abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201278261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Bij MFP kan je wel bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten per dag enzo instellen.
Klopt, ik zit dankzij een gratis maand nu even in de premium-versie en daarmee kan je ook exacte grammen instellen. (Bij de gratis variant kan je wel instellen hoe je de percentages wil hebben, maar dat loopt mee naarmate je meer eet, dus bij echt koolhydraatbeperkt wat minder geschikt)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201278262
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
Ik maak dan ook dankbaar gebruik van jullie tips e.d.

Ik vind het vooral moeilijk om niet meer te kunnen/mogen eten/drinken wat ik voorheen wel at/dronk.
Het voelt alsof ik een stuk minder leuk moet leven… :@
Ik zou je BMR berekenen, in mijn geval zou je lijstje een crashlijstje zijn en al zo'n 300 onder BMR zitten. Al denk ik dat die hachee idd wel erg laag geschat is volgens die app :+

Doe anders eens een lijstje zoals je voorheen at? Dan kunnen we misschien gerichter tips geven om het allemaal wat leuk te houden.
Want én heel weinig eten én beperkte koolhydraten én verplicht ontbijten én een diëtiste die niet lekker klikt, klinkt niet als een lang houdbare aanpassing, eerlijk gezegd. Ik eet minder ongezond, maar heb echt niet het idee dat ik flink moet inleveren gelukkig :)

Qua ontbijt, als je dat moet i.v.m. medicatie, bekijk dan eens wat er enigszins ok in gaat op dat tijdstip. Griekse yoghurt is nogal zwaar, ik kan me voorstellen dat zo'n baksteentje niet fijn is als je het niet gewend bent. En denk gerust wat out of the box met ontbijt, de meeste mensen denken toch al snel aan brood, havermout of yoghurt. Maar misschien dat de kwarktaart (zoals ie hier wel eens gepost is, dus niet cheesecake :P ), of een groente ei muffin, handje tomaat, whatever, er beter in gaat.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:15:34 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Bij MFP kan je wel bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten per dag enzo instellen.
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?
pi_201278317
Over koolhydraten valt hier aardig wat nuttigs te lezen https://www.diabetesfonds(...)iabetes/koolhydraten
Maar het belangrijkste nu lijkt me: niet alles tegelijk (willen), en vooral inzichten zien te verkrijgen. Elke verstandige keuze (of de beruchte eetwissel) is er eentje :*
pi_201278318
Oh, ik liep wat achter :+ wijnproeverijen e.d. doe ik ook gewoon hoor, maar niet elke avond wijn bij het eten, dat is maar zelden. Als zulke zaken voor jou het leven leuker maken, bekijk dan eens hoe je dat anders vorm kan geven ipv geheel schrappen. Zo zit er verschil tussen wijnproeven met vrienden waarbij je niet spuugt en vooral die ene lekkere nog eens proeft, en nog eens met een hapje erbij, en nog eens vergelijkt, en en en :+ of een avondcursus sommelier bijvoorbeeld.
pi_201278340
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
En doe het toch maar eens, ik denk dat het je veel inzichten zou geven (en ik durf te wedden dat je echt bij lange na niet in de buurt van die 2500 komt).
Je bent niet dik en je eet niet te veel, onthou dat eens :*
Pffff dat moet ik alles afwegen, wat een werk :o Ik heb ook totaal geen ideeën over hoeveelheden en grammen enzo.
Maar toch, volgens Fitbit zit ik rond de 2500-2700 kcal verbranding elke dag, maar val niet meer af. Dan ga ik er vanuit dat ik evenveel kcal eet om op dat gewicht te blijven.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 9 september 2021 @ 14:21:53 #257
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201278356
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is dat de Calorieën Teller van My Fitness Pall in de App store?
:Y
  donderdag 9 september 2021 @ 14:24:29 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278380
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:14 schreef Holyme het volgende:

Doe anders eens een lijstje zoals je voorheen at? Dan kunnen we misschien gerichter tips geven om het allemaal wat leuk te houden.
Eigenlijk in beginsel niet zo heel veel anders dan nu.

Ontbijt: -
Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg
Diner: Stukje vlees, groente, dessert
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem.

Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.

Uit eten (paar keer per maand) is vaak wel 5-/6-gangen menu zonder beperkingen…

quote:
Qua ontbijt, als je dat moet i.v.m. medicatie, bekijk dan eens wat er enigszins ok in gaat op dat tijdstip.
Tomaat/fruit lijkt me wel wat…
pi_201278391
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ja, ik at alles wat los en vast zat. Hoe het bereid was maakte niet uit, als het maar lekker was.
Ik ben dan ook een lekkerbek, ging veel uit eten, doe mee aan whisky-/wijn proeverijen…
Ja, da's de algemene. :P Helaas geeft dat weinig info over welke voedingsstoffen je binnenkreeg en hoeveel daarvan, dus is het eigenlijk niet te zeggen hoe groot het verschil met nu is. Bij gemiddeld 3000kcal per dag is dat verlagen naar 2500kcal per dag al heel veel winst en, afhankelijk van of je carbs het toelaten, heb je echt wel ruimte voor wat lekkers. :P

En, als het je geruststelt: bewuster omgaan met je voeding houdt ook in dat uit eten gaan en proeverijen gewoon kúnnen. Alleen wellicht wat minder vaak en met een andere invulling van de dagen eromheen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 september 2021 @ 14:27:23 #260
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278415
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:18 schreef Holyme het volgende:
Oh, ik liep wat achter :+ wijnproeverijen e.d. doe ik ook gewoon hoor, maar niet elke avond wijn bij het eten, dat is maar zelden. Als zulke zaken voor jou het leven leuker maken, bekijk dan eens hoe je dat anders vorm kan geven ipv geheel schrappen. Zo zit er verschil tussen wijnproeven met vrienden waarbij je niet spuugt en vooral die ene lekkere nog eens proeft, en nog eens met een hapje erbij, en nog eens vergelijkt, en en en :+ of een avondcursus sommelier bijvoorbeeld.
Ik drink vrijwel nooit alcohol, behalve tijdens proeverijen en soms wat wijn bij een etentje buiten de deur.
Bij proeverijen zijn het soms wel 15 whisky's à 2cl of zo, maar dat is niet elke week.
Maar ik spuug niets uit… :D
pi_201278435
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
pi_201278467
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg
Diner: Stukje vlees, groente, dessert
Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem.

Ik ben geen echte zoetekauw (op hetgeen ik hierboven noem na…), eet geen gebak of zoet broodbeleg.

[..]
Als je hier de ongezonde tussendoortjes aan drop, koekjes, gezouten nootjes en broodjes bal/frikandel uit laat, ben je al een heel eind, toch? O, en wat minder brood, en sowieso volkoren. En eens per maand uit eten ipv meerdere keren.

Maar goed, je lichaam had je wel een heel duidelijk signaal gegeven dat het echt niet goed ging, heftig hoor. En voor sommige mensen is even heftig ingrijpen wel gemakkelijker dan alleen minderen.

Is zo'n 'keer diabetes om'-traject niets voor je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201278520
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Lunch: 4 grofvolkorenboterhammen of bolletjes (wit/bruin) met hartig beleg Minder brood, beleg los, bv plakje kaas, wat kipfilet. Groente erbij en wat proteïne voor zover je beleg dat niet al is (eitje, tonijn, hummus bij je groente, ...). Zeg maar een snaaibak vol variatie.
Diner: Stukje vlees, groente, dessert Dessert matigen of skippen, al ligt
het er natuurlijk ook aan of dat een bakje yoghurt is of een kant en klaar zoete hap ding. Wil je wat houden, denk dan aan wat skyr, een appeltje in parten in de magnetron met wat kaneel, zoiets.

Tussendoor: Drop, koekjes en gezouten nootjes. Indien bij de sportclub een broodje bal of frikandel was geen probleem. Hier valt dus winst te behalen. Ongezouten, ongebrande noten. Fruit, snaaigroente. Evt een low carb cracker. Tonijn uit blik wat aanmaken (uiteraard wel licht, niet met dikke klodders mayo) en op wat komkommer, etc.

[..] Dat wel even matigen ja.
pi_201278550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik dat 'oude' lijstje zie, zou ik denken dat de tussendoortjes vervangen door fruit/groente (tomaatjes, komkommer, paprika) je al een heel eind op weg helpt.
Dat denk ik ook. Tussendoortjes zijn ook erg tricky, omdat je het gespreid over de hele dag eet en dus minder zicht hebt aan hoeveel kcal je aan tussendoortjes hebt gegeten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201278566
Oh, en reden dat ik fan ben van allerlei hapjes is dat ik zo totaal niet het idee heb dat ik beperkt eet. Borrelplank maar dan gezonder. Stukje camembert, wat olijven, noten, de rest groente en fruit bijvoorbeeld. Voldoende afwisseling, en ik tel de kcal wel, maar dat gaat hier prima :Y Oh, en edamame in peul nog, of die maiswafels paprika van de AH, dat wil hier ook wel. Al weet ik niet hoe dat allemaal zit qua carbs.
pi_201278617
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:35 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!
Dank.
pi_201278648
Ik eet ook regelmatig een blikje makreel.

(Vind de verse, gerookte veel lekkerder, maar ik kan het feit dat er een bijna intacte dode vis in m'n koelkast ligt niet verdragen :'( )
pi_201278738
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n blikje?

ik ga al, ik ga al.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201278757
quote:
9s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n blikje?

ik ga al, ik ga al.
:D

Marqt heeft een heerlijke gestoomde makreel :9~ Die ben ik verder nog nergens tegengekomen en ik kom nooit meer bij Marqt, want die zit hier niet in de buurt.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:55:45 #270
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278774
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, da's de algemene. :P Helaas geeft dat weinig info over welke voedingsstoffen je binnenkreeg en hoeveel daarvan, dus is het eigenlijk niet te zeggen hoe groot het verschil met nu is. Bij gemiddeld 3000kcal per dag is dat verlagen naar 2500kcal per dag al heel veel winst en, afhankelijk van of je carbs het toelaten, heb je echt wel ruimte voor wat lekkers. :P

En, als het je geruststelt: bewuster omgaan met je voeding houdt ook in dat uit eten gaan en proeverijen gewoon kúnnen. Alleen wellicht wat minder vaak en met een andere invulling van de dagen eromheen. :P
Ik hou jullie reacties niet meer bij…

Zie de post boven die van jou.
Ik heb in het verleden nooit iets gemeten dus heel specifiek kan ik niet zijn.
Maar veel rem zat er niet op…
  donderdag 9 september 2021 @ 14:57:34 #271
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Van dat oude lijstje eet ik helemaal niets meer van die tussendoortjes.
Een wortel, een mini komkommer of een handje ongezouten nootjes is daarvoor in de plaats gekomen…
  donderdag 9 september 2021 @ 14:58:30 #272
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 9 september 2021 @ 15:00:57 #273
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind je idee van tonijn een beetje aangemaakt op een stukje komkommer een hele goede!
Dank.
Tonijn op waterbasis op dunne, doorzichtige loempiavellen met wat ketchup en minimaal chilisaus heb ik ook al gegeten…
  donderdag 9 september 2021 @ 15:01:33 #274
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201278866
Dank voor al jullie reacties, tips en suggesties, ik ga ze nog even doornemen…
pi_201278909
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:?
https://keerdiabetesom.nl/

Ik heb er eens naar gekeken voor mijn vader, maar die was te oud, helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')