SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen! Je wilt geen eten weggooien, dus meer koken is lastig, maar er blijft zo weinig ruimte over voor spontaniteit. Lastig.
Hier net uurtje gewandeld, heerlijk wandelweer
Ik kan dus ook geen vent in huis hebben, dan is m'n hele routine verstoordquote:Op maandag 6 september 2021 19:42 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen! Je wilt geen eten weggooien, dus meer koken is lastig, maar er blijft zo weinig ruimte over voor spontaniteit. Lastig.
Hier net uurtje gewandeld, heerlijk wandelweer
Snap ik, hoor. Maar in zo'n geval zou ik dus gerust een niet matchende side dish van sperziebonen en aardappelschijfjes erbij serveren. Boeien van de culinaire miskleun, het vultquote:Op maandag 6 september 2021 19:56 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Hupje mijn autistische hoofd had deze D bedacht dus dan moet het ook. Kind zou op tijd worden gehaald, eten voor ons tweeën was al klaar maar moeder lag opeens in het ziekenhuis dus alles liep anders. Dan geef je zo'n joch uiteraard gewoon te eten
Aaah zo, voor de volgende keer dan maar. Ik moet toch iets minder rigide wordenquote:Op maandag 6 september 2021 20:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Snap ik, hoor. Maar in zo'n geval zou ik dus gerust een niet matchende side dish van sperziebonen en aardappelschijfjes erbij serveren. Boeien van de culinaire miskleun, het vult![]()
En de Daim was een traktatie van een collega. Plus vandaag weer in het gewone ritme na de vakantie, dan ligt de lat nog hoog want ik wil dat gewicht wat er langzaam aan gekomen is toch weer af.
Sowieso haat aan leggingsquote:Op maandag 6 september 2021 22:07 schreef SilverEyes het volgende:
Echt haat aan mijn legging. Had rokje aan met legging eronder tijdens m'n wandelinh. Bij thuiskomst merk ik dat er gaatje in zat aan de binnenkant. Wandelen deed al wat pijn, maar nu echt een open schaafplekje in binnenkant dijen. Crap
Ouch.quote:Op maandag 6 september 2021 22:07 schreef SilverEyes het volgende:
Echt haat aan mijn legging. Had rokje aan met legging eronder tijdens m'n wandelinh. Bij thuiskomst merk ik dat er gaatje in zat aan de binnenkant. Wandelen deed al wat pijn, maar nu echt een open schaafplekje in binnenkant dijen. Crap
Zo fijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 09:28 schreef Holyme het volgende:
Ha, ik wist dat @:Sarabi de naam wel zou wetenDat spul dus, hebben meerdere mensen hier goede ervaringen mee geloof ik.
Dit jaar niks meer hoeven gebruiken, vorig jaar nog wel eens deo gebruikt. Dat zijn van die dingen waar ik zo heel af en toe ineens bij stil sta (of ik lees er hier over) en dan even extra blij mee ben
Klatsboksquote:Op dinsdag 7 september 2021 08:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ouch.Naast de tips die HolyMe gaf: ik had zelf graag een korte sportlegging aan tegen geschuur en ik hoor ook serieus goede verhalen over de shorts van snag tights!
En mijn raadsel waarom m'n gewicht maar bleef stijgen, is denk ik opgelost. Ongesteld, en niet zo'n beetje ook. Denk dat de laatste keer écht ongesteld (hormoonspiraal ditdat) ruim een jaar geleden is.
quote:
Welkomquote:Op dinsdag 7 september 2021 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
Wegens het mij opgelegde dieetvanwege verhoogde bloedsuikerwaarden (potentieel diabetes) en het delen van jullie eetsuggesties/bewegingsactiviteiten lurk ik even mee...
Succes daarmee!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
Wegens het mij opgelegde dieetvanwege verhoogde bloedsuikerwaarden (potentieel diabetes) en het delen van jullie eetsuggesties/bewegingsactiviteiten lurk ik even mee...
quote:
Vooral minder koolhydraten wegens de verborgen suikers en verder moeten er sowieso de nodige kilo's af.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Succes daarmee!Wat voor aanpassingen aan je eetgewoonten heb je opgelegd gekregen?
Vooral mijn echtgenote is heel streng voor me en die kan gelukkig prima overweg met andere ingrediënten dan voorheen gebruikelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Heel streng zijn voor jezelf is over het algemeen ook niet vol te houden voor de echt lange termijn. Balans, daar gaat het om en dat is al moeilijk genoeg
Die kilo’s kwamen ook niet in een paar maanden he? Ik snap dat er bij jou meer aan de hand is dan ‘alleen maar kilo’s’, maar geef jezelf de tijd. En je hebt nu al dingen afgeleerd, da’s al een prestatiequote:Op dinsdag 7 september 2021 13:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vooral mijn echtgenote is heel streng voor me en die kan gelukkig prima overweg met andere ingrediënten dan voorheen gebruikelijk.
Het tussendoor snoepen, even een handje nootjes pakken e.d. heb ik al afgeleerd.
Maar de whisky proeverijen, etentjes in restaurants en zo, dat wordt nog wel een dingetje...
Welkom!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
Zeker!quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:32 schreef SilverEyes het volgende:
Lekker dat je zoveel tijd hebt om te bewegen/sporten
Heerlijk is dat he? Een aantal jaar geleden was ik ook vrij fanatiek met hardlopen (3x per week zo'n 10-15 km) en als ik moest werken stond ik ook wel eens vijf uur/half 6 op om te gaan hardlopen. Stille wereld, in juist seizoen de zonsopkomt..heerlijkquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeker!Maar eerlijk gezegd: verreweg mijn meeste tijd steek ik in hardlopen en daarvoor sta ik een paar keer per week om vier uur 's nachts voor op. Ik vind het dusdanig lekker dat ik er graag wat slaap aan opoffer
Top, welkom en goed dat je mee doet!quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:09 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
Fijn! Als het een te persoonlijke vraag is, negeer het maar, maar moet je afvallen omdat je (fors) overgewicht hebt/had, of 'alleen' gezonder leven ivm een ziekte?quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef Sangha het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met mijn maagleverdarm-arts. Leverwaardes waren aanzienlijk verbeterd, deels door de prednison ivm een auto-immuunziekte van de lever, maar de (vervette) lever is ook wat opgeknapt door het afvallen.![]()
Enorm blij mee en ze was erg positief vanwege mijn keuzes op het gebied van voeding, sport en beweging in het algemeen. Enorm motiverend dit! Wilde ik graag even delen hier.
Wat fijn!quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:01 schreef Sangha het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met mijn maagleverdarm-arts. Leverwaardes waren aanzienlijk verbeterd, deels door de prednison ivm een auto-immuunziekte van de lever, maar de (vervette) lever is ook wat opgeknapt door het afvallen.![]()
Enorm blij mee en ze was erg positief vanwege mijn keuzes op het gebied van voeding, sport en beweging in het algemeen. Enorm motiverend dit! Wilde ik graag even delen hier.
Ik ben een jaar of 9 geleden enorm aangekomen doordat ik door de ziekte van lyme, fibromyalgie en reuma haast niet meer kon bewegen, ik deed veel aan sport en begeleidde zelf jongeren en kinderen met overgewicht. De medicijnen die ik daarvoor kreeg, ook voor de depressies en psychoses, hebben mijn gewicht nog meer verhoogd. Uiteindelijk zelfs 170 kilo gewogen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 19:59 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Fijn! Als het een te persoonlijke vraag is, negeer het maar, maar moet je afvallen omdat je (fors) overgewicht hebt/had, of 'alleen' gezonder leven ivm een ziekte?
Ja zeker, thanx, ben een beetje euforisch, had hem niet zo zien aankomen, maar het mag ook wel gezien wat ik er allemaal voor doe.quote:
Dat herken ik wel een beetje. Ik ben niet echt een grote en ongezonde eter, maar soms moet dat wel eens kunnen denk ik dan. Na een paar goede dagen 'mag' ik dan wat ongezonds. Omdat ik zo goed bezig was. Niet slim. Of bijvoorbeeld jezelf belonen met ongezond voedsel ook zoiets. Dan denk ik 'nee belonen doe ik niet met voedsel, maar met andere dingen'.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:16 schreef Hupje het volgende:
Die eerste dagen weer netjes eten denk ik zo vaak 'ik zou nu wel x of y kunnen eten'Echt verschrikkelijk vind ik dat van mezelf.
Net vanmorgen een stukje gelezen over gezond gedrag wat vaak weer ongezond gedrag in de hand werkt. Zo van 'ik doe nu al x voor mijn gezondheid, dus dan kan ik wel y doen'. Mensen die sporten bijv en zichzelf belonen met een patatje. En mensen die vitaminepillen slikken gaan nadat ze daarmee beginnen regelmatig ongezonder leven (daar ging het onderzoek specifiek over).quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Sangha het volgende:
Dat herken ik wel een beetje. Ik ben niet echt een grote en ongezonde eter, maar soms moet dat wel eens kunnen denk ik dan. Na een paar goede dagen 'mag' ik dan wat ongezonds. Omdat ik zo goed bezig was. Niet slim. Of bijvoorbeeld jezelf belonen met ongezond voedsel ook zoiets. Dan denk ik 'nee belonen doe ik niet met voedsel, maar met andere dingen'.
Naar de lange-termijn-doelen kijken pv de korte-termijn-bevrediging.Dat innerlijke dialoog is zo belangrijk.
Ja dat dus inderdaad!quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Net vanmorgen een stukje gelezen over gezond gedrag wat vaak weer ongezond gedrag in de hand werkt. Zo van 'ik doe nu al x voor mijn gezondheid, dus dan kan ik wel y doen'. Mensen die sporten bijv en zichzelf belonen met een patatje. En mensen die vitaminepillen slikken gaan nadat ze daarmee beginnen regelmatig ongezonder leven (daar ging het onderzoek specifiek over).
Herkenbaar. En dan niet zozeer het mezelf mogen belonen na een aantal dagen goed bezig zijn, maar zoals vandaag: nog even genieten van die ene mooie dag. Dus we hebben aan het strand gegeten. 2 gin-tonics erbij en een softijsje na.quote:Op dinsdag 7 september 2021 20:21 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat herken ik wel een beetje. Ik ben niet echt een grote en ongezonde eter, maar soms moet dat wel eens kunnen denk ik dan. Na een paar goede dagen 'mag' ik dan wat ongezonds. Omdat ik zo goed bezig was. Niet slim. Of bijvoorbeeld jezelf belonen met ongezond voedsel ook zoiets. Dan denk ik 'nee belonen doe ik niet met voedsel, maar met andere dingen'.
Naar de lange-termijn-doelen kijken pv de korte-termijn-bevrediging.Dat innerlijke dialoog is zo belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |