abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201210382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Was een grapje omdat ik braderiëen vreselijk vind. Van mij mag ook alles open en alle maatregelen weg.
Cultuurbarbaar! :{w
Braderietjes zijn leuk.. O+
pi_201210651
Uit het NRC-liveblog. Kennelijk hebben de Slovenen ook hun eigen Willem Engelović.

quote:
Groep coronasceptici dringt Sloveense televisiestudio binnen
Een groep coronasceptici is vrijdagavond de televisiestudio van RTV Slovenije binnengedrongen. Dat melden Sloveense media zaterdag. De ongeveer twintig demonstranten baanden zich een weg door het pand richting de studio, waarna journalisten van de publieke omroep werden bedreigd en uitgescholden.

RTV-journalist Barbara Vidmajer heeft een video van de inval geplaatst op haar Facebook-pagina. Omdat de groep weigerde te vertrekken, zijn ze uiteindelijk door politieagenten uit het pand gezet.

De demonstranten maken deel uit van een groep die al vier maanden voor de deur actievoert en medewerkers en journalisten lastigvalt. Ze eisen dat RTV Slovenije „de waarheid” vertelt over Covid-19, dat volgens de groep een verzinsel is.
:').
pi_201210756
Hardinxveldse strandjes gaan 's avonds weer open, maar extra toezicht blijft voorlopig

Ja we openen de strandjes weer zodra de temperaturen in de avonduren de 14 graden aantikken en de nachten de 10 graden, dus veel overlast zal er sowieso niet meer zijn dan ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201210796
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]
Neen. Je hebt je niet goed laten informeren.

Alleen bij symptomatische breakthrough cases zijn gevaccineerden besmettelijk.

1) de kans dat je corona krijgt na dubbele vaccinatie is 5-20%
2) de kans dat je vervolgens symptomatisch bent is 6%
[..]
https://www.cbsnews.com/n(...)rate-symptoms-study/
Ik heb de studie doorgelezen, deze lijkt vooral gedaan te zijn tijdens de Alpha en Beta varianten. Staat ook onderaan, de studie is net gestopt nadat de Delta variant dominant werd in de UK.
De Delta variant is veel besmettelijke en mensen dragen veel meer virusdeeltjes bij zich, dus hier is nu nog niks zinnigs over te zeggen.
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:23:04 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201210861
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
Hardinxveldse strandjes gaan 's avonds weer open, maar extra toezicht blijft voorlopig

Ja we openen de strandjes weer zodra de temperaturen in de avonduren de 14 graden aantikken en de nachten de 10 graden, dus veel overlast zal er sowieso niet meer zijn dan ;)
Misschien kunnen we dan per 1 november weer openluchtfestivals toestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201210916
https://www.cbsnews.com/n(...)ad-unvaccinated/#app

Dit artikel bijvoorbeeld zegt al iets heel anders dan de eerder genoemde studie.
pi_201211205
Ik denk toch dat de cijfers in oktober omhoog schieten. Mijn volledig gevaccineerde collega is nu al 9 weken ziek. Ze had de Delta variant en was hier flink ziek van.ze heeft er long covid aan over gehouden. Ze komt nu 2 keer per week een uurtje maar ze is na 2 stappen volledig buiten adem.
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:38:28 #183
3542 Gia
User under construction
pi_201211222
Over een dag of 10 zullen de cijfers van Helmond wel weer stijgen. We zitten al een tijdje in de 'spoiler', maar met goed weer en Jazz in Catstown, komt daar vast verandering in.
pi_201211256
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:37 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik denk toch dat de cijfers in oktober omhoog schieten. Mijn volledig gevaccineerde collega is nu al 9 weken ziek. Ze had de Delta variant en was hier flink ziek van.ze heeft er long covid aan over gehouden. Ze komt nu 2 keer per week een uurtje maar ze is na 2 stappen volledig buiten adem.
Sja. die gevallen zul je altijd houden. Moeten we nu bezorgd zijn en onze deuren weer preventief dichtlassen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201211278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sja. die gevallen zul je altijd houden. Moeten we nu bezorgd zijn en onze deuren weer preventief dichtlassen?
Nee hoor, ik ben ook een voorstander van de boel open gooien.
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:42:50 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_201211283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:25 schreef windmolentje het volgende:
https://www.cbsnews.com/n(...)ad-unvaccinated/#app

Dit artikel bijvoorbeeld zegt al iets heel anders dan de eerder genoemde studie.
Nee dat zegt het niet. Similar peak viral loads. Dat zie je ook in het overzicht, gedurende een (heel) kort moment zijn ze even besmettelijk. De overige tijd niet.

(De besmettelijkheid studie hierboven gaat over Delta)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201211358
Oh, die had ik even gemist, er staat blijkbaar ook nog een reuzenrad bij de F1. We waren er al van overtuigd dat afstand houden, en geplaceerd een grote farce was, maar met dit erbij, hoe dichter bij een festival wil je het nog hebben...(ohja, er zijn ook nog een paar DJ's)

33 meter hoog reuzenrad bij Grand Prix in Zandvoort: 'Unieke kans'
  zaterdag 4 september 2021 @ 16:52:46 #188
346939 Janneke141
pi_201211414
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:
Oh, die had ik even gemist, er staat blijkbaar ook nog een reuzenrad bij de F1. We waren er al van overtuigd dat afstand houden, en geplaceerd een grote farce was, maar met dit erbij, hoe dichter bij een festival wil je het nog hebben...(ohja, er zijn ook nog een paar DJ's)

33 meter hoog reuzenrad bij Grand Prix in Zandvoort: 'Unieke kans'

Ik denk dat het ook wel de bedoeling is dat je in het reuzenrad op je plek blijft zitten hoor.
pi_201211427
Hoeveel ophef er ook is op social media, volgens mij vindt het gros het allemaal fantastisch dat de F1 er is en de mensen met kritiek moeten gewoon niet zo zeiken. Ofzo.
pi_201211526
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoeveel ophef er ook is op social media, volgens mij vindt het gros het allemaal fantastisch dat de F1 er is en de mensen met kritiek moeten gewoon niet zo zeiken. Ofzo.
Oh ik gun iedereen zijn plezier hoor. Maar laten we vanaf nu dan ook de horeca en evenementenbranche niet langer schofferen en negeren.
  zaterdag 4 september 2021 @ 17:00:56 #191
346939 Janneke141
pi_201211547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik vind het ook fantastisch dat het er is. Ik vind het alleen wat minder fantastisch dat andere dingen er niet zijn omdat dat dan niet zou kunnen.
pi_201211618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

Ik vind het ook fantastisch dat het er is. Ik vind het alleen wat minder fantastisch dat andere dingen er niet zijn omdat dat dan niet zou kunnen.
Ik hoop dan ook dat dit evenement prima verloopt zonder grote uitbraken en ze dus moeten inzien dat andere evenementen ook op een zelfde manier doorgang kunnen vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 4 september 2021 @ 17:05:40 #193
346939 Janneke141
pi_201211634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoop dan ook dat dit evenement prima verloopt zonder grote uitbraken en ze dus moeten inzien dat andere evenementen ook op een zelfde manier doorgang kunnen vinden.
Eind volgende week hebben we 43 besmettingen kunnen herleiden naar de GP, en worden alle evenementen tot 1 april afgelast.
  zaterdag 4 september 2021 @ 17:22:43 #194
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201211955
Hoe lang zijn de scholen al weer open? dat is natuurlijk al een versoepeling op zich
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_201211989
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Maar als ik dan op zo’n NuJij kijk en ik zie dat het gros zegt “niet zo janken, het is toch een mooi evenement” en daarmee alle kritiek op de hypocrisie en inconsistentie van tafel veegt, dan denk ik bij mezelf: jullie verdienen ook niet beter dan Mark en Hugo.

De ellende is dat de rest ook met dit hypocriete beleid opgescheept zit.
pi_201212072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Maar als ik dan op zo’n NuJij kijk en ik zie dat het gros zegt “niet zo janken, het is toch een mooi evenement” en daarmee alle kritiek op de hypocrisie en inconsistentie van tafel veegt, dan denk ik bij mezelf: jullie verdienen ook niet beter dan Mark en Hugo.

De ellende is dat de rest ook met dit hypocriete beleid opgescheept zit.
Nu is ophef op Twitter ook snel gemaakt en als oma Truus het niks vindt komt die mening vervolgens op alle websites alsof het overgrote deel van Nederland die mening heeft.

Maar klagen over de F1 is hip and happening, maar wekelijks dezelfde aantallen met voetbal hoor je niemand over.

En dan heb je mensen klagen omdat de regels genegeerd worden, mensen die klagen omdat de braderie niet mag de F1 ook niet mag.
Of mensen die klagen omdat de F1 wel mag de braderie ook moet kunnen etc.
Mensen die denken dat de F1 voor volle ICs zorgt, mensen die klagen omdat het teveel CO2 uitstoot in hun ogen, omdat het in hun ogen plat vermaak is etc.
pi_201212565
Volgens het nieuwsjournaal van de Staatsomroep is het op Zandvoort 'druk maar gezellig' :')

Doet me denken aan het 'fiery but mostly peacefull' van CNN.
pi_201214245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:22 schreef gniffie het volgende:
Hoe lang zijn de scholen al weer open? dat is natuurlijk al een versoepeling op zich
Echt een versoepeling als er nog steeds zoveel gewerkt wordt met quarantaines. Helemaal niet meer relevant voor die kinderen; ouders en opa's/oma's en leerkrachten hebben inmiddels de kans gehad op een vaccinatie. Die scholen moeten gewoon open zonder beperkingen en dat zeg ik als iemand zonder kinderen en als iemand die in de hoogtijdagen juist voorstander was van digitaal onderwijs ondanks de schade die dat zou kunnen aanrichten.
  zaterdag 4 september 2021 @ 20:36:12 #199
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_201214404
Nederland moet Duitsland volgen, clubs en festivals alleen toegang voor gevaccineerden.
pi_201214411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 20:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Echt een versoepeling als er nog steeds zoveel gewerkt wordt met quarantaines. Helemaal niet meer relevant voor die kinderen; ouders en opa's/oma's en leerkrachten hebben inmiddels de kans gehad op een vaccinatie. Die scholen moeten gewoon open zonder beperkingen en dat zeg ik als iemand zonder kinderen en als iemand die in de hoogtijdagen juist voorstander was van digitaal onderwijs ondanks de schade die dat zou kunnen aanrichten.
Is gewoon de toch nog aanwezige angst voor het nemen van risico's (of beter gezegd: de angst verantwoordelijk te worden gehouden als het fout gaat), net als dat strandberichtje hierboven. Die maatregelreflex moet verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')