quote:Testikels – ‘Kleine getuigen’ in de Romeinse rechtszaal
Het woord testikel, een mannelijke zaadbal, betekent letterlijk ‘kleine getuige’. Deze term danken we aan een bijzonder Romeins gebruik uit de Oudheid.
Wanneer twee Romeinse mannen elkaar een officiële belofte deden of eed zwoeren, pakten ze ter bevestiging elkaars klokkenspel vast. Ook was het in de Romeinse tijd gebruikelijk dat mannen, voordat ze de rechtbank ingingen om een getuigenis af te leggen, hun rechterhand op hun balzak legden ten teken dat ze een betrouwbaar getuigenis zouden afleggen. [...]
Artikel gaat verder...
https://historiek.net/testikel/64849/
Het hoeft echter niet opnieuw ingevoerd te worden.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:29 schreef Meridiaan het volgende:
Dit vind ik wel een feitje om te onthouden
Verklaart wel waarom je twee getuigen nodig hebt bij je trouwen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 15:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het hoeft echter niet opnieuw ingevoerd te worden.
Dus het wordt dan oef die skateboarder knakt daar met zijn twee kleine getuigen vol op de relingquote:
Was te verwachten na vorige race natuurlijk. Hij heeft het wel over zichzelf afgeroepen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:19 schreef molloot200 het volgende:
Boegeroep van het Nederlandse F1 publiek naar Hamilton, meh.
Maar hoe hij net deed op de baan was ook niet tofBelooft nog wat voor de rest van het seizoen.
Klopt, dan nog blijf ik geen fan van het geboeroep nu nog. Dat wordt nog wat op Spa en nog meer op Zandvoort...quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Was te verwachten na vorige race natuurlijk. Hij heeft het wel over zichzelf afgeroepen.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Advocaat wordt bondscoach van Irak.
Waren dat Nederlanders of Hongaren?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:19 schreef molloot200 het volgende:
Boegeroep van het Nederlandse F1 publiek naar Hamilton, meh.
Maar hoe hij net deed op de baan was ook niet tofBelooft nog wat voor de rest van het seizoen.
Kon ik niet per sé zien maar de kans lijkt me groot dat het Nederlanders warenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waren dat Nederlanders of Hongaren?
Wtfquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Nou ja als het Hongaren zijn, dan roepen die weer om andere redenen boequote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Kon ik niet per sé zien maar de kans lijkt me groot dat het Nederlanders waren
Hij kan het ook niet laten hè. Cor Pot, en Zeljko Petrovic toch zeker mee als assistent?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hij moet bijna een hekel hebben aan zijn vrouw. Maar vooral heel erg verzot op geld.quote:
In de vacaturebeschrijving voor de assistent stond babbelzieke Joegoslaaf dus vast wel.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hij kan het ook niet laten hè. Cor Pot, en Zeljko Petrovic toch zeker mee als assistent?
Oh, dit heb ik niet helemaal meegekregen? Wat heeft hij gezegd?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja als het Hongaren zijn, dan roepen die weer om andere redenen boeEn voor die boeroepers sta ik toch echt aan de kant van Hamilton met zijn statement voor LGBTQ+
Er zijn geen landen die in die categorie vallen die EN Advocaat op deze leeftijd nog willen hebben EN een hoeveelheid geld bieden waar je geen nee tegen kunt zeggen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:44 schreef Em31 het volgende:
Irak ook echtzijn toch nog genoeg betere andere kutlanden.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn geen landen die in die categorie vallen die EN Advocaat op deze leeftijd nog willen hebben EN een hoeveelheid geld bieden waar je geen nee tegen kunt zeggen.
Alleen die oliesjeiks kunnen en willen dat betalen. En die komen bijna altijd uit nogal dubieuze landen.
En dan nog naar Irak willen.quote:Volgens de laatste schattingen komt het vermogen van Advocaat neer op zo'n 23 miljoen euro.
Even de eerste link gepakt: Hamilton slams Hungary's anti lgbt law as owardlyquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh, dit heb ik niet helemaal meegekregen? Wat heeft hij gezegd?
Je wilt dan ook wel heel graag geld als je besluit naar Irak wilquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:45 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn geen landen die in die categorie vallen die EN Advocaat op deze leeftijd nog willen hebben EN een hoeveelheid geld bieden waar je geen nee tegen kunt zeggen.
Alleen die oliesjeiks kunnen en willen dat betalen. En die komen bijna altijd uit nogal dubieuze landen.
Oh thanks. Ja wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Hamilton. Al vraag ik me ook wel een beetje af hoeveel Hongaren daadwerkelijk achter deze wet staan.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Even de eerste link gepakt: Hamilton slams Hungary's anti lgbt law as owardly
Ja wij snappen dat niet. En dan is het ook nog iet iemand die het heel breed laat hangen. Schijnt nog best zuinig te zijn.quote:
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
In de vacaturebeschrijving voor de assistent stond babbelzieke Joegoslaaf dus vast wel.
Ik heb begrepen op boosrechts twitter dat Nederland daar ook bij hoort.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:44 schreef Em31 het volgende:
Irak ook echtzijn toch nog genoeg betere andere kutlanden.
Het is ook een opmerking naar de regering he, niet naar het Hongaarse volk. Hetzelfde als de spelers en sponsoren deden bij het EK.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh thanks. Ja wat dat betreft ben ik het ook wel eens met Hamilton. Al vraag ik me ook wel een beetje af hoeveel Hongaren daadwerkelijk achter deze wet staan.
Die lopen nu massaal achter Derksen aan dat we een kutland zijn ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik heb begrepen op boosrechts twitter dat Nederland daar ook bij hoort.
Ja, snap ik. Maar daarom vraag me nog wel af hoe een groot deel van de Hongaren Hamilton om deze uitspraken uit zouden joelen.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is ook een opmerking naar de regering he, niet naar het Hongaarse volk. Hetzelfde als de spelers en sponsoren deden bij het EK.
Nou dan donderen ze toch lekker op naar een ander land. Wordt het hier nog beter van.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die lopen nu massaal achter Derksen aan dat we een kutland zijn ja.
Er komen naar elke sportwedstrijd mensen die niet helemaal op de zuivere graad zitten. Tel daarbij nog een paar opportunisten, gooi er vanaf vroeg een zooi drank in er is alle potentie tot boe roeppers.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:49 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar daarom vraag me nog wel af hoe een groot deel van de Hongaren Hamilton om deze uitspraken uit zouden joelen.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Booslinks vindt Nederland ook niet echt briljant hoorquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Hij hoort gewoon op het veld.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]![]()
Ongelofelijk, waar je zin in hebt![]()
Al denk ik oprecht wel dat behalve het financiële aspect Dickie gewoon niet thuis kan zitten.
quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Heb ik iets gemist?
Ik heb niet meer zo opgelet sinds ik iemand hoorde zeggen dat we juist een heel tof land zijn.
Waarbij aangetekend ik mij toch wel afvraag welke doelgroep ze hebben gevraagd om deze entiquette te beantwoorden.quote:Nederland is er het afgelopen jaar niet vrolijker op geworden, vinden de meeste inwoners. Sterker nog, gevraagd naar of zij het eens zijn met de uitspraken van Johan Derksen in De Oranjezomer waarin hij ons land bestempelde als een 'kutland', is een ruime meerderheid van de Nederlanders (70 procent) het daarmee eens.
Uiteraard niet. En daar zitten ook bijzonder achterlijke figuren bij. Wel met verschil dat boosrechts wat meer vertegenwoordigd is en/of een grotere mond heeft.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Booslinks vindt Nederland ook niet echt briljant hoor
Een poll van Hart van Nederland zie ikquote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
Waarbij aangetekend ik mij toch wel afvraag welke doelgroep ze hebben gevraagd om deze entiquette te beantwoorden.
Want zeven op de tien Nederlanders die Nederland tegenwoordig een kutland vinden, vind ik vrij opmerkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |