abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201118860
Ellendige fokwet. Dat is shirt/trui #3 in maat 92 die spontaan niet meer past :D
pi_201118905
Peuter (3jr,4mnd) zit in maat 104.

We zijn op vakantie in Italië en hij klaagde vrijdag ineens over pijn aan zijn voeten. Doe ik zijn schoenen uit, zijn ze gewoon te klein. Net als de twee paar andere schoenen die ik voor hem mee had genomen.
Echt tenen voor tegen de rand. En ik had twee dagen voor we op vakantie gingen alles nog doorgepast, toen pasten ze echt nog.
Dat gaat zo gek met voeten bij hem, die lijken ‘s nachts ineens een maat te groeien.
Nu zit hier vlakbij een Intersport dus gisteren nieuwe schoenen gekocht, sjouwt hij de rest van de dag over de camping: “Ik heb nieuwe schoenen gekregen, want andere wasse echt veeeeel te klein.” :@ :+
pi_201118984
Wel goed dan dat hij kan aangeven dat de voeten pijn doen / schoenen te klein zijn. Ik vond dat bij dreumesen zo lastig, inderdaad ook van die voeten die in 1 nacht lijken te zijn gegroeid en dan niets laten merken.

De groei van de voeten lijkt bij L wat rustiger aan te gaan maar die benen, zo hebben broeken nog een prima lengte en zo is het hoog water. Komt deze zomer niet doordat er enkel korte broeken werden gedragen.
Ik heb de winterkleding al wel uitgezocht maar nog niets nieuws gekocht, er is nog niet veel. is het nog te vroeg of kijk ik niet goed?
pi_201119054
Sofie zat afgelopen winter in maat 80, en nu in 92-98 dus hebben wel aardig wat nieuws nodig. Maar met 3 jaar ben ik allang blij wanneer ze weer eens een maat opschuift.
Voor de zomer hadden haar voeten een groeispurt, zomerschoenen maat 26 :o gekocht. Die passen nu nog prima. Over een maand of 2 eens kijken welke maat winterschoenen ze nodig heeft.

Qua maat vind ik al die combi maten maar lastig. Broeken 92 zijn te kort. 98-104 is echt nog te lang en veels te wijd.

@NJ: paw patrol in de bioscoop staat bij ons ook op het lijstje. Wordt voor Sofie ook de eerste keer bioscoop. Ik twijfel nog of het niet te spannend is maar denk dat we het maar gewoon gaan proberen. Leuk dat het bij jullie zo’n succes was!
pi_201119232
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:44 schreef Elleska het volgende:
Wel goed dan dat hij kan aangeven dat de voeten pijn doen / schoenen te klein zijn. Ik vond dat bij dreumesen zo lastig, inderdaad ook van die voeten die in 1 nacht lijken te zijn gegroeid en dan niets laten merken.

De groei van de voeten lijkt bij L wat rustiger aan te gaan maar die benen, zo hebben broeken nog een prima lengte en zo is het hoog water. Komt deze zomer niet doordat er enkel korte broeken werden gedragen.
Ik heb de winterkleding al wel uitgezocht maar nog niets nieuws gekocht, er is nog niet veel. is het nog te vroeg of kijk ik niet goed?
Dat begint nu overal wel binnen te komen. Maar ik heb weinig nodig, want ik koop vooruit in de sale van vorig jaar :@. Dus mijn kids lopen altijd in de collectie van een seizoen eerder.
Bij schoenen haal ik vaak even het binnenzooltje eruit om te kijken en dan laat ik hem erop staan, maar dat had ik dus voor vertrek nog gedaan. Maat 27 moeten kopen nu, grootpoot. Zijn broer van bijna 6 heeft maat 28…. Hahaha!
pi_201119420
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 08:54 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie zat afgelopen winter in maat 80, en nu in 92-98 dus hebben wel aardig wat nieuws nodig. Maar met 3 jaar ben ik allang blij wanneer ze weer eens een maat opschuift.
Voor de zomer hadden haar voeten een groeispurt, zomerschoenen maat 26 :o gekocht. Die passen nu nog prima. Over een maand of 2 eens kijken welke maat winterschoenen ze nodig heeft.

Qua maat vind ik al die combi maten maar lastig. Broeken 92 zijn te kort. 98-104 is echt nog te lang en veels te wijd.

@:NJ: paw patrol in de bioscoop staat bij ons ook op het lijstje. Wordt voor Sofie ook de eerste keer bioscoop. Ik twijfel nog of het niet te spannend is maar denk dat we het maar gewoon gaan proberen. Leuk dat het bij jullie zo’n succes was!
Qua spannend valt ie reuze mee, het is vooral een beetje paw patrol on steroids vond ik, met wat ontploffingen en veel muziek erin.

En een heeeel zielige chase met een soort kindertrauma waar mijn peuter ernstig medelijden mee had :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201119445
Dat van de binnenzool doe ik ook maar als voeten in een nacht lijken te groeien zou je dat dagelijks moeten controleren, dat doet denk ik niemand dus mooi dat peuters zelf aangeven dat hun voeten pijn doen.

Ver vooruit kopen in de uitverkoop durfde ik nog niet aan want geen idee hoe snel het gaat met groeien en welke maat ik dan vooruit moet kopen voor de winter. Wel koop ik deels 2ehands dus soms uit de collectie van jaren geleden. Dat komt pas op gang als iedereen de kasten uitmest.
L heeft vooral nog lange mouwen shirts nodig, een winterjas en een nieuwe muts. Ik zal de winkels dan maar even in de gaten gaan houden.
pi_201120238
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 09:44 schreef Elleska het volgende:
Dat van de binnenzool doe ik ook maar als voeten in een nacht lijken te groeien zou je dat dagelijks moeten controleren, dat doet denk ik niemand dus mooi dat peuters zelf aangeven dat hun voeten pijn doen.

Ver vooruit kopen in de uitverkoop durfde ik nog niet aan want geen idee hoe snel het gaat met groeien en welke maat ik dan vooruit moet kopen voor de winter. Wel koop ik deels 2ehands dus soms uit de collectie van jaren geleden. Dat komt pas op gang als iedereen de kasten uitmest.
L heeft vooral nog lange mouwen shirts nodig, een winterjas en een nieuwe muts. Ik zal de winkels dan maar even in de gaten gaan houden.
Klopt wat je zegt van die schoenen, dat is hier maar weer gebleken. Maar goed, hij steelt nu de show op zijn nieuwe sneakers dus het is opgelost.

Welke maat draagt L?
Ik probeer altijd een beetje op de groeicurve te kijken, zo schat ik het in. Maar makkelijk praten ook want heb twee jongens met maar één maat verschil. Dus het past altijd 1 van de 2.
pi_201120858
Hij is de 105cm voorbij dus hij zou nu in kledingmaat 110 moeten zitten maar sommige dingen vallen heel groot en andere dingen heel klein. En hij groeide tot nu toe steeds met flinke groeispurten waardoor het bij een late winter maar zo kan zijn dat de kleding alweer te klein is maar als ik groter koop en er geen groeispurt komt is de kleding te groot
Met winterkleding vind ik dat het lastigste want een winterjas of trui worden in de zomer niet gedragen terwijl een korte broek niet snel te klein is en een tshirt of lange broek wordt elk seizoen wel gedragen dus dat is altijd wel goed.

Ander iets wat mij net te binnen schoot. Bij peuters in de winter wel of geen hemd? en wat zijn dan fijne hemden? Vorig winter had L nog een romper aan.
pi_201122804
Team hemd, van de zeeman vallen mooi smal die hebben we voor Vincent. Jeremy is iets steviger gebouwd en bij hem passen de hemden van h&m goed.

Winterkleding nog niet gekocht. Voor nu hangen er wat lekkere longsleeve's en lange broeken klaar. Mocht het echt kouder worden is het zo bij gekocht. Scheelt dat we hier niet zo houden van een grote garderobe en er dus minimaal kleding word gekocht.
pi_201124402
Ik kocht laatst op Vinted wat warme truien bij voor Banaan. En er moeten nog wat vesten bij.

Mijn man is team hemd, ik team zonder hemd. Wij hebben ze van Next of getweedehandst.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201132379
@Elleska: wat Aapieannie zegt, hier voor beide jongens de effen hemden van de Zeeman. Gaan hier twee kinderen mee, prima hemden, niet duur, kunnen ook in de droger. Pasvorm blijft mooi en ze sluiten netjes aan. Twix (kleding 110) draagt de 110/116, Mars (kleding 104) draagt de 98/104.

En herkenbaar wel van de wisselende maten bij kleding. En dan ook nog een kleuter die altijd halverwege het seizoen groeit. Dus oudste past nu al zijn truien van vorige winter nog maar rond januari wordt dat dan altijd krap. Maar dan is het altijd al sale ^O^ .
pi_201133663
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 17:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
De film (Paw Patrol de film) was met 86 minuten (+ pauze en reclames 2 uur) precies lang genoeg!

Onder de indruk van het grote scherm, de popcorn.. Voor herhaling vatbaar!
Goed om te lezen! Ik ga dinsdag met de jarige job / kleuter. :o

Nog 2 nachtjes een peuter in huis, maar ik kom over 10,5 maand alweer terug met de volgende peuter (ook dat voelt al snel!).
Vandaag al wat bezoek gehad voor haar verjaardag, ze heeft enorm genoten.

Donderdag was haar afscheid op de opvang. Gelukkig in de ochtend gevierd. ‘S middags werd ik gebeld dat ze wit wegtrok en buikpijn had en wilde slapen (of dat mocht..tuurlijk dat doet ze echt niet als ze niet ziek is). Kwartier later telefoon dat ze gespuugd had. Zo sneu dat haar laatste dag zo moest aflopen. Bij ophalen spuugde ze papa en de hal met vloerbedekking ook nog eens onder.
We baalden enorm want vrijdag stond de Efteling op de planning met familie. De nacht er naartoe hebben papa en dreumes nog gespuugd. En in de ochtend bleek N opgeknapt dus ben ik toch met haar gegaan. Zo jammer dat we de helft van ons gezin misten, maar wat heeft ze genoten. We waren per ongeluk pas om 22:30 thuis. :D

Morgen gaat ze alvast een dagje naar de BSO, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Wat kleding betreft is bijna kleuter een langzame groeier. Ze was in juni 95 cm en draagt nu Maat 104. Een paar winterkleren gekocht in maat 104; een jurkje in maat 110 (klein vallend merk, maar nog aan de ruime kant nu) en een trui in 110, dat bleek 110/116 te zijn dus echt nog veel te groot helaas. Die kan denk ik tot volgend jaar blijven liggen. Ze heeft maat 24 in haar schoenen en gaat tot nu toe steeds per seizoen 1 maat omhoog, handig. ^O^ Ik heb afgelopen uitverkoop wel alvast een winterjas gekocht; maar die heeft een elastische band onderin en vond ik vorig jaar soms al wat ver omhoog kruipen. :X
Haar net dreumes zusje gaat deze winter naar maat 86 en heeft nu al maat 21; bizar.
pi_201136876
Bedankt @aapieannie en @Malteser, hier kan ik wat mee. Dat wordt een bezoekje zeeman.

Halverwege het seizoen groeien is met geluk tijdens de sale, bij pech komt er een onverwachte extra groeispurt of is het een lange winter en ligt de collectie van volgend seizoen al in de winkel.
Maargoed ze gaan naar het schijnt minder hard groeien dus maat 110/116 zou deze winter gewoon goed moeten gaan. En die voeten, daar zit vast nog een onverwachte groeispurt maar ik heb vaak al een paar 2ehands schoenen een maat groter in huis en de boerenwinkel heeft fijne laarzen dus die zijn zo gekocht. Dan alleen nog een paar nette schoenen erbij en klaar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 augustus 2021 @ 10:09:21 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201137006
Ik kocht gister nieuwe broeken, maat 92 voor ons vriendje. Dacht neem ook maar meteen een trui mee. Ook maar 92 genomen want een paar van de shirts die ik zelf gemaakt had waren patroontechnisch ook maat 92. Trek m aan, heeft hij jurk aan tot over zn knieën, armen veel te lang en ook bij de schouders veel te breed :')

Schoenen, maat 24 zitten we in, heb 1 paar dure goede schoenen, en een paar aftrappers voor in de speeltuin. Laarzen had ik in 25 gekocht, en dat ging gelukkig goed. Sloffen oid hebben we niet.
Volgens de schoenenwinkel hebben we nog ongeveer n maandje voordat we aan de volgende maat moeten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 30 augustus 2021 @ 10:27:52 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201137204
Mijn prul is nu bijna 3 en zit in 98 ongeveer, maar vooral qua lengte. Ze blijft smal. Schoenen kopen we nu in 26. Sandalen van decathlon zijn al 26/27 (vallen klein), maar haar leren exemplaren in 25 passen ook nog net.

Ze heeft altijd sandalen, regenlaarzen (scapino valt mooi smal en is 6 euro ofzo) en een paar goede schoenen. Dikke antislipsokken voor op het kdv, thuis hebben we vloerverwarming.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201155126
PFD!

Blij(s) !

Overigens nagenoeg de enige echt vrolijke foto van Burgers Zoo.
Wat een kreng is het op het moment. :X Mag ik dat zeggen? :9

Niets is goed, thuis niet, opvang niet, op stap niet.. Ik weet niet goed wat haar dwars zit, maar het mag snel voorbij-ij-ij-ij!

Glijbaan bij huis was gelukkig beter. :+
pi_201165558
NJ O+ Hopelijk zit ze snel weer in een fijnere fase.

Ik kom hier afscheid nemen. N is gisteren 4 jaar geworden en heeft enorm genoten van alle feestjes.De bioscoop was ook een groot succes.
Neem daarbij nog de Efteling, overstap naar de bso en volgende week ook school, daarmee zit ze wel over het maximum aantal prikkels. :+ Tot bij de kleuters en anders ben ik over 10,5 maand weer hier terug met een verse peuter! O+
pi_201168888
Gefeliciteerd Nolita!

NJ, wel herkenbaar, hier ook zo krengerig af en toe maar daar tegenover zie ik ook dat ze op andere gebieden enorme stappen vooruit neemt dus ik zie het hier ook als een sprongetje weer. Ze krijgen steeds meer persoonlijkheid hè :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_201170098
Nou, ik hoop niet dat dit persoonlijkheid is. :9 Álles is een strijd. Of het nu naar bed gaan is, uit bed komen, aankleden, eten, naar de opvang, naar huis, spelen, op pad, mensen zien.. Ze gooit op het moment overal de kont in de krib. Zag dat het hier laatst ook al ging over de krijsende peuters in het gangpad van de supermarkt.. Zo kan ze overal zijn met alles zeg maar.

Ze is ook onwijs lief, kan de juiste dingen zeggen, ongelooflijk slim, ontwikkelt als een malle, maar die peuterbuien...
Vind het lastig.
pi_201171059
Ik bleef bij dat soort dagen steeds maar tegen mezelf zeggen " hij kan er niks aan doen, hij overziet het niet, hij kan het niet anders uiten, hij doet het niet expres, het is gericht op de situatie niet op mij" ect ect .

Dat soort dagen zijn gewoon heftig en frustrerend, temperamentvolle kids zijn gewoon pittig :Y
pi_201172084
Lastig he @NicolasJoy . :* Wij hadden laatst een soortgelijke periode.

Wij zijn er weer een beetje doorheen. Er komt (waarschijnlijk) vanzelf een eind aan. :Y

Ken je het boek over temperamentvolle kinderen al? :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201176369
Hier ook twee peuters die de stervende zwaan feilloos kunnen uitvoeren momenteel. We blijven maar zeggen het is een fase..maar dat mag wel gauw over zijn haha
pi_201177165
Hoe gaan jullie om met nachtmerries? Lily slaapt sinds enkele weken weer goed op enkele nachten na, waarbij ze opeenvolgende nachtmerries heeft. Mijn vriend en ik hebben verschillende ideeën. Ik neem haar bij me in bed, want ik moest als kind altijd alleen slapen ondanks dat ik ook enorm last van nachtmerries had. Kan me die angst en eenzaamheid nog goed herinneren. Mijn vriend, ook een nachtmerrie kindje, heeft tot ca. 7 jaar bijna elke nacht bij zijn ouders geslapen hierom en is van mening dat we dat niet in de hand moeten werken. Dus mooi haaks op elkaar..

Maar wat is nu het beste voor het ontwikkelende peueterbreintje?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201177369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 06:02 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe gaan jullie om met nachtmerries? Lily slaapt sinds enkele weken weer goed op enkele nachten na, waarbij ze opeenvolgende nachtmerries heeft. Mijn vriend en ik hebben verschillende ideeën. Ik neem haar bij me in bed, want ik moest als kind altijd alleen slapen ondanks dat ik ook enorm last van nachtmerries had. Kan me die angst en eenzaamheid nog goed herinneren. Mijn vriend, ook een nachtmerrie kindje, heeft tot ca. 7 jaar bijna elke nacht bij zijn ouders geslapen hierom en is van mening dat we dat niet in de hand moeten werken. Dus mooi haaks op elkaar..

Maar wat is nu het beste voor het ontwikkelende peueterbreintje?
Ik zou gaan voor een tussenweg, dus in eigen bedje laten maar er wel even bij gaan zitten zodat ze rustig en geborgen in kan slapen. Dan heeft ze wel de geborgenheid, het gevoel van veiligheid dat jullie er zijn, en houden jullie je bed voor jezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')