abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201571358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het eerste grote moment zijn nu nog de lopende begrotingen. De APB zijn de opening van het begrotingenseizoen, niet het sluitpunt. Tot de stemmingen in december kan alles volledig worden aangepast, al is het ongebruikelijk om na de AFB nog over begrotingen heen te schuiven (maar het kan wel, volgens mij kunnen ze de AFB ook heropenen om dat te doen).
Bij de stemmingen kan je nog met amendement enkele wijzigingen doorvoeren. Als die maar niet het grote plaatje raken. Daarvoor is eind oktober de deadline, door Rutte expliciet aangegeven in de kamer. Heeft ook te maken met verweking van allerlei cijfers.
Ik zie het demissionaire kabinet niet ineens plannen hebben over een maand die Rutte 4 zo door kan voeren. Het is ook gek om na aantal begrotingsbehandelingen nog hele grote wijzigingen door te voeren. Daar is dan ook geen goed debat meer voor. Dus ja, op papier kan je tot de stemmingen wijzigingen doorvoeren. Maar denk niet dat het reëel is om te veronderstellen dat je in november nog grote ingrepen kan doen op alle uitdagingen die een nieuw kabinet heeft.
pi_201571361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet dat Wilders zelf een deel van de oplossing is, maar ik kan hem hier toch niet helemaal ongelijk in geven.
Want? Er zijn toch nieuwe verkiezingen geweest?
pi_201571365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat u het even weet.
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat elke coalitie zonder de PVV spugen is in het gezicht van de kiezer.
pi_201571366
quote:

[..]
Niet dat Wilders zelf een deel van de oplossing is, maar ik kan hem hier toch niet helemaal ongelijk in geven.
wat komt wel heel moeilijk uit je mond he.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201571373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat u het even weet.
Wilders die na die veroordeling zonder enig excuus nog in de kamer zit, is eigenlijk spugen in het gezicht van de rechtstaat. Hij moet het dus herkennen.

Hij heeft trouwens niet helemaal ongelijk. Al vind ik dat hij de toeslagenaffaire niet moet noemen, die zat in de verkiezingsuitslag die deze 4 partijen een meerderheid gaf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201571394
quote:

[..]
Ik snap zijn punt ook wel. Zeker als je er maanden over doet en het land in zoveel bestuurlijke chaos hebt gestort. De geloofwaardigheid om in de huidige coalitie verder te gaan met dezelfde hoofdrolspelers is ver te zoeken wat mij betreft.
pi_201571397
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Bij de stemmingen kan je nog met amendement enkele wijzigingen doorvoeren. Als die maar niet het grote plaatje raken. Daarvoor is eind oktober de deadline, door Rutte expliciet aangegeven in de kamer. Heeft ook te maken met verweking van allerlei cijfers.
Ik zie het demissionaire kabinet niet ineens plannen hebben over een maand die Rutte 4 zo door kan voeren. Het is ook gek om na aantal begrotingsbehandelingen nog hele grote wijzigingen door te voeren. Daar is dan ook geen goed debat meer voor. Dus ja, op papier kan je tot de stemmingen wijzigingen doorvoeren. Maar denk niet dat het reëel is om te veronderstellen dat je in november nog grote ingrepen kan doen op alle uitdagingen die een nieuw kabinet heeft.
Je kunt na eind oktober niet meer aan de belastingen zitten, dan loopt de belastingdienst vast. De rest kan wel gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201571406
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Die waren voor de motie van afkeuring. Nota bene ook nog in crisistijd met de wekelijkse persco's als enige campagne.
pi_201571442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt na eind oktober niet meer aan de belastingen zitten, dan loopt de belastingdienst vast. De rest kan wel gewoon.
Het hele inkomstenkader staat dan vast, dan kan je nog zoiets als de motie Hermans. Dat kan nog wel een keer. Maar een nieuwe regeerakkoord verwerken is wel andere koek. Maar goed, dat is ambtelijke techniek. Laat ze eerst maar tot iets komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 21:27:21 ]
pi_201571464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft trouwens niet helemaal ongelijk. Al vind ik dat hij de toeslagenaffaire niet moet noemen, die zat in de verkiezingsuitslag die deze 4 partijen een meerderheid gaf.
Natuurlijk moet hij die noemen, het is werkelijk van de zotte dat kiezers een van de grootste misstanden in onze democratische geschiedenis niet eens een beetje hebben afgestraft. Sowieso verliezen D66 en CU natuurlijk flink aan geloofwaardigheid als ze toch weer in dezelfde coalitie aanschuiven na beide zo stellig zijn geweest het anders te willen.
pi_201571471
twitter

@Janneke141 is het eens met deze oplossing.
zie email 27 oktober
pi_201571482
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Verkiezingen zijn niet per se een reset van je geloofwaardigheid.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:28:23 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201571487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:janneke141 is het eens met deze oplossing.
Alleen op voorwaarde dat Hugo de Jonge minister van Volksgezondheid blijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201571497
quote:

[..]
Heeft hij zeker gelijk in. Maar de onmogelijkheid om over rechts een coalitie te vormen ligt al jaaaaaaaaren voor 90 bij de heer Wilders.

Over spreken van "spugen in het gezicht van kiezers" gesproken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 september 2021 @ 21:28:53 #265
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201571499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:janneke141 is het eens met deze oplossing.
En Stef Blok dan :'(
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 29 september 2021 @ 21:29:05 #266
131603 Afwazig
Serious business
pi_201571506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:25 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die waren voor de motie van afkeuring. Nota bene ook nog in crisistijd met de wekelijkse persco's als enige campagne.
Nieuwe verkiezingen gaan helemaal niks wijzigen hoor. VVD nog steeds veruit het grootste
pi_201571516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen op voorwaarde dat Hugo de Jonge minister van Volksgezondheid blijft.
En Van Engelshoven dan? Het heeft wel wat om een minister op onderwijs te hebben die zelf een aanklacht is tegen het onderwijssysteem.
pi_201571534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk moet hij die noemen, het is werkelijk van de zotte dat kiezers een van de grootste misstanden in onze democratische geschiedenis niet eens een beetje hebben afgestraft. Sowieso verliezen D66 en CU natuurlijk flink aan geloofwaardigheid als ze toch weer in dezelfde coalitie aanschuiven na beide zo stellig zijn geweest het anders te willen.
Je kunt dat van den zotte noemen, maar de kiezer vond het blijkbaar prima dat de zittende 4 partijen het zouden oplossen. De kiezer heeft gesproken en kan geen ongelijk hebben. Je kunt die door de kiezer genomen beslissing geen spugen in het gezicht van diezelfde kiezer noemen.

De toeslagenaffaire was volledig bekend tijdens de verkiezingen en genoeg in het nieuws, die zit echt volledig verwerkt in de uitslag die de 4 partijen in principe toestemming gaf om met elkaar door te gaan.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:30:39 #269
346939 Janneke141
pi_201571537
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En Van Engelshoven dan? Het heeft wel wat om een minister op onderwijs te hebben die zelf een aanklacht is tegen het onderwijssysteem.
Ik denk dat Dekker beter in staat is om het onderwijs om zeep te helpen dan Van Engelshoven. Hij heeft er in elk geval al jaren ervaring mee.
pi_201571546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
En Stef Blok dan :'(
twitter
zie email 27 oktober
  woensdag 29 september 2021 @ 21:31:34 #271
346939 Janneke141
pi_201571555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt dat van den zotte noemen, maar de kiezer vond het blijkbaar prima dat de zittende 4 partijen het zouden oplossen. De kiezer heeft gesproken en kan geen ongelijk hebben. Je kunt die door de kiezer genomen beslissing geen spugen in het gezicht van diezelfde kiezer noemen.

De toeslagenaffaire was volledig bekend tijdens de verkiezingen en genoeg in het nieuws, die zit echt volledig verwerkt in de uitslag die de 4 partijen in principe toestemming gaf om met elkaar door te gaan.
Vond de kiezer dat de zittende vier partijen het probleem moesten oplossen, of interesseerde het de kiezer gewoon geen hol omdat ze er zelf niet door geraakt werden?
pi_201571567
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Verkiezingen zijn niet per se een reset van je geloofwaardigheid.
Dat zien we bij Wilders.
zie email 27 oktober
pi_201571603
Is het jullie weleens opgevallen dat Arjan Noorlander geen wenkbrauwen heeft?
pi_201571608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vond de kiezer dat de zittende vier partijen het probleem moesten oplossen, of interesseerde het de kiezer gewoon geen hol omdat ze er zelf niet door geraakt werden?
Dat laatste kan ook, maar dan nog is het dus wel verwerkt. Dat veel mensen het niet lijkt te interesseren vind ik ook een schande. Maar dan is het doorgaan ondanks een affaire die de kiezer niet interesseert dus geen spugen in het gezicht van die ongeïnteresseerde kiezer. Hooguit spuugt de kiezer in het gezicht van de mensen die er onder geleden hebben.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:34:43 #275
346939 Janneke141
pi_201571623
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste kan ook, maar dan nog is het dus wel verwerkt. Dat veel mensen het niet lijkt te interesseren vind ik ook een schande. Maar dan is het doorgaan ondanks een affaire die de kiezer niet interesseert dus geen spugen in het gezicht van die ongeïnteresseerde kiezer. Hooguit spuugt de kiezer in het gezicht van de mensen die er onder geleden hebben.
Fair enough.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')