abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201439444
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Holocaust bagatelliseren is altijd fout, ook als De Graaf of Grunberg het doen.
Anne Frank citeren om islamietenhaat te duiden is niet holocaust bagatelliseren
  maandag 20 september 2021 @ 12:27:34 #227
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201439520
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Anne Frank citeren om islamietenhaat te duiden is niet holocaust bagatelliseren
Stellige woorden. Maar dat is jouw mening. Niets meer dan dat.

Jij vindt het OK, prima wat mij betreft. Ik vind het niet OK.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201441224
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 12:27 schreef thedeedster het volgende:

Jij vindt het OK, prima wat mij betreft. Ik vind het niet OK.
OK...
pi_201442011
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik dacht dat het maar 1 citaat was, nl deze
" ....‘Ik hoop maar één ding, dat deze haat van voorbijgegane aard zou zijn. Dat de Nederlanders toch zullen laten zien, wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet zullen wankelen in hun rechtsgevoel, want dit is onrechtvaardig....“

Prachtig citaat en inderdaad toepasbaar op islamietenhaat
Knulletje toch.
  maandag 20 september 2021 @ 16:53:30 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201442792
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Men kiest er toch zelf voor om te geloven en de religieuze leiders te dienen? Ook al heeft men hetzelfde uiterlijk als de religieuze leiders, dan hoeft men toch niet mee te gaan met achterlijke gewoontes en gepraat? Maar het is natuurlijk allemaal gemakkelijker als men een eensgezinde soort heeft om de jongere generaties mee te kunnen vervelen.
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 20 september 2021 @ 16:55:49 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201442828
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Men kiest er toch zelf voor om te geloven en de religieuze leiders te dienen? Ook al heeft men hetzelfde uiterlijk als de religieuze leiders, dan hoeft men toch niet mee te gaan met achterlijke gewoontes en gepraat? Maar het is natuurlijk allemaal gemakkelijker als men een eensgezinde soort heeft om de jongere generaties mee te kunnen vervelen.
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post? En de geschiedenis van WO2 zou gewoon verplichte kost moeten zijn net als in Duitsland. Dat zou een idiote post zoals die van jou wel kunnen voorkomen,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201443049
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus je kiest er voor door te geloven in een god vermoord te worden door een Adolf Hitler/Heinrich Himmler. Is dat de strekking van je post?
Voor geloof kies je toch ?

Of wordt dat er bij geboorte in je hersenen gedaan ?
  maandag 20 september 2021 @ 17:29:38 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443201
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:15 schreef macca728 het volgende:

[..]
Voor geloof kies je toch ?

Of wordt dat er bij geboorte in je hersenen gedaan ?
Dus door voor het Joodse geloof te kiezen is het terecht dat je vermoord gaat worden door een dictator. Is dat de strekking van je post? En trouwens Himmler wilde van de SS ideologie ook een geloof/religie maken om maar wat te noemen. En volgens sommigen is er inderdaad een godspot in de hersenen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_201443210
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 16:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het gedrein en gejammer van de mensen die vrijwillig geloven, en omdat zij niet sterk in hun schoenen staan en geen goede zorg kunnen krijgen, gaan die sommige mensen over tot geweld. Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
  maandag 20 september 2021 @ 17:34:43 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443250
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:30 schreef torentje het volgende:

[..]
Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen het gedrein en gejammer van de mensen die vrijwillig geloven, en omdat zij niet sterk in hun schoenen staan en geen goede zorg kunnen krijgen, gaan die sommige mensen over tot geweld. Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
Dus samenvattend is dit dus een goede reden dat de Joden vermoord zijn door een van de meest gewelddadige dictators ooit in de menselijke geschiedenis? Het waren maar gelovigen en zeurpieten? Is dat de strekking van je post? Want op die vraag die ik je nu een paar keer stel geef je maar geen antwoord? Wellicht ook logisch want je antwoord zou wellicht zelfs strafbaar kunnen zijn Holocaust ontkenning en dergelijke? En blijf je warrige zaken posten zoals het onderstaande?
quote:
Want wat zou jij doen met iemand die veel vrienden heeft, en die jou jarenlang achtervolgd met gedrein en gejammer om zijn zin te krijgen?
Ik zou ze in elk geval niet vermoorden. Geweld is zelden een goede manier om een conflict op te lossen. Zeker op een niveau van een wereldoorlog in combinatie met volkerenmoord. Maar denk eerlijk dat jij wat hulp nodig zou kunnen hebben? Als jij het plegen van moord een normale wijze van conflicten oplossen met anderen normaal denkt te vinden? En Joden alleen maar als mensen die jammeren en dergelijke ziet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 20-09-2021 17:56:10 ]
pi_201443470
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus door voor het Joodse geloof te kiezen is het terecht dat je vermoord gaat worden door een dictator. Is dat de strekking van je post? En trouwens Himmler wilde van de SS ideologie ook een geloof/religie maken om maar wat te noemen. En volgens sommigen is er inderdaad een godspot in de hersenen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen laten geloven trouwens, bij de SS werkten ook Joden)
  maandag 20 september 2021 @ 17:59:36 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443499
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen geloven trouwens)
Nou nee.

Want voor Nazi's bleven het Joden.

Had Himmler in zijn Poznan rede het nog over... dat de Duitsers steeds met 'die ene goede Jood' kwamen die het niet verdiende vermoord te worden. Maakte voor Himmler en de SS niet uit: eens een Jood altijd een Jood.

Dat er legio Joden de dood zijn ontsnapt omdat ze hun 'Jood-zijn' zouden hebben opgegeven is verder weer een flagrante leugen. Het gros van de Duitse Joden was namelijk al grotendeels geassimileerd in de Duitse samenleving; voor orthodoxe Joden diende men vooral in de stetl van Polen te zijn.

Echter acht ik de kans dat je ooit je achterlijke 'ik ben een hedendaagse Jood in Nazi-Duitsland' waan vaarwel zult zeggen... lekker speciaal, zo'n slachtofferrol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:00:41 #238
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443514
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee dat is niet de strekking van mijn post, jij beweert dat ze geen keuze hadden en je kan het geloof wel laten vallen (wat genoeg Joden hebben doen geloven trouwens)
Wat voor keuze hadden de Joden dan volgens jou in een land waar de nazi de macht hebben en het gros van de mensen de andere kant uitkeken en meewerkte aan het oppakken van Joden en de deportatie daarvan? Geen enkele en soms dankzij wel wat dappere mensen wat mazzel. Echt man je snapt er geen moer van.
pi_201443526
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat voor keuze hadden de Joden dan volgens jou in een land waar de nazi de macht hebben en het gros van de mensen de andere kant uitkeken en meewerkte aan het oppakken van Joden en de deportatie daarvan? Geen enkele en soms dankzij wel wat dappere mensen wat mazzel. Echt man je snapt er geen moer van.
Welke keuze heeft de niet gevaccineerden anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit om een normaal leven te leiden gelijk aan gevaccineerden ?
  maandag 20 september 2021 @ 18:04:30 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443554
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Welke keuze heeft de niet gevaccineerden anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit om een normaal leven te leiden gelijk aan gevaccineerden ?
Don't cry for me Argentina.

Zoals iemand hier al zei: dat slachtoffergejank, om te kotsen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:06:41 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443581
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:01 schreef macca728 het volgende:

[..]
Welke keuze heeft de niet gevaccineerde anders dan zijn grondrecht opgeven wbt lichamelijke integriteit ?
Dus niet gevaccineerden gaan straks een dodelijke douche krijgen en vervolgens een oven in volgens jou? Is dat de strekking van wat je nu post? Echt je snapt er duidelijk geen ene moer van. Lees je eens goed in wat voor veel Joden het einde was tijdens de Holocaust. Dat heeft niks met de weer warrige post van jou te maken en weer geen antwoord over de genocide die er op de Nederlandse Joden is gepleegd.
pi_201443601
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus niet gevaccineerden gaan straks een dodelijke douche krijgen en vervolgens een oven in volgens jou? Is dat de strekking van wat je nu post? Echt je snapt er duidelijk geen ene moer van. Lees je eens goed in wat voor veel Joden het einde was tijdens de Holocaust. Dat heeft niks met de weer warrige post van jou te maken en weer geen antwoord over de genocide die er op de Nederlandse Joden is gepleegd.
Man, doe eens normaal met mensen woorden in de mond te leggen, het gaat niet om de Holocaust, het gaat om de periode daarvoor.

Kijk gewoon wat er nu gebeurt en wat er toen gebeurde en zie de overeenkomsten (en niet de verschillen)

En wat er gaat gebeuren weet niemand, ik zie alleen een hoop mensen roeptoeteren dat deze mensen al geen zorg meer mogen krijgen als ze corona krijgen want eigen schuld.
  maandag 20 september 2021 @ 18:10:13 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443621
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Man, doe eens normaal met mensen woorden in de mond te leggen, het gaat niet om de Holocaust, het gaat om de periode daarvoor.

Kijk gewoon wat er nu gebeurt en wat er toen gebeurde en zie de overeenkomsten (en niet de verschillen)

En wat er gaat gebeuren weet niemand, ik zie alleen een hoop mensen roeptoeteren dat deze mensen al geen zorg meer mogen krijgen als ze corona krijgen want eigen schuld.
Ook die tijd heeft niets met de huidige te maken.

En je kiest ook bewust die tijd, omdat de Holocaust er aan vast zit.

Beetje sneu wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:11:32 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443642
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren dan. Vindt jij wat er rond covid aan maatregelen gebeurd vergelijkbaar is met de Holocaust en WO2. Een vraag die met simpele een ja en of nee te beantwoorden is?
  maandag 20 september 2021 @ 18:11:35 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443644
Een hele hoop mensen zeggen zoveel. Werkelijk denken dat artsen hier even de eed van Hippocrates gaan parkeren...

Niet direct aanleiding om een van de zwartste periodes uit de menselijke geschiedenis maar als schaamlap voor je fantasieën te gebruiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201443658
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Laat ik het anders formuleren dan. Vindt jij wat er rond covid aan maatregelen gebeurd vergelijkbaar is met de Holocaust en WO2. Een vraag die met simpele een ja en of nee te beantwoorden is?
Nee
  maandag 20 september 2021 @ 18:13:34 #247
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201443665
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 00:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ja ik meen het ook niet serieus, maar ik blijf het hier niet herhalen.
Glukkig want het is historische kolder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 20 september 2021 @ 18:13:36 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201443667
@Megumi

Nee, nee, met de tijd ervoor.

Jeweetwel, toen je op basis van vaststaande eigenschappen werd weggezet als tweederangsburger, een positie die je ook met geen enkele mogelijkheid kon oplossen en op volslagen irrationele (lees raciale) gronden tot stand was gekomen. En een tijd waarin de straten gedomineerd werden door bewapende en geüniformeerde stoottroepen die de macht hadden om je winkel te slopen, een synagoge in de hens te zetten of je gewoon dood te slaan.

Die tijd. Daar waant macca zich in, de schat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 18:14:01 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201443671
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:12 schreef macca728 het volgende:

[..]
Nee
Je posten wijzen duidelijk in een andere richting. Weer geen eerlijk antwoord van je denk ik dan maar.
pi_201443674
Wel met de periode die daarvoor was, maar niet specifiek met de holocaust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')