SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ja, De Telegraaf noemt dat 'Ook boven nazomer donkere wolken'.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 18:34 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het nieuwe klimaat: tropische temperaturen van 20+, aldus het knmi.
Nu nog hierquote:Op zondag 29 augustus 2021 11:52 schreef Adrie072 het volgende:
Nog eentje dan, maar de komende weken graag nog een beetje zomer!
[ twitter ]
Nou het zo zomaar kunnen moeten we maar denken!quote:Op zondag 29 augustus 2021 11:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Nu nog hier![]()
Maar dat duurt nog even. Vroegste sneeuw in Nederland was meen ik 25 oktober.
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat september twee zomermaanden gaat overtreffenquote:
Ik hoop hetquote:Op zondag 29 augustus 2021 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat september twee zomermaanden gaat overtreffen
Maakt toch niet uit? Al liggen ze er het hele jaar...quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:28 schreef Twieki het volgende:
D'r lagen vanmorgen al pepernoten in de lokale supermarkt hier.
Dat is elk jaar hoor. Ik heb ze een paar jaar geleden wel eens gekocht toen het boven de 30 graden was. Lekker toch!quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:28 schreef Twieki het volgende:
D'r lagen vanmorgen al pepernoten in de lokale supermarkt hier.
Een half uurtje of zo... Of ga je nu vertellen dat het bij jou langer was...?quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:09 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag gelukkig weer wat zon. Fijn
Ik lig al sinds een uur of 3 vanmiddag vol in de zon in mn tuinstoel te shinen hoorquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een half uurtje of zo... Of ga je nu vertellen dat het bij jou langer was...?
Omdat ze elk jaar vroeger in de winkels lijken te liggen, krijg je zo'n gevoel van: "Goh, 't is al herfst, Sinterklaas komt er weer aan, de donkere dagen voor kerst, etc." Terwijl 't nog zomer is.quote:Op maandag 30 augustus 2021 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is elk jaar hoor. Ik heb ze een paar jaar geleden wel eens gekocht toen het boven de 30 graden was. Lekker toch!
Terwijl de niet meteorologische herfst al twee maanden bezig is….quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:42 schreef Twieki het volgende:
[..]
Omdat ze elk jaar vroeger in de winkels lijken te liggen, krijg je zo'n gevoel van: "Goh, 't is al herfst, Sinterklaas komt er weer aan, de donkere dagen voor kerst, etc." Terwijl 't nog zomer is.
En ja, ik weet dat overmorgen de meteorologische herfst begint.
Heb je niet genoten van de sneeuw en ijs?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 08:58 schreef Autoscooter het volgende:
Laatste dag van de meteorologische zomer vandaag. Ik heb er weinig van kunnen genieten. Gelukkig nog een zonvakantie voor de boeg in november.
Zelf vind ik de winter op zich wel te doen tot en met kerst / oud en nieuw. Oktober kan best nog wel een mooie maand zijn met die verkleurende bomen en hopelijk nog wat ''Indian summer''' dagen. November is even zuur maatgoed dan zit ik op de Antillen. December isen dan in januari / februari nog maar even kijken voor een weekje Canarische eilanden ofzo.
In ieder geval no way dat ik weer -net zoals vorig najaar en winter- 7 maanden lang uit mijn thuiswerk-raampje ga zitten kijken naar hoe het buiten zeikt van de regen of op zijn best strak grijs is de hele dag.
Zeker wel, maar dat soort weer is nog zeldzamer dan hittegolven, dus ga er niet automatisch vanuit dat we dat komende winter weer gaan meemakenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je niet genoten van de sneeuw en ijs?
Ja, daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:56 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Zeker wel, maar dat soort weer is nog zeldzamer dan hittegolven, dus ga er niet automatisch vanuit dat we dat komende winter weer gaan meemaken
En dit inderdaad.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is al de vierde week achter elkaar dat je vantevoren kijkt en zegt, volgende week wordt het de hele week zonnig en mooi en dat dat dan weer niet uit komt.
Vanmorgen was het zonnigquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:51 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
En dit inderdaad.![]()
Het valt me ook vaak op dat de weersvoorspelling voor het moment zélf ook niet eens klopt. Zoals vandaag : het waait buiten, het is grijs en kil. Ook niet een paar wolken, maar volledig dichtgetrokken donkergrijs. Zo'n beetje 100% het tegenovergestelde van de weersvoorspelling :
Een hogedrukgebied krijgt vanaf vandaag meer grip op onze omgeving en dat resulteert in een aantal zo goed als droge dagen en geregeld zonneschijn.
Na een vrij heldere nacht, met lokaal mist, is het vandaag ook rustig weer. De plaatselijke mist lost vrij snel op en daarna is er flink wat ruimte voor de zon.
Hier nietquote:
Het gaat ook niet alleen om warm. Ze gaan er gemakshalve aan voorbij dat het 85% van de tijd ook gewoon grijs was. Dat is eigenlijk erger dan dat er geen 25+ temperaturen zijn behaald.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:23 schreef Resistor het volgende:
https://www.rtvutrecht.nl(...)er-dan-je-denkt.html
Tuurlijk. 1901.
Begin gewoon bij 1931, dan zijn er ten minste nog mensen die de zomers van 'vroeger' bewust hebben meegemaakt. Of kijk gewoon naar de laatste 30 jaar, dat noemen ze klimaat. Dat 1901 voelt een beetje als 'we hebben geen argumenten meer'
Leuk dat er alweer stormdepressies op de kaarten verschijnen, maar +336u is nogal ver weg om zoiets dynamisch waarde te geven.quote:
Burgerlijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:08 schreef Resistor het volgende:
Laatste dag augustus, 21:00
Ik zit op de Ikea site naar kaarsen en kandelaars te kijken.
Zou ik nou toch volwassen worden, of is het gewoon een praktische instelling 'voor het geval er een stroomstoring komt'
Sneeuw en ijs komen vaker voor dan hittegolven hoor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:56 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Zeker wel, maar dat soort weer is nog zeldzamer dan hittegolven, dus ga er niet automatisch vanuit dat we dat komende winter weer gaan meemaken
Meest recente pluim laat vanaf maandag dagen zien van 25+ dat is toch prima nazomer weer?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:57 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, de 30 daagse van weerplaza.nl laat er geen gras over groeien.
Nazomer hoeven we absoluut niet op te te rekenen.
Dus meer van hetzelfde, nat koel wisselvallig weer, terwijl de dagen korter en korter worden. Super duper.
[ afbeelding ]
Nouja, je kan in ieder geval stellen dat ook wanneer de koelste leden uitkomen het toch wel 20 graden zal worden. Gemiddelde kruipt inderdaad richting de 25 graden. Eens zien hoe het er over een uur of drie voorstaat. GFS overigens ook aan boord.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Meest recente pluim laat vanaf maandag dagen zien van 25+ dat is toch prima nazomer weer?
Januari en februariquote:Op woensdag 1 september 2021 07:04 schreef Dven het volgende:
September begonnen, samen met oktober de fijnste weermaand van het jaar. Kom maar op
Dit mag uitkomenquote:Op woensdag 1 september 2021 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, je kan in ieder geval stellen dat ook wanneer de koelste leden uitkomen het toch wel 20 graden zal worden. Gemiddelde kruipt inderdaad richting de 25 graden. Eens zien hoe het er over een uur of drie voorstaat. GFS overigens ook aan boord.
[ afbeelding ]
Kunnen schitterend zijn. Kunnen dikwijls ook tegenvallenquote:
En in de zomer dan juli en augustus. (Maar dan niet zoals dit jaar).quote:Op woensdag 1 september 2021 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Kunnen schitterend zijn. Kunnen dikwijls ook tegenvallenFebruari is echt zo'n alles of niets maand waar ik over het algemeen wel van kan genieten ja.
Vind de dagen zoals ze hier momenteel zijn een waar genot. Minima rond de 12/15 graden en overdag zo'n 25/30. Geen fan van eentonig weer maar als ik moet kiezen dan maar zoquote:Op woensdag 1 september 2021 09:01 schreef aloa het volgende:
[..]
En in de zomer dan juli en augustus. (Maar dan niet zoals dit jaar).
In de lente en herfst maakt het me verder niet uit.
Klopt, ik zag net dat de pluim nu opeens weer verbeterd isquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 23:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Meest recente pluim laat vanaf maandag dagen zien van 25+ dat is toch prima nazomer weer?
Oktober begin je al wel goed te merken da de zon al een stuk later opkomt en ondergaat.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:04 schreef Dven het volgende:
September begonnen, samen met oktober de fijnste weermaand van het jaar. Kom maar op
Ook iets waar ik uitstekend mee kan levenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oktober begin je al wel goed te merken da de zon al een stuk later opkomt en ondergaat.
Valt hier vrijwel altijd tegen. Redelijk hetzelfde elke dag. Het wordt geen winter of met moeite 1 week, dus vaak een verlengstuk van de herfst. Ik heb dan het liefst z.s.m voorjaar na kerst. Maart en april zijn dan veel beter.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Kunnen schitterend zijn. Kunnen dikwijls ook tegenvallenFebruari is echt zo'n alles of niets maand waar ik over het algemeen wel van kan genieten ja.
December en Januari vind ik in NL echt by far de meest kutte deprimerende maanden van het jaar.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Valt hier vrijwel altijd tegen. Redelijk hetzelfde elke dag. Het wordt geen winter of met moeite 1 week, dus vaak een verlengstuk van de herfst. Ik heb dan het liefst z.s.m voorjaar na kerst. Maart en april zijn dan veel beter.
Wil ik ookquote:Op woensdag 1 september 2021 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
December en Januari vind ik in NL echt by far de meest kutte deprimerende maanden van het jaar.
Daarom dit jaar dat ik het voor elkaar heb gekregen met mijn werkgever om die twee maanden op afstand te werken (zuid Spanje, omgeving Malaga)
Is die covid pandemic toch nog ergens goed voor geweest
2 maanden naar Spanje, ja?! Helemaal alleenquote:Op woensdag 1 september 2021 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
December en Januari vind ik in NL echt by far de meest kutte deprimerende maanden van het jaar.
Daarom dit jaar dat ik het voor elkaar heb gekregen met mijn werkgever om die twee maanden op afstand te werken (zuid Spanje, omgeving Malaga)
Is die covid pandemic toch nog ergens goed voor geweest
Aangezien het op afstand werken is indirect waarschijnlijk welquote:Op woensdag 1 september 2021 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 maanden naar Spanje, ja?! Helemaal alleen. Betaald de werkgever?
Lol, was het maar zo'n feest dat ze dat betalen haha. Nee ik heb simpelweg toestemming om die periode op afstand te werken. Minus 2 weken in Dec. want die heb ik sowieso altijd vrij (kerstvakantie)quote:Op woensdag 1 september 2021 10:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 maanden naar Spanje, ja?! Helemaal alleen. Betaald de werkgever?
Slim. Gewoon aan de muur geïnstalleerd oid? Dat je ervoor kan gaan zitten zeg maar?quote:Op woensdag 1 september 2021 11:16 schreef Nattekat het volgende:
Maar ik ga verhuizen en ga de kans niet nalaten om twee dikke daglicht LED panelen te installeren
Idee is 1 aan de muur in de keuken, aangezien de keuken aan de binnenzijde zit en dus geen direct daglicht ontvangt. De ander ben ik nog even over aan het nadenken. Waarschijnlijk bij mijn bureau, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar die gaat komen en of dat wel mogelijk gaat zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Slim. Gewoon aan de muur geïnstalleerd oid? Dat je ervoor kan gaan zitten zeg maar?
dan zit ik in Italië, kan mij dat nou schelenquote:Op woensdag 1 september 2021 12:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zier er idd prima uit het weekend en volgende week.
Kan mij geen moer schelen dat jij daar zit.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dan zit ik in Italië, kan mij dat nou schelen
quote:Op woensdag 1 september 2021 12:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Kan mij geen moer schelen dat jij daar zit.
Ik ga wel 8 dagen naar de Canarische eilanden in januari.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, was het maar zo'n feest dat ze dat betalen haha. Nee ik heb simpelweg toestemming om die periode op afstand te werken. Minus 2 weken in Dec. want die heb ik sowieso altijd vrij (kerstvakantie)
Dus heb zelf met spaarcentjes een huisje aan zee geboekt voor 2 maanden.
En vrouwlief komt op bezoek in de kerstvakantie voor ruim twee weken. De overige dagen moeten we idd even een lat-relatie aanhouden
Dat is al weken zo dat de vooruitzichten prima zijn... voor gisteren en vandaag stond er een paar dagen geleden ook volle bak zon in alle berichten. En zo is het al vier weken. Ondertussen blijft het maar grijs en net te fris.quote:Op woensdag 1 september 2021 12:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zier er idd prima uit het weekend en volgende week.
Prima campingweer hoor...maar de voorspellingen zitten idd goed mis steeds. Hier nu zelfs motregen en 18 graden. Ipv 21 graden en half bewolkt hebben we in Drenthe bewolking vanaf de Noordzee. Voor geen zeeen in de buurt hebben we er wel bijzonder veel nadeel vanquote:Op woensdag 1 september 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is al weken zo dat de vooruitzichten prima zijn... voor gisteren en vandaag stond er een paar dagen geleden ook volle bak zon in alle berichten. En zo is het al vier weken. Ondertussen blijft het maar grijs en net te fris.
Klopt. Vanmiddag vrij, en ik verheugde me al op zo'n en warmte. In plaats van dit extreem zwaar bewolkt en koud. Brrrrrquote:Op woensdag 1 september 2021 14:19 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Prima campingweer hoor...maar de voorspellingen zitten idd goed mis steeds. Hier nu zelfs motregen en 18 graden. Ipv 21 graden en half bewolkt hebben we in Drenthe bewolking vanaf de Noordzee. Voor geen zeeen in de buurt hebben we er wel bijzonder veel nadeel van
Ja 's morgen is het lekkerder kwa gevoel omdat de wind dan nog niet meedoet. Naarmate de dag vordert voelt het steeds frisser.quote:Op woensdag 1 september 2021 14:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt. Vanmiddag vrij, en ik verheugde me al op zo'n en warmte. In plaats van dit extreem zwaar bewolkt en koud. Brrrrr
Echt paar keer goed kijken of dit wel Nederland is. Dat dat nog kanquote:
Precies. Hopelijk geeft dat hogedrukgebied nog een keer extra gas bij, en komen volgende week donderdag, vrijdag en zaterdag er ook nog bij qua zonnigheid.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:06 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ik geloof wel dat dit zal uitkomen, maar het is alleen jammer dat de lekkerste dagen doordeweeks zijn Helaas moet er gewoon gewerkt worden haha.
*checkt maand*quote:
Prima weer om buiten te werkenquote:Op donderdag 2 september 2021 13:06 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ik geloof wel dat dit zal uitkomen, maar het is alleen jammer dat de lekkerste dagen doordeweeks zijn Helaas moet er gewoon gewerkt worden haha.
Warmer dan de 2 zomermaanden zal wel niet (zou wel lachen zijn). Maar de pluim is erg mooi ja.quote:Op donderdag 2 september 2021 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*checkt maand*
*knijpt in arm*
*doet een irl emo.gif omdat September warmer wordt dan twee zomermaanden*
Weet je wel hoe weinig er nodig is om juli en bovenal augustus te verslaan?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Warmer dan de 2 zomermaanden zal wel niet (zou wel lachen zijn). Maar de pluim is erg mooi ja.
Oeh, wat gaat er dan gebeuren?quote:Op donderdag 2 september 2021 14:28 schreef Haags het volgende:
Vanaf half september gaat het roer drastisch om hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |