SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meteen overstappen op een insectendieet is wat rigoreus hoorquote:Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef MadMaster het volgende:
30 Kilometer gefietst door de polder.
Nog wel wat extra calorieën gehapt door laagvliegende muggen…
Wat goed! En jakkes!quote:Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef MadMaster het volgende:
30 Kilometer gefietst door de polder.
Nog wel wat extra calorieën gehapt door laagvliegende muggen…
Dank!quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:10 schreef SQ het volgende:
Veel plezier miss_sly!
Ik haal zelf zondag level 40, dus dan zal het ook wel niet geheel netjes binnen de lijntjes zijn. Gelukkig al wel weer anderhalve kilo vakantie / cyclusballast uitgeplast, voelt net weer een tikje comfortabeler.
Ik wilde het aanvankelijk wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik te laks ben geweest om iets te organiserenquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank!
Dat is een mooi feestje, 40. Ga je het ook groots vieren?
@Deisyy en ik heten je welkom in de 40+ sc vanaf zondagquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:10 schreef SQ het volgende:
Veel plezier miss_sly!
Ik haal zelf zondag level 40, dus dan zal het ook wel niet geheel netjes binnen de lijntjes zijn. Gelukkig al wel weer anderhalve kilo vakantie / cyclusballast uitgeplast, voelt net weer een tikje comfortabeler.
O, haha, dat ben ik ieder jaar, dus dat herken ik wel. En ook daarmee stijgt dat getalletje gewoon ieder jaar. Zelfs toen ik 50 werd heb ik er niets aan gedaan. Ik vind het wel best.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik wilde het aanvankelijk wel, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik te laks ben geweest om iets te organiserendus nu maar gewoon wat familie op de koffie en bbq.
Ah well, age is just a number
Oh yes! Ik mag weer bij een clubje!!quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:23 schreef MCH het volgende:
[..]
@:deisyy en ik heten je welkom in de 40+ sc vanaf zondag
Oh ja het gaat me ook niet zozeer om de verjaardag hoor, maar ik hou wel van feestjes en borrelen en allesquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:40 schreef minilot het volgende:
Ik sluit in december aan, qua veertigZonder viering want grondige verjaardagshekel
oeh bikkel. Hoeveel km ga je doen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, ik moet actiever m'n eiwitten omhoog gaan gooien. Snackbuien.
Vanmiddag een relatief relaxed rondje in de sportschool, zondag moet ik hier opdraven en daar wil ik geen spierpijn bij. En nee, ik snap mezelf ook niet helemaal.
Verder vanavond pizzadag en morgenavond een verjaardagsbezoek, maar bij die laatste ga ik het rustig houden qua alcohol ivm de zondag ook.
De 6km, m'n sportclubje heeft een eigen startvak. En dat vind ik qua obstakels ook wel zat.quote:
Ja ik overweeg dus wel 'even een borrel misschien' aan het eind van de middag/avond, maar ik ken ook mijn ruggegraat dus mja mja.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, ik moet actiever m'n eiwitten omhoog gaan gooien. Snackbuien.
Vanmiddag een relatief relaxed rondje in de sportschool, zondag moet ik hier opdraven en daar wil ik geen spierpijn bij. En nee, ik snap mezelf ook niet helemaal.
Verder vanavond pizzadag en morgenavond een verjaardagsbezoek, maar bij die laatste ga ik het rustig houden qua alcohol ivm de zondag ook.
Wat zou je iemand anders aanraden die morgen een wedstrijd moet tillen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:
Ja ik overweeg dus wel 'even een borrel misschien' aan het eind van de middag/avond, maar ik ken ook mijn ruggegraat dus mja mja.![]()
Wil morgen toch eigenlijk wel niet-brak zijn. Het is maar 6x iets op tillen maar ik wil dat wel graag goed doen.
"Is niet heel verstandig"quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat zou je iemand anders aanraden die morgen een wedstrijd moet tillen?
Ik vind dat verstandig adviesquote:
Maar ook saai advies.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat verstandig advies
Ik hoop wel dat je een super dag hebt morgen
Ik ben meer van het type saai & degelijk dan van het feesten & bier. Dus dan krijg je ook saai adviesquote:
Zeker, and I will.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben meer van het type saai & degelijk dan van het feesten & bier. Dus dan krijg je ook saai adviesMaar mórgen kan je toch naderhand lekker feesten & bier doen?
Ja, moest gewoon even zeuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:59 schreef SQ het volgende:
Lonaa, ga gewoon op tijd naar bed en pak je borrel morgen na je wedstrijd. Dan smaakt ie écht beter
Ja, het blijft altijd een beetje flauw, dat moeten kiezen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja ik overweeg dus wel 'even een borrel misschien' aan het eind van de middag/avond, maar ik ken ook mijn ruggegraat dus mja mja.![]()
Wil morgen toch eigenlijk wel niet-brak zijn. Het is maar 6x iets op tillen maar ik wil dat wel graag goed doen.
Dit is wel precies waarom ik niet heel fit/goed/dun ben. Heb ook maar soort van besloten dat ik alle 3 wel nastreef maar zonder de "heel erg "quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, het blijft altijd een beetje flauw, dat moeten kiezen.
Check. Daarom heb ik al jaren geaccepteerd dat m'n weekenden qua inname gewoon troep zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is wel precies waarom ik niet heel fit/goed/dun ben. Heb ook maar soort van besloten dat ik alle 3 wel nastreef maar zonder de "heel erg "
Ja, herken wel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Check. Daarom heb ik al jaren geaccepteerd dat m'n weekenden qua inname gewoon troep zijn.![]()
En als ik braaf blijf bewegen en doordeweeks niet óók troep eet, och.
Wederom, check.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, herken wel.![]()
Al was ik wel van plan om na de vakantie (volgende week laatste week) actiever op te letten, toch een tekort te creeeren om toch nog wel wat kilo's af te vallen. Denk dat ik daar gelukkiger mee ben en dat het m'n sportprestaties ten goede komt.
quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:38 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa, gewoon niet zuipen maar een lijntje van het één of ander en tot morgen blijven doorpakken: ook een gezellige avond, intensere sportprestaties én goed voor het kwijtraken van een paar kilo's. Win-win-win.
#geensaaiadvies
Ja dit is ook al wel door mijn hoofd gegaan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:38 schreef minilot het volgende:
@:Lonaa, gewoon niet zuipen maar een lijntje van het één of ander en tot morgen blijven doorpakken: ook een gezellige avond, intensere sportprestaties én goed voor het kwijtraken van een paar kilo's. Win-win-win.
#geensaaiadvies
Ik vind vloeibare eiwitten sowieso iets waar ik niet heel blij van wordt. Shakes maar ook kwark/skyr eet ik gewoon niet regelmatig genoeg want best wel tegen heug en meug. Heb wel repen van MyProtein en dat gaat beter.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wederom, check.![]()
Afgelopen week weer écht begonnen met actiever op m'n eten te letten en weer echte regelmaat in m'n sporten te brengen. Daarom moet ik straks ook, ik wil de gewoonte van het heengaan niet meteen saboteren omdat ik wat geklauter van plan ben. Hoogstens wissel ik m'n maandagavondtraining met een rondje sportschool (al doet de maandagavondtrainer dus mee zondag, dus die zal heus wel een beetje genade hebben dan).
Alleen mentaal ben ik nog niet toe aan eiwitten in de vorm van shakes, maar ik zie ook niet echt andere opties, dus meh.
Ja, ik heb ook wel wat repen, maar een hoop is dankzij domme darmen geen langdurige optie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind vloeibare eiwitten sowieso iets waar ik niet heel blij van wordt. Shakes maar ook kwark/skyr eet ik gewoon niet regelmatig genoeg want best wel tegen heug en meug. Heb wel repen van MyProtein en dat gaat beter.
Weet ik tochquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja dit is ook al wel door mijn hoofd gegaan.![]()
![]()
Muffe drekzooiquote:Op vrijdag 10 september 2021 15:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel wat repen, maar een hoop is dankzij domme darmen geen langdurige optie.![]()
Oh well. Meer spier = meer verbranden = meer mogen eten, toch? Kan er ook wel een mottige shake bij.
Je weegt 1x per week? Dat zou ik niet fijn vinden, omdat ik dan geen zicht heb op natuurlijke schommelingen, keertje zouter gegeten, richting tijd van de maand, ... Dus misschien ben je wel afgevallen en laat de weegschaal het vandaag niet zien, al is het voornaamste inderdaad wat je als laatste zegt. Goed bezig!quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:46 schreef Sangha het volgende:
Deze week niet afgevallen; goed aan de calorieën gehouden, veel bewogen, dus er was echt een calorie-tekort, maar het heeft zich niet vertaald in minder wegen.Ik voelde wel even teleurstelling maar heb me herpakt.
Het blijft mysterieus en apart hoe een lichaam kan reageren en dat het niet zo makkelijk is te berekenen zoals vaak wordt gedacht. Er zijn zoveel extra zaken die meewegen of je al dan niet aankomt of afvalt.
Feit is wel dat kleding losser zit en dat het slaapapneu-masker-riempje weer strakker moest en dat mijn bloedwaarden en glucosewaarden sterk waren verbeterd, en daar is ook veel voor te zeggen. Dus vooral zo door gaan!
Ja ik weeg eens per week, soms een keer meer als ik denk te merken dat ik afgevallen ben, dan ben ik gewoon benieuwd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:57 schreef Holyme het volgende:
[..]
Je weegt 1x per week? Dat zou ik niet fijn vinden, omdat ik dan geen zicht heb op natuurlijke schommelingen, keertje zouter gegeten, richting tijd van de maand, ... Dus misschien ben je wel afgevallen en laat de weegschaal het vandaag niet zien, al is het voornaamste inderdaad wat je als laatste zegt. Goed bezig!
En hoe vaak weeg jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 september 2021 16:57 schreef Holyme het volgende:
[..]
Je weegt 1x per week? Dat zou ik niet fijn vinden, omdat ik dan geen zicht heb op natuurlijke schommelingen, keertje zouter gegeten, richting tijd van de maand, ... Dus misschien ben je wel afgevallen en laat de weegschaal het vandaag niet zien, al is het voornaamste inderdaad wat je als laatste zegt. Goed bezig!
Lol, zo ging dat bij mij ook een tijdje, dus herkenbaar. En op die dagen dat je je dikker voelt het liefst maar 'de kop in het zand'!quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:30 schreef SilverEyes het volgende:
Ik weeg soms elke dag, soms 1x per week of 5 dagen. Eigenlijk alleen maar als ik me 'slank' voel
Elke ochtendquote:
Ok, nou klinkt wel plausibel zo ja. Ik denk dat het voor mij niet goed is, dat gewicht wiebelt teveel denk ik en ik dus zelf ook met de gedachten / conclusies die ik eraan verbind.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:41 schreef Holyme het volgende:
[..]
Elke ochtendDoe dat al jaren, bevalt prima. Is het enige wat ik nog track, slaap + gewicht. Geeft me ook inzicht in dingen als cyclus, of als mijn lijf even in de war is (zoals nu).
Ik zit zó vol dat ik de chips lekker kan skippen vanavondquote:Op vrijdag 10 september 2021 07:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Veel plezier Mini!
Bijslaaps vandaag![]()
O: Calvé pindakaas reepje
L: Kwark/blauwebessen/banaan en 3 maiswafels eiersalade
D: Twisterfries en chili cheese nuggets (6stks) uit de oven + bakje rauwkost
T: Bakje chips en glas fris (filmavondje)
Dat had ik vroeger ook, inmiddels gelukkig zelden meerquote:Op vrijdag 10 september 2021 17:44 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ok, nou klinkt wel plausibel zo ja. Ik denk dat het voor mij niet goed is, dat gewicht wiebelt teveel denk ik en ik dus zelf ook met de gedachten / conclusies die ik eraan verbind.
Anders misschien ook gaan meten? Ik meet vaker mijn buikomtrek dan ik op de weegschaal sta en daar kan ik echt aan zien dat ik afval ook al werkt de weegschaal dan niet mee. Ik ben nu ook zwaarder bijvoorbeeld omdat ik vocht vast hou maar wel een centimeter kwijt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 17:18 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja ik weeg eens per week, soms een keer meer als ik denk te merken dat ik afgevallen ben, dan ben ik gewoon benieuwd.Ja wat je zegt klopt denk ik wel, thanx, ik voel me namelijk wel afgevallen. Merk het ook aan kleding enzo.
Ja dat is een goede tip, dank je! Ga ik doen! Ik merk ook dat ik deze week slecht naar het toilet kon, obstipatie, dus hou misschien ook wel vocht vast. Lichaam is duidelijk even in verwarring.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:22 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Anders misschien ook gaan meten? Ik meet vaker mijn buikomtrek dan ik op de weegschaal sta en daar kan ik echt aan zien dat ik afval ook al werkt de weegschaal dan niet mee. Ik ben nu ook zwaarder bijvoorbeeld omdat ik vocht vast hou maar wel een centimeter kwijt.
Even vraagje: drink je genoeg? Want om vocht kwijt te raken moet je o.a. goed blijven drinkenquote:Op vrijdag 10 september 2021 18:40 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja dat is een goede tip, dank je! Ga ik doen! Ik merk ook dat ik deze week slecht naar het toilet kon, obstipatie, dus hou misschien ook wel vocht vast. Lichaam is duidelijk even in verwarring.
Ja zeker; 2 liter water per dag, een glas melk, 2 koffie en een glaasje zero limonade.quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Even vraagje: drink je genoeg? Want om vocht kwijt te raken moet je o.a. goed blijven drinken
Zou heel goed kunnen inderdaad!quote:Op vrijdag 10 september 2021 18:40 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja dat is een goede tip, dank je! Ga ik doen! Ik merk ook dat ik deze week slecht naar het toilet kon, obstipatie, dus hou misschien ook wel vocht vast. Lichaam is duidelijk even in verwarring.
Goed bezig. Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregenquote:Op zaterdag 11 september 2021 07:57 schreef SQ het volgende:
Kilootje gedropten 2,5 vakantiekilo lichter sinds maandag. SHED ALL THE FLUIDS.
Moet ook zeggen dat het echt serieus lang geleden was dat ik 5 aaneengesloten dagen mooi onder de 2000 kcals was gebleven.
Ik moet standaard minimaal 1 keer en de meeste nachten wel 2 keer, zo blij dat ik geen trap meer af hoef zoals vroeger.quote:Op zaterdag 11 september 2021 09:49 schreef Holyme het volgende:
Nice SQ, lijkt me lastig als je ineens weer lager moet gaan zitten met kcal.
Hier ook een vochtdrop (van 1.4kg, jezus, nieuw record denk ik), ben blij dat mijn wc vlakbij mijn bed is
Het beweegt de goede kant op. Die (relatief)wat kleinere doelen werken best fijn he? Hoe lang heb je over het eerste doel gedaan en hoe beviel het?quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:06 schreef SilverEyes het volgende:
Hier vanochtend toch ook weer gewogen, en weer -0.4. Dat betekent dat ik nu onder de 125 ben (begonnen op 132). Eerste doel gehaald! Nu op naar de 119, dan heb ik een BMI onder de 40. We komen er wel
Ik ben op 20 juli de confrontatie met de weegschaal aangegaan. Toen een dag gejankt (quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het beweegt de goede kant op. Die (relatief)wat kleinere doelen werken best fijn he? Hoe lang heb je over het eerste doel gedaan en hoe beviel het?
W00t!quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:29 schreef MadMaster het volgende:
Geen fluid drop hier, maar wel weer 2 kilo kwijt.
Zelfs na een dubbelcheck, aangezien ik het na 1 keer wegen niet geloofde…![]()
Volgens de OP is deze reeks tegenwoordig ook voor mensen 'die op gewicht willen blijven' dus mwehquote:Op zaterdag 11 september 2021 11:06 schreef Holyme het volgende:
Even iets anders, zijn er mensen die na dit topic door willen schuiven naar gezond slank? Ik zou die reeks wel willen opgraven, maar niet om daar een monoloog te beginnen
Wauw, doel gehaald, dat voelt vast fijn!quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:06 schreef SilverEyes het volgende:
Hier vanochtend toch ook weer gewogen, en weer -0.4. Dat betekent dat ik nu onder de 125 ben (begonnen op 132). Eerste doel gehaald! Nu op naar de 119, dan heb ik een BMI onder de 40. We komen er wel
Ik blijf liever hier, bij m'n kliekjequote:Op zaterdag 11 september 2021 11:06 schreef Holyme het volgende:
Even iets anders, zijn er mensen die na dit topic door willen schuiven naar gezond slank? Ik zou die reeks wel willen opgraven, maar niet om daar een monoloog te beginnen
Misschien moet ik de OP weer eens lezen danquote:Op zaterdag 11 september 2021 11:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens de OP is deze reeks tegenwoordig ook voor mensen 'die op gewicht willen blijven' dus mwehMaar indien toch gewenst dan schuif ik wel op hoor.
Goed bezig man, 2 kilo is aanzienlijk! top!quote:Op zaterdag 11 september 2021 10:29 schreef MadMaster het volgende:
Geen fluid drop hier, maar wel weer 2 kilo kwijt.
Zelfs na een dubbelcheck, aangezien ik het na 1 keer wegen niet geloofde…![]()
En @:Declan-Harp, bedankt voor de pindakaas reep tip!
Flink uitdelen dus en niet de spatel aflikken…quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben een karamel-chocoladetaart aan het bakken voor mijn verjaardag morgen en het ding bevat gewoon 8500 kcal!!!!
Nee het is geen aflikwaardig beslag, dat scheelt. Denk dat ik op 12 puntjes ga mikken en dan maar even accepteren dat ik morgen wat hoger uitkom. Je wordt maar 1 keer 40 toch.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Flink uitdelen dus en niet de spatel aflikken…
Thanks!quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:53 schreef SQ het volgende:
En MadMaster en SilverEyes, gefeliciteerd met de mooie resultaten tot dusver
Ik schrik altijd enorm van de kcal van gebak, ik had toevallig een stapel Libelle’s en daar staan recepten in met kcal erbij, ik moet steeds twee keer kijken of het er echt staatquote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben een karamel-chocoladetaart aan het bakken voor mijn verjaardag morgen en het ding bevat gewoon 8500 kcal!!!!
Uit ervaring kan ik dat laatste bevestigen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee het is geen aflikwaardig beslag, dat scheelt. Denk dat ik op 12 puntjes ga mikken en dan maar even accepteren dat ik morgen wat hoger uitkom. Je wordt maar 1 keer 40 toch.
Jup, het is een beetje vergelijkbaar met een reep tony in je hoofd proppen eigenlijk. Maar goed, daarom bak ik ook niet zo vaak.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik schrik altijd enorm van de kcal van gebak, ik had toevallig een stapel Libelle’s en daar staan recepten in met kcal erbij, ik moet steeds twee keer kijken of het er echt staat
Damn!!quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
700 maar inderdaad, het is geen light snack ofzoquote:Op zaterdag 11 september 2021 22:26 schreef Declan-Harp het volgende:
Dan zit je alsnog op 800kcal per puntDude!
Jouw taart klinkt lekker, geniet ervan morgen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben een karamel-chocoladetaart schwarzwalderkirschtaart aan het bakken voor mijn verjaardag morgen en het ding bevat gewoon 8500 kcal als ik het opzoek tussen de 300 en 400 kcal per 100 gram!!!!
Ik krijg er spontaan diabetes van, maar jij vooral lekker genieten morgenquote:Op zaterdag 11 september 2021 22:30 schreef SQ het volgende:
[..]
700 maar inderdaad, het is geen light snack ofzo
Ben jij ook jarig?quote:Op zaterdag 11 september 2021 22:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Jouw taart klinkt lekker, geniet ervan morgen.En deel goed uit.
Ah joh, van 1 zo'n stukje krijg je geen diabetes hoor. Spring jij nooit een klein beetje uit de band? Ik geloof er niets vanquote:Op zaterdag 11 september 2021 22:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik krijg er spontaan diabetes van, maar jij vooral lekker genieten morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |