Vertessen heeft echt wel potentie.quote:Op zondag 19 september 2021 21:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben een beetje flauw maar het lijkt mij vrij duidelijk dat Feyenoord betere spelers heeft rondlopen dan Vertessen en Doan (laatstgenoemde zou wel mee kunnen).
Ik had daar gisteren met een vriend van mij ook een discussie over. Dat 2 dagen rust of 4 dagen rust een wereld van verschil maakt.quote:Op maandag 20 september 2021 10:29 schreef tompsv18 het volgende:
Ontopic maar weer.
Deel van de analyse van Pieter Zwart
[ afbeelding ]
Jij denkt niet dat Feyenoord, Sporting volledig zou overklassen?quote:Op zondag 19 september 2021 21:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk, dat is natuurlijk wel echt een redenering van het niveau Utrecht > Feyenoord > PSV > Ajax > Sporting.
Al vind ik dat Vertessen inderdaad écht niet voldoet en van Vinicius heb ik 60 minuten gezien en die 60 minuten overtuigden niet. Doan zou op zich bij dit Feyenoord ook prima mee kunnen denk ik, maar een zekere basisspeler is het ook niet.
Toch, als uit onderzoek blijkt dat het effect zo groot is, dan moet je daar iets mee als voetbalbonden.quote:Op maandag 20 september 2021 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik had daar gisteren met een vriend van mij ook een discussie over. Dat 2 dagen rust of 4 dagen rust een wereld van verschil maakt.
Je zag het ook gewoon aan meerdere spelers dat ze onder hun kunnen speelden. Helaas plant de KNVB vaak dit soort belangrijke wedstrijden na een EL wedstrijd. Maar goed, moet je maar de CL halen, dan heb je er geen last van.
Blijft kut, want 0-4 is gewoon extreem pijnlijk.
Vertessen kan je wel inbrengen bij een voorsprong als er ruimte is, als je net met 1-0 achter komt gewoon niet de meest verstandige beslissingquote:Op maandag 20 september 2021 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertessen heeft echt wel potentie.
Gakpo is ook door velen in het begin afgeschreven.
Doan zijn spel past gewoon niet bij dit elftal, dus dat zie ik niets worden.
Max. 14 of 16 ploegen in de eredivisie zou al een bak ellende schelen. Niemand wordt er beter van om 18 ploegen te handhaven, zie ook de 9-0 van Ajax afgelopen weekend. Waar zijn dat soort wedstrijden goed voor? Als je wilt dat een bekertoernooi serieus genomen wordt door ploegen die ook Europees spelen, dan moeten er wedstrijden geschrapt worden. Jammer voor die kleine ploegen maar het is niet anders.quote:Op maandag 20 september 2021 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toch, als uit onderzoek blijkt dat het effect zo groot is, dan moet je daar iets mee als voetbalbonden.
Het zegt namelijk ook iets over te hoge belasting.
Dat gezeik hoor je toch alleen bij voetballers of niet? Is van alle jaren, komt altijd terug als een club verliest.quote:Op maandag 20 september 2021 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toch, als uit onderzoek blijkt dat het effect zo groot is, dan moet je daar iets mee als voetbalbonden.
als je daar na 60 minuten last van krijgt ok maar zo mat beginnen heeft toch een andere oorzaakquote:Op maandag 20 september 2021 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Cijfers liegen niet natuurlijk. Ik neem aan dat Pieter Blacked die cijfers niet uit z’n duim heeft gezogen in ieder geval.quote:Op maandag 20 september 2021 11:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat gezeik hoor je toch alleen bij voetballers of niet? Is van alle jaren, komt altijd terug als een club verliest.
Bedankt, Hans.quote:Op maandag 20 september 2021 11:24 schreef jorienvdherik het volgende:
Heel bijzonder jullie trainer.
0-4 ik had het niet verwacht.
Feyenoord blijft Europees nou eenmaal vrij triestig. Ook afgelopen dinsdag was dat te zien. Dus nee Feyenoord zou Sporting zeer waarschijnlijk niet volledig overklassen.quote:Op maandag 20 september 2021 10:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat Feyenoord, Sporting volledig zou overklassen?
Bovendien zou Amorim het wél gewoon serieus nemen.quote:Op maandag 20 september 2021 12:26 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Feyenoord blijft Europees nou eenmaal vrij triestig. Ook afgelopen dinsdag was dat te zien. Dus nee Feyenoord zou Sporting zeer waarschijnlijk niet volledig overklassen.
Jij had gemist dat er verwezen werd naar een onderzoek?quote:Op maandag 20 september 2021 11:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat gezeik hoor je toch alleen bij voetballers of niet? Is van alle jaren, komt altijd terug als een club verliest.
maar ook daar staat dat het voornamelijk over het laatste half uur gaat, die eerste 60 minuten waren ook gewoon slechtquote:Op maandag 20 september 2021 12:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij had gemist dat er verwezen werd naar een onderzoek?
En Schmidt weet blijkbaar al 13 maanden niet hoe hij zijn spelers fit kan krijgen/houden.quote:Op maandag 20 september 2021 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar ook daar staat dat het voornamelijk over het laatste half uur gaat, die eerste 60 minuten waren ook gewoon slecht
Maar het tempo is wel heel hoog bij PSV he.quote:Op maandag 20 september 2021 12:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En Schmidt weet blijkbaar al 13 maanden niet hoe hij zijn spelers fit kan krijgen/houden.
Je sport zelf niet, neem ik aan? Anders weet je dat dit niet klopt. Een wedstrijd inspanning zit echt drie dagen in je benen en dat voel je, bij een explosieve sport, direct bij de start van de inspanning.quote:Op maandag 20 september 2021 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je daar na 60 minuten last van krijgt ok maar zo mat beginnen heeft toch een andere oorzaak
Het zit alleen in de benen als je niet wint. Anders hoor je er niemand over.quote:Op maandag 20 september 2021 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je sport zelf niet, neem ik aan? Anders weet je dat dit niet klopt. Een wedstrijd inspanning zit echt drie dagen in je benen en dat voel je, bij een explosieve sport, direct bij de start van de inspanning.
Maar goed, zoals ik gisteren ook al aangaf, je verliest hier voornamelijk doordat je tactisch overklast wordt. Minder fit zijn door kortere rust is een bijzaak wat mij betreft. Maar als dit door onderzoek gewoon is aangetoond vind ik dat wel relevante informatie waar je als bond naar moet kijken.
Nee, dan zit het er ook in alleen hoor je niemand er over. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 20 september 2021 13:04 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Het zit alleen in de benen als je niet wint. Anders hoor je er niemand over.
Dan is het: 'we zitten in zo'n lekkere flow, niemand raakt geblesseerd' etc
ook dat en het is nog niet eens oktoberquote:Op maandag 20 september 2021 12:58 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
En Schmidt weet blijkbaar al 13 maanden niet hoe hij zijn spelers fit kan krijgen/houden.
jij nog wel op topniveau?quote:Op maandag 20 september 2021 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Je sport zelf niet, neem ik aan?
De selectie is ook veel beter dan wat die vorige koekenbakkers hadden.quote:Op maandag 20 september 2021 13:12 schreef XL het volgende:
Ik vind het pas ok te gaan zagen aan de stoelpoten van Schmidt als Koeman ontslagen is bij Barcelona. Anders is er geen beter alternatief.
Bovendien vind ik het sowieso onzin te doen alsof Schmidt broddelwerk levert. We staan er veel beter voor als met alle koekenbakkers die we hiervoor hadden.
Ja, zo’n Götze en Ramalho… die waren zonder Schmidt ook wel gekomen….quote:Op maandag 20 september 2021 13:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De selectie is ook veel beter dan wat die vorige koekenbakkers hadden.
Niveau is niet zo relevant, want de inspanning is ook relatief aan het niveau.quote:
Dat denk ik ook. Omdat Slot gewoon wel een tactisch plan had.quote:Op maandag 20 september 2021 13:12 schreef TehRocks het volgende:
Ik val vast in herhaling, maar zonder dat gewissel hadden we óók gewoon verloren.
ik heb de wedstrijd niet gezien, maar wat mij betreft gaat het in de beginopstelling al fout. Hier ook benoemd.quote:Op maandag 20 september 2021 13:12 schreef TehRocks het volgende:
Ik val vast in herhaling, maar zonder dat gewissel hadden we óók gewoon verloren.
ik heb weleens langer nodig maar ben dan ook geen topsporter die wel moet presteren in de gegeven tijdquote:Op maandag 20 september 2021 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Niveau is niet zo relevant, want de inspanning is ook relatief aan het niveau.
Als ik vandaag een 5k of 10k op wedstrijd snelheid loop, dan voel ik dat over twee dagen nog wel ja, zodra ik weer aanzet. Zelfs een simpel sporthorloge zal dan aangeven dat 72 uur herstel nodig is voor een optimaal herstel naar een volgende inspanning.
Die vorige koekenbakkers hadden ook ongetwijfeld een aardig zegje in het aantrekken van toppers als Baumgartl, Doan, Bechich, Luckassen en Sainsbury.quote:Op maandag 20 september 2021 13:19 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, zo’n Götze en Ramalho… die waren zonder Schmidt ook wel gekomen….
Het is vrij simpel, uit het onderzoek waar naar verwezen wordt blijkt gewoon duidelijk dat het effect er is. Kunnen we wel gaan blijven discussiëren over onze prestaties, maar dat is onnodig.quote:Op maandag 20 september 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb weleens langer nodig maar ben dan ook geen topsporter die wel moet presteren in de gegeven tijd
Is dit niet de hele discussie? Dat zelfs voor topsporters, ongeacht of ze nou moeten of niet, 2 dagen rust niet genoeg blijkt te zijn? In ieder geval in het voetbal, als teams 40% vaker verliezen met die rustperiode.quote:Op maandag 20 september 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb weleens langer nodig maar ben dan ook geen topsporter die wel moet presteren in de gegeven tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |