Het is natuurlijk makkelijk om naar anderen te wijzen en de Iran sidequest van Trump zal zeker invloed hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Boeit de VS ook geen fuck om ons in een recessie te sleuren.
Wat je nu ziet zijn vertragingstaktieken, om druk op Trump uit te oefenen. De VS hebben nog zes maanden tot de midterms. Zo lang Trump geen krimp geeft, komt het wel goed.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk om naar anderen te wijzen en de Iran sidequest van Trump zal zeker invloed hebben.
Maarvbelangrijke learning is:
Wordt als EU minder afhankelijk van elke scheet die plaatsvindt in de wereld. Blijf niet op de cuckstoel zitten.
De EU denkt alleen in problemen, niet naar oplossingen.
Daarnaast geldt er net zoals bij corona hetzelfde motto bij bedrijven 'never waste a good crisis'
Zo is er weer een nieuwe reden ontstaan om maar alles te verhogen. De EU ziet ons toch het liefste van brandstoffen af. Past perfect bij hen plannen. Ze zullen altijd wat vinden.
quote:Het dagelijks leven in Nederland is in mei 3,5 procent duurder geworden dan een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een snelle raming. De inflatie is daarmee verder gestegen ten opzichte van de 2,8 procent in april. Volgens Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het CBS, zullen niet veel mensen ervan uitgaan dat we binnenkort naar een inflatie onder de 3 procent zakken.
quote:In juli 2026 waren consumentengoederen en -diensten 3,2 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Een maand eerder bedroeg de inflatie 2,9 procent. Bij de snelle raming van juli, die op 31 juli is gepubliceerd, kwam de inflatie uit op 3,1 procent.
Leg mij dit eens uit want jij weet meer van dit soort dingen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:03 schreef Digi2 het volgende:
Inflatie 3,5 procent in mei, CBS-hoofdeconoom gaat er niet vanuit dat inflatie binnenkort onder 3% zakt
Bekijk deze YouTube-video
[..]
De inflatie die maand was dan 0.29%. Omdat men gewoon is de inflatie over een heel jaar te berekenen wordt het daartoe verekend. Indien deze inflatie een jaar lang zou aanhouden kom je op 3,5%.quote:
Ik heb mijn hoop gevestigd op Franse waterstof.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 06:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Europa moet Europees leverende infra en energiestructuur beschermen, dat is heel belangrijk, goedkope energie kan de economie goed oppompen en laten draaien.
Niet over 10 jaar maar nu.
Het is mijnsinziens inderdaad vooral een belasting die via een achterdeur wordt geheven. Met name landen met een hoge staatsschuld en een centrale bank die de rente onvoldoende verhoogt om zelfs voor de inflatie te compenseren maken dat mogelijk. Met name Frankrijk doet imo op deze wijze aan monetaire financiering, wat feitelijk neerkomt op diefstal van koopkracht van alle euro gebruikers en bezitters. De geldgroei van de eurozone is nog steeds veel te hoog, dit in tegenstelling tot die van bijv de zwitserse frank.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 07:31 schreef Since2003 het volgende:
Noem dit gewoon belasting in plaats van inflatie
Die 'pijn' wordt echter nogal ongelijk verdeeld over de landen en hun bevolkingquote:'Inflatie bestrijden doet pijn, maar niets doen doet meer pijn'
Interessant, het zou mooi zijn als dit ook daadwerkelijk gaat lukken.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 07:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb mijn hoop gevestigd op Franse waterstof.
Leuk initiatief, maar wel groene dromen waar we nu niks aan hebben. Gas, goedkoop en nu.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 07:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb mijn hoop gevestigd op Franse waterstof.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |