Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
Ik had sinds het begin van de pandemie al potten met groenten en pasta extra ingeslagen zodat ik minder vaak naar de supermarkt ga. Gezien de toenemende inflatie een bijkomend voordeel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hebben jullie al blikvoer ingeslagen?
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aanquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Debunked dat het ons nauwelijks zal raken?
* ToT rent in paniek naar de supermarkt.
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar het is dus ontkracht dat het ons nauwelijks zal raken? Dus het gaat ons flink raken met die 1,5% op bepaalde producten?
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:09 schreef Fok-it het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Allang debunked dat het Nederland nauwelijks zal raken
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hierquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig, want de rest van de wereld is niet interessant. Er zullen ook geen extra vluchtelingen naar NL hierdoor komen gelukkig.
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je moet doen wat je kan maar het niet dusdanig op je zelf moet betrekken door voor maanden eten in te slaan terwijl dat niet nodig is. Help mensen daar ipv jezelf onnodig hier
dat doen ze al... alleen die mais gaat naar de beesten....quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 reductie..
De inflatie is al zichtbaar.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar NL zal hier wellicht wel degelijk door geraakt worden...
dat zal niet de grootste impact hebben. De extra vluchtelingen wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De inflatie is al zichtbaar.
Edit: spuit 11.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Ging maar om iets van 1.5 procent minder import ofzo, en dan alleen op bepaalde producten. Nou, daar ga je niet dood aan
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, laten we onze veehouders ombouwen naar landbouwer, die tarwe, mais kan produceren.. Een goud kans.. ook co2 of stikstof reductie..
Zou je het een Great Reset kunnen noemen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
Eens, en daarom is hoge inflatie op dit moment juist gewenst want de koopkracht moet drastisch ingeperktquote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor een cultuuromslag: Minder consumeren, zuiniger met energie en minder vlees eten.
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
Zag bij mijn AH dat er flink Pasta werd gehamstert, mensen zijn echt debiel![]()
![]()
Niet naar de beesten, maar naar mensen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doen ze al... alleen die mais gaat naar de beesten....
- Men heeft een kooklessen nodig.. Leren groente, fruiten op lekker manier bereiden. Zo hoeven men straks minder vlees eten.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:45 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Pasta hamsteren is juist verstandig:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
Zag bij mijn AH dat er flink Pasta werd gehamstert, mensen zijn echt debiel![]()
![]()
al eeuwenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:07 schreef hoechst het volgende:
whahahaha
sinds wanneer komt het voedsel uit het oosten van europa?
Het ergste is nog dat de minimuminkomens nooit flink konden hamsteren, zodat zij hadden kunnen ontsnappen aan het dure (aasgieren)volk.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:42 schreef raptorix het volgende:
![]()
Rusland is werelds grootste producent van tarwe . Dat ga je nog hard voelen in de portemonneequote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:56 schreef ToT het volgende:
[..]Ja pasta is het nieuwe pleepapier.
Oekraïne maakt 1/3e deel tot 40% van de wereldproductie van graan, DUS zullen alle graanproducten wereldwijd duurder worden.
Hou toch op man, allemaal doemdenken zonder dat je weet wat gaat komenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Rusland is werelds grootste producent van tarwe . Dat ga je nog hard voelen in de portemonnee
Alsof de prijzen niet al lang aan t stijgen zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hou toch op man, allemaal doemdenken zonder dat je weet wat gaat komen
quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met mijn voorraad van 2 kilo spaghetti, 1 kilo penne en 1 kilo van die vlinderpasta in 3 kleuren ben ik voorlopig voorzien.
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekortquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:
ik heb al een voedseltekort door uitkering
Gauw op marktplaats zettenquote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:23 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb net iemand doodgeslagen voor een pakje spaghetti.
Dus dat is al een gigantische besparing.quote:Er is ongeveer 13 kg graan en 30 kg veevoer (gras, etc.) nodig om 1 kg rundvlees te produceren terwijl 2,3 kg graan genoeg is voor 1 kg kip.
Die geluiden zijn echter niet verifieerbaar voor mensen die moeten zien te leven van een uitkering.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekort
dat vind ik iets minder erg door mijn eigen voedseltekortquote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
veel andere mensen op de wereld hebben niet eens die uitkering, dus een nog groter voedseltekort
Welke voedzame grond?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:11 schreef Nober het volgende:
Komt toch wel goed van pas al die voedzame grond die Nederland heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |