abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 september 2021 @ 12:15:58 #1
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_201181130
twitter
pi_201181241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:58 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Wat is zijn bron?
pi_201181257
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:58 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me eerder iets voor de Speld. Toch? Toch... Kan je alsjeblieft zeggen dat dit van de Speld afkomstig is of een andere satire site?
pi_201181258
Ondertussen ook een definitieve njet van Dassen:

quote:
Dassen trekt de deur nog maar ’s dicht: Volt stapt niet in een kabinet
Nieuwkomer Volt zal niet de partij zijn die de formatie uit het slop trekt. Fractievoorzitter Laurens Dassen ziet het niet zitten om met zijn piepjonge partij in een coalitie te stappen en noemt de huidige situatie ‘gênant.’

https://www.volkskrant.nl(...)en-kabinet~bde4844c/
pi_201181263
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit lijkt me eerder iets voor de Speld. Toch? Toch... Kan je alsjeblieft zeggen dat dit van de Speld afkomstig is of een andere satire site?
Komt van iemand met haat voor Kaag. Kijk zijn tweets maar.
pi_201181287
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit lijkt me eerder iets voor de Speld. Toch? Toch... Kan je alsjeblieft zeggen dat dit van de Speld afkomstig is of een andere satire site?
Waarschijnlijk niet, er wordt in Qatar met de Taliban gesproken over het hervatten van evacuaties uit Afghanistan en die zullen waarschijnlijk dit als prijs vragen.
pi_201181288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Komt van iemand met haat voor Kaag. Kijk zijn tweets maar.
Zoals 75% van de Nederlanders dus. Maar dan nog, het is waar of het is niet waar. Kan jij garanderen dat het niet waar is?
pi_201181291
Tsjah ze praat toch in Qatar? met de taliban ivm de evacuatie voor "vluchtelingen"?
Die zullen we vast wel iets voor terug willen hebben.

En alles is beter dan de CU!
pi_201181294
Vrij logisch als Kaag als minister van ontwikkelingssamenwerking spreekt met partijen die eventueel ontwikkelingshulp krijgen. Wat heeft dit te maken met de formatie?
pi_201181312
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vrij logisch als Kaag als minister van ontwikkelingssamenwerking spreekt met partijen die eventueel ontwikkelingshulp krijgen. Wat heeft dit te maken met de formatie?
Dat ze niet geschikt is volgens sommigen.

  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 september 2021 @ 13:13:05 #12
408813 crew  trein2000
pi_201181317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vrij logisch als Kaag als minister van ontwikkelingssamenwerking spreekt met partijen die eventueel ontwikkelingshulp krijgen. Wat heeft dit te maken met de formatie?
Hoho dat is ze niet mee hè ;)

Nee maar inderdaad volkomen logisch gezien de situatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201181323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zoals 75% van de Nederlanders dus. Maar dan nog, het is waar of het is niet waar. Kan jij garanderen dat het niet waar is?
Kun je eens stoppen met je ongefundeerde haat verspreiden over Kaag? Je verziekt het hele topic hiermee.
pi_201181329
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dat ze niet geschikt is volgens sommigen.

[ afbeelding ]
Zou ze geschikter zijn als ze de Nederlandse evacuees daar in Kabul liet stikken?

Nog even los van het feit trouwens dat dit soort besluiten per meerderheid in de ministerraad worden genomen en Kaag het dus maar uit te voeren heeft.
pi_201181348
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zou ze geschikter zijn als ze de Nederlandse evacuees daar in Kabul liet stikken?
Geen idee. Tot mijn schande moet ik zeggen dat het hele Afghanistan me geen reet kan schelen. Ik heb geen zin in die mensen hier. Was eigen risico om mensen uit het westen te helpen.
pi_201181386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Geen idee. Tot mijn schande moet ik zeggen dat het hele Afghanistan me geen reet kan schelen. Ik heb geen zin in die mensen hier. Was eigen risico om mensen uit het westen te helpen.
Met mensen zoals jij snap ik dat sommige zich wenden tot aanslagen.
pi_201181395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:13 schreef archito het volgende:

[..]
Kun je eens stoppen met je ongefundeerde haat verspreiden over Kaag? Je verziekt het hele topic hiermee.
Je kan dus niet garanderen dat het Twitter bericht onwaar is. Dat zegt toch eigenlijk al heel veel, dat zo'n bericht niet resoluut als onwaar weggezet kan worden. Ongefundeerde 'haat'? Kaag is muv de eigen achterban vrij impopulair. Jij maakt er haat van, wat natuurlijk een overdrijving is.
pi_201181414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat heeft dit te maken met de formatie?
Dat is een goede vraag. Tijd voor een Kaag topic. ;)
pi_201181444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je kan dus niet garanderen dat het Twitter bericht onwaar is. Dat zegt toch eigenlijk al heel veel, dat zo'n bericht niet resoluut als onwaar weggezet kan worden. Ongefundeerde 'haat'? Kaag is muv de eigen achterban vrij impopulair. Jij maakt er haat van, wat natuurlijk een overdrijving is.
Jij reageert op een post dat 75% van de Nederlanders een haat voor Kaag heeft. Verwijt mij nu niet dat ik over haten begin. Misschien lijkt het zo dat de meeste Nederlanders een hekel hebben aan Kaag als je jezelf in bepaalde contreien begeeft, maar dat ligt meer aan jouw bubbel. Geholpen door figuren als Wilders, Baudet of kranten als de Telegraaf.
pi_201181451
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is een goede vraag. Tijd voor een Kaag topic. ;)
Ze zal het niet op persoonlijke titel doen, als ze het al doet. Niet eerder algemeen ontwikkelingssamenwerking?
pi_201181455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:18 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Met mensen zoals jij snap ik dat sommige zich wenden tot aanslagen.
Mensen die moe zijn van alle leed op de wereld. Na dit volgt er wel weer iets anders waar we over kunnen gaan huilen. Mijn tranen zijn opgedroogd. Ik ben er even klaar mee.
pi_201181457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je kan dus niet garanderen dat het Twitter bericht onwaar is. Dat zegt toch eigenlijk al heel veel, dat zo'n bericht niet resoluut als onwaar weggezet kan worden. Ongefundeerde 'haat'? Kaag is muv de eigen achterban vrij impopulair. Jij maakt er haat van, wat natuurlijk een overdrijving is.
Als jij iedere twitterscheet die jou goed uitkomt als waar aanneemt is het triest met je gesteld. Wees toch ernstig en kritisch.
  donderdag 2 september 2021 @ 13:26:56 #23
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201181470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je kan dus niet garanderen dat het Twitter bericht onwaar is. Dat zegt toch eigenlijk al heel veel, dat zo'n bericht niet resoluut als onwaar weggezet kan worden. Ongefundeerde 'haat'? Kaag is muv de eigen achterban vrij impopulair. Jij maakt er haat van, wat natuurlijk een overdrijving is.
Wat? :')__!
Nee, het kan niet omdat we er niet bij hebben gezeten en het best realistisch is om te denken dat de Taliban zulke eisen op tafel zou leggen in onderhandelingen. Dat kan best via via bekend worden, zonder dat in wordt gegaan op hoe serieus dat ook daadwerkelijk wordt overwogen door de andere partijen. Maar ja, je haat tegen Kaag verblindt jouw mogelijkheden om nog fatsoenlijk te redeneren en elk gerucht wat negatief is over Kaag neem je ook maar voor waar aan.

Ik bedoel, ik kan zeggen dat Rutte en Hoekstra praktiserend pedofiel zijn en jij kan niet garanderen dat dat onwaar is. Dat zou volgens diezelfde redenering ook heel veel moeten zeggen, maar we weten allebei dat het gewoon pertinente onzin is.
  donderdag 2 september 2021 @ 13:29:26 #24
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201181493
Even weer wat inhoud, het verslag van Hamer is er, niet geheel verrassend met het advies voor een VVD-informateur om een minderheidskabinet te onderzoeken bestaand uit (een combinatie van) VVD, D66 en CDA.
twitter
pi_201181495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:25 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als jij iedere twitterscheet die jou goed uitkomt als waar aanneemt is het triest met je gesteld. Wees toch ernstig en kritisch.
Vooralsnog hoop ik dat het een of andere verwrongen vorm van satire is. Ik laat het dus in het midden, totdat ik meer informatie tot mij krijg over dit onderwerp. Ik mag toch hopen dat jij dezelfde grondhouding hebt en niet elke twittersheet die jou onwelvallig is afdoet als apennootjes.
pi_201181510
VVD, D66 CDA, is dat niet net zoiets wat we hadden maar dan zonder de CU erbij dan. daar schieten we wat mee op zeg, en waarom moet dat CDA erbij, volgens mij zit daar geen hond op te wachten
Moet daar 5 maanden over gedaan om dit eruit te krijgen, wat een armoe zeg
pi_201181514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:24 schreef archito het volgende:

[..]
Jij reageert op een post dat 75% van de Nederlanders een haat voor Kaag heeft. Verwijt mij nu niet dat ik over haten begin. Misschien lijkt het zo dat de meeste Nederlanders een hekel hebben aan Kaag als je jezelf in bepaalde contreien begeeft, maar dat ligt meer aan jouw bubbel. Geholpen door figuren als Wilders, Baudet of kranten als de Telegraaf.
Lol. Jij begint over haat, een overduidelijke overdrijving. Ik noem 75%, ook een overduidelijke overdrijving. En ja hoor, het ligt altijd aan de ander. Nu schijnbaar weer aan onwelvallige politici en media. :')
  donderdag 2 september 2021 @ 13:32:55 #28
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201181521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:31 schreef Cupfighter het volgende:
VVD, D66 CDA, is dat niet net zoiets wat we hadden maar dan zonder de CU erbij dan. daar schieten we wat mee op zeg, en waarom moet dat CDA erbij, volgens mij zit daar geen hond op te wachten
Nader te bepalen combinatie, he, dus kan zijn dat ze het met z'n drietjes gaan doen (wat ik erg, erg dom zou vinden als D66 daarmee akkoord zou gaan), of twee van de drie (VVD-D66, VVD-CDA) gaan het kabinet vormen.
Aannemend dat het een van de laatste twee combinaties gaat worden, zal het vooral liggen aan de voorkeur van de VVD welke combinatie het dan wordt.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 13:33:33 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201181526
Ok, stop maar weer met dit geneuzel en ga gewoon ontopic
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201181528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:31 schreef Cupfighter het volgende:
VVD, D66 CDA, is dat niet net zoiets wat we hadden maar dan zonder de CU erbij dan. daar schieten we wat mee op zeg, en waarom moet dat CDA erbij, volgens mij zit daar geen hond op te wachten
Voor een meerderheid hoef je ze er inderdaad niet erbij te slepen en voor de stabiliteit al helemaal niet.
pi_201181560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:32 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Nader te bepalen combinatie, he, dus kan zijn dat ze het met z'n drietjes gaan doen (wat ik erg, erg dom zou vinden als D66 daarmee akkoord zou gaan), of twee van de drie (VVD-D66, VVD-CDA) gaan het kabinet vormen.
Aannemend dat het een van de laatste twee combinaties gaat worden, zal het vooral liggen aan de voorkeur van de VVD welke combinatie het dan wordt.
Ik denk dat het de VVD en CDA samen niet gaat lukken. Ze kunnen niet vertrouwen op een rechtse meerderheid voor steun en ik zie een D66, PvdA, GL etc echt geen rechtse plannen steunen. Wat dat betreft zie ik het meeste kans in een samenwerking van VVD en D66, zonder het CDA.
pi_201181574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als ik de peilingen zie dan vraag ik mij toch echt af waarom er zo'n verlangen zou zijn naar nieuwe verkiezingen want ik zie er geen doorbraak uit komen, VVD wat groter, D66 wat kleiner, CDA op zwaar verlies, PvdA en GL winnen iets. Hooguit is het CDA dan even uitgerangeerd maar of dat soelaas biedt is ook maar de vraag.
Zonder CDA liggen de kaarten plotseling heel anders op tafel. Bijvoorbeeld.

Bovendien baseer je je mening nu op een peiling. Niet zelden zitten deze 'vaklui' er nogal wat zetels naast
  donderdag 2 september 2021 @ 13:38:35 #33
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201181577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:36 schreef archito het volgende:

[..]
Ik denk dat het de VVD en CDA samen niet gaat lukken. Ze kunnen niet vertrouwen op een rechtse meerderheid voor steun en ik zie een D66, PvdA, GL etc echt geen rechtse plannen steunen. Wat dat betreft zie ik het meeste kans in een samenwerking van VVD en D66, zonder het CDA.
Zou ook mijn voorkeur hebben, maar goed, VVD en CDA zaten zo ontzettend vast geplakt aan elkaar deze formatie, dat het mij ook niet zou verbazen als ze daar toch de voorkeur voor hebben. Voor mijn gevoel laat Ruttes politieke instinct hem een beetje in de steek de laatste tijd, dus ik zie hem er ook wel voor aan zo hoogmoedig te zijn om te denken dat het met de CDA-combi toch heel succesvol gaat worden.
pi_201181592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:36 schreef archito het volgende:

[..]
Ik denk dat het de VVD en CDA samen niet gaat lukken. Ze kunnen niet vertrouwen op een rechtse meerderheid voor steun en ik zie een D66, PvdA, GL etc echt geen rechtse plannen steunen. Wat dat betreft zie ik het meeste kans in een samenwerking van VVD en D66, zonder het CDA.
Op papier is dat zo. Genoeg overeenkomsten op liberaal gebied. Op het progressief/conservatief deel komen ze er wel uit verwacht ik. Maar Kaag heeft zich daar al tegen uitgesproken. Wellicht draait ze nog bij
pi_201181601
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Zou ook mijn voorkeur hebben, maar goed, VVD en CDA zaten zo ontzettend vast geplakt aan elkaar deze formatie, dat het mij ook niet zou verbazen als ze daar toch de voorkeur voor hebben. Voor mijn gevoel laat Ruttes politieke instinct hem een beetje in de steek de laatste tijd, dus ik zie hem er ook wel voor aan zo hoogmoedig te zijn om te denken dat het met de CDA-combi toch heel succesvol gaat worden.
Als Rutte en Hoekstra er schijt aan kunnen hebben dat GL en de PvdA aan elkaar vast kunnen houden kan Kaag dat natuurlijk net zo goed ook voor de VVD en het CDA doen. Ik kan niet echt een reden bedenken waarom D66 wel allerlei concessies zou moeten doen die Rutte en Hoekstra overduidelijk niet zelf bereid zijn om te maken.
  donderdag 2 september 2021 @ 13:45:54 #36
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201181637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als Rutte en Hoekstra er schijt aan kunnen hebben dat GL en de PvdA aan elkaar vast kunnen houden kan Kaag dat natuurlijk net zo goed ook voor de VVD en het CDA doen. Ik kan niet echt een reden bedenken waarom D66 wel allerlei concessies zou moeten doen die Rutte en Hoekstra overduidelijk niet zelf bereid zijn om te maken.
Oh, zeker, als VVD zo vast wil blijven houden aan het CDA, zou ik als Kaag lekker zeggen "red oe d'r met" en een groot links/progressief oppositieblok creëren, waardoor VVD en CDA telkens uit moeten wijken naar rechts. We weten allemaal dat dat een groot fiasco gaat worden, dus dat geeft dan ook nog wat hoop op een herstel van links voor de volgende verkiezingen ^O^
pi_201181646
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als Rutte en Hoekstra er schijt aan kunnen hebben dat GL en de PvdA aan elkaar vast kunnen houden kan Kaag dat natuurlijk net zo goed ook voor de VVD en het CDA doen. Ik kan niet echt een reden bedenken waarom D66 wel allerlei concessies zou moeten doen die Rutte en Hoekstra overduidelijk niet zelf bereid zijn om te maken.
Als Rutte blijft vasthouden aan het CDA zou ik als ik Kaag was hem heel duidelijk maken dat hij even helemaal niks te willen heeft na de blokkade van PvdA/GL of dat hij het dan maar zelf mag uitzoeken met het CDA.
Daar zit meteen ook wel de spannende bluf, wat als Rutte en Hoekstra het inderdaad samen gaan proberen? Maar dat lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk, ik zie daar geen werkbare coalitie uitkomen.
pi_201181685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:46 schreef archito het volgende:

[..]
Als Rutte blijft vasthouden aan het CDA zou ik als ik Kaag was hem heel duidelijk maken dat hij even helemaal niks te willen heeft na de blokkade van PvdA/GL of dat hij het dan maar zelf mag uitzoeken met het CDA.
Daar zit meteen ook wel de spannende bluf, wat als Rutte en Hoekstra het inderdaad samen gaan proberen? Maar dat lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk, ik zie daar geen werkbare coalitie uitkomen.
Gewoon laten en je dingetje doen vanuit de constructieve oppositie. Het meeste kun je toch wel naar je trekken omdat zo'n kabinet niet kan rekenen op steun vanuit Forum en de PVV en op de punten waar dat niet zo is kunnen ze toch niet ontzettend veel vernachelen in die korte tijd dat ze missionair zijn.
pi_201181701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarschijnlijk niet, er wordt in Qatar met de Taliban gesproken over het hervatten van evacuaties uit Afghanistan en die zullen waarschijnlijk dit als prijs vragen.
En Nederland zal daar tegenover zetten dat de rechten voor vrouwen en meisjes ook in stand blijven. Of dat dat geld wordt uitgekeerd in de vorm van voedsel of medicijnen voor de bevolking. Daar weet jij DarkwingDuck helemaal niks vanaf. Jij DarkwingDuck leest alleen Kaag, Taliban en 200 miljoen en da's schijnbaar al genoeg om lekker boos over te worden _O-

Zo'n vette vis op tafel gooien is helemaal niet zo gek. Het is niet alsof Kaag daar naartoe is gevlogen om gratis geld uit te delen natuurlijk _O-

Contact met de Taliban is uiteindelijk in ieders' voordeel.

[ Bericht 8% gewijzigd door BlackLining op 02-09-2021 13:58:51 (Verkeerde user :)) ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201181753
POLL
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201181764
VVD-D66-CDA zou te belachelijk voor woorden zijn. GL/PvdA wegzetten als instabiel maar dan wel het CDA erbij. Want daar gaat het er pas echt christelijk aan toe allemaal :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201181767
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Op papier is dat zo. Genoeg overeenkomsten op liberaal gebied. Op het progressief/conservatief deel komen ze er wel uit verwacht ik. Maar Kaag heeft zich daar al tegen uitgesproken. Wellicht draait ze nog bij
We gaan het zien.

Wat mij betreft komt er zo spoedig mogelijk een nieuwe kieswet. Daarin moet komen te staan dat als 6 maand na de verkiezingen nog geen nieuw kabinet is aangetreden er verkiezingen worden uitgeschreven en dat die binnen 1 maand na uitschrijving moeten plaatsvinden.

Misschien motiveert dat de kleuters in de zandbak wat meer om tot samenwerking te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 13:59:15 ]
pi_201181775
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:58 schreef BlackLining het volgende:
VVD-D66-CDA zou te belachelijk voor woorden zijn. GL/PvdA wegzetten als instabiel maar dan wel het CDA erbij. Want daar gaat het er pas echt christelijk aan toe allemaal :')
Rutte heeft altijd de mond vol over 'liberaal zijn' maar als hij dan de kans krijgt om de echte liberaal uit te hangen blijft ie toch klitten aan conservatieve partijen als de CU en het CDA.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201181789
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan het zien.

Wat mij betreft komt er zo spoedig mogelijk een nieuwe kieswet. Daarin moet komen te staan dat als 6 maand na de verkiezingen nog geen nieuw kabinet is aangetreden er verkiezingen worden uitgeschreven en dat die binnen 1 maand na uitschrijving moeten plaatsvinden.

Misschien motiveert dat de kleuters in de zandbak wat meer om tot samenwerking te komen.
Ah ja, zodat we lekker doorgaan met campagne voeren tijdens de formatiegesprekken?

Dat lijkt me geen goed plan :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201181799
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rutte heeft altijd de mond vol over 'liberaal zijn' maar als hij dan de kans krijgt om de echte liberaal uit te hangen blijft ie toch klitten aan conservatieve partijen als de CU en het CDA.
Liberaal kan zowel conservatief als progressief zijn. De VVD is een conservatieve liberale partij. D66 een progressieve liberale partij.
pi_201181804
quote:
6s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Rutte heeft altijd de mond vol over 'liberaal zijn' maar als hij dan de kans krijgt om de echte liberaal uit te hangen blijft ie toch klitten aan conservatieve partijen als de CU en het CDA.
Het CDA is behoorlijk liberaal, economisch gezien. Bovendien moet hij wel, want we hebben hier (godzijdank) een coalitiesysteem.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201181817
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah ja, zodat we lekker doorgaan met campagne voeren tijdens de formatiegesprekken?

Dat lijkt me geen goed plan :')
Campagne voeren is iets wat partijen het hele jaar door al doen. Voor verkiezingen echter net wat intensiever.
  Moderator donderdag 2 september 2021 @ 14:02:57 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201181829
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan het zien.

Wat mij betreft komt er zo spoedig mogelijk een nieuwe kieswet. Daarin moet komen te staan dat als 6 maand na de verkiezingen nog geen nieuw kabinet is aangetreden er verkiezingen worden uitgeschreven en dat die binnen 1 maand na uitschrijving moeten plaatsvinden.

Misschien motiveert dat de kleuters in de zandbak wat meer om tot samenwerking te komen.
Dat is niet eens logistiek rond te krijgen in Nederland, verkiezingen binnen een maand organiseren. Bovendien gaat iedereen dan juist dwars liggen want als je dan je zin niet krijgt dan ga je gewoon weer voor nieuwe rondes met de volgende verkiezingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201181865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet eens logistiek rond te krijgen in Nederland, verkiezingen binnen een maand organiseren. Bovendien gaat iedereen dan juist dwars liggen want als je dan je zin niet krijgt dan ga je gewoon weer voor nieuwe rondes met de volgende verkiezingen.
Maak er dan twee maand van. Ook prima. Logistiek lijkt het mij prima te doen zodra er met stemcomputers gestemd kan worden.

Dat dwars liggen zal je uiteindelijk geen winst opleveren. Juist de partijen die hun momentum hebben zullen snel willen formeren.

Nu kan het tot in lengte van dagen door blijven (in)formeren.
pi_201181959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 13:31 schreef Cupfighter het volgende:
VVD, D66 CDA, is dat niet net zoiets wat we hadden maar dan zonder de CU erbij dan. daar schieten we wat mee op zeg, en waarom moet dat CDA erbij, volgens mij zit daar geen hond op te wachten
Moet daar 5 maanden over gedaan om dit eruit te krijgen, wat een armoe zeg
Je wilt toch eerst even tasten of er een meerderheidskabinet mogelijk is, dat is dus niet mogelijk ( wat al enigszins wel te verwachten was).
pi_201182009
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het CDA is behoorlijk liberaal, economisch gezien. Bovendien moet hij wel, want we hebben hier (godzijdank) een coalitiesysteem.
Waarom moet ie dat nu nu? Voor een minderheidskabinet is het toch totaal niet noodzakelijk om ook het CDA erbij te betrekken?
pi_201182098
Uit het verslag:
quote:
Net als in de vorige fase van de formatie blijkt daarom dat er ondanks een voldoende inhoudelijke basis, andere overwegingen en blokkades een rol spelen die voorkomen dat vanuit de inhoud geformeerd kan worden. Helaas moet ik constateren dat deze andere overwegingen niet zijn weg te nemen via het inhoudelijke debat. Het gesprek over de inhoud wordt snel verlaten om het toch weer over de ‘wie met wie’ vraag te hebben.

Deze andere overwegingen laten zich samenvatten in de positionering van partijen ten opzichte van elkaar en de beeldvorming daarover, het gepercipieerde risico dat de eigen visie en inhoud te veel ondergesneeuwd raken als niet aan bepaalde voorwaarden, zoals een beperkt aantal partijen uit een bepaalde stroming, wordt voldaan, het benodigde draagvlak in de fractie en partij en de visies op de stabiliteit van sommige meerderheidsvarianten.
Ergo, men is gewoon bang voor beeldvorming. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201182145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom moet ie dat nu nu? Voor een minderheidskabinet is het toch totaal niet noodzakelijk om ook het CDA erbij te betrekken?
Ook bij een minderheidsregering is het vaak wel wenselijk om zoveel mogelijk zetels te hebben. Maar het hoeft idd niet. VVD en D66 zouden het ook samen kunnen gaan doen. Lijkt mij wel leuk.
  donderdag 2 september 2021 @ 14:58:16 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201182408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ook bij een minderheidsregering is het vaak wel wenselijk om zoveel mogelijk zetels te hebben. Maar het hoeft idd niet. VVD en D66 zouden het ook samen kunnen gaan doen. Lijkt mij wel leuk.
Ik denk eigenlijk dat Kaag nog liever met het CDA in een kabinet plaatsneemt dan met alleen VVD/D66. De kans dat D66 er als het kleine broertje van de VVD uitkomt is niet ondenkbeeldig en in een CDA/VVD/D66 kabinet is er voor D66 iets meer mogelijkheid zich te profileren als de partij die voor links de honneurs waarneemt in de regeringscoalitie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201182417


(lol)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201182438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ook bij een minderheidsregering is het vaak wel wenselijk om zoveel mogelijk zetels te hebben. Maar het hoeft idd niet. VVD en D66 zouden het ook samen kunnen gaan doen. Lijkt mij wel leuk.
Het is natuurlijk evengoed wenselijk voor een meerderheidsregering om niet met de krapst mogelijke meerderheid te regeren (en dus zowel GL als de PvdA erbij te betrekken). Kaag hoeft toch geen offers te brengen die Rutte en Hoekstra niet zelf bereid zijn om te doen?
  donderdag 2 september 2021 @ 15:03:14 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201182450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is natuurlijk evengoed wenselijk voor een meerderheidsregering om niet met de krapst mogelijke meerderheid te regeren (en dus zowel GL als de PvdA erbij te betrekken). Kaag hoeft toch geen offers te brengen die Rutte en Hoekstra niet zelf bereid zijn om te doen?
Boventalligheid in kabinetten pakt nooit heel goed uit geloof ik, de meest stabiele coalities lijken die te zijn die juist een heel kleine meerderheid hebben.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201182459
Kerkgaande D66ers zijn teleurgesteld over uitsluiten CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)uitsluiten-van-chris

Ik heb dan toch het idee dat die kerkgaande D66ers niet goed weten waar D66 voor staat...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201182465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

(lol)
Nieuwe verkiezingen gaan dus inderdaad niet helpen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201182487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het is natuurlijk evengoed wenselijk voor een meerderheidsregering om niet met de krapst mogelijke meerderheid te regeren (en dus zowel GL als de PvdA erbij te betrekken). Kaag hoeft toch geen offers te brengen die Rutte en Hoekstra niet zelf bereid zijn om te doen?
In een regering brengt iedereen offers. Wat Kaag wel en niet aan offers brengt niet ze zelf weten. Maar zo Rutte en Hoekstra niet bereid waren om met GroenLinks en PvdA (wel met een van de twee) te regeren was Kaag niet bereid om met CU een regering te vormen. Wat mij betreft staat het dus minimaal gelijkspel in kinderachtigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 15:08:36 ]
  donderdag 2 september 2021 @ 15:06:55 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201182495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

(lol)
Ik mis in dit plaatje Triple B.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201182505
Kan me indenken dat D66 niet zo'n zin heeft in zo'n conservatieve wolk.
  donderdag 2 september 2021 @ 15:08:12 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201182509
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In een regering brengt iedereen offers. Wat Kaag wel en aan offers brengt niet ze zelf weten. Maar zo Rutte en Hoekstra niet bereid waren om met GroenLinks en PvdA (wel met een van de twee) te regeren was Kaag niet bereid om met CU een regering te vormen. Wat mij betreft staat het dus minimaal gelijkspel in kinderachtigheid.
Hier ben ik het van harte mee eens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201182515
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik mis in dit plaatje Triple B.
Zie het kleine onderschrift ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201182518
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik mis in dit plaatje Triple B.
BBB stijgt flink in dit plaatje:

https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
  donderdag 2 september 2021 @ 15:09:10 #66
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201182523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kan me indenken dat D66 niet zo'n zin heeft in zo'n conservatieve wolk.
Op de echt grote thema's van de komende tijd heeft D66 (of in ieder geval de nieuwe kiezersaanwas) meer gemeen met CU dan met VVD.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201182527
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
In een regering brengt iedereen offers. Wat Kaag wel en niet aan offers brengt niet ze zelf weten. Maar zo Rutte en Hoekstra niet bereid waren om met GroenLinks en PvdA (wel met een van de twee) te regeren was Kaag niet bereid om met CU een regering te vormen. Wat mij betreft staat het dus minimaal gelijkspel in kinderachtigheid.
Toch niet hè, Kaag en Segers sluiten elkaar om inhoudelijke verschillen uit. Rutte en Hoekstra doen dat puur omwille van de beeldvorming.
pi_201182537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toch niet hè, Kaag en Segers sluiten elkaar om inhoudelijke verschillen uit. Rutte en Hoekstra doen dat puur omwille van de beeldvorming.
Sure. Beide doen het om beeldvorming. Lees het eindverslag van Hamer maar. De enige gespreksdeelnemer die geen lat over de vingers krijgt is CU. Inhoudelijk waren ze nog nergens aan toegekomen.
pi_201182538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op de echt grote thema's van de komende tijd heeft D66 (of in ieder geval de nieuwe kiezersaanwas) meer gemeen met CU dan met VVD.
Op het gebied van klimaat, natuur, belang van instituties zeker. Maar ik doelde op de conservatieve wolk van VVD plus CDA in een minderheidskabinet.
pi_201182614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Op het gebied van klimaat, natuur, belang van instituties zeker. Maar ik doelde op de conservatieve wolk van VVD plus CDA in een minderheidskabinet.
En ook het opkomen van minderheden, het balang van voldoende ontwikkelingssamenwerking, een fatsoenlijke asielprocedure... allemaal punten waar CU en D66 vanuit verschillende vertrekpunten toch dicht bij elkaar komen.

Maar goed, Kaags laatste argument was dat ze graag meer wilde experimenteren met drugs. De ethische themas waren plots verdwenen. En de staatswiet van Rutte III ging CU inderdaad eigenlijk al te ver. Maar voor beide lijkt dat me geen reden om de formatie te laten mislukken, toch?

Het lijkt dus meer een besluit op onderbuik dan echt op inhoud.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 15:22:26 #71
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201182652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nieuwe verkiezingen gaan dus inderdaad niet helpen.
Een groter BBB en JA21 zorgt wellicht voor extra opties over rechts.
pi_201182659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:22 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Een groter BBB en JA21 zorgt wellicht voor extra opties over rechts.
Ik zie D66 daar niet mee in zee gaan. En voor BBB is Rutte uitgesloten dacht ik (weet ik niet zeker).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 2 september 2021 @ 15:24:50 #73
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201182669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik zie D66 daar niet mee in zee gaan. En voor BBB is Rutte uitgesloten dacht ik (weet ik niet zeker).
D66 gaat daar inderdaad niet mee in zee; maar als deze 2 partijen genoeg zetels van PVV en FvD kunnen afsnoepen dan zit een rechtse meerderheid er misschien in.
  donderdag 2 september 2021 @ 15:25:00 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201182671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik zie D66 daar niet mee in zee gaan. En voor BBB is Rutte uitgesloten dacht ik (weet ik niet zeker).
Hopelijk is dat wederzijds. Wat een achterlijk wijf is dat zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201182698
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 15:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ook het opkomen van minderheden, het balang van voldoende ontwikkelingssamenwerking, een fatsoenlijke asielprocedure... allemaal punten waar CU en D66 vanuit verschillende vertrekpunten toch dicht bij elkaar komen.

Maar goed, Kaags laatste argument was dat ze graag meer wilde experimenteren met drugs. De ethische themas waren plots verdwenen. En de staatswiet van Rutte III ging CU inderdaad eigenlijk al te ver. Maar voor beide lijkt dat me geen reden om de formatie te laten mislukken, toch?

Het lijkt dus meer een besluit op onderbuik dan echt op inhoud.
Het lijkt ook niet perse aan de CU te liggen, maar aan de positie van D66 in het kabinet. Met GroenLinks en PVDA had D66 een comfortabele middenpositie. Met de voortzetting van het huidige kabinet, met dezelfde premier, valt het hele verhaal van D66 (voor verandering/nieuw leiderschap enz.) weg. D66 heeft denk ik de wens om de eerste vrouwelijke premier te leveren. Dan hebben ze ook de kiezers nodig die van PVDA en GroenLinks naar D66 zijn gegaan. Met het voortzetten van de huidige coalitie raak je die kwijt.

Met een minderheidskabinet kunnen ze er nog het verhaal van meer macht voor de kamer van maken.
pi_201183234
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom moet ie dat nu nu? Voor een minderheidskabinet is het toch totaal niet noodzakelijk om ook het CDA erbij te betrekken?
Oh nee, dat moet hij absoluut niet. Liever niet, zelfs. Zeker niet als je GL/PvdA blokt 'want instabiel'. Dan moet je je ook verre van het CDA houden wil je dat argument geloofwaardig houden.

Ik bedoelde meer het liedje van "liberaal tijdens de verkiezingen maar zie je wel, hij gaat gewoon met conservatieve partijen om tafel!". En dan bedoel ik nog niet eens de valse tegenstelling liberaal VS conservatief, ik bedoel dat het vrij logisch is dat Rutte om tafel gaat met partijen met een andere ideologie, omdat we hier (godzijdank) dus een coalitiesysteem hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201185096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het verslag:
[..]
Ergo, men is gewoon bang voor beeldvorming. :')
En beeldvorming is heulemaal niet belangrijk in de politiek
pi_201185104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

(lol)
Die titel. 'Kost geen zetels' nee de titel moet zijn 'levert zetels op'.

Of 'd66 verliest zetels door lange formatie'. Voor zover het zeker is dat het aan de formatie ligt. En niet aan het gestuntel van Kaag ivm Afghanistan

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2021 18:35:48 ]
  donderdag 2 september 2021 @ 18:37:44 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201185214
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

(lol)
Op D66 en CDA na lijken de meeste partijen beloond te worden voor hun weigering om tot een regering toe te treden met te veel politiek andersdenkenden. Maar peilingen zeggen op zich vrij weinig als er geen verkiezingen aanstaande zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201185782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op D66 en CDA na lijken de meeste partijen beloond te worden voor hun weigering om tot een regering toe te treden met te veel politiek andersdenkenden. Maar peilingen zeggen op zich vrij weinig als er geen verkiezingen aanstaande zijn.
Boos weglopen is ook lastig... ik ben boos op
- GL omdat die PvdA niet loslieten, dus ga ik naar... Niet PvdA, want andersom geldt hetzelfde... PvdD? Maar die zijn ook kansloos om te regeren...
- PvdA omdat die GL niet loslieten, dus ga ik naar... Niet GL, want andersom geldt hetzelfde... SP? Maar die zijn net zo kansloos om te regeren...
- VVD omdat die niet met PvdA en GL wilden, dus ga ik naar... geen CDA, die deden hetzelfde... dus ehhhh... JA21?
- CDA omdat die niet met PvdA en GL wilden, dus ga ik naar... geen VVD, die deden hetzelfde... CU? Niet als je rechts bent...
- D66 omdat die CU blokkeerden... dan heb je een redelijk alternatief met Volt, alleen willen die ook niet regeren.

En sowieso zullen ze bij D66, GL en PvdA boos zijn op VVD en CDA en bij VVD en CDA boos op D66, GL en PvdA. Niet op de eigen partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 20:06:02 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201186285
Ik heb het idee dat de leiders van meerdere partijen zich laten opjagen door drammerige, luidruchtige leden op Twitter die vooral graag wantrouwen en polarisatie zaaien. De rekkelijken verliezen het dit keer van de preciezen. Slechte ontwikkeling.
pi_201186437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee dat de leiders van meerdere partijen zich laten opjagen door drammerige, luidruchtige leden op Twitter die vooral graag wantrouwen en polarisatie zaaien. De rekkelijken verliezen het dit keer van de preciezen. Slechte ontwikkeling.
Heb jij een beeld van hoe er binnen D66 een beetje tegen dit proces werd aangekeken en dan met name het vrij hard laten vallen van CU, waar toch prima mee is samengewerkt?

Ik snap de politieke reden, D66 wilde een kabinet met links forceren en kon daarna ook niet meer terug. Maar toch ben ik wel benieuwd wat D66 leden hier nou van vinden. En dan niet de leden van de 'Pia Dijkstra-tak', die zijn denk ik nooit tevreden geweest met Rutte III. Maar de leden die wel blij waren met het afgelopen kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 20:24:02 #83
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201186588
Ik denk dat veel pragmatische en gematigde D66-kiezers deze extreme ruk naar links niet appreciëren.
pi_201186679
Ik heb dit keer D'66 gestemd uit strategisch oogpunt omdat ik VVD/CDA te machtig vind worden en er een afbraakbeleid is gevoerd de laatste tien twintig jaar ten koste van Jan met de Pet ook al hebben velen van hen dat niet eens in de gaten omdat mensen zich gek laten maken door populistische praatjes op social media en de televisie.

Ik zal opnieuw D'66 stemmen mits ze niet buigen. Hiervoor ca tien jaar PvdD gestemd. In eerste instantie om ze over de kiesdrempel heen te helpen, maar daar hebben ze mij niet meer voor nodig. Ik ben nog wel partijlid en dat blijf ik voorlopig wel denk ik.
pi_201186803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik denk dat veel pragmatische en gematigde D66-kiezers deze extreme ruk naar links niet appreciëren.
Welke extreme ruk naar links?
  donderdag 2 september 2021 @ 20:36:37 #86
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201186821
quote:
10s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Welke extreme ruk naar links?
Alleen met GL+PvdA willen regeren en alle andere opties resoluut afwijzen.
pi_201186828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik denk dat veel pragmatische en gematigde D66-kiezers deze extreme ruk naar links niet appreciëren.
Ik vroeg het bewust aan een D66 stemmer. Het antwoord van mensen die dit een extreme ruk naar links noemen interesseert me niks, want die weten 0% over hoe een D66 stemmer denkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 20:39:35 #88
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201186863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vroeg het bewust aan een D66 stemmer. Het antwoord van mensen die dit een extreme ruk naar links noemen interesseert me niks, want die weten 0% over hoe een D66 stemmer denkt.
Ik heb vroeger ook D66 gestemd (als pragmatische en gematigde kiezer). Zou niet weten waarom ik hier mijn mening niet mag posten.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
D66


[ Bericht 22% gewijzigd door Van_Poppel op 02-09-2021 21:01:04 ]
  donderdag 2 september 2021 @ 20:39:36 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201186864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb jij een beeld van hoe er binnen D66 een beetje tegen dit proces werd aangekeken en dan met name het vrij hard laten vallen van CU, waar toch prima mee is samengewerkt?

Ik snap de politieke reden, D66 wilde een kabinet met links forceren en kon daarna ook niet meer terug. Maar toch ben ik wel benieuwd wat D66 leden hier nou van vinden. En dan niet de leden van de 'Pia Dijkstra-tak', die zijn denk ik nooit tevreden geweest met Rutte III. Maar de leden die wel blij waren met het afgelopen kabinet.
Ik zit in een paar appgroepen met D66'ers maar ik ben vrij eenzaam met mijn standpunt om het huidige kabinet voort te zetten. Al richt de frustratie van hen zich niet zozeer naar de CU maar naar CDA/VVD. Het lijkt erop dat er zo veel wantrouwen naar Hoekstra/Rutte is, dat hen de favoriete partner niet wordt gegund.
pi_201186865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Alleen met GL+PvdA willen regeren en alle andere opties resoluut afwijzen.
Het is genoeg voor ze om medisch-ethische kwesties door een meerderheid in de Kamer te laten bepalen. CU wil per se in het regeerakkoord afdwingen dat er niks mee gebeurt. Daar is kennelijk geen licht tussen te krijgen. Verder is er geen relevante uitsluiting geweest voor zover ik weet.

En tsja, dan is de enige logische coalitie eentje waarbij GL en PvdA ook aanschuiven, die elkaar niet los willen laten, bang voor het eigen voortbestaan.
pi_201186907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zit in een paar appgroepen met D66'ers maar ik ben vrij eenzaam met mijn standpunt om het huidige kabinet voort te zetten. Al richt de frustratie van hen zich niet zozeer naar de CU maar naar CDA/VVD. Het lijkt erop dat er zo veel wantrouwen naar Hoekstra/Rutte is, dat hen de favoriete partner niet wordt gegund.
Ik snap dat er voorkeur is voor een minder conservatief kabinet.

Maar goed om te lezen dat de boosheid zich op VVD/CDA richt. Ik snap ook die enorme aanval op CU nog steeds niet goed. Ze had zich net zo goed hard op kunnen stellen door te zeggen dat CU óf CDA er uit moest omdat het te conservatief wordt. Die rechtstreekse aanval op CU die eigenlijk bedoeld was voor VVD en CDA had met name de zeer pragmatische en eerlijke Segers niet verdiend, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201186943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is genoeg voor ze om medisch-ethische kwesties door een meerderheid in de Kamer te laten bepalen. CU wil per se in het regeerakkoord afdwingen dat er niks mee gebeurt. Daar is kennelijk geen licht tussen te krijgen. Verder is er geen relevante uitsluiting geweest voor zover ik weet.
Je weet dat het argument medisch-ethisch al weer een oud argument is? Laatste keer was het argument de legalisering van drugs en kwam er geen woord meerover euthanasie, gewoon omdat CDA de euthanasiewet net zo hard blokkeert en niet in een kabinet gaat zitten die die wet in voert.

Het was dus een gelegenheidsargument dat weer ingewisseld is, in plaats van dat ze eerlijk zegt waar het om gaat: VVD+CDA+CU is te conservatief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 20:52:30 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201187107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat het argument medisch-ethisch al weer een oud argument is? Laatste keer was het argument de legalisering van drugs en kwam er geen woord meerover euthanasie, gewoon omdat CDA de euthanasiewet net zo hard blokkeert en niet in een kabinet gaat zitten die die wet in voert.

Het was dus een gelegenheidsargument dat weer ingewisseld is, in plaats van dat ze eerlijk zegt waar het om gaat: VVD+CDA+CU is te conservatief.
Zelf denk ik dat het eerder zo is dat ze voltooid leven wel even willen laten varen maar dat de wietteelt daar het wisselgeld voor zou moeten zijn.

Maar ik denk dat te conservatief niet het probleem is. Ik denk eerder dat het in wantrouwen tussen personen gaat.
pi_201187288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zelf denk ik dat het eerder zo is dat ze voltooid leven wel even willen laten varen maar dat de wietteelt daar het wisselgeld voor zou moeten zijn.

Maar ik denk dat te conservatief niet het probleem is. Ik denk eerder dat het in wantrouwen tussen personen gaat.
Dit. Er is geen chemie.
Definitely not CIA
pi_201187416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zelf denk ik dat het eerder zo is dat ze voltooid leven wel even willen laten varen maar dat de wietteelt daar het wisselgeld voor zou moeten zijn.

Maar ik denk dat te conservatief niet het probleem is. Ik denk eerder dat het in wantrouwen tussen personen gaat.
Welke personen?
  donderdag 2 september 2021 @ 21:16:01 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201187524
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit. Er is geen chemie.
Wat toch vreemd is aangezien Kaag en Segers juist met z'n tweeen mooi oude herinneringen aan Egypte kunnen ophalen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201187611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het in wantrouwen tussen personen gaat.
Maar dan nog. Als je letterlijk alle politieke journalisten moet geloven, was er zelden tot nooit ruzie tussen CU bewindslieden en D66 bewindslieden, ze hadden het steeds met CDA aan de stok. Ik heb nog steeds het gevoel dat ze de verkeerde voor de bus heeft gegooid. Ik snap dat CDA niet zo maar weg te krijgen was, maar het was politiek wel slimmer geweest als ze dat had geprobeerd: dat gaf nu een weg richting een minderheidskabinet zonder CDA. Nu plots CDA afserveren na het afserveren van de CU, maakt haar ongeloofwaardig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 21:23:26 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201187626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Welke personen?
Kaag, Rutte, Hoekstra, Klaver en Ploumen, en hun achterbannen met hen.

Die hele opstelling komt puur omdat ze elkaar voor geen meter vertrouwen en elkaar niet begrijpen.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:27:12 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201187681
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dan nog. Als je letterlijk alle politieke journalisten moet geloven, was er zelden tot nooit ruzie tussen CU bewindslieden en D66 bewindslieden, ze hadden het steeds met CDA aan de stok. Ik heb nog steeds het gevoel dat ze de verkeerde voor de bus heeft gegooid. Ik snap dat CDA niet zo maar weg te krijgen was, maar het was politiek wel slimmer geweest als ze dat had geprobeerd: dat gaf nu een weg richting een minderheidskabinet zonder CDA. Nu plots CDA afserveren na het afserveren van de CU, maakt haar ongeloofwaardig.
Nee de CU is eigenlijk alleen maar in die positie gekomen omdat CDA/VVD die partij het liefst hebben. En dat Rutte en Hoekstra niet wordt gegund. Stel dat de verhoudingen zo waren dat het CDA eruit lag en de CU met de linkse partijen mee zou doen, dan denk ik dat Segers van harte welkom was geweest.
pi_201187695
Eindverslag van formateur Hamer en het hoofdlijnen document:
https://www.kabinetsforma(...)ag-informateur-hamer
Definitely not CIA
pi_201187739
Zolang de PVV wordt uitgesloten, blijft het een lastig verhaal. Op die manier functioneert de democratie gewoon niet goed.
pi_201187751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee de CU is eigenlijk alleen maar in die positie gekomen omdat CDA/VVD die partij het liefst hebben. En dat Rutte en Hoekstra niet wordt gegund. Stel dat de verhoudingen zo waren dat het CDA eruit lag en de CU met de linkse partijen mee zou doen, dan denk ik dat Segers van harte welkom was geweest.
Ja, dat lijkt me ook. Maar dan heeft ze dus gewoon een strategische fout gemaakt. Ze had kunnen inschatten dat zeker Hoekstra bij zijn nee tegen PvdA+GL zou blijven en PvdA en GL elkaar niet los zouden laten. Ze had daar voorbij moeten denken. Nu heeft ze haar gal gespuwd in de krant over de CU, ze kan moeilijk geloofwaardig dat nog een keer over Hoekstra doen.

Politieke blunder die er voor zorgt dat D66 nu moet kiezen tussen mee regeren met VVD+CDA of niet regeren. Terwijl CU juist meestal de enige vriend in de coalitie was. Ik vind dit amateurisme van Kaag en haar adviseurs, eerlijk gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201187768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang de PVV wordt uitgesloten, blijft het een lastig verhaal. Op die manier functioneert de democratie gewoon niet goed.
De PVV sluit zichzelf uit, wil niet mee regeren. Niet met Kaag, niet met Rutte, ook niet meer met Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201187825
Eens dat D66 dit politiek niet handig heeft aangepakt.
De VVD en CDA hebben er constant de nadruk op gelegd dat de PVDA en GroenLinks uit elkaar moesten, dis had D66 ook met het CDA en VVD kunnen doen. Maar blijkbaar is er toch een soort angst/ontzag voor de grote VVD. Dat als je die voor de voeten loopt, je daar consequenties van ondervindt. Terwijl in de huidige situatie de VVD ook niet zonder D66 kan. Iets meer bluf had niet misstaan. Nu worden ze een minderheidskabinet met het CDA erbij ingerommeld, en ik denk hiervoor afgestraft door de kiezer.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:37:37 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201187865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me ook. Maar dan heeft ze dus gewoon een strategische fout gemaakt. Ze had kunnen inschatten dat zeker Hoekstra bij zijn nee tegen PvdA+GL zou blijven en PvdA en GL elkaar niet los zouden laten. Ze had daar voorbij moeten denken. Nu heeft ze haar gal gespuwd in de krant over de CU, ze kan moeilijk geloofwaardig dat nog een keer over Hoekstra doen.

Politieke blunder die er voor zorgt dat D66 nu moet kiezen tussen mee regeren met VVD+CDA of niet regeren. Terwijl CU juist meestal de enige vriend in de coalitie was. Ik vind dit amateurisme van Kaag en haar adviseurs, eerlijk gezegd.
Ik ben ook geen voorstander van deze strategie. Maargoed als het op een fiasco uitloopt dan leert men er weer wat van zullen we maar denken.
pi_201187907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kaag, Rutte, Hoekstra, Klaver en Ploumen, en hun achterbannen met hen.

Die hele opstelling komt puur omdat ze elkaar voor geen meter vertrouwen en elkaar niet begrijpen.
Ik bedoel wie vertrouwd wie niet. Hoekstra/Rutte hebben geen vertrouwen in Klaver/Ploumen en andersom?

Volgens mij staan de CDA en VVD leden sowieso niet achter een kabinet met GL en PvdA.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:43:27 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201187923
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik bedoel wie vertrouwd wie niet. Hoekstra/Rutte hebben geen vertrouwen in Klaver/Ploumen en andersom?

Volgens mij staan de CDA en VVD leden sowieso niet achter een kabinet met GL en PvdA.
En Hoekstra/Rutte en Kaag vertrouwen elkaar volgens mij ook niet.

De leden zal het doorgaans niet zoveel boeien als het de zegen van de top heeft.
pi_201188025
Het lijkt er op dat Kaag die week na de vakantie in is gegaan met het idee van een keuze tussen CU of GL+PvdA. Terwijl D66 op die laatste keuze helemaal geen invloed had. Ze had die week in moeten gaan met de gedachte dat D66 in principe kon kiezen tussen CU of een minderheidskabinet. Als Hoekstra en Rutte dan per ongeluk toch zouden zwichten was dat een meevaller, maar niet iets waar ze mee moesten rekenen. En dus had ze zich zo goed mogelijk moeten positioneren voor het meest wenselijke minderheidskabinet, zonder CDA. En dat heeft ze gewoon nagelaten. En nou zit ze met een twee-eenheid die ze niet uit elkaar krijgt. Zelfs een advies van de informateur waar al 3 partijen in worden genoemd als meest waarschijnlijke optie. Zie dat maar recht te breien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 21:53:47 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201188062
Overigens lijkt me een minderheidskabinet ook wel eens het uitproberen waard. Ook wel eens interessant hoe dat uitpakt.
  donderdag 2 september 2021 @ 21:54:23 #110
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201188073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:51 schreef Hanca het volgende:
Het lijkt er op dat Kaag die week na de vakantie in is gegaan met het idee van een keuze tussen CU of GL+PvdA. Terwijl D66 op die laatste keuze helemaal geen invloed had. Ze had die week in moeten gaan met de gedachte dat D66 in principe kon kiezen tussen CU of een minderheidskabinet. Als Hoekstra en Rutte dan per ongeluk toch zouden zwichten was dat een meevaller, maar niet iets waar ze mee moesten rekenen. En dus had ze zich zo goed mogelijk moeten positioneren voor het meest wenselijke minderheidskabinet, zonder CDA. En dat heeft ze gewoon nagelaten. En nou zit ze met een twee-eenheid die ze niet uit elkaar krijgt. Zelfs een advies van de informateur waar al 3 partijen in worden genoemd als meest waarschijnlijke optie. Zie dat maar recht te breien.
Nu heb ik alleen een paar kleine stukjes van Hamers document gezien en een deel van de persco gekeken, dus kan zijn dat ik wat heb gemist, hoor. Maar in het verslag schrijft ze toch dat het een nader te bepalen combinatie moet zijn van die drie en dat VVD en CDA hebben aangegeven een voorkeur te hebben voor de combinatie van alle drie?
pi_201188096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:53 schreef Hexagon het volgende:
Overigens lijkt me een minderheidskabinet ook wel eens het uitproberen waard. Ook wel eens interessant hoe dat uitpakt.
Eens. Maar uit D66 oogpunt had dat zonder CDA moeten zijn, een minderheid VVD-D66 die zowel over links als over rechts makkelijk een meerderheid in beide kamers moet kunnen vinden is prima werkbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201188146
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:54 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Nu heb ik alleen een paar kleine stukjes van Hamers document gezien en een deel van de persco gekeken, dus kan zijn dat ik wat heb gemist, hoor. Maar in het verslag schrijft ze toch dat het een nader te bepalen combinatie moet zijn van die drie en dat VVD en CDA hebben aangegeven een voorkeur te hebben voor de combinatie van alle drie?
Klopt, maar dat wordt op zeer veel plekken al uitgelegd als een samenwerking tussen alle 3. Die 'nader te bepalen combinatie uit' valt bij veel duiders gewoon weg. En zie daar nog maar weer uit te komen. Als je nu voor deze volgens veel duiders (en dus kiezers) laatste optie gaat liggen, lijk je wel erg op degene die alles tegen houdt. Ze was ook al de eerste die een redelijke meerderheidsoptie afschoot na de vakantie. Je moet niet als onwillige nee-roeper over komen, daar hebben de middenpartijstemmers meestal een hekel aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 22:01:07 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201188187
Kan natuurlijk zijn dat Kaag erop gokt dat Hoekstra verstrikt raakt in alle onmogelijke conflicten die het CDA tussen hun achterban en de realteit heeft en zelf afhaakt.
pi_201188229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:01 schreef Hexagon het volgende:
Kan natuurlijk zijn dat Kaag erop gokt dat Hoekstra verstrikt raakt in alle onmogelijke conflicten die het CDA tussen hun achterban en de realteit heeft en zelf afhaakt.
Ja, nu is in elk geval een week rekken tot het CDA partijcongres wel heel belangrijk geworden voor Kaag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 september 2021 @ 22:04:55 #115
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201188255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dat wordt op zeer veel plekken al uitgelegd als een samenwerking tussen alle 3. Die 'nader te bepalen combinatie uit' valt bij veel duiders gewoon weg. En zie daar nog maar weer uit te komen. Als je nu voor deze volgens veel duiders (en dus kiezers) laatste optie gaat liggen, lijk je wel erg op degene die alles tegen houdt. Ze was ook al de eerste die een redelijke meerderheidsoptie afschoot na de vakantie. Je moet niet als onwillige nee-roeper over komen, daar hebben de middenpartijstemmers meestal een hekel aan.
Dat zegt naar mijn bescheiden mening meer over de duiders dan over de partijen, maar ik snap je punt :Y
pi_201189101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dat wordt op zeer veel plekken al uitgelegd als een samenwerking tussen alle 3. Die 'nader te bepalen combinatie uit' valt bij veel duiders gewoon weg. En zie daar nog maar weer uit te komen. Als je nu voor deze volgens veel duiders (en dus kiezers) laatste optie gaat liggen, lijk je wel erg op degene die alles tegen houdt. Ze was ook al de eerste die een redelijke meerderheidsoptie afschoot na de vakantie. Je moet niet als onwillige nee-roeper over komen, daar hebben de middenpartijstemmers meestal een hekel aan.
De meeste kiezers stemmen sowieso al geen D66, zolang ze maar aan bij haar eigen (potentiële) kiezers een goede verklaring kan afleveren komt het allemaal wel goed voor haar. Dat de rest van het electoraat daar dan boos om is zal haar verder een zorg zijn.
pi_201189579
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 22:01 schreef Hexagon het volgende:
Kan natuurlijk zijn dat Kaag erop gokt dat Hoekstra verstrikt raakt in alle onmogelijke conflicten die het CDA tussen hun achterban en de realteit heeft en zelf afhaakt.
Hoe zou een christelijke partij ooit verstrikt kunnen raken in een conflict met de realiteit. Zonder een rekbare realiteit ben je niet christelijk.
pi_201190458
quote:
10s.gif Op donderdag 2 september 2021 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe zou een christelijke partij ooit verstrikt kunnen raken in een conflict met de realiteit. Zonder een rekbare realiteit ben je niet christelijk.
Dus oa Kaag en Rutte hebben een rekbare realiteit. Bijzonder.
pi_201190532
quote:
10s.gif Op donderdag 2 september 2021 23:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe zou een christelijke partij ooit verstrikt kunnen raken in een conflict met de realiteit. Zonder een rekbare realiteit ben je niet christelijk.
Rutte is hervormd
Kaag is katholiek
Hoekstra is remonstrant
Ploumen is katholiek
Klaver is katholiek

Er zaten alleen maar christenen daar aan tafel. En nee, ze zijn allemaal niet alleen in naam christen, maar ook echt bezig met het geloof. Dus nu plots Hoekstra wat dat betreft bijzonder noemen is wel heel erg apart.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201190953
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte is hervormd
Kaag is katholiek
Hoekstra is remonstrant
Ploumen is katholiek
Klaver is katholiek

Er zaten alleen maar christenen daar aan tafel. En nee, ze zijn allemaal niet alleen in naam christen, maar ook echt bezig met het geloof. Dus nu plots Hoekstra wat dat betreft bijzonder noemen is wel heel erg apart.
Dit wist ik niet. Vind ik wel opvallend. Zullen ze dat bewust weghouden uit de media?
Want echt belijdend Christenen zijn er steeds minder in Nederland, maar in de politiek dus opvallend veel.
pi_201190983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang de PVV wordt uitgesloten, blijft het een lastig verhaal. Op die manier functioneert de democratie gewoon niet goed.
Zolang ze een verkiezingsprogramma blijven houden die ongrondwettelijke standpunten heeft die groepen buitensluiten zullen ze buitenspel blijven staan. Laat dat nou exact de bedoeling zijn van Geert.
pi_201191595
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 08:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zolang ze een verkiezingsprogramma blijven houden die ongrondwettelijke standpunten heeft die groepen buitensluiten zullen ze buitenspel blijven staan. Laat dat nou exact de bedoeling zijn van Geert.
Welke ongrondwettelijke standpunten?
pi_201191631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. Maar uit D66 oogpunt had dat zonder CDA moeten zijn, een minderheid VVD-D66 die zowel over links als over rechts makkelijk een meerderheid in beide kamers moet kunnen vinden is prima werkbaar.
Vanuit VVD (en zelfs CDA) standpunt ook. Als je GL en PvdA als 'instabiel' wegzet moet je niet vervolgens het CDA erbij halen.

Electoraal valt er ook een heel klein beetje voor te zeggen: door met de winnende partijen, exit met de verliezende partijen. Al vind ik persoonlijk in dat soort zaken het verschil ten opzichte van de voorgaande ronde niet zo spannend.

VVD-D66, kan ik me wel in vinden. Krijgen we in ieder geval lekker open debatten van, dat kan best eens verfrissend zijn.


Misschien moet Kaag voorstellen dat VVD en CDA fuseren :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201191670
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Vanuit VVD (en zelfs CDA) standpunt ook. Als je GL en PvdA als 'instabiel' wegzet moet je niet vervolgens het CDA erbij halen.

Electoraal valt er ook een heel klein beetje voor te zeggen: door met de winnende partijen, exit met de verliezende partijen. Al vind ik persoonlijk in dat soort zaken het verschil ten opzichte van de voorgaande ronde niet zo spannend.

VVD-D66, kan ik me wel in vinden. Krijgen we in ieder geval lekker open debatten van, dat kan best eens verfrissend zijn.

Misschien moet Kaag voorstellen dat VVD en CDA fuseren :+
Dat Rutte en Hoekstra samen één onderhandelingsteam vormen, want Kaag heeft geen zin in een rechtse wolk natuurlijk. :D
pi_201191760
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Vanuit VVD (en zelfs CDA) standpunt ook. Als je GL en PvdA als 'instabiel' wegzet moet je niet vervolgens het CDA erbij halen.

Electoraal valt er ook een heel klein beetje voor te zeggen: door met de winnende partijen, exit met de verliezende partijen. Al vind ik persoonlijk in dat soort zaken het verschil ten opzichte van de voorgaande ronde niet zo spannend.

VVD-D66, kan ik me wel in vinden. Krijgen we in ieder geval lekker open debatten van, dat kan best eens verfrissend zijn.

Misschien moet Kaag voorstellen dat VVD en CDA fuseren :+
Dit idd. Overigens was het voor mij al lang duidelijk dat het CU weggeschoten zou worden als de PvdA en GL niet mee mochten doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201191812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit idd. Overigens was het voor mij al lang duidelijk dat het CU weggeschoten zou worden als de PvdA en GL niet mee mochten doen.
Ja, de coalitie met CU was eigenlijk vanaf het begin kansloos. Zelf wilde CU dat trouwens ook helemaal niet. Dat maakt die aanval nog vreemder, omdat ze dus schoot op een partij die er niet toe deed ipv op de werkelijke rivaal, CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201191817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 21:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang de PVV wordt uitgesloten, blijft het een lastig verhaal. Op die manier functioneert de democratie gewoon niet goed.
Wilders wil helemaal niet regeren.

De PVV pleit voor dichte grenzen, een Nexit, koranverbod, etc. Daar gaan de VVD en het CDA nooit in mee. Dat betekent dat Wilders veel van de punten waar zijn partij zich mee profileert direct moet laten vallen. Dat zou natuurlijk heel volwassen zijn van Wilders, maar het gevolg is dat de PVV daarmee verandert in een verantwoordelijke polderpartij en zijn appeal verliest.

Wilders liep niet voor niets weg uit het eerste kabinet Rutte. Zijn PVV werd teveel in een keurslijf gedrukt, ondanks haar gedoogrol, en dat beviel zowel Wilders als zijn achterban voor geen meter.

Zijn huidige rol - vrijblijvend schreeuwen en verontwaardigd doen - past Wilders veel beter en dat weet hij zelf ook dondersgoed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201192048
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de coalitie met CU was eigenlijk vanaf het begin kansloos. Zelf wilde CU dat trouwens ook helemaal niet. Dat maakt die aanval nog vreemder, omdat ze dus schoot op een partij die er niet toe deed ipv op de werkelijke rivaal, CDA.
Dit is het ook een beetje het frame wat CDA/VVD/veel media er aan geven. Zit nog een beetje de stukken van Hamer door te scannen, en daar wordt niet perse het CU uitgesloten door D66, maar de combinatie van CU en het CDA.
pi_201192159
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:15 schreef papert het volgende:

[..]
Dit is het ook een beetje het frame wat CDA/VVD/veel media er aan geven. Zit nog een beetje de stukken van Hamer door te scannen, en daar wordt niet perse het CU uitgesloten door D66, maar de combinatie van CU en het CDA.
In de stukken van Hamer wel, het gaat mij omdat volstrekt onnodige interview op de laatste dag van de vakantie. Daar gooide Kaag haar eigen glazen in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201192265
Hamer adviseert nu dus een nader te bepalen combinatie van VVD, D66 en CDA voor een minderheidskabinet. Remkens laat straks alle lijsttrekkers opdraven en gaat dan braaf noteren welke van de 4 combinaties de eerste, tweede, derde en vierde voorkeur zijn van de partijen in de Tweede Kamer. VVD-D66-CDA, VVD-D66, VVD-CDA of D66-CDA. Ik kan mij zomaar voorstellen dat van de welwillende partijen best veel D66-CDA als eerste voorkeur hebben, maar wordt wel lastig om dan tot 76 zetels te komen. VVD-D66-CDA is het makkelijkst aan te vullen, maar er zullen weinig partijen zijn die hier echt enthousiast van worden.
pi_201192296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de stukken van Hamer wel, het gaat mij omdat volstrekt onnodige interview op de laatste dag van de vakantie. Daar gooide Kaag haar eigen glazen in.
Ja, dat was een heel knullig en onnodig interview. Ook die nadruk op die proeven met Wiet teelt was een rare afslag die ze nam. En terugkomen op een interview, of zeggen dat ze iets niet zo handig hebben uitgelegd doen politici bijna nooit. Segers was daarin een positieve uitzondering.

Het is ook een rare werkelijkheid als ze het in de formatie elke keer hebben wat er in de media over elkaar wordt gezegd. Misschien is een formatie volledig achter gesloten deuren nog niet zo'n gek idee.
pi_201192654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 09:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Welke ongrondwettelijke standpunten?
De plannen voor een ministerie van de-islamiseringen en alle daar aan gerelateerde standpunten die moslims behandelen als tweederangs burgers. Heb je het verkiezingsprogramma niet gelezen?
pi_201193106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb het idee dat de leiders van meerdere partijen zich laten opjagen door drammerige, luidruchtige leden op Twitter die vooral graag wantrouwen en polarisatie zaaien. De rekkelijken verliezen het dit keer van de preciezen. Slechte ontwikkeling.
Als je de Tweede Kamer ziet op tv, het schelden wordt alleen maar erger. Een beetje wat je ook op scholen ziet gebeuren, ouders die uit de slof schieten tegenover leraren, het is normaal geworden.
Misschien wordt het tijd om 'manieren' in te voeren, ook in de politiek. 'Er wordt normaal gedebatteerd, schelden en schreeuwen niet toegestaan.' Dat overal in de samenleving doorvoeren, scholen, ziekenhuizen, politiek.
En 'three strikes you're out'. Leraren en verpleegkundigen krijgen weer plezier in hun werk, politici kunnen weer een regering vormen.
Ook het 'op de persoon spelen' "Ik vertrouw Rutte niet!" en intimideren niet meer toegestaan.
pi_201193515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als je de Tweede Kamer ziet op tv, het schelden wordt alleen maar erger. Een beetje wat je ook op scholen ziet gebeuren, ouders die uit de slof schieten tegenover leraren, het is normaal geworden.
Misschien wordt het tijd om 'manieren' in te voeren, ook in de politiek. 'Er wordt normaal gedebatteerd, schelden en schreeuwen niet toegestaan.' Dat overal in de samenleving doorvoeren, scholen, ziekenhuizen, politiek.
En 'three strikes you're out'. Leraren en verpleegkundigen krijgen weer plezier in hun werk, politici kunnen weer een regering vormen.
Ook het 'op de persoon spelen' "Ik vertrouw Rutte niet!" en intimideren niet meer toegestaan.
:') Manieren die gelden voor jou maar niet voor mij.
  vrijdag 3 september 2021 @ 12:03:05 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201193588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als je de Tweede Kamer ziet op tv, het schelden wordt alleen maar erger. Een beetje wat je ook op scholen ziet gebeuren, ouders die uit de slof schieten tegenover leraren, het is normaal geworden.
Misschien wordt het tijd om 'manieren' in te voeren, ook in de politiek. 'Er wordt normaal gedebatteerd, schelden en schreeuwen niet toegestaan.' Dat overal in de samenleving doorvoeren, scholen, ziekenhuizen, politiek.
En 'three strikes you're out'. Leraren en verpleegkundigen krijgen weer plezier in hun werk, politici kunnen weer een regering vormen.
Ook het 'op de persoon spelen' "Ik vertrouw Rutte niet!" en intimideren niet meer toegestaan.
Ik vertrouw Rutte niet wanneer hij zegt dat hij het nu helemaal anders gaat doen en ik vind het prettig dat ik dat mag uitspreken. In de Tweede Kamer gaat het er overigens vrij mild aan toe.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201193649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als je de Tweede Kamer ziet op tv, het schelden wordt alleen maar erger. Een beetje wat je ook op scholen ziet gebeuren, ouders die uit de slof schieten tegenover leraren, het is normaal geworden.
Misschien wordt het tijd om 'manieren' in te voeren, ook in de politiek. 'Er wordt normaal gedebatteerd, schelden en schreeuwen niet toegestaan.' Dat overal in de samenleving doorvoeren, scholen, ziekenhuizen, politiek.
En 'three strikes you're out'. Leraren en verpleegkundigen krijgen weer plezier in hun werk, politici kunnen weer een regering vormen.
Ook het 'op de persoon spelen' "Ik vertrouw Rutte niet!" en intimideren niet meer toegestaan.
Tja, ik zou het graag willen, maar het gaat helaas niet. Helaas blijkt zoals vaker social media de slechtste uitvinding ooit. De normen die in die afvoerput al snel standaard werden, hebben zich over de hele maatschappij uitgespreid. En inderdaad ook in de politiek. Ik ben het met je eens dat het praten via de voorzitter en dus het netjes zijn over je collega's of ministers strenger moet worden gehandhaafd, maar dat voorkomt niet dat ze buiten de zaal nog steeds niet netjes met elkaar om gaan. Zelfs al dwing je af dat Wilders in de zaal het over de 'weledele heer Rutte' moet hebben, zodra hij een camera buiten de zaal ziet gebruikt hij toch andere termen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201193760
Ik denk echt dat het nodig is. Als je in de Tweede Kamer alleen maar 'Hoe Durft U!!!' 'Schande!!!' uitroepen hebt, is er geen normaal debat meer mogelijk. Waardoor juist de vrijheid van meningsuiting in de kiem gesmoord wordt.
Twee weken lang debatten over de onbetrouwbaarheid van Rutte, is twee weken op de man spelen. Gewoon niet toestaan.
Ook dingen die niet voor het publiek zichtbaar zijn, zoals Omtzigt die mensen opjaagt achter de schermen, niet meer toestaan. Je maakt mensen het werk onmogelijk, en al helemaal maak je mensen diep ongelukkig. Het vindt overal plaats, in ziekenhuizen, op scholen, in de politiek. Het is erin geslopen maar het is een proces van jaren en jaren geweest en nu is het tijd dat proces te stoppen.
pi_201193811
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:10 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk echt dat het nodig is. Als je in de Tweede Kamer alleen maar 'Hoe Durft U!!!' 'Schande!!!' uitroepen hebt, is er geen normaal debat meer mogelijk. Waardoor juist de vrijheid van meningsuiting in de kiem gesmoord wordt.
Twee weken lang debatten over de onbetrouwbaarheid van Rutte, is twee weken op de man spelen. Gewoon niet toestaan.
Ja, dat "hoe durft u!" gaat ook niet via de voorzitter en mag dus eigenlijk helemaal niet. Laatst trouwens wel een radio 1 interview gehoord van iemand die zich hierin verdiept had en het schijnt dat er altijd al ophef is geweest over teveel slecht taalgebruik in de Kamer, dat is niet helemaal nieuw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201193865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat "hoe durft u!" gaat ook niet via de voorzitter en mag dus eigenlijk helemaal niet. Laatst trouwens wel een radio 1 interview gehoord van iemand die zich hierin verdiept had en het schijnt dat er altijd al ophef is geweest over teveel slecht taalgebruik in de Kamer, dat is niet helemaal nieuw.
De media scheppen er genoegen in om die mensen die zo schelden en tieren en drammen een podium te geven, helaas.
pi_201194598
Ik heb het trouwens even opgezocht, het was de schrijver van dit boek die werd geïnterviewd toen:

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201194799
Ik zie dat kabinetsleden zich geintimideerd voelen en dat lijkt me niet de bedoeling want als je je geintimideerd voelt, voel je je minder vrij om je mening te uiten. Er wordt te veel op de persoon gespeeld, de schuldkaart toegespeeld en dingen geëist. Kortom, er is te weinig respect.
En dan kun je zeggen: dat is in de hele samenleving zo, maar dat is geen reden om het niet aan te pakken.
pi_201194862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:37 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie dat kabinetsleden zich geintimideerd voelen en dat lijkt me niet de bedoeling want als je je geintimideerd voelt, voel je je minder vrij om je mening te uiten. Er wordt te veel op de persoon gespeeld, de schuldkaart toegespeeld en dingen geëist. Kortom, er is te weinig respect.
En dan kun je zeggen: dat is in de hele samenleving zo, maar dat is geen reden om het niet aan te pakken.
Ik denk dat daar meer het probleem is dat vroeger er misschien eens in de 5 jaar een motie van wantrouwen langs kwam en tegenwoordig eens in de 5 weken. Je weet dat de kleinste misstap al kan betekenen dat je een motie van wantrouwen aan je broek krijgt. Fouten toegeven gaat dan ook niet, want dan roep je zo'n motie over je af.
Maar ik vrees dat dat niet op te lossen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201195053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat daar meer het probleem is dat vroeger er misschien eens in de 5 jaar een motie van wantrouwen langs kwam en tegenwoordig eens in de 5 weken. Je weet dat de kleinste misstap al kan betekenen dat je een motie van wantrouwen aan je broek krijgt. Fouten toegeven gaat dan ook niet, want dan roep je zo'n motie over je af.
Maar ik vrees dat dat niet op te lossen is.
Ik geloof niet partijen dat zomaar doen, het is nog weleens gebeurd dat 45 leden erachter staan, nou dat noem ik nog best wel een aantal.
pi_201195170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 13:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik geloof niet partijen dat zomaar doen, het is nog weleens gebeurd dat 45 leden erachter staan, nou dat noem ik nog best wel een aantal.
45 leden is PVV+FvD+SP oid.

En ja, ze doen het wel veel te vaak. Ze eisen tegenwoordig niet alleen een foutloze minister, die minister moet ook nog eens leiding geven over volledig foutloze ambtenaren. En als de fout in de wet zit die de Kamer zelf heeft aangenomen (zie de toeslagenaffaire) leggen ze nog de verantwoordelijkheid volledig op het bordje van de minister.

Er is helaas een enorme afrekencultuur ontstaan in de Tweede Kamer en dat is niet goed voor de kwaliteit van het werk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201195351
En daar ging Tamara van Ark (VVD, medische zorg en sport) met nekklachten de deur uit.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_201195813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:23 schreef Resistor het volgende:
En daar ging Tamara van Ark (VVD, medische zorg en sport) met nekklachten de deur uit.
Dat zijn 2 posities om te vullen, ze is ook kamerlid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 3 september 2021 @ 16:36:38 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201197028
Snel een regering die niet aan coronapassen doet svp.
pi_201197297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef VoMy het volgende:
Snel een regering die niet aan coronapassen doet svp.
Jij houdt meer van lockdowns?

Ik vind dit eigenlijk een minimumvoorwaarde voor een regering: test- of vaccinatiebewijzen invoeren. Anders gaan de gevaccineerden via lockdowns het slachtoffer zijn van de vaccinweigeraars.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 03-09-2021 17:02:00 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201197616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:36 schreef VoMy het volgende:
Snel een regering die niet aan coronapassen doet svp.
Ik ben er ook geen voorstander van, maar het is wel de enige manier om Henk en Ingrid die achter de wappiekudde aanlopen en zonder duidelijke reden geen vaccin nemen toch daartoe te bewegen. De groep écht principiële weigeraars of mensen die het niet kúnnen nemen is in Nederland klein genoeg om dat met de andere gevaccineerden te kunnen dragen.

En natuurlijk nóg meer inzetten op laagdrempelige voorlichting, want ook daar vallen nog steeds honderdduizenden prikken te winnen.
't Echte en 't ware!
pi_201198522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:05 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik ben er ook geen voorstander van, maar het is wel de enige manier om Henk en Ingrid die achter de wappiekudde aanlopen en zonder duidelijke reden geen vaccin nemen toch daartoe te bewegen.
Dat lijkt me niet, veruit het grootste gedeelte van de ongevaccineerden in Nederland zijn kinderen en mensen waar bij de gezondheid een rol speelt bij het wel of niet nemen van een vaccin. Die bewegen niet door dit soort kunstgrepen. De grootste zorgdruk komt door ongevaccineerde 70+ers, die pak je hier ook niet mee.
pi_201198542
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij houdt meer van lockdowns?

Ik vind dit eigenlijk een minimumvoorwaarde voor een regering: test- of vaccinatiebewijzen invoeren. Anders gaan de gevaccineerden via lockdowns het slachtoffer zijn van de vaccinweigeraars.
Vals dilemma. Gewoon geen lockdowns.

Wat een bizarre post trouwens, een minimumvoorwaarde voor een regering is het invoeren van draconische autoritaire en onnnodige maatregelen :')
pi_201198789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vals dilemma. Gewoon geen lockdowns.
Er is geen keus, anders loopt de IC vol.

We leven nou eenmaal samem met zo'n 1,8 miljoen idioten die zich niet willen vaccineren en zo'n 200.000 mensen die niet kunnen vaccineren, dus moeten we wat doen om de ICs niet te laten overstromen. Ik heb liever niet dat er weer kankerbehandelingen moeten worden uitgesteld.

En een testbewijs vragen voor niet essentiële plekken is zeer vriendelijk. Je bent niet gedwongen te vaccineren en zelfs niet om te testen, horeca oid bezoeken is een keus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201198838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als je de Tweede Kamer ziet op tv, het schelden wordt alleen maar erger. Een beetje wat je ook op scholen ziet gebeuren, ouders die uit de slof schieten tegenover leraren, het is normaal geworden.
Misschien wordt het tijd om 'manieren' in te voeren, ook in de politiek. 'Er wordt normaal gedebatteerd, schelden en schreeuwen niet toegestaan.' Dat overal in de samenleving doorvoeren, scholen, ziekenhuizen, politiek.
En 'three strikes you're out'. Leraren en verpleegkundigen krijgen weer plezier in hun werk, politici kunnen weer een regering vormen.
Ook het 'op de persoon spelen' "Ik vertrouw Rutte niet!" en intimideren niet meer toegestaan.
Wat een enorme onzin zeg. Als iemand de boel keer op keer op keer besodemieterd moet je gewoon kunnen zeggen dat diegene niet te vertrouwen is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201198882
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
45 leden is PVV+FvD+SP oid.

En ja, ze doen het wel veel te vaak. Ze eisen tegenwoordig niet alleen een foutloze minister, die minister moet ook nog eens leiding geven over volledig foutloze ambtenaren. En als de fout in de wet zit die de Kamer zelf heeft aangenomen (zie de toeslagenaffaire) leggen ze nog de verantwoordelijkheid volledig op het bordje van de minister.

Er is helaas een enorme afrekencultuur ontstaan in de Tweede Kamer en dat is niet goed voor de kwaliteit van het werk.
Behalve dan dat er uiteindelijk vrijwel niemand echt afgerekend wordt. Of verantwoordelijkheid neemt. Of zich zaken überhaupt herinnert.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201198918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet, veruit het grootste gedeelte van de ongevaccineerden in Nederland zijn kinderen en mensen waar bij de gezondheid een rol speelt bij het wel of niet nemen van een vaccin. Die bewegen niet door dit soort kunstgrepen. De grootste zorgdruk komt door ongevaccineerde 70+ers, die pak je hier ook niet mee.
Eh, nee. Vooralsnog is de grootste groep ongevaccineerden de groep die het gewoon niet wil. Niet de groep die het niet mag vanwege gezondheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201198995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen keus, anders loopt de IC vol.

We leven nou eenmaal samem met zo'n 1,8 miljoen idioten die zich niet willen vaccineren en zo'n 200.000 mensen die niet kunnen vaccineren, dus moeten we wat doen om de ICs niet te laten overstromen. Ik heb liever niet dat er weer kankerbehandelingen moeten worden uitgesteld.
Niets van wat je zegt is hier waar. Er zijn veel te weinig mensen niet gevaccineerd om voor overvolle ICs te zorgen, dat is gewoon angstzaaien. Verder heb je geen flauw idee wie die mensen zijn die nog niet gevaccineerd zijn, want daar zitten bijvoorbeeld ook zo'n 700-800k kinderen bij. Die komen sowieso niet in de kroeg. Daarnaast nog een paar honderdduizend die om gezondheidsredenen geen vaccin kunnen nemen. Deze mensen zijn sowieso al voorzichtig en zijn geen grootafnemers van horeca etc.

Daarnaast liggen er voornamelijk ouderen en allochtonen in het ziekenhuis en op de IC. Jongeren lopen, gevaccineerd of niet, nauwelijks risico. Ter illustratie:

Er liggen 4 (vier) mensen met corona op de IC onder de 30. Dat is minder dan 2% van het totaal. De groep 50+ is 41 keer(!) zo groot, de grootste groep is 60-70 (73 mensen). Als je dus iets aan de IC bezetting wil doen moet je dus keihard inzetten op het vaccineren van ouderen die dat om welke reden dan ook geweigerd hebben. Net doen alsof toegangsbewijzen eisen voor plekken waar zij nauwelijks komen gaat helpen is stuitend naief.
(Op de gewone kliniek is de grootste groep ook by far 70+)

Als je geen idee hebt wat de daadwerkelijke situatie is zeg dan niets.
pi_201199034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Eh, nee. Vooralsnog is de grootste groep ongevaccineerden de groep die het gewoon niet wil. Niet de groep die het niet mag vanwege gezondheid.
Alleen als je kinderen mee neemt (tussen 12 en 17 geloof ik). De groep die veruit het minst bijdraagt aan de zorgdruk.

Het probleem is dat mensen Hugo gewoon na lullen terwijl die echt geen flauw idee heeft. Of bewust mensen misleidt.
pi_201199130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als je geen idee hebt wat de daadwerkelijke situatie is zeg dan niets.
Ik heb juist een heel goed idee. Ik zie in bijvoorbeeld Israel het land ook weer richting lockdown gaan door vaccinweigeraars. Daar moeten wij niet op wachten.

We hebben gewoon een ander uitgangspunt. Ik heb ook geen bezwaar tegen vaccinatieplicht bij te lage dekkingsgraad (ik vind dat diverse kindervaccins allang verplicht hadden moeten zijn). Dat gaat ook op bij corona. Maar ik wil voorlopig de lichte maatregel van testbewijzen, die bijna niks voor stelt, wel uitgeprobeerd zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201199145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb juist een heel goed idee. Ik zie in bijvoorbeeld Israel het land ook weer richting lockdown gaan door vaccinweigeraars. Daar moeten wij niet op wachten.

We hebben gewoon een ander uitgangspunt. Ik heb ook geen bezwaar tegen vaccinatieplicht bij te lage dekkingsgraad (ik vind dat diverse kindervaccins allang verplicht hadden moeten zijn). Dat gaat ook op bij corona. Maar ik wil voorlopig de lichte maatregel van testbewijzen, die bijna niks voor stelt, wel uitgeprobeerd zien.
Dus je steekt gewoon je kop in het zand voor de feiten. Dat kan ook. Lijkt wel een politicus :D
pi_201199164
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus je steekt gewoon je kop in het zand voor de feiten. Dat kan ook. Lijkt wel een politicus :D
Jij steekt je kop in het zand. Kijk naar Israel, dat land loopt de hele tijd een maand of 2 op ons voor. En maak daar dan gebruik van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201199185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij steekt je kop in het zand. Kijk naar Israel, dat land loopt de hele tijd een maand of 2 op ons voor. En maak daar dan gebruik van.
Een lockdown is een politieke keuze. De feiten heb ik je gegeven, doe er je voordeel mee.
pi_201199213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een lockdown is een politieke keuze. De feiten heb ik je gegeven, doe er je voordeel mee.
Een lockdown is geen politieke keuze. Je kunt namelijk niet kiezen voor het overstromen van de ICs.

De enige andere optie is bewust niet gevaccineerde mensen niet meer opnemen, maar dat vind ik immoreel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201199255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een lockdown is geen politieke keuze.
Blijft niets anders over dan dit: :')

Nogmaals, kijk eens naar de feiten zoals gegeven.
pi_201199411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 11:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De plannen voor een ministerie van de-islamiseringen en alle daar aan gerelateerde standpunten die moslims behandelen als tweederangs burgers. Heb je het verkiezingsprogramma niet gelezen?
Die soep wordt vast niet zo heet gegeten. Tweederangsburgers vind ik overdreven. Het verkiezingsprogramma heb ik niet gelezen, maar volgens mij wil PVV de toenemende invloed van de islam in Nederland bestrijden. En aangezien dit een systeem is uit de middeleeuwen, met doctrines die strijdig zijn met de huidige opvattingen, valt daar best iets voor te zeggen.

Je kunt dit ook omdraaien. De meeste weldenkende mensen zijn voor de gelijke behandeling van vrouwen en homoseksuelen en zouden dus het inperken van de islam moeten omarmen.
pi_201199618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Blijft niets anders over dan dit: :')

Nogmaals, kijk eens naar de feiten zoals gegeven.
Jouw feiten zijn ook gek trouwens. Kijk in een restaurant of een concertgebouw en je ziet alleen maar mensen van de groepen die jij aan wijst. Maar goed, jij gaat ook totaal voorbij aan het feit dat die 20er die besmet raakt op een festival zijn ouders weer besmet, die hun kennissen weer besmetten.

Als de groep 15-30 volledig geïsoleerd zou leven en nooit in contact zou komen met een oudere of met iemand die die ouderen ziet, had je wellicht een punt. Maar die rare wereld die jij in je hoofd hebt bestaat niet. Je moet dus niet kijken naar wie er in het ziekenhuis liggen, maar door wie die mensen besmet zijn en door wie die mensen weer besmet zijn. Kom je in die reeks ooit een jongere tegen op een festival, dan komt het dus oa door dat festival. En dus hebben testbewijzen voor jongeren (en voor ouderen, echt niet alleen jongeren gaan uit, ouderen gaan wellicht nog wel meer uit) gewoon zin.

Kortom: je hebt je feiten niet op een rij. Zonder maatregelen stevenen we gewoon weer af op een lockdown in oktober/november.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201199721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je moet dus niet kijken naar wie er in het ziekenhuis liggen, maar door wie die mensen besmet zijn en door wie die mensen weer besmet zijn. Kom je in die reeks ooit een jongere tegen op een festival, dan komt het dus oa door dat festival. En dus hebben testbewijzen voor jongeren (en voor ouderen, echt niet alleen jongeren gaan uit, ouderen gaan wellicht nog wel meer uit) gewoon zin.
Dit is een mooi staaltje politieke symptoombestrijding zeg _O-

Of je kunt natuurlijk gewoon de personen die het meeste risico lopen op ziekenhuisopname vaccineren. Want dat kun je doen zonder de rest van de samenleving draconische totalitaire maatregelen op te leggen.

quote:
Kortom: je hebt je feiten niet op een rij. Zonder maatregelen stevenen we gewoon weer af op een lockdown in oktober/november.
Nee, dit is onzin en bangmakerij en helemaal nergens op gebaseerd. Niets van wat je zegt ondersteunt deze hypothese en je negeert de cijfers die ik aangeef om deze onzin onderuit te halen. Dan ben je gewoon af.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:10:12 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201199762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen keus, anders loopt de IC vol.

We leven nou eenmaal samem met zo'n 1,8 miljoen idioten die zich niet willen vaccineren en zo'n 200.000 mensen die niet kunnen vaccineren, dus moeten we wat doen om de ICs niet te laten overstromen. Ik heb liever niet dat er weer kankerbehandelingen moeten worden uitgesteld.

En een testbewijs vragen voor niet essentiële plekken is zeer vriendelijk. Je bent niet gedwongen te vaccineren en zelfs niet om te testen, horeca oid bezoeken is een keus.
Maar hee, maatregelen of ellendige gevolgen moeten er vooral voor anderen zijn. Sommige mensen voelen zich zo speciaal en bijzonder dat ze daar van vrijgesteld moeten worden.
pi_201199848
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen keus, anders loopt de IC vol.

We leven nou eenmaal samem met zo'n 1,8 miljoen idioten die zich niet willen vaccineren en zo'n 200.000 mensen die niet kunnen vaccineren, dus moeten we wat doen om de ICs niet te laten overstromen. Ik heb liever niet dat er weer kankerbehandelingen moeten worden uitgesteld.

En een testbewijs vragen voor niet essentiële plekken is zeer vriendelijk. Je bent niet gedwongen te vaccineren en zelfs niet om te testen, horeca oid bezoeken is een keus.
En nog eens zo'n 700.000 mensen die wel gevaccineerd zijn maar geen (voldoende) immuunrespons hebben en dus ook niet beschermd zijn.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:14:59 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201199849
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij houdt meer van lockdowns?

Ik vind dit eigenlijk een minimumvoorwaarde voor een regering: test- of vaccinatiebewijzen invoeren. Anders gaan de gevaccineerden via lockdowns het slachtoffer zijn van de vaccinweigeraars.
Ik zie van beiden de noodzaak niet.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:15:34 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201199863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En nog eens zo'n 700.000 mensen die wel gevaccineerd zijn maar geen (voldoende) immuunrespons hebben en dus ook niet beschermd zijn.
Nou en? Anderen zijn weer niet beschermd voor andere zaken. Waarom zou dat een pas rechtvaardigen?
pi_201199932
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zie van beiden de noodzaak niet.
Dat die noodzaak er is is een feit, een logisch gevolg van de varianten van Corona waar we mee te maken hebben in combinatie met de beperkte zorgcapaciteit. Wat voor mening je daarover hebt veranderd daar verder niets aan.
  vrijdag 3 september 2021 @ 19:20:41 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201199963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat die noodzaak er is is een feit, een logisch gevolg van de varianten van Corona waar we mee te maken hebben in combinatie met de beperkte zorgcapaciteit. Wat voor mening je daarover hebt veranderd daar verder niets aan.
Die noodzaak is er helemaal niet, de ziekenhuiscijfers zijn prima en itt juni ligt de vaccinatiegraad nog weer een pak hoger dan destijds dus het risico op een plotselinge overspoeling van de IC is ongeveer 0.
pi_201200034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zie van beiden de noodzaak niet.
Nee, jij ziet liever die code zwart die wordt aangekondigd en die diverse landen nu ook weer bereiken langs komen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik zie van beiden de noodzaak niet.
Nee, jij ziet liever die code zwart die wordt aangekondigd en die diverse landen nu ook weer bereiken langs komen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:20 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die noodzaak is er helemaal niet, de ziekenhuiscijfers zijn prima en itt juni ligt de vaccinatiegraad nog weer een pak hoger dan destijds dus het risico op een plotselinge overspoeling van de IC is ongeveer 0.
Het wordt dus ook genoemd als nu te maken wet om in te laten gaan bij oplopende IC bezetting. Dan moet die wet er al wel zijn, een wet maken kost namelijk te veel tijd.


Je redeneert nu als een klimaatontkenner. De zee is nog laag, de dijken voldoen, dus waarom maatregelen? Jammer, normaal ben je reëler.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Of je kunt natuurlijk gewoon de personen die het meeste risico lopen op ziekenhuisopname vaccineren. Want dat kun je doen zonder de rest van de samenleving draconische totalitaire maatregelen op te leggen.
Nu pleit jij dus voor een vaccinatieplicht. Ik wil daarin mee gaan als de veel lichtere maatregel van testbewijzen niet werkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu pleit jij dus voor een vaccinatieplicht.
Nee, dat doe ik niet. Is niet nodig. Ik wil een verlegging van de focus van het beleid. Als je oprecht overtuigd bent dat ICs gaan overspoelen met niet-gevaccineerde mensen, dan moet je daar gericht beleid op maken. Dus: oproepen voor ouderen en allochtonen in de media, prikbusjes bij ouderenflats, huisartsen inschakelen etcetera etcetera. Want we weten dat uiteindelijk alleen vaccins helpen tegen een IC-opname.

En als we dan zonodig QR-codes gaan eisen dan geldt dat alleen voor 50+.
pi_201200583
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet. Is niet nodig. Ik wil een verlegging van de focus van het beleid. Als je oprecht overtuigd bent dat ICs gaan overspoelen met niet-gevaccineerde mensen, dan moet je daar gericht beleid op maken. Dus: oproepen in de media, prikbusjes bij ouderenflats, huisartsen inschakelen etcetera etcetera.

En als we dan zonodig QR-codes gaan eisen dan geldt dat alleen voor 50+.

Maar dat was toch een draconische maatregel? Of zijn die ineens prima zolang het jouw persoonlijk maar niet treft?
pi_201200603
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat was toch een draconische maatregel?
Dat klopt. Ik ben er sowieso op tegen. Maar als je daadwerkelijk gelooft dat overspoeling van de IC onvermijdelijk is zonder maatregelen dan zul je wel moeten. Toch?
pi_201200633
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet. Is niet nodig. Ik wil een verlegging van de focus van het beleid. Als je oprecht overtuigd bent dat ICs gaan overspoelen met niet-gevaccineerde mensen, dan moet je daar gericht beleid op maken. Dus: oproepen voor ouderen en allochtonen in de media, prikbusjes bij ouderenflats, huisartsen inschakelen etcetera etcetera. Want we weten dat uiteindelijk alleen vaccins helpen tegen een IC-opname.

En als we dan zonodig QR-codes gaan eisen dan geldt dat alleen voor 50+.
Dat laatste heeft dus alleen zin als je contact tussen 50- en 50+ volledig weet te voorkomen. Lijkt me een nogal draconische maatregel. Dus moet je het ook doen bij iedereen die mogelijk in contact komt met een 50+er of in contact komt met iemand die mogelijk in contact komt met een 50+er.

En dat eerste zijn ze volop mee bezig. Dus De Jonge doet exact wat jij wil.

En ja, de ICs gaan weer overspoeld raken zonder maatregelen, helaas. Dat blijkt uit lettelijk elk model.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heeft dus alleen zin als je contact tussen 50- en 50+ volledig weet te voorkomen.
Als non-gevaccineerde 50+ er kom je gewoon nergens meer in.

quote:
En dat eerste zijn ze volop mee bezig. Dus De Jonge doet exact wat jij wil.
Onwaar.

quote:
En ja, de ICs gaan weer overspoeld raken zonder maatregelen, helaas. Dat blijkt uit lettelijk elk model.
Nope.

We kunnen wel rond blijven gaan maar als je nooit ingaat op de argumenten en constant dezelfde onzin blijft herhalen houdt het op. Dit is ook hoe het een beetje gaat in de politiek nu, Hugo roept van alles maar hoeft nul verantwoording af te leggen. Er lijkt geen enkele aandacht daar aan besteed te worden tijdens de formatie. We leven in of meer in een dictatuur onder Hugo op dit moment.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:12:41 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201200693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat was toch een draconische maatregel? Of zijn die ineens prima zolang het jouw persoonlijk maar niet treft?
Uiteraard, dat is de kern van dat hele gezeik. Maatregelen en nare gevolgen moeten vooral voor iemand anders zijn.
pi_201200713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als non-gevaccineerde 50+ er kom je gewoon nergens meer in.
[..]
Niet in een supermarkt, niet in het huis van je kinderen, niet in de buurt van de school van je (klein)kinderen?
Jij bent pas voor extreem draconische maatregelen, zeg. Er schuilt een dictator i je.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:11 schreef MoreDakka het volgende:

Onwaar.
[..]
Nope.
Tja, tegen leugens kan ik niet op. En jij blijkt graag leugens te herhalen.

Dus laten we het maar weer over de formatie hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:11 schreef MoreDakka het volgende:
Als non-gevaccineerde 50+ er kom je gewoon nergens meer in.

Maar dat gaat dus ook weer een stuk verder dan alles wat nu voorgesteld wordt, daarin wordt immers nog altijd de mogelijkheid tot toegang met een testbewijs open gehouden.

Nog even los van het feit dat het niet werkt omdat 50-minners en plussers ook daarbuiten nog contact met elkaar hebben.
pi_201200747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat gaat dus ook weer een stuk verder dan alles wat nu voorgesteld wordt, daarin wordt immers nog altijd de mogelijkheid tot toegang met een testbewijs open gehouden.
Ja, en? We moeten toch een overspoeling van de IC's voorkomen of niet dan?

quote:
Nog even los van het feit dat het niet werkt omdat 50-minners en plussers ook daarbuiten nog contact met elkaar hebben.
Dat is dan ook helemaal niet het doel. Net als de maatregelen die nu weer door het kabinet geopperd worden ook alleen maar bedoeld zijn als drukmiddel op ongevaccineerde mensen.
pi_201200771
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet in een supermarkt, niet in het huis van je kinderen, niet in de buurt van de school van je (klein)kinderen?
Jij bent pas voor extreem draconische maatregelen, zeg. Er schuilt een dictator i je.

Ik ben helemaal niet voor die maatregelen, maar ik lieg dan ook niet dat er een code zwart in de IC's aan zit te komen. Het is gewoon stuitend dat de politiek geen enkele cijfermatige onderbouwing vraagt voor zo'n belachelijke bewering.
pi_201200781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en? We moeten toch een overspoeling van de IC's voorkomen of niet dan?

Klopt, maar dat kunnen we doen met veel minder drastische maatregelen dan jij hier voor ogen hebt. Al hebben die natuurlijk wel het cruciale nadeel dat ze jou wat klein ongemak bezorgen.
pi_201200804
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klopt, maar dat kunnen we doen met veel minder drastische maatregelen dan jij hier voor ogen hebt. Al hebben die natuurlijk wel het cruciale nadeel dat ze jou wat klein ongemak bezorgen.
... als je je niet in laat enten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200811
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klopt, maar dat kunnen we doen met veel minder drastische maatregelen dan jij hier voor ogen hebt.
Welke dan? En hoe bewijs je dat dat werkt? Sinds wanneer hoef je als politicus geen verantwoording meer af te leggen als je vrijheidsbeperkende maatregelen invoert?

Op de man spelen kun je achterwege laten.
pi_201200844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke dan? En hoe bewijs je dat dat werkt? Sinds wanneer hoef je als politicus geen verantwoording meer af te leggen als je vrijheidsbeperkende maatregelen invoert?

Op de man spelen kun je achterwege laten.
Heb je een enorme berg aan debatten in de Kamer gemist? De regering legt aan de lopende band verantwoording voor de besluiten die ze, met steun van diezelfde Kamer, nemen.
pi_201200853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke dan? En hoe bewijs je dat dat werkt? Sinds wanneer hoef je als politicus geen verantwoording meer af te leggen als je vrijheidsbeperkende maatregelen invoert?

Op de man spelen kun je achterwege laten.
De Jonge wil een wet invoeren, denk jij echt dat hij geen verantwoording af moet leggen? Sterker: er komt 100% in die wet te staan dat bij activering de tweede kamer nogmaals toestemming moet geven en dan waarschijnlijk elke 2 weken oid weer. Enorm veel verantwoording dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201200860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Heb je een enorme berg aan debatten in de Kamer gemist? De regering legt aan de lopende band verantwoording voor de besluiten die ze, met steun van diezelfde Kamer, nemen.
Probeer het eens opnieuw en beantwoord de vragen even. De onderbouwing voor een nieuwe lockdown is er niet.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:24:00 #192
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201200861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welke dan? En hoe bewijs je dat dat werkt? Sinds wanneer hoef je als politicus geen verantwoording meer af te leggen als je vrijheidsbeperkende maatregelen invoert?
Eh, wat? :D Als er ergens een veelvoud aan debatten over is gevoerd de laatste maanden dan is het wel daarover.

Bovendien is de Jonge zelf niet een persoonlijk aanjager van dit hele debacle. Maar wel weer een makkelijk doelwit natuurlijk.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:24:48 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201200865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:23 schreef MoreDakka het volgende:

De onderbouwing voor een nieuwe lockdown is er niet.
Dat willen we zo houden dus testen of vaccineren. En anders lekker netflixen.
pi_201200872
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Eh, wat? :D Als er ergens een veelvoud aan debatten over is gevoerd de laatste maanden dan is het wel daarover.
Waarin regelmatig fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt. Of ben je de bizarre gang van zaken rond de avondklok alweer vergeten? Hugo is niet het enige probleem, de gehele politiek is compleet van het padje. Er zitten lui in de Kamer die nog veel verder willen gaan.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:26:42 #195
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201200893
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarin regelmatig fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt.
Regelmatig, ja? :')

Wat betreft de periode vanaf maart 2020 tot nu is er wel degelijk elke keer weer onderbouwd. De stelregel was: de IC-cijfers zijn leidend wat betreft de maatregelen. Dat is wat is aangehouden en dat is ook wat we hebben terug kunnen zien.
pi_201200931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Regelmatig, ja? :')

Wat betreft de periode vanaf maart 2020 tot nu is er wel degelijk elke keer weer onderbouwd. De stelregel was: de IC-cijfers zijn leidend wat betreft de maatregelen. Dat is wat is aangehouden en dat is ook wat we hebben terug kunnen zien.
Dat is natuurlijk niet waar, maar kost veel te veel tijd om te weerleggen en gaat te ver offtopic.

Maar goed, stel we nemen dat aan voor de toekomst dan is er nu nul onderbouwing om van een onvermijdelijke lockdown te spreken in de toekomst. Dat kan dus geen onderwerp van gesprek zijn bij de formatie.
  vrijdag 3 september 2021 @ 20:34:05 #197
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201200995
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar, maar kost veel te veel tijd om te weerleggen en gaat te ver offtopic.
Uhu. :') Bovendien doe je net alsof we een handvol lui aan de touwtjes trekken. Dat is niet echt het geval natuurlijk.

quote:
Maar goed, stel we nemen dat aan voor de toekomst dan is er nu nul onderbouwing om van een onvermijdelijke lockdown te spreken in de toekomst. Dat kan dus geen onderwerp van gesprek zijn bij de formatie.
Mwah, het is een van de meest impactvolle perioden - en dat is dan nog relatief zacht uitgedrukt - dus dat dat geen onderwerp van gesprek zou kunnen zijn is een behoorlijk vreemde claim.
pi_201201291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar goed, stel we nemen dat aan voor de toekomst dan is er nu nul onderbouwing om van een onvermijdelijke lockdown te spreken in de toekomst. Dat kan dus geen onderwerp van gesprek zijn bij de formatie.
Het lijkt me ook geen formatieonderwerp. Het wordt namelijk steeds weer in de Kamer besproken. Geen kabinet heeft ooit zo veel verantwoording afgelegd in de Kamer als dit kabinet rondom corona. Terecht, trouwens. Maar De Jonge staat meer in de Kamer dan dat hij zijn vrouw ziet, zo ongeveer. Dus zeggen dat hij geen verantwoording af legt is gewoon weer liegen.

Maar dit hoeft inderdaad niet in een formatie, omdat je het niet in een mal wil gieten van een regeerakkoord. Je bekijkt per situatie wat er nodig is. En als kabinet en kamer nu besluiten dat er misschien in de toekomst meer mogelijkheden voor het vragen van testbewijzen nodig zijn, moeten ze nu de wet aanpassen. Als je het nodig hebt kun je waarschijnlijk niet de minstens 2 weken wachten die het kost om een wet op een nette manier door beide kamers te krijgen.

De Jonge heeft ook nooit gezegd dat hij de wet meteen wil activeren. Maar liever een wet die je nooit nodig hebt, dan geen wet als je hem wel nodig hebt.


Maar goed, nu weer over de formatie, zou ik zeggen. En inderdaad, dat gaat niet over coronamaatregelen, hooguit over de economische gevolgen. Extra geld voor cultuur, bijvoorbeeld.

En eerst dinsdag het debat over het rapport van Hamer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 03-09-2021 21:04:57 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201201994
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 10:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij zomaar voorstellen dat van de welwillende partijen best veel D66-CDA als eerste voorkeur hebben, maar wordt wel lastig om dan tot 76 zetels te komen. VVD-D66-CDA is het makkelijkst aan te vullen, maar er zullen weinig partijen zijn die hier echt enthousiast van worden.
Dit is een probleem dat is ontstaan door de versplintering. Er zijn zoveel kleine partijen dat het formeren in de toekomst alleen maar moeilijker wordt. Partijen als Bij1, BBB, JA21, Volt, PvdD, FvD, 50+, het is allemaal leuk voor de bühne maar in feite zijn het vooral one-issue partijen die niets toevoegen en geen verantwoordelijkheid nemen.
Als dan het gevolg is dat er maanden (of langer) geen regering gevormd kan worden, moeten we misschien toch overwegen om de kiesdrempel flink te verhogen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201202669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dit is een probleem dat is ontstaan door de versplintering. Er zijn zoveel kleine partijen dat het formeren in de toekomst alleen maar moeilijker wordt. Partijen als Bij1, BBB, JA21, Volt, PvdD, FvD, 50+, het is allemaal leuk voor de bühne maar in feite zijn het vooral one-issue partijen die niets toevoegen en geen verantwoordelijkheid nemen.
Als dan het gevolg is dat er maanden (of langer) geen regering gevormd kan worden, moeten we misschien toch overwegen om de kiesdrempel flink te verhogen.
De kleine partijen komen wel op voor iets wat hun stemmers belangrijk vinden. Misschien zou het probleem ook oplossen als de kamerleden niet in een keurlijf worden gedrukt, maar binnen hun fracties meer vrijheid hebben om een eigen geluid te laten klinken. Een deel van deze kamerleden zouden vaak prima binnen een GL, CDA en VVD passen als ze meer vrijheid hadden. Ik weet niet of een kiesdrempel zoiets indirect afdwingt of dat je meer risico loopt dat een deel van de kiezers afhaakt door een kiesdrempel en dus ontevreden achterblijft.

Als ik moet gokken dan denk ik dat de top 4 van combinaties als volgt zijn voor de partijen.

VVD: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
D66: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
PVV: lastig, ze vinden het allemaal niks
CDA: VVD-CDA, D66-CDA, VVD-D66-CDA, VVD-D66
SP: D66-CDA
PvdA: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
GL: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
FVD: lastig, ze vinden het allemaal niks
PvdD: lastig, ze vinden het allemaal niks
CU: D66-CDA, VVD-D66-CDA, VVD-CDA, VVD-D66
Volt: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
JA21: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
SGP: VVD-CDA, VVD-D66-CDA, D66-CDA, VVD-D66
DENK: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
50PLUS: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
BBB: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, D66-CDA, VVD-D66
BIJ1: lastig, ze vinden het allemaal niks
  vrijdag 3 september 2021 @ 23:15:56 #201
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201203054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, jij ziet liever die code zwart die wordt aangekondigd en die diverse landen nu ook weer bereiken langs komen?
Epidemiologisch is een toegangstest/vaccin vrijwel nutteloos. Vooral omdat een vaccin niet per se beschermt tegen besmettelijkheid is het idioot om die 2 dingen naast elkaar te gebruiken.
pi_201203637
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het lijkt me ook geen formatieonderwerp. Het wordt namelijk steeds weer in de Kamer besproken. Geen kabinet heeft ooit zo veel verantwoording afgelegd in de Kamer als dit kabinet rondom corona. Terecht, trouwens. Maar De Jonge staat meer in de Kamer dan dat hij zijn vrouw ziet, zo ongeveer. Dus zeggen dat hij geen verantwoording af legt is gewoon weer liegen.
In de Kamer staan blaten is niet hetzelfde als verantwoording af leggen. Dat is alleen op papier zo.
pi_201203696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik weet niet of een kiesdrempel zoiets indirect afdwingt of dat je meer risico loopt dat een deel van de kiezers afhaakt door een kiesdrempel en dus ontevreden achterblijft.
Maar de stemmers van PVV, FvdD, PvdD, Denk, 50+, etc die blijven toch al jaren ontevreden achter?

• Al die PVV voorstellen van moskeeën sluiten, korans verbieden, hoofddoekjesbelasting, immigratiestop, etc. is er allemaal niet gekomen.
• Ondanks het kritische geluid van FvD zitten nog steeds in de EU en speelt de EU een grote rol.
• Wat PvdD-stemmers ook probeert te bereiken, wij zijn meer vlees gaan eten.
• Denk-stemmers kunnen dan wel fan zijn van Erdogan, maar als land zijn wij nog steeds zeer kritisch op Turkije.
• En de 50+ stemmers die maar hopen dat de AOW leeftijd 65 blijft, zien deze leeftijd gewoon richting 68 gaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201203782
We hebben al een kiesdrempel: 1/150 van de uitgebrachte stemmen.

Als je een kiesdrempel van pakweg 5% in gaat voeren krijg je dus het verschijnsel dat nieuwe partijen vrijwel onmogelijk voet aan de grond krijgen en dat gevestigde partijen bij een slecht resultaat ineens volkomen uit het parlement verdwijnen.

Plus dat er potentieel veel meer stemmen verloren gaan. Als je een paar partijen hebt die net tegen die drempel aanhikken maar het niet halen dan ben je dus zo 10-15% van de stemmen 'kwijt', die hebben dan geen vertegenwoordigingen in het parlement.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201204126
Waarom niet ja21 desnoods met volt verkennen. Liberaal midden/rechts.

De meeste stemmen willen dat ipv dat linkse geneuk.
pi_201204170
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom niet ja21 desnoods met volt verkennen. Liberaal midden/rechts.

De meeste stemmen willen dat ipv dat linkse geneuk.
He wat? Er is niet eenduidig wat de meeste stemmen zouden willen en volt geeft aan er zeker niet open voor te staan op dit moment. Verder heeft een substantieel deel gestemd op partijen die zeker niet zouden regeren, dus waarom hen meewegen hierin? En heeft een substantieel deel wel degelijk links gestemd.
pi_201204298
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom niet ja21 desnoods met volt verkennen. Liberaal midden/rechts.

De meeste stemmen willen dat ipv dat linkse geneuk.
Het staat de rechtse meerderheid in de kamer dan ook volkomen vrij om samen een kabinet te vormen. Maar dat wil maar niet lukken om eoa reden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201204324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Waarom niet ja21 desnoods met volt verkennen. Liberaal midden/rechts.

De meeste stemmen willen dat ipv dat linkse geneuk.
Geen meerderheid, want Omtzigt begint een eigen partij.
pi_201204326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 00:16 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Maar de stemmers van PVV, FvdD, PvdD, Denk, 50+, etc die blijven toch al jaren ontevreden achter?

• Al die PVV voorstellen van moskeeën sluiten, korans verbieden, hoofddoekjesbelasting, immigratiestop, etc. is er allemaal niet gekomen.
• Ondanks het kritische geluid van FvD zitten nog steeds in de EU en speelt de EU een grote rol.
• Wat PvdD-stemmers ook probeert te bereiken, wij zijn meer vlees gaan eten.
• Denk-stemmers kunnen dan wel fan zijn van Erdogan, maar als land zijn wij nog steeds zeer kritisch op Turkije.
• En de 50+ stemmers die maar hopen dat de AOW leeftijd 65 blijft, zien deze leeftijd gewoon richting 68 gaan.
Die kunnen zich nog verschuilen vanwege een gebrek aan regeringsdeelname.
pi_201204570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]


Als ik moet gokken dan denk ik dat de top 4 van combinaties als volgt zijn voor de partijen.

VVD: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
D66: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
PVV: lastig, ze vinden het allemaal niks
CDA: VVD-CDA, D66-CDA, VVD-D66-CDA, VVD-D66
SP: D66-CDA
PvdA: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
GL: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
FVD: lastig, ze vinden het allemaal niks
PvdD: lastig, ze vinden het allemaal niks
CU: D66-CDA, VVD-D66-CDA, VVD-CDA, VVD-D66
Volt: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
JA21: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
SGP: VVD-CDA, VVD-D66-CDA, D66-CDA, VVD-D66
DENK: D66-CDA, VVD-D66, VVD-D66-CDA, VVD-CDA
50PLUS: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, VVD-D66, D66-CDA
BBB: VVD-CDA, VVD-CDA-D66, D66-CDA, VVD-D66
BIJ1: lastig, ze vinden het allemaal niks
Ik denk dat je er een paar toch vreemd in schat. CU heeft denk ik bijvoorbeeld gewoon als eerste voorkeur VVD-D66-CDA en als tweede VVD-D66. D66 heeft denk ik als eerste voorkeur VVD-D66, dan VVD-CDA, dan VVD-D66-CDA en de volgens jou gewenste D66-CDA lijkt me de minst gewenste optie voor hen. Volt lijkt me ook meer voorstander van VVD dan jij hier doet uitschijnen.

Ik vraag me af of sowieso 1 partij de CDA-D66 combinatie in de top 2 zou zetten, denk het eigenlijk niet. Voorstanders van CDA hebben vaak weinig met D66 en vice versa.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201206923
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 07:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat je er een paar toch vreemd in schat. CU heeft denk ik bijvoorbeeld gewoon als eerste voorkeur VVD-D66-CDA en als tweede VVD-D66. D66 heeft denk ik als eerste voorkeur VVD-D66, dan VVD-CDA, dan VVD-D66-CDA en de volgens jou gewenste D66-CDA lijkt me de minst gewenste optie voor hen. Volt lijkt me ook meer voorstander van VVD dan jij hier doet uitschijnen.

Ik vraag me af of sowieso 1 partij de CDA-D66 combinatie in de top 2 zou zetten, denk het eigenlijk niet. Voorstanders van CDA hebben vaak weinig met D66 en vice versa.
In het huidig kabinet trekt CU ook vaak op met D66, omdat ze beiden op bepaalde terreinen meer progressief zijn. De combinatie van D66 en CDA sluit meer aan bij hun partijprogramma denk ik.

Verder heb ik alles geschreven zonder naar het aantal zetels te kijken. Ik denk dat Remkes het ook zo gaat vragen aan partijen. Zij moeten aangeven van welke combinatie ze het meest enthousiast worden en tellen welke combinatie op voldoende steun kan rekenen is aan Remkes. De motie van wantrouwen tegen Rutte hangt volgens Hamer nog steeds boven de markt en dat bemoeilijkt de kabinetsformatie. Ik denk ook dat om die reden een partijtje als Volt liever Kaag als premier steunt dan Rutte.
pi_201207693
Zolang de nietsnutten van vandaag Den Haag blijven bezetten, gaat er in dit land toch niets concreets veranderen of eindelijk eens aangepakt worden.

(Bedankt, Tommy Wieringa.)



Het enige signaal dat (heel misschien) nog zou kunnen helpen: bij de eerstvolgende verkiezingen massaal thuisblijven. En met massaal bedoel ik: massaal.

Excuses voor mijn cynisme.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 4 september 2021 @ 14:35:04 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201208929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:34 schreef Toby56 het volgende:
Zolang de nietsnutten van vandaag Den Haag blijven bezetten, gaat er in dit land toch niets concreets veranderen of eindelijk eens aangepakt worden.

(Bedankt, Tommy Wieringa.)

[ afbeelding ]

Het enige signaal dat (heel misschien) nog zou kunnen helpen: bij de eerstvolgende verkiezingen massaal thuisblijven. En met massaal bedoel ik: massaal.

Excuses voor mijn cynisme.
Je bent boos op PvdA/GL/SP?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201209008
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 4 september 2021 @ 14:43:02 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201209028
quote:
Het probleem met thuisblijven is dat VVD-stemmers dat niet doen, die vinden het allemaal natuurlijk prima en prachtig. Door niet te stemmen versterk je dus vooral Rutte en geef je het signaal af dat de oppositie niet aansprekend genoeg is om je naar de stembus te lokken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201209182
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het probleem met thuisblijven is dat VVD-stemmers dat niet doen, die vinden het allemaal natuurlijk prima en prachtig. Door niet te stemmen versterk je dus vooral Rutte en geef je het signaal af dat de oppositie niet aansprekend genoeg is om je naar de stembus te lokken.
Ik zeg: massaal.

Is het een wensdroom?

Natuurlijk.

Maar ik zou wensen dat het gewoon echt eens gebeurde.

W.b. de aantrekkelijkheid van de oppositie: daar moet de oppositie zelf eerst maar eens voor zorgen. Ze waren al oppositie de laatste jaren, en ze hebben geen enkele extra aanhang weten te werven. En wel integendeel.

N.B.: PvdA/GL had zonder al te veel geseur tegen D'66 kunnen zeggen: ophouden met dat gezeik over het uitsluiten van de CU. Anders hoeft het voor ons niet. D'66 had zonder al te veel gedoe hun barrière met de CU kunnen omverwerpen. Dan hadden ze allemaal alsnog hun gewenste versterkte linkse blok gehad.

Ideaal?

Het is NOOIT ideaal.
En er moet ALTIJD water bij de wijn gedaan worden.

Breed gedragen?
Volgens de laatste verkiezingsuitslag: in ieder geval breed genoeg.

Ga verdorie een kabinet formeren, neem de toekomst in acht, en ga eindelijk eens regeren EN vooruitzien.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201210478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zeg: massaal.

Is het een wensdroom?

Natuurlijk.

Maar ik zou wensen dat het gewoon echt eens gebeurde.

W.b. de aantrekkelijkheid van de oppositie: daar moet de oppositie zelf eerst maar eens voor zorgen. Ze waren al oppositie de laatste jaren, en ze hebben geen enkele extra aanhang weten te werven. En wel integendeel.

N.B.: PvdA/GL had zonder al te veel geseur tegen D'66 kunnen zeggen: ophouden met dat gezeik over het uitsluiten van de CU. Anders hoeft het voor ons niet. D'66 had zonder al te veel gedoe hun barrière met de CU kunnen omverwerpen. Dan hadden ze allemaal alsnog hun gewenste versterkte linkse blok gehad.

Ideaal?

Het is NOOIT ideaal.
En er moet ALTIJD water bij de wijn gedaan worden.

Breed gedragen?
Volgens de laatste verkiezingsuitslag: in ieder geval breed genoeg.

Ga verdorie een kabinet formeren, neem de toekomst in acht, en ga eindelijk eens regeren EN vooruitzien.
D66 is bereid om met GL, PvdA en CU te onderhandelen, maar niet met CU alleen. Wat ik kan begrijpen, want ze hebben de kiezer nieuw leiderschap beloofd. Stel je voor dat je dan weer komt aanzetten met dezelfde coalitie onder dezelfde premier.
pi_201210553
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
D66 is bereid om met GL, PvdA en CU te onderhandelen, maar niet met CU alleen. Wat ik kan begrijpen, want ze hebben de kiezer nieuw leiderschap beloofd. Stel je voor dat je dan weer komt aanzetten met dezelfde coalitie onder dezelfde premier.
En wat is er dan bij D'66 veranderd, qua soort van leiderschap?

Het gaat erom dat beloften, dit voorjaar gedaan tijdens de debatten over (nieuw) leiderschap, in de praktijk worden gebracht.
Dat is gedaan na de verkiezingen, dus 'we' kunnen helaas niet meer op nieuwe gezichten stemmen. Dezelfde mensen als voorheen zullen dat moeten doen. We zitten nu eenmaal met een verkiezingsuitslag.

Als D'66 echt zo tuk is op verandering en nieuw leiderschap, laat ze dan heldhaftig zeggen: wij gaan NIET met Rutte in zee.
In plaats van hun pijlen uiteindelijk vooral op de CU af te vuren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201211895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En wat is er dan bij D'66 veranderd, qua soort van leiderschap?
Ik ben reuze benieuwd.
pi_201212158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:11 schreef Toby56 het volgende:

Als D'66 echt zo tuk is op verandering en nieuw leiderschap, laat ze dan heldhaftig zeggen: wij gaan NIET met Rutte in zee.
In plaats van hun pijlen uiteindelijk vooral op de CU af te vuren.
Als D66 de VVD gaat uitsluiten zal dat leiden tot nieuwe verkiezingen. En dan komt (volgens de peilingen althans) D66 minder groot terug en dan zijn ze nog verder van dat gewenste nieuwe leiderschap.

D66 moet zich goed realiseren dat VVD de grootste partij is en dat ze er niet omheen kunnen (want ze gaan sowieso niet met partijen als PVV, FvD, SGP, etc). Nieuw leiderschap of niet, Rutte wordt dus weer premier, daar moeten ze van overtuigd zijn.

Als D66 dan écht niet met de CU wil regeren, moeten ze hun pijlen richten op GL en PvdA, die op moeten houden met elkaars handje vast houden. GL wil niet zonder de PvdA en andersom, wat een opportunistisch gelul, die partijen zijn verschillend genoeg en als dat niet meer zo is moeten ze maar fuseren.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201212245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als D66 de VVD gaat uitsluiten zal dat leiden tot nieuwe verkiezingen. En dan komt (volgens de peilingen althans) D66 minder groot terug en dan zijn ze nog verder van dat gewenste nieuwe leiderschap.

D66 moet zich goed realiseren dat VVD de grootste partij is en dat ze er niet omheen kunnen (want ze gaan sowieso niet met partijen als PVV, FvD, SGP, etc). Nieuw leiderschap of niet, Rutte wordt dus weer premier, daar moeten ze van overtuigd zijn.

Als D66 dan écht niet met de CU wil regeren, moeten ze hun pijlen richten op GL en PvdA, die op moeten houden met elkaars handje vast houden. GL wil niet zonder de PvdA en andersom, wat een opportunistisch gelul, die partijen zijn verschillend genoeg en als dat niet meer zo is moeten ze maar fuseren.
Wie 'nieuw leiderschap' wil, zal zelf het voortouw moeten nemen, en moeten ophouden met schijterig 'ouderwets rekenen'.

Overigens: soms kan moed, op iets langere termijn, worden beloond.

Op dit moment is Den Haag, wat mij betreft, een futloze bende.
En daar is de al jarenlang visieloze Rutte (die daar volgens mij nog trots op is ook) het schaamteloze uithangbord van.
De rest spreekt er van tijd tot tijd schande van, gaat dan zelf weer rekenen, en volgt uiteindelijk futloos de visieloze grote man.
En Rutte maar lachen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212297
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zeg: massaal.

Is het een wensdroom?

Natuurlijk.

Maar ik zou wensen dat het gewoon echt eens gebeurde.
En wat win je er precies mee. Als maar drie miljoen mensen gaan stemmen heb je kans dat je precies dezelfde verkiezingsuitslag krijgt als nu.

quote:
W.b. de aantrekkelijkheid van de oppositie: daar moet de oppositie zelf eerst maar eens voor zorgen. Ze waren al oppositie de laatste jaren, en ze hebben geen enkele extra aanhang weten te werven. En wel integendeel.
Misschien komt dat omdat een groot deel van de bevolking ondanks alles (corona, toeslagenaffaire, gaswinningsproblematiek in Groningen) helemaal niet zo ontevreden was over de regering.
quote:
N.B.: PvdA/GL had zonder al te veel geseur tegen D'66 kunnen zeggen: ophouden met dat gezeik over het uitsluiten van de CU. Anders hoeft het voor ons niet. D'66 had zonder al te veel gedoe hun barrière met de CU kunnen omverwerpen. Dan hadden ze allemaal alsnog hun gewenste versterkte linkse blok gehad.
Het is allemaal spel, D66 wil helemaal niet zo graag met PvdA en GL als je denkt. D66 is een stuk rechtser en liberaler. Alleen door zich zo te profileren dat ze zowel over links als rechts kunnen, trachten ze zich de cruciale speler in het politieke spel te maken waar niemand om heen kan. Het CDA had die rol vroegern, die konden met de VVD en PvdA.
Pas na paars, toen PvdA en VVD eindelijk eens samen gingen, werd het CDA letterlijk buitenspel gezet en hun macht gebroken.

quote:
Ideaal?

Het is NOOIT ideaal.
En er moet ALTIJD water bij de wijn gedaan worden.

Breed gedragen?
Volgens de laatste verkiezingsuitslag: in ieder geval breed genoeg.

Ga verdorie een kabinet formeren, neem de toekomst in acht, en ga eindelijk eens regeren EN vooruitzien.
Als je VVD, CDA en D66 een regeerakkoord laat vormen zijn ze volgende week klaar. Het jammer dat deze drie partijen nét geen 76 zetels hebben. Maar dat komt door de versplintering. Hoe dan ook, deze politieke spelletjes duren nu al lang genoeg, dus dan maar gewoon een minderheidskabinet met deze drie partijen. Uiteindelijk zullen ze voor alle niet-christelijke en niet-ethische punten toch wel steun krijgen van CU en SGP.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201212309
Zolang Kaag partijleider is, is er met D66 niet redelijkerwijs een regering te vormen. Eerst moet dat wijf weg, dan kan het land weer verder.
pi_201212328
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:34 schreef Toby56 het volgende:
Zolang de nietsnutten van vandaag Den Haag blijven bezetten, gaat er in dit land toch niets concreets veranderen of eindelijk eens aangepakt worden.

(Bedankt, Tommy Wieringa.)

Het enige signaal dat (heel misschien) nog zou kunnen helpen: bij de eerstvolgende verkiezingen massaal thuisblijven. En met massaal bedoel ik: massaal.

Excuses voor mijn cynisme.
Slecht plan. Ik zal ook altijd blijven stemmen. Ik vind ook dat er prima mensen in Den Haag zitten, helaas kunnen de huidige fractievoorzitters niet met elkaar door 1 deur, maar dat zegt niks over de kwaliteit van de vertegenwoordigers.

En de afgelopen maanden hebben me alleen maar gesterkt in de keus voor CU, in zoverre dat nog mogelijk was. Segers heeft zich echt prima opgesteld. Zijn mail met de uitleg waarom hij toch steeds op kwam dagen was ook prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201212344
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:41 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wie 'nieuw leiderschap' wil, zal zelf het voortouw moeten nemen, en moeten ophouden met schijterig 'ouderwets rekenen'.

Overigens: soms kan moed, op iets langere termijn, worden beloond.

Op dit moment is Den Haag, wat mij betreft, een futloze bende.
En daar is de al jarenlang visieloze Rutte (die daar volgens mij nog trots op is ook) het schaamteloze uithangbord van.
Het is me duidelijk dat jij die mening hebt. Deze respecteer ik uiteraard, maar respecteer dan ook de meningen van miljoenen landgenoten die massaal op Rutte hebben gestemd. Zowel hij als zijn partij hebben met afstand de meeste stemmen gewonnen. Dus kennelijk zijn veel mensen hem nog niet zat, vinden ze hem niet visieloos, of er is gewoon geen betere kandidaat.

quote:
De rest spreekt er van tijd tot tijd schande van, gaat dan zelf weer rekenen, en volgt uiteindelijk futloos de visieloze grote man.
En Rutte maar lachen.
Maar zo werkt democratie toch? Alles lag op tafel tijdens de verkiezingen. De toeslagaffaire, gaswinning problemen, coronabeleid en ondanks dat men er inderdaad schande van sprak, hebben ze massaal om deze man gestemd. Dan is het logisch dat je hem weer als premier krijgt, toch?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201212349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:34 schreef Toby56 het volgende:

Het enige signaal dat (heel misschien) nog zou kunnen helpen: bij de eerstvolgende verkiezingen massaal thuisblijven. En met massaal bedoel ik: massaal.
Dan blijft Rutte er nog zitten. Er moet gewoon eens een fatsoenlijke nieuwe partij opstaan die meer is dan een tegengeluid of een one issue partij. Een goede debater moet toch gehakt maken van deze vastgeroeste kliek. Maar ten eerste kom je als beginnend partij nauwelijks aan tafel bij de publieke en commerciële omroepen. Ten tweede - en daar is het in het verleden al zo vaak mee mis gegaan - heb je meerdere competente mensen nodig. Ga die maar eens vinden als je anoniem meer kunt verdienen in het bedrijfsleven dan op het Binnenhof.

Uiteindelijk zal de geschiedenis zich herhalen. Het Romeinse Rijk is ook uiteindelijk ook ten onder gegaan aan het eigen succes. Niet specifiek voor Nederland natuurlijk. Zie ook de VS. De Westerse beschaving is niet eindig. En het is ook een proces dat onomkeerbaar lijkt te zijn. Naar mate de machthebbers zich meer en meer als elite gaan gedragen terwijl er juist meer druk komt op de samenleving door externe factoren, komt er een punt waarop de weegschaal een keer de verkeerde kant op zal slaan. Men dient in Den Haag nauwelijks nog het landsbelang maar dat van het grote geld. Daarmee graaf je uiteindelijk je eigen kuil.
pi_201212362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
En wat win je er precies mee. Als maar drie miljoen mensen gaan stemmen heb je kans dat je precies dezelfde verkiezingsuitslag krijgt als nu.
[..]
Misschien komt dat omdat een groot deel van de bevolking ondanks alles (corona, toeslagenaffaire, gaswinningsproblematiek in Groningen) helemaal niet zo ontevreden was over de regering.
[..]
Het is allemaal spel, D66 wil helemaal niet zo graag met PvdA en GL als je denkt. D66 is een stuk rechtser en liberaler. Alleen door zich zo te profileren dat ze zowel over links als rechts kunnen, trachten ze zich de cruciale speler in het politieke spel te maken waar niemand om heen kan. Het CDA had die rol vroegern, die konden met de VVD en PvdA.
Pas na paars, toen PvdA en VVD eindelijk eens samen gingen, werd het CDA letterlijk buitenspel gezet en hun macht gebroken.
[..]
Als je VVD, CDA en D66 een regeerakkoord laat vormen zijn ze volgende week klaar. Het jammer dat deze drie partijen nét geen 76 zetels hebben. Maar dat komt door de versplintering. Hoe dan ook, deze politieke spelletjes duren nu al lang genoeg, dus dan maar gewoon een minderheidskabinet met deze drie partijen. Uiteindelijk zullen ze voor alle niet-christelijke en niet-ethische punten toch wel steun krijgen van CU en SGP.
Wat ik betoog is, net als Tommy Wieringa: hou eens op met spelen en ga ons land op de toekomst voorbereiden. Politiek en landsbestuur is verdomme geen kleuterzandbak.

En als er maar 3 miljoen mensen gaan stemmen... dan is dat in ieder geval een sterk signaal dat de mensen de huidige vervlakking, futloosheid en spelletjes spuugzat zijn. Ook al is de uitslag hetzelfde; de dames en heren kunnen niet zonder kiezers. Als de kiezers aangeven "we zijn jullie kinderlijke spelletjes zat" en echt massaal thuisblijven, dan zullen ze zich in Den Haag heus wel gaan realiseren dat er iets goed verkeerd gaat.

(Hoop ik. Zoals gezegd: het blijft een wensdroom.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang Kaag partijleider is, is er met D66 niet redelijkerwijs een regering te vormen. Eerst moet dat wijf weg, dan kan het land weer verder.
De partij moet zelf maar eens een duidelijk visie vormen over wat ze precies willen en waar ze de komende 5-10 jaar naar toe willen werken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201212409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dan blijft Rutte er nog zitten. Er moet gewoon eens een fatsoenlijke nieuwe partij opstaan die meer is dan een tegengeluid of een one issue partij. Een goede debater moet toch gehakt maken van deze vastgeroeste kliek. Maar ten eerste kom je als beginnend partij nauwelijks aan tafel bij de publieke en commerciële omroepen. Ten tweede - en daar is het in het verleden al zo vaak mee mis gegaan - heb je meerdere competente mensen nodig. Ga die maar eens vinden als je anoniem meer kunt verdienen in het bedrijfsleven dan op het Binnenhof.

Uiteindelijk zal de geschiedenis zich herhalen. Het Romeinse Rijk is ook uiteindelijk ook ten onder gegaan aan het eigen succes. Niet specifiek voor Nederland natuurlijk. Zie ook de VS. De Westerse beschaving is niet eindig. En het is ook een proces dat onomkeerbaar lijkt te zijn. Naar mate de machthebbers zich meer en meer als elite gaan gedragen terwijl er juist meer druk komt op de samenleving door externe factoren, komt er een punt waarop de weegschaal een keer de verkeerde kant op zal slaan. Men dient in Den Haag nauwelijks nog het landsbelang maar dat van het grote geld. Daarmee graaf je uiteindelijk je eigen kuil.
Maar stiekem hoop ik dat het tij nog gekeerd kan worden.
Vandaar mijn posts.

Verder kom ik hier haast nooit.
(Wat misschien ook maar het beste is, lol.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212410
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wat ik betoog is, net als Tommy Wieringa: hou eens op met spelen en ga ons land op de toekomst voorbereiden. Politiek en landsbestuur is verdomme geen kleuterzandbak.

En als er maar 3 miljoen mensen gaan stemmen... dan is dat in ieder geval een sterk signaal dat de mensen de huidige vervlakking, futloosheid en spelletjes spuugzat zijn. Ook al is de uitslag hetzelfde; de dames en heren kunnen niet zonder kiezers. Als de kiezers aangeven "we zijn jullie kinderlijke spelletjes zat" en echt massaal thuisblijven, dan zullen ze zich in Den Haag heus wel gaan realiseren dat er iets goed verkeerd gaat.

(Hoop ik. Zoals gezegd: het blijft een wensdroom.)
Het boeit Rutte totaal niet of hij minister-president is geworden met een opkomstpercentage van 30% of 80%, hij lacht in het eerste geval waarschijnlijk nog harder omdat hij maar een kleine groep heeft hoeven te bereiken om premier te blijven.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201212452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het boeit Rutte totaal niet of hij minister-president is geworden met een opkomstpercentage van 30% of 80%, hij lacht in het eerste geval waarschijnlijk nog harder omdat hij maar een kleine groep heeft hoeven te bereiken om premier te blijven.
Na de verkiezingen, en de besprekingen m.b.t. de toeslagenaffaire, is er een moment geweest om die man eruit te gooien.
Ondanks het feit dat een politicus zoveel stemmen vergaart: een prutser die op zijn gepruts en een batterij leugens wordt betrapt, kan ook in de politiek eruit gesmeten worden. En terecht.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212494
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar stiekem hoop ik dat het tij nog gekeerd kan worden.
Ik ook maar word wel steeds cynischer. Het is toch ongelooflijk dat iemand als De Jonge eerst roept dat we Frankrijk niet achter na gaan en een maand later pleit hij voor hetzelfde beleid. En dat is maar één voorbeeld. Maar ze komen er mee weg. En dat ligt aan het systeem. De (meeste) Kamerleden zitten er niet meer voor het volk maar voor hun eigen carrière. Politiek dan wel als opstapje voor een leuke bestuursfunctie in het bedrijfsleven.
pi_201212503
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 17:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Na de verkiezingen, en de besprekingen m.b.t. de toeslagenaffaire, is er een moment geweest om die man eruit te gooien.
Ondanks het feit dat een politicus zoveel stemmen vergaart: een prutser die op zijn gepruts en een batterij leugens wordt betrapt, kan ook in de politiek eruit gesmeten worden. En terecht.
Dat moment is aan VVD of aan de kiezers. De rest kan Rutte er niet uit gooien, hoe graag ze ook willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201212520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat moment is aan VVD of aan de kiezers. De rest kan Rutte er niet uit gooien, hoe graag ze ook willen.
Onzin.
Wou jij beweren dat er nog nooit eerder bewindslieden door de volksvertegenwoordiging zijn weggestuurd?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212534
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:01 schreef alpeko het volgende:

[..]
De (meeste) Kamerleden zitten er niet meer voor het volk maar voor hun eigen carrière.
Onzin, de meesten zouden met minder uren veel meer kunnen verdienen buiten de politiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201212550
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat moment is aan VVD of aan de kiezers. De rest kan Rutte er niet uit gooien, hoe graag ze ook willen.
Nou ja wel door een coalitie te vormen zonder VVD maar dat is een redelijk onhaalbare optie natuurlijk. Dan moet het een regenboogcoalitie worden met ongeveer iedere partij behalve VVD. Zou iig wel een signaal maar de VVD zijn om eens serieus te overwegen Rutte te sensibiliseren. Maar eerlijk is eerlijk dat lost iets op maar levert zo mogelijk nog meer problemen op.
pi_201212556
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Onzin.
Wou jij beweren dat er nog nooit eerder bewindslieden door de volksvertegenwoordiging zijn weggestuurd?
Nee, maar zo lang bij nieuwe verkiezingen Rutte weer VVD leider is, blijft hij zitten. Ze hadden hem kunnen wieberen na de eerste verkenningsronde, maar dan bleef hij fractievoorzitter van de VVD en de enige die namens de VVD onderhandelt aan de formatietafel. Hij was dan dus gewoon niet weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201212587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, de meesten zouden met minder uren veel meer kunnen verdienen buiten de politiek.
Dat zeg ik in mijn reactie hiervoor toch ook? Maar het is wel een opstapje naar of meer macht. Of naar een betaalde baan als beloning voor een goede lobby. Geen gezonde situatie.
pi_201212605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar zo lang bij nieuwe verkiezingen Rutte weer VVD leider is, blijft hij zitten. Ze hadden hem kunnen wieberen na de eerste verkenningsronde, maar dan bleef hij fractievoorzitter van de VVD en de enige die namens de VVD onderhandelt aan de formatietafel. Hij was dan dus gewoon niet weg.
Op die manier wel.
Maar met fors aangeschoten wild de onderhandelingen of eventueel nieuwe verkiezingen ingaan... dat zou misschien zelfs de VVD niet durven wagen. Als de meerderheid van de Kamer je niet meer ziet zitten... tel uit je winst.
Aan de andere kant: de arrogantie van de macht is grenzeloos.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_201212756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat zeg ik in mijn reactie hiervoor toch ook? Maar het is wel een opstapje naar of meer macht. Of naar een betaalde baan als beloning voor een goede lobby. Geen gezonde situatie.
Valt wel mee, voor de meeste is het gewoon echt een roeping, een passie omdat ze de wereld willen verbeteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201218411
Ik gok dat we niet snel een MP zullen hebben die het zó leuk vindt als Rutte. Zeker voor een opvolger met een partner/gezin is het ook bijna niet te doen om zoveel energie in zijn/haar baan te steken als Rutte doet.
  zaterdag 4 september 2021 @ 23:24:50 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201218754
Bibi Rutte.
  zondag 5 september 2021 @ 00:04:59 #243
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201219315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 23:07 schreef Raw85 het volgende:
Ik gok dat we niet snel een MP zullen hebben die het zó leuk vindt als Rutte. Zeker voor een opvolger met een partner/gezin is het ook bijna niet te doen om zoveel energie in zijn/haar baan te steken als Rutte doet.
Maar hoe zinvol is deze formatie? Dezelfde mensen zitten er nog steeds.
Het is wachten op de volgende lijken uit de kast en daar gaat dan weer een ronde liegen overheen. En dan staan er nog zeker 2/3 parlementaire enquêtes te wachten. De democratische status van Nederland is nu vergelijkbaar met een willekeurige Afrikaanse republiek.
pi_201219656
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 00:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Maar hoe zinvol is deze formatie? Dezelfde mensen zitten er nog steeds.
Het is wachten op de volgende lijken uit de kast en daar gaat dan weer een ronde liegen overheen. En dan staan er nog zeker 2/3 parlementaire enquêtes te wachten. De democratische status van Nederland is nu vergelijkbaar met een willekeurige Afrikaanse republiek.
:') ben je ook wel eens in zo'n willekeurige Afrikaanse republiek geweest om te kijken hoe het er daar aan toe gaat?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 5 september 2021 @ 00:28:44 #245
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201219687
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 00:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]
:') ben je ook wel eens in zo'n willekeurige Afrikaanse republiek geweest om te kijken hoe het er daar aan toe gaat?
Heb je wel eens met een nuchtere blik gekeken hoe het er nu in Nederland aan toe gaat?
pi_201219713
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 00:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Heb je wel eens met een nuchtere blik gekeken hoe het er nu in Nederland aan toe gaat?
Ja. Er zijn weinig betere landen om te wonen als je tot de middenklasse behoort.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 5 september 2021 @ 00:39:06 #247
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201219807
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 00:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja. Er zijn weinig betere landen om te wonen als je tot de middenklasse behoort.
Dus die democratie is eigenlijk maar onzin als de gemiddelde mens het maar goed heeft?
pi_201219928
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 00:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja. Er zijn weinig betere landen om te wonen als je tot de middenklasse behoort.
Dat laatste bastion voor de bestorming van de Bastille is inmiddels ook al bijna beslecht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201220024
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 00:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dus die democratie is eigenlijk maar onzin als de gemiddelde mens het maar goed heeft?
Nu draai je oorzaak en gevolg om. Het leven in Nederland is bijzonder goed, mede omdat wij hier zo'n sterke democratie hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201220167
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 01:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nu draai je oorzaak en gevolg om. Het leven in Nederland is bijzonder goed, mede omdat wij hier zo'n sterke democratie hebben.
Hadden zou ik zeggen.
  zondag 5 september 2021 @ 05:54:19 #251
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_201220485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 14:58 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

(lol)
Ik las deze ingezonden brief en hetzelfde vraag ik mij ook al tijden af.

quote:
Verbazing
‘VVD in de jongste peiling op winst’, lees ik in de krant. Zoals een lezer in een ingezonden brief al schreef, zijn het dus de kiezers die aangeven vertrouwen te hebben in deze partij. Het zou interessant zijn om deze kiezers beter te begrijpen. Wie zijn ze en waarom kiezen ze voor deze partij?

Het moet een groep mensen zijn die niet bezorgd is over wat er de afgelopen tien jaar gebeurd is onder leiding van Mark Rutte en zijn team. Mensen die kunnen leven met een toeslagenaffaire, vreemde ministerspraktijken zoals met Halbe Zijlstra en onlangs weer Cora van Nieuwenhuizen en een leider die lijdt aan voortdurend geheugenverlies.

Het moeten kiezers zijn die ermee kunnen leven dat hun partij al vijf maanden de formatie gijzelt. Die niet de pijn voelen van de woningcrisis, de laksheid in het oplossen van de klimaat­problemen, de salarissen in de zorg, het onderwijs en de energietransitie. En het moeten mensen zijn die kunnen leven met een rigide en onmenselijk migratiebeleid.

De verleiding is groot om te zeggen dat het mensen zijn die het bovenmatig goed hebben en nergens last van hebben en dat graag zo houden. Maar ik weet dat niet zeker, want ik heb het zelf ook bovenmatig goed, maar ik kan absoluut niet leven met wat er allemaal ­gebeurt in de zorg, in het onderwijs, met ons klimaat en de houding ten ­opzichte van vluchtelingen.

Het roept verbazing en ongeloof op dat we dat niet kunnen veranderen. Dat we met al die andere kiezers, die niet voor de VVD kiezen, er niet in slagen om die verandering in gang te krijgen. Of moet ik zeggen: wat knap van de VVD dat ze zo goed weet hoe ze haar kiezers moeten blijven mobiliseren?

George Herber, Heemskerk
  zondag 5 september 2021 @ 09:19:46 #252
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_201221392
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Valt wel mee, voor de meeste is het gewoon echt een roeping, een passie omdat ze de wereld willen verbeteren.
De wereld verbeteren? Zoals er voor kiezen om Nederland in te richten als "financiële draaischijf" waardoor multinationals belasting kunnen ontwijken. Wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat de schatkisten van ontwikkelingslanden geroofd worden en dat roofgoed terecht komt in belastingparadijzen.
pi_201221425
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De wereld verbeteren? Zoals er voor kiezen om Nederland in te richten als "financiële draaischijf" waardoor multinationals belasting kunnen ontwijken. Wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat de schatkisten van ontwikkelingslanden geroofd worden en dat roofgoed terecht komt in belastingparadijzen.
Ja, de ene kijkt anders aan tegen wat beter voor de wereld is dan een ander. Maar zowel een hartstochtelijke libertariër en een extreme communist die de politiek in gaan willen gewoon in hun ogen de wereld verbeteren. Alleen dan wel 2 totaal verschillende kanten op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201221448
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De wereld verbeteren? Zoals er voor kiezen om Nederland in te richten als "financiële draaischijf" waardoor multinationals belasting kunnen ontwijken. Wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat de schatkisten van ontwikkelingslanden geroofd worden en dat roofgoed terecht komt in belastingparadijzen.
De meeste politici beginnen lokaal. En vaak vanuit een ideaal. Naarmate ze doorstromen naar provincie en landelijk verdwijnt de menselijke maat meer en meer. Regionaal is het nog gewoon een functie die je naast je echte werk doet. Je staat dan nog met beide benen in de samenleving. Landelijk is het een fulltime baan en zal je meer je best moeten doen om die binding met de samenleving te onderhouden om niet in je eigen (partij) bubbel te geraken.
pi_201222302


Niet super relevant uiteraard, maar D66 zit uiteraard niet te springen om nieuwe verkiezingen.

Tevens: BBB :')
pi_201222408
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

Niet super relevant uiteraard, maar D66 zit uiteraard niet te springen om nieuwe verkiezingen.

Tevens: BBB :')
Heeft de BBB mevrouw nog iets zinnigs bewerkstelligd om dit te bereiken eigenlijk? Ik heb die vrouw alleen bij de Slimste gezien en daar deed ze het leuk maar dat was het dan ook wel :')

Kan me dit niet voorstellen. Als het puntje bij paaltje zou komen (wat het niet gaat doen) trekt links weer terug naar D66 om het CDA erbuiten te houden, en gaan al die flutpartijtjes weer naar 1 of gewoon exit.

Edit: en wat is BVNL nou weer?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201222555
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 10:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Heeft de BBB mevrouw nog iets zinnigs bewerkstelligd om dit te bereiken eigenlijk? Ik heb die vrouw alleen bij de Slimste gezien en daar deed ze het leuk maar dat was het dan ook wel :')
Van der Plas is vrij regelmatig op televisie en maakt dan regelmatig een goede indruk. Zelfs zoveel dat brompot Maarten van Rossem zijn ongenoegen niet langer onder stoelen of banken kan steken.
  zondag 5 september 2021 @ 10:52:35 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201222815
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 01:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nu draai je oorzaak en gevolg om. Het leven in Nederland is bijzonder goed, mede omdat wij hier zo'n sterke democratie hebben.
Dat klopt, maar om dat welzijn duurzaam te behouden moet die democratie ook sterk blijven. We raken nu geneigd om in naam van dat welzijnsbehoud de spelregels van de liberale democratie op Chinese wijze ter zijde te schuiven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201223046
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat klopt, maar om dat welzijn duurzaam te behouden moet die democratie ook sterk blijven. We raken nu geneigd om in naam van dat welzijnsbehoud de spelregels van de liberale democratie op Chinese wijze ter zijde te schuiven.
Op Chinese wijze ter zijde schuiven nog wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 5 september 2021 @ 11:09:03 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201223075
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 11:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Op Chinese wijze ter zijde schuiven nog wel.
Niet wat betreft magnitude, wel wat betreft het dystopische idee erachter: welzijn/welvaart is belangrijker dan zelfbeschikking.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201223639
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

Niet super relevant uiteraard, maar D66 zit uiteraard niet te springen om nieuwe verkiezingen.

Tevens: BBB :')
D66 krijgt nu al de schuld voor het falen van de VVD. Moet je je voorstellen hoeveel ze gaan verliezen bij de volgende verkiezingen. Maar VVD light mag best zo afgestraft worden. Weer een spijker in de doodskist van het neo liberalisme. Wel schandalig dat de VVD alleen maar blijft stijgen...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_201223885
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 10:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Heeft de BBB mevrouw nog iets zinnigs bewerkstelligd om dit te bereiken eigenlijk? Ik heb die vrouw alleen bij de Slimste gezien en daar deed ze het leuk maar dat was het dan ook wel :')

Kan me dit niet voorstellen. Als het puntje bij paaltje zou komen (wat het niet gaat doen) trekt links weer terug naar D66 om het CDA erbuiten te houden, en gaan al die flutpartijtjes weer naar 1 of gewoon exit.

Edit: en wat is BVNL nou weer?
Die BBB mevrouw (edit: mevrouw Van der Plas dus) komt in de kamer inderdaad eigenlijk niks zinnigs uit, helaas.

BVNL is de partij van Van Haga.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 05-09-2021 13:21:31 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 september 2021 @ 12:31:31 #263
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201224039
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 11:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
D66 krijgt nu al de schuld voor het falen van de VVD. Moet je je voorstellen hoeveel ze gaan verliezen bij de volgende verkiezingen. Maar VVD light mag best zo afgestraft worden. Weer een spijker in de doodskist van het neo liberalisme. Wel schandalig dat de VVD alleen maar blijft stijgen...
Schandalig ja, maar in de formatieklucht knipperde Kaag eerder met haar ogen dan Rutte en Hoekstra. Door CU uit te sluiten, gaf D66 de VVD en het CDA een alibi om ook PvdA en GL in het openbaar (nog een keer) uit te sluiten. Dat staat hier goed opgeschreven: https://www.nrc.nl/nieuws(...)acht-hij-op-a4057095
pi_201224045
Hoezo noemen we ‘die BBB-mevrouw’ niet gewoon Van der Plas? Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_201224272
Wel bizar dat BBB als one-issue protestpartij voor een groep die het toch al extreem goed heet het zo geweldig doet. Er zijn lang niet genoeg boeren in Nederland om zoveel zetels puur uit boeren te halen, als ze alle boeren hebben is dat misschien 2 zetels. Waar komen de andere 5 dan vandaan?
  zondag 5 september 2021 @ 12:55:43 #266
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201224317
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel bizar dat BBB als one-issue protestpartij voor een groep die het toch al extreem goed heet het zo geweldig doet. Er zijn lang niet genoeg boeren in Nederland om zoveel zetels puur uit boeren te halen, als ze alle boeren hebben is dat misschien 2 zetels. Waar komen de andere 5 dan vandaan?
Teleurgestelde CDA'ers, niet-stedelijke FvD'ers en PVV'ers, is mijn inschatting. Mensen die weinig op hebben met de kosmopolitische, postmoderne, randstedelijke, maar zeker Amsterdamse oekazen over hoe het maatschappelijk leven in Nederland ingericht moet worden.
pi_201224413
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel bizar dat BBB als one-issue protestpartij voor een groep die het toch al extreem goed heet het zo geweldig doet. Er zijn lang niet genoeg boeren in Nederland om zoveel zetels puur uit boeren te halen, als ze alle boeren hebben is dat misschien 2 zetels. Waar komen de andere 5 dan vandaan?
Begin eens met het lezen van het partijprogramma. Je kan er veel van zeggen maar one-isseu is het niet en dat laat het media en kamer optreden ook niet zien.
  zondag 5 september 2021 @ 13:08:26 #268
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201224519
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

Niet super relevant uiteraard, maar D66 zit uiteraard niet te springen om nieuwe verkiezingen.

Tevens: BBB :')
VVD Bijna 40 zetels _O-
Dit land kunnen we afschrijven. Verenigde Staten 2.0
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 5 september 2021 @ 13:13:23 #269
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201224592
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:32 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo noemen we ‘die BBB-mevrouw’ niet gewoon Van der Plas? Zo moeilijk is dat toch niet?
Het onbekende nieuwe wordt vaak negatief benaderd. PvdD, FvD, SP zijn zogenaamd one-issuepartijen. Op POL lopen er genoeg users rond die VVD, CDA, D66, PvdA, GroenLinks en ChristenUnie als de enige serieuze politieke partijen zien. Erg jammer en het geeft geen blijk van kennis over politieke representatie.

Ik vind BIJ1 achterlijk en ondermijnend, maar het is geen one-issuepartij.
pi_201224708
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 12:32 schreef Raw85 het volgende:
Hoezo noemen we ‘die BBB-mevrouw’ niet gewoon Van der Plas? Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik geef toe dat ik haar achternaam even kwijt was. En bij de voornaam noemen hou ik helemaal niet van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201224823
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
VVD Bijna 40 zetels _O-
Dit land kunnen we afschrijven. Verenigde Staten 2.0
Nog te veel mensen dus die het goed tot zeer goed hebben in Nederland. Groot huis, twee auto’s voor de deur, goed gevulde bankrekening etc. Dat hele generaties straks geen huis meer kunnen kopen en tot de nek in de studieschulden zitten interesseert de VVD stemmer blijkbaar weinig
٩๏̯͡๏)۶
pi_201224859
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:29 schreef Ronald het volgende:

[..]
Nog te veel mensen dus die het goed tot zeer goed hebben in Nederland. Groot huis, twee auto’s voor de deur, goed gevulde bankrekening etc. Dat hele generaties straks geen huis meer kunnen kopen en tot de nek in de studieschulden zitten interesseert de VVD stemmer blijkbaar weinig
Het was de VVD echt niet alleen die de studiebeurs afschafte of de verhuurdersheffing invoerde. Ben benieuwd wat de komende regering gaat doen met deze twee punten.
  zondag 5 september 2021 @ 13:34:48 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201224894
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het was de VVD echt niet alleen die de studiebeurs afschafte of de verhuurdersheffing invoerde. Ben benieuwd wat de komende regering gaat doen met deze twee punten.
Dat klopt, het afschaffen van de studiebeurs was vooral ook een grote fout en een verkeerde inschatting van links (PvdA/GL).
We have always been at war with Eastasia.
pi_201224986
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het was de VVD echt niet alleen die de studiebeurs afschafte of de verhuurdersheffing invoerde. Ben benieuwd wat de komende regering gaat doen met deze twee punten.
De kabinetten hadden niet voor niks de namen Rutte 1 t/m 3. De coalitiepartijen hebben zich als makke schapen mee laten voeren omdat ze zo blij waren mee te mogen regeren.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 5 september 2021 @ 13:42:25 #275
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_201224990
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]

Niet super relevant uiteraard, maar D66 zit uiteraard niet te springen om nieuwe verkiezingen.

Tevens: BBB :')
Opvallend en onwerkbaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 september 2021 @ 13:51:39 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201225111
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:42 schreef Ronald het volgende:

[..]
De kabinetten hadden niet voor niks de namen Rutte 1 t/m 3. De coalitiepartijen hebben zich als makke schapen mee laten voeren omdat ze zo blij waren mee te mogen regeren.
Het idee om de basisbeurs af te schaffen had op links een ideologische basis. Men vond het bevoordeling van de (latere) hogere klassen dat zij geld cadeau kregen dat jongeren die niet konden studeren niet kregen en dat de studenten dus twee keer profijt trokken van hun aangeboren talenten/afkomst. Op zich geen gekke gedachte alleen schortte er behoorlijk wat aan de uitvoering van die rechttrekking. Het collegegeld had natuurlijk gewoon door de helft gemoeten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201225176
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het idee om de studiebeurs af te schaffen had op links een ideologische basis. Men vond het bevoordeling van de (latere) hogere klassen dat zij geld cadeau kregen dat jongeren die niet konden studeren niet kregen en ze dus twee keer profijt trokken van hun aangeboren talenten/afkomst. Op zich geen gekke gedachte alleen schortte er behoorlijk wat aan de uitvoering van die rechttrekking. Het collegegeld had natuurlijk gewoon door de helft gemoeten.
Op zich is een studieschuld nog wel te verdedigen tot op zekere hoogte als je na die studie maar gewoon een start kunt maken met je verdere leven. Maar de combinatie van onbetaalbare huizen en grote studieschulden zorgt er voor dat straks hele generaties tot hun 40ste thuis wonen of in mini huurwoningen wonen voor belachelijke prijzen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201225499
BBB is een onderbuik partij, en dat spreekt nou eenmaal veel mensen aan. "Zij zegt tenminste waar het op staat"

Daarmee kan BBB in principe bij elke partij kiezers wegtrekken, maar verwacht ook dat het merendeel van CDA, FVD en PVV komt. Deze kiezers zijn alleen bepaald niet honkvast, en bij eventuele verkiezingen ook weer makkelijk naar een andere partij overstappen.
  zondag 5 september 2021 @ 14:56:56 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201226187
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:56 schreef Ronald het volgende:

[..]
Op zich is een studieschuld nog wel te verdedigen tot op zekere hoogte als je na die studie maar gewoon een start kunt maken met je verdere leven. Maar de combinatie van onbetaalbare huizen en grote studieschulden zorgt er voor dat straks hele generaties tot hun 40ste thuis wonen of in mini huurwoningen wonen voor belachelijke prijzen.
Het afschaffen van de basisbeurs heeft allerlei vliegwieleffecten: het zorgt voor een lagere opportuniteit tot studeren bij vooral jongeren uit armere klassen die vaak al minder bekend zijn met hoger onderwijs en minder gewend zijn aan uitgestelde beloning, waardoor het idee van studeren voor die klassen alleen maar verder weg komt te liggen en de klassenscheiding groter wordt. Ook zorgt het voor een schuldenberg die steeds nieuwe schulden in gang zet en schulden normaliseert.

Om de woningprijsstijging tot halt te brengen is er een heel probaat middel ter beschikking: belast onroerend goed veel meer en bouw de HRA uiteindelijk af tot nul, maar zelfs PvdA, GL en SP durven zich daaraan niet te branden terwijl daar juist een enorm nivellerend effect zou uitgaan en de incentive voor huizen als beleggingsobject doet verdwijnen. In plaats daarvan heeft men gepoogd door allerlei instroomsubsidies de huizenmarkt makkelijker toegankelijk te maken voor starters maar dat drijft logischerwijs de prijzen alleen maar nog verder op.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 5 september 2021 @ 15:08:08 #280
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201226454
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Om de woningprijsstijging tot halt te brengen is er een heel probaat middel ter beschikking: belast onroerend goed veel meer en bouw de HRA uiteindelijk af tot nul, maar zelfs PvdA, GL en SP durven zich daaraan niet te branden terwijl daar juist een enorm nivellerend effect zou uitgaan en de incentive voor huizen als beleggingsobject doet verdwijnen. In plaats daarvan heeft men gepoogd door allerlei instroomsubsidies de huizenmarkt makkelijker toegankelijk te maken voor starters maar dat drijft logischerwijs de prijzen alleen maar nog verder op.
Je kan nivelleren en bouwen tot je een ons weegt, maar als de immigratie door blijft gaan met 100.000 per jaar helpt dat uiteindelijk vrij weinig...
pi_201226674
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 15:08 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Je kan nivelleren en bouwen tot je een ons weegt, maar als de immigratie door blijft gaan met 100.000 per jaar helpt dat uiteindelijk vrij weinig...
Bron voor die 100k?
pi_201226891
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het idee om de basisbeurs af te schaffen had op links een ideologische basis. Men vond het bevoordeling van de (latere) hogere klassen dat zij geld cadeau kregen dat jongeren die niet konden studeren niet kregen en dat de studenten dus twee keer profijt trokken van hun aangeboren talenten/afkomst. Op zich geen gekke gedachte alleen schortte er behoorlijk wat aan de uitvoering van die rechttrekking. Het collegegeld had natuurlijk gewoon door de helft gemoeten.
Klopt, het idee van laat de niveau 2 helpende in de zorg niet betalen voor de opleiding van econometrie van degene die later grof geld gaat verdienen is gewoon goed.

Helaas viel het in elk geval niet hard te maken dat het geen effect zou hebben op de mogelijkheid tot het kopen van een huis (was wel een belofte). En bleek het juist de rijkelui niet te raken (die hadden ouders die konden betalen). Twee dingen die ze op zich konden voorzien, maar het idee dat je geen gratis geld uit deelt aan de toekomstige rijken vond ik eerlijk gezegd wel sympathiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201226937
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Om de woningprijsstijging tot halt te brengen is er een heel probaat middel ter beschikking: belast onroerend goed veel meer en bouw de HRA uiteindelijk af tot nul, maar zelfs PvdA, GL en SP durven zich daaraan niet te branden terwijl daar juist een enorm nivellerend effect zou uitgaan en de incentive voor huizen als beleggingsobject doet verdwijnen. In plaats daarvan heeft men gepoogd door allerlei instroomsubsidies de huizenmarkt makkelijker toegankelijk te maken voor starters maar dat drijft logischerwijs de prijzen alleen maar nog verder op.
Je hebt natuurlijk ook miljoenen mensen die in een koophuis wonen en die dat net aan kunnen betalen, zonder tegenslagen. De HRA zonder compensatie afbouwen en onroerend goed belasten zorgt er wellicht voor dat je talloze mensen (ook gezinnen met kinderen, bijvoorbeeld) aan de bedelstaf brengt omdat ze gedwongen zijn hun huis met een enorme restschuld in een veiling te verkopen. Niet echt iets waar links normaal voor staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 september 2021 @ 16:09:59 #284
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201227736
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 15:19 schreef arie_bc het volgende:

[..]
Bron voor die 100k?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

De 100.000 is de netto immigratie zelfs, het werkelijk aantal is meer dan 200.000 (!).

Tja, tenzij je heel Nederland in een soort stadstaat wil omvormen is dit op lange termijn gewoon rampzalig :{
  zondag 5 september 2021 @ 17:31:06 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201229688
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 16:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Tja, tenzij je heel Nederland in een soort stadstaat wil omvormen is dit op lange termijn gewoon rampzalig :{
Dit is gewoon de natte droom hoor. 1 grote metropool.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201229871
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 16:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

De 100.000 is de netto immigratie zelfs, het werkelijk aantal is meer dan 200.000 (!).

Tja, tenzij je heel Nederland in een soort stadstaat wil omvormen is dit op lange termijn gewoon rampzalig :{
Als je nou 'ns die hele pagina leest kom je er achter dat 48,6% na drie jaar niet meer in Nederland woont en na tien jaar 71,7%.
pi_201230061
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 16:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-

De 100.000 is de netto immigratie zelfs, het werkelijk aantal is meer dan 200.000 (!).

Tja, tenzij je heel Nederland in een soort stadstaat wil omvormen is dit op lange termijn gewoon rampzalig :{
Het is alleen bijna puur arbeidsmigratie, die wonen niet in huizen maar in zogenaamde Polenhotels. En zijn al snel weer weg. Die mensen bouwen juist onze huizen, haal dat weg en er komt geen huis meer bij in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201230541
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 17:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is alleen bijna puur arbeidsmigratie, die wonen niet in huizen maar in zogenaamde Polenhotels. En zijn al snel weer weg. Die mensen bouwen juist onze huizen, haal dat weg en er komt geen huis meer bij in Nederland.
Thanks! Hoef ik niet meer te reageren. ;)
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 18:57:30 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201230857
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 17:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit is gewoon de natte droom hoor. 1 grote metropool.
Zou het? En van wie is dat een natte droom dan eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201230868
Wat we hier al wisten is trouwens nog eens bevestigd: D66 kiezer wil niet met CDA. VVDers willen juist in meerderheid wel met alle 3 de partijen.
https://www.ad.nl/politie(...)idskabinet~a60efc27/

Gelukkig is de meerderheid van de kiezers ook zo verstandig om in te zien dat nieuwe verkiezingen alleen een paar maanden vertraging opleveren en niks oplossen. En wil iedereen behalve de FvD, PVV en SP achterban dat zijn partij constructief is bij een minderheidskabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 5 september 2021 @ 19:20:37 #291
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201231122
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 17:43 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Als je nou 'ns die hele pagina leest kom je er achter dat 48,6% na drie jaar niet meer in Nederland woont en na tien jaar 71,7%.
Wacht, maar hoe komt het dan dat onze bevolking maar blijft stijgen en stijgen terwijl het geboorteoverschot (geboorten minus overlijdens) rond de 0 ligt? Hoe zijn wij dan van 16 naar 17 miljoen inwoners gegaan?

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
pi_201231159
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 19:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Wacht, maar hoe komt het dan dat onze bevolking maar blijft stijgen en stijgen terwijl het geboorteoverschot (geboorten minus overlijdens) rond de 0 ligt? Hoe zijn wij dan van 16 naar 17 miljoen inwoners gegaan?

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
Migratie. Ik wil alleen maar zeggen dat de getallen genuanceerder zijn dan jij denkt.

Edit:

Kijk, bepaalde media doen het vaak ook erger klinken dan het in werkelijkheid is. IND krijgt 13.000 emails en volgens de Telegraaf staan er dan al 13.000 mensen aan de poort. Veel Nederlanders beginnen dan te schuimbekken van boosheid. Als je wat kritischer berichtgeving raadpleegt.

Ikzelf ben wat minder blij met polen hier. Mag ik iets van vinden. Ik ben niet te spreken over de kwaliteit van het werk namelijk en integreren ho maar. En Polen wil wel van de EU zijn, maar daar horen ook plichten bij.

[ Bericht 22% gewijzigd door Makrelis op 05-09-2021 19:33:19 ]
pi_201231283
Zolang Kaag nog niet is vertrokken, is elke formatiepoging gedoemd om te mislukken.
pi_201231359
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang Kaag nog niet is vertrokken, is elke formatiepoging gedoemd om te mislukken.
Je mantra begint vervelend te worden. Dit is een serieus topic. Oneliners hebben we niets aan.

Ik kan ook zeggen: 'Zolang Rutte er zit is elke formatiepoging gedoemd te mislukken', maar daar schieten we op een discussieplatform niets mee op.

Argumenten moeten we hebben.
pi_201231394
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang Kaag nog niet is vertrokken, is elke formatiepoging gedoemd om te mislukken.
Onzin. Ik post net een onderzoek van de D66-kiezers. Die willen exact wat Kaag doet, dus ook een andere D66er zal hetzelfde handelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201231444
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 19:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Wacht, maar hoe komt het dan dat onze bevolking maar blijft stijgen en stijgen terwijl het geboorteoverschot (geboorten minus overlijdens) rond de 0 ligt? Hoe zijn wij dan van 16 naar 17 miljoen inwoners gegaan?

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei
Ja, we halen steeds meer arbeidsmigranten binnen. Gevolg van de vergrijzing. We hebben steeds meer arbeidsmigranten nodig.

Zonder arbeidsmigranten hebben we straks op elke gepensioneerde maar 2 werkenden. Totaal onbetaalbaar en totaal onwerkbaar. Dat is niet eens genoeg voor alleen de zorg, laat staan om ook nog alle andere banen te vullen. En dus moeten we gewoon arbeidsmigranten hier heen halen. 1 geluk: die vergrijzen niet, want zitten ruim voor hun pensionering allang weer in land van herkomst. Het is daardoor dan ook goed betaalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 september 2021 @ 19:47:39 #297
408813 crew  trein2000
pi_201231486
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:37 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je mantra begint vervelend te worden. Dit is een serieus topic. Oneliners hebben we niets aan.

Ik kan ook zeggen: 'Zolang Rutte er zit is elke formatiepoging gedoemd te mislukken', maar daar schieten we op een discussieplatform niets mee op.

Argumenten moeten we hebben.
Terwijl daar veel meer kern van waarheid in zit dan in dat Kaag-gezeik.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201232056
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Terwijl daar veel meer kern van waarheid in zit dan in dat Kaag-gezeik.
Lees alsjeblieft eens even terug wat je input is met deze post. Schieten we niets mee op.
Dit is ook het laatste wat ik erover zeg. Straks heb ik het weer gedaan dat ik op de man speel ofzo.
pi_201234107
Volgende week: een lezing van Kaag, debat over formatie en een CDA partijcongres *O*
  zondag 5 september 2021 @ 23:00:32 #300
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201234615
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, we halen steeds meer arbeidsmigranten binnen. Gevolg van de vergrijzing. We hebben steeds meer arbeidsmigranten nodig.

Zonder arbeidsmigranten hebben we straks op elke gepensioneerde maar 2 werkenden. Totaal onbetaalbaar en totaal onwerkbaar. Dat is niet eens genoeg voor alleen de zorg, laat staan om ook nog alle andere banen te vullen. En dus moeten we gewoon arbeidsmigranten hier heen halen. 1 geluk: die vergrijzen niet, want zitten ruim voor hun pensionering allang weer in land van herkomst. Het is daardoor dan ook goed betaalbaar.
Vergrijzing is toch geen enkel probleem door de automatisering en robotisering? Ik dacht dat we daardoor allemaal werkloos zouden worden en een basisinkomen nodig was?
pi_201234754
Verkiezingen zijn niet nodig. Ook zonder krijg ik gelijk.

NWS / Peiling De Hond: BBB +6 zetels, VVD +3 zetels, D66 -6 zetels, CDA -8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')