abonnement Unibet Coolblue
pi_201432677
quote:
Vijf Joodse organisaties willen dat Tweede Kamerfracties zich expliciet uitspreken tegen het gebruik van Holocaustvergelijkingen in het coronadebat. Ze hebben een brief gestuurd naar alle politieke partijen in het parlement, schrijft het Nieuw Israëlietisch Weekblad, dat zelf een van de ondertekenaars is. Ook het Centraal Joods Overleg (CJO), het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), het Nederlands Auschwitz Comité en het Nationaal Holocaustmuseum hebben de brief ondertekend.

Tijdens demonstraties tegen coronamaatregelen worden regelmatig Jodensterren gedragen door demonstranten. Daarmee willen ze aangeven dat ongevaccineerde Nederlanders nu op een zelfde manier behandeld worden als Joden in de Tweede Wereldoorlog. Veel politici, zoals de Amsterdamse burgemeester Halsema, en organisaties als het CIDI, hebben zich daar fel over uitgelaten.

De vijf Joodse organisaties constateren in hun brief dat dergelijke vergelijkingen ook in de Tweede Kamer worden gemaakt. Kamerleden van Forum voor Democratie (FVD) hebben de afgelopen tijd vergelijking met de Jodenvervolging gemaakt, maar FVD wordt in de brief niet expliciet genoemd. Wel staat er in de brief dat politici een voorbeeldfunctie hebben: "Wij verzoeken u met klem uw verantwoordelijkheid te nemen."
Debat

FVD-Kamerlid Gideon van Meijeren zei in een debat op 9 september dat de invoering van het coronatoegangsbewijs betekent dat het "voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog zo is dat mensen aan de hand van een pasje moeten bewijzen dat ze wel of niet toegang krijgen tot het sociaal-maatschappelijk leven". Van Meijeren werd op z'n vingers getikt door Kamervoorzitter Vera Bergkamp en uiteindelijk werd de microfoon van Van Meijeren uitgezet.

Ook Van Meijerens partijgenoot Pepijn van Houwelingen maakte in de Kamer een Holocaustvergelijking. In een debat eind april over een quarantaineplicht na terugkomst van een reis zei Van Houwelingen over de opmerking dat je niet op reis hoeft: "Zo ver hoeven we niet in de geschiedenis terug om het gevoel van een bepaalde bevolkingsgroep terug te halen van 'je hoeft toch niet op een bankje in het park te zitten'." Een verwijzing naar het nazi-besluit om Joden in 1941 de toegang tot parken te verbieden.

FVD-partijleider Thierry Baudet heeft ook meerdere keren vergelijkingen gemaakt met de Jodenvervolging.
Lessen trekken

In de brief stellen de Joodse organisaties dat vergelijkingen met de Holocaust "niet alleen buitengewoon kwetsend [zijn], ook worden de lessen die uit die zwartste periode van de twintigste eeuw moeten worden getrokken, hierdoor inflatoir."

De vergelijking gaat volledig mank, schrijven de organisaties: "Wij benadrukken alleen al het feit dat mensen die in alle vrijheid een keuze maken zich niet te laten vaccineren, worden vergeleken met bevolkingsgroepen die destijds helemaal geen keuze hadden. Zij werden vermoord. Enkel en alleen om wie ze waren."
https://nos.nl/artikel/23(...)-holocaust-en-corona

Sinds Thierry in de artikel genoemd word plaats ik ook meteen zijn tweet

twitter


Als je een beetje tussen de regels door leest is het prima om de vergelijking met de jaren 30 te maken . Mits je de juiste ideologie aanhangend anders is het walgelijk De progressievelingen doen niets anders

Zelfs word ik moe van de krokodillentranen zodra je parallellen ziet met een bepaald periode uit het verleden . Wat ze eigenlijk bedoelen , wij hebben het alleenrecht om die periode erbij te halen , wanneer iemand anders het doet is het walgelijk en ongepast

Dat niet alleen maar wij gaan dicteren wat je wel en niet mag zeggen en denken, ik weiger hieraan mee te doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 19-09-2021 21:31:10 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 september 2021 @ 21:28:43 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201432716
Als je het als vanaf een donker zolderkamertje roepend sufkutje op Facebook hebt over 'apartheidspas', ok, het zal je niveau wel zijn, maar een politicus die dat soort door simpele zielen gebezigde termen gebruikt.....dan ben je wel écht af _O-

Nou was hij dat uiteraard al, maar goed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201432743
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:33:14 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201432790
Onze huis-antisemiet Boo heeft weer een brainfart.

Boeiend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201432796
Alle partijen + kamer voorzitter hadden zich er toch al tegen uitgesproken in het debat?
  zondag 19 september 2021 @ 21:33:50 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201432801
Ik krijg hier ook altijd een vreemde smaak van in mijn mond. Alsof het patent op oorlogsleed alleen ligt bij joden en Amsterdam.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:37:17 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201432855
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:33 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg hier ook altijd een vreemde smaak van in mijn mond. Alsof het patent op oorlogsleed alleen ligt bij joden en Amsterdam.
Ik krijg vooral een vreemde smaak in de mond van wappies met het historisch besef van een kapotte druif die met Holocaust-vergelijkingen komen. Al dan niet, uiteraard, gepaard gaande met het standaard antisemitisme dat het altijd goed doet in die hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201432897
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik krijg vooral een vreemde smaak in de mond van wappies met het historisch besef van een kapotte druif die met Holocaust-vergelijkingen komen. Al dan niet, uiteraard, gepaard gaande met het standaard antisemitisme dat het altijd goed doet in die hoek.
Dat klopt volgens mij niet helemaal, het gaat je, volgens mij, sec om het verschil tussen aangeboren eigenschappen en keuzes.
Wellicht vergis ik me.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:42:10 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201432938
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt volgens mij niet helemaal, het gaat je sec om het verschil tussen aangeboren eigenschappen en keuzes.
Wellicht vergis ik me.
Leg dat die lieden die komend weekend weer in gehuurde doktersjassen en leger-outfits (met jodensterren wellicht) lopen te blèren dat Rutte Hitler is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201432939
We moeten niet alleen om rouwen van alle slachtoffers blijven denken.. MAar ook naar de oorzaak kijken.
Hoe is godsnaam Hitler erin geslaagd om miljoenen Duitsers voor de gek houden en laten bewegen om foute dingen te uitvoeren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201432942
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:28 schreef heywoodu het volgende:
Als je het als vanaf een donker zolderkamertje roepend sufkutje op Facebook hebt over 'apartheidspas', ok, het zal je niveau wel zijn, maar een politicus die dat soort door simpele zielen gebezigde termen gebruikt.....dan ben je wel écht af _O-

Nou was hij dat uiteraard al, maar goed.
Dat die niet sterk is in zijn argumenten aan het volk over te brengen ben ik het helemaal mee eens. Maar het ontkennen dat er overeenkomsten zijn met begin jaren 30 is vrij absurd
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201432947
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:28 schreef heywoodu het volgende:
Als je het als vanaf een donker zolderkamertje roepend sufkutje op Facebook hebt over 'apartheidspas', ok, het zal je niveau wel zijn, maar een politicus die dat soort door simpele zielen gebezigde termen gebruikt.....dan ben je wel écht af _O-

Nou was hij dat uiteraard al, maar goed.
Geef het lekkere je eigen naam maar het is en blijft medische apartheid.
pi_201432948
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik krijg vooral een vreemde smaak in de mond van wappies met het historisch besef van een kapotte druif die met Holocaust-vergelijkingen komen. Al dan niet, uiteraard, gepaard gaande met het standaard antisemitisme dat het altijd goed doet in die hoek.
Precies, aangevoerd door hun opperleider Baudet. De wappies blijven me verbazen met hun schandalige vergelijking. Hoe dúrven ze! :(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:43:05 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201432949
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:42 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten niet alleen om rouwen van alle slachtoffers blijven denken.. MAar ook naar de oorzaak kijken.
Hoe is godsnaam Hitler erin geslaagd om miljoenen Duitsers voor de gek houden en laten bewegen om foute dingen te uitvoeren.
Daar had hij onder andere een pak 'm beet 2000 jarige antisemitische traditie voor tot zijn beschikking.

Maar goed, zoals ik al zei: historisch besef en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201432958
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Leg dat die lieden die komend weekend weer in gehuurde doktersjassen en leger-outfits (met jodensterren wellicht) lopen te blèren dat Rutte Hitler is.
Euh nee, sorry.
Lijkt me bij voorbaat verspilde moeite.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:45:46 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201432981
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Euh nee, sorry.
Lijkt me bij voorbaat verspilde moeite.
Het gros van dat 'wij zijn de nieuwe Joden'-volk heeft nog nooit van Treblinka of Belzec gehoord.

Maar dat Rutte bezig is met 'Auswiets' 2.0, dat staat buiten kijf voor ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 19 september 2021 @ 21:53:05 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201433102
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik krijg vooral een vreemde smaak in de mond van wappies met het historisch besef van een kapotte druif die met Holocaust-vergelijkingen komen. Al dan niet, uiteraard, gepaard gaande met het standaard antisemitisme dat het altijd goed doet in die hoek.
Ik vind die vergelijkingen ook smakeloos en ongepast.
Dat sluit niet uit dat ik reacties soms ook niet passend vind of twijfelachtig.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:53:56 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433116
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:53 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik vind die vergelijkingen ook smakeloos en ongepast.
Dat sluit niet uit dat ik reacties soms ook niet passend vind of twijfelachtig.
Dat kan. Verder wel benieuwd waar het in hun schrijven uberhaupt over zaken als leed-patent en Amsterdam ging
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433127
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gros van dat 'wij zijn de nieuwe Joden'-volk heeft nog nooit van Treblinka of Belzec gehoord.

Maar dat Rutte bezig is met 'Auswiets' 2.0, dat staat buiten kijf voor ze.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat die lui weten, denken of willen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:55:02 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433134
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat die lui weten, denken of willen.
Afgaande op hun laatste mars van Selma naar Montgomery in Amsterdam, zij zelf ook niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 21:55:43 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433146
Holocaust tussen aanhalingstekens :') Wat een achterlijke mongool is Thierry toch ook. Beter komt er morgen een aangifte tegen hem ivm het ontkennen van de Holocaust
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 september 2021 @ 21:57:17 #22
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_201433170
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 21:55 schreef Starhopper het volgende:
Holocaust tussen aanhalingstekens :') Wat een achterlijke mongool is Thierry toch ook. Beter komt er morgen een aangifte tegen hem ivm het ontkennen van de Holocaust
Waarom ben je boos?
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 22:00:19 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201433230
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:42 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat die niet sterk is in zijn argumenten aan het volk over te brengen ben ik het helemaal mee eens. Maar het ontkennen dat er overeenkomsten zijn met begin jaren 30 is vrij absurd
Nee, dat is totaal niet absurd, absurd is dergelijke vergelijkinven trekken. En dan is absurd nog een heel net euphemisme.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:01:29 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433254
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:57 schreef Printerkabel het volgende:

[..]
Waarom ben je boos?
Vraag het de feesboekmaffia die komend weekend weer een verkleedpartijtje gaat houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 september 2021 @ 22:01:37 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201433256
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 21:55 schreef Starhopper het volgende:
Holocaust tussen aanhalingstekens :') Wat een achterlijke mongool is Thierry toch ook. Beter komt er morgen een aangifte tegen hem ivm het ontkennen van de Holocaust
Baudet mag een sukkel eerste klas zijn, ik denk dat hij met de aanhalingstekens niet bedoelde dat hij twijfelde over de Holocaust :+

Meer dat mensen zeggen 'je vergelijkt het met de Holocaust!', terwijl hij het vergeleek met de jaren ervoor ipv de Holocaust zelf. Zoiets.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:02:38 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433273
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Baudet mag een sukkel eerste klas zijn, ik denk dat hij met de aanhalingstekens niet bedoelde dat hij twijfelde over de Holocaust :+

Meer dat mensen zeggen 'je vergelijkt het met de Holocaust!', terwijl hij het vergeleek met de jaren ervoor ipv de Holocaust zelf. Zoiets.
Nog steeds een achterlijke vergelijking, natuurlijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 september 2021 @ 22:03:19 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201433287
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog steeds een achterlijke vergelijking, natuurlijk
Oh dat staat buiten kijf :D

Ging me er meer om dat we nou ook weer niet moeten doen alsof Baudet hier zelf de Holocaust aan het ontkennen is, laten we wel eerlijk zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201433328
Mensen die de coronamaatregelen vergelijken met de holocaust zouden eens een bezoekje moeten brengen aan Auschwitz. Kijk voor de grap eerst 'The boy in the striped pyjamas' en lees het boek 'Ik ontsnapte uit Auschwitz' van Rudolf Vrba. Wellicht dat er dan wat historisch besef groeit.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:05:40 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433336
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh dat staat buiten kijf :D

Ging me er meer om dat we nou ook weer niet moeten doen alsof Baudet hier zelf de Holocaust aan het ontkennen is, laten we wel eerlijk zijn.
Dat doet hij dus wel. Het kan prima zonder aanhalingstekens.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201433351
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar had hij onder andere een pak 'm beet 2000 jarige antisemitische traditie voor tot zijn beschikking.

Maar goed, zoals ik al zei: historisch besef en zo.
Dat is wel een beetje een probleem, door de Holocaust gaan veel mensen daaraan voorbij.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201433364
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet absurd, absurd is dergelijke vergelijkinven trekken. En dan is absurd nog een heel net euphemisme.
Voordat hierop inga , hoe zit het met je historische besef over die beruchte periode ? En dan ben ik het niet over de periode 40-45 maar vanaf 1933 voorwaarts. Toen de Oostenrijkse schilder aan de macht kwam zeg maar
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201433398
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is totaal niet absurd, absurd is dergelijke vergelijkinven trekken. En dan is absurd nog een heel net euphemisme.
Dit is een Nederlandstalig forum.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201433452
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voordat hierop inga , hoe zit het met je historische besef over die beruchte periode ? En dan ben ik het niet over de periode 40-45 maar vanaf 1933 voorwaarts. Toen de Oostenrijkse schilder aan de macht kwam zeg maar
Heb je het over communisten?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:11:43 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433465
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 september 2021 @ 22:13:05 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201433479
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kan. Verder wel benieuwd waar het in hun schrijven uberhaupt over zaken als leed-patent en Amsterdam ging
Omdat ik de reacties vanuit die hoek nogal selectief vind. Het is hakken op een clown bij FvD die nooit enige macht in Nederland zal hebben. Het is allemaal van dat margegelul. Dat is wat ik hypocriet vind. Ze kijken niet verder. Alsof daar echt het gevaar zit.

Het is ook niet de schuld van CJO of Amsterdam dat elke scheet die ze laten gelijk nieuws is. Maar het is wel gelijk landelijk nieuws. De wereld is groter dan dat.
pi_201433553
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Heb je het over communisten?
Heb het over de periode dat de nationaal socialisten democratisch werden verkozen . Het is niet zo dat ze meteen begonnen met het uitmoorden van een bepaalde groep mensen

Er ging heel wat aan vooraf. Iets wat de gros van de user hier niet weet of weigert in te zien
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:18:39 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433576
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb het over de periode dat de nationaal socialisten democratisch werden verkozen . Het is niet zo dat ze meteen begonnen met het uitmoorden van een bepaalde groep mensen

Er ging heel wat aan vooraf.
Iets wat de gros van de user hier niet weet of weigert in te zien
Precies.

Die 2000-jarige antisemitische traditie. Net ook al even genoemd. Iets wat het gros van de users hier niet weet of weigert in te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433605
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:33 schreef Yurithemaster het volgende:
Alle partijen + kamer voorzitter hadden zich er toch al tegen uitgesproken in het debat?
Ze hebben hem verteld dat die de vergelijking niet meer moest maken uiteraard gepaard met heel wat moral outrage
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201433613
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb het over de periode dat de nationaal socialisten democratisch werden verkozen . Het is niet zo dat ze meteen begonnen met het uitmoorden van een bepaalde groep mensen

Er ging heel wat aan vooraf. Iets wat de gros van de user hier niet weet of weigert in te zien
Dat weet ik wel, maar Joods zijn was geen keuze.
De Duitse Joden waren voor het grootste gedeelte vergaand geïntegreerd.
Daar ging het de Nazi's echter niet om.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:21:43 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433641
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb het over de periode dat de nationaal socialisten democratisch werden verkozen . Het is niet zo dat ze meteen begonnen met het uitmoorden van een bepaalde groep mensen

Er ging heel wat aan vooraf. Iets wat de gros van de user hier niet weet of weigert in te zien
Hij is niet democratisch gekozen. Zo'n 38% van de Duitsers heeft op hem gekozen. Door druk uit te oefenen op de Rijkspresident is Hitler Rijkskanselier gemaakt en heeft hij vervolgens in deze positie stap voor stap de Rijksdag buitenspel gezet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201433643
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Heb je het over communisten?
Nee hoe bepaalde bvolkingsgroepen gestigmatiseerd werden, net zo lang tot een holocaust de oplossing was om wat problemen op te lossen.

Over historisch besef gesproken.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:22:28 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433654
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:21 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee hoe bepaalde bvolkingsgroepen gestigmatiseerd werden, net zo lang tot een holocaust de oplossing was om wat problemen op te lossen.

Over historisch besef gesproken.
Mijn hemel...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433662
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel...

:')
Ja ? Joden werden gelijk gedeporteerd ?

Nee die kregen de schuld van alle ellende, net zoals niet gevaccineerden nu ook gestigmatiseerd worden.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:24:00 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433685
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:23 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ? Joden werden gelijk gedeporteerd ?

Nee die kregen de schuld van alle ellende, net zoals niet gevaccineerden nu ook gestigmatiseerd worden.
Is goed, macca. :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433706
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:21 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee hoe bepaalde bvolkingsgroepen gestigmatiseerd werden, net zo lang tot een holocaust de oplossing was om wat problemen op te lossen.

Over historisch besef gesproken.
Dat weet ik wel, maar Joods zijn was geen keuze.
De Duitse Joden waren voor het grootste gedeelte vergaand geïntegreerd.
Daar ging het de Nazi's echter niet om.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201433714
Die Gideon zou nog de grootste NSB'er zijn tijdens de oorlog. Echt zo'n achterbaks mannetje.
pi_201433720
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat weet ik wel, maar Joods zijn was geen keuze.
De Duitse Joden waren voor het grootste gedeelte vergaand geïntegreerd.
Daar ging het de Nazi's echter niet om.
Nee klopt, maar wat is je punt ?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:26:50 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433733
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat weet ik wel, maar Joods zijn was geen keuze.
De Duitse Joden waren voor het grootste gedeelte vergaand geïntegreerd.
Daar ging het de Nazi's echter niet om.
Google eens op kristalnacht zou ik zeggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:27:33 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433741
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:25 schreef Gehrman het volgende:
Die Gideon zou nog de grootste NSB'er zijn tijdens de oorlog. Echt zo'n achterbaks mannetje.
En Van Houwelingen met zijn bewondering voor het 3e rijk. Walgelijke figuren bij FvD
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 september 2021 @ 22:28:41 #50
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201433760
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog steeds een achterlijke vergelijking, natuurlijk
Dat kan je vinden maar er is verder niets mis mee. Totaal geen reden, voor wie dan ook, om geschokt te gaan doen. Gideon van Meijeren heeft groot gelijk dat hij zich geen zak aantrekt van die komedianten
pi_201433800
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:26 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee klopt, maar wat is je punt ?
Kritiek op een keuze is totaal anders dan kritiek op iets waar mensen niets aan kunnen doen.

Ik ben niet gevaccineerd, en ik word regelmatig doodmoe van de eindeloze stroom dingen die ik zogenaamd zou denken.
Maar dat is gewoon iets totaal anders, dan dat ik bekritiseerd zou worden vanwege bv mijn huidskleur, mijn geslacht, of dat ik Nederlander ben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:30:54 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201433802
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat kan je vinden maar er is verder niets mis mee. Totaal geen reden, voor wie dan ook, om geschokt te gaan doen
Het bagatelliseren van de behandeling van joden in WOII vind ik nogal schokkend. En dat moeten we niet normaal maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:30:58 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433806
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat kan je vinden maar er is verder niets mis mee. Totaal geen reden, voor wie dan ook, om geschokt te gaan doen
Historisch gezien is er van alles mis mee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433854
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 22:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij is niet democratisch gekozen. Zo'n 38% van de Duitsers heeft op hem gekozen. Door druk uit te oefenen op de Rijkspresident is Hitler Rijkskanselier gemaakt en heeft hij vervolgens in deze positie stap voor stap de Rijksdag buitenspel gezet.
Hij is wel democratisch gekozen, op Rutte stemt toch ook geen meerderheid ?
Veel zakenlieden wilden Hitler juist wel als kanselier, de druk was op andere politici om dat mogelijk te maken. want Von Hindenberg wilde dat eerst niet.
  zondag 19 september 2021 @ 22:33:59 #55
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201433867
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 22:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het bagatelliseren van de behandeling van joden in WOII vind ik nogal schokkend. En dat moeten we niet normaal maken.
Van Meijeren heeft het niet over wo2 gehad dus je kan stoppen met geschokt zijn
pi_201433880
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Historisch gezien is er van alles mis mee.
Waar wil jij de vergelijkiing dan mee maken ? Het feit is dat er nu ook bepaalde bevolkingsgroepen worden uitgesloten en dat die ook de schuld krijgen van evt maatregelen, ziekenhuisopnames en aantal besmettingen.

Vandaar de coronapas.
pi_201433895
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat weet ik wel, maar Joods zijn was geen keuze.
De Duitse Joden waren voor het grootste gedeelte vergaand geïntegreerd.
Daar ging het de Nazi's echter niet om.
Daar gaat het idd niet om maar hoe kreeg Adolf het voor elkaar om een groep dusdanig te stimatiseren , dat ze later tot zulke gruwelijkheden in staat waren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:36:47 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433908
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]
Waar wil jij de vergelijkiing dan mee maken ? Het feit is dat er nu ook bepaalde bevolkingsgroepen worden uitgesloten en dat die ook de schuld krijgen van evt maatregelen, ziekenhuisopnames en aantal besmettingen.

Vandaar de coronapas.
In ieder geval niet met een op basis van onveranderlijke eigenschappen van mensen ingezette genocide, om maar wat te noemen.

Kniesoor die daar verder op let.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433919
De Joden hadden ook geen keus, maar niet gevaccineerden hebben ook de vrijheid om vaccinatie te weigeren.
En ja dat mogen ze onder voorwaarden dat je thuis kan blijven zitten straks.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:37:36 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433928
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Daar gaat het idd niet om maar hoe kreeg Adolf het voor elkaar om een groep dusdanig te stimatiseren , dat ze later tot zulke gruwelijkheden in staat waren
Ja, hoi... derde keer.

Vanwege een 2000-jarige antisemitische traditie.

Ik snap dat je dat niet graag wil horen verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:38:15 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433940
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:37 schreef macca728 het volgende:
De Joden hadden ook geen keus, maar niet gevaccineerden hebben ook de vrijheid om vaccinatie te weigeren.
En ja dat mogen ze onder voorwaarden dat je thuis kan blijven zitten straks.
Thuis zitten of door je nek geschoten worden c.q. levend verbrand c.q. vergast...

Ineens zie ik de overlap. Wimpie Engel, sign me up en regel een doktersjas voor me, ik ben er bij op de Dam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433947
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, hoi... derde keer.

Vanwege een 2000-jarige antisemitische traditie.

Ik snap dat je dat niet graag wil horen verder.
Nee vanwege porpaganda en misdaden plegen en die in de schoenen van Joden schuiven.
pi_201433951
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:34 schreef macca728 het volgende:

[..]
Waar wil jij de vergelijkiing dan mee maken ? Het feit is dat er nu ook bepaalde bevolkingsgroepen worden uitgesloten en dat die ook de schuld krijgen van evt maatregelen, ziekenhuisopnames en aantal besmettingen.

Vandaar de coronapas.
Als ik het nieuws moet geloven en alle wereldlijders zijn met blijkbaar met elkaar eens , is het een pandemie van de ongevaccineerden

Mocht het aantal doden deze winter flink stijgen dan hoe ik mijn hart vast wat er met de ongewenste ''ongedierte'' gaat gebeuren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 19 september 2021 @ 22:39:06 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201433952
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Historisch gezien is er van alles mis mee.
Dat was niet waar de schoen wrong voor het stelletje clowns in de tk
Ik ben gevaccineerd maar wens toch ook echt niet mee te doen aan die poppenkast om bewijs daarvoor te laten zien
pi_201433956
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Thuis zitten of door je nek geschoten worden c.q. levend verbrand c.q. vergast...

Ineens zie ik de overlap.
Ja lekker luisteren zit ook aan tafel, het gaat om de periode daarvoor.

En er zijn genoeg mensen (ook op dit forum) die openlijk zeggen dat deze mensen geen zorg meer mogen hebben.
  zondag 19 september 2021 @ 22:39:54 #66
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_201433969
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Daar gaat het idd niet om maar hoe kreeg Adolf het voor elkaar om een groep dusdanig te stimatiseren , dat ze later tot zulke gruwelijkheden in staat waren
Op dezelfde manier als dat een burgemeester een boa op weet te ruien dat hij boetes uitdeelt aan mensen die buiten taart eten. Moreel kompas uitschakelen o.i.d.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:40:09 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433972
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:38 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee vanwege porpaganda en misdaden plegen en die in de schoenen van Joden schuiven.
Ja, dat zeg ik, dat is dus iets wat al 2000 jaar aan de gang was. Heeft Hitler niet in 1933 bedacht, hoor.

Het magische woord van vandaag: historisch besef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433976
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, hoi... derde keer.

Vanwege een 2000-jarige antisemitische traditie.

Ik snap dat je dat niet graag wil horen verder.
Niet echt, probeer het anders nog een keer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:41:20 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201433992
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:39 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja lekker luisteren zit ook aan tafel, het gaat om de periode daarvoor.

En er zijn genoeg mensen (ook op dit forum) die openlijk zeggen dat deze mensen geen zorg meer mogen hebben.
Als het om die periode daarvoor ging zijn er medunkt wel andere historische vergelijkingen te treffen...

... en dan toch de Holocaust...

Echt, hou een ander voor de gek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201433996
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik, dat is dus iets wat al 2000 jaar aan de gang was. Heeft Hitler niet in 1933 bedacht, hoor.

Het magische woord van vandaag: historisch besef.
Oh vandaar dat de Joden al 2000 jaar in Duitsland zomaar worden doodsgeschoten en vergast.....
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:42:30 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201434009
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Van Meijeren heeft het niet over wo2 gehad dus je kan stoppen met geschokt zijn
Jawel. Ik heb het maar weer even opgezocht. Vanaf oa 15:15:


Er is meer maar daar ga ik niet naar zoeken in dit filmpje.
En na het kijken van dit filmpje ga ik nu even een potje kotsen en naar een leuke podcast luisteren. Doei
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:42:52 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434016
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 22:40 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Niet echt, probeer het anders nog een keer
Oh je wil het wel horen?

Mooi.

De Holocaust - en de periode ervoor - was de culminatie van een 2.000 jarige antisemitische haatcampagne ingezet eerst door christelijk Europa en sinds de 19e eeuw ook overgenomen door nationalisten en racialisten.

Mooi trouwens dat je nu al op de tweede pagina in ieder geval kleur bekent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:44:04 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434039
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:41 schreef macca728 het volgende:

[..]
Oh vandaar dat de Joden al 2000 jaar in Duitsland zomaar worden doodsgeschoten en vergast.....
Niet alleen in Duitsland hoor. Expulsies, ghetto-vorming, verbeurdverklaring van bezit, gedwongen bekering en uiteraard pogroms vonden eeuwen voor die Oostenrijkse snorremans op het toneel verscheen al plaats. Was geen uitvinding van Adolf.

Historisch besef, en zulks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434053
quote:
Ken onze Hans ver niet, maar zijn gedachten zijn minstens net zo fout als die Forum. Gekozen volksvertegenwoordigers verwijderen niet uit de Kamer. En wat wil je daarmee oplossen? Dan ettert het gewoon ondergrond en online verder?

Dat de vrijheid van meningsuiting van parlementariër buiten de Kamer niet absoluut is, hebben wij helaas gemerkt in het showproces tegen Wilders. In de Kamer zou ik het recht van de parlementariër om te zeggen wat hij wil graag beschermen.
pi_201434061
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen in Duitsland hoor. Expulsies, ghetto-vorming, verbeurdverklaring van bezit, gedwongen bekering en uiteraard pogroms vonden eeuwen voor die Oostenrijkse snorremans op het toneel verscheen al plaats. Was geen uitvinding van Adolf.

Historisch besef, en zulks.
Ja joh en hetzelfde voor zigeueners en andere allochtonen, maar dat is de discussie niet.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:45:58 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434076
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:45 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja joh en hetzelfde voor zigeueners en andere allochtonen, maar dat is de discussie niet.
Niet in die proporties, en zéker niet vanuit een religieuze ideologie.

Historisch besef, en dergelijke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434082
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet in die proporties, en zéker niet vanuit een religieuze ideologie.

Historisch besef, en dergelijke.
Je bedoelt en zulks.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:47:07 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434084
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als ik het nieuws moet geloven en alle wereldlijders zijn met blijkbaar met elkaar eens , is het een pandemie van de ongevaccineerden

Mocht het aantal doden deze winter flink stijgen dan hoe ik mijn hart vast wat er met de ongewenste ''ongedierte'' gaat gebeuren
Niets. We moeten banger zijn wat extremisten als jij allemaal in jullie kop halen.

Het precedent was er al, nietwaar... "Foto's maken voor later", scholen binnendringen en iedereen voor NSB'er en moordenaar uitmaken, en vandaag weer zo'n figuur dat wat zorgmedewerkers bedreigde.

Zou daar je focus eens op leggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434121
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh je wil het wel horen?

Mooi.

De Holocaust - en de periode ervoor - was de culminatie van een 2.000 jarige antisemitische haatcampagne ingezet eerst door christelijk Europa en sinds de 19e eeuw ook overgenomen door nationalisten en racialisten.

Mooi trouwens dat je nu al op de tweede pagina in ieder geval kleur bekent.
En hoe zag de propaganda campagne er toen uit , begin maar ergens rond 1933. Wat was de boodschap van de film die euwige juden ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 22:52:00 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434133
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En hoe zag de propaganda campagne er toen uit , begin maar ergens rond 1933. Wat was de boodschap van de film die euwige juden ?
Dat de Jood onherroepelijk, onveranderlijk, tot in de kern verrot was. 'Irredeemable'. Zat ook een klein beetje in de titel...

Die film eindigde ook niet met een oproep van Herr Hitler tot de Joden om zich tot Ariër te laten vaccineren.

Vertel ons nu eens hoe dat synchroniseert met de niet-gevaccineerde Nederlander.

Pak ik de popcorn. (En overgeef-emmer).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 22:52:33 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434140
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voordat hierop inga , hoe zit het met je historische besef over die beruchte periode ? En dan ben ik het niet over de periode 40-45 maar vanaf 1933 voorwaarts. Toen de Oostenrijkse schilder aan de macht kwam zeg maar
Behoorlijk goed, dank je. Maar als je lees tips nodig hebt voor die periode dan kan ik je wel wat literatuur aanraden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201434200
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Daar gaat het idd niet om maar hoe kreeg Adolf het voor elkaar om een groep dusdanig te stimatiseren , dat ze later tot zulke gruwelijkheden in staat waren
Het stigmatiseren ging niet om de keuzes die Joden maakten, maar om hun Joods zijn, iets waar ze niets aan konden veranderen.

Alhoewel mij ook allerlei overtuigingen in mijn schoenen worden geschoven die ik helemaal niet heb, is dat vanwege een keuze die ik maak, niet vanwege iets waar ik niets aan kan veranderen.

Daarnaast was/is de Jodenhaat natuurlijk allesbehalve een uitvinding van de Nazi's.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434284
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat de Jood onherroepelijk, onveranderlijk, tot in de kern verrot was. 'Irredeemable'. Zat ook een klein beetje in de titel...

Die film eindigde ook niet met een oproep van Herr Hitler tot de Joden om zich tot Ariër te laten vaccineren.

Vertel ons nu eens hoe dat synchroniseert met de niet-gevaccineerde Nederlander.

Pak ik de popcorn. (En overgeef-emmer).
Je kan het belachelijk maken (goh wie deed dat ook) maar het gaat om de vergelijking dat een bepaalde groep van de bevolking te maken krijgt met een soort straf , Jood zijn of niet laten vaccineren.

Ja dat laatste is een keuze maar was tot voor corona een grondrecht voor iedereen om die keuze te maken ZONDER GEVOLGEN VOOR DE REST VAN JE LEVEN.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:02:48 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434293
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Je kan het belachelijk maken (goh wie deed dat ook) maar het gaat om de vergelijking dat een bepaalde groep van de bevolking te maken krijgt met een soort straf , Jood zijn of niet laten vaccineren.

Ja dat laatste is een keuze
maar was tot voor corona een grondrecht voor iedereen om die keuze te maken ZONDER GEVOLGEN VOOR DE REST VAN JE LEVEN.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
Zo dan. Zijn we klaar.

Achterlijke vergelijking.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434296
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo dan. Zijn we klaar.

Achterlijke vergelijking.
Ja vind jij maar dat ik en anderen die vergelijking wel maken is ons recht.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:03:55 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434300
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:03 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja vind jij maar dat ik en anderen die vergelijking wel maken is ons recht.
Je eigen bed onderschijten is ook een goed recht. Dat het nogal ranzig is, zullen de meeste mensen beamen, maar niet verbieden. Dat ze wel over de stank klagen kun je ze verder niet euvel duiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434317
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:23 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ? Joden werden gelijk gedeporteerd ?

Nee die kregen de schuld van alle ellende, net zoals niet gevaccineerden nu ook gestigmatiseerd worden.
ach wat zielig... voor die covidverspreiders
pi_201434347
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat de Jood onherroepelijk, onveranderlijk, tot in de kern verrot was. 'Irredeemable'. Zat ook een klein beetje in de titel...

Die film eindigde ook niet met een oproep van Herr Hitler tot de Joden om zich tot Ariër te laten vaccineren.

Vertel ons nu eens hoe dat synchroniseert met de niet-gevaccineerde Nederlander.

Pak ik de popcorn. (En overgeef-emmer).
Als mijn geheugen me niet in de steek laat werden ze als ongedierte bestempelt , smerige ratten die geen medeleven verdienen . En alles wat er mis was in Duitsland toendertijd was terug te traceren tot die ene groep mensen . Zij waren de oorzaak van alle ellende , Duitsland was beter af zonder hen

Voordat ze vervoerd werden naar detentiekampen werden ze steeds meer beperkt niet alleen in het soort banen wat ze mochten uitoefenen maar ook welke plekken ze wel en niet mochten bezichtigen

Dit moet je toch wel een beetje bekend in de oren klinken :

''Jews were not allowed to visit theatres and cinemas, pubs or cafés, swimming pools, libraries and other sporting and entertainment facilities.''

https://www.holocaust.cz/(...)hetto-without-walls/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434351
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Je kan het belachelijk maken (goh wie deed dat ook) maar het gaat om de vergelijking dat een bepaalde groep van de bevolking te maken krijgt met een soort straf , Jood zijn of niet laten vaccineren.

Ja dat laatste is een keuze maar was tot voor corona een grondrecht voor iedereen om die keuze te maken ZONDER GEVOLGEN VOOR DE REST VAN JE LEVEN.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als je niet gevaccineerd bent kan je je toch gewoon laten testen? Dit gaat heus niet eeuwig duren. De keuze is niet “vaccineren of je gaat de gaskamer in”.
pi_201434380
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:08 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Als je niet gevaccineerd bent kan je je toch gewoon laten testen? Dit gaat heus niet eeuwig duren. De keuze is niet “vaccineren of je gaat de gaskamer in”.
Geen gaskamers nee , wel heb je in verschillende(westerse) laden al detentiekampen staan voor de ongevaccineerde ongedierte
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434383
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:08 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Als je niet gevaccineerd bent kan je je toch gewoon laten testen? Dit gaat heus niet eeuwig duren. De keuze is niet “vaccineren of je gaat de gaskamer in”.
Nee dat zeiden ze letterlijk ook zo in 1933, dit gaat heus niet eeuwig duren hoor, gewoon blijven en hopen dat hij weggaat.

Maar hij bleef en het duurde tot 1945 en werd steeds erger.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:12:18 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434390
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als mijn geheugen me niet in de steek laat werden ze als ongedierte bestempelt , smerige ratten die geen medeleven verdienen . En alles wat er mis was in Duitsland toendertijd was terug te traceren tot die ene groep mensen . Zij waren de oorzaak van alle ellende , Duitsland was beter af zonder hen

Voordat ze vervoerd werden naar detentiekampen werden ze steeds meer beperkt niet alleen in het soort banen wat ze mochten uitoefenen maar ook welke plekken ze wel en niet mochten bezichtigen

Dit moet je toch wel een beetje bekend in de oren klinken :

''Jews were not allowed to visit theatres and cinemas, pubs or cafés, swimming pools, libraries and other sporting and entertainment facilities.''

https://www.holocaust.cz/(...)hetto-without-walls/
Klopt, en die uitsluiting konden ze ook niet opheffen door even een prikje te halen en Jood-af te zijn.

Verder zijn de enigen die over ongevaccineerden spreken als ongedierte en smerige ratten de stemmen in je hoofd.

Maar je hebt dan ook een bepaald narratief overeind te houden, waarbij je wederom op schaamteloze wijze over wat Joodse lijken heen pist.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434398
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen gaskamers nee , wel heb je in verschillende(westerse) laden al detentiekampen staan voor de ongevaccineerde ongedierte
Zelfs in Duitsland en iedereen hier weet dat er al veel mensen zijn die ongevaccineerden willen opsluiten of zorg willen weigeren.

Zorg weigeren = mensen dood laten gaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:13:10 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201434399
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen gaskamers nee , wel heb je in verschillende(westerse) laden al detentiekampen staan voor de ongevaccineerde ongedierte
Onzin
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:14:47 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434420
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:13 schreef macca728 het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland en iedereen hier weet dat er al veel mensen zijn die ongevaccineerden willen opsluiten of zorg willen weigeren.

Zorg weigeren = mensen dood laten gaan.
Noem eens wat politici in Nederland die dit opperen?

Goeiedag zeg, wat een slachtofferrol... Prima hoor, maar laat de Holocaust buiten je sadomasochistische fantasieën.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434425
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens wat politici in Nederland die dit opperen?

Goeiedag zeg, wat een slachtofferrol... Prima hoor, maar laat de Holocaust buiten je sadomasochistische fantasieën.
Heb je last van je ogen ? Het gata om de periode daarvoor VOOR DE TIENDE KEER
pi_201434436
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:11 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee dat zeiden ze letterlijk ook zo in 1933, dit gaat heus niet eeuwig duren hoor, gewoon blijven en hopen dat hij weggaat.

Maar hij bleef en het duurde tot 1945 en werd steeds erger.
Wat ik bedoel met “het duurt niet eeuwig” is dat je je in de tussentijd prima kan laten testen als je ergens heen wil. Ik geloof niet dat er over een jaar nog op QR code’s gecontroleerd gaat worden.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:16:46 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434439
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]
Heb je last van je ogen ? Het gata om de periode daarvoor VOOR DE TIENDE KEER
Ja, en voor de tiende keer, waarom neem je uitgerekend die periode voor je debiele vergelijking?

Omdat de Holocaust eraan vastzit.

Emo-chantage of pover historisch besef. Of allebei.

Je bent geen slachtoffer. Je bent een fantast.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434443
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen gaskamers nee , wel heb je in verschillende(westerse) laden al detentiekampen staan voor de ongevaccineerde ongedierte
Bron?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434454
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:15 schreef macca728 het volgende:

[..]
Heb je last van je ogen ? Het gata om de periode daarvoor VOOR DE TIENDE KEER
Voor de eerste keer... Ook een gelijkstelling van nu 2021 covidverspreiders en de joden in Duitsland 1933-1940 is irritant, bizar slachtoffergedrag en het bagatelliseren wat er toen gebeurde met Joden.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:19:32 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434465
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Voor de eerste keer... Ook een gelijkstelling van nu 2021 covidverspreiders en de joden in Duitsland 1933-1940 is irritant, bizar slachtoffergedrag en het bagatelliseren wat er toen gebeurde met Joden.
Men wil zó graag zielig slachtoffer zijn...

Dat daarvoor de Holocaust moet worden misbruikt is irrelevant; narcisme in optima forma. Men is belangrijker dan historische gebeurtenissen, men is... Slachtoffer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:23:20 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434493
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:13 schreef macca728 het volgende:

[..]
Zelfs in Duitsland en iedereen hier weet dat er al veel mensen zijn die ongevaccineerden willen opsluiten of zorg willen weigeren.

Zorg weigeren = mensen dood laten gaan.
"Er zijn veel mensen"...

Top-bron, macca...

Er zijn ook "veel mensen" die alle k*t-Marokkanen buiten willen flikkeren. Of de vergrijzing willen oplossen door 'het virus uit te laten razen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434507
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Bron?
Sure

Duitsland

https://www.dw.com/en/cov(...)violators/a-56344226

Australië

twitter


En in Murcia zijn er al geluiden om de ongevaccineerden in fema camps te stoppen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434544
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Er zijn veel mensen"...

Top-bron, macca...

Er zijn ook "veel mensen" die alle k*t-Marokkanen buiten willen flikkeren. Of de vergrijzing willen oplossen door 'het virus uit te laten razen'.

https://eenvandaag.avrotr(...)vrienden-en-familie/

https://joop.bnnvara.nl/n(...)r-van-gevaccineerden
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:29:52 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201434552
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Sure

Duitsland

https://www.dw.com/en/cov(...)violators/a-56344226

Australië

[ twitter ]

En in Murcia zijn er al geluiden om de ongevaccineerden in fema camps te stoppen
Je weet dat dit was voor mensen die zich weigerden aan de quarantaine te houden? :') Een paar dagen quarantaine isnecht te vergelijken met de joden idd :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201434563
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:33 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg hier ook altijd een vreemde smaak van in mijn mond. Alsof het patent op oorlogsleed alleen ligt bij joden en Amsterdam.
Niet alleen dat, het patent op tweede wereldoorlog vergelijkingen ligt bij links. Want zij mogen rechtse politici wel gewoon nazi's noemen. Dat is dan blijkbaar niet erg ofzo.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:32:37 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434565
quote:
Ja, wat wil je nu zeggen? Dit zijn de harde bronnen die wijzen op de naderende dag dat de artsen van Nederland hun eed van Hippocrates vaarwel zeggen?

Serieus: zet die eierdop eens af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 23:33:03 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434567
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Sure

Duitsland

https://www.dw.com/en/cov(...)violators/a-56344226

Australië

[ twitter ]

En in Murcia zijn er al geluiden om de ongevaccineerden in fema camps te stoppen
Dat laatste is gewoon een verzinsel, natuurlijk. En als je bewust quarantaine schend dan staan daar in Nederland ook stevige boetes op.

En je bronnen laten nogal wat te wensen oved, het is, niet verrassend, BNW materiaal maar je toont nergens een verband aan met jodenvervolging en massamoord op Joden. Ook al niet verrassend.

PS: Murcia ligt in Spanje.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:33:30 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434572
"Er zijn geluiden"...

"Veel mensen"...

Dit is NWS, mensen, geen BNW.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434591
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt, en die uitsluiting konden ze ook niet opheffen door even een prikje te halen en Jood-af te zijn.
En ook al haal je je prikje dan kan je alsnog je vrijheden kwijtraken . In Israel zijn de al bezig met de 4e prik , de mensen die slechts twee dosis phizer hebben gehad maar weigeren meer boosters te nemen. Verliezen al hun vrijheden weer

Het idee dat je alleen een vaccine moet halen en je kan weer terug naar het oude leven in gewoon niet juist

Je doet je voor alsof je zo begaand bent met het lot van de Joodse volk maar blijft bewust blind voor het onrecht waarmee ze nu te maken hebben . Zegt veel over jouw als persoon
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:37:11 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434598
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En ook al haal je je prikje dan kan je alsnog je vrijheden kwijtraken . In Israel zijn de al bezig met de 4e prik , de mensen die slechts twee dosis phizer hebben gehad maar weigeren meer boosters te nemen. Verliezen al hun vrijheden weer

Het idee dat je alleen een vaccine moet halen en je kan weer terug naar het oude leven in gewoon niet juist

Je doet je voor alsof je zo begaand bent met het lot van de Joodse volk maar blijft bewust blind voor het onrecht waarmee ze nu te maken hebben . Zegt veel over jouw als persoon
Het zegt vooral dat ik historisch besef heb. Ik ben dan ook allereerst begaan met de historische feiten. Vakgebied e.d.

Verder heb ik ook niets over vaccinaties gezegd, dus ik neem aan dat het achterhoedegevecht thans is begonnen.

Moet verder toch wel tot wat cognitieve dissonantie geleid hebben, Ali, dat uitgerekend jij nu de Holocaust moet inzetten om je complotmeuk te onderbouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 19 september 2021 @ 23:38:10 #114
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201434604
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:31 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Niet alleen dat, het patent op tweede wereldoorlog vergelijkingen ligt bij links. Want zij mogen rechtse politici wel gewoon nazi's noemen. Dat is dan blijkbaar niet erg ofzo.
Ik heb dat er bewust niet bijgehaald, omdat het afleidt van het punt dat ik wilde maken.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:38:36 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201434608
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
En ook al haal je je prikje dan kan je alsnog je vrijheden kwijtraken . In Israel zijn de al bezig met de 4e prik , de mensen die slechts twee dosis phizer hebben gehad maar weigeren meer boosters te nemen. Verliezen al hun vrijheden weer

Het idee dat je alleen een vaccine moet halen en je kan weer terug naar het oude leven in gewoon niet juist

Je doet je voor alsof je zo begaand bent met het lot van de Joodse volk maar blijft bewust blind voor het onrecht waarmee ze nu te maken hebben . Zegt veel over jouw als persoon
Antivax kinderen zijn al jaaaaaren niet welkom op de kinderopvang. Als je op vakantie wil naar exotische landen moet je ook al jarenlang een prikje halen. Wat een onrecht zeg :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201434611
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:
fema camps
Alhoewel ik die kampen zonder meer een slecht plan vind, lijkt dat over quarantaine te gaan, niet over vernietiging.

Daarnaast levert een search naar de termen me een hele sloot websites vol complottheorieën op.
Gelukkig wordt mijn cache geleegd als ik mijn browser afsluit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434614
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:08 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als mijn geheugen me niet in de steek laat werden ze als ongedierte bestempelt , smerige ratten die geen medeleven verdienen . En alles wat er mis was in Duitsland toendertijd was terug te traceren tot die ene groep mensen . Zij waren de oorzaak van alle ellende , Duitsland was beter af zonder hen

Voordat ze vervoerd werden naar detentiekampen werden ze steeds meer beperkt niet alleen in het soort banen wat ze mochten uitoefenen maar ook welke plekken ze wel en niet mochten bezichtigen

Dit moet je toch wel een beetje bekend in de oren klinken :

''Jews were not allowed to visit theatres and cinemas, pubs or cafés, swimming pools, libraries and other sporting and entertainment facilities.''

https://www.holocaust.cz/(...)hetto-without-walls/
en wat konden joden doen om mee te participeren? ten tweede voor iedereen is het zelfde, je meot aan tonen beschermd te zijn, dit kan door vaccinatie of een bewijs van covid gehad te hebben of een bewijs van negatieve test. dus voor iedereen het zelfde, alleen zijn er al 3 verschillende mogelijkheden.

welke mogelijkheid hadden joden volgens jou?
pi_201434615
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 23:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je weet dat dit was voor mensen die zich weigerden aan de quarantaine te houden? :') Een paar dagen quarantaine isnecht te vergelijken met de joden idd :')
Het is voor onbepaalde tijd beste starhopper
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 zondag 19 september 2021 @ 23:40:29 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201434620
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 23:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is voor onbepaalde tijd beste starhopper
Dat was Jood-zijn voor Nazi's inderdaad.

Achterlijke vergelijking, aldus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201434632
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
en wat konden joden doen om mee te participeren? ten tweede voor iedereen is het zelfde, je meot aan tonen beschermd te zijn, dit kan door vaccinatie of een bewijs van covid gehad te hebben of een bewijs van negatieve test. dus voor iedereen het zelfde, alleen zijn er al 3 verschillende mogelijkheden.

welke mogelijkheid hadden joden volgens jou?
Precies dit. Als je niet wil vaccineren dan doe je dat lekker niet. Je kan je ook laten testen.
pi_201434643
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 23:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Antivax kinderen zijn al jaaaaaren niet welkom op de kinderopvang. Als je op vakantie wil naar exotische landen moet je ook al jarenlang een prikje halen. Wat een onrecht zeg :')
Dat is niet zo volgens mij. De kinderopvang maakte zich hier wel hard voor maar ze mochten kinderen zonder vaccinatie niet weigeren. Ze mochten het zelfs niet vragen en registreren volgens mij. Wat best achterlijk is want juist op een kinderopvang zijn veel kwetsbare babies die nog te jong zijn voor vaccinatie.
pi_201434680
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 23:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Antivax kinderen zijn al jaaaaaren niet welkom op de kinderopvang. Als je op vakantie wil naar exotische landen moet je ook al jarenlang een prikje halen. Wat een onrecht zeg :')
Ja en als die prik niet haalt mag je ook al jaarenlang gewoon naar festivals en bioscopen.....

Wat een rare vergelijking.
  zondag 19 september 2021 @ 23:49:11 #123
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434684
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was Jood-zijn voor Nazi's inderdaad.

Achterlijke vergelijking, aldus.
Hoop dat je gelijk hebt.
pi_201434693
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste is gewoon een verzinsel, natuurlijk. En als je bewust quarantaine schend dan staan daar in Nederland ook stevige boetes op.

En je bronnen laten nogal wat te wensen oved, het is, niet verrassend, BNW materiaal maar je toont nergens een verband aan met jodenvervolging en massamoord op Joden. Ook al niet verrassend.

PS: Murcia ligt in Spanje.
Je weet zelf hoe je een zoekmachine moet gebruiken of niet. als je de bron niet aanstaat ?

Net zoals de boosters en vaccinatiepaspoorten , apps iets meer dan een jaar terug pure bnw onzin waren . Verder waren er geen massamoorden in de jaren 30.

Slechts uitsluiting, discriminatie, verboden om bepaalde bannen te uitoefenen , je laten kenmerken zodat de overheid je kan identificeren , een avondklok, detentiekampen. steeds groter wordende overheid om het grote kwaad om te pakken

Buiten dat , GEEN ENKELE OVEREENKOMST MET DE JAREN 30
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434713
afpakken grondrechten

Inhuren influencers om maar vooral te zagen dat je je moet laten vaccineren want we moeten het samen doen (maar als je het niet doet, vette pech voor jou)
pi_201434727
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:52 schreef macca728 het volgende:
afpakken grondrechten

Inhuren influencers om maar vooral te zagen dat je je moet laten vaccineren want we moeten het samen doen (maar als je het niet doet, vette pech voor jou)
Welk grondrecht word je dan afgepakt?

En nogmaals, waarom niet testen?
  zondag 19 september 2021 @ 23:55:12 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201434730
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je weet zelf hoe je een zoekmachine moet gebruiken of niet. als je de bron niet aanstaat ?
Jij beweert iets en dan moeten anderen daar legitieme bronnen bij zoeken? Bijzonder.
pi_201434747
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zegt vooral dat ik historisch besef heb. Ik ben dan ook allereerst begaan met de historische feiten. Vakgebied e.d.

Verder heb ik ook niets over vaccinaties gezegd, dus ik neem aan dat het achterhoedegevecht thans is begonnen.

Moet verder toch wel tot wat cognitieve dissonantie geleid hebben, Ali, dat uitgerekend jij nu de Holocaust moet inzetten om je complotmeuk te onderbouwen.
Dat is met meest ironische van het verhaal, dat je compleet geen historische besef hebt

Dat je weet wat er is Buchenwalt, Treblinka en de rest van de dentiekampen gebeurt geloof ik meteen maar het traject wat daar vooraf is gegaan lijk je compleet vergeten te zijn

En het is veel te makkelijk om telkens weer de christenen de schuld te geven

Probeer het nog een keer .
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434753
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 23:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Jij beweert iets en dan moeten anderen daar legitieme bronnen bij zoeken? Bijzonder.
Geef bronnen waar de overheidsinstanties zelf aan het woord zijn is het niet goed genoeg . Moeten ze verder zelf weten
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 00:00:14 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434757
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je weet zelf hoe je een zoekmachine moet gebruiken of niet. als je de bron niet aanstaat ?

Net zoals de boosters en vaccinatiepaspoorten , apps iets meer dan een jaar terug pure bnw onzin waren . Verder waren er geen massamoorden in de jaren 30.

Slechts uitsluiting, discriminatie, verboden om bepaalde bannen te uitoefenen , je laten kenmerken zodat de overheid je kan identificeren , een avondklok, detentiekampen. steeds groter wordende overheid om het grote kwaad om te pakken

Buiten dat , GEEN ENKELE OVEREENKOMST MET DE JAREN 30
Wie beweert bewijst is de regel, dit is BNW niet.

Er is geen uitsluiting in Nederland, testen staat geljjk aan vaccinatie dus kap maar met dat gelieg.

Dus inderdaad geen enkele overeenkomst met het nazi regine in de jaren 30, hoe hard en kinderachtig je ook schreeuwt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 september 2021 @ 00:00:19 #131
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434758
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:54 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Welk grondrecht word je dan afgepakt?

En nogmaals, waarom niet testen?
Testen heeft geen zin zonder klachten, heeft onze overheid zelf gezegd. En zoek artikelen 1 en 11 van onze grondrechten maar eens op.
pi_201434768
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:54 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Welk grondrecht word je dan afgepakt?

En nogmaals, waarom niet testen?
Lichamelijke integriteit.

Ja testen is een alternatief, maar niet echt handig en buiten proportioneel om spontaan effe wat te gaan drinken met je ex vrienden.
  maandag 20 september 2021 @ 00:03:00 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434771
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:02 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lichamelijke integriteit.

Ja testen is een alternatief, maar niet echt handig en buiten proportioneel om spontaan effe wat te gaan drinken met je ex vrienden.
Keuzes hebben consequenties.

Waarom schijnt iedereen tegenwoordig te denken dat dat niet zo is/hoort te zijn? :? :? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434777
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Keuzes hebben consequenties.
Ja is altijd zo. Als ik je ga beroven heb jij de keuze om je geld te geven aan mij. Of niet, maar dan ben je dood.
Eigen keuze.
pi_201434779
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 23:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Antivax kinderen zijn al jaaaaaren niet welkom op de kinderopvang. Als je op vakantie wil naar exotische landen moet je ook al jarenlang een prikje halen. Wat een onrecht zeg :')
Dat is niet waar:

https://www.rijksoverheid(...)de-kinderen-weigeren

Op 18 februari 2020 is het voorstel aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamer moet nog akkoord gaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 00:04:59 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434780
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 00:00 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
Testen heeft geen zin zonder klachten, heeft onze overheid zelf gezegd. En zoek artikelen 1 en 11 van onze grondrechten maar eens op.
Lees dan eens heel goed wat de grondwet precies zegt want ik denk dat je sommige dingen niet goed begrijpt. Het begrip "in gelijke gevallen" bijvoorbeeld en "behoudens bij of krachtens de wet te stellen"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201434783
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:02 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lichamelijke integriteit.

Ja testen is een alternatief, maar niet echt handig en buiten proportioneel om spontaan effe wat te gaan drinken met je ex vrienden.
Maar het is wel een alternatief dus. Niet zoals een Jood die Jood was en geen alternatief had.

En lichamelijke integriteit. Die wordt wel vaker geschonden. Wil ik verpleegkundige worden dan zal ik me ook in moeten laten enten tegen hepatitis B.
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 00:05:58 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201434786
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:02 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lichamelijke integriteit.

Ja testen is een alternatief, maar niet echt handig en buiten proportioneel om spontaan effe wat te gaan drinken met je ex vrienden.
Lees Artikel 11 dan eens goed door en niet alleen het deel wat je wel bevalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201434788
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lees dan eens heel goed wat de grondwet precies zegt want ik denk dat je sommige dingen niet goed begrijpt. Het begrip "in gelijke gevallen" bijvoorbeeld en "behoudens bij of krachtens de wet te stellen"
Je weet zelf dat wat er nu gebeurt 2 jaar geleden onbespreekbaar was.
  maandag 20 september 2021 @ 00:06:11 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434790
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 00:00 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
Testen heeft geen zin zonder klachten, heeft onze overheid zelf gezegd. En zoek artikelen 1 en 11 van onze grondrechten maar eens op.
Onzin. Waarom de gratis aan te vragen zelftesten dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434791
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wie beweert bewijst is de regel, dit is BNW niet.

Er is geen uitsluiting in Nederland, testen staat geljjk aan vaccinatie dus kap maar met dat gelieg.

Dus inderdaad geen enkele overeenkomst met het nazi regine in de jaren 30, hoe hard en kinderachtig je ook schreeuwt.
Prima tijgertje, wat jij wilt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434794
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 23:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is voor onbepaalde tijd beste starhopper
https://www.dw.com/en/cov(...)violators/a-56344226

By this time, as Schulz himself pointed out, there may only be a couple of days left of the maximum mandatory quarantine period of 14 days (with a possible extension based on a positive test result). No one will be required to stay there longer than their normal quarantine period.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434795
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:05 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Maar het is wel een alternatief dus. Niet zoals een Jood die Jood was en geen alternatief had.

En lichamelijke integriteit. Die wordt wel vaker geschonden. Wil ik verpleegkundige worden dan zal ik me ook in moeten laten enten tegen hepatitis B.
Ja joh en als je dat niet doet mag je gewoon naar de bios. Wat snappen mensen er nu niet aan ?

En dan van mij zeggen dat ik rare vergelijkingen maakt ?

Joden hadden ook een keus, ster opdoen of niet. Vertrekken of niet.
  maandag 20 september 2021 @ 00:08:26 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434801
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]
Je weet zelf dat wat er nu gebeurt 2 jaar geleden onbespreekbaar was.
Nope. Maar verwende kindjes van nu wensen geen consequenties. Want dat is "oneerlijk" of erger. Keuzes hebben consequenties, wen er maar aan.

Vrijheid van meningsuiting (ook zo'n stokpaardje van idioten) is ook niet onbegrensd, noch is er een vrijbrief die mening overal te mogen uiten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:08:55 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434805
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:07 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja joh en als je dat niet doet mag je gewoon naar de bios. Wat snappen mensen er nu niet aan ?

En dan van mij zeggen dat ik rare vergelijkingen maakt ?

Joden hadden ook een keus, ster opdoen of niet. Vertrekken of niet.
|:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434810
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:07 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja joh en als je dat niet doet mag je gewoon naar de bios. Wat snappen mensen er nu niet aan ?

En dan van mij zeggen dat ik rare vergelijkingen maakt ?
Als iemand die niet gevaccineerd is zich laat testen of aan kan tonen antistoffen te hebben dan mag diegene gewoon naar de bios.

Misschien moet je eens een keer met een nabestaande van de holocaust gaan praten (dat meen ik serieus), ik ben benieuwd of je de vergelijking dan nog steeds zou maken
  maandag 20 september 2021 @ 00:10:07 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434811
Sneue verwende kindertjes (i.i.g. geestelijk) die geen drol van gronrechten snappen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:10:14 #148
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434812
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lees dan eens heel goed wat de grondwet precies zegt want ik denk dat je sommige dingen niet goed begrijpt. Het begrip "in gelijke gevallen" bijvoorbeeld en "behoudens bij of krachtens de wet te stellen"
Je weet dat de Jonge steeds heeft gezegd dat er geen verplichte vaccinatie komt. NOOIT. Laat maar. Dat is er al, indirect, jij hebt er misschien geen last van.
pi_201434814
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]
https://www.dw.com/en/cov(...)violators/a-56344226

By this time, as Schulz himself pointed out, there may only be a couple of days left of the maximum mandatory quarantine period of 14 days (with a possible extension based on a positive test result). No one will be required to stay there longer than their normal quarantine period.
In australie was het voor onbepaalde tijd , misschien had ik dat erbij moeten zetten . Ook al zou het slechts om 14 dagen gaan bij onze zuiderburen , wie zegt dat het naar verloop van tijd niet verlengt word ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434815
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:42 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Precies dit. Als je niet wil vaccineren dan doe je dat lekker niet. Je kan je ook laten testen.
Dat klopt, maar ik vind het bizar dat aangetoonde antistoffen via een serologische test niet vooralsnog gelijk wordt gesteld aan vaccinatie.
We weten gewoon nog niet hoelang immuniteit aanhoudt, niet na natuurlijk herstel, en niet na vaccinatie.
En het is heel zeldzaam is dat mensen voor een 2e keer COVID19 krijgen.
Maar goed dat is een andere discussie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434816
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Joden hadden ook een keus, ster opdoen of niet. Vertrekken of niet.
Hoe krijg je het je toetsenbord uit…
  maandag 20 september 2021 @ 00:11:13 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434817
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:10 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
Je weet dat de Jonge steeds heeft gezegd dat er geen verplichte vaccinatie komt. NOOIT. Laat maar. Dat is er al, indirect, jij hebt er misschien geen last van.
Jij ook niet. Dan laat je je testen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434819
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:10 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Hoe krijg je het je toetsenbord uit…
Ja ik meen het ook niet serieus, maar ik blijf het hier niet herhalen.
  maandag 20 september 2021 @ 00:12:40 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434822
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ik meen het ook niet serieus, maar ik blijf het hier niet herhalen.
Stel je aan zeg.. Bah :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434830
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Stel je aan zeg.. Bah :r
Ja ongevaccineerden hebben ook geen keuze vrijheid, inenten of ontslagen worden, voor veel mensen een realiteit in het voormalige vrije westen.
pi_201434835
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ik meen het ook niet serieus, maar ik blijf het hier niet herhalen.
Je snapt echt niet wat voor grove dingen je zegt. Ik ben er een beetje perplex door, de Belgen zouden zeggen koekeroend.
pi_201434836
Mijn allerlaatste bijdrage voor vanavond



Slaap lekker allemaal :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201434838
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:52 schreef macca728 het volgende:
afpakken grondrechten

Inhuren influencers om maar vooral te zagen dat je je moet laten vaccineren want we moeten het samen doen (maar als je het niet doet, vette pech voor jou)
Ik ben benieuwd welke influencer de overheid voor mij gaat inhuren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434845
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke influencer de overheid voor mij gaat inhuren.
Ja lachen, wie had er ook al weer spijt van het angst aanjagen bij mensen ?

https://lab.nos.nl/projects/jodenster/index.html
pi_201434849
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke influencer de overheid voor mij gaat inhuren.
Ik denk Doutzen Kroes of Famke Louise.

Ook al is rapper Sjors misschien een betere keuze.
  maandag 20 september 2021 @ 00:18:51 #161
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434855
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jij ook niet.
Hoe weet jij dat?
  maandag 20 september 2021 @ 00:19:22 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434856
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:14 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ongevaccineerden hebben ook geen keuze vrijheid, inenten of ontslagen worden, voor veel mensen een realiteit in het voormalige vrije westen.
:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:20:13 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434862
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:17 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik denk Doutzen Kroes of Famke Louise.

Ook al is rapper Sjors misschien een betere keuze.
Doutzen is dus ook 8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434863
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:')
Niet waar ?
  maandag 20 september 2021 @ 00:21:23 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434868
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:20 schreef macca728 het volgende:

[..]
Niet waar ?
Niet waar inderdaad
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434873
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet waar inderdaad
Man man man, ok Frankrijk en USA zijn niet in het vrije westen

Nou excudes ze zijn niet ontslagen want dat mocht niet, maar geschorst

https://nos.nl/artikel/23(...)men-heeft-wel-impact
pi_201434880
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lees dan eens heel goed wat de grondwet precies zegt want ik denk dat je sommige dingen niet goed begrijpt. Het begrip "in gelijke gevallen" bijvoorbeeld en "behoudens bij of krachtens de wet te stellen"
Lees dan maar eens heel goed de uitspraak van een rechter in juli 2021
mbt https://www.das.nl/ondern(...)neren-tegen-covid-19

Vaccineren raakt immers het grondrecht van burgers op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam en het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.
  maandag 20 september 2021 @ 00:24:02 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434882
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:22 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lees dan maar eens heel goed de uitspraak van een rechter in juli 2021
mbt https://www.das.nl/ondern(...)neren-tegen-covid-19

Vaccineren raakt immers het grondrecht van burgers op onaantastbaarheid van het menselijk lichaam en het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer.
Hepatitis-inenting als medewerker in de zorg?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:24:15 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434883
Klein voorbeeldje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:24:55 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434885
Gele koort vaccinatie als je op vakantie wil naar bepaalde landen. Klein voorbeeldje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:25:21 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434887
Stel.je.niet.zo.ontzettend.aan.zeg.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434888
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
In australie was het voor onbepaalde tijd , misschien had ik dat erbij moeten zetten . Ook al zou het slechts om 14 dagen gaan bij onze zuiderburen , wie zegt dat het naar verloop van tijd niet verlengt word ?
Oosterburen, ik ga niet mee in dergelijke aannames.
Daarnaast ging het in dat artikel over mensen die niet vrijwillig in quarantaine gingen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434889
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gele koort vaccinatie als je op vakantie wil naar bepaalde landen. Klein voorbeeldje
Ja en als je dat niet doet ? Verboden om naar de bios te gaan of naar de horeca ?
pi_201434894
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hepatitis-inenting als medewerker in de zorg?
Er staat duidelijk Eerste uitspraak over ontslag vanwege weigeren vaccineren tegen Covid-19 dus wat je over hepatitus lult....
  maandag 20 september 2021 @ 00:25:59 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434895
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja en als je dat niet doet ? Verboden om naar de bios te gaan of naar de horeca ?
Neuh, verboden dat hele land binnen te komen he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434899
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Neuh, verboden dat hele land binnen te komen he?
Nederland ? Nee hoor, je mag gewoon alles blijven doen i.t.t. geen inenting corona.
  maandag 20 september 2021 @ 00:27:33 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434902
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:26 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nederland ? Nee hoor, je mag gewoon alles blijven doen i.t.t. geen inenting corona.
Heb je een gele koorts vaccinatie nodig om NL binnen te komen ja?
Owh nee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:28:13 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434906
Echt, het slachtoffergejank :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434908
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heb je een gele koorts vaccinatie nodig om NL binnen te komen ja?
Owh nee.
Ik hoef geen bewijs te laten zien bij de horeca as far as I know of is dat een niewe maatregel ?
  maandag 20 september 2021 @ 00:29:11 #180
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434914
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet waar inderdaad
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
  maandag 20 september 2021 @ 00:29:42 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434916
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:28 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik hoef geen bewijs te laten zien bij de horeca as far as I know of is dat een niewe maatregel ?
Heb je een gele koorts vaccinatie nodig om NL binnen te konen? Owh nee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434919
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
Ja dat is uitgebreid in het nieuws geweest, maar gewoon ontkennen joh.
  maandag 20 september 2021 @ 00:30:03 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434920
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
Welke gekte?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434924
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heb je een gele koorts vaccinatie nodig om NL binnen te konen? Owh nee.
Nogmaals, ik heb geen gele koorts accinatie bewijs nodig om gebruik te maken van de horeca of lekker rond te reizen in bv Europa

Wat is je punt ?
  maandag 20 september 2021 @ 00:32:00 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434931
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb geen gele koorts accinatie bewijs nodig om gebruik te maken van de horeca of lekker rond te reizen .
Jawel. Voor de landen waar die vaccinatie verplicht is om er überhaupt binnen te komen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:32:19 #186
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434933
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gele koort vaccinatie als je op vakantie wil naar bepaalde landen. Klein voorbeeldje
_O-
  maandag 20 september 2021 @ 00:32:37 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434935
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:30 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb geen gele koorts accinatie bewijs nodig om gebruik te maken van de horeca of lekker rond te reizen in bv Europa

Wat is je punt ?
Dat keuzes consequenties hebben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434938
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Jawel. Voor de landen waar die vaccinatie verplicht is om er überhaupt binnen te komen.
Ja mooi voor je joh. Dan kom je er niet binnen maar ik blijf welkom in de horeca en alles.
pi_201434939
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:16 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja lachen, wie had er ook al weer spijt van het angst aanjagen bij mensen ?
Geen idee.

quote:
Het ging erom dat die mensen Joods waren, dat is niet hetzelfde als zelf de keuze maken niet gevaccineerd te worden.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en dat heeft idd gevolgen voor mij, maar die zijn van een totaal andere orde.

Overigens heb ik ook geen contact met kwetsbaren, en de ouderen uit mijn leven zijn allemaal al lang dood, of zie ik helemaal nooit.
Dus dat maakt de afweging gemakkelijker.

Daarnaast ging er meer om dat ik werkelijk niet 1 zogenaamde influencer zou kunnen opnoemen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201434943
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O-
Straks komt het rijbewijs nog..
  maandag 20 september 2021 @ 00:33:37 #191
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201434946
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja dat is uitgebreid in het nieuws geweest, maar gewoon ontkennen joh.
MSM nog wel
  maandag 20 september 2021 @ 00:33:46 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434947
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:33 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja mooi voor je joh. Dan kom je er niet binnen maar ik blijf welkom in de horeca en alles.
Niet in die landen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:34:13 #193
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201434950
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
Bron?
pi_201434952
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Bron?
google

NOS teletekst

nieuws

NEE NIETS TE ZIEN< GEBEURT NIET

https://www.ad.nl/werk/je(...)ijheden-af~a423ac99/
pi_201434957
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:17 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik denk Doutzen Kroes of Famke Louise.

Ook al is rapper Sjors misschien een betere keuze.
Doutzen Kroes heb ik wel van gehoord, en ongetwijfeld wel eens gezien, maar of ik haar zou herkennen betwijfel ik ten zeerste.
Die anderen ken ik niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 00:37:14 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201434965
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:34 schreef macca728 het volgende:

[..]
google

NOS teletekst

nieuws

NEE NIETS TE ZIEN< GEBEURT NIET

https://www.ad.nl/werk/je(...)ijheden-af~a423ac99/
Ah, ik dacht dat Europa danwel Nederland werd bedoeld.
pi_201434970
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat Europa danwel Nederland werd bedoeld.
Frankrijk heb ik al eerder genoemd hierboven, daar zijn honderden zorgmedewerkers geschorst.

In Nederland vragen werkgevers er ook naar.
  maandag 20 september 2021 @ 00:39:19 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434975
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:38 schreef macca728 het volgende:

[..]
Frankrijk heb ik al eerder genoemd hierboven, daar zijn honderden zorgmedewerkers geschorst
Terecht. In Griekenland ook
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 september 2021 @ 00:39:48 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434978
Hep B vaccinatie is ook verplicht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434980
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet waar inderdaad
En hier ontken je het nog.
  maandag 20 september 2021 @ 00:41:16 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434984
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:40 schreef macca728 het volgende:

[..]
En hier ontken je het nog.
Onterechte uitsluiting
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434988
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat Europa danwel Nederland werd bedoeld.
Nou, Italië gaat ondertussen wat mij betreft toch ook echt veel te ver.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 00:43:15 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201434995
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nou, Italië gaat ondertussen wat mij betreft toch ook echt veel te ver.
Vertel? Want als het slechts over zorgmedewerkers gaat dan zie ik het punt wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201434997
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vertel? Want als het slechts over zorgmedewerkers gaat dan zie ik het punt wel.
Nee

https://eenvandaag.avrotr(...)grote-protesten-uit/

https://nos.nl/artikel/23(...)land-dat-zo-ver-gaat
  maandag 20 september 2021 @ 00:46:34 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201435001
quote:
Kennelijk hebben de Italianen er geen grote problemen mee. Hun keus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201435005
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Vertel? Want als het slechts over zorgmedewerkers gaat dan zie ik het punt wel.
NWS / Italië verplicht coronatoegangspas voor werkenden

Voor zorgmedewerkers vind ik het idd een ander verhaal, alhoewel die ook beschermende kleding kunnen dragen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 00:47:46 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201435008
quote:
Idem ;) (als antwoord aan Macca)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201435046
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 00:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kennelijk hebben de Italianen er geen grote problemen mee. Hun keus.
Ik vind dit mensen onbetaald schorsen persoonlijk toch echt veel te ver gaan.
Spelen ok, maar brood gaat me te ver.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 01:01:11 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201435059
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind dit mensen onbetaald schorsen persoonlijk toch echt veel te ver gaan.
Spelen ok, maar brood gaat me te ver.
Dat snap ik. Maar de Italianen denken er kennelijk anders over.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201435183
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt volgens mij niet helemaal, het gaat je, volgens mij, sec om het verschil tussen aangeboren eigenschappen en keuzes.
Wellicht vergis ik me.
Ja, je vergist je.

Het jodendom is net als andere religies een keuze. Onderdeel van de joodse religie is het idee dat zij tot een apart "joods volk" behoren. Dat wordt ook wel een "geloofswaarheid" genoemd. In werkelijkheid is het aantoonbare onzin: joden zijn afkomstig uit een groot aantal verschillende volkeren.

Het trieste in de jaren 30-40 was dat de nazi's onder leiding van Hitler in dezelfde onzin geloofden. Ook zij waren, net als de joden zelf, van mening dat joden tot een apart volk of ras behoorden met voor dat ras specifieke eigenschappen. Klinkklare onzin. Het enige dat joden onderscheidt van niet-joden is hun religie,

Het joods-zijn is dus een keuze, maar wel een keuze die door de ouders worden gemaakt. Kinderen van joden worden door hun ouders ook jood gemaakt. Slechts een klein deel lukt het zich daaraan op volwassen leeftijd te ontrekken.

Maar er zijn toch wel genoeg voorbeelden van joden die aan de jodenvervolging zijn ontkomen door in een vroeg stadium ervoor te kiezen geen jood meer te zijn. Vaak namen ze hiervoor een ander naam of voornaam aan, omdat ze wisten dat de nazi's in dezelfde onzin geloofden als hun joodse ouders.

Dat was uiteraard en helaas voor de meeste joden niet mogelijk omdat zij via hun religie verbonden waren met een netwerk van andere joden en andere joodse organisaties. Ze hadden er dus eerder in hun leven voor gekozen om jood te blijven toen er van het nazisme nog geen sprake was.

Vergelijkingen moeten overigens altijd gemaakt kunnen worden, daar is ons hele denken op gebaseerd.
  maandag 20 september 2021 @ 01:49:32 #211
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201435283
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nou, Italië gaat ondertussen wat mij betreft toch ook echt veel te ver.
Mja, daar hebben ze dan ook wel behoorlijk diep gezeten. Kan me ergens wel voorstellen dat dat er in hakt en er dus ook zwaarder maatregelen worden genomen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 september 2021 @ 07:26:01 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201436298
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
Het lijkt mij toch logisch dat als je niet lekker in de groep ligt, dat ze dan het contract niet verlengen? Als jij steeds collega's met complottheorien en wappiegejank lastig valt, dan ben je de eerste die mag vertrekken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 september 2021 @ 07:32:07 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201436335
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
_O- Jij bent echt niet goed in je hoofd _O- Ik weet uit de praktijk (dus zoals het echt is) dat het wel zo is. Werkgevers ontslaan mensen gewoon die niet meedoen met deze gekte.
Ja, dan stap je naar de rechter want dan kan je er een hele riante vergoeding uitslepen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 20 september 2021 @ 07:34:35 #214
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201436348
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:33 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg hier ook altijd een vreemde smaak van in mijn mond. Alsof het patent op oorlogsleed alleen ligt bij joden en Amsterdam.
Punt is dat een vergelijking niet opgaat met de Holocaust. Er zijn nu geen plannen in Nederland of in Europa om op een industriële schaal een hele bevolkingsgroep uit te moorden. Wat de nazi en de SS in het bijzonder wel van plan waren met de Joden. En ook hebben uitgevoerd met de hoogste prioriteit. Uniek in de geschiedenis. En met niets te vergelijken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 september 2021 @ 07:47:10 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201436402
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 01:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, je vergist je.

Het jodendom is net als andere religies een keuze. Onderdeel van de joodse religie is het idee dat zij tot een apart "joods volk" behoren. Dat wordt ook wel een "geloofswaarheid" genoemd. In werkelijkheid is het aantoonbare onzin: joden zijn afkomstig uit een groot aantal verschillende volkeren.

Het trieste in de jaren 30-40 was dat de nazi's onder leiding van Hitler in dezelfde onzin geloofden. Ook zij waren, net als de joden zelf, van mening dat joden tot een apart volk of ras behoorden met voor dat ras specifieke eigenschappen. Klinkklare onzin. Het enige dat joden onderscheidt van niet-joden is hun religie,

Het joods-zijn is dus een keuze, maar wel een keuze die door de ouders worden gemaakt. Kinderen van joden worden door hun ouders ook jood gemaakt. Slechts een klein deel lukt het zich daaraan op volwassen leeftijd te ontrekken.

Maar er zijn toch wel genoeg voorbeelden van joden die aan de jodenvervolging zijn ontkomen door in een vroeg stadium ervoor te kiezen geen jood meer te zijn. Vaak namen ze hiervoor een ander naam of voornaam aan, omdat ze wisten dat de nazi's in dezelfde onzin geloofden als hun joodse ouders.

Dat was uiteraard en helaas voor de meeste joden niet mogelijk omdat zij via hun religie verbonden waren met een netwerk van andere joden en andere joodse organisaties. Ze hadden er dus eerder in hun leven voor gekozen om jood te blijven toen er van het nazisme nog geen sprake was.

Vergelijkingen moeten overigens altijd gemaakt kunnen worden, daar is ons hele denken op gebaseerd.
Sorry maar dit is gewoon onzin. Het is niet een keuze om een Jood te zijn waardoor je vervolgens op bevel van een narcistische psychopaat met grootheidswaanzin vermoord gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 08:38:31 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201436787
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Dat is met meest ironische van het verhaal, dat je compleet geen historische besef hebt

Dat je weet wat er is Buchenwalt, Treblinka en de rest van de dentiekampen gebeurt geloof ik meteen maar het traject wat daar vooraf is gegaan lijk je compleet vergeten te zijn

En het is veel te makkelijk om telkens weer de christenen de schuld te geven

Probeer het nog een keer .
Wees gerust, ook daar voldoende op gestudeerd. Daarom weet ik ook dat je hele relaas hier absolute kolder is.

En als jij dat besef ook had gehad, had je geweten dat de kiem van het hele gebeuren niet in de ideeën van die Oostenrijkse korporaal lag, maar in de eeuwenlange 'godsmoordenaar'-theorie van kerk. Kun je gewoon in de primaire bronnen terugvinden; begin eens met de epistels van Hieronymus, bijvoorbeeld.

Dat uitgerekend jij je verder wil vergelijken met een Duitse Jood uit 1933 is tenenkrommend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 08:46:38 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201436886
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:34 schreef macca728 het volgende:

[..]
google

NOS teletekst

nieuws

NEE NIETS TE ZIEN< GEBEURT NIET

https://www.ad.nl/werk/je(...)ijheden-af~a423ac99/
Dit gaat over de VS?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201437454
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 07:47 schreef Megumi het volgende:

[..]
Sorry maar dit is gewoon onzin. Het is niet een keuze om een Jood te zijn waardoor je vervolgens op bevel van een narcistische psychopaat met grootheidswaanzin vermoord gaat worden.
Men kiest er toch zelf voor om te geloven en de religieuze leiders te dienen? Ook al heeft men hetzelfde uiterlijk als de religieuze leiders, dan hoeft men toch niet mee te gaan met achterlijke gewoontes en gepraat? Maar het is natuurlijk allemaal gemakkelijker als men een eensgezinde soort heeft om de jongere generaties mee te kunnen vervelen.
pi_201438253
Baudet gaat wederom op de zielige genocidetour... dwz = bagatelliseren wat er gebeurde in de nazijaren
twitter
  maandag 20 september 2021 @ 10:44:08 #220
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_201438334
Vergelijking met de jaren 30 kan ook verwijzen naar de Holodomor. De genocide op de Oekrainse bevolking door Stalin.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor?wprov=sfla1
Non possumus non loqui
pi_201438336
Weet nog goed hoe Thom de Graaf van d66 met citaten uit Anne Frank haar dagboek waarschuwde voor Pim Fortuyn.
pi_201439109
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:44 schreef theunderdog het volgende:
Weet nog goed hoe Thom de Graaf van d66 met citaten uit Anne Frank haar dagboek waarschuwde voor Pim Fortuyn.
Was dat niet omdat Pim mensen op basis van afkomst/religie wegzette?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_201439229
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:44 schreef theunderdog het volgende:
Weet nog goed hoe Thom de Graaf van d66 met citaten uit Anne Frank haar dagboek waarschuwde voor Pim Fortuyn.
Ik dacht dat het maar 1 citaat was, nl deze
" ....‘Ik hoop maar één ding, dat deze haat van voorbijgegane aard zou zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien, wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet zullen wankelen in hun rechtsgevoel, want dit is onrechtvaardig....“

Prachtig citaat en inderdaad toepasbaar op islamietenhaat
  maandag 20 september 2021 @ 12:04:42 #224
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201439275
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik dacht dat het maar 1 citaat was, nl deze
" ....‘Ik hoop maar één ding, dat deze haat van voorbijgegane aard zou zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien, wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet zullen wankelen in hun rechtsgevoel, want dit is onrechtvaardig....“

Prachtig citaat en inderdaad toepasbaar op islamietenhaat
Holocaust bagatelliseren is altijd fout, ook als De Graaf of Grunberg het doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 20 september 2021 @ 12:04:47 #225
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201439278
Dus volgens Sjoukje kon je in de jaren '30 - '40 afstand nemen van "Joods zijn" en daarmee een einde aan de vervolging maken?

Volgens mij ging dat niet helemaal zo. Ook werd in die tijd niet gekeken naar of je praktiserend/ religieus was of niet. Je afkomst was voldoende voor een ster en deportatie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201439444
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Holocaust bagatelliseren is altijd fout, ook als De Graaf of Grunberg het doen.
Anne Frank citeren om islamietenhaat te duiden is niet holocaust bagatelliseren
  maandag 20 september 2021 @ 12:27:34 #227
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201439520
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Anne Frank citeren om islamietenhaat te duiden is niet holocaust bagatelliseren
Stellige woorden. Maar dat is jouw mening. Niets meer dan dat.

Jij vindt het OK, prima wat mij betreft. Ik vind het niet OK.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201441224
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:27 schreef thedeedster het volgende:

Jij vindt het OK, prima wat mij betreft. Ik vind het niet OK.
OK...
pi_201442011
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik dacht dat het maar 1 citaat was, nl deze
" ....‘Ik hoop maar één ding, dat deze haat van voorbijgegane aard zou zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien, wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet zullen wankelen in hun rechtsgevoel, want dit is onrechtvaardig....“

Prachtig citaat en inderdaad toepasbaar op islamietenhaat
Knulletje toch.
  maandag 20 september 2021 @ 16:53:30 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201442792
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Men kiest er toch zelf voor om te geloven en de religieuze leiders te dienen? Ook al heeft men hetzelfde uiterlijk als de religieuze leiders, dan hoeft men toch niet mee te gaan met achterlijke gewoontes en gepraat? Maar het is natuurlijk allemaal gemakkelijker als men een eensgezinde soort heeft om de jongere generaties mee te kunnen vervelen.
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 september 2021 @ 16:55:49 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201442828
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Men kiest er toch zelf voor om te geloven en de religieuze leiders te dienen? Ook al heeft men hetzelfde uiterlijk als de religieuze leiders, dan hoeft men toch niet mee te gaan met achterlijke gewoontes en gepraat? Maar het is natuurlijk allemaal gemakkelijker als men een eensgezinde soort heeft om de jongere generaties mee te kunnen vervelen.
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post? En de geschiedenis van WO2 zou gewoon verplichte kost moeten zijn net als in Duitsland. Dat zou een idiote post zoals die van jou wel kunnen voorkomen,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443049
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post?
Voor geloof kies je toch ?

Of wordt dat er bij geboorte in je hersenen gedaan ?
  maandag 20 september 2021 @ 17:29:38 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443201
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:15 schreef macca728 het volgende:

[..]
Voor geloof kies je toch ?

Of wordt dat er bij geboorte in je hersenen gedaan ?
Dus door voor het Joodse geloof te kiezen is het terecht dat je vermoord gaat worden door een dictator. Is dat de strekking van je post? En trouwens Himmler wilde van de SS ideologie ook een geloof/religie maken om maar wat te noemen. En volgens sommigen is er inderdaad een godspot in de hersenen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443210
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post?
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het gedrein en gejammer van de mensen die vrijwillig geloven, en omdat zij niet sterk in hun schoenen staan en geen goede zorg kunnen krijgen, gaan die sommige mensen over tot geweld. Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
  maandag 20 september 2021 @ 17:34:43 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443250
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het gedrein en gejammer van de mensen die vrijwillig geloven, en omdat zij niet sterk in hun schoenen staan en geen goede zorg kunnen krijgen, gaan die sommige mensen over tot geweld. Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
Dus samenvattend is dit dus een goede reden dat de Joden vermoord zijn door een van de meest gewelddadige dictators ooit in de menselijke geschiedenis? Het waren maar gelovigen en zeurpieten? Is dat de strekking van je post? Want op die vraag die ik je nu een paar keer stel geef je maar geen antwoord? Wellicht ook logisch want je antwoord zou wellicht zelfs strafbaar kunnen zijn Holocaust ontkenning en dergelijke? En blijf je warrige zaken posten zoals het onderstaande?
quote:
Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
Ik zou ze in elk geval niet vermoorden. Geweld is zelden een goede manier om een conflict op te lossen. Zeker op een niveau van een wereldoorlog in combinatie met volkerenmoord. Maar denk eerlijk dat jij wat hulp nodig zou kunnen hebben? Als jij het plegen van moord een normale wijze van conflicten oplossen met anderen normaal denkt te vinden? En Joden alleen maar als mensen die jammeren en dergelijke ziet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 20-09-2021 17:56:10 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443470
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus door voor het Joodse geloof te kiezen is het terecht dat je vermoord gaat worden door een dictator. Is dat de strekking van je post? En trouwens Himmler wilde van de SS ideologie ook een geloof/religie maken om maar wat te noemen. En volgens sommigen is er inderdaad een godspot in de hersenen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen laten geloven trouwens, bij de SS werkten ook Joden)
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 17:59:36 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443499
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen geloven trouwens)
Nou nee.

Want voor Nazi's bleven het Joden.

Had Himmler in zijn Poznan rede het nog over... dat de Duitsers steeds met 'die ene goede Jood' kwamen die het niet verdiende vermoord te worden. Maakte voor Himmler en de SS niet uit: eens een Jood altijd een Jood.

Dat er legio Joden de dood zijn ontsnapt omdat ze hun 'Jood-zijn' zouden hebben opgegeven is verder weer een flagrante leugen. Het gros van de Duitse Joden was namelijk al grotendeels geassimileerd in de Duitse samenleving; voor orthodoxe Joden diende men vooral in de stetl van Polen te zijn.

Echter acht ik de kans dat je ooit je achterlijke 'ik ben een hedendaagse Jood in Nazi-Duitsland' waan vaarwel zult zeggen... lekker speciaal, zo'n slachtofferrol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:00:41 #238
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443514
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen geloven trouwens)
Wat voor keuze hadden de Joden dan volgens jou in een land waar de nazi de macht hebben en het gros van de mensen de andere kant uitkeken en meewerkte aan het oppakken van Joden en de deportatie daarvan? Geen enkele en soms dankzij wel wat dappere mensen wat mazzel. Echt man je snapt er geen moer van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443526
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat voor keuze hadden de Joden dan volgens jou in een land waar de nazi de macht hebben en het gros van de mensen de andere kant uitkeken en meewerkte aan het oppakken van Joden en de deportatie daarvan? Geen enkele en soms dankzij wel wat dappere mensen wat mazzel. Echt man je snapt er geen moer van.
Welke keuze heeft de niet gevaccineerden anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit om een normaal leven te leiden gelijk aan gevaccineerden ?
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:04:30 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443554
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Welke keuze heeft de niet gevaccineerden anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit om een normaal leven te leiden gelijk aan gevaccineerden ?
Don't cry for me Argentina.

Zoals iemand hier al zei: dat slachtoffergejank, om te kotsen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:06:41 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443581
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Welke keuze heeft de niet gevaccineerde anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit ?
Dus niet gevaccineerden gaan straks een dodelijke douche krijgen en vervolgens een oven in volgens jou? Is dat de strekking van wat je nu post? Echt je snapt er duidelijk geen ene moer van. Lees je eens goed in wat voor veel Joden het einde was tijdens de Holocaust. Dat heeft niks met de weer warrige post van jou te maken en weer geen antwoord over de genocide die er op de Nederlandse Joden is gepleegd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443601
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus niet gevaccineerden gaan straks een dodelijke douche krijgen en vervolgens een oven in volgens jou? Is dat de strekking van wat je nu post? Echt je snapt er duidelijk geen ene moer van. Lees je eens goed in wat voor veel Joden het einde was tijdens de Holocaust. Dat heeft niks met de weer warrige post van jou te maken en weer geen antwoord over de genocide die er op de Nederlandse Joden is gepleegd.
Man, doe eens normaal met mensen woorden in de mond te leggen, het gaat niet om de Holocaust, het gaat om de periode daarvoor.

Kijk gewoon wat er nu gebeurt en wat er toen gebeurde en zie de overeenkomsten (en niet de verschillen)

En wat er gaat gebeuren weet niemand, ik zie alleen een hoop mensen roeptoeteren dat deze mensen al geen zorg meer mogen krijgen als ze corona krijgen want eigen schuld.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:10:13 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443621
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Man, doe eens normaal met mensen woorden in de mond te leggen, het gaat niet om de Holocaust, het gaat om de periode daarvoor.

Kijk gewoon wat er nu gebeurt en wat er toen gebeurde en zie de overeenkomsten (en niet de verschillen)

En wat er gaat gebeuren weet niemand, ik zie alleen een hoop mensen roeptoeteren dat deze mensen al geen zorg meer mogen krijgen als ze corona krijgen want eigen schuld.
Ook die tijd heeft niets met de huidige te maken.

En je kiest ook bewust die tijd, omdat de Holocaust er aan vast zit.

Beetje sneu wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:11:32 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443642
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Man, doe eens normaal met mensen woorden in de mond te leggen, het gaat niet om de Holocaust, het gaat om de periode daarvoor.

Kijk gewoon wat er nu gebeurt en wat er toen gebeurde en zie de overeenkomsten (en niet de verschillen)
Laat ik het anders formuleren dan. Vindt jij wat er rond covid aan maatregelen gebeurd vergelijkbaar is met de Holocaust en WO2. Een vraag die met simpele een ja en of nee te beantwoorden is?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:11:35 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443644
Een hele hoop mensen zeggen zoveel. Werkelijk denken dat artsen hier even de eed van Hippocrates gaan parkeren...

Niet direct aanleiding om een van de zwartste periodes uit de menselijke geschiedenis maar als schaamlap voor je fantasieën te gebruiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443658
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Laat ik het anders formuleren dan. Vindt jij wat er rond covid aan maatregelen gebeurd vergelijkbaar is met de Holocaust en WO2. Een vraag die met simpele een ja en of nee te beantwoorden is?
Nee
  maandag 20 september 2021 @ 18:13:34 #247
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201443665
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ik meen het ook niet serieus, maar ik blijf het hier niet herhalen.
Glukkig want het is historische kolder.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:13:36 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443667
@Megumi

Nee, nee, met de tijd ervoor.

Jeweetwel, toen je op basis van vaststaande eigenschappen werd weggezet als tweederangsburger, een positie die je ook met geen enkele mogelijkheid kon oplossen en op volslagen irrationele (lees raciale) gronden tot stand was gekomen. En een tijd waarin de straten gedomineerd werden door bewapende en geüniformeerde stoottroepen die de macht hadden om je winkel te slopen, een synagoge in de hens te zetten of je gewoon dood te slaan.

Die tijd. Daar waant macca zich in, de schat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:14:01 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443671
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee
Je posten wijzen duidelijk in een andere richting. Weer geen eerlijk antwoord van je denk ik dan maar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443674
Wel met de periode die daarvoor was, maar niet specifiek met de holocaust.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:14:49 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443684
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:14 schreef macca728 het volgende:
Wel met de periode die daarvoor was, maar niet specifiek met de holocaust.
Nee, ook niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443686
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Megumi

Nee, nee, met de tijd ervoor.

Jeweetwel, toen je op basis van vaststaande eigenschappen werd weggezet als tweederangsburger, een positie die je ook met geen enkele mogelijkheid kon oplossen en op volslagen irrationele (lees raciale) gronden tot stand was gekomen. En een tijd waarin de straten gedomineerd werden door bewapende en geüniformeerde stoottroepen die de macht hadden om je winkel te slopen, een synagoge in de hens te zetten of je gewoon dood te slaan.

Die tijd. Daar waant macca zich in, de schat.
Blablablablablabla bla
  maandag 20 september 2021 @ 18:15:11 #253
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443692
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
@:Megumi

Nee, nee, met de tijd ervoor.

Jeweetwel, toen je op basis van vaststaande eigenschappen werd weggezet als tweederangsburger, een positie die je ook met geen enkele mogelijkheid kon oplossen en op volslagen irrationele (lees raciale) gronden tot stand was gekomen. En een tijd waarin de straten gedomineerd werden door bewapende en geüniformeerde stoottroepen die de macht hadden om je winkel te slopen, een synagoge in de hens te zetten of je gewoon dood te slaan.

Die tijd. Daar waant macca zich in, de schat.
Dat snap ik ook. Maar macca728 niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:15:30 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443694
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]
Blablablablablabla bla
Ja, dat is een beetje de strekking van al je posts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:15:50 #255
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443697
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]
Blablablablablabla bla
Ah het lala lala vingers in de oren gebeuren zo ongeveer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443702
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je posten wijzen duidelijk in een andere richting. Weer geen eerlijk antwoord van je denk ik dan maar.
Dan snap je het niet.

Als jij een groep mensen rechten wilt ontnemen of hun het leven moeilijker wil maken tot ontslag toe als ze jouw zin niet doen......
pi_201443705
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus samenvattend is dit dus een goede reden dat de Joden vermoord zijn door een van de meest gewelddadige dictators ooit in de menselijke geschiedenis? Het waren maar gelovigen en zeurpieten? Is dat de strekking van je post? Want op die vraag die ik je nu een paar keer stel geef je maar geen antwoord? Wellicht ook logisch want je antwoord zou wellicht zelfs strafbaar kunnen zijn Holocaust ontkenning en dergelijke? En blijf je warrige zaken posten zoals het onderstaande?
[..]
Ik zou ze in elk geval niet vermoorden. Geweld is zelden een goede manier om een conflict op te lossen. Zeker op een niveau van een wereldoorlog in combinatie met volkerenmoord. Maar denk eerlijk dat jij wat hulp nodig zou kunnen hebben? Als jij het plegen van moord een normale wijze van conflicten oplossen met anderen normaal denkt te vinden? En Joden alleen maar als mensen die jammeren en dergelijke ziet?
Ik zou hen ook niet vermoorden, maar geef eens antwoord op de vraag wat jij dan wel zou doen? Dan weet ik en iedereen die niets te maken wil hebben met gelovigen ook wat zij kunnen doen met de inmiddels vele gelovigen.
pi_201443726
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat snap ik ook. Maar macca728 niet.
Jij weigert de signalen te zien, heel lastig ja.

Want de BOA's hebben niet gecontroleerd, in Australië wordt je niet achterna gezeten, in Canada zijn er geen isolatiekampen, in veel landen wordt je niet ontslagen, avondklok bestaat niet.

Nee joh, onzin.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:18:11 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443733
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:16 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dan snap je het niet.

Als jij een groep mensen rechten wilt ontnemen of hun het leven moeilijker wil maken tot ontslag toe als ze jouw zin niet doen......
... dan hebben we Nazi-Duitsland.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:19:00 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443742
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]
Jij weigert de signalen te zien, heel lastig ja.

Want de BOA's hebben niet gecontroleerd, in Australië wordt je niet achterna gezeten, in Canada zijn er geen isolatiekampen, in veel landen wordt je niet ontslagen, avondklok bestaat niet.

Nee joh, onzin.
Isolatiekampen... :')

Een beetje moderne Dachau's inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443744
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... dan hebben we Nazi-Duitsland.

:')
Nee Australië of Frankrijk of USA heb je dan.
pi_201443746
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Isolatiekampen... :')

Een beetje moderne Dachau's inderdaad.
Ja want dat wisten de mensen ook gelijk in 1940, dat daar mensen werden vergast.
  maandag 20 september 2021 @ 18:20:18 #263
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443751
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:16 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dan snap je het niet.

Als jij een groep mensen rechten wilt ontnemen of hun het leven moeilijker wil maken tot ontslag toe als ze jouw zin niet doen......
Dat post ik nergens in dit topic. Het gaat om of de gevolgen van covid te vergelijken zijn met de Holocaust. Er worden mensen wellicht beperkingen opgelegd maar fundamentele rechten niet. En wel of niet vaccineren is niet iets wat over leven en dood gaat op een manier zoals tijdens de Holocaust. En niet vaccineren is wel een keuze. En de gevolgen daarvan wellicht. Verplicht vermoord worden door een dictatoriaal regime is geen keuze. Maar je lijkt dat niet te kunnen snappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:21:15 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443765
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja want dat wisten de mensen ook gelijk in 1940, dat daar mensen werden vergast.
In Dachau vonden geen massale vergassingen plaats. Dat was in Chelmno, Belzec, Sobibor, Treblinka en Birkenau.

Maar goed, als je nu al op het niveau bent dat je denkt dat in Canada men bezig is de dodenkampen van Hitler nieuw leven in te blazen, ben je gewoon helemaal van het padje af.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443769
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat post ik nergens in dit topic. Het gaat om of de gevolgen van covid te vergelijken zijn met de Holocaust. Er worden mensen wellicht beperkingen opgelegd maar fundamentele rechten niet. En wel of niet vaccineren is niet iets wat over leven en dood gaat op een manier zoals tijdens de Holocaust. En niet vaccineren is wel een keuze. En de gevolgen daarvan wellicht. Verplicht vermoord worden door een dictatoriaal regime is geen keuze. Maar je lijkt dat niet te kunnen snappen.
Fundamentele rechten ? Gast, lichamelijke integriteit staat in de Grondwet, dat vind jij niet fundamenteel ?
Dat je ontslagen wordt door geen vaccinatie te nemen vind jij niet fundamenteel ?
  maandag 20 september 2021 @ 18:21:45 #266
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201443772
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja want dat wisten de mensen ook gelijk in 1940, dat daar mensen werden vergast.
Dachau was een concentratiekamp, geen vernietigingskamp. In Dachau zaten vooral politieke gevangenen en tegenstanders van het bewind.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:22:32 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443780
Typisch wel...

Mond vol over historische vergelijkingen en niet eens weten wat voor kamp Dachau was.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:22:39 #268
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443781
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]
Jij weigert de signalen te zien, heel lastig ja.

Want de BOA's hebben niet gecontroleerd, in Australië wordt je niet achterna gezeten, in Canada zijn er geen isolatiekampen, in veel landen wordt je niet ontslagen, avondklok bestaat niet.

Nee joh, onzin.
Dit is allemaal offtopic. Het gaat er om of je covid met de Holocaust moet vergelijken? Je post "nee" een keer maar post verder in de richting van een ja.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443796
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Typisch wel...

Mond vol over historische vergelijkingen en niet eens weten wat voor kamp Dachau was.
Je hebt nu over jezelf met je mondvol historische vergelijkingen.
  maandag 20 september 2021 @ 18:24:29 #270
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201443799
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:21 schreef macca728 het volgende:

[..]
Fundamentele rechten ? Gast, lichamelijke integriteit staat in de Grondwet, dat vind jij niet fundamenteel ?
Dat je ontslagen wordt door geen vaccinatie te nemen vind jij niet fundamenteel ?
En dit van vaak dezelfde mensen die wel vinden dat een bedrijf mag bepalen dat ze geen Marokkanen willen aannemen, want ‘een bedrijf moet die vrijheid hebben’.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:24:48 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443804
https://www.cbc.ca/news/p(...)nformation-1.5769592

Maar goed, spannender is het om een filmpje te mutileren en pretenderen dat er in Canada een nieuwe holocaust voorbereid wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:24:49 #272
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443805
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:21 schreef macca728 het volgende:

[..]
Fundamentele rechten ? Gast, lichamelijke integriteit staat in de Grondwet, dat vind jij niet fundamenteel ?
Dat je ontslagen wordt door geen vaccinatie te nemen vind jij niet fundamenteel ?
Klopt. En er worden derhalve geen maatregelen genomen om mensen echt te dwingen zich te laten vaccineren. Er worden geen mensen opgepakt en vervolgens bijvoorbeeld in een stadsschouwburg verplicht gevaccineerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443806
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het gedrein en gejammer van de mensen die vrijwillig geloven, en omdat zij niet sterk in hun schoenen staan en geen goede zorg kunnen krijgen, gaan die sommige mensen over tot geweld. Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
Jij bent echt volledig van het padje af, totaal niet goed snik, niet lekker in je paasei, om het maar eens in DSM-termen uit te drukken.

Ik begrijp werkelijk niet dat dat geraaskal van jou hier wordt getolereerd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:25:22 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443813
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:24 schreef macca728 het volgende:

[..]
Je hebt nu over jezelf met je mondvol historische vergelijkingen.
Verschil is dat ik wel weet waar het over gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443814
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dachau was een concentratiekamp, geen vernietigingskamp. In Dachau zaten vooral politieke gevangenen en tegenstanders van het bewind.
Er waren ook gaskamers.

Het kamp beschikte over vijf gaskamers

Maar goed voorbeeld, het werd eerst gebruikt om tegenstanders van Hitler op te sluiten, in het begin vooral christenen.

GOH
pi_201443821
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dit van vaak dezelfde mensen die wel vinden dat een bedrijf mag bepalen dat ze geen Marokkanen willen aannemen, want ‘een bedrijf moet die vrijheid hebben’.
Off topic en heb ik nooit gezegd.
pi_201443827
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. En er worden derhalve geen maatregelen genomen om mensen echt te dwingen zich te laten vaccineren. Er worden geen mensen opgepakt en vervolgens bijvoorbeeld in een stadsschouwburg verplicht gevaccineerd.
Nee je wordt alleen ontslagen. Maar dat is geen dwingen joh.
  maandag 20 september 2021 @ 18:28:23 #278
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443837
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Er waren ook gaskamers.

Het kamp beschikte over vijf gaskamers

Maar goed voorbeeld, het werd eerst gebruikt om tegenstanders van Hitler op te sluiten, in het begin vooral christenen. Die hadden denk ik eerder kramp in de rechterarm.

GOH
Dat waren vooral dus communisten en socialisten. Niet de christenen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 september 2021 @ 18:29:26 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443846
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:27 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee je wordt alleen ontslagen. Maar dat is geen dwingen joh.
Wie is er dan in Nederland dan ontslagen. Dat kan wettelijk zomaar niet. Wederom je snapt er weer niets van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443847
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat waren vooral dus communisten en socialisten. Niet de christenen.
Dachau was het kamp waar de meeste christenen werden gedetineerd. Volgens richtlijnen van Himmler van eind 1940 werd Dachau het centrale priesterkamp. Geestelijken uit heel Europa werden in Dachau samengebracht en bewoonden gezamenlijk een apart deel van het kamp. Deze religieuzen werden opgepakt wegens hun verzet tegen het naziregime. Volgens archieven van de rooms-katholieke kerk werden minstens drieduizend diakenen, priesters en bisschoppen in het kamp gevangen gehouden, in werkelijkheid waarschijnlijk aanzienlijk meer. Onder hen bevonden zich onder andere Titus Brandsma (katholiek priester uit Nederland, zalig verklaard in 1985), Karl Leisner (eveneens een katholiek priester, zalig verklaard in 1996), François Questiaux (Belgisch kanunnik) en Martin Niemöller (protestants theoloog en verzetsleider). Ook veel Jehova's getuigen werden naar dit kamp gedeporteerd.
pi_201443861
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wie is er dan in Nederland dan ontslagen. Dat kan wettelijk zomaar niet. Wederom je snapt er weer niets van.
in Italië is het al zover. Nee het kan zomaar niet, toch gebeurt het. Waarom ?
Grondrechten afvoerput in.
pi_201443868
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wie is er dan in Nederland dan ontslagen. Dat kan wettelijk zomaar niet. Wederom je snapt er weer niets van.
In Nederland heeft een rechter inderdaad gezegd dat het onrechtmatig was. Nog wel ja.
  maandag 20 september 2021 @ 18:31:36 #283
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443874
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:30 schreef macca728 het volgende:

[..]
in Italië is het al zover. Nee het kan zomaar niet, toch gebeurt het. Waarom ?
Grondrechten afvoerput in.
Nee blijkbaar kan dat dus volgens de wet aldaar. Maar jij woont dus in Italië?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443888
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nee blijkbaar kan dat dus volgens de wet aldaar. Maar jij woont dus in Italië?
Nee ik woon in het voormalige vrije westen, waar de discussie over ging.

https://www.nu.nl/economi(...)as-te-gebruiken.html
pi_201443890
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:14 schreef macca728 het volgende:
Wel met de periode die daarvoor was, maar niet specifiek met de holocaust.
Die periode daarvoor?
Bedoel je 1933- 1 september 1939 in Duitsland ?
Toen was het dragen van een ster niet verplicht . Niet in Duitsland, nergens.
Mensen die dat op corona-bagatelliserende demo's wel doen, maken de gelijkstelling met de Nederlandse joden in WO II

De periode daarvoor. ? Je bedoelt de periode waarin de kristallnacht gebeurde ?
quote:
De Kristallnacht (ook wel Nacht van het gebroken glas) was een door de nazi's georganiseerde actie (pogrom) gericht tegen het Joodse deel van de Duitse bevolking. De Kristallnacht vond plaats in de nacht van 9 op 10 november 1938. In heel Duitsland werden Joden en hun bezittingen aangevallen. Er werden 1400 synagogen in brand gestoken en gesloopt.[1] Ongeveer 7500 winkels en bedrijven van Joden werden vernield. Ook Joodse huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen moesten het ontgelden. Het werd de brandweer verboden om de branden te blussen. Volgens eerste verslagen werden tijdens de Kristallnacht 96 Joden op straat vermoord
Wikipedia vervolgt en komt tot een schatting van 1400 doden in die weken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
  maandag 20 september 2021 @ 18:33:25 #286
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201443896
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:29 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dachau was het kamp waar de meeste christenen werden gedetineerd. Volgens richtlijnen van Himmler van eind 1940 werd Dachau het centrale priesterkamp. Geestelijken uit heel Europa werden in Dachau samengebracht en bewoonden gezamenlijk een apart deel van het kamp. Deze religieuzen werden opgepakt wegens hun verzet tegen het naziregime. Volgens archieven van de rooms-katholieke kerk werden minstens drieduizend diakenen, priesters en bisschoppen in het kamp gevangen gehouden, in werkelijkheid waarschijnlijk aanzienlijk meer. Onder hen bevonden zich onder andere Titus Brandsma (katholiek priester uit Nederland, zalig verklaard in 1985), Karl Leisner (eveneens een katholiek priester, zalig verklaard in 1996), François Questiaux (Belgisch kanunnik) en Martin Niemöller (protestants theoloog en verzetsleider). Ook veel Jehova's getuigen werden naar dit kamp gedeporteerd.
Ho ho. Dat was na 1940. En ging dit hele gejank van jullie nou niet net over het feit dat er naar de periode daarvóór moet worden gekeken? Vanaf de opening van Dachau zaten er vooral socialisten en communisten. De hele socialistische Rijksdagfractie zat er op een gegeven moment.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 20 september 2021 @ 18:33:45 #287
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443905
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:29 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dachau was het kamp waar de meeste christenen werden gedetineerd. Volgens richtlijnen van Himmler van eind 1940 werd Dachau het centrale priesterkamp. Geestelijken uit heel Europa werden in Dachau samengebracht en bewoonden gezamenlijk een apart deel van het kamp. Deze religieuzen werden opgepakt wegens hun verzet tegen het naziregime. Volgens archieven van de rooms-katholieke kerk werden minstens drieduizend diakenen, priesters en bisschoppen in het kamp gevangen gehouden, in werkelijkheid waarschijnlijk aanzienlijk meer. Onder hen bevonden zich onder andere Titus Brandsma (katholiek priester uit Nederland, zalig verklaard in 1985), Karl Leisner (eveneens een katholiek priester, zalig verklaard in 1996), François Questiaux (Belgisch kanunnik) en Martin Niemöller (protestants theoloog en verzetsleider). Ook veel Jehova's getuigen werden naar dit kamp gedeporteerd.
Dachau was een meer algemeen kamp in het begin voor tegenstanders van het nazi regime. Daar zaten vooral veel politieke tegenstanders in. En dat waren voornamelijk communisten en socialisten. En geen christenen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:34:29 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443915
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]
Er waren ook gaskamers.

Het kamp beschikte over vijf gaskamers

Maar goed voorbeeld, het werd eerst gebruikt om tegenstanders van Hitler op te sluiten, in het begin vooral christenen.

GOH
Er waren inderdaad gaskamers, echter stierf het gros van de gedetineerden door uitputting, honger, mishandeling, de kogel en medische experimenten. Die vergassingen die jij er bij probeert te betrekken waren in de dodenkampen in Polen (Aktion Reinhard).

En de eerste tegenstanders die erin verdwenen waren socialisten, communisten en sociaal-democraten. Christen mocht je gewoon zijn in Nazi-Duitsland, totdat je over het randje ging.

Opnieuw, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443922
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ho ho. Dat was na 1940. En ging dit hele gejank van jullie nou niet net over het feit dat er naar de periode daarvóór moet worden gekeken? Vanaf de opening van Dachau zaten er vooral socialisten en communisten. De hele socialistische Rijksdagfractie zat er op een gegeven moment.
Jullie hebben het over Dachau, IK niet.
pi_201443929
Het blijft een raar fenomeen, dat woke rechts dat overal links covidfascisme in ziet.
Merkwaardige beeld van de Nederlandse samenleving heb je dan...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 20 september 2021 @ 18:35:41 #291
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443932
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:32 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee ik woon in het voormalige vrije westen, waar de discussie over ging.

https://www.nu.nl/economi(...)as-te-gebruiken.html
Daar woon je niet. In een voormalig vrij westen. Wellicht wel in een land waar door een pandemie maatregelen genomen worden waar niet iedereen blij mee is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443935
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dachau was een meer algemeen kamp in het begin voor tegenstanders van het nazi regime. Daar zaten vooral veel politieke tegenstanders in. En dat waren voornamelijk communisten en socialisten. En geen christenen.
Maakt niets uit. Offtopic geneuzel van jullie kant.
pi_201443948
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daar woon je niet. In een voormalig vrij westen. Wellicht wel in een land waar door een pandemie maatregelen genomen worden waar niet iedereen blij mee is.
Gewoon lezen wat er gebeurt in Italië en Frankrijk bv.
Maar ontslag vind je niet fundamenteel ? Ja of nee
  maandag 20 september 2021 @ 18:37:04 #294
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443954
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:35 schreef macca728 het volgende:

[..]
Maakt niets uit. Offtopic geneuzel van jullie kant.
Waarom post je iets over anderen terwijl je dat zelf doet?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 september 2021 @ 18:38:57 #295
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443979
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]
Gewoon lezen wat er gebeurt in Italië en Frankrijk bv.
Maar ontslag vind je niet fundamenteel ? Ja of nee
Voor mij niet interessant. Ben niet van plan om in Frankrijk en of Italië te gaan wonen of te gaan werken. Jij wel?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443980
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom post je iets over anderen terwijl je dat zelf doet?
Ik reageer op de vergelijking met Dachau. Moet je je vriend Etto op attenderen, mij niet.
  Beste debater 2022 maandag 20 september 2021 @ 18:39:21 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443984
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:29 schreef macca728 het volgende:

[..]
Dachau was het kamp waar de meeste christenen werden gedetineerd. Volgens richtlijnen van Himmler van eind 1940 werd Dachau het centrale priesterkamp. Geestelijken uit heel Europa werden in Dachau samengebracht en bewoonden gezamenlijk een apart deel van het kamp. Deze religieuzen werden opgepakt wegens hun verzet tegen het naziregime. Volgens archieven van de rooms-katholieke kerk werden minstens drieduizend diakenen, priesters en bisschoppen in het kamp gevangen gehouden, in werkelijkheid waarschijnlijk aanzienlijk meer. Onder hen bevonden zich onder andere Titus Brandsma (katholiek priester uit Nederland, zalig verklaard in 1985), Karl Leisner (eveneens een katholiek priester, zalig verklaard in 1996), François Questiaux (Belgisch kanunnik) en Martin Niemöller (protestants theoloog en verzetsleider). Ook veel Jehova's getuigen werden naar dit kamp gedeporteerd.
Ja, in 1940.

Toen zaten er sinds Maart 1933 al duizenden socialisten, communisten en sociaal-democraten.

Dat was zelfs de hele bedoeling van het kamp:

"On Wednesday the first concentration camp is to be opened in Dachau with an accommodation for 5000 people. 'All Communists and—where necessary—Reichsbanner and Social Democratic functionaries who endanger state security are to be concentrated here, as in the long run it is not possible to keep individual functionaries in the state prisons without overburdening these prisons, and on the other hand these people cannot be released because attempts have shown that they persist in their efforts to agitate and organize as soon as they are released."

Engelstalige vertaling van een Duits persbericht in Muenchener Neueste Nachrichte gedateerd 21 maart 1933.

http://www.camps.bbk.ac.u(...)sets-up-dachau.html#

Dus je stelling dat er 'eerst christenen' in werden gezet is opnieuw een leugen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443995
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Isolatiekampen... :')

Een beetje moderne Dachau's inderdaad.
Op deze post
pi_201444003
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]
Gewoon lezen wat er gebeurt in Italië en Frankrijk bv.
Maar ontslag vind je niet fundamenteel ? Ja of nee
Nou ? Ik geef ook antwoord.

Onstalg op grond van geen vaccinatie fundamenteel Ja of Nee

Geen ja ik woon er niet, kan mij het schelen, laf
  maandag 20 september 2021 @ 18:40:39 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201444007
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:38 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik reageer op de vergelijking met Dachau. Moet je je vriend Etto op attenderen, mij niet.
Je reageerde op mij met betrekking tot offtopic geneuzel. Ik denk dat je een beetje van het padje af begint te raken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201444029
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:40 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je reageerde op mij met betrekking tot offtopic geneuzel. Ik denk dat je een beetje van het padje af begint te raken?
Nee hoor, kan je het niet winnen ?

Ik vind de vergelijking met Dachau wat raar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')