Het blijven allemaal lastige dingen in het leven...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel slechte vergelijkingen. Maar je geeft hiermee wel aan dat mensen die zich niet laten vaccineren kennelijkers bezig zijn als je ze vergelijkt met dronken iemand dood rijden of iemand misbruiken.
Dat het leven lastig kan zijn, heb ik al lang ervaren en geaccepteerd. Wat niet wegneemt dat je dingen die je kunt veranderen of voorkomen kunt proberen te veranderen of voorkomen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het blijven allemaal lastige dingen in het leven...
Misschien kan je beter accepteren dat er lastige dingen zijn ipv ze nutteloos te voorkomen... En helamaal omdat het hopelijk voor je nog niet eens is gebeurd...
Er zijn ookzat lastige niet-strafbate dingen...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel slechte vergelijkingen. Maar je geeft hiermee wel aan dat mensen die zich niet laten vaccineren kennelijkers bezig zijn als je ze vergelijkt met dronken iemand dood rijden of iemand misbruiken.
Je kan mensen niet via een knopje tot vaccinatie dwingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het leven lastig kan zijn, heb ik al lang ervaren en geaccepteerd. Wat niet wegneemt dat je dingen die je kunt veranderen of voorkomen kunt proberen te veranderen of voorkomen.
Erfens is dat ook logisch. Anders betekent het dat je mensen die direct zorg hebben die zorg ontzegt. Wat direct tot slachtoffers zal leiden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:51 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo lastig aan dat de regering/OMT al sinds het begin zich volledig focust op directe zorg. De mensen die nu in gevaar zijn en daar hun hele beleid om centreert. Terwijl dat beleid op de langere termijn nog best wel eens meer slachtoffers zou kunnen opleveren.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan mensen niet via een knopje tot vaccinatie dwingen.
En die zaken zijn, ook al zijn ze lastig en kut, te overleven.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn ookzat lastige niet-strafbate dingen...
Het is lastig als het druk is op schiphol dat je je vliegtuig mist voor de begrafenis van je moeder.
Het is lastig dat je net een examen mist omdat er een grote treinstoring is.
Het is lastig dat... Etc...
Ja, en daarom vind ik het zo lastig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Erfens is dat ook logisch. Anders betekent het dat je mensen die direct zorg hebben die zorg ontzegt. Wat direct tot slachtoffers zal leiden.
Of het zegt dat we in Nederland allemaal een vrije wil hebben die consequenties kunnen hebben die nadelig kunnen zijn voor de hele samenleving en dat dat geaccepteerd wordt maar nu ineens niet omdat crisis.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar de consequenties worden telkenmale niet geaccepteerdquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Of het zegt dat we in Nederland allemaal een vrije wil hebben die consequenties kunnen hebben die nadelig kunnen zijn voor de hele samenleving en dat dat geaccepteerd wordt maar nu ineens niet omdat crisis.
Dat valt dan wel weer ietwat tegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 02:00 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dan ruimt zo'n pandemie lekker op.
Tof argument en heel herkenbaar. Toen mijn vrouw zwanger werd van mijn eerste zijn we per direct gestopt met roken en alcohol. Een kind laat je toch anders kijken naar de wereld en mijzelf. Hoever ga je hierin als ik vragen mag?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:36 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik ben in beginsel tegen het verplichten van teveel zaken. Ik ben nog immer tegen een verplichte vaccinatie. Ik ben zelf (nog) niet gevaccineerd, en als ik puur naar mezelf kijk zou ik dat ook nog steeds niet doen. Ik geloof wel dat ik het als jonge gezonde man overleef en geen verdere zorg nodig zou hebben, ik ben immers ook reeds besmet geweest zonder klachten gehad te hebben.
Echter wat mij toch doet besluiten om waarschijnlijk toch een afspraak te gaan maken zijn 2 zaken:
- Ik heb een kind, en ik vind dat ik de plicht heb om ervoor te zorgen dat ik zo lang mogelijk voor mijn kind kan zorgen. Persoonlijk vind ik dat je daarbij risico's die je makkelijk kunt voorkomen moet elimineren. Een vaccin vs Corona slaat dan uit in het voordeel van het vaccin.
Ook dit vind ik een top argument, ook wel iets wat steeds door mijn hoofd spookt.quote:- ' Doe het voor een ander' is voor mij niet zozeer het punt dat wanneer ik me laat vaccineren Corona niet meer ga doorgeven o.i.d. Echter de kans dat ik met een vaccin alsnog zorg zou nodig hebben is nihil. Ook zonder vaccin is die kans nihil overigens. Echter is het risico van het vaccin nog meer nihil. Hiermee voorkom ik wel dat ik in zo'n bedje kan komen te liggen waar eigenlijk iemand met een serieuze aandoening waar 'ie niks aan kan doen zou moeten liggen.
Ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt, maar ik denk niet dat ik nog heel lang twijfel.
Niet zo heel ver hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Tof argument en heel herkenbaar. Toen mijn vrouw zwanger werd van mijn eerste zijn we per direct gestopt met roken en alcohol. Een kind laat je toch anders kijken naar de wereld en mijzelf. Hoever ga je hierin als ik vragen mag?
[..]
Ook dit vind ik een top argument, ook wel iets wat steeds door mijn hoofd spookt.
Dit is overmacht zou je kunnen zeggen. En heeft verder niets met corona te maken. Dat is simpel op te lossen door het vaccin te nemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn ookzat lastige niet-strafbate dingen...
Het is lastig als het druk is op schiphol dat je je vliegtuig mist voor de begrafenis van je moeder.
Het is lastig dat je net een examen mist omdat er een grote treinstoring is.
Het is lastig dat... Etc...
Ja vast. Lekker feesten met Thierry in Forumland het strafkamp.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 23:56 schreef Steven_Stil het volgende:
Nog een golf in de herfst en er komen speciale kampen voor ongevaccineerden.
Klopt maar wel lastig wat sommigen dus maar niet kunnen verkroppen...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit is overmacht zou je kunnen zeggen. En heeft verder niets met corona te maken. Dat is simpel op te lossen door het vaccin te nemen.
Wat denk je dan van rokers, drugsverslaafden en alcoholisten? Die zijn ook verslaafd. Gelden voor hen andere regels dan voor iemand met een eetverslaving? Want geloof me: een eetverslaving hebben is ronduit vreselijk. Je wenst dit niemand toe. Vrijwel niemand is voor zijn/haar lol dik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht kiezen er bewust voor om te dik te zijn waardoor er veel meer zorg rondom hen nodig is dan 'normaal'. Ze saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem en zorgen voor overbelasting van de zorg.
Hoe zie je zo’n afdeling voor je dan? Vol met ouderen met onderliggend lijden of vol met ongevaccineerden? Of wellicht een combinatie?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:00 schreef RetepV het volgende:
In de toekomst zullen ouders met hun kinderen op bezoek gaan op de COVID-19 afdeling van de ziekenhuizen om hun kinderen te leren waarom het zo belangrijk is dat ze zich laten vaccineren.
Zoiets zie ik voor me.
Hele sterke, goed onderbouwde post waar ik mij (bijna) volledig in kan vinden.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:24 schreef capricia het volgende:
Ben zelf heel erg pro vaccinatie. Maar even zo zeer pro eigen keuze.
En heel erg tegen een tweedeling in de maatschappij op basis van vaccinaties.
Hoe andere landen omgaan met hun Green Pass moeten ze zelf weten. Maar ik hoop dat die dystopie hier nooit werkelijkheid wordt.
En ik ga er (wellicht naïef) vanuit dat in NL er genoeg mensen zich laten vaccineren dat we nooit deze tweedeling hoeven te maken.
Ook komt er echt wel een einde aan deze pandemie. Ooit. En dan is je vaccinatiestatus niet relevant meer.
Al kan ik nu wel wat uitzonderingen bedenken. Bijv als je in de zorg met kwetsbaren werkt.
Een IC afdeling met glas waar je kan kijken naar alle mensen, jong, oud, middelbare leeftijd, die op hun buik in een kunstmatige aan de beademingsapparatuur liggen, waar de verplegers elk uur het slijm uit de longen proberen te spoelen, wel wetend dat 80% het niet zal overleven, maar ook wetend dat 100% het toch niet zal merken als ze dood gaan omdat ze toch al in coma liggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe zie je zo’n afdeling voor je dan? Vol met ouderen met onderliggend lijden of vol met ongevaccineerden? Of wellicht een combinatie?
Mijn kinderen krijgen alle vaccinaties die ze nodig hebben en kunnen krijgen. Net als dat ik zelf alle vaccinaties heb gehad die ik nodig had en kon krijgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Hoe zie je zo’n afdeling voor je dan? Vol met ouderen met onderliggend lijden of vol met ongevaccineerden? Of wellicht een combinatie?
En vaccineer je jouw kinderen niet voor ziekten die voor hun gevaarlijk zijn dan?
Ze zorgen voor belasting van de zorg, geen overbelasting. Nogal een cruciaal verschilletje.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht kiezen er bewust voor om te dik te zijn waardoor er veel meer zorg rondom hen nodig is dan 'normaal'. Ze saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem en zorgen voor overbelasting van de zorg.
En welke mensen betreft dat?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:39 schreef babylon het volgende:
[..]
Daar waar je een risico vormt voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
Alle belasting samen veroorzaakt overbelasting bij een gelijk blijvend aanbod.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze zorgen voor belasting van de zorg, geen overbelasting. Nogal een cruciaal verschilletje.
Maar dat aanbod blijft niet gelijk, dat beweegt mee als de situatie erom vraagt. Maar bij corona kan dat niet omdat de veranderingen op de extreem korte termijn plaats vinden, je kunt niet even een blik met 10.000 extra ic plekken met bijbehorende verpleegkundigen open trekken om een piek van twee maanden op te vangen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Alle belasting samen veroorzaakt overbelasting bij een gelijk blijvend aanbod.
Een dergelijk persoon loopt waarschijnlijk ook een groot risico bij het krijgen van allerlei andere ziektes, bv griep.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:59 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dit is voor mij een zeer solide argument!
Dus daarom moeten we er nog maar extra risico’s aan toevoegen?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:53 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een dergelijk persoon loopt waarschijnlijk ook een groot risico bij het krijgen van allerlei andere ziektes, bv griep.
Dus waarom 1 groep er uit pikken ? Gaan we ook sporten verbieden ?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Alle belasting samen veroorzaakt overbelasting bij een gelijk blijvend aanbod.
Mijn moeder is op 42-jarige leeftijd overleden aan baarmoederhalskanker.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 18:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dus daarom moeten we er nog maar extra risico’s aan toevoegen?
Nu gaat het om de oma van mijn man. De volgende keer is het misschien jouw moeder. Denk je er dan net zo gemakkelijk over?
Ik wil helemaal niets verbieden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus waarom 1 groep er uit pikken ? Gaan we ook sporten verbieden ?
Ik heb dan nergens gezegd dat ik voor een verplichte vaccinatie ben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:51 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Mijn moeder is op 42-jarige leeftijd overleden aan baarmoederhalskanker.
Desondanks ben ik niet voor verplichte HPV-vaccinatie.
En ik heb zelf, naast de reguliere vaccinaties van mijn jeugd, een geel boekje vol aanvullende vaccinaties vanwege reislust.
Er zitten wat mij betreft grenzen aan hoe ver je moet gaan om hoogbejaarden (80+) te beschermen, en de rest van de maatschappij te verplichten daarin eindeloos mee te gaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 20:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb dan nergens gezegd dat ik voor een verplichte vaccinatie ben.
We leven gelukkig in een vrij land.
Maar ik vind je nog al makkelijk denken van ja als die vaccinatie een risico is dan is de rest toch ook een risico. Waarom zouden we niet juist die groep willen beschermen?
Ik was ook een twijfelaar hoor. Ik denk dat het alleen naar gezond is om je vraagtekens bij dit soort dingen te zetten. Maar uiteindelijk willen we toch ook ons leven weer terug. En dan heb ik het over iedereen dus ook de doelgroep die zich niet mag laten vaccineren.
Hoogstwaarschijnlijk muteert dit virus uiteindelijk, net als de meeste virussen, in een minder schadelijke variant en voegen we hem gewoon toe aan het lijstje van huidige rondgaande influenza- en coronavirussen. Ja, daar ga je als oudere met onderliggend lijden wellicht nog steeds aan dood, maar dat geldt ook voor de huidige rondgaande virussen zonder covid-19.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef RetepV het volgende:
Nog even dit.
IEDEREEN wordt oud en krijgt onderliggend lijden. Als Corona nooit weg zal gaan, dan zal dus IEDEREEN het risico lopen om op oudere leeftijd op zijn buik in de IC aan de beademing komen te overlijden.
Tenzij hij ooit COVID-19 heeft gehad, of een vaccinatie heeft gehad, en weerstand opgebouwd heeft (let op het verschil tussen 'weerstand' en 'immuniteit', geen enkel vaccin geeft je immuniteit, enkel weerstand).
Het is dus zaak dat wanneer je geen vaccinatie wil, je jezelf zo snel mogelijk met Corona moet laten besmetten. Want je wil niet pas besmet raken wanneer je 70+ bent.
Dus, wanneer je niet later in de IC aan de beademing dood wil gaan, is het zaak om je nu al zo snel mogelijk met Corona te laten besmetten of om zo snel mogelijk een vaccinatie te nemen.
Persoonlijk kies ik dan voor de zachte landing: de vaccinatie.
Ikke in ieder geval niet!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 21:26 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Welke doelgroep mag zich niet laten vaccineren?
Zo beter?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 07:09 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke post wel
Maar nóg belangrijker vind ik dat mensen die sowieso niet die prikken niet willen niet meteen worden veroordeeldquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:17 schreef Vampess het volgende:
Auto-immuniteit is kut, vooral dezer dagen, des te belangerijker dat iedereen die dat kan, wel ingeënt wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door FANNN op 06-08-2021 07:50:49 ]George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
Om medische redenen geen vaccinatie mogen lijkt me een prima reden om geen vaccinatie te nemen. Dat heeft natuurlijk niks met vaccinatie-weigeraars te maken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:00 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ikke in ieder geval niet!
Het vertrouwde het al niet toen ik een oproep kreeg en ik wilde die prik (of zijn het inmiddels 2 of 3 geworden)
toch sowieso niet, maar toen ben ik eerst naar mijn huisart gegaan met de vraag hoe kan ik nou een oproep
krijgen terwijl ik helemaal die prik(ken) mag hebben want ik het en dat.... in ieder geval een auto-immuunziekte,
want ik heb geen zin om alle details hier te spuien en uit te leggen...
Maar inderdaad Mag ik die vaccinnatie hélemaal niet hebben, bij mijn andere artsen hebben ook even
achter hun oren gekrabt.... eh... tja sorry dan zijn standaardbrieven dus als je een érnstige auto-immuunziekte hebt zou ik het eerst maar een goed navragen voordat je die prik gaat halen....
Kijk dood is dood, in mijn geval vind ik dat geen ramp, maar om nou nóg meer ellende te voorkomen
en je hebt een gezin of gewoon vét zin om te blijven leven moet je dat eerst even goed navragen.
Dus om nou meteen mensen te veroordelen die asociaal zou zijn om niet gevaccineerd zijn of niet willen...
dat is natuurlijk niet menselijk en ook niet wenselijk.
We zijn geen schapen! Of wél?
[..]
Zo beter?
Ik snap jouw mening wel. Echter krijgt gewoon iedereen een brief, omdat men (gelukkig) niet via de BRP je medisch dossier kan achterhalen. Om die reden zat ook een gezondheidsverklaring bij de brief.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:00 schreef FANNN het volgende:
[..]
Het vertrouwde het al niet toen ik een oproep kreeg en ik wilde die prik (of zijn het inmiddels 2 of 3 geworden)
toch sowieso niet, maar toen ben ik eerst naar mijn huisart gegaan met de vraag hoe kan ik nou een oproep
krijgen terwijl ik helemaal die prik(ken) mag hebben want ik het en dat.... in ieder geval een auto-immuunziekte,
Maar inderdaad Mag ik die vaccinnatie hélemaal niet hebben, bij mijn andere artsen hebben ook even
achter hun oren gekrabt.... eh... tja sorry dan zijn standaardbrieven dus als je een érnstige auto-immuunziekte hebt zou ik het eerst maar een goed navragen voordat je die prik gaat halen....
Kijk dood is dood, in mijn geval vind ik dat geen ramp, maar om nou nóg meer ellende te voorkomen
en je hebt een gezin of gewoon vét zin om te blijven leven moet je dat eerst even goed navragen.
Dus om nou meteen mensen te veroordelen die asociaal zou zijn om niet gevaccineerd zijn of niet willen...
[..]
Zo beter?
vaccinatie-weigeraars vind ik wel een raar woord hoor, het lijkt alsof wel alsof mensen die gewoon die vaccinatiequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:01 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Om medische redenen geen vaccinatie mogen lijkt me een prima reden om geen vaccinatie te nemen. Dat heeft natuurlijk niks met vaccinatie-weigeraars te maken.
Dat hoeft de overheid niet te doen, de particuliere sector gaat daar voor zorgen. Er is een markt voor segregatie.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dit vind ik een heerlijk standpunt.Een beetje controversieel maar in ieder geval leuk voor de discussie!
Dus kom maar op, hoe gaat de overheid ongevaccineerden gedwongen vaccineren? Hoe geef je hier praktisch invulling aan?
Zelf zou ik het ook niet snel willen maar het uitsluiten en mensen in groepen zetten gebeurt aan de lopende band en vaak voor slechtere redenen dan nu.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het principieel niet met het uitsluiten eens. Maar ik kan je standpunt heel goed begrijpen.
Als het hier in het najaar weer hard op gaat lopen, en de keuze is 'horeca dicht' of 'alleen voor gevaccineerden' dan vind ik dat ook een moeilijk dilemma.
Alleen gezien de situatie nu, weinig druk op de zorg etc, vind ik het onacceptabel.
Dit dus.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 23:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Scheelt inderdaad niet zo heel veel met NL, maar wij zijn dan ook nog steeds kwetsbaar ervoor. Dat kleine golfje afgelopen maand, dat we ook alleen maar met een verstrenging van maatregelen hebben kunnen tegengaan, heeft behoorlijk wat ongevaccineerden het ziekenhuis in gejaagd. En ja het is uiteindelijk een politieke beslissing, je kunt er als staat inderdaad ook voor kiezen om lekker solidair aan iedereen restricties op te leggen. Maar dat kun je natuurlijk ook maar een X aantal weken volhouden voordat er weer protest komt vanuit het gevaccineerde deel van de bevolking dat het als oneerlijk beschouwd dat zij allerlei beperkingen moeten aanvaarden voor de keuze van anderen om een volkomen normale medische ingreep niet te ondergaan.
Daarom ook tot eind 2021 zodat je na september nog een grote campagne tegenaan kunt gooien en mensen kunt duwen richting vaccinaties.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Duidelijk.![]()
Het moment dat iedereen (12+) die wil, twee keer gevaccineerd is, is eind september wel zo'n beetje gepasseerd.
Helemaal mee eens en ze moeten ook zorg krijgen maar ik stel dan voor om reguliere zorg voorrang te geven. Zodat bv alleen de overcapaciteit aan IC en verpleegplaatsen (zeg 10%) voor covid patiënten gebruikt kan worden. En de rest weer naar hart, kanker, trauma patiënten gaat. Dat zal voor een tekort aan IC bedden voor covid patiënten zorgen maar het merendeel heeft er voor gekozen om dat hogere risico te nemen.quote:Dan blijf je nog wel met de zorgplicht zitten. Ongevaccineerden gaan niet geweigerd worden in ziekenhuizen.
Helemaal mee eens. Wat mij betreft was de paniek ook te groot over de recente golf aan besmettingen. Het gaat nu om de ziekenhuisopnames. En straks over of we de reguliere zorg weer op 100% kunnen draaien. Wat daar voor gemeten moet worden weet ik zo ook niet. Maar wat mij betreft maakt dat mij ook niet uit want na 2021 wordt er gewoon een limiet gesteld aan het aantal covid plaatsen.quote:Ik zou wel nieuwe parameters willen zien (van de instanties). Want met 85% gevaccineerd zijn besmettingen ook niet zo relevant meer. En ziekenhuisopnamen en IC opnamen zeggen ansich weinig over uitgestelde zorg. Zolang het binnen de perken blijft.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Als op 30 september iedereen de kans heeft gehad, om volledig gevaccineerd te zijn, dan kunnen we het eigen risico voor de ongevaccineerden in de zorg wel gaan verhogen van ¤ 385 naar ¤ 1.385
Lijkt mij niet verstandig.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Als op 30 september iedereen de kans heeft gehad, om volledig gevaccineerd te zijn, dan kunnen we het eigen risico voor de ongevaccineerden in de zorg wel gaan verhogen van ¤ 385 naar ¤ 1.385
Rationeel zijn er geen bezwaren om het vaccin niet te nemen. Maar inderdaad een moeten is het niet. En met een vaccin ben je wel beter beschermd ook bij een besmetting. En word je minder ziek.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:49 schreef FANNN het volgende:
[..]
vaccinatie-weigeraars vind ik wel een raar woord hoor, het lijkt alsof wel alsof mensen die gewoon die vaccinatie
willen, dat ze MOETEN, dat klopt toch niet?
Oké dat ze niet naar vakantie mogen gaan of naar een concert dat zou kunnen... dan moet je dat
dat maar even voor lief nemen...
Maar ze willen dat spul niet in hun lijf, en ze geloven er ook niet in...
Zij nemen dát risico en de wél, net zoals de WÉL gevaccineerde mensen andere risico's nemen,
naar vakantie gaan naar een land die ineens ''veilig'' is verklaard en dan toch ziek terug komen.
Een fictief bedrag wat ik nooit hoef te betalen haalt mij niet over de streep.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Het is ook niet bedoeld voor jou en anderen die nooit wat hebben of denken nooit wat te zullen gaan overkomen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een fictief bedrag wat ik nooit hoef te betalen haalt mij niet over de streep.
Jij denkt dat dat een goed idee is?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Hoezo geen bezwaren?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rationeel zijn er geen bezwaren om het vaccin niet te nemen. Maar inderdaad een moeten is het niet. En met een vaccin ben je wel beter beschermd ook bij een besmetting. En word je minder ziek.
Acceptabel risico. Zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo geen bezwaren?
2-3 dagen ziek, sommige ernstig, en 1/100.000
Waarom een acceptabel risico? Als er geen persoonlijke baten zijn - mensen onder de 20 zonder gekke kwalen - is dat nooit een rationele afweging.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Acceptabel risico. Zie het probleem niet.
De risico's op lange termijn zijn te weinig bekend.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
2-3 dagen ziek?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:
Hoezo geen bezwaren?
2-3 dagen ziek, sommige ernstig, en 1/100.000 zeer ernstige bijwerkingen bij enkele vaccins. En ik weet niet welke kansen op ernstige ziekte ik nu heb - is gewoon te meten natuurlijk - en ik weet niet wat het ongeveer zou zijn na vaccinatie - is gewoon te meten natuurlijk.
Uh bijwerkingen zijn er juist heel veel. En ja ook in die mate dat mensen er flink ziek van zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
2-3 dagen ziek?
Dat geldt misschien voor 50% van de mensen? Ernstig ziek wordt vrijwel niemand van een vaccinatie.
Bijwerkingen hoor je eigenlijk gewoon totaal niet.
En alle vaccins die je als jong kind krijgt geven beetje spierpijn, nou lekker boeiend.
Als je daardoor bescherming hebt.
De kans dat je van Corona last krijgt, al is het minimaal, is sowieso vele malen groter dan van het vaccin.
Ongeacht je leeftijd en gezondheid.
Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden. Maar genoeg geouwehoer. Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren. In Nederland.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom een acceptabel risico? Als er geen persoonlijke baten zijn - mensen onder de 20 zonder gekke kwalen - is dat nooit een rationele afweging.
1/100.000 bij Janssen en Astrazenica is er natuurlijk ook niet voor de lol uitgegooid, dat was 7 op de miljoen vrouwen met bloedplaatjes gedoe.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:
2-3 dagen ziek?
Dat geldt misschien voor 50% van de mensen? Ernstig ziek wordt vrijwel niemand van een vaccinatie.
Bijwerkingen hoor je eigenlijk gewoon totaal niet.
Als je rond de 0 getallen met elkaar gaat vergelijken kunnen de verschillen wel gigantisch zijn, maar het blijft beide nihil.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:
En alle vaccins die je als jong kind krijgt geven beetje spierpijn, nou lekker boeiend.
Als je daardoor bescherming hebt.
De kans dat je van Corona last krijgt, al is het minimaal, is sowieso vele malen groter dan van het vaccin.
Ongeacht je leeftijd en gezondheid.
Ja ook gaan mensen dood, Maar ja maakt het uit joh.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden. Maar genoeg geouwehoer. Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren.
Ja en autorijden is dodelijk. Straat oversteken is zelfs dodelijk! Wat moeten we toch nu?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:26 schreef Megumi het volgende:
Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden
Maar sorry, die keuze is niet zo vrij meer binnenkort, sowieso niet voor die werknemers in de VS die niet meer naar kantoor mogen komen vanwege geen vaccinatie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:26 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren.
Die snap ik niet...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld voor jou en anderen die nooit wat hebben of denken nooit wat te zullen gaan overkomen.
Maar zo worden wel de daadwerkelijke extra lasten en kosten voor ziekenhuizen wat beter verdeeld, als men eerst de keuze heeft gehad om die te kunnen vermijden.
Dat verbaast me.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 06:00 schreef FANNN het volgende:
[..]
En hoeveel % is geprikt met Pfizer / biontech en moderna / astra?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:27 schreef macca728 het volgende:
Tot midden april waren bijna 3.7 miljoen vaccins gegeven. Lareb ontving in die periode in totaal 257 meldingen van overlijden. Van de 257 meldingen waren er 213 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin (Comirnaty), 27 na het Moderna vaccin (Spikevax) en 13 na het AstraZeneca vaccin (Vaxzevria)
Niet voor mij en het intereseert me niks dat jij het probleem niet ziet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zeg maar 80, 10 en 10 ^%quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
En hoeveel % is geprikt met Pfizer / biontech en moderna / astra?
Haha, dan is Astra nog wel de veiligste.quote:
67 doden jonger dan 65 van de 491 doden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:30 schreef macca728 het volgende:
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Ja daarom.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
67 doden jonger dan 65 van de 491 doden.
Best veel ...
Ik heb laatst de cijfers gezien van mensen die gestorven zijn na het drinken van water. Schokkend...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:32 schreef macca728 het volgende:
Overigens :
Tot nu toe zijn er 491 meldingen van overlijden na coronavaccinatie
Maar dat zegt geen reet, een kleine 1% overlijdt ieder jaar omdat men gemiddeld 80-85 wordt en niet 2000.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:32 schreef macca728 het volgende:
Overigens :
Tot nu toe zijn er 491 meldingen van overlijden na coronavaccinatie
Misschien kregen er wel een paar een dodelijk autoongeluk op de terugweg van de prik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja daarom.
Maar zullen de pro vaxxers roeptoeteren, die waren toch wel doodgegaan aan corona.
Ja, lijkt me dat mensen idd bij jongere "gezonde" leeftijd wel wat meer willen weten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Best veel ...
Ja bron ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik heb laatst de cijfers gezien van mensen die gestorven zijn na het drinken van water. Schokkend...
Water is zowiezo extreem dodelijk en ik ben echt serieus.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik heb laatst de cijfers gezien van mensen die gestorven zijn na het drinken van water. Schokkend...
Blijft er niets aan veranderen dat het vaccin totaal geen kwaad kan en je wel bescherming geeft.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:27 schreef ludovico het volgende:
1/100.000 bij Janssen en Astrazenica is er natuurlijk ook niet voor de lol uitgegooid, dat was 7 op de miljoen vrouwen met bloedplaatjes gedoe.
Moderna en Pfizer zitten wat minder onder de radar, zal daar zeker minder zijn en het zijn idd lage getallen, maar niet nihil t.o.v. de baten van vaccin.
Als je rond de 0 getallen met elkaar gaat vergelijken kunnen de verschillen wel gigantisch zijn, maar het blijft beide nihil.
Gaat echt maar om een handjevol.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uh bijwerkingen zijn er juist heel veel. En ja ook in die mate dat mensen er flink ziek van zijn.
En toch kun jij geen enkele reden geven om geen prik te geven.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet voor mij en het intereseert me niks dat jij het probleem niet ziet.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:20 schreef macca728 het volgende:
De risico's op lange termijn zijn te weinig bekend.
Ik ben ook wel benieuwd uit welke bron dat water kwam.quote:
Overigens bijna 1700 medlingen van ernstige bijwerkingen bij Pfizer.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijft er niets aan veranderen dat het vaccin totaal geen kwaad kan en je wel bescherming geeft.
Corona kan dat wel. Ook voor jongeren hoor je best geregeld veel klachten, en geeft het al geen klachten dan kan het alsnog long Covid geven.
Waarom zou je dan geen prima vaccin nemen die je goede bescherming geeft en je sowieso bescherming geeft?
[..]
Gaat echt maar om een handjevol.
Bijwerkingen zijn er amper. Echt ik ken bijna niemand die na het 2e vaccin echt klachten had. Een enkeling had de 1e dag wat vermoeidheid of spierpijn. Thats it. Ook heel veel hadden helemaal niets.
Ik ken helemaal niemand die echt ziek was.
En wat je zegt over doden na vaccin. Doden DOOR vaccin dat is op 1 hand te tellen. NA het vaccin is wat anders dan DOOR het vaccin. Ze zijn geregistreerd en worden bekeken. Maar goed lezen doen ze vaak niet verder dan de titel.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Best veel ...
67 doden NA. Niet DOOR.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja daarom.
Maar zullen de pro vaxxers roeptoeteren, die waren toch wel doodgegaan aan corona.
Dat kan ik wel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En toch kun jij geen enkele reden geven om geen prik te geven.
Grappig he? Dat kan niemand die geen prik neemt.
Het kan ook beiden.quote:
Waarom stap je zo makkelijk over die extreme bijwerkingen heen dan? Ook al is het risico nihil, dat onder de pet schuiven als insignificant is geen eerlijke weergave.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:37 schreef bianconeri het volgende:
Blijft er niets aan veranderen dat het vaccin totaal geen kwaad kan en je wel bescherming geeft.
Ja 67 NA een prik.quote:
Long-Covid, welke long Covid, heb er nog geen goed wetenschappelijk artikel over gezien dat een ernstig probleem localiseert.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:37 schreef bianconeri het volgende:
Corona kan dat wel. Ook voor jongeren hoor je best geregeld veel klachten, en geeft het al geen klachten dan kan het alsnog long Covid geven.
Waarom zou je dan geen prima vaccin nemen die je goede bescherming geeft en je sowieso bescherming geeft?
Mijn reden is dat ik er geen zinin heb om me te laten prikken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid, welke long Covid, heb er nog geen goed wetenschappelijk artikel over gezien dat een ernstig probleem localiseert.
Je kan prikken naar vinden, je kan de ernstige bijwerkingen van het vaccin niet leuk vinden, je kan bang zijn voor lange termijn effecten van een vaccin, je kan de toegevoegde waarde voor de risico's van een corona besmetting te klein vinden voor de moeite. Het kan allemaal.
Laat mensen zelf kiezen.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Long-Covid, welke long Covid, heb er nog geen goed wetenschappelijk artikel over gezien dat een ernstig probleem localiseert.
Je kan prikken naar vinden, je kan de ernstige bijwerkingen van het vaccin niet leuk vinden, je kan bang zijn voor lange termijn effecten van een vaccin, je kan de toegevoegde waarde voor de risico's van een corona besmetting te klein vinden voor de moeite. Het kan allemaal.
Laat mensen zelf kiezen.
Kan inderdaad.quote:
Dat is onzin, doe je nooit en doet geen enkele anti figuur.quote:
Extreme bijwerkingen zijn extreem precies.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom stap je zo makkelijk over die extreme bijwerkingen heen dan? Ook al is het risico nihil, dat onder de pet schuiven als insignificant is geen eerlijke weergave.
Iedere Corona patient op de IC is super belangrijk maar iedere extreme bijwerking niet?
Je bent dus gewoon een mietje?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn reden is dat ik er geen zinin heb om me te laten prikken.
Ik heb me er echt toe moeten zetten om de gele koorts prik te halen toen ik naar afrika ging. Toen deed ik het voor een reden gelukkig.
Het is qua risico's niet eens zo gek verschillend met Influenza. De kans dat je het oploopt is op de korte termijn een factor 3 hoger, en de kans dat je in het ziekenhuis komt allicht ook.quote:
Ik zou google even bellen waarom www.google.nl niet werkt op jou computer of mobiel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat mensen zelf kiezen.
Klopt.quote:
Angst voor een prik als reden om geen vaccin te nemen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn reden is dat ik er geen zinin heb om me te laten prikken.
Ik heb me er echt toe moeten zetten om de gele koorts prik te halen toen ik naar afrika ging. Toen deed ik het voor een reden gelukkig.
Genoeg te vinden over Long Covid, maar goed.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laat mensen zelf kiezen.
Gewoon een leugen als er al een paar 100 doden zijn na een prik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kan inderdaad.
Maar je doet overkomen alsof het al een feit is, dat is onzin.
Van die 67 zijn het er waarschijnlijk nog geen 5.
Tot nu toe zijn er nog geen 5 bevestigde doden door vaccinatie.
[..]
Ja dat klopt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |