abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 december 2021 @ 19:34:23 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202485169
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:55 schreef Confetti het volgende:
Dit is overigens de reden dat aandelen, huizen en andere activa absoluut gezien nooit gaan zakken. Een huis zal ook nooit meer 5 duizend guldeb kosten zoals 100 jaar geleden: teveel geld geprint.

Daarom raad ik iedereen aan te lenen wat die kan.
Ofwel short in euro.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_202491820
pi_202491959
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Gaat het nu niet heeeeel slecht met de Crypto?

Bitcoin en andere cryptomunten crashen: daling tot tientallen procenten.
Laat maar lekker dalen, kun je goedkoop opkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202491961
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In dergelijke landen gaan de loonkosten en eigen producten zoals agri naar beneden t.o.v. de euro/dollar en je koopkracht neemt afhankelijk van dergelijke zaken dus wel degelijk toe. Daarnaast blijven import producten voor jou als euro/dollar spaarder beschikbaar. Turkije is een recent goed voorbeeld van dit fenomeen.
En de mensen die hu pensioen in Turkse Lira hebben?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202494099
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 05:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
En de mensen die hu pensioen in Turkse Lira hebben?
Die hebben het nakijken als ze naast hun pensioen geen andere spaargelden of assets hebben die ze kunnen verkopen. Omdat het Turkije betreft zullen velen hun maatregelen hebben genomen mits ze daartoe in staat waren. Turkije heeft een lang verleden op het gebied van devaluatie en hoge inflatie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202494398
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die hebben het nakijken als ze naast hun pensioen geen andere spaargelden of assets hebben die ze kunnen verkopen. Omdat het Turkije betreft zullen velen hun maatregelen hebben genomen mits ze daartoe in staat waren. Turkije heeft een lang verleden op het gebied van devaluatie en hoge inflatie.
Klopt, in zekere zin kan een hogere inflatie gunstig zijn, maar het is vaak een gevaarlijke balans, je zag dit inderdaad voor de Euro in Griekenland en Spanje, door de lage prijzen was toerisme aantrekkelijk, echter als je schulden bestaan in harde valuta kan het een zware dobber worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202494517
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt, in zekere zin kan een hogere inflatie gunstig zijn, maar het is vaak een gevaarlijke balans, je zag dit inderdaad voor de Euro in Griekenland en Spanje, door de lage prijzen was toerisme aantrekkelijk, echter als je schulden bestaan in harde valuta kan het een zware dobber worden.
Daarmee zijn nogal wat huizenbezitters op hun plaat gegaan in Ijsland destijd. Ze namen een hypotheek in euros, Yen of dollars omdat die zo'n lage rente hadden maar toen de financiele crisis uitbrak 2007/2008 en de ijslandse kroon door het putje ging werden dat een financiele molenstenen om hun nek. De verleiding kan groot zijn maar de risicos dus ook. Bedrijven in Turkije die veel exporteren kunnen het wel riskeren omdat die veel van hun inkomsten in euro of dollar hebben. Voor dergelijke bedrijven gaan bijv. de loonkosten t.o.v. hun inkomsten juist naar beneden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202494748
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daarmee zijn nogal wat huizenbezitters op hun plaat gegaan in Ijsland destijd. Ze namen een hypotheek in euros, Yen of dollars omdat die zo'n lage rente hadden maar toen de financiele crisis uitbrak 2007/2008 en de ijslandse kroon door het putje ging werden dat een financiele molenstenen om hun nek. De verleiding kan groot zijn maar de risicos dus ook. Bedrijven in Turkije die veel exporteren kunnen het wel riskeren omdat die veel van hun inkomsten in euro of dollar hebben. Voor dergelijke bedrijven gaan bijv. de loonkosten t.o.v. hun inkomsten juist naar beneden.
Volgens mij was het bij IJsland ook zo dat mensen echt belachelijk grote leningen namen, had ik niet zo verwacht van IJslanders eigenlijk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:04:22 #109
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202507023
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet echt omdat het niet echt uniek is. Er zijn ondertussen vele cryptovaluta. Bovendien heeft alleen een imaginaire waarde. Goud, zilver, koper hebben daarnaast ook nog grote gebruikswaarden die uniek zijn aan de elementen zelf.
Deze man.

We zitten in de meest inflationaire periode van de eeuw. Alle activa staan op recordhoogte. En wat is het rendement op goud?

-9% vanaf augustus 2020.

MIN NEGEN PROCENT!

https://www.bullionbypost.eu/gold-price/5-year-gold-price-chart/
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:13 #110
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:11:59 #111
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_202507091
Great reset
pi_202507121
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:04 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]

We zitten in de meest inflationaire periode van de eeuw.
De inflatie was hoger in de 70/80er jaren. Afgelopen jaren is de prijs van goud en zilver al flink opgelopen in anticipatie op inflatie. Mijn vermoeden is dat de prijzen verder gaan oplopen als blijkt dat de inflatie niet van korte duur is maar hardnekkig blijkt te zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:17:44 #113
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202507147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef Digi2 het volgende:
Afgelopen jaren is de prijs van goud en zilver al flink opgelopen in anticipatie op inflatie.
Fors? Vanaf de piek in 2012 tot de piek in augustus 2020 is de goudprijs slechts met 29% gestegen... Dat is niks als je kijkt naar andere activa.
pi_202507184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:17 schreef Sureahcamidd het volgende:

[..]
Fors? Vanaf de piek in 2013 2020 is de goudprijs slechts met 29% gestegen... Dat is niks als je kijkt naar andere activa.
Goud en zilver worden regelmatig gebruikt als een landurige inflatie hedge binnen een mix. In de 80 jaren kelderden heel veel activa omdat de centrale banken de inflatie gingen beteugelen en daarvan hebben we in sept 2018 al een voorproefje gehad toen de Fed na een kleine verhoging van de rente rechtsomkeert moest maken omdat de beuzen flink omlaag gingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2021 09:36:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:33:58 #115
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202507848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Goud en zilver worden regelmatig gebruikt als een landurige inflatie hedge binnen een mix. In de 80 jaren kelderden heel veel activa omdat de centrale banken de inflatie gingen beteugelen en daarvan hebben we in sept 2018 al een voorproefje gehad toen de Fed na een kleine verhoging van de rente rechtsomkeert moest maken omdat de beuzen flink omlaag gingen.
NGMI.
pi_202508677
Als de inflatie langer blijft aanhouden dan velen verwachten kan er een loon/prijsspiraal ontstaan waarbij werknemers anticiperen op oplopende inflatie en daarop hun looneisen aanpassen. Ik ben benieuwd of we dat binnenkort gaan zien?

Loon-prijsspiraal
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202508829
quote:
Ze zullen binnenkort de energieprijzen ook wel uit de inflatie-index halen.

De echte inflatie zit dik boven de 10%.
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:20:49 #118
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202509131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:45 schreef Digi2 het volgende:
Als de inflatie langer blijft aanhouden dan velen verwachten kan er een loon/prijsspiraal ontstaan waarbij werknemers anticiperen op oplopende inflatie en daarop hun looneisen aanpassen. Ik ben benieuwd of we dat binnenkort gaan zien?

Loon-prijsspiraal
Nee.



The Productivity-Pay Gap
pi_202509368
quote:
The Productivity-Pay Gap
How can we fix the problem?

For future productivity gains to lead to robust wage growth and widely shared prosperity, we need to institute policies that firmly connect pay and productivity and build worker power. For a description of many promising policies, see EPI’s Policy Agenda—notably the sections on worker power, good jobs, and full employment. Without policy interventions, economic growth will continue to sputter, and the growth we do see will largely fail to lift typical workers’ wages
Het minimumloon gaat in een aantal landen flink omhoog dus men is al bezig met de Fix, of het daarbij blijft?

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2021 13:11:58 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202513683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:58 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze zullen binnenkort de energieprijzen ook wel uit de inflatie-index halen.

De echte inflatie zit dik boven de 10%.
Wat is echte inflatie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202513697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:15 schreef Digi2 het volgende:
Mijn vermoeden is dat de prijzen verder gaan oplopen als blijkt dat de inflatie niet van korte duur is maar hardnekkig blijkt te zijn
dat lijkt mij logisch
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202513743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat lijkt mij logisch
Ik weet niet of het voor iedereen zo logisch is? Ik ga er vanuit dat de energie transitie de inflatie flink gaat aanjagen in combinatie met het snel wegvallen van investeringen in fossiele brandstofwinning vanwege het grote risico op "stranded assets"
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202513753
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het voor iedereen zo logisch is? Ik ga er vanuit dat de energie transitie de inflatie flink gaat aanjagen in combinatie met het snel wegvallen van investeringen in fossiele brandstof winning vanwege het grote risico op "stranded assets"
Je schrijft dat de prijzen verder oplopen als de inlfatie niet van korte duur is. Dat is hetzelfde als je zegt dar rood rood is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202513822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je schrijft dat de prijzen verder oplopen als de inlfatie niet van korte duur is. Dat is hetzelfde als je zegt dar rood rood is.
Ik zou eigenlijk willen stellen dat als de bevolking merkt dat de inflatie hardnekkig is men erop gaat anticiperen wat er een versnelling aan geeft. Men heeft volgens mij nu nog het idee dat het van korte duur is maar dat kan omslaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202513844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik zou eigenlijk willen stellen dat als de bevolking merkt dat de inflatie hardnekkig is men erop gaat anticiperen wat er een versnelling aan geeft. Men heeft volgens mij nu nog het idee dat het van korte duur is maar dat kan omslaan.
ah zo, dus men gaat meer kopen omdat de prijs morgen hoger is, wat betekent een grotere vraag wat de prijs weer opdrijft? Is dat ooit waargenomen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202513895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah zo, dus men gaat meer kopen omdat de prijs morgen hoger is, wat betekent een grotere vraag wat de prijs weer opdrijft? Is dat ooit waargenomen?
Recent in Turkije bij de Applestores speelde zoiets. Niet alleen het koopgedrag kan veranderen maar ook de looneisen veranderen hierdoor.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202515935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat is echte inflatie?
De inflatie die je ziet als je het raam uitkijkt in plaats van al die gemanipuleerde flutmodellen van de centrale banken.
pi_202516029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het voor iedereen zo logisch is? Ik ga er vanuit dat de energie transitie de inflatie flink gaat aanjagen in combinatie met het snel wegvallen van investeringen in fossiele brandstofwinning vanwege het grote risico op "stranded assets"
Kijk maar naar de grafiek van de CO2-uitstootrechten https://tradingeconomics.com/commodity/carbon, het is net bitcoin. Dan zie je al een beetje wat er op je af gaat komen. Voordat alles doorberekend is ben je zo weer een jaar verder.
pi_202516105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:13 schreef Confetti het volgende:

[..]
De inflatie die je ziet als je het raam uitkijkt in plaats van al die gemanipuleerde flutmodellen van de centrale banken.
dan zie jij een andere inflatie dan ik, want bij mij is het deflatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:28:36 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202516237
Hoogste inflatie in Nederland sinds september 1982

Producten waren in november 5,2 procent duurder dan dezelfde maand een jaar geleden, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De inflatie komt daarmee op zijn hoogste punt sinds september 1982. 'Dit is echt wel een tegenvaller', zegt BNR-econoom Han de Jong.

Volgens de inflatieberekening van Europees statistiekbureau Eurostat bedraagt de inflatie in Nederland 5,9 procent. Het Europese inflatiecijfer is 4,9 procent. 'Daar zitten we boven. Het loopt nogal uiteen in de Europese landen', vertelt de Jong. 'We zitten duidelijk aan de verkeerde kant.'
Gas en elektriciteit

Een oorzaak van de verschillen in inflatie tussen de Europese landen is de energievoorziening in een land. In Nederland is de gaskraan dichtgedraaid, maar andere landen hebben kolencentrales of kernenergie. Nederland heeft nauwelijks eigen energiebronnen, waardoor ons land afhankelijk is van het buitenland. 'In Frankrijk bedroeg de inflatie 3,4 procent. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de elektriciteitsprijs in het land', legt de Jong uit.

De prijzen van gas en elektriciteit zijn in november verder gestegen. Gas was in november 53,0 procent duurder dan een jaar eerder. De prijs van elektriciteit is gestegen met 74,9 procent. Gas en elektriciteit bedragen ruim 2 procentpunt van de totale inflatie, blijkt uit cijfers van het CBS.

BNR

:X
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:35:28 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202516348
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:28 schreef AchJa het volgende:
Hoogste inflatie in Nederland sinds september 1982

Producten waren in november 5,2 procent duurder dan dezelfde maand een jaar geleden, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De inflatie komt daarmee op zijn hoogste punt sinds september 1982. 'Dit is echt wel een tegenvaller', zegt BNR-econoom Han de Jong.

Volgens de inflatieberekening van Europees statistiekbureau Eurostat bedraagt de inflatie in Nederland 5,9 procent. Het Europese inflatiecijfer is 4,9 procent. 'Daar zitten we boven. Het loopt nogal uiteen in de Europese landen', vertelt de Jong. 'We zitten duidelijk aan de verkeerde kant.'
Gas en elektriciteit

Een oorzaak van de verschillen in inflatie tussen de Europese landen is de energievoorziening in een land. In Nederland is de gaskraan dichtgedraaid, maar andere landen hebben kolencentrales of kernenergie. Nederland heeft nauwelijks eigen energiebronnen, waardoor ons land afhankelijk is van het buitenland. 'In Frankrijk bedroeg de inflatie 3,4 procent. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de elektriciteitsprijs in het land', legt de Jong uit.

De prijzen van gas en elektriciteit zijn in november verder gestegen. Gas was in november 53,0 procent duurder dan een jaar eerder. De prijs van elektriciteit is gestegen met 74,9 procent. Gas en elektriciteit bedragen ruim 2 procentpunt van de totale inflatie, blijkt uit cijfers van het CBS.

BNR

:X
Maar niks er aan doen hoor. We 'verlagen' de energiebelasting...

Er is voveel fout aan deze hele situatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:49:17 #132
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_202516594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar niks er aan doen hoor. We 'verlagen' de energiebelasting...

Er is voveel fout aan deze hele situatie.


Is gewoon wat ik voor mij zie iedere keer als ik de persberichten lees :')

"Ja het is tijdelijk"
"Het is nodig want de afgelopen jaren was er te lage inflatie"
"Huizen mogen we niet meerekenen"

... :{
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 7 december 2021 @ 20:58:24 #133
206731 Mortaxx
Doomer
pi_202516776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:49 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Is gewoon wat ik voor mij zie iedere keer als ik de persberichten lees :')

"Ja het is tijdelijk"
"Het is nodig want de afgelopen jaren was er te lage inflatie"
"Huizen mogen we niet meerekenen"

... :{
"Inflatie is goed voor de economie" vind ik de mooiste
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:00:16 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_202516825
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
"Inflatie is goed voor de economie" vind ik de mooiste
Tjah.
Er is helemaal niks goeds aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 december 2021 @ 21:09:07 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202517062
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
"Inflatie is goed voor de economie" vind ik de mooiste
zodra je salaris krijgt omzetten in vastgoed aandelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 21:22:13 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202517330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zodra je salaris krijgt omzetten in vastgoed aandelen Bitcoin
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_202518308
quote:
Prijzen van producten blijven nog zeker een half jaar fors stijgen

Het leven in Nederland is in november 5,2 procent duurder geworden dan in dezelfde maand vorig jaar, blijkt uit de inflatiecijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag heeft gepubliceerd. Dat is de sterkste stijging van de prijzen sinds 1982. Volgens economen zal de inflatie nog een aantal maanden op dat niveau blijven.

De belangrijkste oorzaak van die hoge inflatie zijn de energieprijzen, die sinds enkele maanden aan een flinke opmars bezig zijn.

Elektriciteit was een kwart duurder dan vorig jaar, de gasprijs steeg met 50 procent en benzine was in november 31 procent duurder dan een jaar geleden. Maar ook bijvoorbeeld kleding werd 5 procent duurder.

Onder meer overheden, de Europese Centrale Bank (ECB) en andere instellingen zeggen wel vaker dat die hoge inflatie tijdelijk is, omdat die energieprijzen op een dag weer omlaaggaan. Economen zijn er echter niet zeker van dat de inflatie die energieprijzen meteen zal volgen.

Lonen zullen waarschijnlijk niet meestijgen met inflatie

Van Mulligen waarschuwt voor het ontstaan van een zogenoemde loon-prijsspiraal. Dit betekent dat de lonen stijgen vanwege de hoge inflatie, waarna bedrijven die hogere lonen doorrekenen in hun prijzen, wat de inflatie opnieuw doet stijgen.

Erken ziet dat echter niet meteen gebeuren. Volgens hem zullen de lonen wel iets stijgen, maar wordt de inflatie nooit volledig gecompenseerd. "Vakbonden zullen dat vast proberen, maar die hebben steeds minder macht aan de onderhandelingstafel. De kans is dus groot dat werkgevers daar niet volledig in zullen meegaan. De lonen stijgen waarschijnlijk dus niet in die mate dat ze doorgerekend moeten worden. Dat leidt er anderzijds wel toe dat heel wat mensen dan minder kunnen kopen met hun salaris."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202522297
Hoera koopkracht daling! Meer mensen naar de voedselbank.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_202522308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hoera koopkracht daling! Meer mensen naar de voedselbank.
Een baan vinden is niet heel lastig.
pi_202522400
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:25 schreef Leonos het volgende:

[..]
Een baan vinden is niet heel lastig.
Genoeg mensen met een baan die door stijgende prijzen alsnog aangewezen zijn op de voedselbank. Maar die zal je wel losers vinden die maar een betere baan moeten zoeken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_202522448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Genoeg mensen met een baan die door stijgende prijzen alsnog aangewezen zijn op de voedselbank. Maar die zal je wel losers vinden die maar een betere baan moeten zoeken.
Losers niet maar een betere baan vinden is in jaren en jaren nog niet zo eenvoudig geweest. Tekenbonussen zijn ook weer terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202522493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Genoeg mensen met een baan die door stijgende prijzen alsnog aangewezen zijn op de voedselbank. Maar die zal je wel losers vinden die maar een betere baan moeten zoeken.
Hoe kan je met minimum loon niet rondkomen?
https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2021

Dan heb je dus te hoge lasten of leef je boven je budget.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 10:35:37 ]
  woensdag 8 december 2021 @ 11:19:05 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202523139
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:35 schreef Leonos het volgende:

[..]
Hoe kan je met minimum loon niet rondkomen?
https://www.rijksoverheid(...)gen-minimumloon-2021

Dan heb je dus te hoge lasten of leef je boven je budget.
Ja op woon en energielasten heb je heel veel invloed als je in die inkomensgroep zit, niet?
pi_202523142
Vanaf 2009 wereldwijd “printen” aka bijmaken in het systeem, dat kon zich verhullen want bedrijven, kapitaal leningen, eigen aandelen terugkopen, aandeelhouders en verrotte leningen en andere verrotte constructies en allerlei tussenrekeningen van banken, maw de grootste diefstal ooit.

Gezien het geld uit jouw zak is en tijd middels arbeid, waarmee je welvaart hebt weggegeven aan de allerrijksten.
Die zie je goed terug naar welke groep er destijds als enige met minimaal 20% erop vooruit ging, dat was de top 10%.

Enfin, toen kwam Corona, nog meer printen.. nu komt het allemaal in beweging aka “the velocity of money”, dag welvaart.
pi_202536664
quote:
Werkgevers luiden noodklok: personeelstekorten bereiken recordhoogte

Het lijkt een kwestie van tijd voordat zich in alle sectoren en beroepen personeelstekorten voordoen. Werkgeversorganisatie AWVN luidt de noodklok en pleit voor een nationaal actieplan voor de arbeidsmarkt, waaraan werkgevers, overheid en vakbonden een bijdrage leveren.

Het lijkt wel of een grote groep werknemers ineens in een ravijn is gevallen, maar dat is volgens Megens niet zo. "Het is wel zo dat het aantal bedrijven dat te maken heeft met te weinig personeel, sinds 2017 is opgelopen van zeven op de tien destijds, tot acht op de tien in 2019 en negen op de tien nu."

De grootste boosdoeners zijn daarbij volgens AWVN vergrijzing en ontgroening, maar er is meer. "Veel werknemers zijn met pensioen gegaan of gaan dat op korte termijn. We hebben ook te maken met ontgroening; de groep jongeren die de arbeidsmarkt instroomt, wordt kleiner."
De werknemers staan in deze situatie sterker bij loononderhandelingen. De arbeidspoel uit oost-europa droogt ook op om dezelfde redenen. Bovendien zal je buitenlandse geschikte werknemers met hoge salarissen moeten lokken hierheen vanwege de extreem hoge huisvestingskosten. Goed geschoold personeel neemt geen genoegen met bij elkaar hokken in een pand zoals bijv. veel polen nu doen bij laag/ongeschoold werk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 9 december 2021 @ 11:50:03 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202536747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:04 schreef #ANONIEM het volgende:
3% inflatie exlcusief alle items die harder stegen dan 3% zeker?
Em dingen die niet stegen, zoals lonen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 9 december 2021 @ 12:01:55 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202536910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Em dingen die niet stegen, zoals lonen...
Heb 12% verhoging gevraagd. Zo niet, ben ik weg.
pi_202537164
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Em dingen die niet stegen, zoals lonen...
Als mijn loon niet jaarlijks stijgt ben ik direct weg. Het is nog nooit niet gestegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:21:31 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202537179
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanaf 2009 wereldwijd “printen” aka bijmaken in het systeem, dat kon zich verhullen want bedrijven, kapitaal leningen, eigen aandelen terugkopen, aandeelhouders en verrotte leningen en andere verrotte constructies en allerlei tussenrekeningen van banken, maw de grootste diefstal ooit.

Gezien het geld uit jouw zak is en tijd middels arbeid, waarmee je welvaart hebt weggegeven aan de allerrijksten.
Die zie je goed terug naar welke groep er destijds als enige met minimaal 20% erop vooruit ging, dat was de top 10%.

Enfin, toen kwam Corona, nog meer printen.. nu komt het allemaal in beweging aka “the velocity of money”, dag welvaart.
Komende jaren gaan alleen de rijken erop vooruit en de ouderen, AOW en pensioen blijven verder achteruitkachelen

Goede zaak voor aandelen en botenbouwers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202537187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vanaf 2009 wereldwijd “printen” aka bijmaken in het systeem, dat kon zich verhullen want bedrijven, kapitaal leningen, eigen aandelen terugkopen, aandeelhouders en verrotte leningen en andere verrotte constructies en allerlei tussenrekeningen van banken, maw de grootste diefstal ooit.

Gezien het geld uit jouw zak is en tijd middels arbeid, waarmee je welvaart hebt weggegeven aan de allerrijksten.
Die zie je goed terug naar welke groep er destijds als enige met minimaal 20% erop vooruit ging, dat was de top 10%.

Enfin, toen kwam Corona, nog meer printen.. nu komt het allemaal in beweging aka “the velocity of money”, dag welvaart.
Het is ook lachwekkend dat de media dit nooit benoemd. Ze komen niet verder dan wat supply chain disruptie. De olifant in de kamer wordt door niemand benoemd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')