abonnement Unibet Coolblue
pi_213307154
Dus we krijgen minder ingrediënten dan een paar jaar geleden en er is minimaal 20% bijgekomen..
We worden dus dubbel genaaid eigenlijk..

Ik ben overigens wel benieuwd naar de winst van de supermarkten, want ergens klopt dit gewoon niet..
pi_213307197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:37 schreef Peach_1985 het volgende:
Dus we krijgen minder ingrediënten dan een paar jaar geleden en er is minimaal 20% bijgekomen..
We worden dus dubbel genaaid eigenlijk..

Ik ben overigens wel benieuwd naar de winst van de supermarkten, want ergens klopt dit gewoon niet..
De supermarkten kopen de producten in en verkopen het met een marge aan de consument. Het zijn de producenten die hun winstmarge willen behouden of verhogen. De opgelopen loonkosten zullen ze langzaam maar zeker willen doorschuiven naar de consument.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213307302
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De supermarkten kopen de producten in en verkopen het met een marge aan de consument. Het zijn de producenten die hun winstmarge willen behouden of verhogen. De opgelopen loonkosten zullen ze langzaam maar zeker willen doorschuiven naar de consument.
Ja en dat betwijfel ik dus..
Waarom krijgt de boer dan steeds minder en rekent de supermarkt meer?
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:49:47 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213307330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:48 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]

Waarom krijgt de boer dan steeds minder en rekent de supermarkt meer?
internationale melkprijs stijgt gestaag mee met de inflatie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213307428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:48 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Ja en dat betwijfel ik dus..
Waarom krijgt de boer dan steeds minder en rekent de supermarkt meer?
Ik denk dat er onder de supermarkten behoorlijk wat concurrentie is. Voor de producenten is dat een heel ander verhaal. Daar heb je slechts enkele grote met veel bekende merknamen die ze hebben opgekocht zoals Nestle, Unilever, Heinz. Die kunnen dit doen omdat er weinig concurrentie is, zij verdelen de markt onder slechts weinig marktspelers.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')