abonnement Unibet Coolblue
pi_200671785
Professor Harvard weigert ’zwangere mensen’ te zeggen in plaats van ’zwangere vrouwen’.
quote:
CAMBRIDGE - Carole Hooven, een professor aan de Amerikaanse universiteit Harvard, wordt beschuldigd van transfobie. Dit omdat de vrouw weigert te spreken over ’zwangere mensen’ in plaats van ’zwangere vrouwen’.

quote:
Hooven is professor evolutionaire biologie aan de Harvard Universiteit. Ze werd recent door Fox News geīnterviewd over genderneutraliteit. Daar vertelde ze dat zij en haar collega’s steeds vaker gepusht worden genderneutrale termen te gebruiken. Zo werd haar gevraagd te spreken over ’zwangere mensen’ in plaats van ’zwangere vrouwen’, maar daar wil de professor niet in meegaan.

Biologie
„Dat is nogal onmogelijk in het vak biologie. Wetenschap is gebouwd op feiten. En het is een feit dat er twee seksen zijn: vrouw en man. En wat we produceren, maakt dat we tot een van de twee behoren. Produceer je eieren, dan ben je een vrouw. Produceer je sperma, dan ben je een man. Tegenwoordig lijkt het alsof biologie er niet langer toe doet, enkel hoe we ons voelen en identificeren lijkt nog belangrijk.”

Een collega voelde zich geschoffeerd en viel Hooven aan op Twitter. „Inclusief taalgebruik zoals ’zwangere mensen’ toont respect voor iedereen die de mogelijkheid heeft om zwanger te worden, niet alleen vrouwen. Het is belangrijk dat studenten geneeskunde en biologie die inclusieve taal leren en kunnen hanteren.”
twitter

Eindelijk iemand die NIET meegaat in deze onzin... :Y
pi_200671819
Hulde voor deze professor die volgende week wel of bedreigd zal worden of ontslagen is.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:14:47 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_200671855
Feiten en mechanismen trekken zich niets aan van meningen en voorkeuren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:15:13 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200671864
Toevallig, ik luisterde afgelopen week nog naar een podcastinterview met haar. Ze is overigens bepaald geen alt-rechtse randdebiel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200671866
Haar carričre zal ook wel voorbij zijn :') Godverdomme zeg, mannen kunnen niet zwanger worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:15:47 #6
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_200671877
Helemaal mee eens. Ophouden met dat smerige geneuzel om woorden, daar gaat het niet over. Als je bent geboren als vrouw kan je voorkomen als man, prima. Doe wat je lekker vind. Toch blijf je een vrouw, dat is gewoon biologie. Een wetenschap.

Ik ben vieslinks, maar met deze woke gebeuren kan ik echt helemaal niets. Geneuzel in de marge, bah.
pi_200671887
Paul de Leeuw is ook al jaren zwanger en dat is geen vrouw, Professor heeft dus geen gelijk.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:16:34 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_200671909
Maar Amerika kan alle wetenschappers ontslaan en vervangen door zweefteven, dan kan NL weer een supermacht worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 1 augustus 2021 @ 12:17:45 #9
408813 crew  trein2000
pi_200671935
Je kunt hier ook in doorslaan. Vrouwen kunnen zwanger worden. Mannen niet. Doe even normaal zeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200671942
Tsja, niet zo raar dat zij zoiets vanuit een biologisch perspectief benadert. En dan zijn er inderdaad maar twee opties.

Verder onzin om hier weer aandacht aan te geven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200671948
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:15 schreef bijdehand het volgende:
Haar carričre zal ook wel voorbij zijn :') Godverdomme zeg, mannen kunnen niet zwanger worden.
Ja en transen ook niet.
pi_200672030
Ik vind overigens al die woke figuren het grootste gevaar voor de mensheid, compleet debiel denkbeeld.
pi_200672072
Iemand met gewoon normaal gezond verstand dus.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:24:10 #14
338319 ZarB
Piņa colada
pi_200672075
Zolang mannen niet zwanger kunnen worden heeft ze toch gewoon gelijk. Ben wel benieuwd of hier mensen zijn die vinden dat zij ongelijk heeft.

En hoe lang zal het duren voordat het woord "mensen" niet meer mag?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:27:05 #15
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_200672138
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200672191
IBen ik nou zo gek dat ik de ophef niet snap? What's next? Een hond geen hond meer mogen noemen omdat het baasje het dier ziet als kind?
pi_200672271
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:15 schreef -XOR- het volgende:
Toevallig, ik luisterde afgelopen week nog naar een podcastinterview met haar. Ze is overigens bepaald geen alt-rechtse randdebiel.
De meeste randdebiliteit komt dan ook al lang niet meer van alt rechts, wat dat ook precies moge zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200672272
Het speelt in Holland ook wel een beetje....

- Bemanning - Bemensing....
- En bij de NS - Dames & Heren - Beste Reizigers
etc...
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:34:44 #19
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_200672310
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_200672322
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Good Lord :')
pi_200672475
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De meeste randdebiliteit komt dan ook al lang niet meer van alt rechts, wat dat ook precies moge zijn.
Het komt van zowel rechts als links vandaan, aan beide kanten heb je wappies.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200672492
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anale bevalling ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:48:13 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200672616
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders. Ik vind het nogal zielig om je zo druk te maken over mensen die je niet kent en waar je bovendien geen last van hebt, transgenders zijn redelijk onzichtbaar in de echte samenleving. Alleen in de media samenleving voeren ze de boventoon. Ga maar eens na hoeveel transgenders jijzelf kent en hoeveel transmannen je kent die zelf biologische kinderen gemaakt hebben.

Verder vraag ik me af of zwangere mannen het zelf zo verschrikkelijk vinden dat er structureel gesproken wordt over zwangere vrouwen. Het is namelijk geen kwestie van jarenlange doelbewuste uitsluiting, het is pas sinds een jaar of 10 dat transmannen baby's op de wereld zetten, en het zijn er ook bepaald geen duizenden. De wereld heeft daar wel een jaar of 50-100 voor nodig om er een beetje aan te wennen.

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
Resistance is futile.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 12:48:49 #24
74056 crew  ToT
pi_200672629
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:15 schreef bijdehand het volgende:
Haar carričre zal ook wel voorbij zijn :') Godverdomme zeg, mannen kunnen niet zwanger worden.
Ja maar als je vriendje jou zwanger heeft gemaakt en je voelt je een homoseksuele man die gevangen zit in een vrouwenlichaam, dan ben je toch een zwangere man? ;) ;) ;) (Niet feitelijk of biologisch gezien dan, maar puur dat gevoel boven de realiteit staat? :P )
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 12:49:47 #25
74056 crew  ToT
pi_200672651
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd wat voor gevolgen hun hormonenkuurtjes op de kleine hebben. (Nog maar te zwijgen van de opvoeding later.)
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:50:23 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200672666
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:42 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Anale bevalling ?
Je weet natuurlijk niet hoever deze mannen zijn in hun transitie. En ook niet elke transgender kiest uiteindelijk voor een penisprothese.
Resistance is futile.
pi_200672677
We kunnen ze ook broedbakken noemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 12:52:52 #28
74056 crew  ToT
pi_200672729
Oh ja, transfobie.
Tegenwoordig als je ergens niet in mee gaat qua terminologie is het automatisch "een ziekelijke angst, ook als er geen reëel gevaar is".

https://www.encyclo.nl/begrip/fobie
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:53:10 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200672739
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:50 schreef Cockwhale het volgende:
We kunnen ze ook broedbakken noemen.
_O- :X
Resistance is futile.
pi_200672829
Accept newspeak of je wordt gecanceld

En de woke menigte juigt
Wordt er op school geen geschiedenis en kritisch denken meer aangeleerd vraag ik me af
pi_200672834
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar als je vriendje jou zwanger heeft gemaakt en je voelt je een homoseksuele man die gevangen zit in een vrouwenlichaam, dan ben je toch een zwangere man? ;) ;) ;) (Niet feitelijk of biologisch gezien dan, maar puur dat gevoel boven de realiteit staat? :P )
Nee. Zo kan ik dat echt niet zien. Als je je echt zo voelt ga je je ook wel zo gedragen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 12:59:32 #32
74056 crew  ToT
pi_200672902
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee. Zo kan ik dat echt niet zien. Als je je echt zo voelt ga je je ook wel zo gedragen.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar om nu je hele taalgebruik op een klein percentage van een klein percentage te moeten gaan aanpassen...
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:01:57 #33
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_200672978
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders. Ik vind het nogal zielig om je zo druk te maken over mensen die je niet kent en waar je bovendien geen last van hebt, transgenders zijn redelijk onzichtbaar in de echte samenleving. Alleen in de media samenleving voeren ze de boventoon. Ga maar eens na hoeveel transgenders jijzelf kent en hoeveel transmannen je kent die zelf biologische kinderen gemaakt hebben.

Verder vraag ik me af of zwangere mannen het zelf zo verschrikkelijk vinden dat er structureel gesproken wordt over zwangere vrouwen. Het is namelijk geen kwestie van jarenlange doelbewuste uitsluiting, het is pas sinds een jaar of 10 dat transmannen baby's op de wereld zetten, en het zijn er ook bepaald geen duizenden. De wereld heeft daar wel een jaar of 50-100 voor nodig om er een beetje aan te wennen.

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
Hmhm ja. Hij is natuurlijk zwanger omdat hij geboren is als een vrouw. Dat hij nu als man door het leven gaat, prima. Als je puur kijkt naar de wetenschappelijk verklaring waarom hij zwanger kan worden komt dat door vrouwelijk voortplantingsorganen ontstaan vanuit geboorte. Dat deze wetenschapper het zo benadert snap ik helemaal en is geen woord aan gelogen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:05:27 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200673063
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:33 schreef Bocaj het volgende:
Het speelt in Holland ook wel een beetje....

- Bemanning - Bemensing....
- En bij de NS - Dames & Heren - Beste Reizigers
etc...
Ik ben toch gvd geen zigeuner. :{w
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:10:22 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200673231
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:01 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Hmhm ja. Hij is natuurlijk zwanger omdat hij geboren is als een vrouw. Dat hij nu als man door het leven gaat, prima. Als je puur kijkt naar de wetenschappelijk verklaring waarom hij zwanger kan worden komt dat door vrouwelijk voortplantingsorganen ontstaan vanuit geboorte. Dat deze wetenschapper het zo benadert snap ik helemaal en is geen woord aan gelogen.
Ook eens. Maar zij benadert het als volgt:

"Produceer je eieren, dan ben je een vrouw. Produceer je sperma, dan ben je een man."
Resistance is futile.
pi_200673276
Men kan ook echt wel zeuren hoor.
pi_200673312
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders. Ik vind het nogal zielig om je zo druk te maken over mensen die je niet kent en waar je bovendien geen last van hebt, transgenders zijn redelijk onzichtbaar in de echte samenleving. Alleen in de media samenleving voeren ze de boventoon. Ga maar eens na hoeveel transgenders jijzelf kent en hoeveel transmannen je kent die zelf biologische kinderen gemaakt hebben.

Verder vraag ik me af of zwangere mannen het zelf zo verschrikkelijk vinden dat er structureel gesproken wordt over zwangere vrouwen. Het is namelijk geen kwestie van jarenlange doelbewuste uitsluiting, het is pas sinds een jaar of 10 dat transmannen baby's op de wereld zetten, en het zijn er ook bepaald geen duizenden. De wereld heeft daar wel een jaar of 50-100 voor nodig om er een beetje aan te wennen.

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
Door de wetenschap te volgen en je houden aan de feiten ben je transfoob ?
Volgens mij moet je het woord fobie opzoeken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:16:16 #38
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_200673335
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook eens. Maar zij benadert het als volgt:

"Produceer je eieren, dan ben je een vrouw. Produceer je sperma, dan ben je een man."
Ja, er zijn natuurlijk meer factoren die je identiteit bepaald. Biologisch kom je er toch niet omheen dat je een man of vrouw bent.

Het was misschien beter geweest als ze wat genuanceerder was geweest, maar om iemand (notabene een wetenschapper) te gaan cancellen omdat je er niet mee eens bent is een beetje jammer.
pi_200673365
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen, maar om nu je hele taalgebruik op een klein percentage van een klein percentage te moeten gaan aanpassen...
Daarom. Ik kan en wil dat niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:17:41 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200673368
quote:
As the Director of the Diversity...
Echt, sterf gewoon. :')
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:17:51 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200673374
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:
Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders.
Als ik een Ferrari merk op een aftandse Opel plak blijft het een aftandse Opel...
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:19:52 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200673424
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders.
Waarom zou je een probleem moeten hebben met transgenders als je deze mensen als vrouwelijk ziet? Je hebt er volgens mij pas een probleem mee als het bestaan van deze mensen je dwars zit.

quote:
Ik vind het nogal zielig om je zo druk te maken over mensen die je niet kent en waar je bovendien geen last van hebt, transgenders zijn redelijk onzichtbaar in de echte samenleving. Alleen in de media samenleving voeren ze de boventoon. Ga maar eens na hoeveel transgenders jijzelf kent en hoeveel transmannen je kent die zelf biologische kinderen gemaakt hebben.
Maakt ze zich druk dan? Geloof dat juist de andere kant dat nogal doet.
quote:
Verder vraag ik me af of zwangere mannen het zelf zo verschrikkelijk vinden dat er structureel gesproken wordt over zwangere vrouwen. Het is namelijk geen kwestie van jarenlange doelbewuste uitsluiting, het is pas sinds een jaar of 10 dat transmannen baby's op de wereld zetten, en het zijn er ook bepaald geen duizenden. De wereld heeft daar wel een jaar of 50-100 voor nodig om er een beetje aan te wennen.

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
Een fobie is een irreëele angst. Dat is dit niet.

Overigens zijn er wel non-binaire uitzonderingen. Mensen met meer dan twee geslachtschromosomen bijvoorbeeld, of verminderde gevoeligheid voor testosteron. Maar dat is uitzonderlijk en een biologische afwijking. Niet alles is maakbaar. Als je plastische chirurgie ondergaat om op een dolfijn te lijken, ben je daarmee nog geen dolfijn. Gewoon een mens met wat issues.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:24:27 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200673533
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Maaarrrr transgender mannen kunnen wél zwanger worden :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De LGBT community vond wel wat van die bovenste...

quote:
Medical issues aside, Moore also has faced scrutiny from the LGBT community—largely via online comments posted in reaction to articles about his pregnancy. Hardest to take has been the judgment of other transgender men who say that Moore “isn’t really a man” but just another pregnant woman who has spent some time on hormones.
(Bericht uit 2010 overigens).
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:26:25 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200673577
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:10 schreef Seven. het volgende:
Ook eens. Maar zij benadert het als volgt:

"Produceer je eieren, dan ben je een vrouw. Produceer je sperma, dan ben je een man."
Is geen rocketscience verder.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:34:12 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_200673741
Vanuit de biologie heeft ze "gelijk". Als ze de cultuuroorlog voedt op Fox and Friends heeft ze ongelijk. Die lui hebben nooit ene zier om de wetenschap gegeven, en daarom doet ze nu uitspraken over sociaalculturele constructen. Domme zet van haar dus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200673747
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:15 schreef bijdehand het volgende:
Haar carričre zal ook wel voorbij zijn :') Godverdomme zeg, mannen kunnen niet zwanger worden.
Daar denken zeepaardjes anders over.
pi_200673763
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Daar denken zeepaardjes anders over.
Had even gemist dat het topic over zeepaardjes ging.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200673821
quote:
99s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Had even gemist dat het topic over zeepaardjes ging.
Het gaat over de definitie van geslacht. Zwanger kunnen worden is duidelijk niet het criterium, zowel biologisch als wokologisch.
pi_200673867
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:38 schreef thabit het volgende:

[..]

Het gaat over de definitie van geslacht. Zwanger kunnen worden is duidelijk niet het criterium, zowel biologisch als wokologisch.
Omdat dat dat bij zeepaardjes anders ligt, right.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200673869
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Feiten en mechanismen trekken zich niets aan van meningen en voorkeuren.
Taal is per definitie een mening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:42:48 #51
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200673905
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:33 schreef Bocaj het volgende:
Het speelt in Holland ook wel een beetje....

- Bemanning - Bemensing....
- En bij de NS - Dames & Heren - Beste Reizigers
etc...
Mijn hemel! Ik kreeg het al doodsbenauwd bij het idee dat je hier allemaal irrelevant Amerikaans nieuws zou komen droppen.... gelukkig zijn we gered.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:47:41 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200674003
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:16 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]

Ja, er zijn natuurlijk meer factoren die je identiteit bepaald. Biologisch kom je er toch niet omheen dat je een man of vrouw bent.

Het was misschien beter geweest als ze wat genuanceerder was geweest, maar om iemand (notabene een wetenschapper) te gaan cancellen omdat je er niet mee eens bent is een beetje jammer.
Wie is hier aan het cancellen dan?

Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat een duidelijk intelligente vrouw blijkbaar niet in staat is om te kunnen bedenken dat je biologische geslacht en genderidentiteit niet altijd hand in hand gaan.

Edit:
Carole Hooven is trouwens evolutionair biologe, dus in dat opzicht begrijpelijk dat zij in de traditionele biologische kaders denkt. Moet ik er dan ook eerlijk bijzeggen. Als mens zou het haar sieren om te erkennen dat er een bredere interpretatie mogelijk is, als wetenschapper kan zij niet anders dan in biologische termen denken.
Resistance is futile.
pi_200674591
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zie daar, zwangere mannen. En mensen die dan zeggen 'dit zijn geen mannen' hebben in mijn optiek wel degelijk een probleem met transgenders. Ik vind het nogal zielig om je zo druk te maken over mensen die je niet kent en waar je bovendien geen last van hebt, transgenders zijn redelijk onzichtbaar in de echte samenleving. Alleen in de media samenleving voeren ze de boventoon. Ga maar eens na hoeveel transgenders jijzelf kent en hoeveel transmannen je kent die zelf biologische kinderen gemaakt hebben.

Verder vraag ik me af of zwangere mannen het zelf zo verschrikkelijk vinden dat er structureel gesproken wordt over zwangere vrouwen. Het is namelijk geen kwestie van jarenlange doelbewuste uitsluiting, het is pas sinds een jaar of 10 dat transmannen baby's op de wereld zetten, en het zijn er ook bepaald geen duizenden. De wereld heeft daar wel een jaar of 50-100 voor nodig om er een beetje aan te wennen.

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200674601
Stop making stupid idea's famous.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200674606
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie is hier aan het cancellen dan?

Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat een duidelijk intelligente vrouw blijkbaar niet in staat is om te kunnen bedenken dat je biologische geslacht en genderidentiteit niet altijd hand in hand gaan.

Edit:
Carole Hooven is trouwens evolutionair biologe, dus in dat opzicht begrijpelijk dat zij in de traditionele biologische kaders denkt. Moet ik er dan ook eerlijk bijzeggen. Als mens zou het haar sieren om te erkennen dat er een bredere interpretatie mogelijk is, als wetenschapper kan zij niet anders dan in biologische termen denken.
Waarom moet je zoveel rekening gehouden met een zeer klein groepje mensen dat er zelf niet eens moeite mee heeft ws met zulke uitspraken.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:17:29 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200674622
Ik vraag me altijd af hoe groot dit probleem dan is.

Hoeveel vrouwen die zich als man identificeren zullen er nu wél zwanger (willen worden) in absolute getallen? En hoeveel daarvan zijn beledigd als men het, in het algemeen' over zwangere vrouwen heeft?

Lijkt me redelijk verwaarloosbaar
Laffe huichelaar
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 14:17:32 #57
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200674625
Goed van die
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_200674792
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:17 schreef timmmmm het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe groot dit probleem dan is.

Hoeveel vrouwen die zich als man identificeren zullen er nu wél zwanger (willen worden) in absolute getallen? En hoeveel daarvan zijn beledigd als men het, in het algemeen' over zwangere vrouwen heeft?

Lijkt me redelijk verwaarloosbaar
Ja dat denk ik ook, ik zou daar weleens cijfers over willen zien. Denk zelf nog geen 10
pi_200674951
Wat een nieuws. :')
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:33:30 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200674954
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook, ik zou daar weleens cijfers over willen zien. Denk zelf nog geen 10
Lijkt me geen aantal om problemen om te maken.

Aan de andere kant, als de professor er nou gewoon bij die 10 geen problemen dan maakt is dst hetzelfde verhaal.

Zoals gewoonlijk maken beide kanten zich weer eens druk om helemaal niks
Laffe huichelaar
pi_200675065
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:15 schreef -XOR- het volgende:
Toevallig, ik luisterde afgelopen week nog naar een podcastinterview met haar. Ze is overigens bepaald geen alt-rechtse randdebiel.
Ook radfems hebben een hekel aan de transcult. Alles waar ze jaren voor hebben gevochten word nu door een stel mannen ongedaan gemaakt.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:38:41 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675089
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:33 schreef Smack10 het volgende:
Wat een nieuws. :')
Inderdaad. Volgens mij zijn er maar weinig mainstream media die hier echt aandacht aan besteden. We zien wel witte man in de mainstream media maar rondom het hele niet-hetero gebeuren zie ik eigenlijk nog niets buiten een hoop geschreeuw op Fok en social media, en dan vooral uit de wat rechts georiënteerde kringen.

Maar transgenders zelf hoor en zie ik dus nooit :+ .
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:39:57 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675118
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
Als je niks te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet :*
Resistance is futile.
pi_200675197
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je niks te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet :*
Wat wil je dan precies, dat we rekening gaan houden met 0.01% die via allerlei onnatuurlijke methodes (operaties weet ik het veel) meer op een man is gaan lijken, en daarom de standaard "vrouw kan zwanger worden" moeten gaan nuanceren?

Ik heb toch ook geen privé toilet op de Universiteit of op werk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200675372
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inderdaad. Volgens mij zijn er maar weinig mainstream media die hier echt aandacht aan besteden. We zien wel witte man in de mainstream media maar rondom het hele niet-hetero gebeuren zie ik eigenlijk nog niets buiten een hoop geschreeuw op Fok en social media, en dan vooral uit de wat rechts georiënteerde kringen.

Maar transgenders zelf hoor en zie ik dus nooit :+ .
Nee weinig aandacht voor alle trans en gender gedoe in de media inderdaad. :')
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:48:01 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675373
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wil je dan precies, dat we rekening gaan houden met 0.01% die via allerlei onnatuurlijke methodes (operaties weet ik het veel) meer op een man is gaan lijken, en daarom de standaard "vrouw kan zwanger worden" moeten gaan nuanceren?

Ik heb toch ook geen privé toilet op de Universiteit of op werk?
Ik wil dat jij als eerste mijn posts eens gaat lezen voor je met kutsmileys van leer trekt.

En de toiletdiscussie is simpel opgelost. In Zweden vind je overwegend unisex toiletten, omdat ze gewoon het wasbakje bij in het WC hokje plaatsen. Is al tientallen jaren een non-discussie.
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:49:10 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200675422
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:48 schreef Seven. het volgende:

De professor in deze heeft wel gelijk dat ze niet direct meegaat daarin maar door star vast te houden aan 'er zijn maar 2 seksen en alleen je biologische sekse telt' is ze tķch nog een transfoobje. Jammer dat iemand met haar intellect dat niet kan beredeneren.
Dat doet ze nadrukkelijk niet. Ze maakt een onderscheid tussen geslacht als zuiver biologische realiteit en gender en respecteert alle genderidentiteiten.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:49:10 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675423
quote:
10s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee weinig aandacht voor alle trans en gender gedoe in de media inderdaad. :')
Doe je oogkleppen af. Dat het hier op fok overbelicht wordt, wil niet zeggen dat het in de gewone media ook zo benadrukt wordt. Of lees je alleen maar Telegraaf?
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:49:47 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675444
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat doet ze nadrukkelijk niet. Ze maakt een onderscheid tussen geslacht als zuiver biologische realiteit en gender en respect mensen van alle genders.
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie is hier aan het cancellen dan?

Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat een duidelijk intelligente vrouw blijkbaar niet in staat is om te kunnen bedenken dat je biologische geslacht en genderidentiteit niet altijd hand in hand gaan.

Edit:
Carole Hooven is trouwens evolutionair biologe, dus in dat opzicht begrijpelijk dat zij in de traditionele biologische kaders denkt. Moet ik er dan ook eerlijk bijzeggen. Als mens zou het haar sieren om te erkennen dat er een bredere interpretatie mogelijk is, als wetenschapper kan zij niet anders dan in biologische termen denken.
Resistance is futile.
pi_200675524
quote:
13s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik wil dat jij als eerste mijn posts eens gaat lezen voor je met kutsmileys van leer trekt.

En de toiletdiscussie is simpel opgelost. In Zweden vind je overwegend unisex toiletten, omdat ze gewoon het wasbakje bij in het WC hokje plaatsen. Is al tientallen jaren een non-discussie.
Ik heb je post gelezen, vind het helemaal "woke" van je, ik vind het vergif voor de samenleving.

Er is geen toilet probleem, we gaan niet voor een extreme minderheid de wereld zitten aanpassen zodat zij zich beter voelen. Zoveel macht geven ze ook niet aan mij als individu, om goede redenen.

Denk je dat iedereen mij serieus moet nemen als ik overal vraag of ze de muur groen kunnen verfen? Dat is prettiger voor mijn ogen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:52:32 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675558
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb je post gelezen, vind het helemaal "woke" van je, ik vind het vergif voor de samenleving.

Er is geen toilet probleem, we gaan niet voor een extreme minderheid de wereld zitten aanpassen zodat zij zich beter voelen. Zoveel macht geven ze ook niet aan mij als individu, om goede redenen.
Er is voor cisvrouwen (iets meer dan 50% van de wereldbevolking) een toiletprobleem. Dus voor transgender vrouwen ook.
Resistance is futile.
pi_200675565
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:21 schreef macca728 het volgende:
Ik vind overigens al die woke figuren het grootste gevaar voor de mensheid, compleet debiel denkbeeld.
Natuurlijk niet. Alt rechtse wappies en politici die klimaatmaatregelen tegenhouden of moslimwappies die hele landen in de 8e eeuw houden zijn veel grotere gevaren dan die paar woke linksgekkies die verder alleen in de marge opereren en hooguit door rechts gebruikt worden om links weg te zetten
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200675567
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is voor cisvrouwen een toiletprobleem. Dus voor transgender vrouwen ook.
Wat is een cisvrouw?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:53:37 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675608
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is een cisvrouw?
Google het lekker zelf.
Resistance is futile.
pi_200675627
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Alt rechtse wappies en politici die klimaatmaatregelen tegenhouden of moslimwappies die hele landen in de 8e eeuw houden zijn veel grotere gevaren dan die paar woke linksgekkies die verder alleen in de marge opereren
Klimaatmaatregelen, allemaal prima, niet doelmatig, ik ben tegen niet doelmatige oplossingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200675647
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Google het lekker zelf.
Jij gooit met rare termen, sluit daarbij iedereen buiten het meedoen aan de discussie.

Maar leuk zeg, die hersenspinsels van een marginaal groepje, waarom moet dat over het hele land gegoten worden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:56:11 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200675689
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij gooit met rare termen, sluit daarbij iedereen buiten het meedoen aan de discussie.

Maar leuk zeg, die hersenspinsels van een marginaal groepje, waarom moet dat over het hele land gegoten worden?
Je hebt dus niet gelezen wat ik geschreven heb. :W
Resistance is futile.
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:57:25 #78
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200675716
Deze vrouw heeft gewoon gelijk. Alleen vrouwen kunnen zwanger worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200675718
quote:
2s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je hebt dus niet gelezen wat ik geschreven heb. :W
Geen idee waarom je die aanname maakt, ik vind hem vreemd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200675733
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:57 schreef Scorpie het volgende:
Deze vrouw heeft gewoon gelijk. Alleen vrouwen kunnen zwanger worden.
Verzetsheld, deze tekst, laat het je baas maar niet horen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:58:04 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_200675735
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Taal is per definitie een mening.
Maar wetenschap niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_200675772
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is een cisvrouw?
Ik neem aanstoot aan het woord cisvrouw.

Racisme. :')
pi_200675787
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Doe je oogkleppen af. Dat het hier op fok overbelicht wordt, wil niet zeggen dat het in de gewone media ook zo benadrukt wordt. Of lees je alleen maar Telegraaf?
Nee NRC en trouw vooral, elke dag komt er inderdaad wel iets hierover in voor. :Y
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:01:08 #84
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200675824
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:21 schreef macca728 het volgende:
Ik vind overigens al die woke figuren het grootste gevaar voor de mensheid, compleet debiel denkbeeld.
Eens.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:01:54 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_200675855
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verzetsheld, deze tekst, laat het je baas maar niet horen.
Mijn baas heeft een tering hekel aan woke figuren die hierover vallen. Prima baas dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_200675858
Eens met deze vrouw. Ook nog gewoon onderbouwd met feiten.. Je bent als mens een man of vrouw.. Hoe jij je voelt staat daar helemaal los van.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:02:18 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200675867
Overigens valt er ook best nog wel wat af te dingen van man/vrouw dichotomie als biologisch concept op basis van de grootte van gameten, zoals Hooven doet, maar dat terzijde. Ik snap haar kritiek op het verweven van ideologie met wetenschap wel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200675919
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn baas heeft een tering hekel aan woke figuren die hierover vallen. Prima baas dus.
Prima baas, echte zeerover die vent, heet hij toevallig Piet Heyn?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:06:45 #89
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_200676055
Hoe zit dat eigenlijk met de hormoonspiegel van zo'n baby van een transman.
pi_200676291
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:06 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de hormoonspiegel van zo'n baby van een transman.
Baby is wel discriminerend.

Wie zegt dat die baby een baby wil zijn of genoemd worden?
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:38:30 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200677269
Dit is gewoon het ultieme voorbeeld van decadentie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200677350
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jan van Speijk.
Klinkt als een zeeheld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200677380
Extreemlinkse negerzoentjes. En door.
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:53:34 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200677539
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie is hier aan het cancellen dan?

Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat een duidelijk intelligente vrouw blijkbaar niet in staat is om te kunnen bedenken dat je biologische geslacht en genderidentiteit niet altijd hand in hand gaan.

Edit:
Carole Hooven is trouwens evolutionair biologe, dus in dat opzicht begrijpelijk dat zij in de traditionele biologische kaders denkt. Moet ik er dan ook eerlijk bijzeggen. Als mens zou het haar sieren om te erkennen dat er een bredere interpretatie mogelijk is, als wetenschapper kan zij niet anders dan in biologische termen denken.
Je kunt je huid strak laten trekken en implantaten nemen, maar je wordt er niet werkelijk jonger mee. Je kunt je huid bleken of spraytannen maar je etnische afkomst blijft hetzelfde. Je kunt je tong laten vorken bij een specialist maar je blijft een mens en geen hagedis.

Waarom is dat allemaal wel te begrijpen, maar is het opeens lastig wanneer het om net zo'n biologisch feit als geslacht gaat? Zoals ik eerder zei bestaan er uitzonderingen, biologische afwijkingen zoals interseksualiteit. Maar dat zal zij ook erkennen. Staat echter los van identificatie en een bredere interpretatie daarvan is niet zo nodig. Daarbij is het een hoop heisa om niets, hoeveel zwangere mensen die zichzelf man noemen hebben hier nou werkelijk problemen mee?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200677546
Held.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:56:27 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200677592
quote:
7s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is voor cisvrouwen (iets meer dan 50% van de wereldbevolking) een toiletprobleem. Dus voor transgender vrouwen ook.
Wat heb ik voor toiletprobleem?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200677697
Doet me hieraan denken.



Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 augustus 2021 @ 16:07:34 #99
74056 crew  ToT
pi_200677877
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is een cisvrouw?
Gewone normale vrouwen.
pi_200677910
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:27 schreef Flow3r het volgende:
transgender man
Ik vraag me af hoe probleemloos die zwangerschappen zijn, met de hormonale verschillen.
Beter krijgen ze kinderen, voor ze de transitie ingaan, lijkt me gezonder.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')