quote:Man met kruisboog op balkon in Almelo, politie lost schoten
De politie heeft in Almelo schoten gelost in de M.Th. Steynstraat. De straat is afgezet met linten, er lopen agenten met kogelwerende vesten. Ook is er een ambulance ter plaatse. Er is een persoon aangehouden door een arrestatieteam. De situatie is onder controle, meldt de politie.
De politie meldde in eerste instantie dat er een steekincident had plaatsgevonden aan de M.Th. Steenstraat "Collega’s hebben bij dit incident het vuurwapen moeten gebruiken." Zojuist is een ambulance met sirene weggereden, het is niet bekend of er iemand gewond is geraakt.
Tekst gaat verder onder de afbeelding
Man met kruisboog op balkon in Almelo, politie lost schoten (Foto: Hof van Twente Fotografie)Man met kruisboog op balkon in Almelo, politie lost schoten (Foto: Hof van Twente Fotografie)
"Het is hier hectisch, al lijkt de situatie inmiddels onder controle", zegt verslaggever Leroy Vugteveen. "Er zijn vier-vijf arrestatieteamauto's, politieauto's en ambulances. Ondanks de oproep om niet te komen kijken, is er toch een instroom van publiek."
'Niet veilig'
De politie roept mensen op niet naar de locatie te komen, omdat de situatie is daar op dit moment nog niet veilig is.
quote:GRIP-3
Situaties waarbij er sprake is van (dreigende) maatschappelijke onrust, komen in aanmerking voor GRIP-3. In deze situaties komt de burgemeester in beeld. Hij laat zich ondersteunen door een gemeentelijk beleidsteam (GBT) met vertegenwoordigers van de belangrijkste betrokken organisaties.
Aangezien meneer hoogstwaarschijnlijk een steekje los in zijn hoofd heeft: haal deze foto weg of maak hem onherkenbaar.quote:
geen Grip in deze stad.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:40 schreef Haags het volgende:
Valt ook geen pijl op te trekken daar.
Mwa, deze is blank, dan wordt het toch meestal een rechts extremist ipv verwarde man genoemd?quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Aangezien meneer hoogstwaarschijnlijk een steekje los in zijn hoofd heeft: haal deze foto weg of maak hem onherkenbaar.
En volgens de wappies 10/10 kans dat deze persoon zich heeft laten inenten en dit weer een bijzondere bijwerking van de vaccinatie zal zijn.quote:
quote:Twee doden bij kruisboog-incident in Almelo, verdachte ook gewond
In het Overijsselse Almelo is een persoon aangehouden door een arrestatieteam, nadat de politie ter plaatse was gekomen vanwege een steekincident. De politie heeft vanwege het incident ook geschoten. De situatie is er inmiddels onder controle, meldt de politie.
De politie meldt aan Hart van Nederland dat er in de flatwoning van de man twee doden zijn aangetroffen. Ook zijn er twee gewonden gevallen, onder wie de man met de kruisboog.
Eerder vrijdagochtend riep de politie mensen op niet naar de locatie te komen, omdat het er nog niet veilig was. De politie meldde toen met veel collega’s bij een steekincident aan de M.th. Steynstraat in het Almelo te zijn. "De situatie is daar op dit moment nog niet veilig. Kom dus niet naar deze locatie", aldus de politie op Twitter.
Man met kruisboog
Op beelden is te zien dat een man met een kruisboog op een balkon stond. De Stentor meldt dat in de woning ook een slachtoffer zou zijn aangetroffen. De politiewoordvoerder kan nu nog niet aangeven of er slachtoffers zijn en wat hun toestand is. Met de arrestatie is de situatie wel onder controle gekomen, geeft de woordvoerder aan. Waarvan deze aangehouden persoon wordt verdacht, kon de zegsman echter ook nog niet vertellen.
Absoluut niet, maak van daders geen slachtoffers.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Aangezien meneer hoogstwaarschijnlijk een steekje los in zijn hoofd heeft: haal deze foto weg of maak hem onherkenbaar.
Deze opmerking is zó scherp. Echt een schot in de roos.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:17 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Echt beneden alle pijl, zet maar een kruis door almelo en loop er met een boog omheen.
Deze post was een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:19 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Een stoplicht staat op rood, een stoplicht staat op groen. In Almelo is er altijd iets te doen!
Of het is een bange medewerker die alleen nog maar inentingen op afstand doet.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En volgens de wappies 10/10 kans dat deze persoon zich heeft laten inenten en dit weer een bijzondere bijwerking van de vaccinatie zal zijn.
Balkoncommando.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@:Straatcommando.
lijkt me duidelijk
De tolken Twents staan al te trappelen.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:37 schreef RM-rf het volgende:
Is de nederlandse regering al bezig met de Evacuatie van Almelo ...?
ze kunnen minstens voor de zekerheid alvast een vliegtuig sturen
En als hij ontoerekeningsvatbaar blijkt te zijn, laten we hem weer gaan.quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:38 schreef Twiitch het volgende:
Ah, zeker weer een gevalletje van we kunnen pas iets doen als meneer een gevaar voor zichzelf of anderen is.
Toch is iemand die met een kruisboog op een balkon staat eerder een mongool dan een Hongaar…quote:Op vrijdag 17 september 2021 12:56 schreef Alpha0 het volgende:
Kruisbogen , die hebben de Hongaren nog eens met succes ingezet tegen de Mongolen tijdens de invasie van de laatste.
Een Rambo-slachtoffer bloedt rood, een stoplicht springt op groenquote:Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deze post was een kwestie van tijd.
They drew first blood!quote:
@Boze_Eend wie anders?quote:
Dat zijn de geruchten die in het lokale circuit gaan inderdaad.quote:Op vrijdag 17 september 2021 13:38 schreef Sfancta het volgende:
Buurman neergestoken en de verpleegster die die buurman aan het verzorgen was ook Allebei dood.
Burenruzie de ene zieke man wilde dat de andere zieke man geen geluidsoverlast zou veroorzakenquote:Op vrijdag 17 september 2021 13:38 schreef Sfancta het volgende:
Buurman neergestoken en de verpleegster die die buurman aan het verzorgen was ook Allebei dood.
Meester Reid had het nog erger gemaaktquote:Op vrijdag 17 september 2021 14:13 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Burenruzie de ene zieke man wilde dat de andere zieke man geen geluidsoverlast zou veroorzaken
de rijdende rechter had hier uitkomst kunnen bieden
Klonk als kuttenlikkertje.quote:Op vrijdag 17 september 2021 16:57 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Rambo NL getto style: een schotelantenne en een blaffend hontje...
'Dat doet 'ie anders nooit'quote:
Dat beeld van Almelo is inmiddels wel achterhaald.quote:Op vrijdag 17 september 2021 17:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een stoplicht staat op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen.
Hoe kan het dat zo'n politiewoordvoerder wel accentloos (standaard) Nederlands kan spreken en de rest niet?quote:
Die worden vanuit Holland gerecruteerd en uitgezonden, om de boerenagenten een beetje in de gaten te houdenquote:Op vrijdag 17 september 2021 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe kan het dat zo'n politiewoordvoerder wel accentloos (standaard) Nederlands kan spreken en de rest niet?
Niks mis met het spreken met accent hoor, maar vraag het me gewoon af.
Iemand die zich voor de rest van Nederland niet verstaanbaar kan maken komt niet in aanmerking voor zo’n functie.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe kan het dat zo'n politiewoordvoerder wel accentloos (standaard) Nederlands kan spreken en de rest niet?
Dat is afhankelijk van het gezin waarin je opgroeit. Nedersaksisch is in Noordoost-Nerderland de oorspronkelijke taal net als over de grens in Niedersaksen.quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat het wel een beetje echt moet lijken, dat snap je toch zelf ook wel? Of dacht je dat Sofia Vergara buiten de Modern Family set om ook met zo'n stupide tortilla-accentje praat? Dat heet acteren!quote:Op vrijdag 17 september 2021 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
quote:Deze man heb ik van de week rondjes zien hardlopen op het veld waar de kermis altijd staat, in de stromende regen ook met die korte broek en ontbloot bovenlijf. Dat vond ik al een beetje raar. Wat vreselijk dit ook weer!
quote:klopt en ook liep hij met een boomstam in de nek dinsdagavond bij dat veld
quote:nou ik dacht die is bezig met een stevige bootcamp tot ik dit vanochtend las
quote:als dat idd die man is, dan liep hij gistermorgen schreeuwend over het veld.... Ben maar de andere kant opgegaan met de hond
80's galore.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat een lelijke kleur roze van het balkon en dakgoot trouwens
8 jaar en TBS met dwangverpleging?quote:Het onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers is inmiddels afgerond. De twee overleden slachtoffers betreffen een vrouw van 70 jaar oud en een vrouw van 52 jaar oud. Beiden afkomstig uit Almelo. Het gewonde slachtoffer dat is opgenomen in het ziekenhuis is een vrouw 33 jaar oud uit de gemeente Rijssen.
Tijdelijk volledig ontoerekeningsvatbaar, volgende maand weer thuis.quote:Op zaterdag 18 september 2021 13:38 schreef Nober het volgende:
Identiteit van de slachtoffers
[..]
8 jaar en TBS met dwangverpleging?
Dat zou vreselijk zijn als ze in het echt ook zo praatte. Het is een lekker wijf,maar als ik op tv dat Modern Family voorbij zie komen, weet ik niet hoe snel ik weg moet zappen, ik word een beetje onpasselijk van dat stemgeluid.quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het wel een beetje echt moet lijken, dat snap je toch zelf ook wel? Of dacht je dat Sofia Vergara buiten de Modern Family set om ook met zo'n stupide tortilla-accentje praat? Dat heet acteren!
https://www.rtvoost.nl/ni(...)d-meerdere-psychosesquote:Kruisboogschutter Almelo had meerdere psychoses
De Almeloër die ervan verdacht wordt gisteren twee mensen te hebben omgebracht, is meerdere malen opgenomen geweest met psychische problemen. Dat melden bronnen rond het onderzoek aan RTV Oost. Eerder deze maand werd hij nog aangehouden in een psychose, maar de politie heeft hem om onduidelijke redenen laten gaan.
Gisteren stond hij met een kruisboog op het balkon van zijn flat en schoot ermee richting agenten. Een speciaal team, de DSI, wist hem even later te overmeesteren door hem neer te schieten. Toen werd ontdekt dat hij twee mensen had omgebracht en een derde had verwond.
Naakt door de stad
Het afgelopen jaar heeft de verdachte last gehad van meerdere psychoses, waarbij hij zelfs naakt door de stad liep. Ondanks dat zijn geestesziekte bekend was bij de hulpinstanties, konden die nog geen traject bieden dat goed aansloot. Het ligt voor de hand dat de gruwelijke daad van gisteren een schreeuw om hulp is geweest.
Hoe de situatie van de verdachte en de gewonde persoon is, is onduidelijk. De twee omgebrachte slachtoffers zijn vrouwen van 70 en 52 jaar oud.
Je hoeft niet alles door de zorg op te laten lossen, dit soort kutjunks moet je gewoon opsluiten.quote:Op zaterdag 18 september 2021 14:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)d-meerdere-psychoses
Vooral verder bezuinigen op de zorg
Dat zonder meer, maar dan moet er wel ergens plek zijn. En dat is precies wat ze uitgehold hebben om aan het einde van het jaar mooie financiële cijfers te presenteren om te laten zien wat voor een gaaf land we wel niet zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2021 15:34 schreef livelink het volgende:
Ik pleit overigens voor meer mogelijkheden tot gedwongen opname. Dan is iemand in ieder geval van de straat tot er wel een adequaat traject is gevonden dat goed aansluit bij de problematiek.
Dat is ook een manier om te zeggen dat zo iemand tot zo'n incident schuimbekkend vrij rond blijft lopen.quote:Ondanks dat zijn geestesziekte bekend was bij de hulpinstanties, konden die nog geen traject bieden dat goed aansloot.
Tokkie wijk.quote:Op vrijdag 17 september 2021 11:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat een lelijke kleur roze van het balkon en dakgoot trouwens
De wappie was zijn vriendin volgens de Telegraafquote:Op vrijdag 17 september 2021 23:01 schreef Rambolin het volgende:
Geweldsincident Almelo heeft volgens burgemeester 'grote impact' op de stad
Het geweldsincident waarbij in Almelo vrijdag twee mensen omkwamen en één persoon gewond raakte, heeft een grote impact op de stad, zegt burgemeester Arjen Gerritsen. De gemeente zet daarom wijkondersteuners in die de komende dagen aanspreekbaar zijn in de stad voor mensen die over de steekpartij willen praten.
Donderdag werd ook al een persoon aangehouden vanwege een gevonden lichaam in de Twentse stad. Volgens Gerritsen zijn twee van zulke grote incidenten zwaar voor de inwoners van de stad.
https://www.nu.nl/binnenl(...)pact-op-de-stad.html
Die andere wappie is dus Floris van V.
[ afbeelding ]
Floris van V. biecht in behandelkamer ziekenhuis Almelo op dat lichaam vriendin in kofferbak ligt
De politie heeft gisteren de 43-jarige Floris van V. aangehouden voor het om het leven brengen van zijn vriendin Sandra Rozeman. De vrouw is door een misdrijf om het leven gekomen, zo blijkt uit onderzoek.
Floris van V. probeerde gisteren op de parkeerplaats van het ZGT ziekenhuis zichzelf van het leven te beroven door zijn polsen door te snijden. Getuigen schakelden hierop de beveiliging in, waarna de man in het ziekenhuis is behandeld aan zijn verwondingen. In de behandelkamer zou Floris van V. aan artsen hebben opgebiecht dat het lichaam van zijn vriendin achter in de kofferbak van de auto lag. Een van de beveiligers ging daarop poolshoogte nemen en trof inderdaad het lichaam aan van een vrouw.
De politie heeft direct een onderzoek ingesteld op de parkeerplaats waar de auto stond. Uit onderzoek is gisteren vast komen te staan dat de vrouw door een misdrijf om het leven is gekomen. Het onderzoek breidde zich al snel uit naar de woning van Sandra Rozeman en Floris van V. aan de Zonnebloemstraat in de Almelose wijk de Riet. Floris van V. bleek zijn vriendin in de woning te hebben omgebracht. Haar lichaam is vervolgens in de kofferbak van de auto gelegd, waarna hij naar het ziekenhuis is gereden. Het misdrijf is waarschijnlijk in de nacht van dinsdag op woensdag gepleegd. Buurtbewoners hebben toen een ruzie gehoord en geschreeuw.
https://www.boevennieuws.(...)oden-sandra-rozeman/
Die was behoorlijk wappie, getuige haar FB-pagina.quote:Op zondag 19 september 2021 21:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
De wappie was zijn vriendin volgens de Telegraaf
Heb een maand of 6 in dat stuk gewerkt, een straat van het voorval vandaan. Zaten allerlei dubieuze bedrijfjes (incl mijn werkgever toen) en werd regelmatig een wietplantage ontdekt. Dit is wel al zo'n 10 jaar geleden, maar toen kwam het heel erg over als een vergeten stukje stad met alle overlast en problemen die daarmee te maken hebben. Die flat waar het gebeurde heeft ook nog steeds die uitstraling.quote:Op zondag 19 september 2021 14:53 schreef Eightyone het volgende:
Ik ken dat stukje Almelo niet, maar was een week terug in het centrum (dagje treinen, gecombineerd met Enschede) en vond dat al een bepaald soort vaagheid uitstralen (was nog nooit eerder in Almelo geweest).
Nou lekker dan, nog zo'n tikkende tijdbom die niet weet of ie van voor of van achter leeft. Ik zou zeggen flikker hem dan ook maar in een gat zodat ie in ieder geval nooit geen schade meer kan aanrichten.quote:
Done deal.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:59 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
DSIGoden. @:Wereldgozer @:de_boswachter
DSIfaler. In de hoofd was beter geweest a wollah.quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:59 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
DSIGoden. @:Wereldgozer @:de_boswachter
Je zegt het zelf al: het is een "gek".quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Stel je voor dat je niet meer leeft door 26 messteken van een gek die geen celstraf krijgt maar alleen TBS..
Vooral omdat het komt door de hoeveelheid drugs die hij genomen had. Begrijp steeds minder van de Nederlandse rechtspraak. Er lijkt helemaal geen verantwoordelijkheid te hoeven worden genomen door de dader, terwijl ie wel bewust risico nam met de hoeveelheid lsd.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Stel je voor dat je niet meer leeft door 26 messteken van een gek die geen celstraf krijgt maar alleen TBS..
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:33 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Vooral omdat het komt door de hoeveelheid drugs die hij genomen had. Begrijp steeds minder van de Nederlandse rechtspraak. Er lijkt helemaal geen verantwoordelijkheid te hoeven worden genomen door de dader, terwijl ie wel bewust risico nam met de hoeveelheid lsd.
Maar blijkbaar maakt dat niet uit en mag je gewoon onverantwoordelijk bezig zijn met hard drugs zonder verantwoordelijk te worden gehouden voor de daden die je onder invloed doet.
De meeste FOK!-ers komen uit het Oosten en met name Limburgquote:Op vrijdag 17 september 2021 11:19 schreef Nober het volgende:
Was toen ook eens ergens in Limburg, benieuwd wat hier de aanleiding is.
Als alleen TBS is gegeven lijkt me het duidelijk dat er alleen naar het ontoerekeningsvatbaar is gekeken ja.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?
Hij is helemaal niet gek. Hij heeft de keuze gemaakt om teveel drugs te nemen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: het is een "gek".
Celstraf heeft denk ik weinig meerwaarde. Als ie maar zo blijvend mogelijk van de straat is.
Klopt, maar celstraf plus TBS is ook mogelijk. Dat was ook de eis van het OM. Dit is iemand die door zijn eigen gedrag psychoses kreeg. Heb net al wat zitten lezen over het vonnis en ms mis ik nog meer achtergrond info maar ik snap de keuze van de rechter hierin niet echt.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:51 schreef Netsplitter het volgende:
TBS kan zeer lang duren, langer dan een mogelijke celstraf. Met de nadruk op kan.
Ik denk dat de rechter het heeft gegooid op het vaker hebben van psychoses, en dat de dader daardoor beter geholpen is door hem meteen TBS op te leggen dan eerst een x aantal jaar in een gevangenis door te laten brengen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:56 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Klopt, maar celstraf plus TBS is ook mogelijk. Dat was ook de eis van het OM. Dit is iemand die door zijn eigen gedrag psychoses kreeg. Heb net al wat zitten lezen over het vonnis en ms mis ik nog meer achtergrond info maar ik snap de keuze van de rechter hierin niet echt.
Drugs nemen lijkt me ook best wel een daad, eigenlijk. Ooit met iemand in een psychose een gesprek proberen te voeren? Ik heb helaas wel een paar ervaringen en dat ze dan naar de fles grepen of een jointje is dan nog een van de minst verontrustende acties. Niet dat het erg goed was voor de mentale stabiliteit, maar je hebt het over mensen die denken dat ze de nieuwe Jezus zijn en opgejaagd worden door joden/tempeliers/hun overleden moeder/de Hutu's.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:49 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Als alleen TBS is gegeven lijkt me het duidelijk dat er alleen naar het ontoerekeningsvatbaar is gekeken ja.
Celstraf krijg je over het algemeen als je toerekeningsvatbaar wordt gehouden voor je daden.
Nee precies, dat zeg ik.quote:En wat bedoel je? Volgens mij is dit juist helemaal geen genoegdoening voor de familie.
Dat blijkt. En dat hoor je wel vaker. Ik weet het niet, merk dat ik in zaken als deze, er anders in sta. Dan maar eerst TBS en daarna zijn straf uitzitten. Ik vind dat er teveel gekeken wordt naar rehabilitatie van de dader. Daar wordt veel tijd, geld en energie in gestoken, maar de achterblijvende nabestaanden mogen het lekker zelf uitzoeken. Zal dat nooit begrijpen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat de rechter het heeft gegooid op het vaker hebben van psychoses, en dat de dader daardoor beter geholpen is door hem meteen TBS op te leggen dan eerst een x aantal jaar in een gevangenis door te laten brengen.
De psychische hulp in gevangenissen is slechter geregeld voor dat soort mensen dan in een TBS kliniek.
Het is niet dat hem dit overkomen is he? Hij kreeg psychoses door drugsgebruik. Daar bleef ie gewoon mee door gaan terwijl ie wist dat hij er psychoses van kreeg.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:03 schreef britneycheers het volgende:
Een psychose en schizofrenie zijn moeilijke ziektes. Die mensen zijn hunzelf niet.
Het is mij opgevallen dat dit soort mensen vaak rondlopen met dezelfde wanen. The new world order, ufo’s, NASA en dan ook inderdaad denken dat ze op aarde zijn gekomen met een missie en de “uitverkorene”zijn. De overtuiging dat de Amerikaanse CIA hun wil omleggen omdat zij “meer weten”. Het blijft bizar dat ze allemaal hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 23 december 2022 15:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Drugs nemen lijkt me ook best wel een daad, eigenlijk. Ooit met iemand in een psychose een gesprek proberen te voeren? Ik heb helaas wel een paar ervaringen en dat ze dan naar de fles grepen of een jointje is dan nog een van de minst verontrustende acties. Niet dat het erg goed was voor de mentale stabiliteit, maar je hebt het over mensen die denken dat ze de nieuwe Jezus zijn en opgejaagd worden door joden/tempeliers/hun overleden moeder/de Hutu's.
[..]
Nee precies, dat zeg ik.
Psychose kan worden getriggerd door drugs/traumatische ervaring of verdriet. Op een gegeven moment weet je niet meer wat echt/nep is. Ze hebben niet door dat door drugsgebruik de klachten verergeren, want alles wat zij zien/horen is echt voor hun.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:07 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Het is niet dat hem dit overkomen is he? Hij kreeg psychoses door drugsgebruik. Daar bleef ie gewoon mee door gaan terwijl ie wist dat hij er psychoses van kreeg.
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:12 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Psychose kan worden getriggerd door drugs/traumatische ervaring of verdriet. Op een gegeven moment weet je niet meer wat echt/nep is. Ze hebben niet door dat door drugsgebruik de klachten verergeren, want alles wat zij zien/horen is echt voor hun.
Dat staat volgens mij nergens:quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:14 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.
quote:Door zijn langdurige psychose was hij volledig ontoerekeningsvatbaar. Het gebruik van drugs heeft dit verergerd, maar niet veroorzaakt. Door zijn psychose kon hij de gevolgen van lsd-gebruik niet overzien, aldus de rechtbank.
Bron
quote:Uit onderzoek van het Pieter Baan Centrum blijkt dat de Almeloër in de maanden voor zijn daad meerdere langdurige psychoses had. Hij was op de dag van het drama waarschijnlijk niet onder invloed van drugs. Hij had de dagen voor de dodelijke steekpartij mogelijk wel lsd gebruikt.
Bron
Ja dat doen verslaafde wel vaker. Die gaan door met dingen waarvan ze weten dat het niet goed voor ze is. Hij zal het vast niet voor de lol hebben ingenomen naarmate de tijd vorderde. Ook bij het niet gebruiken van LSD blijf je in de psychose hangen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:14 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.
Ok, ik lees dit:quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat staat volgens mij nergens:
[..]
[..]
Dan merk je daar vrij weinig van.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Wat wil je dan? Dat hij net als de tramschutter TBS ontloopt en in de gevangenis hete olie over het personeel heen gooit?quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:31 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Ok, ik lees dit:
"K. gebruikte volgens het Openbaar Ministerie (OM) al een aantal jaren drugs. Dat zou de psychose hebben veroorzaakt, waardoor hij zich agressief gedroeg. Het OM eiste 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging."
"Waarschijnlijk niet onder invloed" voor iemand waarvan bekend was dat ie agressief werd van de LSD vind ik dat wel een hele gevaarlijke uitspraak. Want zie het vonnis van vandaag.
Eerst TBS en dan celstraf, als dat veiliger is voor de samenleving.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:35 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat hij net als de tramschutter TBS ontloopt en in de gevangenis hete olie over het personeel heen gooit?
In de gevangenis hebben ze niet de aandacht en tijd om dit soort gedrag te voorspellen. Tevens is het personeel daar ook niet op getraind.
Ja, dat stelde het OM: "Dat zou de psychose hebben veroorzaakt" als deel van hun verhaal.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:31 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Ok, ik lees dit:
"K. gebruikte volgens het Openbaar Ministerie (OM) al een aantal jaren drugs. Dat zou de psychose hebben veroorzaakt, waardoor hij zich agressief gedroeg. Het OM eiste 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging."
Dat is gewoon te testen:quote:"Waarschijnlijk niet onder invloed" voor iemand waarvan bekend was dat ie agressief werd van de LSD vind ik dat wel een hele gevaarlijke uitspraak. Want zie het vonnis van vandaag.
En dat hebben ze ongetwijfeld gedaan. Ze hebben niet hun vinger natgemaakt, in de wind gestoken en toen gegokt dat het niet zo was "waarschijnlijk".quote:Afhankelijk van de hoeveelheid die iemand heeft gebruikt kan LSD tot 48 uur zorgen voor een positieve urinetest.
Hoe lang iemand positief test voor een middel in bijvoorbeeld bloed of urine hangt af van een aantal factoren. Waaronder de tijd sinds laatste gebruik, frequentie en gebruikte hoeveelheid van het middel en het metabolisme (stofwisseling in het lichaam) van de persoon in kwestie. Hoe vaker, meer en hoe langer men gebruikt, des te langer zal diegene een positieve test krijgen. Drugs zorgen langer voor een positieve test in urine dan in bloed.
Bron
Nee daar is inderdaad geen rekening mee gehouden. Kan ook niet, als je oordeelt dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is dan kun je geen straf meer opleggen. Alleen nog een maatregel.quote:Op vrijdag 23 december 2022 15:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?
Ook niet waar, de voorlopige hechtenis was opgeheven wegens te weinig bewijs (daarna kwam het OM met nieuwe bewijs). Die enkelband was voor een andere zaak. Als je dan met kritiek komt die het dan in ieder geval op basis van feitenquote:Op vrijdag 23 december 2022 15:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Van de week al een rechter die het een goed idee vond om een moordenaar rond te laten lopen met een enkelband. En het dan raar vinden dat hij die band doorknipt. Nu weer een andere moordenaar die enkel TBS krijgt. Wat is er aan de hand met de rechters in dit land?
Tja het PBC. Die vonden Thijs H. (die 3 mensen neerstak en daarna op internet ging zoeken naar 'hoe gedraag ik me als psychopaat' en 'hoe leid ik de rechters en politie om de tuin') ook volledig ontoerekeningsvatbaar. Heb zo mijn twijfels over hun oordeel. Maar goed, zo werkt het in Nederland. Dus ik kan daar verder weinig aan doen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat stelde het OM: "Dat zou de psychose hebben veroorzaakt" als deel van hun verhaal.
Nou, dat is dus onderzocht en blijkt niet zo te zijn na onderzoek door het PBC en de rechter ging daarin mee met de uitspraak.
[..]
Lol, er staat letterlijk in de quote die je eerder postte:quote:[..]
Dat is gewoon te testen:
[..]
En dat hebben ze ongetwijfeld gedaan. Ze hebben niet hun vinger natgemaakt, in de wind gestoken en toen gegokt dat het niet zo was "waarschijnlijk".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |