quote:
Op zaterdag 24 mei 2025 13:23 schreef Vanyel het volgende:[..]
Jij hebt zeker niet tot en met seizoen 3 gekeken?
Ik vond het in elk geval als fan van de boeken (ik lees ze al sinds 95 dus heb zeker de eerste 6 inmiddels al tig keer gelezen) wel een toffe serie in het begin en machtig in S3, dus ik vind het mooi kut dat ze gecanceld zijn.
Zeker wel, alle afleveringen en hoewel seizoen 3 verre weg het beste vond bleef de kritiek hetzelfde. Ze hebben nog nooit in de serie recht gedaan aan Rand als de Dragon Reborn.
Seizoen 1: had hij een gevecht moeten hebben met 2 forsaken en het gehele trolloc leger aan het eind verslagen. - Heeft hij niet gedaan, 2 forsaken kwamen niet voor waren, Nyneave en Egwene verslaan het leger, waarvan er ook 1 nog even de burnout geneest.
Seizoen 2: waar hij in een zwaard gevecht een blademaster verslaat in 1 op 1 gevecht - weg. Gevecht met Ishamael ook hier geen duel maar ligt Rand op de grond terwijl Morraine in haar 1tje een vloot verslaat en Egwene zich staand houd tegen de sterkste channeler van de forsaken en dan steekt hij hem neer. Ook hier doet Rand vrij weinig en zijn het zijn vrienden die al het werk doen. En laten we het verder niet hebben over die cringy draak van vuur..
Seizoen 3: Gevecht met Sammael wtf moest dat überhaupt voorstellen, waar is Asmodean en waarom sloten ze het seizoen niet af met dat duel? Ressurection scene zonder Callandor, vond ik zwak uitgevoerd.
Je hebt de boeken zelf gelezen, je weet dat qua powerlevel en kunnen de forsaken (iig de meeste), ver boven dat van de Aes Sedai liggen, en Rand qua channeler boven aan staat. Op het punt waar de serie is geëindigd had Rand in de boeken al 4 forsaken verslagen, legers in de pan gehakt en een groot deel van Rhuidean vernietigd.
In de serie komt zijn kracht gewoon totaal niet over, dit is een figuur dat letterlijk de wereld kan breken en in plaats daarvan lieten ze hem amper wat doen, maar wel een paar dure CGI scenes van Morraine die staat de channelen in het midden van de woestijn voor no reason - ik snap dat gewoon echt niet. Ik vind sommige keuzes van de schrijvers gewoon ronduit bizar.