Ja zeg, ga al die acteurs nóg meer vrije tijd geven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hoeft die hele poppenkast ook niet meer zo lang te duren.
Hmm ja ik snap je punt maar daar sta ik dan weer niet helemaal achter. Dat is dan tenminste nog een verschil in hoe men het vak zelf ziet, als in hoofd- op bijrol. Daar zit nog iets relevants achter; achter geslacht niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar als je alles puur klinisch op acteertalent wil beoordelen dan geldt het niet hebben van een handicap voor andere categorieën ook. Er zijn zat films waar bijvoorbeeld een bijrol de eigenlijke hoofdrol overschaduwde. Die bijrol is ook gewoon een acteur, dus die zou dan ook meteen in die ene prijs gevoegd kunnen worden.
Zo kan je uiteindelijk alle categorieën wel opdoeken. Doe je een categorie 'on camera' en een 'off camera', ben je met twee prijzen klaar. Of dat een verbetering zou zijn mag iedereen zelf bepalen.
Gelukkig is het niet zo dat er helemaal niks aan wordt gedaan, zo heeft bijvoorbeeld de burgemeester 'de gedragingen van de vastgoedondernemer onaanvaardbaar genoemd'.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:45 schreef Em31 het volgende:
Die journalist wordt echt al jaren bedreigd, bizar hoe het maar van kwaad tot erger gaat.
Echt een zootje met huren in Groningen, kan ik uit ervaring zeggen. En je kunt niets doenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet zo dat er helemaal niks aan wordt gedaan, zo heeft bijvoorbeeld de burgemeester 'de gedragingen van de vastgoedondernemer onaanvaardbaar genoemd'.
Dusss...
Ho ho. Jou belachelijk maken moet eerst nog even gebeuren hèquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Jaaaa maar wat VIND JE ER NOU VAN!?
Ja nee dan is het goed.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ho ho. Jou belachelijk maken moet eerst nog even gebeuren hè![]()
Daarna heb je mijn inhoudelijke reactie gewoon nog kunnen lezen
Lastige is eigenlijk meer nog dat in veel films de hoofdrollen vaker naar mannen gaan. Dus dan krijg je dat ze daardoor wel een oneerlijk voordeel krijgen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:53 schreef Em31 het volgende:
Het maakt mij verder niet echt uit, maar eerder leuker dat twee mensen een prijs winnen en gewaardeerd wordenook voor filmmakers enzo lijkt me dat juist mooi.
Sowieso blijft het ook gewoon lastig vergelijken binnen een categorie zelf al, nu dus helemaal.
Hoe 'men' het vak ziet zou natuurlijk weinig uit moeten maken, het is beide acteerwerk en een jury zou daar gewoon doorheen moeten kunnen zien en het beste acteerwerk moeten kunnen belonen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja ik snap je punt maar daar sta ik dan weer niet helemaal achter. Dat is dan tenminste nog een verschil in hoe men het vak zelf ziet, als in hoofd- op bijrol. Daar zit nog iets relevants achter; achter geslacht niet.
Hoofdrollen en bijrollen worden bepaald door de filmmakers. Daar gaat de jury niet over.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe 'men' het vak ziet zou natuurlijk weinig uit moeten maken, het is beide acteerwerk en een jury zou daar gewoon doorheen moeten kunnen zien en het beste acteerwerk moeten kunnen belonen.
Daarbij is die grens natuurlijk net zo goed arbitrair. Waar leg je die grens en wie legt hem daar? Wat zijn bijvoorbeeld de hoofdrollen in een film als Lord of the Rings en wat zijn bijrollen? Wat maakt het werk van Sean Astin of Viggo Mortensen daarin zo anders dan dat van Elijah Wood of Andy Serkis dat er een andere prijs voor nodig is?
Nee, maar daarmee staat wel mijn punt nog steeds imo. Waarom zou je wel verschillende categorieën hebben op basis van wat een willekeurige filmmaker bedenkt en niet op basis van andere dingen. Zeker wanneer de onderbouwing voor het afschaffen van dit onderscheid zou zijn dat je wil dat de jury puur kijkt naar acteertalent.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoofdrollen en bijrollen worden bepaald door de filmmakers. Daar gaat de jury niet over.
Dat zijn ensemble casts, daar heb je dan weer niet echt hoofdrollen. Er is toch (mijns inziens) wel een groot onderscheid tussen degene die de film moet 'dragen' als hoofdrolspeler, en degene die letterlijke een ondersteunende rol speelt. Natuurlijk maakt het qua acteerkunde niet uit maar wel qua positie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe 'men' het vak ziet zou natuurlijk weinig uit moeten maken, het is beide acteerwerk en een jury zou daar gewoon doorheen moeten kunnen zien en het beste acteerwerk moeten kunnen belonen.
Daarbij is die grens natuurlijk net zo goed arbitrair. Waar leg je die grens en wie legt hem daar? Wat zijn bijvoorbeeld de hoofdrollen in een film als Lord of the Rings en wat zijn bijrollen? Wat maakt het werk van Sean Astin of Viggo Mortensen daarin zo anders dan dat van Elijah Wood of Andy Serkis dat er een andere prijs voor nodig is?
Je kunt uiteraard ervoor gaan kiezen om slechts één prijs uit te reiken voor acteren. En dus de bijrol in te schrappen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, maar daarmee staat wel mijn punt nog steeds imo. Waarom zou je wel verschillende categorieën hebben op basis van wat een willekeurige filmmaker bedenkt en niet op basis van andere dingen. Zeker wanneer de onderbouwing voor het afschaffen van dit onderscheid zou zijn dat je wil dat de jury puur kijkt naar acteertalent.
Nou dan blazen we de award-show waarbij we jou een Gouden Tapa zouden overhandigen als meest populaire Spaanse user ook maar afquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:39 schreef Strani het volgende:
Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik verder ook helemaal niks heb met al die award shows hoor, het blijft toch allemaal een beetje veren in elkaars achterwerk steken. Maar principieel vind ik dit een goede ontwikkeling.
Als jij ervoor een galajurk aantrekt dan ben ik de grootste fan van awardshows ooitquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou dan blazen we de award-show waarbij we jou een Gouden Tapa zouden overhandigen als meest populaire Spaanse user ook maar af![]()
* Arizona hangt haar galajurk weer in de kast
Zeg jij dan nog wel even tegen je neefje dat die geen award meer hoeft te knutselen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou dan blazen we de award-show waarbij we jou een Gouden Tapa zouden overhandigen als meest populaire Spaanse user ook maar af![]()
Volgens de prijscategorieën en veel websites heeft die film juist wel hoofd- en bijrollen. Vandaar dat ik juist die film en die acteurs noemde.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zijn ensemble casts, daar heb je dan weer niet echt hoofdrollen. Er is toch (mijns inziens) wel een groot onderscheid tussen degene die de film moet 'dragen' als hoofdrolspeler, en degene die letterlijke een ondersteunende rol speelt. Natuurlijk maakt het qua acteerkunde niet uit maar wel qua positie.
En daarbij kan het ook weer helpen als iemand een prijs wint voor een bijrol, om door te kunnen stomen naar meer hoofdrollen. Hoewel de bijrol soms ook voor al zeer bekende acteurs is, natuurlijk.
Dit is iets wat hiermee opgelost kan worden. Nu kunnen we bijvoorbeeld BillDauterive een gouden kalf geven zonder hen meteen in een van twee categorieën te plaatsen. Prima, maar waarom geef je dat dan niet gewoon als reden om dit te doen. Dat is ten minste helder.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:23 schreef BillDauterive het volgende:
Geen man-vrouw categorie? Hoera, dan kan ik eindelijk ook eens een gouden kalf winnen
Ok, maar dan kan je je nog afvragen of niet de industrie veranderd moet worden ipv het prijzensysteem.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard ervoor gaan kiezen om slechts één prijs uit te reiken voor acteren. En dus de bijrol in te schrappen.
Maar het probleem is dan dat de hoofdrollen enorme voordelen hebben. Zeker omdat de industrie heel erg gestoeld is op grote en kleine rollen. Waarbij niet per se de beste de grote rol krijgt.
Ik vind het vaak nog wel leuk om even te kijken wie er gewonnen hebben, al ken ik steeds minder van de winnaars omdat ik bijna niks meer kijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:39 schreef Strani het volgende:
Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik verder ook helemaal niks heb met al die award shows hoor, het blijft toch allemaal een beetje veren in elkaars achterwerk steken. Maar principieel vind ik dit een goede ontwikkeling.
Goed idee, ik zit nog even na te tellen en ik weet niet of @Strani zelfs in die categorie wel zou gaan winnen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |