abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220689605
Boeit de VS ook geen fuck om ons in een recessie te sleuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220689692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
Boeit de VS ook geen fuck om ons in een recessie te sleuren.
Het is natuurlijk makkelijk om naar anderen te wijzen en de Iran sidequest van Trump zal zeker invloed hebben.

Maarvbelangrijke learning is:

Wordt als EU minder afhankelijk van elke scheet die plaatsvindt in de wereld. Blijf niet op de cuckstoel zitten.

De EU denkt alleen in problemen, niet naar oplossingen.

Daarnaast geldt er net zoals bij corona hetzelfde motto bij bedrijven 'never waste a good crisis'

Zo is er weer een nieuwe reden ontstaan om maar alles te verhogen. De EU ziet ons toch het liefste van brandstoffen af. Past perfect bij hen plannen. Ze zullen altijd wat vinden.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220689707
Ondertussen laten we ook gewoon zelensky al tijden lang olieraffinaderij na olieraffinaderij aanvallen. Spelen er vage zaken zoals Nord Stream en andere pijpleidingen.

Als er een wil is dan is er een weg, maar het is veel miepen en wijzen naar anderen. Ik mis leiders in EU die daadwerkelijk plannen maken.

Dan maar deal maken met Rusland

[ Bericht 3% gewijzigd door epicbeardman op 01-05-2026 15:17:31 (typo) ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220693333
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is natuurlijk makkelijk om naar anderen te wijzen en de Iran sidequest van Trump zal zeker invloed hebben.

Maarvbelangrijke learning is:

Wordt als EU minder afhankelijk van elke scheet die plaatsvindt in de wereld. Blijf niet op de cuckstoel zitten.

De EU denkt alleen in problemen, niet naar oplossingen.

Daarnaast geldt er net zoals bij corona hetzelfde motto bij bedrijven 'never waste a good crisis'

Zo is er weer een nieuwe reden ontstaan om maar alles te verhogen. De EU ziet ons toch het liefste van brandstoffen af. Past perfect bij hen plannen. Ze zullen altijd wat vinden.
Wat je nu ziet zijn vertragingstaktieken, om druk op Trump uit te oefenen. De VS hebben nog zes maanden tot de midterms. Zo lang Trump geen krimp geeft, komt het wel goed.

Een vrij Iran zorgt net als een vrij Venezuela voor meer investeringen in olieproductie. Met olie uit diepwaterprojecten in Suriname, Brazilië, Guyana, Namibië en nieuwe olie uit Iran kan de macht van OPEC gebroken worden. Op termijn dus goedkopere olie.

Europa: de Fransen zijn aan het experimenteren met waterstof, die ze uit gesteente kunnen halen. Er zitten triljoenen kubieke meters waterstof in gesteente, dat met de juiste technieken goedkoop gewonnen kan worden. Hiermee kan Europa zich energieonafhankelijk maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220940025
Inflatie 3,5 procent in mei, CBS-hoofdeconoom gaat er niet vanuit dat inflatie binnenkort onder 3% zakt
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Het dagelijks leven in Nederland is in mei 3,5 procent duurder geworden dan een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een snelle raming. De inflatie is daarmee verder gestegen ten opzichte van de 2,8 procent in april. Volgens Peter Hein van Mulligen, hoofdeconoom van het CBS, zullen niet veel mensen ervan uitgaan dat we binnenkort naar een inflatie onder de 3 procent zakken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')