Duitsland heeft een eigen distributiecentrum (in ieder geval gescheiden van Nederland/België). Ik heb begrepen dat voor e-commerce aparte distributiecentra worden gebruikt die daarmee functioneren als een separate winkel. Dit dc koopt dus ook apart in.

Wereldwijd zijn er enorme tekorten in zeecontainers. De huur van een zeecontainer is gigantisch gestegen. Een tijd terug was ook in het nieuws dat meerdere bedrijven, waaronder IKEA, van plan waren om eigen containers in te kopen, maar dat heb je niet zo snel opgelost...

De prijzen van artikelen zijn gebaseerd op een adviesprijs die in Zweden wordt bepaald en vervolgens kijken productverantwoordelijken per markt (land) voor welke prijs dit product in de verkoop moet gaan. Hierbij wordt gekeken naar het landelijke assortiment, de lokale prijsstrategie en wat de concurrent doet met een soort gelijk product. Daarmee kan het voorkomen dat een artikel in een ander land duurder of goedkoper is.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:52 schreef NedKelly het volgende:
Weet iemand toevallig of de keuken catalogussen ook bij de uitgang / servicebalie liggen (in Delft)? Ik wil een catalogus zonder de hele Ikea door te hoeven.
Volgens mij worden er in het geheel geen catalogi meer uitgebracht, dus ook geen keukenversie. Anders had deze zeker op de site gestaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bartjebart op 03-02-2022 23:10:14 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_203498112
quote:
[..]
Volgens mij worden er in het geheel geen catalogi meer uitgebracht, dus ook geen keukenversie. Anders had deze zeker op de site gestaan.
Ik had denk 2 jaar terug nog boekje meegenomen, maar inmiddels weggedaan. Vond wel deze op de site, maar wil het graag op papier. Ik lees inderdaad op de site dat de koophulpen vervangen zijn door online planners, maar voor het puzzelen qua mogelijkheden qua kastjes etc. vind ik in een boekje bladeren voor ideeën toch wat handiger dan online alles bekijken. -O-

Omdat het online staat dacht ik dat het dan ook nog wel als boekje op te halen was zoals 2-3 jaar terug.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:03:45 #170
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_203612392
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2022 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ga zaterdag naar Groningen om de hoek bij Ikea, en ik kom volgende week wel weer langs op kantoor (Duiven). Ik ga niet de ganze Ikea door, maar als je een click & collect kunt regelen, dan is het een kleine moeite.
Aardig aangeboden! Ik heb toch even bedacht om even te wachten met de kast.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_203978672
De zwarte Besta glasplaat (de grootste) is echt al 2 maanden niet te krijgen. Erg frustrerend. Wil mijn TV meubel afmaken. Ja alleen een lelijke grijze, die dan weer wel.

https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-90196535/#content

Heeft dit ook te maken met die grote leveringsproblemen of gaat ie er gewoon uit? Dat verhaal van transport/leveringsproblemen staat namelijk niet bij dit product. Toevallig staat het dan wel weer op co.uk bij dit product maar bij de meeste landen staat het ook niet. Sommige hebben de 180cm zelfs van de site gehaald. Wereldwijd amper te verkrijgen op een paar in Canada en Zweden na. Lijkt mij sterk dat hij eruit gaat toch? Besta is een goedlopende lijn en zwarte glasplaat lijkt mij een redelijk basis ding wat redelijk verkocht werd?
pi_204093365
Passen de Hue GU10 spots in de Nymåne spots van Ikea? Ik begreep dat de Hue lampen net wat anders zijn qua maatvoering.. Iemand toevallig al gedaan ?

https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-90415081/ deze spot wil ik combineren met
https://www.philips-hue.c(...)k-gu10/8719514339880

Diameter is hetzelfde maar kan bij Ikea de hoogte niet vinden..
pi_204113755
Binnenkort maar weer eens naar Ikea voor wat inspiratie voor het nieuwe huis en dan neem ik meteen dit ding mee voor in de koelkast https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-90506104/ wat een geniale oplossing.
pi_204129597
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Ikea voor wat inspiratie voor het nieuwe huis en dan neem ik meteen dit ding mee voor in de koelkast https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-90506104/ wat een geniale oplossing.
Had hem ook al eerder gezien en lijkt me handig. Maar ben heel benieuwd of het ook in de praktijk handig blijkt. Post je de ervaring?
  zaterdag 19 maart 2022 @ 07:39:07 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204134693
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Ikea voor wat inspiratie voor het nieuwe huis en dan neem ik meteen dit ding mee voor in de koelkast https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-90506104/ wat een geniale oplossing.
Ik wil 'm ook voor de kleine potten in de koelkast, maar m'n man vindt het maar onzin. Denk dat ik 'm gewoon vast haal en in de nieuwe koelkast zet.
Resistance is futile.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 07:53:46 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204134753
Wij hebben een keuken besteld bij Ikea. Wat een chaos :+ .

Wij kopen de kasten en apparatuur bij Ikea, maar de rest bij K14. Tot zover geen problemen. Dus wij zo eerst zelf de online planner gebruikt en daarna een afspraak in Hengelo, op zich prima en goed advies. Toen rolde er een order uit het systeem die niet klopte. Na een week of 4 eindelijk contact weten te leggen (zij bellen overdag anoniem op mijn nummer die op stil staat want verschrikkelijk drukke baan). Order werd aangepast. Maar viel me op dat de vaatwasser er niet bij stond. Dus maar weer eens in de telefoon geklommen. De dame die ons te woord stond zei dat het maar goed is dat we belden want 'ik zie dat er op 4 april 2 keukens geleverd worden :? 8)7 '. Bij de één zat geen kookplaat en geen oven, bij de ander zat geen koelvriescombinatie maar wel een vriezer :+ .

Dus netjes aangepast. Nieuwe orderbevestiging gehad: wéér geen vaatwasser! :+

Maar OK, dat komt dus doordat Hygienisk al maanden niet op voorraad is. Dus straks even bellen om Proffsig toe te voegen aan de bestelling, die is 50 euro duurder maar wel voorradig. En met de hand afwassen tot Hygienisk wel of niet terugkomt, was ik niet van plan :P .

Anyway, we worden wel elke keer vriendelijk te woord gestaan en het is geen onwil, maar het orderproces lijkt niet echt soepeltjes te lopen :+ .
Resistance is futile.
pi_204135126
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik wil 'm ook voor de kleine potten in de koelkast, maar m'n man vindt het maar onzin. Denk dat ik 'm gewoon vast haal en in de nieuwe koelkast zet.
Mijn man stond nog harder te juichen dan ik toen ik dat ding ontdekte. In onze huidige koelkast hebben we 4 glazen plateau’s, in de nieuwe 6, ik kijk er nu al naar uit. Ik hou van kasten efficiënt inrichten O+
  zaterdag 19 maart 2022 @ 10:09:02 #178
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204135696
Wij hebben in onze koelkast 3 laatjes ipv glazen plateaus en met kleine potjes en bv beleg is dat ideaal, dus ik kan me voorstellen dat dit ding hetzelfde effect heeft.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204135706
Oh zulke lades klinken perfect
  zaterdag 19 maart 2022 @ 10:45:46 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204136030
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 09:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Mijn man stond nog harder te juichen dan ik toen ik dat ding ontdekte. In onze huidige koelkast hebben we 4 glazen plateau’s, in de nieuwe 6, ik kijk er nu al naar uit. Ik hou van kasten efficiënt inrichten O+
Hehe, me too. Ik volg de nodige tiktok accounts hierover.
Resistance is futile.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 12:26:36 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204136895
Resistance is futile.
pi_204309867
Ik ontdekte net weer iets nieuws voor in een hoge keukenkast https://www.ikea.com/nl/n(...)e-keukenla-50515346/. Onze hoge voorraadkast wordt 40cm breed, dus daar past hij niet, anders had ik er wel even serieus naar gekeken
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:18:59 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204311416
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ontdekte net weer iets nieuws voor in een hoge keukenkast https://www.ikea.com/nl/n(...)e-keukenla-50515346/. Onze hoge voorraadkast wordt 40cm breed, dus daar past hij niet, anders had ik er wel even serieus naar gekeken
Ik denk dat deze nieuw is in het assortiment. Geweldig goed product weer van Ikea! Hopelijk goede kwaliteit.

Ik heb trouwens de snurrad gekocht :@ ^O^ . Het plateau draait maar schuift ook een stukje naar voren zonder de draai te maken! Hopelijk is de nieuwe keuken over een week in gebruik en dan zal ik m'n ervaring delen.
Resistance is futile.
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:21:14 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204311468
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 07:53 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben een keuken besteld bij Ikea. Wat een chaos :+ .

Wij kopen de kasten en apparatuur bij Ikea, maar de rest bij K14. Tot zover geen problemen. Dus wij zo eerst zelf de online planner gebruikt en daarna een afspraak in Hengelo, op zich prima en goed advies. Toen rolde er een order uit het systeem die niet klopte. Na een week of 4 eindelijk contact weten te leggen (zij bellen overdag anoniem op mijn nummer die op stil staat want verschrikkelijk drukke baan). Order werd aangepast. Maar viel me op dat de vaatwasser er niet bij stond. Dus maar weer eens in de telefoon geklommen. De dame die ons te woord stond zei dat het maar goed is dat we belden want 'ik zie dat er op 4 april 2 keukens geleverd worden :? 8)7 '. Bij de één zat geen kookplaat en geen oven, bij de ander zat geen koelvriescombinatie maar wel een vriezer :+ .

Dus netjes aangepast. Nieuwe orderbevestiging gehad: wéér geen vaatwasser! :+

Maar OK, dat komt dus doordat Hygienisk al maanden niet op voorraad is. Dus straks even bellen om Proffsig toe te voegen aan de bestelling, die is 50 euro duurder maar wel voorradig. En met de hand afwassen tot Hygienisk wel of niet terugkomt, was ik niet van plan :P .

Anyway, we worden wel elke keer vriendelijk te woord gestaan en het is geen onwil, maar het orderproces lijkt niet echt soepeltjes te lopen :+ .
Maandag komt de keuken. Krijg ik ineens een bevestiging dat Hygienisk in een aparte order gepickt is :') . Ik heb net afgelopen donderdag de Proffsig afgehaald :+ . Hygienisk mag de chauffeur dus gewoon weer meenemen, blij dat deze in een aparte order zit, gewoon niet afrekenen dus.
Resistance is futile.
  maandag 4 april 2022 @ 20:24:08 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204332631
Heeft Ikea een binnenlade met uitsparing voor een sifon onder de spoelbak? Ik kan zo niks vinden.
Resistance is futile.
pi_204332879
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 20:24 schreef Seven. het volgende:
Heeft Ikea een binnenlade met uitsparing voor een sifon onder de spoelbak? Ik kan zo niks vinden.
Ze hebben kortere lades in 37 cm en de hoge lade hebben ze ook in 45 cm lengte https://www.ikea.com/nl/n(...)it-00319362/#content
Kwam ik achter door op de afzonderlijke artikelnummers van de lades van deze kast te zoeken https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s39279727/
  maandag 4 april 2022 @ 21:30:30 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204333624
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 20:40 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ze hebben kortere lades in 37 cm en de hoge lade hebben ze ook in 45 cm lengte https://www.ikea.com/nl/n(...)it-00319362/#content
Kwam ik achter door op de afzonderlijke artikelnummers van de lades van deze kast te zoeken https://www.ikea.com/nl/n(...)dinge-wit-s39279727/
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
Resistance is futile.
pi_204333650
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
Gebruik je een ruimtebesparende sifon?
pi_204333662
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
mocht het overigens net niet passen heb ik wel redelijk goede ervaring met deze units om alsnog een uitsparing zelf in de ikea lade te fabrieken:

https://www.meubelbeslags(...)t/?q=sifonuitsparing
  maandag 4 april 2022 @ 21:38:47 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204333724
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Gebruik je een ruimtebesparende sifon?
Zou kunnen, sifon hebben we nog niet. Op zich niet nodig, de keuken wordt echt huge :@ .
Resistance is futile.
pi_204333802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef MevrouwKees het volgende:
Passen de Hue GU10 spots in de Nymåne spots van Ikea? Ik begreep dat de Hue lampen net wat anders zijn qua maatvoering.. Iemand toevallig al gedaan ?

https://www.ikea.com/nl/n(...)-antraciet-90415081/ deze spot wil ik combineren met
https://www.philips-hue.c(...)k-gu10/8719514339880

Diameter is hetzelfde maar kan bij Ikea de hoogte niet vinden..
Ik had laatst ook zo'n vraag. Blijkt dat de Hue GU10 spots gewoon exact even hoog zijn als normale GU10 spots.
pi_204333862
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die had ik gevonden inderdaad. Ik weet alleen niet zeker welke van de twee te diep is.
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.

Je zou natuurlijk ook 2 keer 37 cm lade kunnen gebruiken. Of 2 keer 45 cm lade. Het is ook maar net hoe goed je de afvoer kunt wegwerken.
  maandag 4 april 2022 @ 22:17:25 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204334231
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:48 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.

Je zou natuurlijk ook 2 keer 37 cm lade kunnen gebruiken. Of 2 keer 45 cm lade. Het is ook maar net hoe goed je de afvoer kunt wegwerken.
Boiler gaat onder de kast. Achter de kast hebben we trouwens zo'n 10cm ruimte omdat we een extra diep aanrecht hebben, dus daar kunnen we de afvoer naartoe leggen hoog in de kast. Dan benutten we de diepte van de onderste lade optimaal.

Alleen de lade in het midden twijfel ik over. Bij twijfel best voor 37cm gaan, denk ik zo. Ik ga er vuilniszakken en vaatwastabletten in zetten. Schoonmaakmiddelen krijg ik er rechtop denk ik niet in (boven de afval emmers dus ik kan 'm niet heel laag plaatsen).
Resistance is futile.
pi_204334243
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:43 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Ik had laatst ook zo'n vraag. Blijkt dat de Hue GU10 spots gewoon exact even hoog zijn als normale GU10 spots.
de nieuwe generatie ja
pi_204334433
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 21:48 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Bij een ladekast onder de spoelbak gebruik je een 37 cm lade boven en de 45 cm lade onder. Dan kan je de sifon erachter kwijt. Weet niet of er dan ook nog een quooker in past.

Je zou natuurlijk ook 2 keer 37 cm lade kunnen gebruiken. Of 2 keer 45 cm lade. Het is ook maar net hoe goed je de afvoer kunt wegwerken.
Wel even rekening houden met de hoogte van de 45cm diepe lade.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_204334450
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Boiler gaat onder de kast. Achter de kast hebben we trouwens zo'n 10cm ruimte omdat we een extra diep aanrecht hebben, dus daar kunnen we de afvoer naartoe leggen hoog in de kast. Dan benutten we de diepte van de onderste lade optimaal.

Alleen de lade in het midden twijfel ik over. Bij twijfel best voor 37cm gaan, denk ik zo. Ik ga er vuilniszakken en vaatwastabletten in zetten. Schoonmaakmiddelen krijg ik er rechtop denk ik niet in (boven de afval emmers dus ik kan 'm niet heel laag plaatsen).
je krijgt 3 lades?

Ik zou bij een Ikea keuken dan eerst de sifon monteren en daarna opmeten wat je kwijt kunt.

Ik heb zelf ook een 65 cm diep keukenblad. Mijn bovenste lade is 40 cm diep en de onderste 48.

In de onderste lade heb ik wel een uitsparing gemaakt aan de achterkant voor de quooker.

Maar het is geen ikea keuken.
  dinsdag 5 april 2022 @ 07:28:40 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204335393
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:39 schreef Glider76 het volgende:

[..]
je krijgt 3 lades?

Ik zou bij een Ikea keuken dan eerst de sifon monteren en daarna opmeten wat je kwijt kunt.

Ik heb zelf ook een 65 cm diep keukenblad. Mijn bovenste lade is 40 cm diep en de onderste 48.

In de onderste lade heb ik wel een uitsparing gemaakt aan de achterkant voor de quooker.

Maar het is geen ikea keuken.
Nee, zullen er 2 zijn (ik bedoelde in het midden van het kastje onder de spoelbak :P )
Resistance is futile.
pi_204343215
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 07:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, zullen er 2 zijn (ik bedoelde in het midden van het kastje onder de spoelbak :P )
In mijn boventse lade onder de spoelbak kan ik een afwas teil kwijt kwa hoogte. Dus vuilniszakken en vaatwasblokjes ook prima.

Onderste lade passen hoge flessen in, alsmede 3 afval containers.

Ik heb 80 cm lades.

Als je 10 cm extra diepte hebt zou je makkelijk de 2 lades op 47 kunnen hebben denk ik.
  zondag 17 april 2022 @ 09:26:05 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204461255
Crosspost:

quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2022 09:24 schreef Seven. het volgende:
We gebruiken onze nieuwe keuken nog niet, maar gisteren werden de boodschappen bezorgd en de koelkast was al aangesloten. Dus ik heb de Snurrad van Ikea getest!

Eerste indruk: ^O^ _O_

Het ding draait fantastisch goed, dus qua ontwerp echt een superslim ding. Het voelt ook stevig. In de hoogte raak je maar weinig ruimte kwijt want hij is behoorlijk plat. Bovendien is het een heel stevig geheel. Geen gewankel. Ikzelf heb 'm op de hoogste plank gezet. Onze koelkast is behoorlijk hoog dus zonder trappetje kom ik sowieso niet bij de achterkant van de bovenste plank. Dat probleem is nu 100% opgelost. Je trekt de snurrad makkelijk naar voren en schuift 'm zo opzij en draait vervolgens makkelijk 360° door.

Enig minpuntje: in de hoeken ben je wel wat ruimte kwijt natuurlijk. En ik moet de bijgeleverde zuignappen nog ff goed schoonmaken (met stof weinig grip op de glazen plank).

Ik ga er vanuit dat ik na een weekje gebruik superblij ben en tot een conclusie kom dat het de 30 euro meer dan waard was.
Resistance is futile.
pi_204495690
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 04:23 schreef Charie het volgende:
De zwarte Besta glasplaat (de grootste) is echt al 2 maanden niet te krijgen. Erg frustrerend. Wil mijn TV meubel afmaken. Ja alleen een lelijke grijze, die dan weer wel.

https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-90196535/#content

Heeft dit ook te maken met die grote leveringsproblemen of gaat ie er gewoon uit? Dat verhaal van transport/leveringsproblemen staat namelijk niet bij dit product. Toevallig staat het dan wel weer op co.uk bij dit product maar bij de meeste landen staat het ook niet. Sommige hebben de 180cm zelfs van de site gehaald. Wereldwijd amper te verkrijgen op een paar in Canada en Zweden na. Lijkt mij sterk dat hij eruit gaat toch? Besta is een goedlopende lijn en zwarte glasplaat lijkt mij een redelijk basis ding wat redelijk verkocht werd?
Ondertussen bijna 4 maanden niet leverbaar en bij sommige landen (DE, BE, ES) zelfs van de sites gehaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')