abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2021 @ 22:26:18 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
  zondag 19 september 2021 @ 22:32:20 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201433831
quote:
bron: nos.nl 19sep21
De gesprekken tussen informateur Remkes en VVD, D66 en CDA gaan volgende week maandag verder. Dat zei informateur Remkes na overleg in Hilversum met de leiders van VVD, D66, en CDA. Volgens Remkes waren er dit weekeinde goede gesprekken, maar hebben de gebeurtenissen van de afgelopen week 'complicerend' gewerkt. Hij doelde daarmee op de aangenomen moties van afkeuring in de Kamer en het aftreden van de ministers Bijleveld en Kaag in de nasleep van de slecht verlopen evacuaties uit Afghanistan. Volgens hem heeft dat "veel politieke pijn" veroorzaakt.
Het blijft toch een soap-opera waarbij acteursvan hun voetstuk vallen, andere rollen aannemen en we aan zijn aangekomen in een sitcom. Benieuwd wat de volgend illustere locatie wordt dat moet afleiden van de inhoud.

Onbegrijpelijk dat men een formatie traineert en nu weer 8 dagen rust neemt omdat er kennelijk belangrijkere zaken zijn te doen. Ik zou zeggen, schrijf verkiezingen uit zodat duidelijk wordt hoe en met wie volgens de kiezer er verder moet worden gegaan. Een minderheidskabinet dat hangt aan trektouwtjes is voor niemand lekker hangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 22:59:58 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434252
quote:
18s.gif Op zondag 19 september 2021 22:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het blijft toch een soap-opera waarbij acteursvan hun voetstuk vallen, andere rollen aannemen en we aan zijn aangekomen in een sitcom. Benieuwd wat de volgend illustere locatie wordt dat moet afleiden van de inhoud.

Onbegrijpelijk dat men een formatie traineert en nu weer 8 dagen rust neemt omdat er kennelijk belangrijkere zaken zijn te doen. Ik zou zeggen, schrijf verkiezingen uit zodat duidelijk wordt hoe en met wie volgens de kiezer er verder moet worden gegaan. Een minderheidskabinet dat hangt aan trektouwtjes is voor niemand lekker hangen.
Nieuwe verkiezingen veranderen, gezien de peilingen, essentieel niets, dezelfde partijen als nu om de tafel zitten zullen daarna weer om de tafel zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 19 september 2021 @ 23:19:10 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201434462
Het is ook allemaal zo zinloos. Als de formatie al slaagt, zitten we weer met dezelfde tot op het bot beschadigde kopstukken. Die komen helemaal niet toe aan regeren, tis alleen maar brandjes blussen. En hoeveel lijken zullen er wel niet uit de kast vallen komende tijd? Het is niet werkbaar, dat zei ik een jaar geleden al. En dan kan Rutte 2 miljoen stemmen hebben gehad, blijft staan: het is niet werkbaar. Er verandert niks. Om de paar maanden een minister lozen en weer door, want fuck de burger, het gaat alleen om de macht.
pi_201434472
Ik moest lachen

twitter
pi_201434588
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 23:20 schreef potjecreme het volgende:
Ik moest lachen

[ twitter ]
Nee moeder. Ik wil ook een vriendin!
Definitely not CIA
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 23:44:04 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434645
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee moeder. Ik wil ook een vriendin!
Dat lijkt mij, in Jetten's geval, nogal onwaarschijnlijk :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 september 2021 @ 00:00:04 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201434756
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij, in Jetten's geval, nogal onwaarschijnlijk :P

"Kijk eens Frank, wat een leuke meneer daar zit."
We have always been at war with Eastasia.
pi_201436377
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Het is ook allemaal zo zinloos. Als de formatie al slaagt, zitten we weer met dezelfde tot op het bot beschadigde kopstukken. Die komen helemaal niet toe aan regeren, tis alleen maar brandjes blussen. En hoeveel lijken zullen er wel niet uit de kast vallen komende tijd? Het is niet werkbaar, dat zei ik een jaar geleden al. En dan kan Rutte 2 miljoen stemmen hebben gehad, blijft staan: het is niet werkbaar. Er verandert niks. Om de paar maanden een minister lozen en weer door, want fuck de burger, het gaat alleen om de macht.
Het komende kabinet is ook maar een tussenkabinet, ik kan me eigenlijk geen enkele optie voorstellen dat het kabinet (dat ook verantwoordelijk is voor kabinetsbeleid van de afgelopen 40 jaar) na het tweede kwartaal van 2023 er nog zit. Want dan komt de parlementaire enquete Groningen uit, dan valt het kabinet gewoon. Daar kan het dan zittende kabinet weinig aan doen, want het zal vooral gaan om fouten van Rutte II en (veel) eerder.

Nu verkiezingen uitschrijven zou dus helemaal dom zijn, dat zijn verkiezingen voor hooguit 1 jaar regering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201436536
quote:
18s.gif Op zondag 19 september 2021 22:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het blijft toch een soap-opera waarbij acteursvan hun voetstuk vallen, andere rollen aannemen en we aan zijn aangekomen in een sitcom. Benieuwd wat de volgend illustere locatie wordt dat moet afleiden van de inhoud.

Onbegrijpelijk dat men een formatie traineert en nu weer 8 dagen rust neemt omdat er kennelijk belangrijkere zaken zijn te doen. Ik zou zeggen, schrijf verkiezingen uit zodat duidelijk wordt hoe en met wie volgens de kiezer er verder moet worden gegaan. Een minderheidskabinet dat hangt aan trektouwtjes is voor niemand lekker hangen.
Nieuwe verkiezingen vind ik persoonlijk ook wel een minachting van "de kiezer".
Als de zogenaamde leiders van ons eigen land er zelf niet uit kunnen komen heeft het weinig zin. Het is geen voetbaltrainer die je ontslaat en een nieuwe aanneemt.

En in het huidige landschap zijn er alleen de 6-8? partijen die het "redelijke (stabiele) midden" vertegenwoordigen en toch altijd tot elkaar zijn veroordeeld.
Partijen als Denk, Bij1, BBB, ja21,PVV, FvD, Groep Haga zullen toch nooit plaats gaan nemen in een kabinet.
En zolang dezelfde hoofdrolspelers zijn zal er ook niet veel veranderen.

Dat geef ik de PVDA wel na, die hebben wel echt schoon schip gemaakt door Assscher te laten stoppen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kickinalfa op 20-09-2021 08:11:06 ]
  maandag 20 september 2021 @ 08:20:51 #11
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201436639
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En in het huidige landschap zijn er alleen de 6-8? partijen die het "redelijke (stabiele) midden" vertegenwoordigen en toch altijd tot elkaar zijn veroordeeld.
Partijen als Denk, Bij1, BBB, ja21,PVV, FvD, Groep Haga zullen toch nooit plaats gaan nemen in een kabinet.
En zolang dezelfde hoofdrolspelers zijn zal er ook niet veel veranderen.

Eigenlijk weet je al dat als je stemt op een van deze partijen je het probleem alleen maar groter maakt.
pi_201436649
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 07:42 schreef Hanca het volgende:
Het komende kabinet is ook maar een tussenkabinet, ik kan me eigenlijk geen enkele optie voorstellen dat het kabinet (dat ook verantwoordelijk is voor kabinetsbeleid van de afgelopen 40 jaar) na het tweede kwartaal van 2023 er nog zit. Want dan komt de parlementaire enquete Groningen uit, dan valt het kabinet gewoon. Daar kan het dan zittende kabinet weinig aan doen, want het zal vooral gaan om fouten van Rutte II en (veel) eerder.
tenzij Het om de een of andere zo speelt dat Rutte geen premier meer is. dan is het makkelijker om die fouten in het verleden te laten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_201436660
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:20 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Eigenlijk weet je al dat als je stemt op een van deze partijen je het probleem alleen maar groter maakt.
Want partijen als PvdA, GroenLinks, SP, CDA, D66 en VVD komen er zo lekker soepeltjes uit met elkaar?

Het grootste gevaar voor de middenpartij is de middenpartij zelf.
  maandag 20 september 2021 @ 08:30:23 #14
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201436714
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Want partijen als PvdA, GroenLinks, SP, CDA, D66 en VVD komen er zo lekker soepeltjes uit met elkaar?

Het grootste gevaar voor de middenpartij is de middenpartij zelf.
Nee, maar het is makkelijker om met 2 of 3 partijen tot een overeenkomst te komen, dan met 4 of 5. Zeker als 1 van de partijen bang is om te onder te sneeuwen (VVD met D66-GL-PVDA, of D66 met CU-CDA)
pi_201436765
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
tenzij Het om de een of andere zo speelt dat Rutte geen premier meer is. dan is het makkelijker om die fouten in het verleden te laten.
Lijkt me eigenlijk nog niet. Ook een kersverse premier is verantwoordelijk voor de fouten in dit dossier onder Rutte, Balkenende, Kok en Lubbers (eerste aardbevingen waren al in 1986, zo lang loopt dit dus).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201436863
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:30 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Nee, maar het is makkelijker om met 2 of 3 partijen tot een overeenkomst te komen, dan met 4 of 5. Zeker als 1 van de partijen bang is om te onder te sneeuwen (VVD met D66-GL-PVDA, of D66 met CU-CDA)
Dat probleem is er dus niet door de kleine (nieuwe) partijen. De grotere oudere partijen maken er zelf zo'n beschamende vertoning van.
pi_201436997
Zou iedereen zo afgeven op Kaag hier omdat zij iemand is die verantwoordelijkheid durft te nemen om de grote problemen zoals stikstof aan te pakken?
  maandag 20 september 2021 @ 08:58:10 #18
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201437028
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
Zou iedereen zo afgeven op Kaag hier omdat zij iemand is die verantwoordelijkheid durft te nemen om de grote problemen zoals stikstof aan te pakken?
Nee joh, ze is een vrouw en ze durft Rutte weerwoord te geven.
pi_201437449
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:58 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Nee joh, ze is een vrouw en ze durft Rutte weerwoord te geven.
twitter


Valse ongefundeerde beschuldigingen van seksisme passen niet bij een sterke vrouw/man met een mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 09:25:07 ]
pi_201437546
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:58 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Nee joh, ze is een vrouw en ze durft Rutte weerwoord te geven.
Ik denk dat het puur op de standpunten is. Pechtold kreeg ook altijd bakken kritiek, Jetten was lang een mikpunt... De D66 lijsttrekkers zijn altijd een mikpunt, of ze nu man of vrouw zijn.

Zo is Klaver ook gewoon net zo veel een mikpunt als Halsema.

De discussie of het komt doordat Kaag een vrouw is, is dus gewoon zwaar misplaatst. Kaag is D66 lijsttrekker, dat is blijkbaar voldoende voor kritiek. En als er dan een extra reden bij komt is dat eerder dat ze getrouwd is met een Palestijn dan dat ze vrouw is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201437579
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat het puur op de standpunten is. Pechtold kreeg ook altijd bakken kritiek, Jetten was lang een mikpunt... De D66 lijsttrekkers zijn altijd een mikpunt, of ze nu man of vrouw zijn.

Zo is Klaver ook gewoon net zo veel een mikpunt als Halsema.

De discussie of het komt doordat Kaag een vrouw is, is dus gewoon zwaar misplaatst. Kaag is D66 lijsttrekker, dat is voldoende voor kritiek.
Ik ken geen partijleider in het centrum van de macht die geen mikpunt is.
pi_201437627
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ken geen partijleider in het centrum van de macht die geen mikpunt is.
Ik denk toch dat Halsema, Klaver, Pechtold, Jetten, Kaag allemaal meer kritiek hebben gehad of krijgen dan bijvoorbeeld Samson ooit gehad heeft. Bepaalde partijen wekken blijkbaar weerzin op bij sommige mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201437649
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk toch dat Halsema, Klaver, Pechtold, Jetten, Kaag allemaal meer kritiek hebben gehad of krijgen dan bijvoorbeeld Samson ooit gehad heeft. Bepaalde partijen wekken blijkbaar weerzin op bij sommige mensen.
De ene zal meer kritiek krijgen dan de ander. Dat klopt.
pi_201437711
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:22 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
tenzij Het om de een of andere zo speelt dat Rutte geen premier meer is. dan is het makkelijker om die fouten in het verleden te laten.
Onzin. De huidige cultuur in Den Haag is om elk bewindspersoon - hoe lang of kort hij/zij er zit - af te branden en weg te sturen. Ik vraag mij zo langzamerhand af of er nog genoeg gekken in dit land te vinden zijn om minister te worden.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201437978
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me eigenlijk nog niet. Ook een kersverse premier is verantwoordelijk voor de fouten in dit dossier onder Rutte, Balkenende, Kok en Lubbers (eerste aardbevingen waren al in 1986, zo lang loopt dit dus).
Waarom?

"Dat was ik niet, dus ik blijf gewoon zitten" vind ik een toch wel zeer redelijk antwoord. Ik bedoel ... je hebt het wel vaker over een afrekencultuur in Den Haag, het lijkt me dat het doorbreken (of iig deels genezen) daarvan net zo goed begint met 'geen verantwoordelijkheid dragen voor shit waar jij niet bij betrokken was'. Ministeriele eindverantwoordelijkheid is leuk en aardig en zo, maar als we het op deze manier gaan inzetten wordt het ook een zooitje.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 september 2021 @ 10:18:12 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201438043
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom?

"Dat was ik niet, dus ik blijf gewoon zitten" vind ik een toch wel zeer redelijk antwoord. Ik bedoel ... je hebt het wel vaker over een afrekencultuur in Den Haag, het lijkt me dat het doorbreken (of iig deels genezen) daarvan net zo goed begint met 'geen verantwoordelijkheid dragen voor shit waar jij niet bij betrokken was'. Ministeriele eindverantwoordelijkheid is leuk en aardig en zo, maar als we het op deze manier gaan inzetten wordt het ook een zooitje.
Je kunt nu inderdaad gewoon afspreken met de fracties der redelijken dat er nu een nieuwe start met nieuwe mensen gemaakt wordt en er wat betreft consequenties voor ministeriele verantwoordelijkheid voor fouten van voorgangers een streep getrokken wordt bij de startdatum van dat nieuwe kabinet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201438099
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt nu inderdaad gewoon afspreken met de fracties der redelijken dat er nu een nieuwe start met nieuwe mensen gemaakt wordt en er wat betreft ministeriele verantwoordelijkheid voor fouten van voorgangers een streep getrokken wordt bij de startdatum van dat nieuwe kabinet.
Nou, dat hoeft niet eens hoor. De Rutte uit Rutte4 mag imo best bloeden voor de grapjes van Rutte uit Rutte2, bijvoorbeeld. Maar als er inmiddels al een compleet ander persoon op die post zit, denk ik wel van 'dat is niet degene die je wilt hebben, waar de fuck zijn jullie mee bezig?'

Als alle betrokkenen al weg zijn, ben je dus gewoon te laat met je parlementaire enquête. Maar verantwoordelijkheid moeten dragen voor de fouten van een ander is toch wel zo'n bizar idee.

Mijn baas hoeft bij mij ook niet aan te komen met een negatief functioneringsgesprek nav de handelingen van mijn voorganger.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 september 2021 @ 10:23:19 #28
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201438101
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt nu inderdaad gewoon afspreken met de fracties der redelijken dat er nu een nieuwe start met nieuwe mensen gemaakt wordt en er wat betreft ministeriele verantwoordelijkheid voor fouten van voorgangers een streep getrokken wordt bij de startdatum van dat nieuwe kabinet.
Tot iemand terugkomt op de afspraak als dat beter uitkomt, en dat gaat gewoon gebeuren. Politiek gaat over het mes in de rug op het moment dat je het niet verwacht. De kunst is om immuun te worden voor messteken.
Never explain, never apologize.
  maandag 20 september 2021 @ 10:24:45 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201438112
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, dat hoeft niet eens hoor. De Rutte uit Rutte4 mag imo best bloeden voor de grapjes van Rutte uit Rutte2, bijvoorbeeld. Maar als er inmiddels al een compleet ander persoon op die post zit, denk ik wel van 'dat is niet degene die je wilt hebben, waar de fuck zijn jullie mee bezig?'

Als alle betrokkenen al weg zijn, ben je dus gewoon te laat met je parlementaire enquête. Maar verantwoordelijkheid mogen dragen voor de fouten van een ander is toch wel zo'n bizar idee.

Mijn baas hoeft bij mij ook niet aan te komen met een negatief functioneringsgesprek nav de handelingen van mijn voorganger.
Ja, daarom schreef ik ook nieuwe mensen. De figuur van Rutte is gewoon problematisch en moet weg, maar dat roep ik ook al een paar maand. Bizar dat die er nog zit na zijn motie van afkeuring.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201438116
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom?

"Dat was ik niet, dus ik blijf gewoon zitten" vind ik een toch wel zeer redelijk antwoord. Ik bedoel ... je hebt het wel vaker over een afrekencultuur in Den Haag, het lijkt me dat het doorbreken (of iig deels genezen) daarvan net zo goed begint met 'geen verantwoordelijkheid dragen voor shit waar jij niet bij betrokken was'. Ministeriele eindverantwoordelijkheid is leuk en aardig en zo, maar als we het op deze manier gaan inzetten wordt het ook een zooitje.
Tja, zo werkt het wel gewoon. En zeker bij zoiets als Groningen, waar gewoon decennialang een heel deel van de bevolking structureel is genegeerd en in gevaar is gebracht tbv economische winst... ik kan me gewoon geen conclusie voorstellen waarbij de Nederlandse overheid niet enorm veel wordt verweten. En ik denk dat het enige goede antwoord richting de Groningers dan aftreden is.

Let wel: ik zeg niet dat ik van mening ben dat dat per sé goed is als het bijvoorbeeld een Remkes I of een Van Zanen I is. Ik heb ook niet zo veel met die ministeriële verantwoordelijkheid, je bent vooral verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar zoals die verantwoordelijkheid nu werkt gaat het wel zo. En is het aan de Groningers niet uit te leggen om dat dit keer anders te doen. Ik denk dat dat zelfs een extra schop zou zijn, het gevoel zal wéér zijn "als het om iets in de Randstad zou gaan, zouden ze wel opstappen". Ik denk niet dat een regering dat kan maken, met de huidige uitleg van de ministeriële verantwoordelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 september 2021 @ 10:26:31 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201438131
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:

[..]
Tot iemand terugkomt op de afspraak als dat beter uitkomt, en dat gaat gewoon gebeuren. Politiek gaat over het mes in de rug op het moment dat je het niet verwacht. De kunst is om immuun te worden voor messteken.
Dan moeten meerdere fracties daarop terugkomen en dit is bovendien een veel te cynische voorstelling van de Nederlandse politiek. Cohen bijvoorbeeld had in 2011 het zo gehate gedoogkabinet kunnen laten vallen en Wilders smeekte hem om dat te doen, maar hij deed het niet omdat hij niet tegen zijn idealen in wilde stemmen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 20 september 2021 @ 10:59:43 #32
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201438486
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan moeten meerdere fracties daarop terugkomen en dit is bovendien een veel te cynische voorstelling van de Nederlandse politiek. Cohen bijvoorbeeld had in 2011 het zo gehate gedoogkabinet kunnen laten vallen en Wilders smeekte hem om dat te doen, maar hij deed het niet omdat hij niet tegen zijn idealen in wilde stemmen.
En daarom is Cohen al lang en breed weg en zit Rutte er nog. Het is inderdaad cynisch, maar ook de realiteit. Overigens snak ik ook naar een nieuwe generatie politici die politieke handigheid weer weet te combineren met een zekere morele standaard.
Never explain, never apologize.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 11:06:21 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201438520
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:59 schreef Lurf het volgende:

[..]
En daarom is Cohen al lang en breed weg en zit Rutte er nog. Het is inderdaad cynisch, maar ook de realiteit. Overigens snak ik ook naar een nieuwe generatie politici die politieke handigheid weer weet te combineren met een zekere morele standaard.
Rutte heeft een morele standaard, natuurlijk. Die komt alleen niet overeen met wat veel mensen als een positieve morele positie zien :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201438875
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:

[..]
Tot iemand terugkomt op de afspraak als dat beter uitkomt, en dat gaat gewoon gebeuren. Politiek gaat over het mes in de rug op het moment dat je het niet verwacht. De kunst is om immuun te worden voor messteken.
Dat is alleen Rutte op dit moment. Daarom is hij ook de juiste man op de juiste plaats.
  maandag 20 september 2021 @ 11:38:59 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201438935
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is alleen Rutte op dit moment. Daarom is hij ook de juiste man op de juiste plaats.
Rutte is niet immuun, die heeft gewoon een plaat voor zijn kop en is bereid voordeel te putten uit het feit dat hij lagere morele standaarden voor zichzelf hanteert dan de anderen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201438962
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rutte is niet immuun, die heeft gewoon een plaat voor zijn kop en is bereid voordeel te putten uit het feit dat hij lagere morele standaarden voor zichzelf hanteert dan de anderen.
als hij echt niet immuun was dat zat hij er echt al niet meer hoor. Maar het is makkelijk om Rutte voor alles en nog wat lekker aan te vallen.
pi_201439099
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk toch dat Halsema, Klaver, Pechtold, Jetten, Kaag allemaal meer kritiek hebben gehad of krijgen dan bijvoorbeeld Samson ooit gehad heeft. Bepaalde partijen wekken blijkbaar weerzin op bij sommige mensen.
Kritiek uit de populistische hoek bedoel je dan? Logisch ook, want die partijen zijn iets elitairder (lees louter geörienteerd op de hoogopgeleide achterban), en hebben een progressievere grondhouding dan de PvdA.

PvdA is totaal ineen gestort na Rutte 2.

Daarbij wordt het vrouw zijn door de progressieve partijen, maar ook door columnisten en andere politieke duiders met een hang naar feminisme en met een progressieve grondslag, ook veel intensiever uitgebuit bij Halsema en Kaag, dan pakweg Marijnissen en Ploumen. Dat wekt dan ook eerder wrevel op.
pi_201439107
Rutte heeft vooral de belangrijke kwaliteit om zich aanvallen niet heel persoonlijk aan te trekken. Dat lijkt me wel heel essentieel op die plek.

Maar wat mij betreft is Rutte toch ook al wel over zijn houdbaarheid heen. Maar daar ga ik niet over. Dat is aan de VVD leden en de kiezers. Zo lang die hem de hand boven het hoofd houden, hoort hij in elk geval in de kamer en is het niet onlogisch dat hij premier wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201439473
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:49 schreef Hanca het volgende:
Rutte heeft vooral de belangrijke kwaliteit om zich aanvallen niet heel persoonlijk aan te trekken. Dat lijkt me wel heel essentieel op die plek.

Maar wat mij betreft is Rutte toch ook al wel over zijn houdbaarheid heen. Maar daar ga ik niet over. Dat is aan de VVD leden en de kiezers. Zo lang die hem de hand boven het hoofd houden, hoort hij in elk geval in de kamer en is het niet onlogisch dat hij premier wordt.
Zolang er geen betere manieren komen op het Binnenhof voor zowel journalisten als Kamerleden, kun je het beste Rutte hebben. Zoals hij stoicijns kan blijven als journalisten hem het bloed onder nagels vandaan halen. Petje af.
pi_201439581
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
[ twitter ]

Valse ongefundeerde beschuldigingen van seksisme passen niet bij een sterke vrouw/man met een mening.
kaag en kaag haar fans zijn gewoon een stelletje laffe takken om continu te wijzen naar 'sexisme' als er kritiek komt op kaag.
Die elitaire politiek ongeschikte wef-wijf had wat mij betreft lekker thuis mogen blijven. En dat is niet omdat ze een vrouw is, maar omdat ze misplaatst elitair, voor haar functies ongeschikt en veel te veel laat leiden door schwaab wat totaal niet het belang is van het volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201440068
Ik ben wel benieuwd hoe Kaag zich vanuit de kamerbankjes gaat profileren. Rutte en Hoekstra hebben vanuit vak K straks Kaag tegenover zich. Dat is een hele andere dimensie.
pi_201440174
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:13 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Kaag zich vanuit de kamerbankjes gaat profileren. Rutte en Hoekstra hebben vanuit vak K straks Kaag tegenover zich. Dat is een hele andere dimensie.
Zolang ze de volgende dag gewoon weer aan moet schuiven bij onderhandelingen, mag ik toch hopen dat ze zich in gaat houden.

Je ziet nu ook al voor de miljoenennota: VVD'er Hermans onderhandelt daar momenteel met CU, GL en PvdA namens VVD, CDA en D66. Ze beschouwen zich dus momenteel echt wel als trio.

https://www.rd.nl/artikel(...)assing-miljoenennota

En dit lijkt ook echt wel een eerste stap naar een minderheidskabinet, bij Rutte III ging de uiteindelijke coalitie ook vast wat dingen regelen rondom prinsjesdag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 13:38:03 #43
408813 crew  trein2000
pi_201440272
https://eenvandaag.avrotr(...)orgaan-met-formatie/

Zes op de tien mensen wil inmiddels opnieuw naar de stembus volgens 1vandaag. Dan zal er wel een doorbraak komen binnenkort, want VVD en cda hebben daar niets te winnen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201440276
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
kaag en kaag haar fans zijn gewoon een stelletje laffe takken om continu te wijzen naar 'sexisme' als er kritiek komt op kaag.
Die elitaire politiek ongeschikte wef-wijf had wat mij betreft lekker thuis mogen blijven. En dat is niet omdat ze een vrouw is, maar omdat ze misplaatst elitair, voor haar functies ongeschikt en veel te veel laat leiden door schwaab wat totaal niet het belang is van het volk.
Ik denk dat we een type als Kaag nodig hebben om daadwerkelijk problemen op te lossen. In de Schoo-lezing was ze heel helder over wat er gebeuren moet op milieugebied. Andere bewindspersonen laten te snel hun kop hangen naar belangengroeperingen. Waardoor het hier jarenlang uit de hand kon lopen wat betreft stikstof.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 13:43:29 #45
408813 crew  trein2000
pi_201440322
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarom?

"Dat was ik niet, dus ik blijf gewoon zitten" vind ik een toch wel zeer redelijk antwoord. Ik bedoel ... je hebt het wel vaker over een afrekencultuur in Den Haag, het lijkt me dat het doorbreken (of iig deels genezen) daarvan net zo goed begint met 'geen verantwoordelijkheid dragen voor shit waar jij niet bij betrokken was'. Ministeriele eindverantwoordelijkheid is leuk en aardig en zo, maar als we het op deze manier gaan inzetten wordt het ook een zooitje.
Die ministeriële verantwoordelijkheid moet er wel zijn. Zonder loopt het hele systeem vast. Dan zou er immers geen mogelijkheid meer zijn om ministers te bevragen op oudere dossiers. Dat lijkt mij raar. Dan kun je nooit meer ergens onderzoek naar doen.
Aftreden is weliswaar het “sluitstuk” van de ministeriële verantwoordelijkheid, maar er zitten ook nog een aantal lagen onder…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201440403
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die ministeriële verantwoordelijkheid moet er wel zijn. Zonder loopt het hele systeem vast. Dan zou er immers geen mogelijkheid meer zijn om ministers te bevragen op oudere dossiers. Dat lijkt mij raar. Dan kun je nooit meer ergens onderzoek naar doen.
Aftreden is weliswaar het “sluitstuk” van de ministeriële verantwoordelijkheid, maar er zitten ook nog een aantal lagen onder…
Antwoorden moeten geven over oude dossiers en dan verantwoordelijk zijn voor je eigen antwoorden, is nog wel wat anders dan op moeten stappen vanwege fouten van (verre) voorgangers.

Maar het systeem werkt momenteel wel zo. Dus als er een zeer schadelijk rapport komt over Groningen (en ik kan me echt niet voorstellen dat er een niet schadelijk rapport komt), dan zou blijven zitten in Groningen denk ik echt uitgelegd worden als de zoveelste uiting van minachting vanuit de randstad en specifiek Den Haag naar de Groningers. Ik ben het niet per sé eens met die analyse, maar als ik hier ingezonden brieven en ook columns en redactionele commentaren lees in plaatselijke kranten of het DvhN, dan lijkt dat gevoel hier wel heel erg te leven.

Ik ben het trouwens wel met de Groningers eens dat als de problemen die zij de afgelopen 35 jaar hebben gehad in pakweg Gouda of Zoetermeer hadden gespeeld, dat het dan al lang was opgelost. Het was voor veel politici toch teveel een 'ver-van-mijn-bed'-gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201440451
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)orgaan-met-formatie/

Zes op de tien mensen wil inmiddels opnieuw naar de stembus volgens 1vandaag. Dan zal er wel een doorbraak komen binnenkort, want VVD en cda hebben daar niets te winnen.
Zolang het Malieveld nog niet volstaat met mensen die nieuwe verkiezingen eisen hebben ze ook nog niks te verliezen met het uitstellen daarvan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 20-09-2021 14:08:23 ]
  maandag 20 september 2021 @ 13:58:58 #48
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201440483
Gelukkig, NRC herpakt zich weer na de recente hagiografie over Kaag waar D66 naar de overwinning toe werd geschreeuwd. Ik heb het dan over dit gênante artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-toetrekken-a4058741

Dit artikel is dan veel beter: https://www.nrc.nl/nieuws(...)itieke-orde-a4058884

quote:
Regeerbaarheid in crisistijd
De onzekere formatie ondermijnt de premisse waarmee het midden zich sinds de opkomst van de LPF in 2002 probeert te onderscheiden van de flanken. Tegenover onverantwoordelijke populisten die louter voor onrust zouden zorgen zou het midden staan als anker van bestuurlijke stabiliteit. Met de belofte van regeerbaarheid in crisistijd won Rutte meerdere verkiezingen, waaronder de coronaverkiezingen van afgelopen maart. Nu middenpartijen al maanden bekvechten met een intensiteit die de bestuurbaarheid van het stelsel in gevaar lijkt te brengen, lijkt de verdediging van een nobel, boven het ‘politieke gespuis’ verheven midden steeds moeilijker vol te houden.
Nieuwe verkiezingen zouden echt een genadeklap zijn voor het politieke midden op langere termijn. Dat zou een treinramp in traagbeeld zijn die de kiezer verder zal doen vluchten naar nieuwe partijen, met name op de flanken.
  maandag 20 september 2021 @ 14:16:51 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201440719
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen veranderen, gezien de peilingen, essentieel niets, dezelfde partijen als nu om de tafel zitten zullen daarna weer om de tafel zitten.
Natuurlijk zullen er ruwweg dezelfde partijen hebben omdat een splinternieuw simpelweg het achterliggende partijlandschap mist in bestuurslagen om (beleids)posities stabiel in en op te kunnen vullen. Het zg kartel en dat bedoel ik niet ivm FvD of zo.

Ik denk dat de algehele constellatie er flink anders zal gaan uitzien dan mensen in Maart nog dachten te denken.
Sinds die periode is het eea gebeurd. Ik denk aan Omtzigt, Kaagdans, GroenSynergie, escalatie Woonprobleem, positie Rutte, allerlei misgenoegen omtrent Coronabeleid en Stikstof/boeren; en voor sommigen afhandeling Afghanistan. Het landschap kan en zal er ws flink anders uitgaan zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201440775
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)orgaan-met-formatie/

Zes op de tien mensen wil inmiddels opnieuw naar de stembus volgens 1vandaag. Dan zal er wel een doorbraak komen binnenkort, want VVD en cda hebben daar niets te winnen.
Qua peilingen levert het nu niets op maar ik herken sentiment wel. Ik heb zelf ook zoiets van; lukt het jullie niet dan gaan we opnieuw stemmen. Dat het wel klaar is; moe van partijen die hun belang boven landsbelang zetten.

Vertrouwen in Kaag en Hoekstra daalt ook flink. Dat zou wel schadelijk zijn voor hun.
pi_201440835
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, zo werkt het wel gewoon. En zeker bij zoiets als Groningen, waar gewoon decennialang een heel deel van de bevolking structureel is genegeerd en in gevaar is gebracht tbv economische winst... ik kan me gewoon geen conclusie voorstellen waarbij de Nederlandse overheid niet enorm veel wordt verweten. En ik denk dat het enige goede antwoord richting de Groningers dan aftreden is.

Let wel: ik zeg niet dat ik van mening ben dat dat per sé goed is als het bijvoorbeeld een Remkes I of een Van Zanen I is. Ik heb ook niet zo veel met die ministeriële verantwoordelijkheid, je bent vooral verantwoordelijk voor je eigen daden. Maar zoals die verantwoordelijkheid nu werkt gaat het wel zo. En is het aan de Groningers niet uit te leggen om dat dit keer anders te doen. Ik denk dat dat zelfs een extra schop zou zijn, het gevoel zal wéér zijn "als het om iets in de Randstad zou gaan, zouden ze wel opstappen". Ik denk niet dat een regering dat kan maken, met de huidige uitleg van de ministeriële verantwoordelijkheid.
Er speelt natuurlijk wel meer. Ministrieële verantwoordelijkheid (waar ik op zich ook geen fan van ben) is ook niet zwart-wit.

Je kunt ervoor kiezen om te proberen gesodemieter uit het verleden onder het tapijt te vegen. Dan zorg je dat bonnetjes in rook opgaan, je bent helaas niet duidelijk genoeg geweest toen je aandrong nu echt alles te laten onderzoeken op het departement of je bent jammer genoeg iets vergeten. De modus-operandi van lieden als Opstelten, Snel en Rutte. Aftreden is dan gepast.

Je kunt er ook voor kiezen om bij het aantreden goed navraag te doen en de kasten te laten controleren op lijken. Eventuele bevindingen kun je dan delen met de kamer, misschien zelfs met een plan om de schade te herstellen. In ieder geval geef je openheid van zaken, trek je geen rookgordijnen op en informeer je de kamer, bij voorkeur op eigen initiatief. In zo'n geval heb je aan je verantwoordelijkheden voldaan. Aftreden is niet nodig.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 14:31:23 #52
408813 crew  trein2000
pi_201440921
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zolang het Malieveld nog niet volstaat met mensen die nieuwe verkiezingen eisen hebben ze ook nog niks te verliezen met het uitstellen daarvan.
Zodra het geroep er om begint, vanuit de serieuze partijen zoals bijvoorbeeld GL of PvdA wordt uitstellen riskant. Voor je het weet ben je geframed als de omgekeerde Trudeau.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 14:35:07 #53
408813 crew  trein2000
pi_201440962
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Er speelt natuurlijk wel meer. Ministrieële verantwoordelijkheid (waar ik op zich ook geen fan van ben) is ook niet zwart-wit.

Je kunt ervoor kiezen om te proberen gesodemieter uit het verleden onder het tapijt te vegen. Dan zorg je dat bonnetjes in rook opgaan, je bent helaas niet duidelijk genoeg geweest toen je aandrong nu echt alles te laten onderzoeken op het departement of je bent jammer genoeg iets vergeten. De modus-operandi van lieden als Opstelten, Snel en Rutte. Aftreden is dan gepast.

Je kunt er ook voor kiezen om bij het aantreden goed navraag te doen en de kasten te laten controleren op lijken. Eventuele bevindingen kun je dan delen met de kamer, misschien zelfs met een plan om de schade te herstellen. In ieder geval geef je openheid van zaken, trek je geen rookgordijnen op en informeer je de kamer, bij voorkeur op eigen initiatief. In zo'n geval heb je aan je verantwoordelijkheden voldaan. Aftreden is niet nodig.
Ben ik het in beginsel wel mee eens. Zo gaat het ook in de meeste gevallen. Veruit de meeste bewindspersonen die vallen over wat er voor hun ambtstermijn is gebeurd vallen op z’n minst mede op hun eigen foute/onvolledige antwoorden of op trage/onjuiste afhandeling in hun termijn.

Echt puur op fouten uit het verleden aftreden is zeldzaam.

Maar ik ben het ook wel met Hanca eens dat niet aftreden in het Noorden wel eens heel erg verkeerd zou kunnen vallen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201441227
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat we een type als Kaag nodig hebben om daadwerkelijk problemen op te lossen. In de Schoo-lezing was ze heel helder over wat er gebeuren moet op milieugebied. Andere bewindspersonen laten te snel hun kop hangen naar belangengroeperingen. Waardoor het hier jarenlang uit de hand kon lopen wat betreft stikstof.
Leuk dat je het helder kan verwoorden en een duidelijke visie hebt.

Fijn.

Maar misbruik die dan niet om je in te laten met een of andere rijke lobby organisatie die de mensheid naar een kant wil duwen van armoede tbv hun eigen gewin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 september 2021 @ 15:14:39 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201441508
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Er speelt natuurlijk wel meer. Ministrieële verantwoordelijkheid (waar ik op zich ook geen fan van ben) is ook niet zwart-wit.

Je kunt ervoor kiezen om te proberen gesodemieter uit het verleden onder het tapijt te vegen. Dan zorg je dat bonnetjes in rook opgaan, je bent helaas niet duidelijk genoeg geweest toen je aandrong nu echt alles te laten onderzoeken op het departement of je bent jammer genoeg iets vergeten. De modus-operandi van lieden als Opstelten, Snel en Rutte. Aftreden is dan gepast.

Je kunt er ook voor kiezen om bij het aantreden goed navraag te doen en de kasten te laten controleren op lijken. Eventuele bevindingen kun je dan delen met de kamer, misschien zelfs met een plan om de schade te herstellen. In ieder geval geef je openheid van zaken, trek je geen rookgordijnen op en informeer je de kamer, bij voorkeur op eigen initiatief. In zo'n geval heb je aan je verantwoordelijkheden voldaan. Aftreden is niet nodig.
Op ieder ministerie na iedere wisseling van de wacht een evaluatie en controle, dat lijkt me eigenlijk wel een uitstekend plan om dat de standaard te laten zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201441660
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Er speelt natuurlijk wel meer. Ministrieële verantwoordelijkheid (waar ik op zich ook geen fan van ben) is ook niet zwart-wit.

Je kunt ervoor kiezen om te proberen gesodemieter uit het verleden onder het tapijt te vegen. Dan zorg je dat bonnetjes in rook opgaan, je bent helaas niet duidelijk genoeg geweest toen je aandrong nu echt alles te laten onderzoeken op het departement of je bent jammer genoeg iets vergeten. De modus-operandi van lieden als Opstelten, Snel en Rutte. Aftreden is dan gepast.

Je kunt er ook voor kiezen om bij het aantreden goed navraag te doen en de kasten te laten controleren op lijken. Eventuele bevindingen kun je dan delen met de kamer, misschien zelfs met een plan om de schade te herstellen. In ieder geval geef je openheid van zaken, trek je geen rookgordijnen op en informeer je de kamer, bij voorkeur op eigen initiatief. In zo'n geval heb je aan je verantwoordelijkheden voldaan. Aftreden is niet nodig.
Ik had het hier specifiek over Groningen. Over het algemeen ben ik het volledig met je eens dat een minister of kabinet niet moet kunnen vallen over fouten uit het verleden, als ze zelf de kamer goed informeren over die fouten. Maar ik denk dat Groningen wel eens minstens net zo zwaar uit kan pakken als Srebrenica. Toen was blijven zitten ook onaanvaardbaar. Het gaat hier mij dus specifiek over dit dossier.

En daarom lijkt het me dus ook dat een kabinet sowieso in de eerste helft van 2023 valt. Eerste kwartaal is de presentatie van het rapport over Groningen, tweede kwartaal het debat. En dan maakt het weinig uit welk kabinet er zit.

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 september 2021 @ 15:40:10 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201441819
Wat is nou het idee van al die PVV'ers die nieuwe verkiezingen willen? Weer je stembiljet verbranden met een stem op Geert die dan plechtig belooft om 4 jaar keihard oppositie te voeren? Daar heb je toch geen nieuwe verkiezingen voor nodig?
pi_201441865
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:40 schreef VoMy het volgende:
Wat is nou het idee van al die PVV'ers die nieuwe verkiezingen willen? Weer je stembiljet verbranden met een stem op Geert die dan plechtig belooft om 4 jaar keihard oppositie te voeren? Daar heb je toch geen nieuwe verkiezingen voor nodig?
Lijkt me puur een reactie "Rutte weg, goed idee".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201442054
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:40 schreef VoMy het volgende:
Wat is nou het idee van al die PVV'ers die nieuwe verkiezingen willen? Weer je stembiljet verbranden met een stem op Geert die dan plechtig belooft om 4 jaar keihard oppositie te voeren? Daar heb je toch geen nieuwe verkiezingen voor nodig?
De verwachting dat ze deze keer wel mee mogen formeren? Anders weet ik het ook niet. Het lijkt mij dat nieuwe verkiezingen pas iets opzouden lossen als iedereen alle lijsttrekkers van alle niet nieuwe partijen aftreden zodat er de volgende keer wezenlijk iets anders is. Anders loopt het na een hoop gedebateer en vertragingen gewoon weer uit op een herhaling van dit.
pi_201442136
Bij een nieuwe verkiezingscampagne zijn er natuurlijk zeker wel kansen voor de PVV om sterker uit de bus te komen. Er is in de tussentijd genoeg gebeurd om nieuwe verkiezingen te rechtvaardigen.
pi_201442284
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Bij een nieuwe verkiezingscampagne zijn er natuurlijk zeker wel kansen voor de PVV om sterker uit de bus te komen. Er is in de tussentijd genoeg gebeurd om nieuwe verkiezingen te rechtvaardigen.
Dat eerste: en dan? 2/3/4/5 extra zakkenvullende schreeuwers in de Kamer? Op die verkozen leden na, wie schiet daar wat mee op?

En dat tweede ben ik het gewoon mee oneens. Er is juist eigenlijk nog niks gebeurd met de meest recente uitslag, laat ze daar eerst maar eens wat mee doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201442312
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat eerste: en dan? 2/3/4/5 extra zakkenvullende schreeuwers in de Kamer? Op die verkozen leden na, wie schiet daar wat mee op?
Hopelijk de democratie en de formatie. Het eerste is in verval, het laatste schiet niet op.
quote:
En dat tweede ben ik het gewoon mee oneens. Er is juist eigenlijk nog niks gebeurd met de meest recente uitslag, laat ze daar eerst maar eens wat mee doen.
Het staat je vrij om het met mij oneens te zijn. Ik ben van mening dat er ontzettend veel gebeurd is sinds de laatste verkiezingen in maart.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 16:16:14 ]
pi_201442448
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hopelijk de democratie en de formatie. Het eerste is in verval, het laatste schiet niet op.
[..]
Het ging me om een betere uitslag van de PVV, wie schiet daar wat mee op? PVV doet toch gewoon bewust niks met de zetels, behalve wat vrienden van Wilders salaris geven?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201442465
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het ging me om een betere uitslag van de PVV, wie schiet daar wat mee op? PVV doet toch gewoon bewust niks met de zetels, behalve wat vrienden van Wilders salaris geven?
Ze hoeven ook niks met hun zetels te doen, dat kunnen ze rustig aan gematigd rechtse partijen overlaten die met hun eigen standpunten opschuiven.
pi_201442477
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze hoeven ook niks met hun zetels te doen, dat kunnen ze rustig aan gematigd rechtse partijen overlaten die met hun eigen standpunten opschuiven.
Ja, maar daar voor maakt het dan weer niet uit of de PVV 15 of 25 zetels heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 september 2021 @ 16:30:11 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201442508
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hopelijk de democratie en de formatie. Het eerste is in verval, het laatste schiet niet op.

Dit zijn van die lege teksten :') 'De democratie is in verval' dus misschien schiet de democratie er wat mee op om een PVV-fractie te hebben die net iets groter of net iets kleiner is dan die van nu? Wat is dat nou voor nepantwoord.
pi_201442625
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat eerste: en dan? 2/3/4/5 extra zakkenvullende schreeuwers in de Kamer? Op die verkozen leden na, wie schiet daar wat mee op?

En dat tweede ben ik het gewoon mee oneens. Er is juist eigenlijk nog niks gebeurd met de meest recente uitslag, laat ze daar eerst maar eens wat mee doen.
Wat vind je er eigenlijk van dat 1 van de grotere partijen stelselmatig wordt genegeerd en overgeslagen?
pi_201442654
quote:
Waarom? Rutte kan moreel verheven zijn taken neerleggen en vervolgens via de kamer 'leuk verder gaan'. Er verandert de facto precies niks
pi_201442674
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wat vind je er eigenlijk van dat 1 van de grotere partijen stelselmatig wordt genegeerd en overgeslagen?
Dat is een eigen keus. Ze hebben bewust allerlei standpunten die tegen de rechtstaat en zelfs de grondwet in gaan, gewoon om te voorkomen dat er een kans is dat ze misschien mee moeten onderhandelen en concessies moet doen. Ik juich dat dus toe, met zulke partijen moet je niet willen praten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 16:45:47 #71
408813 crew  trein2000
pi_201442710
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit zijn van die lege teksten :') 'De democratie is in verval' dus misschien schiet de democratie er wat mee op om een PVV-fractie te hebben die net iets groter of net iets kleiner is dan die van nu? Wat is dat nou voor nepantwoord.
Bij een democratie in verval denk ik eerder aan Erdogan of Orban of zo. Wat we in Nederland bij de hakken hebben is een verziekte (bestuurs)cultuur. Dat raakt weliswaar zeer aan de democratie, maar is toch echt wel iets anders. Met hele andere oplossingen ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 september 2021 @ 17:02:57 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201442912
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Qua peilingen levert het nu niets op maar ik herken sentiment wel. Ik heb zelf ook zoiets van; lukt het jullie niet dan gaan we opnieuw stemmen. Dat het wel klaar is; moe van partijen die hun belang boven landsbelang zetten.

Vertrouwen in Kaag en Hoekstra daalt ook flink. Dat zou wel schadelijk zijn voor hun.
Nieuwe verkiezingen gaan D66 en bovenal CDA heel erg pijn doen. D66 wegens het traditiegetrouw A zeggen en B doen, terwijl er ditmaal geen hele hordes nieuwe studenten bij zijn gekomen, en CDA wegens bekende redenen. Helaas zijn er nog te veel mensen vastgeroest aan de VVD en daar zal vast ook niets aan veranderen zo lang Rutte er nog zit, maar met een goede campagne van bijvoorbeeld JA21 kan die partij ook best wat verliezen. Het corona-effect speelt iig niet meer mee.

Er valt echt wel heel wat te verliezen voor alle drie de hoofdrolspelers, dat weten ze. En als Omtzigt wat bij elkaar weet te rapen, kan ook daar nog wat gerommel van komen. Laat maar komen dus :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201442942
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een eigen keus. Ze hebben bewust allerlei standpunten die tegen de rechtstaat en zelfs de grondwet in gaan, gewoon om te voorkomen dat er een kans is dat ze misschien mee moeten onderhandelen en concessies moet doen. Ik juich dat dus toe, met zulke partijen moet je niet willen praten.
Je gaat er dus vanuit dat Wilders dit bewust zo doet? Door hem niet uit te nodigen aan de formatietafel speel je hem dus in de kaart?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 17:05:55 ]
pi_201442992
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 16:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Waarom? Rutte kan moreel verheven zijn taken neerleggen en vervolgens via de kamer 'leuk verder gaan'. Er verandert de facto precies niks
Als er een nieuwe premier komt die de rust terugbrengt in politiek Den Haag, dan heeft Rutte tijdens de volgende verkiezingen een probleem.
  maandag 20 september 2021 @ 17:15:24 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443053
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 15:40 schreef VoMy het volgende:
Wat is nou het idee van al die PVV'ers die nieuwe verkiezingen willen? Weer je stembiljet verbranden met een stem op Geert die dan plechtig belooft om 4 jaar keihard oppositie te voeren? Daar heb je toch geen nieuwe verkiezingen voor nodig?
Populistische partijen drijven nu eenmaal op zendtijd, niet op daadwerkelijk beleids- of Kamerwerk. Geert zit daar echt niet om dingen voor zijn achterban voor elkaar te krijgen, maar om een heleboel stemming en kabaal te maken en dat lukt nog beter in een verkiezingscampagne. Het slechtste wat Wilders, Baudet, Marijnissen c.s. kan overkomen is een stabiel kabinet met veel draagvlak. Dan heb je niks om tegenaan te schoppen en ben je vier jaar nauwelijks in beeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443082
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als er een nieuwe premier komt die de rust terugbrengt in politiek Den Haag, dan heeft Rutte tijdens de volgende verkiezingen een probleem.
Je slaat een stapje over. Namelijk het formatieproces.

De nieuwe premier zal rust brengen. Daarna volgt kabinet Rutte/Kaag. Daarna pas verkiezingen.
  maandag 20 september 2021 @ 17:17:56 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443083
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je gaat er dus vanuit dat Wilders dit bewust zo doet?
Niet dat je mij adresseert, maar ik denk in elk geval van wel.
quote:
Door hem niet uit te nodigen aan de formatietafel speel je hem dus in de kaart?
Het maakt weinig uit. Je kunt hem uitnodigen, dan ga je twee weken praten, laat Wilders de handel ploffen op een of ander onuitvoerbaar punt en geeft ie jou alsnog de schuld. Om je die twee weken te besparen kun je die fase net zo geod overslaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443112
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet dat je mij adresseert, maar ik denk in elk geval van wel.
[..]
Het maakt weinig uit. Je kunt hem uitnodigen, dan ga je twee weken praten, laat Wilders de handel ploffen op een of ander onuitvoerbaar punt en geeft ie jou alsnog de schuld. Om je die twee weken te besparen kun je die fase net zo geod overslaan.
Jawel, maar dit weet je nooit zeker. Juist door het proces wel te doorlopen kan democratie alleen maar winnen:
Of Wilders past zich aan en toont zich een regeringsparij
Of Wilders blaast de boel op maar heb je wel de democratisch logische stappen gezet.

Uiteraard probeert Wilders in dat tweede geval de zwarte piet in de ander zijn schoenen te schuiven. Maar dat doen PvdA, GL en CU niet anders op t moment. Dus waarom dat erg is snap ik niet
  maandag 20 september 2021 @ 17:27:42 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443181
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Jawel, maar dit weet je nooit zeker. Juist door het proces wel te doorlopen kan democratie alleen maar winnen:
Of Wilders past zich aan en toont zich een regeringsparij
Of Wilders blaast de boel op maar heb je wel de democratisch logische stappen gezet.

Uiteraard probeert Wilders in dat tweede geval de zwarte piet in de ander zijn schoenen te schuiven. Maar dat doen PvdA, GL en CU niet anders op t moment. Dus waarom dat erg is snap ik niet
Je weet het inderdaad nooit helemaal zeker, maar op basis van het recente verleden kun je de kans wel inschatten als héél groot. Zeker omdat Wilders zichzelf dus bewust buitenspel zet door allerlei onmogelijke voorstellen, hij parkeert zichzelf bewust aan de zijlijn. Daar staat hij het liefste, want dan kan hij de hele dag roepen dat hij van de andere partijen niet mee in de zandbak mag spelen, en dat is zijn voltallige achterban dan met hem eens.

Democratisch gezien heb je helemaal gelijk - wat mij betreft zou het vooral zo moeten zijn dat geen enkele partij andere partijen uitsluit - of dat nu de PVV of de SP is.

Misschien dat dit wel het moment is dat Rutte met Wilders, Eerdmans e.d. zou moeten gaan overleggen of er niet een kabinet te formeren is. Alle linksige opties zijn immers afgeserveerd. Kijk maar of die rechtse mannen iets willen, zou ik zeggen - ook al is het echt geen kabinet waar ik op zit te wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443195
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Je gaat er dus vanuit dat Wilders dit bewust zo doet? Door hem niet uit te nodigen aan de formatietafel speel je hem dus in de kaart?
Ja, ik denk dat hij niet eens wil onderhandelen. Door hem niet uit te nodigen heb je dus allebei je zin en voorkomen een tijd te verspillen (al klinkt dat in deze formatie wat gek, tijd verspillen lijkt nu haast het doel).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201443221
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Je gaat er dus vanuit dat Wilders dit bewust zo doet? Door hem niet uit te nodigen aan de formatietafel speel je hem dus in de kaart?
Wilders is 'controlled opposition' volgens de FvD wappies dus die zullen het helemaal logisch vinden dat hij niet aansluit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201443225
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Jawel, maar dit weet je nooit zeker. Juist door het proces wel te doorlopen kan democratie alleen maar winnen:
Of Wilders past zich aan en toont zich een regeringsparij
Dit is het programma van de PVV:

• De Nederlandse grens(bewaking) wordt in ere hersteld
• Niet de EU, maar Nederland is weer baas over eigen grenzen en eigen vreemdelingenbeleid
• Restrictief immigratiebeleid om nog meer overbevolking te voorkomen
• Migranten uit islamitische landen komen Nederland niet meer in
• Volledige asielstop en dus sluiting asielzoekerscentra
• De islam is geen godsdienst maar een totalitaire ideologie
• Verbod verspreiden islamitische ideologie (islamitische scholen, moskeeën, koran)
• Verbod op het dragen van hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de StatenGeneraal
• Bij dubbele nationaliteit geen stemrecht en geen politieke functies • Opzeggen van het gedateerde vluchtelingenverdrag
• Strafbaar stellen illegaliteit: illegalen vastzetten en uitzetten • Nooit meer generaal-pardonregelingen
• Vrijwillige remigratie wordt bevorderd
• Tijdelijke asielvergunningen van Syriërs worden ingetrokken
• Criminelen raken hun verblijfsvergunning kwijt of (in geval van een dubbele nationaliteit) hun Nederlanderschap
• Er komt een nieuw Ministerie van Immigratie, Remigratie en De-islamisering (IRD)


Al deze punten, op misschien het op normale wijze (bijvoorbeeld financieel) bevorderen van remigratie, zou hij volledig moeten laten vallen wegens gewoon niet mogelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201443247
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bij een democratie in verval denk ik eerder aan Erdogan of Orban of zo. Wat we in Nederland bij de hakken hebben is een verziekte (bestuurs)cultuur. Dat raakt weliswaar zeer aan de democratie, maar is toch echt wel iets anders. Met hele andere oplossingen ook.
Oww, het gaat veel dieper.
Onze politiek en dus democratie leidt aan betonrot en dient ingrijpend gerenoveerd te worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 17:35:55 #84
408813 crew  trein2000
pi_201443260
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Oww, het gaat veel dieper.
Onze politiek en dus democratie leidt aan betonrot en dient ingrijpend gerenoveerd te worden.
Ja ik heb die lezing wel gezien. Maar ik zie toch echt een cultuurprobleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 17:36:12 #85
408813 crew  trein2000
pi_201443262
twitter

Rondje van Hermans is klaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201443266
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Populistische partijen drijven nu eenmaal op zendtijd,
Alle partijen drijven op zendtijd.
pi_201443271
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Rondje van Hermans is klaar.
Partijpolitiek dus belangrijker dan het binnenhalen van belangrijke punten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201443281
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Alle partijen drijven op zendtijd.
Onzin. De meeste partijen drijven op idealen. Partijen als PVV niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 september 2021 @ 17:38:22 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201443282
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Alle partijen drijven op zendtijd.
Misschien moet je de rest van de post ook even lezen. Zo maar een tip.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201443286
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja ik heb die lezing wel gezien. Maar ik zie toch echt een cultuurprobleem.
Goed blijven kijken en je ziet het vanzelf. Onze politiek en daarmee democratie heeft grondig een reparatiebeurt nodig. Het afgelopen politiek halfjaar is daar een grote dramatische getuige van.
pi_201443293
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. De meeste partijen drijven op idealen. Partijen als PVV niet.
De bittere waarheid. Zonder zendtijd geen aandacht, zonder aandacht geen stemmen. Het is inherent aan een democratie.
En ook de PVV heeft idealen, dat die niet de onze zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2021 17:41:01 ]
pi_201443298
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien moet je de rest van de post ook even lezen. Zo maar een tip.
Als het al opent met een open deur die voor alle partijen opgaat lijkt me dat weinig zinvol.
pi_201443316
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Goed blijven kijken en je ziet het vanzelf. Onze politiek en daarmee democratie heeft grondig een reparatiebeurt nodig. Het afgelopen politiek halfjaar is daar een grote dramatische getuige van.
Dat valt wel mee, dingen als de klimaatwet en het pensioenakkoord werden vrij soepel ingevoerd, toen werd Rutte III zelfs nog een zeer effectief kabinet genoemd. Dat is eigenlijk ingestort toen ze bij het CDA messen rond gingen strooien om zoveel mogelijk ruggen te raken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201443345
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De bittere waarheid. Zonder zendtijd geen aandacht, zonder aandacht geen stemmen. Het is inherent aan een democratie.
En ook de PVV heeft idealen, dat die niet de onze zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Ik zie een SGP en een PvdD bijvoorbeeld niet drijven op zendtijd. Volt kreeg geen eens zendtijd en kwam toch in het parlement. Ik weet ook zeker dat mijn partij CU het niet voor zendtijd en aandacht doet. Als jij dat wel denkt over het CDA snap ik niet dat je dat gaat belonen met een stem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 september 2021 @ 17:44:52 #95
408813 crew  trein2000
pi_201443352
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Goed blijven kijken en je ziet het vanzelf. Onze politiek en daarmee democratie heeft grondig een reparatiebeurt nodig. Het afgelopen politiek halfjaar is daar een grote dramatische getuige van.
De politieke cultuur heeft zeker een opknapbeurt nodig. Maar daar zit wel de sleutel.

Zullen we eens beginnen bij partijen waar ze denken dat het na X termijnen afvoeren van een Kamerlid goed is? Omdat ze dan te kritisch worden.
Of het verstrekken van informatie waar om gevraagd wordt zonder traineren. Of het mensen gunnen om een fout te maken.

Allemaal dingen die grotendeels cultuur zijn…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 20 september 2021 @ 17:47:03 #96
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201443368
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Partijpolitiek dus belangrijker dan het binnenhalen van belangrijke punten...
Nou ja, ligt er een beetje aan hoe je ernaar kijkt natuurlijk. Het kan zijn dat PvdA en GL denken dat ze met deze harde opstelling nu uiteindelijk toch weer aan mogen schuiven bij kabinetsonderhandeling of dat ze meer invloed krijgen op het komende minderheidskabinet. Waarbij ze dan denken de komende jaren meer binnen te kunnen halen dan door nu heel gewillig aan te schuiven en een paar kruimels toegeworpen te krijgen. Daarmee kan het zo zijn dat ze op langere termijn juist meer belangrijke punten binnen kunnen halen.

Niet dat ik denk dat het zo gaat eindigen, maar het zijn natuurlijk overwegingen die verder gaan dan alleen puur partijpolitiek.
pi_201443385
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie een SGP en een PvdD bijvoorbeeld niet drijven op zendtijd. Volt kreeg geen eens zendtijd en kwam toch in het parlement. Ik weet ook zeker dat mijn partij CU het niet voor zendtijd en aandacht doet. Als jij dat wel denkt over het CDA snap ik niet dat je dat gaat belonen met een stem.
Ga eens in het bestuur bij je lokale CU afdeling en ga eens opschrijven wat je lokale CU raadsleden (en wethouders) doen om zendtijd te krijgen op lokale tv, in het lokale krantje, bij lokale ondernemers enzovoort enzoverder. Laten we niet naïef doen, elke partij drijft op zendtijd. Het CDA, jouw CU, de SGP en ook de PvdD. Dat die zendtijd binnen of buiten jouw bubbel is doet daar niets aan af.
pi_201443429
Voor de SGP maakt het niet heel veel uit gok ik. Die hebben toch zo’n beetje altijd 2 óf 3 zetels? :+
pi_201443437
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ga eens in het bestuur bij je lokale CU afdeling en ga eens opschrijven wat je lokale CU raadsleden (en wethouders) doen om zendtijd te krijgen op lokale tv, in het lokale krantje, bij lokale ondernemers enzovoort enzoverder. Laten we niet naïef doen, elke partij drijft op zendtijd. Het CDA, jouw CU, de SGP en ook de PvdD. Dat die zendtijd binnen of buiten jouw bubbel is doet daar niets aan af.
En dit is dus gewoon niet waar. Een goede politieke partij maakt politieke plannen en krijgt daarvoor dan aandacht, een populistische partij schreeuwt onzin om aandacht te krijgen. Het verschil is het doel: het doel van een goede partij is niet de aandacht maar het ideaal, het doel van een partij als PVV is de aandacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201443466
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dit is dus gewoon niet waar. Een goede politieke partij maakt politieke plannen en krijgt daarvoor dan aandacht,
Dus zendtijd. Zonder zendtijd geen gunstige verkiezingen.
Het ging erom dat (populistische) partijen drijven op zendtijd. Je mag gerust blijven ontkennen hoor, maar ga het eens in de praktijk meemaken bij je lokale CU afdeling zou ik zeggen. Verder spendeer ik er geen tijd meer aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')