abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200731367
Allemaal voor Duitsland juichen terwijl er ook bij staat dat mondkapjes en afstand 'zeker tot de lente' (2022) blijven voor iedereen: https://www.telegraaf.nl/(...)-nergens-meer-welkom

_O_ *O* _O_

Blijf juichen, blijf klappen als zeehondjes voor alle maatregelen die ook gewoon voor jou als gevaccineerde gaan blijven gelden. Ga door met je medemens het licht in de ogen niet gunnen. Kijk hoe ver je daar mee gaat komen in het leven.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:38:54 #177
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_200731453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:32 schreef Vasilevski het volgende:
Allemaal voor Duitsland juichen terwijl er ook bij staat dat mondkapjes en afstand 'zeker tot de lente' (2022) blijven voor iedereen: https://www.telegraaf.nl/(...)-nergens-meer-welkom

_O_ *O* _O_

Blijf juichen, blijf klappen als zeehondjes voor alle maatregelen die ook gewoon voor jou als gevaccineerde gaan blijven gelden. Ga door met je medemens het licht in de ogen niet gunnen. Kijk hoe ver je daar mee gaat komen in het leven.
Wat is er mis met afstand houden en een mondkapje voor.
Beide maatregelen houd ik tot eind 2080 vol hoor.

Ik juich ook vooral dat de Duitsers het ook gewoon doen, waar de Nedelander deze maatregelen volop negeert.
Tot nooit .......
pi_200731578
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 06:55 schreef Intint het volgende:

[..]

Zeg jij nu echt dat overbevolking een mythe is...? Omdat de baas van Tesla dat zegt?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 07:16 schreef cleanfreak het volgende:

[..]

Musk is niet goed geinformeerd over het overbevolkinsprobleem. Laatst liep hij te tweeten dat we meer mensen nodig hebben om een multi-planet species te worden _O-

Iets te veel scifi stripboeken gelezen die vent.
Jullie zijn niet goed geïnformeerd, jullie zijn gehersenspoeld. ;)

pi_200731580
Goeie zaak. Hoop dat NL dit voorbeeld volgt. Zo houden we de wappies buiten de deur en maatschappij
pi_200731712
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 00:56 schreef Navifactiva het volgende:
Ik heb een veel betere oplossing dan vaccinatiebewijzen enzovoort. Gewoon een landelijke database opzetten en iedereen die niet gevaccineerd is komt daar in te staan. Sta je er eenmaal in dan kom je op een zwarte lijst en heb je geen recht op zorg als je het virus oploopt en zeer ernstig ziek wordt. Waarom zouden wij als maatschappij zorg verlenen aan mensen die er met hun debiele gedrag alleen maar voor zorgen dat alles veel langer duurt dan nodig is?
Ik zou mezelf spontaan aanmelden voor die lijst als je in ruil daarvoor van 'de basismaatregelen' af bent, maar wij weten allebei dat dat niet gaat gebeuren.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 10:53:38 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200731714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goeie zaak. Hoop dat NL dit voorbeeld volgt. Zo houden we de wappies buiten de deur en maatschappij
De wappies zijn al bezig met oa een school voor wakkere kindjes :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200731722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:46 schreef Rambolin het volgende:

[..]

[..]

Jullie zijn niet goed geïnformeerd, jullie zijn gehersenspoeld. ;)

LOL. Ik zou eens goed kijken naar de andere filmpjes van dit kanaal. Doe dit even en geef dan eens antwoord op de vraag of dit een betrouwbare bron is.
pi_200731766
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef Intint het volgende:

[..]

LOL. Ik zou eens goed kijken naar de andere filmpjes van dit kanaal. Doe dit even en geef dan eens antwoord op de vraag of dit een betrouwbare bron is.
quote:
OVERPOPULATION IS A MYTH

We are contacted all the time by people asking for how they can refute the arguments that the world is overpopulated, so we have decided to create a short primer called “How to Debunk the Myth of Overpopulation in Three Easy Steps.”

Before we start, however, let’s define terms. Overpopulation describes a situation where the number of people exhausts the resources in a closed environment such that it can no longer support that population.

Let’s imagine that our PRI offices suddenly became a closed environment, with nothing allowed in our out. Obviously, our staff would exhaust the available resources very quickly: The water cooler would be drained dry, the refrigerator would be emptied out, and the oxygen would be all used up.

Obviously, our office has too many people for its natural resources, but we haven’t started trying to eliminate our co-workers to ensure our own survival. We haven’t launched a sterilization campaign against younger colleagues or encouraged older ones to jump out of the windows. Why not?

Well, of course, we are constrained by Catholic moral teaching. But aside from that, we know that the office is not a closed environment. Neither are most instances cited by overpopulation zealots, such as crowded cities or poor countries. None of these are closed environments.

Other instances of phony overpopulation occur when humans create artificially closed environments. If someone locked you in a room, most people wouldn’t blame your resulting demise on “the overpopulation of the room” but on the cruel person who locked you in. Similarly, if government policies prevent food from being transported to where it is needed, or distributed to those who are hungry, “overpopulation” is not to blame. It’s the policy, stupid.

Moreover, overpopulation is defined as a problem created by the numbers of people, not their behaviors. If every person demanded his or her own continent or island, the world would seem “overpopulated” very quickly.

Let’s keep these things in mind as we consider the argument that the earth, as a closed environment, is overpopulated. Is Spaceship Earth (as they like to call it), running out of resources? Let’s evaluate:

Food
“There isn’t enough!” Since the time of Thomas Malthus in the early 1800s, doomsayers have gloomily predicted that mankind would outbreed its food supply, resulting in catastrophic famines. Yet the world currently produces enough food to feed 10 billion people, and there are only 7 billion of us. That is, with 7 billion human minds at work, we produce enough food for 10 billion human bodies. Imagine how much food we can produce with 10 billion minds!

“But there are still hungry people in the world!” Yes, hunger remains a problem in some parts of the world, but it is not caused by the number of people. Commenting on the recent Somali famine, Oxfam, an international humanitarian organization, stated, “Famines are not natural phenomena, they are catastrophic political failures.”

“Well, we got lucky with the Green Revolution, and food production shot up, but we can’t count on something like that to occur again!” Why not? There is no reason to think that we are running out of human ingenuity. If anything, a larger population means more opportunities for the kind of scientific collaboration and increased specialization that results in such scientific leaps forward.

“Ok, but humans now eat higher up the food chain that we used to. We can’t keep that up and still have enough for everyone!” Sure, people in the developed nations eat more meat, which requires much more energy input per calorie eaten than if we ate grains and plant proteins. But that doesn’t mean that we will run out of food. We are eating higher energy foods because they are relatively cheaper than they used to be—and prices don’t fall when goods are scarce. The falling price of high energy foods indicates that they are becoming more plentiful, not less so. According to the World Education Service, “world agriculture produces 17% more calories per person today than it did 30 years ago…This is enough to provide everyone in the world with at least 2,720 kilocalories (kcal) per person per day.”

Water
“We are running out of water!” The earth is awash in water. Oceans cover 70 percent of the planet’s surface to an average depth of 6,000 feet. That’s why the earth looks blue from space. You cannot use up or destroy water; you can only change its state (from liquid to solid or gas) or contaminate it so that it is undrinkable.

“That’s a great theory, but if I’m thirsty, theory doesn’t mean much to me. There is not enough fresh water for everyone!” There is! Since 1900, freshwater withdrawals (i.e. production of usable water) have increased much faster than the human population has increased. Freshwater withdrawals have increased seven-fold since 1900 while the world population has increased only fourfold. This suggests our ability to access usable water increases faster than population growth.

“Tell that to the people living in the Sahel!” You’re correct, lack of water is a serious humanitarian issue. But it is not an overpopulation issue. Water, although plentiful, can be difficult to move to those who need it, hence local water scarcity. As Karen Bakker (2003) states: “Water is one of the heaviest substances mobilized by human beings in their daily search for subsistence … Water is expensive to transport relative to value per unit volume, requiring large-scale capital investments in infrastructure networks which act as an effective barrier.” In other words, we need more dams, canals, and pipelines, not more abortion, contraception, and sterilization.

Growth rate
“But we’re growing exponentially!” We really aren’t. The human race is certainly growing, but not exponentially. “Exponential growth” means that the higher a quantity gets, the more its growth rate increases. And in fact, the world population growth rate has been declining since its peak in the early 1960s. Between 1950 and 2000, the world population grew at a rate of 1.76%. Between 2000 and 2050, it is expected to grow by 0.77 percent.[3] So yes, because 0.77 is greater than zero, it is a positive growth rate, and the world population will continue to grow, but not exponentially.

Most of this growth will come from developing countries—their life expectancies are expected to shoot up in the next 50 years, contributing to their population growth. Africa’s growth is not something to worry about.

Europe’s decline, however, is. A UN report titled “World Population to 2300” paints a picture of Europe’s future if European fertility rates don’t rise above current levels: “The European Union, which has recently expanded to encompass 452-455 million people (according to 2000-2005 figures) would fall by 2300 to only 59 million. About half the countries of Europe would lose 95 percent or more of their population, and such countries as the Russian Federation and Italy would have only 1 percent of their population left.” In other words, the French, German, Italians, and British will virtually cease to exist. Arrivederci, Roma!

Other fun thoughts:

– Human knowledge can be passed on through the written and spoken word in ways that evolutionary or biological advantages can’t be.

– Demographers estimate that at least 20 billion people lived on earth between the years 8000 B.C. and 0 A.D. (That’s right, the idea that half of all people who have ever lived are alive currently is a myth!)

– Plankton makes up 3 times more biomass than all 7 billion humans combined.

– Every man, woman, and child on earth could each have 5 acres of land.

– Every man, woman, and child on earth could each have a half-acre of arable land.

– If we wanted to squeeze close, everyone in the world could stand shoulder-to-shoulder on the island of Zanzibar.

– About 48% of all people live in a country with below-replacement fertility.

– The global total fertility rate is 2.53 children per woman.

– By 2050, Nigeria is projected to have a larger population than the United States.
Bron: https://www.pop.org/debunking-the-myth-of-overpopulation/
pi_200732096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wat is er mis met afstand houden en een mondkapje voor.
Beide maatregelen houd ik tot eind 2080 vol hoor.

Ik juich ook vooral dat de Duitsers het ook gewoon doen, waar de Nedelander deze maatregelen volop negeert.
In Nederland geldt vrijwel nergens nog een mondkapjesplicht, dus hoe wordt deze dan door de Nederlanders genegeerd?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:15:07 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200732122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In Nederland geldt vrijwel nergens nog een mondkapjesplicht, dus hoe wordt deze dan door de Nederlanders genegeerd?
Het OV. Kijk daar eens. Heel veel mondkapje op de kin :{ :{ :{ En 1,5 meter bestaat ook niet meer in supermarkten enzo.

Morgen gelukkig mijn 2e prikkie. Ik was de afgelopen weken echt als de dood dat ik besmet zou worden en dus niet mijn 2e prik kan krijgen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 4 augustus 2021 @ 11:18:30 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200732188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ik baal ook nog van die mondkapjes ondanks dat ik gevaccineerd ben, maar het is zoals het is. Ik ga ook niet met vakantie vanwege die mondkapjes plicht. En in Duitsland zijn er winkels waar een blauw of wit mondkapje verplicht is. Een stoffen in de diverse kleuren mag niet.
Waarom blauw of wit? Ik dacht dat FFP2 verplicht was.
are we infinite or am I alone
pi_200732223
''Komen nergens meer binnen'' aldus de topictitel en het nieuwsbericht hier.

Het artikel kan ik niet openen vanwege een betaalmuur, maar het NOS-bericht spreekt over een uitgelekte brief waarin het volgende staat:

quote:
Daarin zou staan dat het vanaf september verplicht wordt gesteld dat mensen gevaccineerd, hersteld van corona of getest zijn op covid-19 voor een bezoek aan bijvoorbeeld de horeca of kapper. Nu is dat per deelstaat nog verschillend.
Dus mensen kunnen nog steeds boodschappen doen, naar school, een paspoort afhalen en naar de huisarts of het ziekenhuis.

En anders wordt het inderdaad vaccineren of testen.
pi_200732334
Opruimslotje.

Even alle jodenvergelijkingen, BNW-bullshit, persoonlijke aanvallen, doodsbedreigingen en posts waar geweld wordt verheerlijkt verwijderen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200732472
Ik heb denk ik alles gehad.

Trouwens mag die overbevolkingsdiscussie NU stoppen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200733287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 07:46 schreef Tinkepink het volgende:
Dat denk je dan verkeerd. Ik kan voor mijn gevoel best iets anders dan ‘aan die kant staan’.
Gelukkig maar.
Eens kijken
pi_200733430
quote:
16s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De wappies zijn al bezig met oa een school voor wakkere kindjes :')
We hebben vrijheid van onderwijs in dit land.
Incelfrikandel
pi_200733564
quote:
Zucht... check wederom je bronnen. Je post een blogpost van een website die letterlijk 3 speerpunten heeft: pro-life propaganda, anti China propaganda en daaruit voortvloeiend dus logischerwijs (1+1=2) ontkenning van overbevolking....

De burden of proof is is weer lekker laag aan die kant van de discussie...

Voor je eigen bestwil en uit respect voor de mod; laten we weer on topic gaan.
pi_200733583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

We mogen toch wel aannemen dat deze pandemie niet tot in de eeuwigheid gaat duren. Het uitgangspunt was een vaccinatiegraad van 85% en in Nederland zijn we goed op weg die te halen. En zodra dat bereikt is moet het over zijn met al die maatregelingen.
Ja dat zou moeten ja, maar ik voorzie een sombere herfst en donkere winter met een legio aan maatregelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200733592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 11:19 schreef luxerobots het volgende:
''Komen nergens meer binnen'' aldus de topictitel en het nieuwsbericht hier.

Het artikel kan ik niet openen vanwege een betaalmuur, maar het NOS-bericht spreekt over een uitgelekte brief waarin het volgende staat:
[..]

Dus mensen kunnen nog steeds boodschappen doen, naar school, een paspoort afhalen en naar de huisarts of het ziekenhuis.

En anders wordt het inderdaad vaccineren of testen.
Bewijs voor horeca kan ik nog begrijpen, maar voor een basis behoefte als de kapper? :{
No amount of money ever bought a second of time.
pi_200733618
quote:
14s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het is voor sommigen simpelweg een religie. Zij vinden het heerlijk zich compleet over te geven aan alles wat de Staat stelt (ook al wisselt dat constant) en vervolgens anderen te demoniseren en verstoten die hier niet in meegaan. Dit is het type mens dat zeer vatbaar is voor propaganda en snel in een 'us vs. them' narratief trappen.
Precies, dit dus.
Eens kijken
pi_200733697
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Bewijs voor horeca kan ik nog begrijpen, maar voor een basis behoefte als de kapper? :{
Jij vindt mooie haartjes hebben ook al een basisbehoefte?
  Forum Admin woensdag 4 augustus 2021 @ 12:42:34 #197
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200733796
quote:
15s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:50 schreef vosss het volgende:
Ik vind het persoonlijk ronduit stuitend hoeveel mensen dit een goed idee vinden.

Beangstigend zelfs.

:{

Ps: nee ik ben geen wappie
Griezelig inderdaad. Veelal uit de mond van figuren die doorgaans zelf met het verheven vingertje staan te wijzen als ze vinden dat ze aan de "goede" kant staan.

En dan hebben we het niet eens gehad over de binaire zienswijze. Het is links rechts all over again maar nu met vaccins. Wat een simpele zielen, de takketering. Werkelijk alles is een voetbalwedstrijd met een goede en slechte kant _O- je tegenstander zet je weg als wappie oid en klaar, discussie al gesloten voor hij begonnen was.

En ja, ik ben er niet voor om mensen die gevaccineerd zijn te hinder te laten ondervinden door mensen die dat niet doen maar dat verheven, rancuneuze toontje hij sommigen..onder aan de streep hebben we het hier ook nog altijd over lichamelijke integriteit. Dat "jij" vindt dat je aan de goede kant staat berekent niet dat je dat aan anderen mag opleggen. Gelukkig hebben we een grondwet. Je moest er eens aan denken dat dit soort demagogen hun zin zouden krijgen.

Oh en ik weet al zeker dat er nu een aantal vol op het orgel gaan dat ik vast een "wappie" ( :') wat een kleuterschool retoriek is dat toch ook) ben, maar ik ben netjes gevaccineerd. Ik beslis alleen niet over andermans lichaam. :W
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_200733889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Griezelig inderdaad. Veelal uit de mond van figuren die doorgaans zelf met het verheven vingertje staan te wijzen als ze vinden dat ze aan de "goede" kant staan.

En dan hebben we het niet eens gehad over de binaire zienswijze. Het is links rechts all over again maar nu met vaccins. Wat een simpele zielen, de takketering. Werkelijk alles is een voetbalwedstrijd met een goede en slechte kant _O- je tegenstander zet je weg als wappie oid en klaar, discussie al gesloten voor hij begonnen was.

En ja, ik ben er niet voor om mensen die gevaccineerd zijn te hinder te laten ondervinden door mensen die dat niet doen maar dat verheven, rancuneuze toontje hij sommigen..onder aan de streep hebben we het hier ook nog altijd over lichamelijke integriteit. Dat "jij" vindt dat je aan de goede kant staat berekent niet dat je dat aan anderen mag opleggen. Gelukkig hebben we een grondwet. Je moest er eens aan denken dat dit soort demagogen hun zin zouden krijgen.
Je beschuldigt anderen van 'verheven gedrag' (wie dan eigenlijk?), maar je bent zelf ook niet bepaald vrolijk en plezierig.

quote:
Oh en ik weet al zeker dat er nu een aantal vol op het orgel gaan dat ik vast een "wappie" ( :') wat een kleuterschool retoriek is dat toch ook) ben, maar ik ben netjes gevaccineerd. Ik beslis alleen niet over andermans lichaam. :W
Punt is dat er ook mensen zijn die zich niet kunnen laten vaccineren. Juist door zogenaamd niet over andermans lichaam te beslissen, laat je die mensen in de stront zakken (om in jouw termen te blijven).
pi_200733901
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij vindt mooie haartjes hebben ook al een basisbehoefte?
Persoonlijke verzorging lijkt me in ieder geval dichter bij een basisbehoefte staan dan horeca.
No amount of money ever bought a second of time.
  Forum Admin woensdag 4 augustus 2021 @ 12:52:20 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_200733975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je beschuldigt anderen van 'verheven gedrag' (wie dan eigenlijk?), maar je bent zelf ook niet bepaald vrolijk en plezierig.
[..]

Punt is dat er ook mensen zijn die zich niet kunnen laten vaccineren. Juist door zogenaamd niet over andermans lichaam te beslissen, laat je die mensen in de stront zakken (om in jouw termen te blijven).
Nogal wiedes als ik topic na topic dezelfde dwangmatige troep moet lezen. Hilarisch hypocriet is het en ik word inderdaad niet vrolijk van engnekken die anderen verplicht willen vaccineren.

En dat weet ik. Maar de frame dat het allemaal dwarse wappies zijn is ook ondertussen zo oud als de weg naar Rome. Sterker nog, je hoeft er helemaal geen reden voor te hebben. Jouw lichaam, jouw keus. Dat daar dan consequenties aan (kunnen) hangen vind ik uiteraard niet meer dan terecht maar de meest rancuneuze treitervoorstellen vliegen je hier om te oren. Dat is verheven gedrag, ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')