abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200769425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Als op 30 september iedereen de kans heeft gehad, om volledig gevaccineerd te zijn, dan kunnen we het eigen risico voor de ongevaccineerden in de zorg wel gaan verhogen van ¤ 385 naar ¤ 1.385
Een fictief bedrag wat ik nooit hoef te betalen haalt mij niet over de streep.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200769486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een fictief bedrag wat ik nooit hoef te betalen haalt mij niet over de streep.
Het is ook niet bedoeld voor jou en anderen die nooit wat hebben of denken nooit wat te zullen gaan overkomen.
Maar zo worden wel de daadwerkelijke extra lasten en kosten voor ziekenhuizen wat beter verdeeld, als men eerst de keuze heeft gehad om die te kunnen vermijden.
pi_200769501
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:19 schreef Idisrom het volgende:
Als op 30 september iedereen de kans heeft gehad, om volledig gevaccineerd te zijn, dan kunnen we het eigen risico voor de ongevaccineerden in de zorg wel gaan verhogen van ¤ 385 naar ¤ 1.385
Jij denkt dat dat een goed idee is?

En wat denk je dan van wintersport? Botbreuken van sport? Allemaal buiten de verzekering hè.
Ongeval in de auto? Ook risico zoekend, immers, je kan de trein pakken, of vliegtuig, veel veiliger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200769570
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Rationeel zijn er geen bezwaren om het vaccin niet te nemen. Maar inderdaad een moeten is het niet. En met een vaccin ben je wel beter beschermd ook bij een besmetting. En word je minder ziek.
Hoezo geen bezwaren?

2-3 dagen ziek, sommige ernstig, en 1/100.000 zeer ernstige bijwerkingen bij enkele vaccins. En ik weet niet welke kansen op ernstige ziekte ik nu heb - is gewoon te meten natuurlijk - en ik weet niet wat het ongeveer zou zijn na vaccinatie - is gewoon te meten natuurlijk.

Weet niet eens goed welke risico's en welke baten er op tafel liggen, zie alleen een gigantisch hoog propaganda gehalte aan nieuwsitems voorbij komen met anekdotische verhalen van mensen die wilden dat ze het vaccin nou maar wel hadden genomen, hehe, gek hè, als je opgenomen bent in het ziekenhuis, ik zou daar liever ook niet liggen.

Ik had ook liever niet in de auto gestapt als ik in een ongeluk terecht kom.

Ik was ook liever niet op wintersport gegaan als ik met een zware hersenschudding opgenomen zou worden in het ziekenhuis, etc etc.

Als iets mensen zou kunnen overtuigen is het eerlijke accurate informatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:18:30 #255
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200769591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoezo geen bezwaren?

2-3 dagen ziek, sommige ernstig, en 1/100.000
Acceptabel risico. Zie het probleem niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200769617
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom een acceptabel risico? Als er geen persoonlijke baten zijn - mensen onder de 20 zonder gekke kwalen - is dat nooit een rationele afweging.
pi_200769641
quote:

[..]

De risico's op lange termijn zijn te weinig bekend.

Maar ja als je het probleem niet ziet.
pi_200769716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:

Hoezo geen bezwaren?

2-3 dagen ziek, sommige ernstig, en 1/100.000 zeer ernstige bijwerkingen bij enkele vaccins. En ik weet niet welke kansen op ernstige ziekte ik nu heb - is gewoon te meten natuurlijk - en ik weet niet wat het ongeveer zou zijn na vaccinatie - is gewoon te meten natuurlijk.

2-3 dagen ziek?
Dat geldt misschien voor 50% van de mensen? Ernstig ziek wordt vrijwel niemand van een vaccinatie.
Bijwerkingen hoor je eigenlijk gewoon totaal niet.

En alle vaccins die je als jong kind krijgt geven beetje spierpijn, nou lekker boeiend.
Als je daardoor bescherming hebt.
De kans dat je van Corona last krijgt, al is het minimaal, is sowieso vele malen groter dan van het vaccin.
Ongeacht je leeftijd en gezondheid.
pi_200769749
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]

2-3 dagen ziek?
Dat geldt misschien voor 50% van de mensen? Ernstig ziek wordt vrijwel niemand van een vaccinatie.

En alle vaccins die je als jong kind krijgt geven beetje spierpijn, nou lekker boeiend.
De kans dat je van Corona last krijgt, al is het minimaal, is sowieso vele malen groter dan van het vaccin.
Uh bijwerkingen zijn er juist heel veel. En ja ook in die mate dat mensen er flink ziek van zijn.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:26:01 #260
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200769751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom een acceptabel risico? Als er geen persoonlijke baten zijn - mensen onder de 20 zonder gekke kwalen - is dat nooit een rationele afweging.
Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden. Maar genoeg geouwehoer. Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren. In Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200769771
quote:
2-3 dagen ziek?
1/100.000 bij Janssen en Astrazenica is er natuurlijk ook niet voor de lol uitgegooid, dat was 7 op de miljoen vrouwen met bloedplaatjes gedoe.

Moderna en Pfizer zitten wat minder onder de radar, zal daar zeker minder zijn en het zijn idd lage getallen, maar niet nihil t.o.v. de baten van vaccin.
quote:
Als je rond de 0 getallen met elkaar gaat vergelijken kunnen de verschillen wel gigantisch zijn, maar het blijft beide nihil.
pi_200769784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden. Maar genoeg geouwehoer. Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren.
Ja ook gaan mensen dood, Maar ja maakt het uit joh.

Tot midden april waren bijna 3.7 miljoen vaccins gegeven. Lareb ontving in die periode in totaal 257 meldingen van overlijden. Van de 257 meldingen waren er 213 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin (Comirnaty), 27 na het Moderna vaccin (Spikevax) en 13 na het AstraZeneca vaccin (Vaxzevria)
pi_200769798
quote:
Er zijn voorbeelden dat die ook ziek kunnen worden
Ja en autorijden is dodelijk. Straat oversteken is zelfs dodelijk! Wat moeten we toch nu?

Als het geen risico's zijn om over te stampvoeten moeten we extreme maatregelen nimmer accepteren.

En leidt het gewoon tot de volgende conclusie:
quote:
Uiteindelijk heb je de vrije keuze om je niet te vaccineren.
Maar sorry, die keuze is niet zo vrij meer binnenkort, sowieso niet voor die werknemers in de VS die niet meer naar kantoor mogen komen vanwege geen vaccinatie.
pi_200769804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:13 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het is ook niet bedoeld voor jou en anderen die nooit wat hebben of denken nooit wat te zullen gaan overkomen.
Maar zo worden wel de daadwerkelijke extra lasten en kosten voor ziekenhuizen wat beter verdeeld, als men eerst de keuze heeft gehad om die te kunnen vermijden.
Die snap ik niet...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200769814
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 06:00 schreef FANNN het volgende:

[..]

Ikke in ieder geval niet!
Het vertrouwde het al niet toen ik een oproep kreeg en ik wilde die prik (of zijn het inmiddels 2 of 3 geworden)
toch sowieso niet, maar toen ben ik eerst naar mijn huisart gegaan met de vraag hoe kan ik nou een oproep
krijgen terwijl ik helemaal die prik(ken) mag hebben want ik het en dat.... in ieder geval een auto-immuunziekte,
want ik heb geen zin om alle details hier te spuien en uit te leggen...

Maar inderdaad Mag ik die vaccinnatie hélemaal niet hebben, bij mijn andere artsen hebben ook even
achter hun oren gekrabt.... eh... tja sorry dan zijn standaardbrieven dus als je een érnstige auto-immuunziekte hebt zou ik het eerst maar een goed navragen voordat je die prik gaat halen....

Kijk dood is dood, in mijn geval vind ik dat geen ramp, maar om nou nóg meer ellende te voorkomen
en je hebt een gezin of gewoon vét zin om te blijven leven moet je dat eerst even goed navragen.

Dus om nou meteen mensen te veroordelen die asociaal zou zijn om niet gevaccineerd zijn of niet willen...
dat is natuurlijk niet menselijk en ook niet wenselijk.

We zijn geen schapen! Of wél?

Dat verbaast me.
Wat ik terug vind, is dat zelfs mensen met een orgaantransplantatie gevaccineerd kunnen worden.
Ik respecteer je recht op privacy, maar ik vind helemaal niets terug qua medische redenen waarom mensen daadwerkelijk niet gevaccineerd kunnen worden.
Je maakt me dus wel erg nieuwsgierig.
Hoe nuttig de vaccinatie bij een slecht functionerend immuunsysteem is, is natuurlijk nogal de vraag trouwens.

https://lci.rivm.nl/handl(...)omitteerde-patienten

Ik vind dit eigenlijk persoonlijk nogal een belangrijk punt, aangezien een daadwerkelijk grote groep mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kan worden eigenlijk, de enige reden is voor mij om deze vaccinatie wel snel te halen.
(Daarbij vind ik 80+ers met onderliggende klachten, niet echt relevant, we zijn nou eenmaal sterfelijk.)
Vooralsnog wacht ik liever af.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200769818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:27 schreef macca728 het volgende:
Tot midden april waren bijna 3.7 miljoen vaccins gegeven. Lareb ontving in die periode in totaal 257 meldingen van overlijden. Van de 257 meldingen waren er 213 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin (Comirnaty), 27 na het Moderna vaccin (Spikevax) en 13 na het AstraZeneca vaccin (Vaxzevria)
En hoeveel % is geprikt met Pfizer / biontech en moderna / astra?
pi_200769850
quote:

[..]

Niet voor mij en het intereseert me niks dat jij het probleem niet ziet.
pi_200769857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

En hoeveel % is geprikt met Pfizer / biontech en moderna / astra?
Zeg maar 80, 10 en 10 ^%
pi_200769897
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeg maar 80, 10 en 10 ^%
Haha, dan is Astra nog wel de veiligste.
pi_200769908
Maar daar is mee gestopt.
pi_200769913
Overigens :

Tot nu toe zijn er 491 meldingen van overlijden na coronavaccinatie
pi_200769943
quote:
67 doden jonger dan 65 van de 491 doden.
Best veel ...
pi_200769965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

67 doden jonger dan 65 van de 491 doden.
Best veel ...
Ja daarom.

Maar zullen de pro vaxxers roeptoeteren, die waren toch wel doodgegaan aan corona.
pi_200769998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:32 schreef macca728 het volgende:
Overigens :

Tot nu toe zijn er 491 meldingen van overlijden na coronavaccinatie
Ik heb laatst de cijfers gezien van mensen die gestorven zijn na het drinken van water. Schokkend...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')