abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2021 @ 08:54:53 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201064009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Met deze vaccinatiegraad en alles open, krijg je dus wel een probleem in de ziekenhuizen...
Wel met al die vetkleppen daar, ja.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 08:55:30 #77
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201064015
quote:
Percentages liggen enorm ver uit elkaar dus.
Van 0,004% kans om in het ziekenhuis te belanden bij volledige vaccinatie, tot 31%.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:01:31 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201064049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 07:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Corona bestaat nog steeds trouwens. Er worden nog steeds besmettingen gemeld.
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-daalt-niet-langer
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 07:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
No shit!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201064098
Ah we hebben weer een nieuwe doelpaal, tekort aan zorgpersoneel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201064109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:10 schreef _serial_ het volgende:
Politiek heeft anderhalf jaar de tijd gehad om met een oplossing te komen hiervoor. Er is niets gedaan. Ik vind het belachelijk. Hoezo is hier geen gigantische ophef over?
pi_201064112
Een op de vijf jongeren met prikangst wil vanwege fobie geen coronaprik

De jongeren vielen ook bij bosjes flauw in de prikstraten.
Ze zijn niets gewend natuurlijk, en hebben nauwelijks iets meegemaakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:12:39 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201064116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:

Goede leerschool dit dan ^O^
pi_201064118
quote:
Die is niet nieuw, dat was een probleem vanaf dag één al.
pi_201064137
quote:

Mijn puber had juist de prik voor meningokokken nog vers in zijn geheugen. Die kreeg hij deze winter.
Dat gaf juist angst, maar hij heeft wel besloten om deze te halen. Ging prima..
pi_201064164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:41 schreef Oriente het volgende:
De resultaten, gepubliceerd in het tijdschrift GeoHealth, onthullen dat er twee variabelen waren – de hoeveelheid ultraviolette straling en luchtdroogcapaciteit – die gelijk opliepen met Covid-19-niveaus in de landen. Felle zonneschijn en snelle verdamping leiden tot dalende percentages van het coronavirus, terwijl bewolkte luchten en langzame verdamping de verspreiding van het virus bevorderen.
Of iedereen zit binnen als koud en nat is?
pi_201064183
quote:

Bij de prikstraat waar ik was hadden ze naast de "15 min wachtruimte" een speciale EHBO/prik ruimte voor mensen met angst.
Dat was niet meer dan een paar wandjes maar verder van boven open.
Toevallig zat ik ernaast en iemand schreeuwde het werkelijk uit, JE DOET ME PIJN NEE HELP HELP STOP STOP.
Vervolgens 3 man naar binnen die haar in bedwang moesten houden.

Het geschreeuw was in zoverre oprecht kut dat ik maar aan de andere kant van de wachtruimte ging zitten :|
pi_201064191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of iedereen zit binnen als koud en nat is?
Precies. Ventileren is het sleutelwoord. Alleen gaat dat niet bij iedereen of is het besef er niet.

De campagnes over ventilatie is nu vooral gericht op scholen, kantoren en overheidsinstellingen. Maar vergeet ook niet de huizen, flats en appartementen.

Het ziet er allemaal weer niet goed uit.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:20:03 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201064197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 06:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)egkundigen~bd99f624/

Nou daar gaan we hoor. Te weinig bedjes dus de zorg kan het niet aan.
Dan maar hopen dat ze de lockdown tot mei gelijk in 1 keer aankondigen in plaats van telkens met 3 weken verlengen. Als Nederland die koppen maar 1 keer hoeft te zien de komende maanden zal dat het leed al iets verzachten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:21:16 #89
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201064208
quote:

Flauwvallen bij jongeren is vaak een stukje spanning maar hier zat een dokter die vertelde dat het ook ligt aan de vitaliteit, betere bloedsomloop, vaccin wordt sneller opgenomen en het lichaam reageert daar sneller en heftiger op, waardoor de kans dat er een reactie optreedt groter is en dus ook een kans dat je even wegvalt.
pi_201064218
quote:
14s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat ze de lockdown tot mei gelijk in 1 keer aankondigen in plaats van telkens met 3 weken verlengen. Als Nederland die koppen maar 1 keer hoeft te zien de komende maanden zal dat het leed al iets verzachten.
Het zou waanzinnig zijn als we weer sectoren gaan sluiten. Die tijd is echt klaar wat mij betreft.
pi_201064226
Vriendje van een zoon van een vriendin van me zei lekker in Turkije op vakantie geweest te zijn maar dat het geheim is anders mag hij niet naar school. :')
Gaat wat worden straks.
pi_201064233
quote:
Het blijft bij de Nederlandse onderzoeken altijd bij een schatting of rondje langs de velden. Waarom zijn er geen gedegen gedetailleerde cijfers?
pi_201064239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit is gewoon te vaag, waarom zijn er geen details? Leeftijden van de gevaccineerde personen die in het ziekenhuis komen? Uitsplitsing naar merk vaccin? Achtergrond van de ongevaccineerde mensen die in het ziekenhuis komen?

Waarom wordt het niet meegenomen in een vaccinatie campagne als blijkt dat 80% van de opnames voor rekening van ongevaccineerden is? Of misschien toch nog wat meer "stimuleren" om te vaccineren?
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.

Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.

Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
pi_201064250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.

Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.

Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
Ben je er zelf langsgeweest?
pi_201064266
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef quirina het volgende:
Vriendje van een zoon van een vriendin van me zei lekker in Turkije op vakantie geweest te zijn maar dat het geheim is anders mag hij niet naar school. :')
Gaat wat worden straks.
Is dat zo?
pi_201064268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het blijft bij de Nederlandse onderzoeken altijd bij een schatting of rondje langs de velden. Waarom zijn er geen gedegen gedetailleerde cijfers?
Stel dat we die info wel hebben, wat doen we daar dan mee?
I'll give you something to do
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:26:27 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201064270
quote:
Gelukkig vlogen de wervingscampagnes ons de afgelopen anderhalf jaar om de oren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201064275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben je er zelf langsgeweest?
Ja had niks te doen.

Nee ff serieus. Ik geef het beeld aan van iemand die idd een rondje over de velden doet. Doe ermee wat je wil, want een officieel bericht is het natuurlijk niet.
pi_201064313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja had niks te doen.

Nee ff serieus. Ik geef het beeld aan van iemand die idd een rondje over de velden doet. Doe ermee wat je wil, want een officieel bericht is het natuurlijk niet.
Het is wel in de lijn wat Arnoud Girbes verteld in zijn podcasts of op z'n Twitter, wat hem niet altijd in dank wordt afgenomen.
pi_201064337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef galantis het volgende:

[..]
Stel dat we die info wel hebben, wat doen we daar dan mee?
Gerichte vaccinatie campagnes? Gerichte informatie campagnes, hoe staan we er voor? Wie belast de zorg? Benader die groepen? Informeer mensen? Ook wel fijn om te weten als ze met boosters komen welke het beste werkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')