abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203949716
Oorlog in Oekraïne raakt wereldwijde voedselvoorziening. ‘Conflict en honger gaan hand in hand’

Een langdurige oorlog in Oekraïne kan de productie van tarwe, mais en zonnebloemolie beperken. Prijsstijgingen kunnen zorgen voor honger en conflicten, zegt een ontwikkelingsorganisatie van de Verenigde Naties.

“Conflict en honger gaan hand in hand”, zegt Gilbert Houngbo, president van Ifad, het internationale fonds voor landbouwontwikkeling van de Verenigde Naties in Rome. Conflicten zorgen voor voedselschaarste en omgekeerd zorgt te weinig voedsel voor conflicten.

Houngbo, afkomstig uit het West-Afrikaanse Togo, vreest dat de oorlog in Oekraïne zijn weerslag zal hebben op de wereldwijde voedselvoorziening. De armste mensen worden het hardst geraakt, zegt hij, zoals bij elke crisis.

“Het gebied rond de Zwarte Zee speelt een grote rol in het wereldvoedselsysteem. 40 procent van de tarwe en mais die Oekraïne exporteert, gaat naar het Midden-Oosten en Afrika, waar mensen al met honger te kampen hebben. Verdere voedseltekorten of prijsstijgingen kunnen er sociale onrust veroorzaken”, stelt Houngbo.

https://www.trouw.nl/econ(...)d-in-hand~b17a92b69/

Hebben jullie al blikvoer ingeslagen?
Plaats hier uw advertentie
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:09:16 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_203949920
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203949938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?

* ToT rent in paniek naar de supermarkt.
pi_203949967
Toevallig nu naar de Lidl voor het wc papier!!!!!!! Ik zet een sprintje in!!!!
U MAD?
pi_203949979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Hebben jullie al blikvoer ingeslagen?
Ik had sinds het begin van de pandemie al potten met groenten en pasta extra ingeslagen zodat ik minder vaak naar de supermarkt ga. Gezien de toenemende inflatie een bijkomend voordeel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_203949985
Dubbeltopic. Hij staat ook in BNW
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:14:53 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_203949989
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:10 schreef ToT het volgende:

[..]
Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?

* ToT rent in paniek naar de supermarkt.
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203950018
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203950031
Komm laten we de prijzen verdubbelen.
pi_203950089
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten? :P
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:22:17 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_203950101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten? :P
:') ben nog niet helemaal wakker
pi_203950109
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203950110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
;)
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:25:28 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_203950147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hier
pi_203950156
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 of stikstof reductie..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_203950161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hier
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203950168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 reductie..
dat doen ze al... alleen die mais gaat naar de beesten....
pi_203950187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...
De inflatie is al zichtbaar.
Plaats hier uw advertentie
pi_203950193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De inflatie is al zichtbaar.
dat zal niet de grootste impact hebben. De extra vluchtelingen wel.
pi_203950218
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat was al een tijdje duidelijk inderdaad
pi_203950381
Zag bij mijn AH dat er flink Pasta werd gehamstert, mensen zijn echt debiel :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 5 maart 2022 @ 10:45:20 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_203950416
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Edit: spuit 11.

Je zei dat bewezen is dat het wel invloed heeft. Lees nog maar eens terug.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_203950417
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 of stikstof reductie..
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
pi_203950488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
Zou je het een Great Reset kunnen noemen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203950515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Eens, en daarom is hoge inflatie op dit moment juist gewenst want de koopkracht moet drastisch ingeperkt ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')