abonnement Unibet Coolblue
pi_201184397


quote:
Set in a high fantasy world where magic exists, but only some can access it, a woman named Moiraine crosses paths with five young men and women. This sparks a dangerous, world-spanning journey. Based on the book series by Robert Jordan.
Oh.
  Forum Admin donderdag 2 september 2021 @ 18:02:18 #2
35723 crew  GGMM
pi_201184720
Erg woke allemaal

Laten we het daar eens uitgebreid over hebben
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 september 2021 @ 19:11:22 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_201185639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:02 schreef GGMM het volgende:
Erg woke allemaal

Laten we het daar eens uitgebreid over hebben
Wat zou er woke aan deze serie zijn dan? Ik zie evenveel vrouwen, zowel blanke kleurtjes als poc.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 september 2021 @ 20:29:05 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_201186673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 19:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat zou er woke aan deze serie zijn dan? Ik zie evenveel vrouwen, zowel blanke kleurtjes als poc.
Ben je bekend met de serie?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 september 2021 @ 20:32:02 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_201186726
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ben je bekend met de serie?
Nope. Ik had al zo'n vermoeden dat het boek anders was.

Eerste boek in 1990 uitgebracht, tsja. Natuurlijk is het dan niet meer gelijkwaardig met nu
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 september 2021 @ 20:33:53 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_201186766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nope. Ik had al zo'n vermoeden dat het boek anders was.

Eerste boek in 1990 uitgebracht, tsja. Natuurlijk is het dan niet meer gelijkwaardig met nu
Denk niet dat jij Jordan zou waarderen.
Is ook totaal niet op zijn plek Bij Amazon. Maar erven zullen wel geld Willen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 september 2021 @ 20:34:16 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_201186774
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Denk niet dat jij Jordan zou waarderen.
Is ook totaal niet op zijn plek Bij Amazon. Maar erven zullen wel geld Willen.
Hoezo niet?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 2 september 2021 @ 20:38:44 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_201186850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Te cliche matig. Echt mannen boek (dus als er veel vrouwen in de trailer zitten zegt dat genoeg).
Afgekeken van Tolkien, veel loze paginas.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 2 september 2021 @ 20:43:48 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_201186930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Te cliche matig. Echt mannen boek (dus als er veel vrouwen in de trailer zitten zegt dat genoeg).
Afgekeken van Tolkien, veel loze paginas.
En dan zoooveel delen :D

Ja dat wekt niet veel nieuwsgierigheid op
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201187241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dan zoooveel delen :D

Ja dat wekt niet veel nieuwsgierigheid op
Zijn gewoon prima boeken hoor.
Oh.
  vrijdag 3 september 2021 @ 09:32:36 #11
486420 Ted_Poel
doorbreekt de vierde muur!
pi_201191503
Die trailer ziet er erg goed uit. Hopelijk is evenveel aandacht aan het verhaal besteed als aan het visuele. Als dat zo is, laat maar komen....
pi_201192166
Ik ben wel weer eens toe aan wat goeie fantasy, maar weet niet of dit het is.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin vrijdag 3 september 2021 @ 10:26:54 #13
35723 crew  GGMM
pi_201192178
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Ik ben wel weer eens toe aan wat goeie fantasy, maar weet niet of dit het is.
Dat
Ik kon ook geen enkel verhaal ontdekken in de trailer

Maar we gaan het meemaken
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201192190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:26 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat
Ik kon ook geen enkel verhaal ontdekken in de trailer

Maar we gaan het meemaken
Dat heb ik dus ook. Wat een matige trailer.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_201192431
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:26 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat
Ik kon ook geen enkel verhaal ontdekken in de trailer

Maar we gaan het meemaken
Het is dan ook een teaser trailer, gaat vooral om te laten zien wat de toon en sfeer is. Er zal nog wel een trailer komen met meer focus op het verhaal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Ik ben wel weer eens toe aan wat goeie fantasy, maar weet niet of dit het is.
Ik denk dat jij het verhaal wel kan waarderen.
Oh.
  vrijdag 3 september 2021 @ 11:16:39 #16
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201192737
Wow! De boekenserie vind ik HEEL erg tof. Maar hoe ze zo'n immens grote serie OOIT goed gaan verfilmen in series :D Het zijn een gigantisch hoeveelheid boeken!
pi_201193162
Schijnbaar is dit eerste seizoen vooral het eerste boek, maar niet alles. Ook stukken van het tweede boek en zelfs een piepklein beetje van het derde boek komt er al in voor:
twitter

De teaser is denk ik voor de fans van de boeken vooral herkenning (tenminste, voor mij wel), ook wat dingen die meteen opvallen als anders maar waarvan ik begrijp dat ze die aangepast hebben. Ik was wat sceptisch over de casting, maar na de teaser te hebben gezien denk ik dat het wel goed zit.
Gematigd positief overall. Ik ben erg benieuwd :)

Het valt overigens wel mee hoe meer 'woke' het is gemaakt. Voor de lezers van de boeken mag het volgens mij geen verrassing zijn dat er zoveel verschillende mensen en culturen in voor komen. Dat was juist een van de dingen waar Robert Jordan van leek te houden: elementen uit allerlei culturen pakken en die juist bij een tegenovergestelde groep mensen plakken. Zie bijvoorbeeld het woestijnvolk dat juist rood/licht haar en lichte ogen heeft, etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 03-09-2021 11:46:14 ]
pi_201304772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Het is dan ook een teaser trailer, gaat vooral om te laten zien wat de toon en sfeer is. Er zal nog wel een trailer komen met meer focus op het verhaal.
[..]
Ik denk dat jij het verhaal wel kan waarderen.
Heb de boeken gedownload. Ben benieuwd. Hoe verhoudt het zich met got, HP en LOTR?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_201306881
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:57 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Heb de boeken gedownload. Ben benieuwd. Hoe verhoudt het zich met got, HP en LOTR?
Ik zag het eigenlijk altijd als een ideale mix van die drie met ook een eigen touch. De worldbuilding is wel echt briljant in WoT, misschien wel de beste van allemaal. Al is het wel wat traditionelere fantasy dan GoT bijvoorbeeld, maar het heeft in elk geval wel een goed einde.
Oh.
pi_201306982
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:57 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Heb de boeken gedownload. Ben benieuwd. Hoe verhoudt het zich met got, HP en LOTR?
Eerste 2 boeken zijn tof, daarna is er niet meer door heen te komen
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 11 september 2021 @ 14:37:05 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_201307039
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik zag het eigenlijk altijd als een ideale mix van die drie met ook een eigen touch. De worldbuilding is wel echt briljant in WoT, misschien wel de beste van allemaal. Al is het wel wat traditionelere fantasy dan GoT bijvoorbeeld, maar het heeft in elk geval wel een goed einde.
Wat maakt de worldbuilding zo goed?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201310186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En dan zoooveel delen :D

Ja dat wekt niet veel nieuwsgierigheid op
Het is een boek voor zowel mannen als vrouwen met ontzettend veel POVs van verschillende karakters. Zowel man als vrouw, good guy, bad guy, monster. Komt allemaal langs. Gewoon die onzin van kaneelstok negeren.

Dat gezegd hebbende, ik vind de trailer kut. Kan ook niet anders aangezien het 'based on' is in plaats van een fatsoenlijke verfilming, maar goed. Het laat je nu denken dat het één of ander vrouwending is en dat is WoT niet. Al ben ik dus bang dat ze dat er wel van gaan maken.
pi_201310232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Wow! De boekenserie vind ik HEEL erg tof. Maar hoe ze zo'n immens grote serie OOIT goed gaan verfilmen in series :D Het zijn een gigantisch hoeveelheid boeken!
Er gaat heel veel geknipt worden en aangezien het 'based on' is, worden er veel vrijheden genomen om er een eigen draai aan te geven.
Ik ben erg huiverig, dit is mijn favoriete serie, maar als ze iets simpels als de outfit van de Whitecloaks al niet eens fatsoenlijk kunnen krijgen...

pi_201310273
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat maakt de worldbuilding zo goed?
Jordan staat bekend om zijn uitgebreide beschrijvingen van echt alles en iedereen.
Als je de serie wilt verfilmen hoef je wat visuals betreft niets zelf te verzinnen.
Wat ze wel doen dus, want ja, je eigen stempel ergens op drukken is belangrijker natuurlijk.
pi_201311006
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat maakt de worldbuilding zo goed?
Veel verschillende culturen en organisaties tot in detail beschreven, goed uitgedacht magic system, goede achtergrondverhalen van de historie van de wereld.

Klinkt een beetje vaag nu allemaal maar wil ook niet teveel spoilers geven.
Oh.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 11 september 2021 @ 19:42:14 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_201311042
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Veel verschillende culturen en organisaties tot in detail beschreven, goed uitgedacht magic system, goede achtergrondverhalen van de historie van de wereld.

Klinkt een beetje vaag nu allemaal maar wil ook niet teveel spoilers geven.
Dat klinkt wel nice. Wil deel 1 opzich wel een kans geven, moet even kijken wanneer ik daar leesruimte voor heb :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201311046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:40 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Er gaat heel veel geknipt worden en aangezien het 'based on' is, worden er veel vrijheden genomen om er een eigen draai aan te geven.
Ik ben erg huiverig, dit is mijn favoriete serie, maar als ze iets simpels als de outfit van de Whitecloaks al niet eens fatsoenlijk kunnen krijgen...

[ afbeelding ]
Met post-production kunnen ze nog wel veel aanpassen, en waarschijnlijk zijn dit wel gewoon random Whitecloack #5 en #6 die in de achtergrond rondhuppelen.
Oh.
pi_201311106
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat klinkt wel nice. Wil deel 1 opzich wel een kans geven, moet even kijken wanneer ik daar leesruimte voor heb :+
Lukt vast nog wel voor november.
Oh.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 11 september 2021 @ 19:53:16 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_201311204
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Lukt vast nog wel voor november.
Moet ik wel ergens een exemplaar vandaan zien te halen. Hopelijk kan ik hem gratis bij de boekenzolder vandaan halen. Of heb jij nog eentje thuis liggen @Kaneelstokje
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201311296
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Moet ik wel ergens een exemplaar vandaan zien te halen. Hopelijk kan ik hem gratis bij de boekenzolder vandaan halen. Of heb jij nog eentje thuis liggen @:Kaneelstokje
Wel in het Engels lezen hè.
Oh.
pi_201311385
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Wel in het Engels lezen hè.
Waarom?
Termen als; de verwording, verzakers, versluiering, geleiders, koudrotsveste etc. klinken toch fantastisch?
;) :D
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 11 september 2021 @ 20:09:03 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_201311421
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Wel in het Engels lezen hè.
We will see

Je weet dat ik hier geen voorstander van ben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201311428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:06 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Waarom?
Termen als; de verwording, verzakers, versluiering, geleiders, koudrotsveste etc. klinken toch fantastisch?
;) :D
Nederlands is echt een afschuwelijke taal voor fantasy.
Oh.
  Forum Admin zaterdag 11 september 2021 @ 20:10:45 #34
35723 crew  GGMM
pi_201311445
Theo Grijsvreugd
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201311481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:10 schreef GGMM het volgende:
Theo Grijsvreugd
Pinkje.
Oh.
  zaterdag 11 september 2021 @ 21:05:05 #36
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201312302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:40 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Er gaat heel veel geknipt worden en aangezien het 'based on' is, worden er veel vrijheden genomen om er een eigen draai aan te geven.
Ik ben erg huiverig, dit is mijn favoriete serie, maar als ze iets simpels als de outfit van de Whitecloaks al niet eens fatsoenlijk kunnen krijgen...

[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik krijg nu al zo'n Eragon vibe. Tof boek, tof idee, maar de uitvoering zo belabberd dat je er treurig van wordt. Zeker met zo'n groots en gedetailleerd verhaal als The Wheel of Time. Jammer dat mijn boekenserie nog in Nederland is. _O- Niet meegenomen met verhuizing. Anders zou ik ze herlezen :D
pi_201313473
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik zag het eigenlijk altijd als een ideale mix van die drie met ook een eigen touch. De worldbuilding is wel echt briljant in WoT, misschien wel de beste van allemaal. Al is het wel wat traditionelere fantasy dan GoT bijvoorbeeld, maar het heeft in elk geval wel een goed einde.
Klinkt goed. Morgen eens beginnen. Hahaha ja daar heeft iemand de boeken wel afgemaakt. Toch wel treurig dst got altijd herrinderd zal worden om het einde.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_201313514
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:05 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik krijg nu al zo'n Eragon vibe. Tof boek, tof idee, maar de uitvoering zo belabberd dat je er treurig van wordt. Zeker met zo'n groots en gedetailleerd verhaal als The Wheel of Time. Jammer dat mijn boekenserie nog in Nederland is. _O- Niet meegenomen met verhuizing. Anders zou ik ze herlezen :D
Echt hè?
Maar mensen zijn toch helemaal hyped en het boeit ze totaal niet dat er zoveel verandert. Snap dat niet.
Ik hoop dat ik positief verrast ga worden, maar ben er bang voor.

Oh, en het worden acht seizoenen. Acht.
#hoedan
Of ja, ik weet wel hoe. Gewoon de botte zaag erin.
Ik snap dat je niet elk klein verhaaltje in de serie gaat laten zien, maar dit epische epos in acht seizoenen? Nee echt niet. Dan moet je er net als bij LoTR dingen zoals Tom Bombadil uithalen. Dat is toch gewoon ruk?
pi_201313560
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:48 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Echt hè?
Maar mensen zijn toch helemaal hyped en het boeit ze totaal niet dat er zoveel verandert. Snap dat niet.
Ik hoop dat ik positief verrast ga worden, maar ben er bang voor.

Oh, en het worden acht seizoenen. Acht.
#hoedan
Of ja, ik weet wel hoe. Gewoon de botte zaag erin.
Ik snap dat je niet elk klein verhaaltje in de serie gaat laten zien, maar dit epische epos in acht seizoenen? Nee echt niet. Dan moet je er net als bij LoTR dingen zoals Tom Bombadil uithalen. Dat is toch gewoon ruk?
Brandon Sanderson heeft wel de scripts gelezen en zei dat de veranderingen wel op het level van LotR waren qua verfilming. En die films zijn uitstekend, dus daar is niks mis mee.

Je moet ook gewoon veel veranderingen doorvoeren als je wil dat het het gaat werken als tv-serie.
Oh.
  zaterdag 11 september 2021 @ 21:52:53 #40
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201313611
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:48 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Echt hè?
Maar mensen zijn toch helemaal hyped en het boeit ze totaal niet dat er zoveel verandert. Snap dat niet.
Ik hoop dat ik positief verrast ga worden, maar ben er bang voor.

Oh, en het worden acht seizoenen. Acht.
#hoedan
Of ja, ik weet wel hoe. Gewoon de botte zaag erin.
Ik snap dat je niet elk klein verhaaltje in de serie gaat laten zien, maar dit epische epos in acht seizoenen? Nee echt niet. Dan moet je er net als bij LoTR dingen zoals Tom Bombadil uithalen. Dat is toch gewoon ruk?
Ze zeggen wel acht seizoenen. Maar als het aantal kijkers echt minimaal is, kappen ze het echt wel eerder af! :D

Ik hoop ook echt blij verrast te worden. :) Heb echt wel zin in een nieuwe fantasie serie! ^O^ We wachten af!
pi_201313638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:47 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Klinkt goed. Morgen eens beginnen. Hahaha ja daar heeft iemand de boeken wel afgemaakt. Toch wel treurig dst got altijd herrinderd zal worden om het einde.
Ja en dat die boeken nooit een einde krijgen, wel jammer hoor. Maar goed gelukkig is er altijd iets nieuws.
Oh.
pi_201315157
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ja en dat die boeken nooit een einde krijgen, wel jammer hoor. Maar goed gelukkig is er altijd iets nieuws.
Klopt. Die hoop heeft iedereen wel opgegeven.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_201342280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Brandon Sanderson heeft wel de scripts gelezen en zei dat de veranderingen wel op het level van LotR waren qua verfilming. En die films zijn uitstekend, dus daar is niks mis mee.

Je moet ook gewoon veel veranderingen doorvoeren als je wil dat het het gaat werken als tv-serie.
Alsof Sanderson iets negatiefs zou zeggen :D
Verder was LoTR natuurlijk maar een film en geen serie waar je veel meer tijd hebt. Nogal een groot verschil.

Maar uiteraard moet je dingen aanpassen, zoals de zoveelste vergadering in Salidar, de zoveelste samenkomst van de nobles in Cairhien, de tijd dat ze aan het zoeken zijn naar de Bowl of the Winds en het hele uitgerekte Shaido verhaal kan best wat korter. Zulke dingen pas je aan. Je schrapt niet de halve vlucht naar Caemlyn of een groot karakter zoals Thom Merillin, maar dan wel één of ander ritueel voor de wisdom in EF verzinnen omdat je zo graag de focus op vrouwen wilt leggen.

Ik ben een beetje aan het lezen wat die Judkins allemaal in de media roept en dat samen met de trailer geeft wel te denken dat het meer The Wheel of Judkins is dan The Wheel of Time.

En hey, niet zeggen dat ASoIaF niet afgemaakt wordt. Don't jinx it! ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Het_Liegebeest op 13-09-2021 18:57:37 ]
pi_201343113
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:46 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Alsof Sanderson iets negatiefs zou zeggen :D
Hij heeft zelf al aangegeven dat er een paar veranderingen waren waar hij het niet helemaal mee eens was, dus hij durft best kritisch te zijn waar het kan. En er zullen ook best veranderingen zijn die matig zijn, maar dat hou je toch. Sommige veranderingen zullen weer verbeteringen zijn.
quote:
Verder was LoTR natuurlijk maar een film en geen serie waar je veel meer tijd hebt. Nogal een groot verschil.
WoT heeft dan ook veel meer bronmateriaal dan LotR, dus dat streept tegen elkaar weg. En voor een tv-serie moet je nog steeds het verhaal zo structureren dat het ook in dat format past.
quote:
Maar uiteraard moet je dingen aanpassen, zoals de zoveelste vergadering in Salidar, de zoveelste samenkomst van de nobles in Cairhien, de tijd dat ze aan het zoeken zijn naar de Bowl of the Winds en het hele uitgerekte Shaido verhaal kan best wat korter. Zulke dingen pas je aan. Je schrapt niet de halve vlucht naar Caemlyn of een groot karakter zoals Thom Merillin, maar dan wel één of ander ritueel voor de wisdom in EF verzinnen omdat je zo graag de focus op vrouwen wilt leggen.
Nee je past ook dingen aan omdat je moet compenseren tov de innerlijke monoloog van veel personages en andere manieren moet vinden om die informatie over te brengen. Of omdat je op je budget moet letten zodat je niet alle plaatsen uit de boeken kan laten zien, of dat je mensen cast voor tien seconden in S1 om dan later terug te halen. Ook introducties van bepaalde personages wil je treffender in beeld brengen.
quote:
Ik ben een beetje aan het lezen wat die Judkins allemaal in de media roept en dat samen met de trailer geeft wel te denken dat het meer The Wheel of Judkins is dan The Wheel of Time.
Ik vind het eigenlijk wel logisch wat hij vaak zegt, en hij is ook wel open over de veranderingen. Natuurlijk het kan nog steeds slecht uitpakken en een kutserie worden, maar laten we het positief bekijken :). En het is nogal logisch dat het zijn visie is, daarvoor is hij aangesteld. De LotR films waren ook de visie van Peter Jackson en niet van Tolkien, toch waren het uitstekende films (ook al was de zoon van Tolkien het daar niet mee eens)
quote:
En hey, niet zeggen dat ASoIaF niet afgemaakt wordt. Don't jinx it! ;)
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, kijk hoelang hij over WoW doet. Hij weet gewoon niet hoe hij het moet afronden, en daarna kan hij echt niet weer zolang doen over het volgende boek want dan is hij waarschijnlijk al dood. Daarnaast heeft hij nog 400 andere projecten lopen, waaronder het ontwikkelen van tv-series. Prima verder hoor als hij dat leuk vindt.
Oh.
pi_201346291
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

Hij heeft zelf al aangegeven dat er een paar veranderingen waren waar hij het niet helemaal mee eens was, dus hij durft best kritisch te zijn waar het kan. En er zullen ook best veranderingen zijn die matig zijn, maar dat hou je toch. Sommige veranderingen zullen weer verbeteringen zijn.
Als ik het mij goed herinner zei hij dat hij een paar suggesties heeft gedaan en dat was het. Dat betekent dus niet meteen dat hij het ergens niet mee eens is. Verder was hij zoals dat altijd gaat in dat wereldje helemaal lyrisch.
Maar ik zal je het voordeel van de twijfel geven Sanderson lijkt me wel een fijne kerel.

quote:
WoT heeft dan ook veel meer bronmateriaal dan LotR, dus dat streept tegen elkaar weg. En voor een tv-serie moet je nog steeds het verhaal zo structureren dat het ook in dat format past.

Nee je past ook dingen aan omdat je moet compenseren tov de innerlijke monoloog van veel personages en andere manieren moet vinden om die informatie over te brengen. Of omdat je op je budget moet letten zodat je niet alle plaatsen uit de boeken kan laten zien, of dat je mensen cast voor tien seconden in S1 om dan later terug te halen. Ook introducties van bepaalde personages wil je treffender in beeld brengen.
Oh, ik had het ook niet over innerlijke monologen. Het leek mij eigenlijk wel voor de hand liggend dat je dat anders doet. Met voice-overs ;) :D Maar zoiets verandert ook niet veel aan het verhaal. Daar hoef je niets voor te schrappen.
Het gaat mij puur om het schrappen van hele stukken verhaal/karakters en wat er overblijft veranderen totdat je net zoiets als The Legend of The Seeker krijgt of die verkrachting van Under The Dome :{w
En voor mij is het heel simpel, als je geen/niet genoeg budget hebt moet je ergens gewoon van weg blijven.

quote:
Ik vind het eigenlijk wel logisch wat hij vaak zegt, en hij is ook wel open over de veranderingen. Natuurlijk het kan nog steeds slecht uitpakken en een kutserie worden, maar laten we het positief bekijken :). En het is nogal logisch dat het zijn visie is, daarvoor is hij aangesteld. De LotR films waren ook de visie van Peter Jackson en niet van Tolkien, toch waren het uitstekende films (ook al was de zoon van Tolkien het daar niet mee eens)
Als ik eerder had geweten dat het TWoJ zou worden had ik er niet zo erg naar uitgekeken. Hopelijk komt er een studio die er een animated serie van maakt die wel recht doet aan het verhaal en hoe Robert Jordan het heeft geschreven.

quote:
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, kijk hoelang hij over WoW doet. Hij weet gewoon niet hoe hij het moet afronden, en daarna kan hij echt niet weer zolang doen over het volgende boek want dan is hij waarschijnlijk al dood. Daarnaast heeft hij nog 400 andere projecten lopen, waaronder het ontwikkelen van tv-series. Prima verder hoor als hij dat leuk vindt.
Tja, we moeten het maar doen met seizoen 8 van de tv-serie..
Denk dat ik Winterfell nog maar eens ga kijken nu 8-)
pi_201451437
pi_201451495
quote:
Zonde wel.
Oh.
pi_201451961
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Zonde wel.
Ben daar heel slecht mee als ze van acteur wisselen. Zeker als het een grote rol is. Dus kom maar op met die deepfake techniek voor seizoen 1.
pi_201452059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:36 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Ben daar heel slecht mee als ze van acteur wisselen. Zeker als het een grote rol is. Dus kom maar op met die deepfake techniek voor seizoen 1.
Ja het is nooit ideaal, ben wel benieuwd waarom deze beslissing is genomen.

Misschien zag die acteur het verder niet zitten om nog tien jaar in een grote serie (als het goed gaat) te moeten spelen.
Oh.
pi_201455662
Voordat die oude acteur ophield met social media schijnt hij best open te zijn geweest over een depressie die hij had. Wellicht dat het daarmee samenhangt. Maar uiteraard tot er officieel een verklaring is gegeven is dat slechts speculatie.
pi_201682672
Voor de liefhebbers: vandaag om 20:30 zijn (deels) de main cast en de showrunner aanwezig op de New York Comic Con, met een panel en een 'exclusieve preview'. De livestream is vrij toegankelijk via https://www.newyorkcomicc(...)ream.html#main-stage
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:50:50 #52
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_201686222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:43 schreef MTL het volgende:
Voor de liefhebbers: vandaag om 20:30 zijn (deels) de main cast en de showrunner aanwezig op de New York Comic Con, met een panel en een 'exclusieve preview'. De livestream is vrij toegankelijk via https://www.newyorkcomicc(...)ream.html#main-stage

Eerste scène is al gedeeld :)
Oh.
pi_201775993
Ze zijn de marketing nu goed aan het opvoeren. De afgelopen dagen zijn er enkele teasers verschenen:

Over de Shadowspawn:

En Logain:
pi_201776109
Ik krijg er ook steeds meer zin in, ben zo benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.

Ik heb de serie steeds herlezen als een nieuw deel uitkwam vanaf 6 of 7. Gelukkig maak ik geen beelden in mijn hoofd, dus er is wat dat betreft voor mij niks wat ze verkeerd kunnen doen :D
Het enige wat teleur kan stellen is het verhaal.
Nog kansen genoeg dus, maar ik ga gewoon uit van een topserie
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:01:24 #55
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_201829191
https://www.gq.com/story/(...)ed&utm_medium=social
Interessant artikel met mooie foto's.

Ik moet wel zwaar wennen aan de whitecloaks. Die zien er echt totaal anders uit dan hoe ik ze me voorstel.
pi_201869845
Nieuwe teaser waarin ze het verhaal een klein beetje uit de doeken doen. Ik word er steeds enthousiaster over ^O^

  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:00:42 #57
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_201870259
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:56 schreef MTL het volgende:
Nieuwe teaser waarin ze het verhaal een klein beetje uit de doeken doen. Ik word er steeds enthousiaster over ^O^

Ook te zien op Prime met Nederlandse ondertitels.
Ziet er heel goed uit. Nog 4 weken ongeduldig wachten.
pi_201870545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:01 schreef dividivi het volgende:
https://www.gq.com/story/(...)ed&utm_medium=social
Interessant artikel met mooie foto's.

Ik moet wel zwaar wennen aan de whitecloaks. Die zien er echt totaal anders uit dan hoe ik ze me voorstel.
Idd interessant, tnx.
Ik heb wel even een huh met die dingen op hun linkerschouder, voelt wat gezocht, maar dat went ook wel weer snel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201870857
De 6 afleveringen zullen voorbij vliegen, met de eerste 3 in onmiddellijke release.

Ongetwijfeld zal er van het eerste boek (dat een dikke kloefer is van honderden pagina's) veel blijven liggen maar de teasers wekken de indruk dat de geest van het hoofdverhaal overeind blijft.

Het 2e seizoen heeft al groen licht gekregen, dus dat is goed nieuws. Hopelijk kan het succes van het eerste vertrouwen geven om seizoen 3 en verder in gang te zetten.
pi_201872035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:04 schreef zipcon het volgende:
De 6 afleveringen zullen voorbij vliegen, met de eerste 3 in onmiddellijke release.

Het eerste seizoen heeft 8 afleveringen.
Oh.
pi_201877527
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Het eerste seizoen heeft 8 afleveringen.
Dit dus.
Wat sowieso al te weinig is voor Eye of The World alleen, maar nu ze er ook nog een deel van The Great Hunt in stoppen ben ik echt benieuwd naar hoe snel ze overal doorheen racen.
pi_201877686
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:05 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Dit dus.
Wat sowieso al te weinig is voor Eye of The World alleen, maar nu ze er ook nog een deel van The Great Hunt in stoppen ben ik echt benieuwd naar hoe snel ze overal doorheen racen.
Er komt helemaal geen groot deel van The Great Hunt in, slechts een klein gedeelte (en uit boek 3). En sommige stukjes uit boek 1 komen ook pas aan bod in seizoen 2. Dat is qua tijd echt prima, vergelijk het even met hoeveel uur LotR nodig had voor de gehele trilogie.
Oh.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:28:09 #63
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201877948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Er komt helemaal geen groot deel van The Great Hunt in, slechts een klein gedeelte (en uit boek 3). En sommige stukjes uit boek 1 komen ook pas aan bod in seizoen 2. Dat is qua tijd echt prima, vergelijk het even met hoeveel uur LotR nodig had voor de gehele trilogie.
Waarvan ook een nieuwe serie op Prime komt :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201878184
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:28 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Waarvan ook een nieuwe serie op Prime komt :)
Toch kijk ik meer uit naar WoT.
Oh.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:05:26 #65
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_201906245
Op Prime nu, onder het kopje verkennen, een korte introductie van de hoofdfiguren, een interactieve kaart en tijdlijn.
pi_201911998
Morgen om 18h wordt de officiële trailer gedropt:

twitter


Ook is er een hele happening rondom de trailer voor de die hard fans, met de cast en de showrunner:

twitter
pi_202119370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:01 schreef dividivi het volgende:
https://www.gq.com/story/(...)ed&utm_medium=social
Interessant artikel met mooie foto's.

Ik moet wel zwaar wennen aan de whitecloaks. Die zien er echt totaal anders uit dan hoe ik ze me voorstel.
Ik had altijd een Europese middeleeuwse ridder in het wit voor mij. Dit ziet eruit als een stel larpers in een onpraktisch pakje.
pi_202119411
https://gizmodo.com/adapt(...)ll-its-ow-1848026456

Een interview over hoe ze het verhaal uit de jaren 90 geschikt hebben gemaakt voor de lange tenen uit 2021.

Lichte spoilers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 11 november 2021 @ 00:15:07 #70
442397 UitStraling
pi_202119468
quote:
Ziet eruit als het onechte Disney kasteel in de pretparken, er mist zweet, bloed, poep, vieze pijn en ingewanden, dat had GOT wel in de beginjaren, je ziet het ook aan de acteurs, alsof Nederlanders in een buitenlandse productie met teveel geld spelen, B-categorie.
pi_202119532
quote:
15s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ziet eruit als het onechte Disney kasteel in de pretparken, er mist zweet, bloed, poep, vieze pijn en ingewanden, dat had GOT wel in de beginjaren, je ziet het ook aan de acteurs, alsof Nederlanders in een buitenlandse productie met teveel geld spelen, B-categorie.
Ook in de middeleeuwen hielden mensen niet van poep en modder in hun gezicht en waren felle kleuren juist heel populair. Hoop wel dat ze niet bang zijn voor het bloed en de ingewanden want een trolloc zonder brute bloeddorst is niet eng.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 11 november 2021 @ 00:43:30 #72
442397 UitStraling
pi_202119555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ook in de middeleeuwen hielden mensen niet van poep en modder in hun gezicht en waren felle kleuren juist heel populair. Hoop wel dat ze niet bang zijn voor het bloed en de ingewanden want een trolloc zonder brute bloeddorst is niet eng.
Ik bedoel het anders, zo'n serie valt of staat met wat scenes die de gelijke zijn van het weigerende pistool van Amon Goeth of Hannibal die "I Ate His Liver With Some Fava Beans, And A Nice Chianti" fluistert, of desnoods een "You shall not Pass" en ik heb al gezien dat ze dat niet echt doorhebben.
pi_202119575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 00:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik bedoel het anders, zo'n serie valt of staat met wat scenes die de gelijke zijn van het weigerende pistool van Amon Goeth of Hannibal die "I Ate His Liver With Some Fava Beans, And A Nice Chianti" fluistert, of desnoods een "You shall not Pass" en ik heb al gezien dat ze dat niet echt doorhebben.
Dat zijn momenten die je niet in een trailer zet. Al heb ik er ook een hard hoofd in ja.
pi_202123327
Nieuwe teasers :9

twitter


twitter
pi_202125480
Is dit nog ergens te zien als je geen Amazon hebt? Of moeten we weer een abbo erbij nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LordVoldermort op 11-11-2021 14:03:50 ]
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202125799
Het is een Prime Original, dus ik betwijfel of het ergens anders te zien gaat zijn dan Amazon Prime.
  Forum Admin donderdag 11 november 2021 @ 14:13:14 #77
35723 crew  GGMM
pi_202125855
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:08 schreef MTL het volgende:
Het is een Prime Original, dus ik betwijfel of het ergens anders te zien gaat zijn dan Amazon Prime.
Beetje een rare vraag inderdaad.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202127404
Nog een paar promo shots:









Meer afbeeldingen hier, onder Assets: https://press.amazonstudios.com/us/en/original-series/wheel-of-time/1

Overigens heeft de tijdsperiode meer overeenkomsten met Renaissance/een vroeg Victoriaans tijdperk, alleen nog zonder buskruit. Aangezien het verhaal zich in de toekomst afspeelt (post-apocalyptisch), hebben ze de mode ook op sommige punten met wat moderne elementen gecombineerd. Ik ben er zelf wel fan van.
pi_202128681
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:08 schreef MTL het volgende:
Het is een Prime Original, dus ik betwijfel of het ergens anders te zien gaat zijn dan Amazon Prime.
Dat wordt weer via een streamingssite kijken dus :(
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin donderdag 11 november 2021 @ 17:07:29 #80
35723 crew  GGMM
pi_202128696
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:06 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat wordt weer via een streamingssite kijken dus :(
Amazon kost maar 4 euro per maand
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202129154
2,99 zelfs maar. De laatste EP dropt op 24 december. Als je dus op 25 november die gratis proefmaand pakt (wordt die nog aangeboden?) dan kan je zelfs gratis het hele seizoen kijken.
pi_202129362
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:06 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat wordt weer via een streamingssite kijken dus :(
Ben je al een beetje ver met de boeken?
Oh.
pi_202132903
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:39 schreef LordVoldermort het volgende:
Is dit nog ergens te zien als je geen Amazon hebt? Of moeten we weer een abbo erbij nemen.
Je kan het natuurlijk gewoon downloaden.
Ik heb genoeg van die woke feminist showrunner gehoord dat ik er in ieder geval geen abbo meer voor ga nemen :{w
pi_202132953
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:51 schreef MTL het volgende:
Nog een paar promo shots:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Meer afbeeldingen hier, onder Assets: https://press.amazonstudios.com/us/en/original-series/wheel-of-time/1

Overigens heeft de tijdsperiode meer overeenkomsten met Renaissance/een vroeg Victoriaans tijdperk, alleen nog zonder buskruit. Aangezien het verhaal zich in de toekomst afspeelt (post-apocalyptisch), hebben ze de mode ook op sommige punten met wat moderne elementen gecombineerd. Ik ben er zelf wel fan van.
Toekomst :?
De toekomst van wat?
pi_202133318
Eh, van ons? Heb je de boeken gelezen? ;)
De boeken zijn post-apocalyptische fictie. Zelfs al in het allereerste boek zijn er hints daarnaartoe. Heck, zelfs onze ruimtevluchten zijn in de boeken verwerkt als een van de legenden van een 'ver verleden'.

[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 11-11-2021 21:57:57 ]
pi_202133467
:D
Ik heb ze een keer of 8 gelezen en dit is echt nooit in me opgekomen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202133539
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:46 schreef MTL het volgende:
Eh, van ons? Heb je de boeken gelezen? ;)
De boeken zijn post-apocalyptische fictie. Zelfs al in het allereerste boek zijn er hints daarnaartoe. Heck, zelfs onze ruimtevluchten zijn in de boeken verwerkt als een van de legenden van een 'ver verleden'.
Nee, ik doelde meer op het feit dat je zo stellig bent over de toekomst terwijl het net zo goed ons verleden kan zijn.
Aldus RJ zelf. Je weet wel, vanwege het Wheel of Time.
pi_202133544
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Vanyel het volgende:
:D
Ik heb ze een keer of 8 gelezen en dit is echt nooit in me opgekomen.
Dat is best..., wow ;) :D
pi_202133717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Nee, ik doelde meer op het feit dat je zo stellig bent over de toekomst terwijl het net zo goed ons verleden kan zijn.
Aldus RJ zelf. Je weet wel, vanwege het Wheel of Time.
Ja, als je maar ver genoeg doordraait kom je in een nieuwe wenteling van het rad uit, echter vanuit het perspectief van het verhaal heeft onze beschaving al eerder plaatsgevonden. Dat deze ooit opnieuw zal plaatsvinden is daarmee irrelevant, omdat het om specifiek deze vertelling gaat. Vanuit het verhaal gezien speelt het zich in de toekomst van onze beschaving af en gaat het misschien ooit weer opnieuw naar die beschaving toe.
Het betekent echter ook dat diverse elementen uit onze beschaving nog steeds zichtbaar zijn, en zo'n detail met de kleding is daarmee een mooie knipoog daarnaar.
pi_202133730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:03 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]
Dat is best..., wow ;) :D
Wacht, niet dat het post-apocalyptisch is. Dat wel. Wheel of time turns, vroegah was alles beter (en in de toekomst weer, maar dat weten we nog niet dus telt het niet), heus, dat heb ik niet gemist. Maar het is een fantasyserie die in mijn hoofd volledig los staat van real life. Dus zoiets
quote:
Heck, zelfs onze ruimtevluchten zijn in de boeken verwerkt als een van de legenden van een 'ver verleden'.
zou niet in me opkomen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202133809
Met wat googelen vond ik deze link waar een aantal referenties op een rijtje worden gezet per boek, mocht je het leuk vinden (spoilers mogelijk voor hen die de boeken nog niet hebben gelezen!): https://wot.fandom.com/wiki/Real-world_references

Edit: oh, die ruimtevlucht was iets anders dan ik mij herinnerde, maar het komt ongeveer op hetzelfde neer:

quote:
Lenn, Salya - Egwene asks Thom for tales of them: "Tell us about Lenn...How he flew to the moon in the belly of an eagle made of fire. Tell about his daughter Salya walking among the stars." John Glenn, the first American to orbit the Earth, the Apollo Lunar Module, also known as the "Eagle" and Sally Ride, the first American woman in space.[2] Salyut has also been suggested for an interpretation of Salya, but Sally Ride was the one given by Robert Jordan himself. John Glenn never went to the moon, although later Apollo missions would.
pi_202146164
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:59 schreef Vanyel het volgende:
:D
Ik heb ze een keer of 8 gelezen en dit is echt nooit in me opgekomen.
Netjes. Alle boeken 8 keer? Beste stof.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202146196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ben je al een beetje ver met de boeken?
Boekje 3 nu. Jij alles helemaal gelezen?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202146699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:05 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Netjes. Alle boeken 8 keer? Beste stof.
Nee ik las de eerste 5 of 6 ineens, begonnen in juli 1995. Daarna steeds een herlees als het nieuwe deel uitkwam. Alleen bij deel 14 geloof ik niet dat ik dat deed.
Maar voor de volledigheid heb ik laatst wel de hele reeks nog eens als luisterboek gedaan :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202147315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:06 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Boekje 3 nu. Jij alles helemaal gelezen?
Ja ik begon in de zomer van 2019 en was klaar in mei 2020, wilde toen nog op tijd zijn voor de tv-serie. Dat is wel gelukt.

Wat vind je ervan tot nu toe?
Oh.
pi_202147576
twitter


Dit is wel vet.
Oh.
  vrijdag 12 november 2021 @ 21:21:50 #97
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_202150029
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee ik las de eerste 5 of 6 ineens, begonnen in juli 1995. Daarna steeds een herlees als het nieuwe deel uitkwam. Alleen bij deel 14 geloof ik niet dat ik dat deed.
Maar voor de volledigheid heb ik laatst wel de hele reeks nog eens als luisterboek gedaan :D
Ha, hier net zo.
De boeken ontdekt toen er 6 delen uit waren en sindsdien steeds als er een nieuw deel uitkwam, alle voorgaande delen opnieuw gelezen.
Begonnen in het Nederlands, later in het Engels.
Paar weken geleden weer begonnen met herlezen.
De luisterboeken jaren geleden ook gedaan.
  donderdag 18 november 2021 @ 15:47:09 #98
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202231725
twitter

Deze recensie is niet zo positief.
pi_202231747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Deze recensie is niet zo positief.
Schijnt allemaal redelijk gehaast en clichématig te gaan als ik de diverse recensies zo lees. Wel vermakelijk.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin donderdag 18 november 2021 @ 15:59:52 #100
35723 crew  GGMM
pi_202231943
Dat het clichématig was daar was ik al een beetje bang voor. In de trailer riepen ze al dat er een groot kwaad aankwam dat gestopt moest worden door de helden. Tja

Jammer.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202232334
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ja ik begon in de zomer van 2019 en was klaar in mei 2020, wilde toen nog op tijd zijn voor de tv-serie. Dat is wel gelukt.

Wat vind je ervan tot nu toe?
Best prima, maar wel vaag soms
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202233229
Volgens mij mag het voor de lezers van de boeken geen verrassing zijn dat de recensies behoorlijk gemixt zijn. Het lijkt wel een kopie van de recensies van het eerste boek :D
Het interessante gedeelte begint pas na de zes afleveringen die de recensisten hebben gehad en gaat eigenlijk echt pas lopen bij het tweede seizoen. Wat dat betreft heel erg jammer dat het zo weinig afleveringen zijn. Dit eerste seizoen is vooral worldbuilding, maar hele begrijpelijke recensies, zeker voor mensen die wellicht niet goed met het fantasygenre bekend zijn.
Wel grappig overigens dat meerdere recensies bepaalde dingen oppakken als negatief, terwijl dat juist essentieel is voor het verhaal :P
pi_202233334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:47 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Deze recensie is niet zo positief.
https://www.superguide.nl(...)el-inpakken-recensie Deze is dan weer heel positief.

Het is sowieso allemaal heel wisselend, ook omdat sommige reviews zeggen dat de kostuums en CGI geweldig zijn en anderen vinden dat juist weer vreselijk slecht _O- wat in elk geval wel positief is dat het elke aflevering beter wordt, zelfs in de meest negatieve reviews lees je dat.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:59 schreef GGMM het volgende:
Dat het clichématig was daar was ik al een beetje bang voor. In de trailer riepen ze al dat er een groot kwaad aankwam dat gestopt moest worden door de helden. Tja

Jammer.
Het eerste boek is dan ook het meest clichématig, dus niet zo verrassend. Het begin is bewust een kopie van LotR als een hommage (en omdat het anders niet gepubliceerd werd in die tijd). Vanaf boek 2 wordt het origineler en dan wordt het ook duidelijk dat het veel meer is dan een simpel goed tegen het kwaad verhaal.
Oh.
pi_202233411
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:47 schreef MTL het volgende:
Volgens mij mag het voor de lezers van de boeken geen verrassing zijn dat de recensies behoorlijk gemixt zijn. Het lijkt wel een kopie van de recensies van het eerste boek :D
Het interessante gedeelte begint pas na de zes afleveringen die de recensisten hebben gehad en gaat eigenlijk echt pas lopen bij het tweede seizoen. Wat dat betreft heel erg jammer dat het zo weinig afleveringen zijn. Dit eerste seizoen is vooral worldbuilding, maar hele begrijpelijke recensies, zeker voor mensen die wellicht niet goed met het fantasygenre bekend zijn.
Wel grappig overigens dat meerdere recensies bepaalde dingen oppakken als negatief, terwijl dat juist essentieel is voor het verhaal :P
Veel mensen vinden fantasy ook niks dus niet zo gek dat er recensenten zijn die het vreselijk vonden om te moeten kijken. Dat is verder ook helemaal niet de doelgroep voor dit.
Oh.
pi_202233538
Toch gek als je dit laat recenseren door iemand die niet van fantasy houdt. Het is nauwelijks te geloven dat die twee over dezelfde serie gaan.

Deze koppen ook
quote:
'Wheel of Time’ Grinds Things Like ‘Plot’ and ‘Character’ to a Screeching Halt
quote:
The Wheel of Time Review: Prime Video's High Fantasy Adaptation Is Worthy of Such a Grand Adventure
https://m.imdb.com/news/ni63466707?ref_=m_nm_nwr3
En
https://m.imdb.com/news/ni63466604?ref_=m_nm_nwr2
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 18 november 2021 @ 18:21:33 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202233554
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Toch gek als je dit laat recenseren door iemand die niet van fantasy houdt. Het is nauwelijks te geloven dat die twee over dezelfde serie gaan.

Deze koppen ook
[..]
[..]
https://m.imdb.com/news/ni63466707?ref_=m_nm_nwr3
En
https://m.imdb.com/news/ni63466604?ref_=m_nm_nwr2
Ik vind ook niet dat je een goede recensent of een echte filmliefhebber bent als je iets kunt vindt want fantasy.
pi_202233832
quote:
(*) It’s pronounced more or less like “I said hi,” and is one of many names that will make closed-captions feel essential.
_O- _O- _O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 19:37:49 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_202234568
Ow shit is het al begonnen :') Snel kijken dan maar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202234721
quote:
99s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:37 schreef Karina het volgende:
Ow shit is het al begonnen :') Snel kijken dan maar.
Nee morgen pas de eerste drie.
Oh.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 19:46:10 #110
9859 crew  Karina
Woman
pi_202234743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Nee morgen pas de eerste drie.
Ow ik dacht te lezen dat mensen al gekeken hadden. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen, moet nog zoveel afkijken :') Denk dat ik maar wacht tot alles erop staat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202234871
quote:
99s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:46 schreef Karina het volgende:

[..]
Ow ik dacht te lezen dat mensen al gekeken hadden. Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen, moet nog zoveel afkijken :') Denk dat ik maar wacht tot alles erop staat.
Er waren wel al screenings in Amerika en Engeland van de week ja en de recensenten hebben de eerste zes afleveringen al bekeken.
Oh.
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 19:52:47 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_202234902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 19:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Er waren wel al screenings in Amerika en Engeland van de week ja en de recensenten hebben de eerste zes afleveringen al bekeken.
Oh ja natuurlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Forum Admin vrijdag 19 november 2021 @ 09:53:02 #113
35723 crew  GGMM
pi_202241450
Vandaag is de grote dag!

(Ik ga morgen pas kijken)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202241461
De afleveringen zijn vrijdagochtend vrijgegeven. Goed, niemand kijkt midden in de nacht, dus even wachten voor reacties en commentaar.

Ik hoop dat het een grote fanbase krijgt om het hele verhaal te kunnen vertellen.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 19 november 2021 @ 10:05:25 #115
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_202241598
Je leest dat het pas leuk kan worden na seizoen 2. Dat seizoen komt misschien nooit, dus moet ik dan wel kijken? Maar als ik niet kijk, dan komt er geen seizoen 2. Een soort vicieuze cirkel dus.
pi_202241664


[ Bericht 100% gewijzigd door LordVoldermort op 19-11-2021 10:09:41 ]
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202241673
Ik ben benieuwd naar de reacties vandaag
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202241720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:05 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Je leest dat het pas leuk kan worden na seizoen 2. Dat seizoen komt misschien nooit, dus moet ik dan wel kijken? Maar als ik niet kijk, dan komt er geen seizoen 2. Een soort vicieuze cirkel dus.
Ze zijn al begonnen met seizoen 2, dus je krijgt al dat. De score is minder belangrijk dan het aantal kijkers, een paar miljoen voor het eerste seizoen geven hoop voor minstens het derde seizoen.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:22:24 #119
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202241795
Gaan er in dit topic ook weer allemaal mensen theorieën droppen die dan precies blijken uit te komen omdat ze de boeken al hebben gelezen? Leuke rubriek was dat bij GoT.
pi_202241917
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef maxi-mus het volgende:
Gaan er in dit topic ook weer allemaal mensen theorieën droppen die dan precies blijken uit te komen omdat ze de boeken al hebben gelezen? Leuke rubriek was dat bij GoT.
Welke debielen deden dat?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202241926
Al had bijna iedereen een betere theorie plot dan seizoen 7 en 8, lol.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin vrijdag 19 november 2021 @ 10:39:45 #122
35723 crew  GGMM
pi_202241999
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef maxi-mus het volgende:
Gaan er in dit topic ook weer allemaal mensen theorieën droppen die dan precies blijken uit te komen omdat ze de boeken al hebben gelezen? Leuke rubriek was dat bij GoT.
Oh ja hinderlijk was dat.
"Ja maar anders kan ik niet meepraten over theorieën omdat ik de boeken heb gelezen"

Nee, dat kan ook niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202242102
Eerste aflevering gezien. Nog wat mwah. Te gehaast voor mijn smaak. Er had wat meer tijd genomen mogen worden voor wat scènes.
Wel vermakelijk, dus ga zeker verder kijken. Ik verwacht wel wat commentaar van boekenlezers die de wijzigingen niet leuk vinden. Mij boeit dat niet echt, de kern van het verhaal is er gewoon. Heel erg tof om nu na al die jaren het verhaal tot leven te zien komen ^O^
  vrijdag 19 november 2021 @ 11:18:33 #124
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_202242494
De 1e 2 afleveringen bekeken. Mee eens dat de 1e te gehaast is. De 2e aflevering is een stuk beter. Echter...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202243796
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 11:18 schreef dividivi het volgende:
De 1e 2 afleveringen bekeken. Mee eens dat de 1e te gehaast is. De 2e aflevering is een stuk beter. Echter...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja mbt je spoiler, je weet ook pas later weer of dat daadwerkelijk een probleem gaat worden of dat ze dat weer anders dichtgetimmerd hebben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202243807
De eerste 3 gezien *O* even internet lezen :9~ Dan van het weekend nog een keer kijken *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202244581
Zijn 8 afleveringen, de laatste wordt op 24 december erop gezet.
Die week ben ik bijna de hele week vrij, mooi moment om ze dan allemaal in 1x te kijken :Y

Als ik nu al de eerste drie zou kijken, dan weer een week wachten, dan ben ik al té veel details vergeten, daarom liever maar wachten tot het seizoen er compleet op staat :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_202244791
Net de eerste gezien en ik vind het wel wennen dat er opeens allerlei verhaal bij komt dat er nooit was, maar tegelijk is het fantastisch omdat het WoT is *O* *O* *O*

Nu verplichte dingen -O- en vanavond verder kijken O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 19 november 2021 @ 14:17:43 #129
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_202245006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mja mbt je spoiler, je weet ook pas later weer of dat daadwerkelijk een probleem gaat worden of dat ze dat weer anders dichtgetimmerd hebben.
Daar heb je ook weer gelijk in.
pi_202245871
Ik wacht op de recensie van @JR-Style-93
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:12:57 #131
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202249034
Ik ga er zondag eens even goed voor zitten. :)
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:29:09 #132
370431 drakin
vurig typje
pi_202249326
Ik ben in slaap gevallen bij afl. 1 :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_202249527
Ik vond het helemaal niet slecht. Heb de 3 eps er doorheen gejaagd en ga ze dit weekend nog eens op het gemak kijken.

Ik vind het lastig om echt objectief te zeggen wat ik er van vind, omdat ik merkte dat ik het heel erg langs de boeken legde, maar ondanks dat er dus een hoop dingen verschillen, heb ik wel met plezier gekeken en was ik 3 uur helemaal zoet :Y

Ik was vooral verbaasd wat er allemaal al voorbij kwam en wat er weggelaten werd.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202249565
Welk beeld hadden jullie bij channelen? Ik had niet verwacht dat het fysiek zichtbaar zou zijn, maar als je het verfilmd moet je misschien ook wel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202250273
Als je het niet laat zien, dan zal dat er volgens mij volstrekt belachelijk eruitzien.
Overigens vond ik de bewegingen van Moraine in die eerste ep er wel behoorlijk overdreven uitzien. Ik had het subtieler verwacht, maar misschien werkt ook dat niet goed op TV, dat weet ik niet.
pi_202250397
Ik vond het channelen nog goed in beeld gebracht. Ik heb enkele beschrijvingen opgezocht en de "luchtstromen" zien is wel mogelijk dus denk dat die voorstelling er goed uitziet. Het is geen telekinese waar zaken plots bewegen.
pi_202257458
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef maxi-mus het volgende:
Gaan er in dit topic ook weer allemaal mensen theorieën droppen die dan precies blijken uit te komen omdat ze de boeken al hebben gelezen? Leuke rubriek was dat bij GoT.
Terechte klacht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202257482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welk beeld hadden jullie bij channelen? Ik had niet verwacht dat het fysiek zichtbaar zou zijn, maar als je het verfilmd moet je misschien ook wel.
Ik had meer weven in gedachten, zoals in de intro zit, maar waarschijnlijk ziet dat er in een actiescène totaal debiel uit.
Eens dat Moiraine wel heel overdreven wapperde.

En die Questioner had de handen van de Yellow afgehakt. Waardoor ze niet meer kon channelen? In mijn hoofd is dat meer iets voor onervaren Accepted en zou een ervaren Aes Sedai ook zonder gewapper wel íets moeten kunnen. Niet?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202258774
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 07:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had meer weven in gedachten, zoals in de intro zit, maar waarschijnlijk ziet dat er in een actiescène totaal debiel uit.
Eens dat Moiraine wel heel overdreven wapperde.

En die Questioner had de handen van de Yellow afgehakt. Waardoor ze niet meer kon channelen? In mijn hoofd is dat meer iets voor onervaren Accepted en zou een ervaren Aes Sedai ook zonder gewapper wel íets moeten kunnen. Niet?
Ik meen zelfs ergens ooit gelezen te hebben dat alles (handjes, kunstjes) alleen maar ondersteuning is, maaaaar mogelijk mix ik mn fantasy verhalen :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202258935
Dan ga je al behoorlijk in de boekenspoilers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202259341
@MTL Over channelen in de boeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202259362
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 12:05:30 #143
319979 Fok-it
All is well
pi_202259672
Eerste 3 gezien :) Toffe serie tot zover.

Begon erg vaag maar na een paar afleveringen begin je er wel goed n te komen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202261971
Nou, dat was nog slechter dan ik dacht dat het zou worden. Echt heel veel slechter.
Ik dacht, okay het verhaal gaat verkracht worden door die woke feminist Judkins, maar het gaat er in ieder geval nog fantastisch goed uitzien met dat gigantische budget van ze. Niet dus.

-Hele slechte conversaties. Totaal geen verdieping en alles ontzettend gehaast. De vrienden met wie ik het gezien heb en die niets van WoT weten snappen er geen ruk van en dat snap ik goed.
-De intro is echt heel slecht, alsof WoT alleen om vrouwen draait.
-De eerste scene (het Moiraine stuk sla ik gewoon maar helemaal over) met weer het aloude, ik ren sneller dan een paard cliché.
-De CGI is met al die miljoenen die ze gekregen hebben om dit te maken om te huilen.
-Moiraine die de Winespring Inn vernietigt want fuck de mensen die daar schuilen.
-Mat is blijkbaar een dief.
-Blijkbaar weet de hele wereld dat er drie ta'veren in Emond's Field rondlopen. Oh nee, we're woke, vier ta'veren!
-Vrouwelijke Dragon Reborn, fuck alle lore.
-Shadar Logoth :') :') :'(
-Thom Merillin :{w
-Perrin z'n vrouw.
-Geen Elyas Machera en geen fatsoenlijke wolven, maar piepkleine wolfshondjes.
-Ergens in the middle of fucking nowhere een groep Whitecloaks MET Questioners tegenkomen die als de EF groep over Trollocs begint en beweert op weg te zijn naar Whitebridge de EF groep gewoon laat lopen. WHAT THE FUCK?!
-Nog steeds; Whitecloak kostuums _O-
-Verhaal over Manetheren als fanservice denk ik, maar het sloeg nu helemaal nergens op.
-Navy Seal Nynaeve.
-Hoi, jullie kennen mij niet, maar iemand van jullie is de Dragon Reborn *BOOM* dus jullie moeten nu meegaan. Oh, oké, dan laten we maar gaan nu. WHAT THE FUCK?!

Helaas kan ik nog wel even doorgaan, want de lijst is gigantisch lang. Karaktermoord, geen immersie, clichés en idioterie. Dit is wat ik op dat vreselijke kanaal SyFy verwacht en niet als multimiljoen show op Prime. Dit is echt heel, heel erg slecht. Misschien dat ze het bij Amazon met die Tolkien serie waar kunnen maken, maar na dit houd ik mijn hart vast :{
pi_202263229
Blijkbaar is de serie dan niks voor jou. Gelukkig heb je de boeken nog en kan je die uitentreuren herlezen :)
Oh en je gelooft werkelijk dat verhaal van Liandrin? _O-
Mompelt iets met unreliable narrator, waar de boeken vol mee stonden :P

Jullie hadden trouwens gelijk. De tweede en derde aflevering waren stukken beter dan de eerste *O*
Ik heb ervan genoten en ik kijk zeker uit naar de volgende afleveringen ^O^
pi_202263910
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:19 schreef MTL het volgende:
Blijkbaar is de serie dan niks voor jou. Gelukkig heb je de boeken nog en kan je die uitentreuren herlezen :)
Oh en je gelooft werkelijk dat verhaal van Liandrin? _O-
Mompelt iets met unreliable narrator, waar de boeken vol mee stonden :P

Jullie hadden trouwens gelijk. De tweede en derde aflevering waren stukken beter dan de eerste *O*
Ik heb ervan genoten en ik kijk zeker uit naar de volgende afleveringen ^O^
Liandrin? Die heb ik niet eens genoemd. Dus waar heb je het over?
Ik kan het nog wel over Liandrin hebben. Met haar "This power, it's meant for women. And women alone. And when you touch it, you make it filthy" :')
Zelfs voor een Red is dat heel vergezocht.
pi_202264593
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef maxi-mus het volgende:
Gaan er in dit topic ook weer allemaal mensen theorieën droppen die dan precies blijken uit te komen omdat ze de boeken al hebben gelezen? Leuke rubriek was dat bij GoT.
Dat zou raar zijn aangezien WoT gewoon af is in tegenstelling tot ASoIaF.
pi_202265366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:59 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Nou, dat was nog slechter dan ik dacht dat het zou worden. *Knip* Dit is echt heel, heel erg slecht. Misschien dat ze het bij Amazon met die Tolkien serie waar kunnen maken, maar na dit houd ik mijn hart vast :{
Je klinkt alsof ze jou alleen tevreden hadden gesteld met 1 op 1 woord voor woord book to screen. Kansloze missie.

Waarom keek je überhaupt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202265924
Het was op zich wel vermakelijk maar een aantal punten is toch wel erg teleurstellend. Met name het begin valt flink tegen, lijkt me voor de niet boeklezers toch niet duidelijk dat de one power is onderverdeeld in man & vrouwelijke versie en dat de mannelijke helft is besmet. Liever dat ze daar aandacht aan hadden besteed dan een niet bestaande vrouw voor 1 van de hoofdrol spelers :?

Denk sowieso dat het handiger, en pakkender was, als ze hadden geopend met het ontstaan van Dragonmount dan hoe ze het nu gedaan hadden.

Verder een hoop onnodige aanpassingen voor mij.
pi_202266601
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:39 schreef GGMM het volgende:

[..]
Oh ja hinderlijk was dat.
"Ja maar anders kan ik niet meepraten over theorieën omdat ik de boeken heb gelezen"

Nee, dat kan ook niet.
Waar is de review? Je bent mijn tipvriend om het vervolgens alsnog niet te kijken maar ik hang aan je lippen.
  Forum Admin zaterdag 20 november 2021 @ 20:09:12 #151
35723 crew  GGMM
pi_202266618
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:08 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]
Waar is de review? Je bent mijn tipvriend om het vervolgens alsnog niet te kijken maar ik hang aan je lippen.
Oh ja

Morgen ergens oke?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202266638
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Oh ja

Morgen ergens oke?
Dit wordt een nacht niet slapen maar ik wil je vooral niet overhaasten met als risico een mindere review te verkrijgen
pi_202267064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:28 schreef Timwonnacott het volgende:
Liever dat ze daar aandacht aan hadden besteed dan een niet bestaande vrouw voor 1 van de hoofdrol spelers :?
Ik dacht in eerste instantie ook wtf, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202267692
Ze willen heel graag LOtR en GoT zijn, maar het is meer niveautje Legend of the Seeker of Xena warrior princess.

Echt ongelooflijk hoe ze zo'n goed verhaal, met zoveel budget en toch zeer redelijke cast, zo matig kunnen verfilmen.
pi_202271409
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik dacht in eerste instantie ook wtf, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hooooort gewoon dommig geadem als je hem in beeld ziet :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202271480
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:28 schreef LordVoldermort het volgende:
Ik wacht op de recensie van @:JR-Style-93
Aflevering 1
6,5/10. Was erg gehaast zoals de meeste reviews al aangaven inderdaad en werd weinig de tijd genomen voor alle rustigere scènes. Hadden er best wat meer tijd voor mogen nemen want ging nu wel erg van de hak op de tak. Vechtscènes waren ook lastig te volgen door chaotische editing.

Aflevering 2
9/10. Echt een flink stuk beter dan de eerste episode, werd tijd genomen voor de dialogen en karakteropbouw en had daarnaast ook goede trippy en actiescènes. Shadar Logoth was cool en snap de verandering tov de boeken heel goed.

Aflevering 3
8/10. Ook een prima aflevering, erg genoten van Mat. Visueel ziet het er sowieso waanzinnig uit met die landschappen en ze zijn ook niet bang om gory te gaan gelukkig.

Al met al best een goed begin op de wat matigere eerste aflevering na. Ben erg benieuwd naar episode 4 :)
Oh.
pi_202271535
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ze willen heel graag LOtR en GoT zijn, maar het is meer niveautje Legend of the Seeker of Xena warrior princess.

Echt ongelooflijk hoe ze zo'n goed verhaal, met zoveel budget en toch zeer redelijke cast, zo matig kunnen verfilmen.
Dit is natuurlijk gewoon onzin.
Oh.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 21 november 2021 @ 00:04:40 #158
319979 Fok-it
All is well
pi_202272214
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Aflevering 1
6,5/10. Was erg gehaast zoals de meeste reviews al aangaven inderdaad en werd weinig de tijd genomen voor alle rustigere scènes. Hadden er best wat meer tijd voor mogen nemen want ging nu wel erg van de hak op de tak. Vechtscènes waren ook lastig te volgen door chaotische editing.

Aflevering 2
9/10. Echt een flink stuk beter dan de eerste episode, werd tijd genomen voor de dialogen en karakteropbouw en had daarnaast ook goede trippy en actiescènes. Shadar Logoth was cool en snap de verandering tov de boeken heel goed.

Aflevering 3
8/10. Ook een prima aflevering, erg genoten van Mat. Visueel ziet het er sowieso waanzinnig uit met die landschappen en ze zijn ook niet bang om gory te gaan gelukkig.

Al met al best een goed begin op de wat matigere eerste aflevering na. Ben erg benieuwd naar episode 4 :)
Hoe ver zit je nu na 3 afleveringen vergeleken met de boeken? Is het net als GoT dat 1 seizoen zo'n beetje het hele eerste boek doorloopt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 21 november 2021 @ 00:36:00 #159
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202272933
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 00:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe ver zit je nu na 3 afleveringen vergeleken met de boeken? Is het net als GoT dat 1 seizoen zo'n beetje het hele eerste boek doorloopt?
Het eerste seizoen is vooral boek 1 met delen van boek 2 en 3. Maar sommige onderdelen van boek 1 zullen pas volgend seizoen aan bod komen en er zijn ook wat verhaallijnen bijgemaakt die off-screen waren in het boek.

Het heeft ook wel meer veranderingen dan GoT S1 had, dat was wel vrij close met het boek.
Oh.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 21 november 2021 @ 00:38:50 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_202272977
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2021 00:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Het eerste seizoen is vooral boek 1 met delen van boek 2 en 3. Maar sommige onderdelen van boek 1 zullen pas volgend seizoen aan bod komen en er zijn ook wat verhaallijnen bijgemaakt die off-screen waren in het boek.

Het heeft ook wel meer veranderingen dan GoT S1 had, dat was wel vrij close met het boek.
Dat was behoorlijk accuraat aan het boek inderdaad, ik las al wel dat Robert Jordan er een handje van had om continu nieuwe personages en verhaallijnen te verzinnen dus dat is serie-technisch onmogelijk natuurlijk om allemaal in het verhaal te stoppen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202273007
2782 named characters, volgens Wikipedia.
Dat alleen al maakt dat serie en show nooit hetzelfde kunnen zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Beste/leukste mod 2022 zondag 21 november 2021 @ 00:45:40 #162
319979 Fok-it
All is well
pi_202273033
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 00:42 schreef Vanyel het volgende:
2782 named characters, volgens Wikipedia.
Dat alleen al maakt dat serie en show nooit hetzelfde kunnen zijn.
WOT has 147 POV characters, ASOIAF has 24 POV character

Djeez, 147 POV characters is echt immens _O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 21 november 2021 @ 00:53:54 #163
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202273143
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2021 00:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat was behoorlijk accuraat aan het boek inderdaad, ik las al wel dat Robert Jordan er een handje van had om continu nieuwe personages en verhaallijnen te verzinnen dus dat is serie-technisch onmogelijk natuurlijk om allemaal in het verhaal te stoppen.
Wat dat betreft had hij hetzelfde probleem als GRRM dat hij het worldbuilden te leuk vond en daarom nog allemaal zijpaden begon te bewandelen. Al vond ik die tragere boeken nog best prima omdat je daarin vooral karakterontwikkeling had.
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 00:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
WOT has 147 POV characters, ASOIAF has 24 POV character

Djeez, 147 POV characters is echt immens _O-
Bij de helft van die POV's dacht ik echt "Wtf wie ben jij nou weer?" :') .Al waren sommige POV-stukjes ook gewoon maar een kleine alinea en niet een heel hoofdstuk zoals in ASOIAF.
Oh.
pi_202273237
Sowieso dat een hoop chars, als ze al in de serie komen, pas worden geïntroduceerd als ze een rol gaan spelen voor het grotere verhaal. Zijn zoveel chars hier die je in boek 1-2 tegenkomt en dan pas weer in een later boek.

Niemand gaat dat onthouden natuurlijk en ook dezelfde acteur kunnen krijgen tegen die tijd is lastig. Dan krijg je van die taferelen met The Mountain in GoT die door 3 acteurs is gespeeld. Lijkt me meer dan logisch dat ze daar gewoon aanpassingen aan maken.
pi_202273959
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2021 23:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gewoon onzin.
Vind jij het qua acteerwerk en omgeving echt zoveel beter dan Legend of the Seeker? De special effects zijn beter, we zijn ook wat jaren verder, maar het komt in niets in de buurt van wat ze zelf riepen dat het zou zijn.

Er wordt van alles bij elkaar gejat van andere series en films, de overacting van de vreselijk slecht vormgegeven trolloks is lachwekkend en het acteerwerk van de hoofdrolspelers, met Rhand voorop, is echt niet van het niveau GoT. Verre van.

En dan de bewerking van de 'History became legend' Galadriel quote, dat was gewoon pijnlijk. En ja, ik weet dat die quote oorspronkelijk meer uit de Wheel of time boeken komt dan uit LOtR. Maar dat maakt het extra pijnlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 21-11-2021 08:28:37 ]
pi_202274254
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En dan de bewerking van de 'History became legend' Galadriel quote, dat was gewoon pijnlijk. En ja, ik weet dat die quote oorspronkelijk meer uit de Wheel of time boeken komt dan uit LOtR. Maar dat maakt het extra pijnlijk.
Wat is hier precies pijnlijk aan?
En wat maakt het extra pijnlijk?
Bedoel je
quote:
The wheel of time turns and ages come and pass, leaving memory that become legend. Legend fades to myth .......
?
Hoe is die quote bewerkt dan?

Ik hoorde een exacte weergave van de eerste regels van elk wheel of time boek. Dus ik ben wat confused.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202274365
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat is hier precies pijnlijk aan?
En wat maakt het extra pijnlijk?
Bedoel je
[..]
?
Hoe is die quote bewerkt dan?

Ik hoorde een exacte weergave van de eerste regels van elk wheel of time boek. Dus ik ben wat confused.
Hij was in de LOtR bewerkt tot de Galadriel tekst. En nu willen ze hem weer terug pakken, althans dat was mijn interpretatie. Ook door de tone of voice.

Maar goed, misschien was ik extra getriggered omdat ik de hele serie tot nu toe een slap aftreksel vind van LOtR en GoT, waar ik de boeken ook al iets te veel geïnspireerd vond op veel andere fantasy en SF.

Ik vond de boeken goed, maar had tijdens het lezen wel heel vaak het idee dat er wel erg veel inspiratie uit andere reeksen nodig was voor de schrijver.
pi_202274419
Wow, dit is volgens mij de eerste keer dat ik nu commentaar over deze serie lees waarbij iemand teleurgesteld is dat ze regels uit de boeken letterlijk in de tv show terug laten komen :D
Meestal is het commentaar dat het niet genoeg op de boeken lijkt.

Edit: en ja, vele elementen van LotR zitten in het eerste boek en daarmee ook in deze serie, ook als een hommage aan Tolkien. En natuurlijk vind je de typische fantasy-elementen terug in de boeken en in de tv serie, die elk boek of elke tv serie wel gebruikt. Dat hoort nu eenmaal bij fantasy, net zoals je ook dat soort specifieke dingen terug gaat vinden in detectives of welk ander genre dan ook.
Ook al beweert een schrijver dat er niks gejat is en dat zijn werk het origineelste en het beste is (ja, ik kijk naar jou, Terry Goodkind), alle verhalen hebben nu eenmaal elementen en ideeën die in andere werken al eerder gebruikt zijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door MTL op 21-11-2021 10:00:51 ]
pi_202274604
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:41 schreef MTL het volgende:

Edit: en ja, vele elementen van LotR zitten in het eerste boek en daarmee ook in deze serie, ook als een hommage aan Tolkien. En natuurlijk vind je de typische fantasy-elementen terug in de boeken en in de tv serie, die elk boek of elke tv serie wel gebruikt. Dat hoort nu eenmaal bij fantasy, net zoals je ook dat soort specifieke dingen terug gaat vinden in detectives of welk ander genre dan ook.
Ook al beweert een schrijver dat er niks gejat is en dat zijn werk het origineelste en het beste is (ja, ik kijk naar jou, Terry Goodkind), alle verhalen hebben nu eenmaal elementen en ideeën die in andere werken al eerder gebruikt zijn.
Veel ook wel omdat ze vanuit hetzelfde bronmateriaal plukken. De overeenkomsten tussen Dune en WoT zijn veelal terg te leiden uit dezelfde mythologische en religieuze bronnen.

Meestal stoort het me niet tijdens het lezen, maar bij WoT wel. Sowieso niet mijn favoriete reeks in het genre, dus wellicht vertekent dat mijn beeld ietwat.
pi_202274633
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 09:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Maar goed, misschien was ik extra getriggered omdat ik de hele serie tot nu toe een slap aftreksel vind van LOtR en GoT, waar ik de boeken ook al iets te veel geïnspireerd vond op veel andere fantasy en SF.

Ik vond de boeken goed, maar had tijdens het lezen wel heel vaak het idee dat er wel erg veel inspiratie uit andere reeksen nodig was voor de schrijver.
Zou het ook kunnen dat dat andersom was? Ik heb er geen studie naar gedaan, maar ik dacht dat juist veel schrijvers zich hebben laten inspireren door WoT, waar Jordan vooral geïnspireerd was door Tolkien, maar verder meer de trendsetter was dan de trendvolger.
Als je eerst al die andere schrijvers leest en dan Jordan, voelt dat natuurlijk anders.
WoT was mijn allereerste fantasy. Voor mij leek zelfs LotR een WoT aftreksel *)

Edit: ik zie je over Dune. Da's natuurlijk duizend jaar ouder, daar kan de inspiratie vraag niet omgedraaid worden, da's logisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 21-11-2021 10:22:44 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202274674
Iets heel anders en totaal niet passend hier, maar ik doe het lekker toch.

Wat ik nou wel verfilmd zou willen zien is de Deverry serie van Katharine Kerr. Volgens mij kun je daar ook jaren en jaren en jaaaaren tv mee vullen. Maar misschien is dat te weinig visueel spektakel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202274702
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 10:22 schreef Vanyel het volgende:
Iets heel anders en totaal niet passend hier, maar ik doe het lekker toch.

Wat ik nou wel verfilmd zou willen zien is de Deverry serie van Katharine Kerr. Volgens mij kun je daar ook jaren en jaren en jaaaaren tv mee vullen. Maar misschien is dat te weinig visueel spektakel.
De Poort des Doods van Weiss&Hickman. Dat was een fantastische serie, over verwijzingen naar andere fantasy gesproken, trouwens :D

Die lijkt me geweldig verfilmd.

Edit: ik realiseer me nu dat ik Deverry wel heb liggen, maar nog nooit gelezen. Toevallig toe aan een nieuwe reeks, dus dank voor de indirecte tip.

[ Bericht 6% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 21-11-2021 10:42:00 ]
pi_202274836
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zou het ook kunnen dat dat andersom was? Ik heb er geen studie naar gedaan, maar ik dacht dat juist veel schrijvers zich hebben laten inspireren door WoT, waar Jordan vooral geïnspireerd was door Tolkien, maar verder meer de trendsetter was dan de trendvolger.
Als je eerst al die andere schrijvers leest en dan Jordan, voelt dat natuurlijk anders.
WoT was mijn allereerste fantasy. Voor mij leek zelfs LotR een WoT aftreksel *)

Edit: ik zie je over Dune. Da's natuurlijk duizend jaar ouder, daar kan de inspiratie vraag niet omgedraaid worden, da's logisch.
Wat je als eerste leest vormt natuurlijk hoe je naar de rest kijkt. Wat dat betreft heb ik het per toeval chronologisch goed gedaan. Mijn eerste fantasy was Tolkien. Eerst de Hobbit en daarna In de ban van de Ring. Ik was 12, dus nog in het NL gelezen de eerste keer. Kort daarna Dune gelezen als eerste SF.

Daarna wat meer recent werk. Weiss&Hickmann, WoT, Legend of the Seeker (niet allemaal, want pffff) en natuurlijk ook de luchtigere Hitchhikers Guide en Terry Pratchett.

Voor mij zijn Lord of the Rings en Dune nog altijd de benchmark. Maar weinig reeksen die daar in de buurt komen qua wereldvorming en verhaal in de juiste balans. Maar wellicht ook juist omdat ik die als eerste heb gelezen dat ik me in andere series erger als de balans te veel doorslaat in wereldbouwen of het verhaal niet origineel is. Waarbij opgemerkt dat Dune na/vanaf het derde boek wel heel hard instort wat mij betreft.
pi_202274964
Deverry vond ik qua verhaal interessant, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik die vele 'terugkijkjes' (om ze zo maar te noemen zonder te veel te spoilen) ging skippen en vooral verder wilde in het verhaal.
pi_202275608
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Voor mij zijn Lord of the Rings en Dune nog altijd de benchmark. Maar weinig reeksen die daar in de buurt komen qua wereldvorming en verhaal in de juiste balans. Maar wellicht ook juist omdat ik die als eerste heb gelezen dat ik me in andere series erger als de balans te veel doorslaat in wereldbouwen of het verhaal niet origineel is. Waarbij opgemerkt dat Dune na/vanaf het derde boek wel heel hard instort wat mij betreft.
:D
Ik heb LotR 3x gelezen en vond het elke keer afschuwelijk lezen. Ik kan het echt niet aan, 9273344 pagina's beschrijving van een bos vol spinnen.
Bij Dune vond ik deel 1 fantastisch en daarna haakte ik af.
Ik weet niet wat maakte dat ik bij WoT wel vrolijk door alle beschrijvingen heen las. Ik heb ze in elk geval niet opgeslagen :D

Bij Deverry vond ik het ene terugkijkje (mooie vondst) interessanter dan het andere. Soms echt onwijs de moeite en dan was de switch juist weer zonde. Soms not so much.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 21 november 2021 @ 12:00:04 #176
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202275665
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 08:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vind jij het qua acteerwerk en omgeving echt zoveel beter dan Legend of the Seeker? De special effects zijn beter, we zijn ook wat jaren verder, maar het komt in niets in de buurt van wat ze zelf riepen dat het zou zijn.
Ik vind het er visueel over het algemeen wel goed uitzien, op wat momenten in de eerste afleveringen na (toen Moiraine de Trolloc pakte die bij Nynaeve & Egwene vervelend stond te doen. Dat zag er wel slecht uit. Nog wel een aantal momenten dat het wat beter kon maar goed de eerste aflevering vond ik ook het matigste. Toch vind ik het al een stuk beter dan bijvoorbeeld The Witcher.
quote:
Er wordt van alles bij elkaar gejat van andere series en films, de overacting van de vreselijk slecht vormgegeven trolloks is lachwekkend en het acteerwerk van de hoofdrolspelers, met Rhand voorop, is echt niet van het niveau GoT. Verre van.
De Trollocs vind ik er juist goed uitzien, prima design. Acteerwerk vind ik ook best prima van de jongere acteurs, weet je nog hoeveel kritiek er was op het acteerwerk van Jon Snow en Daenerys in GoT? (lol) Vooral Mat en Nynaeve zijn goed (jammer dat Mat gerecast is wel).
quote:
En dan de bewerking van de 'History became legend' Galadriel quote, dat was gewoon pijnlijk. En ja, ik weet dat die quote oorspronkelijk meer uit de Wheel of time boeken komt dan uit LOtR. Maar dat maakt het extra pijnlijk.
Wat?
Oh.
  zondag 21 november 2021 @ 12:01:45 #177
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202275690
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Veel ook wel omdat ze vanuit hetzelfde bronmateriaal plukken. De overeenkomsten tussen Dune en WoT zijn veelal terg te leiden uit dezelfde mythologische en religieuze bronnen.

Meestal stoort het me niet tijdens het lezen, maar bij WoT wel. Sowieso niet mijn favoriete reeks in het genre, dus wellicht vertekent dat mijn beeld ietwat.
Originaliteit van veel werk is sowieso te verwaarlozen, elke auteur haalt overal zijn ideeën vandaan van wat ze gelezen hebben. ASOIAF heeft elementen overgenomen uit WoT bijvoorbeeld. Maar het gaat er om dat het een eigen touch krijgt en dat kreeg WoT wel vanaf boek 2/3 ongeveer.
Oh.
pi_202275740
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Originaliteit van veel werk is sowieso te verwaarlozen, elke auteur haalt overal zijn ideeën vandaan van wat ze gelezen hebben. ASOIAF heeft elementen overgenomen uit WoT bijvoorbeeld. Maar het gaat er om dat het een eigen touch krijgt en dat kreeg WoT wel vanaf boek 2/3 ongeveer.
Daar ben ik het niet mee eens, maar goed, verschil van mening mag er zijn.

En er zijn absoluut veel slechtere reeksen dan WoT, zoals Legend of the Seeker. Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat in die zin ook best op soms.
  zondag 21 november 2021 @ 12:10:11 #179
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202275777
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens, maar goed, verschil van mening mag er zijn.

En er zijn absoluut veel slechtere reeksen dan WoT, zoals Legend of the Seeker. Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat in die zin ook best op soms.
Maar je argument eerder was dat WoT een goed verhaal is wat ze nu slecht verfilmen maar nu zeg je eigenlijk dat het bronmateriaal ook niet echt naar je smaak is? Wat is het dan?
Oh.
pi_202275802
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2021 12:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Maar je argument eerder was dat WoT een goed verhaal is wat ze nu slecht verfilmen maar nu zeg je eigenlijk dat het bronmateriaal ook niet echt naar je smaak is? Wat is het dan?
Nee, dat zeg ik niet. Het is niet mijn favoriete reeks (verre van), maar het is een prima verhaal waar je wat mee kunt, anders was ik na boek twee wel gestopt hè.

Het is niet altijd zwart wit.
  zondag 21 november 2021 @ 12:23:28 #181
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202275916
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het is niet mijn favoriete reeks (verre van), maar het is een prima verhaal waar je wat mee kunt, anders was ik na boek twee wel gestopt hè.

Het is niet altijd zwart wit.
Oké dan ben ik het gewoon niet eens met hoe dramatisch de verfilming is. Het is nog niet perfect nee en ook nog niet van het niveau GoT (eerste seizoen dan) of LotR maar dat had ik ook niet direct verwacht. Sowieso komen de beste momenten pas in latere boeken en dan kan WoT zich echt onderscheiden imo.
Oh.
pi_202276079
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:23 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Oké dan ben ik het gewoon niet eens met hoe dramatisch de verfilming is. Het is nog niet perfect nee en ook nog niet van het niveau GoT (eerste seizoen dan) of LotR maar dat had ik ook niet direct verwacht. Sowieso komen de beste momenten pas in latere boeken en dan kan WoT zich echt onderscheiden imo.
Nou ja, Prime en de producers hebben wel echt heel hoog van de toren geblazen over LotR meets GoT en dat soort vergelijkingen. Ik concludeer na twee afleveringen dat dat in de verste verte niet is waar ik naar zit te kijken.

En goed, Xena was als vergelijking overdreven, maar veel beter dan de verfilming van Legend o/t Seeker vind ik het echt nog niet. En ook The Witcher vind ik veel beter gemaakt, maar daar boeit het verhaal me minder.
  zondag 21 november 2021 @ 12:46:54 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202276171
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou ja, Prime en de producers hebben wel echt heel hoog van de toren geblazen over LotR meets GoT en dat soort vergelijkingen. Ik concludeer na twee afleveringen dat dat in de verste verte niet is waar ik naar zit te kijken.

En goed, Xena was als vergelijking overdreven, maar veel beter dan de verfilming van Legend o/t Seeker vind ik het echt nog niet. En ook The Witcher vind ik veel beter gemaakt, maar daar boeit het verhaal me minder.
The Witcher vind ik echt stukken minder, zowel qua verhaal (had het wel een verhaal?) als qua productie.
Oh.
pi_202276243
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2021 12:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
The Witcher vind ik echt stukken minder, zowel qua verhaal (had het wel een verhaal?) als qua productie.
En zo lijkt het wel alsof er verschillende meningen kunnen bestaan.

Bizar. Overigens vind ik Cavill wel tamelijk bloedirritant in The Witcher.
pi_202280893
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Oh ja

Morgen ergens oke?
???
  Forum Admin zondag 21 november 2021 @ 17:06:09 #186
35723 crew  GGMM
pi_202280911
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 17:05 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]
???
Sorry sorry sorry

Volgende week ergens
Al heb ik dan ook een drukke week

Volgend weekend, beloofd! Dan gelijk 4 afleveringen
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202282373
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2021 12:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
The Witcher vind ik echt stukken minder, zowel qua verhaal (had het wel een verhaal?) als qua productie.
Boeken zijn wel tof
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202282394
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Aflevering 1
6,5/10. Was erg gehaast zoals de meeste reviews al aangaven inderdaad en werd weinig de tijd genomen voor alle rustigere scènes. Hadden er best wat meer tijd voor mogen nemen want ging nu wel erg van de hak op de tak. Vechtscènes waren ook lastig te volgen door chaotische editing.

Aflevering 2
9/10. Echt een flink stuk beter dan de eerste episode, werd tijd genomen voor de dialogen en karakteropbouw en had daarnaast ook goede trippy en actiescènes. Shadar Logoth was cool en snap de verandering tov de boeken heel goed.

Aflevering 3
8/10. Ook een prima aflevering, erg genoten van Mat. Visueel ziet het er sowieso waanzinnig uit met die landschappen en ze zijn ook niet bang om gory te gaan gelukkig.

Al met al best een goed begin op de wat matigere eerste aflevering na. Ben erg benieuwd naar episode 4 :)
Thanx maat. Ik ga het vanavond bekijken.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202290796
Aflevering 2 was echt wel genot ja. Alleen die trollen waren kut maarja dat had ik met lotr ook al met die orcs. Niet mijn tegenstanders. Ook die dood op het water prima in beeld gebracht. Je leefde wel mee.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202294986
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
Ik heb LotR 3x gelezen en vond het elke keer afschuwelijk lezen. Ik kan het echt niet aan, 9273344 pagina's beschrijving van een bos vol spinnen.
Bij Dune vond ik deel 1 fantastisch en daarna haakte ik af.
Ik weet niet wat maakte dat ik bij WoT wel vrolijk door alle beschrijvingen heen las. Ik heb ze in elk geval niet opgeslagen :D
Wellicht omdat het 9 van de 10 keer over strak zittende jurken diep uitgesneden jurken van prachtige vrouwen met uitpuilende boezems ging?
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 22 november 2021 @ 20:49:20 #191
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202297961
Aflevering 1 gezien. Het is wel echt even inkomen, maar door die laatste 15 minuten ben ik hooked.
  Forum Admin maandag 22 november 2021 @ 21:07:36 #192
35723 crew  GGMM
pi_202298183
Aflevering 1
6,5/10

Niet geweldig eigenlijk, zoals al gezegd was beetje een standaardverhaal en visueel aardig maar ook niet dat ik nou m'n ogen uitkijk.
Maar goed genoeg om verder te kijken. :)

@Littlerabbit
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 22 november 2021 @ 21:52:44 #193
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202298915
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:38 schreef LordVoldermort het volgende:
Aflevering 2 was echt wel genot ja. Alleen die trollen waren kut maarja dat had ik met lotr ook al met die orcs. Niet mijn tegenstanders. Ook die dood op het water prima in beeld gebracht. Je leefde wel mee.
Ik vind die Trollocs wel vet gemaakt.

Maar menselijke villains blijven het beste, die Eamon Valda in episode 2 was meteen genot. Niveautje Joffrey/Umbridge.
Oh.
pi_202299013
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik vind die Trollocs wel vet gemaakt.

Maar menselijke villains blijven het beste, die Eamon Valda in episode 2 was meteen genot. Niveautje Joffrey/Umbridge.
Ik vind de trollocs er echt veel minder uitzien dan de Urukhai uit LotR. En dat is 20 jaar geleden. Ook hun bewegingen en acting is wel heel erg 'we hebben wat willekeurige mensen van straat geplukt'.

Valda heeft wel potentie, maar ik vind het voorbarig om hem nu al te vergelijken met Joffrey of Umbridge. Het is in elk geval zeker geen Ramsay Bolton. :D
pi_202299017
Maar, eerlijk is eerlijk. Aflevering 2 is beter dan 1 en 3 is beter dan 2. Stijgende lijn.
pi_202299169
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 17:24 schreef switchboy het volgende:

[..]
Wellicht omdat het 9 van de 10 keer over strak zittende jurken diep uitgesneden jurken van prachtige vrouwen met uitpuilende boezems ging?
:N
Nul interesse in beschrijvingen van hoe dingen eruit zien, ik kan me er toch geen voorstelling van maken. Was me niet eens opgevallen dat het zo erg was voor ik erover las.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 22 november 2021 @ 22:17:39 #197
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_202299237
Zat er eigenlijk meteen wel lekker in hoewel ik de wereld etc nog totaal niet ken. Veelbelovende 1e aflevering vond ik en lees dat het nog beter wordt. :)

Die man op dat paard deed me wel erg aan een mix van Voldemort en Black Riders denken. :')
  maandag 22 november 2021 @ 22:19:04 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202299248
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind de trollocs er echt veel minder uitzien dan de Urukhai uit LotR. En dat is 20 jaar geleden. Ook hun bewegingen en acting is wel heel erg 'we hebben wat willekeurige mensen van straat geplukt'.

Valda heeft wel potentie, maar ik vind het voorbarig om hem nu al te vergelijken met Joffrey of Umbridge. Het is in elk geval zeker geen Ramsay Bolton. :D
De close-ups van Trollocs vind ik wel goed, de CGI is alleen soms matig wanneer ze rondkruipen of bijvoorbeeld dat moment in aflevering 1 dat die Trolloc doormidden werd gesneden met de One Power. Maar verder zijn het wel goede practical effects hoor, stukken beter dan als ze volledig CGI zouden zijn.

Met Valda had ik het er meer over dat je eigenlijk direct een hekel aan hem hebt, net als met Joffrey en Umbridge eigenlijk.
Oh.
pi_202299302
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:17 schreef maxi-mus het volgende:
Zat er eigenlijk meteen wel lekker in hoewel ik de wereld etc nog totaal niet ken. Veelbelovende 1e aflevering vond ik en lees dat het nog beter wordt. :)

Die man op dat paard deed me wel erg aan een mix van Voldemort en Black Riders denken. :')
Haha, ja met een goedkoop Voldemort carnavalsmasker. Dat was ook mijn eerste associatie.
  roze maandag 22 november 2021 @ 22:27:12 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202299339
Misschien toch een poging wagen.
Your beauty never ever scared me.
  Forum Admin maandag 22 november 2021 @ 23:46:38 #201
35723 crew  GGMM
pi_202300109
Aflevering 2

7/10
Beter dan de eerste ja. ^O^

@Littlerabbit
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202302079
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik vind die Trollocs wel vet gemaakt.

Maar menselijke villains blijven het beste, die Eamon Valda in episode 2 was meteen genot. Niveautje Joffrey/Umbridge.
Ohja dat wel, maar ik heb gewoon helemaal niks met motief loze tegenstanders zonder emotie. Daarom viel dat van de WW ook zo tegen bij GOT. Hahah ja die is wel tof. Al ging Joffrey mij ook te ver trouwens. Dan was zijn opa beter. Ik hou van bad guys die ook in conflict met zichzelf zijn. De wereld zelf brengen ze trouwens wel prachtig in beeld. Dat lijkt inderdaad wel lotr achtig.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 23 november 2021 @ 16:21:00 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202306288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 10:16 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Ohja dat wel, maar ik heb gewoon helemaal niks met motief loze tegenstanders zonder emotie. Daarom viel dat van de WW ook zo tegen bij GOT. Hahah ja die is wel tof. Al ging Joffrey mij ook te ver trouwens. Dan was zijn opa beter. Ik hou van bad guys die ook in conflict met zichzelf zijn. De wereld zelf brengen ze trouwens wel prachtig in beeld. Dat lijkt inderdaad wel lotr achtig.
Die White Walkers waren teleurstellend ja, maar dat kwam ook door de hele opbouw dat het leek alsof er meer achter zat. Bij Trollocs weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt, je hebt ook gewoon kanonvoer nodig natuurlijk. Maar er komen nog behoorlijk wat goede WoT villains aan gelukkig.
Oh.
pi_202306745
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Die White Walkers waren teleurstellend ja, maar dat kwam ook door de hele opbouw dat het leek alsof er meer achter zat. Bij Trollocs weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt, je hebt ook gewoon kanonvoer nodig natuurlijk. Maar er komen nog behoorlijk wat goede WoT villains aan gelukkig.
Er ZAT ook meer achter, maar D&D kinda forgot :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 23 november 2021 @ 17:44:15 #205
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202307407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Er ZAT ook meer achter, maar D&D kinda forgot :')
D&D hebben nog tips gegeven aan de showrunner van WoT (lol)
Oh.
pi_202307722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
D&D hebben nog tips gegeven aan de showrunner van WoT (lol)
Rip deze show als die zijn aangenomen
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202307793
Tips is behoorlijk overdreven. Dit is alles wat ze hebben gezegd:

“Just do what you’re going to do," the Game of Thrones duo advised him, per the outlet. “You know what this is. You have to believe in it. These kinds of things have to have an extraordinary clarity of vision to work.”

Dat noem ik nou niet bepaald tips, maar de media heeft het weer eens behoorlijk uitvergroot.
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:39:24 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202307951
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:25 schreef MTL het volgende:
Tips is behoorlijk overdreven. Dit is alles wat ze hebben gezegd:

“Just do what you’re going to do," the Game of Thrones duo advised him, per the outlet. “You know what this is. You have to believe in it. These kinds of things have to have an extraordinary clarity of vision to work.”

Dat noem ik nou niet bepaald tips, maar de media heeft het weer eens behoorlijk uitvergroot.
Ze zullen best wel meer besproken hebben :+

Wel gelachen om die "Just do what you're going to do". Bedankt Hans.
Oh.
  Forum Admin dinsdag 23 november 2021 @ 19:03:32 #209
35723 crew  GGMM
pi_202308247
Aflevering 3
7,1/10

@Littlerabbit
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202308363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:03 schreef GGMM het volgende:
Aflevering 3
7,1/10

@:littlerabbit
Ik ben zeer maar dan ook ZEER verheugd dat de schrik van een week moeten wachten zo kortstondig bleek te zijn, hartelijk dank!

En dan inhoudelijk, wat een overweldigende recensie. Ik heb haast het gevoel niet meer te hoeven kijken na deze KERNBOM aan informatie.
pi_202329504
Promo voor episode 4 (pas op, spoilers!)

pi_202330287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:12 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]
Ik ben zeer maar dan ook ZEER verheugd dat de schrik van een week moeten wachten zo kortstondig bleek te zijn, hartelijk dank!

En dan inhoudelijk, wat een overweldigende recensie. Ik heb haast het gevoel niet meer te hoeven kijken na deze KERNBOM aan informatie.
Spoiler alert was welkom geweest ja.
pi_202343020
#zinnan
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202343122
Ben ik de enige die die ene acteur (blabla el'thor of zoiets) nogal op de acteur van Anakin Skywalker vind lijken?
  Grootste filosoof 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 01:05:58 #215
442397 UitStraling
pi_202344569
Exact de helft donkere mensen in een middeleeuwse setting (krijg daar een uncanny valley vibe van) terwijl een deel acteert op klas zes niveau, wat een treurigheid, het ontsnapt slechts door de centjes aan het niveau van Sci Fi Channel.

Dit krijg je als je mensen met kampsmaak een creditcard geeft om een dagje te shoppen in Marbella.
pi_202345502
Episode 4 is een 9/10 voor mij. Damn zeg.
Ik denk dat er maar één of twee scenes werkelijk rechtstreeks uit de boeken komen, maar wat gaaf gedaan en wat een enorme hoop aan voorafschaduwingen weer :o

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 26-11-2021 08:56:02 ]
pi_202345588
Ze hadden voor Perrin echt iemand moeten casten die door zn neus kan ademen :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202345630
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze hadden voor Perrin echt iemand moeten casten die door zn neus kan ademen :( :( :(
Hou op door jou kan ik niet meer naar m kijken zonder me te ergeren :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202345665
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:31 schreef SolidasRock het volgende:
Ben ik de enige die die ene acteur (blabla el'thor of zoiets) nogal op de acteur van Anakin Skywalker vind lijken?
Ja, die vergelijking komt wel vaker naar boven dat hij erg op Hayden Christensen lijkt in die vertolking, hopelijk gaat het er erg vlug af in de komende seizoenen.

Over de episode: die zag er cool uit, passages uit het boek identificeren is dan weer een zoektocht, de verschillen zijn groot hoewel de verhaallijn er in zit.
pi_202345666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze hadden voor Perrin echt iemand moeten casten die door zn neus kan ademen :( :( :(
Volgens Rafe Judkins heeft Perrin een speciale 'nose acting coach'. Het zou mij niets verbazen als dit dus opzet is.
pi_202345667
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hou op door jou kan ik niet meer naar m kijken zonder me te ergeren :'(
O+ gedeelde haat O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202345815
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:54 schreef MTL het volgende:

[..]
Volgens Rafe Judkins heeft Perrin een speciale 'nose acting coach'. Het zou mij niets verbazen als dit dus opzet is.
Een wtf?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202345821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O+ gedeelde haat O+
Is vertienvoudigde haat
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202345884
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Een wtf?
Ik heb het ook niet verzonnen _O-
De vraag en het antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schat dus zomaar in dat dit een van die 'show, don't tell'-dingen wordt.
pi_202346029
Sure, we had our first watch, but what about second watch?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202346113
Nou bring it het zure gezeik maar weer hoor, maar ik heb er van genoten en geniet er nu nog een rondje van :D

EN DAT TERWIJL IK OOK GREYS ANATOMY MOET KIJKEN, ik heb het er maar druk mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202347043
First watch done. Second wordt vanavond pas.
Met volle teugen genoten, veel meer mens achter de plaatjes, alles mooi, Logain tof.
Kijk uit naar mijn rewatch.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:21:43 #228
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_202348394
4e aflevering gezien. En WOW just WOW.
Nynaeve!! :o
pi_202348625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:21 schreef dividivi het volgende:
4e aflevering gezien. En WOW just WOW.
Nynaeve!! :o
O+ Like a raging sun O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  roze vrijdag 26 november 2021 @ 12:39:36 #230
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202348660
Gisteren aflevering één gezien en tot nu toe best vermakelijk. :) Vanavond maar even verder kijken. Moet zeggen dat ik de boeken niet ken (net als met Game of Thrones toen) dus geen idee wat me te wachten staat maar vind ik juist wel leuk.
Your beauty never ever scared me.
pi_202348731
Extra interessant hoe jij het vindt dan
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202348954
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:29 schreef MTL het volgende:
Episode 4 is een 9/10 voor mij. Damn zeg.
Ik denk dat er maar één of twee scenes werkelijk rechtstreeks uit de boeken komen, maar wat gaaf gedaan en wat een enorme hoop aan voorafschaduwingen weer :o
Het is in elk geval de eerste aflevering die het niveau van GoT benadert qua visuals. Het is net of de eerste twee afleveringen na editing bij de producer terecht zijn gekomen en ze toen de wind van voren hebben gekregen, want daarna is het echt in één klap beter geworden.

Alleen het acteerwerk is echt matig. Ik hoop dat dat nog beter wordt.
pi_202349056
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is in elk geval de eerste aflevering die het niveau van GoT benadert qua visuals. Het is net of de eerste twee afleveringen na editing bij de producer terecht zijn gekomen en ze toen de wind van voren hebben gekregen, want daarna is het echt in één klap beter geworden.

Alleen het acteerwerk is echt matig. Ik hoop dat dat nog beter wordt.
Weinig chemie ook
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202350497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:09 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Weinig chemie ook
Ja,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202350709
Ik vind het acteerwerk en de chemie tussen karakters juist bovengemiddeld. De enige tot nu toe die echt niet aansloeg bij mij was Bran al'Vere, de vader van Egwene in de eerste aflevering.
Ook enkele zinnen van Ila hebben een wat vreemde opbouw/intonatie waardoor het voor mij net niet werkt en ze klinkt als een kind dat voor de zoveelste keer een uit haar hoofd geleerd zinnetje op moet zeggen. Maar voor de rest heb ik geen klachten en juist Lan/Nyneave is voor mij een van de meest overtuigende relaties tot nu toe.
Dus nee, ik kan niet zeggen dat ik die scène geforceerd over vond komen. Juist niet.
pi_202350818
:? De three oaths werden wel erg makkelijk opzij geschoven tijdens het gevecht. En eerder vaststellen dat de vrouwen de mannen niet kunnen zien channelen en visa versa maar later ziet Logain dan weer wel dat Nynaeve dat doet.

Dat de rule of cool al zo wordt misbruikt in seizoen 1 is wat mij betreft niet echt positief. Dat ging bij GoT toch ook aardig de verkeerde kant op.
pi_202350838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind dat dan wel weer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202350892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef Timwonnacott het volgende:
:? De three oaths werden wel erg makkelijk opzij geschoven tijdens het gevecht. En eerder vaststellen dat de vrouwen de mannen niet kunnen zien channelen en visa versa maar later ziet Logain dan weer wel dat Nynaeve dat doet.

Dat de rule of cool al zo wordt misbruikt in seizoen 1 is wat mij betreft niet echt positief. Dat ging bij GoT toch ook aardig de verkeerde kant op.
Ik heb hier totaal niet op gelet, maar wat gebeurde er op dit gebied?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202350922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:21 schreef Timwonnacott het volgende:
:? De three oaths werden wel erg makkelijk opzij geschoven tijdens het gevecht.
Niet echt? Ze worden aangevallen door een 'leger'. Dan mogen ze gewoon channelen.
quote:
En eerder vaststellen dat de vrouwen de mannen niet kunnen zien channelen en visa versa maar later ziet Logain dan weer wel dat Nynaeve dat doet.

Dat de rule of cool al zo wordt misbruikt in seizoen 1 is wat mij betreft niet echt positief. Dat ging bij GoT toch ook aardig de verkeerde kant op.
Ik denk dat dit een WAFO gevalletje is. Ik heb wel wat theorieën over wat hier gebeurde, maar ik denk dat we wel zullen horen wat Logain werkelijk zag.
pi_202351165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:29 schreef MTL het volgende:

[..]
Niet echt? Ze worden aangevallen door een 'leger'. Dan mogen ze gewoon channelen.
Alleen als allerlaatste noodzaak in het verdedigen van hun leven of die van hun warders. Je ziet de Aes Sedai al mensen neer maaien met pijlen voordat er überhaupt iemand binnen zwaard bereik is van ze. Naar mijn gevoel was het gebruik van de one power door de Aes Sedai op mensen een zeldzaamheid, zelfs in battles. Hierdoor had het juist meer impact wanneer het wel gebeurde.

Lijkt nu al vrij normaal te zijn dat ze het gewoon gebruiken, vandaar het losjes opvatten van de three oaths.
pi_202351195
Die pijlen werden juist op het kampement afgeschoten. Het enige dat de Aes Sedai deden was voorkomen dat die op het kamp neerkwamen (dus zichzelf verdedigen) en later die van richting veranderen zodat ze neerkwamen op de mensen die ze afgeschoten hadden.
Daarnaast heb ik geen enkele Aes Sedai zelf pijlen af zien schieten (waarom zouden ze überhaupt, daarvoor hebben ze de One Power). De warders wel, maar dat is logisch. Die zijn ook niet gebonden aan de oaths.
pi_202351223
En de aanval komt -doorgetrokken- van de duistere, dus in dat geval is een uitzondering ook toegestaan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202351413
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
En de aanval komt -doorgetrokken- van de duistere, dus in dat geval is een uitzondering ook toegestaan.
False dragons zijn geen Darkfiends of Shadowspawn, staan er totaal los van. Gewoon normaal oorlogszuchtig volk.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:49 schreef MTL het volgende:
Die pijlen werden juist op het kampement afgeschoten. Het enige dat de Aes Sedai deden was voorkomen dat die op het kamp neerkwamen (dus zichzelf verdedigen) en later die van richting veranderen zodat ze neerkwamen op de mensen die ze afgeschoten hadden.
Daarnaast heb ik geen enkele Aes Sedai zelf pijlen af zien schieten (waarom zouden ze überhaupt, daarvoor hebben ze de One Power). De warders wel, maar dat is logisch. Die zijn ook niet gebonden aan de oaths.
Op het kamp ja, en dat mogen ze gewoon tegenhouden. Ze van richting veranderen en tegen hun gebruiken niet, althans niet op dat moment. Het lijkt misschien nitpicking maar dat is nou juist wat ze in boeken deden met de oaths wat ze daarom ook interessant maakte (voor mij).
pi_202351512
Op het moment dat ze dat doen, worden de Aes Sedai zo ongeveer omver gelopen door dat 'leger'. Wanneer zouden ze dat wel mogen doen volgens jou?
Juist in de boeken wordt gezegd dat het verschilt per Aes Sedai. Sommigen vinden het al genoeg dat ze bedreigd worden om te mogen channelen, anderen gingen juist dichter bij het gevecht staan om genoeg urgentie te vinden om te mogen channelen.
Dat zien we hier in de TV serie ook gebeuren. Enkele Groenen zie je pas channelen op het moment dat ze tussen het 'leger' doorlopen, en die ander met de pijlen vond de pijlen en het daarna aan komen rennen dus al genoeg bedreiging.

Dus nee, ik kan mij niet vinden in jouw stellen. Ik vind juist dat de nuance uit de boeken hier ook al zichtbaar is.
pi_202351553
[quote]0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
False dragons zijn geen Darkfiends of Shadowspawn, staan er totaal los van. Gewoon normaal oorlogszuchtig volk.
[..]

De gekte komt van the taint, komt van de dark one.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202351893
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:15 schreef MTL het volgende:
Dus nee, ik kan mij niet vinden in jouw stellen. Ik vind juist dat de nuance uit de boeken hier ook al zichtbaar is.
Dat mag, ik denk er anders over. Uiteindelijk gaan we vanzelf wel zien hoe ze er verder mee omgaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
De gekte komt van the taint, komt van de dark one.
Ze worden iid gek van de taint, maar daarmee zijn ze nog geen aanhanger van de Dark One. Mannelijke channelers worden opgejaagd omdat ze in hun gekte meestal nogal wat schade aanrichten en ze bang zijn dat de wereld opnieuw wordt gebroken, niet omdat ze het kwaad aanhangen. Er zijn er uiteraard die dat wel doen, maar niet elke mannelijke channeler is per definitie een Darkfiend.
pi_202351927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat mag, ik denk er anders over. Uiteindelijk gaan we vanzelf wel zien hoe ze er verder mee omgaan.
[..]
Ze worden iid gek van de taint, maar daarmee zijn ze nog geen aanhanger van de Dark One. Mannelijke channelers worden opgejaagd omdat ze in hun gekte meestal nogal wat schade aanrichten en ze bang zijn dat de wereld opnieuw wordt gebroken, niet omdat ze het kwaad aanhangen. Er zijn er uiteraard die dat wel doen, maar niet elke mannelijke channeler is per definitie een Darkfiend.
Je zegt het zelf - in hun gekte- de gekte komt van de duistere, ik kan me voorstellen, dat je, met de mental gymnastics die bij de three oats komen kijken, je hier wel mee wegkomt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202352272
Zeer vermakelijke aflevering, lekker tempo.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin vrijdag 26 november 2021 @ 23:41:32 #249
35723 crew  GGMM
pi_202359704
Aflevering 4

7,5/10

Het begint duidelijk beter te worden. ^O^

@Littlerabbit
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_202360520
9,2/10, gvd wat een aflevering.

De foreshadowing in de serie is echt magnifiek _O_ zorgt er wel voor dat je dit flink kan rewatchen. De dialogen vond ik vooral erg goed deze aflevering.
Oh.
pi_202368011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:39 schreef Ama het volgende:
Gisteren aflevering één gezien en tot nu toe best vermakelijk. :) Vanavond maar even verder kijken. Moet zeggen dat ik de boeken niet ken (net als met Game of Thrones toen) dus geen idee wat me te wachten staat maar vind ik juist wel leuk.
Ik ook niet :)
  zondag 28 november 2021 @ 00:23:00 #252
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202373717
8/10 voor aflevering 4. Prima serie hoor.
pi_202375134
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 november 2021 01:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
9,2/10, gvd wat een aflevering.

De foreshadowing in de serie is echt magnifiek _O_ zorgt er wel voor dat je dit flink kan rewatchen. De dialogen vond ik vooral erg goed deze aflevering.
Dat is wel heel hoog.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zondag 28 november 2021 @ 11:21:12 #254
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202375804
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 09:53 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat is wel heel hoog.
Ik vond dat het wel waard, kan eigenlijk weinig zwakke momenten noemen in deze aflevering (misschien een paar CGI-momentjes).
Oh.
  Grootste filosoof 2022 zondag 28 november 2021 @ 11:42:24 #255
442397 UitStraling
pi_202375992
Het acteren is een beetje heel erg matig en de karakters helemaal, ik zie geen Tywin, Tyrion, Ned, Sandor of Joffrey, slechts wat groep zes acteerwerk.
Het kijkt redelijk weg door de centjes die erin zitten en de locaties maar het is als een kleffe hamburger, helaas.
pi_202376968
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:23 schreef fetX het volgende:
8/10 voor aflevering 4. Prima serie hoor.
Hij valt mij ook zeker niet tegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202377066
Ik heb de boeken niet gelezen, maar deze reeks recensies vind ik wel verhelderend, al zit er hier en daar wel een kleine spoiler in:
https://arstechnica.com/g(...)s-the-dragon-reborn/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202377075
Ik vind ze ook leuk, m.n. de comments. Al heb ik de boeken wel gelezen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202378284
Oooo daar ga ik ook even voor zitten :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202383328
Ik baal echt dat het wekelijks is. Hoewel het ook weer voordelen heeft.

Misschien komt het ook doordat ik er met een aantal van de leukste mensen die ik ken over kan praten, maar ik zit er echt helemaal in en kan niet wachten op de volgende.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 29 november 2021 @ 01:09:09 #261
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_202386192
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:23 schreef fetX het volgende:
8/10 voor aflevering 4. Prima serie hoor.
heb genoten van Aflevering 4 ook indd :) geweldig
  maandag 29 november 2021 @ 01:09:30 #262
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_202386193
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 november 2021 01:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
9,2/10, gvd wat een aflevering.

De foreshadowing in de serie is echt magnifiek _O_ zorgt er wel voor dat je dit flink kan rewatchen. De dialogen vond ik vooral erg goed deze aflevering.
Vandaag begonnen.

geweldige serie :)
  maandag 29 november 2021 @ 10:13:14 #263
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202387843
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik baal echt dat het wekelijks is. Hoewel het ook weer voordelen heeft.

Misschien komt het ook doordat ik er met een aantal van de leukste mensen die ik ken over kan praten, maar ik zit er echt helemaal in en kan niet wachten op de volgende.
Ergens vind ik het wel prettig om dan één aflevering gewoon te waarderen voor wat het is en om weer uit te kijken naar de volgende. Anders ben je er ook in een dagje weer klaar mee en moet je weer een jaar wachten. En die online discussies zijn altijd wel leuk ja, vond ik ook met GoT (al is WoT nog niet zo groot natuurlijk)
Oh.
  maandag 29 november 2021 @ 10:13:50 #264
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202387854
quote:
6s.gif Op maandag 29 november 2021 01:09 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Vandaag begonnen.

geweldige serie :)
Wat is jouw voorspelling voor wie de Dragon Reborn is?
Oh.
pi_202387857
Alleen een slecht gekozen releasemoment, zo net na de VrijMiBo. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 november 2021 @ 13:26:25 #266
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_202390209
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Wat is jouw voorspelling voor wie de Dragon Reborn is?
Ik denk die jongen met rood haar
  Forum Admin maandag 29 november 2021 @ 13:56:16 #267
35723 crew  GGMM
pi_202390698
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:26 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik denk die jongen met rood haar
Dat zou wel een beetje cliché zijn

Ik hoop dat het die gast met die baard is.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 29 november 2021 @ 13:56:29 #268
35723 crew  GGMM
pi_202390700
Als je dat een baard kan noemen
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 29 november 2021 @ 13:56:53 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202390713
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:56 schreef GGMM het volgende:
Als je dat een baard kan noemen
Pics van jouw baard
Oh.
  Forum Admin maandag 29 november 2021 @ 14:03:06 #270
35723 crew  GGMM
pi_202390813
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Pics van jouw baard
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 29 november 2021 @ 15:52:30 #271
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_202392749
@johannes_vermeer heb jij dit ook gekeken?
  maandag 29 november 2021 @ 15:58:20 #272
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202392824
Ik wacht nog op de review van @Coco
Oh.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 16:19:17 #273
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202393096
~Coco Reviews~

The Wheel of Time (TV Series 2021– ) - IMDb

Aflevering 1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aflevering 2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aflevering 3:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What can change the nature of a man?
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 16:20:07 #274
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202393103
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:03 schreef GGMM het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
What can change the nature of a man?
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 16:22:52 #275
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202393150
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 november 2021 01:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
9,2/10, gvd wat een aflevering.

De foreshadowing in de serie is echt magnifiek _O_ zorgt er wel voor dat je dit flink kan rewatchen. De dialogen vond ik vooral erg goed deze aflevering.
Jeetje dit is wel erg hoog.

Dat belooft wat, want ik moet aflevering 4 nog kijken.
What can change the nature of a man?
  maandag 29 november 2021 @ 16:33:59 #276
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202393268
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:22 schreef Coco het volgende:

[..]
Jeetje dit is wel erg hoog.

Dat belooft wat, want ik moet aflevering 4 nog kijken.
Jij zal hem waarschijnlijk niet zo'n hoge beoordeling geven, maar aflevering 4 is in elk geval wel de beste van allemaal tot nu toe.
Oh.
pi_202420340
:o

*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 1 december 2021 @ 16:45:34 #279
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_202421130
Ik ben erg benieuwd naar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
  woensdag 1 december 2021 @ 16:46:41 #280
410916 Steve_Stifler
The Stiffmeister
pi_202421151
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 16:22 schreef Coco het volgende:

[..]
Jeetje dit is wel erg hoog.

Dat belooft wat, want ik moet aflevering 4 nog kijken.
IGN kreeg 'ie juist een lager cijfer dan de eerste 3...blij te lezen dat het dus wel een erg goede aflevering is...Ga 'm vanavond kijken.
pi_202430364


Zo zeg, die moeten met spoed naar de kapper :D
(meer nieuwe promopics voor de komende aflevering hierzo. Pas op: mogelijke spoilers!)
pi_202443142


Geef maar alvast groen licht voor seizoen 3 en 4.
Oh.
pi_202444879
*O* by wakker worden *O*

:'( gelijk bij openingsscene :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202445616
quote:
7s.gif Op donderdag 2 december 2021 23:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Geef maar alvast groen licht voor seizoen 3 en 4.
Erg mooi. Toch in NL nog weinig hype.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_202445643
Komt wel, denk dat toch minder mensen prime hebben, dus die olievlek gaat wat minder snel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202445735
Ik denk dat het eerste seizoen rond moet zijn (of zelfs het tweede) voor de nodige buzz. Ik hoop vurig dat verdere seizoenen eigenlijk al goedgekeurd zijn.

De eerste drie afleveringen hebben denk ik enkele mensen afgeschrikt, het oogde wat rommelig en anderen klagen dat de karakters niet lijken op die van de boeken maar nu lijkt de serie toch op vaste grond te komen. Als het geheel er is dan zou je toch een genuanceerder beeld moeten krijgen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 10:50:07 #287
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_202446361
Het is wel wennen inderdaad aan de stijl en de snelheid.
Het soms frustrerend trage van Jordan vs het sprinten dat ze nu lijken te doen in de serie. Het voelt alsof ze het meer vertellen vanuit de Aes Sedai dan vanuit de 5. En hoezo kan een van de twee dames de Dragon Reborn zijn. Kom op.

Licht teleurgesteld in Perrijn en nu ook weer in Loial. Had hem veel groter dan Rhand verwacht.
Maar wederom, wennen. Het verhaal blijft gewoon goed.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_202447276
Ik vind Loial prachtig. Natuurlijk leuk, om een reus neer te zetten, maar Rand is al geen kleintje en ik heb liever dat ze een acteur neerzetten die past bij de rol dan om de lengte maar één of andere boom kiezen.

Deze had wmb de perfecte feel voor Loial te pakken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202447320

Alleen teleurgesteld dat Loial niet deze oren heeft :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202448881
Ze benadrukken natuurlijk heel de tijd dat Loial nog zo'n broekkie is in Ogier termen, maar ik had me toch een oudere knar voorgesteld bij een broekkie van 90...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202450731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze benadrukken natuurlijk heel de tijd dat Loial nog zo'n broekkie is in Ogier termen, maar ik had me toch een oudere knar voorgesteld bij een broekkie van 90...
Ligt aan jou :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202451138
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ligt aan jou :{w
Kom vechte dan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202454499
Zo. Aflevering 5 gekeken. 8-je voor mij. Die 'one month later' was wel erg lame :')
Maar voor de rest een best strakke aflevering. Voelt behoorlijk als een opzetje voor de komende afleveringen en zelfs volgende seizoenen.
Oh en Loial O+
pi_202456276
Nou ja die maand was vooral sjokken en brood zoeken toch?

Ik vind tot nu toe dat ze goede keuzes maken in het samentrekken/schrappen/comprimeren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202456426
Oh, ik vind het zeker niet erg dat ze het skippen, helemaal niet. Alleen de manier waarop. Het voelde zo misplaatst om het via een enkele zin op het scherm te doen. Ik denk dat zo'n hippe compilatie van beelden van de mensen op allerlei plekken te zien zijn dezelfde info hadden over kunnen brengen. Of zelfs, zoals in de eerste ep een Moraine voice-over.
pi_202456501
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja die maand was vooral sjokken en brood zoeken toch?

Ik vind tot nu toe dat ze goede keuzes maken in het samentrekken/schrappen/comprimeren.
O NEE DIE FUCKING
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202457613
Ik vond e5 eigenlijk helemaal niet zo best. Ik blijf me verbazen over hoe sommige grafische zaken echt geweldig zijn aangepakt en anderen blijven hangen op het niveau '80 Star Trek.

Dat overzicht van de stad als ze bij Tar Valon komen. Echt wtf hoe kan zo'n slechte cgi bij zo'n productie. En ook de kostuums blijven me verbazen. Rhand shopt gewoon bij de H&M :')

Het zal misschien allemaal fantastisch zijn als je groot fan bent van de boeken, maar ik vind het met een enkele uitschieter qua afleveringen, nog niet wat men vindt dat het moet worden.
pi_202458240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vond e5 eigenlijk helemaal niet zo best. Ik blijf me verbazen over hoe sommige grafische zaken echt geweldig zijn aangepakt en anderen blijven hangen op het niveau '80 Star Trek.

Dat overzicht van de stad als ze bij Tar Valon komen. Echt wtf hoe kan zo'n slechte cgi bij zo'n productie. En ook de kostuums blijven me verbazen. Rhand shopt gewoon bij de H&M :')

Het zal misschien allemaal fantastisch zijn als je groot fan bent van de boeken, maar ik vind het met een enkele uitschieter qua afleveringen, nog niet wat men vindt dat het moet worden.
Budget helaas, ze moeten een heleboel doen qua cgi in tegenstelling tot GoT, maar moeten het doen met een vergelijkbaar budget als de midseasons daarvan. Loial is ook niet de reus die hij moet zijn vanwege de kosten. Hebben het budget niet voor een cgi character dus om praktische redenen is hij full makeup. Vond hem overigens wel goed gelukt.
pi_202458880
Is Rhand de Nederlandse boekenspelling? Ik doe elke keer eerst :? voor ik verder kan lezen.

Ik kijk trouwens met iemand die niks gelezen heeft en we vinden het samen helemaal jofel. Dat ze niet al fan was, houdt haar geenszins tegen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202459461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vond e5 eigenlijk helemaal niet zo best. Ik blijf me verbazen over hoe sommige grafische zaken echt geweldig zijn aangepakt en anderen blijven hangen op het niveau '80 Star Trek.

Dat overzicht van de stad als ze bij Tar Valon komen. Echt wtf hoe kan zo'n slechte cgi bij zo'n productie. En ook de kostuums blijven me verbazen. Rhand shopt gewoon bij de H&M :')

Het zal misschien allemaal fantastisch zijn als je groot fan bent van de boeken, maar ik vind het met een enkele uitschieter qua afleveringen, nog niet wat men vindt dat het moet worden.
Dat was echt heel slecht en nep ja, wtf. Leek er echt niet op. Hobbit niveau qua cgi.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 4 december 2021 @ 04:22:14 #301
442397 UitStraling
pi_202460077
Tering wat intens slecht af en toe. ik vind het zelfs een soort van goedkope Frans Bauer of GTST vibe hebben, begin jaren 90 special effects ook regelmatig en het is alsof een groep twaalfjarigen middeleeuwse pakjes aantrekt en een bescheten fantasy verhaaltje naspeelt voor hun ouders op school, kinderlijk gedoe.

Als je dit goed vind ben je een beetje simpel ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')