abonnement Unibet Coolblue
pi_201056695
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters

- LeSage: ‘Mijm’, september 2017
- PKM: “Banaan”, december 2017
- BellaaElisa: N, 7 februari 2018
- arvensis: U, maart 2018
- Donna: G, maart 2018
- Elleska: L, mei 2018
- Aure: Jip, juni 2018
- Takkie88: Sofie, augustus 2018
- NicolasJoy: S, augustus 2018
- Loj: “Li”, augustus 2018
- Aapieannie: V&J, 29 oktober 2018
- Solodelphi: A&M, december 2018
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019

[ Bericht 2% gewijzigd door Peejtur op 28-08-2021 18:14:54 ]
pi_201056709
🥳 voor Vincent!

Wij zijn gisteren maar eens begonnen met zindelijkheidstraining. Gelijk hardcore zonder luier. Emmer met dweil klaar voor de ongelukjes.
Op zich gaat het best goed, een keer of 4 dweilen en verschonen en dat met 2 vind ik op zich best meevallen.

Het is nog wel lastig voor ze om aan te geven dat ze moeten. Soms roepen ze : mama plas komt eraan! Maar even zo hard na 3x vragen moet je plassen en nee zeggen binnen een minuut horen: mama heb geplast of nog mooier: Mama ik lek! 😍

Al met al hebben we goede hoop dat ze straks in ieder geval overdag zindelijk zijn 🙂
pi_201059146
Dat gaat ook al best goed ja!

We waren hier eerder al met allebei tegelijk gestart, maar daar was geen beginnen meer aan. Jeremy vond het ook geen probleem om met een natte broek rond te lopen, en bij Vincent leverde het alleen maar verdriet op omdat hij dus elke keer te laat was. Hebben het toen even laten rusten.
Gaan nu met alleen Vincent verder, hij gaf de laatste paar dagen al zelf elke keer aan dat hij naar de wc moest en deed dan ook daadwerkelijk een plas. Hij zit vol trots naar zijn piemel te kijken nu op de wc haha!
pi_201071617
Lucky shot denk ik, maar hier de eerste (plak)poep op de wc gehad! Al twee weken geen stickers meer voor de wc gehad, maar vandaag ineens twee stickers verdiend. :9
pi_201072948
Wat goed allemaal zeg. Hier een peuter die er echt nog geen zin in heeft. Ik heb nog tot juni om 'm zindelijk te krijgen, ik hoop dat het lukt :')

Vandaag waren we naar belevenisboerderij Schieveen. Daar hebben ze echt een leuke natuurspeeltuin! Alleen hij durfde niet echt in z'n eentje en ik kon hem niet zo makkelijk helpen met z'n broertje in de draagzak. We hebben ook de geitjes en kippen gevoerd, maar de grote geitjes vond ie eng. En de kippen waren echt heel brutaal en kwamen allemaal op hem af dus dat was ook niet zo succesvol. Maar toen we ze gingen voeren van achter het hek was het wel prima :P ik heb hem maar getrakteerd op een ijsje met spikkels en daarna zijn we naar een park gefietst om daar te lunchen omdat ik daar zelf zin in had :P al met al prima dagje. Beide kinders deden zelfs tegelijkertijd een middagdutje, dus ik heb ook nog even kunnen slapen O+
pi_201073055
Ik vond de zindelijkheidsbox echt een uitkomst :D het principe stelt niet zo heel veel voor, maar een vastomlijnde methode en niet maar een beetje aanrommelen met verschillende technieken werkte heel goed voor ons en idd, binnen een week volledig plas en poep zindelijk *O*. De 35¤ oid echt meer dan waard ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201073143
Ohja daar heb ik ook nog naar gekeken. Maar is het dan nodig dat je een hele week thuis met hem bent? Ik weet niet of de opvang er in mee gaat zeg maar :P
pi_201073213
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef Aure het volgende:
Ohja daar heb ik ook nog naar gekeken. Maar is het dan nodig dat je een hele week thuis met hem bent? Ik weet niet of de opvang er in mee gaat zeg maar :P
Ja dat werkt wel echt het beste, het richt zich echt op timing..ontdekken hoe snel de "doorlooptijd" van de blaas is en dan precies op het juiste moment laten plassen. Daar is op de opvang denk ik te weinig tijd voor/zicht op.

Wij hebben er een week vrij voor genomen en het was binnen een week "geregeld"..
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201085478
Hebben jullie ervaring met de volgende situatie en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Tips hoe ermee om te gaan zijn ook welkom :P

Vandaag haalde ik mijn dochtertje op van de opvang. Ik haal haar lopend op, is een kwartier lopen en voor het gemak doe ik haar dan in de buggy.

Ze weigerde vandaag in de buggy te gaan, schreeuwde, huilde en wilde constant opgetild worden. Ze weigerde ook zelf te lopen. En dat allemaal op het schoolplein, waar de leidsters langsliepen die ook naar huis gingen en ook andere ouders/ juffen langsliepen en het allemaal zagen gebeuren. #faalmoeder

Ik ben zwanger en ben daarnaast klein, dus ik kan haar niet een kwartier lang naar huis dragen (ze is +/- 12 kilo, terwijl ik ook maar 54 kilo ben en al een kind in mijn buik heb). Ze struikelde ook nog eens 2x, waardoor haar knie bloedde en ze NOG harder moest huilen. Het lukte me ook niet om haar in de buggy te krijgen (ook niet onder dwang).

Ik heb uiteindelijk ruim een kwartier staan wachten, totdat ze wat kalmeerde en haar met een cracker verleid om toch in de buggy te gaan zitten. #faalmoederkwadraat

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Ik snap dat ze na zo'n lange dag bij de opvang overprikkeld is en daardoor zo doet, maar zo'n schoolplein is echt geen fijne plek om te moeten 'strijden' met je kind.

Ik zie eerlijk gezegd ook nooit een andere ouder zo 'strijden' met hun kind, dus ergens denk ik dat het dan door mij en mijn opvoeding komt.

Wat denken jullie? En hebben jullie tips?
pi_201085735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:44 schreef CaVaBien het volgende:
Hebben jullie ervaring met de volgende situatie en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Tips hoe ermee om te gaan zijn ook welkom :P

Vandaag haalde ik mijn dochtertje op van de opvang. Ik haal haar lopend op, is een kwartier lopen en voor het gemak doe ik haar dan in de buggy.

Ze weigerde vandaag in de buggy te gaan, schreeuwde, huilde en wilde constant opgetild worden. Ze weigerde ook zelf te lopen. En dat allemaal op het schoolplein, waar de leidsters langsliepen die ook naar huis gingen en ook andere ouders/ juffen langsliepen en het allemaal zagen gebeuren. #faalmoeder

Ik ben zwanger en ben daarnaast klein, dus ik kan haar niet een kwartier lang naar huis dragen (ze is +/- 12 kilo, terwijl ik ook maar 54 kilo ben en al een kind in mijn buik heb). Ze struikelde ook nog eens 2x, waardoor haar knie bloedde en ze NOG harder moest huilen. Het lukte me ook niet om haar in de buggy te krijgen (ook niet onder dwang).

Ik heb uiteindelijk ruim een kwartier staan wachten, totdat ze wat kalmeerde en haar met een cracker verleid om toch in de buggy te gaan zitten. #faalmoederkwadraat

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Ik snap dat ze na zo'n lange dag bij de opvang overprikkeld is en daardoor zo doet, maar zo'n schoolplein is echt geen fijne plek om te moeten 'strijden' met je kind.

Ik zie eerlijk gezegd ook nooit een andere ouder zo 'strijden' met hun kind, dus ergens denk ik dat het dan door mij en mijn opvoeding komt.

Wat denken jullie? En hebben jullie tips?
Niks faalmoeder :* je hebt haar de tijd gegeven om haar rust weer te vinden en toen wilde ze uiteindelijk toch in de buggy :Y niet zo hard zijn voor jezelf. Dit gebeurt idereen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201085920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:44 schreef CaVaBien het volgende:
Hebben jullie ervaring met de volgende situatie en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Tips hoe ermee om te gaan zijn ook welkom :P

Vandaag haalde ik mijn dochtertje op van de opvang. Ik haal haar lopend op, is een kwartier lopen en voor het gemak doe ik haar dan in de buggy.

Ze weigerde vandaag in de buggy te gaan, schreeuwde, huilde en wilde constant opgetild worden. Ze weigerde ook zelf te lopen. En dat allemaal op het schoolplein, waar de leidsters langsliepen die ook naar huis gingen en ook andere ouders/ juffen langsliepen en het allemaal zagen gebeuren. #faalmoeder

Ik ben zwanger en ben daarnaast klein, dus ik kan haar niet een kwartier lang naar huis dragen (ze is +/- 12 kilo, terwijl ik ook maar 54 kilo ben en al een kind in mijn buik heb). Ze struikelde ook nog eens 2x, waardoor haar knie bloedde en ze NOG harder moest huilen. Het lukte me ook niet om haar in de buggy te krijgen (ook niet onder dwang).

Ik heb uiteindelijk ruim een kwartier staan wachten, totdat ze wat kalmeerde en haar met een cracker verleid om toch in de buggy te gaan zitten. #faalmoederkwadraat

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Ik snap dat ze na zo'n lange dag bij de opvang overprikkeld is en daardoor zo doet, maar zo'n schoolplein is echt geen fijne plek om te moeten 'strijden' met je kind.

Ik zie eerlijk gezegd ook nooit een andere ouder zo 'strijden' met hun kind, dus ergens denk ik dat het dan door mij en mijn opvoeding komt.

Wat denken jullie? En hebben jullie tips?
Het is een fase en hoort erbij. Ik heb mijn oudste eens, tijdens een gigantische woede aanval aan de kant van een drukke straat waar hij ook niet in de buggy wou over mijn schouders gegooid om maar bij door dikke straat weg te komen. Picture this: ik met baby in de draagzak op m'n buik, buggy met 1 hand dragend en schreeuwend kind op m'n schouder, die van woede ook nog eens in z'n broek geplast had. Ik ga dat denk ik nooit vergeten.

Nu is hij bijna 6 en bijna altijd voor rede vatbaar...
pi_201085999
Allereerst, je bent geen faalmoeder. Het is makkelijk te denken dat niemand anders ooit strijd heeft met zijn kind in dit soort situaties en dat het aan jou(w opvoeding) ligt, maar volgens mij is de werkelijkheid dat je er niet bij stilstaat als het een ander overkomt.

En anders sluit ik aan. Ik heb ook vaak publiekelijk strijd (gehad) met mijn kind omdat het iets NIET wilde. Wat voor nu denk ik belangrijk is te bedenken is dat ze in de buggy kwam, jij haar niet hoefde te tillen en je nu de ruimte hebt om te bedenken hoe je het de volgende keer gaat oppakken. En dat spreekt juist van een goede moeder. :)

Wat ik zoveel mogelijk probeer in zulke situaties is vertellen hoe het gaat gebeuren en daaraan vasthouden. Rustig blijven, uit laten razen, nog een keer vertellen en dan doorpakken. En dat klinkt super makkelijk maar dat is het niet. Soms resulteert het hier in meewerken, en soms ook niet. Ik liep vorige week nog met een bijna 4jarige 10 minuten (schoppend en huilend) op de arm achter de wandelwagen naar de auto omdat we echt naar huis gingen en hij dat niet wilde. En eenmaal in de auto was het klaar. Het gebeurt ons denk ik allemaal, en we doen ook allemaal wel eens iets waar we zelf niet achter staan. Live and learn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201087947
Dat overkomt denk ik elke moeder meer dan eens.
Bij L is het vaak overprikkeling + honger. Iets te eten aanbieden werkt meestal goed dus ik zou precies hetzelfde hebben gedaan en misschien voor de volgende keer zelfs speciaal eten om meenemen in de hoop dat ze dan direct zelf gaat zitten.
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2021 @ 22:02:05 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201088120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:44 schreef CaVaBien het volgende:
Hebben jullie ervaring met de volgende situatie en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Tips hoe ermee om te gaan zijn ook welkom :P

Vandaag haalde ik mijn dochtertje op van de opvang. Ik haal haar lopend op, is een kwartier lopen en voor het gemak doe ik haar dan in de buggy.

Ze weigerde vandaag in de buggy te gaan, schreeuwde, huilde en wilde constant opgetild worden. Ze weigerde ook zelf te lopen. En dat allemaal op het schoolplein, waar de leidsters langsliepen die ook naar huis gingen en ook andere ouders/ juffen langsliepen en het allemaal zagen gebeuren. #faalmoeder

Ik ben zwanger en ben daarnaast klein, dus ik kan haar niet een kwartier lang naar huis dragen (ze is +/- 12 kilo, terwijl ik ook maar 54 kilo ben en al een kind in mijn buik heb). Ze struikelde ook nog eens 2x, waardoor haar knie bloedde en ze NOG harder moest huilen. Het lukte me ook niet om haar in de buggy te krijgen (ook niet onder dwang).

Ik heb uiteindelijk ruim een kwartier staan wachten, totdat ze wat kalmeerde en haar met een cracker verleid om toch in de buggy te gaan zitten. #faalmoederkwadraat

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties? Ik snap dat ze na zo'n lange dag bij de opvang overprikkeld is en daardoor zo doet, maar zo'n schoolplein is echt geen fijne plek om te moeten 'strijden' met je kind.

Ik zie eerlijk gezegd ook nooit een andere ouder zo 'strijden' met hun kind, dus ergens denk ik dat het dan door mij en mijn opvoeding komt.

Wat denken jullie? En hebben jullie tips?
Best herkenbaar. Ik wil haar ook niet meer tillen vanwege mijn zwangerschap, maar ik heb op de terugweg van de opvang ook wel eens gehad dat ze perse uit de buggy wilde. Na 5 minuten “Uit! Uit!” haar eruit gehaald waarna ze na drie stappen aan mijn been hing “Optilluh”. Om ook niet terug in de buggy te willen.

Of die keer dat ik dacht dat het een leuk idee was om met haar driewieler naar het speeltuintje (echt maar 30m verderop) te gaan. Elke 4 meter stapte ze af om op de grond te gaan zitten en “Optilluh” te jammeren. Toen nog niet zo heel ver in mijn zwangerschap dus het laatste stuk afgelegd met haar op mijn ene arm en de driewieler vooruitslepend met mijn andere arm.

Toen de terugweg hetzelfde leek uit te pakken heb ik mijn vriend gebeld (die godzijdank thuis was) en gevraagd of hij me kwam helpen.

Tips? Niet echt, maar iemands opmerking dat honger/trek een rol speelt (naast vermoeidheid) vind ik wel plausibel. Misschien de volgende keer toch iets van een cracker als back-up meenemen?
Chick on a mission
pi_201088499
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:02 schreef Keroppi het volgende:
Of die keer dat ik dacht dat het een leuk idee was om met haar driewieler naar het speeltuintje (echt maar 30m verderop) te gaan. Elke 4 meter stapte ze af om op de grond te gaan zitten en “Optilluh” te jammeren. Toen nog niet zo heel ver in mijn zwangerschap dus het laatste stuk afgelegd met haar op mijn ene arm en de driewieler vooruitslepend met mijn andere arm.

Zoiets had ik vorige week ook. L op zijn fietsje en elke keer stoppen. Op een gegeven moment niet meer verder willen fietsen en werd er midden op het fietspad een stervende zwaan nagedaan. Heb hem in de berm neergezet, fiets ernaast en ben er ook maar bij gaan zitten. Natuurlijk niet langs het rustige fietspad maar een toeristische route.
pi_201088749
Bedankt voor jullie tips en voor het delen van jullie ervaringen. Het doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die te maken heeft met dit soort gedrag. Ik kan me soms wat onzeker voelen en wil het zo graag goed doen als moeder. En bij dit soort situaties voel ik me geen goede moeder :P

Laten we maar hopen dat deze fase snel voorbij gaat.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 23:19:06 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201089149
Ik had vandaag nog zoiets met Koert, hij was in zo'n goede bui dat ik dacht dat naar de winkel lopen wel leuk zou zijn. De heenweg ging goed, maar de supermarkt had geen tasjes meer dus moest ik de boodschappen in een doos meenemen en toen besloot Koert dat hij de winkel weer in wilde rennen en in ieder geval niet naar huis wilde. Inderdaad opgetild willen worden, sowieso niet mee willen, en als ik hem tilde wilde hij weer neergezet worden, was echt drama mede door die stomme doos want daardoor kon ik weer minder met Koert aanvangen. Drama.
En nu ik jullie verhalen lees denk ik: ik had hem gewoon een rijstwafel ofzo moeten geven maar daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Hij had net gegeten hoor dus honger was het niet maar dat had misschien wel wat drama voorkomen.
Ach ja.
pi_201089519
Ik vind het eerder vreemd dat de leidsters niet even helpen CaVaBien. Dit soort situaties komen vaker voor en juist een extern iemand kan dan even helpen de impasse te doorbreken, zeker omdat ze weten van je zwangerschap.
Toen ik 7 maanden zwanger was (van een tweeling) weigerde mijn oudste (1j8m) ook om in het fietsstoeltje te gaan zitten. Ik heb meerdere pogingen gedaan, was de wanhoop nabij maar toen kwam er opeens een verre buurvrouw vragen of ik hulp nodig had. Die zei tegen O dat het fijn zou zijn als hij even mee zou werken en O was direct uit zijn drammende bui en liet zich zo in het zitje tillen. En we woonden toen nog niet in dat huis en ik had die vrouw nog nooit gezien. Ik ben iemand nog nooit zo dankbaar geweest voor hulp denk ik, en elke keer als ik haar tegen kom moet ik er weer aan denken.

De meiden heb ik ook overigens ook regelmatig huilend over m’n schouder gedragen, regelmatig zelfs twee tegelijk want ze steken vaak elkaar aan met zo’n bui. De huilende kleuter ernaast (die wel zelf mee liep) maakte het plaatje compleet.

Maar verder denk ik dat je nergens zoveel begrip kunt vinden als op een schoolplein waar iedereen ouder is of met kinderen werkt. Alle kinderen hebben zulke buien, ook mijn zoon (die door een andere moeder zo’n rustig braaf jongetje genoemd werd).
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_201090863
@CaVaBien :*
Onze peuterspeelzaal kun je vanuit huis bijna zien. Toch is hem naar huis mee krijgen soms echt een uitdaging geweest. En tochtjes naar de bakker waren soms ook gewoon een hel. }:|

Ik zie andere ouders ook weleens strijden maar dat ziet er dan minder zwaar uit. Komt toch doordat ik dan zelf er niet bij betrokken ben denk ik / niet zelf hoef te tillen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201090950
Ik heb vorig jaar middenin de zomer een half uur een strijd gehad met mijn toen tweejarige dochter. Die wilde niet Niet NIET in het fietsstoeltje. We stonden middenin het centrum, lopen was geen optie. Een half uur van “gefaal”: dreigen, sleuren, kind achterlaten (de aloude: dan gaan we wel zonder jou, wat je natuurlijk niet doet :') ). Hoogseizoen, dus de stad zat vol, overal volle terrassen waar men zich kostelijk vermaakte met mijn strijd waarin ik een krijsende, overstrekkende peuter in een fietsstoel probeerde te vouwen. Denk er nog even een kleuter bij die vanaf z’n eigen fiets steeds roept: ‘Mahaaaam, gaan we nu? Maaaaam, pak haar gewoon. Maaaaaamaaaaaa, mag ik ijs? Mama, mama, mama, ik zie Dinges van school! Mahaaaaaaaaaaaam, ben je nou klaar? Mam, laat ‘r gewoon staan anders. Gaan we nu? Nu?’

Het zweet gutste echt langs m’n rug. Ik stond daar echt met een verwilderd kapsel in de bloedhitte te ploetermoederen, onderwijl subtiel toegesproken door toeristen die opbeurende dingen zeiden als: ‘Er wordt niet meer opgevoed he, tegenwoordig’ en ‘Als het die van míj was....’ En toen, ik zweer dat ik ergens een engelenkoor hoorde, kwam de leidster van het kdv de hoek om. Een en al jonge, frisse, lichte, luchtige zomervibes. Die ziet mij staan, aarzelt geen moment en komt helpen. In tien seconden gepiept. Kind krijste nog steeds, overigens, maar ze zat wel :+

Niet het hoogtepunt van mijn moederschap, nee, maar ik heb er geen conclusies aan verbonden over mijn opvoedskillz. Kind in kwestie lijkt verder prima op te drogen *)
  FOK!fossiel vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:40:17 #21
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201091140
Ondanks dat het op het moment zelf natuurlijk verschrikkelijk is, is het achteraf best grappig om al deze verhalen te lezen.

En hulde natuurlijk voor alle lieve buurvrouwen, leidsters etc die wel te hulp schieten O+
Chick on a mission
pi_201091265
Ik ben het boek how to talk to kids aan het lezen en dat geeft echt heel veel handvaten ook voor dit soort situaties. De basis is rustig blijven en de gevoelens van het kind erkennen. Dus “ik zie dat je heel verdrietig/boos bent” “het is ook niet leuk als je nu mee naar huis moet terwijl je zo fijn aan het spelen was” etc.
Punt 2. Geef informatie. “We moeten nu naar huis want ik moet eten gaan koken”
Punt 3. Geef een keuze. “Wil je zelf in de buggy klimmen of wil je dat ik je help?”
Punt 4 (indien nodig) geef vertrouwen. “Ik weet zeker dat je in de buggy gaat zitten als je daar klaar voor bent”
Punt 5. Aan einde van de dag, beschrijf de prestatie van je kind: “je had helemaal geen zin om mee te gaan en toch ging je fijn in de buggy zitten, dat vind ik nog eens knap!”

Het werkt hier echt ontzettend goed O+ En heus niet altijd meteen of heel snel maar haalt wel de angel uit de situatie en geeft mogelijkheden waardoor we vaak zonder veel gedoe bereiken wat we willen *O* en zoveel herkenning in dat boek joh :@
pi_201091423
Ploetermoeder van @Jentin, kunnen we die er niet in houden in plaats van faalmoeder. O+

Hulde inderdaad voor de helpende handen. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:08:53 #24
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201092227
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben het boek how to talk to kids aan het lezen en dat geeft echt heel veel handvaten ook voor dit soort situaties. De basis is rustig blijven en de gevoelens van het kind erkennen. Dus “ik zie dat je heel verdrietig/boos bent” “het is ook niet leuk als je nu mee naar huis moet terwijl je zo fijn aan het spelen was” etc.
Punt 2. Geef informatie. “We moeten nu naar huis want ik moet eten gaan koken”
Punt 3. Geef een keuze. “Wil je zelf in de buggy klimmen of wil je dat ik je help?”
Punt 4 (indien nodig) geef vertrouwen. “Ik weet zeker dat je in de buggy gaat zitten als je daar klaar voor bent”
Punt 5. Aan einde van de dag, beschrijf de prestatie van je kind: “je had helemaal geen zin om mee te gaan en toch ging je fijn in de buggy zitten, dat vind ik nog eens knap!”

Het werkt hier echt ontzettend goed O+ En heus niet altijd meteen of heel snel maar haalt wel de angel uit de situatie en geeft mogelijkheden waardoor we vaak zonder veel gedoe bereiken wat we willen *O* en zoveel herkenning in dat boek joh :@
Bedankt voor deze tips!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:31:43 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201092501
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben het boek how to talk to kids aan het lezen en dat geeft echt heel veel handvaten ook voor dit soort situaties. De basis is rustig blijven en de gevoelens van het kind erkennen. Dus “ik zie dat je heel verdrietig/boos bent” “het is ook niet leuk als je nu mee naar huis moet terwijl je zo fijn aan het spelen was” etc.
Punt 2. Geef informatie. “We moeten nu naar huis want ik moet eten gaan koken”
Punt 3. Geef een keuze. “Wil je zelf in de buggy klimmen of wil je dat ik je help?”
Punt 4 (indien nodig) geef vertrouwen. “Ik weet zeker dat je in de buggy gaat zitten als je daar klaar voor bent”
Punt 5. Aan einde van de dag, beschrijf de prestatie van je kind: “je had helemaal geen zin om mee te gaan en toch ging je fijn in de buggy zitten, dat vind ik nog eens knap!”

Het werkt hier echt ontzettend goed O+ En heus niet altijd meteen of heel snel maar haalt wel de angel uit de situatie en geeft mogelijkheden waardoor we vaak zonder veel gedoe bereiken wat we willen *O* en zoveel herkenning in dat boek joh :@
Goede tips!

Mijn kind is denk ik stuk, helaas _O- _O- want die krijgt altijd een keuze, ik erken altijd dat het voor haar vervelend is dat iets moet, ze mag altijd zelf kiezen en eindigt toch altijd met 'nee, nee, neeeeeeeeeeee'. En dan het liefst nog even mama slaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201092535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Goede tips!

Mijn kind is denk ik stuk, helaas _O- _O- want die krijgt altijd een keuze, ik erken altijd dat het voor haar vervelend is dat iets moet, ze mag altijd zelf kiezen en eindigt toch altijd met 'nee, nee, neeeeeeeeeeee'. En dan het liefst nog even mama slaan.
Oh noooo 8)7
pi_201092570
Ploetermoeder O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben het boek how to talk to kids aan het lezen en dat geeft echt heel veel handvaten ook voor dit soort situaties.
Hele fijne handvaten inderdaad maar in deze situaties werkt dat bij ons helaas niet meer. Wel om te voorkomen dat we in de situatie terecht komen maar als L eenmaal over zijn toeren is kan ik niet meer tot hem doordringen. Dan werkt alleen nog mijn stem verhef en roepen wat er van hem wordt verwacht. Dat voelt ook falen, helemaal in het openbaar waar iedereen omkijkt, maar uiteindelijk komen we zo wel uit de bui en daarna natuurlijk weer goedmaken met een knuffel. Dit soort peuterbuien komen vaker voor als ik moe ben dus de periode voorafgaand is zeker belangrijk alleen bij de opvang heb je daar geen invloed op.

@CaVaBien wat mij net nog te binnen schoot, toen een van de moeders bij de PSZ niet mocht tillen liet ze de kinderwagen achter en bij het ophalen zetten de juffen het kindje binnen al in de kinderwagen. Misschien willen de leidsters bij jullie dat ook doen? Anders bij de overdracht vragen of de leidster wil helpen, niet dat ze wegloopt voordat je dochtertje zit of zelfs langs lopen om naar huis te gaan terwijl jij daar nog steeds staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 27-08-2021 16:14:04 ]
pi_201093005
Herkenbaar ja, dat bepaalde manieren soms gewoon niet meer werken, als je eenmaal dat punt voorbij bent...

En het verschilt ook echt gewoon per kind en per fase denk ik. Het stukje erkennen hoe ze zich voelen doe ik alsnog, omdat ik het zowel belangrijk als plausibel vind, maar ik heb daar werkelijk nog nooit een positief effect van gezien bij die 2 van mij :P
Ook het geven van informatie werkt eerder tegen me (lees: reden voor discussie) dan dat het helpt.

Wat ik nu merk bij Pitbull wat vooral werkt (maar ook vooral in de 'aanloop' naar een peuterbui) is gewoon serieus 20x letterlijk hetzelfde zeggen, op exact dezelfde manier en toon. Ik voel me dan meestal vrij belachelijk :+ maar ik heb het idee dat hij dan juist snapt dat er gewoon 'niet meer in zit' op dat moment (beetje lastig verwoorden) en zich er uiteindelijk alsnog bij neerlegt.
In elk geval eerder dan wanneer ik inhoudelijk de discussie aan ga met hem, en de uitkomst hetzelfde blijft; dat vindt-ie echt heel frustrerend.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201093020
@Tink89 bij ons werkt een keuze geven ook niet zo. Nee als antwoord is af en toe, maar bijna altijd blijft het stil. ;( In het beste geval mag je het doen met iets dat met een slap handje aangewezen wordt of een ja-knik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201096818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Goede tips!

Mijn kind is denk ik stuk, helaas _O- _O- want die krijgt altijd een keuze, ik erken altijd dat het voor haar vervelend is dat iets moet, ze mag altijd zelf kiezen en eindigt toch altijd met 'nee, nee, neeeeeeeeeeee'. En dan het liefst nog even mama slaan.
Precies, hier dus ook :P

Ik zal het boek doornemen voor wat extra tips, maar al die stappen had ik al doorlopen. Uitgelegd wat dr bedoeling was en waarom. Keuzes gegeven. Gevoel erkend.
pi_201097293
Hier helpt het in sommige gevallen door humor toe te passen. Wil je niet lopen? Vaak wil ze dan wel springen als een kikker of konijn, race wedstrijdjes, tikkie of gekke loopjes samen doen.

Ik heb ook een keer gehad dat ze halverwege erbij ging zitten en niet meer verder wilde tenzij ik haar tilde. Toen er maar naast gaan zitten en samen mieren gekeken. Het is een wonder als ze haar aandacht langer dan 15 minuten ergens bij kan houden, en inderdaad, zitten ging ook vervelen en toen konden we weer door. Ook een keer midden op het zebrapad met het licht op oranje een staking gehad. Toen heb ik haar meegesleurd en vervolgens op de stoep gevoelens erkent, uitleg gegeven en knuffels gegeven. Het is wat het is.

Ze doen dit altijd als je haast hebt, een tas boodschappen bij je hebt, je knie verdraaid en op de drukste plek in de stad. Het hoort erbij.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201097435
Hier is ophalen bij de opvang ook vaak een drama, moe van de hele dag spelen en hongerrr. De auto staat gelukkig altijd dichtbij, maar ik heb regelmatig twee gillende peuters aan de hand. Het is was het is, gaat ook wel weer over.

Jeremy wil ook nooit een handje geven als we bijvoorbeeld een drukke weg over moeten, dan pak ik zijn cappuchon. Vaak vindt hij dat vervelender dan een hand dus dan vraagt hij zelf om toch een hand.

Ik heb met de jongens vaak ook de pech dat ze elkaar versterken in hun gedrag, dus als de een nee zegt terwijl de ander wel wil, dan zegt die ook ineens nee. Andersom komt gek genoeg niet zoveel voor :+

Wat wel enorm fijn is is dat Vincent Jeremy over zijn doucheangst heen heeft geholpen. Jeremy stond heel hard te huilen bij de douche en toen heeft Vincent hem bij de hand gepakt en voorzichtig meegenomen onder de douche. Ik dacht dat word gillen maar hij pikte het en wil sindsdien elke avond wel douchen!
pi_201098007
Dat versterken van elkaars gedrag is natuurlijk balen, maar wat klinkt dit supercute zeg! O+ O+

quote:
6s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:29 schreef aapieannie het volgende:

Wat wel enorm fijn is is dat Vincent Jeremy over zijn doucheangst heen heeft geholpen. Jeremy stond heel hard te huilen bij de douche en toen heeft Vincent hem bij de hand gepakt en voorzichtig meegenomen onder de douche. Ik dacht dat word gillen maar hij pikte het en wil sindsdien elke avond wel douchen!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201099479
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:29 schreef twist02 het volgende:
Dat versterken van elkaars gedrag is natuurlijk balen, maar wat klinkt dit supercute zeg! O+ O+
[..]

Ja dat was het ook! Momenteel hoor ik ze om en om een slaapliedje zingen gevolgd door een saappiee al? Door de babyfoon haha! Dit zijn de momenten dat ik extra geniet van het feit dat ze een tweeling zijn.
pi_201101361
De gooi dr humor in komt ook terug in t boek ja!

En eerlijk is eerlijk hier zeker ook geen succes garantie maar het helpt wel heel veel O+
pi_201101872
Heel herkenbaar CaVaBien, ik was gisteren met Bas naar het speeltuintje achter ons huis en hij weigerde ook terug te lopen. Hij weet dat ik hem niet til, maar hij weigerde te lopen. Niks werkte.
Ook voor we weggingen al, Bas, je mag nog 1x van de glijbaan glijden, dan gaan we naar huis - Bas gaat van de glijbaan af - En daar rent meneer naar de wip |:( .
Bas, kom, je bent van de glijbaan af gegaan, daarna zouden we naar huis gaan. Wil je mama een hand geven of loop je zelf naar de bus (een camper op een oprit waar hij echt verzot op is die altijd uitgebreid bekeken moet worden)?
Hij liet zich als een stervende zwaan op de grond vallen, krijsend en al. De hele truukendoos geprobeerd, maar niks werkte. Uiteindelijk gisteravond koorts dus dat zal wellicht ook de aanleiding zijn geweest voor niet mee willen werken, maar op dat soort momenten vind ik het ook wel lastig nu. Die bijna 13 kilo wegende peuter is met bekkeninstabiliteit en een forse buik zelfs met dat kleine stukje tillen al echt vreselijk.
pi_201102528
Ik heb trouwens wel een klacht... waarom groeien peuter voeten zo snel..?

Eindelijk schoenen gevonden die Vincent niet binnen een week de neuzen kaal heeft, zijn ze nu na amper twee maanden alweer te klein.
Morgen maar weer naar de winkel dus.
pi_201102630
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 22:20 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb trouwens wel een klacht... waarom groeien peuter voeten zo snel..?

Eindelijk schoenen gevonden die Vincent niet binnen een week de neuzen kaal heeft, zijn ze nu na amper twee maanden alweer te klein.
Morgen maar weer naar de winkel dus.
Horen die voeten te groeien dan? :P ik vraag dit voor een peuter die een half jaar in dezelfde maat heeft gezeten.
pi_201102950
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 22:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Horen die voeten te groeien dan? :P ik vraag dit voor een peuter die een half jaar in dezelfde maat heeft gezeten.
Groeien vreselijk hard hier, niet alleen de voeten trouwens hoor.
De wintercollectie word hier in maat 110/116. Voor schoenen ga ik morgen kijken voor maar 26/27. Gelijk ook maar nieuwe regenlaarzen want die zijn nog in maat 24 geloof ik haha!
pi_201103022
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 22:41 schreef aapieannie het volgende:

[..]
Groeien vreselijk hard hier, niet alleen de voeten trouwens hoor.
De wintercollectie word hier in maat 110/116. Voor schoenen ga ik morgen kijken voor maar 26/27. Gelijk ook maar nieuwe regenlaarzen want die zijn nog in maat 24 geloof ik haha!
Die van mij kan komende winter zijn winterkleding van vorig jaar nog aan denk ik. Hij zat toen in 86/92, nu 92 _O- . Kaboutertje.
pi_201104358
Hier gaat het ook rap qua kleding ja, Pitbull loopt nu al in 110/116.
Schoenen scheelt wel heel erg qua maat; hij loopt alaanden op Nikes maat 27, maar Converse maar 27 is nog steeds ruim.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201106167
Vandaag voor het eerst naar de bioscoop. Ik ben heel benieuwd.. :9
pi_201106292
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de bioscoop. Ik ben heel benieuwd.. :9
Hier vond de onze het geluid heel overweldigend en te hard (voor de beeldvorming, we waren bij buurman en buurman :') meerdere kleintjes huilen in die zaal. Het bleek achteraf dat ze buurman en buurman in een of andere superflashy dolby zaal hadden geprogrammeerd) Dus als je de kans hebt om naar zo'n speciale peutervoorstelling te gaan zou ik dat doen. Dan is het licht niet helemaal uit en het geluid zachter.

Overigens gingen we laatst nog een keer en toen had ik van die pluggies van alpine gekocht voor hem, toen ging het wel prima :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201106321
@twist02 wil jij niet in de OP? Want na @LeSage kom ik bovenaan te staan met bijna kleuter en dat wil ik niet. ;)

Leuk @NicolasJoy!

Wat een lekker klein maatje nog @douche-eendje . O+

Banaan past zijn kleding van afgelopen winter nog wel maar mag er wel wat truien bij. Maat 104/110 ongeveer.
Die tijd dat hij elke twee/drie maanden een schoenmaat opschoof was ook niet leuk. Al sleten ze toen ook wel hard.
Zijn broeken gaan nou ook hard, echt alles krijgt een piepklein gaatje of hij valt ermee op zijn knieën. :{

Hij is toch maar weer naar judo na weken verzet (gelukkig was het vakantie). Ik heb hem gisteren gezegd dat hij daarna mee mag naar de bakker en toen draaide hij wat bij. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201106808
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 00:41 schreef twist02 het volgende:
Hier gaat het ook rap qua kleding ja, Pitbull loopt nu al in 110/116.
Schoenen scheelt wel heel erg qua maat; hij loopt alaanden op Nikes maat 27, maar Converse maar 27 is nog steeds ruim.
Converse passen ze hier dus nog makkelijk in 25. De meeste kindermodellen vallen groot uit!
pi_201107445
M draagt nu maat 92 en schoenmaat 22. Haar winterkleding heb ik al bij elkaar geshopt in maat 98, ervan uitgaande dat ze dan 98 draagt :P

En vandaag wordt er een pakket bezorgd met 2 schoenen in maat 23.

Gaat inderdaad hard met de schoenen. Ook omdat ik altijd meerdere wil hebben in 1 maat. Ik koop dan steeds regenlaarzen, laarzen, sneakers en slofjes (en sandalen) in een maat. En mijn hormonen willen dat het dan leuke schoentjes zijn, dus wat schoenen betreft ben ik straks blij als ze een langere tijd 1 maat heeft.
pi_201109803
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:59 schreef PKM het volgende:
@:twist02 wil jij niet in de OP? Want na @:LeSage kom ik bovenaan te staan met bijna kleuter en dat wil ik niet. ;)
Haha, mijnes is ook van december, dus dat helpt niet zoveel ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201111962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de bioscoop. Ik ben heel benieuwd.. :9
De film (Paw Patrol de film) was met 86 minuten (+ pauze en reclames 2 uur) precies lang genoeg!

Onder de indruk van het grote scherm, de popcorn.. Voor herhaling vatbaar!
pi_201114614
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:42 schreef CaVaBien het volgende:
M draagt nu maat 92 en schoenmaat 22. Haar winterkleding heb ik al bij elkaar geshopt in maat 98, ervan uitgaande dat ze dan 98 draagt :P

En vandaag wordt er een pakket bezorgd met 2 schoenen in maat 23.

Gaat inderdaad hard met de schoenen. Ook omdat ik altijd meerdere wil hebben in 1 maat. Ik koop dan steeds regenlaarzen, laarzen, sneakers en slofjes (en sandalen) in een maat. En mijn hormonen willen dat het dan leuke schoentjes zijn, dus wat schoenen betreft ben ik straks blij als ze een langere tijd 1 maat heeft.
Hier precies hetzelfde qua schoenen. Keuzes moeten we hebben! Heeft hier niks met hormonen te maken. :P Ik heb ook een probleem met jassen. Zoveel schattige jasjes te krijgen. Qua broek zijn we dan weer basic bitches in dit huis en lopen we beide vooral in zwarte leggings..

Oh en 80.000 haar accessoires. O+

NJ, klinkt super leuk! Hier ook al een tijd op de planning. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:08:35 #50
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201116099
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 20:42 schreef Rebubbled het volgende:

[..]


Oh en 80.000 haar accessoires. O+


Haarelastiekjes, clipjes en speldjes lijken hier (en op de opvang) in een soort Bermuda-driehoek te verdwijnen. En omgekeerd kom ik soms spullen tegen die we zeker weten niet gekocht hebben.

Qua schoenen hebben we maar liefst 1 paar zelf gekocht (eigenlijk als kado gekregen) de rest is tweedehands via vrienden of Vinted
Chick on a mission
pi_201118860
Ellendige fokwet. Dat is shirt/trui #3 in maat 92 die spontaan niet meer past :D
pi_201118905
Peuter (3jr,4mnd) zit in maat 104.

We zijn op vakantie in Italië en hij klaagde vrijdag ineens over pijn aan zijn voeten. Doe ik zijn schoenen uit, zijn ze gewoon te klein. Net als de twee paar andere schoenen die ik voor hem mee had genomen.
Echt tenen voor tegen de rand. En ik had twee dagen voor we op vakantie gingen alles nog doorgepast, toen pasten ze echt nog.
Dat gaat zo gek met voeten bij hem, die lijken ‘s nachts ineens een maat te groeien.
Nu zit hier vlakbij een Intersport dus gisteren nieuwe schoenen gekocht, sjouwt hij de rest van de dag over de camping: “Ik heb nieuwe schoenen gekregen, want andere wasse echt veeeeel te klein.” :@ :+
pi_201118984
Wel goed dan dat hij kan aangeven dat de voeten pijn doen / schoenen te klein zijn. Ik vond dat bij dreumesen zo lastig, inderdaad ook van die voeten die in 1 nacht lijken te zijn gegroeid en dan niets laten merken.

De groei van de voeten lijkt bij L wat rustiger aan te gaan maar die benen, zo hebben broeken nog een prima lengte en zo is het hoog water. Komt deze zomer niet doordat er enkel korte broeken werden gedragen.
Ik heb de winterkleding al wel uitgezocht maar nog niets nieuws gekocht, er is nog niet veel. is het nog te vroeg of kijk ik niet goed?
pi_201119054
Sofie zat afgelopen winter in maat 80, en nu in 92-98 dus hebben wel aardig wat nieuws nodig. Maar met 3 jaar ben ik allang blij wanneer ze weer eens een maat opschuift.
Voor de zomer hadden haar voeten een groeispurt, zomerschoenen maat 26 :o gekocht. Die passen nu nog prima. Over een maand of 2 eens kijken welke maat winterschoenen ze nodig heeft.

Qua maat vind ik al die combi maten maar lastig. Broeken 92 zijn te kort. 98-104 is echt nog te lang en veels te wijd.

@NJ: paw patrol in de bioscoop staat bij ons ook op het lijstje. Wordt voor Sofie ook de eerste keer bioscoop. Ik twijfel nog of het niet te spannend is maar denk dat we het maar gewoon gaan proberen. Leuk dat het bij jullie zo’n succes was!
pi_201119232
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:44 schreef Elleska het volgende:
Wel goed dan dat hij kan aangeven dat de voeten pijn doen / schoenen te klein zijn. Ik vond dat bij dreumesen zo lastig, inderdaad ook van die voeten die in 1 nacht lijken te zijn gegroeid en dan niets laten merken.

De groei van de voeten lijkt bij L wat rustiger aan te gaan maar die benen, zo hebben broeken nog een prima lengte en zo is het hoog water. Komt deze zomer niet doordat er enkel korte broeken werden gedragen.
Ik heb de winterkleding al wel uitgezocht maar nog niets nieuws gekocht, er is nog niet veel. is het nog te vroeg of kijk ik niet goed?
Dat begint nu overal wel binnen te komen. Maar ik heb weinig nodig, want ik koop vooruit in de sale van vorig jaar :@. Dus mijn kids lopen altijd in de collectie van een seizoen eerder.
Bij schoenen haal ik vaak even het binnenzooltje eruit om te kijken en dan laat ik hem erop staan, maar dat had ik dus voor vertrek nog gedaan. Maat 27 moeten kopen nu, grootpoot. Zijn broer van bijna 6 heeft maat 28…. Hahaha!
pi_201119420
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:54 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie zat afgelopen winter in maat 80, en nu in 92-98 dus hebben wel aardig wat nieuws nodig. Maar met 3 jaar ben ik allang blij wanneer ze weer eens een maat opschuift.
Voor de zomer hadden haar voeten een groeispurt, zomerschoenen maat 26 :o gekocht. Die passen nu nog prima. Over een maand of 2 eens kijken welke maat winterschoenen ze nodig heeft.

Qua maat vind ik al die combi maten maar lastig. Broeken 92 zijn te kort. 98-104 is echt nog te lang en veels te wijd.

@:NJ: paw patrol in de bioscoop staat bij ons ook op het lijstje. Wordt voor Sofie ook de eerste keer bioscoop. Ik twijfel nog of het niet te spannend is maar denk dat we het maar gewoon gaan proberen. Leuk dat het bij jullie zo’n succes was!
Qua spannend valt ie reuze mee, het is vooral een beetje paw patrol on steroids vond ik, met wat ontploffingen en veel muziek erin.

En een heeeel zielige chase met een soort kindertrauma waar mijn peuter ernstig medelijden mee had :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201119445
Dat van de binnenzool doe ik ook maar als voeten in een nacht lijken te groeien zou je dat dagelijks moeten controleren, dat doet denk ik niemand dus mooi dat peuters zelf aangeven dat hun voeten pijn doen.

Ver vooruit kopen in de uitverkoop durfde ik nog niet aan want geen idee hoe snel het gaat met groeien en welke maat ik dan vooruit moet kopen voor de winter. Wel koop ik deels 2ehands dus soms uit de collectie van jaren geleden. Dat komt pas op gang als iedereen de kasten uitmest.
L heeft vooral nog lange mouwen shirts nodig, een winterjas en een nieuwe muts. Ik zal de winkels dan maar even in de gaten gaan houden.
pi_201120238
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:44 schreef Elleska het volgende:
Dat van de binnenzool doe ik ook maar als voeten in een nacht lijken te groeien zou je dat dagelijks moeten controleren, dat doet denk ik niemand dus mooi dat peuters zelf aangeven dat hun voeten pijn doen.

Ver vooruit kopen in de uitverkoop durfde ik nog niet aan want geen idee hoe snel het gaat met groeien en welke maat ik dan vooruit moet kopen voor de winter. Wel koop ik deels 2ehands dus soms uit de collectie van jaren geleden. Dat komt pas op gang als iedereen de kasten uitmest.
L heeft vooral nog lange mouwen shirts nodig, een winterjas en een nieuwe muts. Ik zal de winkels dan maar even in de gaten gaan houden.
Klopt wat je zegt van die schoenen, dat is hier maar weer gebleken. Maar goed, hij steelt nu de show op zijn nieuwe sneakers dus het is opgelost.

Welke maat draagt L?
Ik probeer altijd een beetje op de groeicurve te kijken, zo schat ik het in. Maar makkelijk praten ook want heb twee jongens met maar één maat verschil. Dus het past altijd 1 van de 2.
pi_201120858
Hij is de 105cm voorbij dus hij zou nu in kledingmaat 110 moeten zitten maar sommige dingen vallen heel groot en andere dingen heel klein. En hij groeide tot nu toe steeds met flinke groeispurten waardoor het bij een late winter maar zo kan zijn dat de kleding alweer te klein is maar als ik groter koop en er geen groeispurt komt is de kleding te groot
Met winterkleding vind ik dat het lastigste want een winterjas of trui worden in de zomer niet gedragen terwijl een korte broek niet snel te klein is en een tshirt of lange broek wordt elk seizoen wel gedragen dus dat is altijd wel goed.

Ander iets wat mij net te binnen schoot. Bij peuters in de winter wel of geen hemd? en wat zijn dan fijne hemden? Vorig winter had L nog een romper aan.
pi_201122804
Team hemd, van de zeeman vallen mooi smal die hebben we voor Vincent. Jeremy is iets steviger gebouwd en bij hem passen de hemden van h&m goed.

Winterkleding nog niet gekocht. Voor nu hangen er wat lekkere longsleeve's en lange broeken klaar. Mocht het echt kouder worden is het zo bij gekocht. Scheelt dat we hier niet zo houden van een grote garderobe en er dus minimaal kleding word gekocht.
pi_201124402
Ik kocht laatst op Vinted wat warme truien bij voor Banaan. En er moeten nog wat vesten bij.

Mijn man is team hemd, ik team zonder hemd. Wij hebben ze van Next of getweedehandst.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201132379
@Elleska: wat Aapieannie zegt, hier voor beide jongens de effen hemden van de Zeeman. Gaan hier twee kinderen mee, prima hemden, niet duur, kunnen ook in de droger. Pasvorm blijft mooi en ze sluiten netjes aan. Twix (kleding 110) draagt de 110/116, Mars (kleding 104) draagt de 98/104.

En herkenbaar wel van de wisselende maten bij kleding. En dan ook nog een kleuter die altijd halverwege het seizoen groeit. Dus oudste past nu al zijn truien van vorige winter nog maar rond januari wordt dat dan altijd krap. Maar dan is het altijd al sale ^O^ .
pi_201133663
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
De film (Paw Patrol de film) was met 86 minuten (+ pauze en reclames 2 uur) precies lang genoeg!

Onder de indruk van het grote scherm, de popcorn.. Voor herhaling vatbaar!
Goed om te lezen! Ik ga dinsdag met de jarige job / kleuter. :o

Nog 2 nachtjes een peuter in huis, maar ik kom over 10,5 maand alweer terug met de volgende peuter (ook dat voelt al snel!).
Vandaag al wat bezoek gehad voor haar verjaardag, ze heeft enorm genoten.

Donderdag was haar afscheid op de opvang. Gelukkig in de ochtend gevierd. ‘S middags werd ik gebeld dat ze wit wegtrok en buikpijn had en wilde slapen (of dat mocht..tuurlijk dat doet ze echt niet als ze niet ziek is). Kwartier later telefoon dat ze gespuugd had. Zo sneu dat haar laatste dag zo moest aflopen. Bij ophalen spuugde ze papa en de hal met vloerbedekking ook nog eens onder.
We baalden enorm want vrijdag stond de Efteling op de planning met familie. De nacht er naartoe hebben papa en dreumes nog gespuugd. En in de ochtend bleek N opgeknapt dus ben ik toch met haar gegaan. Zo jammer dat we de helft van ons gezin misten, maar wat heeft ze genoten. We waren per ongeluk pas om 22:30 thuis. :D

Morgen gaat ze alvast een dagje naar de BSO, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Wat kleding betreft is bijna kleuter een langzame groeier. Ze was in juni 95 cm en draagt nu Maat 104. Een paar winterkleren gekocht in maat 104; een jurkje in maat 110 (klein vallend merk, maar nog aan de ruime kant nu) en een trui in 110, dat bleek 110/116 te zijn dus echt nog veel te groot helaas. Die kan denk ik tot volgend jaar blijven liggen. Ze heeft maat 24 in haar schoenen en gaat tot nu toe steeds per seizoen 1 maat omhoog, handig. ^O^ Ik heb afgelopen uitverkoop wel alvast een winterjas gekocht; maar die heeft een elastische band onderin en vond ik vorig jaar soms al wat ver omhoog kruipen. :X
Haar net dreumes zusje gaat deze winter naar maat 86 en heeft nu al maat 21; bizar.
pi_201136876
Bedankt @aapieannie en @Malteser, hier kan ik wat mee. Dat wordt een bezoekje zeeman.

Halverwege het seizoen groeien is met geluk tijdens de sale, bij pech komt er een onverwachte extra groeispurt of is het een lange winter en ligt de collectie van volgend seizoen al in de winkel.
Maargoed ze gaan naar het schijnt minder hard groeien dus maat 110/116 zou deze winter gewoon goed moeten gaan. En die voeten, daar zit vast nog een onverwachte groeispurt maar ik heb vaak al een paar 2ehands schoenen een maat groter in huis en de boerenwinkel heeft fijne laarzen dus die zijn zo gekocht. Dan alleen nog een paar nette schoenen erbij en klaar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2021 @ 10:09:21 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201137006
Ik kocht gister nieuwe broeken, maat 92 voor ons vriendje. Dacht neem ook maar meteen een trui mee. Ook maar 92 genomen want een paar van de shirts die ik zelf gemaakt had waren patroontechnisch ook maat 92. Trek m aan, heeft hij jurk aan tot over zn knieën, armen veel te lang en ook bij de schouders veel te breed :')

Schoenen, maat 24 zitten we in, heb 1 paar dure goede schoenen, en een paar aftrappers voor in de speeltuin. Laarzen had ik in 25 gekocht, en dat ging gelukkig goed. Sloffen oid hebben we niet.
Volgens de schoenenwinkel hebben we nog ongeveer n maandje voordat we aan de volgende maat moeten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:27:52 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201137204
Mijn prul is nu bijna 3 en zit in 98 ongeveer, maar vooral qua lengte. Ze blijft smal. Schoenen kopen we nu in 26. Sandalen van decathlon zijn al 26/27 (vallen klein), maar haar leren exemplaren in 25 passen ook nog net.

Ze heeft altijd sandalen, regenlaarzen (scapino valt mooi smal en is 6 euro ofzo) en een paar goede schoenen. Dikke antislipsokken voor op het kdv, thuis hebben we vloerverwarming.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201155126
PFD!

Blij(s) !



Overigens nagenoeg de enige echt vrolijke foto van Burgers Zoo.
Wat een kreng is het op het moment. :X Mag ik dat zeggen? :9

Niets is goed, thuis niet, opvang niet, op stap niet.. Ik weet niet goed wat haar dwars zit, maar het mag snel voorbij-ij-ij-ij!

Glijbaan bij huis was gelukkig beter. :+
pi_201165558
NJ O+ Hopelijk zit ze snel weer in een fijnere fase.

Ik kom hier afscheid nemen. N is gisteren 4 jaar geworden en heeft enorm genoten van alle feestjes.De bioscoop was ook een groot succes.
Neem daarbij nog de Efteling, overstap naar de bso en volgende week ook school, daarmee zit ze wel over het maximum aantal prikkels. :+ Tot bij de kleuters en anders ben ik over 10,5 maand weer hier terug met een verse peuter! O+
pi_201168888
Gefeliciteerd Nolita!

NJ, wel herkenbaar, hier ook zo krengerig af en toe maar daar tegenover zie ik ook dat ze op andere gebieden enorme stappen vooruit neemt dus ik zie het hier ook als een sprongetje weer. Ze krijgen steeds meer persoonlijkheid hč :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201170098
Nou, ik hoop niet dat dit persoonlijkheid is. :9 Álles is een strijd. Of het nu naar bed gaan is, uit bed komen, aankleden, eten, naar de opvang, naar huis, spelen, op pad, mensen zien.. Ze gooit op het moment overal de kont in de krib. Zag dat het hier laatst ook al ging over de krijsende peuters in het gangpad van de supermarkt.. Zo kan ze overal zijn met alles zeg maar.

Ze is ook onwijs lief, kan de juiste dingen zeggen, ongelooflijk slim, ontwikkelt als een malle, maar die peuterbuien...
Vind het lastig.
pi_201171059
Ik bleef bij dat soort dagen steeds maar tegen mezelf zeggen " hij kan er niks aan doen, hij overziet het niet, hij kan het niet anders uiten, hij doet het niet expres, het is gericht op de situatie niet op mij" ect ect .


Dat soort dagen zijn gewoon heftig en frustrerend, temperamentvolle kids zijn gewoon pittig :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201172084
Lastig he @NicolasJoy . :* Wij hadden laatst een soortgelijke periode.

Wij zijn er weer een beetje doorheen. Er komt (waarschijnlijk) vanzelf een eind aan. :Y

Ken je het boek over temperamentvolle kinderen al? :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201176369
Hier ook twee peuters die de stervende zwaan feilloos kunnen uitvoeren momenteel. We blijven maar zeggen het is een fase..maar dat mag wel gauw over zijn haha
pi_201177165
Hoe gaan jullie om met nachtmerries? Lily slaapt sinds enkele weken weer goed op enkele nachten na, waarbij ze opeenvolgende nachtmerries heeft. Mijn vriend en ik hebben verschillende ideeën. Ik neem haar bij me in bed, want ik moest als kind altijd alleen slapen ondanks dat ik ook enorm last van nachtmerries had. Kan me die angst en eenzaamheid nog goed herinneren. Mijn vriend, ook een nachtmerrie kindje, heeft tot ca. 7 jaar bijna elke nacht bij zijn ouders geslapen hierom en is van mening dat we dat niet in de hand moeten werken. Dus mooi haaks op elkaar..

Maar wat is nu het beste voor het ontwikkelende peueterbreintje?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201177369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 06:02 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe gaan jullie om met nachtmerries? Lily slaapt sinds enkele weken weer goed op enkele nachten na, waarbij ze opeenvolgende nachtmerries heeft. Mijn vriend en ik hebben verschillende ideeën. Ik neem haar bij me in bed, want ik moest als kind altijd alleen slapen ondanks dat ik ook enorm last van nachtmerries had. Kan me die angst en eenzaamheid nog goed herinneren. Mijn vriend, ook een nachtmerrie kindje, heeft tot ca. 7 jaar bijna elke nacht bij zijn ouders geslapen hierom en is van mening dat we dat niet in de hand moeten werken. Dus mooi haaks op elkaar..

Maar wat is nu het beste voor het ontwikkelende peueterbreintje?
Ik zou gaan voor een tussenweg, dus in eigen bedje laten maar er wel even bij gaan zitten zodat ze rustig en geborgen in kan slapen. Dan heeft ze wel de geborgenheid, het gevoel van veiligheid dat jullie er zijn, en houden jullie je bed voor jezelf.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 2 september 2021 @ 09:29:41 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201178333
Als mijn peuter nachtmerries heeft/niet kan slapen, kruip ik vaak even bij haar in bed en vertellen we samen over wat we leuk en minder leuk vonden aan de dag en waar we zin in hebben voor morgen (zij: boterham met gekleurde hagels mama! ik: koffie :D ) en dan vertrek ik weer als ze rustig is en het zelf weer aandurft om te gaan slapen.

Is nu met een baby die naast mij slaapt, wel even puzzelen soms, maar gelukkig is papa bij nachtmerries ook prima.

Mijn nog geen 3-jarige is overigens aan het beginnen met lezen en schrijven. Iemand nog tips daarvoor? Ik push nog, ze vraagt er zelf om en kan nu papa, mama, opa, oma en haar eigen naam ontcijferen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201178695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik bleef bij dat soort dagen steeds maar tegen mezelf zeggen " hij kan er niks aan doen, hij overziet het niet, hij kan het niet anders uiten, hij doet het niet expres, het is gericht op de situatie niet op mij" ect ect .


Dat soort dagen zijn gewoon heftig en frustrerend, temperamentvolle kids zijn gewoon pittig :Y
Dat is ook mijn mantra inderdaad :Y

Ben wel blij dat de psz weer begonnen is, wegbrengen blijft een dingetje maar ik heb maar geaccepteerd dat het misschien wel blijvend is :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201179057
Ik ga bij nachtmerries ook voor de tussenweg. In eigen bed geruststellen/troosten en als alles weer oke is zelf slapen. Wanneer dat niet lukt erbij blijven tot L slaapt en als dat te lang duurt of niet wil in bed nemen of op zijn kamer gaan slapen als laatste optie.
pi_201179061
Hier ook regelmatig nachtmerries. Ik ga dan haar kamer in, troost haar en wacht tot ze weer rustig slaapt. In bed nemen doe ik liever niet ivm gewenning en dat het anders straks een gewoonte wordt.
pi_201179159
quote:
3s.gif Op woensdag 1 september 2021 20:49 schreef PKM het volgende:
Lastig he @:NicolasJoy . :* Wij hadden laatst een soortgelijke periode.

Wij zijn er weer een beetje doorheen. Er komt (waarschijnlijk) vanzelf een eind aan. :Y

Ken je het boek over temperamentvolle kinderen al? :s)
Ik heb het boek dacht ik hier wel staan, maar door tijdgebrek nog niet aan toegekomen. :9

Vanochtend ook weer helemaal over de zeik. We zetten muziek aan en begonnen met haar zusje te 'dansen'. Ze wilde niet meedoen; prima. Maar vervolgens werd ze boos dat de muziek aan stond en we aan het dansen waren. Nou, het huis was te klein toen we aangaven dat het nu toch echt even de beurt aan het zusje was en ze even moest wachten tot we klaar waren voordat de muziek uit ging. Volledige meltdown.

Verwacht vandaag wel meer na de afgelopen nacht.. Rond 02u was ze voor het eerst wakker, vervolgens elk half uur en 4:30 volledig wakker. Klaar om de dag te beginnen. *)
pi_201179440
Haha @NicolasJoy Banaan heeft soms zijn beste dagen als hij heel moe is. Hij heeft dan de energie niet meer om de wereld te vernietigen. *)

Ik heb het boek ook nog niet uit, en lees vooral als we er even niet samen uitkomen. Misschien lees ik het wel nooit uit, dan hou ik hoop dat dč oplossing in het boek staat. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201179665
Ik heb even gechat met het CB. Fijne optie is dat trouwens. Tip 1, minder knuffels in bed en zo prikkels in bed limiteren. Tip 2, één knuffel en haar uitleggen dat als ze wakker wordt ze haar droom tegen de knuffel kan vertellen en de knuffel haar beschermd. Tip 3, een nachtmerriemantra bedenken en die met haar opzeggen en, mijn eigen toevoeging want dat doen we ook als ze overdag emoties heeft, diep inademen en de nachtmerrie heel hard wegblazen een paar keer. Puur om haar een paar keer diep te laten ademhalen. Overdag blazen we denkbeeldige beestjes of pluisjes weg of in elkaars gezicht. Helpt haar goed met verdriet en boosheid. Tip 4 een klein lichtje voor de oriëntatie. Lily heeft nooit een nachtlampje gehad en ik betwijfel of dit het probleem is. Dus als laatste op de probeerlijst.

Tip 5 die ik elders vond is nachtmerriespray om de nachtmerries mee weg te sprayen. Eén met glitters als voorbereiding op de nacht en het voor het slapen gaan meer los te laten en één voor gedurende de nacht.

Verder richten op troosten in bed en coping mechanismen aanleren voor omgaan met angst. Maar ze snapte ook dat ik met 40 weken zwanger soms liever kies voor de simpelste route, kind naast me, zodat ik meteen een knuffel kan geven als ze begint te dromen. Ik zie het niet zitten om bij haar bed te gaan zitten tot ze slaapt. We hebben maandenlang nachtelijke braakuren gehad en ik zie dit zo weer gebeuren als ze doorheeft dat we er gezellig bij blijven. Dan slapen we alsnog allemaal niet en dat is voor nu wel even het hoofddoel.

Wellicht heeft iemand anders nog wat aan de tips.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201179917
Fijn van de tips Rebubbled! Staan wel interessante dingen tussen.

Hier is het de eerste en soms ook tweede keer troosten en aai over z'n bol en dus weer in eigen bed verder slapen. Bij de tweede of derde keer slaapt papa met hem verder in het logeerbed. Het hangt een beetje van onze eigen vermoeidheid af of dat dus de tweede of derde keer is :P
  donderdag 2 september 2021 @ 11:50:34 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201180074
Wij proberen Koert niet uit zijn ledikant te halen, maar hem een knuffel te geven (hij hangt dan over de rand van het ledikant). Net zo lang tot hij zelf gaat liggen. Soms heeft hij best lang nodig om rustig genoeg te worden om zelf weer te gaan slapen, 5 minuten ofzo (maar dat voelt best lang). Dan is hij verder wel stil.
Als hij blijft huilen geven we eerst wat drinken en als hij echt overstuur is mag hij op schoot.
In ons bed doen we niet, maar dat is ook omdat bovenstaande voor ons meestal voldoende werkt. Bij 40 weken zwanger zou ik daar ook makkelijker in worden. Al denk ik dat het dan eerder zou gebeuren dat man met hem naar beneden zou gaan.
Laatst hadden we zoiets, had man hem meegenomen naar beneden. Filmpje aangezet. En daarna in de box gelegd om daar te gaan slapen, maar toen zei Koert dat hij weer naar bed wilde dus dat loste zichzelf mooi op :+
pi_201181191
Jeetje, ik had eerlijk gezegd al zo lang niet meegelezen dat ik even snel heb doorgelezen :@

Met Juul gaat het prima, ze is nu 3 jaar en 2 maanden en maakt behoorlijke sprongen in haar ontwikkeling. Vorige week was haar speen kapot en sindsdien slaapt ze zonder terwijl ze er in bed echt mee vergroeid was. Geen centje pijn. Ze wil ook ineens geen luier meer om, het gaat niet bepaald vlekkeloos maar de eerste stap is gezet en ik heb gewoon veel extra onderbroeken gekocht. Ze is wat dat betreft heel anders dan B, die was echt om te kopen en te pushen met stickers en cadeaus. Zij maalt daar totaal niet om.
En de middagslaap is geen regel meer maar uitzondering geworden. In de vakantie hadden we afgesproken per dag te kijken en aangezien ze 's avonds steeds later ging slapen, slaan we hem nu gewoon vaak over. Ze heeft het dan 's middags even lastig maar komt daar redelijk makkelijk doorheen.

Echt....wat een grote dame wordt het zo. Plaatje bij het praatje, in Zweden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 2 weken start ze met dans en zangles, gewoon voor de lol, ze is gek op dansen en zingen dus het leek ons een leuke combinatie en het is op loopafstand.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 september 2021 @ 17:30:32 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201184207
Hier ook kleintjes die meedoen aan het Nijntje beweegprogramma?
Wij gaan dinsdag eens op een proefles of de kleine t leuk vind.

Heb een broek en shirtje met Nijntje geborduurd om in stijl te blijven ;)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201217264
Einde van de vakantie.. Nu dit gevoel zolang mogelijk proberen vast te houden. :9

pi_201221002
Wij schuiven weer een topic op *O* de kapitein is vier geworden :D vandaag feest met overal ballonnen, taart en cadeautjes O+ *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201223643
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij schuiven weer een topic op *O* de kapitein is vier geworden :D vandaag feest met overal ballonnen, taart en cadeautjes O+ *O*
Congrats! :D
pi_201239566
Gefeliciteerd @littledrummergirl *O*

Banaan moest vandaag naar het consultatiebureau. De verpleegkundige was wat direct, dat liep totaal niet. Hij heeft nauwelijks een woord gezegd en wou ook echt geen bruggetje nabouwen. Groei was ook maar zo zo en het prikje natuurlijk huilen.

Dat was zo wel een beetje wat ik verwacht had . :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201239626
Ldg gefeliciteerd!! *O*

Onze peuter (nog wel) mocht vanochtend voor het eerst oefenen op school. Hij vond het fantastisch en ligt nu uitgeput op de bank een filmpje te kijken O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201244628
quote:
3s.gif Op maandag 6 september 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:littledrummergirl *O*

Banaan moest vandaag naar het consultatiebureau. De verpleegkundige was wat direct, dat liep totaal niet. Hij heeft nauwelijks een woord gezegd en wou ook echt geen bruggetje nabouwen. Groei was ook maar zo zo en het prikje natuurlijk huilen.

Dat was zo wel een beetje wat ik verwacht had . :Y
Je brengt het in elk geval wel positief! :9 O+
pi_201256873
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij schuiven weer een topic op *O* de kapitein is vier geworden :D vandaag feest met overal ballonnen, taart en cadeautjes O+ *O*
Nog gefeliciteerd met kapitein O+

Bas was vandaag op het kinderdagverblijf, eerder dit jaar liep het totaal niet lekker met hem daar. Veel overstuur, veel huilen, niet lekker in zijn vel zitten. De leidsters hebben hem wat meer in de gaten gehouden en langzaamaan ging het de afgelopen maanden beter. Enige is dat hij daar altijd weigert te praten...
Tot vandaag. Ik geloof dat zijn leidsters en alle kindjes van de groep met een gehoorbeschadiging naar huis zijn gegaan :') . Hij is de afgelopen weken zo belachelijk veel ineens gaan praten vanuit het niets, is continu aan het zingen, boeken zijn geweldig en alles moet benoemt worden. We hebben de hele dag een peuter-nasynchronisatie. _O-
pi_201259363
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij schuiven weer een topic op *O* de kapitein is vier geworden :D vandaag feest met overal ballonnen, taart en cadeautjes O+ *O*
Oh nog gefeliciteerd met de kapitein! *O*

NJ, wat een leuke foto van jullie dametje!

PKM, dat klinkt als een denderend bezoekje :o Wel gek, Banaan is jonger dan C maar ik heb nog niks gehoord van het CB voor een afspraak? Zal binnenkort wel eens bellen.

Ik ga morgen alleen met C naar de Efteling O+ Ik duim voor weinig driftbuien en een gezellige dag, het weer is iig veelbelovend en warm :+ Hoop ook dat het niet zo druk is maar dat is altijd ijdele hoop bij dit park :’)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201271965
Hoe was het @rena ? :)

Deze afspraak hebben we vorig jaar al ingepland. Kan inderdaad geen kwaad om achteraan te zitten. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201275365
Peuter zit het Kampioen boekje te 'lezen'. Fiets, auto, auto, auto, mens, bus, man.

Verzameling fancy lampen - hotel
Romantische boulevard in avondlicht - etenwinkel

Heerlijk. *;
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201275436
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 08:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij schuiven weer een topic op *O* de kapitein is vier geworden :D vandaag feest met overal ballonnen, taart en cadeautjes O+ *O*
Gefeliciteerd! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_201275501
Ldg nog gefeliciteerd! *G*

NJ wat een heerlijk koppie heeft ze toch, ik moet echt altijd glimlachen als je foto's post O+

PKM klinkt niet echt als een fijn bezoekje nee, maar gelukkig weer afgevinkt.
En dat 'lezen' klinkt echt superschattig ja O+

Wij zullen binnenkort ook nog wel een keer naar het cb moeten ja, maar volgens mij ook nog niks gehoord...
Even checken straks.

Was het nog druk rena? En is jullie dame al bezig met school, of nog niet zo?
Pitbull kan echt niet wachten, maar dat komt ook door z'n grote zus natuurlijk (en dat-ie in juli al 'per ongeluk' een keer is gaan kijken :') )

D-e wat goed dat-ie opeens zoveel praat :D best kans dat-ie dan ook beter in z'n vel zit, als hij meer kan uitleggen en benoemen :)
Pitbull heeft dat vooral in de auto heel erg, dat alles becommentarieert moet worden. Man noemt hem altijd onze kleine Olav Mol _O-

Man is vanmorgen met 'm langs de teststraat geweest omdat-ie opeens wel echt heel erg hoestte (terwijl het gisteren alleen nog gesnotter was, dus hij is wel gewoon naar de psz geweest :{ ). Hopelijk snel een negatieve uitslag dus.
De test zelf vond-ie totaal niet erg trouwens, dus da's wel een fijn idee voor als het nog eens nodig is. Het kriebelde alleen volgens hem :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201277840
quote:
3s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:06 schreef PKM het volgende:
Hoe was het @:rena ? :)
We hebben een topdag gehad, ze was erg lief en gezellig, hebben best wat attracties kunnen doen en Max en Moritz was grote favoriet, ze zat hard giechelend naast me. Als het had gemogen had ze ook in de Baron gewild _O- Het kind is een daredevil, heeft ze niet van mij :o De cliché Efteling foto ook gemaakt natuurlijk;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
3s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:14 schreef PKM het volgende:
Peuter zit het Kampioen boekje te 'lezen'. Fiets, auto, auto, auto, mens, bus, man.

Verzameling fancy lampen - hotel
Romantische boulevard in avondlicht - etenwinkel

Heerlijk. *;
Mooi hč, hoe de fantasie steeds rijker wordt :Y

Twist, ze heeft het er al geregeld over maar ik weet nog niet of ze daadwerkelijk snapt wat het inhoudt ondanks de rondleiding pas. Als het afscheid nemen dan nog zo rampzalig gaat kan ik me voorbereiden op elke ochtend stress en ellende ;( :+

Hopelijk een negatieve uitslag voor jullie knul inderdaad!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201277888
Cliché Efteling foto's O+

Klinkt heerlijk @rena!
  donderdag 9 september 2021 @ 14:03:22 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201278132
Het CB gaf hier aan dat kindjes tussen 14 maanden en bijna 4 momenteel niet gezien worden en dat ze bij die bijna-4 alleen het vaccin doen, maar verder geen testjes enzo. Geen tijd en teveel covid-achterstanden. Ik vond dat best maf, ze laten het dan wel echt heel lang los. Vond ze zelf ook, ze gaf aan dat er nog flink over gediscussieerd wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 14:12:14 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201278235
Vreemd, ik heb een aantal keer contact gehad met het CB bij ons, wij krijgen wel een afspraak standaard bij 2,5 (ik geloof wel dat dat schema anders is dan voor corona maar dat weet ik niet zeker), en tussendoor een afspraak was ook geen probleem.
Zal wel zijn dat dat komt omdat het hier vrij kleinschalig is.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:45:50 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201278660
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef Ceviche het volgende:
Vreemd, ik heb een aantal keer contact gehad met het CB bij ons, wij krijgen wel een afspraak standaard bij 2,5 (ik geloof wel dat dat schema anders is dan voor corona maar dat weet ik niet zeker), en tussendoor een afspraak was ook geen probleem.
Zal wel zijn dat dat komt omdat het hier vrij kleinschalig is.
Tussendoor afspreken mag hier ook altijd, we hebben ze voor prul het laatst telefonisch gesproken toen ze 2,5 was geloof ik. Maar dan checken ze dus niks, gesprek was in 2 minuten klaar.

Ik vind het vooral gek dat ze dus geen ogentest doen voor kinderen aan de basisschool beginnen bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201279336
De standaard ogentest voor 3 jarigen sowieso komen te vervallen. Deze wordt alleen nog gedaan wanneer er aanleiding voor is (zoals bij L een ouder die vroeger een lui oog heeft gehad). Dat heeft niets met de coronamaatregelen te maken maar onderdeel van het nieuwe beleid wat al jaren geleden in gang is gezet. Zo is ook de kaart aangepast, niet meer die ouderwetse fluitketel maar een rondje, vierkant, huisje en appel (of welke naam kinderen er ook aan willen geven).

Bij de bijna 4 jaar afspraak zit als het goed is nog wel de ogentest dus kinderen worden wel getest voordat ze aan de basisschool beginnen. Die test is ook veranderd van een kaart met Ctjes naar een kaart met E-haken.
pi_201279447
Twist02, Bas voelt zich ook nu zeker genoeg om zoveel te praten als wij er niet bij zijn. Thuis kletst hij sowieso de hele dag door. Ook in de auto. Mama, kijk een koe! En een paard! Wauw, vrachtwagen!

Wij mochten nu kiezen bij het CB, zijn met 2 jaar geweest en mogen die met 2,5 overslaan. Maar ik moet tegen die tijd toch met een baby, kleine moeite om Bas dan ook mee te nemen. Ogentest doen ze bij Bas niet omdat we toch al bij de oogarts & orthoptist lopen, beetje overbodig.
pi_201279514
Wij hadden met 3 jaar dus eigenlijk een telefonische afspraak, alleen waren wij er niet van op de hoogte dat dat telefonisch was :+

Dus Pitbull heeft wel een 'echte' check-up gehad met 3 jaar, maar inderdaad geen ogentest om de reden die Elleska noemt.
Wel een hoop andere 'kunstjes' afgevinkt, maar dat was vooral omdat Pitbull daar zelf op stond _O-

"Kijk, ik kan ook al springuh! *) Kijk-kijk en huppeluh. *)
En ook hint...nee...hint... :{ Mama, hoe heet dat ooke-weer?! :? Ohja, hinkeluh! Kijk! 8-)"


Voorlopig geen last van plankenkoorts / presteren onder druk hier :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201279726
Hier wordt onze oudste vaak wakker in de nacht omdat haar deken weereens niet goed ligt. Ze vertikt het om hem zelf goed te leggen en maakt ons daarmee dus wakker. Zo irritant....iemand oplossing?
pi_201279780
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef Peejtur het volgende:
Hier wordt onze oudste vaak wakker in de nacht omdat haar deken weereens niet goed ligt. Ze vertikt het om hem zelf goed te leggen en maakt ons daarmee dus wakker. Zo irritant....iemand oplossing?
"Wachten totdat ze het toch opeens zelf een keer doet" valt niet in de categorie van antwoorden die je wilt horen zeker hč? :+

Enige wat hier enigszins leek te helpen was er overdag een paar keer mee oefenen. Dus net doen alsof het bedtijd is en ze moet gaan slapen en dan een paar keer zelf de deken goed laten trekken.

Maar eerlijk gezegd vermoed ik dat dat hier ook niet gewerkt had als we het maanden eerder gedaan hadden hoor, hij vertikte het gewoon :{w
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201279979
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef Peejtur het volgende:
Hier wordt onze oudste vaak wakker in de nacht omdat haar deken weereens niet goed ligt. Ze vertikt het om hem zelf goed te leggen en maakt ons daarmee dus wakker. Zo irritant....iemand oplossing?
Herkenbaar, maar (nog) geen oplossing. :9 Zelfde schuitje.
pi_201280902
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef Peejtur het volgende:
Hier wordt onze oudste vaak wakker in de nacht omdat haar deken weereens niet goed ligt. Ze vertikt het om hem zelf goed te leggen en maakt ons daarmee dus wakker. Zo irritant....iemand oplossing?
Een slaapzak of een slaaptunnel eventueel?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 9 september 2021 @ 18:16:00 #111
74056 crew  ToT
pi_201281378


Meneertje wordt maandag al weer 3! :D
De verjaardag gaat in Minions-stijl worden. :)
pi_201281652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Een slaapzak of een slaaptunnel eventueel?
Hadden we niet meer in de maat. Maar hopelijk gewoon een fase en idd oefenen.
  donderdag 9 september 2021 @ 19:42:50 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201282738
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:29 schreef Elleska het volgende:
De standaard ogentest voor 3 jarigen sowieso komen te vervallen. Deze wordt alleen nog gedaan wanneer er aanleiding voor is (zoals bij L een ouder die vroeger een lui oog heeft gehad). Dat heeft niets met de coronamaatregelen te maken maar onderdeel van het nieuwe beleid wat al jaren geleden in gang is gezet. Zo is ook de kaart aangepast, niet meer die ouderwetse fluitketel maar een rondje, vierkant, huisje en appel (of welke naam kinderen er ook aan willen geven).

Bij de bijna 4 jaar afspraak zit als het goed is nog wel de ogentest dus kinderen worden wel getest voordat ze aan de basisschool beginnen. Die test is ook veranderd van een kaart met Ctjes naar een kaart met E-haken.
Maar die met bijna 4 doen ze hier dus ook niet meer, zeiden ze vorige week.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201283487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar die met bijna 4 doen ze hier dus ook niet meer, zeiden ze vorige week.
Dan volgen ze niet hun eigen richtlijnen om tussen 42-48 maanden(3,5 en 4 jaar) een visusmeting af te nemen .
Tussen 54-66 maanden (4,5 en 5,5 jaar) wordt dit nog eens herhaald.

Dat zijn de nieuwste richtlijnen uit 2019. Dit kan je op de site van het ncj terug vinden mocht je ze er mee om de oren willen slaan.
  donderdag 9 september 2021 @ 20:30:52 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201283689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar die met bijna 4 doen ze hier dus ook niet meer, zeiden ze vorige week.
Dat is echt heel raar. Zodanig raar dat het me een misverstand lijkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201285395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar die met bijna 4 doen ze hier dus ook niet meer, zeiden ze vorige week.
Ik ga er even vanuit dat we hetzelfde cb hebben. N heeft m in juni nog gewoon gehad? Met 26 maanden ofzo was onze laatste afspraak daarvoor, dus die met 3 jaar hebben ze bij ons helemaal niet gedaan.
  vrijdag 10 september 2021 @ 06:53:03 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201287566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:10 schreef Nolita het volgende:

[..]
Ik ga er even vanuit dat we hetzelfde cb hebben. N heeft m in juni nog gewoon gehad? Met 26 maanden ofzo was onze laatste afspraak daarvoor, dus die met 3 jaar hebben ze bij ons helemaal niet gedaan.
Klopt. De assistente klaagde bij de laatste afspraak van spruit (1,5 week geleden) over wat ze nu weer bedacht hadden, namelijk het afschaffen van die test en alleen nog vaccineren bij de bijna-4-afspraak. Zou vanwege corona zijn. Ze was er flink boos over...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201311311
Welpje kwam vanavond ineens de kamer in, "mama" brabbelend. Dus ik vroeg hem, "zei jij nou mama? Welpje, wie ben ik?" En hij antwoordde gewoon "ma!". Glunderend, zoals een peuter met nieuwe skills dat kan. O+ En hij heeft het daarna ook nog een paar keer op verzoek herhaald, dus het was geen toevalstreffer.

Oh jongens, ik voel zo'n intense mix van blijdschap, trots en opluchting nu hč. Over twee weken wordt hij 3, we hebben er al een half jaar logopedie op zitten, maar daar is het eerste woordje dan hoor.
pi_201313532
Ohh Luna! Wat een enorme opluchting! :D Zo'n grote stap!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201314414
Oh Luna wat fijn!
pi_201314476
Mooi eerste woordje! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_201314736
Zo fijn Luna! En dan ook nog eens het beste woord dat er is O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201315094
Luna O+ O+
  zondag 12 september 2021 @ 01:47:49 #124
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201317035
Wat fijn, Luna O+
pi_201318928
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:04 schreef Peejtur het volgende:
Hier wordt onze oudste vaak wakker in de nacht omdat haar deken weereens niet goed ligt. Ze vertikt het om hem zelf goed te leggen en maakt ons daarmee dus wakker. Zo irritant....iemand oplossing?
Hier doe ik een warme broek aan en sokken, dus als de deken dan niet meer over ze heen ligt worden ze niet wakker omdat het koud wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 september 2021 @ 13:26:06 #126
74056 crew  ToT
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 september 2021 @ 13:27:38 #127
74056 crew  ToT
pi_201338515
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:00 schreef lunapuella het volgende:
Welpje kwam vanavond ineens de kamer in, "mama" brabbelend. Dus ik vroeg hem, "zei jij nou mama? Welpje, wie ben ik?" En hij antwoordde gewoon "ma!". Glunderend, zoals een peuter met nieuwe skills dat kan. O+ En hij heeft het daarna ook nog een paar keer op verzoek herhaald, dus het was geen toevalstreffer.

Oh jongens, ik voel zo'n intense mix van blijdschap, trots en opluchting nu hč. Over twee weken wordt hij 3, we hebben er al een half jaar logopedie op zitten, maar daar is het eerste woordje dan hoor.
Top! :D

Mini-ToT is vandaag 3 geworden, maar hij kan ook nog maar een paar losse woordjes zeggen. Wel zit hij duidelijk in een ontwikkeling er mee; hij begrijpt meer en meer en op willekeurige momenten komt hij ook ineens met een nieuw woordje aangezet.
Vaak vergeet hij het ook weer zo, maar er zit vooruitgang in! *O* Maar ik snap je gevoel echt zeer goed! :Y
pi_201340460
Gefeliciteerd @ToT ! *O*

Banaan probeert alweer twee dagen of hij door de baby heen kan. Volle vaart er tegenaan, gewoon omdat het kan. 8)7
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 13 september 2021 @ 18:04:46 #129
74056 crew  ToT
pi_201341708
quote:
3s.gif Op maandag 13 september 2021 16:13 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT ! *O*

Banaan probeert alweer twee dagen of hij door de baby heen kan. Volle vaart er tegenaan, gewoon omdat het kan. 8)7
*O* Thanks! :D

:o Eek! Ik zou een hartverzakking krijgen!
pi_201355237
quote:
3s.gif Op maandag 13 september 2021 16:13 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT ! *O*

Banaan probeert alweer twee dagen of hij door de baby heen kan. Volle vaart er tegenaan, gewoon omdat het kan. 8)7
Die lompheid is heel herkenbaar haha. En dat terwijl de baby dreumes zo graag contact wil op een lieve manier. :+
pi_201358240
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:00 schreef lunapuella het volgende:
Welpje kwam vanavond ineens de kamer in, "mama" brabbelend. Dus ik vroeg hem, "zei jij nou mama? Welpje, wie ben ik?" En hij antwoordde gewoon "ma!". Glunderend, zoals een peuter met nieuwe skills dat kan. O+ En hij heeft het daarna ook nog een paar keer op verzoek herhaald, dus het was geen toevalstreffer.

Oh jongens, ik voel zo'n intense mix van blijdschap, trots en opluchting nu hč. Over twee weken wordt hij 3, we hebben er al een half jaar logopedie op zitten, maar daar is het eerste woordje dan hoor.
Wat fijn!! O+

ToT, gefeliciteerd! Wat een grote jongen al :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201359249
Inmiddels is de woordenschat ook uitgebreid met "ba" voor papa *O*
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:26:06 #133
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201360275
Fijn Luna! w/
pi_201362353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 20:30 schreef lunapuella het volgende:
Inmiddels is de woordenschat ook uitgebreid met "ba" voor papa *O*
Wat fijn dat hij begint te praten! O+ *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 15 september 2021 @ 05:10:47 #135
74056 crew  ToT
pi_201363298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 19:37 schreef rena het volgende:

[..]
Wat fijn!! O+

ToT, gefeliciteerd! Wat een grote jongen al :)
Dank je! :D

Groot en super lief, maar hij wordt ook wel steeds wilder, allemachtig zeg! :o
pi_201365711
Banaan was vandaag om vijf uur wakker. En het was al zo'n zonnetje de afgelopen dagen. -O-

Vandaag alweer gedoe dat hij niet met het gasstel mag spelen. Daarna tranen want ineens kwam het besef dat je daar niet met je hoofd tegenaan moet zitten.

Als Kat of Poffertje lekker zitten kunnen ze een schop of duw krijgen. Ook als er aan beide kanten een meter vrij is wil hij er doorheen.

Hij legt speciaal de kleine ronde steentjes op tafel want wat is het toch leuk als baby dat in haar mondje steekt.

Gisteren liet hij een wc-rol in de wc vallen toen hij probeerde schoonmaakmiddel te pakken. Pakt de wc-rol eruit en gaat verder met spelen met keukenspulletjes en macaroni. :r

Hij klapt constant met dingen die van blik zijn. Maakt ruimte op tafel door alles eraf te vegen. Gooit een paar keer per dag de jassen van de kapstok. Reageert niet op vragen en krijst alles bij elkaar als je het dan zelf doet.

Gisteren zou hij op zolder blijven spelen en ik naar beneden. Hij riep, ik kwam niet snel genoeg en dus trok hij het wasrek maar om. Ook stuk. 8)7

Het is een faaaaaaase. En tot die tijd zet ik hem in de tuin als hij mens en dier pijn blijft doen. }:|
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201370744
Ik citeer: "Je bent er zelf opgeklommen, dan kom je er ook zelf maar af."

:@ Soms is het net alsof ik mezelf hoor.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201375944
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef PKM het volgende:

Het is een faaaaaaase. En tot die tijd zet ik hem in de tuin als hij mens en dier pijn blijft doen. }:|
:* :*

Het is een intense fase.. Zeer intense fase.
pi_201376043
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:49 schreef PKM het volgende:
Ik citeer: "Je bent er zelf opgeklommen, dan kom je er ook zelf maar af."

:@ Soms is het net alsof ik mezelf hoor.
Ik heb ook zo’n peuter op oorlogspad…

Hij had ergens een spiegel vandaan gepakt en zei tegen mij:
“Mama, kijk maar of je mooi bent”
“Nee”
“Nee, je bent niet mooi. Je hebt geen make up op”. 🥲🥲🥲🥲🥲
Protčge moi de mes désirs.
pi_201376522
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik heb ook zo’n peuter op oorlogspad…

Hij had ergens een spiegel vandaan gepakt en zei tegen mij:
“Mama, kijk maar of je mooi bent”
“Nee”
“Nee, je bent niet mooi. Je hebt geen make up op”. 🥲🥲🥲🥲🥲
Oh dat is ook gemeen. -O-
Niet leuk he @NicolasJoy -O-

Vandaag was er een "het zandbakdeksel viel op haar" momentje terwijl hij gemeen zat te lachen. ;(

Hij mocht wel na het middageten film kijken, kon hij ook een beetje uitrusten. Normaal kijkt hij tv terwijl ik kook. Nou mocht hij helpen met koken en dat was onverwacht leuk juist. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201377018
Alles wat je hierboven hebt gezet is herkenbaar. Sinds de vakantie zit U. ook niet meer lekker in z’n vel. Hier is het ook dagelijks raak, ook weer slaan en huilen.
En die opmerking kan ik hebben, van hem wel. :D
Protčge moi de mes désirs.
pi_201377026
Ai PKM, dat klinkt pittig!
Vooral om je geduld te bewaren en je te verplaatsen in zijn onderliggende behoefte terwijl hij zijn zusje zo bewust pijn wil doen.
Investeren in één op één tijd als dat mogelijk is?

*O* voor welpje! En ook voor de grote kleine van ToT! Wat heerlijk als het kwartje valt en ze ineens gaan praten!
Ook nog gefeliciteerd met je mooie zoon, ToT *O*

Hier is na flink wennen op de opvang sinds de vakantie het 'filter' weer opgebouwd en kan mijn jonkje de onrust/prikkels op de opvang weer wat beter hanteren. Gelukkig maar, want ik was net begonnen op een nieuwe werkplek en kreeg echt twijfels over of we ons leven niet grondig moesten omgooien zodat hij niet naar de opvang zou hoeven :% Zo rot als je weet dat je kind het absoluut niet oké heeft en je aan de leidsters merkt dat ze het/hem ook wel wat zat zijn ('hij huilt wel hárd zeg!').
't Is wel een intensieve leeftijd zeg! Over álles moet onderhandeld worden :Y) de hele dag bezig met de grenzen verkennen en autonomie bewaken. Best vermoeiend. Maar ook zoveel leuks O+ hij is lekker knuffelig en zo fijn aan het kletsen O+
  woensdag 15 september 2021 @ 22:53:00 #143
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201377150
Koert heeft zijn woordenschat een beetje uitgebreid, hij zegt nu ook 'poep' :!
pi_201377422
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:00 schreef lunapuella het volgende:
Welpje kwam vanavond ineens de kamer in, "mama" brabbelend. Dus ik vroeg hem, "zei jij nou mama? Welpje, wie ben ik?" En hij antwoordde gewoon "ma!". Glunderend, zoals een peuter met nieuwe skills dat kan. O+ En hij heeft het daarna ook nog een paar keer op verzoek herhaald, dus het was geen toevalstreffer.

Oh jongens, ik voel zo'n intense mix van blijdschap, trots en opluchting nu hč. Over twee weken wordt hij 3, we hebben er al een half jaar logopedie op zitten, maar daar is het eerste woordje dan hoor.
Wat fijn! En zo herkenbaar. Wolf was non-verbaal tot hij drie jaar was. Bij logopedie deed hij gewoon niks. We maakten ons zoveel zorgen. Hij begon voorzichtig wat losse woorden te zeggen na start op de psz. Hij is nu 4.5, nog niet op het niveau van leeftijdsgenoten maar hij praat in volzinnen en wint discussies van me.
pi_201378661
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:14 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat fijn! En zo herkenbaar. Wolf was non-verbaal tot hij drie jaar was. Bij logopedie deed hij gewoon niks. We maakten ons zoveel zorgen. Hij begon voorzichtig wat losse woorden te zeggen na start op de psz. Hij is nu 4.5, nog niet op het niveau van leeftijdsgenoten maar hij praat in volzinnen en wint discussies van me.
Oh, wat fijn om te lezen! Dit soort verhalen geeft de burger moed. Ging Wolf naar een gewone psz of een met logopedie?
pi_201380511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 04:55 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Oh, wat fijn om te lezen! Dit soort verhalen geeft de burger moed. Ging Wolf naar een gewone psz of een met logopedie?
Een gewone. Wel met een leidster die er veel moeite voor deed. Ze deed met hem de oefeningen die we van de logopedist hadden gekregen. Hij kon zich ook best optrekken aan de kindjes die verbaal wel sterk waren. En dat merken we nu hij naar de kleuterschool gaat nog meer. Problemen zitten nu vooral nog in articulatie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cygne op 16-09-2021 10:18:25 ]
pi_201381995
quote:
3s.gif Op woensdag 15 september 2021 09:49 schreef PKM het volgende:
Banaan was vandaag om vijf uur wakker. En het was al zo'n zonnetje de afgelopen dagen. -O-

Vandaag alweer gedoe dat hij niet met het gasstel mag spelen. Daarna tranen want ineens kwam het besef dat je daar niet met je hoofd tegenaan moet zitten.

Als Kat of Poffertje lekker zitten kunnen ze een schop of duw krijgen. Ook als er aan beide kanten een meter vrij is wil hij er doorheen.

Hij legt speciaal de kleine ronde steentjes op tafel want wat is het toch leuk als baby dat in haar mondje steekt.

Gisteren liet hij een wc-rol in de wc vallen toen hij probeerde schoonmaakmiddel te pakken. Pakt de wc-rol eruit en gaat verder met spelen met keukenspulletjes en macaroni. :r

Hij klapt constant met dingen die van blik zijn. Maakt ruimte op tafel door alles eraf te vegen. Gooit een paar keer per dag de jassen van de kapstok. Reageert niet op vragen en krijst alles bij elkaar als je het dan zelf doet.

Gisteren zou hij op zolder blijven spelen en ik naar beneden. Hij riep, ik kwam niet snel genoeg en dus trok hij het wasrek maar om. Ook stuk. 8)7

Het is een faaaaaaase. En tot die tijd zet ik hem in de tuin als hij mens en dier pijn blijft doen. }:|
Je bent vast blij als het bedtijd is op zulke dagen, wat moeilijk voor Banaan maar ook voor jou zeg :o :* Ik zei pas nog tegen een vriendin dat peuters soms echt klootzakken zijn :') Hier had mevrouw vanochtend een potje nagellak te pakken en het op haar benen, voeten en handen gesmeerd }:| :X Ook hier is ze momenteel soms heel gemeen richting grote zus, alsof ze echt de pik op haar heeft terwijl die niks doet om haar te triggeren. Hoe gaat het nu eigenlijk met Banaan op de psz?
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik heb ook zo’n peuter op oorlogspad…

Hij had ergens een spiegel vandaan gepakt en zei tegen mij:
“Mama, kijk maar of je mooi bent”
“Nee”
“Nee, je bent niet mooi. Je hebt geen make up op”. 🥲🥲🥲🥲🥲
:o U. toch

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 05:10 schreef ToT het volgende:

[..]
Dank je! :D

Groot en super lief, maar hij wordt ook wel steeds wilder, allemachtig zeg! :o
Hier is het soms ook net alsof we een WWE kampioenschap in huis hebben en dan hebben wij een meisje, net zo wild soms :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 16 september 2021 @ 11:38:12 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201382207
Het is inderdaad pittig. Mijn peuter gilt momenteel heel veel. Elke 'nee' of uberhaupt situatie die niet voor 100% gaat zoals zij wilt, begint ze keihard te gillen en nee te roepen en de stervende zwaan uit te hangen. Zucht... Gelukkig is ze voor haar broertje meestal wel lief, maar soms gaat ze wel bewust op hem liggen bijvoorbeeld omdat ze weet dat ik dan wel even aandacht heb. Liefst natuurlijk als ik net pasta sta af te gieten ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 11:47:10 #149
74056 crew  ToT
pi_201382313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:38 schreef Tink89 het volgende:
Het is inderdaad pittig. Mijn peuter gilt momenteel heel veel. Elke 'nee' of uberhaupt situatie die niet voor 100% gaat zoals zij wilt, begint ze keihard te gillen en nee te roepen en de stervende zwaan uit te hangen. Zucht... Gelukkig is ze voor haar broertje meestal wel lief, maar soms gaat ze wel bewust op hem liggen bijvoorbeeld omdat ze weet dat ik dan wel even aandacht heb. Liefst natuurlijk als ik net pasta sta af te gieten ofzo.
Enorm herkenbaar, en we horen het van de speelzaal ook; meneertje stort zich heel snel krijsend ter aarde. Daar bonkt hij dan ook met zijn hoofd op de grond, maar hier hebben we tegels en hier heeft hij het in ieder geval wel heel snel afgeleerd.

Het hard gillen doet hij voor de grap, en dat heeft mij al tinnitus opgeleverd. In rustige periodes trekt die piep wel ietsjes weg, maar soms doet hij het voor de lol weer en heb ik weer dagen/wekenlang hard gepiep in mijn oren. -O-
Woorden waar hij allergisch voor is zijn: nee, niet, geen, zachtjes, voorzichtig en meer van dat soort beperkende woorden die aangeven dat hij even wat moet temperen. Maakt niet uit of je het op een supervriendelijke toon met zacht stemgebruik zegt of dat je het vluchtig in een zinnetje gebruikt waarbij je zo min mogelijk nadruk op dat ene woordje legt; het levert heel snel gekrijs op. -O-

Hij zegt overigens zelf heel vaak: "Mini-ToT, niet doen! Nee, niet doen!" en doet vervolgens alsnog wat hij van plan was.
Soms zegt hij die dingen ook op boze toon; puur voor de grap.
Hij knijpt ons ook best vaak. En dan met een super schattige blik op dat gezichtje: "Auw? Auw? Aaaaauuuuuwwwww????" terwijl hij je knijpt.
Maar als het echt pijn doet geeft hij je ook direct een knuffel en stopt z'n speentje in je mond om je te troosten! _O- O+
Laatst zag ik bij de peuterspeelzaal trouwens ook dat een jongetje daar de poort open wilde doen omdat zijn mama klaar stond om hem op te halen, maar de poort was op slot waardoor het jongetje moest huilen.
DIRECT ging Mini-ToT naar hem toe en gaf hem een knuffel, waardoor het jongetje stopte met huilen! O+
pi_201382571
's avonds niet willen slapen en overdag daardoor snel moe zijn haalt ook niet het beste van je peuter naar boven |:( . Ik hoop echt dat hij vanavond goed slaapt, morgen eerste keer psz :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 september 2021 @ 12:14:14 #151
74056 crew  ToT
pi_201382691
quote:
17s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:06 schreef douche-eendje het volgende:
's avonds niet willen slapen en overdag daardoor snel moe zijn haalt ook niet het beste van je peuter naar boven |:( . Ik hoop echt dat hij vanavond goed slaapt, morgen eerste keer psz :X
Mannetje hier doet na de peuterspeelzaal meestal direct een middagdutje. Met pech komt het middagdutje veel later.
In beide gevallen is hij 's avonds echt super actief, maar in dat laatste geval is het veel moeilijker hem in slaap te laten vallen als hij naar bed moet.
Maar hem voor 22.00 in slaap krijgen is sowieso vrijwel onmogelijk met die dutjes.
Heel soms is overdag even een paar minuutjes in mijn armen sluimeren op de bank voldoende om het middagdutje te skippen waardoor hij 's avonds wel op tijd slaap krijgt, maar soms resulteert het juist in dat zijn echte middagdutje pas rond het avondeten plaats vindt. -O-

Maar succes met de speelzaal! ^O^ Kan best zijn dat het meehelpt aan een ritme.
  donderdag 16 september 2021 @ 12:20:47 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201382794
Koert is op donderdag altijd in een slechte bui, dan is hij net 2 dagen naar de gastouder geweest. Hij heeft het ontzettend naar z'n zin daar, ik denk dat hij gewoon moe is dan, van alle indrukken.

Ik ga niet meer lopend met hem naar de supermarkt, hij wil nooit teruglopen en dan gaat hij op de grond liggen en krijsen enzo. Dan maar met de kinderwagen.
Hij krabt ons ook weleens, maar daarna geeft hij een aai en tegenwoordig moet hij ook sorry zeggen. Dat is echt een harde grens, daar heb ik zo'n hekel aan }:|
pi_201382956
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Mannetje hier doet na de peuterspeelzaal meestal direct een middagdutje. Met pech komt het middagdutje veel later.
In beide gevallen is hij 's avonds echt super actief, maar in dat laatste geval is het veel moeilijker hem in slaap te laten vallen als hij naar bed moet.
Maar hem voor 22.00 in slaap krijgen is sowieso vrijwel onmogelijk met die dutjes.
Heel soms is overdag even een paar minuutjes in mijn armen sluimeren op de bank voldoende om het middagdutje te skippen waardoor hij 's avonds wel op tijd slaap krijgt, maar soms resulteert het juist in dat zijn echte middagdutje pas rond het avondeten plaats vindt. -O-

Maar succes met de speelzaal! ^O^ Kan best zijn dat het meehelpt aan een ritme.
We hebben al maanden een steady ritme met alle routines en voorspelbaarheid, maar nu is blijkbaar ineens ergens de afgelopen 2 weken iets veranderd in de stand van de maan, zon en sterren veranderd waardoor meneer geen zin meer heeft om te slapen terwijl hij echt heel erg moe is. Leuk dat je nog 3 uur lang je hele assortiment aan liedjes ligt te zingen, maar GA SLAPEN :').
Misschien dat ik hem vanavond maar weer eens in een slaapzakje stop, dat dat werkt.
Bas is een echte slaapkop namelijk, die functioneert het beste op een nacht van 19:30 - 07:30 en een middagslaapje van een uur of 2-3. Ik heb hem net voor zijn middagslaapje in bed gelegd, hij viel al knuffelend op mij in slaap O+ .\]

Ceviche, hier is de donderdag ook altijd mamaplakdag. Dinsdag KDV, woensdag bij oma. Ik plan dan ook maar niet teveel in op de donderdag en nu al helemaal niet meer met mn bolle buik.
pi_201383569
@rena ik hoor zowel van Banaan als van de juf geen klachten over de peuterspeelzaal. Dus dat is fijn. :)

Het is wel een heel kleine geruststelling dat C. ook rot kan doen naar haar grote zus. Het ziet er soms ook gewoon zo gemeen uit naar de baby, terwijl hij er ook heel lief mee kān doen.

Heel soms laat ik haar iets langer huilen in plaats van gelijk te troosten, zodat hij ook last heeft van het gehuil. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201384856
Wat een bekende verhalen van de peuterpubertijd.

Wij hebben het in kwadraat, al zie je wel een verschil tussen onze jongedame en heer. Mevrouw heeft nu de tik (sinds ze zindelijk zijn) om als ze boos is en geen aandacht krijgt expres in haar broek te plassen 🤨, want ja dan heb je aandacht, mama laat me toch niet in een natte broek lopen😐.

Meneer is meer van het gooien en slopen van dingen als hij zijn zin niet krijgt.

En ja, het is een fase, maar zal blij zijn als dat voorbij is.

Negeren is soms erg moeilijk 😔
pi_201390201
quote:
3s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
@:rena ik hoor zowel van Banaan als van de juf geen klachten over de peuterspeelzaal. Dus dat is fijn. :)

Het is wel een heel kleine geruststelling dat C. ook rot kan doen naar haar grote zus. Het ziet er soms ook gewoon zo gemeen uit naar de baby, terwijl hij er ook heel lief mee kān doen.

Heel soms laat ik haar iets langer huilen in plaats van gelijk te troosten, zodat hij ook last heeft van het gehuil. :@
Het zal er ook wel een beetje bij horen dat broers en zussen elkaar een beetje op de kast proberen te krijgen, je verwacht het alleen niet altijd al op deze leeftijd denk ik :P Fijn dat het goed gaat op de psz :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201391839
Ok, volgende keer kom ik eerst hier even klagen over de stand van de maan, zon en sterren. Hij ging zonder een kik te geven slapen vandaag O+ .
pi_201394424
Luna, wat fijn dat hij nu echt begint te praten! O+

ToT gefeliciteerd! *G*

En _O_ voor de gedeelde smart wat peuterbuien betreft. Hier ook een peuter die snel boos is als het even niet gaat zoals hij wil. En dat dan ook regelmatig botviert op z'n grote zus. Heb al een paar keer gezegd dat ze 'm gewoon terug moet meppen, maar dat zit gewoon echt niet in d'r aard en kost zichtbaar moeite. Waarop Pitbull dan vooral moet lachen als ze het al eens probeert :{

Hij slaapt tegenwoordig wel zonder speen trouwens *G* elke keer als ik er nog maar aan dacht dat-ie daar maar eens vanaf moest, ging hij spontaan slechter slapen :') maar zag nu dat er echt bijtsporen in zaten, dus uitgelegd dat hij er nu echt te groot voor was. Twee avonden geklaagd dat hij 'iets miste in zijn mond' _O- maar inmiddels al helemaal gewend (en ik heb zelfs het idee dat hij beter slaapt ook!) :7

En verder vooral heel erg toe aan school volgens mij. Nog maar 12 11 weken :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201395400
Zo, meneer had dus top geslapen en hobbelde zo het lokaal van de peuterspeelzaal binnen, ging lekker zitten spelen. Dat komt wel goed vandaag ^O^ . Hij moest al lachen om/naar andere kindjes en er kon nog net een kus en een knuffel van af.
Naar de psz was al fantastisch, we reden achter een tractor en dat was de hit van de ochtend. Ben benieuwd hoeveel hij er vandaag ziet vanuit het lokaal :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 09:20:56 #160
74056 crew  ToT
pi_201395484
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:14 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, meneer had dus top geslapen en hobbelde zo het lokaal van de peuterspeelzaal binnen, ging lekker zitten spelen. Dat komt wel goed vandaag ^O^ . Hij moest al lachen om/naar andere kindjes en er kon nog net een kus en een knuffel van af.
Naar de psz was al fantastisch, we reden achter een tractor en dat was de hit van de ochtend. Ben benieuwd hoeveel hij er vandaag ziet vanuit het lokaal :D
*O* Top!
Ja Mini-ToT gaat er ook graag naar toe en een afscheidskus of -knuffel hebben we nooit aan gedaan om drama te voorkomen. (Mannetje is nogal aanhankelijk. :P )Vaak hobbelt hij ook zo naar binnen zonder om te kijken, maar tot de deur open gaat is het wel een drama; dan wil hij juist in je armen blijven, en je moet de hele tijd met dat vrolijke gewicht in je armen blijven staan. :')
Deur gaat open, mannetje gaat direct op de grond en loopt er naar toe.
Af en toe zwaait-ie wel ff naar me. _O-
Als ik hem ophaal krijg ik meestal wel een intense en blije knuffel! O+
  vrijdag 17 september 2021 @ 09:33:44 #161
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201395681
Ik geef Koert altijd nog even een knuffel bij de gastouder.
Soms vindt hij dat ik te lang met haar sta te kletsen en begint hij vast met zwaaien en doet hij de voordeur open :')
Tot nu toe zelden problemen met het afscheid gehad, dat is wel heel fijn altijd.
En gelukkig is hij ook altijd weer blij om mij/pappa te zien bij het ophalen :D
pi_201395820
Wij hebben met het afscheidsdrama op het KDV juist de knuffelkus geintroduceerd. Hij geeft mij of mn man een knuffel en een kus, loopt naar het raam om te zwaaien en dan is alles goed. Voorspelbaarheid werkt bij hem heel goed. Bij het raam is er ook van alles interessants te zien, voordeel van hier wonen. Geeft hem gelijk leuke afleiding en gespreksstof voor de juf. KDV zit naast de manege ' kijk mama, een paard!' en psz tussen de weilanden & kassen :D.
pi_201396009
Wij hebben meestal niet echt gedoe meer met wegbrengen. Knuffel/kus en dan gaat hij. Vandaag had hij er wel weer zin in en hij geeft aan dat hij zijn nieuwe juf heel leuk vindt.

Wel probeert hij thuis nog of hij niet hoeft te gaan. Eerst maakte hij zijn zusje aan het huilen om daarna het pijn aan mijn teen dus ik kan niet gaan excuus te proberen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201397533
Zo, de eerste 2 uurtjes wennen op de psz waren een succes. Meneer weigerde mee naar huis te gaan :D.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 15:13:54 #165
74056 crew  ToT
pi_201400392
Meneertje hier trekt nu om de haverklap z'n luier uit als die ook maar iets nat is.
Dan gaat hij op het potje (speelgoed-wc) waar hij dan niks doet.
Doe je de lichtelijk gebruikte luier weer opnieuw om (die hij net een uurtje of zo heeft), walgt-ie er van en moet hij een nieuwe hebben. :')
pi_201401120
In de blote billen laten lopen of met een onderbroek aan? Misschien dat hij wel op tijd bij het potje kan komen als hij de luier niet eerst uit hoeft te doen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 16:16:55 #167
74056 crew  ToT
pi_201401189
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:09 schreef Elleska het volgende:
In de blote billen laten lopen of met een onderbroek aan? Misschien dat hij wel op tijd bij het potje kan komen als hij de luier niet eerst uit hoeft te doen.
Ja zat ik idd ook aan te denken! :Y ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 19:54:36 #168
74056 crew  ToT
pi_201403659
_O- Mannetje komt net met een grote lach op zijn gezicht op me af lopen en zegt: "Schattig, ja?" :D _O- :')
pi_201412965
Gisteren heb ik toch eens bij de peuterjuf gevraagd of ik kan helpen met het samen spelen maar verder dan voordoen kan het eigenlijk niet echt.

Hij was bij gym ook aan het slaan en schoppen geweest. Eigenlijk geen aanleiding. Ze zegt dat hij waarschijnlijk heel enthousiast is en het zo uit. Ik ben heel blij met die uitleg, dat helpt me om het zelf ook weer anders te kunnen zien. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201423020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:52 schreef Solodelphi het volgende:
Wat een bekende verhalen van de peuterpubertijd.

Wij hebben het in kwadraat, al zie je wel een verschil tussen onze jongedame en heer. Mevrouw heeft nu de tik (sinds ze zindelijk zijn) om als ze boos is en geen aandacht krijgt expres in haar broek te plassen 🤨, want ja dan heb je aandacht, mama laat me toch niet in een natte broek lopen😐.

Meneer is meer van het gooien en slopen van dingen als hij zijn zin niet krijgt.

En ja, het is een fase, maar zal blij zijn als dat voorbij is.

Negeren is soms erg moeilijk 😔
Als ik echt wist dat het expres ging had ik haar zelf de kleertjes laten uit doen. Dat is namelijk een logisch gevolg van je actie. Zelf even uitdoen en bij de was leggen.

Ik zou dus veel minder actief ondersteunen, enkel het noodzakelijke. Op die manier aandacht vragen zou hoe dan ook niet tot een beloning moeten komen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 19 september 2021 @ 12:05:22 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201425390
We gaan weer de cadeautjestijd in met verjaardag, sint en kerst achter elkaar... Iemand nog toffe ideeën? Tot nu op de lijst:

Dekbedovertrek
Draakje vurig
De gele ballon
Kiepauto
Brandweerauto
Duplo grondplaten
Speelhuis voor de tuin
Grote rijgkralen
Smartgames braintrain
Magnetibook van janod
Mo's daughters boeken
Prinsessen jurk
Tuimelmat
Krijtbord
Basketbalding voor in de tuin
Ielms pak
Wasco's
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201425544
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:05 schreef Tink89 het volgende:
We gaan weer de cadeautjestijd in met verjaardag, sint en kerst achter elkaar... Iemand nog toffe ideeën? Tot nu op de lijst:

Dekbedovertrek
Draakje vurig
De gele ballon
Kiepauto
Brandweerauto
Duplo grondplaten
Speelhuis voor de tuin
Grote rijgkralen
Smartgames braintrain
Magnetibook van janod
Mo's daughters boeken
Prinsessen jurk
Tuimelmat
Krijtbord
Basketbalding voor in de tuin
Ielms pak
Wasco's
Spelletjes?

Bonte balonnen van Nijntje, Haba Mijn eerste (boomgaard gaat hier al een beetje), knappe koppen, memory, domino etc.
  zondag 19 september 2021 @ 12:31:59 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201425663
Mijn vierjarige is nog steeds dol op Boomgaardje in de 2+-versie. Hij laat de raaf wel de andere kant oplopen als hij te dichtbij komt en wormen eten in plaats van ‘ons fruit’ en na afloop deelt hij zijn sappige peertjes met je en daarna doen we er telspelletjes of winkeltje mee. Echt, multifunctioneel ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201425713
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn vierjarige is nog steeds dol op Boomgaardje in de 2+-versie. Hij laat de raaf wel de andere kant oplopen als hij te dichtbij komt en wormen eten in plaats van ‘ons fruit’ en na afloop deelt hij zijn sappige peertjes met je en daarna doen we er telspelletjes of winkeltje mee. Echt, multifunctioneel ^O^ .
Bas vind het vooral geweldig om de dobbelsteen over de tafel te lanceren :D en dan al het fruit van 1 kleur in het mandje te gooien. Maar ja, net een paar maanden 2 he.
  zondag 19 september 2021 @ 13:37:54 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201426291
quote:
17s.gif Op zondag 19 september 2021 12:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Spelletjes?

Bonte balonnen van Nijntje, Haba Mijn eerste (boomgaard gaat hier al een beetje), knappe koppen, memory, domino etc.
Memory en knappe koppen hebben we al en elektro en uno junior. Maar die 'mijn eerste' zien er leuk uit.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201426385
Hier is bij de boomgaard de raaf naar voren zetten het leukste van het spel.

Andere dobbelspelletjes gaan ook al verrassend goed. Mocht iemand daar nog leuke tips mee hebben.
Haba Mijn eerste spelletjesdoos lijkt mij ook een groot succes maar ik vind de nieuwprijs iets wat te hoog om zomaar te kopen dus die staat nog steeds op het lijstje. Sowieso zien alle Haba "mijn eerste" spellen er kwalitatief heel goed uit met houten en stevig kartonnen onderdelen.
pi_201433861
Spelletjes:
Kleurentorentjes
Kwartet
Halli Galli junior

En puzzels? Dus niet de houten knopjespuzzels maar echte?

Verder ook praktische dingen als een nieuwe pyjama, nieuwe rugzak, enz.?
pi_201445099
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:46 schreef Elleska het volgende:

Haba Mijn eerste spelletjesdoos lijkt mij ook een groot succes maar ik vind de nieuwprijs iets wat te hoog om zomaar te kopen dus die staat nog steeds op het lijstje.
Die hebben wij Simon vorig jaar met Sinterklaas gegeven. Is het echt een leuke spelletjesdoos met spelletjes van verschillende niveaus. Is inderdaad wel prijzig.

Simon vindt verder leuk: Uno junior, Kroko Loko en Skipbo.
Puzzelen vindt ie ook leuk. Tangrampuzzel?

Anders kleurboeken, stiften, potloden? Hubelino ( O+ O+ )?
Lekkere warme winterpyjama

De Lidl heeft rond november /december ook altijd leuk houten speelgoed.
En lekkere dikke antislip kerstsokken. Die kopen wij elk jaar voor Simon.
pi_201445189
Wij spelen nooit bordspelletjes :@ Alleen puzzels.
Maar eens verandering in brengen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_201446876
Spelletjes die bij Juul een hit zijn:
Krokoloko
Eerste Boomgaard
Kleurentorentjes
Mens erger je niet junior

In ander speelgoed:
Nog steeds een hit hier, een tentenbouw pakket. Losse doekjes en doeken met leuke printjes van de markt, marktklemmen en een lamp.
Ik zou er nooit aan denken, we kregen het van schoonmoeder en onze kinderen spelen er echt leuk mee.

Een loep, koffertje en verrekijker. Juul gaat dan op ontdekkingstocht.
pi_201447033
Bedankt voor de inspiratie, net vast een Eerste Boomgaard op vinted op de kop getikt voor 5 december :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:03:30 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201450395
Txs voor alle inspiratie! We gaan ook voor deze, met een tentenbouwpakket, spelletjes en wat nuttige cadeautjes.
https://www.lidl.nl/p/lil-monkey-klimrek-dome-climber/p100236453
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201499416
Hieperdepiep, Welpje is 3! Wat gaat de tijd snel jongens, niet te doen. Hij is voor het eerst echt bewust jarig, kan ook met zijn vingers aangeven hoe oud hij is geworden. O+

Hij heeft vandaag lekker getrakteerd op de opvang, speelt nu druk met zijn eerste cadeautjes en morgen barst het echte feest los.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201514318
Gefeliciteerd met Welpje Luna! *O*
pi_201515510
Gefeliciteerd Luna! *O*
pi_201516294
Gefelicuteerd @lunapuella ! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201517451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:19 schreef lunapuella het volgende:
Hieperdepiep, Welpje is 3! Wat gaat de tijd snel jongens, niet te doen. Hij is voor het eerst echt bewust jarig, kan ook met zijn vingers aangeven hoe oud hij is geworden. O+

Hij heeft vandaag lekker getrakteerd op de opvang, speelt nu druk met zijn eerste cadeautjes en morgen barst het echte feest los.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201522555
Gefeliciteerd luna!

Bas heeft vannacht gelogeerd bij opa en oma. Krijg ik net een appje van mn schoonmoeder met een klacht over mijn slaapkop, hij sliep uit tot kwart voor 9 _O- .
pi_201534481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 16:19 schreef lunapuella het volgende:
Hieperdepiep, Welpje is 3! Wat gaat de tijd snel jongens, niet te doen. Hij is voor het eerst echt bewust jarig, kan ook met zijn vingers aangeven hoe oud hij is geworden. O+

Hij heeft vandaag lekker getrakteerd op de opvang, speelt nu druk met zijn eerste cadeautjes en morgen barst het echte feest los.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog gefeliciteerd!
pi_201534529
Hier gaat het eigenlijk zn gangetje wel!
Middagslaapje is er helemaal af wat voor iedereen beter is. Het duurde gerust een uur voor ze sliepen en in de avond vaak feest tot laat.
Nu gaan ze om half 7 total loss naar bed en slapen dan ook gewoon gelijk ipv eerst nog 3 uur feesten.

Vrijdag de eerste pasfoto's gemaakt, dat was nog wel even een uitdaging. De fotograaf dacht dat ze ouder waren en raakte best gefrustreerd. Pas toen ik zei dat ze nog maar twee zijn ontdooide hij een beetje en was het zo gepiept.

Dinsdag weer eens naar het consultatiebureau. Afscheid nemen van onze lieve jeugdarts die er helaas mee gaat stoppen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 september 2021 @ 17:14:16 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201553761
Ik dacht laat ik van de 3 wieler loopfiets eens een 2 wieler loopfiets maken.
Geloof niet dat onze vent het daarmee eens is. Ik hoor steeds, nee, nee, die die wie da.
Lees nee nee die wiel daar, en dan wijst hij naar het derde wieler
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201554161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:14 schreef Ynske het volgende:
Ik dacht laat ik van de 3 wieler loopfiets eens een 2 wieler loopfiets maken.
Geloof niet dat onze vent het daarmee eens is. Ik hoor steeds, nee, nee, die die wie da.
Lees nee nee die wiel daar, en dan wijst hij naar het derde wieler
Dat ging hier een aantal maanden geleden ook nog niet. Vorige week bij het buurmeisje ging Bas er ineens vandoor op haar 2wieler :') dus hebben we zijn loopfiets nu ook omgebouwd van 3 naar 2 :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 september 2021 @ 17:50:28 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201554198
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dat ging hier een aantal maanden geleden ook nog niet. Vorige week bij het buurmeisje ging Bas er ineens vandoor op haar 2wieler :') dus hebben we zijn loopfiets nu ook omgebouwd van 3 naar 2 :)
dikke tranen, heb 'm maar weer 3wieler gemaakt, en meneer meteen weer een blokje om samen.
Over n maandje nog maar eens proberen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 30 september 2021 @ 09:35:25 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201575492
We kregen gister op het kdv te horen dat onze vriend zo goed praat voor een 2jarige. Ik gloeien van trots O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201575579
Mijn peuter mag 8 december komen wennen op school. ^O^

Geen moment te vroeg want hij heeft het waarschijnlijk een beetje gehad met de peuterspeelzaal. Dinsdag gaf ik hem huilend over aan de juf.

Hij heeft ook wel iets onder de leden, hangerig en verhoging. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201575754
quote:
3s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:44 schreef PKM het volgende:
Mijn peuter mag 8 december komen wennen op school. ^O^

Geen moment te vroeg want hij heeft het waarschijnlijk een beetje gehad met de peuterspeelzaal. Dinsdag gaf ik hem huilend over aan de juf.

Hij heeft ook wel iets onder de leden, hangerig en verhoging. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Met verhoging breng je je kind toch hopelijk niet naar de opvang? Los van corona mag dat toch helemaal niet?

Heb je wel een coronatest laten doen bij de GGD?
pi_201577030
Bij onze opvang mag dat gewoon, ook tijdens corona. Alleen moet je kind dan wel echt alleen verhoging hebben en niet heel hangerig zijn.
pi_201577438
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:05 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Met verhoging breng je je kind toch hopelijk niet naar de opvang? Los van corona mag dat toch helemaal niet?

Heb je wel een coronatest laten doen bij de GGD?
Er is een hele beslisboom opgesteld voor wanneer kinderen wel en niet naar de opvang mogen, maak je geen zorgen PKM overtreed geen enkele regel en een coronatest is al helemaal niet aan de orde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 30-09-2021 12:43:50 ]
pi_201577625
Het lijkt me sowieso niet fijn om een ziek kind weg te brengen, los van welke beslisboom dan ook.

Een kind heeft niet voor niets verhoging en dat hangerige is ook een duidelijk teken dat er iets aan de hand is.
pi_201577639
Het snotterseizoen is weer geopend. Kinderen die naar de opvang gaan hebben altijd wel wat.
Protčge moi de mes désirs.
pi_201577755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef KayaQ het volgende:
Het lijkt me sowieso niet fijn om een ziek kind weg te brengen, los van welke beslisboom dan ook.

Een kind heeft niet voor niets verhoging en dat hangerige is ook een duidelijk teken dat er iets aan de hand is.
Het lijkt je niet fijn, je hebt er zelf zo te lezen nog geen ervaring mee.

Verhoging is nog niet ziek ;)
Kleine kinderen moeten nog weerstand opbouwen en zijn om de haverklap een dagje (of soms zelfs maar een uurtje) wat minder fit. Elke ouder kan zelf voor zijn/haar eigen kind wel inschatten of de opvang/psz op dat moment oké is, voelt het niet goed dan natuurlijk niet doen.
pi_201578132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:43 schreef Elleska het volgende:

[..]
Het lijkt je niet fijn, je hebt er zelf zo te lezen nog geen ervaring mee.

Verhoging is nog niet ziek ;)
Kleine kinderen moeten nog weerstand opbouwen en zijn om de haverklap een dagje (of soms zelfs maar een uurtje) wat minder fit. Elke ouder kan zelf voor zijn/haar eigen kind wel inschatten of de opvang/psz op dat moment oké is, voelt het niet goed dan natuurlijk niet doen.
Ik heb zelf twee kinderen, dus ik heb genoeg ervaring. Het lijkt me niet fijn voor het kind zelf, dat bedoel ik.

Bij het kdv van mijn kinderen wordt voor kinderen met verhoging naar huis gebeld, omdat het fijner is voor een kind om thuis te zijn ipv in een drukke omgeving.
pi_201578215
Bij ons kdv was de temperatuur niet per se de doorslaggevende factor (wel natuurlijk bij hoge koorts) maar werd er meer gekeken naar hoe ze zich voelden. Verhoging maar gezellig aan het spelen? Prima! Maar als een kind hangerig was of niet wilde eten/drinken, werden we wel gebeld om ze op te halen. Of we werden gebeld ter info, mocht het mogelijk zijn om eerder op te halen, konden we dat doen, maar dat was geen verplichting.

Als onze kinderen in de ochtend verhoging hadden hield ik ze meestal thuis. In de loop van de dag loopt de temperatuur vaak nog op, en ik werk liever de hele dag thuis dan dat ik halverwege de dag van kantoor moest komen (is in de huidige tijd minder relevant wellicht). Ik had dan nog een uur reistijd (mijn vriend ook), dus dat vond ik ook een beetje zielig. Een heel enkele keer gaf ik een zetpil voor vertrek, als ik vermoedde dat het mee zou vallen. Ervaring leerde echter dat ze zich de dag erna extra beroerd voelden doordat ze minder hersteltijd hadden gehad. Maar soms komt dat agendatechnisch net een beetje beter uit :') (best erg, maar zo werkt het soms wel).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201578232
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons kdv was de temperatuur niet per se de doorslaggevende factor (wel natuurlijk bij hoge koorts) maar werd er meer gekeken naar hoe ze zich voelden. Verhoging maar gezellig aan het spelen? Prima! Maar als een kind hangerig was of niet wilde eten/drinken, werden we wel gebeld om ze op te halen. Of we werden gebeld ter info, mocht het mogelijk zijn om eerder op te halen, konden we dat doen, maar dat was geen verplichting.

Als onze kinderen in de ochtend verhoging hadden hield ik ze meestal thuis. In de loop van de dag loopt de temperatuur vaak nog op, en ik werk liever de hele dag thuis dan dat ik halverwege de dag van kantoor moest komen (is in de huidige tijd minder relevant wellicht). Ik had dan nog een uur reistijd (mijn vriend ook), dus dat vond ik ook een beetje zielig. Een heel enkele keer gaf ik een zetpil voor vertrek, als ik vermoedde dat het mee zou vallen. Ervaring leerde echter dat ze zich de dag erna extra beroerd voelden doordat ze minder hersteltijd hadden gehad. Maar soms komt dat agendatechnisch net een beetje beter uit :') (best erg, maar zo werkt het soms wel).
Ja precies dit.
pi_201578793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:05 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Met verhoging breng je je kind toch hopelijk niet naar de opvang? Los van corona mag dat toch helemaal niet?

Heb je wel een coronatest laten doen bij de GGD?
Met verhoging mag het wel. Maar op het moment van brengen had hij nog geen verhoging, alleen tranen.

Hij was bij het ophalen ook niet warm. Toen hij om 16:00 in slaap viel werd hij pas wakker met verhoging.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201578932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Als onze kinderen in de ochtend verhoging hadden hield ik ze meestal thuis. In de loop van de dag loopt de temperatuur vaak nog op, en ik werk liever de hele dag thuis dan dat ik halverwege de dag van kantoor moest komen (is in de huidige tijd minder relevant wellicht). Ik had dan nog een uur reistijd (mijn vriend ook), dus dat vond ik ook een beetje zielig. Een heel enkele keer gaf ik een zetpil voor vertrek, als ik vermoedde dat het mee zou vallen. Ervaring leerde echter dat ze zich de dag erna extra beroerd voelden doordat ze minder hersteltijd hadden gehad. Maar soms komt dat agendatechnisch net een beetje beter uit (best erg, maar zo werkt het soms wel).
Bij L vaak het omgekeerde. Sochtends verhoging, overdag niets aan de hand en dan soms savonds toch weer verhoging maar meestal is het dan alweer over. Daarnaast zit ik op 5min afstand wat ophalen veel makkelijker maakt dus ik kijk in zo'n situatie vooral of hij snachts voldoende heeft geslapen om een ochtend PSZ aan te kunnen.

Bij koorts hou ik hem wel thuis ookal volgt dat vaak hetzelfde patroon: snachts koorts en overdag lijkt er niets aan de hand en dan savonds alsnog weer koorts of het is spontaan over.
pi_201589585
Wij hebben de wendagen voor school ingepland. Stop de tijd. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201595366
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:51 schreef PKM het volgende:
Wij hebben de wendagen voor school ingepland. Stop de tijd. :{w
Oh, da's wel een momentje ja! :D

Ik verwacht binnenkort ook een belletje van school ja. Pitbull vraagt er zo'n beetje dagelijks naar op het moment :+
Vanaf nu is z'n laatste bestie ook 4, dus die is al doorgeschoven naar groep 1 -O-
Nog 9 weken... ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201607503
Protčge moi de mes désirs.
pi_201655955
Poging tot aanhaak!

Mijn sneeuwvlokje is ondertussen alweer 3, stop de tijd. Wendagen gelukkig nog niet, ze heeft nog 8 maanden, maar ze roept elke dag dat ze naar school wil. En juf Wendy, ze moet en zal juf Wendy krijgen (een juf op de school van grote zus).

In een notendop het afgelopen jaar: ze fietst zonder zijwieltjes sinds ze 2 is, was binnen een week zindelijk, heeft daarentegen de fijne motoriek van een baby :'), is vastgegroeid aan haar knuffel Bumba, slaapt sinds een tijdje goed (ksst fokwet) na 3 jaar (het mocht ook wel een keer!) sinds ze is gestopt met spenen (verrassend genoeg) en zit sinds een maand of wat in een vloekerdevloekrotfase waarbij ze letterlijk overal aan mij zit vastgeplakt en geen contact instant huilen betekent. Herkenbaar, iemand?

Sowieso is het veel huilen de laatste tijd. Als ze moet slapen en als ze wakker moet worden, als de regen te nat is en de zon te warm, dat soort dingen. Is allemaal een fase toch? }:|

Over verhoging gesproken, Vlokje was dus gewoon nooit meer ziek met de lockdown en alles! En nu bijna elke week wel weer een dagje verhoging en overgeven. Volgens mij heeft ze wat in te halen :')
pi_201658226
Leuk dat je er weer bent @Schanu :W

Fijn dat het goed gaat met Vlokje. Banaan heeft ook wel die fase gehad laatst met heel plakkerig zijn. Nog steeds kruipt hij heel graag op schoot. Vooral als zijn zusje ook bij me wil zitten.
En hij huilt meer dan als baby ja. Fases ja, wčl heel lange. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201658312
Wat leuk dat je er weer benr, @Schanu! (DUMAN hier).
Protčge moi de mes désirs.
pi_201658333
Fijn je weer te zien @Schanu ! :D
pi_201658345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef KayaQ het volgende:
Het lijkt me sowieso niet fijn om een ziek kind weg te brengen, los van welke beslisboom dan ook.

Een kind heeft niet voor niets verhoging en dat hangerige is ook een duidelijk teken dat er iets aan de hand is.
Ik weet niet hoe fit jouw kinderen zijn, maar als ik elke keer als een van de meiden verhoging heeft ze thuis moet houden dan kan ik m'n ontslag indienen. :9
pi_201658816
Welkom terug @Schanu! O+

Over ziek gesproken: Welpje had de afgelopen dagen buikgriep. Inclusief projectielkotsen. *O* Gelukkig lijkt hij vandaag alweer een stuk vrolijker, maar och wat was hij sneu.
pi_201670630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:42 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe fit jouw kinderen zijn, maar als ik elke keer als een van de meiden verhoging heeft ze thuis moet houden dan kan ik m'n ontslag indienen. :9
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 14:56:02 #217
447051 crew  Peejtur
pi_201670651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.
Niet iedereen heeft die mogelijkheid :)
pi_201670773
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:56 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft die mogelijkheid :)
Het hoort erbij als je kinderen hebt, dat je voor ze zorgt als ze ziek zijn. Ik zit as we speak ook weer met een ziek kind thuis.
pi_201671304
Er mag best onderscheid worden gemaakt in ziek en verhoging en ik denk dat elke mama en papa voor zichzelf en kind kan bepalen wanneer een kind ziek is en niet naar de opvang kan.

Ik heb mijn kinderen wel eens met verhoging naar de opvang gedaan. Omdat ze verder prima te pas waren en dus niet ziek. Niet omdat ik niet voor ze zou willen zorgen bij ziekte. Zelf voel ik me vaak ook prima of goed genoeg als ik verhoging heb.

Daar komt bij dat het ene kind het andere kind niet is. Het ene kind wil plakken bij mama als het verhoging heeft of ziek is, het andere kind wil ook met verhoging nog lekker spelen en wordt juist lamlendiger van bankhangen. Kortom; ieder lekker voor zich laten bepalen ^O^
pi_201671366
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201671718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Maar (allebei) niet voor je kind zorgen als het ziek is, dat is toch geen optie? Ik weet niet wat NJ precies voor werk doet, maar het is altijd mogelijk om voor je kind te zorgen als dat echt nodig is. Want wat is het alternatief? Kind alleen thuis laten als het kdv (volgens het protocol) niet voor je kind kan zorgen?
pi_201672109
De interpretatie van 'echt nodig' en 'ziek' verschilt nogal in elk geval. Als je kind echt ziek is is er bijna altijd wel wat te regelen inderdaad.* Maar de discussie begon met verhoging en niet ziek.

*en dan nog zijn er ouders die er noodgedwongen een paracetamol in stoppen en de kids naar het kdv brengen, omdat ze bijvoorbeeld een nul uren contract hebben en niet werken ook betekent dat je geen inkomsten hebt. Er zijn genoeg mensen die dat niet op kunnen vangen.
pi_201672236
De discussie begon zelfs met een kind dat ten tijde van het brengen nog geen verhoging had maar waarbij het gedrag achteraf kon worden verklaart.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 17:25:58 #224
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201672303
Onze gastouder had, voor corona, het beleid dat een ziek kind inclusief koorts gewoon mocht komen, tenzij ze zich zo beroerd voelen dat zij niet goed voor ze kan zorgen met de zorg voor de andere kinderen (dus als kinderen eigenlijk gewoon lekker op mamma/pappa moeten liggen, een rol die de gastouder niet kan vervullen).
Koert is voor corona daar ook geweest met koorts. Lekker op schoot gezeten enzo. Vorige week stuurde ze wel een bericht; dat hij aan het einde van de dag instortte en warmer aanvoelde, en hij de volgende dag beter thuis kon blijven. Had ze helemaal gelijk in :)
Zij kijkt vooral naar wat een kind nodig heeft en of ze dat kan bieden.
Nu met/na corona mag een kind met koorts of hoesten niet meer komen. Fair enough.
pi_201672335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:25 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder had, voor corona, het beleid dat een ziek kind inclusief koorts gewoon mocht komen, tenzij ze zich zo beroerd voelen dat zij niet goed voor ze kan zorgen met de zorg voor de andere kinderen (dus als kinderen eigenlijk gewoon lekker op mamma/pappa moeten liggen, een rol die de gastouder niet kan vervullen).
Koert is voor corona daar ook geweest met koorts. Lekker op schoot gezeten enzo. Vorige week stuurde ze wel een bericht; dat hij aan het einde van de dag instortte en warmer aanvoelde, en hij de volgende dag beter thuis kon blijven. Had ze helemaal gelijk in :)
Zij kijkt vooral naar wat een kind nodig heeft en of ze dat kan bieden.
Nu met/na corona mag een kind met koorts of hoesten niet meer komen. Fair enough.
Een kind met koorts hoort lekker thuis te kunnen zijn met een van de ouders. Als je zelf koorts hebt ga je toch ook het liefst in je eigen bed liggen? En niet naar een andere locatie waar anderen druk aan het spelen/rennen/werken zijn? Die drukte is dan toch totaal niet fijn als je ziek bent?

Een gastouder heeft nog andere kinderen waar het druk mee is. Het lijkt me trouwens ook niet fijn voor de andere kinderen die het op deze manier kan besmetten (en de ouders van deze kinderen).
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 17:56:16 #226
447051 crew  Peejtur
pi_201672531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:27 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Maar (allebei) niet voor je kind zorgen als het ziek is, dat is toch geen optie? Ik weet niet wat NJ precies voor werk doet, maar het is altijd mogelijk om voor je kind te zorgen als dat echt nodig is. Want wat is het alternatief? Kind alleen thuis laten als het kdv (volgens het protocol) niet voor je kind kan zorgen?
Jouw toon mag idd wel even anders. Svp daarop letten :)
pi_201673211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:33 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Een kind met koorts hoort lekker thuis te kunnen zijn met een van de ouders.
Er hebben dus net allerlei mensen uitgelegd dat het niet zo zwart-wit is. Kun je niet begrijpend lezen of wil je niet?
pi_201673233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Er hebben dus net allerlei mensen uitgelegd dat het niet zo zwart-wit is. Kun je niet begrijpend lezen of wil je niet?
Ik reageerde op een post over een kind dat naar de gastouder wordt gebracht met koorts.
pi_201673247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:03 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post over een kind dat naar de gastouder wordt gebracht met koorts.
En die ook uitlegde waarom koorts niet per se een reden hoeft te zijn om niet te gaan.
pi_201673507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]
En die ook uitlegde waarom koorts niet per se een reden hoeft te zijn om niet te gaan.
En daarmee ben ik het dus niet eens. Dit is een discussieforum, een verschil in mening kan voorkomen.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 19:46:50 #231
447051 crew  Peejtur
pi_201673911
En nu is het klaar! o|O
pi_201674055
Ik heb ook wel eens een minder fit kind naar de opvang gebracht. Met de mededeling gaat het niet bel dan, dan gaan we regelen dat we hem/haar op komen halen.
We zijn voor 3 kinderen pas twee keer gebeld dat het echt niet ging.
Is dus echt afhankelijk van betreffende kind. Soms lijken kinderen niet fit en leven toch op eenmaal op de opvang.
pi_201674057
Bij de opvang van mijn dochtertje hadden ze al gewaarschuwd dat er meerdere kindjes waren met buikgriep en dat er dus een grote kans is op besmetting.

Vannacht een heel zielig kindje getroost die een paar keer moest overgeven. Ik heb haar vandaag dan ook gewoon thuis gehouden. Zowel partner als ik werkten thuis, dus dit kon zonder problemen.

Maar ik heb haar ook vaak genoeg naar de opvang gestuurd, terwijl ze een beetje ziekjes was. Ik ga geen snotterig kind met een beetje verhoging thuis houden als ze verder gewoon energiek is, want als ze naar de opvang gaat, is het elke week raak.

Daarentegen vind ik het wel weer asociaal als mensen hun kind naar de opvang sturen terwijl het kind een buikgriep heeft. Lekker even alle kinderen besmetten, omdat mama/ papa niet thuis kunnen blijven. Voor dat soort dagen is er zorgverlof beschikbaar.
pi_201674210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.
Maar ja, wat is niet helemaal fit.. We hadden hier hiervoor over verhoging toch?

Tijdens de 'tandenperiode', die soms dagen, maar meestal weken duurt (over een aantal maanden verspreid) heeft onze oudste vrijwel constant verhoging gehad. Duurde dat kreng (de tand dus) ~ 3 weken voordat het goed en wel doorgekomen was. Had ik dan mijn dochter 3 weken thuis moeten houden vanwege tandenleed en daarmee de verhoging?

Wij pakken het samen op, waardoor het door mijn werk (eigen zaak met dagelijkse verkoop) niet mogelijk is om thuis te werken of afspraken te verzetten o.i.d. Maar mijn vrouw had van de zomer haar vakantie-uren al op aan ziektedagen van de kinderen. Mijn dagen worden daar ook voor ingezet. Dan heb ik het dus over dagen die we inzetten voor als de kinderen ziek zijn.

Vandaar dat ik zeg, als ik ze ook nog eens elke keer met verhoging thuis moet houden, dan kan ik beter het dure opvangcontract opzeggen en de zaak opdoeken. Denk dat er dan zeker 1/3 van de opvangdagen niet gegaan kan worden namelijk.

Nu het snotterseizoen weer is geopend zeker. :9
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:04:41 #235
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201674236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:21 schreef KayaQ het volgende:

[..]
En daarmee ben ik het dus niet eens. Dit is een discussieforum, een verschil in mening kan voorkomen.
De gastouder vindt het geen probleem, ik ook niet, m'n kind ook niet, en andere ouders blijkbaar ook niet (dit werd bij de intake al aangegeven namelijk). Als jij er wel een probleem mee hebt, en/of jouw opvang, dan zijn er dus andere dingen afgesproken en gelden er andere regels/normen.
Maar dit was dus wel voor corona en met een mate van ziek-zijn waarbij het wel kon.
pi_201674240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Nou ja, precies dat inderdaad. Vind het veel belangrijker hoe ze er bij rondlopen. Als ze alleen maar aan ons kan hangen, verhoging of niet, dan regelen we iets. Maar verhoging waarbij ze gewoon vrolijk speelt, ja, dan doe ik ze echt geen plezier met ze thuis te houden. Even los van dat het met mijn werk inderdaad niet makkelijk te regelen is. :+
pi_201674759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:46 schreef Peejtur het volgende:
[modbreak]En nu is het klaar! o|O [/modbreak]
Wat betekent dit? Mag ik geen andere mening hebben?
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:57:52 #238
447051 crew  Peejtur
pi_201675090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:34 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Wat betekent dit? Mag ik geen andere mening hebben?
Het is de toon die de muziek maakt. Zeker mag een andere mening alleen die mag je iets minder veroordelend geven.

Verder graag in het FB-topic. Verdere posts hierover worden hier verwijderd.
pi_201675288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef CaVaBien het volgende:
Daarentegen vind ik het wel weer asociaal als mensen hun kind naar de opvang sturen terwijl het kind een buikgriep heeft. Lekker even alle kinderen besmetten, omdat mama/ papa niet thuis kunnen blijven. Voor dat soort dagen is er zorgverlof beschikbaar.
Lastige van kinderziektes is dat kinderen vaak al besmettelijk zijn voordat ze symptomen hebben of zoals bij buikgriep nog een tijdje besmettelijk blijven nadat ze beter zijn waardoor je besmettingen onder kinderen bijna niet kan voorkomen.

Hier komen ook wel eens meldingen dat er een ziekte rond gaat. Daar doe je weinig tegen maar ik vind het wel fijn om te weten zodat ik bij de eerste symptomen direct al weet wat er aan de hand is. L heeft gelukkig nog niets anders opgelopen dan wat verkoudheidjes en buikgriep. Nog geen waterpokken, hvm-ziekte of wat er verder nog rond is gegaan aan kinderziektes.
pi_201675880
Ik heb het afgelopen half jaar ‘gehoopt’ dat peuter de waterpokken zou krijgen >:)
Dan is de kans kleiner dat ze het straks wel krijgt op het moment dat er een kleine baby is. Maar helaas :P
pi_201676450
Ik snap je Takkie! Het lijkt me heel onhandig als je waterpokken in huis hebt met een kleine baby.

Hier breng ik het kind met verhoging rustig naar de opvang. Hij had laatst ook 5 dagen telkens af en aan wat verhoging. Maar was in een prima stemming, soms een tikje sneller moe maar niet huilerig en leek geen pijn te hebben. Ik heb geen idee wat er dan aan de hand is maar ik heb er geen zin in om mijn werkende leven stil te zetten om thuis te gaan zitten met een kind wat qua stemming prima naar de opvang kan. We zijn toen overigens ook gewoon naar een familie barbecue geweest, wat goed ging. Ik begrijp het ook niet hoor, want ik voel me echt wel ellendig met verhoging/koorts, maar hij lijkt daar echt minder last van te hebben.

Bij daadwerkelijke ellende blijf ik natuurlijk met alle liefde thuis O+

Ik vind de fases waarin kinderen ineens zo'n nieuwe interesse hebben zo lollig :D Momenteel is mijn jonkje enorm bezig met alles te bedekken met kleden, handdoeken, theedoeken, dekens, etc. Zichzelf verstoppen of dingen verstoppen heeft hij ook enorm veel plezier in. Zo grappig :Y
pi_201676523
Over door de gastouder gebeld worden om je kind op te komen halen gesproken: wij mochten van de week Pitbull eerder ophalen en meteen een ritje huisarts doen.

Meneer was met z'n hoofd op de salontafel gevallen en daar was z'n wenkbrauw het niet mee eens... :blauwoog:
Gelukkig kon het geplakt worden en dat viel ook nog eens reuze mee. Verder heeft ie nu vooral een stoer verhaal wat ie 36x per dag kan vertellen als iemand er naar vraagt :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  FOK!fotograaf zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:54:11 #243
148247 taxibabe
pi_201696522
Hooi, ik kom mij hier melden met een verse peuter! :W
Thomas is vandaag 2 geworden en heerlijk verwend met cadeautjes! O+ 's Morgens mijn schoonfamilie en 's middags mijn familie. Meneer doet al een maandje geen middagslaapje meer dus hij was helemaal kapot vanavond en is bij de melkfles op de bank in slaap gevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201697068
Welkom Taxibabe en gefeliciteerd, wat een leuke foto's en een mooi ventje O+

Wat een schrik Twist, dan ben je in 1 keer 10 jaar ouder :o hoe gaat het nu met Pitbull?
pi_201699544
Welkom Taxi! Wat een leuk jongetje heb je toch O+ Mooie taart ook!
  FOK!fotograaf zondag 10 oktober 2021 @ 09:13:35 #246
148247 taxibabe
pi_201701249
Dankjulliewel! Die taart komt van de Hema, een behoorlijke suikerbom maar dat mag op zo'n dag!
pi_201701620
Welkom Taxi en stom Twist! Hopelijk geen litteken!

En Li leeft ook nog steeds hoor ;) ze is ook 3 tegenwoordig, al een maand ofzo _O-
En ze is leuk!
pi_201702143
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:54 schreef taxibabe het volgende:
Hooi, ik kom mij hier melden met een verse peuter! :W
Thomas is vandaag 2 geworden en heerlijk verwend met cadeautjes! O+ 's Morgens mijn schoonfamilie en 's middags mijn familie. Meneer doet al een maandje geen middagslaapje meer dus hij was helemaal kapot vanavond en is bij de melkfles op de bank in slaap gevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Congrats! O+
pi_201713342
Welkom met thomas, taxibabe!

Oei twist dat is wel schrikken. Hopelijk geneest het mooi!

Pff en mag ik even klagen, twee peuters met allebei oorpijn sucks..
Net in het weekend dat vriend er niet is, die komt vanavond laat pas weer thuis.
En ik was vergeten dat ik straks bhv cursus heb, gelukkig is dat online door corona. Dus ze dealen er maar mee dat er twee peuters bij aanwezig zijn.
  maandag 11 oktober 2021 @ 12:19:32 #250
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201715061
Welkom Thomas!

Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201716109
quote:
88s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!

Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou je zou het haast denken he!
Op alles wat hier word gezegd volgt een nee, inclusief stervende zwaan tot gevolg. Ik vind dit heel erg lastig, zeker omdat ze met zn 2e zijn. Ze willen altijd tegelijk gedragen worden, en als de een boos op de grond gaat liggen volgt de ander binnen no time.. mega iritant..
pi_201716222
quote:
88s.gif Op maandag 11 oktober 2021 12:19 schreef 1inamelon het volgende:
Welkom Thomas!

Zeg, zit er voor de 3e verjaardag iets van een sprongetje of zo? Alles is hier janken janken janken en Bas zit enorm aan mij vastgeplakt. Ook op de opvang huilt hij veel en wil hij het liefst bij de juffen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat is gewoon de peutertijd. :')
Protčge moi de mes désirs.
pi_201716287
Als je geluk hebt blijft dat zo. :+
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:25:19 #254
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201717915
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!” ;(
pi_201718220
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!” ;(
Komt wel goed. :* Het gaat echt met vlagen. Als jullie nu in een dal zitten dan kan het vooral beter worden toch? Maar die beter zou ik nog niet gelijk morgen verwachten of volgende week. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201720393
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:25 schreef 1inamelon het volgende:
Jongens, jullie moeten nu dingen zeggen als “het komt goed” en “deze faaaase is maar heel kort hoor, heus!” ;(
Ze gaan ook hele leuke dingen doen. :D

Willen bij alles helpen, kunnen heel lief zijn, maken super toffe ontwikkelingen door!
pi_201721451
Die van mij werd 4 maanden terug 3 en zit nog steeds in die fase }:| :')
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:12:57 #258
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201721652
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ze gaan ook hele leuke dingen doen. :D

Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!” :')
pi_201724257
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:12 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Dat klopt wel ja. Gisteravond nog. “Kijk mama ik kan ook mijn billen poetsen met mijn tandenborstel!” :')
_O- _O- _O- peuters zijn zo leuk :P
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:38:09 #260
148247 taxibabe
pi_201725534
Ik heb wel gelezen dat er rond 3 jaar nog weer een slaapregressiefase kan zijn, misschien dat het daarmee samenhangt?

Thomas heeft net de slaapregressie van 2 jaar achter de rug. Sindsdien ook geen middagslaapje meer :')
Hij helpt wel bij van alles zoals de vaatwasser uitpakken, dat doet hij echt goed. Laatst wilde hij ook helpen met schilderen, dat was toch niet zo'n goed idee :') Gelukkig heeft hij alleen de koelkast bewerkt met een verfroller _O-

Soms vraag ik mij wel af waar hij alle energie vandaan haalt, zodra zijn ogen open zijn babbelt hij aan 1 stuk door en rustig ff zitten kent hij niet, hij is constant bezig haha. Qua praten is hij nog niet zo heel ver, ondanks dat hij hele verhalen babbelt, zit er weinig verstaanbaars bij. Gisteravond was hij aan het zingen bij het naar boven gaan: Plakipoe takkabipa kaiti ofzoiets :D
  FOK!fossiel donderdag 14 oktober 2021 @ 08:16:29 #261
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201748473
Wij hebben hier over het algemeen een hele vrolijke kletserige peuter, maar we merken wel dat de nee-nee-nee fase eraan komt...

Met naar bed brengen kon ze altijd nog wat moeilijk doen. Dan lag ze een beetje te jammeren maar zodra je aan het bed stond dan was er een grote glimlach en hele verhalen.

Maar gisteren... Tijdens het op bed leggen door mijn vriend hoorde ik al een hysterische meltdown ontstaan en die ging niet zomaar over.

Heel hysterisch huilen. Niet willen liggen, tijd rekken (zeggen dat ze gepoept had terwijl dat niet zo was etc).

Mijn vriend is steeds met 10 min naar boven gegaan (Ik was een baby aan het voeden / mag niet zoveel traplopen) en van de zijlijn is het makkelijk. Ik had zoiets van: We houden het elke keer kort en krachtig. Maar toen ik zelf een keertje ging brak mijn hart echt als je zo'n klein meisje zo verdrietig ziet :'(

Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar toen we later nog even bij haar gingen checken lag ze in haar slaap nog na te snikken. Mijn postpartum hormonen vonden dat echt heel zielig.
Chick on a mission
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:49:24 #262
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201748689
Ah wat sneu Keroppi. Wat kunnen ze het zichzelf toch moeilijk maken af en toe. Gelukkig staan ze (meestal :P) wel gewoon weer vrolijk op de volgende dag.
pi_201749065
Ach wat sneu Keroppi :*

We hebben hier de afgelopen week ook even alles laten varen. Hij was een op vrijdag de eerste hele ochtend op de peuterspeelzaal, weekend weg met onze hele familie, op maandag met mij thuis. Dinsdag kdv, woensdag bij opa en oma. Vervolgens braken mijn vliezen, grote broer geworden, waren wij in het ziekenhuis, thuis, weer een nacht ziekenhuis en weer thuis.

Het is veel voor zo'n ukkie en hij heeft heel veel behoefte aan mij momenteel. M'n man is gelukkig volgende week ook de hele week thuis en gaat daarna een tijd 32 uur werken.

Ook heeft hij in een anderhalve week tijd een groeispurt gehad. Al zijn kleren ineens te klein, honderd nieuwe woordjes voor mijn gevoel en kan ineens allemaal nieuwe dingen en verbanden leggen.

Maar het meest belangrijke is toch wel dit: trotse grote broer O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fossiel donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48:07 #264
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201751245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:49 schreef 1inamelon het volgende:
Gelukkig staan ze (meestal :P) wel gewoon weer vrolijk op de volgende dag.
Klopt :)


@douche-eendje: De dagen rond de geboorte voor onze peuter waren ook vrij bewogen (wij drie dagen in het ziekenhuis, logeerpartijtjes bij opa's en oma's) maar de eerste dagen toen we weer thuis waren heeft ze zich zonder kik op bed laten leggen. Gelukkig, want na meerdere nachten met <3 uur slaap had ik dat er niet bij moeten hebben :D

Eigenlijk juist nu we thuis een beetje de balans vinden is het gedoe rondom het slapen weer opgespeeld.

Faaaaase, het is een fase! :P
Chick on a mission
pi_201751447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Klopt :)


@:douche-eendje: De dagen rond de geboorte voor onze peuter waren ook vrij bewogen (wij drie dagen in het ziekenhuis, logeerpartijtjes bij opa's en oma's) maar de eerste dagen toen we weer thuis waren heeft ze zich zonder kik op bed laten leggen. Gelukkig, want na meerdere nachten met <3 uur slaap had ik dat er niet bij moeten hebben :D

Eigenlijk juist nu we thuis een beetje de balans vinden is het gedoe rondom het slapen weer opgespeeld.

Faaaaase, het is een fase! :P
Oef ja, minder dan 3 uur slaap per nacht :X . Ik zeg maar even niks, ik mag niet klagen.
pi_201751739
Gefeliciteerd douche-eendje!
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2021 @ 16:20:06 #267
148247 taxibabe
pi_201753448
Wat is Bas lief voor zijn zusje! Gefeliciteerd @douche-eendje!
h @Keroppi, sneu is dat hč.. Hier hebben we ook een tijdje zo'n slecht slapen fase gehad. Het was de 2-jaar slaapregressie dus het ging gelukkig 'snel' weer over, maar leuk was het inderdaad niet.
pi_201754654
Ah gefeliciteerd DE! O+

Ik ben een beetje bang voor de komende maanden :'). In november verjaardag stiefdochter en gaat stiefdochter naar school, daarna de decembermaand met sinterklaas + mijn zoon wennen op school, daarna verjaardag zoon en vervolgens naar school en een paar weken later komt er een baby :').

Het oefenen is al wel begonnen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201754722
Wel lekker dat ze straks op school zitten als de baby komt! ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_201755725
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel. :9

pi_201757881
@NicolasJoy die foto vertelt het verhaal van bijna alle peuters. ;)

@LaBelleFleur27 ik snap dat je je zorgen maakt maar dit had je eigenlijk niet beter kunnen plannen. :D
Ooit gaat peuter naar school en kan Poffertje spelen zonder dat er iets uit haar handen wordt getrokken. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:01:39 #272
74056 crew  ToT
pi_201777512
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel. :9

[ afbeelding ]
Burger's Zoo?

Mini-ToT gaat altijd op z'n buik liggen als hij ergens niet mee eens is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:02:09 #273
74056 crew  ToT
pi_201779221
Mama, ik moet meer speelgoed krijgen dan Poffertje. Poffertje mag ook speelgoed, maar zij kan nog niet spelen want zij is nog klein.

Het Bol speelgoedboek haalt wel het beste in hem naar boven. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201781243
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze foto vertelt het verhaal van onze peuter wel. :9

[ afbeelding ]
_O- O+

Hier gaat het ineens hard, vanaf 10 november gaat onze dame wennen op de basisschool :o Van de week de juf ontmoet en ik kreeg een heel prettig gevoel bij haar, lief en warm, dus ik heb er zelf ook wel vertrouwen in. Denk ook echt dat ze er aan toe is om wat meer uitdaging te krijgen.

Het is ook al bijna geen peuter meer qua uitstraling, ze wordt zo groot en wijs;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201781317
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:25 schreef PKM het volgende:
Mama, ik moet meer speelgoed krijgen dan Poffertje. Poffertje mag ook speelgoed, maar zij kan nog niet spelen want zij is nog klein.

Het Bol speelgoedboek haalt wel het beste in hem naar boven. >:)
Oh wat een boef is die Banaan van je _O- Hoort ook wel een beetje bij deze leeftijd, hier is er geregeld bonje omdat haar oudere zus iets pakt om mee te spelen (waar zij op dat moment niet eens naar omkeek }:| ).
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:59:32 #277
74056 crew  ToT
pi_201786735
Trouwens nog meer ouders van 3-jarigen (of ouder) hier waarvan de kleine nog amper taal begrijpt? -O- We worden echt wanhopig. Er zit wel duidelijk verbetering in de laatste tijd, maar hij is veel te speels en heeft amper interesse om woordjes en zinnetjes te leren.
Er gaat hulp komen met een gespecialiseerde peuterspeelzaal als het goed is, maar het duurt allemaal zo lang.
pi_201788806
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:59 schreef ToT het volgende:
Trouwens nog meer ouders van 3-jarigen (of ouder) hier waarvan de kleine nog amper taal begrijpt? -O- We worden echt wanhopig. Er zit wel duidelijk verbetering in de laatste tijd, maar hij is veel te speels en heeft amper interesse om woordjes en zinnetjes te leren.
Er gaat hulp komen met een gespecialiseerde peuterspeelzaal als het goed is, maar het duurt allemaal zo lang.
Ja, hier. Vooral taalproductie is het probleem hier, maar het begrip was ook lang ver ondergemiddeld. Dat is na een half jaar reguliere logopedie flink opgekrikt (hij staat ook op de wachtlijst voor zo'n gespecialiseerde opvang). Krijgt mini-ToT ook logopedie?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 10:34:45 #279
74056 crew  ToT
pi_201792699
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:06 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, hier. Vooral taalproductie is het probleem hier, maar het begrip was ook lang ver ondergemiddeld. Dat is na een half jaar reguliere logopedie flink opgekrikt (hij staat ook op de wachtlijst voor zo'n gespecialiseerde opvang). Krijgt mini-ToT ook logopedie?
Dat zou een week of 2 geleden op gang komen, maar we horen er maar niks van. Anderhalve maand geleden aangevraagd: "Oh wat goed dat u er zo vroeg bij bent!"

Mini-ToT begrijpt wel veel van wat hij observeert en handelt daar vaak ook naar, en hij begrijpt ook wel meer en meer woordjes, korte zinnetjes en opdrachtjes, maar het verschil met leeftijdsgenootjes is gewoon pijnlijk om te zien: terwijl 2 kindjes met elkaar zitten te praten van: "Hee heb jij ook een Mickey Mouse shirt? Ik heb dezelfde!", kijkt hij naar een verkeersdrempel en zegt "Boemboem!"

Wat hij wel begrijpt is dingen als: jas aan/uit, shirt aan/uit, trui aan/uit, sokjes aan/uit, schoentjes aan/uit, ga op de bank zitten/liggen, ga op de trap zitten, ga naar boven, ga naar beneden enz.
Als hij naar de speelzaal wilde was het eerst altijd "Auto? Toet toet!", maar dat is tegenwoordig "Groen! Groen! Groen!" omdat hij weet dat een groen stoplicht betekent dat je moet gaan.
Ook pakt hij zijn schoentjes vaak om te laten zien dat hij wil vertrekken, of pakt hij mijn schoenen en zet ze bij mijn voeten neer.
Als ik de kamer in kom, pakt hij altijd de afstandsbediendingen van de tv en versterker en geeft ze aan mij (zelfs als zijn mama ze vast heeft _O- ). Ook als mijn mobiel ergens ligt doet hij kort alsof hij er mee belt en brengt hem dan naar mij.

Minpuntje: als er iets op de grond valt, zegt hij tegenwoordig standaard "Oh shit!" _O- :@
pi_201794070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:01 schreef ToT het volgende:

[..]
Burger's Zoo?

Mini-ToT gaat altijd op z'n buik liggen als hij ergens niet mee eens is.
Yes. Laatste maanden gemiddeld toch één keer per week geweest.
Burgers Zoo is echt O+

Hoewel ze wel vooral de speeltuin ziet. :s)

Buik+hoofdbonken is hier gelukkig redelijk voorbij, nu is het dus rug. :9
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:25 schreef PKM het volgende:
Mama, ik moet meer speelgoed krijgen dan Poffertje. Poffertje mag ook speelgoed, maar zij kan nog niet spelen want zij is nog klein.

Het Bol speelgoedboek haalt wel het beste in hem naar boven. >:)
:+ Hier viel het boek ook op de mat en jemig.. Ze heeft alles al uitgezocht haha. Gelukkig snapt ze nog niks van Sinterklaas en/of kerst. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:52 schreef rena het volgende:

[..]
_O- O+

Hier gaat het ineens hard, vanaf 10 november gaat onze dame wennen op de basisschool :o Van de week de juf ontmoet en ik kreeg een heel prettig gevoel bij haar, lief en warm, dus ik heb er zelf ook wel vertrouwen in. Denk ook echt dat ze er aan toe is om wat meer uitdaging te krijgen.

Het is ook al bijna geen peuter meer qua uitstraling, ze wordt zo groot en wijs;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze dame is er jaloers op haha! Die begint er elke dag over dat ze naar school wil. Nog maar 10,5 maand wachten meisje... *)

Is er ergens ook al wel aan toe, op bepaalde vlakken dan. :s)
pi_201794086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:59 schreef ToT het volgende:
Trouwens nog meer ouders van 3-jarigen (of ouder) hier waarvan de kleine nog amper taal begrijpt? -O- We worden echt wanhopig. Er zit wel duidelijk verbetering in de laatste tijd, maar hij is veel te speels en heeft amper interesse om woordjes en zinnetjes te leren.
Er gaat hulp komen met een gespecialiseerde peuterspeelzaal als het goed is, maar het duurt allemaal zo lang.
Hier het geluk dat ze qua taal juist heel sterk is. Ze wordt daardoor ook al snel echt ouder geschat.

Blijft soms lastig hoor, vandaag hebben we een drie kwartier gezocht naar de 'gi-jaan'. Toen kwam het moment dat ik na doorvragen (kleur, vorm, wat doe je ermee e.d.) erachter kwam dat ze de gitaar bedoelde van het duplo huis. :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 13:27:25 #282
74056 crew  ToT
pi_201794156
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:20 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hier het geluk dat ze qua taal juist heel sterk is. Ze wordt daardoor ook al snel echt ouder geschat.

Blijft soms lastig hoor, vandaag hebben we een drie kwartier gezocht naar de 'gi-jaan'. Toen kwam het moment dat ik na doorvragen (kleur, vorm, wat doe je ermee e.d.) erachter kwam dat ze de gitaar bedoelde van het duplo huis. :D
Ow ik zou aan een glijbaan denken! :D
pi_201794225
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:20 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hier het geluk dat ze qua taal juist heel sterk is. Ze wordt daardoor ook al snel echt ouder geschat.

Blijft soms lastig hoor, vandaag hebben we een drie kwartier gezocht naar de 'gi-jaan'. Toen kwam het moment dat ik na doorvragen (kleur, vorm, wat doe je ermee e.d.) erachter kwam dat ze de gitaar bedoelde van het duplo huis. :D
Dit vind ik ook soms lastig, Bas is in juni 2 geworden en is in korte tijd een spraakwaterval geworden die gewoon niet meer kan stoppen met praten en zingen. Maar omdat hij nog redelijk klein van stuk is, behandelen mensen die wat verder van ons weg staan hem op zo'n extreem kinderlijke manier dat dat hem juist extra gaat frustreren.

We zijn hier ook echt ineens van de eene fase in de andere beland in korte tijd. Naast dat zijn kleren ineens te klein werden mag ik nu ook weer op zoek naar nieuwe schoenen. Gisteravond om 21:30 hoorden we via de babyfoon ineens een kletsende Bas in zijn kamer, mijn man er naartoe.
- 'Waarom is je licht aan Bas?"
- 'Ik poepie doen'.
Het was uiteindelijk plassen, maar vanmorgen bij het wakker worden ging hij gelijk op een drafje naar de wc toe om te plassen, gaf na het fruit eten aan dat hij naar de wc moest etcetc. Ik had juist een terugval verwacht in zijn plassen op de wc nu zijn zusje er is, maar blijkbaar denkt hij daar anders over.
Hij wilt echt overal bij helpen, veel zelf doen en dat is ook wel erg gezellig O+. En hij is vooral blij dat het normale ritme weer een beetje terug is gekeerd na de gekke weken.
pi_201794253
@rena Wat wordt C. al groot! Lekker hoor bijna naar school, kijkt ze er zelf al naar uit? Verjaardag, Sinterklaas, paaseieren, naar school, het passeert allemaal bijna dagelijks. :D
Hij speelt nou wel heel veel met babyspeelgoed maar het hele erge afpakken en Poffertje pijn doen is gelukkig even minder.
Vanochtend wou hij haar nog in de container stoppen maar dan zou hij haar toch missen, dus kreeg ze een knuffel. *;

@ToT Lastig hoor, hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de gespecialiseerde opvang.

@NicolasJoy Herkenbaar dat vragen naar een omschrijving zodat je eindelijk snapt wat er bedoeld wordt. Leuk elke week naar Burger's Zoo. O+ ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201794325
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ow ik zou aan een glijbaan denken! :D
Nou ja, die hadden we niet van duplo, dus die viel al af, maar voordat ik snapte wat het was.. Het klonk eerst nog het meest naar banaan. Sommige klanken blijven lastig. :9

Het is ook het liefst 'ganaan (banaan)', 'gesoon (telefoon)' en meer van dat soort woorden. :+ Maar je komt er vaak wel uit gelukkig. Kan me voorstellen dat het echt wel lastig is als ze qua taal echt 'achter liggen'.
quote:
17s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dit vind ik ook soms lastig, Bas is in juni 2 geworden en is in korte tijd een spraakwaterval geworden die gewoon niet meer kan stoppen met praten en zingen. Maar omdat hij nog redelijk klein van stuk is, behandelen mensen die wat verder van ons weg staan hem op zo'n extreem kinderlijke manier dat dat hem juist extra gaat frustreren.

We zijn hier ook echt ineens van de eene fase in de andere beland in korte tijd. Naast dat zijn kleren ineens te klein werden mag ik nu ook weer op zoek naar nieuwe schoenen. Gisteravond om 21:30 hoorden we via de babyfoon ineens een kletsende Bas in zijn kamer, mijn man er naartoe.
- 'Waarom is je licht aan Bas?"
- 'Ik poepie doen'.
Het was uiteindelijk plassen, maar vanmorgen bij het wakker worden ging hij gelijk op een drafje naar de wc toe om te plassen, gaf na het fruit eten aan dat hij naar de wc moest etcetc. Ik had juist een terugval verwacht in zijn plassen op de wc nu zijn zusje er is, maar blijkbaar denkt hij daar anders over.
Hij wilt echt overal bij helpen, veel zelf doen en dat is ook wel erg gezellig O+. En hij is vooral blij dat het normale ritme weer een beetje terug is gekeerd na de gekke weken.
Bas gaat dan echt hard zeg! 2,5 en dan praten, zingen, richting zindelijk. O+

Wij kregen hier laatst te horen dat ze het in het dorp heel erg jammer vonden dat we niet voor de dorpsschool hadden gekozen, gezien ze S. nog niet op school hadden gezien. Dat ze amper 3 was was ze even ontgaan. :9

Hele garderobe moeten vervangen is ook tof, fijne groeispurten. :9 Nieuwe baby was nog niet duur genoeg. :D

quote:
3s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:36 schreef PKM het volgende:
@:rena Wat wordt C. al groot! Lekker hoor bijna naar school, kijkt ze er zelf al naar uit? Verjaardag, Sinterklaas, paaseieren, naar school, het passeert allemaal bijna dagelijks. :D
Hij speelt nou wel heel veel met babyspeelgoed maar het hele erge afpakken en Poffertje pijn doen is gelukkig even minder.
Vanochtend wou hij haar nog in de container stoppen maar dan zou hij haar toch missen, dus kreeg ze een knuffel. *;

@:ToT Lastig hoor, hopelijk kunnen jullie snel terecht bij de gespecialiseerde opvang.

@:NicolasJoy Herkenbaar dat vragen naar een omschrijving zodat je eindelijk snapt wat er bedoeld wordt. Leuk elke maand naar Burger's Zoo. O+
Banaan is een beetje manisch over poffertje soms? :9 Herkenbaar van hier hoor. :D Ze vindt haar zusje hier 'haar allerallerallerliefste en beste vriend. Maar meppen, duwen en afpakken is ook geliefd. *) Is Banaan nu nog wat rustiger geworden nu poffertje er is?

Soms ben ik hier dan zo blij als een omschrijving dan werkt. Soms helpt het ook niets mee. :9 De gitaar werd eerst omschreven als 'zwart', dus ik snapte er nog even niets van.. Hielp ook niet mee dat we hem pas vonden nadat we álle speelgoedbakken hadden nagezocht. Hij lag ..... onder de bank. }:|

Misschien dat als we nu elke week naar Burgers Zoo gaan dat we dan eind van het jaar alle dieren gezien hebben. :+
Laatst, na 2 dieren te hebben gezien; "Papa, gaan we nu naar de schommel? Ik ben wel klaar met de dieren." :9 O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 13:46:29 #286
74056 crew  ToT
pi_201794354
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:43 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Nou ja, die hadden we niet van duplo, dus die viel al af, maar voordat ik snapte wat het was.. Het klonk eerst nog het meest naar banaan. Sommige klanken blijven lastig. :9

Hier is de "L" een moeilijke klank vanwege de speen, ook als hij die niet in heeft.
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:53:19 #287
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201794445
Koert is wel druk bezig met woorden leren en logopedie enzo, gaat nog niet super maar hij doet nu tenminste zijn best ^O^
Hij kent nu de volgende vervoersmiddelen: 'tein','bus', 'piet' en 'huuto' (metro).
Hij vraagt nu vaak onderweg naar de huuto :+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 13:59:50 #288
74056 crew  ToT
pi_201794505
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:53 schreef Ceviche het volgende:
Koert is wel druk bezig met woorden leren en logopedie enzo, gaat nog niet super maar hij doet nu tenminste zijn best ^O^
Hij kent nu de volgende vervoersmiddelen: 'tein','bus', 'piet' en 'huuto' (metro).
Hij vraagt nu vaak onderweg naar de huuto :+
Haha leuk! :D
Mini-ToT is helemaal geobsedeerd door "De wielen van de bus". Daarmee is ook een ruitenwisser-obsessie ontstaan; hij kan tijdenlang met een houten speelgoedhengeltje en een tandenborstel over een ruit van de achterdeur heen en weer gaan, of dat hij de armen over elkaar legt en steeds 1 arm op en neer doen.
Ik probeer hem wel steeds af te leiden als hij dat doet.
Nu op dit moment doet hij dat overigens ook weer, maar we hebben net een hele tijd zitten oefenen met praten wat ook erg vermoeiend voor hem is.....ah, hij loopt weer naar me toe. :P

"Fiets" en "Auto" kent hij overigens ook wel.
pi_201794551
Haha @NicolasJoy leuk dat ze bij school al in beeld is. :D

Banaan is wel gek op zijn zusje ja. Sowieso is hij altijd heel lief geweest voor (bijna) dreumesjes, dat ligt hem misschien beter dan baby's. Hij helpt voorkomen dat haar vingers tussen de la komen, helpt haar uit een krat vol Duplo, laat soms zien hoe iets werkt zonder gelijk af te pakken. Als hij zijn stoel uit elkaar schroeft weet hij dat hij de schroefjes moet wegleggen. Hij doet duidelijk zijn best. :s) O+

Wij deden vorige week een kabouterpad maar Banaan wou alleen maar naar het springkussen. Onder alle paddestoelen zag hij al wel een springkussen, bij eentje "wel veertien. Gaan we nou naar het springkussen?" :D :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201794580
@ToT leuk die fascinatie voor ruitenwissers! Banaan is godzijdank weer gestopt met aan de ruitenwissers van geparkeerde auto's voelen om te kijken of ze heen en weer konden. :X

Dat waren heel wat dagen dat hij niet meer de straat op mocht. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 14:20:08 #291
74056 crew  ToT
pi_201794699
quote:
3s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:08 schreef PKM het volgende:
@:ToT leuk die fascinatie voor ruitenwissers! Banaan is godzijdank weer gestopt met aan de ruitenwissers van geparkeerde auto's voelen om te kijken of ze heen en weer konden. :X

Dat waren heel wat dagen dat hij niet meer de straat op mocht. :Y
Ja in het begin was dat echt leuk om te zien, maar ik maakte me er wel meer en meer zorgen om, aangezien hij door een observator op de peuterspeelzaal "een blij ei die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft" genoemd werd en alle andere kinderen veel beter met elkaar kunnen praten en spelen enzo. -O-
Wel zeggen ze dat hij zeer duidelijk echt wel intelligent is! :Y

En ja, ik snap wel dat Banaan dan ff niet meer de weg op mocht.
Hier stoppen we ook spullen weg als hij er te ruw mee om gaat, en sommige cartoons krijgt hij niet meer te zien als hij er veel te wild van wordt enzo.
Hij heeft een leuke speelgoedmotor met 2 harde plastic pinnen als "zijwieltjes" en hij zat continu met dat ding over de muren, deuren en radiatoren te raggen wat natuurlijk krassen oplevert.
Hem corrigeren resulteerde steeds in een huilbui, dus daarom moest het ding maar voorlopig ff opgeborgen worden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 16:41:31 #292
74056 crew  ToT
pi_201796197
_O- Ik hoor meneertje hier ineens van 10 naar 0 tellen.
Blijkt dat de televisie op het punt staat zichzelf uit te schakelen en hij telt met de timer mee! :D
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:35:44 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201797137
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:46 schreef ToT het volgende:

[..]
Hier is de "L" een moeilijke klank vanwege de speen, ook als hij die niet in heeft.
Zou het niet kunnen helpen als je de speen afwent?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 17:36:29 #294
74056 crew  ToT
pi_201797156
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zou het niet kunnen helpen als je de speen afwent?
:Y Absoluut, en daar zijn we ook hard mee bezig.
pi_201798500
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:34 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT begrijpt wel veel van wat hij observeert en handelt daar vaak ook naar, en hij begrijpt ook wel meer en meer woordjes, korte zinnetjes en opdrachtjes, maar het verschil met leeftijdsgenootjes is gewoon pijnlijk om te zien: terwijl 2 kindjes met elkaar zitten te praten van: "Hee heb jij ook een Mickey Mouse shirt? Ik heb dezelfde!", kijkt hij naar een verkeersdrempel en zegt "Boemboem!"
Het voorbeeld wat je noemt is naar mijn idee niet echt de standaard peuter.
Sommige klasgenootjes van L zijn ook van die spraakwatervallen waardoor L extra achter lijkt te lopen terwijl dat niet het geval is. Met taal iets langzamer dan gemiddeld maar op andere vlakken loopt hij juist weer ver voor.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:04:49 #296
148247 taxibabe
pi_201815490
Thomas is nog maar net 2 maar zegt vergeleken met andere leeftijdsgenootjes volgens mij ook nog niet veel. Hij praat wel veel en het begrip is er zeker wel, maar niks verstaanbaars, Hij kan bv heel veel ledematen aanwijzen als je het vraagt, maar als je zijn neus aanwijst en vraagt wat dat is blijft het stil.

Hij had weer nieuwe herfst/winterschoenen nodig (maat 25-26 :') ), en ik trek ze bij hem aan en zeg 'oh mooie nieuwe schoenen Thomas!' en hij wijst naar zijn voeten en zegt 'ooh wow! _O-

Vorige week was Lippy kids van Elbow op de radio, uit het niets begint hij daar op te dansen, hij had dat liedje nog nooit gehoord. Gisteravond hebben we hem voor het eerst een koptelefoon opgezet en dat liedje laten luisteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201816697
Als je qua ontwikkeling echt zorgen maakt moet je natuurlijk aan de bel trekken en dingen eventueel uitsluiten. Maar verder zie je vaak dat waar het een misschien achterblijft op een ander punt, andere delen juist sneller gaan.
B was en is verbaal enorm sterk, werd ook altijd ouder ingeschat en nog steeds. Maar klein motorisch was ie juist niet goed. Etc etc. Ook was hij heel laat nachtelijk zindelijk, zo laat dat we de huisarts om advies vroegen. Het was niet lichamelijk, het duurde bij hem gewoon langer.

Juul loopt ook voor op verbaal gebied, die wordt net als S 4 geschat. Ze heeft ook letterlijk haar mondje bij. Die is voor de duvel niet bang zoals mijn moeder dat zegt.
Ze wordt ook wel vaak omringd door oudere kinderen, B neemt vaak een vriendje of vriendinnetje mee uit school. Dat zal ook meewerken.
pi_201818863
Juul is ook echt wel qua uitstraling ouder geworden als ik de foto's zo langs zie komen! Grappig om te zien dat ze dan van peuter echt meer naar 'mensje' gaan. :9
pi_201818968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Juul is ook echt wel qua uitstraling ouder geworden als ik de foto's zo langs zie komen! Grappig om te zien dat ze dan van peuter echt meer naar 'mensje' gaan. :9
Ja, ze is echt groot geworden, in haar doen en laten, uitstraling, alles.
Over ruim 8 maanden wordt ze 4, ze kan niet wachten. Sinds kort mogen we weer 1 dag in de week B naar zijn klas brengen. Dat vindt ze geweldig.

Aan de andere kant hebben we B die al in de fase komt dat ie ver voor school afscheid wil nemen. Hij mijmert al over alleen naar school gaan.
pi_201819256
U. zei laatst toen ik hem naar bed bracht: “mama, ik ben gelukkig”. M’n moederharttttt. 🥺 O+ O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_201831310
Dicht
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')