abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201423102

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Go hard or go home
pi_201423103
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:52 schreef KingRadler het volgende:
Maak me meer zorgen om de griep dan het hele Corona.
Hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
Ik maak me meer zorgen om al die mensen met enorm hoge stresslevels omdat ze zich zorgen maken om een treinreisje of de griep.

Wat denk je van testen trouwens?
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 07:54:48 #3
22565 asco
Los in deze tent
pi_201423104
Oh, hier is het topic.
  zondag 19 september 2021 @ 07:56:54 #4
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201423119
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 07:54 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik maak me meer zorgen om al die mensen met enorm hoge stresslevels omdat ze zich zorgen maken om een treinreisje of de griep.

Wat denk je van testen trouwens?
Ik heb een zelftest moeten doen omdat ik mijn collega had aangestoken.
Bleek gewoon een griepje te zijn. Dit gaat vaker gebeuren.
Daarom hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
pi_201423170
Wat is het belang om het te weten ? Is Corona voor gevaccineerden inmiddels niet gedevalueerd tot een griepje?
pi_201423196
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:56 schreef KingRadler het volgende:

[..]
Ik heb een zelftest moeten doen omdat ik mijn collega had aangestoken.
Bleek gewoon een griepje te zijn. Dit gaat vaker gebeuren.
Daarom hoe ga je deze twee uit elkaar houden.
Hoe weet je dat jij ‘m aangestoken hebt? Waarom wil je ze uit elkaar houden? Als je gevaccineerd bent is dat toch niet zo relevant meer?
pi_201423312
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 07:47 schreef Celestien het volgende:
We gaan binnenkort met onze dochter naar een museum. Wordt de eerste keer dat er weer een langere treinreis gaan maken. Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk, dat ritje.
Kom eens op zeg :D
Tenzij jullie zo suf zijn om in de spits te gaan reizen. Maar dat was voor covid ookal ruk.

Nog nooit zo prettig gereisd met de trein als in de afgelopen anderhalf jaar :Y
pi_201423397
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 07:52 schreef Noek het volgende:

[..]
Je gaat met een trein.
En komt terug in een bodybag!
  zondag 19 september 2021 @ 09:06:23 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423427
Nou vind ik het OV altijd klote, maar nu niets erger dan eerder.
Ja die onzalige mondmaskerplicht wellicht, maar verder, mwah
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 september 2021 @ 09:06:59 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423429
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:50 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Kom eens op zeg :D
Tenzij jullie zo suf zijn om in de spits te gaan reizen. Maar dat was voor covid ookal ruk.

Nog nooit zo prettig gereisd met de trein als in de afgelopen anderhalf jaar :Y
Er spelen wel iets meer zaken hier, vrees ik. Maar ik snap dat het makkelijk is om te oordelen als je die kennis niet hebt.
(Un)masking for the greater good.
pi_201423446
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:06 schreef Celestien het volgende:

[..]
Er spelen wel iets meer zaken hier, vrees ik. Maar ik snap dat het makkelijk is om te oordelen als je die kennis niet hebt.
Ach, sowieso, als jij daar tegenop ziet, is dat net zo legitiem als mensen die er geen enkel probleem mee hebben. Het is ook totaal onnodig om daar dan een beetje min over te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2021 @ 09:13:25 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423487
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ach, sowieso, als jij daar tegenop ziet, is dat net zo legitiem als mensen die er geen enkel probleem mee hebben. Het is ook totaal onnodig om daar dan een beetje min over te doen.
True, al snap ik eerste reactie wel, hoor. Het is niet eerste keer ;)

Maar het laat weer eens zien hoe moeilijk het kan zijn om verder te kijken dan de eigen beleving. Ach alas.
  zondag 19 september 2021 @ 09:14:47 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423500
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:06 schreef Celestien het volgende:

[..]
Wat speelt er dan meer?

Het is een beetje moeilijk anders duiden op een forum als die context die blijkbaar essentieel is mist. En dit is een COR topic, dus niet heel erg gek dat men er dan een label aan hangt en zelf interpreteert toch?
pi_201423526
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat speelt er dan meer?

Het is een beetje moeilijk anders duiden op een forum als die context die blijkbaar essentieel is mist. En dit is een COR topic, dus niet heel erg gek dat men er dan een label aan hangt en zelf interpreteert toch?
Ja, dit inderdaad. Als iemand in COR begint over dat hij of zij het nog steeds vervelend vindt om naar de supermarkt te gaan is toch je eerste gedachte dat het een coronagerelateerde reden heeft, en niet omdat er zo'n irritante straatmuzikant buiten staat die de hele dag hetzelfde deuntje speelt en het eigenlijk zou verdienen om het betreffende blaasinstrument rectaal ingebracht te krijgen.
  zondag 19 september 2021 @ 09:20:57 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423549
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, dit inderdaad. Als iemand in COR begint over dat hij of zij het nog steeds vervelend vindt om naar de supermarkt te gaan is toch je eerste gedachte dat het een coronagerelateerde reden heeft, en niet omdat er zo'n irritante straatmuzikant buiten staat die de hele dag hetzelfde deuntje speelt en het eigenlijk zou verdienen om het betreffende blaasinstrument rectaal ingebracht te krijgen.
Daarover gesproken ditch ik de AH nu wel indirect door corona...
In die tijd zijn alle kassa's op één na vervangen door zelfscanners omdat dat veiliger en fijner was ivm corona vond men.
Daar heb ik een gruwelijke hekel aan, en die gaan dus niet meer weg nu.

Lidl en anders supermarkten it is, AH kan de boom in
pi_201423562
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Daarover gesproken ditch ik de AH nu wel indirect door corona...
In die tijd zijn alle kassa's op één na vervangen door zelfscanners omdat dat veiliger en fijner was ivm corona vond men.
Daar heb ik een gruwelijke hekel aan, en die gaan dus niet meer weg nu.

Lidl en anders supermarkten it is, AH kan de boom in
Daar waren ze al mee bezig, maar nu in een stroomversnelling geraakt idd. Never waste a good crisis, he.
  zondag 19 september 2021 @ 09:23:03 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423571
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat speelt er dan meer?

True. Al zul je ook begrijpen dat ik me, na de rappe oordelen hierboven en in het vorige topic, niet geroepen voel om dat nog te delen. Lekker sfeertje om privé info te delen :')

Daar zal dus ook wel weer gemor op komen. Niet zozeer van jou, hoor :)
pi_201423601
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:23 schreef Celestien het volgende:

[..]
True. Al zul je ook begrijpen dat ik me, na de rappe oordelen hierboven en in het vorige topic, niet geroepen voel om dat nog te delen. Lekker sfeertje om privé info te delen :')

Als mensen daar vraagtekens bij hebben, kunnen ze er ook gewoon naar vragen, lijkt me.

Wat mij betreft is reizen met OV kut omdat ik die mondkapjes echt vreselijk rot vindt. Een enkele keer een kort ritje met de metro vind ik voor nu het maximum. Een langere treinreis ga ik voorlopig niet maken als het niet hoeft.
  zondag 19 september 2021 @ 09:28:17 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423623
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dan snap ik eerlijk gezegd ook echt niet waarom je dan een blijkbaar incomplete en te vage post voor interpretatie wel deelt. Klinkt als vaguebooking
  zondag 19 september 2021 @ 09:31:59 #20
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423646
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als mensen daar vraagtekens bij hebben, kunnen ze er ook gewoon naar vragen, lijkt me.

Wat mij betreft is reizen met OV kut omdat ik die mondkapjes echt vreselijk rot vindt. Een enkele keer een kort ritje met de metro vind ik voor nu het maximum. Een langere treinreis ga ik voorlopig niet maken als het niet hoeft.
Valt het jou op dat er altijd mensen zijn die een excuus hebben om dat mondkapje niet (of niet helemaal) te dragen? Hele reis met een flesje in de hand zonder een slok te nemen om dat ding maar niet op te hebben. En make-up aanbrengen gaat ook niet met mondkapje :P

Het is ook een rotding btw, maar hopelijk duurt het niet lang tot weer daar vanaf zijn :)
  zondag 19 september 2021 @ 09:40:18 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423737
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan snap ik eerlijk gezegd ook echt niet waarom je dan een blijkbaar incomplete en te vage post voor interpretatie wel deelt. Klinkt als vaguebooking
Dat was niet de bedoeling.
  zondag 19 september 2021 @ 09:41:45 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201423753
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:40 schreef Celestien het volgende:

[..]
Dat was niet de bedoeling.
Ok, dan de vervolgvraag. Wat was wel je bedoeling en eventueel gewenste reactie?

Ik snap het niet meer en dat is geen cynisch statement ofzo, snap het oprecht niet meer zo
  zondag 19 september 2021 @ 09:46:42 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201423802
Pak de auto als je het niet ziet zitten, of reis eerste klas. Daar zit nog steeds geen kip, zeker niet in het weekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 09:54:16 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423902
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ok, dan de vervolgvraag. Wat was wel je bedoeling en eventueel gewenste reactie?

Ik snap het niet meer en dat is geen cynisch statement ofzo, snap het oprecht niet meer zo
Als de sfeer wat gemoedelijker was geweest, zou ik wellicht wel wat meer toegelicht hebben. Het was niet de bedoeling om bewust vaag te zijn. Ben wat taken aback door de snelle oordelen in het negatieve segment.

Misschien had ik beter moeten weten.
  zondag 19 september 2021 @ 09:56:25 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_201423932
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
Pak de auto als je het niet ziet zitten, of reis eerste klas. Daar zit nog steeds geen kip, zeker niet in het weekend.
Eerste klas doe ik alleen als ik naar Groningen ga. Dan vind ik het wel fijn om wat comfortabeler te zitten. :Y
pi_201424145
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:54 schreef Celestien het volgende:

[..]
Als de sfeer wat gemoedelijker was geweest, zou ik wellicht wel wat meer toegelicht hebben. Het was niet de bedoeling om bewust vaag te zijn. Ben wat taken aback door de snelle oordelen in het negatieve segment.

Zo negatief hoef je het toch niet op te vatten, @Molo en @Noek zijn gewoon wat direct. Als je zelf post er erg tegenop te zien, dan kan je verwachten dat mensen zich afvragen waarom dan precies. En zoals @miss_sly al zei, het is toch vooral relevant hoe jijzelf het een en ander ervaart, ook al vinden anderen dat irrationeel. Daar is genoeg begrip voor. :Y
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 19 september 2021 @ 10:38:48 #27
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201424438
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:54 schreef Celestien het volgende:

[..]

Precies, éénieder die een afwijkende mening/opvatting heeft is hier meteen kanonnenvoer. Mensen worden te pas en onpas weggezet als wappie en er wordt 9 van de 10 keer vol onbegrip gereageerd.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 11:01:42 #28
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201424692
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 10:38 schreef tja77 het volgende:

[..]
Precies, éénieder die een afwijkende mening/opvatting heeft is hier meteen kanonnenvoer. Mensen worden te pas en onpas weggezet als wappie en er wordt 9 van de 10 keer vol onbegrip gereageerd.
Is dit niet gewoon sowieso de gemiddelde FOK reactie overal? :D
pi_201424712
quote:
Almelose kofferbakdode vermoedelijk slachtoffer van vaccinatieruzie

Ruzie over het vaccineren tegen corona is de vermoedelijke oorzaak van het dodelijke geweldsincident eerder deze week in Almelo, waarbij een 43-jarige man zijn 56-jarige vriendin om het leven bracht en vervolgens de hand aan zichzelf probeerde te slaan.

Goede vrienden van het stel zeggen tegenover RTV Oost dat de twee al langere tijd met elkaar overhoop lagen. Eerst over corona, maar later vooral over het huidige vaccinatiebeleid. Het slachtoffer had haar vriend verboden nog langer met gevaccineerden om te gaan, onder wie zijn eigen ouders. Ook zag hij zich genoodzaakt te stoppen met zijn grote passie: de muziek en zijn zo geliefde hardrockband.

Het is voor zover bekend voor het eerst in ons land dat een coronaruzie fatale afloop krijgt.

Kofferbak
Het verhaal begin deze week baarde groot opzien, omdat de verdachte zijn vriendin dood in de kofferbak van een auto naar het ziekenhuis had gebracht, waarna hij een poging deed uit het leven te stappen. Naar verluidt door zijn polsen door te snijden.

Gepassioneerd muzikant
De verdachte Floris, van wie vrijdag het voorarrest werd verlengd, is een gepassioneerd muzikant en loopt al jaren mee in de Twentse hardrockscene. November 2019 richtte hij samen met enkele vrienden Beast of Maiden op, dat een tribute brengt aan de Britse hardrockband Iron Maiden. Na een succesvol debuutoptreden in de Achterhoek brak echter de coronacrisis uit en kwam de boel stil te liggen.

Deze zomer werd besloten de band weer op te starten. Maar al snel deden zich allerlei complicaties voor. Floris repeteerde stiekem mee en zijn vriendin mocht beslist niet weten waar hij uithing.

Bovendien wilde Floris slechts optreden onder hele strikte coronavoorwaarden. Daarbij stelde hij op een gegeven moment dusdanig strenge eisen dat de situatie onwerkbaar dreigde te worden. Waarop hij zijn conclusie trok. Om de band niet op te houden, kapte hij ermee. Waarop op Facebook een advertentie werd geplaatst voor een waardig opvolger.

Spijt
Maar toen 'Flo' - zoals Floris binnen de band werd genoemd - die advertentie las, kreeg hij na verloop van tijd spijt. Waarop hij afgelopen dinsdag met een delegatie van de band rond de tafel ging en zei toch weer verder te willen. Die avond bezocht hij zijn ouderlijk huis en vertelde zijn vader dat hij hoe dan ook weer met de jongens zou gaan spelen. Waarop hij naar zijn vriendin Sandra ging.

Floris' muziekvrienden gaan ervan uit dat hij vervolgens thuis aan vriendin Sandra heeft verteld dat hij toch weer muziek zou gaan maken.

'Rustige vent'
Floris was er normaal totaal de persoon niet naar om het conflict op te zoeken. "Sterker, hij ging dat juist uit de weg", zegt Rob Rolefes, die ruim tien jaar met Floris samenspeelde. "Een ingetogen rustige vent. En tegelijk een begenadigd bassist en fervent muziekliefhebber. Iemand die leefde voor de band. Nooit nee zei als zich een optreden aandiende."

Dat veranderde echter gaandeweg nadat Floris een jaar of zeven, acht jaar geleden een relatie kreeg met Sandra, iemand die ruim tien jaar ouder was. "Ze was - laat ik het netjes zeggen - nogal nadrukkelijk aanwezig. Kwam mee naar de oefenruimte. Samen met een vriendin, die wel even onze nieuwe manager zou worden. Wat wij totaal niet zagen zitten."

En ook ontsponnen zich op de groepsapp van de band soms felle discussies. "Helemaal niet des Floris. En ook met een taalgebruik dat totaal niet bij hem paste. We wisten gewoon dat we op sommige momenten met haar communiceerden."

Cola en chips
Sandra was iemand die op Facebook pleitte voor legalisering van wiet en van wie bekend is dat ze planten kweekte in haar tuintje bij de rijtjeswoning aan de Zonnebloemstraat in de volkswijk De Riet. Floris had in het verleden wel alcohol gedronken, maar na vervelende ervaringen de drank totaal afgezworen. "Hij rookte niet en nam zijn eigen cola en chips mee naar de oefenruimte", aldus Rolefes.

Floris' opstelling binnen de band veranderde drastisch. "Ineens zei hij nee als we ergens konden optreden. Op het laatst konden we eigenlijk alleen nog maar repeteren. Waarop we met hem zijn gestopt. Met pijn in het hart, maar de situatie was totaal onhoudbaar geworden."

Van nerd naar Viking
De laatste jaren veranderde ook Floris' uiterlijk radicaal. Van het type computernerd - zoals vrienden hem omschrijven - zag hij de laatste drie jaar eruit als een soort Viking: met lange baard en lange haren. Sandra was er blijkbaar maar wat mee in haar sas, want zij was het die een foto van haar partner plaatste op een website met Almeloërs die trots zijn op hun baard.

Toen de band Beast of Maiden, waarin Floris zich op de bas helemaal kon uitleven, na een noodgedwongen pauze weer wilde gaan repeteren bleek al snel dat hij bepaald de oude niet meer was. De bandleden werden onaangenaam verrast door allerlei corona-eisen die Floris ineens stelde.

Complottheorieën
"Sandra had in die tijd van alles op Facebook geplaatst. Over chips die ons met het vaccin zouden worden ingespoten en waarmee de overheid ons kon volgen. En allemaal meer van dat soort complottheorieën. Ze sloeg daar echt he-le-maal in door", zegt een muziekvriend van Floris, die anoniem wil blijven.

In de buurt waar het stel woonde, was bekend dat de twee regelmatig coronadiscussies hadden die zo hoog opliepen dat zich slaande ruzies voordeden. Waarbij het echter Floris was die rake klappen opliep. "Dat verbaast me niets van die klappen", zegt Rob Rolefes. "Typisch Floris, de goedheid zelve. Hij deed geen vlieg kwaad."

Kwaad bloed
Intussen zette vooral het huidige vaccinatiebeleid van de overheid kwaad bloed bij Sandra. Ze legde haar vriend een soort contactverbod op richting gevaccineerden. Behalve dat hij zijn (ingeënte) ouders niet meer mocht zien, mocht Floris ook niet meer samenspelen met gevaccineerde muzikanten.

Overigens heeft het slachtoffer Sandra rond het tijdstip van de coronapersconferentie van afgelopen dinsdag - waarbij de nieuwste maatregelen werden afgekondigd - de profielfoto op haar Facebookpagina veranderd in een QR-rode met daarin een middelvinger. Kort daarop moet het tussen Sandra en Floris compleet zijn misgegaan.

Wanhoopsdaad
Floris is na zijn wanhoopsdaad overgebracht naar de PAAZ-afdeling van het ziekenhuis. Zijn ouders mogen met het oog op het rechercheonderzoek geen enkel contact met hem. Rob Rolefes heeft de ouders gesproken en leeft met ze mee.

"Het enige wat ze te horen hebben gekregen, is dat het naar omstandigheden goed met hun zoon gaat. Maar goed, hij moest wél worden geopereerd. En dat is niet nodig als je slechts wat krasjes op je pols maakt. De ouders zijn radeloos. Kunnen eigenlijk alleen maar gissen hoe het met hun zoon gaat."

Rechtszaak
Rob Rolefes zegt ervan overtuigd te zijn dat Floris tot zijn daad werd gedreven. "Het is goed dat er straks een rechtszaak komt. Daarbij komt ongetwijfeld alles ter sprake. Het politieonderzoek moet nu uitwijzen wat er exact is gebeurd. Maar voorlopig kan ik dit allemaal niet los zien van al die ruzies tussen Floris en Sandra, vooral al dat vaccinatiegedoe."

"Met name ook met het oog op wat eerder die dinsdag is gebeurd en dat Floris de knoop had doorgehakt dat hij hoe dan ook weer muziek zou gaan maken. Wat er is gebeurd, is te afschuwelijk voor woorden. Maar vooralsnog blijf ik achter Floris staan. Ik ga voor die vent door het vuur."

WTF :{
  zondag 19 september 2021 @ 11:06:03 #30
342627 tja77
pi_201424723
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dit is wel iets wat je in veel andere subfora op FOK! ook ziet maar in een topic dat over Corona gaat had ik wel wat meer empathie verwacht. IJdele hoop wellicht.
  zondag 19 september 2021 @ 11:08:35 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201424747
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dit is wel iets wat je in veel andere subfora op FOK! ook ziet maar in een topic dat over Corona gaat had ik wel wat meer empathie verwacht. IJdele hoop wellicht.
zit je op goedkeuring te wachten dan?
pi_201424756
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Niet mijn ervaring. Anders had ik het hier ook niet al ruim 15 jaar volgehouden ;)
  zondag 19 september 2021 @ 11:19:17 #33
342627 tja77
pi_201424812
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
zit je op goedkeuring te wachten dan?
Nee, zeg ik dat dan?
Begrip voor een ander is ver te zoeken, dat is wat anders dan goedkeuring.
  zondag 19 september 2021 @ 11:33:34 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201424957
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee, zeg ik dat dan?
Begrip voor een ander is ver te zoeken, dat is wat anders dan goedkeuring.
Ik vind dat allemaal meevallen, bij jou heb ik begrip voor je beslissing niet te vaccineren maar jouw motivatie laat naar mijn mening wel te wensen over, dat is toch ook verder geen probleem?
pi_201424980
Stiekem vind ik dit wel een mooi verhaal van DJ Eelke Kleijn

'Als het paspoort er maar doorheen komt'

En het is natuurlijk wel een beetje waar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 19 september 2021 @ 11:40:28 #36
342627 tja77
pi_201425062
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vind dat allemaal meevallen, bij jou heb ik begrip voor je beslissing niet te vaccineren maar jouw motivatie laat naar mijn mening wel te wensen over, dat is toch ook verder geen probleem?
Wat is mijn motivatie dan?
En het gaat er mijn inziens niet om of je een medestander of tegenstander bent van een ander. Vaak hebben tegenstanders de drang om die andere groepen op 1 hoop te gooien om de discussie makkelijker te maken.
  zondag 19 september 2021 @ 11:43:26 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425125
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:40 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat is mijn motivatie dan?
En het gaat er mijn inziens niet om of je een medestander of tegenstander bent van een ander. Vaak hebben tegenstanders de drang om die andere groepen op 1 hoop te gooien om de discussie makkelijker te maken.
als je het over groepen hebt is het natuurlijk al snel op 1 hoop gooien, daar is het een groep voor.
pi_201425147
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:

Hier komt ook weer de sociale controle pas naar boven. Vind ik geen mooi verhaal en ook niet een beetje waar.
  zondag 19 september 2021 @ 11:46:00 #39
342627 tja77
pi_201425164
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]
als je het over groepen hebt is het natuurlijk al snel op 1 hoop gooien, daar is het een groep voor.
Mensen in hokjes duwen, en vervolgens lekker generaliseren ja.
Maar nogmaals, wat is mijn motivatie om niet te vaccineren en hoezo laat die te wensen over?
pi_201425185
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hier komt ook weer de sociale controle pas naar boven. Vind ik geen mooi verhaal en ook niet een beetje waar.
Nee, maar wel de steeds veranderde doelpalen, glijdende schaal, intrekken vinkjes, vervallende vinkjes, etc.
Allemaal zaken die hier ook benoemd worden als knelpunten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201425198
quote:

quote:
En over een paar jaar blijkt dat prachtige digitale paspoort ineens gekoppeld aan je ziektekostenverzekering. Aan je bankgegevens. Aan je aankoopgeschiedenis, je zoekgeschiedenis en aan BKR. “Ja sorry meneer, wij zien dat u alcohol koopt in de supermarkt, dus uw ziektekosten gaan omhoog”. “Oh meneer, u heeft uw boete niet betaald, nee u krijgt pas een groen vinkje als dat afgehandeld is”. ‘Mevrouw zoekt online naar verboden dingen? Dat betekent even een maand geen sociale activiteiten”. “Nee reizen mag niet deze maand meneer, u zit al aan uw CO2 quotum”.

Het behoort allemaal tot de mogelijkheden! In China is het al jaren zo ver, en het wordt hier nu in Nederland (en de rest van Europa) in record tempo door je strot geramd onder het mom van veiligheid en virusbestrijding. En veel mensen lijken het nog toe te juichen ook. Want alleen met dat paspoort zijn we lekker veilig met z’n allen! En daar ging het natuurlijk allemaal om. Lekker veilig zijn.
ja, da's zeker een beetje waar...
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zondag 19 september 2021 @ 11:53:23 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201425246
Ik was nog vergeten om gister te melden: mooie cijfers!

Cheers B:)B
pi_201425265
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik was nog vergeten om gister te melden: mooie cijfers!

Cheers B:)B
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201425305
quote:

quote:
Lekker veilig zijn met zijn allen.
:P
quote:
Natuurlijke immuniteit is sterker, maar toch halen we na 6 maanden die herstel-status weg.
Ook zo'n debiele, compleet niet-onderbouwde regel.
I'll give you something to do
  zondag 19 september 2021 @ 12:00:14 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425342
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mensen in hokjes duwen, en vervolgens lekker generaliseren ja.
Maar nogmaals, wat is mijn motivatie om niet te vaccineren en hoezo laat die te wensen over?
dat weet je toch zelf wel, tenminste die motivatie, ik kan me de details niet herinneren hoor, wel dat ik dat ik het niet overtuigend vond.
pi_201425370
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, maar wel de steeds veranderde doelpalen, glijdende schaal, intrekken vinkjes, vervallende vinkjes, etc.
Ik vind niet per definitie dat de knelpunten die hier benoemd worden nou terecht zijn. Ik vind ook niet dat er per se sprake is van veranderde doelpalen, we van veranderde omstandigheden die andere dingen vragen dan in eerste instantie verwacht. En over intrekken en vervallen van vonkjes is vooralsnog een angst, geen feit.

Nogmaals, want die disclaimer hoort erbij geloof ik, ik vind dat er genoeg aan te merken valt op beleid en de mensen die het adviseren en/of maken, ik weet ook niet of ik dit gebeuren met die Corona pas nu zo geweldig, terecht en proportioneel vind (zeker niet gezien sommige voorwaarden), maar zo’n hele rant als uit dat stuk kan ik echt niets mee.
  zondag 19 september 2021 @ 12:04:12 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425376
If you've had COVID-19 before, does your natural immunity work better than a vaccine?

quote:
The data is clear: Natural immunity is not better. The COVID-19 vaccines create more effective and longer-lasting immunity than natural immunity from infection.

More than a third of COVID-19 infections result in zero protective antibodies
Natural immunity fades faster than vaccine immunity
Natural immunity alone is less than half as effective than natural immunity plus vaccination
https://www.nebraskamed.c(...)y-versus-vaccination
  zondag 19 september 2021 @ 12:06:12 #48
342627 tja77
pi_201425396
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat weet je toch zelf wel, tenminste die motivatie, ik kan me de details niet herinneren hoor, wel dat ik dat ik het niet overtuigend vond.
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op. Mensen zoals ik, belasten de zorg niet. Dan kunnen Knabbel en Babbel bij de persconferentie roepen dat het allemaal de schuld is van de ongevaccineerden, maar dat is precies hetzelfde generaliserende gedrag wat je hier ook ziet.
Maar dat maakt me geen antivaxxer of wappie.
  zondag 19 september 2021 @ 12:08:36 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425420
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op. Mensen zoals ik, belasten de zorg niet. Dan kunnen Knabbel en Babbel bij de persconferentie roepen dat het allemaal de schuld is van de ongevaccineerden, maar dat is precies hetzelfde generaliserende gedrag wat je hier ook ziet.
Maar dat maakt me geen antivaxxer of wappie.
dus komen we weer bij hetzelfde uit, ik respecteer je beslissing maar je motivatie vind ik niet zo sterk.
  zondag 19 september 2021 @ 12:10:20 #50
342627 tja77
pi_201425433
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus komen we weer bij hetzelfde uit, ik respecteer je beslissing maar je motivatie vind ik niet zo sterk.
Harde cijfers geen goede motivatie vinden, natuurlijk mag dat. Of het geen goede motivatie is, is natuurlijk een andere discussie.
  zondag 19 september 2021 @ 12:11:28 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425448
Vaccinatie traint je afweer, dus is gewoon een vorm van fitness

quote:
Vooropgesteld, ik ben zelf voorstander van vaccinatie omdat het beschermt tegen ernstige ziekte en de kans verlaagt dat je een ander ziek maakt. En vanwege zich opstapelend bewijs dat het veilig is. Maar dat neemt niet weg dat iedereen het recht heeft om zelf dit soort afwegingen te maken. Dat is een principieel grondrecht waar niet aan te tornen valt en verplichte vaccinatie past daar dus niet bij.
quote:
Tegenstanders beroepen zich opvallend vaak op gezonde leefstijl en voeding. Nou is dat zeker enorm belangrijk om fit te blijven en de kans op welvaartsziektes aanzienlijk te laten afnemen, maar het heeft nauwelijks iets met coronavaccinatie te maken.

In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor. En als je er graag alles aan wil doen om zuinig en precies op je lichaam te zijn, dan is juist vaccinatie essentieel want daarmee train je het natuurlijke afweersysteem om optimaal voorbereid te zijn op elke eventuele coronaconfrontatie. Vaccinatie is dus gewoon een vorm van fitness.
https://www.parool.nl/col(...)an-fitness~b932742d/
  zondag 19 september 2021 @ 12:22:37 #52
346939 Janneke141
pi_201425558
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als je het water maar langzaam genoeg opwarmt heeft niemand in de gaten dat het toch wel heet wordt.
pi_201425622
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
quote:
Tegenstanders beroepen zich opvallend vaak op gezonde leefstijl en voeding. Nou is dat zeker enorm belangrijk om fit te blijven en de kans op welvaartsziektes aanzienlijk te laten afnemen, maar het heeft nauwelijks iets met coronavaccinatie te maken.

In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor. En als je er graag alles aan wil doen om zuinig en precies op je lichaam te zijn, dan is juist vaccinatie essentieel want daarmee train je het natuurlijke afweersysteem om optimaal voorbereid te zijn op elke eventuele coronaconfrontatie. Vaccinatie is dus gewoon een vorm van fitness.
Dit vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Ja er zal ook wel eens een gezond, jong iemand vermijdbaar sterven aan COVID, maar dat is wel een heel marginaal verschijnsel.Het is vooral vrij onnozel om een beroep op een gezonde leefstijl en voeding vrij onnozel is omdat menselijk gedrag nou eenmaal helemaal niet zo makkelijk te sturen. Er wordt al van alles geprobeerd. Te dikke mensen diëten er vaak op los, maar een gezonde levensstijl en bijbehorend voedingspatroon vasthouden, blijkt toch erg lastig in de praktijk.
En met de VVD aan het roer gaan maatregelen die ook juist gezond voedsel stimuleren (of ongezond voedsel ontmoedigen) zoals een suikertaks er niet komen, want de vriendjes in de industrie moeten natuurlijk wel maximaal omzet kunnen draaien.

Vaccinaties zijn nou eenmaal een eenvoudig, laagdrempelig en effectief middel. Iets vaags roepen over een gezonde levensstijl is nog niet eens het begin van beleid natuurlijk. Het is niet veel meer dan goedkoop vingertje wijzen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 19 september 2021 @ 12:48:47 #54
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201425803
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Dit vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Ja er zal ook wel eens een gezond, jong iemand vermijdbaar sterven aan COVID, maar dat is wel een heel marginaal verschijnsel.Het is vooral vrij onnozel om een beroep op een gezonde leefstijl en voeding vrij onnozel is omdat menselijk gedrag nou eenmaal helemaal niet zo makkelijk te sturen. Er wordt al van alles geprobeerd. Te dikke mensen diëten er vaak op los, maar een gezonde levensstijl en bijbehorend voedingspatroon vasthouden, blijkt toch erg lastig in de praktijk.
En met de VVD aan het roer gaan maatregelen die ook juist gezond voedsel stimuleren (of ongezond voedsel ontmoedigen) zoals een suikertaks er niet komen, want de vriendjes in de industrie moeten natuurlijk wel maximaal omzet kunnen draaien.

Vaccinaties zijn nou eenmaal een eenvoudig, laagdrempelig en effectief middel. Iets vaags roepen over een gezonde levensstijl is nog niet eens het begin van beleid natuurlijk. Het is niet veel meer dan goedkoop vingertje wijzen.
Wat vind je precies een zwaktebod? Je bericht gaat een beetje van hot naar her. De column van Levi gaat mijns inziens erover dat het voor iedereen verstandig (juist gezonden mensen) om het vaccin te nemen. En dat een felle maatschappelijke discussie helemaal niet erg hoeft te zijn.

Voor de rest wel goede column van Levi, maar ben het niet eens met deze quote:

quote:
Oftewel, iedereen die met kwetsbare patiënten werkt moet adequaat maatregelen nemen om hen geen risico te laten lopen, of je nu wel of niet gevaccineerd bent. En omdat dit dus weinig uitmaakt, is het ook geen argument voor verplichte vaccinatie.
Je verkleint de kans op overdraging doordat je minder lang besmettelijk bent en de virus load is ook maar kort gelijk aan besmette ongevaccineerden. Dus het heeft zeker wel zin om alle zorgmedewerkers in te enten. Voorzorgsmaatregelen als beschermende kledij zijn niet heilig.
Weisst
  zondag 19 september 2021 @ 12:51:06 #55
342627 tja77
pi_201425830
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Post je dit als een reactie op mijn bijdrage?
  zondag 19 september 2021 @ 12:53:27 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425854
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Post je dit als een reactie op mijn bijdrage?
nee hoor gewoon algemeen anders had ik het wel als een reactie geplaatst
  zondag 19 september 2021 @ 12:55:20 #57
342627 tja77
pi_201425873
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee hoor gewoon algemeen anders had ik het wel als een reactie geplaatst
Oké, het onderstreepte namelijk precies mijn motivatie. Toch bedankt.
  zondag 19 september 2021 @ 12:56:10 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201425888
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Oké, het onderstreepte namelijk precies mijn motivatie. Toch bedankt.
dan lees je het toch anders dan ik maar verder geen punt
pi_201425918
quote:
12s.gif Op zondag 19 september 2021 10:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo negatief hoef je het toch niet op te vatten, @:Molo en @:Noek zijn gewoon wat direct. Als je zelf post er erg tegenop te zien, dan kan je verwachten dat mensen zich afvragen waarom dan precies. En zoals @:miss_sly al zei, het is toch vooral relevant hoe jijzelf het een en ander ervaart, ook al vinden anderen dat irrationeel. Daar is genoeg begrip voor. :Y
Iedereen is hier haske direct. Ook de meest zgn genuanceerde users kunnen enorm zuigerig zijn, mods trouwens ook. It is what is.
Go hard or go home
  zondag 19 september 2021 @ 13:15:04 #60
342627 tja77
pi_201426054
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan lees je het toch anders dan ik maar verder geen punt
Ik lees geen cijfers, echter wel
quote:
In de eerste plaats heb ik net iets te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care gezien. Dat was uiteraard een kleine groep, maar het komt wel degelijk voor.
Kijk, het kan ook anders.

https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/

quote:
Vorig jaar had bijna de helft van de ic-patiënten met covid een chronische ziekte, nu is dat ongeveer een op de drie.
quote:
Vanaf het begin van de pandemie klinken al berichten dat op de ic’s vooral Nederlanders met overgewicht liggen. Sinds die tijd is de gemiddelde BMI, waarmee overgewicht wordt gemeten, alleen maar gestegen. Bij een BMI hoger dan 25 heeft iemand overgewicht. Vorig jaar maart was de BMI van ic-patiënten met covid 28,7. De afgelopen twee maanden steeg dat cijfer naar 30,1.
Dus mensen met overgewicht zijn meer en meer verantwoordelijk voor de bezetting op de ic. Dit bericht is nog geen 2 weken oud. Dus nu iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren, stijgt het gemiddelde BMI op de ic’s.

Voor vaccinatie was er dit bericht.

https://www.volkskrant.nl(...)-niets-uit~b3b9c486/

quote:
Van alle covid-patiënten op de ic, kampt circa 80 procent met (ernstig) overgewicht, zo blijkt uit de laatste cijfers van de stichting NICE.
Kijk cijfers, daar baseer ik me op.
Niet op een artikel met sfeermakende termen als:

quote:
te veel hypergezonde fitnessfanaten doodziek op de intensive care
Waar ik niks mee kan.
  zondag 19 september 2021 @ 13:21:50 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426117
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
[..]

[..]
[..]
Dus mensen met overgewicht zijn meer en meer verantwoordelijk voor de bezetting op de ic. Dit bericht is nog geen 2 weken oud. Dus nu iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren, stijgt het gemiddelde BMI op de ic’s.

[..]
[..]
Waar ik niks mee kan.
Je cijfers zijn nogal vertekenend, omdat het merendeel van de mensen in Nederland sowieso overgewicht heeft, en zeker in de oudere leeftijdscategorieën. Een BMI van 26 zit je zo aan, juist ook de fitnessfanaten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 september 2021 @ 13:25:33 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426162
quote:
Meer dan 60 procent van de 65- tot 75-jarigen had in 2015 te kampen met overgewicht
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-dan-20-jaar-geleden

Overgewicht is nauwelijks een comorbiditeit maar meer een reflectie van de populatie. Obesitas is dat wel, omdat corona een bloedziekte is die kapotte nieren kan uitschakelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 september 2021 @ 13:28:49 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201426192
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
[..]

[..]
[..]

[..]
[..]
Waar ik niks mee kan.
je leest dus gewoon een beetje selectief maar het ene sluit het andere toch niet uit? Een ooggetuige die iets meldt is sfeermakend maar hij zegt niets anders dat het toch voorkomt dat fitte mensen op de IC belanden.
  zondag 19 september 2021 @ 13:36:21 #64
342627 tja77
pi_201426262
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
je leest dus gewoon een beetje selectief maar het ene sluit het andere toch niet uit? Een ooggetuige die iets meldt is sfeermakend maar hij zegt niets anders dat het toch voorkomt dat fitte mensen op de IC belanden.
Ik heb cijfers waarop ik mijn keuze baseer, niet op een ooggetuige. Er zullen echt wel fitte mensen op de IC belanden, maar hoeveel zijn dat er?

Cijfers zeggen dat er per dag 2.000 besmettingen zijn waarvan slechts een klein deel op de ic terecht komt. En van dat kleine deel, een nog kleiner deel, 50 jaar of jonger is, en van dat nog kleinere deel is een groot deel te zwaar, of heeft een onderliggend lijden.
Ik zeg dus nergens dat fitte mensen niet op de ic terecht komen. Ik zeg alleen dat die kans verdomd klein is.
  zondag 19 september 2021 @ 13:44:31 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201426368
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 13:36 schreef tja77 het volgende:
Ik zeg dus nergens dat fitte mensen niet op de ic terecht komen. Ik zeg alleen dat die kans verdomd klein is.
dus je bent het gewoon met hem eens alleen toch niet want het is sfeermakend, begrijp ik het nog?
  zondag 19 september 2021 @ 13:55:33 #66
342627 tja77
pi_201426461
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
dus je bent het gewoon met hem eens alleen toch niet want het is sfeermakend, begrijp ik het nog?
Waar zeg ik dat ik het daarin met hem oneens ben?
Een individu spreekt z’n zorgen uit en dat kan en mag. Ik hecht er alleen geen waarde aan en doe er verder niks mee. Dat kan en mag toch ook?
pi_201426555
quote:

Dit is precies de reden waarom ik zo'n moeite heb met dat paspoort. En dan ben ik gevaccineerd.
  zondag 19 september 2021 @ 14:07:36 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_201426601
Misschien is deze iets voor in de OP?

Peter Doherty, nobelprijswinnaar voor het ontrafelen van het mechanisme van t-cellen, legt wmb heel helder uit hoe het virus werkt, waarom een breakthrough van het vaccin kan gebeuren, waarom het coronavirus compleet anders is dan het griepvirus, en ook dodelijker voor jongere mensen.

pi_201426668
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik baseer me op harde cijfers en niet op angstcampagnes. De kans dat iemand van mijn leeftijd die een gezonde levensstijl heeft, geen overgewicht heeft, niet rookt en geen onderliggend lijden heeft naar het ziekenhuis moet wanneer die besmet raakt. Daar baseer ik me op.
Neem je ook de cijfers van long-covid mee? Die zijn ook onder jonge en volledig gezonde mensen schrikbarend hoog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 september 2021 @ 14:13:46 #71
342627 tja77
pi_201426676
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Neem je ook de cijfers van long-covid mee? Die zijn ook onder jonge en volledig gezonde mensen schrikbarend hoog.
Heb je die cijfers?
pi_201426734
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je die cijfers?
King's College London suggested 1-2% of people in their 20s who had the virus would develop long Covid, compared with 5% of people in their 60s.

Geen echte harde cijfers maar zie deze getallen wel vaker voorbij komen.
Bericht van eind mei:

Het aantal Nederlanders dat fysiotherapie nodig heeft voor de behandeling van langdurige coronaklachten is sinds de jaarwisseling ruim verdubbeld tot minimaal 60.000. Dat bevestigt een woordvoerder van beroepsvereniging Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) zaterdag na berichtgeving van het AD.
  zondag 19 september 2021 @ 14:22:26 #73
346939 Janneke141
pi_201426755
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gaan we dit eindelijk een keer kwantificeren, of houden we het maar gewoon bij suggestieve krachttermen als 'schrikbarend hoog'?
pi_201426763
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:07 schreef speknek het volgende:
Misschien is deze iets voor in de OP?

Peter Doherty, nobelprijswinnaar voor het ontrafelen van het mechanisme van t-cellen, legt wmb heel helder uit hoe het virus werkt, waarom een breakthrough van het vaccin kan gebeuren, waarom het coronavirus compleet anders is dan het griepvirus, en ook dodelijker voor jongere mensen.

Wat een heldere uiteenzetting. Dank!
pi_201426764
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:13 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je die cijfers?
Er zijn nog geen eenduidige cijfers en het hangt ook af van de definitie die je aan long covid geeft.
Uit Noors onderzoek kwam naar voren dat de helft van de herstelde patienten een vorm van langdurige klachten overhield. Het RIVM gaat uit van 10-20%
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')