abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:27:06 #126
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207202179
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:14 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Zover ik weet gaat het hier om iemand die alleen psychoses kreeg door zijn overmatig LSD gebruik. En dus niet iemand die al last had van psychoses en dan drugs ging gebruiken. Ik las dat ie zelf wist dat hij gevaarlijk werd door het LSD gebruik maar hij bleef gewoon doorgaan met gebruiken.
Ja dat doen verslaafde wel vaker. Die gaan door met dingen waarvan ze weten dat het niet goed voor ze is. Hij zal het vast niet voor de lol hebben ingenomen naarmate de tijd vorderde. Ook bij het niet gebruiken van LSD blijf je in de psychose hangen.

Maar goed jij en ik kunnen er alles van vinden, maar wij kennen deze man niet en hebben hem niet onderzocht. Er is geen sprake van schuld en er volgt dan ook gewoon vrijspraak.

Wees maar blij dat hij TBS heeft, deze man is in de gevangenis gevaarlijk voor zijn mede-gevangen en voor het personeel.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207202246
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat staat volgens mij nergens:
[..]
[..]

Ok, ik lees dit:

"K. gebruikte volgens het Openbaar Ministerie (OM) al een aantal jaren drugs. Dat zou de psychose hebben veroorzaakt, waardoor hij zich agressief gedroeg. Het OM eiste 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging."

"Waarschijnlijk niet onder invloed" voor iemand waarvan bekend was dat ie agressief werd van de LSD vind ik dat wel een hele gevaarlijke uitspraak. Want zie het vonnis van vandaag.
pi_207202268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:05 schreef Enawh het volgende:
Stel je voor dat je niet meer leeft door 26 messteken van een gek die geen celstraf krijgt maar alleen TBS..
Dan merk je daar vrij weinig van.

Kun je uitleggen wat er mis is met die straf?
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:35:15 #129
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_207202301
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:31 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Ok, ik lees dit:

"K. gebruikte volgens het Openbaar Ministerie (OM) al een aantal jaren drugs. Dat zou de psychose hebben veroorzaakt, waardoor hij zich agressief gedroeg. Het OM eiste 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging."

"Waarschijnlijk niet onder invloed" voor iemand waarvan bekend was dat ie agressief werd van de LSD vind ik dat wel een hele gevaarlijke uitspraak. Want zie het vonnis van vandaag.
Wat wil je dan? Dat hij net als de tramschutter TBS ontloopt en in de gevangenis hete olie over het personeel heen gooit?

In de gevangenis hebben ze niet de aandacht en tijd om dit soort gedrag te voorspellen. Tevens is het personeel daar ook niet op getraind.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_207202339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:35 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Wat wil je dan? Dat hij net als de tramschutter TBS ontloopt en in de gevangenis hete olie over het personeel heen gooit?

In de gevangenis hebben ze niet de aandacht en tijd om dit soort gedrag te voorspellen. Tevens is het personeel daar ook niet op getraind.
Eerst TBS en dan celstraf, als dat veiliger is voor de samenleving.
  vrijdag 23 december 2022 @ 16:42:29 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207202410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:31 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]
Ok, ik lees dit:

"K. gebruikte volgens het Openbaar Ministerie (OM) al een aantal jaren drugs. Dat zou de psychose hebben veroorzaakt, waardoor hij zich agressief gedroeg. Het OM eiste 22 jaar cel en tbs met dwangverpleging."
Ja, dat stelde het OM: "Dat zou de psychose hebben veroorzaakt" als deel van hun verhaal.
Nou, dat is dus onderzocht en blijkt niet zo te zijn na onderzoek door het PBC en de rechter ging daarin mee met de uitspraak.
quote:
"Waarschijnlijk niet onder invloed" voor iemand waarvan bekend was dat ie agressief werd van de LSD vind ik dat wel een hele gevaarlijke uitspraak. Want zie het vonnis van vandaag.
Dat is gewoon te testen:

quote:
Afhankelijk van de hoeveelheid die iemand heeft gebruikt kan LSD tot 48 uur zorgen voor een positieve urinetest.
Hoe lang iemand positief test voor een middel in bijvoorbeeld bloed of urine hangt af van een aantal factoren. Waaronder de tijd sinds laatste gebruik, frequentie en gebruikte hoeveelheid van het middel en het metabolisme (stofwisseling in het lichaam) van de persoon in kwestie. Hoe vaker, meer en hoe langer men gebruikt, des te langer zal diegene een positieve test krijgen. Drugs zorgen langer voor een positieve test in urine dan in bloed.

Bron
En dat hebben ze ongetwijfeld gedaan. Ze hebben niet hun vinger natgemaakt, in de wind gestoken en toen gegokt dat het niet zo was "waarschijnlijk".
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 december 2022 @ 17:00:53 #132
408813 crew  trein2000
pi_207202572
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat niet is meegewogen in de uitspraak? Dat die rechter gewoon heeft gedacht: "Ach, wat nou genoegdoening voor de familie, ik kijk gewoon niet naar de verzwarende factoren!"?
Nee daar is inderdaad geen rekening mee gehouden. Kan ook niet, als je oordeelt dat de verdachte volledig ontoerekeningsvatbaar is dan kun je geen straf meer opleggen. Alleen nog een maatregel.

Overigens, de rechtbank komt tot dat oordeel omdat ze, blijkbaar anders dan het OM, uit het PBC onderzoek halen dat de drugs een gevolg zijn van de stoornis ipv andersom.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 december 2022 @ 17:03:55 #133
408813 crew  trein2000
pi_207202599
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Van de week al een rechter die het een goed idee vond om een moordenaar rond te laten lopen met een enkelband. En het dan raar vinden dat hij die band doorknipt. Nu weer een andere moordenaar die enkel TBS krijgt. Wat is er aan de hand met de rechters in dit land?
Ook niet waar, de voorlopige hechtenis was opgeheven wegens te weinig bewijs (daarna kwam het OM met nieuwe bewijs). Die enkelband was voor een andere zaak. Als je dan met kritiek komt die het dan in ieder geval op basis van feiten
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207202607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat stelde het OM: "Dat zou de psychose hebben veroorzaakt" als deel van hun verhaal.
Nou, dat is dus onderzocht en blijkt niet zo te zijn na onderzoek door het PBC en de rechter ging daarin mee met de uitspraak.
[..]
Tja het PBC. Die vonden Thijs H. (die 3 mensen neerstak en daarna op internet ging zoeken naar 'hoe gedraag ik me als psychopaat' en 'hoe leid ik de rechters en politie om de tuin') ook volledig ontoerekeningsvatbaar. Heb zo mijn twijfels over hun oordeel. Maar goed, zo werkt het in Nederland. Dus ik kan daar verder weinig aan doen.

quote:
[..]
Dat is gewoon te testen:
[..]
En dat hebben ze ongetwijfeld gedaan. Ze hebben niet hun vinger natgemaakt, in de wind gestoken en toen gegokt dat het niet zo was "waarschijnlijk".
Lol, er staat letterlijk in de quote die je eerder postte:

Uit onderzoek van het Pieter Baan Centrum blijkt dat de Almeloër in de maanden voor zijn daad meerdere langdurige psychoses had. Hij was op de dag van het drama waarschijnlijk niet onder invloed van drugs. Hij had de dagen voor de dodelijke steekpartij mogelijk wel lsd gebruikt.

Verder:
"Na zijn arrestatie zijn lsd-sporen gevonden."

https://www.nu.nl/binnenl(...)l-en-tbs-geeist.html

Bij wat ik zo overal lees vind ik het allemaal weer te makkelijk besloten. Maar zoals ik al eerder postte, ik sta er anders in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')