Middelbare school niet daar hoeven gevaccineerde kinderen niet in quarantaine als ze in contact zijn geweest met een besmette leerling. Ben je niet gevaccineerd dan wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Weet iemand of die regel (1 kind besmet klas naar huis tot negatieve test) nog steeds actief is eigenlijk?
Ik zou het er ook niet structureel bij gooien. Ik ben voorstander van een flexibele schil die je kunt bijschalen als de nood aan de man is. Daarmee kun je ook de griepgolven een beetje afvlakken. Die flexibele schil kun je bij defensie, private bedrijven en dergelijken vandaan halen. Iemand die al getraind is als verpleegkundige heeft een stuk minder training nodig om IC-verpleegkundige te worden bijvoorbeeldquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien een beetje tegengeluid, maar even aangenomen dat
- De IC capaciteit pre corona min of meer toereikend was (los van een eventuele zware griepgolf)
- IC capaciteit duur is
Als je structureel wilt opschalen dan zal je een concreet/realistisch getal moeten hebben van het aantal corona patiënten op de IC voor de aankomende pak hem beet 10 jaar.
En volgens mij is dat al onmogelijk als ik schattingen van kuipers/gommers wekelijks hoor wisselen.
Want je kan 100 bedden erbij plaatsen, maar zodrade vraag naar IC capaciteit toeneemt voor corona kun je misschien wat tijd kopen omdat je 100 bedden meer hebt maar zolang de vraag stijgt raken die 100 bedden ook wel vol (en je alsnog aan maatregelen zou moeten)
Dan kun je vervolgens zeggen we moeten 1000 bedden erbij plaatsen of in zoverre een extreme vorm van overcapaciteit, maar dat kost reteveel.
Structureel bedden erbij gooien zonder een realistische verwachting wat nodig is over 5 jaar levert of overcapaciteit op of hoogstens wat extra "tijd zonder maatregelen".
Bijzonder verhaal en ik geloof echt wel dat er dit soort idioten bij zitten, maar deze:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:45 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Het beeld in enkele ziekenhuizen
Waar mensen ontkennen dat Corona bestaat, terwijl ze alle klachten hebben.
Vervolgens weigeren deze ook te testen.
Ik ben eigenlijk wel benieuw hoe iemand die geintubeerd is dit doet.quote:Volgens haar houden corona-ontkenners bijna altijd voet bij stuk, hoe levensbedreigend de situatie soms ook is. ,,Zelfs als je mensen omkeert op hun buik voor de beademing, blijven zij corona ontkennen’’, aldus Hak.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je laatste woorden voor je een slang in je keel krijgt zijn: "Corona bestaat niet", net als ik me niet voor kan stellen dat je laatste woorden zijn: "Had ik maar dat prikje gehaald."quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal en ik geloof echt wel dat er dit soort idioten bij zitten, maar deze:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuw hoe iemand die geintubeerd is dit doet.
En precies uit deze efficiency gedachte is de zorg uitgekleed van 2208 IC bedden in 2015 naar het huidige aantal. En wat extra tijd zonder maatregelen, betekent ook een stuk minder Euro's nodig in de vorm van steunpakketten... die blijven volhouden is ook niet gratis en zit nu al in de vele miljarden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien een beetje tegengeluid, maar even aangenomen dat
- De IC capaciteit pre corona min of meer toereikend was (los van een eventuele zware griepgolf)
- IC capaciteit duur is
Als je structureel wilt opschalen dan zal je een concreet/realistisch getal moeten hebben van het aantal corona patiënten op de IC voor de aankomende pak hem beet 10 jaar.
En volgens mij is dat al onmogelijk als ik schattingen van kuipers/gommers wekelijks hoor wisselen.
Want je kan 100 bedden erbij plaatsen, maar zodrade vraag naar IC capaciteit toeneemt voor corona kun je misschien wat tijd kopen omdat je 100 bedden meer hebt maar zolang de vraag stijgt raken die 100 bedden ook wel vol (en je alsnog aan maatregelen zou moeten)
Dan kun je vervolgens zeggen we moeten 1000 bedden erbij plaatsen of in zoverre een extreme vorm van overcapaciteit, maar dat kost reteveel.
Structureel bedden erbij gooien zonder een realistische verwachting wat nodig is over 5 jaar levert of overcapaciteit op of hoogstens wat extra "tijd zonder maatregelen".
Toch denk ik dat dit makkelijker op papier is gezet dan het daadwerkelijk uit te voeren is. Ik ben het wel je eens dat je wat moet doen en minimaal met een plan moet komen. Maar ik geloof ook niet dat je heel eenvoudig een 'flexibele IC schil' paraat krijgt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het er ook niet structureel bij gooien. Ik ben voorstander van een flexibele schil die je kunt bijschalen als de nood aan de man is. Daarmee kun je ook de griepgolven een beetje afvlakken. Die flexibele schil kun je bij defensie, private bedrijven en dergelijken vandaan halen. Iemand die al getraind is als verpleegkundige heeft een stuk minder training nodig om IC-verpleegkundige te worden bijvoorbeeld
Ik ken iemand van het Erasmus MC die afgelopen week bevestigde dat mensen die al richting de IC gaan vragen of ze niet alsnog dat prikje kunnen krijgen. Dus dat geloof ik wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je laatste woorden voor je een slang in je keel krijgt zijn: "Corona bestaat niet", net als ik me niet voor kan stellen dat je laatste woorden zijn: "Had ik maar dat prikje gehaald."
Maar wat lost een flexibele schil nu daadwerkelijk op?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het er ook niet structureel bij gooien. Ik ben voorstander van een flexibele schil die je kunt bijschalen als de nood aan de man is. Daarmee kun je ook de griepgolven een beetje afvlakken. Die flexibele schil kun je bij defensie, private bedrijven en dergelijken vandaan halen. Iemand die al getraind is als verpleegkundige heeft een stuk minder training nodig om IC-verpleegkundige te worden bijvoorbeeld
Ik geloof ook niet dat het makkelijk is, maar als je het niet in gang zet wordt het nooit makkelijker. Als je kijkt hoe snel er tijdens de eerste golf enkele duizenden extra mensen opgetrommeld zijn die grotendeels de ziekenhuizen verlaten hadden maar nog steeds een BIG-registratie hadden kan het blijkbaar wel. Als je als overheid flink inzet op de kennis en vaardigheden van die mensen onderhouden kom je al een heel eind denk ik. Zeker als je die mensen vergoedt voor de tijd, kosten en moeite die ze erin steken willen veel mensen echt wel meedoen. Bedrijven krijgen dan ook beter getrainde mensen terug dus win win.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dit makkelijker op papier is gezet dan het daadwerkelijk uit te voeren is. Ik ben het wel je eens dat je wat moet doen en minimaal met een plan moet komen. Maar ik geloof ook niet dat je heel eenvoudig een 'flexibele IC schil' paraat krijgt.
Want eigenlijk in elk vakgebied dat enige complexiteit heeft is dit niet zo heel erg eenvoudig te doen.
Stel dat je met die flexibele schil 100 extra bedden beschikbaar kunt maken gedurende de tijd dat de inhaalzorg op zijn hevigst is. Dat maakt heel veel verschil want dan heb je een stuk meer capaciteit beschikbaar voor reguliere zorg, zeker aangezien coronazorg zo intensief is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar wat lost een flexibele schil nu daadwerkelijk op?
In de beginfase van pandemie kun je daarmee idd tijd kopen.
Maar de vraag naar corona IC capaciteit zal er nog wel even blijven lijkt me.
De vraag alleen is of je daarvoor 50 bedden nodig hebt of 500.
Nu denk ik niet dat het 1500 vs 2208 bedden het verschil had gemaakt tussen wel/geen maatregelen maar a la.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:54 schreef popje het volgende:
[..]
En precies uit deze efficiency gedachte is de zorg uitgekleed van 2208 IC bedden in 2015 naar het huidige aantal. En wat extra tijd zonder maatregelen, betekent ook een stuk minder Euro's nodig in de vorm van steunpakketten... die blijven volhouden is ook niet gratis en zit nu al in de vele miljarden.
Dan moet je eerst maar eens beginnen met proberen om IC personeel te houden want momenteel is de huidige capaciteit al niet meer haalbaar omdat er zoveel IC personeel er zat van heeft en ander werk is gaan doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat je met die flexibele schil 100 extra bedden beschikbaar kunt maken gedurende de tijd dat de inhaalzorg op zijn hevigst is. Dat maakt heel veel verschil want dan heb je een stuk meer capaciteit beschikbaar voor reguliere zorg, zeker aangezien coronazorg zo intensief is.
Uiteraard moet er een adequate beloning zijn, dat lijkt me cruciaal. Daar bedoel ik uiteraard niet alleen geld mee, maar ook alles eromheen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je eerst maar eens beginnen met proberen om IC personeel te houden want momenteel is de huidige capaciteit al niet meer haalbaar omdat er zoveel IC personeel er zat van heeft en ander werk is gaan doen.
Ik geloof niet dat het op salaris hangt maar goed, als dat een rol speelt moet je daar wel naar kijken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard moet er een adequate beloning zijn, dat lijkt me cruciaal.
Oh. Eens hoor dat er wel een keer een plan moet komen. Daarom is het an sich ook goed dat bijvoorbeeld ook een Gommers oproept tot een bredere discussie. En die moet voor een deel ook politiek plaats vinden want het gesprek is natuurlijk voor een deel wat het kost.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat het makkelijk is, maar als je het niet in gang zet wordt het nooit makkelijker. Als je kijkt hoe snel er tijdens de eerste golf enkele duizenden extra mensen opgetrommeld zijn die grotendeels de ziekenhuizen verlaten hadden maar nog steeds een BIG-registratie hadden kan het blijkbaar wel. Als je als overheid flink inzet op de kennis en vaardigheden van die mensen onderhouden kom je al een heel eind denk ik. Zeker als je die mensen vergoedt voor de tijd, kosten en moeite die ze erin steken willen veel mensen echt wel meedoen. Bedrijven krijgen dan ook beter getrainde mensen terug dus win win.
Zie mijn editquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het op salaris hangt maar goed, als dat een rol speelt moet je daar wel naar kijken.
Als er íets is wat al die drillrappers juist níet hebben is het wel prikangst.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:
Een op de vijf jongeren met prikangst wil vanwege fobie geen coronaprik
De jongeren vielen ook bij bosjes flauw in de prikstraten.
Ze zijn niets gewend natuurlijk, en hebben nauwelijks iets meegemaakt.
Toch wel erg, dat je de dokters niet meer geloof terwijl je in het ziekenhuis ligt (of de familieleden)quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen worstelen met corona-ontkenners
Dit probleem zal alleen maar toenemen omdat de komende tijd vooral ongevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. De corona ontkenners bevinden zich in die groep.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:52 schreef _serial_ het volgende:
Ziekenhuizen worstelen met corona-ontkenners
Ja, dat er meer personeel uitgaat dan bijkomt, daar stond ik ook wel even van te kijken. Wat een mismanagement, zeg.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je eerst maar eens beginnen met proberen om IC personeel te houden want momenteel is de huidige capaciteit al niet meer haalbaar omdat er zoveel IC personeel er zat van heeft en ander werk is gaan doen.
is dat heel verrassend, is toch altijd een soort van roeping beroep geweest?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat er meer personeel uitgaat dan bijkomt, daar stond ik ook wel even van te kijken. Wat een mismanagement, zeg.
Dat er letterlijk meer mensen weg zijn dan erbij zijn gekomen vind ik wel nieuws, ja. Ik had gehoopt dat ze wel iets hadden bedacht inmiddels om meer personeel te werven en te behouden, maar blijkbaar niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat heel verrassend, is toch altijd een soort van roeping beroep geweest?
Ze willen zelf wel prikken maar niet geprikt worden. Aan vrijwilligers om de prik te zetten geen gebrekquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als er íets is wat al die drillrappers juist níet hebben is het wel prikangst.
Twee redenen denkbaar, ofwel het aantal opgenomen gevaccineerden is betrekkelijk hoog, en deze info delen zou kunnen leiden tot minder vaccinatie bereidheid.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)blijft-hoog-a4055945
WTF is dit dan weer? Waarom weten we dit niet? Houden we dit niet bij of heeft er iemand geen actieve herinnering meer aan de beloofde transparantie?
Net als admin op Fok! zeg maar.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:45 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Het beeld in enkele ziekenhuizen
Waar mensen ontkennen dat Corona bestaat, terwijl ze alle klachten hebben.
Vervolgens weigeren deze ook te testen.
Dat denk ik ook, al was er geloof ik wel sprake van dat dit bijgehouden en gerapporteerd zou gaan worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dus waarschijnlijk zijn deze cijfers er gewoon niet?
de ziekenhuizen slaan niet voor niks hierover alarm lijkt me.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh maar ik geloof ook direct dat die er zijn hè, ik geloof alleen niet dat dat er veel zijn.
Hoe kan een ooggetuige zien of iemand gevaccineerd is, gelovig danwel een corona ontkenner?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 09:24 schreef aartstyle het volgende:
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.
Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.
Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
En dat verbaast je omdat?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Bijna alleen in Noord-Holland ook...
dat zal dan wellicht personeel zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:55 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan een ooggetuige zien of iemand gevaccineerd is, gelovig danwel een corona ontkenner?
Er staat door het hele land toch?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Helemaal niet. Ik vind het grappig. Anders had ik deze geplaatst.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:57 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
En dat verbaast je omdat?
Zie het kaartje in dat artikelquote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:58 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Er staat door het hele land toch?
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, want eten is naast bijdragen aan de maatschappij natuurlijk een luxe. Gelukkig loopt de zorg niet al bijna 2 jaar op z'n tenen, met een nieuwe coronagolf en een berg inhaalzorg in het verschiet. Daar zou iedereen toch moedeloos van worden?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:55 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan een ooggetuige zien of iemand gevaccineerd is, gelovig danwel een corona ontkenner?
is ongeveer hetzelfde als de yogamatjes verkooppuntenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zie het kaartje in dat artikel
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ongeveer hetzelfde als de yogamatjes verkooppunten
Haha, ja die types zijn dat vaak hè. Ik zie dat tenminste in mijn omgeving en bij klanten. Allemaal natuurgeneeskundeliefhebbers en yoga etc. van rond de 60.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ongeveer hetzelfde als de yogamatjes verkooppunten
Het zijn ook altijd dezelfden hè.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:05 schreef Mammietje het volgende:
Nou is het niet ongebruikelijk dat ik me hier erger, maar vandaag maken een paar het wel erg bont, he?!![]()
Ja, precies....quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfden hè.
Dat zijn insiders geen ooggetuigen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:57 schreef tim020hoorn het volgende:
dat zal dan wellicht personeel zijn.
Zou je dit willen delen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
De Duitsers doen het sinds kort wel trouwens. In het laatste rapport van het Robert Kock Instituut staat hoeveel van de mensen in het ziekenhuis etc. gevaccineerd zijn.
Dat is zeker deel van het probleem.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het op salaris hangt maar goed, als dat een rol speelt moet je daar wel naar kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |