Klopt, ik zit dankzij een gratis maand nu even in de premium-versie en daarmee kan je ook exacte grammen instellen. (Bij de gratis variant kan je wel instellen hoe je de percentages wil hebben, maar dat loopt mee naarmate je meer eet, dus bij echt koolhydraatbeperkt wat minder geschikt)quote:Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Bij MFP kan je wel bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten per dag enzo instellen.
Ik zou je BMR berekenen, in mijn geval zou je lijstje een crashlijstje zijn en al zo'n 300 onder BMR zitten. Al denk ik dat die hachee idd wel erg laag geschat is volgens die appquote:Op donderdag 9 september 2021 13:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Ik maak dan ook dankbaar gebruik van jullie tips e.d.
Ik vind het vooral moeilijk om niet meer te kunnen/mogen eten/drinken wat ik voorheen wel at/dronk.
Het voelt alsof ik een stuk minder leuk moet leven…
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?quote:Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Bij MFP kan je wel bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten per dag enzo instellen.
Pffff dat moet ik alles afwegen, wat een werkquote:Op donderdag 9 september 2021 13:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En doe het toch maar eens, ik denk dat het je veel inzichten zou geven (en ik durf te wedden dat je echt bij lange na niet in de buurt van die 2500 komt).
Je bent niet dik en je eet niet te veel, onthou dat eens
quote:Op donderdag 9 september 2021 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?
Eigenlijk in beginsel niet zo heel veel anders dan nu.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:14 schreef Holyme het volgende:
Doe anders eens een lijstje zoals je voorheen at? Dan kunnen we misschien gerichter tips geven om het allemaal wat leuk te houden.
Tomaat/fruit lijkt me wel wat…quote:Qua ontbijt, als je dat moet i.v.m. medicatie, bekijk dan eens wat er enigszins ok in gaat op dat tijdstip.
Ja, da's de algemene.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik at alles wat los en vast zat. Hoe het bereid was maakte niet uit, als het maar lekker was.
Ik ben dan ook een lekkerbek, ging veel uit eten, doe mee aan whisky-/wijn proeverijen…
Ik drink vrijwel nooit alcohol, behalve tijdens proeverijen en soms wat wijn bij een etentje buiten de deur.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:18 schreef Holyme het volgende:
Oh, ik liep wat achterwijnproeverijen e.d. doe ik ook gewoon hoor, maar niet elke avond wijn bij het eten, dat is maar zelden. Als zulke zaken voor jou het leven leuker maken, bekijk dan eens hoe je dat anders vorm kan geven ipv geheel schrappen. Zo zit er verschil tussen wijnproeven met vrienden waarbij je niet spuugt en vooral die ene lekkere nog eens proeft, en nog eens met een hapje erbij, en nog eens vergelijkt, en en en
of een avondcursus sommelier bijvoorbeeld.
Als je hier de ongezonde tussendoortjes aan drop, koekjes, gezouten nootjes en broodjes bal/frikandel uit laat, ben je al een heel eind, toch? O, en wat minder brood, en sowieso volkoren. En eens per maand uit eten ipv meerdere keren.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eigenlijk in beginsel niet zo heel veel anders dan nu.
Ontbijt: -
Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg
Diner: Stukje vlees, groente, dessert
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem.
Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.
Uit eten (paar keer per maand) is vaak wel 5-/6-gangen menu zonder beperkingen…
[..]
Tomaat/fruit lijkt me wel wat…
quote:Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eigenlijk in beginsel niet zo heel veel anders dan nu.
Ontbijt: -
Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg Minder brood, beleg los, bv plakje kaas, wat kipfilet. Groente erbij en wat proteïne voor zover je beleg dat niet al is (eitje, tonijn, hummus bij je groente, ...). Zeg maar een snaaibak vol variatie.
Diner: Stukje vlees, groente, dessert Dessert matigen of skippen, al ligt
het er natuurlijk ook aan of dat een bakje yoghurt is of een kant en klaar zoete hap ding. Wil je wat houden, denk dan aan wat skyr, een appeltje in parten in de magnetron met wat kaneel, zoiets.
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem. Hier valt dus winst te behalen. Ongezouten, ongebrande noten. Fruit, snaaigroente. Evt een low carb cracker. Tonijn uit blik wat aanmaken (uiteraard wel licht, niet met dikke klodders mayo) en op wat komkommer, etc.
Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.
Uit eten (paar keer per maand) is vaak wel 5-/6-gangen menu zonder beperkingen…
[..] Dat wel even matigen ja.
Tomaat/fruit lijkt me wel wat…
Dat denk ik ook. Tussendoortjes zijn ook erg tricky, omdat je het gespreid over de hele dag eet en dus minder zicht hebt aan hoeveel kcal je aan tussendoortjes hebt gegeten.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!quote:
quote:Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n blikje?
ik ga al, ik ga al.
Ik hou jullie reacties niet meer bij…quote:Op donderdag 9 september 2021 14:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, da's de algemene.Helaas geeft dat weinig info over welke voedingsstoffen je binnenkreeg en hoeveel daarvan, dus is het eigenlijk niet te zeggen hoe groot het verschil met nu is. Bij gemiddeld 3000kcal per dag is dat verlagen naar 2500kcal per dag al heel veel winst en, afhankelijk van of je carbs het toelaten, heb je echt wel ruimte voor wat lekkers.
En, als het je geruststelt: bewuster omgaan met je voeding houdt ook in dat uit eten gaan en proeverijen gewoon kúnnen. Alleen wellicht wat minder vaak en met een andere invulling van de dagen eromheen.
Van dat oude lijstje eet ik helemaal niets meer van die tussendoortjes.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
quote:Op donderdag 9 september 2021 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is zo'n 'keer diabetes om'-traject niets voor je?
Tonijn op waterbasis op dunne, doorzichtige loempiavellen met wat ketchup en minimaal chilisaus heb ik ook al gegeten…quote:Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!
Dank.
https://keerdiabetesom.nl/quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |