abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206853084
Rechtbank accepteert "beest" en "monster" niet

twitter

17 september was volgens Mikhael het begin van een periode van verdriet, pijn en nog talloze andere emoties. Ook hij noemt Kenzo K. "een monster". "Hoe jij als een losgeslagen beest onze geliefden hebt vermoord...."

De rechtbank onderbreekt de man. Tijdens de pauze heeft de rechtbank besloten om geen kwalificaties zoals "beest" en "monster" over de verdachte meer te accepteren. "Hij zit hier als verdachte."

De rechtbank trekt zich 5 minuten terug om de nabestaanden de kans te geven om hun teksten te kuisen en te ontdoen van allerlei kwalificaties over de verdachte.

twitter

Volgens Diekstra moeten woorden als 'moordenaar' 'beest' en 'monster' wel gebruikt kunnen worden. Advocate Wendy van Egmond zegt dat de nabestaanden in deze zaak heel kort worden gehouden. Korter dan nabestaanden in andere zaken.

Van Egmond: "Als hier nou de boel op stelten gezet zou worden, maar dat is niet zo. De nabestaanden vragen zich nu af wat ze dan moeten zeggen. Lief, aardig mens dat een mes in de borst van mijn moeder heeft geplant?"

Van Egmond zegt dat de nabestaanden de ruimte moeten krijgen om hun emoties te uiten zoals zij dat willen. De rechtbank vraagt of er nog meer woorden zijn waarmee rekening moet worden gehouden.

Volgens Diekstra en Van Egmond gaat het om woorden als 'beest', 'monster' en 'duivel', maar bv niet om scheldwoorden zoals 'klootzak'. De rechtbank trekt zich weer even terug voor beraad.

De rechtbank zegt dat de nabestaanden het gedrag van Kenzo K. wel mogen benoemen, maar geen kwalificaties van de persoon Kenzo K. Dus wel moorddadig gedrag, geen moordenaar of monster.
pi_206858743
De overheid is niet in staat ons te beschermen tegen dit soort gekken. Zelf mag je echter geen effectief wapen klaar houden voor het geval dat :')
pi_206864893
twitter
pi_207200242
Rechtbank legt tbs met dwangverpleging op in kruisboogzaak

https://www.rechtspraak.n(...)-kruisboogzaak-.aspx
pi_207200570
Ik ben niet gek, ik ben een kruisboog *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207200838
Stel je voor dat je niet meer leeft door 26 messteken van een gek die geen celstraf krijgt maar alleen TBS..
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:15:33 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207200950
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Stel je voor dat je niet meer leeft door 26 messteken van een gek die geen celstraf krijgt maar alleen TBS..
Je zegt het zelf al: het is een "gek".
Celstraf heeft denk ik weinig meerwaarde. Als ie maar zo blijvend mogelijk van de straat is.
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:18:03 #108
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_207200979
Als je maar gek genoeg bent kom je overal mee weg, zo lijkt het.
pi_207201287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Vooral omdat het komt door de hoeveelheid drugs die hij genomen had. Begrijp steeds minder van de Nederlandse rechtspraak. Er lijkt helemaal geen verantwoordelijkheid te hoeven worden genomen door de dader, terwijl ie wel bewust risico nam met de hoeveelheid lsd.

Maar blijkbaar maakt dat niet uit en mag je gewoon onverantwoordelijk bezig zijn met hard drugs zonder verantwoordelijk te worden gehouden voor de daden die je onder invloed doet.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:41:30 #110
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_207201426
Van de week al een rechter die het een goed idee vond om een moordenaar rond te laten lopen met een enkelband. En het dan raar vinden dat hij die band doorknipt. Nu weer een andere moordenaar die enkel TBS krijgt. Wat is er aan de hand met de rechters in dit land?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:42:31 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207201449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:33 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Vooral omdat het komt door de hoeveelheid drugs die hij genomen had. Begrijp steeds minder van de Nederlandse rechtspraak. Er lijkt helemaal geen verantwoordelijkheid te hoeven worden genomen door de dader, terwijl ie wel bewust risico nam met de hoeveelheid lsd.

Maar blijkbaar maakt dat niet uit en mag je gewoon onverantwoordelijk bezig zijn met hard drugs zonder verantwoordelijk te worden gehouden voor de daden die je onder invloed doet.
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:44:08 #112
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207201477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:19 schreef Nober het volgende:
Was toen ook eens ergens in Limburg, benieuwd wat hier de aanleiding is.
De meeste FOK!-ers komen uit het Oosten en met name Limburg

Shitholes waar niks te doen is en dus mentale issues krijgt
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207201564
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?
Als alleen TBS is gegeven lijkt me het duidelijk dat er alleen naar het ontoerekeningsvatbaar is gekeken ja.
Celstraf krijg je over het algemeen als je toerekeningsvatbaar wordt gehouden voor je daden.

En wat bedoel je? Volgens mij is dit juist helemaal geen genoegdoening voor de familie.
pi_207201583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al: het is een "gek".
Celstraf heeft denk ik weinig meerwaarde. Als ie maar zo blijvend mogelijk van de straat is.
Hij is helemaal niet gek. Hij heeft de keuze gemaakt om teveel drugs te nemen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 december 2022 @ 15:51:51 #115
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207201593
TBS kan zeer lang duren, langer dan een mogelijke celstraf. Met de nadruk op kan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207201683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:51 schreef Netsplitter het volgende:
TBS kan zeer lang duren, langer dan een mogelijke celstraf. Met de nadruk op kan.
Klopt, maar celstraf plus TBS is ook mogelijk. Dat was ook de eis van het OM. Dit is iemand die door zijn eigen gedrag psychoses kreeg. Heb net al wat zitten lezen over het vonnis en ms mis ik nog meer achtergrond info maar ik snap de keuze van de rechter hierin niet echt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 december 2022 @ 15:58:34 #117
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207201721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:56 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Klopt, maar celstraf plus TBS is ook mogelijk. Dat was ook de eis van het OM. Dit is iemand die door zijn eigen gedrag psychoses kreeg. Heb net al wat zitten lezen over het vonnis en ms mis ik nog meer achtergrond info maar ik snap de keuze van de rechter hierin niet echt.
Ik denk dat de rechter het heeft gegooid op het vaker hebben van psychoses, en dat de dader daardoor beter geholpen is door hem meteen TBS op te leggen dan eerst een x aantal jaar in een gevangenis door te laten brengen.
De psychische hulp in gevangenissen is slechter geregeld voor dat soort mensen dan in een TBS kliniek.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:59:36 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207201742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:49 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Als alleen TBS is gegeven lijkt me het duidelijk dat er alleen naar het ontoerekeningsvatbaar is gekeken ja.
Celstraf krijg je over het algemeen als je toerekeningsvatbaar wordt gehouden voor je daden.
Drugs nemen lijkt me ook best wel een daad, eigenlijk. Ooit met iemand in een psychose een gesprek proberen te voeren? Ik heb helaas wel een paar ervaringen en dat ze dan naar de fles grepen of een jointje is dan nog een van de minst verontrustende acties. Niet dat het erg goed was voor de mentale stabiliteit, maar je hebt het over mensen die denken dat ze de nieuwe Jezus zijn en opgejaagd worden door joden/tempeliers/hun overleden moeder/de Hutu's.
quote:
En wat bedoel je? Volgens mij is dit juist helemaal geen genoegdoening voor de familie.
Nee precies, dat zeg ik.
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:03:20 #119
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207201802
Terechte uitspraak van de rechtbank.

In de gevangenis wordt er geen tot weinig aandacht besteedt aan de psychiatrische problemen van deze Kenzo K. Hij heeft behandeling nodig.

Een psychose en schizofrenie zijn moeilijke ziektes. Die mensen zijn hunzelf niet.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207201847
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik denk dat de rechter het heeft gegooid op het vaker hebben van psychoses, en dat de dader daardoor beter geholpen is door hem meteen TBS op te leggen dan eerst een x aantal jaar in een gevangenis door te laten brengen.
De psychische hulp in gevangenissen is slechter geregeld voor dat soort mensen dan in een TBS kliniek.
Dat blijkt. En dat hoor je wel vaker. Ik weet het niet, merk dat ik in zaken als deze, er anders in sta. Dan maar eerst TBS en daarna zijn straf uitzitten. Ik vind dat er teveel gekeken wordt naar rehabilitatie van de dader. Daar wordt veel tijd, geld en energie in gestoken, maar de achterblijvende nabestaanden mogen het lekker zelf uitzoeken. Zal dat nooit begrijpen.
pi_207201893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:03 schreef britneycheers het volgende:

Een psychose en schizofrenie zijn moeilijke ziektes. Die mensen zijn hunzelf niet.
Het is niet dat hem dit overkomen is he? Hij kreeg psychoses door drugsgebruik. Daar bleef ie gewoon mee door gaan terwijl ie wist dat hij er psychoses van kreeg.
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:09:02 #122
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207201924
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Drugs nemen lijkt me ook best wel een daad, eigenlijk. Ooit met iemand in een psychose een gesprek proberen te voeren? Ik heb helaas wel een paar ervaringen en dat ze dan naar de fles grepen of een jointje is dan nog een van de minst verontrustende acties. Niet dat het erg goed was voor de mentale stabiliteit, maar je hebt het over mensen die denken dat ze de nieuwe Jezus zijn en opgejaagd worden door joden/tempeliers/hun overleden moeder/de Hutu's.
[..]
Nee precies, dat zeg ik.
Het is mij opgevallen dat dit soort mensen vaak rondlopen met dezelfde wanen. The new world order, ufo’s, NASA en dan ook inderdaad denken dat ze op aarde zijn gekomen met een missie en de “uitverkorene”zijn. De overtuiging dat de Amerikaanse CIA hun wil omleggen omdat zij “meer weten”. Het blijft bizar dat ze allemaal hetzelfde zeggen :')

Maar drank en drugs doen ze vaak om de stemmen te onderdrukken.
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:12:34 #123
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207201977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:07 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Het is niet dat hem dit overkomen is he? Hij kreeg psychoses door drugsgebruik. Daar bleef ie gewoon mee door gaan terwijl ie wist dat hij er psychoses van kreeg.
Psychose kan worden getriggerd door drugs/traumatische ervaring of verdriet. Op een gegeven moment weet je niet meer wat echt/nep is. Ze hebben niet door dat door drugsgebruik de klachten verergeren, want alles wat zij zien/horen is echt voor hun.
pi_207202006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:12 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Psychose kan worden getriggerd door drugs/traumatische ervaring of verdriet. Op een gegeven moment weet je niet meer wat echt/nep is. Ze hebben niet door dat door drugsgebruik de klachten verergeren, want alles wat zij zien/horen is echt voor hun.
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:21:30 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207202079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:14 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.
Dat staat volgens mij nergens:
quote:
Door zijn langdurige psychose was hij volledig ontoerekeningsvatbaar. Het gebruik van drugs heeft dit verergerd, maar niet veroorzaakt. Door zijn psychose kon hij de gevolgen van lsd-gebruik niet overzien, aldus de rechtbank.

Bron
quote:
Uit onderzoek van het Pieter Baan Centrum blijkt dat de Almeloër in de maanden voor zijn daad meerdere langdurige psychoses had. Hij was op de dag van het drama waarschijnlijk niet onder invloed van drugs. Hij had de dagen voor de dodelijke steekpartij mogelijk wel lsd gebruikt.

Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')