abonnement Unibet Coolblue
pi_201708260
Met de dag neemt het aantal signalen over infrastructurele problematiek en daaruitvolgende tekorten in verscheidende sectoren door de gehele wereld toe. Deze signalen voorspellen met name iets over de voedselindustrie. Ook de ontwikkelende energiecrisis voorspelt weinig goeds, en heeft zijn eigen effect op voedselproductie. Zorgwekkende berichten komen ook van boeren af uit oa VS/FR/VK welke menen dat er opzettelijk tekorten gecreëerd worden d.m.v. inperkend overheidsbeleid waardoor productie onrendabel wordt gemaakt. Ook claimen enkele van hen zelfs dat er en masse veevoedsel opgekocht en vernietigd wordt door de giganten in hun industrie.

Ik wil alle signalen niet per se in één theorie binden, maar om tot begrip te komen over het nut van controle over voedsel en de functie van schaarste is het onderstaand gesprek in ieder geval verlichtend. Uiteraard past een algeheel en gefabriceerd tekort ook in een meer recente theorie m.b.t. een of andere reset ~O> . Voor dit topic lijkt het me op de eerste plaats een nuttig doel om de signalen te verzamelen. De verbanden leggen we zoals gewoonlijk vanzelf wel.



[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 12-10-2021 14:51:59 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201708326
twitter


twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201708367
quote:
Shelves empty across UK on sell-out Saturday as supply crisis leaves one in SIX Britons claiming they have been 'unable to buy essential food' - and a third start Christmas stockpiling - ahead of winter squeeze

https://www.dailymail.co.(...)impression=true&s=08
quote:
Shocking photos of cargo ships anchored off NYC and LA forecast global supply chain 'collapse' -- and a MORE expensive Thanksgiving and Christmas

https://www.dailymail.co.(...)-twitter_dailymailus
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201718724
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201718972
Te kort aan personnel ook met de populistische brexit bullshit te maken heeft.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_201724264
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201728078
quote:
Als ik het nieuws moet geloven ligt het voornamelijk aan :

-Een tekort aan havenmedewerkers
-Een tekort aan vrachtwagenchauffeurs

Wat ze vergeten erbij te vermelden is dat deze tekorten direct gevolg zijn van hun eigen ' pro vax' beleid.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201728103
Grote tekorten in elke sector , wc papier is wederom een erg gewilde item

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201728107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:22 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als ik het nieuws moet geloven ligt het voornamelijk aan :

-Een tekort aan havenmedewerkers
-Een tekort aan vrachtwagenchauffeurs

Wat ze vergeten erbij te vermelden is dat deze tekorten direct gevolg zijn van hun eigen ' pro vax' beleid.
Klopt, vergeet het tekort aan containers niet :')! In elk geval allemaal voorspelbaar. Dito wb deze 'oorzaak':

quote:
Why is there a CO2 shortage and how will it hit food supplies?

https://www.bbc.com/news/explainers-58626935
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201728130
quote:
Energiecrisis heeft grote gevolgen: ‘Ook de voedselprijzen zullen stijgen’

https://www.nporadio1.nl/(...)ijzen-zullen-stijgen
quote:
Stijgende gasprijzen groot probleem voor kwekers: 'Eten wordt onbetaalbaar'

https://www.omroepwest.nl(...)n-wordt-onbetaalbaar
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201728202
pi_201728251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:34 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
"Decade of action". Alles moet in 10 jaar bereikt worden en corona was de eerste domino-steen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201728273
Weer tijd voor LifeAid.

Kan Bono weer wat zinvols doen.
Sunday, hungry Sunday.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201728287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Klopt, vergeet het tekort aan containers niet :')! In elk geval allemaal voorspelbaar. Dito wb deze 'oorzaak':
[..]

Precies, zo proberen ze het leven van de boeren zo zuur mogelijk te maken om vervolgens te klagen dat alles duurder gaat worden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201728328
WHISTLEBLOWER: LA Port Worker Says Shortages are FAKE!

https://rumble.com/vnlk39(...)rtages-are-fake.html
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201729652
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201729698
twitter


:') :') :') :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201729782
Welnee joh, de halve wereld maanden sluiten heeft geen enkele impact op productie en transport.
pi_201729803
In China en andere totalitaire landen lieten ze de bevolking simpelweg uithongeren.

Na de Franse revolutie werden duizenden mensen afgemaakt om de werkloosheid op te lossen.

Het met opzet uitmoorden van grote getalen mensen is iets wat vaker is voorgekomen in de geschiedenis dan langdurige perioden van vrede, welvaart en vrijheid.

Geldprinten in Amerika loopt de spuigaten volledig uit. Dat kan alleen tot enorme inflatie leiden. Een kleine groep koopt alles op met gratis geld.

Handelsoorlog met China was al gaande.

Een wereldwijd virus.

De huidige situatie kan in wezen alleen nog maar tot een openlijke wereldoorlog en onvoorstelbaar lijden leiden, zoals in het verleden.

Tenzij er een of andere interventie komt die de normale gang van zaken verstoort.

Dit is het einde der tijden mensen. De bijbel is er duidelijk over.

Bekeer je en geloof het evangelie.

Mattheus 24:6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.

11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-10-2021 16:20:17 ]
pi_201730563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:39 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
"Decade of action". Alles moet in 10 jaar bereikt worden en corona was de eerste domino-steen.
Klopt. De eerste smokecreen om veranderingen door te kunnen voeren. De klimaatcrisis is ook zoiets.
Maken ze nu al misbruik van.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:33:17 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201731073
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:25 schreef Ali_boo het volgende:
Grote tekorten in elke sector , wc papier is wederom een erg gewilde item

[ twitter ]
Oei, ik heb nog net het vorige te kort van wc papier 2020 overleefd.

BTW zo hits je weer mensen op om te gaan hamsteren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201731075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alle gekkies verzamelen.
?
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:37:54 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201731132
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In China en andere totalitaire landen lieten ze de bevolking simpelweg uithongeren.

Na de Franse revolutie werden duizenden mensen afgemaakt om de werkloosheid op te lossen.

Het met opzet uitmoorden van grote getalen mensen is iets wat vaker is voorgekomen in de geschiedenis dan langdurige perioden van vrede, welvaart en vrijheid.

Geldprinten in Amerika loopt de spuigaten volledig uit. Dat kan alleen tot enorme inflatie leiden. Een kleine groep koopt alles op met gratis geld.

Handelsoorlog met China was al gaande.

Een wereldwijd virus.

De huidige situatie kan in wezen alleen nog maar tot een openlijke wereldoorlog en onvoorstelbaar lijden leiden, zoals in het verleden.

Tenzij er een of andere interventie komt die de normale gang van zaken verstoort.

Dit is het einde der tijden mensen. De bijbel is er duidelijk over.

Bekeer je en geloof het evangelie.

Mattheus 24:6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.

11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

14 En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.
Gaat nog lang duren ik heb in november een lanparty geplanned.

BTW zou mooi zijn als er groot aantal mensen dit zo nadrukkelijk voor waar nemen en dus zelf alvast zichzelf van kant maken.. en is gelijk het voedsel tekort opgelost en doomsday kan worden geschrapt..

Some of you may die But that's a risk I'm willing to take!
Lord Farquaad

Ik heb me al bekeerd.. blijf niet aan de gang, heb wel wat beters te doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:40:14 #24
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201731156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alle gekkies verzamelen.
ja, nu zijn we compleet. _O_
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201735723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oei, ik heb nog net het vorige te kort van wc papier 2020 overleefd.

BTW zo hits je weer mensen op om te gaan hamsteren.
wc papier is het nieuwe goud , ik ga alvast een bestelling plaatsen bij de groothandel B-) . Het heeft toen wel hilarische memes opgeleverd btw :D

Misschien is het doel wel dat mensen in paniek raken en gaan hamsteren? De Britse kranten staan vol met berichten over een naderend tekort, echter wat ik van sociale media lees, lijken de supermarkten gewoon vol te zitten

In de VS zie ik berichten van zowel de kranten en sociale media die het verhaal bevestigen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:23:53 #26
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201735977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
wc papier is het nieuwe goud , ik ga alvast een bestelling plaatsen bij de groothandel B-) . Het heeft toen wel hilarische memes opgeleverd btw :D

Misschien is het doel wel dat mensen in paniek raken en gaan hamsteren? De Britse kranten staan vol met berichten over een naderend tekort, echter wat ik van sociale media lees, lijken de supermarkten gewoon vol te zitten

In de VS zie ik berichten van zowel de kranten en sociale media die het verhaal bevestigen
Ik heb er een T-shirt van, i survived the toilet paper crisis of 2020.

Vond m wel grappig ik kreeg m voor 5¤ bij 3 pak pleerollen.. weet alleen ff niet meer waar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201740363
twitter


Voorbeelden van welke (''green'') restricties (mbt oa welke trucks gebruikt mogen worden) vanuit de lokale overheid in cali zorgen voor supply chain problemen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201742821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 23:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb er een T-shirt van, i survived the toilet paper crisis of 2020.

Vond m wel grappig ik kreeg m voor 5¤ bij 3 pak pleerollen.. weet alleen ff niet meer waar.
Is het deze toevallig ?

https://www.teepublic.com(...)ZHJ526xoCPmEQAvD_BwE

Vond het wel een fascinerend gebeuren hoor , wie weet krijgen we binnenkort een tweede run
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201742851
order out of chaos is de gameplan.

  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:36:54 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201742914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Is het deze toevallig ?

https://www.teepublic.com(...)ZHJ526xoCPmEQAvD_BwE

Vond het wel een fascinerend gebeuren hoor , wie weet krijgen we binnenkort een tweede run
Zo ongeveer maar dan in wit.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom plee papier zo populair was..

Bedoel als je gaat hamsteren lijkt me eten en drinken toch wat belangrijker dan plee papier.
De meeste die het gingen hamsteren haalden ook gelijk een jaar voorraad.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_201752279
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PSVCL op 14-10-2021 14:21:56 (al geplaatst ) ]
pi_201755024
Is the Supply Chain Being Sabotaged? Short answer, yes!

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201755154
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zo ongeveer maar dan in wit.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom plee papier zo populair was..

Bedoel als je gaat hamsteren lijkt me eten en drinken toch wat belangrijker dan plee papier.
De meeste die het gingen hamsteren haalden ook gelijk een jaar voorraad.
Als je in begin 2020 een top 5 zou samenstellen met de belangrijkste items die je nodig hebt , dan zou je het evt zou kunnen invullen

1 blinkvoer
2 rijst
3 pasta / sauzen
4 vlees
5 diepvriesgroente

Maar op een of andere manier was wc papier de meest gewilde product . Niet alleen hier in nl maar overal in het westen . Waarom? Als sla je me dood

Ik bedoel wil je een regelmatige stoelgang in stand houden is het belangrijk dat je wel iets te eten hebt, lijkt mij
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201757289
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201757347
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201758413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als je in begin 2020 een top 5 zou samenstellen met de belangrijkste items die je nodig hebt , dan zou je het evt zou kunnen invullen

1 blinkvoer
2 rijst
3 pasta / sauzen
4 vlees
5 diepvriesgroente

Maar op een of andere manier was wc papier de meest gewilde product . Niet alleen hier in nl maar overal in het westen . Waarom? Als sla je me dood

Ik bedoel wil je een regelmatige stoelgang in stand houden is het belangrijk dat je wel iets te eten hebt, lijkt mij
Vergeet droge linzen, bonen, kikkererwten en dergelijke niet. Blijft jaren goed.

Volgens sommigen was dat WC-papier verhaal propaganda en in elkaar gekunsteld.
pi_201758506
Tonijn in blik _O_ . Vereist geen stroom (vriezer), blijft lang goed, veel proteïne.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201768212
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201768327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Vergeet droge linzen, bonen, kikkererwten en dergelijke niet. Blijft jaren goed.

Volgens sommigen was dat WC-papier verhaal propaganda en in elkaar gekunsteld.
Heb nog een aardig voorraad liggen van toen ik in 2020 ging hamsteren waar al die producten die je noemt ook in verwerkt zijn ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:43 schreef Complotwappie het volgende:
Tonijn in blik _O_ . Vereist geen stroom (vriezer), blijft lang goed, veel proteïne.
Ondanks dat ik een voorraad vis in blik heb staan moet ik echt letterlijk sterven van de honger wil ik die nog openmaken :blauwoog:
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201769078
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb nog een aardig voorraad liggen van toen ik in 2020 ging hamsteren waar al die producten die je noemt ook in verwerkt zijn ;)
[..]
Ondanks dat ik een voorraad vis in blik heb staan moet ik echt letterlijk sterven van de honger wil ik die nog openmaken :blauwoog:
Lol ik heb ook nog een voorraadje staan.

Ook diesel, verzorgingsproducten, water.

Heb ook een waterfilter, maar is meer omdat ik vaak ga backpacken.

Al dat eten komt nog wel van pas, al was het maar vanwege de inflatie.
pi_201770852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb nog een aardig voorraad liggen van toen ik in 2020 ging hamsteren waar al die producten die je noemt ook in verwerkt zijn ;)
[..]
Ondanks dat ik een voorraad vis in blik heb staan moet ik echt letterlijk sterven van de honger wil ik die nog openmaken :blauwoog:
Oh ja, dat krijg ik ook niet door mijn keel.
Maar ga wel een voorraadje van bepaalde artikelen aanleggen. Bedankt voor de tip, Ali.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:24:15 #42
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201770960
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Oh ja, dat krijg ik ook niet door mijn keel.
Maar ga wel een voorraadje van bepaalde artikelen aanleggen. Bedankt voor de tip, Ali.
Vergeet dan ook de huisdieren niet. Ik heb genoeg voor ze in voorraad. Zout vlees en vis kun je ook heel lang bewaren, bulgur, couscous en polenta.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201770984
Oplossen met Vechain!
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201771091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Vergeet dan ook de huisdieren niet. Ik heb genoeg voor ze in voorraad. Zout vlees en vis kun je ook heel lang bewaren, bulgur, couscous en polenta.
Inderdaad de huisdieren goed vet mesten voor bittere tijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201771118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Vergeet dan ook de huisdieren niet. Ik heb genoeg voor ze in voorraad. Zout vlees en vis kun je ook heel lang bewaren, bulgur, couscous en polenta.
Daar zeg je wat. Zal zeker zorgen dat Poezepoes genoeg eten heeft.
pi_201771146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Inderdaad de huisdieren goed vet mesten voor bittere tijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wist wel dat het een grapje was :Y
pi_201771281
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Lol ik heb ook nog een voorraadje staan.

Ook diesel, verzorgingsproducten, water.

Heb ook een waterfilter, maar is meer omdat ik vaak ga backpacken.

Al dat eten komt nog wel van pas, al was het maar vanwege de inflatie.
Heb zelf geen water ingeslagen.Ben in naïef om te denken dat we geen watertekorten gaan krijgen ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:41:17 #48
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201771296
Ik heb ook nog een vuurkorf waarmee ik kan grillen, wat hout op voorraad, flink wat kolen om eventueel de bbq aan te kunnen fikken. Lijkt me ook handig om goed gereedschap te hebben, altijd water op voorraad, lucifers, vuursteentjes en bende theelichten en kaarsen. Verder nog een enorme powerbank die ik op zonne-energie op kan laden, een heel goede zaklamp en zelfs een knijpkat. Voorraadje kattengrit is ook in huis c_/
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201771352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb zelf geen water ingeslagen.Ben in naïef om te denken dat we geen watertekorten gaan krijgen ?
Geen flauw idee maar een waterfilter kan nooit kwaad denk ik.
pi_201771412
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Oh ja, dat krijg ik ook niet door mijn keel.
Maar ga wel een voorraadje van bepaalde artikelen aanleggen. Bedankt voor de tip, Ali.
De geur wanneer je de blik opendoet alleen al zorgt ervoor dat ik braakneigingen krijg . _O- En dan moet ik nog een manier zien te vinden om het door mijn strot te krijgen .....

Maar goed, beter dan niets toch :D

Zou zeker nu gebruik maken van de tijd die je nog hebt . Dat we een zware tijd tegemoet gaan is een understatement
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201771441
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook nog een vuurkorf waarmee ik kan grillen, wat hout op voorraad, flink wat kolen om eventueel de bbq aan te kunnen fikken. Lijkt me ook handig om goed gereedschap te hebben, altijd water op voorraad, lucifers, vuursteentjes en bende theelichten en kaarsen. Verder nog een enorme powerbank die ik op zonne-energie op kan laden, een heel goede zaklamp en zelfs een knijpkat. Voorraadje kattengrit is ook in huis c_/
Mooie McGyver lijst. Ik heb ook een zonnepaneel van 200 watt en een li-ion batterij van 120 MaH.

Dit is een hele mooie presentatie over TEOTWAKI-voorbereiding:


In wezen: gereedschap, leer met hout en metaal werken, voedsel verbouwen.

Goed, ik weet niet hoe relevant dit allemaal zal zijn, maar ik denk wel dat de skills bezitten om creatief en inventief genoeg te zijn om snel een oplossing op problemen te vinden erg belangrijk is. Ook je eigen grenzen kennen. Ik heb een keer 30 dagen gevast, dus totaal geen eten. De meeste mensen overleven dat. Mocht de shit echt de fan hitten, dan kun een gemiddelde persoon echt lang overleven. Maar kennis is dan wel essentieel.
pi_201771461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook nog een vuurkorf waarmee ik kan grillen, wat hout op voorraad, flink wat kolen om eventueel de bbq aan te kunnen fikken. Lijkt me ook handig om goed gereedschap te hebben, altijd water op voorraad, lucifers, vuursteentjes en bende theelichten en kaarsen. Verder nog een enorme powerbank die ik op zonne-energie op kan laden, een heel goede zaklamp en zelfs een knijpkat. Voorraadje kattengrit is ook in huis c_/
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook nog een vuurkorf waarmee ik kan grillen, wat hout op voorraad, flink wat kolen om eventueel de bbq aan te kunnen fikken. Lijkt me ook handig om goed gereedschap te hebben, altijd water op voorraad, lucifers, vuursteentjes en bende theelichten en kaarsen. Verder nog een enorme powerbank die ik op zonne-energie op kan laden, een heel goede zaklamp en zelfs een knijpkat. Voorraadje kattengrit is ook in huis c_/
Mooie McGyver lijst. Ik heb een beetje hetzelfde, ook een draagbaar zonnepaneel van 200 watt en een li-ion batterij van 120 Mah die ik eraan kan hangen.

Dit is een hele mooie presentatie over TEOTWAKI-voorbereiding:


In wezen: gereedschap, leer met hout en metaal werken, voedsel verbouwen.

Goed, ik weet niet hoe relevant dit allemaal zal zijn, maar ik denk wel dat de skills bezitten om creatief en inventief genoeg te zijn om snel een oplossing op problemen te vinden erg belangrijk is. Ook je eigen grenzen kennen. Ik heb een keer 30 dagen gevast op alleen water, dus totaal geen eten. De meeste mensen overleven dat. Mocht de shit echt de fan hitten, dan kan een gemiddelde persoon echt lang overleven. Maar kennis is dan wel essentieel. Je komt niet zo gauw om van de honger, water is veel kritieker.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:51:37 #53
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201771480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Geen flauw idee maar een waterfilter kan nooit kwaad denk ik.
Die heb ik ook. Ik heb een regenton dus kan ik filteren.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201771524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:48 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De geur wanneer je de blik opendoet alleen al zorgt ervoor dat ik braakneigingen krijg . _O- En dan moet ik nog een manier zien te vinden om het door mijn strot te krijgen .....

Maar goed, beter dan niets toch :D

Zou zeker nu gebruik maken van de tijd die je nog hebt . Dat we een zware tijd tegemoet gaan is een understatement
Durf daar amper aan te denken, Ali.
pi_201771549
Er zijn ook een paar survival apps vol met informatie. Een ''onafhankelijke'' oplader voor je telefoon is dan wel handig natuurlijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201771563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Die heb ik ook. Ik heb een regenton dus kan ik filteren.
Jij bent echt goed voorbereid ^O^
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:58:02 #57
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201771607
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Durf daar amper aan te denken, Ali.
Honger maakt rauwe bonen zoet zeggen ze.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201771632
Misschien een nieuw TEOTWAKI-topic openen
pi_201771697
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Die heb ik ook. Ik heb een regenton dus kan ik filteren.
Je woont op het platteland?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:05:16 #60
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201771750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Jij bent echt goed voorbereid ^O^
Ja ach hoelang wil je het volhouden en hoe ver wil je gaan? Goed bijl heb ik even geleden ook nog aangeschaft. Laatst eens geslepen ook om de messenslijper uit te proberen. Ik wil wel nog een jachtmes aanschaffen en een honkbalknuppel, binnenkort maar eens doen :Z
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201771943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Honger maakt rauwe bonen zoet zeggen ze.
Zelfs vis is blik word ineens een delicatesse
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201771990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien een nieuw TEOTWAKI-topic openen
Geen idee wat het is, maar doe maar ^O^

Jajaja het zal vast iets met survival te maken hebben :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:35:50 #63
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201772354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen idee wat het is, maar doe maar ^O^

Jajaja het zal vast iets met survival te maken hebben :P
The End Of The World As We Know It, ik moest het ook opzoeken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201772461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
The End Of The World As We Know It, ik moest het ook opzoeken.
Ik ook:D
pi_201772496
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Zelfs vis is blik word ineens een delicatesse
Nou, dat weet ik niet, maar zal heus wel. Moet er nu nog niet aan denken. Hou helemaal niet van vis, maar ik denk dat wanneer je echt honger hebt je alles maar dan ook alles eet.
pi_201772960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Nou, dat weet ik niet, maar zal heus wel. Moet er nu nog niet aan denken. Hou helemaal niet van vis, maar ik denk dat wanneer je echt honger hebt je alles maar dan ook alles eet.
Over een paar maanden zitten jij en ik vis recepten met elkaar uit te wisselen , let maar op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_boo op 16-10-2021 00:28:05 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201786860
twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:00:55 #68
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_201790806
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Nou, dat weet ik niet, maar zal heus wel. Moet er nu nog niet aan denken. Hou helemaal niet van vis, maar ik denk dat wanneer je echt honger hebt je alles maar dan ook alles eet.
Lol dan ga je toch een beetje jagen :) https://www.boogschietsho(...)stem-Adder-RX-130lbs
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:03:05 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_201790829
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Over een paar maanden zitten jij en ik vis recepten met elkaar uit te wisselen , let maar op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zomaar kunnen, Ali :D
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:09:33 #70
249559 crew  Lavenderr
pi_201790878
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Lol dan ga je toch een beetje jagen :) https://www.boogschietsho(...)stem-Adder-RX-130lbs
Wow, wat een apparaat zeg :o
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:12:10 #71
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_201790903
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Wow, wat een apparaat zeg :o
Ik raad je wel aan te oefenen in een hele grote tuin voor ik ongelukken veroorzaak met de link die ik gepost heb lol :)
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:15:52 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_201790944
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik raad je wel aan te oefenen in een hele grote tuin voor ik ongelukken veroorzaak met de link die ik gepost heb lol :)
Doe ik ;)
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:19:55 #73
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_201790985
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Doe ik ;)
Ik bedoelde het grappig, maar dit is geen speelgoed. Ik heb dit ding al meer dan een jaar om beetje in de tuin te schieten, maar het is echt geen speelgoed. Je moet er wel echt voorzichtig mee zijn als je dit ding hebt. Je kan er prima mee jagen (uit ervaring) dus in een normale achtertuin is dit geen goed idee :+
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:25:57 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_201791048
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik bedoelde het grappig, maar dit is geen speelgoed. Ik heb dit ding al meer dan een jaar om beetje in de tuin te schieten, maar het is echt geen speelgoed. Je moet er wel echt voorzichtig mee zijn als je dit ding hebt. Je kan er prima mee jagen (uit ervaring) dus in een normale achtertuin is dit geen goed idee :+
Zou niet eens weten wat ik ermee zou moeten doen, dus no worries hoor: N :D
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:28:25 #75
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_201791063
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Zou niet eens weten wat ik ermee zou moeten doen, dus no worries hoor: N :D
Haring schieten vanaf het strand om met Ali_Boo te delen :)
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 00:49:57 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_201791199
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Haring schieten vanaf het strand om met Ali_Boo te delen :)
Helemaal geen gek idee, loveyoulongtime. Pak jij de haringen op?
Snij ik de uitjes voor erbij ;)
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 01:07:27 #77
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_201791267
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Helemaal geen gek idee, loveyoulongtime. Pak jij de haringen op?
Snij ik de uitjes voor erbij ;)
Als Ali de broodjes meeneemt?
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 01:11:08 #78
249559 crew  Lavenderr
pi_201791280
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 01:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als Ali de broodjes meeneemt?
Prima de luxe *O*
Nu eerst even pitten. Trusten :Z
pi_201797063
Plaats hier uw advertentie
pi_201798379
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201798492
Mocht je straks niets te eten hebben, het is de schuld van de anti vaxxers . :') :')

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201798524
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201798645
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 00:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Haring schieten vanaf het strand om met Ali_Boo te delen :)
Weet niet of ik mee ga om haring te vangen , wel heb ik een andere prooi in gedachte. In mijn wijk is er een groep ganzen die de buurt al jaren terroriseren . De voldoening die ik zal voelen als ik ze een voor een uitgeschakeld heb zal groot zijn :Y)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201799041
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201803986
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201804056
Gelukkig eet ik nauwelijks aardappelen

https://www.geenstijl.nl/(...)-patat-naar-14-euro/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201808319
twitter


Over de tekorten:

"We're in a transition... the only way to get through this transition, is to get everybody vaccinated."
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201808334
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:16 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Twijfel nu of ik niet beter alvast een nieuwe mobo + cpu moet kopen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201811829
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:17 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]

Over de tekorten:

"We're in a transition... the only way to get through this transition, is to get everybody vaccinated."
Treasury official claims inflation part of ‘economy in transition,’ only way out is 100% global vaccination

https://www.foxbusiness.c(...)n-global-vaccination

Inflatie komt doordat de "economie in een transitie zit" (lekker vaag) en de enige oplossing is iedereen vaccineren _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201821208
Plaats hier uw advertentie
pi_201824479
Stop whining slave and die already



[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 19-10-2021 22:20:11 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201824627
quote:
15s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:18 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Twijfel nu of ik niet beter alvast een nieuwe mobo + cpu moet kopen.
Er is voorlopig voldoende voorraad, weet niet of ik het hetzelfde kan zeggen over 6 maanden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201832607

Een wat neutrale duiding van het fenomeen (iig aan de zijde van Cali), maar merk ook op dat ie het e.e.a. wb (recent) beleid achterwegen laat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201846243
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201852708
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201852717
quote:
Video net gezien, we are soooooo fucked O+ _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201858539
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Video net gezien, we are soooooo fucked O+ _O-
Jup ;o

https://www.ad.nl/auto/ni(...)-te-leggen~a3e5e38a/
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201865954
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:06:12 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_201867054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet best :N
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:50:56 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201867815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 22:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Dat is niet best :N
Prijzen van vracht zijn enorm gestegen.
Gedoe met corona hield in de veel mensen andere banen aannamen.
Gedoe met brexit hielp ook niet veel.
En kijk eens op indeed en Monsterboard krijg je wel duidelijke indicatie waar in Nederland zwaar te kort aan personeel is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:36:01 #102
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201868450
gaat hard nu..
Huig
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:38:31 #103
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_201868474
alsof je de hele wereld maanden in lockdown kunt gooien zonder gigantische, fokking unprecedented gevolgen..!
snapt een kind van drie, zou je denken.
Huig
pi_201868848
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:38 schreef Orwell het volgende:
alsof je de hele wereld maanden in lockdown kunt gooien zonder gigantische, fokking unprecedented gevolgen..!
snapt een kind van drie, zou je denken.

Zou je denken ja..
pi_201870141
Is dit nog wel BNW eigenlijk? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201870571
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:48 schreef vosss het volgende:
Is dit nog wel BNW eigenlijk? :@
Volgens een heleboel mensen volgens mij wel.
pi_201873679
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 02:26:12 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201905002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:29 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Volgens een heleboel mensen volgens mij wel.
Het idee dat er een gepland complot achter zit ja. Maar de problemen zelf zijn er gewoon en te zien. Ook niet zo gek, het is de afgelopen 50 jaar extreem complex geworden dus wat kinken in de kabel en alles schiet los.

Uiteindelijk komt dit wel goed denk ik trouwens. Misschien dat de boel weer wat meer flexibel wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201906369
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 02:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het idee dat er een gepland complot achter zit ja.
Allemaal weer toeval idd
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:24:43 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201906409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:21 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Allemaal weer toeval idd
Weet niet of het sarcastisch is, maar er is geen toeval hier. Wel een opeenstapeling van problemen. Dit gebeurd ook vaak op kleine schaal in fabrieken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:27:09 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201906435
Vanochtend waren de croissants op bij graaibak van de appie.

Het begint.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201914976
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201919282
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204019094
Welverdiend schopje:

SymbolicFrank in NWS / Brood kan tot twee keer zo duur worden door oorlog en sancties

NWS / Voedselcrisis dreigt

[ Bericht 54% gewijzigd door Akathisia op 09-03-2022 23:23:08 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204019749
We kondigen dit natuurlijk hier al minstens tien jaar aan, en andere mensen letterlijk al tientallen jaren.

Het huidige financiële systeem van fiatbankieren is niet houdbaar. Dat is het nooit geweest. Het was gedoemd via inflatie welvaart te vernietigen. Het patroon in het verleden was dat een dergelijke financiele crisis wordt gevolgd door oorlog om de aandacht af te leiden.

Door COVID en deze oorlog is dat in een stroomversnelling geraakt. Terwijl de FED al jaren geleden de rentes had moeten verhogen, hebben we de meest krankzinnige maatregelen gezien, waaronder negatieve rente. Door de huidige calamiteiten wordt het verhogen van de rente steeds maar uitgesteld.

Het resultaat is dat centrale banken simpelweg geld blijven printen en alles opkopen.

Spaargeld verdampt of moet worden aangeboord om in normale levensbehoeften te voorzien: voedsel, brandstof, energie.

Iedereen die zich een beetje had verdiept, had dit al jarenlang aan kunnen zien en komen en voorbereidingen kunnen treffen. Jammer genoeg zullen veel mensen nu op de blaren gaan zitten omdat hun leefstijl onhoudbaar zal worden in de vorm van kredieten die niet meer kunnen worden betaald.

Uiteindelijk wel men iedereen in wezen aan de bedelstok krijgen: net genoeg om te kunnen leven. Dat is immers 'sociale gelijkheid': als we allemaal even arm zijn, en geen mogelijkheid hebben om ons uit armoede te werken of investeren, zijn we allemaal sociaal gelijk. En natuurlijk onderworpen aan degenen die wel middelen en macht hebben.

Het is nog niet te laat om minimale voorbereidingen te treffen.

Maar zoals we hier ook al jaren zeggen: dit is pas het begin. Het wordt allemaal nog veel gekker.
pi_204024442
3rd horseman, na kroona&boog en oorlog?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  donderdag 10 maart 2022 @ 15:29:42 #118
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204025463
Iemand hier ook gehoord over het dreigend tekort een kunstmest? Naast de aankomende tekorten van graan aangezien Oekraine en Rusland grote producenten zijn, schijnt Rusland dus ook een van de grote producenten van kunstmest te zijn. Als daar tekorten in ontstaan, heeft dat directe uitwerking op de wereldwijde productie van voedsel en dus voedselprijzen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204025779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iemand hier ook gehoord over het dreigend tekort een kunstmest? Naast de aankomende tekorten van graan aangezien Oekraine en Rusland grote producenten zijn, schijnt Rusland dus ook een van de grote producenten van kunstmest te zijn. Als daar tekorten in ontstaan, heeft dat directe uitwerking op de wereldwijde productie van voedsel en dus voedselprijzen.
Als wij zo afhankelijk zijn van Rusland, waarom leggen we hen dan sancties op? Misschien denk ik daar te simpel in maar dat is toch je eigen graf graven
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204030222




Totaal geen agenda die ze pushen
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204030259
quote:
Per direct invoeren: de (intelligente) energie-lockdown

https://www.ewmagazine.nl(...)rgielockdown-873661/
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204030710
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Totaal geen agenda die ze pushen
toevallig.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:33:19 #123
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204034312
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 16:08 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als wij zo afhankelijk zijn van Rusland, waarom leggen we hen dan sancties op? Misschien denk ik daar te simpel in maar dat is toch je eigen graf graven
Dit hele conflict hangt van de tegenstellingen aan elkaar. Duitsland is na Merkels domme zet om de kerncetrales te sluiten voor een groot deel afhankelijk van Russisch gas en Biden heeft direct na zijn aantreden allerlei decreten gemaakt die de Amerikaanse olieproductie hebben benadeeld waardoor ze nu moeten bedelen bij de Opec tot meer productie en zelfs moeten gaan aankloppen bij hun vijanden Iran en Venezuela om olie te kopen.

Vervolgens verkoopt Poetin gewoon zijn gas en olie aan China en anderen en die zullen niet in dollars worden afgerekend, waardoor de positie van de petrodollar ernstig onder druk komt te staan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:34:42 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204034321
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:52 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Totaal geen agenda die ze pushen
Er gebeuren veel dingen die ons als toeval gepresenteerd worden, of die ons 'overkomen', maar in werkelijkheid bewust zijn gepland.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204215710
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 25 maart 2022 @ 14:01:24 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204215819
quote:
5 USD per gallon komt neer op EUR 1,2 per liter.

In west-Europa betalen we al decennia lang nagenoeg het dubbele als in de VS en onze economie en supplychain is gewoon stabiel.

Het werd tijd dat de VS normale prijzen ging betalen voor energie. Het gemiddelde huishouden daar gebruikt iets van 2x het hoeveelheid energie wat we hier gebruiken. Groot gedeelte doordat het hele land auto-afhankelijk is ingericht en men door de lage benzineprijzen geen problemen mee heeft een lage kwaliteit SUV te kopen. Als het maar groot en stoer er uit ziet.

Dus nee, vriendje stokvis.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_204220653
Allemaal profeten in deze topic _O_

twitter


Ergste voedselcrisis ooit^^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204220667
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 21:33 schreef Ali_boo het volgende:
Allemaal profeten in deze topic _O_

[ twitter ]

Ergste voedselcrisis ooit^^
You are the carbon they want to reduce
pi_204221114
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 21:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
You are the carbon they want to reduce
Iedereen zal een steentje moeten bijdragen voor een betere toekomst :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204221148
Gelukkig gebruik in bijna twee jaar geen plantaardige, als ze wisten hoe slecht het voor je is zouden ze het echt links laten staan

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204226430
Build Back Better is onmogelijk geworden:
https://nos.nl/artikel/24(...)s-meer-af-te-spreken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204226786
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Build Back Better is onmogelijk geworden:
https://nos.nl/artikel/24(...)s-meer-af-te-spreken
tijd om al die bedrijven te nationaliseren en de overheid laten 'bouwen'.
pi_204270046
quote:
Baas VN-voedselprogramma: ergste voedselcrisis sinds Tweede Wereldoorlog
De oorlog in Oekraïne heeft een catastrofaal effect op de wereldwijde voedselvoorziening die "erger is dan alles wat we hebben gezien sinds de Tweede Wereldoorlog". Dat heeft de baas van het Wereldvoedselprogramma van de VN, David Beasley, gezegd in de VN-veiligheidsraad.

Beasley noemde Oekraïne "de broodmand van de wereld", omdat veel landen afhankelijk zijn van Oekraïens graan. Volgens hem hebben veel graanboeren hun akkers verlaten om mee te vechten tegen de Russen.
https://nos.nl/index.php/(...)ssische-toezeggingen
Toen konden we tenminste nog bloembollen eten en was er zelfs brood te krijgen via voedselbonnen :{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204270221
twitter

rantsoenering aanstaande. Europa is fucked, niet door Rusland maar door eigen domheid.
pi_204283008
En juist Rusland is een van de grootste producent van kunstmest, dit gaan we echt hard voelen hoor _O-

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 31-03-2022 12:51:35 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204283083
Check deze dan :D
Bizar hoe accuraat de voorspellingen in het filmpje zijn

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204283152
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:51 schreef Ali_boo het volgende:
Check deze dan :D
Bizar hoe accuraat de voorspellingen in het filmpje zijn

[ twitter ]
Damn, idd. En die 666 ook echt :D.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204283418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:55 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Damn, idd. En die 666 ook echt :D.
Bible prophecy coming true : O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204283446
Schwaab herhaalt nog maar een keer de boodschap van het filmpje

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204285492
pi_204304057
Overheid roept op: ’Korter douchen’

DEN HAAG - Het kabinet roept op, onder meer in advertenties in de landelijke kranten, om korter te douchen en de thermostaat thuis op maximaal 19 graden te zetten om energie te besparen. Zelf geeft de rijksoverheid het goede voorbeeld door de verwarming in haar kantoorpanden 2 graden lager te zetten; van 21 naar 19 graden.

https://www.telegraaf.nl/(...)pt-op-korter-douchen
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:05:09 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204304170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Overheid roept op: ’Korter douchen’

DEN HAAG - Het kabinet roept op, onder meer in advertenties in de landelijke kranten, om korter te douchen en de thermostaat thuis op maximaal 19 graden te zetten om energie te besparen. Zelf geeft de rijksoverheid het goede voorbeeld door de verwarming in haar kantoorpanden 2 graden lager te zetten; van 21 naar 19 graden.

https://www.telegraaf.nl/(...)pt-op-korter-douchen
nu pas naar 21? wat een schande
pi_204312519
twitter
pi_204316220
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204320627
twitter
pi_204320770
De oorlog tegen vlees is begonnen *O*

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204320781
Niet de beste bron maar geen stijl bevestigd dit ook

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204320821
Gelukkig word er aan een oplossing gewerkt

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204320927
Gelukkig werkt de enige democratie in het Midden-Oosten aan een oplossing voor dit probleem

Israel wil de massa's voeden met systemisch vlees



Israel _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204320957
Waar doet het je aan denken?

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204321580
twitter
pi_204324791
twitter

volgende maand terug naar de middeleeuwen?

[ Bericht 6% gewijzigd door weetjewel5 op 04-04-2022 00:52:55 ]
pi_204328746
quote:
Ook China heeft gigantische hoeveelheden Amerikaanse schulden.

17 jaar geleden (pfff ik word oud) maakte de VPRO een documentaire 'de dag dat de dollar valt' waarin wordt beschreven wat er zou gebeuren als China ineens massaal dollars begint te verkopen.

Dat zou in dat scenario het startpunt voor WO3 zijn.

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-dollar-valt.html

Deze docu is nu relevanter dan ooit en legde duidelijk uit dat het huidige systeem simpelweg gedoemd is.
pi_204328863
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ook China heeft gigantische hoeveelheden Amerikaanse schulden.

17 jaar geleden (pfff ik word oud) maakte de VPRO een documentaire 'de dag dat de dollar valt' waarin wordt beschreven wat er zou gebeuren als China ineens massaal dollars begint te verkopen.

Dat zou in dat scenario het startpunt voor WO3 zijn.

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-dollar-valt.html

Deze docu is nu relevanter dan ooit en legde duidelijk uit dat het huidige systeem simpelweg gedoemd is.
Heb die docu ook gezien, kan me niet herinneren dat dit het startpunt voor WW3 zou zijn. binnenkort weer eens terug kijken.
pi_204330392
Russia Threatens To Limit Vital Exports Of Agriculture Products To "Friendly" Countries Only

A senior Russian government official has threatened to limit exports of agriculture products to “friendly” countries only amid sanctions from Western nations in response to its invasion of Ukraine.

Medvedev said that many counties depend on supplies of food from Russia, a major global wheat exporter, writing: “It turns out that our food is our quiet weapon. Quiet but ominous,” according to Breitbart.

“The priority in food supplies is our domestic market. And price control,” he continued.

“We will supply food and crops only to our friends (fortunately, we have a lot of them, and they are not at all in Europe and not in North America). We will sell both for rubles and for their national currency in agreed proportions.”

https://www.zerohedge.com(...)endly-countries-only
pi_204337121
twitter
pi_204337146
Great reset is nog in volle gang, je ziet het aan NOS.nl over de oekraine berichtgeving. Identiek smaakje als corona angstzaaierij.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204337280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:29 schreef epicbeardman het volgende:
Great reset is nog in volle gang, je ziet het aan NOS.nl over de oekraine berichtgeving. Identiek smaakje als corona angstzaaierij.
ik hoorde van de 'experts' hier dat de great reset mislukt is omdat we nu even geen coronamaatregelen hebben :')
pi_204337341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
ik hoorde van de 'experts' hier dat de great reset mislukt is omdat we nu even geen coronamaatregelen hebben :')
Pff, corona werd gebruikt om Trump "weg" te krijgen zodoende met mail-in-ballots zonder handtekening verificatie. Corona is gebruikt door democraten om een coup te plegen.
Ik zag al veel eerder afgelopen jaar de oorlogen aankomen onder marionet Biden.

Biden is maar om 1 reden geïnstalleerd, hij is te chanteren met zijn pedo-praktijken en zijn crackjunk familie. Biden is de perfecte scapegoat om de economie te laten crashen.
Die staat al met 1 been in het graf en mag eindelijk toch nog ff "president" zijn.

Dat Trump in 2016 elected werd heeft alleen WEF haar oekraine oorlogsplannen uitgesteld. Heeeeeel toevallig begint "putin" met een offensief als die seniele pedofiel er zit.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204337388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:48 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Pff, corona werd gebruikt om Trump "weg" te krijgen zodoende met mail-in-ballots zonder handtekening verificatie. Corona is gebruikt door democraten om een coup te plegen.
Ik zag al veel eerder afgelopen jaar de oorlogen aankomen onder marionet Biden.

Biden is maar om 1 reden geïnstalleerd, hij is te chanteren met zijn pedo-praktijken en zijn crackjunk familie. Biden is de perfecte scapegoat om de economie te laten crashen.
Die staat al met 1 been in het graf en mag eindelijk toch nog ff "president" zijn.

Dat Trump in 2016 elected werd heeft alleen WEF haar oekraine oorlogsplannen uitgesteld. Heeeeeel toevallig begint "putin" met een offensief als die seniele pedofiel er zit.
Alleen vraag ik me af of Putin niet ook in t complot zit, alle dingen die gebeuren komen wel goed uit voor WEF. De koppeling met de roebel en goud zit dan weer niet in het plan (denk ik).
pi_204337419

Even as Biden and Trudeau announce food shortages, farmers are being paid to STOP farming. Chickens are now "illegal animals" in more municipalities, requiring a permit, "due to bird flu." The EU is culling livestock as they run out of animal feed, and the Netherlands is seriously considering a meat tax. -- And yet, there is a resurgence of regenerative agriculture and community victory gardens, as people realize it is UP TO US to feed our families going forward! Christian breaks down the latest developments in the Food Wars in this Ice Age Farmer broadcast.
pi_204346823
quote:
Honderdduizenden ondernemers in problemen, KvK verwacht toename faillissementen
Honderdduizenden ondernemers zitten in de financiële problemen, zegt de Kamer van Koophandel op basis van eigen onderzoek. De verwachting is dat het aantal faillissementen flink gaat toenemen.
De combinatie van twee jaar coronacrisis en daarna de oorlog in Oekraïne, met grondstoftekorten en stijgende energieprijzen, leiden volgens de KvK tot deze zorgen.
https://nos.nl/collectie/(...)name-faillissementen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204361724
twitter
pi_204361959
quote:
I think I stumbled on a real conspiracy - the supply chain disruptions blamed on COVID were actually due to massive amounts of weapons being moved as well as countries scrambling to change who they rely on for imports and exports in preparation for World War 3:
https://www.reddit.com/r/(...)real_conspiracy_the/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204368683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 11:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen vraag ik me af of Putin niet ook in t complot zit, alle dingen die gebeuren komen wel goed uit voor WEF. De koppeling met de roebel en goud zit dan weer niet in het plan (denk ik).
Hier twijfel ik ook nog over...
Maar gezien alle puzzelstukjes stilaan beginnen te passen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204378371
quote:
Het vijfde sanctiepakket tegen Rusland, en deels ook tegen Belarus, is verschenen in het Publicatieblad van de Europese Unie. Daarmee zijn de nieuwe sancties openbaar en direct van kracht.

Onder meer luxegoederen waaronder Russische kaviaar en wodka mogen per direct de EU niet meer in, en kunstmest uit Belarus evenmin. Ook mogen bedrijven in de EU bepaalde technologieën niet meer naar Rusland uitvoeren.

De EU voegt 217 personen toe aan de bestaande sanctielijst. Hun tegoeden worden bevroren en er geldt een inreisverbod. Het gaat onder anderen om de dochters van de Russische president Vladimir Poetin, Katerina Tikhonova en Maria Vorontsova, en een aantal zakenmensen. Van vier banken worden de tegoeden in de EU bevroren. Schepen onder Russische vlag zijn niet langer welkom en ook wegtransporteurs uit Rusland en Belarus komen de EU-wegen niet meer op.
https://www.ad.nl/buitenl(...)et-meer-in~aa7abff4/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204378440
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204378470
quote:
Het meest corrupte land in Europa toe laten treden tot de EU, waarom ook niet.
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 01:03:22 #170
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204378611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 00:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het meest corrupte land in Europa toe laten treden tot de EU, waarom ook niet.
Misschien om een complete Europese oorlog te laten beginnen, zodat de hele bende in elkaar stort? Met of zonder oorlog is de EU voor eind van dit jaar failliet. Goeie cover up wel.
Lach met een schone bips
pi_204378636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:03 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Misschien om een complete Europese oorlog te laten beginnen, zodat de hele bende in elkaar stort? Met of zonder oorlog is de EU voor eind van dit jaar failliet. Goeie cover up wel.
Voor t einde van dit jaar weet ik niet maar het zal niet lang meer duren. Zeker als er geen gas en kolen meer uit Rusland komt.

twitter
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 01:15:37 #172
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204378641
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Voor t einde van dit jaar weet ik niet maar het zal niet lang meer duren. Zeker als er geen gas en kolen meer uit Rusland komt.

[ twitter ]
Ach hoop dat ze even tot oktober wachten, wil in september nog ff op vakantie... Maar we hebben het niet in de hand, en de boel moet en zal kapot.

Build Back Better erna? :) How convenient dit allemaal... staged?
Lach met een schone bips
pi_204378654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ach hoop dat ze even tot oktober wachten, wil in september nog ff op vakantie... Maar we hebben het niet in de hand, en de boel moet en zal kapot.

Build Back Better erna? :) How convenient dit allemaal... staged?
TOEVAL
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 01:20:55 #174
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204378659
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
TOEVAL
Hah, love sarcasm :)
Lach met een schone bips
pi_204382659
Swap was toch een Rothschild?
Waarom begon WO2?


Reset & chill.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204382913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 01:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

Build Back Better erna? :)
Daar word voor gezorgd:

quote:
Meerderheid raad wil dat Amsterdam gaat helpen bij wederopbouw Kiev
Als het aan D66, de Partij van de Arbeid en GroenLinks ligt dan moet Amsterdam gaan helpen bij de wederopbouw van Kiev. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky vroeg om hulp van Nederland en de drie partijen willen weten van het stadsbestuur of Amsterdam aan de oproep gehoor gaat geven.
https://www.at5.nl/artike(...)bij-wederopbouw-kiev
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204383161
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daar word voor gezorgd:
[..]

Kan hij betalen in gas en graan ... voor wat hoort wat.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204383240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan hij betalen in gas en graan ... voor wat hoort wat.
De favoriete drank in Amsterdam is biologische havermelk voor 4,5 Euro per pak. Toen daar vorig jaar een tijdelijk
tekort van was, was er grote paniek in Amsterdam.
NWS / Paniek in Amsterdam: hippe havermelk is overal op

Waarschijnlijk gaat Amsterdam helpen om werkgelegenheid te creëren in kyiv door er een klimaat neutrale havermelkfabriek te bouwen met gegarandeerde afname van hun product. En met 4,5 Euro per pak kan die investering snel weer terug betaald worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204384088
Onderhandelingen tot toetreding in de volgende fase:

twitter


Ook het Verenigde Koninkrijk gaat extra wapens sturen en de samenwerking intensiveren:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204384534
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Onderhandelingen tot toetreding in de volgende fase:

[ twitter ]

Ook het Verenigde Koninkrijk gaat extra wapens sturen en de samenwerking intensiveren:

[ twitter ]
De rest van de EU kan nu ook mee gaan vechten in Oekraïne?
pi_204384550
twitter
pi_204384577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 18:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Dat komt door een hele lange en strenge lockdown in Shanghai vanwege Omikron.
De 26 miljoen inwoners van die stad mogen al weken de deur niet uit en krijgen voedsel van de overheid aan huis bezorgt. Maar dat gaat vaak fout en overtreders van de regels worden tevens bestraft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204384750
quote:
10 miljard voor vluchtelingen Oekraïne
Bij een donorconferentie in Warschau is 10 miljard euro opgehaald voor hulp aan vluchtelingen in Oekraïne en omringende landen. Het gaat om 4 miljard euro aan giften en 6 miljard euro aan leningen. 1,8 miljard euro is bedoeld voor hulp aan Oekraïners die elders in het land hun toevlucht gezocht hebben, de rest voor Oekraïense vluchtelingen in EU-lidstaten en buurlanden van Oekraïne. De Europese Commissie draagt zelf 1 miljard euro bij.

Het geld dat overheden hebben toegezegd aan Oekraïne gaat rechtstreeks naar lokale autoriteiten, donaties uit de private sector en van privépersonen komen ten goede aan de Verenigde Naties. De donorconferentie was een initiatief van de Europese Commissie en Canada, samen met Global Citizen, een organisatie die wereldwijd armoede bestrijdt.

Ook de Britse premier Johnson beloofde extra financiële steun aan Oekraïne. In Kiev zegde hij president Zelensky naast een nieuw financieel steunpakket ook extra militaire steun toe. Details over de Britse steun zijn nog niet bekend.
https://nos.nl/liveblog/2(...)kiev-nederland-wacht
10 miljard aan humanitaire en militaire steun _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204394051

Whatever the outcome in Ukraine, one thing is for sure the economic reverberations will be felt by everyone for years to come as the world divides between the West and a rapidly reshaping Eurasia.

Host, Ross Ashcroft met up with Economist, Michael Hudson to discuss the tectonic shifts and fractures in the world and how sanctions against Russia are likely to reshape a set of new global geopolitical realities.
pi_204394414
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204394854
quote:
2s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:14 schreef Complotwappie het volgende:
Met de dag neemt het aantal signalen over infrastructurele problematiek en daaruitvolgende tekorten in verscheidende sectoren door de gehele wereld toe. Deze signalen voorspellen met name iets over de voedselindustrie. Ook de ontwikkelende energiecrisis voorspelt weinig goeds, en heeft zijn eigen effect op voedselproductie. Zorgwekkende berichten komen ook van boeren af uit oa VS/FR/VK welke menen dat er opzettelijk tekorten gecreëerd worden d.m.v. inperkend overheidsbeleid waardoor productie onrendabel wordt gemaakt. Ook claimen enkele van hen zelfs dat er en masse veevoedsel opgekocht en vernietigd wordt door de giganten in hun industrie.

Ik wil alle signalen niet per se in één theorie binden, maar om tot begrip te komen over het nut van controle over voedsel en de functie van schaarste is het onderstaand gesprek in ieder geval verlichtend. Uiteraard past een algeheel en gefabriceerd tekort ook in een meer recente theorie m.b.t. een of andere reset ~O> . Voor dit topic lijkt het me op de eerste plaats een nuttig doel om de signalen te verzamelen. De verbanden leggen we zoals gewoonlijk vanzelf wel.

Veevoer vernietigen? En dan de prijs van veevoer artificieel verhogen?

Zijn er niet teveel partijen actief daarin om jezelf daar ongenadig mee in de voet te schieten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204394895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 18:10 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Kut China, volstrekte debielen, net zo dom als Koopmans maar dan nog communistischer en autoritairder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204395010
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Onderhandelingen tot toetreding in de volgende fase:

[ twitter ]

Ook het Verenigde Koninkrijk gaat extra wapens sturen en de samenwerking intensiveren:

[ twitter ]
Die Ursula zegt weinig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204395049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De favoriete drank in Amsterdam is biologische havermelk voor 4,5 Euro per pak. Toen daar vorig jaar een tijdelijk
tekort van was, was er grote paniek in Amsterdam.
NWS / Paniek in Amsterdam: hippe havermelk is overal op

Waarschijnlijk gaat Amsterdam helpen om werkgelegenheid te creëren in kyiv door er een klimaat neutrale havermelkfabriek te bouwen met gegarandeerde afname van hun product. En met 4,5 Euro per pak kan die investering snel weer terug betaald worden.
Haha, knettergek die Amsterdammers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204395102
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 16:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha, knettergek die Amsterdammers.
Halsema heeft ook de opvang voor transgender vluchtelingen uit Oekraïne geopend.
Als die vluchtelingen er in augustus nog zitten dan kan Halsema vol trots die vluchtelingen op een boot zetten bij de Gay Pride. Dat zal, na de Black Live Matters demonstratie de mooiste ambtsdag voor haar zijn.

Rotterdam mag dan wel een gigantische cruiseboot met Oekraïense vluchtelingen hebben, dat zijn geen transgenders en daar scoor je pas veel punten mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204411981
Tekort aan babyproducten

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412012
Dit gaat best wel ver hoor, gelukkig heb ik dit nog niet in Nederland gezien

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412047
Grijp nu je kans nu er nog voldoende voedsel in de winkels is, niemand weet hoe het over 6 maanden eruit zal zien

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412088
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412121
Duur? Bek houden slave!

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 11:50:36 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204412147
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:48 schreef Ali_boo het volgende:
Duur? Bek houden slave!

[ twitter ]
Dat heeft iemand gewoon erop geplakt, mischien Kees71 zelf wel. Waarom hang je daar nou zo'n term als slave aan? Prijzen gaan altijd omhoog gedurende oorlogs en crisis situaties en niet omdat er nu een tekort is maar omdat er onzekerheid in de markt is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204412256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:45 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Stikstof reductie is waar je je zorgen om moet maken, voedsel is een luxe goed. De natuur hebben we er maar één van en dat is stikstof arme natuur, bij wet van de Grote Leiding van Het Personen Koninkrijk van Nederland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204412274
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:42 schreef Ali_boo het volgende:
Grijp nu je kans nu er nog voldoende voedsel in de winkels is, niemand weet hoe het over 6 maanden eruit zal zien

[ twitter ]
100 gram rijst per dag per persoon.... Dat zit je met 5 kilo rijst ook maar een maandje uit. :{

Mja tegen die tijd is wel alles al gesloopt etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204412287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:39 schreef Ali_boo het volgende:
Dit gaat best wel ver hoor, gelukkig heb ik dit nog niet in Nederland gezien

[ twitter ]
Controleer dan vaker en gooi er boetes op.... Naja ach, kale kippen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 12 april 2022 @ 12:09:02 #200
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_204412373


Er is toch al jaren hongersnood in Afrika? 8)7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_204412426
Het artikel heeft het over een afnemend aanbod in de supermarkten. De afbeelding die ze gebruiken is die van melk. Suggereren ze daarmee dat er in de toekomst veel minder melk te vinden zal zijn in de schappen?

twitter


Want ik kan me meerdere berichten herinneren van een aantal jaar terug waar ze kakkerlakken melk promoten als de nieuwe superfood. Ben benieuwd of ze dit als gezondere alternatief gaan promoten . Want het is wel duurzaam en goed voor het milieu enzo

https://www.healthline.com/nutrition/cockroach-milk-nutrition

https://infowich.com/is-c(...)tious-than-cow-milk/

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 12-04-2022 20:28:55 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412449
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412477
Allemaal onderdeel van Ze great reset

Links van die gast in het witte jurk zie je Larry Fink, de CEO van BlackRock

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412522
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Controleer dan vaker en gooi er boetes op.... Naja ach, kale kippen...
Als je dagen niet hebt gegeten omdat voedselprijzen niet meer te betalen zijn , dan gaan die boetes verder weinig uitmaken

Op het moment is er voldoende voorraad en zelfs met de stijgende prijzen kan vrijwel iedereen in zijn basisbehoeftes voorzien

Of het een jaar na dato nog steeds het geval is ? We gaan het zien o|O
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft iemand gewoon erop geplakt, mischien Kees71 zelf wel. Waarom hang je daar nou zo'n term als slave aan? Prijzen gaan altijd omhoog gedurende oorlogs en crisis situaties en niet omdat er nu een tekort is maar omdat er onzekerheid in de markt is.
Kan me wel voorstellen dat je als een ondernemer compleet gek word als ze zoveelste klant naar je toe komt om te klagen over de stijgende prijzen

En als je het al duur vind je het 'gewoon' links laat liggen

Lijkt me wel vermoeiend om tientallen keren per dag dezelfde discussies met je klanten te voeren. De ondernemers hebben geen enkele aandeel in de hele malaise, maar moeten het gezeik wel elke dag aanhoren

Als ik eigenaar was van een supermarkt dan zou ik het wel weten hoor. Heel die winkel zou dan volhangen met soortgelijke stickers O+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204412909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:39 schreef Ali_boo het volgende:
Dit gaat best wel ver hoor, gelukkig heb ik dit nog niet in Nederland gezien

[ twitter ]
In sommige staten in de VS mag je stelen onder de $1000, althans de politie pakt die mensen niet op.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:26:54 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204415887
quote:
Daar moet jje dan wel bij in ogenschouw nemen dat het VK dat probleem al langere tijd heeft, eeuwen zelfs. Het was een van de grote Brexit problemen namelijk het feit dat het VK zo'n 50% van zijn voedsel uit de EU importeert.en daar is niets aan veranderd, de situatie in DOver momenteel brengt de Britse aanvoer al in de problemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204415891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:14 schreef Ali_boo het volgende:
Het artikel heeft het afnemend aanbod in de supermarkten. De afbeelding die ze gebruiken is die van melk. Suggereren ze daarmee dat er in de toekomst veel minder melk te vinden zal zijn in de schappen?

[ twitter ]

Want ik kan me meerdere berichten herinneren van een aantal jaar terug waar ze kakkerlakken melk promoten als de nieuwe superfood. Ben benieuwd of ze dit als gezondere alternatief gaan promoten . Want het is wel duurzaam en goed voor het milieu enzo

https://www.healthline.com/nutrition/cockroach-milk-nutrition

https://infowich.com/is-c(...)tious-than-cow-milk/
Kakkerlakkenmelk _O- _O-
Gepromoot als gezond dus een goed alternatief voor crap supermarktmelk.
Echte melk is het gezondste:
https://www.realmilk.com/milk-as-medicine/
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204415983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:45 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
gaan ze voor holodomor 2.0 global edition?
Koeien maken mest, al een paar millennia dus niet hip en technisch genoeg.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204472023
twitter
pi_204491086
quote:
Macht in de wereld zal er binnen 18 maanden gans anders uitzien. Met China aan de top van de piramide …

De oorlog in “de graanschuur van de wereld” en klimaatgerelateerde problemen zorgen straks voor hogere voedselprijzen en hongersnood in een reeks landen De vraag rijst hoe we de landen gaan voeden die bijna volledig afhankelijk zijn van import en straks zonder voedsel komen te zitten. En waar moet het voedsel vandaan komen om die kloof te dichten?

De wereld kan doorgaans terugvallen op een voedselvoorraad van vijfenzeventig tot negentig dagen. Wat betekent dat ruwweg 25 procent van de calorieën van de wereld op dit moment opgeslagen liggen. Maar dat is niet overal het geval. Sommige landen, zoals Tunesië, Egypte, Libanon, Sri Lanka, Jemen, Somalië en Ethiopië hebben bijna geen voorraden.

China kan zijn bevolking 18 maanden lang voeden als morgen alles stilvalt
China is dan weer een buitenbeentje. Al jaren legt China voedselvoorraden aan. Recent wist een Chinese ambtenaar te melden dat het land genoeg tarwe had om 18 maanden lang aan de vraag te voldoen. Ook zijn de graanvoorraden in het land “historisch hoog”. Mocht alle voedselproductie en import in China stoppen, dan nog kan het land anderhalf jaar probleemloos zijn bevolking voeden. Dat is een enorme voorraad voedsel.

Volgens gegevens van het Amerikaanse ministerie van Landbouw zal China in de eerste helft van 2022 zo’n 69 procent van de beschikbare maïs bezitten. Het Aziatische land zal ook 60 procent van ‘s werelds rijstreserves en 51 procent van zijn tarwe hebben.
...
https://www.msn.com/nl-be(...)4a75b3e0f1e6796103bc
Jaja de sancties tegen Rusland zullen zeer zekers effect hebben :{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204493090
twitter

  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 22:20:27 #215
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204494825
quote:
Any preppers here?

Hoop het echt, dit gaat helemaal fout...
Lach met een schone bips
pi_204495239
Thierry Meyssan: The Goal of the Ukraine Conflict is to Economically Collapse Europe

French intellectual Thierry Meyssan discusses Ukraine and the end of the unipolar moment. Since the collapse of the USSR, Washington has tried to prevent any power from challenging it, including the European Union. The EU is a good market but must never become a political power. The Ukraine conflict is being used to pauperize and economically collapse Europe, which will happen.

Russia is militarily stronger than the U.S. For over a decade there has been a growing movement of Nazism or Banderism in Ukraine which now makes up one-third of the armed forces. He explains why false flag operations are so successful and that perhaps next time such an operation will be used against Russia or China or anyone and everyone! He lived in Libya and Syria and worked with both governments and explains how the Pentagon uses Daesh as its private army and is doing the same with the Neo-Nazis in Ukraine. He doesn’t think the U.S. will go to war with Russia or China as they are too formidable, and that rather, they are at war against the Europeans as Washington wants to be the empire for Europe. They will continue false flag attacks against their own allies. He discusses the oligarchic system in the U.S. and the Straussian neocons. The world is dividing in two blocs which will no longer communicate with each other, and the West is the smaller bloc.


https://geopoliticsandemp(...)ine-collapse-europe/ (video)
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 23:48:11 #217
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204495432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Thierry Meyssan: The Goal of the Ukraine Conflict is to Economically Collapse Europe

French intellectual Thierry Meyssan discusses Ukraine and the end of the unipolar moment. Since the collapse of the USSR, Washington has tried to prevent any power from challenging it, including the European Union. The EU is a good market but must never become a political power. The Ukraine conflict is being used to pauperize and economically collapse Europe, which will happen.

Russia is militarily stronger than the U.S. For over a decade there has been a growing movement of Nazism or Banderism in Ukraine which now makes up one-third of the armed forces. He explains why false flag operations are so successful and that perhaps next time such an operation will be used against Russia or China or anyone and everyone! He lived in Libya and Syria and worked with both governments and explains how the Pentagon uses Daesh as its private army and is doing the same with the Neo-Nazis in Ukraine. He doesn’t think the U.S. will go to war with Russia or China as they are too formidable, and that rather, they are at war against the Europeans as Washington wants to be the empire for Europe. They will continue false flag attacks against their own allies. He discusses the oligarchic system in the U.S. and the Straussian neocons. The world is dividing in two blocs which will no longer communicate with each other, and the West is the smaller bloc.


https://geopoliticsandemp(...)ine-collapse-europe/ (video)
Vervelende is wel, met alle grondstoffen die we tekort gaan komen. Niet alleen hier maar ook in andere landen die ons voorzien in medicijnen is dat "the great culling" wel heel vlot kan komen onder de ouderen en de zwakkeren in onze samenleving die afhankelijk zijn van bepaalde medicijnen. Stap 2 in de-populatie.. Het plan loopt gesmeerd.

En een Europa dat door de VS in een oorlog met Rusland gezogen gaat worden, crazy times ahead.. Zou echt hun draaiboek eens in willen zien :)
Lach met een schone bips
pi_204495542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Russia is militarily stronger than the U.S.
I was with it untill... :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204504680
Klant Rabobank krijgt op betaalrekening inzicht over CO2-uitstoot van uitgaven


https://t.co/ZtwBY3eGAO
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 22 april 2022 @ 09:53:07 #220
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204504872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 11:39 schreef Ali_boo het volgende:
Dit gaat best wel ver hoor, gelukkig heb ik dit nog niet in Nederland gezien

[ twitter ]
Dan woon je in een goeie buurt denk ik.

Hier bij de lokale Appie liggen de Excellent biefstukken enz. al jaren niet meer in het schap.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 23 april 2022 @ 13:18:54 #221
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204515747
quote:
Dit is inderdaad bizar. Voor wie we iets duidelijker moeten zijn; sinds enkele maanden zijn er buitensporig veel Amerikaanse 'food processing plants' (voedselproducerende bedrijven) verwoest door branden en explosies.

Daarnaast heeft het Oekraineconflict grote gevolgen; zowel Oekraine en Rusland zijn waren grote internationale leveranciers van graan en Rusland is een grote producent van kunstmest. Dit zal voor de komende jaren een zeer negatief effect hebben op de nog komende oogsten van landbouwproducten. Daarnaast zijn er in de VS al sinds het aantreden van de Bidenkliek grote problemen in de bevoorradingsketen, waardoor ook voedselleveranties stagneren.

Op allerlei vlakken zullen er dus tekorten (en dus ook flinke prijsverhogingen) voor de consument zijn, niet alleen in de westerse wereld, maar ook in armere landen. Er zal dan misschien ook weer een migratiestroom vanuit de derde wereld komen, die onze politici met open armen als 'klimaatvluchtelingen' zullen verwelkomen.

Verder heb ik ook begrepen dat oa Bill Gates op grote schaal Amerikaanse landbouwgrond aan het kopen is. Ik weet niet of dat waar is, maar stel dat het zo is dat Gates en andere grootkapitalisten inmiddels een flink aandeel in de eigendom van landbouwgrond hebben en die gaan bebossen ofzo, voor het 'klimaat' uiteraard, zal het aanbod van landbouwproducten verder verslechteren.

Het gaat er steeds meer op lijken dat er bewust op tekorten op de voedselmarkt wordt aangestuurd, en de politiek lijkt er niets aan te willen doen.

Ik kan gezien de huidige ontwikkelingen niet echt vrolijk worden over onze toekomst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204516151
“Operation Thermostat”: Energy rationing & the pivot from Ukraine to climate?

Italy is officially becoming the first country to start rationing energy after cutting their supply of Russian gas and oil.

From next month, until at least March 2023, public buildings across the nation will be banned from running air conditioning at lower than 25 degrees, or heating higher than 19 degrees.

The plan, termed “Operation Thermostat” in the press, is being sold as a way for ordinary people to show “solidarity” with the people of Ukraine, with Italian Prime Minister Mario Draghi saying:

"Do we want to have peace or do we want to have the air conditioning on?”

I’m not exactly sure how adjusting your thermostat is going to achieve ‘peace’, but hey we’re living in the age of sentimental manipulation over reason, so – just believe.

For example, the Guardian is illustrating the story with pro-peace artwork allegedly done by Italian schoolchildren (in English, for some reason).

There’s no talk yet of this kind of energy-rationing rule extending to private businesses or homes, but a marker has been set down. Expect other nations to follow suit.

After that of course will come the opinion pieces asking questions like “we rationed gas to fight Putin, why not climate change?”, and headlines saying that “Europe-wide gas rationing was good for the planet” or something similar.

…Oh wait, it’s already happening.

Honestly, when I originally wrote the above paragraph I had no idea the New Yorker had published this opinion piece for Earth Day, headlined:

This Earth Day, We Could Be Helping the Environment—and Ukraine”

It argues that rationing energy to fight Putin is just like digging for victory to fight Hitler, and – just as I predicted – would also be good for the planet:

During the Second World War, victory demanded more oil […] In the wars dominating the globe today — Putin’s land grab in Ukraine, and the global land grab caused by rising sea levels and spreading deserts — victory demands getting off fossil fuels as fast as we possibly can.

It even hints at a quasi-lockdown – this time for the sake of beating Putin and combating climate change:

Everyone who can work from home could continue to do so, at least on, say, Mondays, knocking a day off the national commute. Carpools could be organized, taking special advantage of the fact that there are now two million electric cars on the road. More bike paths could be made available, and, when air-conditioning season begins, Americans could turn their thermostats up a degree.

Remember lockdowns were marketed as planet-saving almost from the moment they were put in place, despite it making almost zero sense. The agenda was pretty obvious right from the start.

It’s interesting that “operation thermostat” should be announced on April 22nd – Earth Day – despite having zero to do with climate change. It’s also noteworthy that climate protests groups have piggy-backed on the idea to call for an EU-wide boycott of Russia’s fossil fuels.

We already know they planned a “pivot from covid to climate”, and moves like this mean they can easily “pivot from Ukraine to climate” too.


https://off-guardian.org/(...)-ukraine-to-climate/
pi_204516486
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 14:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
“Operation Thermostat”: Energy rationing & the pivot from Ukraine to climate?

Italy is officially becoming the first country to start rationing energy after cutting their supply of Russian gas and oil.

From next month, until at least March 2023, public buildings across the nation will be banned from running air conditioning at lower than 25 degrees, or heating higher than 19 degrees.

The plan, termed “Operation Thermostat” in the press, is being sold as a way for ordinary people to show “solidarity” with the people of Ukraine, with Italian Prime Minister Mario Draghi saying:

"Do we want to have peace or do we want to have the air conditioning on?”

I’m not exactly sure how adjusting your thermostat is going to achieve ‘peace’, but hey we’re living in the age of sentimental manipulation over reason, so – just believe.

For example, the Guardian is illustrating the story with pro-peace artwork allegedly done by Italian schoolchildren (in English, for some reason).

There’s no talk yet of this kind of energy-rationing rule extending to private businesses or homes, but a marker has been set down. Expect other nations to follow suit.

After that of course will come the opinion pieces asking questions like “we rationed gas to fight Putin, why not climate change?”, and headlines saying that “Europe-wide gas rationing was good for the planet” or something similar.

…Oh wait, it’s already happening.

Honestly, when I originally wrote the above paragraph I had no idea the New Yorker had published this opinion piece for Earth Day, headlined:

This Earth Day, We Could Be Helping the Environment—and Ukraine”

It argues that rationing energy to fight Putin is just like digging for victory to fight Hitler, and – just as I predicted – would also be good for the planet:

During the Second World War, victory demanded more oil […] In the wars dominating the globe today — Putin’s land grab in Ukraine, and the global land grab caused by rising sea levels and spreading deserts — victory demands getting off fossil fuels as fast as we possibly can.

It even hints at a quasi-lockdown – this time for the sake of beating Putin and combating climate change:

Everyone who can work from home could continue to do so, at least on, say, Mondays, knocking a day off the national commute. Carpools could be organized, taking special advantage of the fact that there are now two million electric cars on the road. More bike paths could be made available, and, when air-conditioning season begins, Americans could turn their thermostats up a degree.

Remember lockdowns were marketed as planet-saving almost from the moment they were put in place, despite it making almost zero sense. The agenda was pretty obvious right from the start.

It’s interesting that “operation thermostat” should be announced on April 22nd – Earth Day – despite having zero to do with climate change. It’s also noteworthy that climate protests groups have piggy-backed on the idea to call for an EU-wide boycott of Russia’s fossil fuels.

We already know they planned a “pivot from covid to climate”, and moves like this mean they can easily “pivot from Ukraine to climate” too.


https://off-guardian.org/(...)-ukraine-to-climate/
Die comments onder de Off-G artikelen vaak ook interessante zijn:

Savorywill
Apr 23, 2022 12:33 AM
Reply to Nojo

I have been down this road on OffG before, but I am a university English teacher in Japan and I regularly ask my students what percentage of the atmosphere comprises CO2 (telling them not to check their smart phones). Numbers range from upwards of 80% down to 10% for the vast majority of students (hundreds in total), only occasionally skewed down to 1% and very occasionally stating the actual number, 0.041%!

It really is hilarious when I write down the actual number. I then explain that rather than using these inconvenient (to their narrative) numbers, they changed the terminology to ppm, so 0.041 becomes 410 ppm and the percentage back in the mid 30’s of, supposedly, 0.035% becomes 350 ppm. So, the global warming alarmists can then state that the CO2 level has risen from 350ppm to 410ppm in just 80 years!!!! It is a disaster!

I then tell them that the actual number is sometimes taught as I asked my daughter when she was in elementary school what the percentage was and she correctly stated: 0.04 percent. So, at some stage, perhaps students are taught the actual number but by adding ppm to make the number seem bigger, or not discussing the percentage at all, it is just stated as a blanket fact that this increase is making the global climate warmer. Solar influence is not discussed at all as a factor of global climate and no mention at all of how there were 4 or 5 ice ages following by long periods of global warming with no humans even around to be blamed for it (or that it was even bad).

Seems to me that the narrative is part of a much bigger story of massive misinformation, enabling more and more control over our lives by the powers that be.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zaterdag 23 april 2022 @ 16:02:52 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204516789
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:53 schreef fathank het volgende:

[..]
Dan woon je in een goeie buurt denk ik.

Hier bij de lokale Appie liggen de Excellent biefstukken enz. al jaren niet meer in het schap.
Valt me wel op dat er steeds minder eigen merk producten van AH meer zijn, niet alleen bij de AH BTW.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204518461
Allemaal het plannetje van Build Back Better WEF elite
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204522564
twitter
pi_204522730
twitter

:D
pi_204554959
twitter
pi_204556133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Roebel is ook weer meer waard dan voor de oorlog! goede sancties vanuit Xiden/WEF/EU _O-
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204556764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Roebel is ook weer meer waard dan voor de oorlog! goede sancties vanuit Xiden/WEF/EU _O-
Misschien doen ze t wel bewust.
  vrijdag 29 april 2022 @ 09:48:25 #231
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204574302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Any preppers here?

Hoop het echt, dit gaat helemaal fout...
Ja, wij zijn preppers. ;)
To BG or not to BG!
pi_204579102
twitter
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 19:58:11 #233
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204581301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 09:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja, wij zijn preppers. ;)
Same here :) Met wat er gebeurt overal is het fijn te weten maanden en maanden vooruit te kunnen. Ook water filteren uit eigen bron is geen probleem :)
Lach met een schone bips
  vrijdag 29 april 2022 @ 23:10:21 #234
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204583162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 19:58 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Same here :) Met wat er gebeurt overal is het fijn te weten maanden en maanden vooruit te kunnen. Ook water filteren uit eigen bron is geen probleem :)
Kwa eten hebben we van die kunststoffen vaten, vol met eten, met schroefdeksels in de kelder staan omdat de muizen er anders mee aan de haal gaan. En ik zit in er n prepgroep waar ik leer om dingen in te maken. Weckpotten verzameld afgelopen jaren. En krijg uitleg over hoe kippen en konijnen enzo te plukken en villen enzo. 😬
To BG or not to BG!
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 01:27:43 #235
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204583910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Kwa eten hebben we van die kunststoffen vaten, vol met eten, met schroefdeksels in de kelder staan omdat de muizen er anders mee aan de haal gaan. En ik zit in er n prepgroep waar ik leer om dingen in te maken. Weckpotten verzameld afgelopen jaren. En krijg uitleg over hoe kippen en konijnen enzo te plukken en villen enzo. 😬
Ik heb ook alles klaar, sofietje heeft meeste wel luchtdroog gezogen en zit in emmers in de kelder. blikken vol :) Zout en suiker in overvloed, dus later inmaken kan ook nog :) Scheelt ook dat ik grote tuin heb waar veel in te verbouwen is qua groenten. Fruit doe ik al ieder jaar, moerbei, framboos, aardbei, kruisbes, rode bes.. Het moet wel te verdedigen zijn als mensen honger krijgen :)
Lach met een schone bips
  zaterdag 30 april 2022 @ 01:40:57 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204583936
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
:D
quote:
Het uitzetten van roltrappen, toch een luxeproduct
Mag het met je peperdure treinkaartje _O-
pi_204584032
Gemanufacteerd crisis waar enkel de grootaandeelhouders blij van worden want die gaan er zeker niet op achteruit.

You will own nothing :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 02:39:54 #238
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204584034
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]
[..]
Mag het met je peperdure treinkaartje _O-
Lopen is beter voor je "aldus Klaus" :)
Lach met een schone bips
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 02:42:36 #239
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204584037
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 02:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Gemanufacteerd crisis waar enkel de grootaandeelhouders blij van worden want die gaan er zeker niet op achteruit.

You will own nothing :r
Niet als de massa niet mee doet, 30% die niet mee doet is genoeg dit plan in de soep te laten lopen :) Dan is de massa te groot :) Ik weet het echt niet, denk dat we op een kantelpunt zitten momenteel, anders waren er al snellere stappen genomen.

Maar dan nog, is mijn gevoel erover.
Lach met een schone bips
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:59:27 #240
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204585056
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 01:27 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik heb ook alles klaar, sofietje heeft meeste wel luchtdroog gezogen en zit in emmers in de kelder. blikken vol :) Zout en suiker in overvloed, dus later inmaken kan ook nog :) Scheelt ook dat ik grote tuin heb waar veel in te verbouwen is qua groenten. Fruit doe ik al ieder jaar, moerbei, framboos, aardbei, kruisbes, rode bes.. Het moet wel te verdedigen zijn als mensen honger krijgen :)
Ja ben vorig jaar begonnen met drogen en daarna vacumeren. Werkt goed.
Moerbei wil ik ook nog aanplanten verder is bijna alles op het terrein eetbaar hier. Maar meeste net aangeplant.
To BG or not to BG!
pi_204591796
twitter
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204595586
twitter

En dit zijn de fake cijfers, de echte cijfers zijn minstens het dubbelde.
pi_204598956
Ad Verbrugge in gesprek met ondernemer Willem Middelkoop over de economische gevolgen van de crisis in Oekraïne.

pi_204651502
quote:
Hoge prijzen voor wc-papier dreigen door tekort aan houtpulp
https://www.ad.nl/economi(...)n-houtpulp~a29f0652/
WC-papier hamsteren, NU!!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204669882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 16:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Eten is niet vanzelfsprekend, dus iedereen moet zijn consumptie matigen zodat ze in Afrika ook nog wat te eten hebben!!

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 19:27:59 #246
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204681098
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Eten is niet vanzelfsprekend, dus iedereen moet zijn consumptie matigen zodat ze in Afrika ook nog wat te eten hebben!!

[ twitter ]
Denk dat Hubert best wel wat kan missen :)
Lach met een schone bips
pi_204700998
twitter
pi_204708368
quote:
Ahold Delhaize, het bedrijf waar onder meer Albert Heijn en Bol.com onder vallen, heeft de prijzen verhoogd. Het heeft namelijk te maken met hogere grondstoffenprijzen en het wil de winstmarge niet laten dalen. De vraag is of die prijsverhoging wel echt nodig was, want de omzet en winst zijn hoger dan gedacht en de winstverwachting per aandeel voor hele hele jaar is opgeschroefd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-verhoogd-inflatie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 22:56:28 #249
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204713414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Indekken, wij zagen dit vorig jaar bij ons in het bedrijf al aankomen en hebben containers vol laten komen en magazijn is tot de nok toe gevuld.. Maar op goedkoper inkopen kun je wel de prijs mee laten stijgen. Het is een spel.
Lach met een schone bips
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 22:59:51 #250
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204713459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar wel aan toe te willen voegen, blijft de supply chain fucked en alle reserves zijn op in de magazijnen??? Dan zijn we allemaal properly fucked! :)

En dat gaat gebeuren, koop nu eens een blikje knaks ofzo... Koop over 2 maanden nog eens een blikje en vergelijk dan eens de houdbaarheidsdatum.. Is die hetzelfde? Dan zijn de reserves eraan aan het gaan.
Lach met een schone bips
pi_204715238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Indekken, wij zagen dit vorig jaar bij ons in het bedrijf al aankomen en hebben containers vol laten komen en magazijn is tot de nok toe gevuld.. Maar op goedkoper inkopen kun je wel de prijs mee laten stijgen. Het is een spel.
Ik heb ook flink ingeslagen op bepaalde producten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:56:53 #252
37248 BertV
Handgemaakt
pi_204715750
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
:D
Prorail schermt met "wel-20%" omdat NS vast de stroom van de treinen "betaald".
Wat zou het zijn op het totaal, inclusief de trein zelf?

Maar ook thuis in het klein, ledlampjes indraaien en een tesla rijden.

Als je al meegaat met de CO2-aflaat-religie, alleen minder helpt.
Veel minder mensen, veel minder luxe.

[ Bericht 4% gewijzigd door BertV op 12-05-2022 10:12:03 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_204719829
twitter
pi_204722993
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_204733927
De Rabobank gaat de ecologische voetafdruk van hun klanten opmeten via hun Rabo Carbon Bank:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ologische-voetafdruk

https://www.rabobank.com/about-us/carbon-bank
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 mei 2022 @ 16:50:39 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204734916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Rabobank gaat de ecologische voetafdruk van hun klanten opmeten via hun Rabo Carbon Bank:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ologische-voetafdruk

https://www.rabobank.com/about-us/carbon-bank
klinkt echt BNW, maar het is realiteit. fuck em
pi_204735693
twitter
pi_204735823
twitter
pi_204742030


quote:
India verbiedt export van tarwe, prijzen kunnen wereldwijd oplopen

De regering van India heeft de export van tarwe verboden. Door een aanhoudende hittegolf is de productie beperkt en zijn de binnenlandse prijzen fors gestegen. Daardoor komt de voedselzekerheid in India volgens de autoriteiten in gevaar. Het besluit zou de prijs van tarwe op de wereldmarkt verder kunnen opdrijven.


Het Indiase verbod is opmerkelijk omdat het land eerder nog liet weten op een recordexport van tarwe te rekenen. De wereldmarkt had het Indiase graan dit jaar alleszins goed kunnen gebruiken, want export uit Oekraïne is amper mogelijk door de oorlog. Ook de Verenigde Staten en Frankrijk kampen met weersomstandigheden die het verbouwen van de belangrijke graansoort bemoeilijken.

Zorgen over tarwe drijven onder andere de prijzen voor brood op. De grootste bakkersgroep van ons land, La Lorraine Bakery Group, verwacht ook hier een sterke prijsstijging. Vooral armere landen en mensen in Afrika en Azië worden zwaar getroffen door de hogere voedselprijzen.

https://www.hln.be/geld/i(...)jd-oplopen~a909fe36/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204759801
twitter
pi_204780947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 11:57 schreef UncleScorp het volgende:
[ afbeelding ]
[..]


Iran is set to be the first country to roll out a food rationing scheme based on new biometric IDs. Where vaccine passports failed, food passports will now be eagerly accepted by hungry people who can't afford rapidly inflating food prices. This is the realization of a longstanding agenda by the Rockefeller/UN/WEF crowd to, as Kissinger put it, "control food, and control people." Christian breaks it down in this Ice Age Farmer broadcast.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 18 mei 2022 @ 09:29:36 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204786439

The Governor of the Bank of England has warned there is “very real income shock” coming from energy prices and “apocalyptic” food prices but stood by the Bank’s policy decisions
pi_204792906
Alle bierflesjes blijken geproduceerd te worden in Oekraïne: :{
quote:
De glasindustrie spreekt van een prijsstijging van 500 procent voor de productie van de flesjes.
NWS / Bierflesjes worden in Duitsland veel duurder en schaars
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204795923
Secretary-General's remarks to the Global Food Security Call to Action Ministerial

António Guterres

Two weeks ago, I visited the Sahel region of Africa, where I met families who do not know where their next meal is coming from. Severe acute malnutrition – a wasting disease that can kill if left untreated – is rising. Farm animals are already dying of hunger.

Leaders told me that because of the war in Ukraine, on top of the other crises they face, they fear this dangerous situation could tip into catastrophe.

They are not alone.

Global hunger levels are at a new high. In just two years, the number of severely food insecure people has doubled, from 135 million pre-pandemic to 276 million today.

More than half a million people are living in famine conditions – an increase of more than 500 percent since 2016.

As we will discuss in the Security Council tomorrow, these frightening figures are inextricably linked with conflict, as both cause, and effect.

If we do not feed people, we feed conflict.

The climate emergency is another driver of global hunger. Over the past decade, 1.7 billion people have been affected by extreme weather and climate-related disasters.

The economic shock caused by the COVID-19 pandemic has compounded food insecurity, reducing incomes and disrupting supply chains.

An uneven recovery from the pandemic has already put many developing countries on the brink of debt default and restricted access to financial markets.

And now the Russian invasion in Ukraine is amplifying and accelerating all these factors: climate change, COVID-19, and inequality.

It threatens to tip tens of millions of people over the edge into food insecurity, followed by malnutrition, mass hunger and famine, in a crisis that could last for years.

Between them, Ukraine and Russia produce almost a third of the world’s wheat and barley and half of its sunflower oil. Russia and Belarus are the world’s number two and three producers of potash, a key ingredient of fertilizer.

In the past year, global food prices have risen by nearly one-third, fertilizer by more than half, and oil prices by almost two-thirds.

Most developing countries lack the fiscal space to cushion the blow of these huge increases.

Many cannot borrow because markets are closed to them. Those that are able to borrow are charged high interest rates that put them at risk of debt distress and default.

If high fertilizer prices continue, today’s crisis in grain and cooking oil could affect many other foods including rice, impacting billions of people in Asia and the Americas.

High rates of hunger have a devastating impact on individuals, families, and societies. Children may suffer the lifetime effects of stunting. Millions of women and children will become malnourished; girls will be pulled from school and forced to work or get married; and families will embark on dangerous journeys across continents, just to survive.

Ending hunger is within our reach.

There is enough food in our world now for everyone, if we act together.

But unless we solve this problem today, we face the spectre of global food shortages in the coming months.

I see five urgent steps for governments, International Financial Institutions and others, to solve the short-term crisis and prevent long-term catastrophe.

First, we must urgently reduce the pressure on markets by increasing supplies of food and fertilizers. There should be no restrictions on exports, and surpluses must be made available to those most in need.

But let’s be clear: there is no effective solution to the food crisis without reintegrating Ukraine’s food production, as well as the food and fertilizer produced by Russia and Belarus, into world markets -- despite the war.

Russia must permit the safe and secure export of grain stored in Ukrainian ports. Alternative transportation routes can be explored – even if we know that by itself, they will not be enough to solve the problem. Russian food and fertilizers must have unrestricted access to world markets without indirect impediments.

I have been in intense contact on this issue with the Russian Federation, Ukraine, Turkey, the US, the European Union and several other key countries. I am hopeful, but there is still a long way to go. The complex security, economic and financial implications require goodwill on all sides for a package deal to be reached. I will not go into details because public statements could undermine the chances of success.

Second, social protection systems need to cover everyone in need, with the right combinations of food, cash and support for water, sanitation, nutrition, and livelihoods.

Which in turn means, third: finance is essential. Developing countries must have access to liquidity so that they can provide social protection to everyone in need.

International financial institutions need to step in with generous investments to prevent a global debt crisis.

There is no answer to the food crisis without an answer to the finance crisis.

Official Development Assistance is more necessary than ever. Diverting it to other priorities is not an option while the world is on the brink of mass hunger.

Fourth, governments must bolster agricultural production and invest in resilient food systems that protect smallholder food producers.

At today’s prices, farmers cannot afford seeds, fuel and fertilizers. Governments must be able to support them with subsidies, and connect them to markets.

Fifth, humanitarian operations must be fully funded to prevent famine and reduce hunger.

Humanitarian organizations have a proven track record of preventing famine, most recently in South Sudan and Yemen.

But they need resources. And those resources must be used for maximum good, by exempting humanitarian food purchases from taxes, sanctions, and other restrictions.

We are closely monitoring the global food security outlook and using our convening power to push for immediate steps.

The Global Crisis Response Group on food, energy and finance is tackling the impact of the crisis on vulnerable people, identifying and pushing for solutions.

The food crisis has no respect for borders, and no country can overcome it alone. Our only chance of lifting millions of people out of hunger is to act together, urgently and with solidarity.

Thank you.

https://www.un.org/sg/en/(...)on-ministerial%C2%A0
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204797435
quote:
VN waarschuwt: wereldwijde voedselcrisis in de maak door oorlog Oekraïne, coronacrisis en klimaatopwarming

De Verenigde Naties waarschuwen voor een wereldwijde voedselcrisis die vooral de armste landen zal treffen. Nu al kampen dubbel zoveel mensen met voedseltekorten als 2 jaar geleden. Rusland moet dringend het Oekraïense graan dat opgeslagen ligt in de havens laten vertrekken.

Volgens cijfers van de Verenigde Naties is het aantal mensen dat te kampen heeft met voedseltekorten op 2 jaar tijd gestegen van 136 miljoen naar 276 miljoen. Dat komt door de oorlog in Oekraïne, maar ook door de coronapandemie en de klimaatopwarming, zei secretaris-generaal Antonio Guterres tijdens een bijeenkomst van de ministers van buitenlandse zaken in New York. Een half miljoen mensen lijdt intussen onder een echte hongersnood, dat is 5 keer zoveel als in 2016.

Die situatie zal alleen maar verergeren, zegt de VN, zolang Rusland belangrijke hoeveelheden voedsel blokkeert in de Oekraïense havens aan de Zwarte Zee. Het gaat dan voornamelijk over graan en zonnebloemolie. Maar ook de voedselproductie in Oekraïne is momenteel verstoord door de oorlog, en de aanvoer van kunstmeststoffen uit Rusland en Wit-Rusland verloopt stroef.

Hongersnood als wapen
David Beasley, hoofd van het VN-voedselprogramma, waarschuwt voor massale hongersnood, onrust en migratiestromen uit de armste landen. "Dit gaat niet alleen over Oekraïne", zei hij. "Dit gaat over de armste der armste landen die aan de rand van de uithongering staan. Dus alsjeblieft, president Poetin, als je een hart hebt open dan de Oekraïense havens."

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock beschuldigt Rusland er intussen van om de blokkade van graan uit Oekraïne als oorlogswapen te gebruiken. "Rusland is een graanoorlog begonnen die een wereldwijde voedselcrisis aanwakkert", zei Baerbock. Volgens Guterres zijn er intenste gesprekken aan de gang met Rusland en de andere betrokken landen. "Maar een akkoord is nog veraf" besloot hij.

https://www.msn.com/nl-be(...)48d2f0d7ac0d1e27ca93
Goh zoveel schuldigen die ze kunnen aanwijzen O-)

"Rusland is een graanoorlog begonnen die een wereldwijde voedselcrisis aanwakkert", zei Baerbock.

Ja het was natuurlijk de bedoeling van alle sancties dat alleen Rusland de dieperik in zou gaan en hun bevolking zou verhongeren.

Wie een kuil graaft voor een ander, ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204797735
quote:
Biden zet oorlogswet in voor aanpak babymelkpoedertekort
De Amerikaanse president Joe Biden zet een oorlogswet in en opent een 'luchtbrug' om het tekort aan babyvoeding in de VS aan te pakken. De Amerikaanse regering laat melkpoeder meevliegen op commerciële vliegtuigen die door het leger zijn ingehuurd, heeft het Witte Huis bekendgemaakt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-oorlogswet-biden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204838009
Oekraïne en Rusland blijken de 2 grootste producenten van de wereld te zijn van mosterdzaad.
Gelukkig is de huidige oogst nog gelukt, maar fabrikanten betalen nu al 600% extra voor de nieuwe oogst.
Voor volgend jaar word voorspeld dat er in de supermarkten grote tekorten zullen zijn aan mosterd en daar betaal je dan een veelvoud voor dan wat consumenten nu betalen.
https://twnews.nl/nl-news(...)d-is-op-in-frankrijk
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204846847
quote:
De hallucinante cijfers over de voedselcatastrofe die dreigt

De Russische invasie van Oekraïne drijft niet alleen de prijzen op, maar dreigt ook een wereldwijde voedselcrisis te veroorzaken. De oorlog gijzelt een voedselketen - die al stevig onder druk stond door stijgende energiekosten en klimaatverandering - waardoor een ‘orkaan van honger’ opdoemt. De cijfers van de komende voedselcatastrofe, zoals opgelijst door het Britse magazine ‘The Economist’, laten niets aan de verbeelding over.

- Graanschuur van de wereld
- Gigantische impact
- Lagere opbrengsten
- Blokkade doorbreken
- Goede wil nodig

https://www.hln.be/buiten(...)die-dreigt~a037b049/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204849441
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204849626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:09 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Wat een wappies zitten me daar toch op het WEF :D

an individual carbon footprint tracker :')

:X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204922472
quote:
Inflatie blijft hoog: 10,2 procent in mei
Het leven werd in mei wederom flink duurder in vergelijking met een jaar eerder. De inflatie was met 10,2 procent wel ietsje lager dan in april. Toch is deze nog altijd bijzonder hoog.
De prijzen blijven daarmee flink stijgen, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nog-duurder-prijzen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204922492
Voedselmarkten gaan dicht: in de opkomende economieën ontwikkelt zich een tragedie, waar amper over wordt gesproken

Landbouwprotectionisme breidt zich in gans Azië uit. Dat is slecht nieuws voor de voedselzekerheid in de wereld, die al ondermijnd wordt door de oorlog in Oekraïne. David Beasley, het hoofd van het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties, verkondigde vorige week ter gelegenheid van het World Economic Forum in Davos dat “de voedselsituatie vandaag erger is dan in 2007-2008 toen er voedselrellen waren”. Vandaag zouden ruim 50 miljoen mensen meer met de hongerdood worden bedreigd.

De uitspraak van Beasley volgde op de aankondiging van een reeks Aziatische landen dat ze de export van voedingsmiddelen aan banden leggen. Na tarwe beperkt India nu ook de export van suiker. India is ‘s werelds op één na grootste exporteur van suiker. Dan is er Maleisië, dat de uitvoer van alle kippenvlees stopzet. Dat land is met 3,6 miljoen kippen per maand de hoofdleverancier van Singapore, Thailand, Japan en Hong Kong. De tendens evolueert dus duidelijk in de richting van “het sluiten van de wereldvoedselmarkten”, aldus de Franse zakenkrant Les Echos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_204923167
Tsja....veel mensen blijven veel voedsel ook weggooijen.
Misschien kunnen ze de 'voedsel tekort' wat van leren.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 31 mei 2022 @ 17:05:27 #274
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204923853
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 14:08 schreef UncleScorp het volgende:
Voedselmarkten gaan dicht: in de opkomende economieën ontwikkelt zich een tragedie, waar amper over wordt gesproken

Landbouwprotectionisme breidt zich in gans Azië uit. Dat is slecht nieuws voor de voedselzekerheid in de wereld, die al ondermijnd wordt door de oorlog in Oekraïne. David Beasley, het hoofd van het Wereldvoedselprogramma van de Verenigde Naties, verkondigde vorige week ter gelegenheid van het World Economic Forum in Davos dat “de voedselsituatie vandaag erger is dan in 2007-2008 toen er voedselrellen waren”. Vandaag zouden ruim 50 miljoen mensen meer met de hongerdood worden bedreigd.

De uitspraak van Beasley volgde op de aankondiging van een reeks Aziatische landen dat ze de export van voedingsmiddelen aan banden leggen. Na tarwe beperkt India nu ook de export van suiker. India is ‘s werelds op één na grootste exporteur van suiker. Dan is er Maleisië, dat de uitvoer van alle kippenvlees stopzet. Dat land is met 3,6 miljoen kippen per maand de hoofdleverancier van Singapore, Thailand, Japan en Hong Kong. De tendens evolueert dus duidelijk in de richting van “het sluiten van de wereldvoedselmarkten”, aldus de Franse zakenkrant Les Echos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Niks gemerkt in 2007 2008
pi_204940108
twitter
pi_204940843
twitter

Coming to a city near you.
pi_205002937
twitter
pi_205003786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Coming to a city near you.
Hier wordt al een paar jaar over gesproken. Grappig hoe iedereen het over een energie crisis heeft sinds het gas vraagstuk en die oorlog, ze durven zelfs Poetin de schuld te geven, maar Australie is een eiland die het dus zonder Russisch gas doet.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205071390
twitter
pi_205109925

bron https://vinnews.com/2022/(...)-fires-lately-video/

dierenrechtenclubs juichen? Niemand die weerstand biedt, ondenkbaar in vroegere tijden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alarmonoff op 21-06-2022 13:28:57 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205110011
quote:
https://www.hln.be/buiten(...)ongersnood~a81491dd/

Hoofd Russische staatszender geeft openlijk toe: “Al onze hoop is gesteld op hongersnood”

De Russische autoriteiten hopen dat een blokkade van de graanexport uit Oekraïne en een mogelijke wereldwijde voedselcrisis die daaruit voort kan komen, zal leiden tot het opheffen van de westerse sancties tegen het land. Dat heeft het hoofd van de Russische staatstelevisiezender RT gezegd. Volgens Margarita Simonyan is “alle hoop” van Moskou “gesteld op hongersnood”.

Margarita Simonyan op het St. Petersburg International Economic Forum. Naast haar president Vladimir Poetin.

RT is een van de grote televisiezenders die door de staat gefinancierd en gecontroleerd worden in Rusland en in die hoedanigheid een belangrijk propagandakanaal van het Russische bewind. Onder meer de Europese Unie bande de zender na de Russische inval in Oekraïne, eind februari.

Volgens Simonyan - een door de Europese Unie gesanctioneerde vertrouwelinge van de Russische president Vladimir Poetin - heeft Moskou “alle hoop gesteld op hongersnood”. Ze verklaarde dat ze dat “verscheidene keren van verscheidene mensen” gehoord had in het Kremlin.

“Het betekent dat de hongersnood nu zal starten en dat ze de sancties zullen opheffen en opnieuw vrienden met ons zullen worden, omdat ze beseffen dat het niet anders kan”, aldus Simonyan. Ze zei dat in een panelgesprek op het St. Petersburg International Economic Forum (SPIEF), met Poetin in de zetel naast zich.

Volgens het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken genereert Oekraïne 12 procent van de wereldwijde tarwe- en gerstexport. De blokkade van Rusland zou meer dan 20 miljoen ton graan in opslag hebben gehouden.

Diezelfde Margarita Simonyan liet afgelopen weekend in de tv-show ‘Zondagavond met Vladimir Solovyov’ ook uitschijnen dat Rusland zijn narratief in Oekraïne wil veranderen. Ze zou tijdens het St. Petersburg International Economic Forum verscheidene onderonsjes gehad hebben met president Poetin en ontkende nu dat Rusland een oorlog of zelfs maar ‘een speciale militaire operatie’ - zoals Rusland het al sinds de invasie noemt - aan het uitvechten is. Ze sprak nu over een “burgeroorlog”, waarin “Rusland de kant van de Russen kiest”.

Voor wie zich tegen de Russische troepen keert, heeft ze geen genade. “Er is een aanzienlijk aantal nazi’s en geïndoctrineerde mensen waar je niet veel meer mee kan doen dan hen te executeren volgens de regels van de (zelfverklaarde, red.) Volksrepubliek Donetsk”, klonk het. Donetsk kent de doodstraf.

Ze gaf ook een verklaring voor waarom Rusland niet harder toeslaat in grote steden in Oekraïne om de bovenhand te halen. “Poetin zei me: ‘Willen we die steden veranderen in Stalingrad?’ (In Stalingrad werd in de Tweede Wereldoorlog een van de bloederigste gevechten uit de geschiedenis uitgevochten, red.) Dat klopt, onze mensen zijn daar ook. Het zijn toekomstige steden van ons. Het is duidelijk. Dit is ons land en ons volk. We zullen het later moeten heropbouwen.”
Hier ook maar es posten mocht je soms twijfelen aan het "narratief van de boze boeman"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205110065
Openbaring 6:1-8
(1) En ik zag, toen het Lam een van de zegels geopend had, en ik hoorde een uit de vier dieren zeggen, als een stem van een donderslag: Kom en zie!
(2) En ik zag, en ziet, een wit paard, en die daarop zat, had een boog; en hem is een kroon gegeven, en hij ging uit overwinnende, en opdat hij overwon!
(3) En toen Het het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie!
(4) En een ander paard ging uit, dat rood was; en hem, die daarop zat, werd macht gegeven de vrede te nemen van de aarde; en dat zij elkander zouden doden; en hem werd een groot zwaard gegeven.
(5) En toen Het het derde zegel geopend had, hoorde ik het derde dier zeggen: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een zwart paard, en die daarop zat, had een weegschaal in zijn hand.
(6) En ik hoorde een stem in het midden van de vier dieren, die zeide: Een maatje tarwe voor een penning, en drie maatjes gerst voor een penning; en beschadig de olie en de wijn niet.
(7) En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie!
(8) En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met de dood, en door de wilde beesten der aarde.

Openbaring 17:10-12
(10) En het zijn ook zeven koningen; de vijf zijn gevallen, en de een is, en de ander is nog niet gekomen, en wanneer hij zal gekomen zijn, moet hij een weinig tijds blijven.
(11) En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.
(12) En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op één uur met het beest.

Openbaring 13:10
(10) Indien iemand in de gevangenis; leidt, die gaat zelf in de gevangenis, indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alarmonoff op 21-06-2022 14:55:26 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205135599
quote:
Rapport: dreigend tekort drinkwater uit Maas door klimaatverandering
Klimaatverandering kan in de nabije toekomst zorgen voor een tekort aan drinkwater vanuit de Maas. In vrijwel alle doorgerekende scenario's zijn er vaker periodes waarin minder water door de Maas stroomt. Dat is een risico voor de drinkwatervoorziening in Nederland en België en dat is ‘zorgwekkend’.

Dat meldt RIWA-Maas, belangenbehartiger van drinkwaterbedrijven in Nederland en België die jaarlijks 500 miljard liter water uit de Maas onttrekken, vrijdag. De Maas is de bron van het drinkwater voor ruim 7 miljoen mensen.
https://www.ad.nl/klimaat(...)erandering~a0468f42/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 4 juli 2022 @ 16:22:33 #285
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_205236232
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Any preppers here?

Hoop het echt, dit gaat helemaal fout...
Prepper is een groot woord, een voedselvoorraad voor een paar weken en een paar jerrycans water, waterfilter en allerhande campinggear die ook in nood van pas kunnen komen maar intussen begin ik wel wat meer serieus te worden hierin. Onlangs draagbare gaskachel aangeschaft (en CO meter) met genoeg gasflesjes om een maand of 2 dat ding elke dag een uur aan te hebben, wat meer wateropslag tanks gekocht en wil de voedselvoorraad ook nog wat verder uitbreiden naar 2 a 3 maanden. Twijfel ook nog over een noodaccu om de vrieskist operationeel te houden maar die dingen zijn nog steeds knetterduur (400-500 euro) en dat is nog zonder de zonnepanelen om ze ook weer op te kunnen laden.

Ik was altijd wel een beetje een prepper maar maak me intussen echt serieus zorgen over de aanstaande energie en voedselcrisis en gooi intussen eigenlijk meer geld naar prepper spullen dan ik eerst gedacht had. Hoop enerzijds dat het niet voor niks is maar eigenlijk hoop ik liever toch dat het voor niets is :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 5 juli 2022 @ 12:35:45 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205244222
twitter

Dus heel logisch dat Nederland zijn eigen voedselvoorziening om zeep wil helpen :').

Honderden food processing plants in de VS die mysterieus affikken, maar da's allemaal puur toeval.

1 bug burger graag overlord _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:50 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205247309

We gaan de grens over :P.

Stuk op 14:30 waarin Rutte even nu internationaal als leugenaar ontmaskerd wordt is erg grappig :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:53:28 #288
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205251995
Ik kreeg net een mailtje van het merk dat we importeren uit Australie; (voeding)

The below is a summary of the largest contributors to the cost increase.



- Rice Flour (Allergen Free) +13%
- Corn Flour/Starch (Allergen Free) +15%
- Tapioca Starch (Allergen Free) +17%
- Sodium +17%
- Packaging – Rewind + 15%, Packets +10% & Cartons +4%
- Transport + 8.5%
- Wage inflation through manufacturing award + 5%
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205259950
The Benefits of World Hunger https://www.un.org/en/chronicle/article/benefits-world-hunger

Dat op UN site.. totaal geen agenda.. stukje hier

quote:
We sometimes talk about hunger in the world as if it were a scourge that all of us want to see abolished, viewing it as comparable with the plague or aids. But that naïve view prevents us from coming to grips with what causes and sustains hunger. Hunger has great positive value to many people. Indeed, it is fundamental to the working of the world's economy. Hungry people are the most productive people, especially where there is a need for manual labour.

We in developed countries sometimes see poor people by the roadside holding up signs saying "Will Work for Food". Actually, most people work for food. It is mainly because people need food to survive that they work so hard either in producing food for themselves in subsistence-level production, or by selling their services to others in exchange for money. How many of us would sell our services if it were not for the threat of hunger?
More importantly, how many of us would sell our services so cheaply if it were not for the threat of hunger? When we sell our services cheaply, we enrich others, those who own the factories, the machines and the lands, and ultimately own the people who work for them. For those who depend on the availability of cheap labour, hunger is the foundation of their wealth.

The conventional thinking is that hunger is caused by low-paying jobs. For example, an article reports on "Brazil's ethanol slaves: 200,000 migrant sugar cutters who prop up renewable energy boom".1 While it is true that hunger is caused by low-paying jobs, we need to understand that hunger at the same time causes low-paying jobs to be created. Who would have established massive biofuel production operations in Brazil if they did not know there were thousands of hungry people desperate enough to take the awful jobs they would offer? Who would build any sort of factory if they did not know that many people would be available to take the jobs at low-pay rates?

Much of the hunger literature talks about how it is important to assure that people are well fed so that they can be more productive. That is nonsense. No one works harder than hungry people. Yes, people who are well nourished have greater capacity for productive physical activity, but well-nourished people are far less willing to do that work.

The non-governmental organization Free the Slaves defines slaves as people who are not allowed to walk away from their jobs. It estimates that there are about 27 million slaves in the world,2 including those who are literally locked into workrooms and held as bonded labourers in South Asia. However, they do not include people who might be described as slaves to hunger, that is, those who are free to walk away from their jobs but have nothing better to go to. Maybe most people who work are slaves to hunger?

quote:
For those of us at the high end of the social ladder, ending hunger globally would be a disaster. If there were no hunger in the world, who would plow the fields? Who would harvest our vegetables? Who would work in the rendering plants? Who would clean our toilets? We would have to produce our own food and clean our own toilets. No wonder people at the high end are not rushing to solve the hunger problem. For many of us, hunger is not a problem, but an asset.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_205260179
Ik zag 'm maar dit is natuurlijk sarcasme. Maar goed, wie weet zit er een knipoog naar de toekomst in.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205367780
quote:
Noodplan Europese Commissie: kachel niet hoger dan 19 graden
Vanwege de oorlog in Oekraïne en de sancties tegen Rusland stevent Europa op een flink tekort aan gas af. De Europese Commissie komt volgende week met een noodplan, maar een ontwerp van het plan is al uitgelekt. Bedrijven en openbare gebouwen zouden de thermostaat in de winter niet hoger mogen zetten dan 19 graden. En de airco mag niet lager dan 25 graden.
https://www.telegraaf.nl/(...)-hoger-dan-19-graden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205375588
quote:
Oxfam: “Twee weken winst van voedselmiljardairs volstaat om hongercrisis in Oost-Afrika te op te vangen”

De miljardairs van de voedselindustrie hebben zich sinds 2020 met 382 miljard dollar verrijkt. Minder dan twee weken winst zou meer dan genoeg zijn om de volledige oproep van 6,2 miljard dollar van de Verenigde Naties (VN) voor Oost-Afrika te financieren, stelt Oxfam vandaag. Die oproep wordt momenteel slechts voor 16 procent gefinancierd.De voedselinflatie in de Oost-Afrikaanse landen, waar miljoenen mensen in een alarmerende hongercrisis verkeren, is volgens Oxfam sterk toegenomen. In Ethiopië bedraagt de inflatie 44 procent. Volgens Oxfam is dat bijna vijf keer het wereldgemiddelde. "Alleen al in Ethiopië, Kenia en Somalië, waar de ergste droogte in decennia nog wordt verergerd door voedselprijzen die de pan uit rijzen, sterft naar schatting elke 48 seconden een persoon", benadrukt Hanna Saarinen, voedselexpert bij Oxfam.

"Een monsterlijke hoeveelheid rijkdom wordt vergaard aan de top van onze wereldwijde voedselvoorzieningsketens, terwijl stijgende voedselprijzen ertoe leiden dat miljoenen mensen niet in staat zijn zichzelf en hun gezinnen te voeden", legt Saarinen uit. "We moeten ons een nieuw mondiaal voedselsysteem voorstellen om echt een einde te maken aan honger."

Belasting heffen op megarijken

Volgens Oxfam zou het een goed idee zijn om belasting te heffen op de megarijken die hun rijkdom de afgelopen twee jaar tot recordhoogte hebben zien stijgen. "Dit fundamenteel gebroken mondiale voedselsysteem wordt onhoudbaar voor mensen en de planeet. Het drijft miljoenen in Oost-Afrika en wereldwijd tot de hongerdood."
De voedselprijzen wereldwijd hebben het hoogste niveau in 50 jaar bereikt. In totaal lijden nu 828 miljoen mensen honger. Dat zijn volgens Oxfam 150 miljoen mensen meer dan bij het begin van de Covid-19-pandemie.

"Het conflict in Oekraïne heeft geleid tot een enorme stijging van de graan- en energieprijzen, maar deze hebben de inflatoire tendens, die al aan de gang was, alleen maar verergerd", besluit Saarinen.

https://www.hln.be/buiten(...)-te-vangen~afe611a5/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:10:09 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205376853
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja, zoiets riep de VN ook tegen Elon Musk, die antwoorde met, ok, laat me maar zien hoe en ik verkoop al mjn aandelen Tesla, maar 1 voorwaarde, alle transacties etc moeten openbaar zijn, ik wil kunnen zien waar het geld heen gaat.

Het terugkrabbelen ging zo snel dat het vast een record was :').

https://www.cnbc.com/2021(...)to-fight-hunger.html
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 18 juli 2022 @ 12:04:02 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205377268


Join the Dark Side WEF, we have milk and cookies!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205379579
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_205379654
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 11:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, zoiets riep de VN ook tegen Elon Musk, die antwoorde met, ok, laat me maar zien hoe en ik verkoop al mjn aandelen Tesla, maar 1 voorwaarde, alle transacties etc moeten openbaar zijn, ik wil kunnen zien waar het geld heen gaat.

Musk is een troll. Die kan je een volledig uitgewerkt plan presenteren dat aan al zijn voorwaarden voldoet en dan nog zou ie zich er onderuit wurmen als een bitch.
pi_205381062
Plaats hier uw advertentie
pi_205383439
quote:
Melkprijzen door het dak: boeren krijgen bijna het dubbele voor liter melk
Midden in de stikstofcrisis ligt de prijs die boeren voor melk krijgen bijna twee keer zo hoog als ze een jaar geleden gewend waren. Door onder meer droogte geven koeien door heel Europa minder melk, wat de prijzen opdrijft. Daar staan wel hogere bedrijfskosten voor melkveehouders tegenover.
https://www.ad.nl/economi(...)liter-melk~ad7b4598/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 juli 2022 @ 21:57:07 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205383479
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:38 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Musk is een troll. Die kan je een volledig uitgewerkt plan presenteren dat aan al zijn voorwaarden voldoet en dan nog zou ie zich er onderuit wurmen als een bitch.
Er zijn zat roddels over hem en hoe hij zo rijk is geworden, maar pas na zijn opmerking dat ie geen democrat mee zou stemmen schoten de, zoals door hem voorspeld, smear pieces als paddestoelen uit de grond :').

Troll misschien, maar een troll met een duidelijk plan, maar je moet wel een edgelord zijn om hem een beetje te snappen denk ik ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205385035
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_205385043
De prijzen van voedsel en energie gaan razend omhoog.
Het zal alleen maar erger worden. In arme landen maken ze meer babies 👶.
Rijken worden steeds rijker en terwijl armen worden armer.
We leven in einde der tijden , mentaal gezien.
Vele religies hebben ons gewaarschuwd dat er een tijd zal komen waar vele oorlogen komen, hongersnood, diefstal, doden, verkrachtingen, armen, etcetera.
Nu is het psychologisch en mentaal. Maar dit is het begin en straks is het pas zover.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')