abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200730659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

We hebben ook nog een grondwet. Dus verplicht vaccineren kan sowieso niet.
Totdat die grondwet gewijzigd wordt. Want dat kan gewoon democratisch geregeld worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:49:21 #152
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200730663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En andersom ook niet.
Nee dat klopt. Mensen maken hun eigen keuzes. Het gaat mij om de houding van de overheid die de acties van een kleine groep misbruikt om de burgerrechten van eenieder in te perken.
pi_200730665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Volgens mij betalen we allemaal zorgpremie.
Ik heb het vermoeden dat de zorgpremie van de meeste vaccinweigeraars via het UWV uit de staatskas betaald wordt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200730697
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Totdat die grondwet gewijzigd wordt. Want dat kan gewoon democratisch geregeld worden.
Als zowel gevaccineerden en ongevaccineerden dan niet samen demonstreren houd alles op. Een grondwet is er niet voor niets. Iedereen van jong tot oud zou zich moeten verzetten mocht men dit willen aanpassen. We zitten vooralsnog niet in China.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:52:28 #155
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200730705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:56 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb een veel betere oplossing dan vaccinatiebewijzen enzovoort. Gewoon een landelijke database opzetten en iedereen die niet gevaccineerd is komt daar in te staan. Sta je er eenmaal in dan kom je op een zwarte lijst en heb je geen recht op zorg als je het virus oploopt en zeer ernstig ziek wordt. Waarom zouden wij als maatschappij zorg verlenen aan mensen die er met hun debiele gedrag alleen maar voor zorgen dat alles veel langer duurt dan nodig is?
Ook gelijk een lijst van mensen die roken , drugs gebruiken en alcohol drinken.
Oh ja en mensen met overgewicht , die moeten ook op een lijst
Ik ben inmiddels overleden
pi_200730779
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als zowel gevaccineerden en ongevaccineerden dan niet samen demonstreren houd alles op. Een grondwet is er niet voor niets. Iedereen van jong tot oud zou zich moeten verzetten mocht men dit willen aanpassen. We zitten vooralsnog niet in China.
Nou, als ik de reacties zo lees dan denk ik dat dat verzet wel eens tegen zou kunnen vallen uit het kamp van de gevaccineerden. :X
vosss is de naam,
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:57:40 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200730795
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de Staat stelt (ook al wisselt dat constant) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat Ayn Rand stelt (in al haar fenomenale anti-overheid boeken) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200730814
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou, als ik de reacties zo lees dan denk ik dat dat verzet wel eens tegen zou kunnen vallen uit het kamp van de gevaccineerden. :X
Ik ben gevaccineerd, maar dan zal ik wel demonstreren. En zo zullen er vast veel meer gevaccineerden zijn die niets moeten hebben van een verplichting.
pi_200730840
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:52 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ook gelijk een lijst van mensen die roken , drugs gebruiken en alcohol drinken.
Oh ja en mensen met overgewicht , die moeten ook op een lijst
Eigenlijk moet iedereen op die lijst die dingen doet die de overheid niet wil ter bescherming van jezelf. Zoals autogordels dragen bv.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730853
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Fok is niet representatief.
6 maanden geleden zouden de meningen hier precies andersom zijn namelijk.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730898
quote:
3s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:49 schreef vosss het volgende:

[..]

In NL duurt dat jaren en dan is deze discussie al voorbij.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:04:25 #162
37248 BertV
Klei indiaan
pi_200730911
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 21:30 schreef The_Emotion het volgende:

[..]

Ja en door zulke maatregelen maak je ze alleen maar pissiger, sterker nog, hun gelijk wordt ermee bevestigd.
Ik merk nu frustraties bij gevaccineerden omdat ook zij niet gevrijwaard worden van vervolg maatregelen.
Mensen die na 2 prikken plots de hakken in het zand zetten.

Schoonvader + familie dubbel gevaccineerd, 6 keer eerder al hun vakantie verzet.
Nu besmet door kreta-feest-dochter, kunnen weer niet op vakantie.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_200730914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In NL duurt dat jaren en dan is deze discussie al voorbij.
Hugo heeft gezegd dat onwettig handelen gewoon prima is in tijden van een pandemie. oO<
vosss is de naam,
pi_200730927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En andersom ook niet.
Ja zo werkt het dus niet. Doordat mensen zich laten vaccineren komen we uit de crisis die gepaard gaat met beperkingen voor iedereen. Door vaccineren kunnen beperkingen opgeheven worden voor mensen die hier hun steentje aan hebben bijgedragen maar blijven ze staan voor mensen die dit niet doen omdat het virus anders zijn ding kan blijven doen en we langer in deze shit blijven zitten dan nodig. Wanneer niemand zich zou vaccineren zouden we sowieso allemaal met deze beperkingen moeten blijven leven. Voor jou veranderd er dus eigenlijk niet veel, je vind het alleen blijkbaar oneerlijk dat er andere consequenties zijn voor mensen die bij de oplossing willen horen dan voor mensen die lekker dwars willen zijn.

Het is ieders goed recht om dwars te willen zijn. Hebben we ons allemaal wel ooit schuldig aan gemaakt (meestal in de leeftijd van 12-16). Nu heeft dat ook eens consequenties en ik snap dat dat niet voor iedereen leuk is.
pi_200730937
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Hugo heeft gezegd dat onwettig handelen gewoon prima is in tijden van een pandemie. oO<
Ik heb gezegd dat dat niet zo is.
pi_200730956
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

We mogen toch wel aannemen dat deze pandemie niet tot in de eeuwigheid gaat duren. Het uitgangspunt was een vaccinatiegraad van 85% en in Nederland zijn we goed op weg die te halen. En zodra dat bereikt is moet het over zijn met al die maatregelingen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:11:16 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200731002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:05 schreef Intint het volgende:

Het is ieders goed recht om dwars te willen zijn. Hebben we ons allemaal wel ooit schuldig aan gemaakt (meestal in de leeftijd van 12-16). Nu heeft dat ook eens consequenties en ik snap dat dat niet voor iedereen leuk is.
Jamaar jamaar, nu worden andere mensen ineens niet meer de dupe van het gedrag van antivaxxers. Dan kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Dan is de lol ineen van dat dwarse gedoe af. :'(
pi_200731017
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben gevaccineerd, maar dan zal ik wel demonstreren. En zo zullen er vast veel meer gevaccineerden zijn die niets moeten hebben van een verplichting.
Ik denk het ook ja.

Nou vind ik mensen die zich niet laten vaccineren maar het wel kunnen behoorlijk debiel, maar lichamelijke integriteit is een grondrecht. Ik zie liever niemand aan de stoelpoten zagen van de grondwet en zeker de overheid niet.
Incelfrikandel
pi_200731029
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik merk nu frustraties bij gevaccineerden omdat ook zij niet gevrijwaard worden van vervolg maatregelen.
Mensen die na 2 prikken plots de hakken in het zand zetten.

Schoonvader + familie dubbel gevaccineerd, 6 keer eerder al hun vakantie verzet.
Nu besmet door kreta-feest-dochter, kunnen weer niet op vakantie.
Tja ik baal ook nog van die mondkapjes ondanks dat ik gevaccineerd ben, maar het is zoals het is. Ik ga ook niet met vakantie vanwege die mondkapjes plicht. En in Duitsland zijn er winkels waar een blauw of wit mondkapje verplicht is. Een stoffen in de diverse kleuren mag niet.
pi_200731057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat Ayn Rand stelt (in al haar fenomenale anti-overheid boeken) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Ik heb een adblocker, geen radio en geen tv abo. Ik mis dus een hele hoop overheidspropaganda. Wat mij in het us vs them narratief heeft gezet waren mijn interacties met wappies op fok. Wat een misselijke en egoïstische mensen.
pi_200731079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja.

Nou vind ik mensen die zich niet laten vaccineren maar het wel kunnen behoorlijk debiel, maar lichamelijke integriteit is een grondrecht. Ik zie liever niemand aan de stoelpoten zagen van de grondwet en zeker de overheid niet.
Precies. Debiel wil ik ze ook nog niet noemen tenzij het dezelfde groep is die denkt dat ook de aarde plat is en meer van dat soort onzin.
pi_200731169
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Debiel wil ik ze ook nog niet noemen tenzij het dezelfde groep is die denkt dat ook de aarde plat is en meer van dat soort onzin.
Nouja, ik heb van niemand die het wel kon een goede reden gehoord om het niet te laten doen. Inclusief religieuze mensen. Moet je zelf weten, maar ik heb er wel een mening over dat is alles.

Blijft het punt wel staan dat we een grondwet hebben om deze rechten te kunnen verdedigen juist in moeilijke tijden waarin het verleidelijk is om ze af te schaffen. Onschendbaarheid van het lichaam afschaffen is echt een glijdende schaal, dan maar een paar maanden langer maatregelen.
Incelfrikandel
pi_200731282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Volgens mij betalen we allemaal zorgpremie.
Zo'n test is geen zorg natuurlijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200731343
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik snap deze hele discussie eerlijk gezegd niet zo, zeker wanneer het om Nederland met zijn torenhoge vaccinatiebereidheid gaat. Van mij hoeft niemand gedwongen of buitengesloten te worden; vrij land, eigen keuzes en zo.
Is een beetje voorbarig inderdaad, want momenteel is nog niet duidelijk of we dit soort maatregelen vaccinatiegraad gaan bereiken die ook de mensen die op medische gronden zich niet kunnen laten vaccineren beschermt. Dat is ook een van de redenen dat de dalende vaccinatiegraad onder kinderen zo zorgelijk was: degenen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren dreigen daar de prijs voor te betalen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:31:49 #175
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200731349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 06:33 schreef _Lily_ het volgende:
Ja dat vind ik ook echt zorgelijk en geen goede zaak. Hoewel ik me wel altijd heb afgevraagd wat die zwaarwegende medische redenen zouden kunnen zijn waardoor je geen vaccin mag. Ik ben bekend met redenen waarom een levend vaccin niet zou kunnen maar daar vallen de Corona vaccins niet onder
Ik vermoed dat dit dan een paar mensen die vanwege een hun ziekte toch al niet buiten komen.
Altijd leuk dat dit argument wordt gebruikt door gezonde mensen die tegen beperkingen zijn.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')