Kortom rondvraag doen als een vrijblijvend peilende enquęte door -en van uitvoerders en daar dan een model van/omheen bouwen. Ben wel benieuwd, of het onderzoek (van Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose NVALT) ergens is in te zien. Op hun site https://www.nvalt.nl/covid-19 lees ik verder niets.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 00:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is niet zo ingewikkeld. Je vraagt het de patiënt of familie.
Tot vorige maand werd het totaal niet geregistreerd bij een ziekenhuisopname (eigenlijk onvoorstelbaar na 17 maanden crisis, en maanden van vaccineren) En zelfs nu doen ze het niet altijd.
De informatie komt nu voornamelijk uit een rondvraag, en die gegevens zijn volledig.
Daar kwam uit dat 75% niet gevaccineerd is, z'n 10% onvolledig en 15% volledig waarvan 5% het vaccin door meerdere redenen mogelijk niet goed werkt.
Als je een rondvraag doet, en je haalt daar uit elk ziekenhuis om en nabij de zelfde gegevens op, kan je die lijn redelijk eenvoudig doortrekken over alle opnames, met wat kleine correcties.
Er gaan kinderen dood omdat ouders denken dat het RS Virus , het Corona virus is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
RS virus toch? In NL ook veel meer kinderen dan normaal.. dat krijg je dus als je kinderen uit elkaar houdt. Bouwen geen weerstand op en dan komen er andere ziektes weer boven drijven die veel gevaarlijker zijn voor kinderen dan Covid...
Daar ben je na 1 testje toch wel achter?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:30 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Er gaan kinderen dood omdat ouders denken dat het RS Virus , het Corona virus is.
Het is gewoon gevaarlijk om het te ontkennen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)blijft-hoog-a4055945quote:Het blijft nog onduidelijk hoeveel gevaccineerden er precies in het ziekenhuis worden opgenomen. Daarover wordt nauwelijks data gedeeld – het ministerie van Volksgezondheid heeft één keer de uitkomsten van een kleine rapportage naar buiten gebracht.
Naja, jullie hebben in ieder geval wel mooi weer.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:12 schreef Dven het volgende:
In de twee meest toeristische regio's hier in BG loopt het aantal fors op. Welke maatregels? Nouja, de belangrijkste is dat ze op de maatregelen die al maanden bestaan gaan controleren. Dus 50% bezetting binnendeurs in plaats van de 150% die het dikwijls is.
Samen met de warme zeewind heeft dat een totale catastrophe vooralsnog weten te voorkomen jaquote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naja, jullie hebben in ieder geval wel mooi weer.
Toevallig komt een vriend van mij net uit Bulgarije.. corona bestaat daar niet zei hij.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Samen met de warme zeewind heeft dat een totale catastrophe vooralsnog weten te voorkomen ja
Nu hoor ik ook berichten dat het in Nederland inmiddels allemaal ook wel meevaltquote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toevallig komt een vriend van mij net uit Bulgarije.. corona bestaat daar niet zei hij.
Waarom wordt deze vraag niet standaard gesteld? Dit is toch key info man. Mag dat niet van de inclusiviteitspolitie omdat het als kwetsend en aanstootgevend kan worden ervaren ofzoquote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)blijft-hoog-a4055945
WTF is dit dan weer? Waarom weten we dit niet? Houden we dit niet bij of heeft er iemand geen actieve herinnering meer aan de beloofde transparantie?
Man man man. En het dan gek vinden dat zo veel verenigingen moeite hebben met het vinden van genoeg actieve leden voor de organisatie van dit soort activiteiten. Zoiets hoort informeel van karakter te zijn maar dit haalt toch de hele lol en onbevangenheid eraf…quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook de goedbedoelde dadendrang die we hier af en toe hebben, en dan voornamelijk het allemaal perfect willen regelen.
Ik loop al wat jaartjes als vrijwilliger bij de lokale scouting, in die tijd heb ik de volgende hypes al meegemaakt (niet chronologisch):
KNIP
https://www.volkskrant.nl(...)egkundigen~bd99f624/quote:Het tekort aan ic-verpleegkundigen dreigt deze herfst opnieuw de zorg te ontwrichten als het aantal covid-opnamen weer toeneemt. Sommige ic’s hebben zelfs minder personeel beschikbaar dan vorig jaar.
Corona bestaat nog steeds trouwens. Er worden nog steeds besmettingen gemeld.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu hoor ik ook berichten dat het in Nederland inmiddels allemaal ook wel meevaltMaar inderdaad, corona bestaat al een half jaar niet meer, waarbij het zeker deze zomermaanden nog eens flink erover is gegaan. Was vorige week in wat ik als een relatief rustig kustplaatsje kende. Ook daar een chaos van over elkaar duikelende toeristen en feestgangers met stampvolle cafe's, clubs en de reataurants waar normaal 20 tafels stonden er opeens 30 neerzetten.
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het dan op andere plekken is geweest
No shit!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Corona bestaat nog steeds trouwens. Er worden nog steeds besmettingen gemeld.
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-daalt-niet-langer
Ik reageerde op iemand die beweert dat corona niet meer bestaat.quote:
Uhm... Sarcasmebordje echt nodig bij die post?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die beweert dat corona niet meer bestaat.
Ik bedoel het serieus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhm... Sarcasmebordje echt nodig bij die post?
Had jij anders verwacht?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)blijft-hoog-a4055945
WTF is dit dan weer? Waarom weten we dit niet? Houden we dit niet bij of heeft er iemand geen actieve herinnering meer aan de beloofde transparantie?
Dr. Gommers is dit niet met je eens.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:19 schreef DonDruiper het volgende:
Als iedereen de kans gehad heeft om volledig ingeënt te zijn, moeten alle maatregelen van tafel. Freedom Day.
Elke andere uitkomst zou compleet belachelijk zijn.
Ik vermoed meer dat mensen die gevaccineerd zijn meer zullen mogen. En dat je bijvoorbeeld met een vaccinatie toegang krijgt bij het uitgaan en of een evenement.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:19 schreef DonDruiper het volgende:
Als iedereen de kans gehad heeft om volledig ingeënt te zijn, moeten alle maatregelen van tafel. Freedom Day.
Elke andere uitkomst zou compleet belachelijk zijn.
Ja daar gaat het mis. Het werd óverduidelijk sarcastisch gezegd. Natuurlijk bestaat corona, men leeft er alleen totaal niet naar daaro qua maatregelen naleven en zulksquote:
Maar Gommers is wel lid van het OMT. Ik denk dat het wel duidelijk is dat voorlopig de ziekenhuisopnames lijdend lijken te zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 07:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dr. Gommers is dit niet met je eens.
Ik wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |