abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201243495
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201243500
Vorige bericht nog maar eens :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dat kan ik me goed voorstellen! Je wilt geen eten weggooien, dus meer koken is lastig, maar er blijft zo weinig ruimte over voor spontaniteit. Lastig.

Hier net uurtje gewandeld, heerlijk wandelweer O+
pi_201243644
Ik heb altijd diepvriesgroente en aardappelschijfjes in de vriezer. Voor zulke momenten altijd handig.

Mijn lijstje vandaag:
O: brood met pindakaas
T: banaan
L: brood met kaas/komkommer, selleriesalade, gekookt ei
T: Daim chocolaatje, handje druiven
D: foe yong hai met mie, kwark
B: Wii Fit
pi_201243680
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dat kan ik me goed voorstellen! Je wilt geen eten weggooien, dus meer koken is lastig, maar er blijft zo weinig ruimte over voor spontaniteit. Lastig.

Hier net uurtje gewandeld, heerlijk wandelweer O+
Ik kan dus ook geen vent in huis hebben, dan is m'n hele routine verstoord _O-

@Hupje mijn autistische hoofd had deze D bedacht dus dan moet het ook. Kind zou op tijd worden gehaald, eten voor ons tweeën was al klaar maar moeder lag opeens in het ziekenhuis dus alles liep anders. Dan geef je zo'n joch uiteraard gewoon te eten ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201243689
Oh en kudos voor dat ene Daimpje Hupje, dat lukt mij nou nooooooit ;)

Net met zoon wat Pilates/Yoga oefeningen gedaan. Heb nu spijt. Godsamme zeg, instant spierpijn :D
pi_201243889
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:56 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Hupje mijn autistische hoofd had deze D bedacht dus dan moet het ook. Kind zou op tijd worden gehaald, eten voor ons tweeën was al klaar maar moeder lag opeens in het ziekenhuis dus alles liep anders. Dan geef je zo'n joch uiteraard gewoon te eten ;)
Snap ik, hoor. Maar in zo'n geval zou ik dus gerust een niet matchende side dish van sperziebonen en aardappelschijfjes erbij serveren. Boeien van de culinaire miskleun, het vult ;)

En de Daim was een traktatie van een collega. Plus vandaag weer in het gewone ritme na de vakantie, dan ligt de lat nog hoog want ik wil dat gewicht wat er langzaam aan gekomen is toch weer af.
pi_201244009
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 20:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Snap ik, hoor. Maar in zo'n geval zou ik dus gerust een niet matchende side dish van sperziebonen en aardappelschijfjes erbij serveren. Boeien van de culinaire miskleun, het vult ;)

En de Daim was een traktatie van een collega. Plus vandaag weer in het gewone ritme na de vakantie, dan ligt de lat nog hoog want ik wil dat gewicht wat er langzaam aan gekomen is toch weer af.
Aaah zo, voor de volgende keer dan maar. Ik moet toch iets minder rigide worden :')
pi_201245892
Monkey platter erbij, klaarrrr :P Wil ik ook nog wel eens als D eten, soort borrelplank maar dan wat gezonder.
pi_201245903
Echt haat aan mijn legging. Had rokje aan met legging eronder tijdens m'n wandelinh. Bij thuiskomst merk ik dat er gaatje in zat aan de binnenkant. Wandelen deed al wat pijn, maar nu echt een open schaafplekje in binnenkant dijen. Crap ;(
pi_201247991
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 22:07 schreef SilverEyes het volgende:
Echt haat aan mijn legging. Had rokje aan met legging eronder tijdens m'n wandelinh. Bij thuiskomst merk ik dat er gaatje in zat aan de binnenkant. Wandelen deed al wat pijn, maar nu echt een open schaafplekje in binnenkant dijen. Crap ;(
Sowieso haat aan leggings :+ Je hebt daar speciaal spul voor om schuurplekken te voorkomen, maar bij mij hielp deo ook altijd. Legt ook een dun laagje op de huid, en dat gaf voldoende bescherming. Ik gebruikte meestal gewoon een deoroller. Je hebt ook van die banden die je om je benen kan doen, alsof je kousen draagt maar dan zonder de kous, maar heb ik geen ervaring mee. Lijkt me dat dat eerder af kan tekenen onder rokjes.
pi_201248020
Auw Silver :X

Ik ga straks alwéér fietsen :o Nu kan het nog, mooi weer en lage windkracht.

O: Peijnenburg reepje
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
T: 2 kiwi's
D: Mijn pastasalade + bakje vanilleyoghurt
pi_201248079
O: kwark, meloen, rode bes, havermout
T: 2 crackers met cashewspread
L: linzensalade met mozzarella
T: sperziebonen met pindasaus, yoghurtje
A: Koolrabishakshuka met gepofte aardappel, wortelsalade met noten en rucola
T: 2 blokjes chocolade
Spoilers!
pi_201248130
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 22:07 schreef SilverEyes het volgende:
Ouch. ;( Naast de tips die HolyMe gaf: ik had zelf graag een korte sportlegging aan tegen geschuur en ik hoor ook serieus goede verhalen over de shorts van snag tights!

En mijn raadsel waarom m'n gewicht maar bleef stijgen, is denk ik opgelost. Ongesteld, en niet zo'n beetje ook. Denk dat de laatste keer écht ongesteld (hormoonspiraal ditdat) ruim een jaar geleden is. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201248374
Snag Tights _O_ Ik weiger ooit nog andere te dragen!

Lijst:
O: Koffie, banaan
B: Acht kilometer temporun hardgelopen, Perfect Posture-app
D: Broodjes met worsten van de barbecue, een aantal nog nader te bepalen salades ernaast. Bier erbij en fruit toe.
B: Avondwandeling van ca. twee uur
Let me see you stripped down to the bone
pi_201248395
Zie! :D

Zelf geen ervaring mee overigens, ik heb de mazzel dat ik geen antischuurmaatregelen meer hoef te treffen en panty's draag ik niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201248440
Vevina O+ nooit meer leggings/korte broekjes onder een rokje in de zomer.
pi_201248854
Ha, ik wist dat @Sarabi de naam wel zou weten :D Dat spul dus, hebben meerdere mensen hier goede ervaringen mee geloof ik.

Dit jaar niks meer hoeven gebruiken, vorig jaar nog wel eens deo gebruikt. Dat zijn van die dingen waar ik zo heel af en toe ineens bij stil sta (of ik lees er hier over :+ ) en dan even extra blij mee ben O+
pi_201248980
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:28 schreef Holyme het volgende:
Ha, ik wist dat @:Sarabi de naam wel zou weten :D Dat spul dus, hebben meerdere mensen hier goede ervaringen mee geloof ik.

Dit jaar niks meer hoeven gebruiken, vorig jaar nog wel eens deo gebruikt. Dat zijn van die dingen waar ik zo heel af en toe ineens bij stil sta (of ik lees er hier over :+ ) en dan even extra blij mee ben O+
Zo fijn. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201249092
Onder een jurkje heb ik altijd de lange onderbroeken ( ;( ) van de Bonprix en houdt mijn normale HEMA legging dit ook wel, maar hij was kennelijk aan vervanging toe. Nou ja, ff nacht kut geslapen en weer doooorrrrrrr.

Niet gewogen vandaag, dus maar een lijstje:
O: havermout met bessen
B: naar werk fietsen
T: cracker met hummus
L/T: salade met mozzarella en pestodressing, 2 speltboterhammen met pindakaas
D: AVG'tje met broccoli
B: uur wandelen
T: bakje kwark
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:51:17 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_201249110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ouch. ;( Naast de tips die HolyMe gaf: ik had zelf graag een korte sportlegging aan tegen geschuur en ik hoor ook serieus goede verhalen over de shorts van snag tights!

En mijn raadsel waarom m'n gewicht maar bleef stijgen, is denk ik opgelost. Ongesteld, en niet zo'n beetje ook. Denk dat de laatste keer écht ongesteld (hormoonspiraal ditdat) ruim een jaar geleden is. :')
Klatsboks :')
disclaimer
pi_201249131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Klatsboks :')
Sterkte. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:09:24 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201249350
Goedemorgen!

Wegens het mij opgelegde dieet -O- vanwege verhoogde bloedsuikerwaarden (potentieel diabetes) en het delen van jullie eetsuggesties/bewegingsactiviteiten lurk ik even mee...
pi_201249595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Zie! :D
:Y
Overigens niet zozeer vanwege schuren hoor, want daar nooit last van, maar de pasvorm is gewoon perrrrrrrfect als je geen superdoorsnee postuur hebt O+
pi_201250016
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!

Wegens het mij opgelegde dieet -O- vanwege verhoogde bloedsuikerwaarden (potentieel diabetes) en het delen van jullie eetsuggesties/bewegingsactiviteiten lurk ik even mee...
Welkom :*
pi_201250227
quote:
Goedemorgen!

Succes daarmee! :* Wat voor aanpassingen aan je eetgewoonten heb je opgelegd gekregen?
pi_201250303
Ik klatsboks even mee. Vandaar de browniebakdrang gisteren :')

Verder lijkt het erop dat ik zodadelijk onverwacht de gelegenheid heb om een uurtje baantjes te trekken en dat komt vandaag dus nog bovenop twee uur lang stevig wandelen én acht kilometer hardlopen dus ik plan bij het toetje (eerdergenoemd 'fruit' blijkt na boodschappen verse ananas te zijn geworden :9 ) maar een aanvullende handvol noten en een restje pure chocolade in ^O^
pi_201251048
Lekker dat je zoveel tijd hebt om te bewegen/sporten 8-) . Uurtje wandelen of zwemmen, meer zit er voor mij niet in. :N
  dinsdag 7 september 2021 @ 12:45:05 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201251173
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Welkom :*
:o
U ook hier?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef minilot het volgende:

[..]
Succes daarmee! :* Wat voor aanpassingen aan je eetgewoonten heb je opgelegd gekregen?
Vooral minder koolhydraten wegens de verborgen suikers en verder moeten er sowieso de nodige kilo's af.
Voor een Bourgondiër als ik een soort van lijfstraf. :X
Maar ik doe (met name doordeweeks) mijn best, in het weekend ben ik minder streng voor mezelf...

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 07-09-2021 12:57:18 ]
pi_201251192
Heel streng zijn voor jezelf is over het algemeen ook niet vol te houden voor de echt lange termijn. Balans, daar gaat het om en dat is al moeilijk genoeg
  dinsdag 7 september 2021 @ 12:58:42 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_201251319
Welkom madmaster! En succes!
disclaimer
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:14:25 #31
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201251506
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Heel streng zijn voor jezelf is over het algemeen ook niet vol te houden voor de echt lange termijn. Balans, daar gaat het om en dat is al moeilijk genoeg
Vooral mijn echtgenote is heel streng voor me en die kan gelukkig prima overweg met andere ingrediënten dan voorheen gebruikelijk.
Het tussendoor snoepen, even een handje nootjes pakken e.d. heb ik al afgeleerd.
Maar de whisky proeverijen, etentjes in restaurants en zo, dat wordt nog wel een dingetje...
pi_201251680
Veel succes MM! Hopelijk vind je hier wat bruikbare tips :)
pi_201251690
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vooral mijn echtgenote is heel streng voor me en die kan gelukkig prima overweg met andere ingrediënten dan voorheen gebruikelijk.
Het tussendoor snoepen, even een handje nootjes pakken e.d. heb ik al afgeleerd.
Maar de whisky proeverijen, etentjes in restaurants en zo, dat wordt nog wel een dingetje...
Die kilo’s kwamen ook niet in een paar maanden he? Ik snap dat er bij jou meer aan de hand is dan ‘alleen maar kilo’s’, maar geef jezelf de tijd. En je hebt nu al dingen afgeleerd, da’s al een prestatie *O*
En hoera voor je echtgenote. Ik heb hier qua avondeten een beetje getweaked naar hoe ik het vroeger deed voordat ik met Symph was: nog minder (vaak)vlees en vooral: de porties pasta/rijst wat meer beperken en daarvoor in de plaats nog net wat meer groente. Maar vooral: geen honger lijden. Voor ons werkt het toevallig om ‘s middags een tussendoortje van fruit/groente/kwark te nemen. Ik neem daarnaast in de middag nog meer tussendoortjes en hij pakt ‘s avonds vla (soms chips) en in het weekend biertjes, ik eet in principe niks meer na het avondeten. Voor de een werkt dit, voor de ander dat. Ik heb ondervonden dat ik nu veel makkelijker afval dan bij vorige pogingen waarbij ik heel streng voor mezelf was. Voor de een werkt veel sporten, voor mij is dat geen optie en voor een ander werkt dagelijks iets meer bewegen.
En naast dit alles nog een heel belangrijke: je lichaam gaat uiteindelijk gek doen van langdurige stress, maar dat weet je inmiddels zelf maar al te goed :X
pi_201251725
quote:
Goedemorgen!

Welkom!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201251755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:32 schreef SilverEyes het volgende:
Lekker dat je zoveel tijd hebt om te bewegen/sporten
Zeker! :Y Maar eerlijk gezegd: verreweg mijn meeste tijd steek ik in hardlopen en daarvoor sta ik een paar keer per week om vier uur 's nachts op. Ik vind het dusdanig lekker dat ik er graag wat slaap aan opoffer :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 07-09-2021 16:33:18 ]
pi_201251772
'Veel sporten' werkt bij mij overigens eerder gewichtstoename in de hand dan andersom. De trrrrrrek die je ervan krijgt, allemachtig! :9 Ik val serieus veel makkelijker af als ik de hele dag op de bank zit te niksen :')
pi_201251816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef minilot het volgende:

[..]
Zeker! :Y Maar eerlijk gezegd: verreweg mijn meeste tijd steek ik in hardlopen en daarvoor sta ik een paar keer per week om vier uur 's nachts voor op. Ik vind het dusdanig lekker dat ik er graag wat slaap aan opoffer :)
Heerlijk is dat he? Een aantal jaar geleden was ik ook vrij fanatiek met hardlopen (3x per week zo'n 10-15 km) en als ik moest werken stond ik ook wel eens vijf uur/half 6 op om te gaan hardlopen. Stille wereld, in juist seizoen de zonsopkomt..heerlijk O+

Wil hardlopen ook weer oppakken, maar eerst nog flink afvallen. Nu flink stukken aan het wandelen om spieren en pezen te trainen en dan tzt met Evy weer met les 1 beginnen. Hopelijk starten in februari/maart
pi_201254141
quote:
Goedemorgen!

Top, welkom en goed dat je mee doet! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201254164
Vandaag een gesprek gehad met mijn maagleverdarm-arts. Leverwaardes waren aanzienlijk verbeterd, deels door de prednison ivm een auto-immuunziekte van de lever, maar de (vervette) lever is ook wat opgeknapt door het afvallen. ^O^

Enorm blij mee en ze was erg positief vanwege mijn keuzes op het gebied van voeding, sport en beweging in het algemeen. Enorm motiverend dit! Wilde ik graag even delen hier. :)
pi_201254455
En ik heb ein-de-lijk de gepofte tarwe gehaald waar jullie zo lyrisch over zijn. Kind vindt het helemaal fantastisch :D
pi_201256270
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef Sangha het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met mijn maagleverdarm-arts. Leverwaardes waren aanzienlijk verbeterd, deels door de prednison ivm een auto-immuunziekte van de lever, maar de (vervette) lever is ook wat opgeknapt door het afvallen. ^O^

Enorm blij mee en ze was erg positief vanwege mijn keuzes op het gebied van voeding, sport en beweging in het algemeen. Enorm motiverend dit! Wilde ik graag even delen hier. :)
Fijn! Als het een te persoonlijke vraag is, negeer het maar, maar moet je afvallen omdat je (fors) overgewicht hebt/had, of 'alleen' gezonder leven ivm een ziekte?
  dinsdag 7 september 2021 @ 20:07:03 #42
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201256359
quote:

Wat fijn!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201256454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Fijn! Als het een te persoonlijke vraag is, negeer het maar, maar moet je afvallen omdat je (fors) overgewicht hebt/had, of 'alleen' gezonder leven ivm een ziekte?
Ik ben een jaar of 9 geleden enorm aangekomen doordat ik door de ziekte van lyme, fibromyalgie en reuma haast niet meer kon bewegen, ik deed veel aan sport en begeleidde zelf jongeren en kinderen met overgewicht. De medicijnen die ik daarvoor kreeg, ook voor de depressies en psychoses, hebben mijn gewicht nog meer verhoogd. Uiteindelijk zelfs 170 kilo gewogen.

Slaapapneu, diabetes, auto-immuunziekte van de lever en insulineresistentie erbij gekregen en door dit pakket gewoon niet meer kunnen afvallen. Ik kon het ook met bewegen niet corrigeren (pijn, moeheid en grieperigheid), maar ook niet door minder te eten omdat ik niet veel of ongezond at. Afvallen was altijd het devies, maar dat kon dus gewoon niet en gezond leven deed ik al.

Nu ben ik door o.a. veranderen en weglaten van medicatie wel wat aan het afvallen, ik beweeg ook wat meer door nieuwe en betere medicatie en ik eet maar 1600 calorieën per dag. Tevens is de diabetes eindelijk stabiel en gaat het beter met mijn lever. Het lijkt alsof de neerwaartse spiraal is gestopt en eindelijk naar het positieve gaat, hopelijk blijft het zo. ^O^
pi_201256483
Die eerste dagen weer netjes eten denk ik zo vaak 'ik zou nu wel x of y kunnen eten' :@ Echt verschrikkelijk vind ik dat van mezelf.

O: brood met hagelslag
T: druiven
L: brood met selleriesalade, kaas/komkommer, ham
T: maiswafel, paar druiven
D: krieltjes, gepaneerde schnitzel, erwtjes en worteltjes, kwark met ananas uit blik
B: 10 minute solution workouts tot ik mijn dagdoel stappen heb behaald
pi_201256484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Wat fijn!
Ja zeker, thanx, ben een beetje euforisch, had hem niet zo zien aankomen, maar het mag ook wel gezien wat ik er allemaal voor doe. :)
pi_201256555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:16 schreef Hupje het volgende:
Die eerste dagen weer netjes eten denk ik zo vaak 'ik zou nu wel x of y kunnen eten' :@ Echt verschrikkelijk vind ik dat van mezelf.
Dat herken ik wel een beetje. Ik ben niet echt een grote en ongezonde eter, maar soms moet dat wel eens kunnen denk ik dan. Na een paar goede dagen 'mag' ik dan wat ongezonds. Omdat ik zo goed bezig was. Niet slim. Of bijvoorbeeld jezelf belonen met ongezond voedsel ook zoiets. Dan denk ik 'nee belonen doe ik niet met voedsel, maar met andere dingen'.

Naar de lange-termijn-doelen kijken pv de korte-termijn-bevrediging. ;) Dat innerlijke dialoog is zo belangrijk. :)
pi_201256699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Sangha het volgende:

Dat herken ik wel een beetje. Ik ben niet echt een grote en ongezonde eter, maar soms moet dat wel eens kunnen denk ik dan. Na een paar goede dagen 'mag' ik dan wat ongezonds. Omdat ik zo goed bezig was. Niet slim. Of bijvoorbeeld jezelf belonen met ongezond voedsel ook zoiets. Dan denk ik 'nee belonen doe ik niet met voedsel, maar met andere dingen'.

Naar de lange-termijn-doelen kijken pv de korte-termijn-bevrediging. ;) Dat innerlijke dialoog is zo belangrijk. :)
Net vanmorgen een stukje gelezen over gezond gedrag wat vaak weer ongezond gedrag in de hand werkt. Zo van 'ik doe nu al x voor mijn gezondheid, dus dan kan ik wel y doen'. Mensen die sporten bijv en zichzelf belonen met een patatje. En mensen die vitaminepillen slikken gaan nadat ze daarmee beginnen regelmatig ongezonder leven (daar ging het onderzoek specifiek over).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201256727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Net vanmorgen een stukje gelezen over gezond gedrag wat vaak weer ongezond gedrag in de hand werkt. Zo van 'ik doe nu al x voor mijn gezondheid, dus dan kan ik wel y doen'. Mensen die sporten bijv en zichzelf belonen met een patatje. En mensen die vitaminepillen slikken gaan nadat ze daarmee beginnen regelmatig ongezonder leven (daar ging het onderzoek specifiek over).
Ja dat dus inderdaad!
pi_201256745
Je er van bewust zijn is wel een eerste goede stap ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201256767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Sangha het volgende:

[..]

Herkenbaar. En dan niet zozeer het mezelf mogen belonen na een aantal dagen goed bezig zijn, maar zoals vandaag: nog even genieten van die ene mooie dag. Dus we hebben aan het strand gegeten. 2 gin-tonics erbij en een softijsje na.
We zijn wel op de fiets gegaan (in totaal bijna 20 km gefietst) en ik had vanochtend flink gesport (HIIT en boksen), maar dat eten en die alcohol doen dat wel weer teniet, denk ik.

Maar het was echt zooo heerlijk aan zee O+
pi_201256818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Herkenbaar. En dan niet zozeer het mezelf mogen belonen na een aantal dagen goed bezig zijn, maar zoals vandaag: nog even genieten van die ene mooie dag. Dus we hebben aan het strand gegeten. 2 gin-tonics erbij en een softijsje na.
We zijn wel op de fiets gegaan (in totaal bijna 20 km gefietst) en ik had vanochtend flink gesport (HIIT en boksen), maar dat eten en die alcohol doen dat wel weer teniet, denk ik.

Maar het was echt zooo heerlijk aan zee O+
Ja het was echt een supermooie zomerdag vandaag, een bepaalde zachte milde zomerdag, heerlijk toeven buiten. ^O^

Ja het is ook best menselijk deze keuzes en ik denk dat het soms ook best prima kan werken. Als je bijvoorbeeld een ijsje eet, maar ook een flink stuk fietst of wandelt, dan kan je die extra calorieën daar weer mooi mee verbranden. :)
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:17:06 #52
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201257928
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:16 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja zeker, thanx, ben een beetje euforisch, had hem niet zo zien aankomen, maar het mag ook wel gezien wat ik er allemaal voor doe. :)
Ja herkenbaar!
pi_201258046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:14 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ik ben een jaar of 9 geleden enorm aangekomen doordat ik door de ziekte van lyme, fibromyalgie en reuma haast niet meer kon bewegen, ik deed veel aan sport en begeleidde zelf jongeren en kinderen met overgewicht. De medicijnen die ik daarvoor kreeg, ook voor de depressies en psychoses, hebben mijn gewicht nog meer verhoogd. Uiteindelijk zelfs 170 kilo gewogen.

Slaapapneu, diabetes, auto-immuunziekte van de lever en insulineresistentie erbij gekregen en door dit pakket gewoon niet meer kunnen afvallen. Ik kon het ook met bewegen niet corrigeren (pijn, moeheid en grieperigheid), maar ook niet door minder te eten omdat ik niet veel of ongezond at. Afvallen was altijd het devies, maar dat kon dus gewoon niet en gezond leven deed ik al.

Nu ben ik door o.a. veranderen en weglaten van medicatie wel wat aan het afvallen, ik beweeg ook wat meer door nieuwe en betere medicatie en ik eet maar 1600 calorieën per dag. Tevens is de diabetes eindelijk stabiel en gaat het beter met mijn lever. Het lijkt alsof de neerwaartse spiraal is gestopt en eindelijk naar het positieve gaat, hopelijk blijft het zo. ^O^
Zo zeg, jij hebt wel een volle ziektebingokaart :o Wat goed dat het je toch aan het lukken is.
Spoilers!
pi_201258501
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zo zeg, jij hebt wel een volle ziektebingokaart :o Wat goed dat het je toch aan het lukken is.
Ja flinke hand vol en een flink deel door medicatie, ook osteoporose, even vergeten te vermelden, (net als de psoriasis en de hydradenitis), maar dan heb je het wel. ;)

Thanx, ja het lijkt wel te gaan lukken uit de neerwaartse spiraal te komen, hopelijk blijft het de positieve kant opgaan. Afvallen kan meerdere van mijn aandoeningen lichter maken dus daar zet ik volledig op in. :) Wel met de hulp van 12 artsen/specialisten en verschillende therapeuten en begeleiders (voor alles bij elkaar dan). ^O^
pi_201258842
quote:

Dat zijn toch wel de betere berichten hier! O+ *O* Goed joh!
pi_201258872
Zo, thuis.

..misschien moet ik eens even gaan zitten :O
  dinsdag 7 september 2021 @ 21:54:39 #57
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201258936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef minilot het volgende:
Zo, thuis.

[ afbeelding ]

Damn, en ik was al blij met de spierpijn na 40 kilometer fietsen…
pi_201259006
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Damn, en ik was al blij met de spierpijn na 40 kilometer fietsen…
Ja, en dit was natuurlijk nog afgezien van het uurtje baantjes trekken in het zwembad, want dat zijn geen stappen :+

En woah, veertig kilometer fietsen ^O^ Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen - ik begin op de fiets na drie kilometer al luidkeels te klagen. }:|
pi_201259020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:14 schreef Sangha het volgende:

[..]

Petje af voor je hoor. Heel knap dat je ondanks al die tegenslagen ervoor gaat en nu succes boekt _O_
pi_201259116
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:52 schreef minilot het volgende:
Zo, thuis.

[ afbeelding ]

Haha, en ik was al tevreden met mijn rondje van 5k wandelen :@
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:01:50 #61
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201259142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef minilot het volgende:

[..]
Ja, en dit was natuurlijk nog afgezien van het uurtje baantjes trekken in het zwembad, want dat zijn geen stappen :+

En woah, veertig kilometer fietsen ^O^ Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen - ik begin op de fiets na drie kilometer al luidkeels te klagen. }:|
Ik haat wandelen/lopen zonder specifieke eindbestemming.
Op de fiets race ik lekker door de natuur en zo nodig even naar het strand.
Dat lukt me dus wel…
pi_201259239
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik doe dat ook niet graag eigenlijk, maar mijn zwager moest nodig uitgelaten worden - da's een thuiswerkende programmeur die anders de hele week niet buiten komt. :+ En het kletst zo stevig doorlopend wel heel goed bij. En de molens van Kinderdijk zijn deze week verlicht, dus het was best een mooi rondje :)
pi_201259276
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Op de fiets race ik lekker door de natuur en zo nodig even naar het strand.
Dat lukt me dus wel…
Ooh O+ _O_ Als ik op fietsafstand van het strand zou wonen dan zou ik me die fietshekel wel afleren :Y
pi_201259313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:00 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Haha, en ik was al tevreden met mijn rondje van 5k wandelen :@
Is anders ook best een significant rondje! *O*
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:07:34 #65
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201259315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:05 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik doe dat ook niet graag eigenlijk, maar mijn zwager moest nodig uitgelaten worden - da's een thuiswerkende programmeur die anders de hele week niet buiten komt. :+ En het kletst zo stevig doorlopend wel heel goed bij. En de molens van Kinderdijk zijn deze week verlicht, dus het was best een mooi rondje :)
Kinderdijk is een doel op zich, daar zou ik nog wel wat kunnen rondhobbelen.
Maar na 1,5 jaar thuiswerken en de dagelijkse looprondjes door de wijk ken ik elke straatsteen en ben ik er lopend niet meer vooruit te branden…
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:09:04 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201259367
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:06 schreef minilot het volgende:

[..]
Ooh O+ _O_ Als ik op fietsafstand van het strand zou wonen dan zou ik me die fietshekel wel afleren :Y
Het strand is precies 20 kilometer vanaf huis en er zijn gelukkig vele wegen die er naar toe leiden…
pi_201259380
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Kinderdijk is een doel op zich, daar zou ik nog wel wat kunnen rondhobbelen.
Maar na 1,5 jaar thuiswerken en de dagelijkse looprondjes door de wijk ken ik elke straatsteen en ben ik er lopend niet meer vooruit te branden…
Hier niet echt een doel op zich: als ik op zolder op mijn tenen ga staan (of op een stapeltje wasgoed :)) dan kan ik de molens zien als ik uit het raam kijk..
pi_201259415
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het strand is precies 20 kilometer vanaf huis en er zijn gelukkig vele wegen die er naar toe leiden…
Ah, dat is qua afstand nog best een stukje maar wel te doen-ish, cool! ^O^
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:10:54 #69
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201259430
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:09 schreef minilot het volgende:

[..]
Hier niet echt een doel op zich: als ik op zolder op mijn tenen ga staan (of op een stapeltje wasgoed :)) dan kan ik de molens zien als ik uit het raam kijk..
Conclusie: Ga eens ergens anders wandelen, hardlopen, skeeleren of op de fiets naar toe dan wat je gewend bent… ^O^
pi_201259467
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het is vanaf hier ruim 20 km, maar no way dat ik dat ga fietsen. Ik fiets niet, zelfs geen halve km
pi_201259470
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Conclusie: Ga eens ergens anders wandelen, hardlopen, skeeleren of op de fiets naar toe dan wat je gewend bent… ^O^
Yup, dat sowieso *O*
pi_201259489
Ik woon op een km of 6-7 van zee. Heel prima te fietsen dus. En ik vind het ook heerlijk wandelen langs zee, in de duinen en in de bossen O+
Fijner dadelijk weer als het rustiger is en de toeristen weer naar huis zijn.
pi_201262011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Petje af voor je hoor. Heel knap dat je ondanks al die tegenslagen ervoor gaat en nu succes boekt _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:51 schreef minilot het volgende:

[..]
Dat zijn toch wel de betere berichten hier! O+ *O* Goed joh!
Fijn jullie positieve feedback, heel motiverend ook, thanx! ^O^
pi_201262168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik woon op een km of 6-7 van zee. Heel prima te fietsen dus. En ik vind het ook heerlijk wandelen langs zee, in de duinen en in de bossen O+
Fijner dadelijk weer als het rustiger is en de toeristen weer naar huis zijn.

Dit, maar dan op mij aangepast. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201262181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dit, maar dan op mij aangepast. :')
:D
pi_201262235
Ik woon echt 200 km van de zee ofzo ;(
Binnenkort maar weer een weekendje plannen.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:15:44 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_201262256
Ooh ja dat mis ik hier wel in zuidoost Brabant hoor O+ het landschap hier is niet zo inspirerend _O-
Nou ja voordeel is wel dat ik hier weer een huis kon kopen waar ik rondjes in de tuin kan wandelen :')

Mijn man is sinds we terug zijn van de strandtenten gewoon al ruim 3 kilo lichter. En die doet niet eens bewust anders. En ik pas een pond. #nieteerlijk #whinewhinewhine :D :')
disclaimer
pi_201262304
O: Kwark, Griekse yoghurt, rode bessen
T: 2 crackers met cashewspread en mangosambal
L: linzensalade
T: ?
A: kikkererwtencurry met rijst en Indiase salade
T: 2 blokjes chocolade
Spoilers!
pi_201262312
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:15 schreef SQ het volgende:
Ooh ja dat mis ik hier wel in zuidoost Brabant hoor O+ het landschap hier is niet zo inspirerend _O-
Nou ja voordeel is wel dat ik hier weer een huis kon kopen waar ik rondjes in de tuin kan wandelen :')

Mijn man is sinds we terug zijn van de strandtenten gewoon al ruim 3 kilo lichter. En die doet niet eens bewust anders. En ik pas een pond. #nieteerlijk #whinewhinewhine :D :')
O ja, mijn man is ook zo iemand die van alleen al denken dat het misschien verstandig is een paar kilo (meer is ook nooit nodig) kwijt te raken, al afvalt. Heel oneerlijk }:|
pi_201262326
Dochter wilde naar school ontsnappen met niet meer dan een pakje met 5 van die lu-crackers als lunch. Toen ze van ons toch iets meer mee moest nemen, kaapte ze mijn yoghurt-beker, dus nu kan ik niets meenemen naar kantoor. Toch maar een extra beker kopen. En dochter wat meer gaan regisseren mbt lunch :P
pi_201262401
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:15 schreef SQ het volgende:

Herkenbaar. Die van mij is ook bij het bedenken van het feit dat ie een paar kilo kwijt moet al alles kwijt. :{
pi_201262419
Ik moet wel zeggen dat er, naast het typisch Hollandse landschap stiekem best wat leuke gebieden zijn om doorheen te wandelen of fietsen, de duinen zijn dan weer net niet zo voor de hand liggend, ofzo. :P

En de klatskilo is er al af. :9 Gelukkig werkt kerel niet zo demotiverend, die weigert aan te nemen dat 'ie minder/anders moet snaaien, dus die staat stil met z'n paar kilo teveel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 8 september 2021 @ 08:42:28 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_201262450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:
Dochter wilde naar school ontsnappen met niet meer dan een pakje met 5 van die lu-crackers als lunch. Toen ze van ons toch iets meer mee moest nemen, kaapte ze mijn yoghurt-beker, dus nu kan ik niets meenemen naar kantoor. Toch maar een extra beker kopen. En dochter wat meer gaan regisseren mbt lunch :P
Je kunt wel iets meenemen, alleen geen yoghurt in een yoghurtbeker, toch? :D
disclaimer
pi_201262464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik moet wel zeggen dat er, naast het typisch Hollandse landschap stiekem best wat leuke gebieden zijn om doorheen te wandelen of fietsen, de duinen zijn dan weer net niet zo voor de hand liggend, ofzo. :P

En de klatskilo is er al af. :9 Gelukkig werkt kerel niet zo demotiverend, die weigert aan te nemen dat 'ie minder/anders moet snaaien, dus die staat stil met z'n paar kilo teveel. :+
Ik voeg klatskilo echt toe aan mijn lijst van woorden waar ik onpasselijk van word :D :{w
pi_201262469
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Je kunt wel iets meenemen, alleen geen yoghurt in een yoghurtbeker, toch? :D
Ik neem een salade mee voor de lunch.

Maar ik eet in de ochtend altijd tussendoor een beker skyr met aarbeien. En ik doe het goed bij structuur :+ Nu moet ik ineens iets anders gaan bedenken, dat vind ik lastig.

Maar ik heb nog noten op kantoor liggen en ik zal een appel meenemen. Moet voldoende zijn.
pi_201262488
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:43 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ik voeg klatskilo echt toe aan mijn lijst van woorden waar ik onpasselijk van word :D :{w
Pehehehe. :P Ik kan alleen maar ranzige alternatieven bedenken die dezelfde lading dekken, sorry. _O- (Menstruatievocht is niet perse beter, imo. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 8 september 2021 @ 08:46:38 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_201262502
Cyclus-ballast
disclaimer
pi_201262638
Stukjes, sliertjes en bonkjes.

Nou klaar hoor :+ Ik moet nog eten!

O: Calvé pindakaas reepje
L: Leftover salade van gisteren + 2 gebakken eieren
T: 2 kiwi's
D: Groentebodem quiche bloemkool-broccoli
pi_201262857
:r
Lijstje:
O/T/L/T: niets, vanwege klatskilo's en bonkjes.
D: misschien

;(
  woensdag 8 september 2021 @ 09:23:17 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_201262892
Val je wel lekker snel af :7
disclaimer
pi_201263276
Volgens stappenteller op mijn telefoon nu vanmorgen al drie (drie!) kilometer afgelegd met emmertjes en pannetjes heet water tussen keuken en opblaasbadje :+ #workout
pi_201263309
Ik ben chiiiiiill over alle dingen menstruatie, al is het sinds koperspiraaltje wel een indrukwekkend slagveld geworden! :Y
Merk afgezien van één dag ervoor onhoudbare trek in vet en zoet verder overigs niks ervan met betrekking tot mijn gewicht..
pi_201263688
Hier vliegt het er momenteel aan, want warm en vocht vasthouden. En dat weet ik, maar toch :')

Over mijn regels gesproken (wat zeggen ze dat hier toch liefjes :D ), ik bereid me voor op een bloedtsunami. Want binnenkort kleine operatie down there, gevolgd door ongesteld, gevolgd door tijd extra bloedverlies en navloeien. En tampons mogen niet :'( Enige geluk bij een ongeluk is dat ik momenteel nog gewoon in bikini kan liggen zonder zichtbare vleugels geplakt :')
pi_201263884
HolySHITMe :'( Sterkte!

Het was veul te warm om te wandelen, was al wat later omdat m'n kind thuiszit. En dan vergeet m'n Fitbit ook nog eens 2000 stappen mee te tellen :N
Had ik gisteren ook al last van. Stom gedoe.
pi_201263898
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:49 schreef Holyme het volgende:
Hier vliegt het er momenteel aan, want warm en vocht vasthouden. En dat weet ik, maar toch :')

Over mijn regels gesproken (wat zeggen ze dat hier toch liefjes :D ), ik bereid me voor op een bloedtsunami. Want binnenkort kleine operatie down there, gevolgd door ongesteld, gevolgd door tijd extra bloedverlies en navloeien. En tampons mogen niet :'( Enige geluk bij een ongeluk is dat ik momenteel nog gewoon in bikini kan liggen zonder zichtbare vleugels geplakt :')
Veel sterkte :*
pi_201263938
Ik ben weer begonnen met een eetdagboek. Wat ik plan loopt altijd anders, dus even een vinger aan de pols

Gisteren wel meer gegeten dan anders (nacho's) maar niet aangekomen. Altijd een leuke bijkomstigheid. Nu ligt de koelkast weer met groente en fruit voor een week
pi_201264034
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:06 schreef Declan-Harp het volgende:
HolySHITMe :'( Sterkte!

Het was veul te warm om te wandelen, was al wat later omdat m'n kind thuiszit. En dan vergeet m'n Fitbit ook nog eens 2000 stappen mee te tellen :N
Had ik gisteren ook al last van. Stom gedoe.
Ha da's dus ook waarom ik niet aan fitbits en tracken doe, ergens wil ik dat wel maar op zoiets zou ik heel slecht gaan :')

Vanochtend gaan hardlopen, en dat doe ik zonder tracken van wat dan ook, puur op gevoel van mijn lijf. En het was warm en plakkie en spierpijnerig dus dat was niet ver :P Straks nog wandelen richting centrum en misschien fietsen.
pi_201264049
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:49 schreef Holyme het volgende:

Brrr, sterkte alvast. :X

En m'n trackert. O+ Al zegt die niets wat ik niet al weet, inmiddels. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201264077
Ik hou echt van m'n FitBit O+
pi_201264084
Mijn fitbit vertelde me gisteren bij een fietstest waar ik het pittig bij had en het zweet over mijn lijf liep dat mijn hartslag 86 was. :{w Ik hou niet altijd van mijn fitbit.
pi_201264105
Ik neem het wel altijd met een korreltje zout, maar als ik de hele dag op de bank lig te vegeteren (komt helaas niet zo vaak meer voor, lang leve kinderen), verbruik in echt significant minder dan als ik actief ben. Maar het motiveert mij wel om die 10.000 stappen te halen, of de actieve minuten te halen.
pi_201264150
Ik heb ooit een dergelijk horloge gehad. Bij de was ophangen en afhalen rekende hij stappen en bij een flinke wandeling niet. Zo frustrerend. Nu gebruik ik gewoon mijn gezonde verstand. Ik loop nu drie verdiepingen omhoog zonder dat mijn ademhaling ook maar iets versneld en een paar maanden terug had ik nog stress of ik het wel kon blijven doen. Dus afvallen gaat ook samen met een betere conditie hier ;) zelfde merk ik met wandelen en fietsen
pi_201264203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Mijn fitbit vertelde me gisteren bij een fietstest waar ik het pittig bij had en het zweet over mijn lijf liep dat mijn hartslag 86 was. :{w Ik hou niet altijd van mijn fitbit.
Ohhh ik zou ook de hele week chagrijnig zijn! :X
Hij meet om m'n linkerpols m'n hartslag niet meer, dus draag hem nu standaard rechts. Maar daar heb ik dus weer minder stappen mee, 't is nooit goed :')
pi_201264220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Hij meet om m'n linkerpols m'n hartslag niet meer, dus draag hem nu standaard rechts. Maar daar heb ik dus weer minder stappen mee, 't is nooit goed :')
½ zombie?
pi_201264234
Ik ben een hele slechte slaper (vooral inslapen is een crime), maar als mijn fitbit dan zegt dat ik toch 7+ uur heb geslapen (al jokt ie zelfs een beetje), dan voel ik me direct fitter :')

Of ik slaap meer dan ik zelf denk, dat kan ook :?
pi_201264728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
½ zombie?
Mijn pols is ingedeukt door een jaar lang 24/7 de Fitbit te hebben gedragen _O-
@LPFAN heeft het gezien, ik overdrijf niet :D
pi_201264770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:35 schreef Declan-Harp het volgende:
Ja, van pols wisselen helpt vaak, hoe achterlijk dat ook is. Ik heb aan beide kanten een polsslag ga ik van uit.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:25:32 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_201264809
Oh, ik heb eigenlijk nooit dat soort issues met fitbit.
Ja, hij telt was vouwen soms als sport, nou ja, als je dat echt niet trekt doe je het ding af. Het is een apparaatje wat hartslag en beweging detecteert, het is geen hoogintelligent wezen ofzo :P
disclaimer
  woensdag 8 september 2021 @ 12:45:13 #109
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201265048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
@:LPFAN heeft het gezien, ik overdrijf niet :D
Ja bizar _O-
pi_201265073
Mijn man kreeg van zijn werk een stappenteller, de kringloop is er vast blij mee
pi_201265200
quote:

[..]

Ik heb zelf wel van die ranzige rode plekken eronder (heb hem alleen af tijdens het douchen).
pi_201265284
quote:

[..]
Creepy :{

Ik heb 'm ook bijna altijd om, maar volgens mij geen verminkingen daardoor :P
Ik vind de Fitbit wel goed voor een grove indicatie. Qua beweging en qua slaap. En het motiveert me om te bewegen.
pi_201265295
Ik heb een Garmin, geen Fitbit, maar ook geen problemen. Ik heb hem wel na een tijdje een tandje minder strak gezet. Dan doet hij het nog steeds prima, en heb ik geen last van afdrukken en zo.
pi_201265342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:57 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Ik heb zelf wel van die ranzige rode plekken eronder (heb hem alleen af tijdens het douchen).
Dat had ik vorige week opeens, een rode bult in de vorm van het onderkantje. Jeuken! :o
  woensdag 8 september 2021 @ 13:49:02 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201265812
quote:

[..]
Hoe laadt je dat ding op als 'ie 24/7 om je pols zit?

Ik heb een Samsung Galaxy Watch Active 2 en die gaat 's nachts toch echt af, aan de lader...

pi_201265844
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn man kreeg van zijn werk een stappenteller, de kringloop is er vast blij mee
ik heb er ook nog eentje liggen _O-
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201265846
Ik kreeg ook superaids van het bandje van mn Garmin. Dat lijkt nu over.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:53:17 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_201265848
quote:
7s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik heb een Samsung Galaxy Watch Active 2 en die gaat 's nachts toch echt af, aan de lader...

[ afbeelding ]
Elke 4-5 nachten ligt ie een nachtje aan de lader ;)
disclaimer
pi_201265854
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik laad hem op als ik onder de douche ga. Verder heb ik hem eigenlijk altijd om.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:57:19 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201265885
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Elke 4-5 nachten ligt ie een nachtje aan de lader ;)
Zelf red ik dat niet qua batterij duur, maar dat klinkt logisch...

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik laad hem op als ik onder de douche ga. Verder heb ik hem eigenlijk altijd om.
Laadt dat ding zo snel op of douche je heel erg lang? :D
pi_201265898
quote:

[..]

[ afbeelding ]
1x aan de week hangt ie 1,5 uur aan de lader. Verder altijd om.
pi_201265985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:58 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
1x aan de week hangt ie 1,5 uur aan de lader. Verder altijd om.
Dit dus. Niet ál te letterlijk nemen ;)

Lekker LISSen in de bloedhitte, heb nu al meer zoneminuten dan vorige week bijelkaar :D
  woensdag 8 september 2021 @ 14:10:10 #123
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201266009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:07 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Dit dus. Niet ál te letterlijk nemen ;)
Het kon natuurlijk zijn dat je een mobiele lader aan je fitbit/smartwatch koppelt 's nachts/tijdens een activiteit om zo dus altijd je hartslag te kunnen meten of zo...
pi_201266055
quote:
7s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zelf red ik dat niet qua batterij duur, maar dat klinkt logisch...
[..]
Laadt dat ding zo snel op of douche je heel erg lang? :D
Het eerste sowieso, het tweede soms ook :P
  woensdag 8 september 2021 @ 15:19:52 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_201266685
Vanavond bbq, heb mijn voorgenomen eten ingevoerd en zou keurig op 700 kcal uit moeten komen.
Nu me daar nog aan houden :')
disclaimer
pi_201266743
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:19 schreef SQ het volgende:
Vanavond bbq, heb mijn voorgenomen eten ingevoerd en zou keurig op 700 kcal uit moeten komen.
Nu me daar nog aan houden :')
Denk maar aan ons, wij zijn je geweten ~O>
  woensdag 8 september 2021 @ 15:30:05 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_201266847
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Denk maar aan ons, wij zijn je geweten ~O>
Anders mijn post-holiday carbbaby wel :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_201266861
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef SQ het volgende:

[..]
Anders mijn post-holiday carbbaby wel :')

SPOILER

;(
pi_201268221
Geeft een carbbaby ook schopjes? O+

Wazige lijst hier wegens vreemd verlopen dag en avond'eten' met mijn broertje..

B: Uur gewandeld
O/L: Vier volkoren crackers met pittige hummus en roerei, handje gedroogde abrikoos
T: Citroensmaakwaterijsje
D: Halve hampizza van Domino's, bakje frambozen toe :')
  woensdag 8 september 2021 @ 17:43:07 #130
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201268453
Spontaan uiteten in Appelscha *O*. Wel salade genomen met burrata :9
pi_201268587
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:19 schreef minilot het volgende:
Geeft een carbbaby ook schopjes? O+

Wazige lijst hier wegens vreemd verlopen dag en avond'eten' met mijn broertje..

B: Uur gewandeld
O/L: Vier volkoren crackers met pittige hummus en roerei, handje gedroogde abrikoos
T: Citroensmaakwaterijsje
D: Halve hampizza van Domino's, bakje frambozen toe :')
En toch hè, het is zo'n normaal lijstje ;)

Ik ben de kiwi's weer vergeten, dus na de quiche nog een bakje vanilleyoghurt met tarwepofjes en banaan. Had bij de training nog een blikje cola, zit je daar anderhalf uur in de volle zon te zweten. :')
pi_201269304
Lijstje, toch meer geworden :D
O: havermout met blauwe bessen
L/T: mangosalade van de Appie, 2 spelt sneetjes pindakaas
D: tomatensoep, paar stokbroodjes met smeerkaas, salade met ei en komkommer
B: 2x 10 minuten naar werk fietsen
pi_201269682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:57 schreef SilverEyes het volgende:
Lijstje, toch meer geworden :D
O: havermout met blauwe bessen
L/T: mangosalade van de Appie, 2 spelt sneetjes pindakaas
D: tomatensoep, paar stokbroodjes met smeerkaas, salade met ei en komkommer
B: 2x 10 minuten naar werk fietsen
Die mangosalade, is dat die pittige met houmous? Die vind ik ook lekker!
pi_201269710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Die mangosalade, is dat die pittige met houmous? Die vind ik ook lekker!
Ja! :9~ ik vind hem fantastisch, een ik ben normaal gesproken helemaal geen fan van bloemkoolrijst
pi_201269736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:24 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ja! :9~ ik vind hem fantastisch, een ik ben normaal gesproken helemaal geen fan van bloemkoolrijst
O+
  woensdag 8 september 2021 @ 19:32:10 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_201269836
Bbq ging goed. Overwinninkje. Nu hoef ik ook geen "alles is al verloren" vreetbui meer te hebben :')
disclaimer
pi_201270146
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:32 schreef SQ het volgende:
Bbq ging goed. Overwinninkje. Nu hoef ik ook geen "alles is al verloren" vreetbui meer te hebben :')
Ik zou het vieren. :+
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 september 2021 @ 20:06:58 #138
22592 crew  Ole
pi_201270384
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201273779
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:49 schreef Holyme het volgende:

[..]
Ik zou het vieren. :+
Wat vals! :D
En bravo @SQ! Mogen we weten wat we op je 700kcal-lijstje stond? :)

Over lijsten gesproken.. vandaag!

O: Koffie, volkoren boterham met pindakaas en banaan, handje gedroogde abrikozen
B: Perfect Posture-app, uur krachttraining en als het er nog in zit een half uur sprintintervallen hardlopen
D: Kikkererwten in pittige pindacurry + quinoa. Verse ananas met tajin toe :9
  donderdag 9 september 2021 @ 06:55:45 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_201273826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 06:37 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat vals! :D
En bravo @:SQ! Mogen we weten wat we op je 700kcal-lijstje stond? :)

Over lijsten gesproken.. vandaag!

O: Koffie, volkoren boterham met pindakaas en banaan, handje gedroogde abrikozen
B: Perfect Posture-app, uur krachttraining en als het er nog in zit een half uur sprintintervallen hardlopen
D: Kikkererwten in pittige pindacurry + quinoa. Verse ananas met tajin toe :9
Ja hoor, maar ik doe verder niet aan lijstjes ofzo.
1 hamburger, 2 kipsateetjes, paar stukjes stokbrood, 2 gegrilde puntpaprika's en wat groene salade.
disclaimer
pi_201273930
@minilot haha, was niet vals bedoeld :P Ik had dat kunnen doen toentertijd he :')

Hier doet m'n lijf warmte. Ik lijk wel zwanger en ik vind het Niet. Tof. Nadeel wel van ooit zo zwaar te zijn geweest, ik weet dat het nu vocht is, maar mijn lijf denkt 'ah ja, die ruimte hebben we nog, look what I can do! :D ' -O-
pi_201274038
L: Kwark/passiefruit/blauwebessen en 2 wraps kaas/houmous
T: 2 kiwi's (of niet :+ )
D: Plaattaart rode pesto, spinazie, prei en mozzarella
  donderdag 9 september 2021 @ 08:10:43 #143
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201274134
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:56 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/passiefruit/blauwebessen en 2 wraps kaas/houmous
T: 2 kiwi's (of niet :+ )
D: Plaattaart rode pesto, spinazie, prei en mozzarella
Mag ik vragen voor wat voor dieet dit is/wat het doel er van is?

In algemene zin, ik zie hier veel minimalistische lijstjes voorbij komen en ik schrik daar een beetje van…
pi_201274182
O: 2 crackers, boter, kaas
S: 10 km fietsen
L: salade; groenten en feta, knoflook
S: 10 km fietsen
D: broccolisoep / penne pasta met groenten en gehakt
pi_201274307
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:10 schreef MadMaster het volgende:

In algemene zin, ik zie hier veel minimalistische lijstjes voorbij komen en ik schrik daar een beetje van…
Ik vind dit niet heel minimalistisch. Ligt wel een beetje aan de portie van die plaattaart natuurlijk, als je maar een heel klein stukje neemt is het allemaal wel weinig. Maar deeg, mozarella en pesto tikken aardig aan en dan ook nog twee keer een wrap met kaas en houmous. Ik heb hééél andere lijstjes hier gezien :X
  donderdag 9 september 2021 @ 08:36:12 #146
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201274337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind dit niet heel minimalistisch. Ligt wel een beetje aan de portie van die plaattaart natuurlijk, als je maar een heel klein stukje neemt is het allemaal wel weinig. Maar deeg, mozarella en pesto tikken aardig aan en dan ook nog twee keer een wrap met kaas en houmous. Ik heb hééél andere lijstjes hier gezien :X
Ik ben geen dieet kenner, dus daarom mijn misschien wat naïeve vraag.
Ben benieuwd of de lijstjes horen bij X calorieën diëten of zo…

Ik zit nu rond de 1300 calorieën per dag en gezien mijn voormalige eetpatronen (niet nadenken en eten waar je trek in hebt) is dat al een enorme stap. Maar ik eet nu nog steeds niet veel van wat ik hier voorbij zie komen… :@
pi_201274358
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eventueel nog volle kwark er bij. Pindakaasreep zal ook niet niets zijn.
Ziet er goed uit.
pi_201274387
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vind je dit veel of weinig? :o
Ik heb juist de indruk dat men vindt (aannames!) dat ik veel eet voor een dieettopic.. :@

Momenteel doe ik aan gewichtsbeheersing, vorig jaar 12kg afgevallen en blijf nu keurig op gewicht. Ik eet ook alleen wat ik lekker vind, ik honger mezelf niet uit en maak ook geen compromissen.

Pindakaasreep is al 180kcal, 250ml magere kwark en de wraps zitten vol koolhydraten. Ik kom makkelijk aan de 2000kcal elke dag, anders bleef ik niet op gewicht ;)
Plaattaart delen kind en ik, elk 3 stukken hartig bladerdeeg.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:56:39 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_201274508
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik zit nu rond de 1300 calorieën per dag en gezien mijn voormalige eetpatronen (niet nadenken en eten waar je trek in hebt) is dat al een enorme stap. Maar ik eet nu nog steeds niet veel van wat ik hier voorbij zie komen… :@
Als je dat lijstje minimalistisch vindt ten opzichte van jouw 1300 kcal dieet, dan vrees ik dat jij geen 1300 kcal eet :D
disclaimer
pi_201274520
Lijkt mij een prima lijstje :) Ik zie soms ook lijstjes voorbijkomen waar ik om 10 uur 's ochtends al van de graat zou gaan, maar dat is hier zeker niet het geval.

Vanochtend kon ik de weegschaal niet weerstaan, -0.6, dus in totaal nu -6.7 *O*
  donderdag 9 september 2021 @ 08:59:44 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_201274537
Ik probeer rond de 1700/1800 uit te komen nu. Ik zou vast sneller kunnen afvallen op minder calorieën, maar dat wil ik niet :+
Ik verdeel grofweg zo:
Ontbijt/lunch 450 elk
Diner ongeveer 700/800
Wat resteert mag naar tussendoortjes :P
disclaimer
pi_201274590
1300 kcal vind ik sowieso bar weinig voor een man. Ik eet rond de 2000 kcal, en zo'n lijstje ziet er ongeveer zo uit.

O (intermittent fasting, dus rond 11:00 vandaag) muesli, chiazaad, lijnzaad, amandelmelk
L crackers met curryspread
T monkeyplatter met diverse snaaigroenten, tonijn in olijfolie op komkommer, wat noten, extra pure choco
D ravioli met champignons, broccoli en roomsaus, druiven
B wandelen, misschien fietsen/skaten
pi_201274743
Ik denk dat ik ga proberen een pauze te nemen van dit topic. Mijn lijstjes waren leuk bedacht, maar meer dan een schaaltje kwark en wat groente ging er niet in
Lijst van de diëtist gekregen en dat is even de enige input die ik nu nodig heb.

Dus tot laters als ik weer op het goede pad zit
pi_201274750
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:59 schreef SQ het volgende:
Ik probeer rond de 1700/1800 uit te komen nu. Ik zou vast sneller kunnen afvallen op minder calorieën, maar dat wil ik niet :+
Ik verdeel grofweg zo:
Ontbijt/lunch 450 elk
Diner ongeveer 700/800
Voor mij ongeveer hetzelfde, ik mik op 1900/2000 (want een stukje langer dan Skjoe), avondeten zit op zo'n 600-900, ontbijtlunch (ik heb meestal geen honger 's ochtends, maar de hoeveelheden blijven hetzelfde, alleen iets later dan) is meestal zo'n 700-800 samen. De rest is snacks. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201274752
Ik eet rond de 2100/2200, maar heb dan ook nog fors overgewicht }:| En daarmee val ik tussen de 0.5 en 1.0 kilo per week af. Lijstjes zijn ongeveer zo:

O: havermout met fruit/yoghurt met muesli en fruit
L/T: Lunchsalade van de Appie (die ronde bakjes) met nog 2 boterhammen pindakaas/kaas/hummus etc.
D: Meestal AVG'tje (anders blieft het kind het niet ;( )
T: bakje kwark met pure chocolade (85%)
B: altijd op de fiets naar werk, in totaal zo'n 20 minuten
B/S: uur wandelen/zwemmen of fietsen
pi_201274791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk dat ik ga proberen een pauze te nemen van dit topic. Mijn lijstjes waren leuk bedacht, maar meer dan een schaaltje kwark en wat groente ging er niet in
Lijst van de diëtist gekregen en dat is even de enige input die ik nu nodig heb.

Succes CotS, waarschijnlijk de betere keuze als je focust op de diëtist als dat helpt om je aan de lijst te houden. :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 09:21:12 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_201274797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

Succes :*
disclaimer
pi_201274806
quote:

Sterkte en succes!
pi_201274814
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:58 schreef SilverEyes het volgende:
Lijkt mij een prima lijstje :) Ik zie soms ook lijstjes voorbijkomen waar ik om 10 uur 's ochtends al van de graat zou gaan, maar dat is hier zeker niet het geval.

Vanochtend kon ik de weegschaal niet weerstaan, -0.6, dus in totaal nu -6.7 *O*
Mijn lijstje zou je haten. :7

* IJsdraakje heeft nog niet gegeten
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201274844
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Voor mij ongeveer hetzelfde, ik mik op 1900/2000 (want een stukje langer dan Skjoe), avondeten zit op zo'n 600-900, ontbijtlunch (ik heb meestal geen honger 's ochtends, maar de hoeveelheden blijven hetzelfde, alleen iets later dan) is meestal zo'n 700-800 samen. De rest is snacks. :9
Ja ik ben echt blij dat ik wat langer ben, meer kcal :9 :')
pi_201274856
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:59 schreef SQ het volgende:
Ik verdeel grofweg zo:
Ontbijt/lunch 450 elk
Diner ongeveer 700/800
Ik ook zoiets. Al tel ik de calorieën niet, daar heb ik echt geen zin meer in. Maar ik heb dat zo veel gedaan dat ik wel weet wat ik kan hebben. Ik richt me meer op voedingsstoffen dan op calorieën.

Ik vind van Eat all the Foods naar 1300 ook wel een heel grote stap. Daarmee kan je toch nauwelijks verwachten dat iemand dat volhoudt? Je krijgt dan alleen maar weerstand lijkt me.
Maar ach, ik ben duidelijk nog van de oude stempel wat afvallen betreft :+ Een paar jaar geleden hoefde je hier echt niet aan te komen met lijstjes onder de 1500.

Lijstje:
O: kwark met bessen, lijnzaad en havermout
T: 2 crackers met cashewspread en mangosambal
L: Gebakken ei met zwarte bonen en tomaatjes
T: handje kruidnootjes
A: gnocchi met groenterestjes, zwarte bonen en koolsalade
T: 2 stukjes pure chocolade
Spoilers!
  donderdag 9 september 2021 @ 09:26:27 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_201274862
Ik baal dat ik gestopt ben met borstvoeding joh.
Ten opzichte van een maand geleden zijn mijn tieten kleiner, mijn buik dikker, en ik verbrand minder kcal dus kan ik minder eten.

Maar goed, ik krijg wél meer slaap. Dat dan weer wel. Slaap O+
disclaimer
pi_201274884
quote:

[..]

1300, ik zou omvallen, pfff. Ik probeer onder de 2000 te blijven en dat lukt me inmiddels bijna elke dag en ik val inmiddels wel gestaag af (sneller dan ik vantevoren als realistisch doel had). Nu heb ik, denk ik, van nature ook een snelle verbranding, ondanks de afwezigheid van serieuze spieren. Geen idee hoe het werkt, maar voor nu boek ik resultaat. Met chocola beperken, pasta/rijst beperken, iets meer eiwit, wat meer groente en vooral afwisseling in lunch en tussendoortjes. Voor iedereen werkt het weer anders, maar mijn instelling voor mezelf is: je moet blijven eten om te kunnen afvallen.
pi_201274895
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:26 schreef SQ het volgende:
Ik baal dat ik gestopt ben met borstvoeding joh.
Ten opzichte van een maand geleden zijn mijn tieten kleiner, mijn buik dikker, en ik verbrand minder kcal dus kan ik minder eten.

Maar goed, ik krijg wél meer slaap. Dat dan weer wel. Slaap O+
Daarom ben ik weer actiever aan het sporten. M'n rug houdt er van en ik kan in het weekend gewoon wat zooi vreten. O+

Oh ja, dat was ik vergeten te vermelden, ik doe een "80/20", doordeweeks eet ik netjes, in het weekend mag ik bier, chips en pizza. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 09:32:03 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_201274924
Ja, sporten is ook fijn. Dat lukt me nog niet zo goed. Wel haal ik elke dag minimaal de 10k stappen (sinds eind februari pas iets van 5 keer niet gehaald) en we mogen ook weer naar kantoor, dus fietsen gaat ook weer wat beter.
Vanavond ga ik voor het eerst in jaren naar yoga. RIP aan de nabestaanden.
disclaimer
pi_201274993
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:32 schreef SQ het volgende:
Ja, sporten is ook fijn. Dat lukt me nog niet zo goed. Wel haal ik elke dag minimaal de 10k stappen (sinds eind februari pas iets van 5 keer niet gehaald) en we mogen ook weer naar kantoor, dus fietsen gaat ook weer wat beter.
De eerste keer dat ik naar een yoga les ging dacht ik, nice, ff 1,5 uur chillen.

Boy, was i wrong :X
pi_201275021
Ik meld me hier ook! Voor wie me niet kent: Gogo, moeder van een kleuter en een baby en die zwangerschapskilo's willen er maar niet af. Mijn valkuil is te veel eten als ik moe ben, en ik ben gewoon heel vaak moe. Tegelijkertijd wil ik dat ook niet als excuus gebruiken. Ik begon op 95 kilo, schommel nu rond de 94 en mijn uiteindelijke doel is 75 kilo. Maar laten we maar eens beginnen met terug naar de 85, dat woog ik voor mijn laatste zwangerschap.

Eten kan dus echt heel veel beter, beweging gaat wel best goed. Ik fiets tegenwoordig alles op fietsafstand (tenzij ik er met dochter heen moet, die mag nog niet mee op de fiets). Ook sport ik 2 á 3 keer per week en wandel ik regelmatig. Mijn streven is iedere dag 3 kwartier actief te zijn buiten en daarnaast nog te sporten. Dit red ik vrijwel iedere week. Nu stoppen met mezelf belonen met koekjes na een geslaagd uurtje sporten. :+

Lijstje voor vandaag:
O: halve banaan, kiwi, 150 gram volle yoghurt en 40 gram zelfgemaakte granola
T: cappuccino met halfvolle melk
L: 1 stronkje witlof ham/kaas, cherrytomaatjes en een boterham met kipfilet en komkommer.
A: Pindasoep.
B: 3 kwartier wandelen.
pi_201275049
quote:

[..]

Heb je een voorbeeld van een dag eten en drinken?

Want, zoals eerder al gezegd, er zijn maar weinig situaties waar een inname van 1300kcal een goed idee is (Even de aanname dat je niet onder de 1.50m bent en de hele dag niets anders doet dan stilliggen). Ik geloof best dat er best snel gewicht af gaat nu, maar op de lange termijn is het wachten op problemen. Enerzijds motivatieproblemen, want niets mogen eten is gewoon geen hol aan, anderzijds gaat je lichaam overal waar het kan energie vandaan halen, wat weer spierafbraak in de hand werkt.

En da's allemaal nog los van de grote kans op jojo'en zodra al het gewicht er af is en je geen zin meer hebt in zo'n streng dieet.

Zoiets dan, @Lucky_Strike? *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201275050
Welkom Gogo83. Je hebt al een aardig plan zo en die vermoeidheid weg willen eten klinkt erg bekend.
Gezellig hier in dit topic actief zijn helpt, voor mij in elk geval
pi_201275126
Hoi Gogo! Klinkt als een prima plan. :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:32 schreef SQ het volgende:
Succes met de spierpijn morgen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201275183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:38 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
De eerste keer dat ik naar een yoga les ging dacht ik, nice, ff 1,5 uur chillen.

Boy, was i wrong :X
Ligt aan de soort yoga. Je hebt van bikkelhard omghóedan naar rustig ikbeneenboom zwieren. Dat laatste is niks voor mij, dat eerste is mijn lijf niet mee akkoord :P

Welkom Gogo!
pi_201275191
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:53 schreef Holyme het volgende:

[..]
Ligt aan de soort yoga. Je hebt van bikkelhard omghóedan naar rustig ikbeneenboom zwieren. Dat laatste is niks voor mij, dat eerste is mijn lijf niet mee akkoord :P

Welkom Gogo!
Slaapyoga. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201275206
Binnenkort misschien lesje tantra yoga, die kende ik nog niet. Wel die twee los van elkaar, maar samen?
pi_201275228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Want, zoals eerder al gezegd, er zijn maar weinig situaties waar een inname van 1300kcal een goed idee is (Even de aanname dat je niet onder de 1.50m bent en de hele dag niets anders doet dan stilliggen). Ik geloof best dat er best snel gewicht af gaat nu, maar op de lange termijn is het wachten op problemen. Enerzijds motivatieproblemen, want niets mogen eten is gewoon geen hol aan, anderzijds gaat je lichaam overal waar het kan energie vandaan halen, wat weer spierafbraak in de hand werkt.

En da's allemaal nog los van de grote kans op jojo'en zodra al het gewicht er af is en je geen zin meer hebt in zo'n streng dieet.

Zoiets dan, @:lucky_strike? *D
_O_
Spoilers!
pi_201275244
Het zegt natuurlijk geen drol, dagelijkse kcals als je niets weet over iemands gewicht, lengte en activiteitsniveau. Als ik bijvoorbeeld elke dag 2000 kcals zou eten kwam ik hartstikke aan en snel ook! :D

Sprintintervallen schuif ik naar morgen want ik strompel momenteel bij mijn trainer vandaan. Hij had er zin in geloof ik :') #oef
pi_201275273
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Welkom Gogo!
Ja daar kwam ik toen dus ook achter :')
pi_201275319
Helaas hier in de buurt alleen maar yoga met een voor mij onacceptabele zweverige insteek, anders propte ik dat nog wel tussen het zwemmen, hollen en de krachttraining :)
pi_201275332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:00 schreef minilot het volgende:
Het zegt natuurlijk geen drol, dagelijkse kcals als je niets weet over iemands gewicht, lengte en activiteitsniveau. Als ik bijvoorbeeld elke dag 2000 kcals zou eten kwam ik hartstikke aan en snel ook! :D

Sprintintervallen schuif ik naar morgen want ik strompel momenteel bij mijn trainer vandaan. Hij had er zin in geloof ik :') #oef
Klopt, daarom m'n aanname. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201275341
Ik ben ook niet heel erg van de yoga, al vind ik body balance in de sportschool (iets tussen yoga, pilates en tai chi in) wel leuk.

Over slaapyoga gesproken, ik heb ooit gelezen dat 10 minuten yoga nidra (op je rug liggen met een soort van geleide meditatie) gelijk staat aan 4 uur slaap. Geloof er geen ruk van en het uitproberen lukt ook niet. Van dat soort dingen val ik á la minute echt in slaap.
pi_201275349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:00 schreef minilot het volgende:

Voor mij is 2000 kcal ook te veel.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201275383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:12 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben ook niet heel erg van de yoga, al vind ik body balance in de sportschool (iets tussen yoga, pilates en tai chi in) wel leuk.

Over slaapyoga gesproken, ik heb ooit gelezen dat 10 minuten yoga nidra (op je rug liggen met een soort van geleide meditatie) gelijk staat aan 4 uur slaap. Geloof er geen ruk van en het uitproberen lukt ook niet. Van dat soort dingen val ik á la minute echt in slaap.
Oh, daar geloof ik ook niet zoveel van. Ooit een keer gedaan, want hey, waarom ook niet, maar ik vond het niet zo'n overweldigend effect hebben dat ik het aantrekkelijk genoeg vind om het vaker te doen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201275412
Ik gebruik nu wel wat technieken die ik bij yoga geleerd heb om 's avonds in bed rustiger te worden (ben nogal slechte slaper en dan stress ik daar weer over ..) Dan helpt de yoga me wel, verder had/heb ik er niets aan
pi_201275727
Voor de verse aanwas hier: ik mik met mijn geringe lengte dagelijks op rond de 1500 kcal, op rustdagen allemaal geconcentreerd rondom één avondmaaltijd (OMAD: One Meal a Day) en op sportdagen ook met een beetje ontbijt. Heb momenteel een gezond gewicht (57 á 58 kilo) maar een paar kilo minder betekent wat meer buffer richting overgewicht en het hardloopt wat efficiënter, dus daar streef ik de komende tijd naar, zij het niet al te fanatiek :)
pi_201275908
Ik heb gisteren het programma wat hier ook genoemd werd, Operatie Obesitas, gekeken. Ik vind het altijd confronteren dat de deelnemers rond mijn BMI zitten. Ikzelf denk geen seconde na om een operatie te laten doen, maar ik kom qua BMI wel in aanmerking daarvoor. Ik werd er een beetje verdrietig van.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:09:57 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_201275973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:04 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb gisteren het programma wat hier ook genoemd werd, Operatie Obesitas, gekeken. Ik vind het altijd confronteren dat de deelnemers rond mijn BMI zitten. Ikzelf denk geen seconde na om een operatie te laten doen, maar ik kom qua BMI wel in aanmerking daarvoor. Ik werd er een beetje verdrietig van.
Waarom word je er verdrietig van?
disclaimer
  donderdag 9 september 2021 @ 11:11:06 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_201275985
Welkom Gogo83!
disclaimer
pi_201276024
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:09 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom word je er verdrietig van?
Dat ik het zover heb laten komen dat het een optie is. Dat ik niet eerder op de rem heb getrapt. Dat ik gewoon een jaar niet op de weegschaal ben gaan staan #struisvogelpolitiek
Zoiets
  donderdag 9 september 2021 @ 11:16:51 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_201276065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:14 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dat ik het zover heb laten komen dat het een optie is. Dat ik niet eerder op de rem heb getrapt. Dat ik gewoon een jaar niet op de weegschaal ben gaan staan #struisvogelpolitiek
Zoiets
Verdriet over het verleden is zinloos, alleen de keuzes die je vandaag maakt kunnen je toekomst veranderen :* en daarmee ben je hartstikke goed op weg. Elke dag heb je opnieuw de keuze!
disclaimer
pi_201276264
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Verdriet over het verleden is zinloos, alleen de keuzes die je vandaag maakt kunnen je toekomst veranderen :* en daarmee ben je hartstikke goed op weg. Elke dag heb je opnieuw de keuze!
Is ook zo. Kan er niets meer aan veranderen dat ik dat gewicht bereikt heb. Nu wel de goede keuzes maken.

Thx :*
  donderdag 9 september 2021 @ 11:52:53 #190
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201276503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:33 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Is ook zo. Kan er niets meer aan veranderen dat ik dat gewicht bereikt heb. Nu wel de goede keuzes maken.

Thx :*
Wat SQ zegt. En je bent nu harstikke goed bezig!
  donderdag 9 september 2021 @ 12:56:02 #191
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Vind je dit veel of weinig? :o
Weinig...

quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Als je dat lijstje minimalistisch vindt ten opzichte van jouw 1300 kcal dieet, dan vrees ik dat jij geen 1300 kcal eet :D
Ik moet gebruik maken van de zgn. Eetmeter app en daarin verantwoord ik alles wat ik eet, tot op de gram nauwkeurig. Als ik lieg, dan liegt die app...
pi_201277364
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Weinig...
[..]
Ik moet gebruik maken van de zgn. Eetmeter app en daarin verantwoord ik alles wat ik eet, tot op de gram nauwkeurig. Als ik lieg, dan liegt die app...
Hoe ben je tot die 1300 gekomen?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 13:04:22 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
SPOILER: Mijn voeding gisteren zoals berekend door de Eetmeter app
quote:
Voorlopig gaat er nauwelijks gewicht af... :@
Ik ben geen sporter en beweeg wegens werk relatief weinig, op mijn fietstochten na dan...
pi_201277381
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Weinig...
[..]
Godzijdank, ik heb me er de hele ochtend druk om gemaakt :') Moet ik niet doen, want dit werkt gewoon voor mij. Maar ben blij dat het niet teveel is ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 13:07:12 #195
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277411
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Godzijdank, ik heb me er de hele ochtend druk om gemaakt :') Moet ik niet doen, want dit werkt gewoon voor mij. Maar ben blij dat het niet teveel is ;)
Niet doen inderdaad :* JIj bent ook echt prima bezig.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:07:48 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Nee joh, niet doen!
Ik ben hier absoluut niet om te (ver)oordelen, ik ben in een voor mij nieuwe wereld aanbeland en spiegel het alleen aan mijn eigen situatie...
pi_201277420
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Niet doen inderdaad :* JIj bent ook echt prima bezig.
Vinnik ook hoor. Vanmorgen een koek afgeslagen, vond ik de kcal niet waard. Dat is best winst :Y
pi_201277430
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:07 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee joh, niet doen!
Ik ben hier absoluut niet om te (ver)oordelen, ik ben in een voor mij nieuwe wereld aanbeland en spiegel het alleen aan mijn eigen situatie...
I know I know, maar ik zie er fysiek misschien slanker uit, in m'n hoofd voel ik me nog regelmatig een ''dikkerdje''. Die mentaliteit moet nog even anders, vandaar dat ik gelijk in de stress schoot ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 13:09:24 #199
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:07 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Vinnik ook hoor. Vanmorgen een koek afgeslagen, vond ik de kcal niet waard. Dat is best winst :Y
Dat is zeker winst!
  donderdag 9 september 2021 @ 13:10:09 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277443
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
I know I know, maar ik zie er fysiek misschien slanker uit, in m'n hoofd voel ik me nog regelmatig een ''dikkerdje''. Die mentaliteit moet nog even anders, vandaar dat ik gelijk in de stress schoot ;)
Dit is wel herkenbaar idd. Waar we het laatst nog overhadden qua kledingmaat dat het raar is om een kleinere maat te shoppen bijvoorbeeld _O-
pi_201277456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:10 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Dit is wel herkenbaar idd. Waar we het laatst nog overhadden qua kledingmaat dat het raar is om een kleinere maat te shoppen bijvoorbeeld _O-
Oh god ja.. Ik nam zonet bij de kringloop een jurkje in L en een jumpsuit in S mee. Gewoon op de gok een beetje gekeken, ben benieuwd :D Denk dat de S beter zit dan de L :')
  donderdag 9 september 2021 @ 13:12:15 #202
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277475
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Oh god ja.. Ik nam zonet bij de kringloop een jurkje in L en een jumpsuit in S mee. Gewoon op de gok een beetje gekeken, ben benieuwd :D Denk dat de S beter zit dan de L :')
Dat denk ik ook wel ja :P
pi_201277485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel ja :P
Ik voel me ook niet echt dik, maar wel groot/lomp. Dan voel je je ook al snel een maatje XL denk ik.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:13:20 #204
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277487
Ik heb 2 dezelfde jurken in mijn kast hangen, een maat 48 en 46. Ik merk dat ik altijd de 48 pak terwjil ik volgens mij al wel een 44 zou passen ook _O-
  donderdag 9 september 2021 @ 13:13:35 #205
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:13 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik voel me ook niet echt dik, maar wel groot/lomp. Dan voel je je ook al snel een maatje XL denk ik.
Ja zou kunnen..
pi_201277497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:13 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb 2 dezelfde jurken in mijn kast hangen, een maat 48 en 46. Ik merk dat ik altijd de 48 pak terwjil ik volgens mij al wel een 44 zou passen ook _O-
Ohhhh makkelijk! Jij bent zo lekker bezig nu O+ Op naar de 42!
  donderdag 9 september 2021 @ 13:16:40 #207
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201277530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:14 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ohhhh makkelijk! Jij bent zo lekker bezig nu O+ Op naar de 42!
*O*
  donderdag 9 september 2021 @ 13:20:23 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277577
Iemand die een oordeel durft te vellen over mijn zojuist ingeleverde eetlijstje van gisteren?
pi_201277619
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:20 schreef MadMaster het volgende:
Iemand die een oordeel durft te vellen over mijn zojuist ingeleverde eetlijstje van gisteren?
Prima lijst :Y Je zou niet zeggen dat het zo kcal-arm was.
Ik durf juist niet te tracken omdat ik bang ben boven de 2500 ofzo uit te komen. Oogkleppen op en gáán :7
pi_201277639
quote:
Je avondeten en lunch lijken me prima. Maar ik vind je ontbijt echt extreem karig. Dat is wat een anorect eet. En je eet nauwelijks groente.
Spoilers!
pi_201277693
quote:
Ik vind je ontbijt ook karig, en ik mis groente, fruit en zuivel.

Quq kcal vind ik het inderdaad wel netjes. Goed proteïne ook.
pi_201277698
quote:
Oh, ja hoor. :D

Eens kijken, bij ontbijt/lunch zie ik weinig opvallends, dat lijkt me (afhankelijk van hoeveel trek je hebt op dat moment) gewoon prima. Bij avondeten vraag ik me vooral af hoe die hachee zo kcal-arm blijft, als ik kijk in m'n eigen recepten kom ik al op zo'n 400kcal per 100 gram. En ik mis groente en fruit.

En het mag wat meer zijn, je lichaam heeft gewoon een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen nodig om fatsoenlijk te draaien (google maar eens op BMR). Het kán zelfs zo zijn dat je lichaam door het flinke tekort nu even zoiets heeft van "fuck dat afvallen, ik krijg niks binnen".
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201277711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind je ontbijt ook karig, en ik mis groente, fruit en zuivel.

Quq kcal vind ik het inderdaad wel netjes. Goed proteïne ook.
Nog geen 1200kcal op een dag voor een volwassene als normale dag is te weinig. :N
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201277737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Nog geen 1200kcal op een dag voor een volwassene als normale dag is te weinig. :N
O, ja, ik vind het wel weinig, maar ik bedoel als ik kijk wat hij voor die kcal heeft gegeten, vind ik het wel prima.

Maar met nog wat zuivel, groente en fruit komt hij meer in de buurt van de 1400-1500 en dat zou ik beter vinden.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:35:50 #215
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277750
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je avondeten en lunch lijken me prima. Maar ik vind je ontbijt echt extreem karig. Dat is wat een anorect eet. En je eet nauwelijks groente.
Dank voor je reactie!
Op basis van jullie 'dat kan niet'-opmerkingen begon ik namelijk aan mezelf te twijfelen…

Ik krijg 's ochtends nauwelijks een hap door mijn keel en ik ontbeet tot voor kort nooit.
Alleen op vakantie, als ik er echt de tijd voor had.
Maar ik heb nu bloeddruk verlagende medicijnen en die mag ik niet op een nuchtere maag innemen.
Dus eet ik nu 'iets' 's morgens…

Gisteren was inderdaad een karige dag qua groenten (op de wortel in de hachee na dan :') ) , maar daarom heb ik nog een komkommertje gegeten en vanavond staat er een bak sla op het programma…
pi_201277758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Oh, ja hoor. :D

Eens kijken, bij ontbijt/lunch zie ik weinig opvallends, dat lijkt me (afhankelijk van hoeveel trek je hebt op dat moment) gewoon prima. Bij avondeten vraag ik me vooral af hoe die hachee zo kcal-arm blijft, als ik kijk in m'n eigen recepten kom ik al op zo'n 400kcal per 100 gram. En ik mis groente en fruit.

En het mag wat meer zijn, je lichaam heeft gewoon een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen nodig om fatsoenlijk te draaien (google maar eens op BMR). Het kán zelfs zo zijn dat je lichaam door het flinke tekort nu even zoiets heeft van "fuck dat afvallen, ik krijg niks binnen".
Dit kan zeer zeker ja. Ik zat eerst op 1900 kcal, ging geen gram af. Nu op 21/2200 en mijn lichaam voelt ook 'losser' ofzo, moeilijk te omschrijven, alsof het minder krampachtig alles probeert vast te houden. En ik val af :)
pi_201277770
Dat zie ik hier vaker, even goed junkfood eten en je lichaam reset zichzelf weer :Y
  donderdag 9 september 2021 @ 13:39:22 #218
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, ja, ik vind het wel weinig, maar ik bedoel als ik kijk wat hij voor die kcal heeft gegeten, vind ik het wel prima.

Maar met nog wat zuivel, groente en fruit komt hij meer in de buurt van de 1400-1500 en dat zou ik beter vinden.
Helemaal mee eens v.w.b. de zuivel, groente en fruit, maar wegens een paar dagen weg eten we nu de koelkast en vriezer leeg en zijn sommige zaken simpelweg op. Normaal drink ik 1 a 2 bekers halfvolle melk per dag en een stuk fruit 's avonds…

Vandaag ben ik begonnen met een bakje Griekse yoghurt met walnoten ter compensatie, maar dat viel niet mee om het er in ter krijgen…
pi_201277799
@MadMaster, misschien een stomme vraag, maar vergelijk je ook wel eens of de voedingswaarde die op het etiket van je product staat overeen komen met die in de eetmeter?

Het ziet er namelijk als best 'generiek' uit, de ingevulde producten, terwijl het tussen merken bv heel erg kan verschillen. Dingen als pasta of rijst valt wel mee, maar bij andere dingen, crackers bv, kan het wel best uitmaken. Een Wasa volkoren cracker is bv 43kcal, een Wasa vezelrijk cracker 33kcal en een bolletje ontbijtcracker 86kcal. Nu maakt dat bij één cracker natuurlijk ook geen wereld van verschil, maar als er bij meerdere producten op een dag zo'n mismatch is dan telt het wel op.

En er staan nu dingen als '1 voor 1 boterham', is dat afgewogen en op basis van gewicht ingevuld?
Bij 20+ smeerkaas maakt het niet zo veel uit of je nou 10 of 30 gram smeert, maar bij andere producten wel, en wat op verpakkingen staat als portie en wat ik gewoonlijk als portie op m'n brood/cracker smeer zit bv best wat verschil in..
pi_201277825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, ok. Bang for buck is prima. :Y
quote:
Mwah, als ik kijk naar mezelf (vrouw, 34, 1.75m en momenteel zo'n 84kg, ter referentie): mijn BMR zit al op 1600 oid. Bij mannen ligt dat doorgaans wat hoger bij vergelijkbare stats. Met 1900 doordeweeks en 2300-2700 in het weekend, val ik af.

Het is imo gewoon zonde om je calorieën meteen zo (ongezond) scherp te gaan zetten. Eerst eens 500kcal onder wat je pre-roer omgooien gaan zitten, doet waarschijnlijk al heel veel.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201277876
quote:
Ik mis nog wat kwark ofzo bij/na de lunch. Je ontbijt nauwelijks (en dat snap ik, dit is voor jou al heel wat) en dan is je lunch heel verantwoord qua kcal. Ik zou echt omvallen (en met lange tanden die gekookte wortels bij het avondeten zitten eten)
Maar als je koolhydraten moet beperken dan eet je nog wel aardig wat brood en rijst in mijn ogen. Voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik denk dat daar nog wat winst te behalen is (niet qua afvallen of kcal, maar echt qua koolhydraten).
We zijn hier geen experts op dat gebied, maar wel ervaringsdeskundigen qua gezonder proberen te eten en afvallen.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:46:36 #222
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277887
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:39 schreef vlindertje89 het volgende:
@:MadMaster, misschien een stomme vraag, maar vergelijk je ook wel eens of de voedingswaarde die op het etiket van je product staat overeen komen met die in de eetmeter?
Nee, het merendeel van de producten die we in huis hebben zijn vers, dus niet van een specifiek merk en dus ook niet voorzien van een barcode én die staan dus niet in de app. Ik kies dan voor de 'Algemeen' variant.
Ook staan bepaalde merken er niet in, dus ook dan kies ik voor de 'Algemeen' variant.

quote:
Het ziet er namelijk als best 'generiek' uit, de ingevulde producten, terwijl het tussen merken bv heel erg kan verschillen. Dingen als pasta of rijst valt wel mee, maar bij andere dingen, crackers bv, kan het wel best uitmaken. Een Wasa volkoren cracker is bv 43kcal, een Wasa vezelrijk cracker 33kcal en een bolletje ontbijtcracker 86kcal.

En er staan nu dingen als '1 voor 1 boterham', is dat afgewogen en op basis van gewicht ingevuld?
Bij dat soort eenheden staat het aantal gram bij het selecteren er wel bij.
Die smeerkaas is bijv. 15 gram en dat klopt wel.

quote:
Bij 20+ smeerkaas maakt het niet zo veel uit of je nou 10 of 30 gram smeert, maar bij andere producten wel, en wat op verpakkingen staat als portie en wat ik gewoonlijk als portie op m'n brood/cracker smeer zit bv best wat verschil in..
Sinds een week wordt alles afgemeten tot op de gram voordat het de pan/mijn maag ingaat…
pi_201277897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
[..]
Mwah, als ik kijk naar mezelf (vrouw, 34, 1.75m en momenteel zo'n 84kg, ter referentie): mijn BMR zit al op 1600 oid. Bij mannen ligt dat doorgaans wat hoger bij vergelijkbare stats. Met 1900 doordeweeks en 2300-2700 in het weekend, val ik af.

Het is imo gewoon zonde om je calorieën meteen zo (ongezond) scherp te gaan zetten. Eerst eens 500kcal onder wat je pre-roer omgooien gaan zitten, doet waarschijnlijk al heel veel.
Eens wel. Toch snap ik ook wel de eerste insteek. Kunnen ervaringsdeskundigen wel van alles vertellen, maar iedereen moet het toch meestal zelf ervaren.

Maar @MadMaster, je gaat ook naar een dietist? Overleg je het lijstje en het aantal kcal daar ook?
pi_201277909
Oh, en ontbijten is geen must he. :+ Ik neem aan dat het uiteindelijke opperdoel voor iedereen hier is dat we "gewoon" kunnen eten wanneer we trek hebben en daarbij op een mooi gewicht blijven. Jezelf gaan forceren te eten terwijl je geen trek hebt, is dan niet perse handig.

* IJsdraakje haat ontbijten
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 13:49:47 #225
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277925
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
[..]

Voor de goede orde, ik eet voor mijn gevoel niet zo heel veel minder dan voorheen, heb geen honger en het is eerder dat we andere producten kiezen dan voorheen, waarbij het in beginsel niet eens om het aantal calorieën gaat, maar om voedingsstoffen die ik moet mijden (koolhydraten)…
pi_201277940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:24 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Prima lijst :Y Je zou niet zeggen dat het zo kcal-arm was.
Ik durf juist niet te tracken omdat ik bang ben boven de 2500 ofzo uit te komen. Oogkleppen op en gáán :7
En doe het toch maar eens, ik denk dat het je veel inzichten zou geven (en ik durf te wedden dat je echt bij lange na niet in de buurt van die 2500 komt).
Je bent niet dik en je eet niet te veel, onthou dat eens :*
  donderdag 9 september 2021 @ 13:53:20 #227
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201277977
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik mis nog wat kwark ofzo bij/na de lunch. Je ontbijt nauwelijks (en dat snap ik, dit is voor jou al heel wat) en dan is je lunch heel verantwoord qua kcal. Ik zou echt omvallen (en met lange tanden die gekookte wortels bij het avondeten zitten eten)
Maar als je koolhydraten moet beperken dan eet je nog wel aardig wat brood en rijst in mijn ogen. Voor mij persoonlijk geen probleem, maar ik denk dat daar nog wat winst te behalen is (niet qua afvallen of kcal, maar echt qua koolhydraten).
We zijn hier geen experts op dat gebied, maar wel ervaringsdeskundigen qua gezonder proberen te eten en afvallen.
quote:

[..]
Ik maak dan ook dankbaar gebruik van jullie tips e.d.

Ik vind het vooral moeilijk om niet meer te kunnen/mogen eten/drinken wat ik voorheen wel at/dronk.
Het voelt alsof ik een stuk minder leuk moet leven… :@
pi_201277995
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Voor de goede orde, ik eet voor mijn gevoel niet zo heel veel minder dan voorheen, heb geen honger en het is eerder dat we andere producten kiezen dan voorheen, waarbij het in beginsel niet eens om het aantal calorieën gaat, maar om voedingsstoffen die ik moet mijden (koolhydraten)…
Dan ben ik benieuwd hoe je tot je menu's komt. :) Voor iemand die koolhydraten wil mijden, staat er aardig wat op wat ik niet perse zou verwachten. :P Kan je ook zien in Eetmeter hoe de voedingsstoffen verdeeld zijn?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201278006
quote:

[..]
Oh, deze post had ik even gemist, dit dus. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 13:55:40 #230
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens wel. Toch snap ik ook wel de eerste insteek. Kunnen ervaringsdeskundigen wel van alles vertellen, maar iedereen moet het toch meestal zelf ervaren.

Maar @:MadMaster, je gaat ook naar een dietist? Overleg je het lijstje en het aantal kcal daar ook?
Ik was niet zo enthousiast bij de diëtiste met haar preken over de Schijf van Vijf, BMI etc. :@
Ze wilde me daarom nu eerst de app laten invullen om bewust te worden van wat ik at/dronk en dan over 3 maanden (nog 2 maanden te gaan) wilde ze me weer terug zien…
  donderdag 9 september 2021 @ 13:57:22 #231
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278036
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik was niet zo enthousiast bij de diëtiste met haar preken over de Schijf van Vijf, BMI etc. :@
Ze wilde me daarom nu eerst de app laten invullen om bewust te worden van wat ik at/dronk en dan over 3 maanden (nog 2 maanden te gaan) wilde ze me weer terug zien…
Anders andere dietiste zoeken een optie? Zo een werkt alleen maar averechts is mijn ervaring.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:58:25 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_201278054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat 4 opscheplepels hachee maar 194 kcal levert eigenlijk :P
disclaimer
  donderdag 9 september 2021 @ 13:59:14 #233
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd hoe je tot je menu's komt. :) Voor iemand die koolhydraten wil mijden, staat er aardig wat op wat ik niet perse zou verwachten. :P Kan je ook zien in Eetmeter hoe de voedingsstoffen verdeeld zijn?
Yep, de app geeft allerlei voedingstoffen aan en qua koolhydraten zit ik volgens de app aan de krappe kant:

SPOILER
pi_201278069
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, ik ook niet. Toen ik het nog zelf maakte, zat ik op minimaal 400kcal/100gram. :+ (Lang leve recepten invullen in MFP O+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 14:01:51 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278107
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:57 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Anders andere dietiste zoeken een optie? Zo een werkt alleen maar averechts is mijn ervaring.
Als ik weer terug ben, ga ik weer eens met de POH babbelen die me doorverwezen heeft.

Positief! Mijn bloedsuikerwaarden dalen overigens wel sinds ik anders ben gaan eten.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:02:26 #236
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278115
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:01 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als ik weer terug ben, ga ik weer eens met de POH babbelen die me doorverwezen heeft.

Positief! Mijn bloedsuikerwaarden dalen overigens wel sinds ik anders ben gaan eten.
Dat is zeker postief! Voel je je ook beter?
pi_201278122
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

Ik vind het vooral moeilijk om niet meer te kunnen/mogen eten/drinken wat ik voorheen wel at/dronk.
Het lijkt me ook niet de juiste mindset. Heel simpel: je mag best op oude voet doorgaan, maar je kiest ervoor om dingen aan te passen in verband met je gezondheid. Symph riep de eerste weken ook steeds: oh, dat mag ik niet, en oh dit mag ook ook niet meer. Bullshit, het mag best, het is alleen niet de meest handige keuze. Focus op wat je allemaal niet mag werkt contra-productief.

Oh en het verhaal van mijn schoonvader (mij verteld door mijn lieve schoonmoeder): hij heeft er destijds voor gekozen om zich niet echt bezig te houden met zijn diabetes. Heftige keuze, ook voor de partner, maar goed, het was echt zijn keuze en zij is er in mee gegaan. Met o.a. als gevolg voor haar dat ze nooit meer echt vast sliep en altijd bedacht was op een hypo en er rekening mee hield dat hij steeds minder fit en niet oud zou worden.
pi_201278134
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik kan er naast zitten, maar ik heb het gevoel dat je een stap te snel wil. Nu is drie maanden imo wel wat lang om een beeld te vormen, maar een week of twee je normale eten (dus v'óór je gaat aanpassen) wegen en invoeren, is wel echt een goede manier om inzicht te krijgen in wat je eet en waar (makkelijk) winst te behalen valt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 14:05:00 #239
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278153
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:58 schreef SQ het volgende:

[..]
Nogmaals, ik voer slechts in wat ik eet (4 lepels a 50 gram) en de app berekend de calorieën waarde.
Ik heb er geen baat bij om mezelf of wie dan ook in de maling te nemen…
pi_201278167
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Yep, de app geeft allerlei voedingstoffen aan en qua koolhydraten zit ik volgens de app aan de krappe kant:

SPOILER
Kun je bij die app niet instellen dat je bezig bent met koolhydraten te beperken ivm (voorstadium) diabetes? Want dit advies is wel heeeeel algemeen
pi_201278170
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nogmaals, ik voer slechts in wat ik eet (4 lepels a 50 gram) en de app berekend de calorieën waarde.
Misschien is het dan een idee om voor een keertje de afzonderlijke producten af te wegen en in te voeren in FatSecret of MyFitnessPall of een dergelijke app om te kijken of dat overeen komt? :)
  donderdag 9 september 2021 @ 14:07:34 #242
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:06 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Misschien is het dan een idee om voor een keertje de afzonderlijke producten af te wegen en in te voeren in FatSecret of MyFitnessPall of een dergelijke app om te kijken of dat overeen komt? :)
Dit wou ik idd ook net voorstellen :Y
  donderdag 9 september 2021 @ 14:07:58 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_201278179
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:05 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, het is in jouw geval juist gunstig omdat je anders wel echt extreem laag zou uitkomen ;)
disclaimer
  donderdag 9 september 2021 @ 14:08:18 #244
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Dat is zeker postief! Voel je je ook beter?
Dat varieert, maar dat heeft ook te maken met de voorgeschiedenis.
Ik ben begin juni op straat onwel geworden, bewusteloos geraakt, heb 4 dagen op de hartbewaking gelegen en uiteindelijk bleek dat door steeds meer oplopende werkdruk mijn suikerwaarden een boost hadden gekregen en dat dus de oorzaak van alles was.
Nu heb ik mijn functie ingeleverd en dat levert wel wat rust op, maar liever had ik dat niet gedaan.
Lastig verhaal… :P
  donderdag 9 september 2021 @ 14:09:40 #245
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik kan er naast zitten, maar ik heb het gevoel dat je een stap te snel wil. Nu is drie maanden imo wel wat lang om een beeld te vormen, maar een week of twee je normale eten (dus v'óór je gaat aanpassen) wegen en invoeren, is wel echt een goede manier om inzicht te krijgen in wat je eet en waar (makkelijk) winst te behalen valt.
Inmiddels houd ik het een maand bij en ja, ik ben niet de meest geduldige… :P
  donderdag 9 september 2021 @ 14:09:53 #246
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278202
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kun je bij die app niet instellen dat je bezig bent met koolhydraten te beperken ivm (voorstadium) diabetes? Want dit advies is wel heeeeel algemeen
:N
Ik twijfel dan ook heel erg of dit wel de goede app voor mij is en daarom ook mijn vragen hier…
  donderdag 9 september 2021 @ 14:11:18 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278221
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben begin juni op straat onwel geworden, bewusteloos geraakt, heb 4 dagen op de hartbewaking gelegen en uiteindelijk bleek dat door steeds meer oplopende werkdruk mijn suikerwaarden een boost hadden gekregen en dat dus de oorzaak van alles was.
Nu heb ik mijn functie ingeleverd en dat levert wel wat rust op, maar liever had ik dat niet gedaan.
Oei :X
pi_201278231
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Inmiddels houd ik het een maand bij en ja, ik ben niet de meest geduldige… :P
Heb je ook beeld van wat je voor je aanpassingen at?

quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Oef, heftig! :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 14:12:30 #249
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278240
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:N
Ik twijfel dan ook heel erg of dit wel de goede app voor mij is en daarom ook mijn vragen hier…
Bij MFP kan je wel bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten per dag enzo instellen.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:13:57 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Heb je ook beeld van wat je voor je aanpassingen at?
Ja, ik at alles wat los en vast zat. Hoe het bereid was maakte niet uit, als het maar lekker was.
Ik ben dan ook een lekkerbek, ging veel uit eten, doe mee aan whisky-/wijn proeverijen…
pi_201278261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Klopt, ik zit dankzij een gratis maand nu even in de premium-versie en daarmee kan je ook exacte grammen instellen. (Bij de gratis variant kan je wel instellen hoe je de percentages wil hebben, maar dat loopt mee naarmate je meer eet, dus bij echt koolhydraatbeperkt wat minder geschikt)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201278262
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]

Ik zou je BMR berekenen, in mijn geval zou je lijstje een crashlijstje zijn en al zo'n 300 onder BMR zitten. Al denk ik dat die hachee idd wel erg laag geschat is volgens die app :+

Doe anders eens een lijstje zoals je voorheen at? Dan kunnen we misschien gerichter tips geven om het allemaal wat leuk te houden.
Want én heel weinig eten én beperkte koolhydraten én verplicht ontbijten én een diëtiste die niet lekker klikt, klinkt niet als een lang houdbare aanpassing, eerlijk gezegd. Ik eet minder ongezond, maar heb echt niet het idee dat ik flink moet inleveren gelukkig :)

Qua ontbijt, als je dat moet i.v.m. medicatie, bekijk dan eens wat er enigszins ok in gaat op dat tijdstip. Griekse yoghurt is nogal zwaar, ik kan me voorstellen dat zo'n baksteentje niet fijn is als je het niet gewend bent. En denk gerust wat out of the box met ontbijt, de meeste mensen denken toch al snel aan brood, havermout of yoghurt. Maar misschien dat de kwarktaart (zoals ie hier wel eens gepost is, dus niet cheesecake :P ), of een groente ei muffin, handje tomaat, whatever, er beter in gaat.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:15:34 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?
pi_201278317
Over koolhydraten valt hier aardig wat nuttigs te lezen https://www.diabetesfonds(...)iabetes/koolhydraten
Maar het belangrijkste nu lijkt me: niet alles tegelijk (willen), en vooral inzichten zien te verkrijgen. Elke verstandige keuze (of de beruchte eetwissel) is er eentje :*
pi_201278318
Oh, ik liep wat achter :+ wijnproeverijen e.d. doe ik ook gewoon hoor, maar niet elke avond wijn bij het eten, dat is maar zelden. Als zulke zaken voor jou het leven leuker maken, bekijk dan eens hoe je dat anders vorm kan geven ipv geheel schrappen. Zo zit er verschil tussen wijnproeven met vrienden waarbij je niet spuugt en vooral die ene lekkere nog eens proeft, en nog eens met een hapje erbij, en nog eens vergelijkt, en en en :+ of een avondcursus sommelier bijvoorbeeld.
pi_201278340
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
En doe het toch maar eens, ik denk dat het je veel inzichten zou geven (en ik durf te wedden dat je echt bij lange na niet in de buurt van die 2500 komt).
Je bent niet dik en je eet niet te veel, onthou dat eens :*
Pffff dat moet ik alles afwegen, wat een werk :o Ik heb ook totaal geen ideeën over hoeveelheden en grammen enzo.
Maar toch, volgens Fitbit zit ik rond de 2500-2700 kcal verbranding elke dag, maar val niet meer af. Dan ga ik er vanuit dat ik evenveel kcal eet om op dat gewicht te blijven.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:21:53 #257
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278356
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?
:Y
  donderdag 9 september 2021 @ 14:24:29 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278380
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:14 schreef Holyme het volgende:

Doe anders eens een lijstje zoals je voorheen at? Dan kunnen we misschien gerichter tips geven om het allemaal wat leuk te houden.
Eigenlijk in beginsel niet zo heel veel anders dan nu.

Ontbijt: -
Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg
Diner: Stukje vlees, groente, dessert
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem.

Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.

Uit eten (paar keer per maand) is vaak wel 5-/6-gangen menu zonder beperkingen…

quote:
Qua ontbijt, als je dat moet i.v.m. medicatie, bekijk dan eens wat er enigszins ok in gaat op dat tijdstip.
Tomaat/fruit lijkt me wel wat…
pi_201278391
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, ik at alles wat los en vast zat. Hoe het bereid was maakte niet uit, als het maar lekker was.
Ik ben dan ook een lekkerbek, ging veel uit eten, doe mee aan whisky-/wijn proeverijen…
Ja, da's de algemene. :P Helaas geeft dat weinig info over welke voedingsstoffen je binnenkreeg en hoeveel daarvan, dus is het eigenlijk niet te zeggen hoe groot het verschil met nu is. Bij gemiddeld 3000kcal per dag is dat verlagen naar 2500kcal per dag al heel veel winst en, afhankelijk van of je carbs het toelaten, heb je echt wel ruimte voor wat lekkers. :P

En, als het je geruststelt: bewuster omgaan met je voeding houdt ook in dat uit eten gaan en proeverijen gewoon kúnnen. Alleen wellicht wat minder vaak en met een andere invulling van de dagen eromheen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 14:27:23 #260
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278415
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:18 schreef Holyme het volgende:
Oh, ik liep wat achter :+ wijnproeverijen e.d. doe ik ook gewoon hoor, maar niet elke avond wijn bij het eten, dat is maar zelden. Als zulke zaken voor jou het leven leuker maken, bekijk dan eens hoe je dat anders vorm kan geven ipv geheel schrappen. Zo zit er verschil tussen wijnproeven met vrienden waarbij je niet spuugt en vooral die ene lekkere nog eens proeft, en nog eens met een hapje erbij, en nog eens vergelijkt, en en en :+ of een avondcursus sommelier bijvoorbeeld.
Ik drink vrijwel nooit alcohol, behalve tijdens proeverijen en soms wat wijn bij een etentje buiten de deur.
Bij proeverijen zijn het soms wel 15 whisky's à 2cl of zo, maar dat is niet elke week.
Maar ik spuug niets uit… :D
pi_201278435
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
pi_201278467
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg
Diner: Stukje vlees, groente, dessert
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem.

Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.

[..]
Als je hier de ongezonde tussendoortjes aan drop, koekjes, gezouten nootjes en broodjes bal/frikandel uit laat, ben je al een heel eind, toch? O, en wat minder brood, en sowieso volkoren. En eens per maand uit eten ipv meerdere keren.

Maar goed, je lichaam had je wel een heel duidelijk signaal gegeven dat het echt niet goed ging, heftig hoor. En voor sommige mensen is even heftig ingrijpen wel gemakkelijker dan alleen minderen.

Is zo'n 'keer diabetes om'-traject niets voor je?
pi_201278520
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg Minder brood, beleg los, bv plakje kaas, wat kipfilet. Groente erbij en wat proteïne voor zover je beleg dat niet al is (eitje, tonijn, hummus bij je groente, ...). Zeg maar een snaaibak vol variatie.
Diner: Stukje vlees, groente, dessert Dessert matigen of skippen, al ligt
het er natuurlijk ook aan of dat een bakje yoghurt is of een kant en klaar zoete hap ding. Wil je wat houden, denk dan aan wat skyr, een appeltje in parten in de magnetron met wat kaneel, zoiets.

Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem. Hier valt dus winst te behalen. Ongezouten, ongebrande noten. Fruit, snaaigroente. Evt een low carb cracker. Tonijn uit blik wat aanmaken (uiteraard wel licht, niet met dikke klodders mayo) en op wat komkommer, etc.

[..] Dat wel even matigen ja.
pi_201278550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
Dat denk ik ook. Tussendoortjes zijn ook erg tricky, omdat je het gespreid over de hele dag eet en dus minder zicht hebt aan hoeveel kcal je aan tussendoortjes hebt gegeten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201278566
Oh, en reden dat ik fan ben van allerlei hapjes is dat ik zo totaal niet het idee heb dat ik beperkt eet. Borrelplank maar dan gezonder. Stukje camembert, wat olijven, noten, de rest groente en fruit bijvoorbeeld. Voldoende afwisseling, en ik tel de kcal wel, maar dat gaat hier prima :Y Oh, en edamame in peul nog, of die maiswafels paprika van de AH, dat wil hier ook wel. Al weet ik niet hoe dat allemaal zit qua carbs.
pi_201278617
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:35 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!
Dank.
pi_201278648
Ik eet ook regelmatig een blikje makreel.

(Vind de verse, gerookte veel lekkerder, maar ik kan het feit dat er een bijna intacte dode vis in m'n koelkast ligt niet verdragen :'( )
pi_201278738
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n blikje?

ik ga al, ik ga al.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201278757
quote:
9s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n blikje?

ik ga al, ik ga al.

Marqt heeft een heerlijke gestoomde makreel :9~ Die ben ik verder nog nergens tegengekomen en ik kom nooit meer bij Marqt, want die zit hier niet in de buurt.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:55:45 #270
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, da's de algemene. :P Helaas geeft dat weinig info over welke voedingsstoffen je binnenkreeg en hoeveel daarvan, dus is het eigenlijk niet te zeggen hoe groot het verschil met nu is. Bij gemiddeld 3000kcal per dag is dat verlagen naar 2500kcal per dag al heel veel winst en, afhankelijk van of je carbs het toelaten, heb je echt wel ruimte voor wat lekkers. :P

En, als het je geruststelt: bewuster omgaan met je voeding houdt ook in dat uit eten gaan en proeverijen gewoon kúnnen. Alleen wellicht wat minder vaak en met een andere invulling van de dagen eromheen. :P
Ik hou jullie reacties niet meer bij…

Zie de post boven die van jou.
Ik heb in het verleden nooit iets gemeten dus heel specifiek kan ik niet zijn.
Maar veel rem zat er niet op…
  donderdag 9 september 2021 @ 14:57:34 #271
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Van dat oude lijstje eet ik helemaal niets meer van die tussendoortjes.
Een wortel, een mini komkommer of een handje ongezouten nootjes is daarvoor in de plaats gekomen…
  donderdag 9 september 2021 @ 14:58:30 #272
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 9 september 2021 @ 15:00:57 #273
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!
Dank.
Tonijn op waterbasis op dunne, doorzichtige loempiavellen met wat ketchup en minimaal chilisaus heb ik ook al gegeten…
  donderdag 9 september 2021 @ 15:01:33 #274
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278866
Dank voor al jullie reacties, tips en suggesties, ik ga ze nog even doornemen…
pi_201278909
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:?
https://keerdiabetesom.nl/

Ik heb er eens naar gekeken voor mijn vader, maar die was te oud, helaas.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:08:24 #276
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 9 september 2021 @ 15:44:17 #277
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201279492
Ter info: Heb nu alles wat ik tot nu toe heb gegeten in zowel mijn Eetmeter als in MFP ingevoerd en dat levert een verschil op van 17 calorieën (520 vs 503)…
pi_201279665
Jumpsuit maatje S past! *O* Ik rock die shit
SPOILER
Jurk maat L is veel te groot :') Mijn hoofd moet nu écht gaan wennen aan een ander lijf!
pi_201279701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:00 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Jurk maat L is veel te groot :') Mijn hoofd moet nu écht gaan wennen aan een ander lijf!
Yay! *O* Lekker is dat he :D
pi_201279714
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:03 schreef Holyme het volgende:

[..]
Yay! *O* Lekker is dat he :D
Vooral heel apart. Ik heb écht geen maat S _O-
Had ook nog een mooi lang truitje met capuchon, was ook S.. die trok ik in de kringloop even snel over m'n jurk heen, past ook prima.
pi_201279728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Vooral heel apart. Ik heb écht geen maat S _O-
Had ook nog een mooi lang truitje met capuchon, was ook S.. die trok ik in de kringloop even snel over m'n jurk heen, past ook prima.
Dan heb je dus gewoon maat S. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201279734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dan heb je dus gewoon maat S. *D
De maatvoering klopt gewoon niet :D Bij H&M heb ik maat 44 nodig :') Go fuck yourself, dan koop ik liever niets :')
pi_201279768
Sowieso, maten. Ik heb vergelijkbare dingen van verschillende winkels in maat 36 en maat 42 en dat zit dan allebei prima 8)7

Lijst wordt overigens + 1 cappuccino en mogelijk een borrel bij buren vanavond :)
pi_201279798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
De maatvoering klopt gewoon niet :D Bij H&M heb ik maat 44 nodig :') Go fuck yourself, dan koop ik liever niets :')
Maatvoeringen tussen merken/landen verschilt gewoon enorm. :Y Ik heb van sommige merken M en andere merken gaan niet eens groot genoeg voor me. :P

Al lijk ik bij een hoop dingen nu een vrij steady L te hebben. Prrrrrima, aan de buitenkant zie je toch niet welke maat het is. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 16:12:18 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_201279806
Maten zijn soberso 1 grote farce tegenwoordig.
Ik pas ook in primark S, nou no way dat dat enigszins te rechtvaardigen is met mijn lengte en gewicht.
De mindfuck is dat je daardoor sneller denkt dat het wel meevalt allemaal. Nou als BMI 30 onder "small" valt, dan moeten we eens heel kritisch gaan kijken naar wat we met zijn allen normaal willen vinden.

Ik paste overigens ooit jasjes in zuid-europa en dat was wel even een eye-opener, daar had ik met een bmi van 27 gewoon maat 3XL _O-
disclaimer
pi_201279819
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:12 schreef SQ het volgende:
Maten zijn soberso 1 grote farce tegenwoordig.
Ik pas ook in primark S, nou no way dat dat enigszins te rechtvaardigen is met mijn lengte en gewicht.
De mindfuck is dat je daardoor sneller denkt dat het wel meevalt allemaal. Nou als BMI 30 onder "small" valt, dan moeten we eens heel kritisch gaan kijken naar wat we met zijn allen normaal willen vinden.

Ik paste overigens ooit jasjes in zuid-europa en dat was wel even een eye-opener, daar had ik met een bmi van 27 gewoon maat 3XL _O-
Vanity sizing. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201279904
Mijn nieuwste aanwinst is een tricot jurkje van de Hema in maat S. Juist ja, bij King Louie pas ik net in maat L. De linnen broeken die ik bij H&M had aangeschaft voor deze zomer zijn maat M en daar paste ik in mei met mijn 85 kilo prima in, terwijl ik andere linnen broeken van daar van jaren eerder met maat 38 of 40 ook nu met 7,5 kg minder nog niet eens hoef te proberen.
Maten zijn raar.
Overigens net mijn horloge weer eens geprobeerd en hij kan dicht, maar dan wordt mijn pols afgekneld
pi_201280432
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Van dat oude lijstje eet ik helemaal niets meer van die tussendoortjes.
Een wortel, een mini komkommer of een handje ongezouten nootjes is daarvoor in de plaats gekomen…
Mijn punt was vooral: ik denk dat als je alléén de tussendoortjes vervangt, je ook al een heel eind bent. Wat je dus nu gedaan hebt, maar dan zonder ook de rest van je lijst te minimaliseren zegmaar :). Eventueel ipv de 4 boterhammen dan als ontbijt wat Griekse yoghurt/kwark en als lunch dan 2 boterhammen bv, maar dat lijkt me al een enorme verbetering zonder dat je heel extreem alles hoeft om te gooien :)
  donderdag 9 september 2021 @ 17:12:29 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201280527
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Mijn punt was vooral: ik denk dat als je alléén de tussendoortjes vervangt, je ook al een heel eind bent. Wat je dus nu gedaan hebt, maar dan zonder ook de rest van je lijst te minimaliseren zegmaar :). Eventueel ipv de 4 boterhammen dan als ontbijt wat Griekse yoghurt/kwark en als lunch dan 2 boterhammen bv, maar dat lijkt me al een enorme verbetering zonder dat je heel extreem alles hoeft om te gooien :)
Dat zou kunnen, mits ik wel wat afval dan.
En dat gebeurt me nog te langzaam, pas 2 kilo in een maand (wel een maand met 2 etentjes en 3 whiskyproeverijen) en ik moet er nog wel een paar.

Hoewel ik het liefst zo licht mogelijk wil ontbijten, puur als bodempje voor de medicijnen.
Die Griekse yoghurt vanmorgen was een behoorlijke bevalling voor me…
  donderdag 9 september 2021 @ 17:12:52 #290
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201280532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:00 schreef Declan-Harp het volgende:
SPOILER
Staat je goeddd!
pi_201280568
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:12 schreef MadMaster het volgende:

[..]
En dat gebeurt me nog te langzaam, pas 2 kilo in een maand (wel een maand met 2 etentjes en 3 whiskyproeverijen) en ik moet er nog wel een paar.

Hoewel ik het liefst zo licht mogelijk wil ontbijten, puur als bodempje voor de medicijnen.
Hier hetzelfde euvel, ik neem iets kleins en makkelijk behapbaar; proteïnereep, kruidkoek of zo'n pindakaasreep. Vult voor mij genoeg, ik kan er de hele ochtend op door. :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Staat je goeddd!
Thank you O+
  donderdag 9 september 2021 @ 17:18:15 #292
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201280580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Hier hetzelfde euvel, ik neem iets kleins en makkelijk behapbaar; proteïnereep, kruidkoek of zo'n pindakaasreep. Vult voor mij genoeg, ik kan er de hele ochtend op door. :Y
Ik ga die pindakaasrepen ook eens opzoeken.
Ben geen zoetekauw, maar pindakaas kan nog net, denk ik…
pi_201280599
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ga die pindakaasrepen ook eens opzoeken.
Ben geen zoetekauw, maar pindakaas kan nog net, denk ik…
Ik vind ze niet heel zoet, beetje een mueslireep idee.
Ik begon met IF begin vorig jaar, daarvoor at ik ook altijd 2 boterhammen met dubbel beleg. Nu hoef ik niets meer 's ochtends, maar moet een bodempje hebben voor m'n medicatie.
pi_201280646
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:12 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ook van te weinig eten kan je lijf juist gaan weigeren, dus dat je zelfs iets meer gaat afvallen als je wat meer gaat eten.
Ik herken overigens wel het gevoel dat het niet snel genoeg gaat, hoor! Dat heb ik ook vaak gehad. De enige reden dat ik het nu niet heb is omdat ik nog aan het aanhikken ben tegen daadwerkelijk weer netjes gaan eten ;)

En een banaan als ontbijt? Ik ben ook een slechte ontbijter en doe het meestal niet, maar als het een keer moet dan krijg ik een banaan nog wel redelijk goed naar binnen!
  donderdag 9 september 2021 @ 17:26:45 #295
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201280664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ook van te weinig eten kan je lijf juist gaan weigeren, dus dat je zelfs iets meer gaat afvallen als je wat meer gaat eten.
Dat begrijp ik inmiddels en ik zal de chef-kokkin des huizes instrueren… ;)

quote:
En een banaan als ontbijt? Ik ben ook een slechte ontbijter en doe het meestal niet, maar als het een keer moet dan krijg ik een banaan nog wel redelijk goed naar binnen!
Dat is ook wel een optie…
pi_201281053
Wéér geen T gehad, arme kiwi's :'(
Wel een bakje vanilleyoghurt met tarwepofs na de D. Vanaf morgen plan ik gewoon geen T's meer in, ik heb blijkbaar genoeg aan 2 flinke maaltijden per dag.
pi_201281067
Lieve MadMaster, geduld... de kilo’s zijn er ook niet in een paar maanden aangekomen. 2 kilo per maand is echt prima en ik denk ook dat als je iets meer gaat eten dat je meer gaat afvallen.
Ik dacht dat 78 echt onbereikbaar was toen ik in mei bij 85 begon, de vorige keer van 82 naar 78 was een drama met mezelf veel ontzeggen, hoofdpijn, cravings en bij 78 stranden. Een gezond bmi met 73 kilo, daar kon ik echt niet aan denken. Deze poging ging om balans en wat gezonder proberen te doen en daarmee ben ik nu al bij 77,5 en ga ik gestaag door. Mijn plan was ongeveer 1 kg per maand en dat werd uiteindelijk 2 kg per maand. In het begin ging het heel snel, daarna even minder snel en ook stilstand, maar gewoon volhouden cq het weer oppakken en nu gaat het weer wat sneller en ga ik mijn doel van 75 op 1 januari makkelijk halen. Ik durf zelfs te hopen dat ik het gezonde bmi op die datum al ga halen.
pi_201281087
+1 voor DDM :Y
Plus, je niet teveel focussen op een streefgetal. Je ziet en merkt vanzelf wanneer je je lekkerder in je lichaam voelt, dat is veel belangrijker dan een getal op de weegschaal.
  donderdag 9 september 2021 @ 18:10:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_201281291
Als ik 2 etentjes en 3 whiskyproeverijen doe kom ik aan, of in het beste geval sta ik stil, dus hoezee voor 2 kilo!
disclaimer
pi_201281979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:57 schreef Declan-Harp het volgende:
+1 voor DDM :Y
Plus, je niet teveel focussen op een streefgetal. Je ziet en merkt vanzelf wanneer je je lekkerder in je lichaam voelt, dat is veel belangrijker dan een getal op de weegschaal.
Dit ja. Ik ben 1x eerder tot 79 kilo afgevallen (gezond BMI is bij mij 74). Kwam niet lager en (mede ook) uit frustratie weer alles en meer eraan gegeten. Maar hé, al weer 3 BMI punten kwijt sinds half juli 8-)
  donderdag 9 september 2021 @ 20:40:20 #301
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')