Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
Ik had sinds het begin van de pandemie al potten met groenten en pasta extra ingeslagen zodat ik minder vaak naar de supermarkt ga. Gezien de toenemende inflatie een bijkomend voordeel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hebben jullie al blikvoer ingeslagen?
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?
* ToT rent in paniek naar de supermarkt.
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten?
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hierquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hier
dat doen ze al... alleen die mais gaat naar de beesten....quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 reductie..
De inflatie is al zichtbaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...
dat zal niet de grootste impact hebben. De extra vluchtelingen wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De inflatie is al zichtbaar.
Edit: spuit 11.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 of stikstof reductie..
Zou je het een Great Reset kunnen noemen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
Eens, en daarom is hoge inflatie op dit moment juist gewenst want de koopkracht moet drastisch ingeperktquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
Zag bij mijn AH dat er flink Pasta werd gehamstert, mensen zijn echt debiel![]()
![]()
Niet naar de beesten, maar naar mensen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doen ze al... alleen die mais gaat naar de beesten....
- Men heeft een kooklessen nodig.. Leren groente, fruiten op lekker manier bereiden. Zo hoeven men straks minder vlees eten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Pasta hamsteren is juist verstandig:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
Zag bij mijn AH dat er flink Pasta werd gehamstert, mensen zijn echt debiel![]()
![]()
al eeuwenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:07 schreef hoechst het volgende:
whahahaha
sinds wanneer komt het voedsel uit het oosten van europa?
Het ergste is nog dat de minimuminkomens nooit flink konden hamsteren, zodat zij hadden kunnen ontsnappen aan het dure (aasgieren)volk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
![]()
Rusland is werelds grootste producent van tarwe . Dat ga je nog hard voelen in de portemonneequote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:56 schreef ToT het volgende:
[..]Ja pasta is het nieuwe pleepapier.
Oekraïne maakt 1/3e deel tot 40% van de wereldproductie van graan, DUS zullen alle graanproducten wereldwijd duurder worden.
Hou toch op man, allemaal doemdenken zonder dat je weet wat gaat komenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Rusland is werelds grootste producent van tarwe . Dat ga je nog hard voelen in de portemonnee
Alsof de prijzen niet al lang aan t stijgen zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hou toch op man, allemaal doemdenken zonder dat je weet wat gaat komen
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met mijn voorraad van 2 kilo spaghetti, 1 kilo penne en 1 kilo van die vlinderpasta in 3 kleuren ben ik voorlopig voorzien.
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekortquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik heb al een voedseltekort door uitkering
Gauw op marktplaats zettenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:23 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb net iemand doodgeslagen voor een pakje spaghetti.
Dus dat is al een gigantische besparing.quote:Er is ongeveer 13 kg graan en 30 kg veevoer (gras, etc.) nodig om 1 kg rundvlees te produceren terwijl 2,3 kg graan genoeg is voor 1 kg kip.
Die geluiden zijn echter niet verifieerbaar voor mensen die moeten zien te leven van een uitkering.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekort
dat vind ik iets minder erg door mijn eigen voedseltekortquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekort
Welke voedzame grond?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:11 schreef Nober het volgende:
Komt toch wel goed van pas al die voedzame grond die Nederland heeft.
Maar kip moeten we juist minderen en een luxe product van maken ivm de vogelgriep.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Veruit de meeste landbouwgrond is in gebruik voor de veeteelt.
Op zich is een voedselcrisis wel te voorkomen door minder vee voor de slacht te houden en meer over te gaan op pluimvee.
[..]
Dus dat is al een gigantische besparing.
Nog meer bespaar je door het graan en andere landbouwproducten direct te consumeren ipv er een kip van groot te brengen.
Waar moet men die granen dan zaaien? De grond is in bezit van rijke boeren en die doen aan eigenrichting.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:08 schreef ems. het volgende:
Ah, er wordt weer flink angst gezaaid op de social media echokamers. Beter granen zaaien, lijkt mij dan.
Ze zijn beter af met corona!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 19:59 schreef Alarmonoff het volgende:
Miljoenen vogels gedood om een griepje.
Sja, het zijn geen nertzen.quote:
Gewoon goed geïnformeerd, er zijn al meerdere pastaproducenten die de productie hebben stilgelegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
![]()
Door idioten zoals jouw krijg je inderdaad supermarkt tekorten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon goed geïnformeerd, er zijn al meerdere pastaproducenten die de productie hebben stilgelegd.
Daar heeft corona al voor gezorgdquote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:26 schreef KroketBroodje het volgende:
Als er serieus voedseltekort dreigt dan ga ik een dikke buik kweken waar ik 2 maanden van kan overleven.
Ach, voor jou blijven er vast wel aardappels over. Of bloembollen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Door idioten zoals jouw krijg je inderdaad supermarkt tekorten.
Eten boeit me niet, desnoods vreet ik maaien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ach, voor jou blijven er vast wel aardappels over. Of bloembollen.
https://q107.com/news/866(...)-russia-ukraine-war/quote:Montana's 2021 wheat harvest of 100.85 million bushels, was just 49% of the 10-year average, according to USDA's National Agricultural Statistics Service.
Yep, echt waanzin.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
En deze regering wil nog steeds doorgaan met het uitkopen van boeren?
Dat wordt dan een hard gelach over een aantal jaren.
De mooien moeten toch al veel jaren voor voedselhulp aankloppen bij lelijke mannen?quote:Op zondag 6 maart 2022 09:03 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Yep, echt waanzin.
Alles (natuur, landerijen, boerderijen) geven we op voor wat huizen, industrie etc...
Maar onze zelfvoorzieningheid gaat hiermee totaal naar de knoppen, er hoeft maar iets te gebeuren, en we moeten aankloppen bij (buur)landen voor hulp.
Dat zou je denken ja. Hé, laten we nu toch wat meer graan zaaien…quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:08 schreef ems. het volgende:
Ah, er wordt weer flink angst gezaaid op de social media echokamers. Beter granen zaaien, lijkt mij dan.
Goh, ik wist niet dat vlees uit graan bestaat, weer wat geleerd...quote:Op zondag 6 maart 2022 09:46 schreef Makrelis het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ga maar minder vlees eten en anders niet zaniken.
Er zal net meer vlees zijn, omdat we het niet naar Rusland kunnen exporteren.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:46 schreef Makrelis het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ga maar minder vlees eten en anders niet zaniken.
De grond van het vee kan dan worden gebruikt voor landbouw.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Goh, ik wist niet dat vlees uit graan bestaat, weer wat geleerd...
Dring jouw visie/geloof/whatever aub niet op aan anderen, je komt zo zwak over...
Ik dring niets op. Bedenk alsjeblieft even hoeveel landbouwgrond er nodig is voor vleesproductie. Praten we daarna verder.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dring jouw visie/geloof/whatever aub niet op aan anderen, je komt zo zwak over...
Lang niet altijd.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:22 schreef mootie het volgende:
[..]
De grond van het vee kan dan worden gebruikt voor landbouw.
Graan voor de koolhydraten en eiwitrijke landbouwproducten zoals soja. Vlees is gewoon een heel inefficiënte manier om aan eiwitten te komen in je voedingspatroon. Als voedselvoorziening moeilijker wordt zul je daar toch iets op moeten vinden, bijvoorbeeld door de soja niet aan je koeien te voeren maar ze zelf op te eten. De ethische kant van vlees eten heeft daar verder vrij weinig mee te maken.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Wat denk je dat die dieren eten?quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh, daar mag heus wel vanaf geweken worden hoor. Als de nood maar hoog genoeg is.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat zou je denken ja. Hé, laten we nu toch wat meer graan zaaien…
Maar dat mag niet. De plannen voor het inzaaien/beplanten van het land zijn eind vorige zomer/begin herfst vast gelegd.
Daar mag niet van afgeweken worden.
Als de nood hoog genoeg is wel. Maar voordat ze dat van hogerhand beslissen is het zaai seizoen al geweest. Sterker nog, lijkt me echt bar sterk dat ze dat voor de volgende vastlegging al besloten hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh, daar mag heus wel vanaf geweken worden hoor. Als de nood maar hoog genoeg is.
Jij dacht dat vlees zo uit de lucht kwam vallen?quote:Op zondag 6 maart 2022 10:18 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we een mest overschot van hier tot Tokio.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:45 schreef Idisrom het volgende:
Eigenlijk moeten wij nu onze kunstmestfabrieken in de winter ook sluiten, om genoeg gas voor de huishoudens over te blijven houden in de winter, als we niet van Russische import afhankelijk willen blijven.
Minder kunstmest = minder groei voor de planten en groenten..
quote:'Frietje wordt onbetaalbaar'
Een patatje mayo van de lokale snackbar kan zomaar eens een paar euro meer gaan kosten. De frituurbranche komt door de oorlog in Oekraïne onder druk te staan door hoge energieprijzen en steeds duurder wordende producten als snacks, frituurolie en verpakkingen. De brancheorganisatie Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) zoekt daarom steun in Den Haag.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-patatje-mayo-friet
Dat valt wel wat mee, 54% van het landoppervlak van Nederland is nog steeds in gebruik door boeren.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:25 schreef PzKpfw het volgende:
Gelukkig jagen we in Nederland de boeren langzaam maar zeker het land uit t.b.v. natuur en woningbouw.
Dan zal de overheid daar eerst toestemming voor moeten geven. Bij het ministerie van Landbouw is dus veel werk aan de winkel. En er moeten genoeg zaden zijn. Benieuwd naar welke instructies de boeren gaan krijgen vanuit de overheid en hoe snel.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er wordt nu al voedsel verbouwd voor veeteelt, laat ze het maar eens proberen.
Da's nog weer wat anders.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan zal de overheid daar eerst toestemming voor moeten geven. Bij het ministerie van Landbouw is dus veel werk aan de winkel. En er moeten genoeg zaden zijn. Benieuwd naar welke instructies de boeren gaan krijgen vanuit de overheid en hoe snel.
quote:80% van het landbouwareaal
Bijna 70% van het landbouwareaal wordt gebruikt om dieren te laten grazen, en nog eens 10% om gewassen te verbouwen die voor veevoer gebruikt worden. Rundvleesproductie is het minst effectief: 60% van 's werelds landbouwgronden wordt daarvoor ingezet maar rundvlees levert uiteindelijk nog geen 5% van 's werelds eiwitten op, zegt uit het rapport.
Zorgelijk: water en antibiotica
Andere zorgelijke ontwikkelingen bij de wereldvleesproductie zijn het waterverbruik en gebruik van antibiotica. De landbouw gebruikt wereldwijd 70% van het beschikbare water, en daarvan wordt een derde gebruikt om veevoergewassen (granen) te verbouwen. Voor een kilo rundvlees is meer dan 15.000 liter water nodig. Voor een kilo rijst, eieren of aardappelen is dat respectievelijk 3.400, 3.300 en 255 liter. Van alle granen die wereldwijd verbouwd worden, gaat 40% naar de vleesproductie. Mens en dier zijn daarmee elkaars directe concurrenten, schrijft Michael Renner, de opsteller van het rapport.
https://www.foodlog.nl/artikel/80-landbouwgronden-gebruikt-voor-dierlijke-productie/
Die gaan nog helemaal geen instructies krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan zal de overheid daar eerst toestemming voor moeten geven. Bij het ministerie van Landbouw is dus veel werk aan de winkel. En er moeten genoeg zaden zijn. Benieuwd naar welke instructies de boeren gaan krijgen vanuit de overheid en hoe snel.
Dat verwacht ik dus ook niet. En zonder instructies moeten ze zich gewoon aan het plan houden. Een plan wat vaak voor meerdere jaren vast staat.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die gaan nog helemaal geen instructies krijgen.
Dat veelste veel joh.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:35 schreef Gia het volgende:
Dan voeren we gewoon niks meer uit, hebben we zelf voldoende te eten.
Eigen volk eerst.
En ja, dan bedoel ik ook nieuwe Nederlanders.
Dat is natuurlijk in zijn eigen belangquote:Op maandag 7 maart 2022 10:38 schreef Dutch_view het volgende:
Gister ook een Nederlandse graanboer uit Oekraïne bij Nieuwsuur. Hij heeft er een bedrijf van 15.000 hectare (!)
Hij zat nog net niet te huilen maar volgens hem ziet het er zeer somber uit.
Als het conflict NU zou stoppen, zou het graanseizoen misschien nog deels te redden zijn.
Het is graan, dus voedsel, dus in het belang van ieder mens.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk in zijn eigen belang
20% ? volgens mij krijg je dan heel vreemd broodquote:Op maandag 7 maart 2022 11:54 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, gaat wel duurder worden maar een brood gaat zeker geen 2-3x zoveel kosten.
Het aandeel grondstof is niet zo groot. In een brood zit misschien voor 20-30 cent aan granen. Bakkers en handelaren zitten nu vast verlekkerd te kijken als ze hun marge in percentages kunnen handhaven maar ik denk dat die vlieger niet op gaat met de consument. Prijs kan maar zo hoog worden voordat mensen afhaken.
Net zoals dat het genoemde patatje met ook geen enkele euro's duurder gaat worden. Dan koopt niemand het meer namelijk.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:54 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, gaat wel duurder worden maar een brood gaat zeker geen 2-3x zoveel kosten.
Het aandeel grondstof is niet zo groot. In een brood zit misschien voor 20-30 cent aan granen. Bakkers en handelaren zitten nu vast verlekkerd te kijken als ze hun marge in percentages kunnen handhaven maar ik denk dat die vlieger niet op gaat met de consument. Prijs kan maar zo hoog worden voordat mensen afhaken.
Cent. Geen procent.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:26 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
20% ? volgens mij krijg je dan heel vreemd brood:
my badquote:Op maandag 7 maart 2022 12:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Cent. Geen procent.
Dacht ook eerst wat jij dacht, maar er staat een munteenheid uitgeschreven.
En anders ga ik gewoon friet eten.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Net zoals dat het genoemde patatje met ook geen enkele euro's duurder gaat worden. Dan koopt niemand het meer namelijk.
No biggy.quote:
Eurocent, dat had ik misschien wat duidelijker moeten schrijvenquote:Op maandag 7 maart 2022 12:26 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
20% ? volgens mij krijg je dan heel vreemd brood:
Tant mieux. Kunnen ze daar de duistere machten en prins Bernhard de schuld geven en discussiëren we hier over wat eraan te doen is.quote:
Die mongolen exporteren 80% naar het buitenland en zeggen dat zij zorgen voor het eten in de winkels.quote:Op maandag 7 maart 2022 07:31 schreef Starhopper het volgende:
Onze boeren zeggen toch dat Nederland niet zonder ze kan want anders problemen in tijden van crisis? Nou ik merk het
Dat wordt elke dag kilos tomaten eten danquote:Op woensdag 9 maart 2022 13:51 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die mongolen exporteren 80% naar het buitenland en zeggen dat zij zorgen voor het eten in de winkels.
De overheid moet ze dwingen om te produceren voor de nationale markt
mijn armen zijn helemaal niet de dupequote:Op donderdag 10 maart 2022 00:54 schreef sirdanilot het volgende:
Dan vraag ik volgend jaar weer om een loonsverhoging en als ze me het niet geven ga ik gewoon elders werken voor een met de inflatie meegegroeid loon.
Maar zoal altijd zijn de armen weer de dupe.
Nee zeker je rechterarm niet. Vanwege de privacy van je zolderkamerquote:Op donderdag 24 maart 2022 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mijn armen zijn helemaal niet de dupe
Snel even wat ovenfriet hamsteren!quote:Op maandag 7 maart 2022 01:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:
'Frietje wordt onbetaalbaar'
Appelmoes zal er nog genoeg zijn. Iedereen een eigen appelboom, dan kan je het zelf maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:50 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Snel even wat ovenfriet hamsteren!![]()
![]()
![]()
![]()
(en toen was er opeens een mayotekort![]()
![]()
)
Ik hoor mijn vrouw indetdaad niet klagen als ik mijn vingers gebruik van die arm.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 01:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee zeker je rechterarm niet. Vanwege de privacy van je zolderkamer
Inderdaad voornamelijk een probleem voor kindertjes in Afrika.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:48 schreef koffiekoekjes het volgende:
Er zullen vast tekorten ontstaan maar niet iets waar we in het Westen veel last van zullen hebben. We kunnen makkelijk overstappen op alternatieven. Niet zozeer ons probleem dus
Jij eet wc papier?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:13 schreef de_boswachter het volgende:
Toevallig nu naar de Lidl voor het wc papier!!!!!!! Ik zet een sprintje in!!!!
Ja. Al dat versgeprinte geld moet ergens naar toe. Tijdens de Corona ging het naar aandelen en woonhuizen. Nu de economie weer aan begint te trekken, zijn grondstoffen en halffabricaten het interessantste om in te beleggen. Dus als de verwachting is dat door de oorlog de prijzen snel gaan stijgen, springen al die speculanten er bovenop. En of het nou eten is of kiezelstenen zijn, maakt verder niet uit.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Zo kijkt Foodwatch er tegenaan...
Hoe de agro-industrie een slaatje probeert te slaan uit de Oekraïne-oorlog.
Die zien hun momentum als sneeuw voor de zon verdwijnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Zo kijkt Foodwatch er tegenaan...
Hoe de agro-industrie een slaatje probeert te slaan uit de Oekraïne-oorlog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |