abonnement Unibet Coolblue
pi_209932201
Met de dag neemt het aantal signalen over infrastructurele problematiek en daaruitvolgende tekorten in verscheidende sectoren door de gehele wereld toe. Deze signalen voorspellen met name iets over de voedselindustrie. Ook de ontwikkelende energiecrisis voorspelt weinig goeds, en heeft zijn eigen effect op voedselproductie. Zorgwekkende berichten komen ook van boeren af uit oa VS/FR/VK welke menen dat er opzettelijk tekorten gecreëerd worden d.m.v. inperkend overheidsbeleid waardoor productie onrendabel wordt gemaakt. Ook claimen enkele van hen zelfs dat er en masse veevoedsel opgekocht en vernietigd wordt door de giganten in hun industrie.

Ik wil alle signalen niet per se in één theorie binden, maar om tot begrip te komen over het nut van controle over voedsel en de functie van schaarste is het onderstaand gesprek in ieder geval verlichtend. Uiteraard past een algeheel en gefabriceerd tekort ook in een meer recente theorie m.b.t. een of andere reset ~O> . Voor dit topic lijkt het me op de eerste plaats een nuttig doel om de signalen te verzamelen. De verbanden leggen we zoals gewoonlijk vanzelf wel.

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 17 juli 2023 @ 19:52:43 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209933351
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:21 schreef UncleScorp het volgende:
Met de dag neemt het aantal signalen over infrastructurele problematiek en daaruitvolgende tekorten in verscheidende sectoren door de gehele wereld toe. Deze signalen voorspellen met name iets over de voedselindustrie. Ook de ontwikkelende energiecrisis voorspelt weinig goeds, en heeft zijn eigen effect op voedselproductie. Zorgwekkende berichten komen ook van boeren af uit oa VS/FR/VK welke menen dat er opzettelijk tekorten gecreëerd worden d.m.v. inperkend overheidsbeleid waardoor productie onrendabel wordt gemaakt. Ook claimen enkele van hen zelfs dat er en masse veevoedsel opgekocht en vernietigd wordt door de giganten in hun industrie.

Ik wil alle signalen niet per se in één theorie binden, maar om tot begrip te komen over het nut van controle over voedsel en de functie van schaarste is het onderstaand gesprek in ieder geval verlichtend. Uiteraard past een algeheel en gefabriceerd tekort ook in een meer recente theorie m.b.t. een of andere reset ~O> . Voor dit topic lijkt het me op de eerste plaats een nuttig doel om de signalen te verzamelen. De verbanden leggen we zoals gewoonlijk vanzelf wel.

Ik neem aan dat je meteen minder boodschappen gedaan hebt, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 20:36:13 #3
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209933785
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:21 schreef UncleScorp het volgende:
Met de dag neemt het aantal signalen over infrastructurele problematiek en daaruitvolgende tekorten in verscheidende sectoren door de gehele wereld toe. Deze signalen voorspellen met name iets over de voedselindustrie. Ook de ontwikkelende energiecrisis voorspelt weinig goeds, en heeft zijn eigen effect op voedselproductie. Zorgwekkende berichten komen ook van boeren af uit oa VS/FR/VK welke menen dat er opzettelijk tekorten gecreëerd worden d.m.v. inperkend overheidsbeleid waardoor productie onrendabel wordt gemaakt. Ook claimen enkele van hen zelfs dat er en masse veevoedsel opgekocht en vernietigd wordt door de giganten in hun industrie.

Ik wil alle signalen niet per se in één theorie binden, maar om tot begrip te komen over het nut van controle over voedsel en de functie van schaarste is het onderstaand gesprek in ieder geval verlichtend. Uiteraard past een algeheel en gefabriceerd tekort ook in een meer recente theorie m.b.t. een of andere reset ~O> . Voor dit topic lijkt het me op de eerste plaats een nuttig doel om de signalen te verzamelen. De verbanden leggen we zoals gewoonlijk vanzelf wel.

They who controls the food, controls the people.
Lach met een schone bips
pi_209935047
Euh...is niet mijn post.
Heb gewoon nieuw deel proberen maken.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_209965951
quote:
Zoete verleiding duur betaald: prijs van snoep schiet omhoog
Snoep en koek zijn in no time tientallen procenten duurder geworden. Dat komt door de prijs van suiker op de wereldmarkt. Die bereikt recordhoogten. Consumenten betalen de rekening. Zo steeg een chocoladereep in een jaar bijna 25 procent in prijs. Voor 1000 kilogram suiker werd vorige week op de wereldmarkt 1000 euro betaald, een mijlpaal voor handelaren. Het is meer dan het dubbele vergeleken met halverwege vorig jaar.
https://www.ad.nl/geld/zo(...)iet-omhoog~a9a1634e/
quote:
Energierekening steeg afgelopen jaar gemiddeld met 630 euro
Op jaarbasis was een gemiddeld Nederlands huishouden in juni 630 euro meer kwijt aan energie dan in juni 2022, een stijging van 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek.
https://www.ad.nl/economi(...)t-630-euro~ad6a0af3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 20:27:11 #6
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_209973677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 11:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:
Energierekening steeg afgelopen jaar gemiddeld met 630 euro
Op jaarbasis was een gemiddeld Nederlands huishouden in juni 630 euro meer kwijt aan energie dan in juni 2022, een stijging van 40 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek.
https://www.ad.nl/economi(...)t-630-euro~ad6a0af3/
Kan best zijn, maar hier zijn ook de bedragen in meegenomen van mensen als ik. Mijn energie rekening schoot omhoog van ik meen 275 naar 500. Ook al zijn nu de energieprijzen gedaald betaal ik lekker die 504 euro door en zie volgend jaar wel hoeveel vakantiegeld mijn energie leverancier me gaat terugbetalen :)
Lach met een schone bips
pi_210012547
Van de frontpage:

India verbiedt deel export witte rijst, het hamsteren is al gestart

Voedselschaarste denk ik dat door mensen zelf veroorzaakt zal worden :{
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_213077951
quote:
Nooit eerder was de prijs van robusta-koffie zo hoog
De prijs voor Robusta-koffiebonen was nog nooit zo hoog. Vandaag bereikten de bonen op de handelsbeurs in Londen het hoogste niveau ooit. Eén van de oorzaken lijkt een hittegolf in Vietnam te zijn.

De prijs voor een ton robusta-koffie klom vandaag dan ook met 2,8 procent tot 3765 dollar. Dit jaar waren de prijzen al meer dan 30 procent gestegen, mede door een kleiner aanbod van bonen die worden gebruikt voor oploskoffie en espresso. Wat dit betekent voor koffie in de Nederlandse supermarkt, is nog onduidelijk.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)busta-koffie-zo-hoog
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')