abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201064226
Vriendje van een zoon van een vriendin van me zei lekker in Turkije op vakantie geweest te zijn maar dat het geheim is anders mag hij niet naar school. :')
Gaat wat worden straks.
pi_201064233
quote:
Het blijft bij de Nederlandse onderzoeken altijd bij een schatting of rondje langs de velden. Waarom zijn er geen gedegen gedetailleerde cijfers?
pi_201064239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 08:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dit is gewoon te vaag, waarom zijn er geen details? Leeftijden van de gevaccineerde personen die in het ziekenhuis komen? Uitsplitsing naar merk vaccin? Achtergrond van de ongevaccineerde mensen die in het ziekenhuis komen?

Waarom wordt het niet meegenomen in een vaccinatie campagne als blijkt dat 80% van de opnames voor rekening van ongevaccineerden is? Of misschien toch nog wat meer "stimuleren" om te vaccineren?
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.

Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.

Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
pi_201064250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Je weet dat de achtergrond van mensen nogal gevoelig ligt. Net zoals de achtergrond van de mensen in de criminaliteit.

Ooggetuige verslag diverse ziekenhuizen: Voornamelijk ongevaccineerd, 45+, overwegend mannen, migratie achtergrond of gelovig. Dan nog een deel "wappies/corona ontkenners" en een groep mensen die denken dat hun lichaam zo'n "griepje" wel aan kan en dan alsnog in ziekenhuis belangen.

Van de gevaccineerden die in ziekenhuis komen hebben verreweg de meesten onderliggend lijden.
Ben je er zelf langsgeweest?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201064266
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef quirina het volgende:
Vriendje van een zoon van een vriendin van me zei lekker in Turkije op vakantie geweest te zijn maar dat het geheim is anders mag hij niet naar school. :')
Gaat wat worden straks.
Is dat zo?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201064268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het blijft bij de Nederlandse onderzoeken altijd bij een schatting of rondje langs de velden. Waarom zijn er geen gedegen gedetailleerde cijfers?
Stel dat we die info wel hebben, wat doen we daar dan mee?
I'll give you something to do
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:26:27 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201064270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:10 schreef _serial_ het volgende:
Ah we hebben weer een nieuwe doelpaal, tekort aan zorgpersoneel.
Gelukkig vlogen de wervingscampagnes ons de afgelopen anderhalf jaar om de oren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201064275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ben je er zelf langsgeweest?
Ja had niks te doen.

Nee ff serieus. Ik geef het beeld aan van iemand die idd een rondje over de velden doet. Doe ermee wat je wil, want een officieel bericht is het natuurlijk niet.
pi_201064313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja had niks te doen.

Nee ff serieus. Ik geef het beeld aan van iemand die idd een rondje over de velden doet. Doe ermee wat je wil, want een officieel bericht is het natuurlijk niet.
Het is wel in de lijn wat Arnoud Girbes verteld in zijn podcasts of op z'n Twitter, wat hem niet altijd in dank wordt afgenomen.
pi_201064337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef galantis het volgende:

[..]
Stel dat we die info wel hebben, wat doen we daar dan mee?
Gerichte vaccinatie campagnes? Gerichte informatie campagnes, hoe staan we er voor? Wie belast de zorg? Benader die groepen? Informeer mensen? Ook wel fijn om te weten als ze met boosters komen welke het beste werkt?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:34:29 #101
14505 OProg
A Life in Music
pi_201064355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Politiek heeft anderhalf jaar de tijd gehad om met een oplossing te komen hiervoor. Er is niets gedaan. Ik vind het belachelijk. Hoezo is hier geen gigantische ophef over?
Mede een gevolg van wensdenken. Eerst dachten ze vorig jaar rond deze tijd dat het wel los zou lopen. Toen dachten ze dat met de vaccinatiecampagne het probleem wel geheel weg zou zijn. En ondertussen heb ik niet het idee dat er een plan is voor als het de komende jaren blijft sluimeren.

En dat plan moet niet beginnen op het niveau van de IC en het ziekenhuis zelf die 'slechts' de uitvoering doen. Maar daarboven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:34:38 #102
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201064356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zou waanzinnig zijn als we weer sectoren gaan sluiten. Die tijd is echt klaar wat mij betreft.
Daar zal het wel op uitdraaien zolang er geen keuzes gemaakt worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201064357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:24 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dank voor de moeite die jij en die bekende van je gedaan hebben. Kun je uitleggen waar wappies/corona-ontkenners op gebaseerd is? Is dat wat ze gezegd hebben? Of denkt diegene dat gebaseerd op hoe ze eruit zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2021 09:35:34 ]
pi_201064375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Is dat zo?
Weet ik niet de kinderen hoeven sowieso niet in quarantaine.
pi_201064399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank voor de moeite die jij en die bekende van je gedaan hebben. Kun je uitleggen waar wappies/corona-ontkenners op gebaseerd is? Is dat wat ze gezegd hebben? Of denkt diegene dat gebaseerd op hoe ze eruit zien?
Wat wil je nou horen? Ik geef aan wat ik het beeld is wat er geschetst wordt van iemand die er vrij dicht op staat. Dat zet ik hier neer op een forum en dan moet ik mij verantwoorden tegenover jou? Op een forum waar soms de groots mogelijke onzin wordt gepost.
Laat ik het zo zeggen, diegen waarvan ik het heb staat er dichter op dan de meesten hier. Het komt aardig overeen met wat hier geschreven wordt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ontkenners~a57facf5/

Het is geen CBS onderzoek, het is de info die ik heb gekregen. Doe ermee wat je wil. Waarschijnlijk dus niks.
pi_201064424
We worden in iedergeval weer langzaam voorbereid op nieuwe maatregelen en zeker geen extra versoepelingen na 20 september.....Als ik nu hoor hoe het op een aantal baisscholen gaat die net open zijn.
pi_201064433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Wat wil je nou horen? Ik geef aan wat ik het beeld is wat er geschetst wordt van iemand die er vrij dicht op staat. Dat zet ik hier neer op een forum en dan moet ik mij verantwoorden tegenover jou? Op een forum waar soms de groots mogelijke onzin wordt gepost.
Laat ik het zo zeggen, diegen waarvan ik het heb staat er dichter op dan de meesten hier. Het komt aardig overeen met wat hier geschreven wordt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ontkenners~a57facf5/

Het is geen CBS onderzoek, het is de info die ik heb gekregen. Doe ermee wat je wil. Waarschijnlijk dus niks.
Het was een gewone serieuze vraag. Op het moment dat Willem Engel er 25 keer ligt is het makkelijk te identificeren, ik probeer gewoon te begrijpen waarop gebaseerd is dat het wappies/corona ontkenners zijn.

Puur en alleen voor mijn eigen begrip. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met onderscheiden of iemand een wappie is zonder dat ik diegene spreek. Ik geloof best dat die er liggen, ik probeer te begrijpen hoeveel dat er zijn (ten opzichte van de rest).

Je hoeft je uiteraard niet te verantwoorden, ik ben blij dat je wel de moeite hebt genomen te reageren.
pi_201064436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:43 schreef magrec het volgende:
We worden in iedergeval weer langzaam voorbereid op nieuwe maatregelen en zeker geen extra versoepelingen na 20 september.....Als ik nu hoor hoe het op een aantal baisscholen gaat die net open zijn.
Serieus, wat gaat er op basisscholen mis dan? Worden daar alweer klassen naar huis gestuurd? Ze zijn amper een dag open.
pi_201064444
quote:
Bij basisscholen zit je natuurlijk ook met een deel van de leraren dat niets wil en overal een probleem in ziet. Dat is niet eens per se allemaal kabinetsbeleid.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:47:02 #110
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201064462
quote:
Het probleem op basisscholen is dat de minderheid van angstige (vaak oudere) docenten een stuk vocaler is dan degenen die gewoon blij zijn dat ze weer aan het werk kunnen en met de kinderen aan de slag zijn.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:47:20 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_201064468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Serieus, wat gaat er op basisscholen mis dan? Worden daar alweer klassen naar huis gestuurd? Ze zijn amper een dag open.
Die kinderen van een jaar of 8 lopen gewoon door elkaar heen. Dat terwijl ze de hele zomervakantie afstand hebben gehouden van elkaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201064475
quote:
9s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:47 schreef OProg het volgende:

[..]
Die kinderen van een jaar of 8 lopen gewoon door elkaar heen. Dat terwijl ze de hele zomervakantie afstand hebben gehouden van elkaar.
_O-
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:48:29 #113
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201064482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is ook de goedbedoelde dadendrang die we hier af en toe hebben, en dan voornamelijk het allemaal perfect willen regelen.

Ik loop al wat jaartjes als vrijwilliger bij de lokale scouting, in die tijd heb ik de volgende hypes al meegemaakt (niet chronologisch):
- Brandpreventie, ineens moest elke deur een panieksluiting hebben, moesten er een nooduitgang in een kelder bijkomen, brandvertragende platen aan de wanden monteren, elke deur moest een noodverlichting hebben. En moesten van de brandweer het liefst jaarlijks een brandoefening doen, en moest alles elk jaar gekeurd worden. Vele duizenden euro's vergooit en je hoort er steeds minder over. Allemaal na een cafebrand in Volendam.
- Arbo werd ineens belangrijk voor verenigingen, we moesten ineens risico inventarisatie plannen gaan opstellen voor een opkomst. Geen speurtocht zonder administratie en beschrijving van alle risico's. Elke spijker die uitstak moest worden verwijderd en er moest een activiteiten logboek komen waar alle RIE's in terecht zouden komen. Al 10 jaar niks meer van gehoord
- AVG, ineens was een corvee rooster een datalek. Velen uren aan regelwerk om cookie meldingen en privacy statements te maken. Plus een complete administratie over het delen van foto's van opkomsten. Waar bij iedereen toestemming vandaan moest komen.
-WBTR, het nieuwste regelfeestje, zal vast wel helpen om te voorkomen dat de welpjes uit Schubbekuttenveen geen statiegeld in gaan zamelen voor Al-Qaida (zit iets meer op de eigen penningmeester, maar goed). Wat nog wel in de tussentijd een leuk detail is, elke betaalrekening is nu ook iets wat niet meer zo 1-2-3 bij een pak koekjes te krijgen is voor verenigingen.
- Lokale drank en horeca, voor de gebruiksvergunning was er controle geweest en die had een leeg krat bier gezien bij de 18+ speltak (Boefjes!!), dat was natuurlijk para-commerciële horeca! Of we even een vergunning en dubbele toiletten plus persoonlijke hygiëne certificaten wilden gaan halen. De uitleg dat de streepjes lijst bedoeld was om aan te geven dat als je 24 bier op had geschreven je weer een kratje mee moest nemen (er was geen verkoop, en al helemaal geen winst). Was wel erg lastig. Want als 1 iemand bier inkocht en er dronken meerdere mensen van, dan was het toch horeca?

Alles is goed bedoeld en voornamelijk om alles beter te maken en risico's te vermijden. Maar het begint altijd bij het eerst kapot reguleren. Natuurlijk is het goed om te kijken naar risico's bij een opkomst, niks mis om eens extra te denken aan blusmiddelen bij een kampvuur. aar verwachten dat je voor tikkertje het terrein gaat nalopen op kuilen gaat natuurlijk wel wat te ver.
Ik heb me kapot gelachen om dit bericht...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201064500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het was een gewone serieuze vraag. Op het moment dat Willem Engel er 25 keer ligt is het makkelijk te identificeren, ik probeer gewoon te begrijpen waarop gebaseerd is dat het wappies/corona ontkenners zijn.

Puur en alleen voor mijn eigen begrip. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met onderscheiden of iemand een wappie is zonder dat ik diegene spreek. Ik geloof best dat die er liggen, ik probeer te begrijpen hoeveel dat er zijn (ten opzichte van de rest).

Je hoeft je uiteraard niet te verantwoorden, ik ben blij dat je wel de moeite hebt genomen te reageren.
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik weet dat diegene gewoon meer info heeft over de mensen die in de ziekenhuizen liggen. Door contact met de verantwoordelijken/verpleging op verschillende afdelingen. Die op hun beurt de verhalen van de patienten horen.

Het artikel in het AD komt wel overeen met wat diegene heeft opgevangen. Alleen in het AD staat niet dat een ander groot (groter) deel bestaat uit mensen die uit geloofsoverwegingen weigeren of een migratieachtergrond hebben.

Kort gezegd vier groepen ongevaccineerden.
* achterstandswijken
* Gelovigen die vaccins weigeren
* mensen die "vertrouwen op hun lichaam".
* Wappies/ corona ontkenners.

Voor veel van deze groepen is te weinig aandacht in mijn optiek. Maar het ligt allemaal zo gevoelig om het beestje bij naam te noemen. Daarbij loop je bij een aantal groepen het risico dat ze zich nog meer gaan afzetten tegen de overheidsinstanties.
pi_201064514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Gerichte vaccinatie campagnes? Gerichte informatie campagnes, hoe staan we er voor? Wie belast de zorg? Benader die groepen? Informeer mensen? Ook wel fijn om te weten als ze met boosters komen welke het beste werkt?
Ik vermoed dat ze daar wel mee bezig zijn en dat die informatie wel beschikbaar is waar die dat moet zijn. De vraag is of je het ook aan de grote klok wil hangen.
I'll give you something to do
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:55:41 #116
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201064558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het zou waanzinnig zijn als we weer sectoren gaan sluiten. Die tijd is echt klaar wat mij betreft.
Elke keer een land in lockdown gooien omdat er teveel bezuinigd is op IC personeel... het is toch van de zotte?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 09:56:46 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201064571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:55 schreef popje het volgende:

[..]
Elke keer een land in lockdown gooien omdat er teveel bezuinigd is op IC personeel... het is toch van de zotte?
Yup, bereid je maar vast voor |:(

Gommers: "Dit betekent dat we keuzes moeten maken. Kunnen we ongestraft maar operaties blijven uitstellen, of moeten we toch zeggen: dit is de capaciteit van de intensive care in Nederland?"

Als hij zou moeten kiezen tussen het behandelen van één coronapatiënt en het behandelen van acht mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, kiest hij voor de acht hartpatiënten. Maar dat is een keuze die de maatschappij als geheel moet maken, zegt Gommers.

Ben geen fan van die Gommers ofzo, maar hier ben ik het wel met hem eens. Het moet een keer klaar zijn met alle ballen vol op de corona patienten richten.

En ja, mocht het mij of een geliefde van mij overkomen dan denk ik er nog steeds zo over. Het moet een keer klaar zijn.
pi_201064615
Met inspirerende sprekers als Gommers en Kuipers’ zou je toch denken dat toekomstig IC personeel zich met liefde aandient.

Wel fijn voor Lenny dat hij de komende jaren nog werkt heeft.
- verwijderd door admin -
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:03:05 #119
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201064629
Zou een lockdown dit najaar nog veel effect hebben? Ze kunnen de winkels en horeca weer sluiten, maar qua bezoekers thuis, familiebezoek, sporten, feestjes en dergelijke houden mensen er weinig rekening meer mee. En volkomen terecht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 25 augustus 2021 @ 10:04:20 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201064641
De vergrijzing staat ook voor de deur, je zou denken dat in de komende jaren de IC-capaciteit en gewone ziekenhuis capaciteit daarom ook omhoog moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')