abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200978586

Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Gerard Joling óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:52:32 #2
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200978622
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Hoeft die hele poppenkast ook niet meer zo lang te duren. :+
Ja zeg, ga al die acteurs nóg meer vrije tijd geven. :o
Dan hebben ze straks allemaal een actiegroep, of nog erger, een politieke partij. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:53:12 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200978632
Prima TT ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:47 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Maar als je alles puur klinisch op acteertalent wil beoordelen dan geldt het niet hebben van een handicap voor andere categorieën ook. Er zijn zat films waar bijvoorbeeld een bijrol de eigenlijke hoofdrol overschaduwde. Die bijrol is ook gewoon een acteur, dus die zou dan ook meteen in die ene prijs gevoegd kunnen worden.

Zo kan je uiteindelijk alle categorieën wel opdoeken. Doe je een categorie 'on camera' en een 'off camera', ben je met twee prijzen klaar. Of dat een verbetering zou zijn mag iedereen zelf bepalen. :+
Hmm ja ik snap je punt maar daar sta ik dan weer niet helemaal achter. Dat is dan tenminste nog een verschil in hoe men het vak zelf ziet, als in hoofd- op bijrol. Daar zit nog iets relevants achter; achter geslacht niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_200978642
Het maakt mij verder niet echt uit, maar eerder leuker dat twee mensen een prijs winnen en gewaardeerd worden :P ook voor filmmakers enzo lijkt me dat juist mooi.

Sowieso blijft het ook gewoon lastig vergelijken binnen een categorie zelf al, nu dus helemaal. :+
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:54:58 #5
345170 Roger_Epiales
pi_200978659
quote:
15s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:45 schreef Em31 het volgende:
Die journalist wordt echt al jaren bedreigd, bizar hoe het maar van kwaad tot erger gaat.
Gelukkig is het niet zo dat er helemaal niks aan wordt gedaan, zo heeft bijvoorbeeld de burgemeester 'de gedragingen van de vastgoedondernemer onaanvaardbaar genoemd'.

Dusss...
Feel free to insult me.
pi_200978692
quote:
15s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:54 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Gelukkig is het niet zo dat er helemaal niks aan wordt gedaan, zo heeft bijvoorbeeld de burgemeester 'de gedragingen van de vastgoedondernemer onaanvaardbaar genoemd'.

Dusss...
Echt een zootje met huren in Groningen, kan ik uit ervaring zeggen. En je kunt niets doen |:( al zal dat in elke studentenstad wel zo zijn.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:18:11 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200978940
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:29 schreef Strani het volgende:

[..]
Jaaaa maar wat VIND JE ER NOU VAN!?
Ho ho. Jou belachelijk maken moet eerst nog even gebeuren hè :{w

Daarna heb je mijn inhoudelijke reactie gewoon nog kunnen lezen |:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:19:26 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200978971
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:18 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ho ho. Jou belachelijk maken moet eerst nog even gebeuren hè :{w

Daarna heb je mijn inhoudelijke reactie gewoon nog kunnen lezen |:)
Ja nee dan is het goed.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:23:00 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200979021
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:53 schreef Em31 het volgende:
Het maakt mij verder niet echt uit, maar eerder leuker dat twee mensen een prijs winnen en gewaardeerd worden :P ook voor filmmakers enzo lijkt me dat juist mooi.

Sowieso blijft het ook gewoon lastig vergelijken binnen een categorie zelf al, nu dus helemaal. :+
Lastige is eigenlijk meer nog dat in veel films de hoofdrollen vaker naar mannen gaan. Dus dan krijg je dat ze daardoor wel een oneerlijk voordeel krijgen.

In series zie je dat steeds meer andersom. Dat daar de betere rollen meer naar vrouwen gaan. Althans de rollen die beter gespeeld worden.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_200979031
Geen man-vrouw categorie? Hoera, dan kan ik eindelijk ook eens een gouden kalf winnen :P
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:24:49 #11
345170 Roger_Epiales
pi_200979040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja ik snap je punt maar daar sta ik dan weer niet helemaal achter. Dat is dan tenminste nog een verschil in hoe men het vak zelf ziet, als in hoofd- op bijrol. Daar zit nog iets relevants achter; achter geslacht niet.
Hoe 'men' het vak ziet zou natuurlijk weinig uit moeten maken, het is beide acteerwerk en een jury zou daar gewoon doorheen moeten kunnen zien en het beste acteerwerk moeten kunnen belonen.

Daarbij is die grens natuurlijk net zo goed arbitrair. Waar leg je die grens en wie legt hem daar? Wat zijn bijvoorbeeld de hoofdrollen in een film als Lord of the Rings en wat zijn bijrollen? Wat maakt het werk van Sean Astin of Viggo Mortensen daarin zo anders dan dat van Elijah Wood of Andy Serkis dat er een andere prijs voor nodig is?
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:26:07 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200979059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Hoe 'men' het vak ziet zou natuurlijk weinig uit moeten maken, het is beide acteerwerk en een jury zou daar gewoon doorheen moeten kunnen zien en het beste acteerwerk moeten kunnen belonen.

Daarbij is die grens natuurlijk net zo goed arbitrair. Waar leg je die grens en wie legt hem daar? Wat zijn bijvoorbeeld de hoofdrollen in een film als Lord of the Rings en wat zijn bijrollen? Wat maakt het werk van Sean Astin of Viggo Mortensen daarin zo anders dan dat van Elijah Wood of Andy Serkis dat er een andere prijs voor nodig is?
Hoofdrollen en bijrollen worden bepaald door de filmmakers. Daar gaat de jury niet over.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:34:39 #13
345170 Roger_Epiales
pi_200979224
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef Redefine het volgende:

[..]
Hoofdrollen en bijrollen worden bepaald door de filmmakers. Daar gaat de jury niet over.
Nee, maar daarmee staat wel mijn punt nog steeds imo. Waarom zou je wel verschillende categorieën hebben op basis van wat een willekeurige filmmaker bedenkt en niet op basis van andere dingen. Zeker wanneer de onderbouwing voor het afschaffen van dit onderscheid zou zijn dat je wil dat de jury puur kijkt naar acteertalent.
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:37:21 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200979281
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat zijn ensemble casts, daar heb je dan weer niet echt hoofdrollen. Er is toch (mijns inziens) wel een groot onderscheid tussen degene die de film moet 'dragen' als hoofdrolspeler, en degene die letterlijke een ondersteunende rol speelt. Natuurlijk maakt het qua acteerkunde niet uit maar wel qua positie.

En daarbij kan het ook weer helpen als iemand een prijs wint voor een bijrol, om door te kunnen stomen naar meer hoofdrollen. Hoewel de bijrol soms ook voor al zeer bekende acteurs is, natuurlijk.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:38:18 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200979297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Nee, maar daarmee staat wel mijn punt nog steeds imo. Waarom zou je wel verschillende categorieën hebben op basis van wat een willekeurige filmmaker bedenkt en niet op basis van andere dingen. Zeker wanneer de onderbouwing voor het afschaffen van dit onderscheid zou zijn dat je wil dat de jury puur kijkt naar acteertalent.
Je kunt uiteraard ervoor gaan kiezen om slechts één prijs uit te reiken voor acteren. En dus de bijrol in te schrappen.

Maar het probleem is dan dat de hoofdrollen enorme voordelen hebben. Zeker omdat de industrie heel erg gestoeld is op grote en kleine rollen. Waarbij niet per se de beste de grote rol krijgt.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:39:58 #16
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200979317
Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik verder ook helemaal niks heb met al die award shows hoor, het blijft toch allemaal een beetje veren in elkaars achterwerk steken. Maar principieel vind ik dit een goede ontwikkeling.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:42:25 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200979353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:39 schreef Strani het volgende:
Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik verder ook helemaal niks heb met al die award shows hoor, het blijft toch allemaal een beetje veren in elkaars achterwerk steken. Maar principieel vind ik dit een goede ontwikkeling.
Nou dan blazen we de award-show waarbij we jou een Gouden Tapa zouden overhandigen als meest populaire Spaanse user ook maar af :(

* Arizona hangt haar galajurk weer in de kast
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:43:16 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200979369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Nou dan blazen we de award-show waarbij we jou een Gouden Tapa zouden overhandigen als meest populaire Spaanse user ook maar af :(

Als jij ervoor een galajurk aantrekt dan ben ik de grootste fan van awardshows ooit :7
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:02:01 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200979655
quote:

[..]

Zeg jij dan nog wel even tegen je neefje dat die geen award meer hoeft te knutselen.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:08:04 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200979772
:O
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:15:21 #21
345170 Roger_Epiales
pi_200979897
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:37 schreef Strani het volgende:

[..]
Dat zijn ensemble casts, daar heb je dan weer niet echt hoofdrollen. Er is toch (mijns inziens) wel een groot onderscheid tussen degene die de film moet 'dragen' als hoofdrolspeler, en degene die letterlijke een ondersteunende rol speelt. Natuurlijk maakt het qua acteerkunde niet uit maar wel qua positie.

En daarbij kan het ook weer helpen als iemand een prijs wint voor een bijrol, om door te kunnen stomen naar meer hoofdrollen. Hoewel de bijrol soms ook voor al zeer bekende acteurs is, natuurlijk.
Volgens de prijscategorieën en veel websites heeft die film juist wel hoofd- en bijrollen. Vandaar dat ik juist die film en die acteurs noemde. :P

Maar daarmee komen we wel weer aan het punt wat ik net ook maakte. Op het moment dat je bepaalde prijscategorieën gaat schrappen en andere niet, prima, maar wees dan ook helder over wat het idee erachter is.

Zoals ik eerder ook al zei
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:23 schreef BillDauterive het volgende:
Geen man-vrouw categorie? Hoera, dan kan ik eindelijk ook eens een gouden kalf winnen :P
Dit is iets wat hiermee opgelost kan worden. Nu kunnen we bijvoorbeeld BillDauterive een gouden kalf geven zonder hen meteen in een van twee categorieën te plaatsen. Prima, maar waarom geef je dat dan niet gewoon als reden om dit te doen. Dat is ten minste helder.

Door met dingen te komen als 'geen onderscheid tussen man en vrouw' en 'alleen nog kijken naar acteertalent' schuif je imo de grootste winst onder het tapijt en zet je de deur open voor idioten die gaan roepen dat je dan alle andere categorieën ook wel weg kan doen. :+
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:16:48 #22
345170 Roger_Epiales
pi_200979927
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:38 schreef Redefine het volgende:

[..]
Je kunt uiteraard ervoor gaan kiezen om slechts één prijs uit te reiken voor acteren. En dus de bijrol in te schrappen.

Maar het probleem is dan dat de hoofdrollen enorme voordelen hebben. Zeker omdat de industrie heel erg gestoeld is op grote en kleine rollen. Waarbij niet per se de beste de grote rol krijgt.
Ok, maar dan kan je je nog afvragen of niet de industrie veranderd moet worden ipv het prijzensysteem.
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:18:00 #23
345170 Roger_Epiales
pi_200979942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:39 schreef Strani het volgende:
Ik vind het vaak nog wel leuk om even te kijken wie er gewonnen hebben, al ken ik steeds minder van de winnaars omdat ik bijna niks meer kijk.
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:19:41 #24
345170 Roger_Epiales
pi_200979964
quote:

[..]

Goed idee, ik zit nog even na te tellen en ik weet niet of @Strani zelfs in die categorie wel zou gaan winnen. :@ :+
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:21:02 #25
345170 Roger_Epiales
pi_200979980
En dan ook gewoon nog maar een vijfde post, als ik dan toch bezig ben.
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:21:50 #26
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200979992
quote:
6s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
En dan ook gewoon nog maar een vijfde post, als ik dan toch bezig ben.
Je moet wel aan je gemiddelde blijven komen natuurlijk.
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:22:08 #27
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200979994
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Goed idee, ik zit nog even na te tellen en ik weet niet of @:Strani zelfs in die categorie wel zou gaan winnen. :@ :+
Wie waren de andere genomineerden eigenlijk?
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:25:08 #28
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980045
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:15 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Volgens de prijscategorieën en veel websites heeft die film juist wel hoofd- en bijrollen. Vandaar dat ik juist die film en die acteurs noemde. :P

Maar daarmee komen we wel weer aan het punt wat ik net ook maakte. Op het moment dat je bepaalde prijscategorieën gaat schrappen en andere niet, prima, maar wees dan ook helder over wat het idee erachter is.

Zoals ik eerder ook al zei
[..]
Dit is iets wat hiermee opgelost kan worden. Nu kunnen we bijvoorbeeld BillDauterive een gouden kalf geven zonder hen meteen in een van twee categorieën te plaatsen. Prima, maar waarom geef je dat dan niet gewoon als reden om dit te doen. Dat is ten minste helder.

Door met dingen te komen als 'geen onderscheid tussen man en vrouw' en 'alleen nog kijken naar acteertalent' schuif je imo de grootste winst onder het tapijt en zet je de deur open voor idioten die gaan roepen dat je dan alle andere categorieën ook wel weg kan doen. :+
Wel gek inderdaad dat men de cast van LotR onderscheidt in hoofd- en bijrollen, want je kan niet zeggen dat daarvan echt sprake was.

Maar goed, dat over hoofd- en bijrollen vind ik wel echt weer een hele andere discussie en niet zo passen bij die over geslacht. Dat laatste heeft echt 0% relevantie, terwijl je over dat eerste nog van mening kan verschillen. Ik vind het ook wel terecht dat ze deze reden aandragen, hoewel dat wat @BillDauterive noemt inderdaad een prima bijkomstigheid is.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:25:55 #29
345170 Roger_Epiales
pi_200980059
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Je moet wel aan je gemiddelde blijven komen natuurlijk.
Ja precies, volgens mij loop ik enorm achter op vorige maand. :o
Al loop ik wel gigantisch voor op dezelfde periode vorig jaar. :+
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:26:50 #30
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200980079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:16 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Ok, maar dan kan je je nog afvragen of niet de industrie veranderd moet worden ipv het prijzensysteem.
De industrie zou uiteraard veranderd moeten worden. Maar dat gaat niet zo snel. Door dan al de award voor bijrol te schrappen benadeel je juist de acteurs die lijden onder het systeem.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:27:03 #31
345170 Roger_Epiales
pi_200980087
quote:
11s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Wie waren de andere genomineerden eigenlijk?
Ook @Strani, volgens mij is hij de enige in die categorie. :@
Toch ben ik er niet gerust op of hij kan winnen. :+
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:28:16 #32
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980108
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Ook @:Strani, volgens mij is hij de enige in die categorie. :@
Dat wordt duimen dan voor mij :{
pi_200980115
quote:

[..]
Soms moet je inderdaad even twee keer nadenken of iemand zo'n prijs wel echt verdient.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:28:55 #34
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980126
Het wordt pas echt leuk natuurlijk als we een prijs gaan geven aan leukste persoon uit Leiden of die in Leiden gewoond heeft :7
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:29:12 #35
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980132
Of leukste persoon uit Friesland :o
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:30:13 #36
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200980150
Of iemand de leukste is, is natuurlijk wel heel erg subjectief. Of zijn er objectieve criteria voor?
Fuck the EBU.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 12:32:17 #37
39237 crew  H_T
2733
pi_200980186
Aangezien ik er even niet uitkom met een Excel-formule lijkt mij dit een goed moment om aan de lunch te gaan :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:33:54 #38
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980220
quote:
11s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Of iemand de leukste is, is natuurlijk wel heel erg subjectief. Of zijn er objectieve criteria voor?
Het gaat gewoon via een poll. Je vraagt bijvoorbeeld of je Em31 of ESF1Gamer de leukste (vrouwelijke) Friese user vindt, nou de meeste mensen klikken dan waarschijnlijk op iemand wiens username met een 'e' begint en aan het einde heb je een resultaat.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:34:54 #39
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980239
Bovenstaande gaan we natuurlijk niet doen want veel te pijnlijk voor degene die verliest en ze heeft het toch al zo moeilijk met het weghouden van jagers bij de eendjes.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:38:21 #40
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200980294
Puur nog even wat extra info over het indelen van hoofd- en bijrollen. Dat gebeurd eigenlijk vooral o.b.v. contract. Iemand kan eigenlijk ook een hoofdrol hebben, maar als de producent minder wil betalen, dan kan iemand een contract krijgen voor een bijrol.

Daar zit binnen de vakbond dan nog wel wat haken en ogen aan wat betreft totale draaidagen etc. Maar het is wel de manier om een goedkopere kracht te hebben.

Dit geldt dan overigens met name voor series. Dat kun je dan vooral zien bij het openingsthema of bij de credits aan het begin. Dat acteurs die al jaren in een serie zitten steevast onder co-starring vallen en/of niet in het openingsfilmpje zitten. Waarbij het vaak gebeurd dat dit na een paar seizoenen veranderd. De acteur heeft dan wel een deal gesloten voor een officiële hoofdrol.

Bij films is het dan vaak weer een commerciële marketing reden. Het kan gunstiger zijn om iemand een bijrol te geven. Maar meer nog gebeurd het om extra kansen te hebben voor het winnen van prijzen. Zo zijn er een film geweest waarbij acteurs genomineerd zijn of gewonnen hebben. Één dan in de hoofdrol en de ander in de bijrol. Terwijl de rollen even groot waren.

Voor de productiemaatschappij natuur ideaal, want dan kunnen ze twee keer Academy Winner/nominee neerzetten.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:44:00 #41
345170 Roger_Epiales
pi_200980394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:25 schreef Strani het volgende:

[..]
Wel gek inderdaad dat men de cast van LotR onderscheidt in hoofd- en bijrollen, want je kan niet zeggen dat daarvan echt sprake was.

Maar goed, dat over hoofd- en bijrollen vind ik wel echt weer een hele andere discussie en niet zo passen bij die over geslacht. Dat laatste heeft echt 0% relevantie, terwijl je over dat eerste nog van mening kan verschillen. Ik vind het ook wel terecht dat ze deze reden aandragen, hoewel dat wat @:BillDauterive noemt inderdaad een prima bijkomstigheid is.
Maar dat is niet slechts een prima bijkomstigheid, het is het hoofdargument.
Feel free to insult me.
pi_200980420
quote:
12s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:34 schreef Strani het volgende:
Bovenstaande gaan we natuurlijk niet doen want veel te pijnlijk voor degene die verliest en ze heeft het toch al zo moeilijk met het weghouden van jagers bij de eendjes.
_O- ;(
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:47:19 #43
345170 Roger_Epiales
pi_200980436
quote:
12s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:34 schreef Strani het volgende:
Die eendjes kunnen wel bij mij ondergebracht worden, dan zorg ik wel dat ze snel geen last meer zullen hebben van jagers. :9
Feel free to insult me.
pi_200980467
Ik ben wat late to the party, maar gisteren begonnen met Downton Abbey. Ben benieuwd :7
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:00:01 #45
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200980653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:49 schreef Em31 het volgende:
Ik ben wat late to the party, maar gisteren begonnen met Downton Abbey. Ben benieuwd :7
Lijkt me best leuk, nog nooit een aflevering van gezien trouwens :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:05:59 #46
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:44 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Maar dat is niet slechts een prima bijkomstigheid, het is het hoofdargument.
Kom buiten vechten dan!

Nou ja, daarover worden we het wellicht niet eens.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 13:06:13 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_200980771
quote:

[..]
Het is dat er Spaanse user staat en niet Spanjaard, anders wilde ik graag Sinterklaas alsnog nomineren <O)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:11:39 #48
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:06 schreef H_T het volgende:

[..]
Het is dat er Spaanse user staat en niet Spanjaard, anders wilde ik graag Sinterklaas alsnog nomineren <O)
Da's een Turrek Tim!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 13:13:57 #49
39237 crew  H_T
2733
pi_200980891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:11 schreef Strani het volgende:

[..]
Da's een Turrek Tim!
Zal toch wel inmiddels genaturaliseerd Spanjaard zijn? Of op een andere manier EU-burger. Zijn stoomboot heb ik nog nooit bij de douane zien liggen, terwijl hij toch behoorlijk wat invoert
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 13:14:13 #50
39237 crew  H_T
2733
pi_200980893
Lunch heeft z'n werk gedaan, de Excel-formule doet het nu
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:16:04 #51
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200980928
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:14 schreef H_T het volgende:
Lunch heeft z'n werk gedaan, de Excel-formule doet het nu
*O*
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:16:53 #52
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200980944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:13 schreef H_T het volgende:

[..]
Zal toch wel inmiddels genaturaliseerd Spanjaard zijn? Of op een andere manier EU-burger. Zijn stoomboot heb ik nog nooit bij de douane zien liggen, terwijl hij toch behoorlijk wat invoert
Waarschijnlijk is dat al bij de Spaanse douane gecontroleerd. Dus hoeft dat in Nederland niet meer te gebeuren.
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:17:03 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:13 schreef H_T het volgende:

[..]
Nou hij heeft wel Italiaanse papieren geloof ik.
pi_200980954
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:00 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Lijkt me best leuk, nog nooit een aflevering van gezien trouwens :D
Begint in ieder geval wel leuk :Y Sfeer is dat soort series/films spreekt me sowieso altijd wel aan :P
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:17:45 #55
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200980965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:17 schreef Em31 het volgende:

[..]
Begint in ieder geval wel leuk :Y Sfeer is dat soort series/films spreekt me sowieso altijd wel aan :P
Ik heb het twee keer geprobeerd maar beide keren niet door de eerste aflevering gekomen geloof ik. Misschien over een paar jaar een nieuwe poging.
pi_200981049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:17 schreef Strani het volgende:

[..]
Ik heb het twee keer geprobeerd maar beide keren niet door de eerste aflevering gekomen geloof ik. Misschien over een paar jaar een nieuwe poging.
Oké ik ben in ieder geval wel door de eerste nog _O-

Vind het tegenwoordig wel minder soms dat je weet dat er nog 6 seizoenen zijn, wat nergens op slaat als het leuk is natuurlijk. Outlander bijvoorbeeld begon echt zo goed, geweldig eerste seizoen. Tweede seizoen ook nog, daar kwam eigenlijk de conclusie van seizoen 1. Maar daarna echt niet boeiend meer. -O- Daardoor eindig je zo vreemd met een serie.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:22:54 #57
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oké ik ben in ieder geval wel door de eerste nog _O-

Vind het tegenwoordig wel minder soms dat je weet dat er nog 6 seizoenen zijn, wat nergens op slaat als het leuk is natuurlijk. Outlander bijvoorbeeld begon echt zo goed, geweldig eerste seizoen. Tweede seizoen ook nog, daar kwam eigenlijk de conclusie van seizoen 1. Maar daarna echt niet boeiend meer. -O- Daardoor eindig je zo vreemd met een serie.
Ohh ja dat is altijd wel jammer!

Ik ben nu trouwens bezig met de Duitse serie 'How to sell drugs online (fast)', aanrader hoor, erg leuk!
pi_200981084
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:22 schreef Strani het volgende:

[..]
Ohh ja dat is altijd wel jammer!

Ik ben nu trouwens bezig met de Duitse serie 'How to sell drugs online (fast)', aanrader hoor, erg leuk!
Dus dit is je nieuwe verdienmodel?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:25:27 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981105
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:23 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dus dit is je nieuwe verdienmodel?
Als dat zo was dan zou ik je dat nooit hier vertellen natuurlijk.

Ik DM wel even.
pi_200981189
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:25 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik DM wel even.
Top, alvast bedankt!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:32:23 #61
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981204
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Top, alvast bedankt!
Oké mensen @Em31 heeft een nieuwe functie als Sales Manager in een niet nader te beschrijven branche *O*
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:32:46 #62
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200981209
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:32 schreef Strani het volgende:

[..]
Oké mensen @:Em31 heeft een nieuwe functie als Sales Manager in een niet nader te beschrijven branche *O*
Cool.
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:36:50 #63
345170 Roger_Epiales
pi_200981286
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:25 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik DM wel even.
Loop je nou mijn business af te pakken? :(

quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:05 schreef Strani het volgende:
Kom buiten vechten dan!
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:38:38 #64
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981315
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:36 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
[..]

Prima, lossen we direct ook gewoon álles op :(
pi_200981330
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:36 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
[..]

donderdag 19 augustus 2021 @ 13:42:28 #66
345170 Roger_Epiales
pi_200981378
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In zo'n gevecht zie ik er toch meisjesachtiger uit dan ik dacht. :D
Het zijn die twee staartjes, denk ik. :+
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:44:05 #67
345170 Roger_Epiales
pi_200981400
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:38 schreef Strani het volgende:

[..]
Prima, lossen we direct ook gewoon álles op :(
Goed, zullen we dan beginnen met het conflict tussen Israël en Palestina? Dat duurt nu wel lang genoeg.
Of gewoon echt alle problemen tegelijk oplossen? :7
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 13:46:04 #68
39237 crew  H_T
2733
pi_200981419
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:32 schreef Strani het volgende:

[..]
Oké mensen @:Em31 heeft een nieuwe functie als Sales Manager in een niet nader te beschrijven branche *O*
Binnenkort een special op de EmDMA?
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_200981446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:46 schreef H_T het volgende:

[..]
Binnenkort een special op de EmDMA?
Jij mag de Marketing doen _O_
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:50:48 #70
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981482
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:44 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Goed, zullen we dan beginnen met het conflict tussen Israël en Palestina? Dat duurt nu wel lang genoeg.
Of gewoon echt alle problemen tegelijk oplossen? :7
Nee ik dacht vooral alle issues tussen ons, dat is langzaam aan ook al een hele wachtlijst. De Palestijnen moeten maar wachten.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:51:06 #71
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Jij mag de Marketing doen _O_
Ja dat heeft 'ie wel verdiend _O_
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:54:20 #72
482080 AgnesGru
pi_200981526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:17 schreef Strani het volgende:

[..]
Dat had ik met Breaking Bad, dat ik bijna net door de eerste afleveringen kwam. Eenmaal er doorheen was ik best verslaafd :D Wil hem eigenlijk weer opnieuw bekijken.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:54:24 #73
345170 Roger_Epiales
pi_200981527
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:50 schreef Strani het volgende:

[..]
Nee ik dacht vooral alle issues tussen ons, dat is langzaam aan ook al een hele wachtlijst. De Palestijnen moeten maar wachten.
Hm, ok dat kan ook. Wanneer kom je ook alweer naar Nederland? Dan kan ik zorgen dat ik voor die tijd nog wat discussies gestart ben over dingen die ik ook graag anders zie, kunnen die ook meteen mee. :7
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:55:55 #74
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_200981544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:54 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dat had ik met Breaking Bad, dat ik bijna net door de eerste afleveringen kwam. Eenmaal er doorheen was ik best verslaafd :D Wil hem eigenlijk weer opnieuw bekijken.
Ah ja die vond ik eigenlijk wel vanaf het begin heel goed!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:57:29 #75
482080 AgnesGru
pi_200981566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:55 schreef Strani het volgende:

[..]
Ah ja die vond ik eigenlijk wel vanaf het begin heel goed!

_O_
pi_200981580
Breaking Bad was tot het einde bizar goed. De laatste seizoenen waren misschien wel beter dan de eersten, dat gebeurt echt bijna nooit.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:03:57 #77
482080 AgnesGru
pi_200981665
quote:
11s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:58 schreef Em31 het volgende:
Breaking Bad was tot het einde bizar goed. De laatste seizoenen waren misschien wel beter dan de eersten, dat gebeurt echt bijna nooit.
Inderdaad, Dexter op het einde was zo slecht.
pi_200981795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:03 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Inderdaad, Dexter op het einde was zo slecht.
Ohja _O- ben wel benieuwd naar dat nieuwe seizoen :D
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:16:57 #79
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200981853
quote:
11s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:58 schreef Em31 het volgende:
En de maker van die serie lukt dat gewoon nog eens met Better Call Saul _O_
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:18:51 #80
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200981880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ohja _O- ben wel benieuwd naar dat nieuwe seizoen :D
Ik ook :D
Wantdat laatste seizoen was echt bar slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder heb ik echt genoten van die serie. En van Michael C. Hall in die strakke shirts :@
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:13 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200981905
Ik ben nu (nou ja, niet nu, nu ben ik aan het werk) bezig met seizoen 6 van Once Upon A Time, maar dat vind ik toch ook al wel minder worden dan de eerdere seizoenen. Over seizoen 7 las ik hier, maar ook elders op Het Net, nog slechtere verhalen, we gaan het meemaken.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:25:45 #82
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200981983
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:20 schreef Arizona het volgende:
Ik ben nu (nou ja, niet nu, nu ben ik aan het werk) bezig met seizoen 6 van Once Upon A Time, maar dat vind ik toch ook al wel minder worden dan de eerdere seizoenen. Over seizoen 7 las ik hier, maar ook elders op Het Net, nog slechtere verhalen, we gaan het meemaken.
Ik moet nog beginnen aan seizoen 4, maar op de een of andere manier lukt het me niet om eraan te beginnen. :{
Fuck the EBU.
pi_200981995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:18 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ook :D
Wantdat laatste seizoen was echt bar slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder heb ik echt genoten van die serie. En van Michael C. Hall in die strakke shirts :@
Ja toen waren er sowieso minder series dan nu, dus die spanning toen nog elke week _O_
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:05:48 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200982545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:20 schreef Arizona het volgende:
Ik vond seizoen zes ook niet heel sterk. Dat terwijl ik seizoen juist nog heel goed vond. Seizoen zeven ben ik na anderhalve aflevering niet verder gegaan. Niet dat het superslecht was, maar vond het wel best zo.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:08:21 #85
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200982595
Ben nu zelf How to Get Away With Murder het laatste seizoen aan het kijken en die is juist weer wat beter dan seizoen 5. Die kan ik bij wijze van spreken in een keer achter elkaar zien omdat ik door door zou willen blijven kijken.
pi_200982646
Een van de mooiste series met ook een prachtig einde is voor mij Bojack Horseman.
Ik heb er vaker over gehad en volgens mij heeft niemand dat hier gekeken, maar dat houdt me niet tegen om het er nog vaker over te hebben :P
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:12:04 #87
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200982654
Dit is toch wel thuiswerkgenot hoor, even languit op de bank liggen tijdens mijn koffiebreak :P
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:13:07 #88
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200982671
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:11 schreef BillDauterive het volgende:
Een van de mooiste series met ook een prachtig einde is voor mij Bojack Horseman.
Ik heb er vaker over gehad en volgens mij heeft niemand dat hier gekeken, maar dat houdt me niet tegen om het er nog vaker over te hebben :P
Staat die op Netflix?
Fuck the EBU.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 augustus 2021 @ 15:14:06 #89
39237 crew  H_T
2733
pi_200982689
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:11 schreef BillDauterive het volgende:
Vooral niet laten doen :) Ik heb er inderdaad nog geen aflevering van gekeken. Soms vind ik het toch een soort drempel om aan een nieuwe serie te beginnen en dan kijk ik maar een aflevering Family Guy voor de zesde keer of zo
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_200982725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Staat die op Netflix?
Ja! Als het goed is wel. Het is soms wel een beetje een deprimerende serie, maar als je daar tegen kan, dan ga je het prachtig vinden. Het heeft een 8,7 op imdb.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:14 schreef H_T het volgende:

[..]
Vooral niet laten doen :) Ik heb er inderdaad nog geen aflevering van gekeken. Soms vind ik het toch een soort drempel om aan een nieuwe serie te beginnen en dan kijk ik maar een aflevering Family Guy voor de zesde keer of zo
Zelfs na de zesde keer blijf je om Family Guy lachen, dus dat begrijp ik ook wel :D
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:19:17 #91
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200982763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:17 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ja! Als het goed is wel. Het is soms wel een beetje een deprimerende serie, maar als je daar tegen kan, dan ga je het prachtig vinden. Het heeft een 8,7 op imdb.
[..]

Ik zal 'm toevoegen aan de te kijken lijst. :X
Fuck the EBU.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:32:01 #92
345170 Roger_Epiales
pi_200982961
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)met-technisch-defect
Een van de twee transportvliegtuigen waarmee Nederlanders en anderen uit Kabul moeten worden geëvacueerd, heeft een technisch defect. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, meldt het ministerie van Defensie.
Ok, helder. Jammer, maar kan gebeuren. :7
quote:
Het toestel, een C-130 Hercules, staat op een luchthaven in de regio Afghanistan, waarschijnlijk in een van de buurlanden.
Ehm, dat vind ik dan weer iets minder helder. :P
Feel free to insult me.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 15:41:36 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200983091
Ik heb de zin eraf ;(
pi_200983219
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:08 schreef Redefine het volgende:
Ben nu zelf How to Get Away With Murder het laatste seizoen aan het kijken en die is juist weer wat beter dan seizoen 5. Die kan ik bij wijze van spreken in een keer achter elkaar zien omdat ik door door zou willen blijven kijken.
Ik had helemaal niet door dat het laatste seizoen al op Netflix stond :o vorige week gekeken, was inderdaad beter en vloog er ook doorheen.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:00:23 #95
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200983392
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:49 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik had helemaal niet door dat het laatste seizoen al op Netflix stond :o vorige week gekeken, was inderdaad beter en vloog er ook doorheen.
Ik zat er al wat langer op te wachten, omdat het meestal korter na uitzenden er op staat. Maar zat nu helaas nog een extra jaar tussen.

Het gekke bij HTGAWM is dat per seizoen het verschilt hoe snel ik m wil bekijken.

De eerste twee seizoenen wilde ik maar doorkijken. Terwijl ik bij S3 halverwege was afgehaakt. Daarna jaren later weer opgepakt. S4 was weer heel goed. S5 matig en S6 gaan weer goed.

Nou ja goed in de zin dat je door wil blijven kijken. Of het ook echt goed is, is dan weer een tweede :+
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:01:00 #96
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200983403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 15:41 schreef Arizona het volgende:
Ik heb de zin eraf ;(
Je plaatst inderdaad geen lange zin.
pi_200983592
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:00 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ik zat er al wat langer op te wachten, omdat het meestal korter na uitzenden er op staat. Maar zat nu helaas nog een extra jaar tussen.

Het gekke bij HTGAWM is dat per seizoen het verschilt hoe snel ik m wil bekijken.

De eerste twee seizoenen wilde ik maar doorkijken. Terwijl ik bij S3 halverwege was afgehaakt. Daarna jaren later weer opgepakt. S4 was weer heel goed. S5 matig en S6 gaan weer goed.

Nou ja goed in de zin dat je door wil blijven kijken. Of het ook echt goed is, is dan weer een tweede :+
Ik zat elke maand dus weer te kijken of hij tussen de nieuwe aankondigingen stond, uiteindelijk helemaal gemist. Ze hebben er ook niet echt reclame voor gemaakt blijkbaar :+

Ja af en toe wel wat onrealistisch, maar gewoon wel vermakelijk.
pi_200983747
Ik heb weer de fout gemaakt om in NWS te kijken. De reacties op het feit dat een non-binair persoon een kind krijgt daar druipt het onbegrip vanaf. Alsof een kind bij de geboorte al het woord "mama" heeft ingeprent en iets anders er nooit meer in gaat. Of dat een als vrouw geboren persoon zichzelf "niet man of non-binair" kan voelen want ze zijn het nog nooit geweest :')
(ondanks dat het wetenschappelijk is bewezen dat je het brein daadwerkelijk afwijkt van iemand die zich wel thuisvoelt in het lichaam..)

Soms vraag ik me af of we straks in een samenleving moeten leven waarin iedereen dezelfde kleding draagt, dezelfde haarstijl en een beperkt aantal "toegestane woorden" mag gebruiken. Het ironische en jammere is dat diezelfde mensen wel roepen dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn en dat je "alles moet kunnen zeggen". Maar een transgender mag zichzelf niet zijn.
Fuck the EBU
  donderdag 19 augustus 2021 @ 16:43:44 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200983996
twitter

Weer bijna een omi opi in de Vuelta :')
pi_200984169
quote:
15s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:27 schreef Yesse het volgende:
Ik heb weer de fout gemaakt om in NWS te kijken. De reacties op het feit dat een non-binair persoon een kind krijgt daar druipt het onbegrip vanaf. Alsof een kind bij de geboorte al het woord "mama" heeft ingeprent en iets anders er nooit meer in gaat. Of dat een als vrouw geboren persoon zichzelf "niet man of non-binair" kan voelen want ze zijn het nog nooit geweest :')
(ondanks dat het wetenschappelijk is bewezen dat je het brein daadwerkelijk afwijkt van iemand die zich wel thuisvoelt in het lichaam..)

Soms vraag ik me af of we straks in een samenleving moeten leven waarin iedereen dezelfde kleding draagt, dezelfde haarstijl en een beperkt aantal "toegestane woorden" mag gebruiken. Het ironische en jammere is dat diezelfde mensen wel roepen dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn en dat je "alles moet kunnen zeggen". Maar een transgender mag zichzelf niet zijn.
Gewoon in het ESF gedeelte van het forum blijven, daar zit je een stuk veiliger :D

Elke week is er wel zo'n topic. Er zijn ook altijd een paar mensen die positief reageren, probeer daar dan maar aan vast te klampen. Bedenk ook dat een aantal mensen die daar negatief op reageren, het ook gewoon niet beter weten. Sommigen bedoelen het wel goed, maar gebruiken precies de verkeerde woorden.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Weer bijna een omi opi in de Vuelta :')
Gelukkig is er tegenwoordig twitter om ze op internet voor schut te zetten! Twitter is toch nog ergens goed voor :P
  donderdag 19 augustus 2021 @ 17:01:57 #101
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200984290
quote:
10s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:01 schreef Redefine het volgende:

[..]
Je plaatst inderdaad geen lange zin.
Ik ben uiteindelijk om 4 uur gaan shoppen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')