Toch houden moslims stug vol dat ze een geweldige godsdienst aanhangen en dat er niks mis is met vrouwenrechten binnen de islam.quote:Uit andere gebieden in Afghanistan wordt duidelijk dat talibanstrijders door lokale imams een lijst laten opstellen van alle ongehuwde vrouwen van tussen de 15 en 45 jaar oud, terwijl anderen berichten over een ondergrens van 12 jaar. Deze vrouwen gelden als ‘oorlogsbuit’. „Wij hebben twintig jaar gewerkt aan onze ontwikkeling”, zegt de medewerker van een ambassade. „Dat zal nu allemaal verloren gaan.”
quote:,,Wat zal er met mijn zussen gebeuren? Zij hebben gestudeerd en gewerkt. De taliban zijn op zoek naar jonge vrouwen. Zullen ze worden uitgehuwelijkt aan talibanstrijders? Zullen ze slavin worden? Zullen ze onder een deken (een boerka, red.) moeten verdwijnen?"
Ze staan er zeker niet goed op.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:02 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Hun vertrek is misdadig slecht georganiseerd, waardoor het overkomt op de rest van de wereld dat ze angstig aan het vluchten zijn. PR-disaster.
Er Werd Niks Opgedrongen. Hoe moeilijk is dat nou te begrijpen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:51 schreef Pielemenneke het volgende:
Als westerlingen begrijpen wij dat stammensysteem niet en andersom begrijpen zij de westerse normen en waarden niet. Hoe je het ook went of keert, als je jarenlang een buitenlandse militaire macht over de vloer hebt heeft dat indirect gevolgen. Gevolgen op gedrag en manier van denken bijvoorbeeld. Met name bij jongeren die niet beter weten en van mening zijn dat die troepen daar horen. Ouderen in die cultuur zien dat als bemoeizucht en opdringen van de westerse cultuur, normen, waarden etc.
Wat jij of ik daar van vindt is daarin totaal niet relevant.
Je laatste zin is iets dat de westerse cultuur typeert, van mening zijn dat wat wij hebben het enige goede is en onze manier van leven de enige is. Dat is precies wat die mensen daar ook denken.
De VS en indirect verschillende Europese landen hebben daar niets te zoeken gehad.
Vinexwoning.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gelukkig zit je hier veilig in je doorzonwoning in je vinexwoning. Had niet anders moeten wezen anders was je de eerste die met de staart tussen de benen weg was natuurlijk. Je moet vooral die verantwoordelijkheid niet willen dragen voor mensen die hun nek hebben uitgestoken voor Nederlandse en in het verlengde daarvan, Afghaanse belangen.
We hadden daar nooit weg moeten gaan kennelijk kunnen ze daar zelfstandig toch niks regelen. We zijn begonnen door die ellende op onze nek te halen dan moeten we het ook maar afmaken en niet met de staart tussen de benen afdruipen.quote:
Gewoon dood laten gaan of zo, boeie. - OP waarschijnlijk.quote:
Dit is 'giftige propaganda' volgens de Talibanquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:04 schreef deedeetee het volgende:
de limburger
[..]
Toch houden moslims stug vol dat ze een geweldige godsdienst aanhangen en dat er niks mis is met vrouwenrechten binnen de islam.
[..]
Ik weet niet eens wat je vraag is man. Wil je nog verder met het topic verneuken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee, ik zou niet weten wat ik daarmee opschiet tbh
Nu jij, ja of nee?
I know.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Haha droom verder.
Zelfs zonder taliban gaat dat daar niet gebeuren. Zwaar geïndoctrineerd door dat grafgeloof waar ze hard aan vastklampen.
Ik hoop inderdaad dat mijn land dat doet.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vinexwoning.![]()
Het is goed met je kerel.
Anders ga jij ze toch lekker opvangen als het zo belangrijk voor je is?
Uhm, je hebt Iran waar ze onder een opressief regime kunnen leven, er zijn nog wat landen rond Syrië maar die puilen al uit met vluchtelingen omdat wij onszelf met nog geen 5% van de aantallen waar die mee dealen al superzielig vonden, en uhmm, misschien kunnen we doen alsof Syrië een veilig land is? Of wijzen naar andere landen die niets doen en dan doen alsof dat ons van iedere vorm van humaniteit vrijwaart?quote:
De vraag is of je het heel boeiend vind om op deze manier gesprekjes te voerenquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:05 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat je vraag is man. Wil je nog verder met het topic verneuken?
Neem er zelf een paar in huis dan als je het zo graag wil.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat mijn land dat doet.
Waarom zou ik dat doen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Neem er zelf een paar in huis dan als je het zo graag wil.
Tja China kijkt in de eerste, tweede en derde plaats alleen naar het voordeel voor China zelf. Het is zelf een nare en mensenrechtenschendende dictatuur, dus met barbaarsheid elders heeft China geen enkel probleem.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:00 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja je verwacht het niet.
https://www.google.nl/amp(...)hreats%3fcontext=amp
Het is treurig...maar denk je serieus dat de Taliban een Saoedie Arabisch beleid kan doen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met name voor vrouwen is dit 1000 jaar terug de tijd in. Als Glazemaker dictator van de NAVO was geweest, waren we daar nooit naartoe gegaan, maar wat er nu aan het gebeuren is, is echt heel treurig.
Hoezo dan? De overgrote meerderheid van de Afghanen heeft weinig op met die Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:06 schreef Rickocum het volgende:
De Afghanen hebben eindelijk de leiders die ze verdienen. Prima toch?
Ik reageer op een reactie waar niet goed over nagedacht is en in mijn ogen een beetje dom over komt. Geen idee waarom je daar 2 pagina’s over moet doordrammen maar het zal je wel hoog zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
De vraag is of je het heel boeiend vind om op deze manier gesprekjes te voeren
Walgelijkquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Nederlandse regering heeft bloed aan zijn handen. Dit is een schande.
Het zit je toch zo hoog. Maar nee laten we die ellende maar weer in het zoveelste AZC stoppen waar het elke week weer een steekpartij of massale vechtpartij is. Of de politie kan weer komen voor een diefstal of iemand zijn dochter wordt lastig gevallen omdat ze een rokje draagt.quote:
Jij kan van mening zijn dat er niets opgedrongen werd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er Werd Niks Opgedrongen. Hoe moeilijk is dat nou te begrijpen?
Saudi Arabie is de laatste jaren gematigderquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:08 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het is treurig...maar denk je serieus dat de Taliban een Saoedie Arabisch beleid kan doen?
Saoedi-Arabië is erg progressief vergeleken met een Taliban-regime.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:08 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het is treurig...maar denk je serieus dat de Taliban een Saoedie Arabisch beleid kan doen?
Wat dacht je van primair de tolken en hun 1e graad familie hierheen halen en de rest daar laten zitten? Of wil je het neefje van de buurman van de tolk ook ophalen omdat hij de tolk een keer een lift heeft gegeven?quote:
Omdat je geen antwoord geeftquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik reageer op een reactie waar niet goed over nagedacht is en in mijn ogen een beetje dom over komt. Geen idee waarom je daar 2 pagina’s over moet doordrammen maar het zal je wel hoog zitten.
Oke man, als jij tegen milieuvervuiling bent moet je ook zelf drugsafval gaan opruimen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het zit je toch zo hoog. Maar nee laten we die ellende maar weer in het zoveelste AZC stoppen waar het elke week weer een steekpartij of massale vechtpartij is. Of de politie kan weer komen voor een diefstal of iemand zijn dochter wordt lastig gevallen omdat ze een rokje draagt.
Waarom maken we ons zo druk om die 4 tolken terwijl hele straten nu worden uitgemoord getuige de video’s op twitter?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon dood laten gaan of zo, boeie. - OP waarschijnlijk.
Er is iets bekend.. maar ik tel niet mee omdat mijn bronnen Russisch en dus ongeloofwaardig zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:38 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/288669/(...)s-wat-ze-willen.html
Sharia invoeren en iets met hun lokale eeuwenoude Pashtoenwali-cultuur/code.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:35 schreef Zwansen het volgende:
Is er al iets bekend over het ‘beleid’ van de huidige Taliban? Ik snap dat ze geen partijprogramma hebben, maar zijn ze hetzelfde als 20 jaar geleden?
Moet ik ze bijvoorbeeld zien als een iets gematigdere versie van IS?
China is slim bezig om geen journalisten zonder begeleiding toe te laten tot Xinjang, anders komen er beelden vrij die groepen als de Taliban toch echt niet leuk gaan vinden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja China kijkt in de eerste, tweede en derde plaats alleen naar het voordeel voor China zelf. Het is zelf een nare en mensenrechtenschendende dictatuur, dus met barbaarsheid elders heeft China geen enkel probleem.
Erg triest deze situatie voor al die burgers daar die wel vooruit en vrijheid willen. Ook erg triest dat er ondanks de vele investeringen in een weerbaar Afghaans leger deze zo ontzettend snel onder de voet is gelopen.
Dan zal ik daar wel geen zin in hebben. Als je verder je offtopic issues wil bespreken kun je dat via DM doen. Enjoy maar waarschijnlijk niet.quote:
Jongens hebben daar hun eerste seksuele ervaring met andere jongens of ezels.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Sharia invoeren en iets met hun lokale eeuwenoude Pashtoenwali-cultuur/code.
Nee maar het hierheen halen en ergens dumpen is geen oplossing wanneer gaan we dat nou eens leren. Hier zat een hele lange tijd een AZC en er is nog nooit zoveel ellende geweest in de stad met diefstal, steekpartijen, vechtpartijen en jonge dames die werden lastig gevallen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oke man, als jij tegen milieuvervuiling bent moet je ook zelf drugsafval gaan opruimen?
Het moet echt heerlijk zijn om moraalridder te zijn en niet na te hoeven denken over de praktische uitvoering van het moralistisch diarree dat je uitbraakt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oke man, als jij tegen milieuvervuiling bent moet je ook zelf drugsafval gaan opruimen?
Welke video's op Twitter?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maken we ons zo druk om die 4 tolken terwijl hele straten nu worden uitgemoord getuige de video’s op twitter?
Waarom die selectieve verontwaardiging?
Beetje vergezocht maar laten we beginnen met de tolken die al maanden geleden opgehaald zouden worden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat dacht je van primair de tolken en hun 1e graad familie hierheen halen en de rest daar laten zitten? Of wil je het neefje van de buurman van de tolk ook ophalen omdat hij de tolk een keer een lift heeft gegeven?
Ok dus het antwoord is nee?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dan zal ik daar wel geen zin in hebben. Als je verder je offtopic issues wil bespreken kun je dat via DM doen. Enjoy maar waarschijnlijk niet.
Omdat die mensen hun hoofd uitstaken en zich inzetten voor Nederland en daardoor ook voor Afghanistan en daardoor nu met de dood worden bedreigd?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maken we ons zo druk om die 4 tolken terwijl hele straten nu worden uitgemoord getuige de video’s op twitter?
Waarom die selectieve verontwaardiging?
Lijkt me sterk dat ze de homo gaan uithangen en tegelijkertijd homoseksualiteit bestraffen. Misschien zijn dat andere Afghanen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Jongens hebben daar hun eerste seksuele ervaring met andere jongens of ezels.
Ik hoop dat IkStampOpTacos op volle stoom wil meebetalen aan de opvang van deze tolken en nog duizenden Afghanen in de toekomst om hun gratis huizen en uitkeringen te bekostigen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het zit je toch zo hoog. Maar nee laten we die ellende maar weer in het zoveelste AZC stoppen waar het elke week weer een steekpartij of massale vechtpartij is.
Hier in mijn dorp van 10.000 mensen zit al tig jaren lang een AZC met ongeveer 1000 mensen en wij hebben geen enkele last van deze mensen. Dus het zal wel aan jou liggen dan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee maar het hierheen halen en ergens dumpen is geen oplossing wanneer gaan we dat nou eens leren. Hier zat een hele lange tijd een AZC en er is nog nooit zoveel ellende geweest in de stad met diefstal, steekpartijen, vechtpartijen en jonge dames die werden lastig gevallen.
Nou heb ik zelf ook best wel een mening over het optreden van de VS militairen hier en daar maar zelfs die drongen niks op in Afghanistan...quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:09 schreef Pielemenneke het volgende:
Jij kan van mening zijn dat er niets opgedrongen werd.
Mensen in die regio waar de VS op visite is geweest zien dat toch anders.
Ik vermoed dat hij veiligelanders verward met vluchtelingen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp van 10.000 mensen zit al tig jaren lang een AZC met ongeveer 1000 mensen en wij hebben geen enkele last van deze mensen. Dus het zal wel aan jou liggen dan.
Ik hoop maar dat dit een grap is.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Jongens hebben daar hun eerste seksuele ervaring met andere jongens of ezels.
Toch jammer dat het niet zijn van een "moraalridder" jou nog steeds niet vrijwaadt van het posten van ondoordachte diarree.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het moet echt heerlijk zijn om moraalridder te zijn en niet na te hoeven denken over de praktische uitvoering van het moralistisch diarree dat je uitbraakt.
Het is een algemeen bekend fenomeen daar. Ook baardmannen neuken daar jonge dansende jongens. Pederastie. Zoals het ook in bij de oude Grieken voor kwam.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:13 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze de homo gaan uithangen en tegelijkertijd homoseksualiteit bestraffen. Misschien zijn dat andere Afghanen.
Jij wil veel meer dan vier mensen ophalen toch? Alles en iedereen die ook maar enigszins een klusje voor ons heeft gedaan en zo theoretisch gezien gevaar loopt dient per ommegaande met een vliegtuig opgehaald te worden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat die mensen hun hoofd uitstaken en zich inzetten voor Nederland en daardoor ook voor Afghanistan en daardoor nu met de dood worden bedreigd?
Wat is er mis met 4 mensen hier heen halen als dat betekent dat ze niet worden gedood terwijl zij meer hebben betekent voor Nederland dan angsthazen zoals @:Harvest89?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |