abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:34:29 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_201064355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Politiek heeft anderhalf jaar de tijd gehad om met een oplossing te komen hiervoor. Er is niets gedaan. Ik vind het belachelijk. Hoezo is hier geen gigantische ophef over?
Mede een gevolg van wensdenken. Eerst dachten ze vorig jaar rond deze tijd dat het wel los zou lopen. Toen dachten ze dat met de vaccinatiecampagne het probleem wel geheel weg zou zijn. En ondertussen heb ik niet het idee dat er een plan is voor als het de komende jaren blijft sluimeren.

En dat plan moet niet beginnen op het niveau van de IC en het ziekenhuis zelf die 'slechts' de uitvoering doen. Maar daarboven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:34:38 #102
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201064356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zou waanzinnig zijn als we weer sectoren gaan sluiten. Die tijd is echt klaar wat mij betreft.
Daar zal het wel op uitdraaien zolang er geen keuzes gemaakt worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201064357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.

Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.

Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
Dank voor de moeite die jij en die bekende van je gedaan hebben. Kun je uitleggen waar wappies/corona-ontkenners op gebaseerd is? Is dat wat ze gezegd hebben? Of denkt diegene dat gebaseerd op hoe ze eruit zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 09:35:34 ]
pi_201064375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Is dat zo?
Weet ik niet de kinderen hoeven sowieso niet in quarantaine.
pi_201064399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank voor de moeite die jij en die bekende van je gedaan hebben. Kun je uitleggen waar wappies/corona-ontkenners op gebaseerd is? Is dat wat ze gezegd hebben? Of denkt diegene dat gebaseerd op hoe ze eruit zien?
Wat wil je nou horen? Ik geef aan wat ik het beeld is wat er geschetst wordt van iemand die er vrij dicht op staat. Dat zet ik hier neer op een forum en dan moet ik mij verantwoorden tegenover jou? Op een forum waar soms de groots mogelijke onzin wordt gepost.
Laat ik het zo zeggen, diegen waarvan ik het heb staat er dichter op dan de meesten hier. Het komt aardig overeen met wat hier geschreven wordt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ontkenners~a57facf5/

Het is geen CBS onderzoek, het is de info die ik heb gekregen. Doe ermee wat je wil. Waarschijnlijk dus niks.
pi_201064424
We worden in iedergeval weer langzaam voorbereid op nieuwe maatregelen en zeker geen extra versoepelingen na 20 september.....Als ik nu hoor hoe het op een aantal baisscholen gaat die net open zijn.
pi_201064433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Wat wil je nou horen? Ik geef aan wat ik het beeld is wat er geschetst wordt van iemand die er vrij dicht op staat. Dat zet ik hier neer op een forum en dan moet ik mij verantwoorden tegenover jou? Op een forum waar soms de groots mogelijke onzin wordt gepost.
Laat ik het zo zeggen, diegen waarvan ik het heb staat er dichter op dan de meesten hier. Het komt aardig overeen met wat hier geschreven wordt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ontkenners~a57facf5/

Het is geen CBS onderzoek, het is de info die ik heb gekregen. Doe ermee wat je wil. Waarschijnlijk dus niks.
Het was een gewone serieuze vraag. Op het moment dat Willem Engel er 25 keer ligt is het makkelijk te identificeren, ik probeer gewoon te begrijpen waarop gebaseerd is dat het wappies/corona ontkenners zijn.

Puur en alleen voor mijn eigen begrip. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met onderscheiden of iemand een wappie is zonder dat ik diegene spreek. Ik geloof best dat die er liggen, ik probeer te begrijpen hoeveel dat er zijn (ten opzichte van de rest).

Je hoeft je uiteraard niet te verantwoorden, ik ben blij dat je wel de moeite hebt genomen te reageren.
pi_201064436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:43 schreef magrec het volgende:
We worden in iedergeval weer langzaam voorbereid op nieuwe maatregelen en zeker geen extra versoepelingen na 20 september.....Als ik nu hoor hoe het op een aantal baisscholen gaat die net open zijn.
Serieus, wat gaat er op basisscholen mis dan? Worden daar alweer klassen naar huis gestuurd? Ze zijn amper een dag open.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201064444
quote:
Bij basisscholen zit je natuurlijk ook met een deel van de leraren dat niets wil en overal een probleem in ziet. Dat is niet eens per se allemaal kabinetsbeleid.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:47:02 #110
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201064462
quote:
Het probleem op basisscholen is dat de minderheid van angstige (vaak oudere) docenten een stuk vocaler is dan degenen die gewoon blij zijn dat ze weer aan het werk kunnen en met de kinderen aan de slag zijn.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:47:20 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_201064468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Serieus, wat gaat er op basisscholen mis dan? Worden daar alweer klassen naar huis gestuurd? Ze zijn amper een dag open.
Die kinderen van een jaar of 8 lopen gewoon door elkaar heen. Dat terwijl ze de hele zomervakantie afstand hebben gehouden van elkaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_201064475
quote:
9s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:47 schreef OProg het volgende:

[..]
Die kinderen van een jaar of 8 lopen gewoon door elkaar heen. Dat terwijl ze de hele zomervakantie afstand hebben gehouden van elkaar.
_O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:48:29 #113
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201064482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is ook de goedbedoelde dadendrang die we hier af en toe hebben, en dan voornamelijk het allemaal perfect willen regelen.

Ik loop al wat jaartjes als vrijwilliger bij de lokale scouting, in die tijd heb ik de volgende hypes al meegemaakt (niet chronologisch):
- Brandpreventie, ineens moest elke deur een panieksluiting hebben, moesten er een nooduitgang in een kelder bijkomen, brandvertragende platen aan de wanden monteren, elke deur moest een noodverlichting hebben. En moesten van de brandweer het liefst jaarlijks een brandoefening doen, en moest alles elk jaar gekeurd worden. Vele duizenden euro's vergooit en je hoort er steeds minder over. Allemaal na een cafebrand in Volendam.
- Arbo werd ineens belangrijk voor verenigingen, we moesten ineens risico inventarisatie plannen gaan opstellen voor een opkomst. Geen speurtocht zonder administratie en beschrijving van alle risico's. Elke spijker die uitstak moest worden verwijderd en er moest een activiteiten logboek komen waar alle RIE's in terecht zouden komen. Al 10 jaar niks meer van gehoord
- AVG, ineens was een corvee rooster een datalek. Velen uren aan regelwerk om cookie meldingen en privacy statements te maken. Plus een complete administratie over het delen van foto's van opkomsten. Waar bij iedereen toestemming vandaan moest komen.
-WBTR, het nieuwste regelfeestje, zal vast wel helpen om te voorkomen dat de welpjes uit Schubbekuttenveen geen statiegeld in gaan zamelen voor Al-Qaida (zit iets meer op de eigen penningmeester, maar goed). Wat nog wel in de tussentijd een leuk detail is, elke betaalrekening is nu ook iets wat niet meer zo 1-2-3 bij een pak koekjes te krijgen is voor verenigingen.
- Lokale drank en horeca, voor de gebruiksvergunning was er controle geweest en die had een leeg krat bier gezien bij de 18+ speltak (Boefjes!!), dat was natuurlijk para-commerciële horeca! Of we even een vergunning en dubbele toiletten plus persoonlijke hygiëne certificaten wilden gaan halen. De uitleg dat de streepjes lijst bedoeld was om aan te geven dat als je 24 bier op had geschreven je weer een kratje mee moest nemen (er was geen verkoop, en al helemaal geen winst). Was wel erg lastig. Want als 1 iemand bier inkocht en er dronken meerdere mensen van, dan was het toch horeca?

Alles is goed bedoeld en voornamelijk om alles beter te maken en risico's te vermijden. Maar het begint altijd bij het eerst kapot reguleren. Natuurlijk is het goed om te kijken naar risico's bij een opkomst, niks mis om eens extra te denken aan blusmiddelen bij een kampvuur. aar verwachten dat je voor tikkertje het terrein gaat nalopen op kuilen gaat natuurlijk wel wat te ver.
Ik heb me kapot gelachen om dit bericht...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201064500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het was een gewone serieuze vraag. Op het moment dat Willem Engel er 25 keer ligt is het makkelijk te identificeren, ik probeer gewoon te begrijpen waarop gebaseerd is dat het wappies/corona ontkenners zijn.

Puur en alleen voor mijn eigen begrip. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met onderscheiden of iemand een wappie is zonder dat ik diegene spreek. Ik geloof best dat die er liggen, ik probeer te begrijpen hoeveel dat er zijn (ten opzichte van de rest).

Je hoeft je uiteraard niet te verantwoorden, ik ben blij dat je wel de moeite hebt genomen te reageren.
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik weet dat diegene gewoon meer info heeft over de mensen die in de ziekenhuizen liggen. Door contact met de verantwoordelijken/verpleging op verschillende afdelingen. Die op hun beurt de verhalen van de patienten horen.

Het artikel in het AD komt wel overeen met wat diegene heeft opgevangen. Alleen in het AD staat niet dat een ander groot (groter) deel bestaat uit mensen die uit geloofsoverwegingen weigeren of een migratieachtergrond hebben.

Kort gezegd vier groepen ongevaccineerden.
* achterstandswijken
* Gelovigen die vaccins weigeren
* mensen die "vertrouwen op hun lichaam".
* Wappies/ corona ontkenners.

Voor veel van deze groepen is te weinig aandacht in mijn optiek. Maar het ligt allemaal zo gevoelig om het beestje bij naam te noemen. Daarbij loop je bij een aantal groepen het risico dat ze zich nog meer gaan afzetten tegen de overheidsinstanties.
pi_201064514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Gerichte vaccinatie campagnes? Gerichte informatie campagnes, hoe staan we er voor? Wie belast de zorg? Benader die groepen? Informeer mensen? Ook wel fijn om te weten als ze met boosters komen welke het beste werkt?
Ik vermoed dat ze daar wel mee bezig zijn en dat die informatie wel beschikbaar is waar die dat moet zijn. De vraag is of je het ook aan de grote klok wil hangen.
I'll give you something to do
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:55:41 #116
3778 popje
pi_201064558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zou waanzinnig zijn als we weer sectoren gaan sluiten. Die tijd is echt klaar wat mij betreft.
Elke keer een land in lockdown gooien omdat er teveel bezuinigd is op IC personeel... het is toch van de zotte?
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 09:56:46 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201064571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:55 schreef popje het volgende:

[..]
Elke keer een land in lockdown gooien omdat er teveel bezuinigd is op IC personeel... het is toch van de zotte?
Yup, bereid je maar vast voor |:(

Gommers: "Dit betekent dat we keuzes moeten maken. Kunnen we ongestraft maar operaties blijven uitstellen, of moeten we toch zeggen: dit is de capaciteit van de intensive care in Nederland?"

Als hij zou moeten kiezen tussen het behandelen van één coronapatiënt en het behandelen van acht mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, kiest hij voor de acht hartpatiënten. Maar dat is een keuze die de maatschappij als geheel moet maken, zegt Gommers.

Ben geen fan van die Gommers ofzo, maar hier ben ik het wel met hem eens. Het moet een keer klaar zijn met alle ballen vol op de corona patienten richten.

En ja, mocht het mij of een geliefde van mij overkomen dan denk ik er nog steeds zo over. Het moet een keer klaar zijn.
pi_201064615
Met inspirerende sprekers als Gommers en Kuipers’ zou je toch denken dat toekomstig IC personeel zich met liefde aandient.

Wel fijn voor Lenny dat hij de komende jaren nog werkt heeft.
- verwijderd door admin -
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:03:05 #119
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201064629
Zou een lockdown dit najaar nog veel effect hebben? Ze kunnen de winkels en horeca weer sluiten, maar qua bezoekers thuis, familiebezoek, sporten, feestjes en dergelijke houden mensen er weinig rekening meer mee. En volkomen terecht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:04:20 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201064641
De vergrijzing staat ook voor de deur, je zou denken dat in de komende jaren de IC-capaciteit en gewone ziekenhuis capaciteit daarom ook omhoog moet.
pi_201064656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik weet dat diegene gewoon meer info heeft over de mensen die in de ziekenhuizen liggen. Door contact met de verantwoordelijken/verpleging op verschillende afdelingen. Die op hun beurt de verhalen van de patienten horen.

Het artikel in het AD komt wel overeen met wat diegene heeft opgevangen. Alleen in het AD staat niet dat een ander groot (groter) deel bestaat uit mensen die uit geloofsoverwegingen weigeren of een migratieachtergrond hebben.

* achterstandswijken

Voor veel van deze groepen is te weinig aandacht in mijn optiek. Maar het ligt allemaal zo gevoelig om het beestje bij naam te noemen. Daarbij loop je bij een aantal groepen het risico dat ze zich nog meer gaan afzetten tegen de overheidsinstanties.
Ah oke, op die manier. Ja, dan komt dat inderdaad aardig overeen met die berichten. Ik maak me eerlijk gezegd het meest zorgen over de achterstandswijken en (oudere) gelovigen, dat zijn denk ik de grootste groepen. Nogmaals bedankt voor je bericht! :)
pi_201064658
quote:
11s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:34 schreef OProg het volgende:

[..]
Mede een gevolg van wensdenken. Eerst dachten ze vorig jaar rond deze tijd dat het wel los zou lopen. Toen dachten ze dat met de vaccinatiecampagne het probleem wel geheel weg zou zijn. En ondertussen heb ik niet het idee dat er een plan is voor als het de komende jaren blijft sluimeren.

En dat plan moet niet beginnen op het niveau van de IC en het ziekenhuis zelf die 'slechts' de uitvoering doen. Maar daarboven.
Dit is gewoon typisch gevolg van doorgeslagen efficiency-boven-alles mentaliteit. Dan is overcapaciteit is een vies woord. Typisch VVD wel.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:06:18 #123
3778 popje
pi_201064663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:03 schreef GemMagic het volgende:
Zou een lockdown dit najaar nog veel effect hebben? Ze kunnen de winkels en horeca weer sluiten, maar qua bezoekers thuis, familiebezoek, sporten, feestjes en dergelijke houden mensen er weinig rekening meer mee. En volkomen terecht.
Straks zitten we met kerst het zoveelste jaar met 2 bezoekers... dat kan echt niet meer!
pi_201064684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:03 schreef GemMagic het volgende:
Nee. Je zag al dat de vorige lockdown veel minder effectief was dan de eerste. Die lege straten en iedereen angstig binnen enzo zijn nooit meer teruggekomen. Een volgende lockdown gaat waarschijnlijk nog minder opleveren. Iedereen heeft de mond vol over we doen het met z’n allen maar ik vraag me af hoeveel mensen echt nog bereid zijn om dergelijke offers te brengen in dit stadium.
pi_201064688
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gommers: "Dit betekent dat we keuzes moeten maken. Kunnen we ongestraft maar operaties blijven uitstellen, of moeten we toch zeggen: dit is de capaciteit van de intensive care in Nederland?"

Als hij zou moeten kiezen tussen het behandelen van één coronapatiënt en het behandelen van acht mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, kiest hij voor de acht hartpatiënten. Maar dat is een keuze die de maatschappij als geheel moet maken, zegt Gommers.

Ben geen fan van die Gommers ofzo, maar hier ben ik het wel met hem eens. Het moet een keer klaar zijn met alle ballen vol op de corona patienten richten.

En ja, mocht het mij of een geliefde van mij overkomen dan denk ik er nog steeds zo over. Het moet een keer klaar zijn.
Hoewel ik het kan begrijpen kan ik het er niet mee eens zijn. Zolang er nog mogelijkheden/keuzes zijn zou ik me verzetten tegen het niet behandelen van iemand zodat iemand anders behandeld kan worden.

Heel eerlijk, tijdens de dagen met 1200 patiënten op de IC met corona had ik het begrepen. Als we dit soort keuzes moeten gaan maken als er 200/300 mensen met corona op de IC liggen is er wat mij betreft maar één duidelijke actie om te nemen. Met hooivorken, pek en veren alle beleidsmakers in de gracht flikkeren.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:14:24 #126
14505 OProg
A Life in Music
pi_201064736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoewel ik het kan begrijpen kan ik het er niet mee eens zijn. Zolang er nog mogelijkheden/keuzes zijn zou ik me verzetten tegen het niet behandelen van iemand zodat iemand anders behandeld kan worden.
Dus die 'iemand anders' die net wat minder urgent is kan het dan maar uitzoeken? Als er de mogelijkheden blijkbaar op raken.

quote:
Heel eerlijk, tijdens de dagen met 1200 patiënten op de IC met corona had ik het begrepen. Als we dit soort keuzes moeten gaan maken als er 200/300 mensen met corona op de IC liggen is er wat mij betreft maar één duidelijke actie om te nemen. Met hooivorken, pek en veren alle beleidsmakers in de gracht flikkeren.
Als ze nu in een situatie zitten waarin ze de inhaalzorg niet volledig kunnen halen - wat hij blijkbaar aangeeft - moet je daar wel gewoon keuzes in maken.

En dan is hij niet de schuldige dat ze misschien middelen, mensen en geld tekort komen.
pi_201064741
quote:

[..]
Ja daar gaan klassen alweer in quarantaine.
pi_201064797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:15 schreef magrec het volgende:

[..]
Ja daar gaan klassen alweer in quarantaine.
Op basisscholen? Dat lijkt me echt sterk. Waar heb je die info vandaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201064802
quote:
7s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:14 schreef OProg het volgende:

[..]
Dus die 'iemand anders' die net wat minder urgent is kan het dan maar uitzoeken? Als er de mogelijkheden blijkbaar op raken.
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik snap niet zo goed waarom de mogelijkheden op raken met een dusdanig lage bezetting van mensen met corona. Ik zou het volledig begrijpen als de IC's vol liggen, maar op dit moment niet. Niet zolang er nog steeds berichten komen over veel onnodige behandelingen die gedaan worden e.d.

quote:
Als ze nu in een situatie zitten waarin ze de inhaalzorg niet volledig kunnen halen - wat hij blijkbaar aangeeft - moet je daar wel gewoon keuzes in maken.

En dan is hij niet de schuldige dat ze misschien middelen, mensen en geld tekort komen.
Daarom zeg ik ook, ik kan het begrijpen. Ik zou me er op dat moment in schikken, maar ik zou het er nog steeds niet mee eens zijn. Als onze zorg de afgelopen jaren zo dusdanig is uitgekleed dat we dit niet meer aan kunnen moet daar iets aan gedaan worden. Ik weet dat we dat niet acuut op kunnen lossen, maar op dat moment moeten we wel een zeer duidelijk signaal geven.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan me geen enkel verkiezingsprogramma van de afgelopen 12 jaar herinneren waarin stond dat we onnodig veel bedden hadden, alleen dat ze de zorg betaalbaar wilden houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 10:24:43 ]
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 10:25:23 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201064835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik snap niet zo goed waarom de mogelijkheden op raken met een dusdanig lage bezetting van mensen met corona.
[..]
Daarom zeg ik ook, ik kan het begrijpen. Ik zou me er op dat moment in schikken, maar ik zou het er nog steeds niet mee eens zijn. Als onze zorg de afgelopen jaren zo dusdanig is uitgekleed dat we dit niet meer aan kunnen moet daar iets aan gedaan worden. Ik weet dat we dat niet acuut op kunnen lossen, maar op dat moment moeten we wel een zeer duidelijk signaal geven.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kan me geen enkel verkiezingsprogramma van de afgelopen 12 jaar herinneren waarin stond dat we onnodig veel bedden hadden, alleen dat ze de zorg betaalbaar wilden houden.
Het voornaamste probleem zit er in dat een covid IC patient echt een mega lange ligduur heeft en zeer intensieve verzorging behoeft. Daarom ook volgens mij die vergelijking van, voor 1 covid patient op de IC kan je 8 hartpatienten opnemen.

Dus in dat opzicht, neemt het leven van één covid patient de plek in van mogelijk 8 levens van anderen.
Daar moet gewoon op een gegeven moment keuzes in gemaakt gaan worden vrees ik.
pi_201064856
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op basisscholen? Dat lijkt me echt sterk. Waar heb je die info vandaan?
Mijn zus die leerkracht is! Waarom zou dat sterk zijn? Niet beschermde kinderen moeten in quarantaine, onder de 12 zijn ze onbeschermd....
pi_201064858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik snap niet zo goed waarom de mogelijkheden op raken met een dusdanig lage bezetting van mensen met corona.
[..]

Er wordt hier heel vaak geroepen dat niets gedaan wordt aan werving voor de zorg, maar volgens mij is dat wel zo. Sowieso was al voor de coronacrisis het numerus fixus op verpleegkunde opgeheven:

https://www.zorgvisie.nl/(...)en-numerus-fixus-af/

Voor schooljaar 2019-2020

Daarnaast was er een stijging van de aanmeldingen:

https://www.volkskrant.nl(...)gt-opnieuw~bb61fd30/

Maar deze mensen moeten dus nog opgeleid en ze moeten dan ook nog in de zorg blijven:

https://www.nursing.nl/mi(...)jkt-uit-cbs-cijfers/

Dus dan zou men wel meer bedden kunnen willen regelen, maar zonder personeel wordt dat lastig.
pi_201064860
quote:
* achterstandswijken

Ze vergeten ze een groep...

Mensen die een auto-immuunziekte hebben....
Die kunnen juist beter géén vaccinatie nemen

quote:
Net als infecties prikkelen ook vaccins het afweersysteem. Het lijkt dus niet onlogisch dat vaccinatie auto-immuunziekten zou kunnen uitlokken. Er zijn studies gepubliceerd die het verband tussen auto-immuunaandoeningen en vaccinatie bevestigen.
https://www.gezondheidenw(...)nziekten-veroorzaken
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201064863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Het voornaamste probleem zit er in dat een covid IC patient echt een mega lange ligduur heeft en zeer intensieve verzorging behoeft. Daarom ook volgens mij die vergelijking van, voor 1 covid patient op de IC kan je 8 hartpatienten opnemen.

Dus in dat opzicht, neemt het leven van één covid patient de plek in van mogelijk 8 levens van anderen.
Daar moet gewoon op een gegeven moment keuzes in gemaakt gaan worden vrees ik.
Ja, dat snap ik inderdaad. Wat ik daarin lastig vind is dat de afgelopen anderhalf jaar door middel van pleisters alles bij elkaar is gehouden en hier klaarblijkelijk niet (of onvoldoende) over is nagedacht. Ik ben van mening dat als we patiënten niet de zorg kunnen bieden die ze nodig hebben, wat de reden van die zorg ook is, we gefaald hebben.
pi_201064864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:27 schreef magrec het volgende:

[..]
Mijn zus die leerkracht is! Waarom zou dat sterk zijn? Niet beschermde kinderen moeten in quarantaine, onder de 12 zijn ze onbeschermd....
Niet beschermde kinderen moeten in quarantaine? Hoezo?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:29:24 #136
3778 popje
pi_201064877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Want het is inmiddels duidelijk; politici denken door niks te doen en niks te zeggen dat het probleem zichzelf oplost, en als dat niet gebeurt, geven ze burgerlijk gedrag de schuld en moet er boete gedaan worden in de vorm van maatregelen of een lockdown. Dat de schuld bij henzelf ligt door het jarenlang saneren van de gezondheidszorg en efficienter maken van ziekenhuizen, en dat hierdoor het vak van IC verpleegkundige is verworden tot een schim van wat het was en men weigert bijbehorend salaris te betalen, is een schande van de bovenste plank.

Er zou al maanden een plan moeten zijn voor de endemische fase, de maatschappij schreeuwt erom, maar politici hullen zich in stilzwijgen.
pi_201064883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet beschermde kinderen moeten in quarantaine? Hoezo?
Blijkbaar is dat inderdaad zo: https://lci.rivm.nl/basisonderwijs-covid19-nauw-contact

quote:
Als uw kind niet in het afgelopen half jaar corona heeft gehad, dan moet uw kind thuis in quarantaine, omdat uw kind na het laatste contact met de persoon met corona nog ziek kan worden. Door thuis te blijven is de kans klein dat uw kind andere mensen besmet als blijkt dat hij/zij corona heeft. Onderaan deze brief staan de leefregels voor quarantaine. Heeft u hulp nodig bij de quarantaine, lees dan deze folder met meer uitleg en tips.

Wordt uw kind tijdens de quarantaine ernstig ziek en heeft u medische hulp nodig? Bel dan direct uw huisarts en zeg dat uw kind in nauw contact is geweest met iemand die corona heeft.
quote:
Tijdens de quarantaine blijft uw kind thuis. Hij/zij mag niet naar school of deelnemen aan groepsactiviteiten, zoals sporten. Uw kind mag wel in de tuin of op het balkon komen.
Uw kind heeft geen contact met mensen van buiten het huishouden. Probeer 1,5 meter afstand te houden van huisgenoten.
pi_201064897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat inderdaad zo: https://lci.rivm.nl/basisonderwijs-covid19-nauw-contact
[..]
[..]

Als er sprake is geweest van contact met iemand die besmet is. Ja, dat lijkt me logisch.
De scholen zijn op z'n hoogst twee dagen bezig, dus die kinderen hebben al ergens een contact gehad dan. Lijkt me sterk dat dit al gaat over uitbraken op scholen en klassen die in quarantaine moeten.
pi_201064906
quote:

[..]

* achterstandswijken

Plus mensen met prikangst (voornamelijk tieners en twintigers las ik). Die willen wel, maar durven niet.
pi_201064909
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt hier heel vaak geroepen dat niets gedaan wordt aan werving voor de zorg, maar volgens mij is dat wel zo.
Ach, het is vaak makkelijker om te roepen van de zijlijn. In de onderwijssector zie je dezelfde mechanismes, alleen dan komt het iets minder prominent in het nieuws.

Wat overigens niet betekent dat de overheid wat mij betreft nog altijd veel agressiever campagne mag voeren. Niet specifiek voor de zorg overigens, maar gewoon in zijn algemeen voor het publieke domein. We hebben inmiddels echt wel genoeg bedrijfskundestudenten.
pi_201064911
quote:
6s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Plus mensen met prikangst (voornamelijk tieners en twintigers las ik). Die willen wel, maar durven niet.
Maar die liggen niet vaak in het ziekenhuis. Het ging even over de mensen in de ziekenhuizen.
pi_201064917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er sprake is geweest van contact met iemand die besmet is. Ja, dat lijkt me logisch.
De scholen zijn op z'n hoogst twee dagen bezig, dus die kinderen hebben al ergens een contact gehad dan. Lijkt me sterk dat dit al gaat over uitbraken op scholen en klassen die in quarantaine moeten.
Als een leerling positief test dan is het klaar he! Dat is dus gebeurd en die kinderen lopen door elkaar heen.
Scholen zijn open he....
pi_201064924
quote:

[..]
Weet iemand of die regel (1 kind besmet klas naar huis tot negatieve test) nog steeds actief is eigenlijk?
pi_201064942
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vind het vooral apart dat dit van Gommers komt, omdat Gommers voorheen nog zei dat dit een discussie is voor een volgende pandemie en dat het onverstandig was dat zijn collega (Armand Girbes), dit al een tijd geleden zei. We hebben nog met dezelfde pandemie te maken, dus waarom houd Gommers zich dan nu ook niet gewoon stil? Alsof andere intervisten wat mogen vinden zodra Gommers het goed vind :')

Ben het helemaal eens verder met Armand/Gommers, maar dit is een discussie die al veel eerder gevoerd had moeten worden.
pi_201064955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:36 schreef Anton91 het volgende:
dus waarom houd Gommers zich dan nu ook niet gewoon stil? Alsof andere intervisten wat mogen vinden zodra Gommers het goed vind
Hij is wel de baas (of vertegenwoordiger) van het intensivistenclubje, dus het lijkt me dat hij niet alleen op persoonlijke titel spreekt.
pi_201064966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:33 schreef magrec het volgende:

[..]
Als een leerling positief test dan is het klaar he! Dat is dus gebeurd en die kinderen lopen door elkaar heen.
Scholen zijn open he....
Sinds afgelopen maandag. Heel veel kan er volgens mij nog niet aan de hand zijn.
pi_201065034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het beeld in enkele ziekenhuizen

Waar mensen ontkennen dat Corona bestaat, terwijl ze alle klachten hebben.
Vervolgens weigeren deze ook te testen.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_201065055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sinds afgelopen maandag. Heel veel kan er volgens mij nog niet aan de hand zijn.
Behalve dan dus dat er klassen in quarantaine gaan omdat er leerlingen positief testen. Ik zeg niet dat er hele uitbraken zijn in klassen, die gaan nog komen.
pi_201065058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Met inspirerende sprekers als Gommers en Kuipers’ zou je toch denken dat toekomstig IC personeel zich met liefde aandient.

Wel fijn voor Lenny dat hij de komende jaren nog werkt heeft.
Misschien een beetje tegengeluid, maar even aangenomen dat
- De IC capaciteit pre corona min of meer toereikend was (los van een eventuele zware griepgolf)
- IC capaciteit duur is

Als je structureel wilt opschalen dan zal je een concreet/realistisch getal moeten hebben van het aantal corona patiënten op de IC voor de aankomende pak hem beet 10 jaar.
En volgens mij is dat al onmogelijk als ik schattingen van kuipers/gommers wekelijks hoor wisselen.

Want je kan 100 bedden erbij plaatsen, maar zodrade vraag naar IC capaciteit toeneemt voor corona kun je misschien wat tijd kopen omdat je 100 bedden meer hebt maar zolang de vraag stijgt raken die 100 bedden ook wel vol (en je alsnog aan maatregelen zou moeten)

Dan kun je vervolgens zeggen we moeten 1000 bedden erbij plaatsen of in zoverre een extreme vorm van overcapaciteit, maar dat kost reteveel.

Structureel bedden erbij gooien zonder een realistische verwachting wat nodig is over 5 jaar levert of overcapaciteit op of hoogstens wat extra "tijd zonder maatregelen".
pi_201065072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 10:45 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Het beeld in enkele ziekenhuizen

Waar mensen ontkennen dat Corona bestaat, terwijl ze alle klachten hebben.
Vervolgens weigeren deze ook te testen.
Oh maar ik geloof ook direct dat die er zijn hè, ik geloof alleen niet dat dat er veel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')