Dan hou je jezelf afzijdig van mensen en test je jezelf preventief iedere dag even.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Niet continu idd, maar met enige regelmaat.
Men waant zich terecht veilig, omdat de overheid die illusie wekt (gevaccineerden mogen ongetest overal binnen).
Ik heb geen zin om straks weer maanden in lockdown te zitten omdat mensen niet willen beseffen dat gevaccineerden gewoon besmettelijk zijn en in de ziekenhuizen belanden.
Het percentage gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden versus niet gevaccineerden is significant in het "voordeel" van de niet gevaccineerden. Dat is al lang duidelijk inmiddels.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Men waant zich terecht veilig, omdat de overheid die illusie wekt (gevaccineerden mogen ongetest overal binnen).
Ik heb geen zin om straks weer maanden in lockdown te zitten omdat mensen niet willen beseffen dat gevaccineerden gewoon besmettelijk zijn en in de ziekenhuizen belanden.
Dat heeft geen nut wanneer de gevaccineerden vrijelijk rondhossen en de hele boel besmetten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Dan hou je jezelf afzijdig van mensen en test je jezelf preventief iedere dag even.
Als dat je grootste zorg is, dan bevreemdt het me dat je je op de 10% gevaccineerden richt i.p.v. de 90% ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
Men waant zich onterecht veilig, omdat de overheid die illusie wekt (gevaccineerden mogen ongetest overal binnen).
Ik heb geen zin om straks weer maanden in lockdown te zitten omdat mensen niet willen beseffen dat gevaccineerden gewoon besmettelijk zijn en in de ziekenhuizen belanden, en het liefst artikelen weren die hun met de neus op de feiten drukken.
Prima. Dat weet iedereen. We hoeven niet iedere gevaccineerde ziekenhuisopname hier te bespreken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut wanneer de gevaccineerden vrijelijk rondhossen en de hele boel besmetten.
Laten we het beestje bij de naam noemen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
Het percentage gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden versus niet gevaccineerden is significant in het "voordeel" van de niet gevaccineerden. Dat is al lang duidelijk inmiddels.
Dat neemt niet weg dat gevaccineerden nog steeds in het ziekenhuis kunnen belanden ja, maar moet je daar als gevaccineerd persoon bang voor zijn?
Ik vind persoonlijk van niet.
Ik heb de afgelopen 6 maanden 2 gevallen gemeld.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:18 schreef miss_sly het volgende:
Prima. Dat weet iedereen. We hoeven niet iedere gevaccineerde ziekenhuisopname hier te bespreken.
Jouw mening. Maar die mag je hebbenquote:Op zaterdag 4 september 2021 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Laten we het beestje bij de naam noemen.
Een groot deel van de Nederlanders is niet bepaald onderlegd op gebied van pathogenen, de huidige vaccinaties etc. Zij denken dat een gevaccineerd persoon veilig is, die gedachte wordt gevoed door de overheid.
Dat is gewoon een probleem.
misschien maar besmet raken dan, dat vond je toch sowieso beter?quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut wanneer de gevaccineerden vrijelijk rondhossen en de hele boel besmetten.
Dat is toch niet erg, want die worden er niet erg ziek van en krijgen dan wel meer afweer.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:11 schreef Za het volgende:
Jammerrrrrr.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Goedemiddagde vakantie zit er weer op helaas
Leuke vakantie gehad?quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Goedemiddagde vakantie zit er weer op helaas
Wel met looplijnen en om de 5 meter een groot bord met 10 waarschuwingen hé..quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jammerrrrrr.![]()
Maar we hebben je plekje vrijgehouden.![]()
Gewoon zo'n 1,5m kruis erop gelegd.![]()
Hebben ze dat nog in jouw omgeving joh?quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel met looplijnen en om de 5 meter een groot bord met 10 waarschuwingen hé..
Ik bedoel.. we mogen het niet vergeten natuurlijk.
Je had gelijk naar huis moeten gaan toen je je kennis hoorde/zag hoesten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:00 schreef windmolentje het volgende:
Ik kom ook even binnen vallen.
Ik ben niet gevaccineerd en ben een aantal weken geleden bij een kennis op bezoek geweest. Kennis was flink aan het hoesten maar beweerde ' het is toch geen corona, ik ben 2x gevaccineerd'. Ze had zelfs de GGD gebeld of ze zich moest laten testen, GGD heeft gezegd dat het niet nodig was want ze had geen koorts.
Een paar dagen later werd ik ziek en positief getest. Kennis ingelicht, heeft zich ook laten testen en inderdaad positief. Ondertussen is ze wel gaan werken, naar de supermarkt geweest enzovoorts.
Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn zoals zij... En maar zeggen dat de verspreiding de schuld is van ongevaccineerden..🙄 En dan ook nog eens de GGD die verkeerde adviezen geeft.
Het hele beleid is belachelijk. Het is belachelijk om te denken dat gevaccineerde mensen veiliger zijn. Het hele TvT is complete onzin op deze manier.
Dit post je vanaf de Intensive Care?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:00 schreef windmolentje het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd en ben een aantal weken geleden bij een kennis op bezoek geweest. Kennis was flink aan het hoesten maar beweerde ' het is toch geen corona, ik ben 2x gevaccineerd'. Ze had zelfs de GGD gebeld of ze zich moest laten testen, GGD heeft gezegd dat het niet nodig was want ze had geen koorts.
Een paar dagen later werd ik ziek en positief getest. Kennis ingelicht, heeft zich ook laten testen en inderdaad positief. Ondertussen is ze wel gaan werken, naar de supermarkt geweest enzovoorts.
Ik vraag me af hoeveel mensen er zijn zoals zij... En maar zeggen dat de verspreiding de schuld is van ongevaccineerden..🙄 En dan ook nog eens de GGD die verkeerde adviezen geeft.
Het hele beleid is belachelijk. Het is belachelijk om te denken dat gevaccineerde mensen veiliger zijn. Het hele TvT is complete onzin op deze manier.
Dus?quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de definitie van drang.
Dit getuigt imo eerder van een nogal domme en egocentrische kennis van je.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:00 schreef windmolentje het volgende:
Gevaccineerde mensen zijn veiliger. Uitgebreid onderzoek naar gedaan. En je kennis had zich gewoon moeten testen toen ze symptomen kreeg. En jij had je natuurlijk gewoon moeten vaccineren, dan had je het ook niet gekregen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:00 schreef windmolentje het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzinquote:Op zaterdag 4 september 2021 15:08 schreef speknek het volgende:
En jij had je natuurlijk gewoon moeten vaccineren, dan had je het ook niet gekregen.
De kans dat je een symptomatische breakthrough infectie krijgt is iets van 1 op 200, en waarschijnlijk nog lager van andere gevaccineerden. Dus hoogstwaarschijnlijk had hij het niet gekregen nee.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:11 schreef Woelwater het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzinDie gevaccineerde kennis heeft het toch ook gekregen.
Ho ho, dat is te snel. We gaan ons pas over pakweg 10 jaar druk maken wat er in hemelsnaam fout is gegaan. Zeg maar wanneer het te laat is.quote:Op zaterdag 4 september 2021 14:00 schreef vosss het volgende:
Waar zijn we toch mee bezig met z'n allen?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
45 gemeentes met 0 besmettingen
43 gemeentes met 1 besmettingen
111 gemeentes met 2-4 besmettingen
27 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_
quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 04-09-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2793
Gemeentes met +5 besmettingen:
221 Amsterdam
172 's-Gravenhage
163 Rotterdam
74 Utrecht
54 Eindhoven
44 Almere
37 Groningen
35 Enschede
34 Tilburg
33 Haarlemmermeer
30 Nijmegen
28 Lelystad
25 Hardenberg
24 Zoetermeer
24 Westland
24 Zaanstad
23 Súdwest-Fryslân
23 Haarlem
22 Nunspeet
22 Leidschendam-Voorburg
21 Arnhem
21 Zwolle
21 Emmen
20 Maastricht
20 Hengelo (O.)Daar gaat mijn vakantie in OktoberSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@:_serial_
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
Waarom? Ga je naar Nunspeet?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Daar gaat mijn vakantie in Oktober
Nee maar iedereen ziet dat het de verkeerde kant op gaat.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom? Ga je naar Nunspeet?
Heerlijk, ons hotel op Kreta was vol maar er waren voldoende maatregelen om het zo veilig en relaxed mogelijk te houden voor iedereen. De Grieken waren maar al te blij dat er weer toeristen waren, dat proefde je overal.quote:
Ow echt? Ik zie dat eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee maar iedereen ziet dat het de verkeerde kant op gaat.
Thx voor het waarnemen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
@:_serial_
221 Amsterdam
172 's-Gravenhage
163 Rotterdam
74 Utrecht
54 Eindhoven
44 Almere
37 Groningen
35 Enschede
34 Tilburg
33 Haarlemmermeer
30 Nijmegen
28 Lelystad
25 Hardenberg
24 Zoetermeer
24 Westland
24 Zaanstad
23 Súdwest-Fryslân
23 Haarlem
22 Nunspeet
22 Leidschendam-Voorburg
21 Arnhem
21 Zwolle
21 Emmen
20 Maastricht
20 Hengelo (O.)0 besmettingen in ons dorpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
@:_serial_Kom maar op met die QR-code en TvT, heel zinnig allemaal hh
Iedereen zelfs.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee maar iedereen ziet dat het de verkeerde kant op gaat.
Bij ons 14.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
0 besmettingen in ons dorpKom maar op met die QR-code en TvT, heel zinnig allemaal hh
Ook bij de ziekenhuisopnames? Want daar gaat het tenslotte om.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons 14.
De studentensteden staan in elk geval weer lekker bovenaan.
Daarom, zodra ik de rondweg op ga in jouw richting doe ik gelijk mn mondkapje op in de auto.. Maar met 120.000 inwoners, hoe groot is de kans dat je een van die 14 tegen gaat komen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons 14.
De studentensteden staan in elk geval weer lekker bovenaan.
Nagenoeg 0.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom, zodra ik de rondweg op ga in jouw richting doe ik gelijk mn mondkapje op in de auto.. Maar met 120.000 inwoners, hoe groot is de kans dat je een van die 14 tegen gaat komen.
Studies hebben inmiddels uitgewezen dat gevaccineerde mensen bij besmetting met de Delta variant evenveel virus bij zich dragen als ongevaccineerden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:15 schreef speknek het volgende:
[..]
De kans dat je een symptomatische breakthrough infectie krijgt is iets van 1 op 200, en waarschijnlijk nog lager van andere gevaccineerden. Dus hoogstwaarschijnlijk had hij het niet gekregen nee.
Het is nog steeds geen garantie dat je besmet raakt met een vaccinatie.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:30 schreef windmolentje het volgende:
[..]
Studies hebben inmiddels uitgewezen dat gevaccineerde mensen bij besmetting met de Delta variant evenveel virus bij zich dragen als ongevaccineerden.
De kans op een symptomatische besmetting is vele malen groter dan 1 op de 200. Dat blijkt wel uit de praktijk in bijvoorbeeld Israël.
Gevaccineerd of niet, ik was hoe dan ook besmet geraakt. Misschien had het me een paar graden koorts gescheeld of een paar dagen minder lang ziek zijn.
221 Amsterdam
172 's-Gravenhage
163 Rotterdam
74 Utrecht
54 Eindhoven
44 Almere
37 Groningen
35 Enschede
34 Tilburg
33 Haarlemmermeer
30 Nijmegen
28 Lelystad
25 Hardenberg
24 Zoetermeer
24 Westland
24 Zaanstad
23 Súdwest-Fryslân
23 Haarlem
22 Nunspeet
22 Leidschendam-Voorburg
21 Arnhem
21 Zwolle
21 Emmen
20 Maastricht
20 Hengelo (O.)Mooi lijstje. Op West Friesland na ofzo gewoon ongeveer geordend naar inwoneraantal, betekent dat het gewoon geleidelijk gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
@:_serial_They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Heb je nou ineens een kat in plaats van een kolibrie?quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:34 schreef windmolentje het volgende:
Maar waarom zijn al die werkgevers dan zo panisch voor ongevaccineerde medewerkers. Dat geeft toch al aan dat ze geen vertrouwen hebben in hun eigen vaccinatie.
Enige voordeel van thuiswerken, hele dag Asot/abgt aan staan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:27 schreef _serial_ het volgende:
Oh hier krijg ik toch een partij FOMO van. Dingen die bijna overal weer kunnen behalve in NL.![]()
Nog los van dat het heerlijke muziek is.
Kansloos toch.quote:
In het zicht van de haven doen we niets doms.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:48 schreef theunderdog het volgende:
Samenvatting van heel het corona-beleid: eerste halfjaar waren maatregelen volstrekt logisch. Daarna werd het een glijbaan.
Gelukkig maar? De markt is hier al maanden weer terug. Gooi gewoon alles weer open.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gelukkig maar.. Overigens ligt dit soort afgelastingen ook vaak aan de organisatie zelf hoor.
Er zit geen ramp aan te komen. 70% is gevaccineerd...quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In het zicht van de haven doen we niets doms.
[ afbeelding ]
Neen. Je hebt je niet goed laten informeren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:30 schreef windmolentje het volgende:
Studies hebben inmiddels uitgewezen dat gevaccineerde mensen bij besmetting met de Delta variant evenveel virus bij zich dragen als ongevaccineerden.
https://www.cbsnews.com/n(...)rate-symptoms-study/quote:"Among those who did experience a breakthrough infection, the odds of that infection being asymptomatic increased by 63% after one vaccine dose and by 94% after the second dose," the study's authors wrote in The Lancet.
Wie zegt dat het in Israel vooral door de gevaccineerden weer oplaait? 40% van het land is niet gevaccineerd, dus de gevaccineerden komen vooral gewoon heel veel in aanraking met het virus. (Overigens moet er re:Israël wel gezegd worden dat Pfizer na een half jaar minder goed beschermt tegen breakthrough infecties--maar dan wordt nog steeds maar 6% daarvan symptomatisch, maar zo ver zijn we nog niet in Nederland)quote:De kans op een symptomatische besmetting is vele malen groter dan 1 op de 200. Dat blijkt wel uit de praktijk in bijvoorbeeld Israël.
Gevaccineerd of niet, ik was hoe dan ook besmet geraakt. Misschien had het me een paar graden koorts gescheeld of een paar dagen minder lang ziek zijn.
Dat onderstreept dan haar punt dat het vaak aan de organisatie zelf ligt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Gelukkig maar? De markt is hier al maanden weer terug. Gooi gewoon alles weer open.
Was een grapje omdat ik braderiëen vreselijk vind. Van mij mag ook alles open en alle maatregelen weg.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Gelukkig maar? De markt is hier al maanden weer terug. Gooi gewoon alles weer open.
Cultuurbarbaar!quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was een grapje omdat ik braderiëen vreselijk vind. Van mij mag ook alles open en alle maatregelen weg.
quote:Groep coronasceptici dringt Sloveense televisiestudio binnen
Een groep coronasceptici is vrijdagavond de televisiestudio van RTV Slovenije binnengedrongen. Dat melden Sloveense media zaterdag. De ongeveer twintig demonstranten baanden zich een weg door het pand richting de studio, waarna journalisten van de publieke omroep werden bedreigd en uitgescholden.
RTV-journalist Barbara Vidmajer heeft een video van de inval geplaatst op haar Facebook-pagina. Omdat de groep weigerde te vertrekken, zijn ze uiteindelijk door politieagenten uit het pand gezet.
De demonstranten maken deel uit van een groep die al vier maanden voor de deur actievoert en medewerkers en journalisten lastigvalt. Ze eisen dat RTV Slovenije „de waarheid” vertelt over Covid-19, dat volgens de groep een verzinsel is.
Ik heb de studie doorgelezen, deze lijkt vooral gedaan te zijn tijdens de Alpha en Beta varianten. Staat ook onderaan, de studie is net gestopt nadat de Delta variant dominant werd in de UK.quote:Op zaterdag 4 september 2021 15:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Neen. Je hebt je niet goed laten informeren.
Alleen bij symptomatische breakthrough cases zijn gevaccineerden besmettelijk.
1) de kans dat je corona krijgt na dubbele vaccinatie is 5-20%
2) de kans dat je vervolgens symptomatisch bent is 6%
[..]
https://www.cbsnews.com/n(...)rate-symptoms-study/
Misschien kunnen we dan per 1 november weer openluchtfestivals toestaan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
Hardinxveldse strandjes gaan 's avonds weer open, maar extra toezicht blijft voorlopig
Ja we openen de strandjes weer zodra de temperaturen in de avonduren de 14 graden aantikken en de nachten de 10 graden, dus veel overlast zal er sowieso niet meer zijn dan
Sja. die gevallen zul je altijd houden. Moeten we nu bezorgd zijn en onze deuren weer preventief dichtlassen?quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:37 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik denk toch dat de cijfers in oktober omhoog schieten. Mijn volledig gevaccineerde collega is nu al 9 weken ziek. Ze had de Delta variant en was hier flink ziek van.ze heeft er long covid aan over gehouden. Ze komt nu 2 keer per week een uurtje maar ze is na 2 stappen volledig buiten adem.
Nee hoor, ik ben ook een voorstander van de boel open gooien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. die gevallen zul je altijd houden. Moeten we nu bezorgd zijn en onze deuren weer preventief dichtlassen?
Nee dat zegt het niet. Similar peak viral loads. Dat zie je ook in het overzicht, gedurende een (heel) kort moment zijn ze even besmettelijk. De overige tijd niet.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:25 schreef windmolentje het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)ad-unvaccinated/#app
Dit artikel bijvoorbeeld zegt al iets heel anders dan de eerder genoemde studie.
Ik denk dat het ook wel de bedoeling is dat je in het reuzenrad op je plek blijft zitten hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:
Oh, die had ik even gemist, er staat blijkbaar ook nog een reuzenrad bij de F1. We waren er al van overtuigd dat afstand houden, en geplaceerd een grote farce was, maar met dit erbij, hoe dichter bij een festival wil je het nog hebben...(ohja, er zijn ook nog een paar DJ's)
33 meter hoog reuzenrad bij Grand Prix in Zandvoort: 'Unieke kans'
Oh ik gun iedereen zijn plezier hoor. Maar laten we vanaf nu dan ook de horeca en evenementenbranche niet langer schofferen en negeren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoeveel ophef er ook is op social media, volgens mij vindt het gros het allemaal fantastisch dat de F1 er is en de mensen met kritiek moeten gewoon niet zo zeiken. Ofzo.
Ik vind het ook fantastisch dat het er is. Ik vind het alleen wat minder fantastisch dat andere dingen er niet zijn omdat dat dan niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoeveel ophef er ook is op social media, volgens mij vindt het gros het allemaal fantastisch dat de F1 er is en de mensen met kritiek moeten gewoon niet zo zeiken. Ofzo.
Ik hoop dan ook dat dit evenement prima verloopt zonder grote uitbraken en ze dus moeten inzien dat andere evenementen ook op een zelfde manier doorgang kunnen vinden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het ook fantastisch dat het er is. Ik vind het alleen wat minder fantastisch dat andere dingen er niet zijn omdat dat dan niet zou kunnen.
Eind volgende week hebben we 43 besmettingen kunnen herleiden naar de GP, en worden alle evenementen tot 1 april afgelast.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dan ook dat dit evenement prima verloopt zonder grote uitbraken en ze dus moeten inzien dat andere evenementen ook op een zelfde manier doorgang kunnen vinden.
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Maar als ik dan op zo’n NuJij kijk en ik zie dat het gros zegt “niet zo janken, het is toch een mooi evenement” en daarmee alle kritiek op de hypocrisie en inconsistentie van tafel veegt, dan denk ik bij mezelf: jullie verdienen ook niet beter dan Mark en Hugo.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het ook fantastisch dat het er is. Ik vind het alleen wat minder fantastisch dat andere dingen er niet zijn omdat dat dan niet zou kunnen.
Nu is ophef op Twitter ook snel gemaakt en als oma Truus het niks vindt komt die mening vervolgens op alle websites alsof het overgrote deel van Nederland die mening heeft.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Maar als ik dan op zo’n NuJij kijk en ik zie dat het gros zegt “niet zo janken, het is toch een mooi evenement” en daarmee alle kritiek op de hypocrisie en inconsistentie van tafel veegt, dan denk ik bij mezelf: jullie verdienen ook niet beter dan Mark en Hugo.
De ellende is dat de rest ook met dit hypocriete beleid opgescheept zit.
Echt een versoepeling als er nog steeds zoveel gewerkt wordt met quarantaines. Helemaal niet meer relevant voor die kinderen; ouders en opa's/oma's en leerkrachten hebben inmiddels de kans gehad op een vaccinatie. Die scholen moeten gewoon open zonder beperkingen en dat zeg ik als iemand zonder kinderen en als iemand die in de hoogtijdagen juist voorstander was van digitaal onderwijs ondanks de schade die dat zou kunnen aanrichten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 17:22 schreef gniffie het volgende:
Hoe lang zijn de scholen al weer open? dat is natuurlijk al een versoepeling op zich
Is gewoon de toch nog aanwezige angst voor het nemen van risico's (of beter gezegd: de angst verantwoordelijk te worden gehouden als het fout gaat), net als dat strandberichtje hierboven. Die maatregelreflex moet verdwijnen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt een versoepeling als er nog steeds zoveel gewerkt wordt met quarantaines. Helemaal niet meer relevant voor die kinderen; ouders en opa's/oma's en leerkrachten hebben inmiddels de kans gehad op een vaccinatie. Die scholen moeten gewoon open zonder beperkingen en dat zeg ik als iemand zonder kinderen en als iemand die in de hoogtijdagen juist voorstander was van digitaal onderwijs ondanks de schade die dat zou kunnen aanrichten.
Daar zal je die Turkse en Marokkaanse ouderen flink mee dwarszitten inderdaad.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:36 schreef KingRadler het volgende:
Nederland moet Duitsland volgen, clubs en festivals alleen toegang voor gevaccineerden.
Yup. We zijn verleerd om niets te doen, om niet zo reactief met maatregelen te reageren inderdaad. Deels angst, deels nog steeds de gedachte dat we dit virus eronder kunnen krijgen. De realisatie dat dat niet gaat lukken komt vanzelf hopelijk.quote:Op zaterdag 4 september 2021 20:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is gewoon de toch nog aanwezige angst voor het nemen van risico's (of beter gezegd: de angst verantwoordelijk te worden gehouden als het fout gaat), net als dat strandberichtje hierboven. Die maatregelreflex moet verdwijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |