abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_200729312
Disclaimer: Ik wist niet heel goed waar ik dit topic moest plaatsen maar ik denk dat het in het Corona subforum het beste past. Het is een beetje een R&P verhaal maar het zou ook in FIL mogen, vandaar mijn twijfeling en als de mods denken dat het toch elders beter past dan hoor ik dat graag!

Ik ben huiverig voor de toekomst. Vader van twee jonge kinderen en bewust ongevaccineerd. Omdat ik denk dat het niet veel toevoegt om te discussiėren over het wel of niet vaccineren wil ik alleen kwijt dat ik veel vertrouwen heb in wetenschap, Corona erken als een ziekte die voor bepaalde groepen zeer gevaarlijk kan zijn maar ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil.

Waar ik in dit topic graag over zou willen discussiėren is over de richting waarin wij opgaan in de maatschappij.

Logischerwijs schuiven wij op richting een tweedeling, gevaccineerden zullen weer gebruik mogen maken van bepaalde faciliteiten en kunnen weer meer samen komen. Ongevaccineerden zullen meer en meer geļsoleerd worden.Conform de huidige politieke koers erken ik de logica, ondanks dat het voor mij uiteraard nadelig zou zijn, maar ongevaccineerd gaat betekenen dat je niet meer of minder mee kunt doen.

Maar tot hoever? Wat verwachten jullie in de toekomst? Wat willen jullie in de toekomst?

Persoonlijk denk ik dat in de toekomst sowieso reizen en het bezoeken van samenkomsten in alle vormen verboden worden voor ongevaccineerden. Waarschijnlijk niet meer werken in de zorg of banen met veel persoonlijk contact. Wellicht andere winkeltijden in de supermarkten en/of de stad. Bij verliezen baan door ongevaccineerd zijn geen recht meer op WW of een uitkering.

Nogmaals, het lijkt mij in dit topic vooral ook interessant om te discussiėren over waar jij het graag naar toe wilt zien gaan. Laten we het respectvol houden! :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200729319
@deModjes: Zou de TT wellicht aangepast kunnen worden in: Ongevaccineerden in de toekomst? Angstig dekt de lading niet geheel!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200729425
Die tweedeling lijkt mij vooral nodig op plekken waar de vaccinatiebereidheid laag is. In Nederland hoop/verwacht ik minder zo'n tweestrijd en uiteindelijk gewoon de gedachte dat als iedereen de kans heeft gekregen het verder eigen risico is. De vraag is immers niet of je in aanraking gaat komen met corona, maar wanneer en hoe heftig het voor jou gaat zijn.

We zitten nog wel een tijd (1jaar) dat we het gaan merken. Daarna wordt het steeds minder verwacht ik. Er worden plannen gemaakt om in het najaar weer op kantoor te werken, maar als er nog een opleving komt wordt dat uitgesteld.

Maak je niet teveel zorgen.
pi_200729531
Als je kijkt naar hoe vaccinatie tot nu toe werkt is dat de gevaccineerden de beschermingslaag vormen voor diegene die niet kunnen en de kleine groep die niet wil (voornamelijk bible-belt gelovigen). Met voldoende vaccinatiegraad zijn ook, door de groepsimmuniteit, de mensen die niet kunnen gevaccineerd worden beschermd. Kijk bijvoorbeeld naar babies die nog niet geprikt kunnen worden voor de mazzelen, maar door de hoge vaccinatiegraad geen of weinig risico lopen.

En toen kwam de eerste anti-vaccinatie golf. Moeders die hun kinderen niet meer wilden laten prikken, omdat... ja, omdat? Waarom? Omdat ze: "ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil". En daarin gingen ze elkaar na praten. Niet gestoord door gebrek aan kennis of bewijs, maar het voelde niet goed, dus ze gingen het niet doen. Ondanks dat het vaccinatieprogramma voor kinderen al tientallen jaren, soms al 100+ jaar laat zien dat het gewoon werkt ALS voldoende mensen het doen.

Enter covid-19. Die moeders weer, gesteund door een kleine groep zeer luidruchtige conspiracy-mensen, zorgen er voor dat er heel veel mensen gaan twijfelen. Niet zo zeer zelf heel erg tegen zijn, maar voor zichzelf gaan nadenken en de twijfel groter maken dan de stapels wetenschappelijk onderzoek die zegt dat vaccinatie van zoveel mogelijk mensen helpt.

Wat is de toekomst van ongevaccineerden? Heel hard hopen dat je groep klein genoeg blijft dat de gevaccineerden de vaccinatiegraad hoog genoeg houden zodat niet het hele huis in elkaar dondert.

Wat is de toekomst? Een wereld waar dodelijke pandemieėn volledig uit de klauwen escaleren omdat de vaccinatiegraad te laag is, virussen kunnen muteren en dat komt door: "ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2021 08:33:31 ]
pi_200729559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:20 schreef Brad het volgende:
Die tweedeling lijkt mij vooral nodig op plekken waar de vaccinatiebereidheid laag is. In Nederland hoop/verwacht ik minder zo'n tweestrijd en uiteindelijk gewoon de gedachte dat als iedereen de kans heeft gekregen het verder eigen risico is. De vraag is immers niet of je in aanraking gaat komen met corona, maar wanneer en hoe heftig het voor jou gaat zijn.
Wellicht in de bekendere clusters? Urk en de rest van de biblebelt?

quote:
We zitten nog wel een tijd (1jaar) dat we het gaan merken. Daarna wordt het steeds minder verwacht ik. Er worden plannen gemaakt om in het najaar weer op kantoor te werken, maar als er nog een opleving komt wordt dat uitgesteld.

Maak je niet teveel zorgen.
Dit vind ik wel een toffe mindset.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200729618
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:32 schreef babylon het volgende:
Als je kijkt naar hoe vaccinatie tot nu toe werkt is dat de gevaccineerden de beschermingslaag vormen voor diegene die niet kunnen en de kleine groep die niet wil (voornamelijk bible-belt gelovigen). Met voldoende vaccinatiegraad zijn ook, door de groepsimmuniteit, de mensen die niet kunnen gevaccineerd worden beschermd. Kijk bijvoorbeeld naar babies die nog niet geprikt kunnen worden voor de mazzelen, maar door de hoge vaccinatiegraad geen of weinig risico lopen.

En toen kwam de eerste anti-vaccinatie golf. Moeders die hun kinderen niet meer wilden laten prikken, omdat... ja, omdat? Waarom? Omdat ze: "ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil". En daarin gingen ze elkaar na praten. Niet gestoord door gebrek aan kennis of bewijs, maar het voelde niet goed, dus ze gingen het niet doen. Ondanks dat het vaccinatieprogramma voor kinderen al tientallen jaren, soms al 100+ jaar laat zien dat het gewoon werkt ALS voldoende mensen het doen.
Ondanks dat ik het volledig met je eens bent vind ik het wel een erg agressieve post. Wat zou je willen zien hoe wij als maatschappij omgaan met ongevaccineerden in de toekomst? Welk beleid zie jij idealiter tot stand komen?

quote:
Enter covid-19. Die moeders weer, gesteund door een kleine groep zeer luidruchtige conspiracy-mensen, zorgen er voor dat er heel veel mensen gaan twijfelen. Niet zo zeer zelf heel erg tegen zijn, maar voor zichzelf gaan nadenken en de twijfel groter maken dan de stapels wetenschappelijk onderzoek die zegt dat vaccinatie van zoveel mogelijk mensen helpt.
Dit is wel vrij speculatief.

quote:
Wat is de toekomst van ongevaccineerden? Heel hard hopen dat je groep klein genoeg blijft dat de gevaccineerden de vaccinatiegraad hoog genoeg houden zodat niet het hele huis in elkaar dondert.

Wat is de toekomst? Een wereld waar dodelijke pandemieėn volledig uit de klauwen escaleren omdat de vaccinatiegraad te laag is, virussen kunnen muteren en dat komt door: "ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil."
Dit punt is helder. Echter ben ik nog steeds heel benieuwd hoe jij de toekomst voor je ziet. Hoe wil je dat de maatschappij omgaat met ongevaccineerden?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200729715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het volledig met je eens bent vind ik het wel een erg agressieve post. Wat zou je willen zien hoe wij als maatschappij omgaan met ongevaccineerden in de toekomst? Welk beleid zie jij idealiter tot stand komen?
[..]

Dit is wel vrij speculatief.
[..]

Dit punt is helder. Echter ben ik nog steeds heel benieuwd hoe jij de toekomst voor je ziet. Hoe wil je dat de maatschappij omgaat met ongevaccineerden?
Wat mij betreft een softe verplichting. Je mag er voor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan kun je dus voor een groot deel niet mee doen met de maatschappij.

Met uiteraard een uitzondering voor mensen die niet kunnen gevaccineerd worden (vanwege onderliggende medisch redenen).

De overheid heeft de plicht het volk te beschermen. Ook als niet iedereen dat wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2021 08:48:13 ]
pi_200729721
Hoe 'wil' je dat het gaat of hoe 'denk' je dat het zal gaan.

Willen: iedereen kan in vrijheid een eigenstandige geinformeerde keuze maken. Niemand gedwongen, geen ontmoedigingen of beloningen. En dat vervolgens de vaccinatiegraad gewoon wordt gehaald.

Denken: uit zichzelf halen we de vaccinatiegraad niet. Vanwege onrust in de maatschappij door gevaccineerden wordt er een beloning en ontmoedigingsbeleid gevoerd. Hier en daar een verplichting. Hoewel dit beleid in eerste instantie de meeste antivaxxers nog meer in het harnas jaagt worden een aantal doodziek van corona. Een deel van deze groep gaat zich daardoor achter de oren krabben en toch overstag. Ondertussen maar hopen dat het virus niet doormuteert naar een variant waardoor we weer van voor af aan moeten beginnen
  woensdag 4 augustus 2021 @ 08:50:54 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_200729747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Wat mij betreft een softe verplichting. Je mag er voor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan kun je dus voor een groot deel niet mee doen met de maatschappij.

Met uiteraard een uitzondering voor mensen die niet kunnen gevaccineerd worden (vanwege onderliggende medisch redenen).

De overheid heeft de plicht het volk te beschermen. Ook als niet iedereen dat wil.
dit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_200729817
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ondertussen maar hopen dat het virus niet doormuteert naar een variant waardoor we weer van voor af aan moeten beginnen
https://www.1limburg.nl/l(...)las?context=topstory

quote:
4:50 uur - 'Volledig gevaccineerden 50-60 procent minder vatbaar voor Delta'
Mensen die volledig gevaccineerd zijn hebben zo'n 50 tot 60 procent minder kans om besmet te raken met de Delta-variant van het coronavirus dan mensen die niet gevaccineerd zijn. Dat blijkt uit een grootschalige studie door het Imperial College in Londen, waarvan de resultaten woensdag bekend werden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 08:58:27 #11
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_200729842
Ik denk dat we het coronavirus meer onder controle krijgen in de komende tijd. Verder zal blijken wat de impact van corona op de langere termijn is en welke maatregelen daarvoor nodig zijn.

Kortom het is nu lastig om te voorspellen, als het zo loopt als de mazelen dan is het nu prima geregeld in het rijksvaccinatie programma. Nog steeds keuze en veel mensen doen het.

Aan de andere kant, zou dit een terugkerend fenomeen kunnen worden en dan wordt het erg belangrijk om te weten wat voor een resultaat een vaccinatie heeft. Pas als je dat weet is het mogelijk om de juiste maatregelen te nemen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_200729907
Zelf ben ik voorstander van vaccinaties, dus hoop ik dat je mensenrechten dit jaar nog geschonden worden en de verplichtingen daarna teruggefloten worden. De onaantastbaarheid van het lichaam staat in de meeste landen in de grondwet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_200729910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:47 schreef babylon het volgende:

[..]

Wat mij betreft een softe verplichting. Je mag er voor kiezen om je niet te laten vaccineren, maar dan kun je dus voor een groot deel niet mee doen met de maatschappij.
Zoals de voorbeelden in de OP geschetst?

quote:
Met uiteraard een uitzondering voor mensen die niet kunnen gevaccineerd worden (vanwege onderliggende medisch redenen).
Eens, maar dit lijkt mij ook geen punt van discussie.
quote:
De overheid heeft de plicht het volk te beschermen. Ook als niet iedereen dat wil.
Absoluut, al is het altijd belangrijk dat de overheid blijft kijken naar consequenties van gemaakt beleid op alle vlakken. Maar dat terzijde! :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200729995
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:03 schreef Jordy-B het volgende:
Zelf ben ik voorstander van vaccinaties, dus hoop ik dat je mensenrechten dit jaar nog geschonden worden en de verplichtingen daarna teruggefloten worden. De onaantastbaarheid van het lichaam staat in de meeste landen in de grondwet.
Dit vind ik een heerlijk standpunt :D.Een beetje controversieel maar in ieder geval leuk voor de discussie!

Dus kom maar op, hoe gaat de overheid ongevaccineerden gedwongen vaccineren? Hoe geef je hier praktisch invulling aan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730007
Als je geen rijbewijs hebt, mag je geen auto besturen omdat je dan een gevaar voor anderen bent. Daar is iedereen het mee eens toch?

Vergelijkbaar is dat als je geen prikje hebt gehad, dat je niet naar drukke plekken mag omdat je daar ook een gevaar voor anderen bent.
gr gr
pi_200730009
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:58 schreef Herkauwer het volgende:
Ik denk dat we het coronavirus meer onder controle krijgen in de komende tijd. Verder zal blijken wat de impact van corona op de langere termijn is en welke maatregelen daarvoor nodig zijn.

Kortom het is nu lastig om te voorspellen, als het zo loopt als de mazelen dan is het nu prima geregeld in het rijksvaccinatie programma. Nog steeds keuze en veel mensen doen het.

Aan de andere kant, zou dit een terugkerend fenomeen kunnen worden en dan wordt het erg belangrijk om te weten wat voor een resultaat een vaccinatie heeft. Pas als je dat weet is het mogelijk om de juiste maatregelen te nemen.
Mooie genuanceerde post!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730010
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe 'wil' je dat het gaat of hoe 'denk' je dat het zal gaan.

Willen: iedereen kan in vrijheid een eigenstandige geinformeerde keuze maken. Niemand gedwongen, geen ontmoedigingen of beloningen. En dat vervolgens de vaccinatiegraad gewoon wordt gehaald.

Denken: uit zichzelf halen we de vaccinatiegraad niet. Vanwege onrust in de maatschappij door gevaccineerden wordt er een beloning en ontmoedigingsbeleid gevoerd. Hier en daar een verplichting. Hoewel dit beleid in eerste instantie de meeste antivaxxers nog meer in het harnas jaagt worden een aantal doodziek van corona. Een deel van deze groep gaat zich daardoor achter de oren krabben en toch overstag. Ondertussen maar hopen dat het virus niet doormuteert naar een variant waardoor we weer van voor af aan moeten beginnen
Eveneens een mooie genuanceerde post!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730021
quote:
Wat wil je hiermee zeggen? Dat we al opnieuw moeten beginnen?
pi_200730024
quote:
82s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Als je geen rijbewijs hebt, mag je geen auto besturen omdat je dan een gevaar voor anderen bent. Daar is iedereen het mee eens toch?

Vergelijkbaar is dat als je geen prikje hebt gehad, dat je niet naar drukke plekken mag omdat je daar ook een gevaar voor anderen bent.
Klopt, dit punt is helder. Maar hoe gaan we hiermee om? Hoe wil jij dat wij als maatschappij omgaan met ongevaccineerden?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730085
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dilemma_van_de_collectieve_actie

Free riders heb je altijd. De vaccinatieweigeraars profiteren handig van het feit dat hun omgeving zich wel laat vaccineren.

Hie moet je daarmee omgaan? Toch zoveel mogelijk voorlichten. Er blijft echter altijd een groepje van mensen die het "gevoelsmatig niet willen", waarmee je dus geen redelijke discussie kunt voeren.

Ook in de trein heb je zwartrijders. Vervelend, maar de trein rijdt gelukkig nog steeds.
pi_200730108
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:07 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat we al opnieuw moeten beginnen?
Nouja dat we, ook als we die vaccinatiegraad gaan halen, de eindstreep aan de horizon zien verdwijnen zegmaar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200730133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dilemma_van_de_collectieve_actie

Free riders heb je altijd. De vaccinatieweigeraars profiteren handig van het feit dat hun omgeving zich wel laat vaccineren.

Hie moet je daarmee omgaan? Toch zoveel mogelijk voorlichten. Er blijft echter altijd een groepje van mensen die het "gevoelsmatig niet willen", waarmee je dus geen redelijke discussie kunt voeren.

Ook in de trein heb je zwartrijders. Vervelend, maar de trein rijdt gelukkig nog steeds.
Voorlichten is inderdaad een nobel streven maar ik denk dat het weinig voeten in aarde heeft bij de hardcore weigeraars. Het gevoelsmatige aspect komt denk ik vooral voort uit structurele teleurstellingen in de overheid, mensen die buiten de maatschappij staan e.d.

Je noemt ze free-riders en zwartrijders, implicerende dat het een negatieve actie is om je niet te vaccineren. Vind je dat er een consequenties mag staan op een keuze als deze?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730134
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:03 schreef Jordy-B het volgende:
Zelf ben ik voorstander van vaccinaties, dus hoop ik dat je mensenrechten dit jaar nog geschonden worden en de verplichtingen daarna teruggefloten worden. De onaantastbaarheid van het lichaam staat in de meeste landen in de grondwet.
De grondwet kan natuurlijk gewoon gewijzigd worden in elke democratie.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200730183
Volgend jaar is corona gewoon een verkoudheid voor de gevaccineerden. Best een ruim percentage Nederlanders is wel gevaccineerd of wordt dat binnenkort.

Risico's worden dus kleiner en de maatregelen dus ook.

Ik kan me voorstellen dat ongevaccineerden nog een tijdje moeten testen voor festivals, grote horeca of andere bijeenkomsten met veel mensen.

En dat was het dan. Dan wachten we weer op de volgende pandemie.
pi_200730223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:13 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Voorlichten is inderdaad een nobel streven maar ik denk dat het weinig voeten in aarde heeft bij de hardcore weigeraars. Het gevoelsmatige aspect komt denk ik vooral voort uit structurele teleurstellingen in de overheid, mensen die buiten de maatschappij staan e.d.

Je noemt ze free-riders en zwartrijders, implicerende dat het een negatieve actie is om je niet te vaccineren. Vind je dat er een consequenties mag staan op een keuze als deze?
Ja, die consequenties zullen er steeds meer komen, dat zie je ook in andere landen. Bijvoorbeeld geen toegang meer tot restaurants, bioscopen, openbaar vervoer, etc.
pi_200730239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:16 schreef Zolena het volgende:
Volgend jaar is corona gewoon een verkoudheid voor de gevaccineerden. Best een ruim percentage Nederlanders is wel gevaccineerd of wordt dat binnenkort.
En jonge mensen zonder onderliggende ziektes? Vind je dat iedereen gevaccineerd moet worden?

quote:
Risico's worden dus kleiner en de maatregelen dus ook.

Ik kan me voorstellen dat ongevaccineerden nog een tijdje moeten testen voor festivals, grote horeca of andere bijeenkomsten met veel mensen.

En dat was het dan. Dan wachten we weer op de volgende pandemie.
Helder!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, die consequenties zullen er steeds meer komen, dat zie je ook in andere landen. Bijvoorbeeld geen toegang meer tot restaurants, bioscopen, openbaar vervoer, etc.
Hoever denk je/zou je willen dat het gaat?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730258
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja dat we, ook als we die vaccinatiegraad gaan halen, de eindstreep aan de horizon zien verdwijnen zegmaar.
Dat valt nog maar te bezien. Als het maar bij de zorg wegblijft.
pi_200730260
Verwachting:
Vaccinatiegraad hoog genoeg* dat beperkende maatregelen niet meer nodig zijn. Wellicht het komende (half) jaar nog toegang met vaccinatiebewijs of negatieve test. Die testcapaciteit is er niet voor niets.

Willen:
Absoluut geen, door de overheid opgezette, tweedeling tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Enkel meer educatie en beloning.

Ik vind het lastig: het zweeft voor mij ergens tussen eigen keuze/lichamelijke integriteit en bescherming van anderen door afscherming (zoals bij roken) in.


*combi verwachting/willen: Dat deze in andere landen, ook door medewerking van rijkere landen, stukken hoger wordt.
pi_200730317
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:20 schreef DJKoster het volgende:
Verwachting:
Vaccinatiegraad hoog genoeg dat beperkende maatregelen niet meer nodig zijn. Wellicht het komende (half) jaar nog toegang met vaccinatiebewijs of negatieve test. Die testcapaciteit is er niet voor niets.
Waar baseer je jouw verwachting op? Schommelt het nu ook niet rond de 50% qua gevaccineerde volwassenen?

quote:
Willen:
Absoluut geen, door de overheid opgezette, tweedeling tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. Enkel meer educatie en beloning.

Ik vind het lastig: het zweeft voor mij ergens tussen eigen keuze/lichamelijke integriteit en bescherming van anderen door afscherming (zoals bij roken) in.
Het blijft ook lastig, rationeel is het voor mij zo klaar als een klontje, zeg maar zoals in het klassieke voorbeeld van één persoon op een spoorrails en tien personen op de rails daarnaast met een wissel om te kiezen op welk spoor de trein gaat. Ik zal altijd kiezen voor het redden van de tien personen, tenzij ik die ene persoon ben. Dan wordt het ineens toch iets lastiger.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730464
Zolang je kan meedoen als je corona hebt gehad zie ik geen problemen.
Gewoon covid ergens oplopen en het zit goed.

Eerst was je beschermd direct na jansen, daarna niet meer.
Eerst kon je het virus niet verspreiden na vaccinatie, daarna kon het toch
De kans op trombose bij az erger vinden dan de kans op covid+chronische klachten.... Daar viel mijn mond van open.
Eerst waren 2 prikken genoeg... Nu twijfelt men er weer aan....

Zo kan ik nog wel doorgaan. Ik wacht wel tot mijn immuumsysteen zijn werk doet bij als die onzekerheden en beleidswijzigingen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Zoals de voorbeelden in de OP geschetst?
Daar waar je een risico vormt voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
pi_200730515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:39 schreef babylon het volgende:

[..]

Daar waar je een risico vormt voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.
Dat zal dan vermoedelijk overal zijn lijkt me? Even voor mijn informatie, mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zijn bijv. mensen met een onderliggende ziekte die kunnen overlijden aan een vaccinatie? (Oprechte vraag!)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat zal dan vermoedelijk overal zijn lijkt me? Even voor mijn informatie, mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zijn bijv. mensen met een onderliggende ziekte die kunnen overlijden aan een vaccinatie? (Oprechte vraag!)
Ben ik bezig met jouw huiswerk? (oprechte vraag!)

Je stelt alleen maar vragen. Dit voelt niet als een discussie.
pi_200730543
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zolang je kan meedoen als je corona hebt gehad zie ik geen problemen.
Gewoon covid ergens oplopen en het zit goed.

Eerst was je beschermd direct na jansen, daarna niet meer.
Eerst kon je het virus niet verspreiden na vaccinatie, daarna kon het toch
De kans op trombose bij az erger vinden dan de kans op covid+chronische klachten.... Daar viel mijn mond van open.
Eerst waren 2 prikken genoeg... Nu twijfelt men er weer aan....

Zo kan ik nog wel doorgaan. Ik wacht wel tot mijn immuumsysteen zijn werk doet bij als die onzekerheden en beleidswijzigingen
Vind je jezelf niet asociaal dan? Ik worstel dagelijks met mijn keuze om niet te vaccineren omdat ik mogelijk mensen kan besmetten die kwetsbaar zijn. Nog los van het feit dat ik veel waarde hecht aan collectiviteit!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200730559
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:42 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Vind je jezelf niet asociaal dan? Ik worstel dagelijks met mijn keuze om niet te vaccineren omdat ik mogelijk mensen kan besmetten die kwetsbaar zijn. Nog los van het feit dat ik veel waarde hecht aan collectiviteit!
Nee, anders moet ik me schuldig voelen om heel veel dingen, zoals auto rijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:12:43 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200731030
Ik betwijfel eigenlijk of die tweedeling zich echt door gaat zetten; helemaal nu er steeds meer benoemd word dat ook gevaccineerden nog een risico kunnen vormen voor ongevaccineerden. Als er maatregelen terug komen (en die kans acht ik enorm groot tbh) gaan die gewoon weer voor iedereen gelden omdat ze geen tweedeling willen creeeren en omdat het lastig is om te handhaven. Teveel benodigde controles. Dus dan maar iedereen beperken. Grote kans dat je ook als gevaccineerd persoon straks voor veel zaken een negatieve test nodig hebt bovenop je vaccinatie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200731121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik betwijfel eigenlijk of die tweedeling zich echt door gaat zetten; helemaal nu er steeds meer benoemd word dat ook gevaccineerden nog een risico kunnen vormen voor ongevaccineerden. Als er maatregelen terug komen (en die kans acht ik enorm groot tbh) gaan die gewoon weer voor iedereen gelden omdat ze geen tweedeling willen creeeren en omdat het lastig is om te handhaven. Teveel benodigde controles. Dus dan maar iedereen beperken. Grote kans dat je ook als gevaccineerd persoon straks voor veel zaken een negatieve test nodig hebt bovenop je vaccinatie.
Aangezien weniet leven onder een bewind dat actief tweedeling wil zaaien, zoals bv bolsanaro of trump, is die kans dat alle maatregelen voor iedereen gaat gelden inderdaad levensgroot.
Mijn voorspelling blijft 23 oktober een nieuwe lockdown tot midden mei.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:19:39 #39
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200731146
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe meer mensen het prima zullen vinden als evenementen exclusief voor gevaccineerden zijn. Het eigenbelang prevaleert. Mogelijk moet iedereen alsnog worden getest nu ook gevaccineerden delta stevig over blijken te kunnen dragen en velen nog geen tweede prik hebben gehad.

Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dat zou in september al zo kunnen zijn, zouden we de samenleving in theorie weer volledig kunnen openen. Maar dit is volledig afhankelijk van 1) de mate waarin vaccins met de tijd blijven beschermen en 2) eventuele mutaties die het vaccin minder effectief maken. Helaas acht ik de kans groot dat dit het geval zal zijn.

Tot slot: ook als het eigenlijk niet meer nodig is, zouden gevaccineerden het juist prettig kunnen vinden als ongevaccineerden op een evenement worden geweigerd. Zo minimaliseer je de kans dat je zelf ziek wordt.
pi_200731200
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik betwijfel eigenlijk of die tweedeling zich echt door gaat zetten; helemaal nu er steeds meer benoemd word dat ook gevaccineerden nog een risico kunnen vormen voor ongevaccineerden. Als er maatregelen terug komen (en die kans acht ik enorm groot tbh) gaan die gewoon weer voor iedereen gelden omdat ze geen tweedeling willen creeeren en omdat het lastig is om te handhaven.
Maar denk je niet dat je hiermee de prikkel om je te laten vaccineren weg haalt bij de weigeraars?

quote:
Teveel benodigde controles. Dus dan maar iedereen beperken. Grote kans dat je ook als gevaccineerd persoon straks voor veel zaken een negatieve test nodig hebt bovenop je vaccinatie.
Klinkt aannemelijk. Verwacht je dat corona nog lang zo’n prominente rol blijft spelen of dat het uiteindelijk uitdooft en normaliseert?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731221
Ben zelf heel erg pro vaccinatie. Maar even zo zeer pro eigen keuze.
En heel erg tegen een tweedeling in de maatschappij op basis van vaccinaties.
Hoe andere landen omgaan met hun Green Pass moeten ze zelf weten. Maar ik hoop dat die dystopie hier nooit werkelijkheid wordt.

En ik ga er (wellicht naļef) vanuit dat in NL er genoeg mensen zich laten vaccineren dat we nooit deze tweedeling hoeven te maken.
Ook komt er echt wel een einde aan deze pandemie. Ooit. En dan is je vaccinatiestatus niet relevant meer.

Al kan ik nu wel wat uitzonderingen bedenken. Bijv als je in de zorg met kwetsbaren werkt.
Definitely not CIA
pi_200731229
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aangezien weniet leven onder een bewind dat actief tweedeling wil zaaien, zoals bv bolsanaro of trump, is die kans dat alle maatregelen voor iedereen gaat gelden inderdaad levensgroot.
Mijn voorspelling blijft 23 oktober een nieuwe lockdown tot midden mei.
Weliswaar is er geen bewust beleid om een tweedeling te creėren, prioriteit 1 lijkt mij de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen, iets wat je wel actief kunt promoten door vaccineren te belonen/meer privileges toe te kennen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Weliswaar is er geen bewust beleid om een tweedeling te creėren, prioriteit 1 lijkt mij de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen, iets wat je wel actief kunt promoten door vaccineren te belonen/meer privileges toe te kennen.
Is dat nodig in NL dan?
Definitely not CIA
pi_200731273
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:19 schreef TNA het volgende:
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe meer mensen het prima zullen vinden als evenementen exclusief voor gevaccineerden zijn. Het eigenbelang prevaleert. Mogelijk moet iedereen alsnog worden getest nu ook gevaccineerden delta stevig over blijken te kunnen dragen en velen nog geen tweede prik hebben gehad.

Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dat zou in september al zo kunnen zijn, zouden we de samenleving in theorie weer volledig kunnen openen. Maar dit is volledig afhankelijk van 1) de mate waarin vaccins met de tijd blijven beschermen en 2) eventuele mutaties die het vaccin minder effectief maken. Helaas acht ik de kans groot dat dit het geval zal zijn.

Tot slot: ook als het eigenlijk niet meer nodig is, zouden gevaccineerden het juist prettig kunnen vinden als ongevaccineerden op een evenement worden geweigerd. Zo minimaliseer je de kans dat je zelf ziek wordt.
Zoals een aantal andere post vind ik dit ook een mooie, genuanceerde post!

Je stelt dat je verwacht dat vaccineren vanwege mutaties nodig blijkt, verwacht je dan ook dat maatregelen zullen worden verlengd of opnieuw in het leven geroepen zullen worden in de toekomst?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731295
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat nodig in NL dan?
Ik denk het wel toch? Meende dat de vaccinatiegraad nu al aardig blijft steken.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731311
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:24 schreef capricia het volgende:
Ben zelf heel erg pro vaccinatie. Maar even zo zeer pro eigen keuze.
En heel erg tegen een tweedeling in de maatschappij op basis van vaccinaties.
Hoe andere landen omgaan met hun Green Pass moeten ze zelf weten. Maar ik hoop dat die dystopie hier nooit werkelijkheid wordt.

En ik ga er (wellicht naļef) vanuit dat in NL er genoeg mensen zich laten vaccineren dat we nooit deze tweedeling hoeven te maken.
Ook komt er echt wel een einde aan deze pandemie. Ooit. En dan is je vaccinatiestatus niet relevant meer.

Al kan ik nu wel wat uitzonderingen bedenken. Bijv als je in de zorg met kwetsbaren werkt.
Helder. Thanks!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoever denk je/zou je willen dat het gaat?
Een tatoeage op je voorhoofd zetten voor de mensen die niet kunnen of willen gevaccineerd worden.

Is dat wat? :D
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200731331
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:30 schreef FANNN het volgende:

[..]

Een tatoeage op je voorhoofd zetten voor de mensen die niet kunnen of willen gevaccineerd worden.

Is dat wat? :D
}:|
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:28 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik denk het wel toch? Meende dat de vaccinatiegraad nu al aardig blijft steken.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties

Vaccinatiebereidheid is 90% en stijgende onder jongeren.
Deze week worden er weer bijna een miljoen prikken gezet.

Hoe kom je erbij dat het blijft steken?
Definitely not CIA
pi_200731346
quote:
:D :P
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:31:56 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200731350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:27 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Zoals een aantal andere post vind ik dit ook een mooie, genuanceerde post!

Je stelt dat je verwacht dat vaccineren vanwege mutaties nodig blijkt, verwacht je dan ook dat maatregelen zullen worden verlengd of opnieuw in het leven geroepen zullen worden in de toekomst?
Ik denk dat mensen maatregelen steeds minder zullen accepteren als iedereen een keus heeft gehad om zich te laten vaccineren. Vorig jaar konden we niet anders, nu is het grotendeels je eigen afweging geweest als je alsnog op de IC belandt.

Maar ook als er een mutatie opduikt die de vaccins deels teniet doet, denk ik dat alleen overstromende IC's nog voldoende zullen zijn om een lockdown weer aanvaardbaar te maken. En zelfs dat betwijfel ik eigenlijk, er komt een punt waarop je ook duizenden doden gaat aanvaarden als het alternatief is dat we levenslang periodiek in lockdown gaan.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:36:09 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200731421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat je hiermee de prikkel om je te laten vaccineren weg haalt bij de weigeraars?
[..]

Klinkt aannemelijk. Verwacht je dat corona nog lang zo’n prominente rol blijft spelen of dat het uiteindelijk uitdooft en normaliseert?
Tuurlijk. Ik hoor nu al heel veel om me heen dat mensen zich toch niet laten vaccineren of de tweede niet gaan halen omdat ze er toch niks mee opschieten. Puur mijn omgeving, maar grote kans dat dat bij meer mensen speelt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200731434
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:31 schreef capricia het volgende:

[..]

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties

Vaccinatiebereidheid is 90% en stijgende onder jongeren.
Deze week worden er weer bijna een miljoen prikken gezet.

Hoe kom je erbij dat het blijft steken?
Meende dat ik dat ergens had gelezen afgelopen week. I stand corrected!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731454
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik hoor nu al heel veel om me heen dat mensen zich toch niet laten vaccineren of de tweede niet gaan halen omdat ze er toch niks mee opschieten. Puur mijn omgeving, maar grote kans dat dat bij meer mensen speelt.
Vooralsnog blijkt dat niet uit de vaccinatiebereidheid-cijfers.
De bereidheid onder jongeren neemt zelfs toe.
Afwachten dus.
Definitely not CIA
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:43:35 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200731527
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Vooralsnog blijkt dat niet uit de vaccinatiebereidheid-cijfers.
De bereidheid onder jongeren neemt zelfs toe.
Afwachten dus.
Zijn daar recente cijfers van? Of gaat het om cijfers die gepubliceerd zijn voordat die uitspraken (ook maatregelen voor gevaccineerden, etc) gedaan werden?

Sowieso afwachten inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_200731554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn daar recente cijfers van? Of gaat het om cijfers die gepubliceerd zijn voordat die uitspraken (ook maatregelen voor gevaccineerden, etc) gedaan werden?

Sowieso afwachten inderdaad.
Ik heb alleen die van 19 juli. Maar moet iedere drie weken ververst worden. Dus binnenkort nieuwe cijfers.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties

De gele en blauwe lijn is daar stijgende. Al zou het niet meer stijgen door die uitspraken, zitten we alsnog op 90% bereidheid. O+
Definitely not CIA
pi_200731579
Ik snap je zorgen TS. Ik heb ze ook, maar op iets andere vlakken.

Ik beschouw Covid-19 als een test voor de mensheid. Één waarin we ongelooflijk hard zijn gefaald als soort en wat blijk geeft van hoe fucked we zijn wat betreft andere mondiale problemen (energiecrisis, klimaatverandering, grondstoffenschaarste, etc.). Dat de ziekte er is, staat buiten kijf. Maar wat we hebben kunnen zien sinds december 2019 is dat er maar één land is wat adequaat reageerde op deze onbekende ziekte en dat was het land waar het uitbrak.
Sindsdien is Covid-19 een politieke speelbal voor ieder ander land geworden, waarbij ad hoc reacties, paniekvoetbal en politiek gewin de dienst uitmaken. Los van al het leed en slachtoffers dat Covid-19 heeft veroorzaakt, is de ziekte objectief gezien niet héél ernstig. Dit is de vruchtbare grond waarop alle wappie-bullshit is gefundeerd. Als de ziekte sterftecijfers zou hebben van nabij de 10% of hoger, of zoals de Spaanse Griep veel jongeren zou treffen, dan was de bereidwilligheid van het volk een stuk groter om te conformeren aan opgelegde maatregelen van overheden. Dan nog zou de anti-establishment flow aanwezig zijn, want die is al decennia groeiende, maar dan hadden meer overheden een harde lockdown zoals in China geforceerd en was het vaccinatieprogramma misschien niet eens nodig geweest.

Maar helaas, de ziekte was al te verspreid en alles werd ingezet op de vaccinaties. Iedereen lyrisch, want dat zou de ziekte kunnen overwinnen! Maar zoals verwacht is dat niet het geval. De mutatiegraad van Coronavirussen ligt te hoog om adequaat tegen te kunnen vaccineren. Vergis je niet. Er zijn niet vier of vijf varianten van Covid. In April 2020 waren er al honderden variaties gecatalogiseerd. Hierbij moet wel vermeld worden dat dit minimale verschillen betrof. Zoals het genetische verschil tussen twee verschillende chimpansee-families, waarbij "De Varianten" meer zijn zoals twee verschillende soorten primaten. Maar het geeft de mutatiegraad aan.
Dit was al voor Covid-19 bekend (want Coronavirussen zijn niet nieuw). Maar ja, paniekvoetbal :)

Dus nu hebben we een situatie waarin mensen prikken moeten halen tegen iets dat niet meer uit de wereld te krijgen is. Al vrij snel werd bekend dat er een derde "booster-shot" nodig is. Een vierde en vijfde (en zesde, zevende etc) gaan volgen, want er gaan variaties komen waartegen het vaccin onvoldoende werkt.

Uiteindelijk heeft de mensheid geen keuze en moeten we accepteren dat er een nieuwe, relatief ernstige besmettelijke ziekte onder de homo sapiens huishoudt. Een waartegen we evenveel kunnen doen als bij de griep: Kwetsbaren beschermen met vaccins.

Ikzelf heb de vaccins genomen, want ik heb vol vertrouwen in de honderdduizenden mensen die zich hiermee bezighouden om het veilig te maken. Ik heb discutabelere meuk geconsumeerd voor mijn eigen plezier, dus veiligheid is voor mij geen geldig argument om het niet te doen. Daarnaast ben ik een nummer en het paniekvoetbal wordt gespeeld aan de hand van cijfers. Er zijn rechten verbonden aan dit nummer, maar ook (morele) plichten. Als ik wil dat de beleidsmakers inzien dat ze tegen de bierkaai vechten, dan is het niet aan mij om hierin dwars te liggen, maar dan moet ik juist volgen in deze zinloze strijd.

Echter, ik ga geen derde halen voordat ik op een risicoleeftijd ben. Mijn bereidwilligheid om energie te verspillen voor mijn geloof in onze maatschappij heeft een grens :) En ik ga mijn zoon ook niet dwingen om een prik te halen, ook al is het aan mij om die keuze voor hem te maken. Dus rest alleen de mogelijkheid dat ik hem zelf laat kiezen, ook al is hij daar nog te jong voor.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:48:59 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200731613
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:19 schreef TNA het volgende:
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe meer mensen het prima zullen vinden als evenementen exclusief voor gevaccineerden zijn. Het eigenbelang prevaleert. Mogelijk moet iedereen alsnog worden getest nu ook gevaccineerden delta stevig over blijken te kunnen dragen en velen nog geen tweede prik hebben gehad.

Als de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dat zou in september al zo kunnen zijn, zouden we de samenleving in theorie weer volledig kunnen openen. Maar dit is volledig afhankelijk van 1) de mate waarin vaccins met de tijd blijven beschermen en 2) eventuele mutaties die het vaccin minder effectief maken. Helaas acht ik de kans groot dat dit het geval zal zijn.

Tot slot: ook als het eigenlijk niet meer nodig is, zouden gevaccineerden het juist prettig kunnen vinden als ongevaccineerden op een evenement worden geweigerd. Zo minimaliseer je de kans dat je zelf ziek wordt.
Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.

Correctie: bovenstaande klopt niet. Heb shed met spread verward in het artikel.

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 04-08-2021 12:14:47 ]
To BG or not to BG!
pi_200731633
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.
Heb je ook die derde prik niet meer nodig. >:)
Definitely not CIA
pi_200731663
Zolang het aantal ongevaccineerden dusdanig groot is dat zij de ziekenhuizen over (kunnen) laten lopen lijkt het me dat locaties waar veel mensen samenkomen vrij toegankelijk zijn voor gevaccineerden, waarbij ik de leeftijdsgrens gemakshalve op 12 jaar leg.

Ongevaccineerden kunnen eventueel met een negatieve test die maximaal 24 uur oud is (uiteraard op eigen kosten) naar dergelijke locaties. Ik hebben dan over locaties die (potentieel) binnen zijn zoals winkels, horeca, festivals (indien deels binnen, vliegtuigen etc.
pi_200731684
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:51 schreef NightDancert het volgende:
Zolang het aantal ongevaccineerden dusdanig groot is dat zij de ziekenhuizen over (kunnen) laten lopen lijkt het me dat locaties waar veel mensen samenkomen vrij toegankelijk zijn voor gevaccineerden, waarbij ik de leeftijdsgrens gemakshalve op 12 jaar leg.

Ongevaccineerden kunnen eventueel met een negatieve test die maximaal 24 uur oud is (uiteraard op eigen kosten) naar dergelijke locaties. Ik hebben dan over locaties die (potentieel) binnen zijn zoals winkels, horeca, festivals (indien deels binnen, vliegtuigen etc.
Ongevaccineerden kunnen niet meer winkelen? Wouw. :{
Definitely not CIA
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:52:18 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200731687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.
Dit heb ik nog nooit gehoord, heb je hier een bron van? Hoewel gevaccineerden delta weliswaar meer verspreiden dan de eerdere varianten, zijn ongevaccineerden bij mijn weten nog altijd besmettelijker.
pi_200731696
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:13 schreef vosss het volgende:

[..]

De grondwet kan natuurlijk gewoon gewijzigd worden in elke democratie.
Zo gemakkelijk is het niet in Nederland.

Er moet 2x over gestemd worden in de 2e en 1e kamer én tussen die stemmingen door moeten er eerst nieuwe verkiezingen gehouden worden en bij die 2e stemming van de nieuwe kamer moet 2/3e akkoord gaan met de wijziging.

Het is "politieke zelfmoord" als je een grondwetswijziging door wil voeren waar onder de bevolking geen ruime meerderheid voor is.
pi_200731721
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ongevaccineerden kunnen niet meer winkelen? Wouw. :{
Jij vindt dit soort taferelen geschikt voor ongevaccineerden?

pi_200731727
Ik verwacht hier in Nederland een vrij mild beleid tav ongevaccineerden wat we deels te danken hebben aan de hoge prikbereidheid.
Mochten we er tzt toch zonder maatregelen niet uit komen dan kunnen er nog wel eens wat extra restricties komen voor ongevaccineerden met eventueel een escape middels een coronatest. Maar ik verwacht dat dit op een moment komt dat het te behalen voordeel goed onderbouwd is waar de hele medisch-ethische complexiteit in is meegenomen. In ieder geval 10x meer doordacht dan de landen die op de zaken vooruit lopen en er nu al vanuit dubieuze overtuigingen allerlei restricties voor gevaccineerden tegenaan klappen.
I'll give you something to do
pi_200731728
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Jij vindt dit soort taferelen geschikt voor ongevaccineerden?

[ afbeelding ]
Want even naar de supermarkt is zo?
Definitely not CIA
pi_200731741
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Want even naar de supermarkt is zo?
Bij de Aldi op zaterdag sta je soms tot aan de vriezers in de rij :+
pi_200731759
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Want even naar de supermarkt is zo?
Doorgaans niet, maar ik zie graag alles weer volledig open gaan en dan is het praktisch om één lijn te trekken.
pi_200731760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

En jonge mensen zonder onderliggende ziektes? Vind je dat iedereen gevaccineerd moet worden?
[..]

Helder!
Dat schrijf ik toch niet?
Mensen die een verkeerd gevoel hebben bij een vaccinatie vaccineren niet. Ik verwacht gewoon dat genoeg mensen er geen moeie mee hebben zodat corona uitdooft. Het wordt pas een discussie als de vaccinatiebereidheid te laag is. En dat lijkt ie niet te zijn. Problem solved.
pi_200731769
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Jij vindt dit soort taferelen geschikt voor ongevaccineerden?

[ afbeelding ]
Ja want ze zijn niet per definitie ziek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200731780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja want ze zijn niet per definitie ziek.
We hebben gezien tijdens carnaval in 2020 hoe goed idee dat was.
pi_200731781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.
Gevaccineerden zijn besmettelijker? Heb je daar ook een bron van?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200731794
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:46 schreef P8 het volgende:
Ik snap je zorgen TS. Ik heb ze ook, maar op iets andere vlakken.

Ik beschouw Covid-19 als een test voor de mensheid. Één waarin we ongelooflijk hard zijn gefaald als soort en wat blijk geeft van hoe fucked we zijn wat betreft andere mondiale problemen (energiecrisis, klimaatverandering, grondstoffenschaarste, etc.). Dat de ziekte er is, staat buiten kijf. Maar wat we hebben kunnen zien sinds december 2019 is dat er maar één land is wat adequaat reageerde op deze onbekende ziekte en dat was het land waar het uitbrak.

Sindsdien is Covid-19 een politieke speelbal voor ieder ander land geworden, waarbij ad hoc reacties, paniekvoetbal en politiek gewin de dienst uitmaken. Los van al het leed en slachtoffers dat Covid-19 heeft veroorzaakt, is de ziekte objectief gezien niet héél ernstig. Dit is de vruchtbare grond waarop alle wappie-bullshit is gefundeerd. Als de ziekte sterftecijfers zou hebben van nabij de 10% of hoger, of zoals de Spaanse Griep veel jongeren zou treffen, dan was de bereidwilligheid van het volk een stuk groter om te conformeren aan opgelegde maatregelen van overheden. Dan nog zou de anti-establishment flow aanwezig zijn, want die is al decennia groeiende, maar dan hadden meer overheden een harde lockdown zoals in China geforceerd en was het vaccinatieprogramma misschien niet eens nodig geweest.

Maar helaas, de ziekte was al te verspreid en alles werd ingezet op de vaccinaties. Iedereen lyrisch, want dat zou de ziekte kunnen overwinnen! Maar zoals verwacht is dat niet het geval. De mutatiegraad van Coronavirussen ligt te hoog om adequaat tegen te kunnen vaccineren. Vergis je niet. Er zijn niet vier of vijf varianten van Covid. In April 2020 waren er al honderden variaties gecatalogiseerd. Hierbij moet wel vermeld worden dat dit minimale verschillen betrof. Zoals het genetische verschil tussen twee verschillende chimpansee-families, waarbij "De Varianten" meer zijn zoals twee verschillende soorten primaten. Maar het geeft de mutatiegraad aan.
Dit was al voor Covid-19 bekend (want Coronavirussen zijn niet nieuw). Maar ja, paniekvoetbal :)

Dus nu hebben we een situatie waarin mensen prikken moeten halen tegen iets dat niet meer uit de wereld te krijgen is. Al vrij snel werd bekend dat er een derde "booster-shot" nodig is. Een vierde en vijfde (en zesde, zevende etc) gaan volgen, want er gaan variaties komen waartegen het vaccin onvoldoende werkt.

Uiteindelijk heeft de mensheid geen keuze en moeten we accepteren dat er een nieuwe, relatief ernstige besmettelijke ziekte onder de homo sapiens huishoudt. Een waartegen we evenveel kunnen doen als bij de griep: Kwetsbaren beschermen met vaccins.

Ikzelf heb de vaccins genomen, want ik heb vol vertrouwen in de honderdduizenden mensen die zich hiermee bezighouden om het veilig te maken. Ik heb discutabelere meuk geconsumeerd voor mijn eigen plezier, dus veiligheid is voor mij geen geldig argument om het niet te doen. Daarnaast ben ik een nummer en het paniekvoetbal wordt gespeeld aan de hand van cijfers. Er zijn rechten verbonden aan dit nummer, maar ook (morele) plichten. Als ik wil dat de beleidsmakers inzien dat ze tegen de bierkaai vechten, dan is het niet aan mij om hierin dwars te liggen, maar dan moet ik juist volgen in deze zinloze strijd.

Echter, ik ga geen derde halen voordat ik op een risicoleeftijd ben. Mijn bereidwilligheid om energie te verspillen voor mijn geloof in onze maatschappij heeft een grens :) En ik ga mijn zoon ook niet dwingen om een prik te halen, ook al is het aan mij om die keuze voor hem te maken. Dus rest alleen de mogelijkheid dat ik hem zelf laat kiezen, ook al is hij daar nog te jong voor.
Heel fijne post! Inhoudelijk ga ik zo even een stukje quoten hieronder maar los daarvan even mijn complimenten voor de fijne toonzetting die je neerzet. Erg prettig om te lezen!

quote:
Ikzelf heb de vaccins genomen, want ik heb vol vertrouwen in de honderdduizenden mensen die zich hiermee bezighouden om het veilig te maken. Ik heb discutabelere meuk geconsumeerd voor mijn eigen plezier, dus veiligheid is voor mij geen geldig argument om het niet te doen. Daarnaast ben ik een nummer en het paniekvoetbal wordt gespeeld aan de hand van cijfers. Er zijn rechten verbonden aan dit nummer, maar ook (morele) plichten. Als ik wil dat de beleidsmakers inzien dat ze tegen de bierkaai vechten, dan is het niet aan mij om hierin dwars te liggen, maar dan moet ik juist volgen in deze zinloze strijd.
Ik kun je hierin grotendeels volgen, echter is het niet juist van belang om als nummer ongenoegen kenbaar te maken? Vele nummers maken een reeks! Of vind je het ongepast gezien het feit dat de pandemie nog gaande is en is het moment van evaluatie wellicht geschikter op een later moment?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200731804
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:57 schreef NightDancert het volgende:

[..]

We hebben gezien tijdens carnaval in 2020 hoe goed idee dat was.
Ja dat klopt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200732197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Ik kun je hierin grotendeels volgen, echter is het niet juist van belang om als nummer ongenoegen kenbaar te maken? Vele nummers maken een reeks! Of vind je het ongepast gezien het feit dat de pandemie nog gaande is en is het moment van evaluatie wellicht geschikter op een later moment?
Nee. Vind ik niet. Ik geloof niet in het kenbaar maken van ongenoegen middels activisme. Ongenoegen is normaal en hoort bij het leven. Ik zie geen inhumaan beleid. Wanneer ongevaccineerden een ster op hun borst moeten dragen, misschien dat ik dan in actie kom. Wanneer complete groepen gestereotypeerd worden en afkeer voor deze groep wordt aangewakkerd door het politieke narratief, dan wordt het tijd voor actie. Tot die tijd moeten we imo blij zijn met de samenleving die we hebben. Ook op momenten wanneer 'incompetent' paniekvoetbal wordt gespeeld.

Ik doe het ministerpresidenten overigens niet na. Stel dat Rutte het net zo ziet als ik; zou hij hiernaar kunnen handelen? Dat is niet de flow van de wereld (althans, niet het Westen). Als deze visie dan werd gedeeld door genoeg Nederlanders, dan had hij nog zijn volk achter zich gehad bij internationale overleggen en had hij zijn mannetje wel kunnen staan, maar dit is ook niet hoe Nederlanders denken. Mijn visie verkondigen zou politieke zelfmoord zijn. En dat geldt voor bijzonder veel genuanceerde meningen. Dus nee, ik ben een brave volgzame burger die zich probeert te verwonderen ipv te ergeren, en zoals het een echte Nederlander betaamt, weet ik het beter :')
Extremistisch gematigd.
pi_200732295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:32 schreef babylon het volgende:

[...]

Wat is de toekomst? Een wereld waar dodelijke pandemieėn volledig uit de klauwen escaleren omdat de vaccinatiegraad te laag is, virussen kunnen muteren en dat komt door: "ik simpelweg geen meerwaarde zie in een vaccinatie op dit moment en, voor mij het belangrijkste argument, ik het gevoelsmatig simpelweg niet wil."
Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Niets meer aan toe te voegen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200732393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik hoor nu al heel veel om me heen dat mensen zich toch niet laten vaccineren of de tweede niet gaan halen omdat ze er toch niks mee opschieten. Puur mijn omgeving, maar grote kans dat dat bij meer mensen speelt.
Dat mensen de 3e prik niet willen halen kan ik nog inkomen. Maar de 2e? Je bent dan al op de helft, waarom dan stoppen?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200732424
90% vaccinatiebereidheid heb je niks te vrezen, of de killer mutant moet voorbij komen.

Bijv de Britse, of de Californische :')
pi_200732432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk is het niet in Nederland.

Er moet 2x over gestemd worden in de 2e en 1e kamer én tussen die stemmingen door moeten er eerst nieuwe verkiezingen gehouden worden en bij die 2e stemming van de nieuwe kamer moet 2/3e akkoord gaan met de wijziging.

Het is "politieke zelfmoord" als je een grondwetswijziging door wil voeren waar onder de bevolking geen ruime meerderheid voor is.
Dat het niet makkelijk is wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200732437
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.
Bron?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200732445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gevaccineerden zijn besmettelijker? Heb je daar ook een bron van?
Gevaccineerden op zich zijn niet besmettelijker, die gedachte komt uit een interpretatiefout van een artikel dat onlangs ook op FOK! een eigen topic kreeg.

Toch zou je wel makkelijker een virus kunnen oplopen van een gevaccineerde, simpelweg door het feit dat een gevaccineerde zich vrijer zal bewegen en het mogelijk oploopt zonder het zelf te weten / merken.
De virusload zal echter niet heel hoog zijn.
pi_200732474
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gevaccineerden op zich zijn niet besmettelijker, die gedachte komt uit een interpretatiefout van een artikel dat onlangs ook op FOK! een eigen topic kreeg.

Toch zou je wel makkelijker een virus kunnen oplopen van een gevaccineerde, simpelweg door het feit dat een gevaccineerde zich vrijer zal bewegen en het mogelijk oploopt zonder het zelf te weten / merken.
De virusload zal echter niet heel hoog zijn.
Ik ging er ook niet vanuit dat het klopte, maar ik was vooral benieuwd waar de betreffende user dat idee vandaan heeft. Ik verwacht eigenlijk geen antwoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200732483
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja dat we, ook als we die vaccinatiegraad gaan halen, de eindstreep aan de horizon zien verdwijnen zegmaar.
Dat valt vooralsnog wel mee. Hangt nogal af van hoe zwaar de zorg wordt belast
pi_200732502

Video SparkNotes: Aldous Huxley's Brave New World summary

Check out Aldous Huxley's Brave New World Video SparkNote: Quick and easy Brave New World synopsis, analysis, and discussion of major characters and themes in the novel. For more Brave New World resources, go to www.sparknotes.com/lit/bravenew.
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200732527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ging er ook niet vanuit dat het klopte, maar ik was vooral benieuwd waar de betreffende user dat idee vandaan heeft. Ik verwacht eigenlijk geen antwoord.
Ik ook niet, aangezien meer mensen al naar de bron hebben gevraagd. Inclusief ikzelf.

Op deze manier wordt onzin de wereld ingeholpen wat vervolgens weer via social media wordt verspreid.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200732810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Maar gevaccineerden schijnen besmettelijker te zijn dan ongevaccineerden dus de kans dat je wordt besmet door een andere gevaccineerde is groter dan door een ongevaccineerde.

Dus door ongevaccineerden te weigeren maximaliseer je juist de kans om besmet te worden.
Total bullshit!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:58:52 #87
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200732815
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:52 schreef TNA het volgende:

[..]

Dit heb ik nog nooit gehoord, heb je hier een bron van? Hoewel gevaccineerden delta weliswaar meer verspreiden dan de eerdere varianten, zijn ongevaccineerden bij mijn weten nog altijd besmettelijker.
Kan het niet inkopieėren maar was artikel van Eric Ting - SFG Can infected vaccinated people spread the delta variant? Study offers encouraging answer.
To BG or not to BG!
  woensdag 4 augustus 2021 @ 12:01:23 #88
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200732863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ging er ook niet vanuit dat het klopte, maar ik was vooral benieuwd waar de betreffende user dat idee vandaan heeft. Ik verwacht eigenlijk geen antwoord.
Artikel van Eric Ting. Over een study from Singapore published on preprint site medRxiv.
To BG or not to BG!
pi_200732883
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kan het niet inkopieėren maar was artikel van Eric Ting - SFG Can infected vaccinated people spread the delta variant? Study offers encouraging answer.
A study from Singapore published on preprint site medRxiv further explores the viral load question, and found that while vaccinated individuals who become infected do have virus in their noses, they shed virus considerably faster than infected unvaccinated individuals — making the former group less infectious.
https://www.sfgate.com/co(...)s-study-16358569.php

Misschien moet je dat stuk nog een keer lezen.

LESS infectious is niet MEER besmettelijker.
pi_200732923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kan het niet inkopieėren maar was artikel van Eric Ting - SFG Can infected vaccinated people spread the delta variant? Study offers encouraging answer.
Gezien de titel zou de conclusie al duidelijk moeten zijn, tenzij je het als "encouraging" zou zien als gevaccineerden het wél sneller zouden verspreiden.

Verder wat @babylon quote.
pi_200732938
Het zou je sieren als je de posts met je fake-news edit en er bij zet dat je het verkeerd had.
pi_200732982
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kan het niet inkopieėren maar was artikel van Eric Ting - SFG Can infected vaccinated people spread the delta variant? Study offers encouraging answer.
Nooit je mening baseren op een preprint non peer reviewed studie. Die je ook nog eens verkeerd hebt geļnterpreteerd.
pi_200733076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:18 schreef P8 het volgende:

[..]

Nee. Vind ik niet. Ik geloof niet in het kenbaar maken van ongenoegen middels activisme. Ongenoegen is normaal en hoort bij het leven. Ik zie geen inhumaan beleid. Wanneer ongevaccineerden een ster op hun borst moeten dragen, misschien dat ik dan in actie kom. Wanneer complete groepen gestereotypeerd worden en afkeer voor deze groep wordt aangewakkerd door het politieke narratief, dan wordt het tijd voor actie. Tot die tijd moeten we imo blij zijn met de samenleving die we hebben. Ook op momenten wanneer 'incompetent' paniekvoetbal wordt gespeeld.
Maar is het dan niet te laat? Ik ben persoonlijk niet van het demonstreren maar vind het principe erg belangrijk en nuttig in een democratie. Ik deel jouw mening dat we tevreden kunnen en moeten zijn met onze maatschappij maar denk toch dat ageren eveneens van belang is. Niet in de veronderstelling dat het enig nut heeft als individu overigens!

quote:
Ik doe het ministerpresidenten overigens niet na. Stel dat Rutte het net zo ziet als ik; zou hij hiernaar kunnen handelen? Dat is niet de flow van de wereld (althans, niet het Westen). Als deze visie dan werd gedeeld door genoeg Nederlanders, dan had hij nog zijn volk achter zich gehad bij internationale overleggen en had hij zijn mannetje wel kunnen staan, maar dit is ook niet hoe Nederlanders denken. Mijn visie verkondigen zou politieke zelfmoord zijn. En dat geldt voor bijzonder veel genuanceerde meningen. Dus nee, ik ben een brave volgzame burger die zich probeert te verwonderen ipv te ergeren, en zoals het een echte Nederlander betaamt, weet ik het beter :')
:D Overigens denk ik wel dat de mens in zijn algemeen een volgzaam wezen is. Dat blijkt ook wel uit beide kampen, zowel de gevaccineerden als ongevaccineerden bestaan uit enorme groepen mensen die a) de materie niet snappen en b) de materie ook niet willen snappen omdat ze liever enerzijds de Jonge blind volgen en anderzijds Engel blind volgen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 4 augustus 2021 @ 12:12:20 #94
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200733090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gezien de titel zou de conclusie al duidelijk moeten zijn, tenzij je het als "encouraging" zou zien als gevaccineerden het wél sneller zouden verspreiden.

Verder wat @:babylon quote.
Ochja, ik zie het nu. Ik verwarde shed met spread. Afstoten dus ipv verspreiden.

Ik zal mijn post verwijderen.

Srry voor deze misinformatie, gelukkig zijn jullie woke.

En ik zal een leesbril gaan kopen.
To BG or not to BG!
pi_200733092
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:24 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Niets meer aan toe te voegen.
Maar muteren virussen dan niet door/om de vaccinatie heen? En zijn de pandemieėn niet door de wereldgeschiedenis gemeengoed en terugkomend gebleken?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200733142
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:01 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Artikel van Eric Ting. Over een study from Singapore published on preprint site medRxiv.
Ah, het is al over en uit, zie ik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200733205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ochja, ik zie het nu. Ik verwarde shed met spread. Afstoten dus ipv verspreiden.

Ik zal mijn post verwijderen.

Srry voor deze misinformatie, gelukkig zijn jullie woke.

En ik zal een leesbril gaan kopen.
O+
pi_200733237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:12 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Maar muteren virussen dan niet door/om de vaccinatie heen? En zijn de pandemieėn niet door de wereldgeschiedenis gemeengoed en terugkomend gebleken?
We moeten sowieso nog eens even een goed plan maken om de oorzaak van deze pandemie aan te pakken:
Teveel dieren, te dicht op elkaar in combinatie met mensen die extreem veel reizen.

Maar dat is een heel ander verhaal.
pi_200733558
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:51 schreef NightDancert het volgende:
Zolang het aantal ongevaccineerden dusdanig groot is dat zij de ziekenhuizen over (kunnen) laten lopen lijkt het me dat locaties waar veel mensen samenkomen vrij toegankelijk zijn voor gevaccineerden, waarbij ik de leeftijdsgrens gemakshalve op 12 jaar leg.

Ongevaccineerden kunnen eventueel met een negatieve test die maximaal 24 uur oud is (uiteraard op eigen kosten) naar dergelijke locaties. Ik hebben dan over locaties die (potentieel) binnen zijn zoals winkels, horeca, festivals (indien deels binnen, vliegtuigen etc.
Waarom op eigen kosten?
De overheid legt deze regel op, dus gaan zij er maar zorg voor dragen dat het ook bekostigd wordt. Zat mensen die het ook niet kunnen betalen.

Ook iets met eigen beschikking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200733693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:17 schreef babylon het volgende:

[..]

We moeten sowieso nog eens even een goed plan maken om de oorzaak van deze pandemie aan te pakken:
Teveel dieren, te dicht op elkaar in combinatie met mensen die extreem veel reizen.

Maar dat is een heel ander verhaal.
Kleine zijsprong maar het interessante aan de pandemie vind ik ook wel hoe ik persoonlijk ben gaan kijken naar hoe wij voorheen omgingen met bijv. de griep. In de praktijk liep iedereen snotterend, hoestend rond en boeide het niemand. Dit terwijl het eigenlijk te ranzig voor woorden is. :D
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200733757


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 05-08-2021 00:46:05 ]
pi_200734266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoever denk je/zou je willen dat het gaat?
Zover als nodig. Hierbij moeten we vertrouwen op de medische wetenschap en onze politieke leiders.
pi_200734296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:37 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Kleine zijsprong maar het interessante aan de pandemie vind ik ook wel hoe ik persoonlijk ben gaan kijken naar hoe wij voorheen omgingen met bijv. de griep. In de praktijk liep iedereen snotterend, hoestend rond en boeide het niemand. Dit terwijl het eigenlijk te ranzig voor woorden is. :D
Ach het is goed voor de weerstand.

Ik heb kinderen geadopteerd. Zij speelden vroeger buiten waar men ook poepte en plaste. Handen wassen deden ze niet.
Ze zijn in NL nu 12 jaar en nog nooit ziek geweest, behalve de waterpokken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200734620
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Zover als nodig. Hierbij moeten we vertrouwen op de medische wetenschap en onze politieke leiders.
In een ander topic gaf je aan dat je een voorstander bent van verplichte vaccinatie, hoe zie je dit dan voor je?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200734632
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach het is goed voor de weerstand.

Ik heb kinderen geadopteerd. Zij speelden vroeger buiten waar men ook poepte en plaste. Handen wassen deden ze niet.
Ze zijn in NL nu 12 jaar en nog nooit ziek geweest, behalve de waterpokken.
Dit is zeker waar, echter maakt dat het niet minder ranzig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200734690
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach het is goed voor de weerstand.

Ik heb kinderen geadopteerd. Zij speelden vroeger buiten waar men ook poepte en plaste. Handen wassen deden ze niet.
Ze zijn in NL nu 12 jaar en nog nooit ziek geweest, behalve de waterpokken.
Vraag me af wat de mate van bescherming is bij een persoon die covid heeft opgelopen op natuurlijke wijze t.o.v. een vaccin. Niet alleen de duur van bescherming, maar ook weerstand tegen andere varianten.

Er zullen genoeg mensen zijn die covid gehad hebben en geen prik gaan halen. Imo zou het goed zijn om dit te kunnen laten testen en dit ook als beschermd word gezien.
pi_200734747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:26 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

In een ander topic gaf je aan dat je een voorstander bent van verplichte vaccinatie, hoe zie je dit dan voor je?
Het is niet moeilijk. Denk aan de autogordel. Die is ook verplicht.
pi_200734844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk. Denk aan de autogordel. Die is ook verplicht.
Die vergelijking gaat even langs mij heen. Een gordel is verplicht en wordt vervolgens geleverd in alle nieuwe auto's, de politie ziet toe op de handhaving hiervan en zal bekeuren als zij constateren dat de regels niet nageleefd worden.

Verplichte vaccinatie daarentegen kan je op verschillende manieren invullen, aangezien jij aangeeft hier een voorstander van te zijn ben ik gewoon nieuwsgierig hoe je dit zou willen invullen. Hoe zie je dit voor je?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 4 augustus 2021 @ 13:44:33 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_200734984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:58 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Kan het niet inkopieėren maar was artikel van Eric Ting - SFG Can infected vaccinated people spread the delta variant? Study offers encouraging answer.
De NOS rapporteert toevallig net het tegenovergestelde.

quote:
Brits onderzoek: 50 procent minder kans op delta-besmetting na volledige vaccinatie

Mensen die volledig gevaccineerd zijn hebben 50 tot 60 procent minder kans om besmet te raken met de deltavariant van het coronavirus dan niet-gevaccineerde mensen. Dit blijkt uit een studie door het Imperial College in Londen, die hun resultaten vandaag hebben gepubliceerd.

Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen die twee prikken hebben gehad minder kans hebben om covid-19 door te geven aan anderen. Hoewel ze dus wel besmet kunnen raken met het virus, dragen ze door de vaccinatie minder virusdeeltjes bij zich. De studie onderzocht de PCR-tests van 98.000 Britse vrijwilligers. Daaruit blijkt dat kinderen en jongeren in de leeftijd van 5 tot 24 jaar verantwoordelijk waren voor de helft van de besmettingen in Groot-Brittanniė, terwijl ze maar ongeveer een kwart van de bevolking uitmaken.

Half juli meldde het RIVM dat het bij vier op de vijf positieve coronatests in Nederland gaat om de besmettelijkere deltavariant. De Braziliaanse gammavariant verdwijnt juist langzaam uit Nederland.
pi_200735076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Iedereen oproepen net zoals bij een militaire dienstplicht. Weigeraars worden thuis opgehaald en meegenomen door de marchaussee.
(Ik heb even deze quote gestolen uit een ander topic, excuses!)

Voorzie je dan geen flinke vechtpartijen? Ik kan mij voorstellen dat de hardcore weigeraars in staat zijn om geweld toe te passen. Wellicht zelfs met wapentuig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200735254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Waarom op eigen kosten? De overheid legt deze regel op, dus gaan zij er maar zorg voor dragen dat het ook bekostigd wordt.

Omdat wappiegedrag de staat al genoeg geld heeft gekost

quote:
Zat mensen die het ook niet kunnen betalen.
Het staat hen vrij om zich te laten vaccineren

quote:
Ook iets met eigen beschikking.
Het staat hen net zo vrij om zicht niet te laten vaccineren.
pi_200735330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:38 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat even langs mij heen. Een gordel is verplicht en wordt vervolgens geleverd in alle nieuwe auto's, de politie ziet toe op de handhaving hiervan en zal bekeuren als zij constateren dat de regels niet nageleefd worden.

Verplichte vaccinatie daarentegen kan je op verschillende manieren invullen, aangezien jij aangeeft hier een voorstander van te zijn ben ik gewoon nieuwsgierig hoe je dit zou willen invullen. Hoe zie je dit voor je?
Dat heb ik nu al een paar keer uitgelegd. Iedereen oproepen vanuit de GBA en laten vaccineren. Wat is daar nu moeilijk aan?
pi_200735420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Omdat wappiegedrag de staat al genoeg geld heeft gekost
[..]

Het staat hen vrij om zich te laten vaccineren
[..]

Het staat hen net zo vrij om zicht niet te laten vaccineren.
'iedereen die zich niet laat vaccineren is een wappie'

Met dergelijke instellingen is niet mee in discussie te gaan
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200735442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

(Ik heb even deze quote gestolen uit een ander topic, excuses!)

Voorzie je dan geen flinke vechtpartijen? Ik kan mij voorstellen dat de hardcore weigeraars in staat zijn om geweld toe te passen. Wellicht zelfs met wapentuig.
Welnee. Ik verwacht dat 95% van de weigeraars zich gewoon braaf laten vaccineren als dat verplicht wordt gesteld.

Ja, en dan heb je altijd nog enkele idioten, mensen met tatoeages enzo, die zich zullen verzetten. Grote lamp, klein licht - je kent ze wel. Even een paar dagen op water en brood doet dan wonderen.
pi_200735443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat heb ik nu al een paar keer uitgelegd. Iedereen oproepen vanuit de GBA en laten vaccineren. Wat is daar nu moeilijk aan?
Nogmaals excuses, maar ik ben erg benieuwd naar de concrete invulling, het stukje zoals het in de praktijk gaat bedoel ik! Voorzie jij geen vreemde taferelen met mensen die opgehaald worden door de Marechaussee? En hoe wil je daar mee omgaan? En staan dit soort maatregelen in verhouding tot het virus?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200735446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 13:59 schreef Red_85 het volgende:
'iedereen die zich niet laat vaccineren is een wappie'

Met dergelijke instellingen is niet mee in discussie te gaan
Nee dat is het probleem. Beetje Wit Rusland idee
pi_200735491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welnee. Ik verwacht dat 95% van de weigeraars zich gewoon braaf laten vaccineren als dat verplicht wordt gesteld.

Ja, en dan heb je altijd nog enkele idioten, mensen met tatoeages enzo, die zich zullen verzetten. Grote lamp, klein licht - je kent ze wel. Even een paar dagen op water en brood doet dan wonderen.
Helder! Persoonlijk denk ik dat de weigeraars toch wel iets principiėler zijn hoor, denk dat de weerstand alleen maar meer zou groeien en het verzet tegen vaccins eveneens. Het vervelende is dat verplichting in de hoofden van de echte weigeraars weer zorgt voor bevestiging van de grote, boze overheid.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200736126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Helder! Persoonlijk denk ik dat de weigeraars toch wel iets principiėler zijn hoor, denk dat de weerstand alleen maar meer zou groeien en het verzet tegen vaccins eveneens. Het vervelende is dat verplichting in de hoofden van de echte weigeraars weer zorgt voor bevestiging van de grote, boze overheid.
Dat zijn er echt weinig.
Ik laat me bv prikken als ik er last van ga krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200736147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zijn er echt weinig.
Ik laat me bv prikken als ik er last van ga krijgen.
Idem, maar ik voel mij niet representatief voor de weigeraars. Als ik ook maar een beetje in die hoek duik dan schrik ik mij elke keer wezenloos.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200736168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Idem, maar ik voel mij niet representatief voor de weigeraars. Als ik ook maar een beetje in die hoek duik dan schrik ik mij elke keer wezenloos.
Hoe lang ben je al on-line?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200736229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al on-line?
Langer dan mij lief is. Laat ik het zo zeggen, ik heb de splitsing tussen Niburu.nl en Niburu.co meegemaakt. Ben bekend met Alex Jones, Micha Kat en David Icke. Ik ken alle conspiracies en ben nog altijd geļntrigeerd door door de hersengymnastiek van de complotdenkers maar Wappies zijn voor mij toch wel overstijgend.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200736355
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Langer dan mij lief is. Laat ik het zo zeggen, ik heb de splitsing tussen Niburu.nl en Niburu.co meegemaakt. Ben bekend met Alex Jones, Micha Kat en David Icke. Ik ken alle conspiracies en ben nog altijd geļntrigeerd door door de hersengymnastiek van de complotdenkers maar Wappies zijn voor mij toch wel overstijgend.
Na 27 jaar kan niks mij meer verrasen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 14:48:54 #123
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_200736597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welnee. Ik verwacht dat 95% van de weigeraars zich gewoon braaf laten vaccineren als dat verplicht wordt gesteld.

Ja, en dan heb je altijd nog enkele idioten, mensen met tatoeages enzo, die zich zullen verzetten. Grote lamp, klein licht - je kent ze wel. Even een paar dagen op water en brood doet dan wonderen.
Waarom zou je je laten vaccineren als je weinig tot geen risico loopt op ernstige ziekte? En waarom zou je vaccinatie verplicht stellen als het overgrote deel van de bevolking niet ernstig ziek wordt? Wordt verplichte massavaccinatie dan bijvoorbeeld een alternatief voor ziekenhuiscapaciteit? Oftewel schaf je het recht op lichamelijke integriteit af ten faveure van een beleidsinstrument? Dat is fundamenteel een politiek vraagstuk, en ik zou mensen die zich daartegen verzetten niet idioot willen noemen.

Ik vind dat bij covid het volksgezondheidsargument wel erg makkelijk uit de kast is/wordt getrokken, terwijl je daar ook je vraagtekens bij kunt stellen. Groepsimmuniteit door vaccinatie lijkt steeds meer een fabeltje te worden en dan is er helemaal geen reden meer om het verplicht te stellen.
Never explain, never apologize.
pi_200737165
Gezien de besmettelijkheid van de delta variant is het waarschijnlijk dat de meeste niet-gevaccineerden besmet zullen raken. Het is dus slechts een tijdelijk probleem.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200737295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:21 schreef crystal_meth het volgende:
Gezien de besmettelijkheid van de delta variant is het waarschijnlijk dat de meeste niet-gevaccineerden besmet zullen raken. Het is dus slechts een tijdelijk probleem.
Hoe bedoel je dit? Verwacht je dat mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt geen vaccin meer hoeven te halen?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200737319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Verwacht je dat mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt geen vaccin meer hoeven te halen?
Nee die hebben toch antistoffen dan.
pi_200737349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee die hebben toch antistoffen dan.
Het RIVM heeft als advies om toch 1 prik te halen: https://www.rijksoverheid(...)-ik-corona-heb-gehad
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200737350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:21 schreef crystal_meth het volgende:
Gezien de besmettelijkheid van de delta variant is het waarschijnlijk dat de meeste niet-gevaccineerden besmet zullen raken. Het is dus slechts een tijdelijk probleem.
Ik zou me express laten besmetten, dan kan je weer overal in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200737356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Verwacht je dat mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt geen vaccin meer hoeven te halen?
In meerdere landen wordt een bewijs van doorgemaakte covid infectie (gebaseerd op een antilichamen test of vroegere positieve test?) als alternatief voor een vaccinatiebewijs aanvaard.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 4 augustus 2021 @ 15:54:47 #130
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200737541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In meerdere landen wordt een bewijs van doorgemaakte covid infectie (gebaseerd op een antilichamen test of vroegere positieve test?) als alternatief voor een vaccinatiebewijs aanvaard.
Dat is eigenlijk geweldig goed nieuws, dat alle positief geteste mensen geen vaccinatie meer hoeven.. dat scheelt een hoop prikken ^O^
pi_200737597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk is het niet in Nederland.

Er moet 2x over gestemd worden in de 2e en 1e kamer én tussen die stemmingen door moeten er eerst nieuwe verkiezingen gehouden worden en bij die 2e stemming van de nieuwe kamer moet 2/3e akkoord gaan met de wijziging.

Het is "politieke zelfmoord" als je een grondwetswijziging door wil voeren waar onder de bevolking geen ruime meerderheid voor is.
maar zijn lockdowns niet sowieso tegen de grondwet?
pi_200737952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar zijn lockdowns niet sowieso tegen de grondwet?
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 16:28:19 #133
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200738029
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:21 schreef crystal_meth het volgende:
Gezien de besmettelijkheid van de delta variant is het waarschijnlijk dat de meeste niet-gevaccineerden besmet zullen raken. Het is dus slechts een tijdelijk probleem.
En bij de volgende variant gaan ze allemaal de pijp uit. Tijdelijk probleem dus...
Tot nooit .......
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 16:41:34 #134
236264 crew  capricia
pi_200738180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Verwacht je dat mensen die al een besmetting hebben doorgemaakt geen vaccin meer hoeven te halen?
Die Jan Roos is er de tweede keer Corona ook nog goed ziek van.
Definitely not CIA
pi_200738218
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar zijn lockdowns niet sowieso tegen de grondwet?
Op basis van welk artikel?
pi_200738465
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:44 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Op basis van welk artikel?
Inperking van vrijheid ?

Artikel 10 ? Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
pi_200738482
oh arikel 15 Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.

Moeilijk he googlelen
pi_200738595
Ik vind dat ongevaccineerden dezelfde rechten moeten hebben als gevaccineerden.

Ik verwacht dat de vaccinatie zijn werk doet, zo niet dan heeft de pharmacie gefaald en zouden ze berecht moeten worden. Het vaccin zou immers onze gezondheid moeten beschermen, niet ons dienen als proefmiddel.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:17:45 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200738639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:05 schreef macca728 het volgende:
oh arikel 15 Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.

Moeilijk he googlelen
Zoek eens op Corona wet. Die regelt het deel van "krachtens bij wet bepaald"

Lockdowns zijn sowieso een inhoudloze term omdat dat daar alles onder kan vallen van dichtgelaste deuren tot adviezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200738720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat zal dan vermoedelijk overal zijn lijkt me? Even voor mijn informatie, mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zijn bijv. mensen met een onderliggende ziekte die kunnen overlijden aan een vaccinatie? (Oprechte vraag!)
Ik ben nog aan het lezen maar ik reageer nu al even hier op.

Ja dit kan. De oma van mijn man mag niet gevaccineerd worden omdat haar artsen bang zijn dat ze dat niet meer aan kan.

Ik heb lang getwijfeld of ik de prik wel wilde. Maar dit was voor mij wel het teken het wel te doen. Zodat we met een grote groep juist die kwetsbaren zoveel mogelijk kunnen beschermen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200738886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:14 schreef Aiciu het volgende:
Ik vind dat ongevaccineerden dezelfde rechten moeten hebben als gevaccineerden.

Ik verwacht dat de vaccinatie zijn werk doet, zo niet dan heeft de pharmacie gefaald en zouden ze berecht moeten worden. Het vaccin zou immers onze gezondheid moeten beschermen, niet ons dienen als proefmiddel.
De vaccinatie doet zijn werk, het beschermt immers prima tegen een ernstige ziekteverloop (het beschermt dus de gezondheid van degene die zich heeft laten vaccineren). Dat je verder nooit meer besmet zou kunnen raken en het virus ook niet meer kunt overdragen is van te voren nooit beloofd.
pi_200738918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou me express laten besmetten, dan kan je weer overal in.
Serieus? :wtf:

Ik bedoel, dat is het hele idee van vaccineren. :') Je bewust laten besmetten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200739120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het lezen maar ik reageer nu al even hier op.

Ja dit kan. De oma van mijn man mag niet gevaccineerd worden omdat haar artsen bang zijn dat ze dat niet meer aan kan.

Ik heb lang getwijfeld of ik de prik wel wilde. Maar dit was voor mij wel het teken het wel te doen. Zodat we met een grote groep juist die kwetsbaren zoveel mogelijk kunnen beschermen.
Dit is voor mij een zeer solide argument!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200739466
Ik denk dat we een korte tijd ongevaccineerden de toegang tot van alles zullen ontzeggen. Dit trekt een hele hoop mensen zonder ruggengraat over de streep want dwarsliggen is alleen maar leuk als je er zelf geen nadeel van ondervindt.
Wel denk ik dat landen toeristen gaan verplichten om bij aankomst gevaccineerd te zijn. Dan hoeven ze namelijk niet in discussie over verlopen of verkeerde negatieve test uitslagen of een ik heb corona gehad document dat trekt de rest over de streep want een all inclusiefje naar Turkije hoort erbij niemand wil zeggen nee wij zijn niet op vakantie geweest want ik zie geen meerwaarde in een vaccin.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200739894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 18:23 schreef vipergts het volgende:
Ik denk dat we een korte tijd ongevaccineerden de toegang tot van alles zullen ontzeggen. Dit trekt een hele hoop mensen zonder ruggengraat over de streep want dwarsliggen is alleen maar leuk als je er zelf geen nadeel van ondervindt.
Wel denk ik dat landen toeristen gaan verplichten om bij aankomst gevaccineerd te zijn. Dan hoeven ze namelijk niet in discussie over verlopen of verkeerde negatieve test uitslagen of een ik heb corona gehad document dat trekt de rest over de streep want een all inclusiefje naar Turkije hoort erbij niemand wil zeggen nee wij zijn niet op vakantie geweest want ik zie geen meerwaarde in een vaccin.
Mooie post :D. Je schetst een beetje een karikatuur van Nederland maar het is niet persé onwaar!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200740583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Helder! Persoonlijk denk ik dat de weigeraars toch wel iets principiėler zijn hoor, denk dat de weerstand alleen maar meer zou groeien en het verzet tegen vaccins eveneens. Het vervelende is dat verplichting in de hoofden van de echte weigeraars weer zorgt voor bevestiging van de grote, boze overheid.
Ik deel jouw angst. De groep anti vaxxers die in complottheorieėn geloven schreeuwen aardig hard op Twitter. Ik ken iemand en ik weet zeker dat die zich niet laat overreden. Er zijn mensen die je gewoon niet meer kunt bereiken.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200740605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 14:29 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Langer dan mij lief is. Laat ik het zo zeggen, ik heb de splitsing tussen Niburu.nl en Niburu.co meegemaakt. Ben bekend met Alex Jones, Micha Kat en David Icke. Ik ken alle conspiracies en ben nog altijd geļntrigeerd door door de hersengymnastiek van de complotdenkers maar Wappies zijn voor mij toch wel overstijgend.
Waar ligt voor jou precies het verschil tussen wappies en aanhangers van het gedachtengoed van de door jou genoemde personen?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200741315
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 19:44 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]

Waar ligt voor jou precies het verschil tussen wappies en aanhangers van het gedachtengoed van de door jou genoemde personen?
Ik vraag mij af of er verschil is of simpelweg een aanvulling op alle waanzin zichtbaar vanuit de werkelijkheid. Voor de smalltime complotgekkies is de pandemie het laatste zetje geweest richting totale scepsis jegens de overheid en wat ik zelf zie is een soort van culminatie van allerlei reeds bestaande theorieėn die nu als de ultieme illuminatie-complottheorie worden gepresenteerd. Van corona bestaat niet tot we gaan er allemaal aan tot kraanwater is vergif. Het kan allemaal en bestaat allemaal naast elkaar onder de hoed van Coronaprotest.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200744034
https://www.theguardian.c(...)accine-dies-of-covid

Topfitte man van 42 weigerde vaccin en betaalde de prijs.
pi_200744314
Dit vind ik nou eens een fijn coronatopic, waarvoor dank!
Vanaf het begin af aan dat er Corona was nam ik het serieus. Mijn tweede gedachte was eigenlijk; yess nu gaan we eindelijk iets doen voor een gezondere wereld.
Minder vlees, minder vliegtuigen, minder dieren + mest (en ja ook minder mensen) etc etc. Ook had ik gehoopt dat we voor de mensheid een wat gezondere levensstijl zouden creėren; minder stress, gezonder voedsel, meer naar onze natuur gaan leven. Ik was ook echt blij met de schone lucht de eerste twee weken en de rust die buiten heerste.
Helaas was dit maar van korte duur. Tot nu toe lijkt het echter dat “we” als mensheid er weinig van hebben geleerd, want we gaan weer massaal op vakantie en roken/drinken/maccen etc er op los.
Ik vind dat vreemd. Het belangrijkst is toch dat we de aarde redden en dan lossen andere dingen zich vanzelf op.
Ik snap dat dit een jarenplan, wat zeg ik, misschien duurt het wel een eeuw, is. Ik snap ook dat er achterliggende problemen zijn met bijvoorbeeld geen vlees meer, want export etc.
Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Aan het vaccin wordt ook behoorlijk verdient.
Dat is voor mij een reden om me, voor nu, nog niet te laten vaccineren. Wellicht denk ik daar in de toekomst anders over.
Ik ben verder niet perse een wappie en geloof ook niet perse in complotten. Ik vind het overigens wel fascinerend om de gedachte gang van ieder mens te lezen
Ik voel me ook niet schuldig dat ik me niet laat vaccineren. Ik vind dat ik het recht heb het even aan te zien. Net als dat het ieders recht is het vaccin wel te nemen.
Hoe het in de toekomst zal gaan? Geen flauw idee. Ik heb soms ook wel eens angst dat het leven niet leuk gaat worden voor niet gevaccineerden. Denk aan brandstapels enzo net als vroeger (ja sorry ik heb een rijke fantasie). Maar we leven vandaag. En we hebben geen idee welke kant het uit zal gaan. Dus daarom probeer ik zoveel mogelijk van het leven te genieten op mijn manier. Druk maken kan altijd nog..
pi_200744943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:53 schreef Leyap het volgende:
Dit vind ik nou eens een fijn coronatopic, waarvoor dank!
Vanaf het begin af aan dat er Corona was nam ik het serieus. Mijn tweede gedachte was eigenlijk; yess nu gaan we eindelijk iets doen voor een gezondere wereld.
Minder vlees, minder vliegtuigen, minder dieren + mest (en ja ook minder mensen) etc etc. Ook had ik gehoopt dat we voor de mensheid een wat gezondere levensstijl zouden creėren; minder stress, gezonder voedsel, meer naar onze natuur gaan leven. Ik was ook echt blij met de schone lucht de eerste twee weken en de rust die buiten heerste.
Helaas was dit maar van korte duur. Tot nu toe lijkt het echter dat “we” als mensheid er weinig van hebben geleerd, want we gaan weer massaal op vakantie en roken/drinken/maccen etc er op los.
Ik vind dat vreemd. Het belangrijkst is toch dat we de aarde redden en dan lossen andere dingen zich vanzelf op.
Ik snap dat dit een jarenplan, wat zeg ik, misschien duurt het wel een eeuw, is. Ik snap ook dat er achterliggende problemen zijn met bijvoorbeeld geen vlees meer, want export etc.
Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Aan het vaccin wordt ook behoorlijk verdient.
Dat is voor mij een reden om me, voor nu, nog niet te laten vaccineren. Wellicht denk ik daar in de toekomst anders over.
Ik ben verder niet perse een wappie en geloof ook niet perse in complotten. Ik vind het overigens wel fascinerend om de gedachte gang van ieder mens te lezen
Ik voel me ook niet schuldig dat ik me niet laat vaccineren. Ik vind dat ik het recht heb het even aan te zien. Net als dat het ieders recht is het vaccin wel te nemen.
Hoe het in de toekomst zal gaan? Geen flauw idee. Ik heb soms ook wel eens angst dat het leven niet leuk gaat worden voor niet gevaccineerden. Denk aan brandstapels enzo net als vroeger (ja sorry ik heb een rijke fantasie). Maar we leven vandaag. En we hebben geen idee welke kant het uit zal gaan. Dus daarom probeer ik zoveel mogelijk van het leven te genieten op mijn manier. Druk maken kan altijd nog..
En ben het wel met je eens dat dit de kans was om een stapje terug te doen en kijken naar onze gezondheid, welzijn en hoe we met de natuur omgaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200745105
Wat mij verbaasd is dat de verdeeldheid binnen no-time zo groot is geworden en dat sommige gevaccineerde zich blijkbaar superieur voelen over ongevaccineerde. Ik kan niet goed bepalen, wanneer de omslag was.

Eerder moest je testen, wanneer je ziek was, nu moet je bewijzen dat je gezond bent en word je als ongevaccineerde gezien als tikkende tijdbom.

Ik verwacht dat de huidige vaccinaties niet HET wondermiddel zijn, maar er is zoveel geld mee gemoeid dat politici de ingeslagen weg moeten blijven volgen.

Gevaccineerde zullen weer "losser" leven, waardoor alsnog besmettingen (onontdekt?) rondgaan. Sommige bewust niet-gevaccineerde zullen extra alert zijn om zich niet te besmetten en bepaalde situaties of plekken vermeiden als ze dat kunnen (of waar ze niet meer welkom zijn). Misschien zullen sommige ook nog de prikken gaan halen, wanneer duidelijker is welke onverwachte bijwerkingen er zijn, hoe de werkzaamheid van de verschillende vaccins tegen varianten is, en hoe lang je effectief beschermd bent. Ook zal van invloed zijn welke langtijdbeperkingen er zijn zonder vaccinatie (reizen, winkelen, entertainment). Andere zullen blijven leven alsof Corona niet bestaat.

Als testen niet meer gratis of dichtbij beschikbaar is, wordt de bereidheid om zich (duur) te laten testen kleiner, ook onder eventueel besmette gevaccineerden.
Ik kan mij wel voorstellen dat het testen vanuit de ziektekostenverzekering wordt vergoed (en het je dan het eigen risico kost).
pi_200745120
Nog een golf in de herfst en er komen speciale kampen voor ongevaccineerden.
pi_200745125
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:56 schreef Steven_Stil het volgende:
Nog een golf in de herfst en er komen speciale kampen voor ongevaccineerden.
:Y
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_200745136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:57 schreef FANNN het volgende:

[..]

:Y
Die ontsnappen dan en komen op TV bij: Opsporing Verzocht.
pi_200745149
Er was ook een groepje mensen die vonden dat 'dor hout' zich maar moest onttrekken van de samenleving. Zich opsluiten enzo. Dezelfde mensen van Nederland Open die schreeuwden (het stond zelfs op billboards) dat de samenleving wel open kon als kwetsbaren zich maar oneindig afschermden.

Dor hout. Kwetsbaren. Uitsluiten.

Wat is het allemaal veranderd. Nu de ongevaccineerden onder druk staan.
Definitely not CIA
  donderdag 5 augustus 2021 @ 00:13:46 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_200745209
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 23:54 schreef Zana het volgende:
Ik verwacht dat de huidige vaccinaties niet HET wondermiddel zijn, maar er is zoveel geld mee gemoeid dat politici de ingeslagen weg moeten blijven volgen.
quote:
More than 99% of recent deaths were among the unvaccinated, infectious disease expert Dr. Anthony Fauci said earlier this month on NBC's Meet the Press, while Walensky noted on Friday that unvaccinated people accounted for over 97% of hospitalizations.
https://www.npr.org/2021/(...)-of-the-unvaccinated

De huidige vaccinaties zijn HET wondermiddel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200745320
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef NightDancert het volgende:
Jij vindt dit soort taferelen geschikt voor ongevaccineerden?
en voor de wél gevaccineerden is wél normaal gedrag?

Kopen kopen kopen ..... allemaal shit die je niet eens nodig hebt.... want de economie moet blijven
draaien...

sufkutten......
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  Beste debater 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 01:35:13 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200745520
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:00 schreef capricia het volgende:
Er was ook een groepje mensen die vonden dat 'dor hout' zich maar moest onttrekken van de samenleving. Zich opsluiten enzo. Dezelfde mensen van Nederland Open die schreeuwden (het stond zelfs op billboards) dat de samenleving wel open kon als kwetsbaren zich maar oneindig afschermden.

Dor hout. Kwetsbaren. Uitsluiten.

Wat is het allemaal veranderd. Nu de ongevaccineerden onder druk staan.
Hmmja, geloof dat juist die niet-vaxxers regelmatig zaken van stal halen als 'dor hout', 'het leven moet door', 'de dood hoort bij het leven' en ander nietszeggend spul. Al dan niet in combinatie met batshit insane complottheorieėn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200745571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hmmja, geloof dat juist die niet-vaxxers regelmatig zaken van stal halen als 'dor hout', 'het leven moet door', 'de dood hoort bij het leven' en ander nietszeggend spul. Al dan niet in combinatie met batshit insane complottheorieėn.
Maar “de dood hoort bij het leven” geldt dan ineens niet meer als ze een vaccin aangeboden krijgen :P
pi_200745577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hmmja, geloof dat juist die niet-vaxxers regelmatig zaken van stal halen als 'dor hout', 'het leven moet door', 'de dood hoort bij het leven' en ander nietszeggend spul. Al dan niet in combinatie met batshit insane complottheorieėn.
Ik denk dat er teveel mensen uit hun nek lullen niet gehinderd door enige kennis van zaken.
  Beste debater 2022 donderdag 5 augustus 2021 @ 01:59:36 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200745588
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:57 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Ik denk dat er teveel mensen uit hun nek lullen niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Dat sowieso
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200745590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat sowieso
Dan ruimt zo'n pandemie lekker op.
pi_200746968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:53 schreef Leyap het volgende:
Ik ben verder niet perse een wappie en geloof ook niet perse in complotten.

.....

Denk aan brandstapels enzo net als vroeger (ja sorry ik heb een rijke fantasie).
Ok... Helder...
pi_200747132
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:35 schreef FANNN het volgende:

[..]

en voor de wél gevaccineerden is wél normaal gedrag?

Kopen kopen kopen ..... allemaal shit die je niet eens nodig hebt.... want de economie moet blijven
draaien...

sufkutten......
Goede inhoudelijke post wel :')
pi_200748176
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:00 schreef capricia het volgende:
Er was ook een groepje mensen die vonden dat 'dor hout' zich maar moest onttrekken van de samenleving. Zich opsluiten enzo. Dezelfde mensen van Nederland Open die schreeuwden (het stond zelfs op billboards) dat de samenleving wel open kon als kwetsbaren zich maar oneindig afschermden.

Dor hout. Kwetsbaren. Uitsluiten.

Wat is het allemaal veranderd. Nu de ongevaccineerden onder druk staan.
De mensen die dit soort uitspraken deden zijn uiteraard het ene uiterste van het hoefijzer net zoals je bij de pro-vaccins eveneens extremen hebt aan het andere uiterste.

Interessanter, in denk ik elke golfbeweging, is hoe de massa graag ziet welke richting wij op gaan en daar zit ook wel mijn angst. Het gemak waarmee ongevaccineerden als zondebok gemaakt worden voor de pandemie zonder nuance. Dat is voer voor populisten.

Inhoudelijk zijn de mensen zoals in jouw post overigens te beschamend voor woorden.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200748763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://www.theguardian.c(...)accine-dies-of-covid

Topfitte man van 42 weigerde vaccin en betaalde de prijs.
Dan komt natuurlijk door het weigeren van het vaccin.
pi_200748886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:07 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Dan komt natuurlijk door het weigeren van het vaccin.
Nee, maar laat wel zien dat "ik zit niet in de risicogroep en ik ben supergezond" niet heel veel zegt.
pi_200748889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 06:55 schreef babylon het volgende:

[..]

Ok... Helder...
Wat bedoel je hiermee te zeggen? Vroeger kwamen mensen toch daadwerkelijk op de brandstapel.
pi_200748933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:11 schreef Leyap het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee te zeggen? Vroeger kwamen mensen toch daadwerkelijk op de brandstapel.
Je bent geen conspiracy nut, maar verwacht wel dat mensen wellicht op de brandstapel komen.

Dat spreekt elkaar flink tegen.
pi_200748947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:11 schreef babylon het volgende:

[..]

Nee, maar laat wel zien dat "ik zit niet in de risicogroep en ik ben supergezond" niet heel veel zegt.
Nee, dat laat dat helemaal niet zien. Kan met veel meer zaken te maken hebben.
pi_200749008
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 00:00 schreef capricia het volgende:
Er was ook een groepje mensen die vonden dat 'dor hout' zich maar moest onttrekken van de samenleving. Zich opsluiten enzo. Dezelfde mensen van Nederland Open die schreeuwden (het stond zelfs op billboards) dat de samenleving wel open kon als kwetsbaren zich maar oneindig afschermden.

Dor hout. Kwetsbaren. Uitsluiten.

Wat is het allemaal veranderd. Nu de ongevaccineerden onder druk staan.
Mensen doen alles voor hun brood en spelen historisch gezien.
Zelfs luisteren naar de daders die het afgepakt hebben valt daar onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:17:53 #173
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200749044
Ben bang dat Corona Paspoort in 2022 nodig zal zijn in Europa als meer landen USA achterna gaan.
pi_200749053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:39 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

De mensen die dit soort uitspraken deden zijn uiteraard het ene uiterste van het hoefijzer net zoals je bij de pro-vaccins eveneens extremen hebt aan het andere uiterste.

Interessanter, in denk ik elke golfbeweging, is hoe de massa graag ziet welke richting wij op gaan en daar zit ook wel mijn angst. Het gemak waarmee ongevaccineerden als zondebok gemaakt worden voor de pandemie zonder nuance. Dat is voer voor populisten.

Inhoudelijk zijn de mensen zoals in jouw post overigens te beschamend voor woorden.
Volgens mij worden mensen die niet gevaccineerd willen worden geen zondebok gemaakt voor de pandemie. Dat zou ook vrij vreemd zijn, aangezien de pandemie ontstond voor er vaccinaties waren.
Er wordt wel kritisch gekeken of deze groep niet te groot blijkt, waardoor alsnog een zorginfarct ontstaat als zij met velen tegelijk covid krijgen. Want het wordt problematisch als mensen die zich wel lieten vaccineren geen zorg kunnen ontvangen omdat de ziekenhuizen weer te vol liggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200749097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij worden mensen die niet gevaccineerd willen worden geen zondebok gemaakt voor de pandemie. Dat zou ook vrij vreemd zijn, aangezien de pandemie ontstond voor er vaccinaties waren.
Er wordt wel kritisch gekeken of deze groep niet te groot blijkt, waardoor alsnog een zorginfarct ontstaat als zij met velen tegelijk covid krijgen. Want het wordt problematisch als mensen die zich wel lieten vaccineren geen zorg kunnen ontvangen omdat de ziekenhuizen weer te vol liggen.
Hier gaat het dan om?

Dat zorginfarct viel zonder de vaccins ook wel mee, het werd allemaal een beetje overdreven.
pi_200749158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Hier gaat het dan om?

Dat zorginfarct viel zonder de vaccins ook wel mee, het werd allemaal een beetje overdreven.
Misschien moet je je eens verdieping in hoeveel zorg er uitgesteld is of diagnoses die niet of te laat zijn gesteld zijn. Het viel niet mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200749168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij worden mensen die niet gevaccineerd willen worden geen zondebok gemaakt voor de pandemie. Dat zou ook vrij vreemd zijn, aangezien de pandemie ontstond voor er vaccinaties waren.
Dit is wel een beetje flauw hoor.

quote:
Er wordt wel kritisch gekeken of deze groep niet te groot blijkt, waardoor alsnog een zorginfarct ontstaat als zij met velen tegelijk covid krijgen. Want het wordt problematisch als mensen die zich wel lieten vaccineren geen zorg kunnen ontvangen omdat de ziekenhuizen weer te vol liggen.
Vind je dat er kritisch gekeken wordt of dat er actief beleid gemaakt wordt om de keuze om niet te vaccineren af te raden? En wat vind je hiervan? En hoe zie je dit in de toekomst zich ontwikkelen?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200749178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens verdieping in hoeveel zorg er uitgesteld is of diagnoses die niet of te laat zijn gesteld zijn. Het viel niet mee.
Je ergens in verdieping kan niet, verdiepen dan weer wel. ;)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200749195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens verdieping in hoeveel zorg er uitgesteld is of diagnoses die niet of te laat zijn gesteld zijn. Het viel niet mee.
Het moet helemaal niet uit maken of je wel of geen vaccin hebt gehad. Iedereen heeft recht op zorg.
pi_200749261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje flauw hoor.
[..]
[quote]Vind je?
Vind je dat er kritisch gekeken wordt of dat er actief beleid gemaakt wordt om de keuze om niet te vaccineren af te raden? En wat vind je hiervan? En hoe zie je dit in de toekomst zich ontwikkelen?
[/quote]
Op dit moment wordt er in NL alleen kritisch gekeken. Er wordt nog geen beleid op gemaakt, er wordt wel dringend aangeraden om te vaccineren.

Ik weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen of hoe ik denk dat dit zich zal ontwikkelen. Ik vind op zichzelf dat het ieders vrije keus is of men het wel of niet wil. Ik vind ook dat de vrije keus van de een geen belemmering kan zijn voor de vrijheid van een ander. Maw als er inderdaad alsnog problemen in de zorg ontstaan omdat er teveel mensen die niet gevaccineerd zijn in het ziekenhuis komen vanwege COVID, zal er wel iets moeten worden gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200749267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:13 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Nee, dat laat dat helemaal niet zien. Kan met veel meer zaken te maken hebben.
Dit was iemand die zei dat hij geen vaccin nodig had, want hij was supergezond en zat niet in de risicogroep.

Dat blijkt overduidelijk niet te kloppen.

Dus dat is geen goed argument.
pi_200749304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:24 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het moet helemaal niet uit maken of je wel of geen vaccin hebt gehad. Iedereen heeft recht op zorg.
Tuurlijk, maar in het geval dat er echt keuzes gemaakt moeten worden staan ongevaccineerden wat mij betreft achter in de rij.
pi_200749347
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar in het geval dat er echt keuzes gemaakt moeten worden staan ongevaccineerden wat mij betreft achter in de rij.
Gevaarlijke uitspraken dit. Ben blij dat jij geen beleid maakt.

Waarom laten we dan bijvoorbeeld ouderen niet links liggen in plaats van jonge mensen die geen vaccin hebben gehad?
pi_200749373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:28 schreef babylon het volgende:

[..]

Dit was iemand die zei dat hij geen vaccin nodig had, want hij was supergezond en zat niet in de risicogroep.

Dat blijkt overduidelijk niet te kloppen.

Dus dat is geen goed argument.
Deze conclusie kun je niet trekken op basis van een incident.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200749394
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:32 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Gevaarlijke uitspraken dit. Ben blij dat jij geen beleid maakt.

Waarom laten we dan bijvoorbeeld ouderen niet links liggen in plaats van jonge mensen die geen vaccin hebben gehad?
Omdat ouderen er niet veel aan kunnen doen dat ze oud zijn en daardoor niet op een actieve manier de overbelasting van de zorg veroorzaken. Ongevaccineerden maken een bewuste keuze zich niet te laten vaccineren en saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem.
pi_200749416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Deze conclusie kun je niet trekken op basis van een incident.
Zwarte zwanen bestaan niet
Hé, een zwarte zwaan
Zwarte zwanen bestaan

Kan prima.
pi_200749438
Ik ben in beginsel tegen het verplichten van teveel zaken. Ik ben nog immer tegen een verplichte vaccinatie. Ik ben zelf (nog) niet gevaccineerd, en als ik puur naar mezelf kijk zou ik dat ook nog steeds niet doen. Ik geloof wel dat ik het als jonge gezonde man overleef en geen verdere zorg nodig zou hebben, ik ben immers ook reeds besmet geweest zonder klachten gehad te hebben.

Echter wat mij toch doet besluiten om waarschijnlijk toch een afspraak te gaan maken zijn 2 zaken:
- Ik heb een kind, en ik vind dat ik de plicht heb om ervoor te zorgen dat ik zo lang mogelijk voor mijn kind kan zorgen. Persoonlijk vind ik dat je daarbij risico's die je makkelijk kunt voorkomen moet elimineren. Een vaccin vs Corona slaat dan uit in het voordeel van het vaccin.
- ' Doe het voor een ander' is voor mij niet zozeer het punt dat wanneer ik me laat vaccineren Corona niet meer ga doorgeven o.i.d. Echter de kans dat ik met een vaccin alsnog zorg zou nodig hebben is nihil. Ook zonder vaccin is die kans nihil overigens. Echter is het risico van het vaccin nog meer nihil. Hiermee voorkom ik wel dat ik in zo'n bedje kan komen te liggen waar eigenlijk iemand met een serieuze aandoening waar 'ie niks aan kan doen zou moeten liggen.

Ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt, maar ik denk niet dat ik nog heel lang twijfel.
pi_200749743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:24 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het moet helemaal niet uit maken of je wel of geen vaccin hebt gehad. Iedereen heeft recht op zorg.
Klopt, dat ben ik met je eens.
Toch vind ik het vrij lastig als mensen vanwege hun vrije keus zouden gaan zorgen dat andere mensen last hebben van hun keus, omdat de ziekenhuizen weer allerlei zorg zouden moeten stoppen. Dus ik vind dat een hele lastige.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200749752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Omdat ouderen er niet veel aan kunnen doen dat ze oud zijn en daardoor niet op een actieve manier de overbelasting van de zorg veroorzaken. Ongevaccineerden maken een bewuste keuze zich niet te laten vaccineren en saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem.
Mensen met overgewicht kiezen er bewust voor om te dik te zijn waardoor er veel meer zorg rondom hen nodig is dan 'normaal'. Ze saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem en zorgen voor overbelasting van de zorg.
pi_200749807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:35 schreef babylon het volgende:

[..]

Zwarte zwanen bestaan niet
Hé, een zwarte zwaan
Zwarte zwanen bestaan

Kan prima.
Definieer zwart.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_200749830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Mensen met overgewicht kiezen er bewust voor om te dik te zijn waardoor er veel meer zorg rondom hen nodig is dan 'normaal'. Ze saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem en zorgen voor overbelasting van de zorg.
Je vergeet de rokers, stevige drinkers, mensen die niet sporten en mensen die ongezond eten.

Die kiezen er ook allemaal bewust voor om de zorg onnodig te belasten en het beste zou dus zijn om die preventief te verwijderen uit de samenleving :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200749843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik met je eens.
Toch vind ik het vrij lastig als mensen vanwege hun vrije keus zouden gaan zorgen dat andere mensen last hebben van hun keus, omdat de ziekenhuizen weer allerlei zorg zouden moeten stoppen. Dus ik vind dat een hele lastige.
Dat vind ik ook zo lastig aan dat de regering/OMT al sinds het begin zich volledig focust op directe zorg. De mensen die nu in gevaar zijn en daar hun hele beleid om centreert. Terwijl dat beleid op de langere termijn nog best wel eens meer slachtoffers zou kunnen opleveren.
pi_200749845
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik met je eens.
Toch vind ik het vrij lastig als mensen vanwege hun vrije keus zouden gaan zorgen dat andere mensen last hebben van hun keus, omdat de ziekenhuizen weer allerlei zorg zouden moeten stoppen. Dus ik vind dat een hele lastige.
Ik ben niet voor of tegen vaccins, voor de helderheid. Iedereen mag het wat mij betreft zelf bepalen. Ik vind het eng als we mensen gaan verplichten en ik vind het eng als je gaat zeiken op mensen die zich wel laten vaccineren.

We hebben vandaag de dag, ook in de zorg heel veel last van de keuzes van individuen, ook los van de vaccinaties.
pi_200749861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Mensen met overgewicht kiezen er bewust voor om te dik te zijn waardoor er veel meer zorg rondom hen nodig is dan 'normaal'. Ze saboteren daarmee doelbewust het zorgsysteem en zorgen voor overbelasting van de zorg.
Mensen met morbide obesitas zouden bij triage wat mij betreft ook niet heel hoog op de lijst hoeven te komen. Overigens is overgewicht weer een wat lastigere discussie, omdat dat minder zwart-wit ligt dan wel/niet gevaccineerd. Bovendien is ernstig overgewicht niet iets wat je doorgaans a la minute kunt oplossen in tegenstelling tot het halen van een vaccinatie.
pi_200749883
quote:
12s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Je vergeet de rokers, stevige drinkers, mensen die niet sporten en mensen die ongezond eten.

Die kiezen er ook allemaal bewust voor om de zorg onnodig te belasten en het beste zou dus zijn om die preventief te verwijderen uit de samenleving :+
Het 'Ja, maar hullie' argument is niet heel sterk. Het geeft eigenlijk al aan dat je erkent dat ongevaccineerden slecht bezig zijn.
pi_200749893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:28 schreef babylon het volgende:

[..]

Dit was iemand die zei dat hij geen vaccin nodig had, want hij was supergezond en zat niet in de risicogroep.

Dat blijkt overduidelijk niet te kloppen.

Dus dat is geen goed argument.
Jawel hoor, dat klopt wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200749930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:52 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Mensen met morbide obesitas zouden bij triage wat mij betreft ook niet heel hoog op de lijst hoeven te komen. Overigens is overgewicht weer een wat lastigere discussie, omdat dat minder zwart-wit ligt dan wel/niet gevaccineerd. Bovendien is ernstig overgewicht niet iets wat je doorgaans a la minute kunt oplossen in tegenstelling tot het halen van een vaccinatie.
Ook hier is het niet zo zwart wit, want ook met vaccinatie kan je corona krijgen. Wie zegt dat die persoon het uberhaupt niet zou krijgen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200749959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik met je eens.
Toch vind ik het vrij lastig als mensen vanwege hun vrije keus zouden gaan zorgen dat andere mensen last hebben van hun keus, omdat de ziekenhuizen weer allerlei zorg zouden moeten stoppen. Dus ik vind dat een hele lastige.
Tja het leven is lastig. Het is ook lastig dat iemand kiest om dronken te rijden en iemand doodrijdt.
Het is lastig dat iemand uit vrije wil iemand misbruikt, of iemand uit vrije wil pest, of iemand uit vrije wil iemand berooft... Etc.

Misschien maar de vrije wil afpakken van iedereen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200750007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Het 'Ja, maar hullie' argument is niet heel sterk. Het geeft eigenlijk al aan dat je erkent dat ongevaccineerden slecht bezig zijn.
Nee hoor. Ik erken niks. Iedereen moet maar doen wat hij zelf het beste vindt en dat zal mij verder eigenlijk jeuken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200750027
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tja het leven is lastig. Het is ook lastig dat iemand kiest om dronken te rijden en iemand doodrijdt.
Het is lastig dat iemand uit vrije wil iemand misbruikt, of iemand uit vrije wil pest, of iemand uit vrije wil iemand berooft... Etc.

Misschien maar de vrije wil afpakken van iedereen?
Heel slechte vergelijkingen. Maar je geeft hiermee wel aan dat mensen die zich niet laten vaccineren kennelijkers bezig zijn als je ze vergelijkt met dronken iemand dood rijden of iemand misbruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')