https://www.nu.nl/economi(...)rder-en-schaars.htmlquote:Niet alleen het bier zelf, maar ook de bijbehorende flesjes worden veel duurder. Daarvoor waarschuwen Duitse brouwerijen, schrijft Bild.
De biermarkt is "zeer gespannen", zegt de voorzitter van de overkoepelende Deutscher Brauer-Bund. Vooral de kleine en middelgrote brouwerijen zullen geraakt worden door de veel duurdere flesjes en een dreigend tekort als gevolg daarvan.
De kosten voor een biertje lopen al op als gevolg van de hogere grondstofprijzen. Ook kampt Duitsland met een tekort aan vrachtwagenchauffeurs om het bier te vervoeren.
De prijzen voor de glazen flesjes die de brouwers inkopen, liggen nu 80 procent hoger dan een jaar geleden. Dat wordt dan weer grotendeels veroorzaakt door de sterk gestegen prijzen van energie, waardoor de glasproductie een stuk duurder is.
De glasindustrie spreekt van een prijsstijging van 500 procent voor de productie van de flesjes.
Mooi alternatief wel, zo'n fustquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:51 schreef Erasmus het volgende:
Bier is hier niet significanter duurder geworden hoor. Hooguit een paar centen.
Zou niet meteen overgaan op fusten.
Welke info kom je tekort?quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:05 schreef Rickocum het volgende:
Al die onzin dat alles maar duurder wordt
En die bedrijven maar winst maken.
Elke cent die men meer moet betalen voor een eerste levensbehoefte is een cent teveel.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:51 schreef Erasmus het volgende:
Het bier niet nee, maar de flessen welquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:51 schreef Erasmus het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:51 schreef Erasmus het volgende:
Gulpener Gladiator is in een jaar 30% in prijs gestegen anders.
Het bier dat ik weleens haal (Berliner Kindl) is 30 cent duurder geworden per fles. Valt nog reuze als ik de prijsstijgingen bij andere producten zie.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het bier niet nee, maar de flessen welDat gaat natuurlijk wel aantikken met die Duitse kratten van 20x0,5l:
http://aktiongutesbier.de/biermarkt-und-bierpreis/
Da’s goffedomme ook mijn favoriete bier. Tijdje terug net een euro, nu inmiddels 1,29 bij mijn plaatselijke sumaquote:
@Werkman heeft dan ook een fikse loonsverhoging gekregen heb ik vernomen.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef halfway het volgende:
Alles is duurder aan het worden. Een zak cement 25% duurder tov 2 maanden geleden.
Ik heb in ieder geval geen problemen met cement, grint of beton, bij de betoncentrale krijg ik het gratis mee naar huis.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:09 schreef Elan het volgende:
@:werkman heeft dan ook een fikse loonsverhoging gekregen heb ik vernomen.
Ditquote:Op woensdag 18 mei 2022 20:05 schreef Rickocum het volgende:
Al die onzin dat alles maar duurder wordt
En die bedrijven maar winst maken.
Jaah kut zooi man...ook statiegeld op...net als in Duitsland..statiegeld nog duurder dan het blik met inhoudquote:Op woensdag 18 mei 2022 21:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar als dure glazen flessen een probleem zijn, dan overstappen op blikken.
Weet niet of dat het dan nog steeds conform het Reinheitsgebot is.quote:Op woensdag 18 mei 2022 21:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar als dure glazen flessen een probleem zijn, dan overstappen op blikken.
In Nederland toch nog niet?quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jaah kut zooi man...ook statiegeld op...net als in Duitsland..statiegeld nog duurder dan het blik met inhoud
Heel europa heeft een tekort aan vrachtwagenchauffeurs ook in nederland, kijk maar naar de lege vakken in de supermarkt. Het houdt gewoon een keer op om een blik oost-europeanen open te trekken met de bijbehorende arbeidsomstandigheden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 07:54 schreef HSG het volgende:
Tekort aan vrachtwagenchauffeurs? Genoeg Oost-Europeanen die dat wel willen.
Daar ben ik het wel mee eens. Bedrijven mogen laagopgeleide mensen eens beter gaan betalen want anders blijven de tekorten aanhouden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 08:30 schreef machtpen het volgende:
[..]
Heel europa heeft een tekort aan vrachtwagenchauffeurs ook in nederland, kijk maar naar de lege vakken in de supermarkt. Het houdt gewoon een keer op om een blik oost-europeanen open te trekken met de bijbehorende arbeidsomstandigheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |