abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201289055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:53 schreef Mondkapje het volgende: [..] Dan zegt Nederland, VVD, je krijgt onze fiat want er moet nu echt iets gebeuren, dan maar zonder links. De problemen zijn gewoon te groot.
Met 37 of 39 van de 150 zetels? En die stijging die volkomen teniet wordt gedaan door de daling van favoriete partner CDA? Nee, nieuwe verkiezingen lossen niks op. Ga hier maar eens formeren met de recentste peiling, loop je exact zo vast als nu: https://depeiling.eenvandaag.nl/coalitiemeter/135?selected=1,4,7

Enige kans is dan dat CDA bij zo'n uitslag echt niet meer wil en er dus een kabinet VVD-D66-GL-PvdA komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201289144
VVD: 34
D66: 24
PVV (Partij voor de Vrijheid): 17
CDA: 15

Dit was de uitslag doe het er maar mee, in het normale leven moeten mensen ook met elkaar werken ook al verschillen de meningen uitsluiten is ook daar uit den boze.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 10:13:20 #4
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201289221
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met 37 of 39 van de 150 zetels? En die stijging die volkomen teniet wordt gedaan door de daling van favoriete partner CDA? Nee, nieuwe verkiezingen lossen niks op. Ga hier maar eens formeren met de recentste peiling, loop je exact zo vast als nu: https://depeiling.eenvandaag.nl/coalitiemeter/135?selected=1,4,7

Enige kans is dan dat CDA bij zo'n uitslag echt niet meer wil en er dus een kabinet VVD-D66-GL-PvdA komt.
Nu wil het beeld tijdens een verkiezingscampagne nog wel eens wijzigen, hè.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201289383
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:09 schreef halfway het volgende:
VVD: 34
D66: 24
PVV (Partij voor de Vrijheid): 17
CDA: 15

Dit was de uitslag doe het er maar mee, in het normale leven moeten mensen ook met elkaar werken ook al verschillen de meningen uitsluiten is ook daar uit den boze.
Lekker makkelijk, zo werkt het niet. Zolang de pvv extreme ideeen blijft hebben en extreme uitspraken blijft doen is dat simpelweg geen juiste partner. Alleen al de uitspraken over journalisten...
pi_201289530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:25 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Lekker makkelijk, zo werkt het niet. Zolang de pvv extreme ideeen blijft hebben en extreme uitspraken blijft doen is dat simpelweg geen juiste partner. Alleen al de uitspraken over journalisten...
Hangt er vanaf, ze kunnen roepen wat ze willen, uiteindelijk gaat het om de stemming / welke voorstellen worden ingediend. Je hoeft niet achter alles wat een partij zegt te staan.

Het is meer: welke concessies moeten er gedaan worden om mee samen te werken.
pi_201289608
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:36 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Hangt er vanaf, ze kunnen roepen wat ze willen, uiteindelijk gaat het om de stemming / welke voorstellen worden ingediend. Je hoeft niet achter alles wat een partij zegt te staan.

wel met een betrouwbare partij zonder rare fratsen die tegen het strafbare aanzitten.

Zie nog veel liever dat de vvd met gl en pvda gaat dan met pvv of fvd.
pi_201289644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:42 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
wel met een betrouwbare partij zonder rare fratsen die tegen het strafbare aanzitten.

Zie nog veel liever dat de vvd met gl en pvda gaat dan met pvv of fvd.
De PVV is nu al tijden een partij met 10% of meer van de zetels die nooit deel uit gaan maken van een kabinet. Het probleem wat ik heb daarmee is dat ik die pas zie krimpen als ze eens goed op hun bek gaan... maar dan moet dat wel gebeuren.
pi_201289648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:36 schreef verbijstering het volgende:

[..]

Dan ga je richting Rutte-I met gedoogakkoord. Dat was ook geen lang leven beschoren
pi_201289670
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan ga je richting Rutte-I met gedoogakkoord. Dat was ook geen lang leven beschoren
Nee dan moet je er ook volledig voor gaan, en nooit meer een gedoog constructie.

Ik schrok trouwens wel dat er maar zo weinig partijen die nu nog bestaan ooit deel uit hebben gemaakt van een regering de afgelopen jaren...

VVD, CDA, D66, PvdA, CU, dat waren ze...

En dan PVV die heeft ooit gedoogt. Dan valt eigenlijk nog meer te zeggen voor de PVV dan voor GL/SP qua deeluitmaken/verantwoordelijkheid nemen... en die gaan al veel langer mee.
pi_201289675
quote:

[..]
Of dit: Moties van wantrouwen Geert Wilders jegens Mark Rutte. Tien keer in vijf jaar.
https://nl.wikipedia.org/(...)n_in_de_Tweede_Kamer

Geert Wilders wil zelf ook niet.
pi_201289813
quote:

[..]
Wie bepaalt wie de juiste partner is? Ik ben helemaal niet van de PVV maar het is wel een gekozen grote partij. Zie hier waarom het altijd fout gaat in Nederland dit is toch geen democratie waarin de grootste partijen bepalen met welke partijen ze wel en niet willen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:04:16 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201289825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:48 schreef verbijstering het volgende:

En dan PVV die heeft ooit gedoogt. Dan valt eigenlijk nog meer te zeggen voor de PVV dan voor GL/SP qua deeluitmaken/verantwoordelijkheid nemen... en die gaan al veel langer mee.
Behalve dat GroenLinks gewoon in heel veel gevallen mee heeft gepraat en beslissende steun heeft geleverd, terwijl de PVV na die 2 jaar gedogen altijd tegen heeft gestemd op alles. Dus nee, de PVV staat zeker niet voor qua verantwoordelijkheid nemen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:04:50 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201289834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef halfway het volgende:

[..]
Wie bepaalt wie de juiste partner is? Ik ben helemaal niet van de PVV maar het is wel een gekozen grote partij. Zie hier waarom het altijd fout gaat in Nederland dit is toch geen democratie waarin de grootste partijen bepalen met welke partijen ze wel en niet willen.
Wat is je punt? Er zijn 150 zetels, moeten ze allemaal meedoen aan de regeringsvorming volgens jou?
pi_201289842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is je punt? Er zijn 150 zetels, moeten ze allemaal meedoen aan de regeringsvorming volgens jou?
Nee de grootste tot de meerderheid is bereikt, de stem van het volk dus.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:07:01 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201289856
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Dat slaat helemaal nergens op. Elke meerderheid is een meerderheid en daarmee net zo goed 'de stem van het volk' als de andere meerderheden..
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:08:16 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201289867
quote:

[..]
En als iemand niet mee wil werken? De bak in ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:09:02 #18
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201289873
quote:

[..]
Waarom is dat dan per se 'de stem van het volk'?
Partijen die wel met de PVV of FVD willen regeren, kunnen zwaaien naar hun zetels bijvoorbeeld. Er zijn heel veel meer mensen die die partijen niet in de regering willen dan wel, dus volgens 'de stem van het volk' moeten ze dan toch niet meedoen?
pi_201289883
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:13 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Nu wil het beeld tijdens een verkiezingscampagne nog wel eens wijzigen, hè.
Klopt. Maar moet je daar op gokken? En ik denk dat er eerder minder mensen op de 6 partijen stemmen die er nu niet uit komen, dat maakt het echt niet makkelijker. De formatie schiet echt niet op met 7 zetels BBB, 6 JA21, 6 Volt, 2 Bij1 en 2 BVNL, dat zijn nog 23 niet echt bruikbare zetels.

Om daar nu een maand of 4 vertraging (minimaal) voor op te lopen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201289930
quote:

[..]
De stem van het volk wil geen PVV. Je kunt wel zeggen dat er 17 zetels voor PVV stemmen, maar zeker 100 zetels heeft juist een absolute hekel aan de PVV en wil ze absoluut niet in de regering hebben.

En voor het krimpen van de PVV moet je gewoon op het pensioen van Wilders wachten, dan vallen ze wel uit elkaar.
pi_201289973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De stem van het volk wil geen PVV. Je kunt wel zeggen dat er 17 zetels voor PVV stemmen, maar zeker 100 zetels heeft juist een absolute hekel aan de PVV en wil ze absoluut niet in de regering hebben.

En voor het krimpen van de PVV moet je gewoon op het pensioen van Wilders wachten, dan vallen ze wel uit elkaar.
Het gaat niet specifiek over de PVV.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:16:49 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201289984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:09 schreef Hanca het volgende:
6 Volt
Heeft Volt al iets gedaan het afgelopen half jaar dat hun aanwezigheid van toegevoegde waarde maakt (en zelfs 3 zetels extra's oplevert). Caroline van Triple B zie je overal en zelfs af en toe in de kamer met een puntje, JA21 is ook nog wel eens ergens bij geweest - bijvoorbeeld die opmerking met dat eieren bakken. Partijen als DENK en SGP zijn natuurlijk van inhoudelijk toegevoegde waarde op bepaalde dossiers, hoewel van DENK het er ook nog niet echt uitkomt sinds de verkiezingen. Maar Volt, 3 zetels, 0 zichtbaarheid. Hebben ze een standpunt over iets? Doen ze iets dat het hart van hun volgelingen sneller doet kloppen?
pi_201289986
quote:

[..]
Klopt. Maar moet je daar op gokken? En ik denk dat er eerder minder mensen op de 6 partijen stemmen die er nu niet uit komen, dat maakt het echt niet makkelijker. De formatie schiet echt niet op met 7 zetels BBB, 6 JA21, 6 Volt, 2 Bij1 en 2 BVNL, dat zijn nog 23 niet echt bruikbare zetels.

Gewoon een drempel invoeren net als Duitsland.
pi_201290031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft Volt al iets gedaan het afgelopen half jaar dat hun aanwezigheid van toegevoegde waarde maakt (en zelfs 3 zetels extra's oplevert). Caroline van Triple B zie je overal en zelfs af en toe in de kamer met een puntje, JA21 is ook nog wel eens ergens bij geweest - bijvoorbeeld die opmerking met dat eieren bakken. Partijen als DENK en SGP zijn natuurlijk van inhoudelijk toegevoegde waarde op bepaalde dossiers, hoewel van DENK het er ook nog niet echt uitkomt sinds de verkiezingen. Maar Volt, 3 zetels, 0 zichtbaarheid. Hebben ze een standpunt over iets? Doen ze iets dat het hart van hun volgelingen sneller doet kloppen?
Er zullen veel potentiële stemmers niet op Volt hebben willen stemmen, uit angst dat hun stem verloren ging omdat ze het niet gingen halen. Dat hoor je gewoon vaak als argument bij nieuwe partijen. Nu is duidelijk dat ze het wel halen en dan zie je normaal gesproken een stijging. Misschien is 6 wat veel, maar 5 zetels verwacht ik zeker.
pi_201290086
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef halfway het volgende:

[..]
Gewoon een drempel invoeren net als Duitsland.
Daar ben ik 110% op tegen. We hebben een kiesdrempel. 1 zetel. En dat is prima. Je moet mensen hun vertegenwoordiging niet afpakken, dat is ondemocratisch.

En het vergroot ook eerder problemen dan dat het wat oplost: de andere partijen worden breder om die flank die nu in een andere partij zit er bij te houden. Stel dat de PvdD bij GL zou zitten, dan was meeregeren helemaal geen optie want dan wordt de helft van hun achterban echt boos. Of SGP bij CU, daar wordt het ook echt alleen maar moeizamer van.
pi_201290147
quote:

[..]

Doe daar een FvD en PVV bij waarmee mensen nou ook niet echt willen samenwerken en je zit al gauw op 45 niet bruikbare zetels, dan moet je met 105, 76 maken. Auw
pi_201290152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Bizar inderdaad hoe Carolientje zoveel meer media-aandacht krijgt dan de andere nieuwkomers. Weet je wel meteen waarom ze op zoveel winst staan. Doet een beetje denken aan FvD en Baudet waar we ook elke scheet van moesten horen, oh een lavendzakje, oh een piano etcetera. Ik snap best dat de overwegend rechtse media graag rechtse partijen bevoordelen maar ik zou graag wat evenwichtiger berichtgeving zien waar je dus inderdaad ook te weten komt hoe met Volt en Bij1 zit niet dat je enkel hoort over de idiote nieuwkomers die met hun idioterie meer ophef weten te veroorzaken.
pi_201290216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Doe daar een FvD en PVV bij waarmee mensen nou ook niet echt willen samenwerken en je zit al gauw op 45 niet bruikbare zetels, dan moet je met 105, 76 maken. Auw
En in die 105 zitten dan SP en PvdD, die toch wel erg ver van VVD af staan.
pi_201290253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bizar inderdaad hoe Carolientje zoveel meer media-aandacht krijgt dan de andere nieuwkomers. Weet je wel meteen waarom ze op zoveel winst staan. Doet een beetje denken aan FvD en Baudet waar we ook elke scheet van moesten horen, oh een lavendzakje, oh een piano etcetera. Ik snap best dat de overwegend rechtse media graag rechtse partijen bevoordelen maar ik zou graag wat evenwichtiger berichtgeving zien waar je dus inderdaad ook te weten komt hoe met Volt en Bij1 zit niet dat je enkel hoort over de idiote nieuwkomers die met hun idioterie meer ophef weten te veroorzaken.
Ik denk dat het niet zo zeer links-rechts is. Maar absurditeit en afwijken van wat de meeste mensen doen scoort gewoon. Bij1 krijgt toch ook nog best wat aandacht. En BBB heeft natuurlijk met de stikstofcrisis de wind mee, allemaal mensen die het aanpakken van de boeren niet snappen omdat ze zich nooit verdiept hebben in het onderwerp.
pi_201290586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet zo zeer links-rechts is. Maar absurditeit en afwijken van wat de meeste mensen doen scoort gewoon. Bij1 krijgt toch ook nog best wat aandacht. En BBB heeft natuurlijk met de stikstofcrisis de wind mee, allemaal mensen die het aanpakken van de boeren niet snappen omdat ze zich nooit verdiept hebben in het onderwerp.
Nee het is ook niet zozeer links rechts, volgens mij krijgt Volt erg weinig aandacht en zijn ze niet bepaald links. Ze krijgen minder aandacht omdat ze niet zoals van der Plas lekker lomp doen dus voor minder ophef zorgen. Ophef scoort, niet met van Dassen praten over hun misschien minder hapklare boodschap praten. Ik zit helemaal niet in het media slecht kamp maar 'de media' laat wel wat steken vallen door een wat mij betreft overdreven focus op het nieuwste relletje. Ik denk dat er wat meer ruimte zou kunnen worden gegeven aan 'het grote verhaal '. Van de andere kant zal het ook wel deels aan ons als nieuwsconsumenten liggen.
pi_201290806
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee het is ook niet zozeer links rechts, volgens mij krijgt Volt erg weinig aandacht en zijn ze niet bepaald links. Ze krijgen minder aandacht omdat ze niet zoals van der Plas lekker lomp doen dus voor minder ophef zorgen. Ophef scoort, niet met van Dassen praten over hun misschien minder hapklare boodschap praten. Ik zit helemaal niet in het media slecht kamp maar 'de media' laat wel wat steken vallen door een wat mij betreft overdreven focus op het nieuwste relletje. Ik denk dat er wat meer ruimte zou kunnen worden gegeven aan 'het grote verhaal '. Van de andere kant zal het ook wel deels aan ons als nieuwsconsumenten liggen.
Dat tweede natuurlijk ook. Ook de reden dat er vaak een valse tegenstelling aan tafel zit. Bijvoorbeeld een wetenschapper die vaccins nuttig vind tegenover een BN'er die vaccins een gevaar vind. Ook al liggen de feiten niet in het midden, en is ook de bevolking bepaald niet 50/50 verdeeld. Maar wel spannende tv, waar kijkers naar kijken.
Maar toch lijkt rechts hierin wel iets vaker uitgenodigd te worden. PVDD en Bij1 zou je ook over het eten van zuivel/vlees of over rascime tegenover bijvoorbeeld de VVD of CDA kunnen zetten. Maar dit zie je veel minder vaak. Mijn vermoeden is dat de VVD en CDA dit debat liever niet doet, en op die uitnodigingen niet ingaat.
pi_201290862
Zo, Plasterk maakt D66 met de grond gelijk! _O_

https://www.telegraaf.nl/(...)akt-is-uitzonderlijk
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:15:06 #33
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201290892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Aurelius het volgende:

Plasterk is een rechtse irrelevante muppet geworden. Next.
pi_201290904
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]
:')
pi_201290944
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:15 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Plasterk had in zijn laboratorium moeten blijven en had nooit de politiek in moeten gaan. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201290945
quote:

En? Denk je daadwerkelijk dat Kaag of iemand die D66 stemt de Televaag leest?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:19:21 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201290947
quote:

De lezers van de Telegraaf zullen niet weten wat ze lezen. Hun D66, waar dat NSB-blad normaal zo evenwichtig en genuanceerd over bericht, wordt hier gewoon ononderbouwd aangevallen. Dat zal schrikken zijn voor ze.
pi_201290976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:19 schreef VoMy het volgende:
De lezers van de Telegraaf zullen niet weten wat ze lezen. Hun D66, waar dat NSB-blad normaal zo evenwichtig en genuanceerd over bericht, wordt hier gewoon ononderbouwd aangevallen. Dat zal schrikken zijn voor ze.
Heb je de column gelezen? Prima onderbouwd hoor. :) ^O^
pi_201291162
quote:

Tja, met de grond gelijk gemaakt worden door de slechtste minister buiten de LPFers die Nederland ooit gehad heeft... is dat nou een belediging of een compliment?

Dat Plasterk een column wil hebben in de Telegraaf zegt eigenlijk al genoeg over hoe relevant hij is voor de linkse of progressieve kiezer, natuurlijk.
pi_201291258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
En in die 105 zitten dan SP en PvdD, die toch wel erg ver van VVD af staan.
Oftewel: we gaan er naartoe dat of het kiessysteem op de schop moet, of je krijgt kabinetten met heel veel kleine partijtjes.
pi_201291361
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:40 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Oftewel: we gaan er naartoe dat of het kiessysteem op de schop moet, of je krijgt kabinetten met heel veel kleine partijtjes.
Of de grotere partijen gaan de problemen eens aanpakken en worden daardoor weer groter. Zo lang geleden is het laatste 2 partijen kabinet niet.
pi_201291381
quote:

How dare you! Zomaar uit de Telegraaf een bericht halen.
De aanvallen op de media (in dit geval Telegraaf) zullen weer de kop opsteken.
pi_201291449
Zoals ik het zie, houden alle betrokken partijen de formatie tegen. VVD en CDA willen niet met twee linkse partijen, de twee linkse partijen willen niet zonder elkaar en D66 wil niet met CU. Eén van de vier zal daarop toch iets moeten inleveren. Veruit het handigste is het volgens mij als de huidige coalitie gewoon doorgaat, ook al ben ik zelf meer een fan van links.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201291953
quote:

Waarom maakt dit je zo blij?

Ik kan hier ook wel elke column plaatsen waarin Sheila Sitalsing Mark Rutte met de grond gelijk maakt. Maar ik wordt alleen maar droevig van het idee dat ondanks de punten die worden aangestipt toch zoveel mensen op hem stemmen.

Maar blijkbaar is harde kritiek op Kaag om te juichen?
pi_201292056
quote:

Da's ongeveer net zo irrelevant als DarkwingDuck die Kaag 'met de grond gelijk maakt'. Voor de zoveelste keer :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201292065
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
How dare you! Zomaar uit de Telegraaf een bericht halen.
De aanvallen op de media (in dit geval Telegraaf) zullen weer de kop opsteken.
Geen probleem toch? De Telegraaf behoort immers toch tot die duivelse MSM?
pi_201292089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:26 schreef papert het volgende:

[..]
Waarom maakt dit je zo blij?

Ik kan hier ook wel elke column plaatsen waarin Sheila Sitalsing Mark Rutte met de grond gelijk maakt. Maar ik wordt alleen maar droevig van het idee dat ondanks de punten die worden aangestipt toch zoveel mensen op hem stemmen.

Maar blijkbaar is harde kritiek op Kaag om te juichen?
Kaag wil heel Nederland weggeven aan Europa, weg met dat mens.
pi_201292095
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef halfway het volgende:

[..]
Bron?
pi_201292114
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?

Google Kaag en Europa
pi_201292243
quote:

[..]
Bron?
Dat Kaag meer integratie in de EU wil is toch wel bekend?
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh72ma0flbwg&tab=0
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

Maar goed, dat is weinig relevant want niet alleen wil de meerderheid van de Tweede Kamer dat niet, de meerderheid van de EU wil het ook niet.
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:50:16 #51
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201292292
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Kaag meer integratie in de EU wil is toch wel bekend?
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vh72ma0flbwg&tab=0
https://www.volkskrant.nl(...)ropa-eerst~b8eff8a7/

Maar goed, dat is weinig relevant want niet alleen wil de meerderheid van de Tweede Kamer dat niet, de meerderheid van de EU wil het ook niet.
Maar dat is toch heeeeel wat anders dan 'heel Nederland weggeven aan Europa'? :s)
pi_201292294
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:36 schreef halfway het volgende:

[..]
Dus het is vooral angst? Jullie zijn een beetje bang voor Kaag?
pi_201292300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:50 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Maar dat is toch heeeeel wat anders dan 'heel Nederland weggeven aan Europa'? :s)
Dat klopt, dat is natuurlijk gewoon overdreven.

Maar het is wel opvallend dat ze de speech waarmee ze het lijsttrekkerschap aanvaarde en dus de campagne af trapte daar gelijk over begon.
pi_201292324
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:38 schreef halfway het volgende:

[..]

Google Kaag en Europa
Ik lees daar niks over "weggeven".
  vrijdag 10 september 2021 @ 13:53:18 #55
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201292332
quote:

[..]
Bron?
Ze zijn in ieder geval wel voor een transferunie en Europese belastingen.

https://nos.nl/artikel/23(...)enbreken-over-europa
pi_201292483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:53 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ze zijn in ieder geval wel voor een transferunie en Europese belastingen.

https://nos.nl/artikel/23(...)enbreken-over-europa
Oeh, europese belastingen, verkeert, fout, we betalen ons al scheel.

Dit is wat er staat:

Europese belastingen

Om Europa door de coronacrisis heen te helpen, zal er volgens de D66'er veel geld geïnvesteerd moeten worden. Om dat te bekostigen wil hij de EU in staat stellen om zelf belastingen te gaan heffen, bijvoorbeeld op grote techbedrijven als Facebook en Google die nu nauwelijks belasting betalen. Op die manier hoeven de bijdragen die de lidstaten betalen, en waar altijd veel discussie over is, niet omhoog.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:10:55 #57
311468 Van_Poppel
pi_201292562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Oeh, europese belastingen, verkeert, fout, we betalen ons al scheel.

Dit is wat er staat:

Europese belastingen

Om Europa door de coronacrisis heen te helpen, zal er volgens de D66'er veel geld geïnvesteerd moeten worden. Om dat te bekostigen wil hij de EU in staat stellen om zelf belastingen te gaan heffen, bijvoorbeeld op grote techbedrijven als Facebook en Google die nu nauwelijks belasting betalen. Op die manier hoeven de bijdragen die de lidstaten betalen, en waar altijd veel discussie over is, niet omhoog.
D66 wil ook dat er Europese belasting op brandstof wordt geheven. Links om of rechts om is dat een geldstroom van de Nederlandse belastingbetaler naar Brussel.
pi_201292619
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:10 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
D66 wil ook dat er Europese belasting op brandstof wordt geheven. Links om of rechts om is dat een geldstroom van de Nederlandse belastingbetaler naar Brussel.
Vind ik helemaal prima.

quote:
Directe financiering

Voor D66 ligt het fiscaal beleid primair bij de lidstaten, maar als Europa meer bevoegdheden krijgt op bepaalde terreinen dan is het logischer om op die terreinen te kiezen voor een meer directe financiering van de EU-begroting. Daarmee wordt de EU minder afhankelijk van nationale afdrachten.
Ook valt na de Brexit een belangrijke contributie weg. Aangezien dit verlies niet volledig kan worden opgevangen met bezuinigingen, zien wij een verhoging van eigen inkomsten door Europese belasting als een goede vervanger, bijvoorbeeld op het gebruik van fossiele brandstoffen of de uitstoot van CO2. Ook inkomsten uit de veiling van CO2-rechten en belasting op plastic kunnen hiervoor worden
gebruikt. Door dit soort belastingen op Europees niveau te regelen, voorkomen we dat bedrijven vervuilende activiteiten naar een ander EU-land verplaatsen als een lidstaat dit individueel zou invoeren.
Bron: https://verkiezingsprogra(...)ieel-stabiel-europa/
pi_201292671
Maar uiteindelijk blijkt dus dat hoewel de zin "Kaag wil heel Nederland aan de EU geven" niet klopt, Kaag wel een redelijk aantal bevoegdheden over wil doen. Dus eigenlijk is dat nog best een beargumenteerde en op feiten gebaseerde reden om tegen Kaag te zijn, beter dan wat je normaal op dit forum leest.
pi_201292744
Wouter de Winther zegt in zijn podcast dat ze bij de VVD ook wel aan het filosoferen zijn over een minderheidskabinet VVD/CDA/PVDA/GL.

Lijkt me niet realistisch (alhoewel ik nog steeds moeilijk kan peilen hoe Kaag ligt bij de rest) en zal waarschijnlijk enkel zijn om wat druk op D66 te zetten, maar desalniettemin wel interessant.
pi_201292791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:22 schreef Hanca het volgende:
Maar uiteindelijk blijkt dus dat hoewel de zin "Kaag wil heel Nederland aan de EU geven" niet klopt, Kaag wel een redelijk aantal bevoegdheden over wil doen. Dus eigenlijk is dat nog best een beargumenteerde en op feiten gebaseerde reden om tegen Kaag te zijn, beter dan wat je normaal op dit forum leest.
Het is alleen erg naïef om te denken dat het voor de EU ooit genoeg is en als je iedere keer hier en daar een paar bevoegdheden weggeeft kom je uiteindelijk op het punt dat er niets meer over is. De EU zal in ieder geval nooit nee zeggen tegen extra bevoegdheden en dat is gevaarlijk.
pi_201292799
Rutte moet d66 wegwerken want Kaag blijkt totaal ongeschikt te zijn voor de politiek. Een minderheidskabinet van VVD, CDA, GL en PvdA zie ik wel zitten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:35:07 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201292831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:28 schreef dz5b604 het volgende:
Wouter de Winther zegt in zijn podcast dat ze bij de VVD ook wel aan het filosoferen zijn over een minderheidskabinet VVD/CDA/PVDA/GL.

Haha, dan zou ik me helemaal dood lachen, Kaag weer de oppositie in.

Maar no way dat dit gaat gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:44:41 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201292934
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Haha, dan zou ik me helemaal dood lachen, Kaag weer de oppositie in.

Waarom zou dat een probleem zijn? Waarom zou D66 - je vergeet even de hele partij die er aan hangt te noemen - willen regeren in een regering die weigerachtig is om zich in te zetten op de punten die D66 belangrijk vindt?

Verder snap ik de toegevoegde waarde van Telegraafstukken in dit draadje niet. Het is niet alsof ze inhoudelijk iets over de formatie zeggen, ze zijn alleen maar bezig met rioolstukken, het aanjagen van racisme en xenofobie, het creëren van een verziekte sfeer en het in de wereld pompen van leugens en desinformatie, al dan niet specifiek gericht op D66/Kaag. De term rioolblad is eigenlijk nog teveel eer voor de schrijfsels van totale mongolen als Wouter de Winther.
  vrijdag 10 september 2021 @ 14:46:30 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201292958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:31 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Het is alleen erg naïef om te denken dat het voor de EU ooit genoeg is en als je iedere keer hier en daar een paar bevoegdheden weggeeft kom je uiteindelijk op het punt dat er niets meer over is. De EU zal in ieder geval nooit nee zeggen tegen extra bevoegdheden en dat is gevaarlijk.
Wij zijn de EU he. We zitten erin. We stemmen erop, onze regering vertegenwoordigt Nederland daarnaast nog eens binnen de EU en bepaalt mede de koers in de EU; Nederland is ongeveer het invloedrijkste land in de hele EU. En maar klagen en maar klagen.
pi_201293010
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wij zijn de EU he. We zitten erin. We stemmen erop, onze regering vertegenwoordigt Nederland daarnaast nog eens binnen de EU en bepaalt mede de koers in de EU; Nederland is ongeveer het invloedrijkste land in de hele EU. En maar klagen en maar klagen.
Het ligt een stuk gecompliceerder dan dat, ja voor de grote issues hebben wij met Rutte (let wel dat is puur Rutte, een Kaag zou bij de vraag meer of minder EU altijd meestemmen met Duitsland en Frankrijk voor meer EU) een enorme invloed in de Europese Raad, maar voor de kleine dingen (en dat worden er steeds meer) die men beslist in het Europese parlement en de Europese commissie hebben we echt helemaal niets te zeggen en worden er constant dingen tegen onze zin in bepaald.

Overigens we hebben daarnaast een grote invloed door het vetorecht in de Europese Raad en daar wil Rutte nu vanaf en dan zijn we echt gewoon een speelbal van de EU.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 14:57:51 ]
pi_201293042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:32 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Rutte moet d66 wegwerken want Kaag blijkt totaal ongeschikt te zijn voor de politiek. Een minderheidskabinet van VVD, CDA, GL en PvdA zie ik wel zitten.
Als VVD en CDA al niet voldoende willen inbinden voor D66 gaan ze dat toch helemaal niet doen voor GL en de PvdA?
pi_201293082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:28 schreef dz5b604 het volgende:

Lijkt me niet realistisch (alhoewel ik nog steeds moeilijk kan peilen hoe Kaag ligt bij de rest) en zal waarschijnlijk enkel zijn om wat druk op D66 te zetten, maar desalniettemin wel interessant.
Zeer onwaarschijnlijk, maar wat mij betreft best een leuke gedachte.
pi_201293104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als VVD en CDA al niet voldoende willen inbinden voor D66 gaan ze dat toch helemaal niet doen voor GL en de PvdA?
Misschien hebben GL en PvdA wel minder eisen dan D66. D66 waant zich onmisbaar, GL en PvdA willen graag regeren.

Het lijkt me bijna onmogelijk, maar dat zou denk ik de enige reden zijn.
pi_201293147
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen probleem toch? De Telegraaf behoort immers toch tot die duivelse MSM?
Ik heb weinig tegen de MSM, maak er veelvuldig gebruik van. Wat niet wil zeggen dat je soms buiten de MSM bubbel moet kijken om op de hoogte te blijven van zaken die in de blinde vlek van de MSM hangen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:00:31 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201293169
quote:

[..]
Muah, inhoudelijk schijnt het allemaal geen probleem te zijn, het is vooral een imagokwestie voor VVD/CDA. Dus, het kan maar zo. Ik zou het niet doen als ik GL/PvdA was zou ik er altijd nog een 5e partij bij trekken want je bent zwaar in de minderheid anders, maar het kan wel.
  vrijdag 10 september 2021 @ 15:03:09 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201293195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Het ligt een stuk gecompliceerder dan dat, ja voor de grote issues hebben wij met Rutte (let wel dat is puur Rutte, een Kaag zou bij de vraag meer of minder EU altijd meestemmen met Duitsland en Frankrijk voor meer EU) een enorme invloed in de Europese Raad, maar voor de kleine dingen (en dat worden er steeds meer) die men beslist in het Europese parlement en de Europese commissie hebben we echt helemaal niets te zeggen en worden er constant dingen tegen onze zin in bepaald.

Overigens we hebben daarnaast een grote invloed door het vetorecht in de Europese Raad en daar wil Rutte nu vanaf en dan zijn we echt gewoon een speelbal van de EU.
Rutte wil er van af juist om meer invloed te hebben binnen de EU. Geen speelbal maar het tegenovergestelde dus. Nogmaals, wij zijn de EU. Wat de EU bepaalt is vaak in lijn met wat wij in Nederland willen dat de EU bepaalt, of gaat niet ver genoeg.
pi_201293237
VVD, CDA, PvdA en GL is intern al doorgestreept door de laatste twee partijen.
pi_201293362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeer onwaarschijnlijk, maar wat mij betreft best een leuke gedachte.
Gevalletje VVD-huisblad hoor wat mij betreft, electorale zelfmoord. Puur bedoeld om druk op D66 te zetten.

Daarnaast, waar ga je de steun vandaan halen? D66 zal gefrustreerd zijn en de SP gaat Rutte niet in het zadel houden. En de rechterflank gaat geen kabinet met GL steunen.
zie email 27 oktober
pi_201293368
Al met al is het ook nu weer gewoon vrijdagmiddag geworden. Weer een weekje verder en het ziet er nu nog ingewikkelder uit dan vorige week. Inhoudelijk is er nog niet eens met beoogde coalitiepartijen gepraat. Slechts langs de lijnen van de inhoud op zijn best.

Ik heb geen flauw idee hoe Remkes dit zou kunnen recht breien. Wat een beschamend gepruts in Den Haag.
pi_201293532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Rutte wil er van af juist om meer invloed te hebben binnen de EU. Geen speelbal maar het tegenovergestelde dus. Nogmaals, wij zijn de EU. Wat de EU bepaalt is vaak in lijn met wat wij in Nederland willen dat de EU bepaalt, of gaat niet ver genoeg.
Ja vanwege de dreiging van dat veto, zonder die dreiging lopen Duitsland en Frankrijk gewoon over ons (en de andere 4-5 landen die de EU nog een beetje in toom willen houden) heen.

Rutte heeft het rare idee dat zonder dat veto de andere landen opeens meer gaan onderhandelen met elkaar en compromissen sluiten, maar er zijn meer dan genoeg landen die met alle liefde meer verantwoordelijk aan de EU geven in ruil voor geld. Rutte onderschat wat dat betreft echt hoeveel macht hij (en de vrekkige vier) krijgt/heeft door de dreiging van dat vetorecht.
pi_201293557
quote:

[..]
Kaag en d66 maken zich onmogelijk. De ene na de andere partij worden door hen buitengesloten en hun belangrijkste 'bondgenoot' in de formatie wordt publiekelijk beledigd en afgeserveerd. Kaag die nieuwe en eerlijke(r) politiek wil blijkt niets anders te zijn dan een mildere vorm van populist Wilders. Maar die man geeft tenminste toe Rutte te beledigen terwijl Kaag doet of iedereen gek is na haar Schoo-lezing. Is dat nou de vrouw die in VN-verband jarenlang diplomate is geweest? Wat verstaat zij dan onder diplomatie? De ander uitkafferen om vervolgens alles te ontkennen? Nee, d66 is verworden tot een ontbetrouwbare partij redeloze drammers.

Rutte mag natuurlijk ook de eer teruggeven aan Kaag en haar uitnodigen voor het meest progressieve kabinet ooit .... maar met de VVD uiteraard in de oppositie.
pi_201293622
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:28 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Kaag en d66 maken zich onmogelijk. De ene na de andere partij worden door hen buitengesloten en hun belangrijkste 'bondgenoot' in de formatie wordt publiekelijk beledigd en afgeserveerd. Kaag die nieuwe en eerlijke(r) politiek wil blijkt niets anders te zijn dan een mildere vorm van populist Wilders. Maar die man geeft tenminste toe Rutte te beledigen terwijl Kaag doet of iedereen gek is na haar Schoo-lezing. Is dat nou de vrouw die in VN-verband jarenlang diplomate is geweest? Wat verstaat zij dan onder diplomatie? De ander uitkafferen om vervolgens alles te ontkennen? Nee, d66 is verworden tot een ontbetrouwbare partij redeloze drammers.

Rutte mag natuurlijk ook de eer teruggeven aan Kaag en haar uitnodigen voor het meest progressieve kabinet ooit .... maar met de VVD uiteraard in de oppositie.
D66 wil geen minderheidskabinet dus de bal ligt toch echt bij VDD omdat zij het grootst zijn.
pi_201293626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:28 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]

En die eerlijke politiek is wat? Zonder morren in een of ander turboconservatief kabinet stappen als Rutte en Hoekstra daarom vragen?
pi_201293999
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En die eerlijke politiek is wat? Zonder morren in een of ander turboconservatief kabinet stappen als Rutte en Hoekstra daarom vragen?
Is Kaag effectief bezig? Krijgt zij het op deze manier gedaan dat de grote problemen van Nederland worden opgelost?

Nederland is een gaaf land maar d66 en Kaag verpesten alles.
pi_201294052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:34 schreef Makrelis het volgende:

[..]
D66 wil geen minderheidskabinet dus de bal ligt toch echt bij VDD omdat zij het grootst zijn.
Huh? Wat is dat voor redenering dan?
zie email 27 oktober
pi_201294063
Daarnaast heeft Kaag verklaard niemand te vertrouwen behalve haar man en gezin.
Met zo'n somber mensbeeld ben je niet in staat om samen te werken.
pi_201294067
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:00 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Is Kaag effectief bezig? Krijgt zij het op deze manier gedaan dat de grote problemen van Nederland worden opgelost?

Het is geen gegeven dat die grote problemen van Nederland precies zo opgelost moeten worden als de VVD en het CDA willen, er rust op Kaag (of welke andere partij dan ook) geen enkele verplichting om dat als stemvee te gaan faciliteren. Ik weet dat dat trucje ("Ja maar denk alsjeblieft aan het landsbelang") in het verleden wel eens heeft gewerkt om linkse of centrumlinkse partijen mee te kunnen krijgen in veel rechtser beleid dan zij zelf of hun achterban willen maar ondertussen lijkt het wel uitgewerkt.
pi_201294106
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is geen gegeven dat die grote problemen van Nederland precies zo opgelost moeten worden als de VVD en het CDA willen, er rust op Kaag (of welke andere partij dan ook) geen enkele verplichting om dat als stemvee te gaan faciliteren. Ik weet dat dat trucje ("Ja maar denk alsjeblieft aan het landsbelang") in het verleden wel eens heeft gewerkt om linkse of centrumlinkse partijen mee te kunnen krijgen in veel rechtser beleid dan zij zelf of hun achterban willen maar ondertussen lijkt het wel uitgewerkt.
En VVD en CDA zijn niet verplicht om uit 'landsbelang' onrealistisch progressief beleid uit te voeren.
pi_201294142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:09 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
En VVD en CDA zijn niet verplicht om uit 'landsbelang' onrealistisch progressief beleid uit te voeren.
Hoeft toch ook niet? Het staat ze volledig vrij om andere coalitiepartners te zoeken (PVV en Forum bijvoorbeeld) maar dat willen ze dan ook weer niet.
pi_201294192
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Huh? Wat is dat voor redenering dan?
Een minderheidskabinet gaat niets voor elkaar krijgen. Alles zal worden weggestemd. Kaag zal zeggen: 'Rutte, jij hebt de grootste partij, je mag het zelf gaan uitzoeken, maar wij doen niet mee, dan maar in de oppositie.'
Dat lijkt mij volkomen logisch.
pi_201294198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoeft toch ook niet? Ze staan volledig in hun recht om andere coalitiepartners te zoeken (PVV en Forum bijvoorbeeld) maar dat willen ze dan ook weer niet.
d66 is ook vrij om naast vele andere partijen ook de VVD uit te sluiten. Laat Kaag lekker met alle progressieve partijtjes om de tafel zitten en proberen iets tot stand te brengen. Dan gaat rechts lekker oppositie voeren.
pi_201294200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:06 schreef Raw85 het volgende:
VVD, CDA, PvdA en GL is intern al doorgestreept door de laatste twee partijen.
En ook de eerste twee partijen. Twee linkse partijen was te veel immers.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_201294205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet gaat niets voor elkaar krijgen. Alles zal worden weggestemd. Kaag zal zeggen: 'Rutte, jij hebt de grootste partij, je mag het zelf gaan uitzoeken, maar wij doen niet mee, dan maar in de oppositie.'
Dat lijkt mij volkomen logisch.
Dat mag ze doen.
zie email 27 oktober
pi_201294233
quote:

[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. En nogmaals er is ook iets van fatsoen.
pi_201294258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:00 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]

Veel van deze grote problemen zijn nu zo groot omdat er jarenlang rechts-conservatief beleid is gevoerd. En nu is Kaag niet constructief, omdat ze niet mee wil doen met een rechts-conservatief kabinet, maar ook een linkse partij er bij wil.

Je kan ook stellen dat de VVD niet constructief is, ze zijn jarenlang de grootste geweest, en hebben veel te weinig aandacht aan bepaalde onderwerpen besteed, en willen nu niet dat links deel is van de oplossing.
pi_201294305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:14 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
d66 is ook vrij om naast vele andere partijen ook de VVD uit te sluiten. Laat Kaag lekker met alle progressieve partijtjes om de tafel zitten en proberen iets tot stand te brengen. Dan gaat rechts lekker oppositie voeren.
Dat mogen Rutte en Hoekstra rustig proberen en ik weet zeker dat Kaag dan wel een onsuccesvolle poging zal wagen, maar ze zal nog steeds niet in een rechts kabinet stappen. Dat is voor haar en haar partij immers een stuk schadelijker dan het alternatief.
pi_201294511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat mogen Rutte en Hoekstra rustig proberen en ik weet zeker dat Kaag dan wel een onsuccesvolle poging zal wagen, maar ze zal nog steeds niet in een rechts kabinet stappen. Dat is voor haar en haar partij immers een stuk schadelijker dan het alternatief.
Maar waarom zou Rutte dan van Kaag moeten tekenen bij het kruisje en hardcore progressief beleid uitvoeren? Staat dat in de Grondwet of zo? Of zou het misschien kunnen dat Kaag geen politicus is en niks snapt van compromissen sluiten? Politiek bedrijven is een vak en niet een warrige rede houden waar je je politieke medestander affakkelt.

Rutte laat zich echt niet verdrijven door zijn politieke tegenstanders, hij gaat alleen maar weg als de kiezers hem laten vallen. En gezien de peilingen kan Kaag hoog of laag springen maar alleen zij zal moeten inbinden.
pi_201294604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:42 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Maar waarom zou Rutte dan van Kaag moeten tekenen bij het kruisje en hardcore progressief beleid uitvoeren? Staat dat in de Grondwet of zo? Of zou het misschien kunnen dat Kaag geen politicus is en niks snapt van compromissen sluiten? Politiek bedrijven is een vak en niet een warrige rede houden waar je je politieke medestander affakkelt.

Rutte laat zich echt niet verdrijven door zijn politieke tegenstanders, hij gaat alleen maar weg als de kiezers hem laten vallen. En gezien de peilingen kan Kaag hoog of laag springen maar alleen zij zal moeten inbinden.
Ze vraagt niet om hardcore progressief beleid maar wel om iets dat iets meer in het midden ligt dan nu wordt voorgesteld. Dat de VVD en het CDA een beetje verward zijn over waar dat midden precies ligt en alles dat niet voor minstens 80% in hun voordeel uitpakt als hardcore progressief zien is hun probleem, niet dat van Kaag.
pi_201294665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En ook de eerste twee partijen. Twee linkse partijen was te veel immers.
Zonder D66 kunnen die twee dat nog wel accepteren denk ik
pi_201294712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zonder D66 kunnen die twee dat nog wel accepteren denk ik
Dan is het 11% links en 31% rechts dus 75% in het voordeel van rechts. Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat PvdA en GL daar niet intrappen.
pi_201294723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gevalletje VVD-huisblad hoor wat mij betreft, electorale zelfmoord. Puur bedoeld om druk op D66 te zetten.

Daarnaast, waar ga je de steun vandaan halen? D66 zal gefrustreerd zijn en de SP gaat Rutte niet in het zadel houden. En de rechterflank gaat geen kabinet met GL steunen.
Ja, daarom noem ik het ook zeer onwaarschijnlijk. Maar op zich wel een leuke gedachte. Ik zou een kabinet van die samenstelling best kunnen waarderen.

Maar inderdaad hebben ze 10 extra zetels nodig bij elke stemming. 5 te halen bij CU, maar dan? SGP kan misschien nog. Maar om nou steeds naar Denk, JA21 of Volt oid te gaan is ook weer zo wat. Wordt allemaal wel heel wankel.
pi_201294733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:50 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze vraagt niet om hardcore progressief beleid maar wel om iets dat iets meer in het midden ligt dan nu wordt voorgesteld. Dat de VVD en het CDA een beetje verward zijn over waar dat midden precies ligt en alles dat niet voor minstens 80% in hun voordeel uitpakt als hardcore progressief zien is hun probleem, niet dat van Kaag.
Kaag: "Sinds de verkiezingen zet ik mij in voor een breed gedragen, stabiel kabinet. Vanuit de D66-idealen zo progressief mogelijk."
https://d66.nl/nieuws/for(...)eng-van-sigrid-kaag/

Voor Kaag betekent dit kennelijk dat VVD en CDA moeten uitvoeren wat zij en haar linkse vriendjes, Klaver en Ploumen, hebben bekokstoofd. Maar zo werkt politiek niet, althans niet in Nederland. De VVD zal zich nooit de wet laten voorschrijven van onrealistische partijtjes die luchtfietserij verwarren met "de problemen van het land oplossen". De linkse partijen zullen zich realistischer moeten opstellen willen ze mee doen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:05:11 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201294754
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:02 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Voor Kaag betekent dit kennelijk dat VVD en CDA moeten uitvoeren wat zij en haar linkse vriendjes, Klaver en Ploumen, hebben bekokstoofd.
Nee, voor Kaag betekent het dat ze niet zonder wisselgeld haar handtekening onder het VVD/CDA-programma zet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201294755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
Al met al is het ook nu weer gewoon vrijdagmiddag geworden. Weer een weekje verder en het ziet er nu nog ingewikkelder uit dan vorige week. Inhoudelijk is er nog niet eens met beoogde coalitiepartijen gepraat. Slechts langs de lijnen van de inhoud op zijn best.

Ik heb geen flauw idee hoe Remkes dit zou kunnen recht breien. Wat een beschamend gepruts in Den Haag.
Dat het een week verder is, is logisch. Dinsdag debat, woensdag kon Remkes dus pas beginnen. Gesprekken gehad met VVD, D66, CDA, GL, PvdA, CU en Hamer. En dan vandaag inderdaad niks, maar de helft van de lijsttrekkers moet ook gewoon naar de ministerraad. En het is ook even wachten op morgen.
pi_201294862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat het een week verder is, is logisch.
Zonder meer. Ongeacht hoe lang ze blijven aankloten in Den Haag.
pi_201294893
@A_Foggy_Day

Even uitgerekend.
VVD+CDA=31% vd stemmen.
D'66+PvdA+GL=26% vd stemmen.

Percentage coalitie VVD+CDA = (31 * 100) / (31 + 26) = 54%

Je kunt derhalve onmogelijk van 'hardcore progressief' spreken. Conservatief is nog steeds in het voordeel. Ik zou met minder ook geen genoegen nemen als ik Kaag was.
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:26:20 #103
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201294970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:20 schreef Makrelis het volgende:
@:A_foggy_Day

Even uitgerekend.
VVD+CDA=31% vd stemmen.
D'66+PvdA+GL=26% vd stemmen.

Percentage coalitie VVD+CDA = (31 * 100) / (31 + 26) = 54%

Je kunt derhalve onmogelijk van 'hardcore progressief' spreken. Conservatief is nog steeds in het voordeel. Ik zou met minder ook geen genoegen nemen als ik Kaag was.
Sterker nog, als we even kijken naar de zetelverdeling in de Kamer, kom ik tot het volgende rechts-conservatieve blok:
VVD (34) + PVV (17) + CDA (incl. Omtzigt: 15) + FVD (incl. BVNL: 8) + SGP (3) + JA21 (3) + BBB (1) = 81 zetels
En dan rekenen we de andere partijen voor het gemak even tot het links-progressieve blok. Ietwat kort door de bocht qua middenpartijen, maar goed, het is ook voor het gemak :P

Dan bezet rechts-conservatief precies diezelfde 54% van de Tweede Kamer. Oftewel, de vijfpartijencoalitie zou een hele mooie weerspiegeling zijn van die rechts-links verdeling in de Kamer!
pi_201295016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:26 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Sterker nog, als we even kijken naar de zetelverdeling in de Kamer, kom ik tot het volgende rechts-conservatieve blok:
VVD (34) + PVV (17) + CDA (incl. Omtzigt: 15) + FVD (incl. BVNL: 8) + SGP (3) + JA21 (3) + BBB (1) = 81 zetels
En dan rekenen we de andere partijen voor het gemak even tot het links-progressieve blok. Ietwat kort door de bocht qua middenpartijen, maar goed, het is ook voor het gemak :P

Dan bezet rechts-conservatief precies diezelfde 54% van de Tweede Kamer. Oftewel, de vijfpartijencoalitie zou een hele mooie weerspiegeling zijn van die rechts-links verdeling in de Kamer!
We zijn er uit! Ik bel maandagochtend naar Den Haag. Eerste dat ik doe maandag. :D
Zonder gekheid. VVD en CDA zijn overduidelijk vet onredelijk bezig.
pi_201295036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, voor Kaag betekent het dat ze niet zonder wisselgeld haar handtekening onder het VVD/CDA-programma zet.
Ze beledigt en fakkelt Rutte af in een rede omdat hij geen GL+PvdA wil. Hij moet dus doen wat zij wil. Ze sluit de ene na de andere partij uit, drukt zich als ex-diplomate niet diplomatiek uit en vertrouwt volgens eigen zeggen niemand. En dat is dan de leider van de een na grootste partij. :')
pi_201295118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:01 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dan is het 11% links en 31% rechts dus 75% in het voordeel van rechts. Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat PvdA en GL daar niet intrappen.
Als je m’n posts in dit topic wat beter had gelezen dan had je al kunnen lezen dat dat plan reeds is afgeschoten door die twee partijen
pi_201295162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Als je m’n posts in dit topic wat beter had gelezen dan had je al kunnen lezen dat dat plan reeds is afgeschoten door die twee partijen
Weet ik wel. Ik heb alleen even het percentage berekend waarom het niet doorgaat.
pi_201295184
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:39 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Weet ik wel. Ik heb alleen even het percentage berekend waarom het niet doorgaat.
Laat dat ‘’je begrijpt hopelijk zelf ook wel’’ dan voortaan lekker achterwege joh haha
pi_201295261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Laat dat ‘’je begrijpt hopelijk zelf ook wel’’ dan voortaan lekker achterwege joh haha
Je begrijpt hopelijk dat ik me niet door jou laat dicteren. ;)
pi_201295546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:45 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je begrijpt hopelijk dat ik me niet door jou laat dicteren. ;)
Zeg, de 2e Kamer is in Den Haag, hoor, hier gaan we zo niet met elkaar om :P ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 18:03:04 ]
pi_201295571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zeg, de 2e Kamer is in Den Haag, hoor :P
lol. Punt is, hij liet het klinken alsof PvdA en GL er mee in hun handjes mochten klappen. Vandaar dat ik twijfelde aan zijn redenatievermogen.
pi_201295629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
lol. Punt is, hij liet het klinken alsof PvdA en GL er mee in hun handjes mochten klappen. Vandaar dat ik twijfelde aan zijn redenatievermogen.
Onzin. Bovendien is het niet ‘klappen’ maar ‘dichtknijpen’. Groetjes!
pi_201295667
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onzin. Bovendien is het niet ‘klappen’ maar ‘knijpen’. Groetjes!
Excuses als ik je verkeerd heb begrepen.
pi_201296026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:09 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Excuses als ik je verkeerd heb begrepen.
Excuses aanvaard!

OT:
Overigens is dit nog wel het lezen waard: VVD wilde wel met links praten, CDA absoluut niet.
https://nos.nl/artikel/23(...)-links-cda-echt-niet
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:30:35 #115
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201296151
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Excuses aanvaard!

OT:
Overigens is dit nog wel het lezen waard: VVD wilde wel met links praten, CDA absoluut niet.
'Midden'partij CDA :')
Oh, wat hoop ik dat dat partijcongres een grote shitzooi wordt. Zal wel weer in een teleurstelling uitmonden :s)
pi_201296290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:17 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. En nogmaals er is ook iets van fatsoen.
Zeg dat maar tegen Rutte, Hoogleraar leugenwetenschappen.
pi_201296336
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Excuses aanvaard!

OT:
Kortom: CDA dumpen en met 75 zetels verder gaan? Of desnoods CU toevoegen... :)
pi_201296437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt mij een uitstekend plan
pi_201296438
quote:

[..]
Ben bang dat de VVD dat niet wil, maar zou wel mooi zijn. Wat mij betreft dan met het CU erbij.

Al kan de VVD dan met de onderhandelingen ook gewoon best wat eisen, en als de andere partijen daar dan in mee gaan is er alsnog een beleid waar VVD tevreden mee kan zijn.
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:47:14 #120
311468 Van_Poppel
pi_201296457
quote:

[..]
CU is al door Kaag gedumpt.
pi_201296459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:45 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lijkt mij een uitstekend plan
Vanuit het CDA bezien zeer zeker. 4 jaar lekker oppositie en makkelijk scoren gezien de onderwerpen die eraan komen. Tevens intern zaken recht zetten om over 3,5 jaar een stuk sterker terug te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 18:47:33 ]
pi_201296479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
CU is al door Kaag gedumpt.
CU of CDA er uit, maakte ze er later van. Ze had het ook steeds weer over 6 partijen.

Ja, de zigzagwegen van Kaag zijn soms onduidelijk, maar ze is duidelijk weer op het pad "CU is een optie" terug gekomen.
pi_201296496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vanuit het CDA bezien zeer zeker. 4 jaar lekker oppositie en makkelijk scoren gezien de onderwerpen die eraan komen. Tevens intern zaken recht zetten om over 3,5 jaar een stuk sterker terug te komen.
Ja, lijkt me inderdaad voor alle 6 partijen gewoon prima, eigenlijk. VVD moet dan wel wat krijgen.
pi_201296579
quote:
DEN HAAG - VVD en CDA zeggen zich bekocht te voelen door D66. Volgens hen was er sprake van een voorzomerse formatiedeal, waarbij eerst over links zou worden onderhandeld en, bij geen succes, vervolgens met CU. D66-leider Sigrid Kaag zou die afspraak hebben geschonden.

Dat beeld komt naar voren in een reconstructie van De Telegraaf op basis van gesprekken met goed ingevoerde coalitiebronnen en wordt bevestigd in formatiekringen. D66 ontkent bij monde van een woordvoerder met kracht dat zo’n herenakkoord is gesloten.
Rest; https://www.telegraaf.nl/(...)-schond-formatiedeal

Het is me wat.
pi_201296621
"Nieuwe verkiezingen worden niet langer uitgesloten" kopt het AD. Ik hoop het niet, zou ook niets oplossen volgens mij.

https://www.ad.nl/politie(...)hande-zijn~a504ccd1/
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:55:19 #126
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201296630
quote:
Dus of de NOS heeft gelijk dat het CDA nooit met links wilde formeren of de Telegraaf heeft gelijk dat dit akkoord is gesloten (de claims sluiten elkaar immers uit). Nou, mensen, zeg het maar!
pi_201297080
Het overzicht: de VVD komt uit op 39 zetels, gevolgd door D66 (21), de PVV (17). Het CDA (10) en de PvdA komen beide uit op 10 zetels, gevolgd door GroenLinks (9). De SP verliest deze peiling twee zetels en komt daarmee met 7 zetels op gelijk niveau met de Partij voor de Dieren. ChristenUnie blijft stabiel op 6 zetels, gevolgd door Volt (5) en JA21 (5). Meteen daarna de kleine partijen: Forum voor Democratie (4), SGP (3), DENK (3), BBB (3) en BIJ1 (1).
https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

VVD 39 zetels...
Nog even en je hebt aan VVD, CDA en D66 genoeg.
pi_201297109
Het maakt die speech van Kaag ook nog wat vreemder, als het klopt dat de VVD/Rutte best wilde praten en dus wel openstond voor wat Kaag graag wil.

Dat lijkt me nu juist alleen maar verder weg. 8)7
pi_201297126
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:17 schreef Em31 het volgende:
Het maakt die speech van Kaag ook nog wat vreemder, als het klopt dat de VVD/Rutte best wilde praten en dus wel openstond voor wat Kaag graag wil.

Dat maakt die speech van Kaag helemaal niet vreemder want die was er inhoudelijk een van samenwerking en empathie.
Mensen moeten naar de speech zelf luisteren en niet naar wat Haagse journalisten ervan maken.
pi_201297149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:18 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat maakt die speech van Kaag helemaal niet vreemder want die was er inhoudelijk een van samenwerking en empathie.
Ja, dat is zeker goed gelukt.
pi_201297285
Als je voor onderhandelingen al afspreekt dat je bij een mislukking met de favoriete partner van de anderen gaat onderhandelen, dan weet je toch zeker dat de onderhandelingen niet lukken?
Daarom zou het me sterk verbazen als D66 zoiets zou afspreken.
Bovendien is er ook niet met links onderhandeld, dus mocht die afspraak er wel zijn, zijn beide kanten in gebreke gebleven.
pi_201297334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:27 schreef papert het volgende:
Als je voor onderhandelingen al afspreekt dat je bij een mislukking met de favoriete partner van de anderen gaat onderhandelen, dan weet je toch zeker dat de onderhandelingen niet lukken?
Daarom zou het me sterk verbazen als D66 zoiets zou afspreken.
Bovendien is er ook niet met links onderhandeld, dus mocht die afspraak er wel zijn, zijn beide kanten in gebreke gebleven.
Mij ook. Ook gelet op de krant waarin dit staat hou ik het op een vvd lulverhaal.
zie email 27 oktober
pi_201297335
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja, dat is zeker goed gelukt.
Idd, een pareltje van een speech die een nieuwe regering een stuk makkelijker heeft gemaakt en dichterbij heeft gebracht. Niets dan verbinding en verbroedering door die speech. Voor de zomer zal het nu wel rond zijn.
pi_201297393
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mij ook. Ook gelet op de krant waarin dit staat hou ik het op een vvd lulverhaal.
Inderdaad. Niet bepaald logisch.

De informateur zou dan trouwens ook slechts voor de bühne zijn aangesteld.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:33:41 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201297397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:30 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Idd, een pareltje van een speech die een nieuwe regering een stuk makkelijker heeft gemaakt en dichterbij heeft gebracht. Niets dan verbinding en verbroedering door die speech. Voor de zomer zal het nu wel rond zijn.
Waarom zou je bij de Schoo-lezing regeringsvorming makkelijk moeten houden? :')
pi_201297447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Inderdaad. Niet bepaald logisch.

De informateur zou dan trouwens ook slechts voor de bühne zijn aangesteld.
Zou het ook raar vinden als, toch wel redelijk professionele, partijen iets afspreken dat zo multi-interpretabel is. Dat vraagt geheid om problemen en dat weten ze zelf ook wel.
pi_201297504
Met deze Corona wurggreep wil je ook niet regeren dus dit duurt het hele jaar nog wel even.
Maar wat maken mensen zich druk om niks want u hebt te luisteren naar Brussel.
pi_201297605
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:39 schreef Remco2021 het volgende:
Met deze Corona wurggreep wil je ook niet regeren dus dit duurt het hele jaar nog wel even.
Maar wat maken mensen zich druk om niks want u hebt te luisteren naar Brussel.
Mooi, dan kunnen we een hoop geld besparen en alle ministers en de 2e en 1e Kamer opheffen. Of werkt het mischien niet zoals jij denkt. Zou zomaar kunnen.
pi_201297626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zou het ook raar vinden als, toch wel redelijk professionele, partijen iets afspreken dat zo multi-interpretabel is. Dat vraagt geheid om problemen en dat weten ze zelf ook wel.
Zou dit dan dus een onvervalst stukje nepnieuws zijn? Of zouden er daadwerkelijk mensen van het CDA en VVD gemeld hebben aan een Telegraaf verslaggever dat ze zich bekocht zouden voelen waar de redactie dat zomaar plaatst? En als dat zo is, zouden ze dat dan verzonnen hebben?!

Qua timing ook opvallend dat tegelijk bij de NOS dus een artikel verschijnt dat slechts het CDA op voorhand de samenwerking met PvdA+GL afgewezen zou hebben.

Ergens zitten mensen flink te spinnen of ronduit te liegen om maar niet de schuld te krijgen van het blokkeren van de samenwerking met PvdA/GL...
pi_201297650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mooi, dan kunnen we een hoop geld besparen en alle ministers en de 2e en 1e Kamer opheffen. Of werkt het mischien niet zoals jij denkt. Zou zomaar kunnen.
Het moet allemaal zo lijken................
pi_201297736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou dit dan dus een onvervalst stukje nepnieuws zijn? Of zouden er daadwerkelijk mensen van het CDA en VVD gemeld hebben aan een Telegraaf verslaggever dat ze zich bekocht zouden voelen waar de redactie dat zomaar plaatst? En als dat zo is, zouden ze dat dan verzonnen hebben?!

Qua timing ook opvallend dat tegelijk bij de NOS dus een artikel verschijnt dat slechts het CDA op voorhand de samenwerking met PvdA+GL af gewezen zou hebben.

Er zitten mensen flink te spinnen om maar niet de schuld te krijgen van het blokkeren van de samenwerking met PvdA/GL...
Dit is wel een nieuwsbericht waar gespin aan vooraf is gegaan. Ik vertrouw het Telegraaf nog wel genoeg dat ik niet verwacht dat ze politiek nieuws helemaal uit hun duim zuigen.

Als het een echt duidelijke afspraak was geweest, had Rutte of Hoekstra dit gewoon voor de microfoon kunnen zeggen. Dat het op deze manier uitkomt, betekent dat de afspraak niet zo duidelijk was, of dat deze er helemaal niet was.
pi_201297800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:47 schreef Remco2021 het volgende:

[..]
Het moet allemaal zo lijken................
Wat moet allemaal zo lijken? Leg eens uit?
pi_201297960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef papert het volgende:

[..]
Dit is wel een nieuwsbericht waar gespin aan vooraf is gegaan. Ik vertrouw het Telegraaf nog wel genoeg dat ik niet verwacht dat ze politiek nieuws helemaal uit hun duim zuigen.

Als het een echt duidelijke afspraak was geweest, had Rutte of Hoekstra dit gewoon voor de microfoon kunnen zeggen. Dat het op deze manier uitkomt, betekent dat de afspraak niet zo duidelijk was, of dat deze er helemaal niet was.
Nou dekt de Telegraaf zich wel heel erg in door elke keer heel expliciet te melden dat zij alleen maar doorgeven wat bronnen hen verteld hebben en het niet als een feit te rapporteren.
pi_201298071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou dekt de Telegraaf zich wel heel erg in door elke keer heel expliciet te melden dat zij alleen maar doorgeven wat bronnen hen verteld hebben en het niet als een feit te rapporteren.
En die bronnen zijn altijd anoniem, uiteraard. Typisch Telegraaf.
pi_201298165
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bronnen zijn vaak anoniem bij dit soort berichten. Namen zullen op de redactie bekend zijn. Elke krant werkt zo, maar bij de Telegraaf wordt men schijnbaar foxwild van en komen de verdachtmakingen. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2021 20:16:20 ]
pi_201298177
quote:

[..]
De Telegraaf is inderdaad een waardeloze krant maar zo’n beetje elke krant maakt wel gebruik van zulke contacten hoor. Of dingen die dan ‘in de wandelgangen’ worden vernomen. Eigenlijk zou je gewoon met z’n allen moeten afspreken dat je niet meer meewerkt aan het opschrijven van verhalen van anonieme bronnen, maar ja, dat werkt alleen als iedereen zich daar consequent aan zou houden.
pi_201298307
quote:

[..]
Bij de NOS zijn ze ook anoniem in dit geval.
pi_201298448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de NOS zijn ze ook anoniem in dit geval.
Klopt, alleen heeft de Telegraaf de vervelende gewoonte om deze stijl van publiceren ook te misbruiken om iets de ether in te slingeren waarvan ze zelf ook wel weten dat het onzin is. Het beste voorbeeld daarvan zijn al die indianenverhalen over Hunter Biden. Of zoals zij dat zo mooi brengen: Wat de Daily Mail of de New York Post erover rapporteert.
pi_201298817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klopt, alleen heeft de Telegraaf de vervelende gewoonte om deze stijl van publiceren ook te misbruiken om iets de ether in te slingeren waarvan ze zelf ook wel weten dat het onzin is. Het beste voorbeeld daarvan zijn al die indianenverhalen over Hunter Biden. Of zoals zij dat zo mooi brengen: Wat de Daily Mail of de New York Post erover rapporteert.
Klopt. Maar dus niet het brengen van nieuws van anonieme bronnen is verkeerd, het brengen van nieuws van onbetrouwbare bronnen is verkeerd. En ja, van dat laatste is De Telegraaf zeker niet vies.
pi_201298914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar dus niet het brengen van nieuws van anonieme bronnen is verkeerd, het brengen van nieuws van onbetrouwbare bronnen is verkeerd. En ja, van dat laatste is De Telegraaf zeker niet vies.
Telegraaf is dan ook geen kwaliteitskrant maar een sensatiekrant.
  vrijdag 10 september 2021 @ 23:35:25 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201301279
Enorm benieuwd hoe de sociale en betrokken middenpartij CDA morgen gaat uitleggen dat ze weigeren om te praten met linkse partijen. Misschien kunnen ze er een commissie voor oprichten om dit raadsel op te lossen.
pi_201301373
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:35 schreef VoMy het volgende:
Enorm benieuwd hoe de sociale en betrokken middenpartij CDA morgen gaat uitleggen dat ze weigeren om te praten met linkse partijen. Misschien kunnen ze er een commissie voor oprichten om dit raadsel op te lossen.
Onder leiding van de voorzitter van de sponsorcommissie bij voorkeur.
zie email 27 oktober
pi_201301539
quote:
Hoewel het christenen zijn, houden ze niet van onrealistische/onhaalbare plannen?
pi_201301588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:55 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Hoewel het christenen zijn, houden ze niet van onrealistische/onhaalbare plannen?
Bedoel je dit als vraag of als retorische vraag?

En welke onrealistische of onhaalbare plannen zouden deze linkse partijen voorstellen in de onderhandelingen?
pi_201301634
Al met al weer een prima dagje voor de VVD.

-Rutte wist al heel lang dat van Nieuwenhuizen lobbyist ging worden
-VVD kamerlid dat zich bezighield met kansspelen wordt lobbyist voor de goksector

En in overige/hele kabinet
-Kamer is niet goed geïnformeerd over zaken die in Brussel geregeld werden
-Eet minder vlees uit campagne gehaald vanwege politiek gevoelig

Het is maar de vraag hoe de kamer hier op aanslaat, maar het puntje over van Nieuwenhuizen en het niet goed informeren van de kamer zijn dingen waar ook door afgetreden kan worden.
pi_201303071
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 00:04 schreef papert het volgende:
Al met al weer een prima dagje voor de VVD.

-Rutte wist al heel lang dat van Nieuwenhuizen lobbyist ging worden
-VVD kamerlid dat zich bezighield met kansspelen wordt lobbyist voor de goksector

En in overige/hele kabinet
-Kamer is niet goed geïnformeerd over zaken die in Brussel geregeld werden
-Eet minder vlees uit campagne gehaald vanwege politiek gevoelig

Het is maar de vraag hoe de kamer hier op aanslaat, maar het puntje over van Nieuwenhuizen en het niet goed informeren van de kamer zijn dingen waar ook door afgetreden kan worden.
Maar we zijn al demissionair *O*

Mark-lacht.gif
pi_201303117
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:17 schreef Em31 het volgende:

Niet als D66 de nieuwe verkiezingen als agenda heeft. Dan klopt de speech van Kaag prima
pi_201303120
quote:
Waarom is dat nodig om uit te leggen?
pi_201303163
Ik lees nu trouwens dat Remkes in zijn opdracht heeft staan dat ook een kabinet van 1 partij een optie is om te onderzoeken.

Dat wordt een optie om van te smullen.
pi_201303257
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ik lees nu trouwens dat Remkes in zijn opdracht heeft staan dat ook een kabinet van 1 partij een optie is om te onderzoeken.

Dus VVD only kabinet
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201303347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:12 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dus VVD only kabinet
Dat ligt dan voor de hand idd. De natte droom van M Rutte?
pi_201303529
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

In zijn opdracht staat niks, zelfs het woord minderheidscoalitie komt niet voor, alleen een verwijzing naar het rapport van Hamer: https://www.tweedekamer.n(...)32487&did=2021D32487

Het lijkt me dan ook een rekkelijke uitleg van het rapport Hamer, waar dit staat:

quote:
...te richten op het vormen van een minderheidscoalitie uit een nader te bepalen combinatie van VVD, D66 en CDA, waarbij deze minderheidscoalitie een constructieve en vruchtbare samenwerking moet zoeken met de Staten-Generaal.
pi_201303787
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dat ligt dan voor de hand idd. De natte droom van M Rutte?
Nee, de VVD in de oppositie en alle 18 andere partijen gaan formeren. Ze hebben alle gemeen dat ze de VVD en Rutte haten.
pi_201303910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
In zijn opdracht staat niks, zelfs het woord minderheidscoalitie komt niet voor, alleen een verwijzing naar het rapport van Hamer: https://www.tweedekamer.n(...)32487&did=2021D32487

Het lijkt me dan ook een rekkelijke uitleg van het rapport Hamer, waar dit staat:
[..]

Ik liet mij door de NOS hierover informeren.

quote:
Zijn opdracht van de Tweede Kamer is het onderzoeken van een minderheidskabinet van VVD, CDA en D66 of een combinatie van twee partijen. De optie van één partij is niet uitgesloten, maar is zeer onwaarschijnlijk.
https://nos.nl/artikel/23(...)eindig-geduld-hebben

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 09:29:38 ]
pi_201303920
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik liet mij door de NOS hierover informeren.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)eindig-geduld-hebben
Tja, die hebben dan de opdracht zeer ruim opgevat.
pi_201303939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, die hebben dan de opdracht zeer ruim opgevat.
Mocht Remkes dat ook doen lopen we de kans om straks met een soort aristocratie over te blijven. Dan maar over de progressieve lijn.
pi_201303945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:14 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Nee, de VVD in de oppositie en alle 18 andere partijen gaan formeren. Ze hebben alle gemeen dat ze de VVD en Rutte haten.
Volgens mij haten niet alle overige partijen de VVD en Rutte
pi_201304078
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Volgens mij haten niet alle overige partijen de VVD en Rutte
Er wordt in de Nederlandse politiek maar vrij weinig echt gehaat jegens elkaar. Aan het eind van de dag zullen de meesten gewoon door 1 deur kunnen en samen een drankje drinken in de kroeg.

CDA congres is overigens begonnen. Ik wens ze een goede dag en veel wijsheid toe.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 09:48:10 ]
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:12:35 #169
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201304318
Recent bedacht ik mij hoe spijtig het is dat de SP niet als compromisoptie alsnog gevraagd is om eens te praten met de informateur, ook al was Marijnissen al snel bijzonder stellig over de positie van Rutte: hij moet weg. De SP is een van de meer linkse partijen van de politiek, maar ook conservatief, ze hebben een sterk sociaal profiel en er zou maar één partij nodig zijn geweest. Volgens mij zou dit VVD, CDA en D66 op hun wenken hebben bediend, als alle drie de partijen bereid zouden zijn geweest enkele wensen van hun lijstje af te strepen. Zeg maar, geven en nemen, zoals dat bij besturen hoort. Er zijn B&W colleges met SP en VVD wethouders die prima functioneren.
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:21:14 #170
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_201304407
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:12 schreef Smegma. het volgende:
Recent bedacht ik mij hoe spijtig het is dat de SP niet als compromisoptie alsnog gevraagd is om eens te praten met de informateur, ook al was Marijnissen al snel bijzonder stellig over de positie van Rutte: hij moet weg. De SP is een van de meer linkse partijen van de politiek, maar ook conservatief, ze hebben een sterk sociaal profiel en er zou maar één partij nodig zijn geweest. Volgens mij zou dit VVD, CDA en D66 op hun wenken hebben bediend, als alle drie de partijen bereid zouden zijn geweest enkele wensen van hun lijstje af te strepen. Zeg maar, geven en nemen, zoals dat bij besturen hoort. Er zijn B&W colleges met SP en VVD wethouders die prima functioneren.
Ik denk dat de SP dat never nooit zou doen zolang Rutte er zit....
pi_201304411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:12 schreef Smegma. het volgende: [KNIP] Er zijn B&W colleges met SP en VVD wethouders die prima functioneren.
Dat kan ook prima, omdat op gemeentelijk niveau de essentiele taken waar VVD en SP veruit elkaar staan niet geregeld worden en juist worden gedicteerd van uit het rijk. D
pi_201304481
Voor D66 is het geen optie om met 3 conservatieve partijen in een kabinet te gaan zitten. Dus een combinatie VVD, CDA, SP en D66 is voor D66 denk ik onbespreekbaar.
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:32:34 #173
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201304521
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:28 schreef archito het volgende:
Voor D66 is het geen optie om met 3 conservatieve partijen in een kabinet te gaan zitten. Dus een combinatie VVD, CDA, SP en D66 is voor D66 denk ik onbespreekbaar.
Dan wordt het voor D66 misschien eens tijd om te leren dat je niet altijd maar volledig je zin kunt krijgen in de politiek. Ze zijn daar aan het stampvoeten en wild om zich heen aan het slaan.
pi_201304536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:32 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Dan wordt het voor D66 misschien eens tijd om te leren dat je niet altijd maar volledig je zin kunt krijgen in de politiek. Ze zijn daar aan het stampvoeten en wild om zich heen aan het slaan.
Het is maar de vraag of het voor D66 nog een optie is om met D66 in een kabinet te zitten. Ze hebben inmiddels zoveel uitgesloten dat ik denk dat ze gewoon voorsorteren op nieuwe verkiezingen.
pi_201304571
Met de effectiviteit van het populisme in Nederland valt het eigenlijk wel mee. Er zijn nu ca. 16 kleine populistische partijtjes (uitgezonderd de VVD en CDA) die elkaar allemaal de tent uitvechten voor aandacht van de kiezer. Elk partijtje heeft zijn eigen focus en achterban. Het belang van het geheel, namelijk dit gave land, vinden ze niet belangrijk. Alleen de VVD heeft een duidelijke visie voor het land, dat is Rutte wel toevertrouwd.
pi_201304573
quote:

[..]
Misschien wordt het tijd dat de VVD eens leert dat je niet altijd volledig je zin kunt krijgen.

Kan ik net zo gemakkelijk zeggen.

Hoe kom je er trouwens bij dat D'66 aan het stampvoeten is en wild om zich heen slaat? Heb je daar een bron van of is het slechts populistisch geblaat?
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:38:36 #177
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201304577
quote:

[..]
Lol. Christenen en realisme noemen in dezelfde zin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201304583
quote:

[..]
Waarom zou D66 3 coalitiepartners moeten accepteren waar ze weinig mee gemeen hebben?
Ik denk dat zowel VVD als CDA als D66 het niet zien zitten met de SP.

Het is heel makkelijk om D66 als weigeraars weg te zetten, maar ze hebben intussen op geen enkel vlak hun zin gekregen. Bij een onderhandeling is het toch logisch als je nergens in tegemoet gekomen wordt dat je niet akkoord gaat.

Intussen zit Rutte wel aan weigerachtige Hoekstra vastgeplakt, de 4e partij van het land.
pi_201304590
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lol. Christenen en realisme noemen in dezelfde zin.
Ken je de betekenis van de term 'hoewel' ? :')
pi_201304744
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:28 schreef archito het volgende:
En de SP heeft Rutte al sinds het begin van de formatie uitgesloten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201304794
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:12 schreef Smegma. het volgende:
Denk je daar Rutte om zit te springen? Ploumen en Marijnissen hebben zichzelf in feite buitenspel gezet door zoveel anti-Rutte gekakel.
Als er één terecht niemand meer vertrouwt is dat Rutte.
Ik begrijp niet dat er in Den Haag en Hilversum zo weinig empathie is. Ik keek gisteren even OP1 en ja hoor, er was weer iemand die tegen Rutte moest ageren. Zo stompzinnig. Alles is altijd Rutte's schuld. Stapt iemand op? Schuld van Rutte. Regent het buiten? Schuld van Rutte. Is het eten vies? Schuld van Rutte.
Media en politiek trekken klaarblijkelijk pathologische narcisten aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 11-09-2021 11:05:09 ]
pi_201304843
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Denk je daar Rutte om zit te springen? Ploumen en Marijnissen hebben zichzelf in feite buitenspel gezet door zoveel anti-Rutte gekakel.
Ik begrijp niet dat er in Den Haag en Hilversum zo weinig empathie is. Ik keek gisteren even OP1 en ja hoor, er was weer iemand die tegen Rutte moest ageren. Zo stompzinnig.
VVD en Rutte staan nu op 39 zetels in de peilingen. Al zijn vijanden worden kleiner en kleiner. Wie heeft er nu gelijk?
pi_201304873
quote:

[..]
En welke onhaalbare plannen hebben ze nou precies voorgesteld?
pi_201304922
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:38 schreef Makrelis het volgende:

[..]

Hoe kom je er trouwens bij dat D'66 aan het stampvoeten is en wild om zich heen slaat? Heb je daar een bron van of is het slechts populistisch geblaat?
Dat vraag ik me ook af. Als er een is die nu eens niet stampvoet en wild om zich heenslaat, is het Kaag. Ooit een stemverheffende Kaag gezien? Zoals Ploumen of Marijnissen?
pi_201305061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:13 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat vraag ik me ook af. Als er een is die nu eens niet stampvoet en wild om zich heenslaat, is het Kaag. Ooit een stemverheffende Kaag gezien? Zoals Ploumen of Marijnissen?
Jazeker. Regelmatig in 'gesprek' met bijvoorbeeld Wilders. Nu heeft Wilders wel de gave om anderen het bloed onder de nagels vandaan te halen. Dat dan weer wel dus ik zeg niet dat het dan onterecht is maar dat het wel degelijk gebeurd is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 11:28:28 ]
pi_201305180
Wat heel bijzonder is aan Kaag, en wat helemaal niet bijzonder zou moeten zijn maar wat in Den Haag in elk geval heel bijzonder is, en in journalistiek Den Haag en in de mediawereld van vandaag, is dat Kaag het niet over personen wil hebben maar over de inhoud.

Je denkt, dat is toch normaal, dat je geen personen gaat afserveren maar dat je het over de inhoud hebt? Kijk naar de afgelopen twee jaar in Nederland.

Kaag zou nooit zeggen: er moet een nieuwe stijl van regeren komen en dat kan niet met die of die.
Er was allang een kabinet geweest als de voorzitter de regel zou hebben: we tolereren geen persoonlijke aanvallen. Overal in de maatschappij weten we dat ondertussen, persoonlijke aanvallen zijn not done, niet in de famlie, niet op school, niet op het werk.

Maar om een of andere reden is dat leerpunt niet doorgedrongen in de media en in de politiek. Waar zijn de psychologen en psychiaters die Kamerleden op het matje roepen, dat dit niet kan? Dat je zo de boel bij voorbaat in duigen gooit? Dat het bovendien heel beschadigend is om mensen persoonlijk aan te vallen?
Ik begrijp dit echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mondkapje op 11-09-2021 11:41:25 ]
pi_201305226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:35 schreef Mondkapje het volgende:
Wat heel bijzonder is aan Kaag, en wat helemaal niet bijzonder zou moeten zijn maar wat in Den Haag in elk geval heel bijzonder is, en in journalistiek Den Haag en in de mediawereld van vandaag, is dat Kaag het niet over personen wil hebben maar over de inhoud.
Vandaar haar Schoo-lezing waarin ze vol inhakte op de persoon Mark Rutte. Daardoor ging het de dag later in de Tweede kamer voornamelijk over personen ipv over de geplande inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 11:40:20 ]
pi_201305251
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vandaar haar Schoo-lezing waarin ze vol inhakte op de persoon Mark Rutte. Daardoor ging het de dag later in de Tweede kamer voornamelijk over personen ipv over de geplande inhoud.
Nogmaals, ze sprak niet over Rutte maar over een stijl van de afgelopen vier jaar. Waarom is dit zo moeilijk?
Hou er gewoon eens mee op om iemand zijn/haar woorden te verdraaien naar jouw straatje.
Typisch een narcistenkwaal trouwens.
pi_201305282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nogmaals, ze sprak niet over Rutte maar over een stijl van de afgelopen vier jaar. Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen?
Hou er gewoon eens mee op om iemand zijn/haar woorden te verdraaien naar jouw straatje.
Nogmaals, jouw lezing over het gebeuren wijkt af van zo'n beetje alle andere meningen waaronder die van (niet D66) politici, users hier op het forum en journalisten (zelfs van D66 huisblad NRC). Die laatste zin geef ik je dus terug. Accepteer maar dat de consensus is dat Kaag het wel degelijk over Rutte had.
pi_201305290
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nogmaals, jouw lezing over het gebeuren wijkt af van zo'n beetje alle andere meningen waaronder die van (niet D66) politici, users hier op het forum en journalisten (zelfs van D66 huisblad NRC). Die laatste zin geef ik je dus terug. Accepteer maar dat de consensus is dat Kaag het wel degelijk over Rutte had.
Hou toch eens op man.
pi_201305316
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:46 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hou toch eens op man.
Waarom zou ik, jij schets hier een onrealistisch Jeanne d’Arc beeld van Kaag. Het staat mij en anderen vrij om dat te corrigeren.
pi_201305366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom zou ik, jij schets hier een onrealistisch Jeanne d’Arc beeld van Kaag. Het staat mij en anderen vrij om dat te corrigeren.
Als zijzelf zegt dat het niet zo is, geloof dat gewoon eens.
pi_201305427
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:52 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als zijzelf zegt dat het niet zo is, geloof dat gewoon eens.
Een politicus op zijn/haar woord geloven ondanks dat de uitspraken vrij ondubbelzinnig helder zijn? _O-
Dat had Wilders vrij veel problemen met justitie bespaard iig. En Rutte vrij veel problemen in de Kamer.
pi_201305437
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een politicus op zijn/haar woord geloven ondanks dat de uitspraken vrij ondubbelzinnig helder zijn? _O-

Onderbouwing graag.
pi_201305467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:58 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Onderbouwing graag.
Waarvan wil je precies een onderbouwing?
Dat politici maar moeilijk te vertrouwen zijn op hun blauwe ogen?
pi_201305490
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat er in Den Haag en Hilversum zo weinig empathie is. Ik keek gisteren even OP1 en ja hoor, er was weer iemand die tegen Rutte moest ageren. Zo stompzinnig. Alles is altijd Rutte's schuld. Stapt iemand op? Schuld van Rutte. Regent het buiten? Schuld van Rutte. Is het eten vies? Schuld van Rutte.
Media en politiek trekken klaarblijkelijk pathologische narcisten aan.
Rutte en zijn VVD zijn 10 jaar aan de macht in Nederland dus is het niet raar dat ze van veel dingen de schuld krijgen
pi_201305527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nogmaals, ze sprak niet over Rutte maar over een stijl van de afgelopen vier jaar. Waarom is dit zo moeilijk?
Typisch een narcistenkwaal trouwens.
Kaag had het over Rutte. Dat is de algemene consensus in Den Haag. Van links tot rechts en parlementaire journalisten. Dat geeft niet maar haar grote fout en van d66 is dat te ontkennen. Kortom, de nieuwe politiek van Kaag bestaat dus uit beledigen, draaien en ontkennen. Tactieken die PVV en FvD niet vreemd zijn.
pi_201305530
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarvan wil je precies een onderbouwing?
Dat politici maar moeilijk te vertrouwen zijn op hun blauwe ogen?
Begin maar eens met een onderbouwing.
pi_201305579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Begin maar eens met een onderbouwing.
Zodra jij even duidelijk aangeeft waar je precies een onderbouwing van wil hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 12:12:21 ]
pi_201305610
Kaag de kamer in bij een nieuw kabinet lijkt me ook wel een prima oplossing
pi_201305633
Kaag noemt Rutte niet, zij wil een nieuwe politieke bestuurscultuur, waarbij ze geen personen uitsluit. Wat verfrissend.
Dus we krijgen gewoon een kabinet met Mark en Sigrid.

Kaag is nu eenmaal niet iemand van de persoonlijke aanval, zij gaat voor de inhoud. Hoe vaak hebben wij Kaag niet horen zeggen dat ze voor de inhoud gaat. Hoe vaak moet zij dat nog herhalen voordat het doordringt?
pi_201305655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of je NRC nog het huisblad van D66 kunt noemen weet ik niet na het zien van deze cartoon:
twitter

Niet echt NRC-niveau vind ik :{
pi_201305660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De 1e kamer kunnen we iig afschaffen.
Die stemmen gewoon mee met de 2e kamer en is een overbodig orgaan
pi_201305670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:16 schreef Mondkapje het volgende:
Kaag noemt Rutte niet, zij wil een nieuwe politieke bestuurscultuur, waarbij ze geen personen uitsluit. Wat verfrissend.

Kaag is nu eenmaal niet iemand van de persoonlijke aanval, zij gaat voor de inhoud. Hoe vaak hebben wij Kaag niet horen zeggen dat ze voor de inhoud gaat. Hoe vaak moet zij dat nog herhalen voordat het doordringt?
Hoe vaak moeten anderen dingen nog voor jou herhalen voordat het doordringt?
pi_201305698
quote:

Kaag heeft maandagavond een persoonlijk aanval op Rutte ingezet. Die avond en de dag erop had de gehele politieke pers het erover en de dinsdag had de gehele volksvertegenwoordiging in de Tweede Kamer het daarover. Waarmee juist de inhoud naar de achtergrond verschoof. Dat heeft een ieder kunnen observeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 12:22:49 ]
pi_201305717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kaag heeft maandagavond een persoonlijk aanval op Rutte ingezet.
Onderbouwing graag.
pi_201305750
quote:
Stem groen om tegen de motie om deel te nemen aan het kabinet met zonder de PVV te stemmen
pi_201305753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe vaak moeten anderen dingen nog voor jou herhalen voordat het doordringt?
Mannen... Hopeloos soms.
pi_201305793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Mannen... Hopeloos soms.
Mensen die andere mensen beoordelen op hun geslacht… Hopeloos soms.
pi_201305808
Verder denk ik we over 2 maanden de conclusie trekken dat partijen over hun schaduw stappen en het D66/VVD/CDA/cu/gl/PvdA wordt.
pi_201305821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Mannen... Hopeloos soms.
Een seksistische opmerking. Kan je dat gewoon achterwege laten?
pi_201305836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Of je NRC nog het huisblad van D66 kunt noemen weet ik niet na het zien van deze cartoon:
[ twitter ]
Wat verschrikkelijk misplaatst. :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201305860
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Verder denk ik we over 2 maanden de conclusie trekken dat partijen over hun schaduw stappen en het D66/VVD/CDA/cu/gl/PvdA wordt.
Lijkt het enige 'mogelijke'. Niemand wil wat toegeven, want gezichtsverlies. Als iedereen wat inlevert, is dat gevoelsmatig minder. Misschien wat kinderachtig, maar ja.
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:32:04 #216
3542 Gia
User under construction
pi_201305865
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Dream on!

Wordt gewoon een minderheidskabinet van VVD/CDA en D66.
pi_201305900
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Dream on!

Wordt gewoon een minderheidskabinet van VVD/CDA en D66.
Nou ja wat hierboven wordt neergezet. Iedereen levert wat in met 6 partijen.

Enige escape minderheidskabinet is VVD+D66 lijkt me.
pi_201305905
quote:

[..]
[ twitter ]
Nee, het is goed dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar dat geeft mij gelukkig ook de vrijheid om te vinden dat dit beneden alle peil is.
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:26 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201305918
quote:

[..]
[ twitter ]
Snap ik dit?
pi_201305976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Snap ik dit?
Kaag die op 9/11 het WTC/Rutte aanvalt op een bezemsteel zie je? :P Verder kan je er nog wel wat laagjes in zien die wss niet allemaal zo bedoeld zijn. Geert zal ook wel overeenkomsten met Kaag en terroristen zien..
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:44:00 #221
3542 Gia
User under construction
pi_201305990
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:35 schreef papert het volgende:

Nee, het is goed dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar dat geeft mij gelukkig ook de vrijheid om te vinden dat dit beneden alle peil is.
Ik vind em wel treffend.
Kaag die Rutte ten gronde wil richten en zichzelf daarbij vernietigt.
NRC zal het laatste deel van mijn zin wrs niet zo zien...
pi_201305999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat verschrikkelijk misplaatst. :{
Is gewoon satire. Niks mis mee.
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:47:57 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201306033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kaag die op 9/11 het WTC/Rutte aanvalt op een bezemsteel zie je? :P Verder kan je er nog wel wat laagjes in zien die wss niet allemaal zo bedoeld zijn. Geert zal ook wel overeenkomsten met Kaag en terroristen zien..
Ik kan het niet plaatsen, waarom is Rutte de Twin Towers? Alleen omdat ie door Kaag werd aangevallen? Dat vind ik wel erg magertjes.
  zaterdag 11 september 2021 @ 12:53:54 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201306083
Lol, Oppenheimer blokkeert blijkbaar iedereen met commentaar erop. Wat ben je dan voor laffe loser zeg. Deel je cartoon dan niet op twitter als je niet tegen de reacties kan.
pi_201306256
quote:
Dus alle andere keren wanneer er om een bron aan je werd gevraagd had je ze niet? Makkelijk bashen op Kaag zo hoor. De betreffende kritiek op oa Rutte is wat mij betreft volledig terecht.
Maar nu heb je iets gevonden en dat blijf je maar tot in den treure herhalen.
pi_201306272
quote:

OK, dan is dus iedereen gek of dom behalve Kaag.
pi_201306319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:10 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Dus alle andere keren wanneer er om een bron aan je werd gevraagd had je ze niet?
Soms niet, vaak wel. Of ik reageer laat ik afhangen van mijn humeur en de persoon die het vraagt. Vandaag heb ik een goed humeur. Het is tenslotte weekend. :)
quote:
Makkelijk bashen op Kaag zo hoor. De betreffende kritiek op oa Rutte is wat mij betreft volledig terecht.
Maar nu heb je iets gevonden en dat blijf je maar tot in den treure herhalen.
Enkel zolang er nog mensen zijn die Kaag als heilige willen verkopen. Zodra dat niet meer gebeurd heb ik natuurlijk ook geen reden om de feiten nog eens aan te halen.

En haar kritiek op Rutte was zonder meer terecht en tevens op haarzelf van toepassing, daar hadden we het vanochtend echter niet over.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 13:16:26 ]
pi_201306518
oeps, al besproken.
Zonder wrijving geen glans
pi_201306559
Je merkt dat er een steeds bredere weerzin ontstaat tegen Kaag. Zowel buiten als binnen D66.

Steeds meer mensen ergeren zich aan de holle praat van Kaag, het bekakte stemgeluid, de continue stroom van woorden zonder enige betekenis, de laffe aanvallen, de ongegronde verdachtmakingen, de hypocriete houding.

[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 11-09-2021 14:10:17 ]
pi_201306767
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Je merkt dat er een steeds bredere weerzin ontstaat tegen Kaag. Zowel buiten als binnen D66.

Steeds meer mensen ergeren zich aan de holle praat van Kaag, het bekakte stemgeluid, de continue stroom van woorden zonder enige betekenis, de laffe aanvallen, de ongegronde verdachtmakingen, de hypocriete houding.
Oke. :*
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:40:08 #231
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201307069
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:44 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Tuurlijk vriend. Heeft alles te maken met je bubbel. Vanaf het moment dat Kaag succesvol leek te worden, wordt er vanuit een zekere hoek constant geprobeerd om aan de stoelpoten te zagen. Het is zo ontzettend opzichtig en gezocht joh.
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:40:38 #232
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201307077
En dan heb ik nog niet eens op Kaag gestemd, en het valt al zo ontzettend op. :')
pi_201307485
quote:

De voormalige diplomate Kaag beledigt en sluit mensen uit. Dat doet Wilders ook maar hij ontkent dit niet. Kaag is dus hypocriet.
pi_201307595
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:22 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
De voormalige diplomate Kaag beledigt en sluit mensen uit. Dat doet Wilders ook maar hij ontkent dit niet. Kaag is dus hypocriet.

Heb je al duidelijk wat voor onhaalbare plannen geopperd zouden worden?
pi_201307617
quote:

[..]
Ik vind je conclusie wat te scherp. Ze sluit partijen uit, dat doen vrij veel partijen en partijleiders. Ze benoemd de tekortkomingen van anderen, dat doen eigenlijk alle politici.
pi_201307708
Ik heb het helaas niet kunnen volgen (zelfs ik heb soms wat belangrijkers), maar ik begrijp dat de leden een paar keer tegen het advies hebben gestemd?

https://www.ad.nl/politie(...)eten-terug~ab662ce1/

Voor repatriëring IS vrouwen en voor afschaffing leenstelsel als breekpunt. Beide prima acties van de leden, wat mij betreft. Dat merk ik vaker: met CDA leden kan ik vaak prima praten, het probleem zit hem bij figuren als Hoekstra (en eerder Buma, Verhagen).
pi_201307710
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:40 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Tuurlijk vriend. Heeft alles te maken met je bubbel. Vanaf het moment dat Kaag succesvol leek te worden, wordt er vanuit een zekere hoek constant geprobeerd om aan de stoelpoten te zagen. Het is zo ontzettend opzichtig en gezocht joh.
Niks bubbel. Lees maar even de commentaren van Bakker (D66), Van den Bos (D66), Plasterk (PvdA), Seegers (CU), Van Meijeren (FVD), enzovoorts.

Het is echt over de hele linie van links tot rechts, inclusief bij D66 zelf, waar men zo langzamerhand een enorme schurfthekel heeft aan Kaag.
pi_201307747
quote:

[..]
Als je nauwkeurig het zogenaamde diplomatieke werk van Kaag onderzoekt, dan kom je tot de conclusie dat ze helemaal niets op dat vlak heeft bereikt.

Ja, als ze weer eens met een zak geld komt aanzetten, dan doet men even vriendelijk de deur voor haar open om die zak in ontvangst te nemen. Maar verder niets.
pi_201307781
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:45 schreef Hanca het volgende:
Ik heb het helaas niet kunnen volgen (zelfs ik heb soms wat belangrijkers), maar ik begrijp dat de leden een paar keer tegen het advies hebben gestemd?

Voor repatriëring IS vrouwen en voor afschaffing leenstelsel als breekpunt. Beide prima acties van de leden, wat mij betreft. Dat merk ik vaker: met CDA leden kan ik vaak prima praten, het probleem zit hem bij figuren als Hoekstra (en eerder Buma, Verhagen).
Geweldig dit.

Het CDA gaat gewoon verder met het graven van het eigen graf. IS-terroristen terug naar Nederland halen, die mensen zijn compleet van God los.
pi_201307811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Geweldig dit.

Het CDA gaat gewoon verder met het graven van het eigen graf. IS-terroristen terug naar Nederland halen, die mensen zijn compleet van God los.
Van het padje wat dat punt. Wat wel weer goed is dat ze het leenstelsel terug willen. Ben benieuwd hoe de stemming over voltooid leven is verlopen.
pi_201307830
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Geweldig dit.

Ze willen terecht de onschuldige kinderen terughalen. Kinderen straffen voor daden van hun ouders is natuurlijk echt enorm gek beleid. En ja, als je de kinderen terug haalt moet je hun moeders mee nemen.

quote:
Voormalig CDA-Kamerlid Chris van Dam kon op overweldigend applaus rekenen toen hij zei dat de kinderen geen blaam treffen. “Ik mag hopen dat alle fouten die ik maak mijn kinderen niet verweten worden, aldus het voormalig Kamerlid. “Ja, het is eng om die vrouwen hiernaar toe te halen, maar soms moet je je angst overwinnen om het goede te doen.”
https://www.trouw.nl/poli(...)matie-zijn~b5fcbdee/
pi_201307836
Maar hoe willen ze de basisbeurs weer invoeren dan? Dat is toch een gigantische middelvinger ook naar de studenten die nu studeren en tussen wal en schip vallen?
pi_201307867
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:59 schreef Tlaloc het volgende:
Maar hoe willen ze de basisbeurs weer invoeren dan? Dat is toch een gigantische middelvinger ook naar de studenten die nu studeren en tussen wal en schip vallen?
Ze willen het leenstelsel afschaffen, dat zegt niet per sé dat exact het oude stelsel terug moet. En ja, er zijn vaker mensen die net pech hebben, maar compenseren daar voor is nog nooit gedaan en zal denk ik ook niet gebeuren.
pi_201307870
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik vind je conclusie wat te scherp. Ze sluit partijen uit, dat doen vrij veel partijen en partijleiders. Ze benoemd de tekortkomingen van anderen, dat doen eigenlijk alle politici.
Bovendien is elke uitsluiting die D66 heeft uitgesproken wederzijds: CU, PVV en FvD.
pi_201307874
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:45 schreef Hanca het volgende:

De Volkskrant had het daar in een analyse inderdaad ook nog over (https://www.volkskrant.nl(...)en-trekken~bce49a54/). Er zit een flinke disconnect tussen wat de leden willen en de partijtop, in eerste instantie, uitspreekt en hoe er uiteindelijk politiek opgetreden wordt.
pi_201307878
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:59 schreef Tlaloc het volgende:
Heel veel partijen willen dat en dan gelijk een compensatieregeling voor (voormalig) studenten.
pi_201307907
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:50 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Als je nauwkeurig het zogenaamde diplomatieke werk van Kaag onderzoekt, dan kom je tot de conclusie dat ze helemaal niets op dat vlak heeft bereikt.
Kan je wat voorbeelden noemen?
pi_201307915
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Bovendien is elke uitsluiting die D66 heeft uitgesproken wederzijds: CU, PVV en FvD.
CU heeft D66nooit uitgesloten (en gelukkig is Kaag ook al op die uitsluiting teruggekomen, toch teruggefloten denk ik).
pi_201307922
quote:
Bewijs de aantijgingen over Hezbollah anders gaat deze post de kliko in.

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 16:09:30 ]
pi_201307937
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bewijs de aantijgingen over Hezbollah anders gaat deze post de kliko in.
https://opiniez.com/2021/(...)n-sigrid-kaag/uri4u/
pi_201307946
quote:
Opinie is geen bewijs. Post gaat de kliko in.
pi_201307952
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze willen het leenstelsel afschaffen, dat zegt niet per sé dat exact het oude stelsel terug moet. En ja, er zijn vaker mensen die net pech hebben, maar compenseren daar voor is nog nooit gedaan en zal denk ik ook niet gebeuren.
Welk ander stelsel was er in gedachten dan?
pi_201308020
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kaag beweert het zelf in https://www.vn.nl/sigrid-kaag-profiel/
pi_201308032
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Welk ander stelsel was er in gedachten dan?
Bijvoorbeeld studeren iig gratis maken, dan heb je al een grote kostenpost.
Een andere optie is een grote aanvullende beurs voor studenten met ouders die niet veel verdienen.
De CU wilde een studietoelage in de complete hervorming van het belastingstelsel, waarbij ook toeslagen en HRA bijvoorbeeld verdwijnen. D66 wil in een vergelijkbaar plan iedereen een uitkeerbare belastingkorting geven, ook studenten.

En er is ook nog gekeken naar het Schotse systeem, waar je gratis studeert en dan je leven lang iets meer belasting moet betalen, maar ik dacht dat geen enkele partij daar voor is.
pi_201308066
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hier nog meer bewijs dat Kaag dikke vrienden is met Hezbollah: https://decorrespondent.n(...)g/424686537-1bbd8830

Waaarom toch dit willen ontkennen, terwijl Kaag er zelf prat op gaat?
pi_201308119
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Hier nog meer bewijs dat Kaag dikke vrienden is met Hezbollah: https://decorrespondent.n(...)g/424686537-1bbd8830

Als praten met gelijk staat aan dikke vrienden zijn met is de Amerikaanse regering ook dikke vriendjes met de Taliban :').
pi_201308213
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld studeren iig gratis maken, dan heb je al een grote kostenpost.
Een andere optie is een grote aanvullende beurs voor studenten met ouders die niet veel verdienen.
De CU wilde een studietoelage in de complete hervorming van het belastingstelsel, waarbij ook toeslagen en HRA bijvoorbeeld verdwijnen. D66 wil in een vergelijkbaar plan iedereen een uitkeerbare belastingkorting geven, ook studenten.

En er is ook nog gekeken naar het Schotse systeem, waar je gratis studeert en dan je leven lang iets meer belasting moet betalen, maar ik dacht dat geen enkele partij daar voor is.
Een inkomensafhankelijke stufi, dat gaat weer lekker ingewikkeld worden... Zie de volgende affaire al voor me. Wat als je bijvoorbeeld een rijke vader hebt, maar die in kader van een scheiding of iets geen cent aan je studie wil meebetalen?

Of andersom, je een semi stiefvader hebt die je van alles toestopt?
pi_201308261
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:30 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Een inkomensafhankelijke stufi, dat gaat weer lekker ingewikkeld worden... Zie de volgende affaire al voor me. Wat als je bijvoorbeeld een rijke vader hebt, maar die in kader van een scheiding of iets geen cent aan je studie wil meebetalen?

Of andersom, je een semi stiefvader hebt die je van alles toestopt?
Bij de basisbeurs was toch ook altijd al een inkomensafhankelijke component. En ook nu is die er gewoon al: https://duo.nl/particulie(...)e/inkomen-ouders.jsp

Ik zie dus niet zo'n probleem. Al zie ik meer in het compleet aanpassen van het belastingstelsel.
pi_201308311
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de basisbeurs was toch ook altijd al een inkomensafhankelijke component. En ook nu is die er gewoon al: https://duo.nl/particulie(...)e/inkomen-ouders.jsp

Ik zie dus niet zo'n probleem. Al zie ik meer in het compleet aanpassen van het belastingstelsel.
Alles inkomensafhankelijk maken zorgt voor meer ellende dan het oplost. Omtzigt heeft er mooi over geschreven in zijn boek.
pi_201308370
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:35 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Alles inkomensafhankelijk maken zorgt voor meer ellende dan het oplost. Omtzigt heeft er mooi over geschreven in zijn boek.
Maar het is dus al deels inkomensafhankelijk. Je vangt met een hogere inkomensafhankelijke bijdrage op dat ouders van arme kinderen weer durven te studeren.

Nogmaals: ik zeg niet dat dat het ideale systeem is, maar het is wel een beproefd systeem. Studiefinanciering is altijd afhankelijk geweest van het inkomen van de ouders.
  zaterdag 11 september 2021 @ 16:51:57 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201308601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je liegt zoals altijd. Waarom heb je dat nodig?
pi_201308712
quote:

[..]

Ik zit echt met volle verbazing je posts te lezen. Jij leest werkelijk alleen maar de woorden Kaag en Hezbollah he?

Wat wil jij dan? Alleen contacten met landen en mensen waar we het mee eens zijn? Niet meer praten met tegenstanders? De geopolitiek is geen schoolplein. Sommige mensen verzakken in zo'n geval als dit tot het niveau van "we haten Hezbollah!". En dat doen we, de organisatie staat op zo'n beetje elke terreurlijst. Wat schienten we daarmee op? Helemaal niks.

Feit is dat we hier in Europa last hebben van het gesodemieter in Libanon en omstreken. Door vluchtelingen, terrorisme, weet ik wat nog meer. Daar komt nog bij dat er ook in Libanon gewoon mensen wonen die een normale baan willen hebben, hun boodschappen willen kunnen betalen en bij voorkeur niet overhoop geschoten willen worden op straat vanwege een conflict en internationale spanningen waar de gemiddelde Libanees bar weinig aan kan doen.

Wat is er dan in godsnaam mis mee dat Kaag gaat werken bij de VN en naar dat soort plaatsen te gaan om met mensen te praten. Om er achter te komen waar het probleem echt zit (want nee, dat is echt niet alleen omdat moslims nou eenmaal boos zijn) en om te kijken of er aan een oplossing gewerkt kan worden.

Dat is niet alleen in het belang van Libanon, maar ook in het belang van Europa. Als het Midden Oosten stabiliseert, komt dat ons ook ten goede. Minder vluchtelingen, mogeijk wat prettiger voor de economie, geen constante oorlogsdreigingen.

Het artikel wat je aanhaalt gaat een heel stuk over de operatie om chemische wapens zoveel mogelijk Syrië uit te krijgen. Hoe kun je daar nou serieus tegen zijn, dat vraag ik me werkelijk af. Ik vind het bewonderenswaardig.

Ik kan me echt niet van de indruk onttrekken dat het probleem bij jou op twee punten leunt: het feit dat Kaag geen piemel heeft en het feit dat Kaag in aanraking komt met de islam. Mysogeen en xenofoob, dat is het. En het neemt inmiddels echt gênante vormen aan.
pi_201308870
Sjoukje loopt hier gewoon heerlijk te trollen joh.
pi_201308900
Ik kan me dit gevoel bij GL'ers (en PvdA'ers) overigens wel goed inbeelden.

twitter

Afschaffing leenstelsel, IS-vrouwen terughalen, een socialer CDA..
pi_201308949
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:08 schreef Raw85 het volgende:

[ twitter ]

Dat was dan ook de conclusie van Hamer: zo'n beetje elke niet-populistische partij wil dezelfde kant op.

Dat is natuurlijk prachtig en over details kun je dan nog wel in discussie treden. Maar nu gooien alle partijen het op beeldvorming en komt er allemaal nog steeds niks van ondanks dat iedereen hetzelfde wil en dit toch echt hét moment is om stevig aan de slag te gaan, op meerdere fronten.
pi_201309026
-nee-

[ Bericht 27% gewijzigd door capricia op 11-09-2021 17:34:38 ]
pi_201309129
pi_201309143
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:15 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
-nee-
Goede manier van politiek bedrijven man, gewoon toegeven aan halve garen die het normaal vinden om politici te bedreigen :').

[ Bericht 21% gewijzigd door capricia op 11-09-2021 17:35:09 ]
pi_201309188
quote:
Ja, er is een groepje fanatici bij VVD die niet begrijpen dat VVD al 10 jaar met steun van GL regeert.

Maar dat zegt niks over 99% van de VVDers, laat staan 95% van de Nederlanders. En die agressieve boeren, die hebben pas een imago-probleem, die hebben bijna geen enkele steun meer in Nederland.
pi_201309354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er is een groepje fanatici bij VVD die niet begrijpen dat VVD al 10 jaar met steun van GL regeert.

Maar dat zegt niks over 99% van de VVDers, laat staan 95% van de Nederlanders. En die agressieve boeren, die hebben pas een imago-probleem, die hebben bijna geen enkele steun meer in Nederland.
In ieder geval is Klaver geen populair figuur in Nederland. In mijn vriendenkring wordt hij altijd weggezapt als zijn irritante hoofd en stemmetje weer op TV komt.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 17:35:56 #271
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201309378
quote:
Jezus wat een intens kutstuk.
pi_201309381
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
In ieder geval is Klaver geen populair figuur in Nederland. In mijn vriendenkring wordt hij altijd weggezapt als zijn irritante hoofd en stemmetje weer op TV komt.
Geen enkele politicus is een echt populair figuur in Nederland, zelfs de grootste partij weet nog maar net iets meer dan 21% van de stemmen binnen te slepen...
pi_201309386
quote:

[..]
In jouw vriendenkring dus niet. In de vriendenkring van mensen die Klaver wel waarderen is Rutte niet meer populair, ook maar stil aan de kant gaan zitten dan?
pi_201309387
quote:

[..]
Toch zie ik ze eerder regeren dan een Forum of PVV.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201309408
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch zie ik ze eerder regeren dan een Forum of PVV.
Forum kan moeilijk gaan regeren, dan zitten ze in een regering die ze volgens eigen woorden helemaal niet erkennen.
pi_201309679
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik zit echt met volle verbazing je posts te lezen. Jij leest werkelijk alleen maar de woorden Kaag en Hezbollah he?

Wat wil jij dan? Alleen contacten met landen en mensen waar we het mee eens zijn? Niet meer praten met tegenstanders? De geopolitiek is geen schoolplein. Sommige mensen verzakken in zo'n geval als dit tot het niveau van "we haten Hezbollah!". En dat doen we, de organisatie staat op zo'n beetje elke terreurlijst. Wat schienten we daarmee op? Helemaal niks.

Feit is dat we hier in Europa last hebben van het gesodemieter in Libanon en omstreken. Door vluchtelingen, terrorisme, weet ik wat nog meer. Daar komt nog bij dat er ook in Libanon gewoon mensen wonen die een normale baan willen hebben, hun boodschappen willen kunnen betalen en bij voorkeur niet overhoop geschoten willen worden op straat vanwege een conflict en internationale spanningen waar de gemiddelde Libanees bar weinig aan kan doen.

Wat is er dan in godsnaam mis mee dat Kaag gaat werken bij de VN en naar dat soort plaatsen te gaan om met mensen te praten. Om er achter te komen waar het probleem echt zit (want nee, dat is echt niet alleen omdat moslims nou eenmaal boos zijn) en om te kijken of er aan een oplossing gewerkt kan worden.

Dat is niet alleen in het belang van Libanon, maar ook in het belang van Europa. Als het Midden Oosten stabiliseert, komt dat ons ook ten goede. Minder vluchtelingen, mogeijk wat prettiger voor de economie, geen constante oorlogsdreigingen.

Het artikel wat je aanhaalt gaat een heel stuk over de operatie om chemische wapens zoveel mogelijk Syrië uit te krijgen. Hoe kun je daar nou serieus tegen zijn, dat vraag ik me werkelijk af. Ik vind het bewonderenswaardig.

Ik kan me echt niet van de indruk onttrekken dat het probleem bij jou op twee punten leunt: het feit dat Kaag geen piemel heeft en het feit dat Kaag in aanraking komt met de islam. Mysogeen en xenofoob, dat is het. En het neemt inmiddels echt gênante vormen aan.
Een lang verhaal, maar Kaag heeft daar niets bereikt!
pi_201309708
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:35 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Jezus wat een intens kutstuk.
Altijd even slikken als je met de waarheid wordt geconfronteerd.
pi_201309728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nou, we zijn inieder geval al opgeschoten van "dikke vrienden met hezbollah" naar "heeft niks bereikt". Dat is in ieder geval iets genuanceerder. Een heel klein beetje dan. Maar het blijft getuigen van een intens bekrompen wereldbeeld.
  zaterdag 11 september 2021 @ 18:02:10 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201309735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:08 schreef Raw85 het volgende:

[ twitter ]

Wopke heeft nog nooit ware woorden gesproken over zijn politieke richting en plannen. De hele aanloop naar de verkiezingen was een aaneenschakeling van 'dat vind ik ook belangrijk' over onderwerpen die óf niet in het cda-programma stonden of daar zelfs werden tegengesproken. Ploumen had het nog 2x vrij pijnlijk blootgelegd. Hij zegt gewoon dat ie sociaal beleid belangrijk vindt maar in de praktijk heeft ie er niets mee.

Dit congres was gewoon overleven en ja zeggen, en morgen kan hij onbekommerd weer nee doen. Als de CDAers over een half jaar vinden dat ze zijn opgelicht, dan stellen ze wel weer een commissie op of doen dit toneelstuk nog een keer. Als je een redelijk rechtse fractie kiest met een rechtse lijsttrekker, kun je als congres hoog en laag springen maar dan gaan ze echt niet opeens sociaal gedachtegoed voorop plaatsen.
pi_201309779
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Toch wel hoor, ze heeft alleen niet het complete conflict kunnen oplossen. Maar ik denk dat je toch wel iets te hoge verwachtingen hebt als je denkt dat Kaag (of wie dan ook) wel even een conflict dat al decennia gaande is gaat fiksen.
pi_201309795
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nou, we zijn inieder geval al opgeschoten van "dikke vrienden met hezbollah" naar "heeft niks bereikt". Dat is in ieder geval iets genuanceerder. Een heel klein beetje dan. Maar het blijft getuigen van een intens bekrompen wereldbeeld.
Kan zijn, maar feit blijft dat steeds meer mensen, van links tot rechts een intens bekrompen wereldbeeld c.q. een bloedhekel aan Kaag beginnen te krijgen.
pi_201309827
quote:

[..]
Hoe kan je serieus een argument proberen te onderbouwen, en dan de zin beginnen met "in mijn vriendenkring" ?

Je bent je toch wel bewust dat dat alleen iets over jouw vriendenkring zegt, en niks over Klaver, of wie dan ook?

Er worden wel best wel eens peilingen gedaan naar populariteit van lijsttrekkers, en hoe dat verdeeld is onder de verschillende partijen. En daar zou best uit kunnen blijken dat klaver niet populair is.

Nu verwacht ik ook echt niet voor alles wat hier gesteld wordt een onderzoek, of een bron. Maar als je echt je eigen vriendenkring als leidend neemt, zou ik je aanraden je horizon iets te verbreden.
  zaterdag 11 september 2021 @ 18:13:29 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201309885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Kan zijn, maar feit blijft dat steeds meer mensen, van links tot rechts een intens bekrompen wereldbeeld c.q. een bloedhekel aan Kaag beginnen te krijgen.
Feit = iets wat je ter plekke uit je duim zuigt.
pi_201309890
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wopke heeft nog nooit ware woorden gesproken over zijn politieke richting en plannen. De hele aanloop naar de verkiezingen was een aaneenschakeling van 'dat vind ik ook belangrijk' over onderwerpen die óf niet in het cda-programma stonden of daar zelfs werden tegengesproken. Ploumen had het nog 2x vrij pijnlijk blootgelegd. Hij zegt gewoon dat ie sociaal beleid belangrijk vindt maar in de praktijk heeft ie er niets mee.

Dit congres was gewoon overleven en ja zeggen, en morgen kan hij onbekommerd weer nee doen. Als de CDAers over een half jaar vinden dat ze zijn opgelicht, dan stellen ze wel weer een commissie op of doen dit toneelstuk nog een keer. Als je een redelijk rechtse fractie kiest met een rechtse lijsttrekker, kun je als congres hoog en laag springen maar dan gaan ze echt niet opeens sociaal gedachtegoed voorop plaatsen.
Het was te verwachten dat het met Hoekstra als partijleider op een mislukking zou uitdraaien. De man zelf heeft steeds gezegd dat hij er niet geschikt voor is. Hij moet nu over allerlei zaken een mening hebben, wat bij hem normaal niet het geval is.

Het CDA is al vele jaren compleet de weg kwijt. Omtzigt was voor de partij nog een gouden kans geweest om te herstellen, maar juist hem hebben ze aan de kant geschoven. En wel Pipo de Clown voorgedragen als minister van volksgezondheid en aanvankelijke partijleider. Compleet gestoord.

Nu wil de CDA achterban, of wat daar nog van over is, kennelijk weer dat Nederland actief terroristen in huis gaat halen. Hoe zot wil je ze krijgen?

Enfin, bij de volgende verkiezingen zullen verder dalen en dan wordt het zo langzamerhand tijd om de partij op te heffen.
pi_201309899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Feit = iets wat je ter plekke uit je duim zuigt.
Welnee. Lees jij dan geen kranten?
pi_201309919
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:08 schreef papert het volgende:

[..]
Hoe kan je serieus een argument proberen te onderbouwen, en dan de zin beginnen met "in mijn vriendenkring" ?

Je bent je toch wel bewust dat dat alleen iets over jouw vriendenkring zegt, en niks over Klaver, of wie dan ook?

Er worden wel best wel eens peilingen gedaan naar populariteit van lijsttrekkers, en hoe dat verdeeld is onder de verschillende partijen. En daar zou best uit kunnen blijken dat klaver niet populair is.

Nu verwacht ik ook echt niet voor alles wat hier gesteld wordt een onderzoek, of een bron. Maar als je echt je eigen vriendenkring als leidend neemt, zou ik je aanraden je horizon iets te verbreden.
Eh, in mijn vriendenkring wordt Klaver ook uitgekotst.
pi_201309922
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Welnee. Lees jij dan geen kranten?
Op de Telegraaf na hebben de meeste media niet of nauwelijks problemen met Kaag.
pi_201309930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Op de Telegraaf na hebben de meeste media niet of nauwelijks problemen met Kaag.
Het gaat niet om de media.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 18:18:47 #289
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201309959
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Altijd even slikken als je met de waarheid wordt geconfronteerd.
Zo'n opiniestukje waarin de bias binnen 2 zinnen wel duidelijk is de waarheid noemen. _O-
pi_201310056
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Eh, in mijn vriendenkring wordt Klaver ook uitgekotst.
Snap je het punt dat ik maak? De tip die ik mee geef?

Ik gok dat in jou vriendenkring Ploumen, Simons en Ouwehand ook niet populair zijn.
pi_201310165
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
In jouw vriendenkring dus niet. In de vriendenkring van mensen die Klaver wel waarderen is Rutte niet meer populair, ook maar stil aan de kant gaan zitten dan?
Moeten zij weten. Ik zap Klaver altijd weg.
pi_201310207
Het CDA congres was wat ik terug kan vinden best interessant. Er is in elk geval in woorden de wil om weer naar het midden te gaan. De speech was niet slecht en wat mij betreft beter dan die van Kaag.

Hier de speech: https://www.cda.nl/speechwopke

Ik kan niet alle uitslagen van de resoluties vinden, helaas. Voltooid leven heeft het wel gehaald: https://www.nu.nl/politie(...)-op-leenstelsel.html
Maar vooraf was Hoekstra daar al behoorlijk aan het terugkrabbelen, helaas...
pi_201310216
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:26 schreef papert het volgende:

[..]
Snap je het punt dat ik maak? De tip die ik mee geef?

Ik gok dat in jou vriendenkring Ploumen, Simons en Ouwehand ook niet populair zijn.
Verkeerd gegokt. De PvdD inclusief Ouwehand zijn bijzonder populair in mijn vriendenkring. Over Ploumen en Simons zijn de meningen verdeeld. Zelf vind ik Simons een prima kamerlid, alleen zou ze zich wat minder bezig moeten houden met het door haar veronderstelde racisme. Wat Ploumen betreft - een zeer vriendelijke dame, maar ik vrees dat zij de PvdA niet zal kunnen redden.
pi_201310225
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Moeten zij weten. Ik zap Klaver altijd weg.
Prima, mag je doen. Maar dat maakt GL niet minder relevant. Al 10 jaar steunt de regering deels op GL en dat zal voorlopig niet gaan veranderen.
pi_201310266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat inderdaad en Woppert wil gewoon lekker minister van Financiën blijven als het even kan
pi_201310304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Prima, mag je doen. Maar dat maakt GL niet minder relevant. Al 10 jaar steunt de regering deels op GL en dat zal voorlopig niet gaan veranderen.
GL is nooit relevant geweest want ze hebben nog geen minuut geregeerd. GL is relevant voor de progressieve grachtengordel-elite die in een bubbel leeft en geen binding heeft met de werkende klasse. De PvdA mag van mij wel meeregeren.
pi_201310312
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:46 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
GL is nooit relevant geweest want ze hebben nog geen minuut geregeerd. GL is relevant voor de progressieve grachtengordel-elite die in een bubbel leven en geen binding heeft met de werkende klasse. De PvdA mag van mij wel meeregeren.
Goh, wat aardig van je. Mogen die ook nog eigen standpunten in brengen of moeten ze gewoon hun bek houden en doen wat Rutte hen oplegt?
pi_201310323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Verkeerd gegokt. De PvdD inclusief Ouwehand zijn bijzonder populair in mijn vriendenkring. Over Ploumen en Simons zijn de meningen verdeeld. Zelf vind ik Simons een prima kamerlid, alleen zou ze zich wat minder bezig moeten houden met het door haar veronderstelde racisme. Wat Ploumen betreft - een zeer vriendelijke dame, maar ik vrees dat zij de PvdA niet zal kunnen redden.
Zeker verkeerd ingeschat. Excuses. Snap de hekel aan Klaver dan wel niet zo goed. Al vind ik hem zelf ook niet de beste lijsttrekker die GroenLinks gehad heeft. (onder van Ojik en Halsema heb ik vrij vaak GroenLinks gestemd)

Maar je snapt toch dat het allemaal niks zegt? Dat wat je vriendenkring vindt, dat je dat niet zomaar kan extropaleren naar heel Nederland?
pi_201310325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:38 schreef Hanca het volgende:
Het CDA congres was wat ik terug kan vinden best interessant. Er is in elk geval in woorden de wil om weer naar het midden te gaan. De speech was niet slecht en wat mij betreft beter dan die van Kaag.

Hier de speech: https://www.cda.nl/speechwopke

Véél beter dan dat haatdragende verhaal van Kaag inderdaad.

Ik kan me goed vinden in dat verhaal en zou zo weer, net als vroeger, op het CDA kunnen stemmen.

Alleen jammer van die aangenomen terroristenmotie - dat houdt me dan weer tegen.
pi_201310333
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk dat met de aanstelling van Ploumen als politiek leider de PvdA heeft gekozen voor opheffing van de partij.
pi_201310347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Goh, wat aardig van je. Mogen die ook nog eigen standpunten in brengen of moeten ze gewoon hun bek houden en doen wat Rutte hen oplegt?
Van mij mogen ze blijven zeggen wat ze willen, er luistert toch niemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')