abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217735069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 01:28 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nah, betere schrijvers en de boek verhaallijnen beter aanhouden en dan had je een kans gehad. Al vanaf seizoen 1 is elk moment waarop Rand moet shinen aan 1 of meerdere van de andere characters gegeven, doodzonde.
Wellicht scheelt het een stuk dat ik als fantasy liefhebber de boeken ook helemaal niks vond.

Vond de tv serie wel aardig, maar niets bijzonders.
pi_217735405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 01:28 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nah, betere schrijvers en de boek verhaallijnen beter aanhouden en dan had je een kans gehad. Al vanaf seizoen 1 is elk moment waarop Rand moet shinen aan 1 of meerdere van de andere characters gegeven, doodzonde.
Jij hebt zeker niet tot en met seizoen 3 gekeken?

Ik vond het in elk geval als fan van de boeken (ik lees ze al sinds 95 dus heb zeker de eerste 6 inmiddels al tig keer gelezen) wel een toffe serie in het begin en machtig in S3, dus ik vind het mooi kut dat ze gecanceld zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217736213
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 13:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij hebt zeker niet tot en met seizoen 3 gekeken?

Ik vond het in elk geval als fan van de boeken (ik lees ze al sinds 95 dus heb zeker de eerste 6 inmiddels al tig keer gelezen) wel een toffe serie in het begin en machtig in S3, dus ik vind het mooi kut dat ze gecanceld zijn.
Zeker wel, alle afleveringen en hoewel seizoen 3 verre weg het beste vond bleef de kritiek hetzelfde. Ze hebben nog nooit in de serie recht gedaan aan Rand als de Dragon Reborn.

Seizoen 1: had hij een gevecht moeten hebben met 2 forsaken en het gehele trolloc leger aan het eind verslagen. - Heeft hij niet gedaan, 2 forsaken kwamen niet voor waren, Nyneave en Egwene verslaan het leger, waarvan er ook 1 nog even de burnout geneest.

Seizoen 2: waar hij in een zwaard gevecht een blademaster verslaat in 1 op 1 gevecht - weg. Gevecht met Ishamael ook hier geen duel maar ligt Rand op de grond terwijl Morraine in haar 1tje een vloot verslaat en Egwene zich staand houd tegen de sterkste channeler van de forsaken en dan steekt hij hem neer. Ook hier doet Rand vrij weinig en zijn het zijn vrienden die al het werk doen. En laten we het verder niet hebben over die cringy draak van vuur..

Seizoen 3: Gevecht met Sammael wtf moest dat überhaupt voorstellen, waar is Asmodean en waarom sloten ze het seizoen niet af met dat duel? Ressurection scene zonder Callandor, vond ik zwak uitgevoerd.

Je hebt de boeken zelf gelezen, je weet dat qua powerlevel en kunnen de forsaken (iig de meeste), ver boven dat van de Aes Sedai liggen, en Rand qua channeler boven aan staat. Op het punt waar de serie is geëindigd had Rand in de boeken al 4 forsaken verslagen, legers in de pan gehakt en een groot deel van Rhuidean vernietigd.

In de serie komt zijn kracht gewoon totaal niet over, dit is een figuur dat letterlijk de wereld kan breken en in plaats daarvan lieten ze hem amper wat doen, maar wel een paar dure CGI scenes van Morraine die staat de channelen in het midden van de woestijn voor no reason - ik snap dat gewoon echt niet. Ik vind sommige keuzes van de schrijvers gewoon ronduit bizar.
pi_217737296
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:47 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zeker wel, alle afleveringen en hoewel seizoen 3 verre weg het beste vond bleef de kritiek hetzelfde. Ze hebben nog nooit in de serie recht gedaan aan Rand als de Dragon Reborn.

Seizoen 1: had hij een gevecht moeten hebben met 2 forsaken en het gehele trolloc leger aan het eind verslagen. - Heeft hij niet gedaan, 2 forsaken kwamen niet voor waren, Nyneave en Egwene verslaan het leger, waarvan er ook 1 nog even de burnout geneest.
Uitermate teleurstellende finale, ik weet niet hoe dat was geweest als Mats acteur niet plots was vertrokken en zonder covid, dus ben ik neutraal over
quote:
Seizoen 2: waar hij in een zwaard gevecht een blademaster verslaat in 1 op 1 gevecht - weg.
Ik vond juist hoe hij achteloos met een nonchy handgebaartje gericht tig mensen tegelijk precies neerhaalt veel indrukwekkender en leuker om te kijken dan een of ander oneindig zwaardgevecht. Doet me in de boeken ook weinig, ik zit er niet in voor de battles en gevechten.
quote:
Seizoen 3: Gevecht met Sammael wtf moest dat überhaupt voorstellen, waar is Asmodean en waarom sloten ze het seizoen niet af met dat duel? Ressurection scene zonder Callandor, vond ik zwak uitgevoerd.
Rhuidean, zijn reis door de glazen kolommen, zijn actie met Couladin waar hij een storm produceert die over de hele wereld zichtbaar is. Om maar iets te noemen.

quote:
had Rand in de boeken al 4 forsaken verslagen, legers in de pan gehakt en een groot deel van Rhuidean vernietigd.
Is voor mij totaal oninteressant. Van bizar veel boek naar tv kan toch geen exacte kopie zijn, dan moet er een boel sneuvelen.
Mrs V heeft er nog nooit een letter van gelezen maar heeft toch heel duidelijk uit de show begrepen dat het om Rand draait en hij de grootmacht moet worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217738471
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 16:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Uitermate teleurstellende finale, ik weet niet hoe dat was geweest als Mats acteur niet plots was vertrokken en zonder covid, dus ben ik neutraal over
[..]
Ik vond juist hoe hij achteloos met een nonchy handgebaartje gericht tig mensen tegelijk precies neerhaalt veel indrukwekkender en leuker om te kijken dan een of ander oneindig zwaardgevecht. Doet me in de boeken ook weinig, ik zit er niet in voor de battles en gevechten.
[..]
Rhuidean, zijn reis door de glazen kolommen, zijn actie met Couladin waar hij een storm produceert die over de hele wereld zichtbaar is. Om maar iets te noemen.
[..]
Is voor mij totaal oninteressant. Van bizar veel boek naar tv kan toch geen exacte kopie zijn, dan moet er een boel sneuvelen.
Mrs V heeft er nog nooit een letter van gelezen maar heeft toch heel duidelijk uit de show begrepen dat het om Rand draait en hij de grootmacht moet worden.
Dat was mijn insteek ook toen seizoen 2 kwam, covid, acteur vertrokken, misschien dat dit beter wordt, maar goed ook seizoen 2 vond ik niet fantastisch. Het is duidelijk dat wij andere verwachtingen bij de serie hadden en dat is helemaal prima. Voor mij waren een aantal dingen mooi uitgewerkt maar was de meerderheid van de show het eigenlijk net niet.
pi_217748522
En het licht wint weer van het duister *O*
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:34:09 #32
279863 stinkfistje
toch wel he ...
pi_217984427
canceled
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')