abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200727268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:07 schreef Hexagon het volgende:
Het beleid van nu. Dus met maatregelen zorgen dat ziekenhuizen niet overvol raken.
Is de aandacht voor deze zogenaamde 'pandemie' gewoon niet op z'n minst 'licht overtrokken'?
Eens kijken
  woensdag 4 augustus 2021 @ 01:10:12 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200727277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:08 schreef Maharski het volgende:

[..]

Is de aandacht voor deze zogenaamde 'pandemie' gewoon niet op z'n minst 'licht overtrokken'?
Tenzij je het niet erg vind dat ziekenhuizen overlopen en grote groepen mensen dood gaan, is het niet overtrokken.
pi_200727288
quote:
2s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:01 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Oh een soort van Social Credit systeem, zoals in China.

Ik geef het 5 sterren!
[ afbeelding ]
Dit is dus de reden dat ik tegen elke vorm van drang ben. Maar zelfs als je niet geloofd dat de aarde plat is, mensen nooit op de maan zijn geweest, het virus niet ontkent en voor vaccinatie bent maar wel huiverig bent dat zo een sociaal credit systeem wel eens de toekomst gaat worden moet je oppassen. Zelfs dan ben je al snel een wappie. Maar dan ben ik maar een wappie.

Alles wat wijst op een systeem dat men in China zo geweldig zal vinden zal ik tegen zijn.
pi_200727319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:10 schreef Hexagon het volgende:
Tenzij je het niet erg vind dat ziekenhuizen overlopen en grote groepen mensen dood gaan, is het niet overtrokken.
Maar hoeveel meer is het nou in werkelijkheid in vergelijking met de gemiddelde griep en verkoudheidsseizoenen?
Eens kijken
pi_200727320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Inderdaad, maar at vinden die anti-vaccin-wappies natuurlijk kei-oneerlijk. Hun obstructiegedrag moet natuurlijk wel gevolgen hebben voor de rest.
Je realiseert je dat je nu een aantal gevaarlijke aannames maakt?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 01:16:25 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200727337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Maar hoeveel meer is het nou in werkelijkheid in vergelijking met de gemiddelde griep en verkoudheidsseizoenen?
Gezien we met de maatregelen al een paar keer langs de rand schuurden scheelt dat heel veel. Lijkt me niet lastig te bedenken.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 01:21:16 #107
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200727385
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:56 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb een veel betere oplossing dan vaccinatiebewijzen enzovoort. Gewoon een landelijke database opzetten en iedereen die niet gevaccineerd is komt daar in te staan. Sta je er eenmaal in dan kom je op een zwarte lijst en heb je geen recht op zorg als je het virus oploopt en zeer ernstig ziek wordt. Waarom zouden wij als maatschappij zorg verlenen aan mensen die er met hun debiele gedrag alleen maar voor zorgen dat alles veel langer duurt dan nodig is?
Waarom is het debiel gedrag om iets niet in je te laten spuiten waar nog steeds niet alle bijwerkingen van bekend zijn ?

Volgens mij is dat juist intelligentie en ben je een debiel als je zomaar laat prikken alleen omdat de overheid dat maar wil.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_200727388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Zonder vaccins heel veel meer. Maar goed dat is verleden tijd. Inclusief vaccins gaat het nog zwaar tegenvallen, of meevallen, maar net hoe je het bekijkt.
I'll give you something to do
pi_200727469
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:21 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Waarom is het debiel gedrag om iets niet in je te laten spuiten waar nog steeds niet alle bijwerkingen van bekend zijn ?

Volgens mij is dat juist intelligentie en ben je een debiel als je zomaar laat prikken alleen omdat de overheid dat maar wil.
En de bijwerkingen van Covid dan. Die zijn niet mals. Er zijn meer mensen met bijwerkingen(longcovid) dan van een vaccin. Mensen die dat onderschatten moeten maar eens de website van het longfonds bekijken of ander medium.

En niemand laat zich zomaar vaccineren. voor de meeste zal het een bewuste keuze zijn.
pi_200727502
Wappies hebben schijt aan alle maatregelen en willen zich niet laten vaccineren. Laat dat soort pleuris egoïsten dan maar de gevolgen merken.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 02:08:10 #111
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200727695
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:32 schreef Gehrman het volgende:
Wappies hebben schijt aan alle maatregelen en willen zich niet laten vaccineren. Laat dat soort pleuris egoïsten dan maar de gevolgen merken.
Ik ben juist voor langere maatregelen ipv van vaccinaties.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_200727721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:08 schreef Maharski het volgende:
En daarbij zitten we met een gigantische overbevolking, en maakt het voor de wereld al helemaal geen enkele reet uit als eens wat meer mensen sterven
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:59 schreef Maharski het volgende:
De natuur is de natuur. En feit is dat we op een gigantisch bevolkingsoverschot aan het afstevenen zijn, met serieuze problemen tot gevolg. De hele maatschappij ontwrichten met allerlei lamleggende maatregelen om 'kosten wat het kost' 'iedereens leven te redden' kun je ook echt je vraagtekens bij zetten.
Onzin, overbevolking is een mythe.

Deze leugen blijven herhalen, en erbij zeggen dat het niet uitmaakt dat er miljoenen doden vallen, dan kun je wel een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog maken, maar dan sta jij aan de verkeerde kant. ;)

“Most people think we have too many people on the planet, but actually, this is an outdated view,” Musk said while on stage with Ma at at the World Artificial Intelligence Conference in Shanghai on Wednesday. “Assuming there is a benevolent future with AI, I think the biggest problem the world will face in 20 years is population collapse.”

“The biggest issue in 20 years will be population collapse. Not explosion. Collapse.”

“I absolutely agree with that,” Ma said. “The population problem is going to be facing huge challenge. 1.4 billion people in China sounds a lot, but I think next 20 years, we will see this thing will bring big trouble to China. And … the speed of population decrease is going to speed up. You called it a ‘collapse,’” he said to Musk. “I agree with you.”

“Yeah, accelerating collapse,” Musk said.
https://www.cnbc.com/2019(...)population-drop.html
  woensdag 4 augustus 2021 @ 03:02:00 #113
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_200727895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn dat jij mensen met een zwakkere gezondheid liever dood wenst dan meedoet aan maatregelen, maar daar doen ze in Duitsland dus niet aan mee.
Fijn dat mensen met een zwakke gezondheid dan ook van een ander verwachten dat ze hun leven aan de wilgen hangen. Solidariteit (waar iedereen zo op geilt tegenwoordig) werkt twee kanten op hé.
It's okay to be white
  woensdag 4 augustus 2021 @ 03:05:48 #114
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_200727937
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:32 schreef Gehrman het volgende:
Hoe doen we dat als jij over 10 jaar een autoimmuunziekte ontwikkeld hebt door het vaccin? Eigen schuld dan lijkt me, dus niet aankloppen bij de zorgverzekeraar en het UWV. Aldus jouw logica?

Ik vind het een beetje zielig worden, hoe mensen zoals jij maar verwachten dat iedereen rekening met je (angsten) houdt. Boehoe, ik ben bang, is allemaal de schuld van anderen. Waarom mogen mensen er niet gewoon lak aan hebben (aan jou dus)?
It's okay to be white
pi_200728029
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 03:05 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Hoe doen we dat als jij over 10 jaar een autoimmuunziekte ontwikkeld hebt door het vaccin? Eigen schuld dan lijkt me, dus niet aankloppen bij de zorgverzekeraar en het UWV. Aldus jouw logica?

Ik vind het een beetje zielig worden, hoe mensen zoals jij maar verwachten dat iedereen rekening met je (angsten) houdt. Boehoe, ik ben bang, is allemaal de schuld van anderen. Waarom mogen mensen er niet gewoon lak aan hebben (aan jou dus)?
Heeft allemaal niets met angst te maken, dat is weer die typische wappiespeak.

Het gaat erom dat de zorg niet overbelast raakt en dat blijf je houden als er maar genoeg mensen zich als jankende egotrippers blijven gedragen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 04:26:22 #116
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200728231
quote:
Ik heb een veel betere oplossing dan vaccinatiebewijzen enzovoort. Gewoon een landelijke database opzetten en iedereen die niet gevaccineerd is komt daar in te staan. Sta je er eenmaal in dan kom je op een zwarte lijst en heb je geen recht op zorg als je het virus oploopt en zeer ernstig ziek wordt. Waarom zouden wij als maatschappij zorg verlenen aan mensen die er met hun debiele gedrag alleen maar voor zorgen dat alles veel langer duurt dan nodig is?
Laten we dan ook zo'n lijst maken voor mensen die roken, ongezond eten, te veel alcohol drinken, te weinig sporten etc.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200728899
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:27 schreef The_Emotion het volgende:
Beangstigend dat het uitsluiten van ongevaccineerden zo bejubeld wordt.

Stel je voor dat je de Albert Heyn niet in mag omdat je door medische redenen het vaccin niet kan/mag hebben.
Ja dat vind ik ook echt zorgelijk en geen goede zaak. Hoewel ik me wel altijd heb afgevraagd wat die zwaarwegende medische redenen zouden kunnen zijn waardoor je geen vaccin mag. Ik ben bekend met redenen waarom een levend vaccin niet zou kunnen maar daar vallen de Corona vaccins niet onder
pi_200728928
Straks betalen de wappies zelf voor hun toegangstesten en dan zien we hoe principieel ze zijn. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200728979
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 03:05 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Als als als.... Wat doen we als blijkt dat JIJ over 10 jaar een autoimmuunziekte hebt omdat je covid hebt gehad omdat je je niet hebt laten vaccineren.

Mensen laten zich niet vaccineren uit angst maar vanuit de rationele overweging dat vaccineren helpt om de zorg te ontlasten en sneller uit de crisis te komen.

Kijk hoe zwaar jij de realiteit moeten ombuigen om een punt te kunnen maken...
pi_200728988
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 02:18 schreef Rambolin het volgende:

[..]

[..]

Deze leugen blijven herhalen, en erbij zeggen dat het niet uitmaakt dat er miljoenen doden vallen, dan kun je wel een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog maken, maar dan sta jij aan de verkeerde kant. ;)

“Most people think we have too many people on the planet, but actually, this is an outdated view,” Musk said while on stage with Ma at at the World Artificial Intelligence Conference in Shanghai on Wednesday. “Assuming there is a benevolent future with AI, I think the biggest problem the world will face in 20 years is population collapse.”

“The biggest issue in 20 years will be population collapse. Not explosion. Collapse.”

“I absolutely agree with that,” Ma said. “The population problem is going to be facing huge challenge. 1.4 billion people in China sounds a lot, but I think next 20 years, we will see this thing will bring big trouble to China. And … the speed of population decrease is going to speed up. You called it a ‘collapse,’” he said to Musk. “I agree with you.”

Zeg jij nu echt dat overbevolking een mythe is...? Omdat de baas van Tesla dat zegt?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 07:16:13 #121
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_200729050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 02:18 schreef Rambolin het volgende:

[..]

[..]

Musk is niet goed geinformeerd over het overbevolkinsprobleem. Laatst liep hij te tweeten dat we meer mensen nodig hebben om een multi-planet species te worden _O-

Iets te veel scifi stripboeken gelezen die vent.
pi_200729073
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 07:02 schreef Intint het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik een beperking van mijn vrijheden en volgens sommigen hier is dat genoeg om een WO II vergelijking te maken dus ik voel me net een Jood. Iedereen die de vergelijking maakt tussen ongevaccineerden en Joden moet het hier mee eens zijn of jullie zijn inconsistent.
Anti vaccinatie mensen zijn altijd inconsistent met hun gezochte argumenten en tegensprekende feiten. :D
pi_200729154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 07:16 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Musk is niet goed geinformeerd over het overbevolkinsprobleem. Laatst liep hij te tweeten dat we meer mensen nodig hebben om een multi-planet species te worden _O-

Iets te veel scifi stripboeken gelezen die vent.
Hij heeft wel gelijk, verwacht ik ook, die daling is ook in China vrij accuut ingezet en zet sneller door.
Vooral de daarop volgende generaties krijgen het zwaarder met een overwegend oudere bevolking.
Vakman pur sang
pi_200729161
mooizo
U MAD?
  woensdag 4 augustus 2021 @ 07:46:56 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200729226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:35 schreef Maharski het volgende:
Ik denk dat het vaccin iedere (gezonde) weerstand wegneemt, en dat als die er eenmaal inzit, mensen de niet-gevaccineerden gaan willen bestrijden, omdat ze vanaf het moment dat ie er in zit voor hun gevoel natuurlijk niks anders kunnen dan 'aan die kant staan'. Grappig hoe dat psychologisch schijnbaar werkt.
Er is alleen geen 'wij vs. zij' hierin. Dat is echt een debiele en bovendien valse dichotomie. Je wordt opgehitst, en je ziet 't niet.
Dat denk je dan verkeerd. Ik kan voor mijn gevoel best iets anders dan ‘aan die kant staan’.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 07:53:21 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200729264
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 03:02 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Fijn dat mensen met een zwakke gezondheid dan ook van een ander verwachten dat ze hun leven aan de wilgen hangen. Solidariteit (waar iedereen zo op geilt tegenwoordig) werkt twee kanten op hé.
Dus die mensen moeten maar dood?
pi_200729280
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:27 schreef The_Emotion het volgende:
Beangstigend dat het uitsluiten van ongevaccineerden zo bejubeld wordt.

Stel je voor dat je de Albert Heyn niet in mag omdat je door medische redenen het vaccin niet kan/mag hebben.
Want in Duitsland gelden deze beperkingen ook voor mensen voor wie vaccinatie om medische redenen niet mogelijk was? Bron? Ik vind het beangstigend dat zoiets er zomaar bij verzonnen wordt zonder bron waar dat uit blijkt.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat mensen die vanwege medische redenen überhaupt niet de keuze hebben zich te laten vaccineren de uitzondering op de regel zijn. Sterker nog, die mensen zijn o.a. de reden dat je wilt dat iedereen die het medisch gezien wel kan zich laat vaccineren.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 08:08:20 #128
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200729359
Na vaccinatie voel ik in ieder geval geen enkele behoefte om te conformeren aan allerhande regeltjes en lockdowns.

Mensen die zich niet willen inenten moeten dat lekker zelf weten, maar gevaccineerden hoeven niet omwille van deze minderheid beperkt te worden.
pi_200729374
quote:
De eed van Hippocratus, ik noem maar wat.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 4 augustus 2021 @ 08:16:17 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200729405
quote:
Dan gaat het zo stinken op de stoep van het ziekenhuis

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 04-08-2021 09:09:38 ]
pi_200729469
Overdreven gedoe en met welk doel?
als 80% gevaccineerd is wordt het overgrote deel er niet meer ziek van (dus geen overbelaste zorg)
De ongevaccineerden zijn met name jongeren die er toch al nauwelijks ziek van werden.
En om besmettingen tegen te gaan is ook niet het geval want als je geprikt bent kun je nog steeds besmet raken en het virus overdragen, alleen word je er zelf dan niet meer ziek van.

Een heel klein percentage van zowel gevaccineerden en ongevaccineerden zou nog wel eens in het ziekenhuis kunnen komen maar zoals de cijfers overal laten zien geeft dit nauwelijks extra druk op de zorg.

Dus ik vraag me serieus af waar deze angstzaaierij nu nog voor nodig is.
Alleen in landen met een zeer lage vaccinatiegraad kan ik me er nog enigszins iets bij voorstellen.

Ik ben zelf overigens wel gevaccineerd maar ik blijf het idioot vinden.
pi_200729745
Ik vind het persoonlijk ronduit stuitend hoeveel mensen dit een goed idee vinden.

Beangstigend zelfs.

:{

Ps: nee ik ben geen wappie
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200730104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:08 schreef detaris het volgende:
Na vaccinatie voel ik in ieder geval geen enkele behoefte om te conformeren aan allerhande regeltjes en lockdowns.

Mensen die zich niet willen inenten moeten dat lekker zelf weten, maar gevaccineerden hoeven niet omwille van deze minderheid beperkt te worden.
En andersom ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200730162
Gewoon iedereen verplicht vaccineren. Het kleine percentage mensen dat zich om medische redenen niet kan laten vaccineren, kunnen na een strenge keuring een doktersverklaring krijgen.

Probleem opgelost.
pi_200730216
quote:
15s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:50 schreef vosss het volgende:
Ik vind het persoonlijk ronduit stuitend hoeveel mensen dit een goed idee vinden.

Beangstigend zelfs.

Klopt. Ik ben zelf volledig gevaccineerd. Uit eigen keuze. Maar ik sta ook pal voor het recht om niet gevaccineerd te worden. Het uit de maatschappij weg-isoleren van niet-gevaccineerden kan nooit de juist weg zijn.
pi_200730278
quote:
15s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:50 schreef vosss het volgende:

Beangstigend zelfs.

Normaal vind dit plaats bij een dictator zoals erdogan, etc. Hier in NL had uk het niet verwacht.
Maar goed, mensen blijven mensen. Haal je hun brood en spelen weg dan doen ze alles om het weer terug te krijgen van degene die het ze heeft afgenomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730334
Ik snap deze hele discussie eerlijk gezegd niet zo, zeker wanneer het om Nederland met zijn torenhoge vaccinatiebereidheid gaat. Van mij hoeft niemand gedwongen of buitengesloten te worden; vrij land, eigen keuzes en zo.

Wanneer we ergens in september op het punt aanbeland zijn dat iedereen twee weken ervoor zijn of haar laatste prik heeft kunnen krijgen hoort het gewoon afgelopen te zijn met het afschalen van de reguliere zorg en het uitstellen van operaties. Raak je besmet en dreigt dat tot een IC-opname te leiden? Dan kun je als ongevaccineerde wel eens de pech hebben dat er geen plek voor je is. Op vakantie kun je een stretcher aan het zwembad voor later op de dag "reserveren" door er 's morgens in alle vroegte een handdoek over te leggen, met IC-bedden hoort dat verhaal niet op te gaan.

De niet coronagerelateerde zorg heeft nu wel lang genoeg stil gelegen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:27:01 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200730349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een vaccinatiepaspoort met drie keuzes: negatieve test, vaccinatie of bewijs dat je corona had gehad. Misschien met nog de mogelijkheid dat je met een sneltest of een PCR-test wel binnenkomt, maar dat je er zelf voor moet dokken plus een beperkte geldigheidsduur.
Een uitzondering voor wie covid gehad heeft lijkt logisch. Zij hebben waarschijnlijk meer mucosale antilichamen dan wie gevaccineerd is.
are we infinite or am I alone
pi_200730368
quote:
Dit kan echt niet meer hoor. En uiteraard wordt je gepost geliked door een extreemlinkse user, voorspelbaar.

Dus mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen nemen of mensen die het virus al hebben gehad, wil jij toegang tot zorg ontzeggen? Immers, dit soort mensen kunnen ook tot de groep behoren die zich niet laten vaccineren. Vanuit dat perspectief gelukkig maar dat het beleid in dit land niet wordt uitgezet door schrikbarend autoritaire types als jij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200730370
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik snap deze hele discussie eerlijk gezegd niet zo, zeker wanneer het om Nederland met zijn torenhoge vaccinatiebereidheid gaat. Van mij hoeft niemand gedwongen of buitengesloten te worden; vrij land, eigen keuzes en zo.

Wanneer we ergens in september op het punt aanbeland zijn dat iedereen twee weken ervoor zijn of haar laatste prik heeft kunnen krijgen hoort het gewoon afgelopen te zijn met het afschalen van de reguliere zorg en het uitstellen van operaties. Raak je besmet en dreigt dat tot een IC-opname te leiden? Dan kun je als ongevaccineerde wel eens de pech hebben dat er geen plek voor je is. Op vakantie kun je een stretcher aan het zwembad voor later op de dag "reserveren" door er 's morgens in alle vroegte een handdoek over te leggen, met IC-bedden hoort dat verhaal niet op te gaan.

De niet coronagerelateerde zorg heeft nu wel lang genoeg stil gelegen...
De inhaalzorg zal ook niet snel plaatsvinden, dus er moet een moment komen waarop de zorg inderdaad weer door kan gaan zoals normaal. Iedereen die niet gevaccineerd is mag m.i. zelf de test betalen waarmee ze naar binnen mogen. Immers, principes mogen geld kosten en de maatschappij hoeft niet te betalen voor andermans principes.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200730373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een vaccinatiepaspoort met drie keuzes: negatieve test, vaccinatie of bewijs dat je corona had gehad. Misschien met nog de mogelijkheid dat je met een sneltest of een PCR-test wel binnenkomt, maar dat je er zelf voor moet dokken plus een beperkte geldigheidsduur.
Met die laatste optie wordt niemand buitengesloten. Je moet dan gewoon corona ergens oplopen en dan is het goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730416
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 01:21 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de Staat stelt (ook al wisselt dat constant) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200730434
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de Staat stelt (ook al wisselt dat constant) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de dansleraar Engels stelt (ook al wordt dat constant weerlegd) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor complotten en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
pi_200730449
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Gewoon iedereen verplicht vaccineren. Het kleine percentage mensen dat zich om medische redenen niet kan laten vaccineren, kunnen na een strenge keuring een doktersverklaring krijgen.

Probleem opgelost.
Hoe zie je dit praktisch voor je?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:36:13 #145
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200730451
quote:
99s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De inhaalzorg zal ook niet snel plaatsvinden, dus er moet een moment komen waarop de zorg inderdaad weer door kan gaan zoals normaal. Iedereen die niet gevaccineerd is mag m.i. zelf de test betalen waarmee ze naar binnen mogen. Immers, principes mogen geld kosten en de maatschappij hoeft niet te betalen voor andermans principes.
Volgens mij betalen we allemaal zorgpremie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200730455
Wie zich niet wil laten vaccineren moet dat wat mij betreft helemaal zelf weten. Die vrijheid hebben we met z'n allen.

Maar als dit soort maatregelen ertoe leiden dat alles weer bij het oude wordt, dan ben ik daar groot voorstander van. Want zo opportunistisch ben ik
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200730467
quote:
99s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de dansleraar Engels stelt (ook al wordt dat constant weerlegd) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor complotten en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Hihi, bedankt voor het bevestigen van mijn post.
pi_200730482
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Probleem opgelost.
We hebben ook nog een grondwet. Dus verplicht vaccineren kan sowieso niet.
pi_200730593
quote:

Probleem opgelost.
Welk probleem precies?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:47:41 #150
240618 Micson
The lonely stoner
pi_200730635
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:08 schreef Maharski het volgende:
Of mensen nu hoog of laag springen, het zou mij een worst wezen. Ik ben nooit meegegaan in deze onzin en zal er nooit in meegaan ook:
alle heisa, voortdurende brainwashende angstporno op alle media en deze hele wereldwijde gekte, staat totáál niet in verhouding met de ernst van dit virus, met een dodenpercentage van 0,15 tot 0,30%. De vergelijking met griep is en blijft volkomen terecht, alleen het is besmettelijker. Uitgekauwde discussie inmiddels.
En daarbij zitten we met een gigantische overbevolking, en maakt het voor de wereld al helemaal geen enkele reet uit als eens wat meer mensen sterven; zelfs daarin heeft corona weinig in de melk te brokkelen en is het een druppel op een gloeiende plaat.
Alle paniek rondom dit virus is totaal uit verhouding met de ernst ervan, en dus kan dit hele gedoe nooit werkelijk met zorgen over de volksgezondheid te maken hebben of last op de zorg. Wat het wel is, weet ik ook niet. Maar voor mij is en blijft het geen zuivere koffie. En iedereen die me dan 'wappie' noemt, mag van mij ebola krijgen. Dan heb je tenminste écht wat. 8-)
Als je het onnodig sterven van mensen al wegwuift als argument om maatregelen te nemen, dan valt er inderdaad weinig land met jou te bezeilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')