abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217306562

quote:
Set in a high fantasy world where magic exists, but only some can access it, a woman named Moiraine crosses paths with five young men and women. This sparks a dangerous, world-spanning journey. Based on the book series by Robert Jordan.
Bekijk deze YouTube-video
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217334857
Nieuwe aflevering was deels 11/10 (Faile), deels 1/10 (Maksim en Alanna) en de rest was goed te pruimen. 7/10.

Overigens moet ik erbij zeggen dat er een leak was over een gebeurtenis in deze aflevering, waardoor ik er al mentaal op voorbereid was. Dat maakt het toch weer iets makkelijker te pruimen voor mij als boekenlezer.

[ Bericht 13% gewijzigd door MTL op 10-04-2025 17:38:46 ]
pi_217336376
Ik vond het maar een matige aflevering eigenlijk. Perrin heeft nog steeds 0,0 charisma en de veldslag zelf ontbrak het ook wel aan de nodige epische momenten. Alanna die weer eens uitgeschakeld wordt maar het toch simpel weet te overleven.
Oh.
pi_217337073
Ik heb ook issues met Perrin. Niet met de acteur op zich, in het gesprek achteraf heeft ie dat niet, maar als Perrin is ie nog steeds doods en nikszeggend.
Faile trek ik nog veel slechter. Haar hoofd, haar karakter, haar interactie met Perrin, yuck. Maar ik vind die twee in de boeken ook boring AF, dus was op zich te verwachten.

Voor mij denk ik de minste van het seizoen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217341358
In de boeken waren de Arcs van Perrin hier en die meiden in Tanchico ook tergend traag en saai dus dat ze daar op het scherm ook weinig van kunnen maken is wat het is.

Verder wel jammer idd dat ze Alanna steeds moeten neutraliseren zo. Heb het idee dat ze de Aes Sedai te sterk gemaakt hebben en dan maar steeds een excuus moeten bedenken. Komt nogal suf over en vrij onnodig.
pi_217395297
Ik heb zomaar een vaag vermoeden dat dit onder verschillende mensen een best controversiële finale zal zijn :P

Ik was in ieder geval wel blij dat we
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kregen *O*

Nu hopen op een S4.
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:05:08 #8
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_217399906
Ik vond het een uitstekende finale. Inderdaad blij dat de Finn er waren en balefire zag er ook prima uit.

Ben wel bang dat Amazon de serie gaat cancellen. Het leeft niet echt bij het grote publiek, is ook wel te merken aan dit topic vergeleken toen GoT bezig was. En ze hebben wel steeds meer budget nodig.
Oh.
pi_217400942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vond het een uitstekende finale. Inderdaad blij dat de Finn er waren en balefire zag er ook prima uit.

Ben wel bang dat Amazon de serie gaat cancellen. Het leeft niet echt bij het grote publiek, is ook wel te merken aan dit topic vergeleken toen GoT bezig was. En ze hebben wel steeds meer budget nodig.
Staat in veel landen wel 1 op Prime (in NL nu een of andere vage NL serie en WoT op 2), dus blijkbaar helemaal niet zo slecht bekeken.

Ik vond het een heerlijke aflevering. Wel treurig :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:07:51 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_217402541
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Staat in veel landen wel 1 op Prime (in NL nu een of andere vage NL serie en WoT op 2), dus blijkbaar helemaal niet zo slecht bekeken.

Ik vond het een heerlijke aflevering. Wel treurig :'(
Ja maar niet echt een hele grote hit. Zoals Game of Thrones lukt waarschijnlijk ook niet omdat er tegenwoordig veel meer series zijn dan tien jaar geleden.

Ik hoop wel dat ze gewoon 7/8 seizoenen in totaal krijgen om het verhaal te vertellen met het juiste budget maar dat zal wel een utopie zijn. Zeker als het nu ook lang duurt voor er eventueel groen licht komt voor een nieuw seizoen, tegen de tijd dat we het dan kunnen bekijken zijn we weer twee jaar verder.
Oh.
pi_217404762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ja maar niet echt een hele grote hit. Zoals Game of Thrones lukt waarschijnlijk ook niet omdat er tegenwoordig veel meer series zijn dan tien jaar geleden.

Ik hoop wel dat ze gewoon 7/8 seizoenen in totaal krijgen om het verhaal te vertellen met het juiste budget maar dat zal wel een utopie zijn. Zeker als het nu ook lang duurt voor er eventueel groen licht komt voor een nieuw seizoen, tegen de tijd dat we het dan kunnen bekijken zijn we weer twee jaar verder.
Kwaliteit ligt ook gewoon een stuk lager dan GoT. GoT zolang ze nog sterk vasthielden aan de boeken was gewoon top, daarna werd de kwaliteit ook een heel stuk slechter.

Dat vasthouden aan de boeken hebben ze hier al sinds seizoen 1 niet gedaan en dat is soms erg sterk te merken in scenes. Neem bijv deze aflevering. Geen enkel probleem om een heel gebouw uit te moorden maar Nynaeve bind ze vast en gooit ze in het water want plotarmor.

Het schrijfwerk is ook hier niet echt top. Kwaliteit in schrijfwerk verschilt echt sterk tussen de afleveringen. Ook in de finale was het twijfelachtig, voelde alsof er scenes ontbraken. Zowel Mat als Nyneave hadden zeer belangrijke gebeurtenissen in de finale maar ik denk dat een niet boeklezer geen idee heeft waarom eigenlijk of wat dat überhaupt inhield.
pi_217405498
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Zowel Mat als Nyneave hadden zeer belangrijke gebeurtenissen in de finale maar ik denk dat een niet boeklezer geen idee heeft waarom eigenlijk of wat dat überhaupt inhield.
Heb je dat al aan een niet boeklezer gevraagd?
Mijn eigen nietlezer had alleen moeite met Mat. In het lezen was ook bepaald niet direct duidelijk wat bijvoorbeeld zijn medaillon doet, is ook denk ik niet per se nodig om alles ineens helemaal helder te hebben.
pi_217405624
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn eigen nietlezer had alleen moeite met Mat. In het lezen was ook bepaald niet direct duidelijk wat bijvoorbeeld zijn medaillon doet, is ook denk ik niet per se nodig om alles ineens helemaal helder te hebben.
Nee, ik ken geen nietboeklezers persoonlijk die dit kijken. En alles hoeft zeker niet ineens helder te zijn, maar binnen een seizoen dient er toch wel enige mate van afsluiting te zijn dat ontbreekt hier toch wel.
pi_217406244
Dat zal per persoon verschillen, voor mij zijn er plenty verhaallijnen (hopelijk voorlopig) afgerond en wat nog niet af is brengt me in blijde verwachting voor een volgend seizoen.
Gelukkig geldt dat hetzelfde voor mijn show only vrouw, samen kijken is altijd leuker.
  vrijdag 18 april 2025 @ 22:14:33 #15
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_217407453
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:50 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Kwaliteit ligt ook gewoon een stuk lager dan GoT. GoT zolang ze nog sterk vasthielden aan de boeken was gewoon top, daarna werd de kwaliteit ook een heel stuk slechter.

Dat vasthouden aan de boeken hebben ze hier al sinds seizoen 1 niet gedaan en dat is soms erg sterk te merken in scenes. Neem bijv deze aflevering. Geen enkel probleem om een heel gebouw uit te moorden maar Nynaeve bind ze vast en gooit ze in het water want plotarmor.

Het schrijfwerk is ook hier niet echt top. Kwaliteit in schrijfwerk verschilt echt sterk tussen de afleveringen. Ook in de finale was het twijfelachtig, voelde alsof er scenes ontbraken. Zowel Mat als Nyneave hadden zeer belangrijke gebeurtenissen in de finale maar ik denk dat een niet boeklezer geen idee heeft waarom eigenlijk of wat dat überhaupt inhield.
De serie is inderdaad zeker niet zo goed als de eerste vier seizoenen van Game of Thrones. Maar ik vind het nu wel beter dan Rings of Power en ook beter dan S2 van House of the Dragon (niet beter dan seizoen 1).

Maar het is zeker niet perfect. Ik heb er ook genoeg kritiek op, zoals de aflevering vorige week vond ik de veldslag vrij matig. En ze hebben helaas te weinig afleveringen waardoor je inderdaad die momenten met Nynaeve en Mat krijgt waardoor het zo snel op elkaar volgt. Met twee afleveringen meer hadden ze dat beter kunnen duiden. Maar daar wil Amazon niet aan, helaas.

Ik vind ook dat ze genoeg zaken beter doen dan de boeken. Vooral de villains zijn een stuk interessanter en ze schuwen niet om personages die niet meer relevant zijn te vermoorden.
Oh.
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:02:46 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_217436492
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat heel veel boeklezer met Mat vergeten is hoe goed hij werd toen Sanderson het overnam. Pas toen werd zijn verhaal echt sterk.

En ze nemen inderdaad shortcuts en prakken mensen en gebeurtenissen samen.
En soms is dat jammer. In het geval van Siuan vind ik het voor het verhaal erg jammer, maar voor de manier waarop ze gespeeld werd absoluut niet. Ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de arc van de 4 grote generaals.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_217439638
Moet alleen de finale nog kijken, maar vind seizoen 3 tot nu toe wel tof.
Zit er wel aan te denken die boeken te gaan lezen maar 14 boeken is me nogal wat..
pi_217501004
Vriendellijk verzoekje: Kan iemand me uitleggen hoe Ik andere abonnementen kan toevoegen aan Prime? Ik zie alleen maar mogelijkheden om proefabonnementen af te sluiten, maar niet om gewoon in te loggen.

En maakt iemand gebruik van dit, en is het handig? zitten er nadelen aan?

Edit: oh, pardon, dit was bedoelt voor het algemene topic, maar als iemand het hier weet werkt het denk ik ook wel.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')